abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73479161
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:06 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Klopt, evengoed weet je dat nooit helemaal zeker, en zou je dus eerst moeten wachten op gegevens daarover voor je miljoenen doses gaat inkopen en die onder je bevolking gaat verspreiden.
En dan is het al te laat omdat de productie dan op volle toeren draait

Vaak zitten die contracten ook vol met clausules dat wanneer het niet goedgekeurd wordt het bedrag gerestituteerd wordt.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73479199
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:07 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En dan is het al te laat omdat de productie dan op volle toeren draait

Vaak zitten die contracten ook vol met clausules dat wanneer het niet goedgekeurd wordt het bedrag gerestituteerd wordt.
Als het om mijn eigen gezondheid gaat, interesseert die hele ambtelijke meuk me allerminst.
pi_73479235
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:09 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als het om mijn eigen gezondheid gaat, interesseert die hele ambtelijke meuk me allerminst.
Dan moet je dus blij zijn dat er eerst getest wordt voordat mensen gevaccineerd worden.

Wat ik gehoord heb (moet er nog wel een bron voor vinden) is dat er 70% resistentie is gebleken na 2 vaccinaties met dit vaccin. Geen bijwerkingen die anders zijn dan normaal gemeld bij inenting met het influenza-vaccin dat jaarlijks gegeven wordt.

Vond dat van de neusspray trouwens frappant, had niet verwacht dat ze dat zouden doen, dacht puur en alleen op injectie-basis. Maar omdat de tests nog niet afgerond zijn gebruiken ze nu eerst sprays.
Mr. Prolapse 2009
pi_73479254
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, per dosis van 0,5 ml injectievloeistof (suspensie en emulsie worden gemengd tot die injectievloeistof omdat de injectievloeistof voor gebruik geschud dient te worden), bevat het 5 mg thimerosal.
Dan lezen we het blijkbaar beiden anders, zou je me misschien kunnen zeggen waar je dat leest in de bijsluiter van Pandemrix? Onder 6.1 lees ik nl het volgende :

6.1 Lijst van hulpstoffen
Injectieflacon met suspensie:
Polysorbaat 80
Octoxynol 10
Thiomersal
Natriumchloride (NaCl)
Dinatriumwaterstoffosfaat (Na2HPO4)
Kaliumdiwaterstoffosfaat (KH2PO4)
Kaliumchloride (KCl)
Magnesiumchloride (MgCl2)
Water voor injecties

Injectieflacon met emulsie:
Natriumchloride (NaCl)
Dinatriumwaterstoffosfaat (Na2HPO4)
Kaliumdiwaterstoffosfaat (KH2PO4)
Kaliumchloride (KCl)
Water voor injecties
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73479300
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:11 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dan moet je dus blij zijn dat er eerst getest wordt voordat mensen gevaccineerd worden.

Wat ik gehoord heb (moet er nog wel een bron voor vinden) is dat er 70% resistentie is gebleken na 2 vaccinaties met dit vaccin. Geen bijwerkingen die anders zijn dan normaal gemeld bij inenting met het influenza-vaccin dat jaarlijks gegeven wordt.

Vond dat van de neusspray trouwens frappant, had niet verwacht dat ze dat zouden doen, dacht puur en alleen op injectie-basis. Maar omdat de tests nog niet afgerond zijn gebruiken ze nu eerst sprays.
Blijkbaar zijn ze in de VS dan idd niet zo dom geweest om al miljoenen vaccins aan te kopen voor de testresultaten bekend waren. Nederland daarentegen...

Overigens, wanneer met een spray hetzelfde effect behaald zou kunnen worden, begrijp ik sowieso al niet waarom er geïnjecteerd dient te worden?
pi_73479342
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:15 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn ze in de VS dan idd niet zo dom geweest om al miljoenen vaccins aan te kopen voor de testresultaten bekend waren. Nederland daarentegen...
Die hebben net als Nederland al ingekocht Echter zijn ze nu alvast begonnen met de campagne van inenten (en sprayen )
quote:
Overigens, wanneer met een spray hetzelfde effect behaald zou kunnen worden, begrijp ik sowieso al niet waarom er geïnjecteerd dient te worden?
Sprayen is veel minder effectief. De exacte cijfers weet ik hier niet maar veel minder effectief dan een inenting.
Mr. Prolapse 2009
pi_73479513
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan lezen we het blijkbaar beiden anders, zou je me misschien kunnen zeggen waar je dat leest in de bijsluiter van Pandemrix? Onder 6.1 lees ik nl het volgende :

Pagina 1, onder punt 2:

De suspensie en emulsie vormen na menging een multidoseringsvaccin in injectieflacon. Zie rubriek
6.5 voor het aantal doses per injectieflacon.

Hulpstoffen: het vaccin bevat 5 microgram thiomersal
pi_73479555
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:16 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die hebben net als Nederland al ingekocht Echter zijn ze nu alvast begonnen met de campagne van inenten (en sprayen )
[..]

Sprayen is veel minder effectief. De exacte cijfers weet ik hier niet maar veel minder effectief dan een inenting.
Dat is met sprayen altijd het geval, maar de effectiviteit kan dan worden bijgesteld door het verhogen van de hoeveelheid werkzame stof in een spray (wat doorgaans het geval is).
pi_73479581
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:24 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat is met sprayen altijd het geval, maar de effectiviteit kan dan worden bijgesteld door het verhogen van de hoeveelheid werkzame stof in een spray (wat doorgaans het geval is).
Dan krijg je teveel "schadelijke" hulpstoffen binnen En teveel Influenza.

Flauw, ik weet het, maar daar draait het wel op neer. Een vaccin is daarom "beter".

Overigens wordt dit vaccin voor zover ik weet niet in de aderen ingespoten maar in een spier toch?
Mr. Prolapse 2009
pi_73479638
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dan krijg je teveel "schadelijke" hulpstoffen binnen En teveel Influenza.

Flauw, ik weet het, maar daar draait het wel op neer. Een vaccin is daarom "beter".

Overigens wordt dit vaccin voor zover ik weet niet in de aderen ingespoten maar in een spier toch?
Een spray is geen injectievloeistof. Het zal dan ook niet dezelfde hulpstoffen bevatten

Een pil bevat ook andere hulpstoffen dan een spray of injectievloeistof.

Het wordt idd in een spier ingespoten.
pi_73479696
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:28 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Een spray is geen injectievloeistof. Het zal dan ook niet dezelfde hulpstoffen bevatten

Een pil bevat ook andere hulpstoffen dan een spray of injectievloeistof.
Serieus? (sorry...maar het is vandaag zo'n dag...)
www.fk.cvz.nl/ Op deze site kun je overigens wat meer info van "de meeste" bestandsdelen tevoorschijn toveren, maar is vooral gericht op medicijnen.

Zal zo eens kijken of die vaccins er al in staan.
quote:
Het wordt idd in een spier ingespoten.
Niet rechtstreeks in een ader dus.
Mr. Prolapse 2009
pi_73479743
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:29 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Niet rechtstreeks in een ader dus.
Nee, maar dat betekent niet dat het niet in de bloedbaan terecht komt Wanneer stoffen intramusculair worden geïnjecteerd, dan wordt dat gedaan om de afgifte aan de bloedbaan te kunnen spreiden. Vanuit de spier wordt dat dan gedoseerd.

Overigens wordt er natuurlijk NOOIT geïnjecteerd in een ader!
pi_73479803
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:31 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, maar dat betekent niet dat het niet in de bloedbaan terecht komt Wanneer stoffen intramusculair worden geïnjecteerd, dan wordt dat gedaan om de afgifte aan de bloedbaan te kunnen spreiden. Vanuit de spier wordt dat dan gedoseerd.
Ja daar doel ik dan ook op. Gespreide blootstelling, als je dan die 5 microgram neemt, die wordt al verdeeld toegediend, temidden van alle andere stoffen.

Maar waar ik altijd tegenaan hik bij dit soort "theorieën" is waar de angst vandaan komt dat dit allemaal schadelijk zou zijn.

Net zoals het veelvuldig aangegrepen squaleen. Notabene een lichaamseigen stof
quote:
Overigens wordt er natuurlijk NOOIT geïnjecteerd in een ader!
Ik neem aan dat je nu de griepprik bedoelt? Want er zijn middelen genoeg die intraveneus worden toegediend.
Mr. Prolapse 2009
pi_73479876
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:22 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Pagina 1, onder punt 2:

De suspensie en emulsie vormen na menging een multidoseringsvaccin in injectieflacon. Zie rubriek
6.5 voor het aantal doses per injectieflacon.

Hulpstoffen: het vaccin bevat 5 microgram thiomersal
Yep, en onder 6.1 wordt uitgesplitst wat waar in zit. Het vaccin is immers niet compleet zonder 1 van beide componenten, en die 5mg zit in 1 van de 2 componenten zoals je kan zien (pagina 29, de emulsie bevat geen thiomersal). En aangezien het vaccin uit een 50/50 verdeling bestaat is het per bereid vaccin dan 2,5 mg.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73479908
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:34 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja daar doel ik dan ook op. Gespreide blootstelling, als je dan die 5 microgram neemt, die wordt al verdeeld toegediend, temidden van alle andere stoffen.

Maar waar ik altijd tegenaan hik bij dit soort "theorieën" is waar de angst vandaan komt dat dit allemaal schadelijk zou zijn.

Net zoals het veelvuldig aangegrepen squaleen. Notabene een lichaamseigen stof
Sommige stoffen worden opgeslagen in je lichaam. Sowieso is een mens één grote complexe chemische fabriek. Veranderingen in die chemie hebben altijd een effect, op het lichaam, op de psyche, of beide. En stoffen kunnen daarbij ook weer op elkaar reageren, soms is dat gunstig, soms ook niet.

Veel mensen slikken medicijnen, zonder te weten wat daar in zit en wat het doet. Vaak gebruiken mensen zelfs een heel scala aan medicijnen. Alles bij elkaar, kan dat effecten hebben die niet wenselijk zijn.
pi_73479944
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Yep, en onder 6.1 wordt uitgesplitst wat waar in zit. Het vaccin is immers niet compleet zonder 1 van beide componenten, en die 5mg zit in 1 van de 2 componenten zoals je kan zien (pagina 29, de emulsie bevat geen thiomersal). En aangezien het vaccin uit een 50/50 verdeling bestaat is het per bereid vaccin dan 2,5 mg.
Je hebt een emulsie, je hebt een suspensie. Pas als beide met elkaar zijn gemengd, noem je dat een vaccin.

En het vaccin bevat dus 5 mg thiomersal volgens de bijsluiter.
pi_73479963
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:37 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Sommige stoffen worden opgeslagen in je lichaam. Sowieso is een mens één grote complexe chemische fabriek. Veranderingen in die chemie hebben altijd een effect, op het lichaam, op de psyche, of beide. En stoffen kunnen daarbij ook weer op elkaar reageren, soms is dat gunstig, soms ook niet.

Veel mensen slikken medicijnen, zonder te weten wat daar in zit en wat het doet. Vaak gebruiken mensen zelfs een heel scala aan medicijnen. Alles bij elkaar, kan dat effecten hebben die niet wenselijk zijn.
Daarom hebben apotheken systemen die o.a. de interactie van medicijnen aangeven. En ook een melding geven wanneer ze dus niet samen kunnen.

Zoals er ook mensen zijn die om wat voor reden dan ook een spray zullen krijgen ipv een vaccin vanwege allergie voor een bestandsdeel, zoals dat vroeger ook was met mensen die allergisch waren voor "kippeneieren"
Mr. Prolapse 2009
pi_73480014
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:39 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Daarom hebben apotheken systemen die o.a. de interactie van medicijnen aangeven. En ook een melding geven wanneer ze dus niet samen kunnen.

Zoals er ook mensen zijn die om wat voor reden dan ook een spray zullen krijgen ipv een vaccin vanwege allergie voor een bestandsdeel, zoals dat vroeger ook was met mensen die allergisch waren voor "kippeneieren"
Ja, maar daar staat bijvoorbeeld niet in vermeld hoeveel paracetamolletjes in ibuprofen iemand gebruikt. Daar staat ook niet in vermeld wat mensen vervolgens nog eens via internet allemaal aanschaffen en gebruiken.
pi_73480047
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:41 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja, maar daar staat bijvoorbeeld niet in vermeld hoeveel paracetamolletjes in ibuprofen iemand gebruikt.
Paracetamol is bij de meeste zaken geen probleem. En anders wordt dat aan de balie duidelijk aangegeven, en staat het in de bijsluiters vermeld.

Het is altijd de verantwoordelijkheid van mensen zelf als ze dat niet lezen, staat namelijk expliciet vermeld op alle verpakkingen!
quote:
Daar staat ook niet in vermeld wat mensen vervolgens nog eens via internet allemaal aanschaffen en gebruiken.
Eigen verantwoordelijkheid van die mensen. Als zij zo dom zijn om medicijnen via internet aan te schaffen...
Mr. Prolapse 2009
pi_73480119
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:42 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Paracetamol is bij de meeste zaken geen probleem. En anders wordt dat aan de balie duidelijk aangegeven, en staat het in de bijsluiters vermeld.

Het is altijd de verantwoordelijkheid van mensen zelf als ze dat niet lezen, staat namelijk expliciet vermeld op alle verpakkingen!
[..]

Eigen verantwoordelijkheid van die mensen. Als zij zo dom zijn om medicijnen via internet aan te schaffen...
Paracetamol staat idd als onschuldig bekend. Ik ken iemand die ooit eens een week op de IC heeft gelegen na een flinke overdosis paracetamol en een week aan het infuus moest voor een tegenmedicatie om permanente schade aan de lever te voorkomen.
pi_73480197
Trouwens mbt de bijsluiter.

Hoeveel mensen denk jij dat er straks bij de doktersassistente gaan vragen of ze de bijsluiter mogen lezen voor ze geïnjecteerd worden?
pi_73480240
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:44 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Paracetamol staat idd als onschuldig bekend. Ik ken iemand die ooit eens een week op de IC heeft gelegen na een flinke overdosis paracetamol en een week aan het infuus moest voor een tegenmedicatie om permanente schade aan de lever te voorkomen.
Om dat te bereiken heb je wel heel wat factoren die negatief moeten staan.

Onder andere een overmatig gebruik van paracetamol (je kan, alhoewel de bijsluiter anders zegt, gerust 10 paracetamol verspreid op een dag innemen, maar niet voor een langere periode ) of combinatie met iets anders of een al verzwakte lever.

Het zegt dus eigenlijk niets. En toont vooral aan dat diegene zichzelf niet heeft kunnen beheersen, nietwaar? Bij normaal gebruik komt dit niet voor.
Mr. Prolapse 2009
pi_73480265
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
Trouwens mbt de bijsluiter.

Hoeveel mensen denk jij dat er straks bij de doktersassistente gaan vragen of ze de bijsluiter mogen lezen voor ze geïnjecteerd worden?
Geen idee? Dat is toch hun eigen verantwoordelijkheid?

Zal naar verwachting wel op de RIVM site komen te staan ook, of anders op het farmacotherapeutisch kompas.
Mr. Prolapse 2009
pi_73480303
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:49 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Om dat te bereiken heb je wel heel wat factoren die negatief moeten staan.

Onder andere een overmatig gebruik van paracetamol (je kan, alhoewel de bijsluiter anders zegt, gerust 10 paracetamol verspreid op een dag innemen, maar niet voor een langere periode ) of combinatie met iets anders of een al verzwakte lever.

Het zegt dus eigenlijk niets. En toont vooral aan dat diegene zichzelf niet heeft kunnen beheersen, nietwaar? Bij normaal gebruik komt dit niet voor.
Sterker nog, het ging om een suïcidepoging. Dat kan met paracetamol. Niet zo onschuldig dus, maar wel vrij verkrijgbaar.

On topic maar weer.
pi_73480337
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:50 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Geen idee? Dat is toch hun eigen verantwoordelijkheid?

Zal naar verwachting wel op de RIVM site komen te staan ook, of anders op het farmacotherapeutisch kompas.
Ik weet het wel: Niemand gaat om die bijsluiter vragen.

En nee, het Farmacotherapeutisch Kompas bevat geen enkele info over deze vaccins
pi_73480382
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:52 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik weet het wel: Niemand gaat om die bijsluiter vragen.
Tsja, eigen keuze. Ik blijf erop hameren
quote:
En nee, het Farmacotherapeutisch Kompas bevat geen enkele info over deze vaccins
Slechte zaak, nouja, ik verwacht dat ze dat binnenkort wel doen.

Suicide door paracetamol overdosis? Er zijn makkelijkere en minder pijnlijke/ziekmakende methodes...dan moet je er echt..40 ofzo innemen
Mr. Prolapse 2009
pi_73480536
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:54 schreef Dragorius het volgende:

Tsja, eigen keuze. Ik blijf erop hameren
Ik vermoed zelfs, dat het gewoon geweigerd wordt als je daar om zou vragen. Reden: tijdgebrek. De flacon bevat 10 doses die binnen 3 uur moeten worden toegediend. Alleen tijdnood is al een reden wanneer die 10 patiënten eerst de gehele bijsluiter door willen lezen.
pi_73480655
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:59 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik vermoed zelfs, dat het gewoon geweigerd wordt als je daar om zou vragen. Reden: tijdgebrek.
Probeer het uit Ik vermoed namelijk van niet overigens.
quote:
De flacon bevat 10 doses die binnen 3 uur moeten worden toegediend. Alleen tijdnood is al een reden wanneer die 10 patiënten eerst de gehele bijsluiter door willen lezen.
Nee hoor, die 10 doses (inclusief lezen bijsluiter) heb je zo verwerkt. Tenzij mensen een kwartier doen over een simpele bijsluiter. Het enige dat je wil lezen zijn de mogelijke bijwerkingen. De gemiddelde mens kan geen kaas maken van de ingredienten
Mr. Prolapse 2009
pi_73480793
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:03 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Probeer het uit Ik vermoed namelijk van niet overigens.
Het is een totaal andere situatie dan wanneer jij als individu een injectie krijgt bij de doktersassistente. Als mensen straks massaal worden opgeroepen en er speciale prikuurtjes zijn voor een x-aantal patiënten, dan is dat lopende bandwerk. Als je dan gaat lopen miepen over een bijsluiter... veel succes!
quote:
Nee hoor, die 10 doses (inclusief lezen bijsluiter) heb je zo verwerkt. Tenzij mensen een kwartier doen over een simpele bijsluiter. Het enige dat je wil lezen zijn de mogelijke bijwerkingen. De gemiddelde mens kan geen kaas maken van de ingredienten
Ik zou juist willen weten wat de werkzame stoffen en de hulpstoffen zijn.
pi_73480844
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:38 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Je hebt een emulsie, je hebt een suspensie. Pas als beide met elkaar zijn gemengd, noem je dat een vaccin.

En het vaccin bevat dus 5 mg thiomersal volgens de bijsluiter.

Yep, maar is dat het vaccin in zijn transportverpakking, dus 10 doses, of per bereid vaccin? Er is nog wel wat ruimte voor speculatie jammer genoeg. Maar goed, welke rekenmethode we ook gebruiken, beide gehaltes zijn nog ruimschoots onder zelfs de meest strenge (RIVM) norm.
pi_73480897
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Yep, maar is dat het vaccin in zijn transportverpakking, dus 10 doses, of per bereid vaccin? Er is nog wel wat ruimte voor speculatie jammer genoeg. Maar goed, welke rekenmethode we ook gebruiken, beide gehaltes zijn nog ruimschoots onder zelfs de meest strenge (RIVM) norm.
Emulsie en suspensie zitten beide in die ene flacon. Vermenging van emulsie en suspensie gebeurt door de flacon voor gebruik te schudden Nadat het is geschud, is het vaccin gereed voor injectie en bevat het per dosis 5 microgram thiomersal.
pi_73480914
En nog steeds zwaar onder de strengste norm
Mr. Prolapse 2009
pi_73480983
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:16 schreef Dragorius het volgende:
En nog steeds zwaar onder de strengste norm
En na 3 weken krijg je nog eens 5 microgram thiomersal.
pi_73480999
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:18 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En na 3 weken krijg je nog eens 5 microgram thiomersal.
Dan zit je, zelfs met 10, nog onder de norm.
Mr. Prolapse 2009
pi_73481032
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:19 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dan zit je, zelfs met 10, nog onder de norm.
Dat boeit me niet, thiomersal is gewoon een toxische kwikverbinding die niet in je lichaam thuishoort.
pi_73481145
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:21 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat boeit me niet, thiomersal is gewoon een toxische kwikverbinding die niet in je lichaam thuishoort.
Alcohol, caffeine etc. ook niet.

Maar in deze hoeveelheid en met dit doel kan het geen kwaad. Dat is gewoon zo.
Mr. Prolapse 2009
pi_73481274
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Alcohol, caffeine etc. ook niet.

Maar in deze hoeveelheid en met dit doel kan het geen kwaad. Dat is gewoon zo.
Precies, ook met voeding moet je bewust zijn van wat je naar binnen werkt.

Giftige stoffen zijn nooit gezond, in welke hoeveelheid dan ook. Dat je niet ter plekke dood neervalt, betekent niet dat het geen kwaad kan.
pi_73481320
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:29 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Giftige stoffen zijn nooit gezond, in welke hoeveelheid dan ook. Dat je niet ter plekke dood neervalt, betekent niet dat het geen kwaad kan.
Ok, als we die lijn doortrekken, wat doet die 10 microgram thiomersal voor kwaad dan volgens jou?
Mr. Prolapse 2009
pi_73481400
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:31 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ok, als we die lijn doortrekken, wat doet die 10 microgram thiomersal voor kwaad dan volgens jou?
Het is een giftige stof. Giftige stoffen zijn per definitie schadelijk.
pi_73481455
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het is een giftige stof. Giftige stoffen zijn per definitie schadelijk.
Maar op wat voor manier is thiomersal dat?
Alcohol is ook gif, maar wordt bij normale consumptie afgebroken zonder schade.

Thiomersal wordt ook afgebroken (nadat het door je lichaam in 2 andere stoffen is verdeeld) en hoopt zich niet op in het lichaam.
Mr. Prolapse 2009
pi_73481508
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar op wat voor manier is thiomersal dat?
Alcohol is ook gif, maar wordt bij normale consumptie afgebroken zonder schade.

Thiomersal wordt ook afgebroken (nadat het door je lichaam in 2 andere stoffen is verdeeld) en hoopt zich niet op in het lichaam.
Appels en peren.

Laten we het on topic houden?
pi_73481694
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:37 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Appels en peren.

Laten we het on topic houden?
Wat is er niet on-topic aan de vraag wat dan schadelijk is aan thiomersal in de hoeveelheid als die in het vaccin wordt toegediend?

Dat is het argument dat mensen aandragen namelijk.

De vergelijking met alcohol is terecht, is namelijk ook een toxische stof die niet in het lichaam thuishoort.

ik ben lunchen, gegroet allen
Mr. Prolapse 2009
pi_73482573
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:29 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

In je post lees ik 2 belangrijke woorden nl giftig, en hoeveelheid. Die 2 zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden, keukenzout is ook dodelijk als je er een soepkom van leeg eet, en 15 liter water ineens drinken heeft hetzelfde resultaat. Het eerste wat ze je bij scheikunde zeggen is dat alles gifitig is, echter bepaald de hoeveelheid grotendeels hoé gifitg. Dit icm de manier van toediening, de staat van de giftige stof, evt versterkt/verzwakt door ander aanwezige reagens.

Het is een complexe materie, en enkel de aanwezigheid van thimerosal zou in mijn ogen geen reden moeten zijn om niet een vaccin te halen. En ik als voormalig hartpatient zie hierin dan weer een reden om wél de vaccinatie te halen bijvoorbeeld..
pi_73484327
Onderzoek aan de Universiteit van Galgary toont aan dat kwik in vaccinaties ernstige schade toebrengt aan uw hersenen.

Ze hebben er zelfs een mooi filmpje van gemaakt:

pi_73484380
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
Onderzoek aan de Universiteit van Galgary toont aan dat kwik in vaccinaties ernstige schade toebrengt aan uw hersenen.

Ze hebben er zelfs een mooi filmpje van gemaakt:

Kwik is schadelijk ja.

Thiomersal bevat geen "kwik" maar een kwik-verbinding. Dat werkt heel anders.

Natrium en Chloride zijn los stoffen die je niet in je lichaam wil hebben zomaar.

NatriumChloride echter is een essentieel onderdeel van ons leven.

Zelfde principe.
Mr. Prolapse 2009
pi_73484520
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:22 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Kwik is schadelijk ja.

Thiomersal bevat geen "kwik" maar een kwik-verbinding. Dat werkt heel anders.

Natrium en Chloride zijn los stoffen die je niet in je lichaam wil hebben zomaar.

NatriumChloride echter is een essentieel onderdeel van ons leven.

Zelfde principe.
Weet je wat, thiomerasol is erg gezond, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen!

Wat jij wilt...
pi_73484610
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:28 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Weet je wat, thiomerasol is erg gezond, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen!

Wat jij wilt...
Jeetje, trek het niet zo extreem. Dat hoor je mij ook niet zeggen Liever geen medicijnen dan wel. Maar hier kan het gewoon niet anders.

Alleen men doet hyperoverdreven panisch over thiomersal terwijl dat in dit geval volledig onnodig is.
Mr. Prolapse 2009
pi_73484749
*leest weer bij*

Wat is er zo onbegrijpelijk aan Dragorius' uitleg? Het lijkt wel alsof je het niet wil lezen.

Verder wat fruityloop zegt. Paracelsus voor de win. Alles is giftig en aan alles kan je doodgaan. drie eetlepels keukenzout, 12 liter water, een kopje kwik. De hoeveelheid bepaalt echter de toxiciteit. Een beetje zout over je friet/patat zal je weinig kwaad doen, 2 liter water is zelfs essentieel en een minieme hoeveelheid kwik overleef je ook wel.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 8 oktober 2009 @ 14:09:59 #99
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73485850
In deze docu is te zien in een petrischaaltje (plat schoteltje dat gebruikt wordt voor onderzoeken en proefnemingen in laboratorium) hoe zenuw cellen reageren wanneer er kwik word geïntroduceerd.

Te zien is o.a. dat de zenuwcel letterlijk ogenblikkelijk verdwijnt zodra kwik in het petrischaaltje bijkomt.

Thiomersal word beschreven als een conserveringsmiddel die kwik bevat en wordt tevens in verband gebracht de aanzienlijke toename in het aantal autisme patiënten wereldwijd.

Een van de betere docu's over dit onderwerp die het bekijken waard is;

Autism Link - Mercury and Thiomersal ("Thymerisol") in Shots & Vaccines

pi_73486012
4 posts boven je staat de uitleg al m.b.t. "kwik" en "thiomersal"
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')