Ah, ok, thnx! Koop je dat bij de apotheek? Maandag maar even speuren!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:12 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Vochtig houden met cold-creme van mustella hielp hier goed.
Volgens de huidarts was het eczeem, en we kregen een corisonezalf mee, maar ik vond dat het al beter werd met die mustella dus heb ik eerst daar verder mee ingesmeerd en het is volledig weggegaan en ze heeft er nooit meer last van gehad.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:18 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ah, ok, thnx! Koop je dat bij de apotheek?
Misschien is sudocreme ook wel geschikt voor die plek? Weet niet of je dat al in huis hebt?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:18 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ah, ok, thnx! Koop je dat bij de apotheek? Maandag maar even speuren!
En aan Miss: Wel iedere keer af blijven wisselen met borsten of paar keer achter elkaar dezelfde geven?
Vaseline sluit de huid af..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:18 schreef bodpa09 het volgende:
Volgens mijn huisarts droogt sudocreme uit en is vaseline beter als je iets vet wilt houden.
Een nacht lang goed 'nat'houden met babyolie. Dan kun je het er 's ochtends voorzichtig afschrapen met een ansichtkaart.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:33 schreef miss_sly het volgende:
wat sneu Vicky. hier dus ook een verkouden meisje, maar ze gedraagt zich niet ziek. alleen niet goed slapen afgelopen nacht.
zijn er hier ook moeders die ervaring hebben met berg? volgens mij heeft senna dat. wat kunnen we het beste doen?
ook bij kindjes met al behoorlijk haar? wordt erg vettig da, toch?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:36 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Een nacht lang goed 'nat'houden met babyolie. Dan kun je het er 's ochtends voorzichtig afschrapen met een ansichtkaart.
Bron.quote:•Door de hoofdhuid van jouw hummeltje regelmatig te masseren met je vingers of een zacht borsteltje, maak je de schilfers los en verbeter je de bloeddoorstroming van de hoofdhuid. Bovendien vindt jouw kindje al dat lichamelijke contact waarschijnlijk heerlijk!
•Was de haartjes van jouw kindje dagelijks wanneer je de schilfers ontdekt (met gistdodende shampoo of speciale babyshampoo) en breng dit terug naar één tot tweemaal per week zodra de schilfers verdwijnen. Spoel de shampoo goed uit.
•Borstel het haar van je kindje, nadat het gewassen is, met een zachte borstel. Herhaal dit enkele malen per dag.
•Neem - als de schilfers niet verdwijnen of als je twijfelt of het wel berg is - contact op met je huisarts of dermatoloog. Deze kan bepaalde zalfjes of lotions voorschrijven om de hoofdhuid van je baby mee in te smeren.
Vanaf hier is een gedeelte van het begin van ons verhaal; Het grote kleine babietjes topic deel 163quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 08:52 schreef seilram het volgende:
Kim, bedankt. Jij hebt dus alsnog zelf bij de ka moeten aandringen op een helm begrijp ik?
Joep is volgende week 6 maanden, de fysio heeft een brief geschreven en daar wacht ik op, dan kan ik met die brief een verwijzing bij mijn huisarts gaan halen en dan een afspraak bij de ka maken zei ze. Maar als ik maandag die brief nog niet heb... dan bel ik gewoon vast voor een afspraak. Zij weten toch niet dat ik die verwijzing nog moet halen, die krijg ik echt wel van mijn ha.
BE, javriendin van mij heeft een zoon die 1 maand jonger is dan Joep en die is ruim de 8 kilo al voorbij. Het is geen vette inderdaad. Maar gezien zijn startgewicht groeit ie prima. Ach en als ie straks 18 is
Oscar groeit dan trouwens ook lekker flink zeg! Goed bezig die jongen!
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:23 schreef DaviniaHR het volgende:
miss en huup, bij verkoudheid kan je ook bv in de neus doen (goed mikken, of ff met een pipetje) dat lost het snot ook op. wellicht lekker voor ze de nacht ingaan.
en babyolie werkt zeer goed tegen berg. ik heb zeer ernstige hoofdroos (zo noemen ze dat dan, ook van de dermatoloog sterk, sterker, sterkst spul meegekregen, niets hielp, babyolie wel. moet wel 2 dagen achter elkaar mn haar dan wassen, maar ik heb helemaal nergens last meer van.)
dus met veel haar zou ik zeggen, smeer het in, wacht even, en gooi haar dan in bad. en haartjes wassen. helpt iig tegen de jeuk. (tenminste, als ik te lang de olie erin laat, krijg ik het er met geen mogelijkheid meer uit, moet echt na een paar minuten beginnen met uispoelen en wassen.)
beterschap voor tess!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |