abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73457769
Hier verder

On-topic en niet persoonlijk!

Welkom in het centrale vaccinatietopic.
Hier kun je al je vragen, bedenkingen en theorieën kwijt wat betreft vaccinaties. De meningen verschillen af en toe sterk, maar laten we het wel vriendelijk houden. Geen linkdumps, geen persoonlijke aanvallen en zeker geen Nazi vergelijkingen.

Hoe werkt een vaccinatie
De wikipedia artikels onder nuttige links geven een mooie uitleg. Ter zijner tijd kan iemand hier een korte uitleg aan de OP toevoegen.

Voorgaande topics
Verplicht?
Journalist klaagt de VN e.a. aan voor poging tot genocide II
Ik laat me niet inenten, hoor !! #6
[Centraal] Vaccinatietopic: Een samenzwering of niet?
[Centraal] Vaccinatietopic: We prikken vrolijk verder
Vaccinatietopic: Gaatjes prikken is slecht voor je gezondheid!

Nuttige links:
Mexicaanse griep - Themaforum over de Mexicaanse Griep
Handige FLU linkjes, achtergronden en bronnen
http://en.wikipedia.org/wiki/Vaccine
http://en.wikipedia.org/wiki/Vaccination
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ - Zoekmachine met medisch-wetenschappelijke resultaten
http://www.rivm.nl/rvp/ - Rijksvaccinatieprogramma
http://www.who.int/en/

Vaste posters

Deze OP is terug te vinden in de Fok!Wiki

[ met dank aan switch ]

[ Bericht 93% gewijzigd door Dragorius op 07-10-2009 15:13:55 ]
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73458014
schaamteloze Terug Vind Post

[hier stond de OP]

Edit:

Iedereen moet zelf maar even z'n avatar aan de wiki toevoegen en updaten enzo

[ Bericht 72% gewijzigd door switchboy op 07-10-2009 15:16:34 ]
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 15:12:14 #3
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73458170

Game On! etc.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_73458333
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[ afbeelding ]

Game On! etc.
Vent
Mr. Prolapse 2009
pi_73458937
Ik ben voorstander van vaccinaties!
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73458960
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:36 schreef fruityloop het volgende:
Ik ben voorstander van vaccinaties!
Ik ook, mits getest
Mr. Prolapse 2009
pi_73459067
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:36 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik ook, mits getest
Ongeacht de uitkomst van die tests?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73461051
terugvindprik

Waar waren we ergens gebleven? Hij was wel erg snel vol ineens. Plausibele manieren waarop je dood / ernstig ziek kan worden van die 3ml vaccinvloeistof?

[ Bericht 53% gewijzigd door Cerbie op 07-10-2009 16:47:44 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_73461477
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:41 schreef Cerbie het volgende:
terugvindprik

Waar waren we ergens gebleven? Hij was wel erg snel vol ineens. Plausibele manieren waarop je dood / ernstig ziek kan worden van die 3ml vaccinvloeistof?
Jup, er was gevraagd of iemand van de believers de pathogenese eens uit kon leggen.

En niet zomaar dit topic terugvindtprikken zonder informed consent
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:08:42 #10
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:23:50 #11
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_73463649
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:57 schreef switchboy het volgende:

[..]

Jup, er was gevraagd of iemand van de believers de pathogenese eens uit kon leggen.

En niet zomaar dit topic terugvindtprikken zonder informed consent

Pathogenese volgens wiki betekend:

De pathogenese (uit het Grieks παθογενετική, van πάθος, páthos - hartstocht, de verslaving, het pathos en γέννηση, génese - de geboorte, het ontstaan) betekent in de geneeskunde het meestal stapsgewijze ontstaan, ontwikkelen en verloop van een aandoening of ziekte.
pi_73464049
quote:
terugvindprik

Bijwerkingen zoals die in de bijsluiter van het vaccin CELVAPAN staan vermeld:

De volgende bijwerkingen zijn tijdens klinische onderzoeken gemeld.
De frequentie van de onderstaande mogelijke bijwerkingen zijn gerangschikt op basis van de volgende
conventie:
zeer vaak (bij meer dan 1 op 10 personen)
vaak (bij 1 tot 10 op 100 personen)
soms (bij 1 tot 10 op 1000 personen)
zelden (bij 1 tot 10 op 10 000 personen)
zeer zelden (bij minder dan 1 op 10 000 personen)
niet bekend (kan met de beschikbare gegevens niet worden bepaald).

Zeer vaak:
pijn op de injectieplaats.

Vaak:
loopneus en zere keel;
hoofdpijn, duizeligheid, vertigo (bewegingsziekte);
meer zweten dan gebruikelijk;
gewrichtspijn of spierpijn;
koude rillingen, vermoeidheid (gevoel van vermoeidheid), gevoel van onwel zijn (algemeen
gevoel van onbehagen), koorts;
verharding van weefsel, roodheid, zwelling of blauwe plek op de injectieplaats.

Soms:
gezwollen klieren;
slapeloosheid (slaapproblemen), rusteloosheid;
verminderde beleving van aanraking, pijn, warm en koud gevoel, slaperigheid;
conjunctivitis (oogontsteking);
plots gehoorverlies;
verlaagde bloeddruk;
kortademigheid, hoesten, verstopte neus;
misselijkheid, braken, diarree, maagpijn;
huiduitslag, jeuk;
irritatie op de injectieplaats.

Andere bijwerkingen die opgetreden zijn in de dagen of weken na vaccinatie met griepvaccins, zijn
onder meer:

Soms:
algemene huidreacties zoals jeuk, netelroos of huiduitslag.

Zelden:
zenuwpijn (neuralgie);
tintelingen en gevoelloosheid;
toevallen;
tijdelijk laag aantal bloedplaatjes;
allergische reacties, in zeldzame gevallen leidend tot shock (gevaarlijke daling van de bloeddruk
die, indien onbehandeld, kan leiden tot collaps, coma en overlijden).

Zeer zelden:
ontsteking van de bloedvaten (vasculitis) met nierproblemen van voorbijgaande aard;
ontsteking van de hersenen en het ruggenmerg (encefalomyelitis);
tijdelijke ontsteking van de zenuwen die pijn, algemene zwakte en verlamming in de ledematen
veroorzaakt en zich vaak uitbreidt naar de borst en het gezicht.

http://74.125.77.132/search?q=cache:X7qGR8CYrtYJ:www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/celvapan/H-982-PI-nl.pdf+CELVAPAN&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&lr=lang_nl&client=firefox-a

[ Bericht 2% gewijzigd door Banjerkanjer op 07-10-2009 23:19:02 ]
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:37:58 #13
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73464052
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:23 schreef slackster het volgende:

[..]

De pathogenese (uit het Grieks παθογενετική, van πάθος, páthos - hartstocht, de verslaving, het pathos en γέννηση, génese - de geboorte, het ontstaan) betekent in de geneeskunde het meestal stapsgewijze ontstaan, ontwikkelen en verloop van een aandoening of ziekte.
Ik zou zeggen leef je uit. Leg ons voor de gein eens uit hoe dat zou moeten werken met vaccins?
Onikaan ni ov dovah
pi_73464065
quote:

[..]

Jup, iedereen die beweerd dat de vaccinaties je ziek/dood maken mogen dat even stap voor stap uitleggen.

En dan bedoel ik meer de langetermein dingen die volgens sommige verzwegen worden. Niet de bekende in de bijsluiter staande bijwerkingen

[ Bericht 3% gewijzigd door switchboy op 07-10-2009 18:50:05 ]
pi_73464479
quote:
terugvindprik

3 ml? Mja dan lijkt het me niet echt dat je met die enorme cocktail aan verschillende stoffen van 1 van die specifieke stoffen een langdurige vergiftiging oploopt.
pi_73464835
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:49 schreef ToT het volgende:

[..]

3 ml? Mja dan lijkt het me niet echt dat je met die enorme cocktail aan verschillende stoffen van 1 van die specifieke stoffen een langdurige vergiftiging oploopt.
Bij iedere injectievloeistof is het zo, dat maar een klein gedeelte de werkelijk werkzame stof is. De rest is vulmiddel, in dit geval is dat: Trometamol,natriumchloride, water voor injecties, en polysorbaat 80.

1 Dosis injectievloeistof CELVAPAN is slechts 0,5 ml

3 ml is overigens wel een enorme hoeveelheid hoor, voor een intramusculaire injectie. Ik injecteer zelf met regelmaat 2 ml injectievloeistof intramusculair, maar dat is al fors.
pi_73465426
*kijkt eens naar een ampul insuline van 3ml*

Mja is inderdaad aardig wat om in je spier te krijgen Als je het maar giftig genoeg maakt is veel minder al dodelijk, maar chronische effecten?
pi_73465588
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 19:17 schreef Cerbie het volgende:
*kijkt eens naar een ampul insuline van 3ml*

Mja is inderdaad aardig wat om in je spier te krijgen Als je het maar giftig genoeg maakt is veel minder al dodelijk, maar chronische effecten?
Maar die 3 ml worden dan ook verspreid over de gehele dag
pi_73465639
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 19:20 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar die 3 ml worden dan ook verspreid over de gehele dag
Maak daar maar 5 dagen van En subcutaan.

Maar een vaccin is ongeveer 1-2 ml vloeistof dus?
pi_73465720
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 19:22 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Maak daar maar 5 dagen van En subcutaan.

Maar een vaccin is ongeveer 1-2 ml vloeistof dus?
Het bewuste vaccin (CELVAPAN) is 0,5 ml per dosis, voor intramusculaire injectie.
pi_73472540
quote:

[..]

er wordt natuurlijk bedoeld wat de pathogenese is bij griep en hoe het vaccin daarop inspeelt.
maar dat wist je al.
Mr. Prolapse 2009
pi_73472750
Een aantal posts zag ik toenstraks niet.

Die bijwerkingen zo lezend, zijn dat eigenlijk alle bewezen bijwerkingen of meer dingen die voorkomen maar niet per se door het vaccin veroorzaakt worden (hoofdpijn door zorgen te maken bijvoorbeeld)
pi_73474029
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:33 schreef Cerbie het volgende:
Een aantal posts zag ik toenstraks niet.

Die bijwerkingen zo lezend, zijn dat eigenlijk alle bewezen bijwerkingen of meer dingen die voorkomen maar niet per se door het vaccin veroorzaakt worden (hoofdpijn door zorgen te maken bijvoorbeeld)
Ja doei, met zo'n redenering kun je de bijwerkingen van ieder medicament wel gaan ridiculiseren. Als je nu gewoon die link even kopieert (want hij pakt hem niet als aanklikbare link op het forum), dan zul je zien dat deze bijwerkingen zijn opgesteld door de fabrikant zelf vanuit een testgroep. En ook zo in de bijsluiter staan vermeld.

Bijsluiter CELVAPAN
pi_73474183
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:08 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja doei, met zo'n redenering kun je de bijwerkingen van ieder medicament wel gaan ridiculiseren. Als je nu gewoon die link even kopieert (want hij pakt hem niet als aanklikbare link op het forum), dan zul je zien dat deze bijwerkingen zijn opgesteld door de fabrikant zelf vanuit een testgroep. En ook zo in de bijsluiter staan vermeld.
Doe es rustig
Als je dat ding tussen url tags zet wordt ie wel klikbaar, ik had hem niet gezien. Verder gewoon oprechte nieuwsgierigheid, dit zocht ik dus:
quote:
zijn de volgende bijwerkingen door de
onderzoeker beoordeeld als ten minste mogelijk gerelateerd aan het vaccin
pi_73474281
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:12 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Doe es rustig
Als je dat ding tussen url tags zet wordt ie wel klikbaar, ik had hem niet gezien. Verder gewoon oprechte nieuwsgierigheid, dit zocht ik dus:
[..]

Die link staat tussen url tags... evengoed pakt hij hem niet, slechts een deel. Hmmz... had hem eerst als autolink gezet, die pakte hij niet, maar handmatig de tags toevoegen dus wel
pi_73474450
quote:
6.1 Lijst van hulpstoffen
Trometamol
Natriumchloride
Water voor injecties
Polysorbaat 80
Interessante pdf
pi_73474541
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:23 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Interessante pdf
Dat zijn slechts de vulstoffen, waar de vloeistof hoofdzakelijk uit bestaat (vulstoffen richten overigens ook vaak de meeste schade aan). In dit geval geldt dat met name voor Trometamol: Hypertone oplossingen kunnen ernstige bijwerkingen veroorzaken, zoals levercelnecrose. Bij verminderde nierfunctie kan hyperkaliëmie ontstaan, dit in tegenstelling tot de andere alkaliserende middelen die juist hypokaliëmie kunnen veroorzaken. Te snelle toediening kan leiden tot metabole alkalose.

De werkzame stof per dosis van 0,5 ml CELVAPAN:
A/Vietnam/1203/2004 (H5N1) 7,5 microgram

[ Bericht 10% gewijzigd door Banjerkanjer op 07-10-2009 23:35:39 ]
pi_73477457
In de USA is men vandaag gestart met de vaccinaties.

Eerder kwam ik steeds het middel CELVAPAN tegen wanneer het om vaccinatie ging, maar volgens mij gaat het om de volgende vaccins: Focetria en Pandemrix.

Bijsluiter Pandemrix

Werkzame stof per dosis 0,5 ml injectievloeistof:
A/California/7/2009 (H1N1)v-achtige stam (X-179A) 3,75 microgram

Bijsluiter Focetria

Werkzame stof per dosis 0,5 ml injectievloeistof:
A/California/7/2009 (H1N1)v-achtige stam (X-179A) 7,5 microgram
pi_73477641
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:08 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Bijsluiter CELVAPAN
Nou, de symptomen/aandoeningen die "vaak" of "soms" waargenomen zijn, zijn oa irritaties aan de luchtwegen, of aan de lymfevaten, wat ze daar Lymfadenopathie noemen.Van die laatste zijn kort door de bocht 2 varianten, een lokale, welke veroorzaakt wordt door zeg een naald die je lichaam binnen komt, of een meer algemene variant welke optreed bij influenza. Ik vindt het wel wat dom dat ze dat onderscheid niet maken, dit is alleen maar weer voer voor verwarring, mochten mensen de bijsluiter al lezen.
pi_73477693
Kun je de filmpjes nog even toelichten? En dan met name waarom je ze gepost hebt? Overigens zijn deze al zo'n 20x langsgekomen onderhand

Vanmorgen zijn ze begonnen met "vaccineren" in Amerika... via een neusspray
Mr. Prolapse 2009
pi_73477952
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 08:46 schreef Dragorius het volgende:
Kun je de filmpjes nog even toelichten? En dan met name waarom je ze gepost hebt? Overigens zijn deze al zo'n 20x langsgekomen onderhand

Vanmorgen zijn ze begonnen met "vaccineren" in Amerika... via een neusspray
Omdat de griepvaccins die ons nu worden aangeboden, of waarin we gepushed worden om dit bij ons te laten injecteren, per dosis van 0,5 ml 5 microgram thiomersal bevatten.

Deze informatie kun je terugvinden in de bijsluiters die ik heb gepost.
pi_73477957
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:04 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Omdat de griepvaccins die ons nu worden aangeboden, of waarin we gepushed worden om dit bij ons te laten injecteren, per dosis van 0,5 ml 5 microgram thiomersal bevatten.

Deze informatie kun je terugvinden in de bijsluiters die ik heb gepost.
Eet je weleens vis?

Overigens, wie wordt gepushed? De risicogroepen zijn de enigen die een oproep krijgen.
Mr. Prolapse 2009
pi_73478044
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:04 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Eet je weleens vis?

Overigens, wie wordt gepushed? De risicogroepen zijn de enigen die een oproep krijgen.
Doe je dat altijd? Een vraag stellen en meteen daarna het antwoord geven?
pi_73478069
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:10 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Doe je dat altijd? Een vraag stellen en meteen daarna het antwoord geven?
Ik stel een vraag en geef een antwoord volgens mijn eigen waarneming. Ben vooral benieuwd hoe jij dat "pushen" dan ziet

En thiomersal is niet "gevaarlijk" en al helemaal niet in die hoeveelheid
In vis zit meer pure kwik dan in zo'n vaccin-shot. Maar schijnbaar gaat dat er bij niemand in het hoofd in...
Mr. Prolapse 2009
pi_73478141
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:11 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik stel een vraag en geef een antwoord volgens mijn eigen waarneming. Ben vooral benieuwd hoe jij dat "pushen" dan ziet

En thiomersal is niet "gevaarlijk" en al helemaal niet in die hoeveelheid
In vis zit meer pure kwik dan in zo'n vaccin-shot. Maar schijnbaar gaat dat er bij niemand in het hoofd in...
5 microgram mag voor velen als een heel kleine hoeveelheid klinken, maar dat is het niet. Ik heb overigens ook niet de behoefte om jou daarvan te overtuigen. Ik reik nu enkel wat informatie aan, het is je eigen verantwoordelijkheid om daar iets mee te willen doen of niet. Mij maakt dat allemaal niet uit
pi_73478278
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:17 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

5 microgram mag voor velen als een heel kleine hoeveelheid klinken, maar dat is het niet. Ik heb overigens ook niet de behoefte om jou daarvan te overtuigen. Ik reik nu enkel wat informatie aan, het is je eigen verantwoordelijkheid om daar iets mee te willen doen of niet. Mij maakt dat allemaal niet uit
En ik reageer op de door jou aangereikte informatie door dit te relativeren.

Wat is het gevaar van thiomersal volgens jou?

Waarom zou het schadelijker zijn dan gewone visconsumptie, die meer bevat?

http://www.nvi-vaccin.nl/?id=62&bid=1031 is een interessant artikel hieromtrent.
Mr. Prolapse 2009
pi_73478374
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En ik reageer op de door jou aangereikte informatie door dit te relativeren.

Wat is het gevaar van thiomersal volgens jou?

Waarom zou het schadelijker zijn dan gewone visconsumptie, die meer bevat?

http://www.nvi-vaccin.nl/?id=62&bid=1031 is een interessant artikel hieromtrent.
Als jij te beroerd bent om de filmpjes die ik daarover heb gepost te bekijken, voel ik me niet geroepen om die info hier nogmaals voor je weg te tikken.

Denk je dat het eten van suiker hetzelfde effect heeft als wanneer die suiker rechtstreeks in je bloedbaan wordt geinjecteerd?

Ik vind dat trouwens een raar iets: een bijsluiter relativeren. Is dat niet gewoon je kop in het zand steken en gewoon niet willen weten wat daarin staat vermeld?
pi_73478439
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:30 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als jij te beroerd bent om de filmpjes die ik daarover heb gepost te bekijken, voel ik me niet geroepen om die info hier nogmaals voor je weg te tikken.

Denk je dat het eten van suiker hetzelfde effect heeft als wanneer die suiker rechtstreeks in je bloedbaan wordt geinjecteerd?
Die filmpjes heb ik al veel vaker gezien, net als de anderen hier. Het is ook niet erg dat er opnieuw naar verwezen word maar het is nu gewoon *dump 2 video's* en dat was het

Thiomersal is geen pure kwik, en wat in een vis zit wel. Je eet dus pure kwik, en je krijgt 5 microgram thiomersal ingespoten.

Thiomersal wordt gewoon door het lichaam afgebroken overigens.
Mr. Prolapse 2009
pi_73478466
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:32 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die filmpjes heb ik al veel vaker gezien, net als de anderen hier. Het is ook niet erg dat er opnieuw naar verwezen word maar het is nu gewoon *dump 2 video's* en dat was het

Thiomersal is geen pure kwik, en wat in een vis zit wel. Je eet dus pure kwik, en je krijgt 5 microgram thiomersal ingespoten.

Thiomersal wordt gewoon door het lichaam afgebroken overigens.
Dus er is geen verschil tussen iets eten en iets rechtstreeks in je bloedbaan injecteren?
pi_73478483
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:26 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat zijn slechts de vulstoffen, waar de vloeistof hoofdzakelijk uit bestaat (vulstoffen richten overigens ook vaak de meeste schade aan). In dit geval geldt dat met name voor Trometamol: Hypertone oplossingen kunnen ernstige bijwerkingen veroorzaken, zoals levercelnecrose. Bij verminderde nierfunctie kan hyperkaliëmie ontstaan, dit in tegenstelling tot de andere alkaliserende middelen die juist hypokaliëmie kunnen veroorzaken. Te snelle toediening kan leiden tot metabole alkalose.

De werkzame stof per dosis van 0,5 ml CELVAPAN:
A/Vietnam/1203/2004 (H5N1) 7,5 microgram
Maar dat beetje Trometamol gaat die bijwerkingen niet zomaar veroorzaken.

Hyper- en hypokaliëmie klinkt op het eerste gezicht heel ernstig, maar daar ga je niet zomaar dood aan. Je moet een heel ernstig ontregeld kaliumniveau hebben om de spier/hartproblemen te krijgen. Dan zijn betablokkers gecombineerd met zware inspanning veel gevaarlijker.

Metabole alkalose klinkt nog enger. Dat wordt echter weer bijgeregeld via andere feedbackkringen, zoals verhoging/verlaging van de ademhaling via CO2 -> H2CO3 -> pH effect.
pi_73478504
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dus er is geen verschil tussen iets eten en iets rechtstreeks in je bloedbaan injecteren?
Ja, negeer de rest van mijn post gewoon

Tuurlijk is er wel verschil, bij injectie wordt het nog sneller opgenomen en afgebroken

Ken je uberhaupt de werking van Thiomersal? Want iedereen schermt ermee alsof het schadelijk is maar dat is het niet in deze hoeveelheid. Zelfs als je 70 microgram toedient intraveneus is er niets aan de hand....
Mr. Prolapse 2009
pi_73478520
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:34 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Maar dat beetje Trometamol gaat die bijwerkingen niet zomaar veroorzaken.

Hyper- en hypokaliëmie klinkt op het eerste gezicht heel ernstig, maar daar ga je niet zomaar dood aan.

Metabole alkalose klinkt nog enger. Dat wordt echter weer bijgeregeld via andere feedbackkringen, zoals verhoging/verlaging van de ademhaling via CO2 -> H2CO3 -> pH effect.
Het is ook niet dat beetje, na 3 weken krijg je immers je 2e vaccinatie.

Daarbij is er bijvoorbeeld nog een groep meisjes van ongeveer 12 jaar dat dit jaar ook nog eens 3 vaccins tegen baarmoederhalskanker krijgt. En ook daar zit die rommel in.
pi_73478536
Na 3 weken is dat effect allang weer verdwenen.
pi_73478543
Cerbie is me al voor inderdaad, het wordt vrij snel afgebroken door het lichaam.
Mr. Prolapse 2009
pi_73478669
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:17 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, maar even ter nuancering, het zit alleen in de suspensie, die moet gemengd worden met de emulsie op een 50/50 basis, dus je krijgt er 2.5mg van binnen. En je lichaam breekt thimerosal af, waarna het overgrote deel binnen 3 weken je lichaam heeft verlaten. Ter info, het RIVM adviseert een max dagelijkse inname van 0,08 mg/kg lichaamsgewicht van methylkwik (aangezien dit de meeste overeenkomst heeft met thimerosal wordt hiermee gerekend) en de WHO ~0,40 mg/kg. Uitgaande van een volwassene hebben we het over 70x 0.08 = 5,6 mg/dag, dus 2x zoveel als een H1N1 vaccinatie als we de Nederlandse cijfers nemen.
pi_73479036
Hoe je het ook wendt of keert, Nederland heeft vaccins ingekocht zónder dat er gegevens gepubliceerd zijn over de veiligheid ervan.

Je kunt klakkeloos aannemen dat het allemaal helemaal in orde is en je zonder welke bijsluiter dan ook door te lezen laten injecteren "want dat is goed voor je", óf je leest die bijsluiter wel, en beslist daarna of jij dat ingespoten wil hebben en welke risico's je bereid bent om te nemen daarin. Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid.

Quote:
Vraag 5. Is er inmiddels meer informatie voorhanden over de veiligheid en werkzaamheid van de
vaccins?

Beoordeling van de werkzaamheid en de veiligheid van de aangekochte vaccins is in de eerste
plaats gebaseerd op zogeheten mock up-dossiers, waarbij een groot deel van het onderzoek vooraf
is verricht met modelvaccins gebaseerd op een potentieel pandemisch influenzavirus van het
subtype H5N1. Na identificatie van het pandemische virus in april 2009 is het virale antigeen in
het vaccin vervangen door dat van influenza A/H1N1 2009. Met het aldus aangepaste vaccin
wordt nu onderzoek verricht naar werkzaamheid en veiligheid. Dat onderzoek is echter nog
gaande; over de aangekochte vaccins zijn nog geen gegevens gepubliceerd.

enz...

Gezondheidsraad, vragen aan de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
pi_73479056
Influenza-vaccins verschillen onderling doorgaans niet zozeer. De enige aanpassing in de samenstelling is vaak enkel de influenza-soort zelf

Maar inderdaad, het staat iedereen vrij om zelf de keuze te maken. We kennen gelukkig geen verplichting
Mr. Prolapse 2009
pi_73479071
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:44 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, maar even ter nuancering, het zit alleen in de suspensie, die moet gemengd worden met de emulsie op een 50/50 basis, dus je krijgt er 2.5mg van binnen. En je lichaam breekt thimerosal af, waarna het overgrote deel binnen 3 weken je lichaam heeft verlaten. Ter info, het RIVM adviseert een max dagelijkse inname van 0,08 mg/kg lichaamsgewicht van methylkwik (aangezien dit de meeste overeenkomst heeft met thimerosal wordt hiermee gerekend) en de WHO ~0,40 mg/kg. Uitgaande van een volwassene hebben we het over 70x 0.08 = 5,6 mg/dag, dus 2x zoveel als een H1N1 vaccinatie als we de Nederlandse cijfers nemen.
Nee, per dosis van 0,5 ml injectievloeistof (suspensie en emulsie worden gemengd tot die injectievloeistof omdat de injectievloeistof voor gebruik geschud dient te worden), bevat het 5 mg thimerosal.
pi_73479133
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:02 schreef Dragorius het volgende:
Influenza-vaccins verschillen onderling doorgaans niet zozeer. De enige aanpassing in de samenstelling is vaak enkel de influenza-soort zelf

Maar inderdaad, het staat iedereen vrij om zelf de keuze te maken. We kennen gelukkig geen verplichting
Klopt, evengoed weet je dat nooit helemaal zeker, en zou je dus eerst moeten wachten op gegevens daarover voor je miljoenen doses gaat inkopen en die onder je bevolking gaat verspreiden.
pi_73479161
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:06 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Klopt, evengoed weet je dat nooit helemaal zeker, en zou je dus eerst moeten wachten op gegevens daarover voor je miljoenen doses gaat inkopen en die onder je bevolking gaat verspreiden.
En dan is het al te laat omdat de productie dan op volle toeren draait

Vaak zitten die contracten ook vol met clausules dat wanneer het niet goedgekeurd wordt het bedrag gerestituteerd wordt.
Mr. Prolapse 2009
pi_73479199
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:07 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En dan is het al te laat omdat de productie dan op volle toeren draait

Vaak zitten die contracten ook vol met clausules dat wanneer het niet goedgekeurd wordt het bedrag gerestituteerd wordt.
Als het om mijn eigen gezondheid gaat, interesseert die hele ambtelijke meuk me allerminst.
pi_73479235
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:09 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als het om mijn eigen gezondheid gaat, interesseert die hele ambtelijke meuk me allerminst.
Dan moet je dus blij zijn dat er eerst getest wordt voordat mensen gevaccineerd worden.

Wat ik gehoord heb (moet er nog wel een bron voor vinden) is dat er 70% resistentie is gebleken na 2 vaccinaties met dit vaccin. Geen bijwerkingen die anders zijn dan normaal gemeld bij inenting met het influenza-vaccin dat jaarlijks gegeven wordt.

Vond dat van de neusspray trouwens frappant, had niet verwacht dat ze dat zouden doen, dacht puur en alleen op injectie-basis. Maar omdat de tests nog niet afgerond zijn gebruiken ze nu eerst sprays.
Mr. Prolapse 2009
pi_73479254
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, per dosis van 0,5 ml injectievloeistof (suspensie en emulsie worden gemengd tot die injectievloeistof omdat de injectievloeistof voor gebruik geschud dient te worden), bevat het 5 mg thimerosal.
Dan lezen we het blijkbaar beiden anders, zou je me misschien kunnen zeggen waar je dat leest in de bijsluiter van Pandemrix? Onder 6.1 lees ik nl het volgende :

6.1 Lijst van hulpstoffen
Injectieflacon met suspensie:
Polysorbaat 80
Octoxynol 10
Thiomersal
Natriumchloride (NaCl)
Dinatriumwaterstoffosfaat (Na2HPO4)
Kaliumdiwaterstoffosfaat (KH2PO4)
Kaliumchloride (KCl)
Magnesiumchloride (MgCl2)
Water voor injecties

Injectieflacon met emulsie:
Natriumchloride (NaCl)
Dinatriumwaterstoffosfaat (Na2HPO4)
Kaliumdiwaterstoffosfaat (KH2PO4)
Kaliumchloride (KCl)
Water voor injecties
pi_73479300
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:11 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dan moet je dus blij zijn dat er eerst getest wordt voordat mensen gevaccineerd worden.

Wat ik gehoord heb (moet er nog wel een bron voor vinden) is dat er 70% resistentie is gebleken na 2 vaccinaties met dit vaccin. Geen bijwerkingen die anders zijn dan normaal gemeld bij inenting met het influenza-vaccin dat jaarlijks gegeven wordt.

Vond dat van de neusspray trouwens frappant, had niet verwacht dat ze dat zouden doen, dacht puur en alleen op injectie-basis. Maar omdat de tests nog niet afgerond zijn gebruiken ze nu eerst sprays.
Blijkbaar zijn ze in de VS dan idd niet zo dom geweest om al miljoenen vaccins aan te kopen voor de testresultaten bekend waren. Nederland daarentegen...

Overigens, wanneer met een spray hetzelfde effect behaald zou kunnen worden, begrijp ik sowieso al niet waarom er geïnjecteerd dient te worden?
pi_73479342
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:15 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn ze in de VS dan idd niet zo dom geweest om al miljoenen vaccins aan te kopen voor de testresultaten bekend waren. Nederland daarentegen...
Die hebben net als Nederland al ingekocht Echter zijn ze nu alvast begonnen met de campagne van inenten (en sprayen )
quote:
Overigens, wanneer met een spray hetzelfde effect behaald zou kunnen worden, begrijp ik sowieso al niet waarom er geïnjecteerd dient te worden?
Sprayen is veel minder effectief. De exacte cijfers weet ik hier niet maar veel minder effectief dan een inenting.
Mr. Prolapse 2009
pi_73479513
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan lezen we het blijkbaar beiden anders, zou je me misschien kunnen zeggen waar je dat leest in de bijsluiter van Pandemrix? Onder 6.1 lees ik nl het volgende :

Pagina 1, onder punt 2:

De suspensie en emulsie vormen na menging een multidoseringsvaccin in injectieflacon. Zie rubriek
6.5 voor het aantal doses per injectieflacon.

Hulpstoffen: het vaccin bevat 5 microgram thiomersal
pi_73479555
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:16 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die hebben net als Nederland al ingekocht Echter zijn ze nu alvast begonnen met de campagne van inenten (en sprayen )
[..]

Sprayen is veel minder effectief. De exacte cijfers weet ik hier niet maar veel minder effectief dan een inenting.
Dat is met sprayen altijd het geval, maar de effectiviteit kan dan worden bijgesteld door het verhogen van de hoeveelheid werkzame stof in een spray (wat doorgaans het geval is).
pi_73479581
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:24 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat is met sprayen altijd het geval, maar de effectiviteit kan dan worden bijgesteld door het verhogen van de hoeveelheid werkzame stof in een spray (wat doorgaans het geval is).
Dan krijg je teveel "schadelijke" hulpstoffen binnen En teveel Influenza.

Flauw, ik weet het, maar daar draait het wel op neer. Een vaccin is daarom "beter".

Overigens wordt dit vaccin voor zover ik weet niet in de aderen ingespoten maar in een spier toch?
Mr. Prolapse 2009
pi_73479638
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dan krijg je teveel "schadelijke" hulpstoffen binnen En teveel Influenza.

Flauw, ik weet het, maar daar draait het wel op neer. Een vaccin is daarom "beter".

Overigens wordt dit vaccin voor zover ik weet niet in de aderen ingespoten maar in een spier toch?
Een spray is geen injectievloeistof. Het zal dan ook niet dezelfde hulpstoffen bevatten

Een pil bevat ook andere hulpstoffen dan een spray of injectievloeistof.

Het wordt idd in een spier ingespoten.
pi_73479696
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:28 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Een spray is geen injectievloeistof. Het zal dan ook niet dezelfde hulpstoffen bevatten

Een pil bevat ook andere hulpstoffen dan een spray of injectievloeistof.
Serieus? (sorry...maar het is vandaag zo'n dag...)
www.fk.cvz.nl/ Op deze site kun je overigens wat meer info van "de meeste" bestandsdelen tevoorschijn toveren, maar is vooral gericht op medicijnen.

Zal zo eens kijken of die vaccins er al in staan.
quote:
Het wordt idd in een spier ingespoten.
Niet rechtstreeks in een ader dus.
Mr. Prolapse 2009
pi_73479743
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:29 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Niet rechtstreeks in een ader dus.
Nee, maar dat betekent niet dat het niet in de bloedbaan terecht komt Wanneer stoffen intramusculair worden geïnjecteerd, dan wordt dat gedaan om de afgifte aan de bloedbaan te kunnen spreiden. Vanuit de spier wordt dat dan gedoseerd.

Overigens wordt er natuurlijk NOOIT geïnjecteerd in een ader!
pi_73479803
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:31 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, maar dat betekent niet dat het niet in de bloedbaan terecht komt Wanneer stoffen intramusculair worden geïnjecteerd, dan wordt dat gedaan om de afgifte aan de bloedbaan te kunnen spreiden. Vanuit de spier wordt dat dan gedoseerd.
Ja daar doel ik dan ook op. Gespreide blootstelling, als je dan die 5 microgram neemt, die wordt al verdeeld toegediend, temidden van alle andere stoffen.

Maar waar ik altijd tegenaan hik bij dit soort "theorieën" is waar de angst vandaan komt dat dit allemaal schadelijk zou zijn.

Net zoals het veelvuldig aangegrepen squaleen. Notabene een lichaamseigen stof
quote:
Overigens wordt er natuurlijk NOOIT geïnjecteerd in een ader!
Ik neem aan dat je nu de griepprik bedoelt? Want er zijn middelen genoeg die intraveneus worden toegediend.
Mr. Prolapse 2009
pi_73479876
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:22 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Pagina 1, onder punt 2:

De suspensie en emulsie vormen na menging een multidoseringsvaccin in injectieflacon. Zie rubriek
6.5 voor het aantal doses per injectieflacon.

Hulpstoffen: het vaccin bevat 5 microgram thiomersal
Yep, en onder 6.1 wordt uitgesplitst wat waar in zit. Het vaccin is immers niet compleet zonder 1 van beide componenten, en die 5mg zit in 1 van de 2 componenten zoals je kan zien (pagina 29, de emulsie bevat geen thiomersal). En aangezien het vaccin uit een 50/50 verdeling bestaat is het per bereid vaccin dan 2,5 mg.
pi_73479908
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:34 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja daar doel ik dan ook op. Gespreide blootstelling, als je dan die 5 microgram neemt, die wordt al verdeeld toegediend, temidden van alle andere stoffen.

Maar waar ik altijd tegenaan hik bij dit soort "theorieën" is waar de angst vandaan komt dat dit allemaal schadelijk zou zijn.

Net zoals het veelvuldig aangegrepen squaleen. Notabene een lichaamseigen stof
Sommige stoffen worden opgeslagen in je lichaam. Sowieso is een mens één grote complexe chemische fabriek. Veranderingen in die chemie hebben altijd een effect, op het lichaam, op de psyche, of beide. En stoffen kunnen daarbij ook weer op elkaar reageren, soms is dat gunstig, soms ook niet.

Veel mensen slikken medicijnen, zonder te weten wat daar in zit en wat het doet. Vaak gebruiken mensen zelfs een heel scala aan medicijnen. Alles bij elkaar, kan dat effecten hebben die niet wenselijk zijn.
pi_73479944
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Yep, en onder 6.1 wordt uitgesplitst wat waar in zit. Het vaccin is immers niet compleet zonder 1 van beide componenten, en die 5mg zit in 1 van de 2 componenten zoals je kan zien (pagina 29, de emulsie bevat geen thiomersal). En aangezien het vaccin uit een 50/50 verdeling bestaat is het per bereid vaccin dan 2,5 mg.
Je hebt een emulsie, je hebt een suspensie. Pas als beide met elkaar zijn gemengd, noem je dat een vaccin.

En het vaccin bevat dus 5 mg thiomersal volgens de bijsluiter.
pi_73479963
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:37 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Sommige stoffen worden opgeslagen in je lichaam. Sowieso is een mens één grote complexe chemische fabriek. Veranderingen in die chemie hebben altijd een effect, op het lichaam, op de psyche, of beide. En stoffen kunnen daarbij ook weer op elkaar reageren, soms is dat gunstig, soms ook niet.

Veel mensen slikken medicijnen, zonder te weten wat daar in zit en wat het doet. Vaak gebruiken mensen zelfs een heel scala aan medicijnen. Alles bij elkaar, kan dat effecten hebben die niet wenselijk zijn.
Daarom hebben apotheken systemen die o.a. de interactie van medicijnen aangeven. En ook een melding geven wanneer ze dus niet samen kunnen.

Zoals er ook mensen zijn die om wat voor reden dan ook een spray zullen krijgen ipv een vaccin vanwege allergie voor een bestandsdeel, zoals dat vroeger ook was met mensen die allergisch waren voor "kippeneieren"
Mr. Prolapse 2009
pi_73480014
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:39 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Daarom hebben apotheken systemen die o.a. de interactie van medicijnen aangeven. En ook een melding geven wanneer ze dus niet samen kunnen.

Zoals er ook mensen zijn die om wat voor reden dan ook een spray zullen krijgen ipv een vaccin vanwege allergie voor een bestandsdeel, zoals dat vroeger ook was met mensen die allergisch waren voor "kippeneieren"
Ja, maar daar staat bijvoorbeeld niet in vermeld hoeveel paracetamolletjes in ibuprofen iemand gebruikt. Daar staat ook niet in vermeld wat mensen vervolgens nog eens via internet allemaal aanschaffen en gebruiken.
pi_73480047
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:41 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja, maar daar staat bijvoorbeeld niet in vermeld hoeveel paracetamolletjes in ibuprofen iemand gebruikt.
Paracetamol is bij de meeste zaken geen probleem. En anders wordt dat aan de balie duidelijk aangegeven, en staat het in de bijsluiters vermeld.

Het is altijd de verantwoordelijkheid van mensen zelf als ze dat niet lezen, staat namelijk expliciet vermeld op alle verpakkingen!
quote:
Daar staat ook niet in vermeld wat mensen vervolgens nog eens via internet allemaal aanschaffen en gebruiken.
Eigen verantwoordelijkheid van die mensen. Als zij zo dom zijn om medicijnen via internet aan te schaffen...
Mr. Prolapse 2009
pi_73480119
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:42 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Paracetamol is bij de meeste zaken geen probleem. En anders wordt dat aan de balie duidelijk aangegeven, en staat het in de bijsluiters vermeld.

Het is altijd de verantwoordelijkheid van mensen zelf als ze dat niet lezen, staat namelijk expliciet vermeld op alle verpakkingen!
[..]

Eigen verantwoordelijkheid van die mensen. Als zij zo dom zijn om medicijnen via internet aan te schaffen...
Paracetamol staat idd als onschuldig bekend. Ik ken iemand die ooit eens een week op de IC heeft gelegen na een flinke overdosis paracetamol en een week aan het infuus moest voor een tegenmedicatie om permanente schade aan de lever te voorkomen.
pi_73480197
Trouwens mbt de bijsluiter.

Hoeveel mensen denk jij dat er straks bij de doktersassistente gaan vragen of ze de bijsluiter mogen lezen voor ze geïnjecteerd worden?
pi_73480240
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:44 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Paracetamol staat idd als onschuldig bekend. Ik ken iemand die ooit eens een week op de IC heeft gelegen na een flinke overdosis paracetamol en een week aan het infuus moest voor een tegenmedicatie om permanente schade aan de lever te voorkomen.
Om dat te bereiken heb je wel heel wat factoren die negatief moeten staan.

Onder andere een overmatig gebruik van paracetamol (je kan, alhoewel de bijsluiter anders zegt, gerust 10 paracetamol verspreid op een dag innemen, maar niet voor een langere periode ) of combinatie met iets anders of een al verzwakte lever.

Het zegt dus eigenlijk niets. En toont vooral aan dat diegene zichzelf niet heeft kunnen beheersen, nietwaar? Bij normaal gebruik komt dit niet voor.
Mr. Prolapse 2009
pi_73480265
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
Trouwens mbt de bijsluiter.

Hoeveel mensen denk jij dat er straks bij de doktersassistente gaan vragen of ze de bijsluiter mogen lezen voor ze geïnjecteerd worden?
Geen idee? Dat is toch hun eigen verantwoordelijkheid?

Zal naar verwachting wel op de RIVM site komen te staan ook, of anders op het farmacotherapeutisch kompas.
Mr. Prolapse 2009
pi_73480303
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:49 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Om dat te bereiken heb je wel heel wat factoren die negatief moeten staan.

Onder andere een overmatig gebruik van paracetamol (je kan, alhoewel de bijsluiter anders zegt, gerust 10 paracetamol verspreid op een dag innemen, maar niet voor een langere periode ) of combinatie met iets anders of een al verzwakte lever.

Het zegt dus eigenlijk niets. En toont vooral aan dat diegene zichzelf niet heeft kunnen beheersen, nietwaar? Bij normaal gebruik komt dit niet voor.
Sterker nog, het ging om een suïcidepoging. Dat kan met paracetamol. Niet zo onschuldig dus, maar wel vrij verkrijgbaar.

On topic maar weer.
pi_73480337
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:50 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Geen idee? Dat is toch hun eigen verantwoordelijkheid?

Zal naar verwachting wel op de RIVM site komen te staan ook, of anders op het farmacotherapeutisch kompas.
Ik weet het wel: Niemand gaat om die bijsluiter vragen.

En nee, het Farmacotherapeutisch Kompas bevat geen enkele info over deze vaccins
pi_73480382
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:52 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik weet het wel: Niemand gaat om die bijsluiter vragen.
Tsja, eigen keuze. Ik blijf erop hameren
quote:
En nee, het Farmacotherapeutisch Kompas bevat geen enkele info over deze vaccins
Slechte zaak, nouja, ik verwacht dat ze dat binnenkort wel doen.

Suicide door paracetamol overdosis? Er zijn makkelijkere en minder pijnlijke/ziekmakende methodes...dan moet je er echt..40 ofzo innemen
Mr. Prolapse 2009
pi_73480536
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:54 schreef Dragorius het volgende:

Tsja, eigen keuze. Ik blijf erop hameren
Ik vermoed zelfs, dat het gewoon geweigerd wordt als je daar om zou vragen. Reden: tijdgebrek. De flacon bevat 10 doses die binnen 3 uur moeten worden toegediend. Alleen tijdnood is al een reden wanneer die 10 patiënten eerst de gehele bijsluiter door willen lezen.
pi_73480655
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:59 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik vermoed zelfs, dat het gewoon geweigerd wordt als je daar om zou vragen. Reden: tijdgebrek.
Probeer het uit Ik vermoed namelijk van niet overigens.
quote:
De flacon bevat 10 doses die binnen 3 uur moeten worden toegediend. Alleen tijdnood is al een reden wanneer die 10 patiënten eerst de gehele bijsluiter door willen lezen.
Nee hoor, die 10 doses (inclusief lezen bijsluiter) heb je zo verwerkt. Tenzij mensen een kwartier doen over een simpele bijsluiter. Het enige dat je wil lezen zijn de mogelijke bijwerkingen. De gemiddelde mens kan geen kaas maken van de ingredienten
Mr. Prolapse 2009
pi_73480793
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:03 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Probeer het uit Ik vermoed namelijk van niet overigens.
Het is een totaal andere situatie dan wanneer jij als individu een injectie krijgt bij de doktersassistente. Als mensen straks massaal worden opgeroepen en er speciale prikuurtjes zijn voor een x-aantal patiënten, dan is dat lopende bandwerk. Als je dan gaat lopen miepen over een bijsluiter... veel succes!
quote:
Nee hoor, die 10 doses (inclusief lezen bijsluiter) heb je zo verwerkt. Tenzij mensen een kwartier doen over een simpele bijsluiter. Het enige dat je wil lezen zijn de mogelijke bijwerkingen. De gemiddelde mens kan geen kaas maken van de ingredienten
Ik zou juist willen weten wat de werkzame stoffen en de hulpstoffen zijn.
pi_73480844
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:38 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Je hebt een emulsie, je hebt een suspensie. Pas als beide met elkaar zijn gemengd, noem je dat een vaccin.

En het vaccin bevat dus 5 mg thiomersal volgens de bijsluiter.

Yep, maar is dat het vaccin in zijn transportverpakking, dus 10 doses, of per bereid vaccin? Er is nog wel wat ruimte voor speculatie jammer genoeg. Maar goed, welke rekenmethode we ook gebruiken, beide gehaltes zijn nog ruimschoots onder zelfs de meest strenge (RIVM) norm.
pi_73480897
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Yep, maar is dat het vaccin in zijn transportverpakking, dus 10 doses, of per bereid vaccin? Er is nog wel wat ruimte voor speculatie jammer genoeg. Maar goed, welke rekenmethode we ook gebruiken, beide gehaltes zijn nog ruimschoots onder zelfs de meest strenge (RIVM) norm.
Emulsie en suspensie zitten beide in die ene flacon. Vermenging van emulsie en suspensie gebeurt door de flacon voor gebruik te schudden Nadat het is geschud, is het vaccin gereed voor injectie en bevat het per dosis 5 microgram thiomersal.
pi_73480914
En nog steeds zwaar onder de strengste norm
Mr. Prolapse 2009
pi_73480983
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:16 schreef Dragorius het volgende:
En nog steeds zwaar onder de strengste norm
En na 3 weken krijg je nog eens 5 microgram thiomersal.
pi_73480999
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:18 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En na 3 weken krijg je nog eens 5 microgram thiomersal.
Dan zit je, zelfs met 10, nog onder de norm.
Mr. Prolapse 2009
pi_73481032
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:19 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dan zit je, zelfs met 10, nog onder de norm.
Dat boeit me niet, thiomersal is gewoon een toxische kwikverbinding die niet in je lichaam thuishoort.
pi_73481145
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:21 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat boeit me niet, thiomersal is gewoon een toxische kwikverbinding die niet in je lichaam thuishoort.
Alcohol, caffeine etc. ook niet.

Maar in deze hoeveelheid en met dit doel kan het geen kwaad. Dat is gewoon zo.
Mr. Prolapse 2009
pi_73481274
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Alcohol, caffeine etc. ook niet.

Maar in deze hoeveelheid en met dit doel kan het geen kwaad. Dat is gewoon zo.
Precies, ook met voeding moet je bewust zijn van wat je naar binnen werkt.

Giftige stoffen zijn nooit gezond, in welke hoeveelheid dan ook. Dat je niet ter plekke dood neervalt, betekent niet dat het geen kwaad kan.
pi_73481320
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:29 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Giftige stoffen zijn nooit gezond, in welke hoeveelheid dan ook. Dat je niet ter plekke dood neervalt, betekent niet dat het geen kwaad kan.
Ok, als we die lijn doortrekken, wat doet die 10 microgram thiomersal voor kwaad dan volgens jou?
Mr. Prolapse 2009
pi_73481400
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:31 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ok, als we die lijn doortrekken, wat doet die 10 microgram thiomersal voor kwaad dan volgens jou?
Het is een giftige stof. Giftige stoffen zijn per definitie schadelijk.
pi_73481455
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het is een giftige stof. Giftige stoffen zijn per definitie schadelijk.
Maar op wat voor manier is thiomersal dat?
Alcohol is ook gif, maar wordt bij normale consumptie afgebroken zonder schade.

Thiomersal wordt ook afgebroken (nadat het door je lichaam in 2 andere stoffen is verdeeld) en hoopt zich niet op in het lichaam.
Mr. Prolapse 2009
pi_73481508
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar op wat voor manier is thiomersal dat?
Alcohol is ook gif, maar wordt bij normale consumptie afgebroken zonder schade.

Thiomersal wordt ook afgebroken (nadat het door je lichaam in 2 andere stoffen is verdeeld) en hoopt zich niet op in het lichaam.
Appels en peren.

Laten we het on topic houden?
pi_73481694
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:37 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Appels en peren.

Laten we het on topic houden?
Wat is er niet on-topic aan de vraag wat dan schadelijk is aan thiomersal in de hoeveelheid als die in het vaccin wordt toegediend?

Dat is het argument dat mensen aandragen namelijk.

De vergelijking met alcohol is terecht, is namelijk ook een toxische stof die niet in het lichaam thuishoort.

ik ben lunchen, gegroet allen
Mr. Prolapse 2009
pi_73482573
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:29 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

In je post lees ik 2 belangrijke woorden nl giftig, en hoeveelheid. Die 2 zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden, keukenzout is ook dodelijk als je er een soepkom van leeg eet, en 15 liter water ineens drinken heeft hetzelfde resultaat. Het eerste wat ze je bij scheikunde zeggen is dat alles gifitig is, echter bepaald de hoeveelheid grotendeels hoé gifitg. Dit icm de manier van toediening, de staat van de giftige stof, evt versterkt/verzwakt door ander aanwezige reagens.

Het is een complexe materie, en enkel de aanwezigheid van thimerosal zou in mijn ogen geen reden moeten zijn om niet een vaccin te halen. En ik als voormalig hartpatient zie hierin dan weer een reden om wél de vaccinatie te halen bijvoorbeeld..
pi_73484327
Onderzoek aan de Universiteit van Galgary toont aan dat kwik in vaccinaties ernstige schade toebrengt aan uw hersenen.

Ze hebben er zelfs een mooi filmpje van gemaakt:

pi_73484380
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
Onderzoek aan de Universiteit van Galgary toont aan dat kwik in vaccinaties ernstige schade toebrengt aan uw hersenen.

Ze hebben er zelfs een mooi filmpje van gemaakt:

Kwik is schadelijk ja.

Thiomersal bevat geen "kwik" maar een kwik-verbinding. Dat werkt heel anders.

Natrium en Chloride zijn los stoffen die je niet in je lichaam wil hebben zomaar.

NatriumChloride echter is een essentieel onderdeel van ons leven.

Zelfde principe.
Mr. Prolapse 2009
pi_73484520
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:22 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Kwik is schadelijk ja.

Thiomersal bevat geen "kwik" maar een kwik-verbinding. Dat werkt heel anders.

Natrium en Chloride zijn los stoffen die je niet in je lichaam wil hebben zomaar.

NatriumChloride echter is een essentieel onderdeel van ons leven.

Zelfde principe.
Weet je wat, thiomerasol is erg gezond, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen!

Wat jij wilt...
pi_73484610
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:28 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Weet je wat, thiomerasol is erg gezond, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen!

Wat jij wilt...
Jeetje, trek het niet zo extreem. Dat hoor je mij ook niet zeggen Liever geen medicijnen dan wel. Maar hier kan het gewoon niet anders.

Alleen men doet hyperoverdreven panisch over thiomersal terwijl dat in dit geval volledig onnodig is.
Mr. Prolapse 2009
pi_73484749
*leest weer bij*

Wat is er zo onbegrijpelijk aan Dragorius' uitleg? Het lijkt wel alsof je het niet wil lezen.

Verder wat fruityloop zegt. Paracelsus voor de win. Alles is giftig en aan alles kan je doodgaan. drie eetlepels keukenzout, 12 liter water, een kopje kwik. De hoeveelheid bepaalt echter de toxiciteit. Een beetje zout over je friet/patat zal je weinig kwaad doen, 2 liter water is zelfs essentieel en een minieme hoeveelheid kwik overleef je ook wel.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 14:09:59 #99
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73485850
In deze docu is te zien in een petrischaaltje (plat schoteltje dat gebruikt wordt voor onderzoeken en proefnemingen in laboratorium) hoe zenuw cellen reageren wanneer er kwik word geïntroduceerd.

Te zien is o.a. dat de zenuwcel letterlijk ogenblikkelijk verdwijnt zodra kwik in het petrischaaltje bijkomt.

Thiomersal word beschreven als een conserveringsmiddel die kwik bevat en wordt tevens in verband gebracht de aanzienlijke toename in het aantal autisme patiënten wereldwijd.

Een van de betere docu's over dit onderwerp die het bekijken waard is;

Autism Link - Mercury and Thiomersal ("Thymerisol") in Shots & Vaccines

pi_73486012
4 posts boven je staat de uitleg al m.b.t. "kwik" en "thiomersal"
Mr. Prolapse 2009
pi_73486357
Als er een duidelijke bronvermelding staat kan Wikipedia zo handig zijn Ik wilde het eerst zelf uittypen, maar dit stuk is al heel duidelijk:
http://en.wikipedia.org/w(...)ensus_on_controversy

Daar kun je trouwens ook een reden zien waarom een aantal mensen zo felgekant is tegen al die complottheoriëen: de sterfgevallen genoemd onder Effects of the controversy.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cerbie op 08-10-2009 14:30:25 ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 14:41:50 #102
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73486949
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:14 schreef Dragorius het volgende:
4 posts boven je staat de uitleg al m.b.t. "kwik" en "thiomersal"
Op basis van wat ga je er vanzelfsprekend vanuit dat wat jij zegt voorrang heeft op wat de geleerden in de docu daarover zeggen?

Daar word aangegeven dat thiomersal een conservering middel is die kwik bevat maar word niet gezegd dat thiomersal IS
pi_73487165
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:41 schreef rieboet het volgende:

[..]

Op basis van wat ga je er vanzelfsprekend vanuit dat wat jij zegt voorrang heeft op wat de geleerden in de docu daarover zeggen?

Daar word aangegeven dat thiomersal een conservering middel is die kwik bevat maar word niet gezegd dat thiomersal IS
Nee het bevat een kwik-verbinding, niet kwik zelf.
Mr. Prolapse 2009
pi_73487200
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:09 schreef rieboet het volgende:
In deze docu is te zien in een petrischaaltje (plat schoteltje dat gebruikt wordt voor onderzoeken en proefnemingen in laboratorium) hoe zenuw cellen reageren wanneer er kwik word geïntroduceerd.

Te zien is o.a. dat de zenuwcel letterlijk ogenblikkelijk verdwijnt zodra kwik in het petrischaaltje bijkomt.

Thiomersal word beschreven als een conserveringsmiddel die kwik bevat en wordt tevens in verband gebracht de aanzienlijke toename in het aantal autisme patiënten wereldwijd.

Ja duh, als ik op celniveau stofje XXXX injecteer is de kans groot dat de cel dit niet overleefd. Elke andere stof had hetzelfde effect gehad, dit bewijst enkel de kwetsbaarheid van een menselijke cel, niet van een compleet mens.

En dat autisme verhaal is gebaseerd op 1 uitspraak van een rechter over een meisje met symptomen die op autisme leken, welke deels getriggerd kan worden door een enzym welke dan weer mogelijk door kwik/thimersosal beschadigd kon worden. Daar is door geen enkele deskundige of onderzoek tijdens die rechtszaak een hard aantoonbaar bewijs voor geleverd, aangezien het vonnis zich primair focuste op "een redelijk vermoeden" dat het ontvangen van 5 vaccins tegelijk, van welke sommige dus thimerosal bevatten, de reden was van het ontstaan van de klachten. Hier staat eea uitgelegd.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 15:04:33 #105
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73487720
Is het verschil tussen de effecten van kwik en van een kwikverbinding nou echt zo moeilijk om te bevatten?
Onikaan ni ov dovah
pi_73489120
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:09 schreef rieboet het volgende:

Kwik =!= Thiomersal

En denk aan dosering: Ik kan een zelfde filmpje maken met een zenuwcel die ik in een vloeistof aanbreng waar zoveel NaCl inzit dat de osmolaliteit waarde buiten de cel zo hoog is dat je de cel door osmose ziet verschrompelen. Of zo weinig zout dat je de zenuwcel ziet knappen door osmose. Dat zou evenveel bewijzen. Namelijk dat die dosis inderdaad dodelijk is voor zenuwcellen. Moet ik dan maar geen zout meer eten of water drinken?

Nee, gelukkig hebben we nieren die ervoor zorgen dat de osmolaliteit (de hoeveelheid opgeloste deeltjes in het bloed) nagenoeg constant is. Hierdoor kan ik binnen zekere grenzen water drinken wat veels te weinig zou heeft. Of patat eten die weer juist veel te zout is.

Nu aan jou de vraag: Hoeveel liter water heeft een mens? Hoeveel Thiomersal denk je dat er in een vaccinatie zit? Wat is de concentrattie in het bloed? en in de intracellulaire ruimte? Hoesnel wordt het door de nier gefiltreerd? Welke dosis heb je nodig om schade aan een neuroon te krijgen?

[ Bericht 8% gewijzigd door switchboy op 08-10-2009 15:50:31 ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 15:45:38 #107
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73489185
Ik haal elk jaar een griepprik en sinds dien ben ik niet meer zo grieperig en verkouden elk jaar. Dus die vacinatie mag wat mij betreft wel maar alleen vrijwillige basis. Anders wordt het als inderdaad de belangen zodanig worden dat er wel verplicht gevacineerd moet worden maar dat zie ik nog niet gebeuren. Ik zeg al als de nood echt hoog is en de mensheid de toekomst op het spel staat dan zeg ik DOEN.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_73489198
Europees Parlement,
Commissie milieubeheer, volksgezondheid en voedselveiligheid

VI Vaccins
Kwik komt in vaccins voor in de vorm van thimerosal, of thiomersal, dat ongeveer 50%
methylkwik per gewicht bevat, en ook wordt gebruikt als middel tegen de groei van microben.

Aangezien er nog altijd een controverse bestaat over de al dan niet bestaande ongunstige
gevolgen voor de gezondheid van de toepassing van thimerosal in vaccins, dient erop te
worden gewezen dat de Wereldgezondheidsorganisatie in 1991 tot de conclusie is gekomen
dat er nog geen veilig niveau van blootstelling aan kwik is vastgesteld, waaronder geen
ongunstige effecten optreden
. In diverse lidstaten is al een aantal maatregelen getroffen: in
augustus 2004 heeft het Britse ministerie van gezondheid en sociale zaken aangekondigd dat
het geen thimoserol meer zou gebruiken in vaccins voor kinderen; in Denemarken heeft het
nationaal centraal laboratorium van het Deense gezondheidssysteem al sinds 1992 geen
thimoserol in vaccins voor kinderen gebruikt. De situatie in andere lidstaten inzake kwik in
vaccins is onduidelijk.
pi_73489210
Hoofdrubbel > Het is altijd al vrijwillig geweest, nooit verplicht.
Mr. Prolapse 2009
pi_73489236
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 15:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
Europees Parlement,
Commissie milieubeheer, volksgezondheid en voedselveiligheid

VI Vaccins
Kwik komt in vaccins voor in de vorm van thimerosal, of thiomersal, dat ongeveer 50%
methylkwik per gewicht bevat, en ook wordt gebruikt als middel tegen de groei van microben.

Aangezien er nog altijd een controverse bestaat over de al dan niet bestaande ongunstige
gevolgen voor de gezondheid van de toepassing van thimerosal in vaccins, dient erop te
worden gewezen dat de Wereldgezondheidsorganisatie in 1991 tot de conclusie is gekomen
dat er nog geen veilig niveau van blootstelling aan kwik is vastgesteld, waaronder geen
ongunstige effecten optreden
. In diverse lidstaten is al een aantal maatregelen getroffen: in
augustus 2004 heeft het Britse ministerie van gezondheid en sociale zaken aangekondigd dat
het geen thimoserol meer zou gebruiken in vaccins voor kinderen; in Denemarken heeft het
nationaal centraal laboratorium van het Deense gezondheidssysteem al sinds 1992 geen
thimoserol in vaccins voor kinderen gebruikt. De situatie in andere lidstaten inzake kwik in
vaccins is onduidelijk.

*grom*

Kwik is veel te algemeen gebruikt hierin. In thiomersal zit een kwik-verbinding ....
Mr. Prolapse 2009
pi_73489375
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:23 schreef Cerbie het volgende:
Als er een duidelijke bronvermelding staat kan Wikipedia zo handig zijn Ik wilde het eerst zelf uittypen, maar dit stuk is al heel duidelijk:

Daar kun je trouwens ook een reden zien waarom een aantal mensen zo felgekant is tegen al die complottheoriëen: de sterfgevallen genoemd onder Effects of the controversy.
Ja, Wikipedia is een uitermate betrouwbare bron
  donderdag 8 oktober 2009 @ 15:51:04 #112
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73489380
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 15:46 schreef Dragorius het volgende:
Hoofdrubbel > Het is altijd al vrijwillig geweest, nooit verplicht.
Dat bedoelde ik ook maar maar dit komt waarschijndelijk niet zo over gezien mij reactie erop. Bij deze u heeft gelijk.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 15:51:54 #113
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73489401
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 15:44 schreef switchboy het volgende:

[..]

Kwik =!= Thiomersal

En denk aan dosering: Ik kan een zelfde filmpje maken met een zenuwcel die ik in een vloeistof aanbreng waar zoveel NaCl inzit dat de osmolaliteit waarde buiten de cel zo hoog is dat je de cel door osmose ziet verschrompelen. Of zo weinig zout dat je de zenuwcel ziet knappen door osmose. Dat zou evenveel bewijzen. Namelijk dat die dosis inderdaad dodelijk is voor zenuwcellen. Moet ik dan maar geen zout meer eten of water drinken?

Nee, gelukkig hebben we nieren die ervoor zorgen dat de osmolaliteit (de hoeveelheid opgeloste deeltjes in het bloed) nagenoeg constant is. Hierdoor kan ik binnen zekere grenzen water drinken wat veels te weinig zou heeft. Of patat eten die weer juist veel te zout is.

Nu aan jou de vraag: Hoeveel liter water heeft een mens? Hoeveel Thiomersal denk je dat er in een vaccinatie zit? Wat is de concentrattie in het bloed? en in de intracellulaire ruimte? Hoesnel wordt het door de nier gefiltreerd? Welke dosis heb je nodig om schade aan een neuroon te krijgen?

Daar moest ik ook nog aan denken ja. Ik heb dergelijke dingen ook ooit met een microscoop zitten doen. Demiwater en een zoutoplossing rond rode ui cellen.
Onikaan ni ov dovah
pi_73489465
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 15:46 schreef Dragorius het volgende:

[..]

*grom*

Kwik is veel te algemeen gebruikt hierin. In thiomersal zit een kwik-verbinding ....
Ga maar eens gewoon eens niet per definitie overal tegenin en leer eens voor jezelf te denken door wat door te lezen en je eigen mening te vormen. Brave New World lijkt wel een forum voor narrow minded people die niet voor zichzelf kunnen en mogen denken maar enkel de mainstream media moeten volgen, met jou als verkeersleider en het bonnenboekje in de hand.
pi_73489470
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 15:53 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ga maar eens gewoon eens niet per definitie overal tegenin en leer eens voor jezelf te denken door wat door te lezen en je eigen mening te vormen.
Een atoom wat gebonden is aan een ander(e) atoom(en) heeft hele andere eigenschappen dan de stof die uit alleen uit dat atoom bestaat. Neem bijvoorbeeld water H2O dit is een hele andere stof met andere eigenschappen dan waterstof H2 en zuurstof O2. Dat is gewoon basale scheikunde hoor.
quote:
Brave New World lijkt wel een forum voor narrow minded people die niet voor zichzelf kunnen en mogen denken maar enkel de mainstream media moeten volgen, met jou als verkeersleider en het bonnenboekje in de hand.
Hoe langer ik op dit forum rondhang hoe meer ik de indruk krijg dat je juist de believers zijn die narrowminded zijn. Ook al hou je ze pagina's wetenschappelijk bewijs voor of leg je ze uit dat ze gewoon op simpele basiskennis fout zitten. Echt atoomverbindingen is middelbareschool stof.
pi_73489530
quote:

[..]

Ga maar eens gewoon eens niet per definitie overal tegenin en leer eens voor jezelf te denken door wat door te lezen en je eigen mening te vormen. Brave New World lijkt wel een forum voor narrow minded people die niet voor zichzelf kunnen en mogen denken maar enkel de mainstream media moeten volgen, met jou als verkeersleider en het bonnenboekje in de hand.
Zeg, wat is dat toch de laatste tijd? Ik vind het machtig mooi om bezig te zijn met complotten en dergelijken, maar als ze over iets gaan waar ik vanuit studie etc. veel verstand van heb en het is klinkklare onzin, dan kaart ik dat aan als klinkklare onzin. Simpel zat
Mr. Prolapse 2009
pi_73489596
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 15:55 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zeg, wat is dat toch de laatste tijd? Ik vind het machtig mooi om bezig te zijn met complotten en dergelijken, maar als ze over iets gaan waar ik vanuit studie etc. veel verstand van heb en het is klinkklare onzin, dan kaart ik dat aan als klinkklare onzin. Simpel zat
En jij weet precies welke studies en werkzaamheden ik doe?

Ik hoor jou alleen maar over je vriendin die in de apotheek werkt, als het over medicamenten/gezondheidszorg gaat.
pi_73489683
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 15:53 schreef switchboy het volgende:

[..]

Een atoom wat gebonden is aan een ander(e) atoom(en) heeft hele andere eigenschappen dan de stof die uit alleen uit dat atoom bestaat. Neem bijvoorbeeld water H2O dit is een hele andere stof met andere eigenschappen dan waterstof H2 en zuurstof O2. Dat is gewoon basale scheikunde hoor.
[..]

Hoe langer ik op dit forum rondhang hoe meer ik de indruk krijg dat je juist de believers zijn die narrowminded zijn. Ook al hou je ze pagina's wetenschappelijk bewijs voor of leg je ze uit dat ze gewoon op simpele basiskennis fout zitten. Echt atoomverbindingen is middelbareschool stof.
Ach welnee, ik post doorgaans slechts feitenmateriaal, zoals bijsluiters. Maar zelfs een bijsluiter moet je dan vooral niet serieus nemen (lees maar enkele pagina's terug).
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:03:57 #119
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73489788
quote:

[..]

NWO is gewoon een nieuwe politieke stroming maar heeft niks met deze discussie te maken. Vind zoal laconiek om te zeggen dat de NWO voor minder denkende mens is. Kletsklare onzin. Ik begin een beetje moe van te worden van al die complot theorien en doemdenkers. De toekomst is wat we zelf van maken en niet door een handje vol negatievelingen. Kortom je beslist nog altijd zelf of je mee doet of niet of ga anders in een zandbak spelen.
pi_73489831
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:03 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

NWO is gewoon een nieuwe politieke stroming maar heeft niks met deze discussie te maken. Vind zoal laconiek om te zeggen dat de NWO voor minder denkende mens is. Kletsklare onzin. Ik begin een beetje moe van te worden van al die complot theorien en doemdenkers. De toekomst is wat we zelf van maken en niet door een handje vol negatievelingen. Kortom je beslist nog altijd zelf of je mee doet of niet of ga anders in een zandbak spelen.
NWO???

wtf heeft het over NWO dan in dit topic?
pi_73489924
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:23 schreef Cerbie het volgende:

-- Scheikunde for dummies --

Thiomersal.
Die Hg is kwik.

Water.
Die H is waterstof.

Heel veel waterstof plus vuur:

Dat heb ik water nog nooit zien doen. En toch zit er waterstof in water
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:08:28 #122
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73489964
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:05 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

NWO???

Goed lezen. New Brave Worldt of Nieuw wereld Orde. Is al een aantal keren aangehaald. Maak niet uit. Komt goed.
pi_73489996
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 15:57 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En jij weet precies welke studies en werkzaamheden ik doe?

Ik hoor jou alleen maar over je vriendin die in de apotheek werkt, als het over medicamenten/gezondheidszorg gaat.
Ik loop niet te grabbel met de rest van mijn prive-leven nee. Maar mensen die me wat beter kennen weten dat het wel degelijk zo is. Daarom zeg ik ook dat er een verschil is (en ik ben niet de enige) tussen kwik en een kwik-verbinding zoals in thiomersal.

Als uit de tests zou blijken dat het vaccin gevaarlijk was had ik het uiteraard ook iedereen afgeraden.
Mr. Prolapse 2009
pi_73490030
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:05 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

NWO???

De algemene consensus vanuit "de complothoek" (klinkt denigrerend maar zo is het niet bedoeld) m.b.t. deze vaccinatie-campagne is dat een/de NWO erachter zit, een 2-shot-ziekmaak programma met nanochips.
Mr. Prolapse 2009
pi_73490095
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:08 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Goed lezen. New Brave Worldt of Nieuw wereld Orde. Is al een aantal keren aangehaald. Maak niet uit. Komt goed.
NWO is één van de onderwerpen die in New Brave World worden besproken, maar het één is niet het ander. Het gebruik van een conserveringsmiddel als thiomersal, heeft niets van doen met NWO, wel met handel en financiële winst. Zonder thiomersal, kun je het product namelijk niet in een flacon met 10 doses verpakken, maar moet iedere dosis apart worden verpakt.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:13:21 #126
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73490134
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:09 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik loop niet te grabbel met de rest van mijn prive-leven nee. Maar mensen die me wat beter kennen weten dat het wel degelijk zo is. Daarom zeg ik ook dat er een verschil is (en ik ben niet de enige) tussen kwik en een kwik-verbinding zoals in thiomersal.

Als uit de tests zou blijken dat het vaccin gevaarlijk was had ik het uiteraard ook iedereen afgeraden.
Dan had ik het allang moeten merken dus dat valt dan ook weer mee. Ik heb er wel baat bij dus ik ga gewoon toch weer de jaarlijkse griepprik halen.
pi_73490240
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:13 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Dan had ik het allang moeten merken dus dat valt dan ook weer mee. Ik heb er wel baat bij dus ik ga gewoon toch weer de jaarlijkse griepprik halen.
Oggut, jij bent zo iemand die 1 injectie per jaar krijgt en daarom denkt dat alle vulmiddelen geen enkel probleem zijn?

Er zijn mensen die dagelijks of wekelijks injecties krijgen. Dat zijn er best veel trouwens. Misschien dat het voor die mensen toch een beetje anders ligt?
pi_73490326
Laten we het niet te persoonlijk maken, lieve mensen
Mr. Prolapse 2009
pi_73490445
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:00 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ach welnee, ik post doorgaans slechts feitenmateriaal, zoals bijsluiters. Maar zelfs een bijsluiter moet je dan vooral niet serieus nemen (lees maar enkele pagina's terug).
Als vervolgens de geposte bronnen niet goed geïnterpreteerd worden heb je er nog weinig aan.

Die bijsluiter die gepost is is leuk, maar dan kom je meer op de filosofische discussie moet je 1/100.000 mensen of 1/1.000.000 mensen een (ernstigere)bijwerking aandoen om misschien wel 1000 andere te redden.

Dan heb je dus gegevens nodig van de mortaliteit en morbiditeit van het virus en de effectiviteit, morbiditeit en eventuele mortaliteit van het vaccin. Dan kan je uitrekenen hoeveel mensen je minstens moet behandelen om 1 sterfgeval aan de ziekte te voorkomen NNT (number neaded to treat). Dit moet je dan afwegen tegen de kosten (kosten van het vaccin en de bijwerkingen) als dit in het voordeel uitvalt voor het vaccin, dus bijvoorbeeld bij een ernstige aandoening als polio, dan heeft het nut om dit vaccin aan de bevolking toe te dienen. Je red er meer mensen mee dan dat je ermee kapot maakt even cru gezegd en dus kan je het beter wel dan niet doen.

Maar omdat dit BNW is ging de discussie om een complot om met vaccins de wereldpopulatie uit te dunnen oid. Dit zou dan op de lange termijn moeten gebeuren ofzo was het verhaal. Daarom vroeg ik ook of iemand dat proces dan kon toelichten.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:23:26 #130
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73490482
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:16 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Oggut, jij bent zo iemand die 1 injectie per jaar krijgt en daarom denkt dat alle vulmiddelen geen enkel probleem zijn?

Er zijn mensen die dagelijks of wekelijks injecties krijgen. Dat zijn er best veel trouwens. Misschien dat het voor die mensen toch een beetje anders ligt?
Inderdaad laten we niet persoonlijk worden. Het ligt bij ieder verschillend maar het gaat om vertrouwen en wat je weet over de stoffen die erin zitten. Informatie kan men terecht bij de huisarts of apotheker en ik denk dat de discusie op dit topic uit de richting gaat lopen waarvoor hij eigenlijk bedoeld was.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:25:40 #131
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_73490552
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:22 schreef switchboy het volgende:

[..]

Als vervolgens de geposte bronnen niet goed geïnterpreteerd worden heb je er nog weinig aan.

Die bijsluiter die gepost is is leuk, maar dan kom je meer op de filosofische discussie moet je 1/100.000 mensen of 1/1.000.000 mensen een (ernstigere)bijwerking aandoen om misschien wel 1000 andere te redden.

Dan heb je dus gegevens nodig van de mortaliteit en morbiditeit van het virus en de effectiviteit, morbiditeit en eventuele mortaliteit van het vaccin. Dan kan je uitrekenen hoeveel mensen je minstens moet behandelen om 1 sterfgeval aan de ziekte te voorkomen NNT (number neaded to treat). Dit moet je dan afwegen tegen de kosten (kosten van het vaccin en de bijwerkingen) als dit in het voordeel uitvalt voor het vaccin, dus bijvoorbeeld bij een ernstige aandoening als polio, dan heeft het nut om dit vaccin aan de bevolking toe te dienen. Je red er meer mensen mee dan dat je ermee kapot maakt even cru gezegd en dus kan je het beter wel dan niet doen.
Ik ben met dit optie volledig mee eens. Er zullen altijd wel slachtoffers vallen maar dat valt in het niets als je duizendtal maal meer levens mee red.
pi_73491699
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:16 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Daar zit ook geen thimerosal in waarschijnlijk..
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:24:37 #133
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73492487
Net even een nieuwe voorraad kwik (alternatief) afgehaald bij mijn (biologische) tandarts of al places

Iedereen moet maar voor zichzelf beslissen..

Moment dat mij word voorgeschreven dat ik verplicht een naald in m'n donder moet krijgen gaan alle alarmbellen tegelijkertijd af.

Mijn leefregel is "Just because you're not paranoid doesn't mean they're not out to get you". ~Colin Sautar

WHO' s Dr. Chan geeft toe in toespraak; "varkens flu" is mild en veranderend niet in gevaarlijke variant
quote:
Directeur generaal Margaret Chan van de WGO zei in Marokko op 5 Oktober dat de varkensgriep een "milde ziekte" is gebleken , "mensen zouden er binnen week volledig van kunnen herstellen, zelfs zonder enige behandeling via de gezondheidszorg". Ook zei zij dat er geen bewijs voor was dat het virus zich inmiddels had gemuteerd tot een gevaarlijkere variant.

bron:
In dit verband misschien toch nog een kwestie van: "Je bent een rund als je met thimerosal stunt?"
pi_73492549
Dat is geen kwik he...dat is colloidaal zilver. Heeeel licht anti-biotisch (anti-bacterieel) en gaat dus niks doen tegen een virus.

ik zou het niet overmatig gebruiken tenzij je zo blauw als een smurf wil worden
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:31:40 #135
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73492686
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, zei men in grootmoeders tijd.

Dat was van toepassing toen en dat is nog steeds van toepassing, daar gaat geen mild griepje verandering in brengen.
pi_73492703
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:00 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Daar zit ook geen thimerosal in waarschijnlijk..
Inderdaad

Kleine sidenote: In de vaccinaties gebruikt in het RVP zit ook geen thimerosal.

Dus die hele discussie is sowieso voor Nederland een non-argument om geen prikje te halen/aan je kind geen prikje te laten geven.
pi_73492714
Hoe bedoel je die uitspraak rieboet ?

Kijk, zilver (in bepaalde vorm en toepassing) kan tegen bacterien (en bacteriele infecties) bijdragen, maar het gaat 0,0 doen tegen een virus. Een virus kan enkel door je eigen lichaam bestreden worden
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:36:46 #138
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73492817
Wat ik bedoel is dat jij het volste recht hebt op jouw mening dat in eerste instantie.

In 2de instantie zou dat vanzelfsprekend moeten gelden voor de rest v/d wereld.

In 3de instantie zou je onder geen enkele voorwaarden een wereldwijde monopolie op geneesmiddelen moeten willen promoten.
pi_73492841
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:36 schreef rieboet het volgende:
Wat ik bedoel is dat jij het volste recht hebt op jouw mening dat in eerste instantie.

In 3de instantie zou je onder geen enkele voorwaarden een wereldwijde monopolie op geneesmiddelen moeten willen promoten.
Maar je gaat voorbij aan datgene wat ik zeg
Zilver werkt (in bepaalde gevallen) tegen bacterieen (kort gezegd) maar doet niets tegen virussen.

Oh en die 3de instantie...als je op mij doelt, heb je het toch echt fout
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:38:07 #140
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73492856
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:24 schreef rieboet het volgende:
Net even een nieuwe voorraad kwik (alternatief) afgehaald bij mijn (biologische) tandarts of al places

[ afbeelding ]

Iedereen moet maar voor zichzelf beslissen..

Moment dat mij word voorgeschreven dat ik verplicht een naald in m'n donder moet krijgen gaan alle alarmbellen tegelijkertijd af.

Mijn leefregel is "Just because you're not paranoid doesn't mean they're not out to get you". ~Colin Sautar

WHO' s Dr. Chan geeft toe in toespraak; "varkens flu" is mild en veranderend niet in gevaarlijke variant
[..]

In dit verband misschien toch nog een kwestie van: "Je bent een rund als je met thimerosal stunt?"
Succes < foei >

[ Bericht 1% gewijzigd door Dragorius op 08-10-2009 17:40:23 ]
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:42:11 #141
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73492994
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:37 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar je gaat voorbij aan datgene wat ik zeg
Zilver werkt (in bepaalde gevallen) tegen bacterieen (kort gezegd) maar doet niets tegen virussen.

Oh en die 3de instantie...als je op mij doelt, heb je het toch echt fout
Maar jij gaat voorbij aan de meningen van anderen.

Dat is totalitarisme, en legitimeer je en sluit je daarmee op termijn de eigen vrije keuze uit van een ieder om dat voor zichzelf te bepalen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:44:44 #142
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73493085
Daarmee bedoel ik het voorbeeld van het verplicht vaccineren van medisch personeel, hetgeen daar uit zou kunnen voortvloeien
pi_73493087
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:36 schreef rieboet het volgende:

Geen enkel patent is oneindig. Na een aantal jaar mag een medicijn gewoon door iedereen gemaakt worden mits het productieproces voldoet aan voorschriften om de kwaliteit te waarborgen. Hierdoor kan een middel hierna goedkoper op de markt worden gezet. Je moet alleen niet vergeten dat onderzoek naar nieuwe geneesmidellen heel veel geld kost. En dat van de twintig middellen die bedacht worden er misschien ééntje het haalt de rest strand in de preklinische of klinische fase omdat het niet het gewenste effect heeft of teveel bijwerking heeft.

Die kosten moeten natuurlijk wel terug verdient worden. Anders zou er gewoon GEEN onderzoek meer gedaan kunnen worden. De vraag is ook natuurlijk wat is je meer waard je gezondheid of die nieuwe auto? Ik denk dat die keuze snel gemaakt is.

Ik zit hier niet eventuele woekerwinsten goed te praten. Maar de farmaceuten mogen best kostendekkend zijn en ook nog een leuke boterham eraan verdienen. Met winst maken is niks mis. Het is geen misdaad.
pi_73493123
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:42 schreef rieboet het volgende:

[..]

Maar jij gaat voorbij aan de meningen van anderen.

Dat is totalitarisme, en legitimeer je en sluit je daarmee op termijn de eigen vrije keuze uit van een ieder om dat voor zichzelf te bepalen.
Hoe ga ik in godsnaam voorbij aan de mening van een ander? Ik geef alleen een aanvullende opmerking op colloidaal zilver. Als jij dat wil gebruiken tegen de griep, be my guest

Ik zeg toch niet "JE MAG HET NIET GEBRUIKEN!!!!!" ?
Mr. Prolapse 2009
pi_73493190
Deze reeks is nog steeds bezig . Is Lambiekje er nog bij ?

TVP, ik ga weer even meelezen.
pi_73493238
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Neuh al een hele tijd niet meer
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:53:55 #147
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73493386
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

TVP, ik ga weer even meelezen.
Welkom terug Het is nog steeds meer van het gebruikelijke, dus ik denk niet dat je heel veel gemist hebt.
Onikaan ni ov dovah
pi_73493394
Rieboet, als je een linkje hebt naar een atrikel warin staat dat dat zilver ook goed tegen virussen werkt, dan zou ik dat graag willen zien! Uiteraard liefst (als het kan) met onderbouwing.
Dat Nasa zilver gebruikt om oppervlakken mee te desinfecteren of zo is niet helemaal een sluitend argument bijvoorbeeld, aangezien het daarbij om bacteriegroei tegen te gaan scheen te gaan.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:56:37 #149
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73493467
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:44 schreef switchboy het volgende:

[..]

Geen enkel patent is oneindig.
Duurt wel een eeuwigheid iets van 25 jaar toch of meer?
quote:
Na een aantal jaar mag een medicijn gewoon door iedereen gemaakt worden mits het productieproces voldoet aan voorschriften om de kwaliteit te waarborgen. Hierdoor kan een middel hierna goedkoper op de markt worden gezet. Je moet alleen niet vergeten dat onderzoek naar nieuwe geneesmidellen heel veel geld kost.
Van mij zouden ze daar direct mee kunnen kappen, mits die gehele industrie per omgaande op non-profit basis zich voortzet en zonder dierproeven natuurlijk
quote:
En dat van de twintig middellen die bedacht worden er misschien ééntje het haalt de rest strand in de preklinische of klinische fase omdat het niet het gewenste effect heeft of teveel bijwerking heeft.

Die kosten moeten natuurlijk wel terug verdient worden. Anders zou er gewoon GEEN onderzoek meer gedaan kunnen worden. De vraag is ook natuurlijk wat is je meer waard je gezondheid of die nieuwe auto? Ik denk dat die keuze snel gemaakt is.
Voor het kolonialisme die de wereld door de blanke mens opslokte waren er volgens de autochtone bevolkingen aldaar geen ernstige gezondheid problemen, men zou in die richting ook wel eens wat onderzoek kunnen doen, vind ik althans
quote:
Ik zit hier niet eventuele woekerwinsten goed te praten.
Er is heel veel geld mee gemoeid de farmaceutische industrie, meer dan gehele olie industrie bij elkaar, sinds het begin v/d financiële crisis is het inmiddels duidelijk met welk genre mensen we te maken hebben die zich aangetrokken voelen tot het grote geld, in die orde van grootte althans, dat is met echt vuur spelen dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door rieboet op 08-10-2009 18:47:52 ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:57:45 #150
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73493505
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:45 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Hoe ga ik in godsnaam voorbij aan de mening van een ander? Ik geef alleen een aanvullende opmerking op colloidaal zilver. Als jij dat wil gebruiken tegen de griep, be my guest

Ik zeg toch niet "JE MAG HET NIET GEBRUIKEN!!!!!" ?
Daarmee bedoel ik het eerdere voorbeeld van het verplicht vaccineren van medisch personeel, hetgeen daar uit zou kunnen voortvloeien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')