abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74216060

nouja ik ben iig erg content met de douchebak, er past genoeg water in tot haar middel, en met een bekertje schep ik warm water over haar rug terwijl ze lekker met r eenjes speelt (eendjes eet, de niet giftige variant ) en als t aan haar ligt zit ze er wel een halfuur in, soms vul ik gewoon warm water bij.
pi_74216297
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:38 schreef Kleurdoos het volgende:

nouja ik ben iig erg content met de douchebak, er past genoeg water in tot haar middel, en met een bekertje schep ik warm water over haar rug terwijl ze lekker met r eenjes speelt (eendjes eet, de niet giftige variant ) en als t aan haar ligt zit ze er wel een halfuur in, soms vul ik gewoon warm water bij.
Zijn er giftige badeendjes?
Mila heeft er één, maar hoe weet ik nou of ie giftig is?

pi_74216307
Seb zit in het grote bad, doe ik gewoon helemaal vol en dan geef ik Seb een rietje, kan ie snorkelen Ik had eerst zo'n badring waar hij dus binnen tien minuten uitklom.
Nu zit hij los en gaat hij steeds staan en dan laat hij zich met een plons weer in het water vallen Grappig en mama heeeel nat spetteren ook leuk. En als ik dan zing: in het zwembad, in het zwembad, word ik nat, word ik nat, overal is water, overal is water spetterspat. Dan slaat hij heel hard op het water en gaat heel hard lachen Want dat zingen we altijd bij het zwemmen en dan moeten ze in het water spetteren met de handjes. Overigens doet hij dat tijdens het zwemmen dus niet
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74216997
Ik heb vanmorgen bij de kruidvat een superleuk labeltjesdoekje gekocht! Maar 3 euro!!!

Ik heb eigenlijk weinig te melden over Tess.. Ze slaapt, drinkt, poept, piest en af en toe is ze wat minder gezellig...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:09:36 #105
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74217180
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 09:13 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Bar, hoe kan het eigenlijk dat het een week goed ging, en nu weer mis is?
Merk je al verschil inmiddels?
dat ik het niet weet, doen in feite niks anders dan normaal.

ochtendvoeding in bed (07.00) ging goed, zelfs spelen en keten in bed.
ochtendvoeding in bed(07.30) en na het boeren, huilen en krampjes.
veel huilen/gillen tot we gingen lopen door huis, toen werd roy stil, en viel in slaap, even doorgelopen en weggelegd in wandelwagen, 5 min stil en toen weer huilen, krampjes/overstrekken,en gillen.
diit duurde tot 10 uur, toen weer eten een half uur viel in slaap, bij mij laten slapen tot 10.30 weer weggelegd in box wakker en weer gilen/huilen/overstrekken/krampen.
nu hangt hij weer bij me rug tegen m'n buik, en zolang ik wiebel is hij stil.

en dit herhaalt zich eigenlijk tot vanavond 19 uur.

verschil merk ik totaal niet, maar goednog maar de eeerste dag eigenlijk dat ik anders drink en eet
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74217215
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:03 schreef Vicky het volgende:
Ik heb vanmorgen bij de kruidvat een superleuk labeltjesdoekje gekocht! Maar 3 euro!!!

Ik heb eigenlijk weinig te melden over Tess.. Ze slaapt, drinkt, poept, piest en af en toe is ze wat minder gezellig...
Serieus
pi_74217426
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:10 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Serieus
ja serieus...

wil je mijn kind een dagje hebben?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74217539
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:16 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja serieus...

wil je mijn kind een dagje hebben?
wat heeft dat te maken met een POEPT PIEST post?
Ik snap dat t lastig is als je baby veel huilt.. maar dan noem ik het huilen inderdaad. Niet JANKEN SCHREEUWEN KRIJSEN SPEENVARKEN . maar een baby met verdriet.
pi_74217628
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:18 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

wat heeft dat te maken met een POEPT PIEST post?
Ik snap dat t lastig is als je baby veel huilt.. maar dan noem ik het huilen inderdaad. Niet JANKEN SCHREEUWEN KRIJSEN SPEENVARKEN . maar een baby met verdriet.
dat krijsen/schreeuwen heeft niks met verdriet te maken hoor..
Ik weet toch echt wel wanneer Tess verdriet heeft...

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 30-10-2009 11:23:05 (ach, laat ook meer, zonde van mijn energie.) ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74217749
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:21 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat krijsen/schreeuwen heeft niks met verdriet te maken hoor..
Ik weet toch echt wel wanneer Tess verdriet heeft.
Het gaat om de manier waarop je post, hoe je over een baby praat. niet zozeer over de inhoud. Al neem ik aan dat er toch echt iets aan de hand is met mijn baby als ze huilt en het dus niet doet om mij te pesten of mij te irriteren. Dus dan HUILT ze wel degelijk, uit frustratie, pijn, eenzaamheid, verdriet, honger of wat dan ook, niet om de lolbroek uit te hangen en lekker gezellig te zijn.
pi_74217778
[quote]Op vrijdag 30 oktober 2009 11:21 schreef Vicky het volgende:

[..]

-editregel-

sure
pi_74218380
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:09 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

dat ik het niet weet, doen in feite niks anders dan normaal.

ochtendvoeding in bed (07.00) ging goed, zelfs spelen en keten in bed.
ochtendvoeding in bed(07.30) en na het boeren, huilen en krampjes.
veel huilen/gillen tot we gingen lopen door huis, toen werd roy stil, en viel in slaap, even doorgelopen en weggelegd in wandelwagen, 5 min stil en toen weer huilen, krampjes/overstrekken,en gillen.
diit duurde tot 10 uur, toen weer eten een half uur viel in slaap, bij mij laten slapen tot 10.30 weer weggelegd in box wakker en weer gilen/huilen/overstrekken/krampen.
nu hangt hij weer bij me rug tegen m'n buik, en zolang ik wiebel is hij stil.

en dit herhaalt zich eigenlijk tot vanavond 19 uur.

verschil merk ik totaal niet, maar goednog maar de eeerste dag eigenlijk dat ik anders drink en eet
Bar zou je hem niet liever met zijn buik tegen je buik willen hangen. Dat helpt denk ik ook gelijk als hij last heeft van krampjes. Als het krampjes zijn, dan is het misschien niet zo gek, dat het de ene keer goed gaat en de andere keer niet zonder, dat jullie iets anders hebben gedaan. Bij ons was dat ook zo als hij heel erg last had van krampjes was die soms ontroostbaar en wilde niets helpen (behalve de draagdoek) en andere dagen leek er niets aan de hand.

Sterkte ermee iig
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_74218807
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:25 schreef Kleurdoos het volgende:
[quote]Op vrijdag 30 oktober 2009 11:21 schreef Vicky het volgende:

[..]

-editregel-

sure
joh, als mijn manier van schrijven/uiten je niet bevalt, lees er dan lekker overheen en reageer er niet op in plaats met stomme smileys te posten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:16:11 #114
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74219526
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:43 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Bar zou je hem niet liever met zijn buik tegen je buik willen hangen. Dat helpt denk ik ook gelijk als hij last heeft van krampjes. Als het krampjes zijn, dan is het misschien niet zo gek, dat het de ene keer goed gaat en de andere keer niet zonder, dat jullie iets anders hebben gedaan. Bij ons was dat ook zo als hij heel erg last had van krampjes was die soms ontroostbaar en wilde niets helpen (behalve de draagdoek) en andere dagen leek er niets aan de hand.

Sterkte ermee iig
het liefste zou ik hem ook in de draagdoek willen doen, maar dat wilt hij echt niet, dan is hij helemaal ontroostbaar, al verschillende keren geprobeerd, maar telkens zodra hij hangt zeg maar begint het huilen opnieuw en dan maakt het niet uit hoelang je ermee rond loopt.
buik tegen buik wilt hij ook niet gedragen worden.
echt het enige wat goed gaat is rug tegen buik en hand dan tussen de benen zo zijn luier vast houdend, en dan rustig rondjes lopen.

wat ook wel helpt is wandelen, meestal rond een uurtje of 10 leg ik hem in de wandelwagen en dan gaan we er samen een paar uurtjes tussenuit. dan slaapt hij ook gelijk een paar uur.
eenmaal thuis kan ik hem de ene keer nog een tijdje laten liggen in de wandelwagen en slaapt hij door, en kom ik nog eens ergens aan toe.
maar soms word hij wakker en dan loop ik binnen met hem verder.
pi_74219634
Pff, bar, dat klinkt echt niet fijn zo! Hopelijk zet het zoden aan de dijk dat jij nu anders gaat eten.

Vicky Ik herken het hoor, heb hier gisteren ook al geopperd dat ik graag een rol behang en een pot lijm wil. Mijn ouders waren gisteren hier en toen was ie 1,5 uur lang de perfecte rustige baby. Daarna in bed gelegd en vannacht was het weer raak. Geen idee of het krampjes waren of zijn voeding of een boer of wat dan ook, maar dit was geen huilen meer maar echt krijsen. En daar kan ik niet zo goed tegen, zeker niet midden in de nacht. (komt dat schuldgevoel van die niet perfecte oermoeder weer om de hoek kijken).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74219683
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:19 schreef mefke79 het volgende:
Pff, bar, dat klinkt echt niet fijn zo! Hopelijk zet het zoden aan de dijk dat jij nu anders gaat eten.

Vicky Ik herken het hoor, heb hier gisteren ook al geopperd dat ik graag een rol behang en een pot lijm wil. Mijn ouders waren gisteren hier en toen was ie 1,5 uur lang de perfecte rustige baby. Daarna in bed gelegd en vannacht was het weer raak. Geen idee of het krampjes waren of zijn voeding of een boer of wat dan ook, maar dit was geen huilen meer maar echt krijsen. En daar kan ik niet zo goed tegen, zeker niet midden in de nacht. (komt dat schuldgevoel van die niet perfecte oermoeder weer om de hoek kijken).
Mefke, nobody's perfect!! We zijn allemaal ook mens hoor en soms kan je iets beter hebben dan een andere keer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74219793
Bar dat klinkt heel heftig zeg!

Vicky het is ook niet niks om een baby te hebben die zoveel huilt. Kan me heel goed voorstellen dat je er soms gewoon zelf even niet meer tegen kan.

Mefke lastig is dat he als je kindje zo huilt en je weet niet waarom. En het allerergst is dan nog wel als je zo wanhopig wordt en dat je het even niet trekt. Waardoor je dan weer boos op jezelf wordt, want je moet het toch gewoon aankunnen als mama zijnde...
pi_74219804
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

joh, als mijn manier van schrijven/uiten je niet bevalt, lees er dan lekker overheen en reageer er niet op in plaats met stomme smileys te posten..
Hoe erg een baby ook huilt, ik vind dat je niet zo over je kind hoort te praten.
Tuurlijk kan ik over posts heenlezen maar daar is een forum (OUD!!) volgens mij niet voor.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:26:17 #119
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74219813
vicky mefke het is ook zwaar dat gehuil, zo hebben wij morgen een feest,waar ik eerst weinig zin in had, maar om toch even adem te kunnen halen en bij te tanken en terug op te laden.
ga ik toch maar mee, en gaat roy een nachtje uit logeren.
pi_74219883
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:26 schreef _Bar_ het volgende:
vicky mefke het is ook zwaar dat gehuil, zo hebben wij morgen een feest,waar ik eerst weinig zin in had, maar om toch even adem te kunnen halen en bij te tanken en terug op te laden.
ga ik toch maar mee, en gaat roy een nachtje uit logeren.
soms is het wel even lekker om een uurtje of wat "geen moeder" te zijn maar gewoon even Bar te zijn.
Feestje zal best wel leuk zijn!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74220014
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:28 schreef Vicky het volgende:

[..]

soms is het wel even lekker om een uurtje of wat "geen moeder" te zijn maar gewoon even Bar te zijn.
Feestje zal best wel leuk zijn!
Eens. Ik neem bewust af en toe eventjes afstand om op te laden, dan ben ik zelf ook een leukere moeder.
pi_74220100
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:33 schreef Raissa het volgende:

[..]

Eens. Ik neem bewust af en toe eventjes afstand om op te laden, dan ben ik zelf ook een leukere moeder.
heb vanmorgen ook afgesproken met mijn vriendin om binnenkort even zonder kids en zonder man wat te gaan eten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74220172
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:33 schreef Raissa het volgende:

[..]

En ik word zondag uitgelaten door mijn zusje (zoals ze het zelf noemt). Lekker shoppen (niet dat ik al iets normaals aan kan, maar toch).
pi_74220628
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:37 schreef mefke79 het volgende:

[..]

En ik word zondag uitgelaten door mijn zusje (zoals ze het zelf noemt). Lekker shoppen (niet dat ik al iets normaals aan kan, maar toch).
Hahahaha
pi_74221306
Jeetje, ligt dat aan mij of zijn we hier enorm aan het kwakkelen met de baby's? Hoeveel posten van verschillende moeders lees ik nu over osteopaat, kinderarts, huisarts en fysio
pi_74221383
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:51 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hahahaha
Erg he, maar zo zegt ze het toch echt. Zo noemde ze het ook toen ik nog zwanger was trouwens...even Mefke uitlaten zodat ze wat anders ziet dan haar eigen huis en tuin. Ik vind em vooral erg grappig en ik weet al wat ze voor Sint gaat krijgen...een riem (kan ze me nog vaker uitlaten).
Nou effe zonder gekheid, ik ben allang blij dat ik effe het huis uit kan ja, niet dat Driekus zo lastig is, maar gewoon omdat ik ook wel weer eens Mefke wil zijn ipv mama van Driekus.
pi_74221747
Lijkt me heerlijk, even 'uitgelaten' worden! Ik moet alleen nog even leren kolven, daar heb ik me nog niet in verdiept. Zodra ik een voorraadje in de vriezer heb liggen, ga ik er ook eens tussenuit.

Ik heb ook al maanden zin in een wijntje. Maar vrees dat ik na één slok al onder tafel lig...

Nog dank voor de reacties over de box. Ik heb nog geen mobile gekocht. Zag dat ze nieuw rond de dertig Euro kosten, terwijl er plenty tweedehands op Internet worden aangeboden. Voorlopig ligt ze dus als ze wakker is nog ff lekker in d'r bedje. Als ik 'r nu in de box doe, gaat ze huilen. Onze slaapkamer in beneden, dat scheelt denk ik ook al.

Over nageltjes: ik (en de kraam) vijl Lente d'r nageltjes al vanaf dag één heel voorzichtig met een glasvijl. Da's een hele zachte, fijne vijl. Ze krabte zichzelf helemaal open anders.
pi_74221864
Mefke, lekker toch even uitgelaten worden

Die kleine dame hier heeft ontdekt dat ze dingen vast kan pakken, dat ze ons om haar vingertjes kan winden als ze lief lacht. Jammergenoeg heeft ze dat slapen 's nachts nog niet zo goed door, ze komt weer steeds vroeger .
Fake it till you make it...
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:31:10 #129
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74222033
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:10 schreef Estrys het volgende:
Jeetje, ligt dat aan mij of zijn we hier enorm aan het kwakkelen met de baby's? Hoeveel posten van verschillende moeders lees ik nu over osteopaat, kinderarts, huisarts en fysio
Inderdaad veel, of het lijkt zo omdat moeders van baby's die het wel goed doen minder posten of denken minder te posten hebben omdat het gewoon goed gaat.

Wij hebben - gelukkig - een heerlijke vrolijke en gezellige baby, maar toch vind ik het ook heerlijk af en toe gewoon op mn werk of er even uit te zijn. Even geen moeder zijn....

Vicky en Bar, ik (her) ken het niet, maar kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment even helemaal zat bent hoor. Dikke knuffel voor jullie en het viel mij ook op dat Vicky regelmatig post dat Tess sjaggi is, maar ik denk dat dit ook een uitlaatklep voor haar is en de frustratie is denk ik ook erg hoog daardoor. Ik zie ook hele lieve berichtjes en zie mooie liefdevolle foto's

Ow en Lennon gaat nog steeds in het babybadje.. tot twee weken geleden lag hij op zo'n badsteun, maar sindsdien zit hij gewoon in het badje. Wij hebben geen groot bad, hij gaat ook af en toe mee onder de douche, maar daar vind ik hem nu eigenlijk te zwaar voor worden, vooral erg glibberig als hij ingezeept is.
Make love, not war ☮
pi_74222126
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:31 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Inderdaad veel, of het lijkt zo omdat moeders van baby's die het wel goed doen minder posten of denken minder te posten hebben omdat het gewoon goed gaat.
Oe je doet een gevaarlijke uitspraak Diaan Je bedoeld het niet zo maar toch
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:36:23 #131
114177 Diaan73
pi_74222238
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

Oe je doet een gevaarlijke uitspraak Diaan Je bedoeld het niet zo maar toch
Oeps, zo bedoel ik het uiteraard echt niet... ik bedoel natuurlijk baby's die wat meer tevreden zijn en minder huilen. Sorry!!!
Make love, not war ☮
pi_74222244
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:31 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

en het viel mij ook op dat Vicky regelmatig post dat Tess sjaggi is, maar ik denk dat dit ook een uitlaatklep voor haar is en de frustratie is denk ik ook erg hoog daardoor. Ik zie ook hele lieve berichtjes en zie mooie liefdevolle foto's

tis ook een uitlaatklep. Tis soms zo frustrerend dat ik gewoon niet weet waarom ze zo intens huilt en als ik haar dan niet kan troosten voelt het als falen... En ja, Tess is af en toe behorlijk chagi. Dan helpt gewoon helemaal niks. Spelen niet, troosten niet, wandelen niet en dat is zwaar frustrerend!
En FOK is dan een fijne uitlaatklep, ik kan moeilijk de heel dag M. bellen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74222401
hahaha Estrys

maar Diaan heeft wel gelijk hoor denk ik. Ondanks dat wij ook van de fysio gebruik maken dus ergens ook wel bij de kwakkelaars horen maar ik post hier niet zo gek veel omdat ik eigenlijk niet zo veel te melden heb. Het gaat geweldig, mn meisje doet het goed ( ) ze groeit goed, drinkt goed, slaapt goed, huilt eigenlijk nauwelijks (fokwet, afklopt...) en is over het geheel genomen een tevreden meisje, en ik geniet met volle teugen en mn lief ook. Nou kan ik dat wel dagelijks gaan posten hier maar het voelt zo niksig om zoiets te posten als je daarvoor ook al hebt gezegd dat het goed gaat.

maarrrr mn meisje en ik heb geknutseld vandaag voor papa en dat kwam ik even laten zien

*trots kijkt*

en ja ze heeft wel vijf tenen maar het kleine teentje ging nie op papier
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:44:05 #134
114177 Diaan73
pi_74222506
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

tis ook een uitlaatklep. Tis soms zo frustrerend dat ik gewoon niet weet waarom ze zo intens huilt en als ik haar dan niet kan troosten voelt het als falen... En ja, Tess is af en toe behorlijk chagi. Dan helpt gewoon helemaal niks. Spelen niet, troosten niet, wandelen niet en dat is zwaar frustrerend!
En FOK is dan een fijne uitlaatklep, ik kan moeilijk de heel dag M. bellen...
Nee, hij ziet je al aan komen.. maar ik kan me je frustratie wel voorstellen hoor... ik vind nog dat je het lang volhoudt. Ik kan soms een beetje gefrustreerd worden als Lennon ligt te huilen en je niet weet wat er aan de hand is of als hij zn fles maar niet wil drinken. En hij doet dat maar heel af en toe. Baby's zijn nou eenmaal niet altijd even leuk en lief. Soms zijn ze ook gewoon lastig en even niet leuk.
Make love, not war ☮
pi_74222589
Mooie tekening heeft Amelie gemaakt!

Maar om nu gewoon ff lekker wel heel erg trots te doen.. Tess rolde net van rug naar buik toen weer naar rug en toen weer naar buik, met als gevolg dat ze nu niet meer op het kleed ligt maa rop de grond en rondjes om haar as aan het draaien is waarbij ze verschrikkelij ondeugend kijkt en hele gekke geluidjes maakt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74222706
Vicky dat je je soms zo voelt lijkt me heel normaal. Ik zit hier "pas" 6 weken met een meisje dat heel veel huilt zonder dat we precies weten waarom en dat is al loodzwaar. Jij zit al veel langer in die situatie dus ik vind het echt knap wat je doet!

Amelie mooi gemaakt hoor! Lief zeg die kleine voetjes.

En Diaan wou jij soms beweren dat mijn kind het niet goed doet!

Hier ligt een klein roze hompie op me te snurken
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:54:37 #137
114177 Diaan73
pi_74222840
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:50 schreef Stiemie het volgende:
Vicky dat je je soms zo voelt lijkt me heel normaal. Ik zit hier "pas" 6 weken met een meisje dat heel veel huilt zonder dat we precies weten waarom en dat is al loodzwaar. Jij zit al veel langer in die situatie dus ik vind het echt knap wat je doet!

Amelie mooi gemaakt hoor! Lief zeg die kleine voetjes.

Hier ligt een klein roze hompie op me te snurken
]Ik had het al uitgelegd en sorry gezegd

Amélie wat een leuke schilderij heb je gemaakt!

Tess Lennon wil al helemaal niet meer op de deken, die zet ik tegenwoordig maar gewoon op de vloer.
Make love, not war ☮
pi_74222922
huup lijkt het nou zo of heeft Amelie nou zulke grote voeten?? Wel leuk haar eerste kunstwerkje

Hier met posten eigenlijk hetzelfde als wat huup zegt, het gaat best goed en om dat nou iedere dag te melden... Daarnaast gaan de topic's best snel en ik heb gewoon niet echt de tijd om dat allemaal bij te lezen. Finn eist best wel veel aandacht van me op en ik wil iedere dag ook wel even uit huis met hem.

Gisteren rolde hij van zijn buik naar zijn rug! Hij maakte zich heel erg kwaad en met een enorme kreun rolde hij ineens om. Toen ik hem daarna weer op zijn buik legde werd hij helemaal nijdig
pi_74223026
hahaha nee fta het is echt belachelijk die voeten van mijn dame
Amélie heeft heuse trekschuitjes ik heb ze net op die tekening even opgemeten en ik kom op 8 cm!

het viel ons na de geboorte al op dat ze grote voetjes heeft, en lange tenen en erg lange vingers ook
ik ben benieuwd of dat uiteindelijk iets zegt over haar latere schoenmaat. Ik hoop het niet voor haar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74223047
Huup, met wat voor verf heb je dat kunstwerk gemaakt? Ik wilde ook zoiets doen voor ons mam die volgende week jarig is. Gewoon plakaatverf ofzo?
En wat Vicky al zegt, tis ook meer een uitlaatklep en dan vind ik mezelf nog een zeur omdat Driekus pas sinds een dag of twee zo intens huilt. Het lijkt me echt zo naar als dat weken zo doorgaat.
pi_74223186
Ik heb even gemeten en Finn zit nu op 7 cm Huup
Ik ga even een stukje wandelen buiten denk ik want Finn is niet te genieten. Hij is ook zo verkouden dat hij ons de hele nacht wakker houdt en dan vervolgens zelf niet wil slapen overdag.
pi_74223262
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:01 schreef mefke79 het volgende:
Huup, met wat voor verf heb je dat kunstwerk gemaakt? Ik wilde ook zoiets doen voor ons mam die volgende week jarig is. Gewoon plakaatverf ofzo?
En wat Vicky al zegt, tis ook meer een uitlaatklep en dan vind ik mezelf nog een zeur omdat Driekus pas sinds een dag of twee zo intens huilt. Het lijkt me echt zo naar als dat weken zo doorgaat.
k heb even gekeken, het is gedaan met gekleurde acrylverf ( ) van de action. Plakkaatverf is misschien handiger omdat dat er makkelijker af gaat? Ik weet het niet eigk.

Ik heb haar voetje eerst ingesmeerd met een dikke klodder van die nivea, uit die old-skool donkerblauwe pot weet je wel? En toen op een zoogkompres een klodder verf gedaan en met dat zoogkompres haar voetje ingesmeerd. Met haar op het blaadje gestampt en direct daarna met een billendoekje t pootje weer schoonmaken. Gaat als een trein!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74223302
Thanks huup, ik ga ook effe op zoek naar verf. En ik denk dat Driekus ook van die grote pootjes heeft. Grote voeten en lange vingers, tis volgens mij het enige dat ie van mij heeft.
pi_74223324
Wat leuk huup, paps zal vast blij zijn! wat vond de kleine dame zelf van het gekriebel?

bar ik herken wel een boel dingen uit jouw post...knuffel die kant op

wat ik zelf ook erg naar vind is dat mijn vriend Lars niet kan troosten.
Ik had eigenlijk nu naar de winkel gemoeten maar ik ga nu niet omdat ik Lars niet bij hem wil laten met de kans dat hij al die tijd huilt.
Heel frustrerend ook voor mijn vriend dit.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_74223359
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:50 schreef Stiemie het volgende:

Je hebt het bonnetje zeker niet meer?
pi_74223363
Weet je, ik ben wel eens jaloers op moeders zoals bijvoorbeeld Huup en BE ( ) die hun kindkes (bijna) overal zonder (al te veel) problemen mee naartoe kunnen.
Wij kunnen ook wel overal naartoe maar daar betalen we 's avonds de prijs voor omdat we dan een babietyje hebben die helemaal overstuur en ontroostbaar is omdat ze zoveel prikkels heeft gehad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74223450
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:09 schreef Vicky het volgende:
Weet je, ik ben wel eens jaloers op moeders zoals bijvoorbeeld Huup en BE ( ) die hun kindkes (bijna) overal zonder (al te veel) problemen mee naartoe kunnen.
Wij kunnen ook wel overal naartoe maar daar betalen we 's avonds de prijs voor omdat we dan een babietyje hebben die helemaal overstuur en ontroostbaar is omdat ze zoveel prikkels heeft gehad.
kan ik me goed voorstellen hoor. En dat lijkt me echt enorm zwaar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74223572
Vicky zie het als een gegeven, het is zo. En het wordt vast beter. Wij hebben de eerste jaren zo veel vermeden en niet gedaan. En nu nog steeds is het opletten dat het niet te veel wordt, maar het is nu eenmaal zo. En dat is lastig en jammer, maar erin mee gaan is het handigste. Als je haar nu die veiligheid en rust geeft, heeft ze dat vertrouwen iig steeds meer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74223706
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:09 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je hebt het bonnetje zeker niet meer?
Nee dat hebben ze bij de bevalling samen met de gebruiksaanwijzing binnen laten zitten denk ik
pi_74223709
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:08 schreef mefke79 het volgende:
Thanks huup, ik ga ook effe op zoek naar verf. En ik denk dat Driekus ook van die grote pootjes heeft. Grote voeten en lange vingers, tis volgens mij het enige dat ie van mij heeft.
Mefke je kan ook vingerverf gebruiken. Dat hebben wij hier een keertje gedaan. Heb je ook in leuke kleurtjes en het gaat er makkelijk weer af.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:19:32 #151
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74223723
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:22 schreef Ssserpente het volgende:
Nog dank voor de reacties over de box. Ik heb nog geen mobile gekocht. Zag dat ze nieuw rond de dertig Euro kosten, terwijl er plenty tweedehands op Internet worden aangeboden. Voorlopig ligt ze dus als ze wakker is nog ff lekker in d'r bedje. Als ik 'r nu in de box doe, gaat ze huilen. Onze slaapkamer in beneden, dat scheelt denk ik ook al.
Je kan ook gewoon een 'ouderwetse' mobile zonder muziekje boven de box hangen, wel iets moois om naar te kijken maar niet de extra prikkel van het geluid. Ik heb bij RUben geen muziekmobile gebruitk en het is ons prima bevallen,

En over het babybadje, Emma (4) zit er nog steeds graag in. Het is even een paar maanden wat proppen als ze nog niet zelf kunnen zitten maar daarna kan dat badje nog heel lang mee
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_74223791
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:15 schreef YPPY het volgende:
Vicky zie het als een gegeven, het is zo. En het wordt vast beter. Wij hebben de eerste jaren zo veel vermeden en niet gedaan. En nu nog steeds is het opletten dat het niet te veel wordt, maar het is nu eenmaal zo. En dat is lastig en jammer, maar erin mee gaan is het handigste. Als je haar nu die veiligheid en rust geeft, heeft ze dat vertrouwen iig steeds meer.
oh het wordt ook zeker beter, Amber was precies hetzelfde.
We gaan er ook in mee en maken bewust keuzes of we ergens wel of niet heengaan en houden ook heel erg rekening met Tess d'r tijden enzo...
Tis nu gewoon ff zo maar soms vind ik het best K...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74223815
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:19 schreef Jelief het volgende:

[..]

En over het babybadje, Emma (4) zit er nog steeds graag in. Het is even een paar maanden wat proppen als ze nog niet zelf kunnen zitten maar daarna kan dat badje nog heel lang mee
Amber zit er ook weer in
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74223903
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

oh het wordt ook zeker beter, Amber was precies hetzelfde.
We gaan er ook in mee en maken bewust keuzes of we ergens wel of niet heengaan en houden ook heel erg rekening met Tess d'r tijden enzo...
Tis nu gewoon ff zo maar soms vind ik het best K...
Maar dat is het ook! Het onbegrip vond ik ook erg moeilijk. Dat je ergens niet heen gaat om ze 's ochtends al op bezoek is gewest en als je dan de middag ook weggaat, dat het drama is. Of dat ze zoveel mogelijk thuis moest slapen en niet ergens anders, dat ze dan niet slaapt en het helemaal mis gaat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74223969
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:23 schreef YPPY het volgende:

[..]

Maar dat is het ook! Het onbegrip vond ik ook erg moeilijk. Dat je ergens niet heen gaat om ze 's ochtends al op bezoek is gewest en als je dan de middag ook weggaat, dat het drama is. Of dat ze zoveel mogelijk thuis moest slapen en niet ergens anders, dat ze dan niet slaapt en het helemaal mis gaat.
vooral het onbegrip.. dat vind ik het ergste.. van die reacties: ah joh, dat gaat toch wel....
Nee dat gaat nou eenmaal niet.. Althans, het zal best wel gaan maar dan zit ik 's avonds met de "ellende" en daar pas ik voor..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:26:08 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74223979
Heeft er hier iemand tips voor spugende kindjes?
Ik heb het niet eerder gemeld omdat het niet echt heel erg veel spugen is, maar Oscar heeft het al wel een tijdje. Voornamelijk kokhalzen, maar vandaag is het weer best heel heftig en het arme kind lijkt echt kots en kotsmisselijk te zijn. (Of zou het maagzuur kunnen zijn).
Veel kokhalzen, ook met nare geluiden en al erbij alsof hij het in probeert te houden.
Af en toe een flinke golf naar buiten ook.

Ik gebruik al een beetje johannesbroodpitmeel, maar te veel daarvan lijkt alsof hij daar weer krampjes van krijgt en gisteren heb ik een fles klaargemaakt met de hoeveelheid JBPM zoals ze aangeven op het pak en hoewel dat er prima in ging vond ik hem vannacht met de klodders zooi op zijn gezichtje en zijn dekentje vies plakkerig van die troep enzo... niet zo heel fijn, en eig. ook wel een beetje eng. Dat spul is nl. best dik en taaiig dan zeg maar.

Zouden jullie zelf iets als voeding voor spugende kindjes proberen? Of toch eerst in overleg?
Ik kan dan de zorglijn wel bellen, maar ik heb niet veel vertrouwen in advies via de telefoon. Maandag is inloopspreekuur op het cb, dus dan kan ik daar wel heen maar ik vroeg me af of er iemand is met een gouden tip.
Rechtop houden na de fles maakt niet veel uit, soms lijkt hij juist dan te gaan spugen en hij heeft het eig. ook wel vlak voor de fles dus volle maag of lege maag maakt niet uit.

Hij is er overigens niet minder vrolijk om en huilt ook niet overdreven veel, maar ik vind het zelf gewoon een heel naar geluid en zeker 's nachts zorgt het ervoor dat ik nog wel eens wakker schrik.
pi_74224068
Arme Oscar... Bij Mila hielp rechtop houden en johannesbroodpitmeel wel maar dat is dus voor Oscar niet voldoende... Verder heb ik geen tips, hoop dat het snel beter gaat!
pi_74224117
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:28 schreef Raissa het volgende:
Arme Oscar... Bij Mila hielp rechtop houden en johannesbroodpitmeel wel maar dat is dus voor Oscar niet voldoende... Verder heb ik geen tips, hoop dat het snel beter gaat!
Och, Oscar, wat sneu
Bij Amber hielp rechtop en JPBM ook..dus helas geen tips
Ik zou maandag fflangs het cb gaan BE.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:34:03 #159
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74224280
BE, is hij niet gewoon kotsmisselijk? Ruben heeft nu al twee keer een paar dagen vreselijk gespuugd. En dan niet 'mondjes terug geven' maar echt overgeven. Geen koorts erbij maar duidelijk wel misselijk, volgens de huisarts was het een virus dat op zijn oren sloeg en daardoor wat moeilijkheden met zijn evenwichtsorgaan en dus misselijk.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:37:41 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74224433
Ja, dat zou natuurlijk wel kunnen Jelief, maar het is echt al best wel een paar weken.
Nu is hij ook al sinds zijn geboorte non-stop snotverkouden zo ongeveer (zo heel af en toe hebben we een weekje zonder zout-oplossing, maar op dit moment staat er ook weer een ui onder zijn bed bijvoorbeeld ).
En dat zou natuurlijk ook best op dat evenwicht kunnen slaan idd.
Had ik nog niet over na gedacht...

Ik wil eig. niet zelf zomaar gaan rommelen met weer andere voeding dus ik kijk het wel aan tot maandag.
Evt. gewoon een virus kan natuurlijk ook nog, daar had ik niet bij stil gestaan.
pi_74224589
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:19 schreef Jelief het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een 'ouderwetse' mobile zonder muziekje boven de box hangen, wel iets moois om naar te kijken maar niet de extra prikkel van het geluid. Ik heb bij RUben geen muziekmobile gebruitk en het is ons prima bevallen,

Ikea heeft een leuke mobile zonder geluid (vind ik)

die beestjes kijken naar beneden toe dus je kindje heeft een leuk uitzicht als het omhoog kijkt
ik wilde hem hebben maar we hebben hier al 3 mobiles (gekregen allemaal overigens!)

BE wat rot zeg!
ik zou het niet weten. Ik ben zelf ook niet zo van het zelf dingetjes gaan proberen. Je moet zoiets ook een tijdje achter elkaar proberen voor je weet of het werkt en als je nu iets probeert en het cb adviseert wat anders heb je kans dat je veel dingen gaat wisselen ofzo.
Kun je niet gewoon de huisarts bellen voor een telefonisch advies? Of werkt dat niet zo, moet je eerst contact hebben gehad met het cb? (dat vraag ik me eigk serieus af, hoe werkt dat bij dit soort vragen?)
Beterschap voor je snotterende mannetje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:44:49 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74224659
Ha bellen zou ook wel kunnen maar telefonisch spreekuur is al geweest en ik ben dan altijd weer zo bang dat ik voor niks kom als ze me een afspraak geven. 'Ja mevrouw, kan gebeuren, hoort erbij'.
EN dus ga ik dan liever eerst naar het inloopspreekuur bij het cb.
pi_74224727
ah okay. Ja is ook weer zo natuurlijk.

nouja, vertrouw sowieso gewoon op je gevoel. Als jij denkt dat je het nog tot maandag uit kunt zingen zonder dat Oscar er al teveel last of pijn aan heeft dan zou ik zeker even het spreekuur afwachten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:48:26 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74224789
Euhm...
Er valt hier heel langzaam een kwartje...
Vanmorgen ook al een hele, heeeeeeeeele dunne luier en nu net ook weer en ook een tikkie verhoging... Kind heeft dus wrsch iets onder de leden wat het 'gewone' mondjes terug en kokhalzen versterkt.

Soms voel ik me echt zo dom.

Hoog tijd om zo eens lekker buiten te gaan lopen om een pietenpetje te scoren.
pi_74224807
Hoi! Ik kom ook maar weer even om het hoekje kijken!

Alles gaat gesmeerd hier! De plek onder de oksel van Isabeau is helemaal weg, dus ze is weer zo goed als nieuw Ze ligt nu heerlijk in de draagdoek te snurken op mijn buik.

Maken jullie baby's soms ook van die geluiden die je haast doen besluiten een exorcist te bellen? Of doet die van mij dat alleen?

Huup, wat een mooi kunstwerk van je meisje! Daar is d'r papa vast blij mee!

En een aan alle moeders met kindjes die zich niet lekker voelen.
pi_74224905
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Euhm...
Er valt hier heel langzaam een kwartje...
Vanmorgen ook al een hele, heeeeeeeeele dunne luier en nu net ook weer en ook een tikkie verhoging... Kind heeft dus wrsch iets onder de leden wat het 'gewone' mondjes terug en kokhalzen versterkt.

Soms voel ik me echt zo dom.

Hoog tijd om zo eens lekker buiten te gaan lopen om een pietenpetje te scoren.
oh, hou je wel in de gaten hoeveel dunne luiers dat zijn? Als het er meer dan 6 zijn in combinatie met spugen en verhoging dan moest je de HA bellen. (is tegen mij gezegd in ieder geval op het cb en de nachtpost van de HAP.)

plaats je een foto van je mennekes met pietenpetjes?

Sorbo
hier heel af en toe een soort hoge gil waar mn lief en ik spontaan van door het plafond gaan. En dan het liefst 's nachts. Zodat wij allebei in standje alarm naast haar bedje staan. En dan staan we te kijken naar een heerlijk tevreden slapende baby
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74225143
Sorbo, zo'n geluidje waarbij je denkt: Hij stik! En dat je dan naar z'n bed sprint om een vrolijk kijkende of slapende bab aan te treffen. Jep, komt bekend voor!
pi_74225239
Gelukkig, toch altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent met zo'n 'engerdje'
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:38:57 #169
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74226511
nee mijn kind is zo gewoontjes, die maakt nooooiiiiiit rare geluiden.

telefoonummer vanexcorsist wist uit telefoon
pi_74228120
Onze zoon maakt(e) s'nachts niet echt rare geluiden. Wij moesten eerder goed gaan luisteren wilden wij zijn ademhaling horen. Wel tijdens het ademen soms het versnelde ademen.

Ons mannetje slaapt sinds een week of 2-2,5 erg slecht zowel s'nachts als ook overdag. Er zijn een aantal dingen, die (apart) of samen wellicht de reden hiervoor kunnen zijn: verkoudheid, sprongetje, doorkomende tandjes (die nog niet te zien zijn dus is niet zeker nog). Het omzetten van de klok heeft het misschien zelfs nog erger gemaakt. Wat soms wel helpt is hem in bad doen en dan slapen leggen. Vroeger sliep hij op het kdv minder dan thuis, nu is dat weleens omgedraaid. Op sommige dagen doet hij alleen van die hazenslaapjes van een half uur of driekwartier. Heeft iemand misschien nog tips wat zou kunnen helpen? Hebben jullie ook dergelijke ervaringen gemaakt rond negen maanden, verkoudheid of doorkomende tandjes?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74228703
Ik snap het even niet hoor..
Tess is hardstikke moe, is alleen maar in haar oogjes aan het wrijven maar zodra ik haar in bede leg isset huilen. Volgens mij is ze ook niet helemaal lekker. Ze is aan het hoesten en niesen, heeft rode oogjes en klinkt als een zeehondje. Ze heeft geen koorts.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74228806
Onze man gaat wel heel erg snel..hij werd wakker met een snor!
Van snot dan he, geen echte. Hoezo verkouden dus. Gelukkig lijkt ie er niet echt last van te hebben, maar het zag er heel sneu uit.
pi_74228966
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:41 schreef Vicky het volgende:
Ik snap het even niet hoor..
Tess is hardstikke moe, is alleen maar in haar oogjes aan het wrijven maar zodra ik haar in bede leg isset huilen. Volgens mij is ze ook niet helemaal lekker. Ze is aan het hoesten en niesen, heeft rode oogjes en klinkt als een zeehondje. Ze heeft geen koorts.
geen idee? even in de gaten houden denk ik? En anders misschien iets van een ontspannend badje doen ofzo? Als ze verkouden is gaan daar misschien ook wel weer de luchtwegen van open staan.

Hier ook een beetje een zielig meisje, huilen zodra je haar op haar rug legt, al de hele dag. Ik heb het idee dat er iets dwars zit, een flinke boer of inmiddels haar darmpjes ofzo maar ik weet het ook niet. T gaat vast vanzelf wel weer over maar ik vind het zo sneu voor haar dat ik niets kan doen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74231526
BE, hopelijk knapt hij gauw op

Vicky, wat gebeurd er als je haar even laat huilen?
Iris protesteert soms al als we haar op de commode leggen en dan gaat ze in bed protesteren, om dan vaak na een kwartiertje (en een paar keer speen terugstoppen) weer in slaap te vallen.
Tess, ik hoop dat je inmiddels lekker slaapt!

Iris kan haar duim wat beter vinden maar het ding ploept steeds weer uit haar mond.
Het viel me trouwens ook op dat er zoveel kindjes onrustig zijn... zou het de tijd van het jaar zijn ofzo? Ik vind onze kleine meid ook behoorlijk onrustig (maar dat is misschien ook een wisselwerking met mij en ik hoop dat dat beter wordt nu ik heb besloten om over te stappen op kv in plaats van bv)
pi_74233008
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:25 schreef Tinuviel het volgende:
Onze zoon maakt(e) s'nachts niet echt rare geluiden. Wij moesten eerder goed gaan luisteren wilden wij zijn ademhaling horen. Wel tijdens het ademen soms het versnelde ademen.

Ons mannetje slaapt sinds een week of 2-2,5 erg slecht zowel s'nachts als ook overdag. Er zijn een aantal dingen, die (apart) of samen wellicht de reden hiervoor kunnen zijn: verkoudheid, sprongetje, doorkomende tandjes (die nog niet te zien zijn dus is niet zeker nog). Het omzetten van de klok heeft het misschien zelfs nog erger gemaakt. Wat soms wel helpt is hem in bad doen en dan slapen leggen. Vroeger sliep hij op het kdv minder dan thuis, nu is dat weleens omgedraaid. Op sommige dagen doet hij alleen van die hazenslaapjes van een half uur of driekwartier. Heeft iemand misschien nog tips wat zou kunnen helpen? Hebben jullie ook dergelijke ervaringen gemaakt rond negen maanden, verkoudheid of doorkomende tandjes?
Hoeveel weken is Jair? Er is een sprongetje bij 37 en een bij 46 weken.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:50:50 #176
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74234010
Zo, ik ben weer even bijgelezen (3 kwartier hahahahaha). Ik zag een heerlijke badfoto van Mila!

En Huup, wat hebben jullie leuk geknutseld! Wat gezellig

BE, wat vervelend voor Oscar zeg..... Heb je al iets meer duidelijkheid wat het zou kunnen zijn? Is ie misschien wat verkouden? dat hij moet hoesten en er dan wat meer mee komt dan normaal ofzo.... ik noem maar wat

Bar, hoe was het feestje?

Jair, wel lekker slapen kereltje!! Is hij misschien gaan dromen? ik las van de week dat kindjes zo rond de 9 maanden voor het eerst gaan dromen en dat ze daardoor wat slechter kunnen slapen.

Hier gaat alles eigenlijk goed. Joep is blij. Woog afgelopen maandag 6600 gram en 62 cm. Het cb zegt dat hij volgens de lijn goed groeit. Hij is nu bijna 6 maanden. Het is gewoon een heerlijk ventje . We worden alleen wel door de fysio weer naar de ka gestuurd, want hij zit net op de rand met zijn hoofdje.... dus de ka gaat nu beoordelen of hij een helm mag. Ik krijg er nu al (terwijl we nog niet eens weten of hij een helm krijgt of niet...) al wel veel negatieve reacties op, dat vind ik zelf best raar. Veel mensen vragen of we een perfect kind willen creeren ofzo "Moet hij dan helemaal symmetrisch en perfect zijn?" Nee, helemaal niet! Maar ik vind het zelf wel vervelend als hij straks 10 is en zijn haar lekker kort wil en gepest zou worden omdat hij een scheef hoofd heeft, terwijl we nu misschien de mogelijkheid hebben om daar iets aan te doen. Wat vinden jullie?
Niet mieten! Door gieten!
pi_74234112
Ik vind dat je gelijk hebt. Hoe vind je zijn afwijking zelf?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:56:48 #178
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74234227
voor alle babies en mama's en papa's waarbij het zo nu en dan gewoon niet zo fijn loopt allemaal

Seilram het feestje is morgen
en fijn dat het allemaal goed met Joep gaat

is het trouwens "normaal"dat een kindje van nog geen 3maand al 12 uur tussen een voeding laat?
(19.00-07.00)
En volgens mij heeft Roy door dat hij handjes heeft zit er echt zo gebilogeerd naar te kijken, om ze vervolgens als knuistjes in z,n mondje wilt steken
En net na de voeding hebben we samen gezellig zitten klessebessen
pi_74234515
Huup, wat hebben jij en je meisje een leuk schilderij gemaakt.

Bar, hier heeft hij rond die tijd ook weleens zo'n hele lange nacht gemaakt, was het eenmalig?

Moeilijk Seilram, ik moet zeggen dat wij misschien ook voor die keus komen te staan. En ik weet het nog niet. Mijn vriend wil geen helm. En soms hoor je ook dat mensen te snel voor die helm gaan dat het eigenlijk niet nodig is. Dat postte laatst iemand volgens mij.
Lilah van Kim heeft volgens mij een helm gehad.

Laatst ging het toch over knuffels? Kobus en het konijn zijn wel vriendjes hoor

Hier zie je trouwens goed dat alleen een speen niet genoeg is, de vinger moet er ook nog bij.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74234523
Nijna, als ik Tess laat huilen slaat ze door en dan wordt het ontroostbaar krijsen dus dat is geen optie. Ik heb haar 3x in bed gelegd en ook weer 3x eruit gehaald. Toen maar een flesje gegeven en daar werd ze wat rustiger van. Om 19.00 uur weer naar bed gedaan maar ze is verschrikkelijk onrustig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vicky op 30-10-2009 20:17:40 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74234662
Geen idee Bar, volgens mij is het wel lang 12 uur ertussen... Maar misschien ook afhankelijk van zn gewicht?
Leuk he, handjes
pi_74234738
Ik vind Kobus zo'n poepie hè

Bar, normaal bestaat niet . Misschien kun je hem nog een keertje gaan wegen tussendoor? Als hij goed groeit, voldoende plast & poept en niet suf is overdag dan is het prima. Houd alleen wel in de gaten of je productie het trekt, twaalf uur tussen twee voedingen.
pi_74234746
Seilram, ik vind je argumenten heel helder en ik denk dat ik er net zo in zou staan hoor. Het is nu het moment om er eventueel wat aan te doen. Dat heeft m.i. niet direct te maken met het creeëren van "het perfecte kind".

Vicky, dat lijkt me dan inderdaad geen optie. Arm klein ding, zoveel onrust in dat lijfje
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:16:16 #184
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74234938
Seilram, gewoon doen wat je gevoel je ingeeft, dat is vaak de juiste keuze heb ik gemerkt. Je maakt een keuze toch alleen maar omdat je het beste wilt voor je kindje...

Vicky Ooooohhhhwww bah!

Hihi, Kobus

Hier is omrollen van rug naar buik niet zo ver meer weg geloof ik. Ze komen allebei een heel eind, maar het rollen over de schouder lukt nog niet helemaal. En dat geeft frustraties
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:16:56 #185
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74234966
Jore, hij heeft tuurlijk nu nog niet echt veel haar. Dus aan de achterkant vind ik dat je het nu wel goed ziet. Bovendien staan door die afwijking zijn oren ook een beetje gek. Het ene oor zit wat hoger dan het andere oor. En tja, ik ben zijn moeder Ik vind hem prachtig hihihi. Maar ik wacht denk even af wat de ka zegt, die heeft er uiteindelijk toch de meest professionele kijk op. Als die zegt doen, dan denk ik wel dat we een helmpje nemen, ookal vind ik dat helemaal niet leuk, want dan kan ik hem geen kusjes meer op zijn lieve hoofd geven. Ik vind het alleen zo vervelend dat mensen reageren alsof ik mijn kind perfect wil hebben en hem iets naar aandoen omdat ik wil dat hij perfect is.

Ow sorry bar, niet goed gelezen Maar niet minder gemeend: veel plezier morgen! En over die 12 uur tussen een voeding... geen idee. Joep is pas niet (5,5 maanden oud was hij toen) van zijn laatste voeding af en die heeft ie nog heel lang gehad, terwijl hij er volgens mij niet echt behoefte aan had.... Dan at hij om 23.00 maar was hij vervolgens om 08.30 nog niet hongerig! en at ie maar een beetje. Ik denk dat je het beste gewoon kunt aanhouden wat Roy fijn vindt...

Oeke, waarom wil je man geen helm? en wat lief! Kobus met zijn knuffel Joep heeft niet eens een speen, wil ie niets van weten!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:22:06 #186
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74235149
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:10 schreef Estrys het volgende:
Dat viel mij ook op ! Is dit de tijd van het jaar ofzo? ik heb natuurlijk geen ervaring met een baby in de herfst.... Dikke kus voor alle ploeterende mama's!
pi_74235371
seilram over die helm. Ik zou heel goed naar die afwijking laten kijken, of het echt nodig is, maar verder kan ik me helemaal vinden in jouw argumenten hoor.

Ik zou het helemaal niet leuk vinden als mn meisje een helm zou moeten, maar ik zou het nog veel erger vinden als zij het me op haar zestiende zou verwijten dat wij er toen ze klein was niet alles aan gedaan hadden zodat zij geen scheef hoofd heeft zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74235400
Seilram, mijn vriend vindt dat geloof ik zielig. Maar goed, volgens mij is het aardig bijgetrokken, dus ik hoop niet voor de keus gesteld te worden (of de discussie).
Maar je moet gewoon je eigen gevoel volgen en wat hebben die andere mensen er nou mee te maken. Jij bent zijn mama hoor.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:33:09 #189
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74235593
Dank voor jullie reacties En Oeke, je hebt ook helemaal gelijk, mijn hart weet dat ook. Maar toch he.... dan zit hier zo'n schoonmoeder die me aankijkt of ik gek ben en dan twijfel ik gewoon.

Trouwens... Joep wordt eenkennig... hij wil niet zomaar bij oma (die hij maar 1 keer in de maand ziet) op schoot, dan gilt/krijst/schreeuwt hij de heleboel bij elkaar. Werkelijk alsof hij vermoord wordt! Zo erg. Ik kan daar echt niet tegen, dus ik zei: geef hem maar weer snel aan mij... wat denk je dat ze zegt: nee, laat hem maar even, daar moet hij maar aan wennen. Ik was met de stomheid geslagen, ik wist gewoon niet wat ik hoorde en hoe ik daar fatsoenlijk op moest reageren. Gelukkig zag ze na 2 minuten ook wel in dat het geen zin had en toen legde ze hem in zijn box. Maar dat wilde meneertje helemaal niet, ik kon hem toen gelukkig zelf weer pakken en het was gelijk over. Hij keek me ook echt zo aan van: wil jij dat gewoon eens ff niet meer doen ja! mij zomaar aan andere mensen geven!
pi_74235606
Dat is apart seilram, dat je nu al negatieve reacties krijgt op het eventueel nemen van een helmpje!
Persoonlijk zou ik niet eens twijfelen tussen wel of geen helm. Precies om wat jij aangeeft. Nu kan je er nog wat aan doen, en later kan Joep niet nog eens zeggen dat hij het anders wil hebben, want dan is het te laat!
Kijk, als de ka zegt dat het niet nodig is, dan niet, maar anders zou ik er wel voor kiezen.
Hij heeft er zelf geen last van!
pi_74235664
Lieuwes hoofdje is trouwens ook een beetje scheef, maar niet helmwaardig. Ik vond het echt vreselijk, toen het er hier laatst over ging durfde ik ook niet mee te posten . Nu trekt het gelukkig aardig bij, ik heb er ook wel veel aan gedaan moet ik zeggen. Ik vond het zo erg dat z'n koppie niet meer perfect was, niet meer helemaal mooi gaaf en rond zoals bij de geboorte. Dat knaagde echt en ik voelde me ook schuldig.
Einde ontboezeming.
Als er een helmpje aan te pas had moeten komen had ik het zeker gedaan, om dezelfde reden als dat hij van mij een beugel mag als z'n tanden scheef blijken te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jore op 30-10-2009 20:48:29 ]
pi_74236450
Seilram wat erg zeg. Inderdaad wat Jore zegt, zijn diezelfde mensen ook zo tegen een beugel om een gebit recht te zetten? Alsof het voor jezelf al niet een hele grote stap is om je kind met een helmpje op te zadelen zeg! Ik zou het ook doen als is het maar zodat je later nooit kunt denken "had ik maar..."

Bar geen idee of er 12 uur tussen de voedingen mag voor Roy. Esmee heeft als maximale nu zo'n 8 uur tussen de voedingen gehad en dat was volgens het cb geen probleem.

Ik heb vanmorgen trouwens echt te vroeg gejuichd. Vanaf 1 uur vanmiddag heeft Esmee bijna niet geslapen en alleen maar gehuild. Soms even een klein hazenslaapje op mij, maar slapen in wieg/box of kinderwagen ho maar. Nou heeft ze ook al 24 uur geen poepluier gehad terwijl er normaal zo'n 3 op een dag zijn. Dus dat kan haar ook dwars zitten...

Wat wel grappig is, is dat Linde er echt totaal niet mee zit wanneer Esmee huilt. Zo zaten we net te eten en dan houden mijn vriend en ik Esmee om de beurt vast zodat we allebei toh kunnen eten en Esmee was vreselijk aan het huilen. Zegt Linde: "Esmee is lief he? " Overigens vond ze de doperwtjes in haar lasagna daarna ook lief dus
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:59:37 #193
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74236491
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:03 schreef oeke het volgende:

Bar, hier heeft hij rond die tijd ook weleens zo'n hele lange nacht gemaakt, was het eenmalig?
als ik hem rond 20.00/21.00 uur voed trekt hij het tot smorgens een uurtje of 06.00 uur.

tot vorige week maakte ik hem nog wakker om 23 uur dan sliep hij ook tot 06.00 uur.

maar vanwege het vele huilen en daardoor weinig slapen, heb ik roy van de week gewoon laten liggen als hij nog sliep, en toen was het ook aldoor 06.00 uur voor de volgende voeding.
en daarom maak ik hem eigenlijk niet meer wakker.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:00:27 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74236524
Dat had ik ook hoor Jore, zodra ik het idee had dat Oscar een voorkeurshouding had ben ik er op gaan letten. Ik zou het gewoon zonde vinden als dat mooie ronde bolletje een afplatting zou krijgen.
Ik schrok er dus ook best wel van toen bij de fysio bleek dat hij al op de grens van matig tot ernstig zat.

seilraM, ik zou het wel doen als de KA het adviseert. Het is een vrij simpel iets, het is niet dat het gaat over een enorme operatie ofzo. Dit valt voor mij onder 'goed voor je kind zorgen' hoor.

Met Oscar gaat het wel. Heb hem vnml in de wipstoel gehad verder en afgezien van nog flink wat kokhalzen na de fles viel het uiteindelijk nog wel mee. Nog wel hele dunne poep en wat verhoging dus we houden hem goed in de gaten. En ja, dat snot en dat hoesten... Het is idd natuurlijk ook wel gewoon herfst. We druppelen dus maar vrolijk voort met zoutoplossing en er staat nu ook een ui in zijn kamertje.
pi_74236752
Beterschap voor Oscar!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:18:43 #196
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74237135
Tinuviel Ruben is ook 9 maanden en ook hij slaapt dus hel slecht, het lijkt nu wat beter te gaan, hij maakt meer uren in de nacht en vandaag op het kdv heeft hij sinds lange tijd in een bedje geslapen. Toevallig kan hij nu ook weer wat nieuws... hij tijgert dat wordt het huis beveiligen.

Vicky misschien loopt het snot in haar keel als ze ligt en wil ze daarom niet in bed liggen? Of ze voelt zich gewoon niet lekker en wil bij je zijn.

seilram ik denk dat ik wel een helmpje zou laten aanmeten, liever nu wat ongemak dan straks een scheef hoofd. Mijn zusje had een ontzettende voorkeurshouding en dat zie je nog steeds aan haar voorhoofd.
pi_74237253
Hmpff, wij kregen de wheelybug binnen, was er een spoelfriet afgebroken gemailt en nu krijgen we een nieuwe met een verzendzegel en hij is vandaag al op de post gegaan, vind ik wel netjes. elin vond m iig al erg leuk
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:24:08 #198
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74237332
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:59 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

als ik hem rond 20.00/21.00 uur voed trekt hij het tot smorgens een uurtje of 06.00 uur.

tot vorige week maakte ik hem nog wakker om 23 uur dan sliep hij ook tot 06.00 uur.

maar vanwege het vele huilen en daardoor weinig slapen, heb ik roy van de week gewoon laten liggen als hij nog sliep, en toen was het ook aldoor 06.00 uur voor de volgende voeding.
en daarom maak ik hem eigenlijk niet meer wakker.
Heb je het idee dat hij de dag nadat hij zo'n lange nacht heeft gemaakt rustiger is Bar? Lijkt mij dat je hem best kunt laten liggen hoor, zeker als de bekende - het gaat goed met de bv tekenen , alert, plassen, aankomen- er zijn .
pi_74237366
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:45 schreef Raissa het volgende:

[..]

Zijn er giftige badeendjes?
Mila heeft er één, maar hoe weet ik nou of ie giftig is?

[ afbeelding ]
wat heeft je kind toch mooie ogen
en ehm nouja ik weet dat de oudere badeendjes PVC en ftalaten bevatten, zeer chemische troep. en ik had gemailt met een fabricant van deze eendjes en wilde weten wat er allemaal inzat
dus of t jouw badeendjes betreft weet ik niet ..
pi_74237435
Wij hebben tapijt, ik denk niet dat een wheelybug dan lekker rijdt. Toch? Hoop ik? Dat scheelt me namelijk weer een hoop euro's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')