abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74074344
Welkom in het centrale vaccinatietopic.
Hier kun je al je vragen, bedenkingen en theorieën kwijt wat betreft vaccinaties. De meningen verschillen af en toe sterk, maar laten we het wel vriendelijk houden. Geen linkdumps, geen persoonlijke aanvallen en zeker geen Nazi vergelijkingen.

Hoe werkt een vaccinatie
De wikipedia artikels onder nuttige links geven een mooie uitleg. Ter zijner tijd kan iemand hier een korte uitleg aan de OP toevoegen.

Voorgaande topics
Verplicht?
Journalist klaagt de VN e.a. aan voor poging tot genocide II
Ik laat me niet inenten, hoor !! #6
[Centraal] Vaccinatietopic: Een samenzwering of niet?
[Centraal] Vaccinatietopic: We prikken vrolijk verder
Vaccinatietopic: Gaatjes prikken is slecht voor je gezondheid!
Vaccinatietopic: Door het oog van de naald
Vaccinatietopic #5 Vol ziektesymptomen

Nuttige links
Mexicaanse griep - Themaforum over de Mexicaanse Griep
Handige FLU linkjes, achtergronden en bronnen
http://en.wikipedia.org/wiki/Vaccine
http://en.wikipedia.org/wiki/Vaccination
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ - Zoekmachine met medisch-wetenschappelijke resultaten
http://www.rivm.nl/rvp/ - Rijksvaccinatieprogramma
http://www.who.int/en/

Vaste posters

Populaire onderwerpen
Omdat sommige onderwerpen een hot issue zijn hier een aantal linkjes naar waar ze eerder besproken zijn. Het onderwerp is niet gesloten, je mag altijd iets toevoegen aan de discussie!

Brits meisje overleden na vaccinatie #1
Jane Burgermeister #1
Mexicaanse Griep labwerk #1
Squalene #1
Tamiflu bijwerkingen #1
Testen geneesmiddelen #1
Thiomersal #1 #2

Deze OP is terug te vinden in de Fok!Wiki

[ Bericht 2% gewijzigd door ToT op 26-10-2009 13:15:30 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_74074351
Terugkomend op je post m.b.t. schadeclaims > Er is vast wel een verhaaltje aan te breien dat dit niet waar is en dat de overheid zoiets verzint
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74074388
Nja, wil wel even gaan zoeken want mn browser is gecrasht maar die uitspraken zijn van ver voor de hype en staan zwart op wit bij de overheids-beslissingen.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_74074447
Jij bent snel! Maar geen catchy titel?
En voeg het vorige deel ook ff toe!
pi_74074497
Prik jij er een leuke titel bij?
Mr. Prolapse 2009
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:49:42 #6
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74074580
Ik heb het ook wel eens aan proberen te kaarten Sommige mensen beweren dat bigpharma zoveel winst maakt, maar als je dan vraagt hoeveel en waarom dat te veel is krijg je geen antwoord
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_74074586
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:44 schreef ToT het volgende:
Jij bent snel! Maar geen catchy titel?
En voeg het vorige deel ook ff toe!
Als ik af ga op de laatste 2 paginas van het vorige topic zou de titel niet zo netjes zijn
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:53:04 #8
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_74074676
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:49 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Als ik af ga op de laatste 2 paginas van het vorige topic zou de titel niet zo netjes zijn
"BigFarma! De arme sloebers..."
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_74074723
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

"BigFarma! De arme sloebers..."
Ow me like!
Kan hem alleen helaas niet aanpassen...
pi_74074740
Zo, aangepast, game on
Mr. Prolapse 2009
pi_74075178
De titel dekt de lading denk ik altijd maar.

Overigens wel de seizoensprik gehad, dagje lamme arm gehad, nu weer prima.
Mr. Prolapse 2009
pi_74075193
als dat er in zit zeg ik ook nee
pi_74075243
Crap, de grootte van de usericons van de vaste bezoekers is vernaggeld!

Edit: Fixed!
pi_74075246
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:11 schreef oompaloompa het volgende:
als dat er in zit zeg ik ook nee
Oompa, waar is je "sense of adventure"

zullen we nu maar stoppen met de slowchat?
Mr. Prolapse 2009
pi_74077458
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:10 schreef Dragorius het volgende:
De titel dekt de lading denk ik altijd maar.

Overigens wel de seizoensprik gehad, dagje lamme arm gehad, nu weer prima.
Krijg jij ook een oproep voor de H1N1 variant? Ik haal nooit een griepprik, dit terwijl ik er wel voor op de lijst sta als ex hartpatiënt, maar de H1N1 wil ik denk ik wel hebben.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74077478
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:25 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Krijg jij ook een oproep voor de H1N1 variant? Ik haal nooit een griepprik, dit terwijl ik er wel voor op de lijst sta als ex hartpatiënt, maar de H1N1 wil ik denk ik wel hebben.
Nope, ik heb deze vanuit mijn werk gekregen (ieder jaar doen ze dat)
Mr. Prolapse 2009
pi_74133737
Terug Vind Prik
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_74133765
Van de Frontpage:

Het 16-jarig Zeeuws meisje dat volgens de GGD Zeeland gisteren mogelijk aan de Mexicaanse griep overleed, blijkt niet door die ziekte te zijn bezweken. Dat maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vandaag bekend. "Er was zelfs überhaupt geen sprake van griep", aldus een woordvoerder van het instituut. Waar het meisjes uit Sint Philipsland wel aan is overleden, kon de zegsman niet vertellen. Ze werd eergisteren ziek en overleed gisteren in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.
pi_74138187
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:20 schreef ToT het volgende:
Van de Frontpage:

Het 16-jarig Zeeuws meisje dat volgens de GGD Zeeland gisteren mogelijk aan de Mexicaanse griep overleed, blijkt niet door die ziekte te zijn bezweken. Dat maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vandaag bekend. "Er was zelfs überhaupt geen sprake van griep", aldus een woordvoerder van het instituut. Waar het meisjes uit Sint Philipsland wel aan is overleden, kon de zegsman niet vertellen. Ze werd eergisteren ziek en overleed gisteren in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.

Blijft natuurlijk klote Maar toont vooral aan hoe snel media dankzij een dom suggereerfoutje van de GGD daar de hype weer volop oppikken.
Mr. Prolapse 2009
pi_74157115
@ Frontpage:

De BBC meldt dat de spelers in de Engelse Premier League de komende weken niet mogen spugen op het veld. De Engelse GGD, de Health Protection Agency, zegt dat spugen de kans op de Mexicaanse griep verhoogt.

In de Premier League is bij een aantal spelers van Blackburn Rovers en Bolton Wanderers de Mexicaanse griep vastgesteld. "Spugen is niet alleen walgelijk. Het is tevens onhygiënisch en ongezond vooral dicht in de buurt van anderen. Dat verhoogt het risico van infectie-overdracht," aldus de HPA.

De trainer van Chelsea, Carlo Ancelotti, zei gisteren in een reactie dat hij zich geen zorgen maakt over een eventuele besmetting. "Maar we nemen wel onze voorzorgsmaatregelen."

Zijn collega bij Blackburn Rovers, Sam Allardyce, waar bij drie spelers de griep werd vastgesteld, zegt in een reactie op Ancelotti dat het dan waarschijnlijk al te laat is. Volgens Allardyce is Chelsea afgelopen weekend al door een paar spelers besmet. "Daar is geen enkele twijfel over. Als je kijkt naar de medische kant ervan, is het een van de meest besmettelijke virussen die we hebben gehad."
pi_74157212
Ook van de frontpage:

Momenteel worden gemiddeld tien mensen per dag met Mexicaanse griep opgenomen in het ziekenhuis, van wie één op de intensive care ligt. Dit heeft minister Ab Klink van Volksgezondheid vandaag gezegd in het tv-programma Goedemorgen Nederland.

Hij acht de kans "vrij groot" dat ook kinderen worden toegevoegd aan de risicogroepen die worden ingeënt tegen de Mexicaanse griep. Klink krijgt volgende week het advies daarover dat hij heeft gevraagd aan de Gezondsheidsraad. Volgens hem is dat "ruim op tijd" om deze groep te vaccineren. Of er voldoende vaccins zijn, hangt of van hoe groot de leeftijdscategorieën zijn.
pi_74162111
Ik las ergens dat er 7 van de 33 miljoen voorhanden zijn, daar kon je aardig wat kindjes mee prikken.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_74163332
Check Nederland 2 nu, over of het wel zo verstandig is om die prik te halen.
pi_74164370
*wacht uitzendinggemist af*
Was het wat / welke deskundigen waren er?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')