abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73474450
quote:
6.1 Lijst van hulpstoffen
Trometamol
Natriumchloride
Water voor injecties
Polysorbaat 80
Interessante pdf
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_73474541
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:23 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Interessante pdf
Dat zijn slechts de vulstoffen, waar de vloeistof hoofdzakelijk uit bestaat (vulstoffen richten overigens ook vaak de meeste schade aan). In dit geval geldt dat met name voor Trometamol: Hypertone oplossingen kunnen ernstige bijwerkingen veroorzaken, zoals levercelnecrose. Bij verminderde nierfunctie kan hyperkaliëmie ontstaan, dit in tegenstelling tot de andere alkaliserende middelen die juist hypokaliëmie kunnen veroorzaken. Te snelle toediening kan leiden tot metabole alkalose.

De werkzame stof per dosis van 0,5 ml CELVAPAN:
A/Vietnam/1203/2004 (H5N1) 7,5 microgram

[ Bericht 10% gewijzigd door Banjerkanjer op 07-10-2009 23:35:39 ]
pi_73477457
In de USA is men vandaag gestart met de vaccinaties.

Eerder kwam ik steeds het middel CELVAPAN tegen wanneer het om vaccinatie ging, maar volgens mij gaat het om de volgende vaccins: Focetria en Pandemrix.

Bijsluiter Pandemrix

Werkzame stof per dosis 0,5 ml injectievloeistof:
A/California/7/2009 (H1N1)v-achtige stam (X-179A) 3,75 microgram

Bijsluiter Focetria

Werkzame stof per dosis 0,5 ml injectievloeistof:
A/California/7/2009 (H1N1)v-achtige stam (X-179A) 7,5 microgram
pi_73477641
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:08 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja doei, met zo'n redenering kun je de bijwerkingen van ieder medicament wel gaan ridiculiseren. Als je nu gewoon die link even kopieert (want hij pakt hem niet als aanklikbare link op het forum), dan zul je zien dat deze bijwerkingen zijn opgesteld door de fabrikant zelf vanuit een testgroep. En ook zo in de bijsluiter staan vermeld.

Bijsluiter CELVAPAN
Nou, de symptomen/aandoeningen die "vaak" of "soms" waargenomen zijn, zijn oa irritaties aan de luchtwegen, of aan de lymfevaten, wat ze daar Lymfadenopathie noemen.Van die laatste zijn kort door de bocht 2 varianten, een lokale, welke veroorzaakt wordt door zeg een naald die je lichaam binnen komt, of een meer algemene variant welke optreed bij influenza. Ik vindt het wel wat dom dat ze dat onderscheid niet maken, dit is alleen maar weer voer voor verwarring, mochten mensen de bijsluiter al lezen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73477693
Kun je de filmpjes nog even toelichten? En dan met name waarom je ze gepost hebt? Overigens zijn deze al zo'n 20x langsgekomen onderhand

Vanmorgen zijn ze begonnen met "vaccineren" in Amerika... via een neusspray
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73477952
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 08:46 schreef Dragorius het volgende:
Kun je de filmpjes nog even toelichten? En dan met name waarom je ze gepost hebt? Overigens zijn deze al zo'n 20x langsgekomen onderhand

Vanmorgen zijn ze begonnen met "vaccineren" in Amerika... via een neusspray
Omdat de griepvaccins die ons nu worden aangeboden, of waarin we gepushed worden om dit bij ons te laten injecteren, per dosis van 0,5 ml 5 microgram thiomersal bevatten.

Deze informatie kun je terugvinden in de bijsluiters die ik heb gepost.
pi_73477957
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:04 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Omdat de griepvaccins die ons nu worden aangeboden, of waarin we gepushed worden om dit bij ons te laten injecteren, per dosis van 0,5 ml 5 microgram thiomersal bevatten.

Deze informatie kun je terugvinden in de bijsluiters die ik heb gepost.
Eet je weleens vis?

Overigens, wie wordt gepushed? De risicogroepen zijn de enigen die een oproep krijgen.
Mr. Prolapse 2009
pi_73478044
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:04 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Eet je weleens vis?

Overigens, wie wordt gepushed? De risicogroepen zijn de enigen die een oproep krijgen.
Doe je dat altijd? Een vraag stellen en meteen daarna het antwoord geven?
pi_73478069
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:10 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Doe je dat altijd? Een vraag stellen en meteen daarna het antwoord geven?
Ik stel een vraag en geef een antwoord volgens mijn eigen waarneming. Ben vooral benieuwd hoe jij dat "pushen" dan ziet

En thiomersal is niet "gevaarlijk" en al helemaal niet in die hoeveelheid
In vis zit meer pure kwik dan in zo'n vaccin-shot. Maar schijnbaar gaat dat er bij niemand in het hoofd in...
Mr. Prolapse 2009
pi_73478141
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:11 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik stel een vraag en geef een antwoord volgens mijn eigen waarneming. Ben vooral benieuwd hoe jij dat "pushen" dan ziet

En thiomersal is niet "gevaarlijk" en al helemaal niet in die hoeveelheid
In vis zit meer pure kwik dan in zo'n vaccin-shot. Maar schijnbaar gaat dat er bij niemand in het hoofd in...
5 microgram mag voor velen als een heel kleine hoeveelheid klinken, maar dat is het niet. Ik heb overigens ook niet de behoefte om jou daarvan te overtuigen. Ik reik nu enkel wat informatie aan, het is je eigen verantwoordelijkheid om daar iets mee te willen doen of niet. Mij maakt dat allemaal niet uit
pi_73478278
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:17 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

5 microgram mag voor velen als een heel kleine hoeveelheid klinken, maar dat is het niet. Ik heb overigens ook niet de behoefte om jou daarvan te overtuigen. Ik reik nu enkel wat informatie aan, het is je eigen verantwoordelijkheid om daar iets mee te willen doen of niet. Mij maakt dat allemaal niet uit
En ik reageer op de door jou aangereikte informatie door dit te relativeren.

Wat is het gevaar van thiomersal volgens jou?

Waarom zou het schadelijker zijn dan gewone visconsumptie, die meer bevat?

http://www.nvi-vaccin.nl/?id=62&bid=1031 is een interessant artikel hieromtrent.
Mr. Prolapse 2009
pi_73478374
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En ik reageer op de door jou aangereikte informatie door dit te relativeren.

Wat is het gevaar van thiomersal volgens jou?

Waarom zou het schadelijker zijn dan gewone visconsumptie, die meer bevat?

http://www.nvi-vaccin.nl/?id=62&bid=1031 is een interessant artikel hieromtrent.
Als jij te beroerd bent om de filmpjes die ik daarover heb gepost te bekijken, voel ik me niet geroepen om die info hier nogmaals voor je weg te tikken.

Denk je dat het eten van suiker hetzelfde effect heeft als wanneer die suiker rechtstreeks in je bloedbaan wordt geinjecteerd?

Ik vind dat trouwens een raar iets: een bijsluiter relativeren. Is dat niet gewoon je kop in het zand steken en gewoon niet willen weten wat daarin staat vermeld?
pi_73478439
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:30 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als jij te beroerd bent om de filmpjes die ik daarover heb gepost te bekijken, voel ik me niet geroepen om die info hier nogmaals voor je weg te tikken.

Denk je dat het eten van suiker hetzelfde effect heeft als wanneer die suiker rechtstreeks in je bloedbaan wordt geinjecteerd?
Die filmpjes heb ik al veel vaker gezien, net als de anderen hier. Het is ook niet erg dat er opnieuw naar verwezen word maar het is nu gewoon *dump 2 video's* en dat was het

Thiomersal is geen pure kwik, en wat in een vis zit wel. Je eet dus pure kwik, en je krijgt 5 microgram thiomersal ingespoten.

Thiomersal wordt gewoon door het lichaam afgebroken overigens.
Mr. Prolapse 2009
pi_73478466
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:32 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die filmpjes heb ik al veel vaker gezien, net als de anderen hier. Het is ook niet erg dat er opnieuw naar verwezen word maar het is nu gewoon *dump 2 video's* en dat was het

Thiomersal is geen pure kwik, en wat in een vis zit wel. Je eet dus pure kwik, en je krijgt 5 microgram thiomersal ingespoten.

Thiomersal wordt gewoon door het lichaam afgebroken overigens.
Dus er is geen verschil tussen iets eten en iets rechtstreeks in je bloedbaan injecteren?
pi_73478483
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:26 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat zijn slechts de vulstoffen, waar de vloeistof hoofdzakelijk uit bestaat (vulstoffen richten overigens ook vaak de meeste schade aan). In dit geval geldt dat met name voor Trometamol: Hypertone oplossingen kunnen ernstige bijwerkingen veroorzaken, zoals levercelnecrose. Bij verminderde nierfunctie kan hyperkaliëmie ontstaan, dit in tegenstelling tot de andere alkaliserende middelen die juist hypokaliëmie kunnen veroorzaken. Te snelle toediening kan leiden tot metabole alkalose.

De werkzame stof per dosis van 0,5 ml CELVAPAN:
A/Vietnam/1203/2004 (H5N1) 7,5 microgram
Maar dat beetje Trometamol gaat die bijwerkingen niet zomaar veroorzaken.

Hyper- en hypokaliëmie klinkt op het eerste gezicht heel ernstig, maar daar ga je niet zomaar dood aan. Je moet een heel ernstig ontregeld kaliumniveau hebben om de spier/hartproblemen te krijgen. Dan zijn betablokkers gecombineerd met zware inspanning veel gevaarlijker.

Metabole alkalose klinkt nog enger. Dat wordt echter weer bijgeregeld via andere feedbackkringen, zoals verhoging/verlaging van de ademhaling via CO2 -> H2CO3 -> pH effect.
pi_73478504
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dus er is geen verschil tussen iets eten en iets rechtstreeks in je bloedbaan injecteren?
Ja, negeer de rest van mijn post gewoon

Tuurlijk is er wel verschil, bij injectie wordt het nog sneller opgenomen en afgebroken

Ken je uberhaupt de werking van Thiomersal? Want iedereen schermt ermee alsof het schadelijk is maar dat is het niet in deze hoeveelheid. Zelfs als je 70 microgram toedient intraveneus is er niets aan de hand....
Mr. Prolapse 2009
pi_73478520
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:34 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Maar dat beetje Trometamol gaat die bijwerkingen niet zomaar veroorzaken.

Hyper- en hypokaliëmie klinkt op het eerste gezicht heel ernstig, maar daar ga je niet zomaar dood aan.

Metabole alkalose klinkt nog enger. Dat wordt echter weer bijgeregeld via andere feedbackkringen, zoals verhoging/verlaging van de ademhaling via CO2 -> H2CO3 -> pH effect.
Het is ook niet dat beetje, na 3 weken krijg je immers je 2e vaccinatie.

Daarbij is er bijvoorbeeld nog een groep meisjes van ongeveer 12 jaar dat dit jaar ook nog eens 3 vaccins tegen baarmoederhalskanker krijgt. En ook daar zit die rommel in.
pi_73478536
Na 3 weken is dat effect allang weer verdwenen.
pi_73478543
Cerbie is me al voor inderdaad, het wordt vrij snel afgebroken door het lichaam.
Mr. Prolapse 2009
pi_73478669
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:17 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, maar even ter nuancering, het zit alleen in de suspensie, die moet gemengd worden met de emulsie op een 50/50 basis, dus je krijgt er 2.5mg van binnen. En je lichaam breekt thimerosal af, waarna het overgrote deel binnen 3 weken je lichaam heeft verlaten. Ter info, het RIVM adviseert een max dagelijkse inname van 0,08 mg/kg lichaamsgewicht van methylkwik (aangezien dit de meeste overeenkomst heeft met thimerosal wordt hiermee gerekend) en de WHO ~0,40 mg/kg. Uitgaande van een volwassene hebben we het over 70x 0.08 = 5,6 mg/dag, dus 2x zoveel als een H1N1 vaccinatie als we de Nederlandse cijfers nemen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73479036
Hoe je het ook wendt of keert, Nederland heeft vaccins ingekocht zónder dat er gegevens gepubliceerd zijn over de veiligheid ervan.

Je kunt klakkeloos aannemen dat het allemaal helemaal in orde is en je zonder welke bijsluiter dan ook door te lezen laten injecteren "want dat is goed voor je", óf je leest die bijsluiter wel, en beslist daarna of jij dat ingespoten wil hebben en welke risico's je bereid bent om te nemen daarin. Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid.

Quote:
Vraag 5. Is er inmiddels meer informatie voorhanden over de veiligheid en werkzaamheid van de
vaccins?

Beoordeling van de werkzaamheid en de veiligheid van de aangekochte vaccins is in de eerste
plaats gebaseerd op zogeheten mock up-dossiers, waarbij een groot deel van het onderzoek vooraf
is verricht met modelvaccins gebaseerd op een potentieel pandemisch influenzavirus van het
subtype H5N1. Na identificatie van het pandemische virus in april 2009 is het virale antigeen in
het vaccin vervangen door dat van influenza A/H1N1 2009. Met het aldus aangepaste vaccin
wordt nu onderzoek verricht naar werkzaamheid en veiligheid. Dat onderzoek is echter nog
gaande; over de aangekochte vaccins zijn nog geen gegevens gepubliceerd.

enz...

Gezondheidsraad, vragen aan de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
pi_73479056
Influenza-vaccins verschillen onderling doorgaans niet zozeer. De enige aanpassing in de samenstelling is vaak enkel de influenza-soort zelf

Maar inderdaad, het staat iedereen vrij om zelf de keuze te maken. We kennen gelukkig geen verplichting
Mr. Prolapse 2009
pi_73479071
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:44 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, maar even ter nuancering, het zit alleen in de suspensie, die moet gemengd worden met de emulsie op een 50/50 basis, dus je krijgt er 2.5mg van binnen. En je lichaam breekt thimerosal af, waarna het overgrote deel binnen 3 weken je lichaam heeft verlaten. Ter info, het RIVM adviseert een max dagelijkse inname van 0,08 mg/kg lichaamsgewicht van methylkwik (aangezien dit de meeste overeenkomst heeft met thimerosal wordt hiermee gerekend) en de WHO ~0,40 mg/kg. Uitgaande van een volwassene hebben we het over 70x 0.08 = 5,6 mg/dag, dus 2x zoveel als een H1N1 vaccinatie als we de Nederlandse cijfers nemen.
Nee, per dosis van 0,5 ml injectievloeistof (suspensie en emulsie worden gemengd tot die injectievloeistof omdat de injectievloeistof voor gebruik geschud dient te worden), bevat het 5 mg thimerosal.
pi_73479133
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:02 schreef Dragorius het volgende:
Influenza-vaccins verschillen onderling doorgaans niet zozeer. De enige aanpassing in de samenstelling is vaak enkel de influenza-soort zelf

Maar inderdaad, het staat iedereen vrij om zelf de keuze te maken. We kennen gelukkig geen verplichting
Klopt, evengoed weet je dat nooit helemaal zeker, en zou je dus eerst moeten wachten op gegevens daarover voor je miljoenen doses gaat inkopen en die onder je bevolking gaat verspreiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')