abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74496703
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 22:06 schreef ToT het volgende:
Van de Frontpage:

Slowakije sluit op één na alle grensovergangen met Oekraïne vanwege de Mexicaanse griepepidemie. In Oekraïne zijn bijna 900.000 mensen besmet geraakt, van wie er ten minste 135 zijn overleden.

Bij de belangrijkste grensovergang Vysne Nemecke, die openblijft, worden artsen en hygiënisten gestationeerd. Zij moeten iedereen die de grens over wil, controleren op griepverschijnselen. Wie mogelijk besmet is mag niet verder.

De grens tussen Slowakije en Oekraïne is de oostelijke grens van de Europese Unie. Wie Slowakije binnenrijdt, kan via de open grenzen verder reizen naar de meeste landen in de EU, waaronder Nederland.
Een virus houd zich niet aan grenzen gemaakt door mensen. Het is een illusie dat dit verdere verspreiding tegengaat. Misschien remt het nog een beetje de snelheid af.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_74497145
Precies! Mja je voorkomt wel dat mensen van het ene land de inwoners van het andere land rechtstreeks in de bek gaan rochellen, maar verder....
pi_74506610
terug vind papoea

[ Bericht 2% gewijzigd door Oo-blackgirl-oO op 08-11-2009 16:50:41 ]
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 20:24:01 #64
249559 crew  Lavenderr
pi_74518281
Terugleesvp
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:56:00 #66
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74563558
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:28 schreef ToT het volgende:
75 procent wil geen griepvaccinatie

Jullie zijn gewoon bang voor een naald!
jamaar die zijn ook naar

Oh en OT: Wat worden daar een paar mooie naieve reacties gequote zeg Oh help, een booster!

[ Bericht 12% gewijzigd door ATuin-hek op 10-11-2009 09:02:44 ]
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:03:10 #67
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_74563664
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:28 schreef ToT het volgende:
75 procent wil geen griepvaccinatie

Jullie zijn gewoon bang voor een naald!
dat klopt
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_74563783
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

jamaar die zijn ook naar

Oh en OT: Wat worden daar een paar mooie naieve reacties gequote zeg Oh help, een booster!
Serieus, ook in mijn IRL omgeving word ik moe van het gejankzak van mensen die ineens menen biomedicus te zijn. " ER ZIT KWIK IN!111!!111"
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74565288
quote:
Op maandag 2 november 2009 18:35 schreef ToT het volgende:
Er zit net zo veel kwik in het vaccin als kwek en kwak: 0,0% dus. In Amerika zitten er wel kwikhoudende verbindingen in vaccins, die gewoon onschadelijk zijn, maar niet hier.
Poep, of de mijnheer gister bij nova loog toen hij zei dat er WEL thiomersal in deze vaccins zit.
En om het "gewoon "onschadelijk te noemen durf ik niet te zeggen.
quote:
De reden om Thiomersal uit vaccins te weren is niet geweest bijwerkingen te voorkomen, maar om het lichaam niet onnodig met kwik te belasten.
http://www.minvws.nl/kame(...)l-in-griepvaccin.asp
Het middel is bovendien verboden in NL:
http://www.verontrustemoe(...)misdrijf-waaruit.pdf

Maar de mexicaanse griep is kennelijk zooooo gevraarlijk dat het nu ineens wel mag ?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_74565480
Sinds wanneer is het "verboden" ... wat een onzin.
Mr. Prolapse 2009
pi_74565924
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:17 schreef Dragorius het volgende:
Sinds wanneer is het "verboden" ... wat een onzin.
Sinds 31-12-2006 is het in NL verboden om te gebruiken als bestrijdingsmiddel., maar als conserveringsmiddel mag het natuurlijk weer wel.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_74565931
Dan praat je over toepassingen en hoeveelheden ja.
Mr. Prolapse 2009
pi_74567578
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:36 schreef Dragorius het volgende:
Dan praat je over toepassingen en hoeveelheden ja.
No shit sherlock., weet je dat er tegenstrijdigheden zitten in de richtlijnen die over hoeveelheden en toepassingen praten.

v.b. :
quote:
Opvallend zijn ook de biociden die verkocht worden tegen slakken (weekdieren) terwijl er binnen Nederland geen enkele stof als molluscicide (PT16) is toegelaten.
Het gevonden slakkenmiddel had wel een CTB-toelatingsnummer waaruit blijkt dat dit middel wel toegelaten is als gewasbeschermingsmiddel. Dit is een duidelijk voorbeeld van de tegenstrijdigheden binnen het nationale bestrijdingsmiddelenbeleid.

http://ikregeer.nl/document/BLG19073
m.a.w, het is verboden om deze stof intevoeren maar toch word deze aangetroffen.

De hoeveelheid Thiomersal die is toegestaan om in NL in en uit te voeren is volgens mij 0,0. Het verbod spreekt ook niet over uitzonderingen mbt andere toepassingen. (maar misschien lees jij ergens kleine lettertjes?) Dus hoe komt deze stof NL in ?

Men weert de stof uit vaccins om het lichaam niet onnodig met kwik te belasten, maar mbt de mexicaanse griep is dit ineens minder belastend ?

http://www.mstsnl.net/ekc(...)aan-tweede-kamer.pdf
Eisenhower1961.
pi_74569262
quote:
Autism and vaccination-the current evidence.

Miller L, Reynolds J.

Colorado Department of Public Health and Environment, Denver, Colorado, USA. lisa.miller@state.co.us

PURPOSE: The purpose of this article is to review relevant background literature regarding the evidence linking thimerosal-containing vaccine and the measles, mumps, and rubella vaccine to autism. CONCLUSIONS: Rigorous scientific studies have not identified links between autism and either thimerosal-containing vaccine or the measles, mumps, and rubella vaccine. PRACTICE IMPLICATIONS: Nurses are often in the position of providing advice regarding vaccines in their formal practice areas as well as in their daily lives. Families need current and credible evidence to make decisions for their children. Excellent vaccine information resources are available online.

PMID: 19614825 [PubMed - indexed for MEDLINE]
http://www3.interscience.wiley.com/journal/122504388/abstract
Ook leuk aan dit artikel is dat het de huidige staat van veel van die legal claims laat zien, die in veel bronnen (wikipedia inclusief) nog als pending laten zien.
quote:
As a result of public concern about autism and vaccines,
thousands of claims have been submitted to the National
Vaccine Injury Compensation Program. On February 12,
2009, the U.S. Court of Federal Claims published decisions
about these claims, which were considered as a group under
the Omnibus Autism Proceeding. The Court found, after
reviewing 5,000 pages of transcripts, 939 medical articles, 50
expert reports, and hearing testimony from 28 experts, that
the MMR and thimerosal-containing vaccines, independently
or together, were not causal factors in the development of
autism or ASD (U.S. Court of Federal Claims, n.d.).
Oftewel al die claims zijn nu dus niet toegewezen. Dus er is geen wetenschappelijk bewijs en dus ook geen juridische grond om die vaccin producenten aansprakelijk te stellen.
pi_74579102
Er duiken trouwens steeds meer en meer en meer artikelen in kranten en tijdschriften e.d. op over dat de medici die over het vaccin hebben geadviseerd, alles behalve neutraal zouden zijn. Zo zou er eentje die vaak met zijn smoelwerk op tv komt en die Klink ook geadviseerd heeft, bij een quasi-wetenschappelijke instelling zitten die al jarenlang paniek zaait over de griep en zit te lobbyen om elke Nederlander elk jaar een griepprik te laten geven.
Dat instituut is onder andere gesponsord door Roche, die ook weer een leverancier zou zijn van die vaccins of voor grondstoffen ervan.
  woensdag 11 november 2009 @ 08:59:09 #76
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74594947
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:34 schreef ToT het volgende:
Er duiken trouwens steeds meer en meer en meer artikelen in kranten en tijdschriften e.d. op over dat de medici die over het vaccin hebben geadviseerd, alles behalve neutraal zouden zijn. Zo zou er eentje die vaak met zijn smoelwerk op tv komt en die Klink ook geadviseerd heeft, bij een quasi-wetenschappelijke instelling zitten die al jarenlang paniek zaait over de griep en zit te lobbyen om elke Nederlander elk jaar een griepprik te laten geven.
Dat instituut is onder andere gesponsord door Roche, die ook weer een leverancier zou zijn van die vaccins of voor grondstoffen ervan.
Dat komt een beetje door de opbouw van de wetenschappelijke (medische) sector. De onderzoekers worden namelijk door de overheid gedwongen om commerciële partijen te zoeken om onderzoek te financieren. Je zult dan ook zeer weinig onderzoekers kunnen vinden die niet aan een commerciële partij gekoppeld zijn!

Wat ik me wel afvraag; Hoe verklaren de BNW'ers dat ook bedrijven als GoldmanSachs hun personeel aan het inenten zijn geslagen? Dat is toch een NWO bedrijf bij uitstek? Of vergis ik me daar in?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 11 november 2009 @ 13:28:00 #77
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_74602678
Hoewel BNW valt het me op dat er redelijk openminded gepost wordt . Het staat bij lange na niet vast dat er een smerige conspiracy aan de gang is. LEUK

Effe een linkdump. Een fraaie opsomming van wat circulerende claims en de (on)zinnigheid er van.
I follow you......but not on Twitter
pi_74608717
quote:
Wat ik me wel afvraag; Hoe verklaren de BNW'ers dat ook bedrijven als GoldmanSachs hun personeel aan het inenten zijn geslagen? Dat is toch een NWO bedrijf bij uitstek? Of vergis ik me daar in?
dit is gissen maar als goldman sachs zijn eigen personeel laat inspuiten, en daarvoor claimt veilig te zijn, kunnen ze daarmee een voorbeeld geven aan andere bedrijven. dat zorgt voor een grotere vraag naar vaccins en du smeer geld voor de fabrikant en dus ook voor de inversteerders.

Reken maar dat de bovenste top van goldmann nik svan een injectie heeft gehad
Stoked about surfing and living
  donderdag 12 november 2009 @ 00:02:21 #79
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_74622689
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:10 schreef Dragorius het volgende:

[..]
" ER ZIT KWIK IN!111!!111"
correct
Huig
pi_74629181
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:02 schreef Orwell het volgende:

[..]

correct
Nee, incorrect.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 12 november 2009 @ 11:37:45 #81
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74629330
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:44 schreef Indosurfer het volgende:
dit is gissen maar als goldman sachs zijn eigen personeel laat inspuiten, en daarvoor claimt veilig te zijn, kunnen ze daarmee een voorbeeld geven aan andere bedrijven. dat zorgt voor een grotere vraag naar vaccins en du smeer geld voor de fabrikant en dus ook voor de inversteerders.

Reken maar dat de bovenste top van goldmann nik svan een injectie heeft gehad
Marketing dus!?!

Ze hebben de vaccins gebruikt voor de risicogroepen (niet voor 'de bovenste top'). Zwangere vrouwen en Chronisch zieken. Ondertussen is de vraag al groter dan het aanbod (al voor deze actie van Goldman en Citi) dus je verhaal is matig... Op z'n best.

Ook claimen 'ze' niet dat het vaccin veilig is, ze gebruiken de vaccins alleen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 12 november 2009 @ 11:52:21 #82
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74629768
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:02 schreef Orwell het volgende:

[..]

correct
Pas je wel op? Er zit waterstof in je drinkwater. Dat is het goedje waar een thermonucleaire bom zijn destructieve kracht vandaan haalt
Onikaan ni ov dovah
pi_74636010
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Pas je wel op? Er zit waterstof in je drinkwater. Dat is het goedje waar een thermonucleaire bom zijn destructieve kracht vandaan haalt
waterstof met een leuke concentratie zuurstof is ook al een tamelijk explosief goedje.
pi_74643592
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:28 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Effe een linkdump. Een fraaie opsomming van wat circulerende claims en de (on)zinnigheid er van.

*wiki opent*
*aan OP toevoegt*
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 12 november 2009 @ 21:08:20 #85
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74647398
Voor de pro's. Laat jezelf elkker inenten en report back!

Hoe verklaren jullie eigenlijk het verschil tussen vaccins voor eliten (zoals de ministers en speciale groepen in Duitsland die vaccinaties kregen aangeboden zonder al die rare hulpstoffen en vermeend onschadelijke kwik) en het volk?

Is het uberhaupt aangetoond dat vaccins werken?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74647919
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:08 schreef Schenkstroop het volgende:

Hoe verklaren jullie eigenlijk het verschil tussen vaccins voor eliten (zoals de ministers en speciale groepen in Duitsland die vaccinaties kregen aangeboden zonder al die rare hulpstoffen en vermeend onschadelijke kwik) en het volk?
[speculatiemodus]
Geen zin om een grote btach aan te breken en weg te moeten gooien voor die paar ministers die ingeënt moeten worden. Als voorbeeld functie is dit natuurlijk wel verkeerd. Maar er kunnen valide redenen achterzitten. Jammer genoeg zijn dit soort dingen altijd koren op de molen van complotdenkers.
[/speculatiemodus]
quote:
Bedoel je als concept of deze vaccinatie an sich?

Voor het princiepe an sich is meer dan voldoende bewijs. Voor dit specifieke vaccin, in princiepe is het hetzelfde qua werkingsmechanisme als de normale griepprik alleen nu zitten er andere hulpstoffen bij die voor een verhoogde immuunreactie zorgen waardoor er minder virusdeeltjes nodig zijn om een adequate titer antistoffen op te bouwen. Met ghetzelfde aantal virus partikels meer vaccins maken.

Kort antwoord: ja de werkzaamheid is aangetoont
pi_74648010
quote:

Je krijgt niks als ik alsnog overlijd aan al die enge gifstoffen die erin zitten
quote:
De propaganda aanval gaat verder! #2 Was er net over bezig
quote:
Wat switch zei.
  donderdag 12 november 2009 @ 21:38:50 #88
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74648691
quote:

Gaat bij mij niet meer werken
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 12 november 2009 @ 21:49:02 #89
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74649180
wat bollo bries en bondgenoten zeiden: achja we zullen wel zien, achja we zullen wel zien.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 12 november 2009 @ 22:45:29 #90
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74651681
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:49 schreef Schenkstroop het volgende:
wat bollo bries en bondgenoten zeiden: achja we zullen wel zien, achja we zullen wel zien.
Heb jij recent nog een geval van de pokken meegemaakt?
Onikaan ni ov dovah
pi_74652677
Op de boeg van de berenboot
pi_74653299
zeepokken?
pi_74659359
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:32 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nee, incorrect.
Heb je n bron bij je claim?

Ik beweer van wel:
quote:
Thiomersal is een conserveringsmiddel dat al sinds de jaren dertig van de vorige eeuw in vaccins gebruikt wordt. Het kan vroeg in het productieproces gebruikt worden om contaminatie met micro-organismen te voorkomen. Vaak wordt het aangeduid als kwik. Dat is slechts ten dele waar. Thiomersal bevat naar gewicht 49,6% kwik (de rest is een asperineverbinding). In het lichaam valt het uiteen in ethylkwik en thiosalicylaat. De stof heeft (in het lichaam) ook andere eigenschappen dan (methyl)kwik wat men onder meer binnen krijgt door voedsel (vette vis) en door luchtverontreiniging.
http://cryptocheilus.word(...)ccins-voor-kinderen/
Eisenhower1961.
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:48:19 #94
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74661264
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:46 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik beweer van wel:
[..]
Is het verschil tussen kwik en een kwikverbinding echt zo moeilijk?
Onikaan ni ov dovah
pi_74664399
Het gedrag van kwik en kwik in een kwikverbinding is niet met elkaar te vergelijken. Bedacht net even een voorbeeldje:
Houd maar eens een aansteker bij waterstof, dit resulteert in een knal. Maar als je een aansteker in het water (verbinding met waterstof) houd gaat de vlam toch wel uit.

edit:
Heb je overigens ook verder gelezen? het ethylkwik verlaat je lichaam gewoon via je endeldarm. Dus hiermee is het standpunt dat het kwik in vaccins schadelijk is en in je lichaam blijft zitten meteen ook verwezen naar het land der fabelen
TVP
One after one, by the star-dogged Moon, too quick for groan or sigh,
each turned his face with a ghastly pang, and cursed me with his eye.
pi_74664809
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:46 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik beweer van wel:
[..]

Kwik is een atoom in die mulecuulverbinding en dat heeft dus hele andere eigenschappen dan het losse atoom kwik. Als je dat niet snapt raad ik je aan je scheikunde van de middelbareschool bovenbouw nog maar eens te herhalen
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:37:51 #97
132191 -jos-
Money=Power
pi_74668506
Polen heeft een verstandige Minister van Volksgezonheid:

http://www.wanttoknow.nl/(...)age-1/#comment-20586

Wanneer komen dit soort filmpjes nou eens op het 8 uur journaal? Het is toch zeker wel interessant te noemen dat in Polen blijkbaar heel anders over de vaccins worden gedacht.

http://zapruder.nl/portal(...)mexicaanse_griep/rss
http://zapruder.nl/portal(...)xicaanse_griep_2/rss
http://www.wanttoknow.nl/(...)te-griep-propaganda/
http://www.wanttoknow.nl/(...)p-propaganda-deel-2/
http://www.wanttoknow.nl/(...)p-propaganda-deel-3/

Voor mij is het wel duidelijk wat er (is) gebeurd
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:40:34 #98
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74670326
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:37 schreef -jos- het volgende:
Polen heeft een verstandige Minister van Volksgezonheid:

http://www.wanttoknow.nl/(...)age-1/#comment-20586

Wanneer komen dit soort filmpjes nou eens op het 8 uur journaal? Het is toch zeker wel interessant te noemen dat in Polen blijkbaar heel anders over de vaccins worden gedacht.

http://zapruder.nl/portal(...)mexicaanse_griep/rss
http://zapruder.nl/portal(...)xicaanse_griep_2/rss
http://www.wanttoknow.nl/(...)te-griep-propaganda/
http://www.wanttoknow.nl/(...)p-propaganda-deel-2/
http://www.wanttoknow.nl/(...)p-propaganda-deel-3/

Voor mij is het wel duidelijk wat er (is) gebeurd
Het is mij vooral duidelijk dat dit onderwerp heel veel mensen boven de pet gaat... Een media die dingen opblaast en verdraait werkt natuurlijk ook niet mee. Ben benieuwd of we daar allemaal nog een keer aan kapot gaan.
Onikaan ni ov dovah
pi_74672254
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:22 schreef Roops het volgende:
Het gedrag van kwik en kwik in een kwikverbinding is niet met elkaar te vergelijken. Bedacht net even een voorbeeldje:
Houd maar eens een aansteker bij waterstof, dit resulteert in een knal. Maar als je een aansteker in het water (verbinding met waterstof) houd gaat de vlam toch wel uit.

edit:
Heb je overigens ook verder gelezen? het ethylkwik verlaat je lichaam gewoon via je endeldarm. Dus hiermee is het standpunt dat het kwik in vaccins schadelijk is en in je lichaam blijft zitten meteen ook verwezen naar het land der fabelen
uhm, kwik in 'n kwikverbinding kan ook schadelijk zijn. Waarom stel je mij de domme vraag of ik het wel gelezen heb ? Denk je dat ik hier ben om alleen zaken te posten die vaccinaties in 'n kwaad daglicht stellen?

Het standpunt over de zgn. onschadelijkheid deel ik niet en wel hierom:
quote:
Dit omdat kinderen ook uit het milieu en het eten kwik binnen krijgen en er op dat moment weinig data ter beschikking waren omtrent de veiligheid/gevaren hieromtrent.
Na 4-6 dagen heeft de helft van he ethylkwik via ontlasting het lichaam verlaten. Lees nergens iets over de andere helft. Wat gebeurt daarmee ?
Als het dan toch zo onschadelijk zou zijn waarom is men dan gestopt met thiomersal ?
Eisenhower1961.
  vrijdag 13 november 2009 @ 18:19:34 #100
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74672969
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:50 schreef Resonancer het volgende:

[..]

uhm, kwik in 'n kwikverbinding kan ook schadelijk zijn. Waarom stel je mij de domme vraag of ik het wel gelezen heb ? Denk je dat ik hier ben om alleen zaken te posten die vaccinaties in 'n kwaad daglicht stellen?

[..]

Na 4-6 dagen heeft de helft van he ethylkwik via ontlasting het lichaam verlaten. Lees nergens iets over de andere helft. Wat gebeurt daarmee ?
Als het dan toch zo onschadelijk zou zijn waarom is men dan gestopt met thiomersal ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Biological_half-life
Onikaan ni ov dovah
pi_74673136
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:50 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

Omdat het inmiddels onterecht (blijkt uit onderzoeken die met een beetje naar boven scrollen te vinden zijn) een slechte naam heeft gekregen. Kleine side note: in Nederland heeft deze stof nooit in RVP vaccins gezeten.
quote:
A number of affluent countries are moving to eliminate thiomersal (thimerosal), an ethylmercury preservative, from vaccines as a precautionary measure because of concerns about the potential adverse effects of mercury in infants. The WHO advocates continued use of thiomersal-containing vaccines in developing countries because of their effectiveness, safety, low cost, wide availability and logistical suitability in this setting.

The guidelines for long-term mercury exposure should not be used for evaluating risk from intermittent single day exposures, such as immunisation using thiomersal-containing vaccines. Similar or higher mercury exposures likely occur from breast feeding and the health benefit of eliminating thiomersal from a vaccine, if any, is likely to be very small. On the other hand, the benefits accrued from the use of thiomersal-containing vaccines are considerably greater but vary substantially between affluent and developing regions of the world. Because of the contribution to overall mercury exposure from breast milk and diet in later life, the removal of thiomersal from vaccines would produce no more than a 50% reduction of mercury exposure in infancy and <1% reduction over a lifetime.

Different public policy decisions are appropriate in different settings to achieve the lowest net risk, viewed from the perspectives of the individual vaccinee or on a population basis. In developing regions of the world, at least over the next decade, far more benefit will accrue from protecting children against widely prevalent vaccine-preventable diseases by focusing efforts aimed at improving infant immunisation uptake by using current, inexpensive, domestically-manufactured, thiomersal-containing vaccines, than by investing in thiomersalfree alternatives.
Dit is een artikel uit 2005. Inmiddels weten we dat het met die bijwerkingen wel meevalt:
quote:
Thimerosal
Vaccine manufacturers who produce multidose vaccine
vials use thimerosal as a preservative. Thimerosal is approximately
50% mercury by weight, and it has been one of the
most widely used preservatives in vaccines. It is metabolized
or degraded to ethylmercury and thiosalicylate. Ethylmercury
is an organomercurial that should be distinguished
from methylmercury, a related substance that has been the
focus of considerable study (Thimerosal in Vaccines, n.d.).
Methylmercury is bioavailable and can accumulate in the
brain and cause neurologic damage. The ethylmercury found
in thimerosal is not bioavailable. In studies, ethylmercury
does not accumulate in the body or the brain and is metabolized
and cleared by the body. (Burbacher, Shen, Liberato,
Grant, & Cernichiari, 2005).

Thimerosal has antimicrobial qualities that keep vaccines
safe from inadvertent contamination through routine
multiple punctures in a vial. Thimerosal had been used by
vaccine manufacturers for years but came under scrutiny in
1999, as discussed earlier in this article. At that time, the
FDA and the CDC published statements that indicated
manufacturers should reduce or eliminate the amount of
thimerosal used in vaccines. The CDC further recommended
the birth dose of hepatitis B vaccine be suspended
for infants until thimerosal-free vaccine was available (CDC,
1999b).
The CDC stated:
. . . given the widely acknowledged value of reducing
exposure to mercury, vaccine manufacturers, the FDA,
and other Public Health Service (PHS) agencies are collaborating
to reduce the thimerosal content of vaccines or
to replace them with formulations that do not contain
thimerosal as a preservative as soon as possible without
causing unnecessary disruptions in the vaccination
system. The FDA will expedite review of supplements to
manufacturers’ product license applications that present
formulations for eliminating or reducing the mercury
content of vaccines. (CDC, 1999, p. 997)

Vaccine manufacturers then worked to assure removal of
thimerosal from vaccines. By 2001, all vaccines routinely recommended
for children 6 years of age and under in the
United States were produced without thimerosal as a preservative,
with the exception of some doses of inactivated influenza
vaccine. Today, all vaccines are available without
thimerosal, including several influenza vaccine presentations
(e.g., single-dose prefilled syringes and the intranasal
vaccine).
Many studies have been undertaken to examine the risks
associated with thimerosal in vaccines. In 2003, Stehr-Green
et al. assessed autism incidence and the use of thimerosalcontaining
vaccines: “Data did not support an association
between thimerosal-containing vaccines and autism in
Denmark and Sweden where exposure to thimerosal was
eliminated in 1992 and where autism rates continued to
increase” (Stehr-Green et al., 2003, p. 106).

Another study in 2003 utilized the Vaccine Safety Datalink
(VSD) to screen for possible associations between exposure
to thimerosal-containing vaccines and a variety of renal, neurologic,
and developmental problems: “No consistent significant
associations were found between thimerosal-containing
vaccines and neurodevelopmental outcomes” (Verstraeten
et al., 2003, p. 1,042).
The CDC conducted a follow-up study to the Verstraeten
et al. VSD study. This was a large study that also utilized the
VSD data to investigate a possible link between thimerosal in
vaccines and childhood developmental concerns. An excerpt
from the study finding reads:
. . . some people believe increased exposure to thimerosal
(from the addition of important new vaccines recommended
for children) explains the higher prevalence in
recent years. However, evidence from several studies
examining trends in vaccine use and changes in autism
frequency does not support such an association. Furthermore,
a scientific review by the Institute of Medicine
(IOM) concluded that “the evidence favors rejection of a
causal relationship between thimerosal-containing vaccines
and autism.” (CDC, 2007, p. 144.)

Thompson et al. (2007) further examined the hypotheses
that “increasing exposure to thimerosal is associated with
neurodevelopmental disorders. Findings did not support a
causal association between early exposure to mercury from
thimerosal-containing vaccines and immune globulins and
deficits in neuropsychological functioning at the age of 7 to
10 years” (Thompson et al., p. 1,290).

PMID: 19614825 [PubMed - indexed for MEDLINE]
http://www3.interscience.wiley.com/journal/122504388/abstract
Dat is dus meer dan voldoende bewijs ondertussen.

Helaas komt het waarschijnlijk te laat om de onderbuikgevoelens weg te nemen en de naam van Thimerosal te zuiveren.
pi_74673200
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:26 schreef switchboy het volgende:

[..]

Omdat het inmiddels onterecht (blijkt uit onderzoeken die met een beetje naar boven scrollen te vinden zijn) een slechte naam heeft gekregen. Kleine side note: in Nederland heeft deze stof nooit in RVP vaccins gezeten. [..]

Dit is een artikel uit 2005. Inmiddels weten we dat het met die bijwerkingen wel meevalt:
[..]

Dat is dus meer dan voldoende bewijs ondertussen.

Helaas komt het waarschijnlijk te laat om de onderbuikgevoelens weg te nemen en de naam van Thimerosal te zuiveren.
Kleine note, maar wel héél belangrijk.
En inderdaad te laat om de onderbuikgevoelens weg te nemen, helaas.
pi_74674421
Leesvoer van de FDA

http://www.fda.gov/Biolog(...)Safety/ucm096228.htm

ik heb het zelf niet helemaal gelezen, maar er staat genoeg in over onze geliefde kwikverbinding
TVP
One after one, by the star-dogged Moon, too quick for groan or sigh,
each turned his face with a ghastly pang, and cursed me with his eye.
pi_74703519
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:26 schreef switchboy het volgende:
Kleine side note: in Nederland heeft deze stof nooit in RVP vaccins gezeten.

onjuiste side note:
quote:
Al sinds lang is thimerosal uit de kindervaccinaties (DKTP/MMR) in Nederland verwijderd.
http://cryptocheilus.word(...)ccins-voor-kinderen/
Maar oke dat is daar dus inmiddels uit, in de griepvaccins zit het nog WEL.

Deze stof voor de duidelijkheid:
quote:
Caution Statement: Thimerosal may enter the body through the skin, is toxic, alters genetic material,
may be irritating to the eyes, and causes allergic reactions. Effects of exposure may include numbness
of extremities, fetal changes, decreased offspring survival, and lung tissue changes.

Risk Phrases
R 26/27/28 - Very toxic by inhalation, in contact with skin and if swallowed.
R 33 - Danger of cumulative effects.
R 50/53 - Very toxic to aquatic organisms, may cause long-term adverse effects in the aquatic
environment.

Safety Phrases
S 13 - Keep away from food, drink and animal feedingstuffs.
S 28 - After contact with skin, wash immediately.
S 36 - Wear suitable protective clothing.

http://www.whale.to/vaccine/thimerosal_data.pdf
En wat zit er nog meer in Vaccins ?
quote:
In the Rimavex measles vaccine, we found various chicken viruses. In polio vaccine, we found acanthamoeba, which is a so-called "brain-eating" amoeba. Simian cytomegalovirus in polio vaccine. Simian foamy virus in the rotavirus vaccine. Bird-cancer viruses in the MMR vaccine. Various micro-organisms in the anthrax vaccine. I've found potentially dangerous enzyme inhibitors in several vaccines. Duck, dog, and rabbit viruses in the rubella vaccine. Avian leucosis virus in the flu vaccine. Pestivirus in the MMR vaccine.
http://www.vaclib.org/basic/manu.htm
Gezellige beestenboel.

Off topic :
quote:
Why are people concerned about BPA?

One reason people may be concerned about BPA is because human exposure to BPA is widespread. The 2003-2004 National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES III) conducted by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) found detectable levels of BPA in 93% of 2517 urine samples from people six years and older. The CDC NHANES data are considered representative of exposures in the United States. Another reason for concern, especially for parents, may be because some animal studies report effects in fetuses and newborns exposed to BPA.
http://www.niehs.nih.gov/news/media/questions/sya-bpa.cfm
Vallen die vaccins misschien nog wel mee.
Eisenhower1961.
pi_74705023
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:57 schreef Resonancer het volgende:

[..]

onjuiste side note:
[..]

Maar oke dat is daar dus inmiddels uit, in de griepvaccins zit het nog WEL.

Deze stof voor de duidelijkheid:
[..]
Heb je m'n citeerde artikel überhaupt gelezen? Zo ja dan had je doorgehad dat je post nogal simpel is. Ja het is een "gevaarlijke" stof. Maar in de concentraties waarin het in de vaccins zit is het dus bewezen veilig.
quote:
En wat zit er nog meer in Vaccins ?
Na twee seconde googlen: http://www.emea.europa.eu(...)a-spc-h832pu17nl.pdf

2. KWALITATIEVE EN KWANTITATIEVE SAMENSTELLING
Na menging bevat 1 dosis (0,5 ml):
Gesplitst influenzavirus, geïnactiveerd, dat antigeen* bevat equivalent aan:
A/California/7/2009 (H1N1)v-achtige stam (X-179A) 3,75 microgram**
* gekweekt in eieren
** hemagglutinine
Dit vaccin voldoet aan de aanbevelingen van de WHO en het EU-besluit voor een pandemie.
AS03-adjuvans bestaat uit squaleen (10,69 milligram), DL-α-tocoferol (11,86 milligram) en
polysorbaat 80 (4,86 milligram).
De suspensie en emulsie vormen na menging een multidoseringsvaccin in injectieflacon. Zie rubriek
6.5 voor het aantal doses per injectieflacon.
Hulpstoffen: het vaccin bevat 5 microgram thiomersal
Voor een volledige lijst van hulpstoffen, zie rubriek 6.1.

6.1 Lijst van hulpstoffen
Injectieflacon met suspensie:
Polysorbaat 80
Octoxynol 10
Thiomersal
Natriumchloride (NaCl)
Dinatriumwaterstoffosfaat (Na2HPO4)
Kaliumdiwaterstoffosfaat (KH2PO4)
Kaliumchloride (KCl)
Magnesiumchloride (MgCl2)
Water voor injecties

Injectieflacon met emulsie:
Natriumchloride (NaCl)
Dinatriumwaterstoffosfaat (Na2HPO4)
Kaliumdiwaterstoffosfaat (KH2PO4)
Kaliumchloride (KCl)
Water voor injecties
pi_74705259
Even voordat je over squalene begint:
quote:
Antibodies to squalene in US Navy Persian Gulf War veterans with chronic multisymptom illness.

Phillips CJ, Matyas GR, Hansen CJ, Alving CR, Smith TC, Ryan MA.

Department of Defense Center for Deployment Health Research, Naval Health Research Center, San Diego, CA 92106-3521, USA. chris.phillips@med.navy.mil

Since the end of the 1991 Gulf War, there have been reports of unexplained, multisymptom illnesses afflicting veterans who consistently report more symptoms than do nondeployed veterans. One of the many possible exposures suspected of causing chronic multisymptom illnesses Gulf War veterans is squalene, thought to be present in anthrax vaccine. We examined the relationship between squalene antibodies and chronic symptoms reported by Navy construction workers (Seabees), n=579. 30.2% were deployers, 7.4% were defined as ill, and 43.5% were positive for squalene antibodies. We found no association between squalene antibody status and chronic multisymptom illness (p=0.465). The etiology of Gulf War syndrome remains unknown, but should not include squalene antibody status.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19379786?itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum&ordinalpos=6
Dus dat golfoorloogsyndroom kun je in de kast laten
pi_74706925
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:51 schreef switchboy het volgende:

[..]

Heb je m'n citeerde artikel überhaupt gelezen?
Ja hoor, bewezen veilig.
quote:
Groundbreaking Primate Study Links Mercury Vaccine Preservative To Brain Injury

A team led by researchers at the University of Pittsburgh found that infant macaque monkeys receiving a single Hepatitis B vaccine containing the mercury-based preservative thimerosal underwent significant delays in developing critical reflexes controlled by the brainstem. The infant macaques that did not receive vaccines developed normally.
http://www.medicalnewstoday.com/articles/166102.php
Zal wel weer geen goed onderzoek zijn oid.
Eisenhower1961.
pi_74707257
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:09 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ja hoor, bewezen veilig.
Ze veroorzaken iig geen autisme of andere neurologische schade
quote:
[..]

Zal wel weer geen goed onderzoek zijn oid.
Dat klopt de steekproef is veel te klein om er maar ook enigszins zinnige conclusies uit te trekken.
quote:
-- Thirteen newborn rhesus macaques were given a Hepatitis B vaccine containing a standardized dose of thimerosal adjusted for their weight, four received a saline placebo, and three were not given any shots.
In totaal zijn er 20 apen getest. Daar kan nooit iets significants uit komen. De testresultaten die ik heb gekeken hebben duizenden personen aan meegedaan. En de data daar is dus wel significant. Dit feit en ook het feit dat de studies die ik aanhaal gedaan zijn bij mensen ipv bij de resusaap maken mijn bronnen veel betrouwbaarder (dichter bij de waarheid) dan dit.
pi_74707587
quote:
quote:
Inorganic mercury has no discernable half-life and, once trapped in the brain, continues to damage brain cells.
http://www.nationalautismassociation.org/researchmercury.php
Eisenhower1961.
pi_74707672
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:37 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

kwik =!= Thiomersal
pi_74707710
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:24 schreef switchboy het volgende:

[..]

Ze veroorzaken iig geen autisme of andere neurologische schade
[..]

Dat klopt de steekproef is veel te klein om er maar ook enigszins zinnige conclusies uit te trekken.

Gelukkig vinden anderen van wel:
quote:
"This study's outcome confirms that such an over-the-top toxic vaccine schedule is an assault on the developing brains of our children."
Eisenhower1961.
pi_74707875
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:40 schreef switchboy het volgende:

[..]

kwik =!= Thiomersal
Mij best quote ik de hele alinea, misschien helpt dat.
quote:
The mercury study’s primary investigator is Dr. Thomas Burbacher, a University of Washington researcher. Burbacher’s earlier research found that exposure to Thimerosal, the ethylmercury-based vaccine preservative, resulted in inorganic mercury deposits in the brain that were twice the amount of those following exposure to equal amounts of methyl mercury, the type commonly found in fish. Previous research has documented that inorganic mercury is associated with a neuro-inflammatory process, recently documented to also occur in the brains of children diagnosed with autism. Inorganic mercury has no discernable half-life and, once trapped in the brain, continues to damage brain cells.
http://www.nationalautismassociation.org/researchmercury.php
Eisenhower1961.
pi_74708066
Ja als je biased bent. Puur wetenschappelijk heeft deze studie erg weinig bewijskracht vanwege de kleine groepen.
Ik pluk 20 mensen vanstraat waarvan 13 met een bruine jas 4 met een zwarte jas en 3 zonder jas.
Diegene met een bruine jas hadden allemaal zwarte schoenen
conclusie iedereen met een bruine jas draagt zwarte schoenen.

Dit is letterlijk het onderzoek wat gedaan is.
pi_74708792
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:47 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Mij best quote ik de hele alinea, misschien helpt dat.
[..]

quote:
Thimerosal is approximately
50% mercury by weight, and it has been one of the
most widely used preservatives in vaccines. It is metabolized
or degraded to ethylmercury and thiosalicylate. Ethylmercury
is an organomercurial that should be distinguished
from methylmercury, a related substance that has been the
focus of considerable study (Thimerosal in Vaccines, n.d.).
Methylmercury is bioavailable and can accumulate in the
brain and cause neurologic damage. The ethylmercury found
in thimerosal is not bioavailable. In studies, ethylmercury
does not accumulate in the body or the brain and is metabolized
and cleared by the body. (Burbacher, Shen, Liberato,
Grant, & Cernichiari, 2005).
Het meeste wordt dus omgezet in Ethylkwik + thiosalicylate dan heb je nog een klein beetje wat uiteindelijk het brein bereikt. Waarvan dan weer een heel klein deel z'n Hg atoom daar achter kan laten. Waardoor de concentratie daar tweemaal zo hoog is als met methylkwik.

En ja de losse kwik is schadelijk. Maar er moet wel een bepaalde dosis opgebouwd worden voor je een effect hebt. Daaronder zijn geen effecten merkbaar. Vergelijk het met straling, je staat er dagelijks bloot aan, maar je loopt er geen (merkbare) schade door op. Pas als je de stralingsdosis gaat verhogen gaan er merkbare dingen gebeuren. Bijvoorbeeld, er treed DNA schade op die niet te repareren is --> apoptose --> no harm done. Of geen apoptose omdat een tumorsupressorgen perongeluk defect is geraakt, eerste hit op weg naar een maligne cel. (even heel kort door de bocht)

Grote studies hebben aangetoond dat er na het toedienen van vaccin met Thiomersal niet meer autisme/ andere neurologische aandoeningen voorkwamen dan met vaccins zonder Thiomersal:
quote:
CONTEXT: Mercuric compounds are nephrotoxic and neurotoxic at high doses. Thimerosal, a preservative used widely in vaccine formulations, contains ethylmercury. Thus it has been suggested that childhood vaccination with thimerosal-containing vaccine could be causally related to neurodevelopmental disorders such as autism. OBJECTIVE: To determine whether vaccination with a thimerosal-containing vaccine is associated with development of autism. DESIGN, SETTING, AND PARTICIPANTS: Population-based cohort study of all children born in Denmark from January 1, 1990, until December 31, 1996 (N = 467 450) comparing children vaccinated with a thimerosal-containing vaccine with children vaccinated with a thimerosal-free formulation of the same vaccine. MAIN OUTCOME MEASURES: Rate ratio (RR) for autism and other autistic-spectrum disorders, including trend with dose of ethylmercury. RESULTS: During 2 986 654 person-years, we identified 440 autism cases and 787 cases of other autistic-spectrum disorders. The risk of autism and other autistic-spectrum disorders did not differ significantly between children vaccinated with thimerosal-containing vaccine and children vaccinated with thimerosal-free vaccine (RR, 0.85 [95% confidence interval [CI], 0.60-1.20] for autism; RR, 1.12 [95% CI, 0.88-1.43] for other autistic-spectrum disorders). Furthermore, we found no evidence of a dose-response association (increase in RR per 25 microg of ethylmercury, 0.98 [95% CI, 0.90-1.06] for autism and 1.03 [95% CI, 0.98-1.09] for other autistic-spectrum disorders). CONCLUSION: The results do not support a causal relationship between childhood vaccination with thimerosal-containing vaccines and development of autistic-spectrum disorders
http://jama.ama-assn.org/cgi/content/full/290/13/1763
om maar even één studie hiervan ertussen uit te lichten. (zie je het verschil in het aantal participanten ( 467 450) en wat voor betekenis dit heeft voor de betrouwbaarheid van dit onderzoek) De dosis Hg in het brein is gewoonweg niet hoog genoeg voor schade.

Oftewel: Ja het kan dat er wat Hg atomen in het brein terecht komen, maar dit zorgt niet voor merkbare schade. Conclusie: Thiomersal kan in principe, wat neurologische gevolgen betreft, zeer waarschijnlijk veilig gebruikt worden in vaccins.
pi_74710799
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:53 schreef switchboy het volgende:
Ja als je biased bent. Puur wetenschappelijk heeft deze studie erg weinig bewijskracht vanwege de kleine groepen.
Ik pluk 20 mensen vanstraat waarvan 13 met een bruine jas 4 met een zwarte jas en 3 zonder jas.

Volgens mij niet.

Men plukt 20 naaktgborene van de straat, geeft ze allemaal 'n broek, 13 geef je er zwarte schoenen, 4 maak je wijs dat ze zwarte schoenen hebben en 3 geef je gewoon geen schoenen. De 13 met de zwarte schoenen hebben grotere problemen om hun broek uit te trekken dan degene zonder schoenen Conclusie : de schoenen hebben invloed op het uittrekken van de broek.
Eisenhower1961.
  zondag 15 november 2009 @ 10:24:07 #116
132191 -jos-
Money=Power
pi_74714092
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:53 schreef switchboy het volgende:

Ehh sorry hoor maar hier sla je echt de plank mis, misschien eens een statistiek lesje volgen?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_74716682
Mijn punt is dus ook dat de groep te klein om er al te grote conclusies aan te hangen. Let vooral op het woordje iedereen in mijn voorbeeld. Zo'n conclusie werd in dat onderzoek dus wel getrokken. Verder ontbreken in dat verslag de getallen over de reflexen zodat je niet zelf naar de data kan kijken (er staat alleen een conclusie zonder dat de statitische relevantie vermeld staat).

Hierom heb ik even de originele paper erbij gezocht (hieronder het abstract ervan):
quote:
Delayed acquisition of neonatal reflexes in newborn primates receiving a thimerosal-containing Hepatitis B vaccine: Influence of gestational age and birth weight.

Hewitson L, Houser LA, Stott C, Sackett G, Tomko JL, Atwood D, Blue L, Railey White E, Wakefield AJ.

Department of Obstetrics and Gynecology, University of Pittsburgh School of Medicine, Pittsburgh, PA 15213, United States; Thoughtful House Center for Children, Austin, TX 78746, United States.

This study examined whether acquisition of neonatal reflexes and sensorimotor skills in newborn rhesus macaques (Macaca mulatta) is influenced by receipt of the single neonatal dose of Hepatitis B (HB) vaccine containing the preservative thimerosal (Th). HB vaccine containing a standardized weight-adjusted Th dose was administered to male macaques within 24h of birth (n=13). Unexposed animals received saline placebo (n=4) or no injection (n=3). Infants were raised identically and tested daily for acquisition of 9 survival, motor, and sensorimotor reflexes by a blinded observer. In exposed animals there was a significant delay in the acquisition of three survival reflexes: root, snout and suck, compared with unexposed animals. No neonatal responses were significantly delayed in unexposed animals compared with exposed. Gestational age (GA) and birth weight were not significantly correlated. Cox regression models were used to evaluate the main effects and interactions of exposure with birth weight and GA as independent predictors and time-invariant covariates. Significant main effects remained for exposure on root and suck when controlling for GA and birth weight such that exposed animals were relatively delayed in time-to-criterion. There was a significant effect of GA on visual follow far when controlling for exposure such that increasing GA was associated with shorter time-to-criterion. Interaction models indicated that while there were no main effects of GA or birth weight on root, suck or snout reflexes there were various interactions between exposure, GA, and birth weight such that inclusion of the relevant interaction terms significantly improved model fit. This, in turn, indicated important influences of birth weight and/or GA on the effect of exposure which, in general, operated in a way that lower birth weight and/or lower GA exacerbated the detrimental effect of vaccine exposure. This primate model provides a possible means of assessing adverse neurodevelopmental outcomes from neonatal Th-containing HB vaccine exposure, particularly in infants of lower GA or low birth weight. The mechanism of these effects and the requirements for Th is not known and requires further study.

PMID: 19800915 [PubMed - as supplied by publisher]
De onderzoekers geven hier zelf aan dat: Dit als een model gebruikt kan worden van bijwerkingen bij neonatale (pasgeborene) en blootstelling aan vaccins met Thiomersal. Maar dat het mechanisme niet bekend is en dat ook niet bekend is of Thiomersal voor deze effecten nodig is. Daar is meer onderzoek voor nodig.
quote:
A replication study in a larger cohort of infants is underway
that extends these investigations to other areas of clinical concern
such as emerging cognition, long-term learning and behavior, and
neuroimaging studies of brain structure and function.
Het lijkt me inderdaad ook handig als ze kijken naar de uiteindelijke uitkomst en niet na 14 dagen na expositie stoppen. Want het kan best dat die ontwikkelingsachterstand later weer bijtrekt.

Verder in het discussie gedeelte van de paper:
quote:
Our study design does not enable us to determine whether it is
the vaccine per se, the exposure to Th, or a combination of both,
that is causing the observed effects.
Komt er dus op neer dat die website waar eerder naar gelinkt is de resultaten van dit onderzoek verkeerd uitlegt. Sterker nog ze suggereren dat er misschien een link is met autisme, terwijl dit onderzoek daar niet eens om ging. Bij pasgeborene kan ik me voorstellen dat de klaring van thimerosal langzamer gaat dan bij een kind van 6 maanden of 2 jaar. Waardoor er misschien meer Hg in het brein terecht komt. Dit moet je echter wel meenemen als je een uitspraak wilt doen over vaccinaties die gebruikt zijn in verschillende vaccinatie programma's. Die worden namelijk pas veel later gegeven dan 24 uur na de geboorte zoals in dit model.
Laat maar ik zie dat het om hepatitis B vaccin ging die bevatte het in de usa wel en wordt iid vlak na geboorte gegeven. Tegenwoordig zonder thimerosal

En het griepvaccin wordt pas aangeboden na 6 maanden en dan zijn die onderzoeksresultaten die ik eerder postte beter vergelijkingsmeteriaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door switchboy op 15-11-2009 16:00:09 ]
  maandag 16 november 2009 @ 10:46:25 #118
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74741761
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:37 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]
Kom op zeg, doe je dit soort dingen expres?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 16 november 2009 @ 17:08:14 #119
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_74752666
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:28 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Hoewel BNW valt het me op dat er redelijk openminded gepost wordt . Het staat bij lange na niet vast dat er een smerige conspiracy aan de gang is. LEUK

TSSKK er is nu een van de allersmerigste aan de gang en jij vindt het bij lange na niet. In wat voor Wonderland leef jij?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 16 november 2009 @ 17:12:42 #120
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_74752816
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:58 schreef ATuin-hek het volgende:
Tsja.. triest dat zo'n fout een keer gemaakt wordt. Ik denk alleen niet dat je er verder echt iets achter moet gaan zoeken.
Dat moet juist wel.

Medische onndodige missers staat hoog in de top 5 van doodsoorzaken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')