abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74247812
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:12 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Vochtig houden met cold-creme van mustella hielp hier goed.
Volgens de huidarts was het eczeem, en we kregen een corisonezalf mee, maar ik vond dat het al beter werd met die mustella dus heb ik eerst daar verder mee ingesmeerd en het is volledig weggegaan en ze heeft er nooit meer last van gehad.
Ah, ok, thnx! Koop je dat bij de apotheek? Maandag maar even speuren!

En aan Miss: Wel iedere keer af blijven wisselen met borsten of paar keer achter elkaar dezelfde geven?
Lotte!
Noah!
pi_74247897
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:18 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ah, ok, thnx! Koop je dat bij de apotheek?

En je moet echt wel een tijdje heel de tijd smeren, zodat het echt vochtig blijft.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:26:51 #228
5428 crew  miss_sly
pi_74247926
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:18 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ah, ok, thnx! Koop je dat bij de apotheek? Maandag maar even speuren!

En aan Miss: Wel iedere keer af blijven wisselen met borsten of paar keer achter elkaar dezelfde geven?
Misschien is sudocreme ook wel geschikt voor die plek? Weet niet of je dat al in huis hebt?

Ik zou denk ik een paar keer achter elkaar dezelfde borst geven. Ik hou dat principe er sowieso in: als ze binnen 3-4 uur weer komt, krijgt ze altijd dezelfde borst. Zo krijgt ze ook de zog achtermelk goed binnen en heeft de andere tepel toch even rust. Want ook met goed aanleggen, heb ik het idee dat een beetje rust zo nu en dan geen kwaad kan
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74248022
Ja, sudocreme heb ik wel in huis...en wat de vk zei doen ze droge liezen had, was olijfolie, met een watje erop smeren. Maar zo dicht bij dr oogjes weet ik niet of dat een goed idee is...

En zelfde borst it is, thnx
Lotte!
Noah!
pi_74248052
Sudocreme lijkt me eerder uitdrogen en een laagje opleggen, niet?
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:36:21 #231
5428 crew  miss_sly
pi_74248092
Weet niet, dat gebruik ik hier ook tegen kapotte billetjes (de ze niet heeft, trouwens, maar na poepluier hou ik het even in de gaten en als het wat rood wordt, smeer ik een keertje).
pi_74248129
Ja, daarom juist, het lijkt me eerder om de huid droog en afgeschermd te houden en bij die schilfers hier hielp het juist om het vochtig te houden.
pi_74248291
Ik gebruik lipikar creme echt geweldig spul voor eczeem speciaal voor kindjes
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:16:08 #234
5428 crew  miss_sly
pi_74248753
ik moet er eigenijk ook niets over zeggen, senna heeft zo'n gemakkelijke huid, die heeft nergens last van.

waar ze wel ineens last van heeft: hoesten en snotneus. ze heeft geen verhoging en oogt helder en vrolijk. niets aan te doen, denk ik, alleen in de gaten houden?

helpt vaker aanleggen ivm goede (anti)stoffen wellicht?
pi_74248796
Volgens mijn huisarts droogt sudocreme uit en is vaseline beter als je iets vet wilt houden.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:48:13 #236
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74249463
Ik kom gezien de discussie in het andere topic even melden dat Thomas niet doorslaapt, en dat ik dat ook geen probleem vind hoor. Wel is het fijn dat hij de tijd tussen de nachtvoedingen wat heeft opgerekt tot iets van 2,5 - 3 uur ertussen, waardoor mama ook wat slaap krijgt.
Ik vond het eigenlijk vrij normaal dat hij dat nog doet, en ook raar dat mijn moeder steeds loopt te hameren op het feit dat hij nu echt wel binnenkort de hele nacht zal gaan doorslapen hoor. Hij doet het maar lekker in zijn eigen tempo. Het lijkt me voor zijn reflux ook helemaal niet fijn als hij zich voor de nacht helemaal vol moet proppen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74250285
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:18 schreef bodpa09 het volgende:
Volgens mijn huisarts droogt sudocreme uit en is vaseline beter als je iets vet wilt houden.
Vaseline sluit de huid af..

Mijn meisje is ziekjes. Ze is verkouden, niest en hoest heel erg. Ik hou haar temp maar even goed in de gaten (met het oog op de mex griep). Gisteravond moest ze zo hoesten, de halve fles kwam eruit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74250349
Ik zou idd ook geen sudo smeren. Vaseline eerder!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:33:30 #239
5428 crew  miss_sly
pi_74250488
wat sneu Vicky. hier dus ook een verkouden meisje, maar ze gedraagt zich niet ziek. alleen niet goed slapen afgelopen nacht.

zijn er hier ook moeders die ervaring hebben met berg? volgens mij heeft senna dat. wat kunnen we het beste doen?
pi_74250561
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:33 schreef miss_sly het volgende:
wat sneu Vicky. hier dus ook een verkouden meisje, maar ze gedraagt zich niet ziek. alleen niet goed slapen afgelopen nacht.

zijn er hier ook moeders die ervaring hebben met berg? volgens mij heeft senna dat. wat kunnen we het beste doen?
Een nacht lang goed 'nat'houden met babyolie. Dan kun je het er 's ochtends voorzichtig afschrapen met een ansichtkaart.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:38:17 #241
5428 crew  miss_sly
pi_74250617
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:36 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Een nacht lang goed 'nat'houden met babyolie. Dan kun je het er 's ochtends voorzichtig afschrapen met een ansichtkaart.
ook bij kindjes met al behoorlijk haar? wordt erg vettig da, toch?
pi_74250629
En nog wat tips:
quote:
•Door de hoofdhuid van jouw hummeltje regelmatig te masseren met je vingers of een zacht borsteltje, maak je de schilfers los en verbeter je de bloeddoorstroming van de hoofdhuid. Bovendien vindt jouw kindje al dat lichamelijke contact waarschijnlijk heerlijk!
•Was de haartjes van jouw kindje dagelijks wanneer je de schilfers ontdekt (met gistdodende shampoo of speciale babyshampoo) en breng dit terug naar één tot tweemaal per week zodra de schilfers verdwijnen. Spoel de shampoo goed uit.
•Borstel het haar van je kindje, nadat het gewassen is, met een zachte borstel. Herhaal dit enkele malen per dag.
•Neem - als de schilfers niet verdwijnen of als je twijfelt of het wel berg is - contact op met je huisarts of dermatoloog. Deze kan bepaalde zalfjes of lotions voorschrijven om de hoofdhuid van je baby mee in te smeren.
Bron.
pi_74251164
miss hier ook een verkouden meisje met een volle neus
ik doe er niets aan verder, ze is niet ziekig ofzo dat scheelt, ik hou wel haar temperatuur in de gaten en ik haal haar neusje leeg met een neuspeertje.
Vindt ze hilarisch dat zuigende gevoel in dr neusje. Mafkees van mij maar het werkt wel zo'n ding.
Een ui onder het bedje zetten kun je ook doen om 's nachts wat verlichting te geven, dat zorgt ervoor dat de luchtwegen een beetje vrijkomen zeg maar.
Extra aanleggen kan natuurlijk altijd als Senna er behoefte aan heeft maar volgens mij krijgt Senna niet ineens een stoot aan weerstand extra binnen dan. Ze krijgt al anti-stoffen via de normale voedingsmomenten binnen.

oh en berg, wat Ssserpente zegt, die tips ja
mijn dame had het in haar wenkbrauwtjes op een gegeven moment.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:07:42 #244
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_74251319
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 08:52 schreef seilram het volgende:
Kim, bedankt. Jij hebt dus alsnog zelf bij de ka moeten aandringen op een helm begrijp ik?
Joep is volgende week 6 maanden, de fysio heeft een brief geschreven en daar wacht ik op, dan kan ik met die brief een verwijzing bij mijn huisarts gaan halen en dan een afspraak bij de ka maken zei ze. Maar als ik maandag die brief nog niet heb... dan bel ik gewoon vast voor een afspraak. Zij weten toch niet dat ik die verwijzing nog moet halen, die krijg ik echt wel van mijn ha.

BE, ja vriendin van mij heeft een zoon die 1 maand jonger is dan Joep en die is ruim de 8 kilo al voorbij. Het is geen vette inderdaad. Maar gezien zijn startgewicht groeit ie prima. Ach en als ie straks 18 is Oscar groeit dan trouwens ook lekker flink zeg! Goed bezig die jongen!
Vanaf hier is een gedeelte van het begin van ons verhaal; Het grote kleine babietjes topic deel 163

Ik ben eerst naar de huisarts gegaan voor een verwijzing voor de KA. Een paar dagen daarna moest ik naar het CB en daar kreeg ik een doorverwijzing voor de fysiotherapeute die bij ons langskwam en die heeft tegen ons gezegd dat we gelijk een afspraak bij de kinderarts moesten maken, maar voor vlak daarna ook bij het orthopedisch centrum, nog voordat de KA een doorverwijzing had gegeven. Want als je daar eenmaal bent met je doorverwijzing, moeten ze de helm aanmeten en laten maken (in ons geval kwam ie helemaal uit de VS) en daar gaat ook wel weer minimaal een week of 2 overheen.

Oja, en als je bij de KA zit, niet zeggen dat je al een afspraak bij het orthopedisch centrum hebt, want dan wordt ie boos .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_74252593
mijn meisje is echt niet lekker..
ze heeft 2x flink gespuugd en gisteravond ook een keer flink.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74254050
ahw Tess zielepietje beterschap!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:07:27 #247
5428 crew  miss_sly
pi_74255558
Beterschap voor Tess

bedankt voor de tips, Sserpente! Zal het eens gaan proberen hier.

Ik heb schaap net nog naar de Hema gestuurd voor zo'n neuspeertje, maar ze hadden ze niet. Zal er in de loop van de week nog eens op teruggaan, klinkt handig
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:16:10 #248
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74257213
Seilram, hopelijk heb je de verwijzing snel binnen! En de mensen in je omgeving lekker laten praten... jouw kind, jouw beslissing!

MissSly, mijn dochter heeft nog steeds berg (10 maanden) het begint wel los te laten en ik kan het ook los krabben zeg maar. Heb er dus niets aan gedaan, maar als je zou willen.. make-up pad met babyolie erop en dan haar hoofdje daarmee insmeren en dan moet je het eraf kunnen halen als de olie wat ingetrokken is. k vind vette haren zo vies, daarom heb ik het niet gedaan

Ca.ra, Thomas is ook nog zo klein! Van lekker drinken wordt hij groot Isis sliep trouwens ook pas met 6 maanden door. flesvoeding Ik had me erbij neergelegd en alle opmerkingen van "oh de mijne sliep al met 6 weken door etc" naast me neergelegd. Daar kan je toch niets mee.

Vicky, sterkte met zieke Tess!

En verder zag ik nog lieve minipietjes en kleine grote Leander die staat op de bank

Hier ook al een verkouden meisje Ik ga die ui wel even overwegen. Ze lag om half 6 al in bed...
Ze heeft een lampion geknutseld op het kDV Zo leuk!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:23:57 #249
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74260716
miss en huup, bij verkoudheid kan je ook bv in de neus doen (goed mikken, of ff met een pipetje) dat lost het snot ook op. wellicht lekker voor ze de nacht ingaan.

en babyolie werkt zeer goed tegen berg. ik heb zeer ernstige hoofdroos (zo noemen ze dat dan, ook van de dermatoloog sterk, sterker, sterkst spul meegekregen, niets hielp, babyolie wel. moet wel 2 dagen achter elkaar mn haar dan wassen, maar ik heb helemaal nergens last meer van.)
dus met veel haar zou ik zeggen, smeer het in, wacht even, en gooi haar dan in bad. en haartjes wassen. helpt iig tegen de jeuk. (tenminste, als ik te lang de olie erin laat, krijg ik het er met geen mogelijkheid meer uit, moet echt na een paar minuten beginnen met uispoelen en wassen.)

beterschap voor tess!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74260857
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:23 schreef DaviniaHR het volgende:
miss en huup, bij verkoudheid kan je ook bv in de neus doen (goed mikken, of ff met een pipetje) dat lost het snot ook op. wellicht lekker voor ze de nacht ingaan.

en babyolie werkt zeer goed tegen berg. ik heb zeer ernstige hoofdroos (zo noemen ze dat dan, ook van de dermatoloog sterk, sterker, sterkst spul meegekregen, niets hielp, babyolie wel. moet wel 2 dagen achter elkaar mn haar dan wassen, maar ik heb helemaal nergens last meer van.)
dus met veel haar zou ik zeggen, smeer het in, wacht even, en gooi haar dan in bad. en haartjes wassen. helpt iig tegen de jeuk. (tenminste, als ik te lang de olie erin laat, krijg ik het er met geen mogelijkheid meer uit, moet echt na een paar minuten beginnen met uispoelen en wassen.)

beterschap voor tess!

ik gooi nie met mn kind

nee hoor srsly, ik had idd al bedacht dat als ze er last van had dat ik dan wel met olie in de weer zou gaan en dan gewoon daarna badderen. Als het maar voor een paar dagen is dat vette haar dan maakt het niet zo uit voor mij.

Dat van die bv wist ik niet! goeie tip thnx!
dan moet ik wel mikken want ik heb geen pipet. Misschien heb ik mazzel en laat ze weer los tijdens een tsr wat een idiotigheid dat bv zelfs daarvoor helpt tot nu toe red ik het trouwens met het neuspeertje maar dan zit haar neusje wel vollig de volgende ochtend. Dus misschien vanavond maar even proberen. gewoon erin druppelen dan? Hoeveel ongeveer?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')