Interessante pdfquote:6.1 Lijst van hulpstoffen
Trometamol
Natriumchloride
Water voor injecties
Polysorbaat 80
Dat zijn slechts de vulstoffen, waar de vloeistof hoofdzakelijk uit bestaat (vulstoffen richten overigens ook vaak de meeste schade aan). In dit geval geldt dat met name voor Trometamol: Hypertone oplossingen kunnen ernstige bijwerkingen veroorzaken, zoals levercelnecrose. Bij verminderde nierfunctie kan hyperkaliëmie ontstaan, dit in tegenstelling tot de andere alkaliserende middelen die juist hypokaliëmie kunnen veroorzaken. Te snelle toediening kan leiden tot metabole alkalose.quote:
Nou, de symptomen/aandoeningen die "vaak" of "soms" waargenomen zijn, zijn oa irritaties aan de luchtwegen, of aan de lymfevaten, wat ze daar Lymfadenopathie noemen.Van die laatste zijn kort door de bocht 2 varianten, een lokale, welke veroorzaakt wordt door zeg een naald die je lichaam binnen komt, of een meer algemene variant welke optreed bij influenza.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja doei, met zo'n redenering kun je de bijwerkingen van ieder medicament wel gaan ridiculiseren. Als je nu gewoon die link even kopieert (want hij pakt hem niet als aanklikbare link op het forum), dan zul je zien dat deze bijwerkingen zijn opgesteld door de fabrikant zelf vanuit een testgroep. En ook zo in de bijsluiter staan vermeld.
Bijsluiter CELVAPAN
Omdat de griepvaccins die ons nu worden aangeboden, of waarin we gepushed worden om dit bij ons te laten injecteren, per dosis van 0,5 ml 5 microgram thiomersal bevatten.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:46 schreef Dragorius het volgende:
Kun je de filmpjes nog even toelichten? En dan met name waarom je ze gepost hebt? Overigens zijn deze al zo'n 20x langsgekomen onderhand
Vanmorgen zijn ze begonnen met "vaccineren" in Amerika... via een neusspray
Eet je weleens vis?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat de griepvaccins die ons nu worden aangeboden, of waarin we gepushed worden om dit bij ons te laten injecteren, per dosis van 0,5 ml 5 microgram thiomersal bevatten.
Deze informatie kun je terugvinden in de bijsluiters die ik heb gepost.
Doe je dat altijd? Een vraag stellen en meteen daarna het antwoord geven?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Eet je weleens vis?
Overigens, wie wordt gepushed? De risicogroepen zijn de enigen die een oproep krijgen.
Ik stel een vraag en geef een antwoord volgens mijn eigen waarneming. Ben vooral benieuwd hoe jij dat "pushen" dan zietquote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Doe je dat altijd? Een vraag stellen en meteen daarna het antwoord geven?
5 microgram mag voor velen als een heel kleine hoeveelheid klinken, maar dat is het niet. Ik heb overigens ook niet de behoefte om jou daarvan te overtuigen. Ik reik nu enkel wat informatie aan, het is je eigen verantwoordelijkheid om daar iets mee te willen doen of niet. Mij maakt dat allemaal niet uitquote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:11 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik stel een vraag en geef een antwoord volgens mijn eigen waarneming. Ben vooral benieuwd hoe jij dat "pushen" dan ziet
En thiomersal is niet "gevaarlijk" en al helemaal niet in die hoeveelheid![]()
In vis zit meer pure kwik dan in zo'n vaccin-shot. Maar schijnbaar gaat dat er bij niemand in het hoofd in...
En ik reageer op de door jou aangereikte informatie door dit te relativeren.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
5 microgram mag voor velen als een heel kleine hoeveelheid klinken, maar dat is het niet. Ik heb overigens ook niet de behoefte om jou daarvan te overtuigen. Ik reik nu enkel wat informatie aan, het is je eigen verantwoordelijkheid om daar iets mee te willen doen of niet. Mij maakt dat allemaal niet uit
Als jij te beroerd bent om de filmpjes die ik daarover heb gepost te bekijken, voel ik me niet geroepen om die info hier nogmaals voor je weg te tikken.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En ik reageer op de door jou aangereikte informatie door dit te relativeren.
Wat is het gevaar van thiomersal volgens jou?
Waarom zou het schadelijker zijn dan gewone visconsumptie, die meer bevat?
http://www.nvi-vaccin.nl/?id=62&bid=1031 is een interessant artikel hieromtrent.
Die filmpjes heb ik al veel vaker gezien, net als de anderen hier. Het is ook niet erg dat er opnieuw naar verwezen word maar het is nu gewoon *dump 2 video's* en dat was hetquote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als jij te beroerd bent om de filmpjes die ik daarover heb gepost te bekijken, voel ik me niet geroepen om die info hier nogmaals voor je weg te tikken.
Denk je dat het eten van suiker hetzelfde effect heeft als wanneer die suiker rechtstreeks in je bloedbaan wordt geinjecteerd?
Dus er is geen verschil tussen iets eten en iets rechtstreeks in je bloedbaan injecteren?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:32 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die filmpjes heb ik al veel vaker gezien, net als de anderen hier. Het is ook niet erg dat er opnieuw naar verwezen word maar het is nu gewoon *dump 2 video's* en dat was het
Thiomersal is geen pure kwik, en wat in een vis zit wel. Je eet dus pure kwik, en je krijgt 5 microgram thiomersal ingespoten.
Thiomersal wordt gewoon door het lichaam afgebroken overigens.
Maar dat beetje Trometamol gaat die bijwerkingen niet zomaar veroorzaken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:26 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat zijn slechts de vulstoffen, waar de vloeistof hoofdzakelijk uit bestaat (vulstoffen richten overigens ook vaak de meeste schade aan). In dit geval geldt dat met name voor Trometamol: Hypertone oplossingen kunnen ernstige bijwerkingen veroorzaken, zoals levercelnecrose. Bij verminderde nierfunctie kan hyperkaliëmie ontstaan, dit in tegenstelling tot de andere alkaliserende middelen die juist hypokaliëmie kunnen veroorzaken. Te snelle toediening kan leiden tot metabole alkalose.
De werkzame stof per dosis van 0,5 ml CELVAPAN:
A/Vietnam/1203/2004 (H5N1) 7,5 microgram
Ja, negeer de rest van mijn post gewoonquote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:33 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dus er is geen verschil tussen iets eten en iets rechtstreeks in je bloedbaan injecteren?
Het is ook niet dat beetje, na 3 weken krijg je immers je 2e vaccinatie.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:34 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Maar dat beetje Trometamol gaat die bijwerkingen niet zomaar veroorzaken.
Hyper- en hypokaliëmie klinkt op het eerste gezicht heel ernstig, maar daar ga je niet zomaar dood aan.
Metabole alkalose klinkt nog enger. Dat wordt echter weer bijgeregeld via andere feedbackkringen, zoals verhoging/verlaging van de ademhaling via CO2 -> H2CO3 -> pH effect.
Heb je helemaal gelijk in, maar even ter nuancering, het zit alleen in de suspensie, die moet gemengd worden met de emulsie op een 50/50 basis, dus je krijgt er 2.5mg van binnen. En je lichaam breekt thimerosal af, waarna het overgrote deel binnen 3 weken je lichaam heeft verlaten. Ter info, het RIVM adviseert een max dagelijkse inname van 0,08 mg/kg lichaamsgewicht van methylkwik (aangezien dit de meeste overeenkomst heeft met thimerosal wordt hiermee gerekend) en de WHO ~0,40 mg/kg. Uitgaande van een volwassene hebben we het over 70x 0.08 = 5,6 mg/dag, dus 2x zoveel als een H1N1 vaccinatie als we de Nederlandse cijfers nemen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
5 microgram mag voor velen als een heel kleine hoeveelheid klinken, maar dat is het niet. Ik heb overigens ook niet de behoefte om jou daarvan te overtuigen. Ik reik nu enkel wat informatie aan, het is je eigen verantwoordelijkheid om daar iets mee te willen doen of niet. Mij maakt dat allemaal niet uit
Nee, per dosis van 0,5 ml injectievloeistof (suspensie en emulsie worden gemengd tot die injectievloeistof omdat de injectievloeistof voor gebruik geschud dient te worden), bevat het 5 mg thimerosal.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, maar even ter nuancering, het zit alleen in de suspensie, die moet gemengd worden met de emulsie op een 50/50 basis, dus je krijgt er 2.5mg van binnen. En je lichaam breekt thimerosal af, waarna het overgrote deel binnen 3 weken je lichaam heeft verlaten. Ter info, het RIVM adviseert een max dagelijkse inname van 0,08 mg/kg lichaamsgewicht van methylkwik (aangezien dit de meeste overeenkomst heeft met thimerosal wordt hiermee gerekend) en de WHO ~0,40 mg/kg. Uitgaande van een volwassene hebben we het over 70x 0.08 = 5,6 mg/dag, dus 2x zoveel als een H1N1 vaccinatie als we de Nederlandse cijfers nemen.
Klopt, evengoed weet je dat nooit helemaal zeker, en zou je dus eerst moeten wachten op gegevens daarover voor je miljoenen doses gaat inkopen en die onder je bevolking gaat verspreiden.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:02 schreef Dragorius het volgende:
Influenza-vaccins verschillen onderling doorgaans niet zozeer. De enige aanpassing in de samenstelling is vaak enkel de influenza-soort zelf
Maar inderdaad, het staat iedereen vrij om zelf de keuze te maken. We kennen gelukkig geen verplichting
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |