abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74074344
Welkom in het centrale vaccinatietopic.
Hier kun je al je vragen, bedenkingen en theorieën kwijt wat betreft vaccinaties. De meningen verschillen af en toe sterk, maar laten we het wel vriendelijk houden. Geen linkdumps, geen persoonlijke aanvallen en zeker geen Nazi vergelijkingen.

Hoe werkt een vaccinatie
De wikipedia artikels onder nuttige links geven een mooie uitleg. Ter zijner tijd kan iemand hier een korte uitleg aan de OP toevoegen.

Voorgaande topics
Verplicht?
Journalist klaagt de VN e.a. aan voor poging tot genocide II
Ik laat me niet inenten, hoor !! #6
[Centraal] Vaccinatietopic: Een samenzwering of niet?
[Centraal] Vaccinatietopic: We prikken vrolijk verder
Vaccinatietopic: Gaatjes prikken is slecht voor je gezondheid!
Vaccinatietopic: Door het oog van de naald
Vaccinatietopic #5 Vol ziektesymptomen

Nuttige links
Mexicaanse griep - Themaforum over de Mexicaanse Griep
Handige FLU linkjes, achtergronden en bronnen
http://en.wikipedia.org/wiki/Vaccine
http://en.wikipedia.org/wiki/Vaccination
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ - Zoekmachine met medisch-wetenschappelijke resultaten
http://www.rivm.nl/rvp/ - Rijksvaccinatieprogramma
http://www.who.int/en/

Vaste posters

Populaire onderwerpen
Omdat sommige onderwerpen een hot issue zijn hier een aantal linkjes naar waar ze eerder besproken zijn. Het onderwerp is niet gesloten, je mag altijd iets toevoegen aan de discussie!

Brits meisje overleden na vaccinatie #1
Jane Burgermeister #1
Mexicaanse Griep labwerk #1
Squalene #1
Tamiflu bijwerkingen #1
Testen geneesmiddelen #1
Thiomersal #1 #2

Deze OP is terug te vinden in de Fok!Wiki

[ Bericht 2% gewijzigd door ToT op 26-10-2009 13:15:30 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_74074351
Terugkomend op je post m.b.t. schadeclaims > Er is vast wel een verhaaltje aan te breien dat dit niet waar is en dat de overheid zoiets verzint
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74074388
Nja, wil wel even gaan zoeken want mn browser is gecrasht maar die uitspraken zijn van ver voor de hype en staan zwart op wit bij de overheids-beslissingen.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_74074447
Jij bent snel! Maar geen catchy titel?
En voeg het vorige deel ook ff toe!
pi_74074497
Prik jij er een leuke titel bij?
Mr. Prolapse 2009
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:49:42 #6
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74074580
Ik heb het ook wel eens aan proberen te kaarten Sommige mensen beweren dat bigpharma zoveel winst maakt, maar als je dan vraagt hoeveel en waarom dat te veel is krijg je geen antwoord
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_74074586
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:44 schreef ToT het volgende:
Jij bent snel! Maar geen catchy titel?
En voeg het vorige deel ook ff toe!
Als ik af ga op de laatste 2 paginas van het vorige topic zou de titel niet zo netjes zijn
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:53:04 #8
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74074676
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:49 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Als ik af ga op de laatste 2 paginas van het vorige topic zou de titel niet zo netjes zijn
"BigFarma! De arme sloebers..."
Onikaan ni ov dovah
pi_74074723
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

"BigFarma! De arme sloebers..."
Ow me like!
Kan hem alleen helaas niet aanpassen...
pi_74074740
Zo, aangepast, game on
Mr. Prolapse 2009
pi_74075178
De titel dekt de lading denk ik altijd maar.

Overigens wel de seizoensprik gehad, dagje lamme arm gehad, nu weer prima.
Mr. Prolapse 2009
pi_74075193
als dat er in zit zeg ik ook nee
pi_74075243
Crap, de grootte van de usericons van de vaste bezoekers is vernaggeld!

Edit: Fixed!
pi_74075246
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:11 schreef oompaloompa het volgende:
als dat er in zit zeg ik ook nee
Oompa, waar is je "sense of adventure"

zullen we nu maar stoppen met de slowchat?
Mr. Prolapse 2009
pi_74077458
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:10 schreef Dragorius het volgende:
De titel dekt de lading denk ik altijd maar.

Overigens wel de seizoensprik gehad, dagje lamme arm gehad, nu weer prima.
Krijg jij ook een oproep voor de H1N1 variant? Ik haal nooit een griepprik, dit terwijl ik er wel voor op de lijst sta als ex hartpatiënt, maar de H1N1 wil ik denk ik wel hebben.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74077478
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:25 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Krijg jij ook een oproep voor de H1N1 variant? Ik haal nooit een griepprik, dit terwijl ik er wel voor op de lijst sta als ex hartpatiënt, maar de H1N1 wil ik denk ik wel hebben.
Nope, ik heb deze vanuit mijn werk gekregen (ieder jaar doen ze dat)
Mr. Prolapse 2009
pi_74133737
Terug Vind Prik
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_74133765
Van de Frontpage:

Het 16-jarig Zeeuws meisje dat volgens de GGD Zeeland gisteren mogelijk aan de Mexicaanse griep overleed, blijkt niet door die ziekte te zijn bezweken. Dat maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vandaag bekend. "Er was zelfs überhaupt geen sprake van griep", aldus een woordvoerder van het instituut. Waar het meisjes uit Sint Philipsland wel aan is overleden, kon de zegsman niet vertellen. Ze werd eergisteren ziek en overleed gisteren in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.
pi_74138187
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:20 schreef ToT het volgende:
Van de Frontpage:

Het 16-jarig Zeeuws meisje dat volgens de GGD Zeeland gisteren mogelijk aan de Mexicaanse griep overleed, blijkt niet door die ziekte te zijn bezweken. Dat maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vandaag bekend. "Er was zelfs überhaupt geen sprake van griep", aldus een woordvoerder van het instituut. Waar het meisjes uit Sint Philipsland wel aan is overleden, kon de zegsman niet vertellen. Ze werd eergisteren ziek en overleed gisteren in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.

Blijft natuurlijk klote Maar toont vooral aan hoe snel media dankzij een dom suggereerfoutje van de GGD daar de hype weer volop oppikken.
Mr. Prolapse 2009
pi_74157115
@ Frontpage:

De BBC meldt dat de spelers in de Engelse Premier League de komende weken niet mogen spugen op het veld. De Engelse GGD, de Health Protection Agency, zegt dat spugen de kans op de Mexicaanse griep verhoogt.

In de Premier League is bij een aantal spelers van Blackburn Rovers en Bolton Wanderers de Mexicaanse griep vastgesteld. "Spugen is niet alleen walgelijk. Het is tevens onhygiënisch en ongezond vooral dicht in de buurt van anderen. Dat verhoogt het risico van infectie-overdracht," aldus de HPA.

De trainer van Chelsea, Carlo Ancelotti, zei gisteren in een reactie dat hij zich geen zorgen maakt over een eventuele besmetting. "Maar we nemen wel onze voorzorgsmaatregelen."

Zijn collega bij Blackburn Rovers, Sam Allardyce, waar bij drie spelers de griep werd vastgesteld, zegt in een reactie op Ancelotti dat het dan waarschijnlijk al te laat is. Volgens Allardyce is Chelsea afgelopen weekend al door een paar spelers besmet. "Daar is geen enkele twijfel over. Als je kijkt naar de medische kant ervan, is het een van de meest besmettelijke virussen die we hebben gehad."
pi_74157212
Ook van de frontpage:

Momenteel worden gemiddeld tien mensen per dag met Mexicaanse griep opgenomen in het ziekenhuis, van wie één op de intensive care ligt. Dit heeft minister Ab Klink van Volksgezondheid vandaag gezegd in het tv-programma Goedemorgen Nederland.

Hij acht de kans "vrij groot" dat ook kinderen worden toegevoegd aan de risicogroepen die worden ingeënt tegen de Mexicaanse griep. Klink krijgt volgende week het advies daarover dat hij heeft gevraagd aan de Gezondsheidsraad. Volgens hem is dat "ruim op tijd" om deze groep te vaccineren. Of er voldoende vaccins zijn, hangt of van hoe groot de leeftijdscategorieën zijn.
pi_74162111
Ik las ergens dat er 7 van de 33 miljoen voorhanden zijn, daar kon je aardig wat kindjes mee prikken.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_74163332
Check Nederland 2 nu, over of het wel zo verstandig is om die prik te halen.
pi_74164370
*wacht uitzendinggemist af*
Was het wat / welke deskundigen waren er?
pi_74169817
Wat was de boodschap? Is het al op uitzending gemist? Bij welk programma was het dan?
pi_74169834
Ik heb met een half oog gekeken. Het kwam er in ieder geval op neer dat je heel nare bijwerkingen ervan kon krijgen, en ik meende dat zelfs hersenschade werd vermeld.
pi_74170112
pi_74170394
Toch een stukje gekeken, maar weggeklikt bij 'deskundige' Jannes Koetsier

Lees morgenavond wel of de rest wel enigszins serieus te nemen is als deskundige.

Ik kan trouwens wel inkomen in argumenten als dit is niet kosten-effectief. Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als zeggen dat vaccineren niet werkt. Dat wordt wel eens over het hoofd gezien, ook bij HPV
pi_74170971
Ja, het ging meer over het feit dat de overheid de bijwerkingen die gewoon in de bijsluiter staan niet goed communiceert en dat het middel niet op zwangeren en kinderen getest is.
pi_74172757
Okee dan! Tja ik kreeg het van iemand te horen en die zat aan de telefoon tegen mij te blaten terwijl ik er naar probeerde te kijken!
pi_74218422
Van de Frontpage:

De Tweede Kamer is kritisch over de rol van viroloog Ab Osterhaus bij de beslissing om 34 miljoen vaccins tegen de Mexicaanse griep aan te schaffen. PvdA, VVD en PVV vragen zich af of minister Ab Klink (Volksgezondheid) zijn oor niet te veel liet hangen naar de adviezen van Osterhaus, die banden heeft met de farmaceutische industrie.

Het CDA wil weten of de viroloog niet kwetsbaar is geworden door de aandelen die hij heeft in een bedrijf dat onderzoek doet naar vaccins. De SP vindt de banden van Osterhaus niet in de haak, maar stelt dat die niet zijn schuld zijn.
pi_74218468
Dat is oud nieuws, temeer ook omdat zijn "banden" niet winstgevend zijn

Die aandelen zijn namelijk niet op dat bedrijf maar het onderzoek erachter meen ik. Dat is ook normaal in die wereld.
Mr. Prolapse 2009
pi_74254639
Van de Frontpage:

Het vaccin tegen de Mexicaanse griep is veilig. Dat stelde minister Ab Klink van Volksgezondheid vandaag in het radioprogramma Tros Kamerbreed.

Hij reageerde op berichten eerder deze week dat er in het griepvaccin stoffen zouden zitten die niet gezond zijn voor mensen. Volgens Klink is dat niet zo. Hij baseert zich daarbij op het oordeel van alle instanties die naar de samenstelling van het vaccin kijken en over de registratie gaan. "Iets dat niet geregistreerd wordt, wat dus niet veilig is, komt niet op de markt", zei Klink.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:44:36 #35
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74259497
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:04:31 #36
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74260170
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74260407
Leuk. linkdumps. In meerdere topics.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:29:30 #38
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74260866

[ Bericht 23% gewijzigd door ToT op 31-10-2009 20:34:22 ]
pi_74270872
Whehehe tja de boodschap moet duidelijk zijn voor iedereen he!
pi_74275622
...
  zondag 1 november 2009 @ 18:30:36 #42
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_74284716
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Dude!
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_74303094
Kinderen worden op scholen ingeënt zonder dat ouders op de hoogte zijn/ok zijn.

Public school nurses give swine flu vaccine to kids without parents' OK, sends child to hospital

BY Ben Chapman and Rachel Monahan
DAILY NEWS WRITERS

Originally Published:Friday, October 30th 2009, 12:52 AM
Updated: Friday, October 30th 2009, 10:18 AM
Nikiyah Torres, with her mom Naomi Troy, who received a flu shot without parents permission was taken to a hospital.
Murray/News
Nikiyah Torres, with her mom Naomi Troy, who received a flu shot without parents permission was taken to a hospital.
Take our Poll
Swine shield

Will you get the vaccine?
Yes, it seems like an effective way to prevent getting the H1N1
No, I am going to keep washing my hands and stay away from vaccines.
I keep changing my mind. Paging Dr. Sanjay Gupta.
Related News

* Articles
* Charter schools not making the grade, Ed. Dept. study finds
* Deadline to fill teacher spots looms

School nurses mistakenly gave the swine flu vaccine to two students who didn't sign up for it - including a Brooklyn girl with epilepsy who wound up in the hospital.

"I was outraged," Naomi Troy, 26, told the Daily News after her 6-year-old daughter, Nikiyah Torres-Pierre, had a possible allergic reaction to the shot.

Officials at Public School 335 in Crown Heights called an ambulance to take Nikiyah to SUNY Downstate Medical Center when she fell ill following the arm jab.

"My stomach was hurting, and I was itching," Nikiyah said after she was released from the hospital.

The snafu and a similar mixup at a Staten Island school came in the first days of the city's in-school H1N1 vaccination program.

City officials have stressed the vaccine is safe and urged parents to sign up for it - though less than half have sent in permission slips.

Troy was waiting for advice from her family doctor on whether Nikiyah should get the shot since she takes medicine to control her epilepsy.

When the nurse called for a student Thursday morning, Nikiyah's teacher misunderstood and sent the wrong student, Troy said.

The error was compounded when the nurse didn't check Nikiyah's name before sticking her in the shoulder, the mother said.

"The school made a horrible mistake," she added. "They never asked for her name. They have no paperwork....How do you make a mistake like this?"

After the mistake was discovered, officials summoned Troy to the school, she said.

Troy said the nurse - a Department of Health employee - tried to get her to sign a consent form, after the fact.

"I was insulted. I was really angry. 'You just incriminated yourself even more,'" Troy recalled thinking.

"If they'd taken proper precautions in the school this never would have happened."

A student at PS 65 in Staten Island also received the vaccine without parental permission on Wednesday, but officials gave no further details.

Officials for the nurses union declined to comment. The Health Department said the incidents were under investigation.

"The Health Department does not expect any future adverse medical effects for these children, but we are working to determine how this misstep occurred," said spokeswoman Jessica Scaperotti.

"We will develop additional safeguards to prevent similar instances in the future."

She added that the vaccine is safe for kids suffering from epilepsy.

Roughly 1,800 students have received the vaccine in the first phase of the school blitz.

rmonahan@nydailynews.com

Read more: http://www.nydailynews.co(...)_.html#ixzz0VeatdSOU
pi_74307234
Nou woehoe, wel 2 kinderen. Het is niet netjes, maar waarom trekt dat meisje niet zelf aan de bel? Iets van "jamaar ik heb medicatie tegen epilepsie en kan dat wel" ofzo?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 2 november 2009 @ 10:58:54 #45
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74308875
Tsja.. triest dat zo'n fout een keer gemaakt wordt. Ik denk alleen niet dat je er verder echt iets achter moet gaan zoeken.
Onikaan ni ov dovah
pi_74319553
even tvpen!
Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 2 november 2009 @ 18:23:30 #47
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74322791
tvp

Op de Alex Jones Show wordt er gepraat over flauwvallen/knock-out gaan tijdens of na de vaccinatie. Ik heb dit zelf ook meegemaakt, ~ 10 jaar geleden. Maar dat kwam ook doordat de spuit te ver erin ging (raakte een bot ofzo)

Weet iemand hoe dat zit?

En hoe zit het met kwik en andere metalen in vaccins?
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_74323124
Er zit net zo veel kwik in het vaccin als kwek en kwak: 0,0% dus. In Amerika zitten er wel kwikhoudende verbindingen in vaccins, die gewoon onschadelijk zijn, maar niet hier.
  maandag 2 november 2009 @ 18:58:31 #49
132191 -jos-
Money=Power
pi_74323752
quote:
Op maandag 2 november 2009 18:35 schreef ToT het volgende:
Er zit net zo veel kwik in het vaccin als kwek en kwak: 0,0% dus. In Amerika zitten er wel kwikhoudende verbindingen in vaccins, die gewoon onschadelijk zijn, maar niet hier.
Dat weet je niet, er is immers geen volledige informatie over de inhoud beschikbaar.

http://www.deepjournal.com/p/2/a/nl/2381.html
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  maandag 2 november 2009 @ 22:55:31 #50
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74334622
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_74334626
quote:
Op maandag 2 november 2009 18:23 schreef Q.E.D. het volgende:
tvp

Op de Alex Jones Show wordt er gepraat over flauwvallen/knock-out gaan tijdens of na de vaccinatie. Ik heb dit zelf ook meegemaakt, ~ 10 jaar geleden. Maar dat kwam ook doordat de spuit te ver erin ging (raakte een bot ofzo)

Weet iemand hoe dat zit?

Vaccinatietopic: Gaatjes prikken is slecht voor je gezondheid!

Als je even de drie onderzoeken doorleest die ik hier heb aangehaald. Zie je dat er geen causaal verband is tussen thimerosal (een binding waarin ook ook een kwik atoom zit, de kwik in de vaccins dus) en eventuele latere neurologische problemen.
  dinsdag 3 november 2009 @ 08:49:28 #52
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74340040
quote:
Op maandag 2 november 2009 18:23 schreef Q.E.D. het volgende:
tvp

Weet iemand hoe dat zit?

Die neiging heb ik ook Maar dat gebeurt ook met een zoutoplossing. Heeft verder niets met het vaccin te maken.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 5 november 2009 @ 02:58:39 #53
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74408675
Mexicaanse griep treft indianen in Venezuela

Beetje vaag.. lekker inheems
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 5 november 2009 @ 06:55:03 #54
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74409057
pi_74425799
Een voorbeeld wat er gebeurd zodra het niet goed loopt:
quote:
Nadat drie zuigelingen binnen een week overleden na vaccinatie met het pneumokokkenvaccin, heeft het RIVM consultatiebureaus opgedragen om een bepaalde partij van dat vaccin voorlopig buiten gebruik te stellen. Een dergelijke ingreep is hoogst uitzonderlijk.

Het RIVM beschouwt dit als een zeer opmerkelijke situatie, en is daarom overgegaan tot deze ongebruikelijke stap. De partij is door heel Nederland en ook daarbuiten verspreid, dus deze actie zal diverse consultatiebureaus treffen. Ze zijn echter al voorzien van nieuwe voorraad, zodat het inenten zelf er geen vertraging door zal oplopen.

Het RIVM verwacht dat het onderzoek enige weken in beslag zal nemen: men wil uiteraard grondig vaststellen hoe dit kon gebeuren. Per jaar overlijden er 5 tot 10 kinderen na een inenting. Onzeker is of die kinderen door de enting overlijden of door een combinatie van andere oorzaken. Maar dit was wel erg vlak op elkaar en in alle gevallen ook nog van eenzelfde partij vaccin.

Diezelfde partij heeft niet eerder tot sterfgevallen geleid, terwijl er toch al vele duizenden exemplaren elders gebruikt zijn. Toch wordt er dus uiterst omzichtig hiermee omgegaan, en is de hele partij buiten gebruik gesteld.
Vaccin buiten gebruik gesteld na drie overleden baby's
Nog niks op de website van het RIVM zelf hierover.

edit: je kan erop wachten Lambiekje duikt er meteen weer vrolijk bovenop

[ Bericht 5% gewijzigd door switchboy op 05-11-2009 17:28:14 ]
pi_74443765
Goed om te zien dat ze het meteen stopzetten en er een onderzoek naar instellen.
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 6 november 2009 @ 21:54:40 #57
132191 -jos-
Money=Power
pi_74468947
http://www.telegraaf.nl/g(...)_zich_inenten__.html

Ben wel benieuwd of dit hetzelfde vaccin is als de rest van de bevolking krijgt, ik denk zelf dat het om een vaccin zonder adjuvans gaat.
pi_74469484
Lijkt me logisch he. Het is niet erg efficient om een slecht houdbare dosis zonder adjuvantne voor één persoon aan te prikken.
pi_74493551
Van de Frontpage:

Slowakije sluit op één na alle grensovergangen met Oekraïne vanwege de Mexicaanse griepepidemie. In Oekraïne zijn bijna 900.000 mensen besmet geraakt, van wie er ten minste 135 zijn overleden.

Bij de belangrijkste grensovergang Vysne Nemecke, die openblijft, worden artsen en hygiënisten gestationeerd. Zij moeten iedereen die de grens over wil, controleren op griepverschijnselen. Wie mogelijk besmet is mag niet verder.

De grens tussen Slowakije en Oekraïne is de oostelijke grens van de Europese Unie. Wie Slowakije binnenrijdt, kan via de open grenzen verder reizen naar de meeste landen in de EU, waaronder Nederland.
  zaterdag 7 november 2009 @ 22:29:36 #60
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_74496703
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 22:06 schreef ToT het volgende:
Van de Frontpage:

Slowakije sluit op één na alle grensovergangen met Oekraïne vanwege de Mexicaanse griepepidemie. In Oekraïne zijn bijna 900.000 mensen besmet geraakt, van wie er ten minste 135 zijn overleden.

Bij de belangrijkste grensovergang Vysne Nemecke, die openblijft, worden artsen en hygiënisten gestationeerd. Zij moeten iedereen die de grens over wil, controleren op griepverschijnselen. Wie mogelijk besmet is mag niet verder.

De grens tussen Slowakije en Oekraïne is de oostelijke grens van de Europese Unie. Wie Slowakije binnenrijdt, kan via de open grenzen verder reizen naar de meeste landen in de EU, waaronder Nederland.
Een virus houd zich niet aan grenzen gemaakt door mensen. Het is een illusie dat dit verdere verspreiding tegengaat. Misschien remt het nog een beetje de snelheid af.
pi_74497145
Precies! Mja je voorkomt wel dat mensen van het ene land de inwoners van het andere land rechtstreeks in de bek gaan rochellen, maar verder....
pi_74506610
terug vind papoea

[ Bericht 2% gewijzigd door Oo-blackgirl-oO op 08-11-2009 16:50:41 ]
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 20:24:01 #64
249559 crew  Lavenderr
pi_74518281
Terugleesvp
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:56:00 #66
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74563558
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:28 schreef ToT het volgende:
75 procent wil geen griepvaccinatie

Jullie zijn gewoon bang voor een naald!
jamaar die zijn ook naar

Oh en OT: Wat worden daar een paar mooie naieve reacties gequote zeg Oh help, een booster!

[ Bericht 12% gewijzigd door ATuin-hek op 10-11-2009 09:02:44 ]
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:03:10 #67
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_74563664
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:28 schreef ToT het volgende:
75 procent wil geen griepvaccinatie

Jullie zijn gewoon bang voor een naald!
dat klopt
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_74563783
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

jamaar die zijn ook naar

Oh en OT: Wat worden daar een paar mooie naieve reacties gequote zeg Oh help, een booster!
Serieus, ook in mijn IRL omgeving word ik moe van het gejankzak van mensen die ineens menen biomedicus te zijn. " ER ZIT KWIK IN!111!!111"
Mr. Prolapse 2009
pi_74565288
quote:
Op maandag 2 november 2009 18:35 schreef ToT het volgende:
Poep, of de mijnheer gister bij nova loog toen hij zei dat er WEL thiomersal in deze vaccins zit.
En om het "gewoon "onschadelijk te noemen durf ik niet te zeggen.
quote:
De reden om Thiomersal uit vaccins te weren is niet geweest bijwerkingen te voorkomen, maar om het lichaam niet onnodig met kwik te belasten.
http://www.minvws.nl/kame(...)l-in-griepvaccin.asp
Het middel is bovendien verboden in NL:
http://www.verontrustemoe(...)misdrijf-waaruit.pdf

Maar de mexicaanse griep is kennelijk zooooo gevraarlijk dat het nu ineens wel mag ?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_74565480
Sinds wanneer is het "verboden" ... wat een onzin.
Mr. Prolapse 2009
pi_74565924
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:17 schreef Dragorius het volgende:
Sinds wanneer is het "verboden" ... wat een onzin.
Sinds 31-12-2006 is het in NL verboden om te gebruiken als bestrijdingsmiddel., maar als conserveringsmiddel mag het natuurlijk weer wel.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_74565931
Dan praat je over toepassingen en hoeveelheden ja.
Mr. Prolapse 2009
pi_74567578
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:36 schreef Dragorius het volgende:
Dan praat je over toepassingen en hoeveelheden ja.
No shit sherlock., weet je dat er tegenstrijdigheden zitten in de richtlijnen die over hoeveelheden en toepassingen praten.

v.b. :
quote:
Opvallend zijn ook de biociden die verkocht worden tegen slakken (weekdieren) terwijl er binnen Nederland geen enkele stof als molluscicide (PT16) is toegelaten.
Het gevonden slakkenmiddel had wel een CTB-toelatingsnummer waaruit blijkt dat dit middel wel toegelaten is als gewasbeschermingsmiddel. Dit is een duidelijk voorbeeld van de tegenstrijdigheden binnen het nationale bestrijdingsmiddelenbeleid.

http://ikregeer.nl/document/BLG19073
m.a.w, het is verboden om deze stof intevoeren maar toch word deze aangetroffen.

De hoeveelheid Thiomersal die is toegestaan om in NL in en uit te voeren is volgens mij 0,0. Het verbod spreekt ook niet over uitzonderingen mbt andere toepassingen. (maar misschien lees jij ergens kleine lettertjes?) Dus hoe komt deze stof NL in ?

Men weert de stof uit vaccins om het lichaam niet onnodig met kwik te belasten, maar mbt de mexicaanse griep is dit ineens minder belastend ?

http://www.mstsnl.net/ekc(...)aan-tweede-kamer.pdf
Eisenhower1961.
pi_74569262
quote:
Autism and vaccination-the current evidence.

Miller L, Reynolds J.

Colorado Department of Public Health and Environment, Denver, Colorado, USA. lisa.miller@state.co.us

PURPOSE: The purpose of this article is to review relevant background literature regarding the evidence linking thimerosal-containing vaccine and the measles, mumps, and rubella vaccine to autism. CONCLUSIONS: Rigorous scientific studies have not identified links between autism and either thimerosal-containing vaccine or the measles, mumps, and rubella vaccine. PRACTICE IMPLICATIONS: Nurses are often in the position of providing advice regarding vaccines in their formal practice areas as well as in their daily lives. Families need current and credible evidence to make decisions for their children. Excellent vaccine information resources are available online.

PMID: 19614825 [PubMed - indexed for MEDLINE]
http://www3.interscience.wiley.com/journal/122504388/abstract
Ook leuk aan dit artikel is dat het de huidige staat van veel van die legal claims laat zien, die in veel bronnen (wikipedia inclusief) nog als pending laten zien.
quote:
As a result of public concern about autism and vaccines,
thousands of claims have been submitted to the National
Vaccine Injury Compensation Program. On February 12,
2009, the U.S. Court of Federal Claims published decisions
about these claims, which were considered as a group under
the Omnibus Autism Proceeding. The Court found, after
reviewing 5,000 pages of transcripts, 939 medical articles, 50
expert reports, and hearing testimony from 28 experts, that
the MMR and thimerosal-containing vaccines, independently
or together, were not causal factors in the development of
autism or ASD (U.S. Court of Federal Claims, n.d.).
Oftewel al die claims zijn nu dus niet toegewezen. Dus er is geen wetenschappelijk bewijs en dus ook geen juridische grond om die vaccin producenten aansprakelijk te stellen.
pi_74579102
Er duiken trouwens steeds meer en meer en meer artikelen in kranten en tijdschriften e.d. op over dat de medici die over het vaccin hebben geadviseerd, alles behalve neutraal zouden zijn. Zo zou er eentje die vaak met zijn smoelwerk op tv komt en die Klink ook geadviseerd heeft, bij een quasi-wetenschappelijke instelling zitten die al jarenlang paniek zaait over de griep en zit te lobbyen om elke Nederlander elk jaar een griepprik te laten geven.
Dat instituut is onder andere gesponsord door Roche, die ook weer een leverancier zou zijn van die vaccins of voor grondstoffen ervan.
  woensdag 11 november 2009 @ 08:59:09 #76
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74594947
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:34 schreef ToT het volgende:
Er duiken trouwens steeds meer en meer en meer artikelen in kranten en tijdschriften e.d. op over dat de medici die over het vaccin hebben geadviseerd, alles behalve neutraal zouden zijn. Zo zou er eentje die vaak met zijn smoelwerk op tv komt en die Klink ook geadviseerd heeft, bij een quasi-wetenschappelijke instelling zitten die al jarenlang paniek zaait over de griep en zit te lobbyen om elke Nederlander elk jaar een griepprik te laten geven.
Dat instituut is onder andere gesponsord door Roche, die ook weer een leverancier zou zijn van die vaccins of voor grondstoffen ervan.
Dat komt een beetje door de opbouw van de wetenschappelijke (medische) sector. De onderzoekers worden namelijk door de overheid gedwongen om commerciële partijen te zoeken om onderzoek te financieren. Je zult dan ook zeer weinig onderzoekers kunnen vinden die niet aan een commerciële partij gekoppeld zijn!

Wat ik me wel afvraag; Hoe verklaren de BNW'ers dat ook bedrijven als GoldmanSachs hun personeel aan het inenten zijn geslagen? Dat is toch een NWO bedrijf bij uitstek? Of vergis ik me daar in?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 11 november 2009 @ 13:28:00 #77
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_74602678
Hoewel BNW valt het me op dat er redelijk openminded gepost wordt . Het staat bij lange na niet vast dat er een smerige conspiracy aan de gang is. LEUK

Effe een linkdump. Een fraaie opsomming van wat circulerende claims en de (on)zinnigheid er van.
I follow you......but not on Twitter
pi_74608717
quote:
Wat ik me wel afvraag; Hoe verklaren de BNW'ers dat ook bedrijven als GoldmanSachs hun personeel aan het inenten zijn geslagen? Dat is toch een NWO bedrijf bij uitstek? Of vergis ik me daar in?
dit is gissen maar als goldman sachs zijn eigen personeel laat inspuiten, en daarvoor claimt veilig te zijn, kunnen ze daarmee een voorbeeld geven aan andere bedrijven. dat zorgt voor een grotere vraag naar vaccins en du smeer geld voor de fabrikant en dus ook voor de inversteerders.

Reken maar dat de bovenste top van goldmann nik svan een injectie heeft gehad
Stoked about surfing and living
  donderdag 12 november 2009 @ 00:02:21 #79
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_74622689
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:10 schreef Dragorius het volgende:

[..]
" ER ZIT KWIK IN!111!!111"
correct
Huig
pi_74629181
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:02 schreef Orwell het volgende:

[..]

correct
Nee, incorrect.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 12 november 2009 @ 11:37:45 #81
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74629330
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:44 schreef Indosurfer het volgende:
dit is gissen maar als goldman sachs zijn eigen personeel laat inspuiten, en daarvoor claimt veilig te zijn, kunnen ze daarmee een voorbeeld geven aan andere bedrijven. dat zorgt voor een grotere vraag naar vaccins en du smeer geld voor de fabrikant en dus ook voor de inversteerders.

Reken maar dat de bovenste top van goldmann nik svan een injectie heeft gehad
Marketing dus!?!

Ze hebben de vaccins gebruikt voor de risicogroepen (niet voor 'de bovenste top'). Zwangere vrouwen en Chronisch zieken. Ondertussen is de vraag al groter dan het aanbod (al voor deze actie van Goldman en Citi) dus je verhaal is matig... Op z'n best.

Ook claimen 'ze' niet dat het vaccin veilig is, ze gebruiken de vaccins alleen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 12 november 2009 @ 11:52:21 #82
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74629768
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:02 schreef Orwell het volgende:

[..]

correct
Pas je wel op? Er zit waterstof in je drinkwater. Dat is het goedje waar een thermonucleaire bom zijn destructieve kracht vandaan haalt
Onikaan ni ov dovah
pi_74636010
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Pas je wel op? Er zit waterstof in je drinkwater. Dat is het goedje waar een thermonucleaire bom zijn destructieve kracht vandaan haalt
waterstof met een leuke concentratie zuurstof is ook al een tamelijk explosief goedje.
pi_74643592
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:28 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Effe een linkdump. Een fraaie opsomming van wat circulerende claims en de (on)zinnigheid er van.

*wiki opent*
*aan OP toevoegt*
  donderdag 12 november 2009 @ 21:08:20 #85
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74647398
Voor de pro's. Laat jezelf elkker inenten en report back!

Hoe verklaren jullie eigenlijk het verschil tussen vaccins voor eliten (zoals de ministers en speciale groepen in Duitsland die vaccinaties kregen aangeboden zonder al die rare hulpstoffen en vermeend onschadelijke kwik) en het volk?

Is het uberhaupt aangetoond dat vaccins werken?
pi_74647919
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:08 schreef Schenkstroop het volgende:

Hoe verklaren jullie eigenlijk het verschil tussen vaccins voor eliten (zoals de ministers en speciale groepen in Duitsland die vaccinaties kregen aangeboden zonder al die rare hulpstoffen en vermeend onschadelijke kwik) en het volk?
[speculatiemodus]
Geen zin om een grote btach aan te breken en weg te moeten gooien voor die paar ministers die ingeënt moeten worden. Als voorbeeld functie is dit natuurlijk wel verkeerd. Maar er kunnen valide redenen achterzitten. Jammer genoeg zijn dit soort dingen altijd koren op de molen van complotdenkers.
[/speculatiemodus]
quote:
Bedoel je als concept of deze vaccinatie an sich?

Voor het princiepe an sich is meer dan voldoende bewijs. Voor dit specifieke vaccin, in princiepe is het hetzelfde qua werkingsmechanisme als de normale griepprik alleen nu zitten er andere hulpstoffen bij die voor een verhoogde immuunreactie zorgen waardoor er minder virusdeeltjes nodig zijn om een adequate titer antistoffen op te bouwen. Met ghetzelfde aantal virus partikels meer vaccins maken.

Kort antwoord: ja de werkzaamheid is aangetoont
pi_74648010
quote:

Je krijgt niks als ik alsnog overlijd aan al die enge gifstoffen die erin zitten
quote:
De propaganda aanval gaat verder! #2 Was er net over bezig
quote:
Wat switch zei.
  donderdag 12 november 2009 @ 21:38:50 #88
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74648691
quote:

Gaat bij mij niet meer werken
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 12 november 2009 @ 21:49:02 #89
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74649180
wat bollo bries en bondgenoten zeiden: achja we zullen wel zien, achja we zullen wel zien.
  donderdag 12 november 2009 @ 22:45:29 #90
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74651681
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:49 schreef Schenkstroop het volgende:
wat bollo bries en bondgenoten zeiden: achja we zullen wel zien, achja we zullen wel zien.
Heb jij recent nog een geval van de pokken meegemaakt?
Onikaan ni ov dovah
pi_74652677
Op de boeg van de berenboot
pi_74653299
zeepokken?
pi_74659359
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:32 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nee, incorrect.
Heb je n bron bij je claim?

Ik beweer van wel:
quote:
Thiomersal is een conserveringsmiddel dat al sinds de jaren dertig van de vorige eeuw in vaccins gebruikt wordt. Het kan vroeg in het productieproces gebruikt worden om contaminatie met micro-organismen te voorkomen. Vaak wordt het aangeduid als kwik. Dat is slechts ten dele waar. Thiomersal bevat naar gewicht 49,6% kwik (de rest is een asperineverbinding). In het lichaam valt het uiteen in ethylkwik en thiosalicylaat. De stof heeft (in het lichaam) ook andere eigenschappen dan (methyl)kwik wat men onder meer binnen krijgt door voedsel (vette vis) en door luchtverontreiniging.
http://cryptocheilus.word(...)ccins-voor-kinderen/
Eisenhower1961.
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:48:19 #94
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74661264
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:46 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik beweer van wel:
[..]
Is het verschil tussen kwik en een kwikverbinding echt zo moeilijk?
Onikaan ni ov dovah
pi_74664399
Het gedrag van kwik en kwik in een kwikverbinding is niet met elkaar te vergelijken. Bedacht net even een voorbeeldje:
Houd maar eens een aansteker bij waterstof, dit resulteert in een knal. Maar als je een aansteker in het water (verbinding met waterstof) houd gaat de vlam toch wel uit.

edit:
Heb je overigens ook verder gelezen? het ethylkwik verlaat je lichaam gewoon via je endeldarm. Dus hiermee is het standpunt dat het kwik in vaccins schadelijk is en in je lichaam blijft zitten meteen ook verwezen naar het land der fabelen
TVP
One after one, by the star-dogged Moon, too quick for groan or sigh,
each turned his face with a ghastly pang, and cursed me with his eye.
pi_74664809
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:46 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik beweer van wel:
[..]

Kwik is een atoom in die mulecuulverbinding en dat heeft dus hele andere eigenschappen dan het losse atoom kwik. Als je dat niet snapt raad ik je aan je scheikunde van de middelbareschool bovenbouw nog maar eens te herhalen
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:37:51 #97
132191 -jos-
Money=Power
pi_74668506
Polen heeft een verstandige Minister van Volksgezonheid:

http://www.wanttoknow.nl/(...)age-1/#comment-20586

Wanneer komen dit soort filmpjes nou eens op het 8 uur journaal? Het is toch zeker wel interessant te noemen dat in Polen blijkbaar heel anders over de vaccins worden gedacht.

http://zapruder.nl/portal(...)mexicaanse_griep/rss
http://zapruder.nl/portal(...)xicaanse_griep_2/rss
http://www.wanttoknow.nl/(...)te-griep-propaganda/
http://www.wanttoknow.nl/(...)p-propaganda-deel-2/
http://www.wanttoknow.nl/(...)p-propaganda-deel-3/

Voor mij is het wel duidelijk wat er (is) gebeurd
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:40:34 #98
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74670326
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:37 schreef -jos- het volgende:
Polen heeft een verstandige Minister van Volksgezonheid:

http://www.wanttoknow.nl/(...)age-1/#comment-20586

Wanneer komen dit soort filmpjes nou eens op het 8 uur journaal? Het is toch zeker wel interessant te noemen dat in Polen blijkbaar heel anders over de vaccins worden gedacht.

http://zapruder.nl/portal(...)mexicaanse_griep/rss
http://zapruder.nl/portal(...)xicaanse_griep_2/rss
http://www.wanttoknow.nl/(...)te-griep-propaganda/
http://www.wanttoknow.nl/(...)p-propaganda-deel-2/
http://www.wanttoknow.nl/(...)p-propaganda-deel-3/

Voor mij is het wel duidelijk wat er (is) gebeurd
Het is mij vooral duidelijk dat dit onderwerp heel veel mensen boven de pet gaat... Een media die dingen opblaast en verdraait werkt natuurlijk ook niet mee. Ben benieuwd of we daar allemaal nog een keer aan kapot gaan.
Onikaan ni ov dovah
pi_74672254
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:22 schreef Roops het volgende:
Het gedrag van kwik en kwik in een kwikverbinding is niet met elkaar te vergelijken. Bedacht net even een voorbeeldje:
Houd maar eens een aansteker bij waterstof, dit resulteert in een knal. Maar als je een aansteker in het water (verbinding met waterstof) houd gaat de vlam toch wel uit.

edit:
Heb je overigens ook verder gelezen? het ethylkwik verlaat je lichaam gewoon via je endeldarm. Dus hiermee is het standpunt dat het kwik in vaccins schadelijk is en in je lichaam blijft zitten meteen ook verwezen naar het land der fabelen
uhm, kwik in 'n kwikverbinding kan ook schadelijk zijn. Waarom stel je mij de domme vraag of ik het wel gelezen heb ? Denk je dat ik hier ben om alleen zaken te posten die vaccinaties in 'n kwaad daglicht stellen?

Het standpunt over de zgn. onschadelijkheid deel ik niet en wel hierom:
quote:
Dit omdat kinderen ook uit het milieu en het eten kwik binnen krijgen en er op dat moment weinig data ter beschikking waren omtrent de veiligheid/gevaren hieromtrent.
Na 4-6 dagen heeft de helft van he ethylkwik via ontlasting het lichaam verlaten. Lees nergens iets over de andere helft. Wat gebeurt daarmee ?
Als het dan toch zo onschadelijk zou zijn waarom is men dan gestopt met thiomersal ?
Eisenhower1961.
  vrijdag 13 november 2009 @ 18:19:34 #100
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74672969
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:50 schreef Resonancer het volgende:

[..]

uhm, kwik in 'n kwikverbinding kan ook schadelijk zijn. Waarom stel je mij de domme vraag of ik het wel gelezen heb ? Denk je dat ik hier ben om alleen zaken te posten die vaccinaties in 'n kwaad daglicht stellen?

Het standpunt over de zgn. onschadelijkheid deel ik niet en wel hierom:
[..]

Na 4-6 dagen heeft de helft van he ethylkwik via ontlasting het lichaam verlaten. Lees nergens iets over de andere helft. Wat gebeurt daarmee ?
Als het dan toch zo onschadelijk zou zijn waarom is men dan gestopt met thiomersal ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Biological_half-life
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')