quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:03 schreef CihV het volgende:
Om nog even terug te komen op de urenadministratie in harmony: wat inderdaad overeenkomt is het totaal aantal plusuren in het betreffende tijdvak met wat op het salarisstrookje als meeruren berekend staat. Maar wat me enigszins zorgen baart is wat er op de harmonyuitdraai in de kolom '+- uren' en 'werktijd' staat:
Als ik bijvoorbeeld 8 uur en 15 minuten gewerkt heb is dit in harmony ingevoerd als drie aaneengesloten diensten van 7:00-15:15. Op een contract van 5 uur per week zou ik dan 3:15 meeruren maken en de werktijd zou bedragen 8:15.
Nu komt het: harmony geeft respectievelijk 2:30 meeruren en de werktijd bedraagt 7:30. De fout zit dus in de weergave van de meeruren; weet iemand hoe dit komt en hoe dit zit? Waarom heb ik niet 3:15 aan meeruren maar 2:30? Want minder +/-uren in harmony betekent minder meeruren op je salarisstrookje...
Ik heb hier overigens een uitdraai van de eerste week in het tijdvak 31-08 / 27-09, dus de meeruren op de harmonyuitdraai zijn nog niet gecumuleerd.
Ik denk dat ik het weet: In een dienst die langer duurt dan 6 (?) uur zit altijd 3 kwartier lunchpauze. Deze lunchpauze wordt niet doorbetaald. Dus een dienst van 07.00 - 15.15 is dan geen 8.15 uur, maar 7.30. In het oude systeem (WIR) stond dit als bijv. 07.00 - 12.00 + 12.45 - 15.15, maar bij Harmony kun je alleen aan de totalen zien of er lunchpauzes zijn afgehaald.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:20 schreef xxiessiexx het volgende:
Vorig topic: [Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 45 De Herfst in!
Laatste bericht:
[..]
Hier is ie alweer voorbij.quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:44 schreef CHEVHB het volgende:
Herfstvakantie, dus in de herfstvakantie eventjes weer een weekje werken bij TNT
Ga je het zinkende schip verlaten? Waarom is dat Mobility er trouwens alleen voor medewerkers met een contract > 25 uur? Als er straks ontslagen gaan vallen volgens het afspiegelingsprincipe wordt er alleen gekeken naar leeftijd en dienstjaren, de omvang van je contract speelt geen rol. Dus deeltijdwerkers met 25 uur of minder (waaronder ikzelf) zijn ook niet veilig.quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Morgen maar eens bij het mobility kantoortje op de vestiging binnenlopen. Heb wat ideetjes.
Voordat het water te hoog komt jaquote:Op zondag 25 oktober 2009 23:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ga je het zinkende schip verlaten?
Dat zou goed kunnen; ik kijk binnenkort wel even het dienstenrooster na om te zien of er een pauze in staat opgenomenquote:Op zondag 25 oktober 2009 16:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het weet: In een dienst die langer duurt dan 6 (?) uur zit altijd 3 kwartier lunchpauze. Deze lunchpauze wordt niet doorbetaald. Dus een dienst van 07.00 - 15.15 is dan geen 8.15 uur, maar 7.30. In het oude systeem (WIR) stond dit als bijv. 07.00 - 12.00 + 12.45 - 15.15, maar bij Harmony kun je alleen aan de totalen zien of er lunchpauzes zijn afgehaald.
Als je je uren doorgeeft kun je dus het beste erbij zetten of de tijden die je doorgeeft inclusief of exclusief mp (middagpauze) zijn. Wat je ook kunt doen is, wanneer je geen lunchpauze genomen hebt terwijl deze wel in je dienst zit, je eindtijd gewoon 45 min. later te schrijven.
Succes ermee, ik heb het wel een beetje gehad met dat toekomst VBG. Volgens de planning werden er van de zomer (we draaien sinds juni op dat toekomst VBG gedoe) per week 41!! manuren teveel uitgegeven. Ik snap niet dat ze dan niet inzien dat 't systeem gewoon niet werktquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe teamindeling bij ons vanwege de komst van Toekomst VBG is inmiddels bekend. Voor mij verandert er niet zo gek veel, behalve een andere teamcoach, een ander teamnummer en als ik moet sorteren een andere manier van werken, maar de mensen blijven hetzelfde. ze gaan het met vier teams minder proberen nu.
Ik wil niet weten hoe erg 't wordt als ze straks alle fulltimers eruit gaan gooien... Bij ons was er trouwens een fulltimer die al 18 jaar in dienst is geweest op een wel heel lullige manier op staande voet ontslagen... Nu krijg je dus gewoon dat soort grapjes.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ach, zonder Toekomst VBG was het al een geklooi met de uren. Dat zal alleen maar erger worden
Minimaal 5 zaterdagen per jaar. Je kan je verlofuren opvragen bij je teamcoach.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:04 schreef Juninho8 het volgende:
Ik werk al een paar jaar op zaterdag ongeveer 4 uurtjes (2 diensten). Weet iemand hoeveel dagen betaald verlof je hebt per jaar? En is dit ergens op te vragen? Wil binnenkort een paar zaterdagen vrij nemen maar weet niet of dat betaald verlof wordt.
Veel oud collega's van mij werken inmiddels tot volle tevredenheid bij parkeerbeheer. Hoger salaris, betere sfeer op de werkvloer, goede interne opleiding, als er betaald parkeren in jouw regio zit, is dit een goede optie (zeker gezien het betere salaris).quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Morgen maar eens bij het mobility kantoortje op de vestiging binnenlopen. Heb wat ideetjes.
Ik zoek toch meer in de richting waar ik ooit in gestudeerd heb.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:54 schreef TokenW het volgende:
[..]
Veel oud collega's van mij werken inmiddels tot volle tevredenheid bij parkeerbeheer. Hoger salaris, betere sfeer op de werkvloer, goede interne opleiding, als er betaald parkeren in jouw regio zit, is dit een goede optie (zeker gezien het betere salaris).
Nou, wat dacht je van drie stuksquote:Op maandag 26 oktober 2009 20:17 schreef Sapphira het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel HAH er morgen is.
Tsja, maar voor dat beroep moet je dan ook wel wat kunnen incasseren lijkt me. Je zal in ieder geval regelmatig te maken krijgen met scheldpartijen als klanten het niet eens zijn met hun bon.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:54 schreef TokenW het volgende:
[..]
Veel oud collega's van mij werken inmiddels tot volle tevredenheid bij parkeerbeheer. Hoger salaris, betere sfeer op de werkvloer, goede interne opleiding, als er betaald parkeren in jouw regio zit, is dit een goede optie (zeker gezien het betere salaris).
Nou, als je dit topic leest heb je als postbode ook best te maken met mensen die niet willen wachten op hun post, etc..quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:09 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Tsja, maar voor dat beroep moet je dan ook wel wat kunnen incasseren lijkt me. Je zal in ieder geval regelmatig te maken krijgen met scheldpartijen als klanten het niet eens zijn met hun bon.
Er gaan maar twee uren af. Je contracturen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:11 schreef Juninho8 het volgende:
en als ik dus 2 diensten verlof neem op zaterdag dan krijg ik gewoon die 4 uur uitbetaald en gaan er 4 uur van het verlof af?
Valt toch wel mee? Of was het een wijk waar veel minder tijd voor stond?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:37 schreef Sapphira het volgende:
Pfff.. Net klaar met lopen.. 3 uur en half over gedaan. -_-'
Normaal gezien duren deze 2 wijken samen 2 uur tot 2 en half uur.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:41 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Of was het een wijk waar veel minder tijd voor stond?
Ah oke, maar je had zeker een hoop HAH?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:55 schreef Sapphira het volgende:
[..]
Normaal gezien duren deze 2 wijken samen 2 uur tot 2 en half uur.
Nouja vorige week dinsdag heb ik samen met diegene waar ik mee meeliep 4 uur over die 2 wijken gedaan.![]()
Oh lol, ik zie nu dat je je post een beetje hebt uitgebreidquote:
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:57 schreef ellenatmars het volgende:
Morgen dus om half 8 beginnen met de "opleiding"Vraag me eigenlijk af of daar een hele dag aan op gaat? Vrijdag ga ik in ieder geval ook weer om half 8 mee met iemand... Nouja, ik zie het morgen wel
Ik heb in ieder geval er al zin in
...als het droog blijft....
Meer dan 50 uur mag officieel zeker niet, een zaterdagbesteller mag maximaal 9:30 per dag werken en 37,5 uur per week. Meer dan 50 uur? Tot hoe laat was je bezig dan? Dit jaar heb ik 1 keer meer dan 50 uur gewerkt, maar daar zaten dan wel 3 dagen bij waar ik tot 19:15 aan het bezorgen was.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:48 schreef Viper86 het volgende:
Tis op zich een lange loop. Maar het hangt er ook vanaf of je daarnaast nog veel gedaan hebt: ben je al vroeg begonnen, heb je al veel wijken voorbereid, doe je het rustig aan of werk je vrij snel en gestresst, heb je de voorgaande dagen al veel gedaan of ben je de dag fit begonnen etc. etc.
Als ik de hele week alleen maar ben wezen studeren en in de schoolbanken heb gezeten, dan knal ik altijd door de zaterdagdienst heen. Maar als ik veel andere bezigheden heb ondernomen de voorgaande dagen, zoals sporten, extra gewerkt hebben etc., dan vind ik een werkdag al een stuk zwaarder.
Dat valt vooral op in de zomerperiode en in de KNJ - periode. Ik heb afgelopen zomer weken gewerkt van 50 ( mag dat eigenlijk wel?) uur en op het laatst loop je eigenlijk alleen nog maar een beetje te slenteren en gaat de werksnelheid drastisch naar beneden.
Niet mèèr dan 50 uur. Gewoon 50 uur, maar dat kan ook 49,5 of 50,8 uren zijn geweest. Exact 50 uur is wat lastig te halen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 02:03 schreef TokenW het volgende:
[..]
Meer dan 50 uur mag officieel zeker niet, een zaterdagbesteller mag maximaal 9:30 per dag werken en 37,5 uur per week. Meer dan 50 uur? Tot hoe laat was je bezig dan? Dit jaar heb ik 1 keer meer dan 50 uur gewerkt, maar daar zaten dan wel 3 dagen bij waar ik tot 19:15 aan het bezorgen was.
Vervelend.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:54 schreef richbitch het volgende:
Heb 'n week geleden al gesolliciteerd op een tijdelijke baan, zou na vijf dagen reactie krijgen.. helaas nog niks
Niet wat tips?quote:
Ik werd binnen 2 dagen al gebeld, dus heb er geen ervaring mee. Er is in dit topic wel vaker iemand geweest die niet gebeld werd en daar is als ik het goed heb ook geen oplossing voor gevonden. Heb er zelf niet zo'n verstand van. Ik werd toen gebeld door de teamcoach in een dorp hier 5 km vandaan, ze hadden even verkeerd begrepen waar ik wilde werken (in m'n eigen dorp dus), maar ik werd toen netjes doorgestuurd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:01 schreef richbitch het volgende:
[..]
Niet wat tips?
Kijken of ik kans zie om ze een keer te bellen morgen.
Gaat dit trouwens allemaal centraal of per provincie oid?
Ik ben zaterdagbesteller en werk heel vaak meer als 40 uur..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 02:03 schreef TokenW het volgende:
[..]
Meer dan 50 uur mag officieel zeker niet, een zaterdagbesteller mag maximaal 9:30 per dag werken en 37,5 uur per week. Meer dan 50 uur? Tot hoe laat was je bezig dan? Dit jaar heb ik 1 keer meer dan 50 uur gewerkt, maar daar zaten dan wel 3 dagen bij waar ik tot 19:15 aan het bezorgen was.
Telefoonnummers van vestigingen krijg je als buitenstaander niet. Als je geluk hebt werkt er iemand van dit topic in de vestiging waar je gesoliciteerd hebt, die kan dan intern navragen. Dus als je even zegt waar je gesolliciteerd hebt...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:54 schreef richbitch het volgende:
Heb 'n week geleden al gesolliciteerd op een tijdelijke baan, zou na vijf dagen reactie krijgen.. helaas nog niks
zonder HAH bespaar je veel tijd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:11 schreef Sapphira het volgende:
Vandaag 2 uur en 45 minuten over mijn 2 wijken gedaan. En er was 1 HAH bij.
Toch al een stuk sneller dan gisteren.Al snap ik nog steeds niet dat je 2 uur over die 2 wijken kan doen. Dat lukt me nooit!
Elke beweging moet in het teken staan van snelheid/doorwerken. Alle meters die je loopt moet je snel afleggen. Ook: als je 10 m. moet om naar de volgende brievenbus te komen doe je dat met de fiets en niet lopend, ook al heb je daar geen zin in. Alle post moet lopend/fietsend gesorteerd worden, zodat je niet stil te staan voor een brievenbus.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:11 schreef Sapphira het volgende:
Vandaag 2 uur en 45 minuten over mijn 2 wijken gedaan. En er was 1 HAH bij.
Toch al een stuk sneller dan gisteren.Al snap ik nog steeds niet dat je 2 uur over die 2 wijken kan doen. Dat lukt me nooit!
Er gebeurt niets , maar volgens de zaterdagbestellersCAO mag het niet. Als je meer wilt en kan werken gewoon doen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:45 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ik ben zaterdagbesteller en werk heel vaak meer als 40 uur..
Waar staat dat het niet mag en wat gebeurt er als ik er wel over 37,5 uur heen ga?
Gesorteerd?!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:38 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Elke beweging moet in het teken staan van snelheid/doorwerken. Alle meters die je loopt moet je snel afleggen. Ook: als je 10 m. moet om naar de volgende brievenbus te komen doe je dat met de fiets en niet lopend, ook al heb je daar geen zin in. Alle post moet lopend/fietsend gesorteerd worden, zodat je niet stil te staan voor een brievenbus.
Het zal vermoeiend zijn, maar dan heb je wel tijdswinst.
Echter heb ik er een tijdje geleden zelf voor gekozen om weer op normale snelheid te werken. Ik had geen zin meer om elke werkdag helemaal bezweet thuis te komen, samen met het gevoel alsof ik de avondvierdaagse in een dag heb gelopen.
Hé, dat is niet erg leuk zulke reacties idd. Moet je zaterdag diezelfde wijk alleen doen dan? Kun je evt niet bij je TC aangeven dat je liever met een kleinere wijk begint?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:12 schreef ellenatmars het volgende:
Nou. Net terug van m'n eerste werkdag. Smorgens al een hoop gezeik wie mij nou mee zou nemen (neee! ik ben om half 1 klaar! ik ga dat niet doen! blablabla), en dan meteen een wijk van 4 uur. Echt niet leuk om mee te beginnen... Weet niet of ik dat zaterdag wel trek in m'n eentje hoor... dan ben ik dalijk een uur of 6-7 bezig met 1 wijk :S
Ik heb altijd een kar achter de fiets met daarop alle blauwe en rode bakken. Dan pak ik uit het rode bakje de goede straat en pak ik de post voor die straat uit de blauwe bakken. ( moet je wel ff alle blauwe bakken naast elkaar zetten zodat je het er makkelijk uit kunt pakken ) En dan al lopend zet ik de blauwe bakken - post tussen de rode bakjes - post.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:46 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Gesorteerd?!Of bedoel je dat het stapeltje post voor een huis vast klaar hebt liggen? Je gaat toch niet serieus post sórteren onder het lopen?
Haha, nee even serieus nou.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:20 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik heb altijd een kar achter de fiets met daarop alle blauwe en rode bakken. Dan pak ik uit het rode bakje de goede straat en pak ik de post voor die straat uit de blauwe bakken. ( moet je wel ff alle blauwe bakken naast elkaar zetten zodat je het er makkelijk uit kunt pakken ) En dan al lopend zet ik de blauwe bakken - post tussen de rode bakjes - post.
Wij mogen geen schoenen met veters meer aan, ook struikelgevaar idd. Bovendien kost het strikken van veters onderweg te veel tijd, iedereen loopt hier dus op schoenen met klittenband.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat vindt de Arbodienst hier trouwens van? Wij kregen laatst nml tijdens het werkoverleg te horen dat je ivm veiligheid (struikelen enzo) eigenlijk helemaal niet naar de post mag kijken tijdens het lopen, maar dat je dat pas mag doen als je voor de deur staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg Viper, breng ze niet op ideeën. Straks wordt dit nog serieus als nieuwe vorm van bestellen geïntroduceerd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:20 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik heb altijd een kar achter de fiets met daarop alle blauwe en rode bakken. Dan pak ik uit het rode bakje de goede straat en pak ik de post voor die straat uit de blauwe bakken. ( moet je wel ff alle blauwe bakken naast elkaar zetten zodat je het er makkelijk uit kunt pakken ) En dan al lopend zet ik de blauwe bakken - post tussen de rode bakjes - post.
Sociaal hierquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Telefoonnummers van vestigingen krijg je als buitenstaander niet. Als je geluk hebt werkt er iemand van dit topic in de vestiging waar je gesoliciteerd hebt, die kan dan intern navragen. Dus als je even zegt waar je gesolliciteerd hebt...
Whaha grapjasquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:20 schreef Viper86 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb even een gemaakt met mijn mobiel van Viper86 die de nieuwe efficiente werkmethode (lopend/rijdend sorteren) uitprobeert.
(vanaf ongeveer 2.00 min.....)
Hehe, leuk filmpje, ben nu ook de andere delen aan het kijken. Die postbode heeft wel een conditie zeg, hij sleurt z`n fiets mee op een heuvel om ook nog eens een stel wielrenners in te halen in het 11e filmpje.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb even een filmpje gemaakt met mijn mobiel van Viper86 die de nieuwe efficiente werkmethode (lopend/rijdend sorteren) uitprobeert.
(vanaf ongeveer 2.00 min.....)
(Jacques Tati)quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Louis de Funès blijft geniaal.
Ze zullen de tijdelijke pas op een gegeven moment ook weer nodig hebben, mja uit eigen ervaring weet ik dat je sowieso overal zelf even achteraan moet zitten. Als je iets tegen mijn tc zegt gaat het soms het ene oor in en tien seconden later ontglipt het stiekem het andere oor.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:23 schreef Bloemhof het volgende:
Ik werk er nu sinds eind vorige maand, maar zou al 2 weken terug iets van een pas krijgen. Ik had al een pasfoto bij mijn postbode + ingeleverd. Maar niks meer iets van gehoord.
Kan je toch weer twee kauwgompjes halen bij de sigarenboerquote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:30 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag was de koffie gratis op het werk, dat is toch weer 10 cent winst.
Tss, verkapte ik-heb-een-iphone-postquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 01:23 schreef Viper86 het volgende:
Ik zal morgen beter antwoorden, op mijn iphone kan ik niet zo goed meerdere berichten quoten.
Alleen in het westen gelukkigquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:27 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Tss, verkapte ik-heb-een-iphone-post![]()
Morgen gaat het regenen las ik, terwijl het de hele week droog is geweest
xDquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:27 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Tss, verkapte ik-heb-een-iphone-post![]()
Morgen gaat het regenen las ik, terwijl het de hele week droog is geweest
Hou je mondquote:
xD xD Oke xPquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:20 schreef Viper86 het volgende:
[..]
xD
Bij mij is iphone synoniem voor gsm. Dat woord gebruik eigenlijk nooit meer. xP
Maar ik zal wat voorzichtiger proberen te zijn met het woord iphone.
Die smileys heb ik van een zaterdagwerkster waar ik wel veel mee sms en msn. En die gebruikt die smileys vet vaak. xD xP xO .-. D; n.nquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:59 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hou je mond![]()
[..]
xD xD Oke xP
Sorry, zo flauw
Ik heb medelijden met jequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:43 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Die smileys heb ik van een zaterdagwerkster waar ik wel veel mee sms en msn. En die gebruikt die smileys vet vaak. xD xP xO .-. D; n.n
Nee, je wordt gestraft. Meestal loopt deze persoon dan een dag of 2 met jou mee, en omdat jouw wijken vervolgens de enige wijken zijn die hij/zij kent, ben jij je wijkjes kwijt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 14:57 schreef elManiaco het volgende:
Krijg je als medewerker van TNT een bonus of iets als je een nieuwe werknemer binnen haalt?
Waar een verhoogde hartslag al niet goed voor isquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons op kantoor waren wat afwezigen, waardoor ik de post pas om 13.10 had. Heb me wat kwaad gemaakt en was daardoor inclusief reclame in 2:35 klaar, terwijl ik er normaal drie uur over doe
Die was niet veel hoger dan normaalquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:28 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Waar een verhoogde hartslag al niet goed voor is
Je maakt jezelf normaal ook kwaad?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die was niet veel hoger dan normaal
nooit eigenlijkquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:42 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Je maakt jezelf normaal ook kwaad?
Nou, mooi tochquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons op kantoor waren wat afwezigen, waardoor ik de post pas om 13.10 had. Heb me wat kwaad gemaakt en was daardoor inclusief reclame in 2:35 klaar, terwijl ik er normaal drie uur over doe
Het eerste loonstrookje geeft aan wat je in een maand verdient met je contracturen. Overwerk komt een maand later erbij. Je moet je tijden zelf doorgeven aan je teamcoach. Er is voor elke wijk wel vastgesteld hoelang je er maximaal over mag doen, maar als nieuweling lukt dat niet, dus zie dat als een strevenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:01 schreef RidiculeJvP het volgende:
Ik had een aantal vraagjes,
hoe werkt het precies met uren?
Ik hoorde iets met het aantal uren dat ze denken dat je erover doet ofzo?
dat is wel zuur want ik ben net nieuw en doe dus overal wat langer over![]()
En ik wil nog even zeuren over het feit dat je bij TNT niet in avonden kan werken
kan wel wat extra uren gebruiken:P
Oja, ik kreeg ook al loon voordat ik zelfs gewerkt had, waar is dit voor? staat niet op het loonstrookje...
Kan wel, bij de businessbalue bv. Is alleen niet zon leuk werkquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:01 schreef RidiculeJvP het volgende:
En ik wil nog even zeuren over het feit dat je bij TNT niet in avonden kan werken
kan wel wat extra uren gebruiken:P
Oja, ik kreeg ook al loon voordat ik zelfs gewerkt had, waar is dit voor? staat niet op het loonstrookje...
Ja. dat kan volgens mij wel. Maar inleveren bij postkantoor kan ook.quote:Op zondag 1 november 2009 16:23 schreef CHEVHB het volgende:
Ik vroeg me even af, heb hier een pakket die ik wil laten versturen. Aangetekend.. nu heb ik alles verpakt.. kan ik nu morgen/dinsdag naar de TNT gaan en dit afgeven? Dat ik daar betaal voor het geld om te versturen?
Da's wel flauw jaquote:Op maandag 2 november 2009 09:42 schreef tntster het volgende:
bij ons zaterdag redelijk wat post, alles was om 12 uur klaar met natuurlijk de c1000 h.a.h.
Wel vreemd dat op sommige kantoren de zaw-ers een kadobon hebben gekregen voor de h.a.h. en bij ons dus weer net niet![]()
Wtfquote:Op maandag 2 november 2009 18:00 schreef CHEVHB het volgende:
Ik zag gisteren om 19.30 nog een collega fietsen die pas op de helft van zijn wijk was.. terwijl er geen HAH was.. NIETS. Maar hij is nooit voor 18.00 uur klaar
Er gaan al geruchten rond dat hij ontslagen gaat wordenquote:Op maandag 2 november 2009 18:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
WtfJe moet toch voor 17.00 uur klaar zijn?
Half acht, da's toch raar als je dan pas post in de bus krijgt
Ah. Hij is gewoon überlangzaam dus. Als je nou in de KNJ-periode laat klaar bent, oke, maar niet deze dagen. Je bedoelde zeker ipv gisteren zaterdag?quote:Op maandag 2 november 2009 18:04 schreef CHEVHB het volgende:
[..]
Er gaan al geruchten rond dat hij ontslagen gaat worden
Wat een kneusquote:Op maandag 2 november 2009 22:46 schreef CHEVHB het volgende:
Zijn post staat om 10.45 klaar, en hij begint om 14.00 uur
Neem dan zelf ontslagquote:Op maandag 2 november 2009 23:30 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hoelang werkt hij er al dan? Misschien werkt die man er al jaren en doet nu juist zijn best om ontslagen te worden.
Haha ik moest lachen! hij is nu 32! Hij werkt er al ik dacht 20 jaar ofzo..quote:Op maandag 2 november 2009 23:30 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hoelang werkt hij er al dan? Misschien werkt die man er al jaren en doet nu juist zijn best om ontslagen te worden.
+ het VBG/bestelgebied waar je onder valt? Of is dat weer te privé.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:21 schreef xxiessiexx het volgende:
De OP is trouwens hevig aan vernieuwing toe... Misschien leuk om een lijstje te maken met de mensen die hier vaak rondhangen?
Ja ik zat te denken aan je nickname met daarachter je voornaam en inderdaad eventueel waar je werkt (kan ook in provincies opgedeeld worden als er mensen zijn die niet gevonden willen worden door hun werkgeverquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:47 schreef Viper86 het volgende:
[..]
+ het VBG/bestelgebied waar je onder valt? Of is dat weer te privé.
Nog steeds niet gebeld?quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:28 schreef richbitch het volgende:
Mensen die in Groningen-stad werken?
Welkom bij TNT Post.quote:
Idd. Als je zegt dat je in Amsterdam werkt ben je nog redelijk anoniem. Maar als je zegt dat je in het dorp Zusenzoveelderveen met 1000 inwoners werkt met maar 5 collega's is dat al een stuk minder natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:14 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja ik zat te denken aan je nickname met daarachter je voornaam en inderdaad eventueel waar je werkt (kan ook in provincies opgedeeld worden als er mensen zijn die niet gevonden willen worden door hun werkgever).
quote:
Ja daarom. Ik woon ook in een ienieminiedorpje en heb bovendien een best aparte naam dus ben dan nogal traceerbaarquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:34 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Idd. Als je zegt dat je in Amsterdam werkt ben je nog redelijk anoniem. Maar als je zegt dat je in het dorp Zusenzoveelderveen met 1000 inwoners werkt met maar 5 collega's is dat al een stuk minder natuurlijk.
Uiteraardquote:Op woensdag 4 november 2009 12:21 schreef Sapphira het volgende:
Mag ik ook in het lijstje?![]()
![]()
Sapphira, Leiden
Dat is iets lichter dan de Ikea-gids..........quote:
Weigeren kan zeker. Maar een brief die op de deur gehangen is, daar mogen we niet op letten. Dat kan namelijk iedereen doen, ook iemand anders dan de geadresseerde.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:14 schreef fespo het volgende:
kan je ook een pakket weigeren van de postbode?
ik ben morgen werken en wil het pakket niet. retour sturen betaal ik zelf de kosten.
ik wil een A4 aan de deur hangen dat ik het pakket niet wil.
Postbezorger of zaterdagbesteller (bij het laatste verricht je ook binnen werkzaamheden)?quote:Op woensdag 4 november 2009 20:23 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik zit dus te twijfelen om evt te gaan werken bij de post als bezorger mits ze mensen nodig hebben.
Mijn vraag is dan nu wat ik ong verdien als 22 jarige?
Geld is natuurlijk niet het belangrijkste, maar vind het wel belangrijk dat je er iig wat voor krijgt.
een bezorger verdient enkele euro's per uur minder dan een zaterdagmedewerkerquote:Op woensdag 4 november 2009 20:43 schreef Dirkos1987 het volgende:
Dus als ik als bezorger zou worden verdien ik ong 8,50-9,00 bruto. Kan wel ik tevreden mee zijn
Tenzij je het aan de binnenkant van de deur hangt, uiteraard (moet er wel een ruit in de deur zitten).quote:Op woensdag 4 november 2009 19:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Weigeren kan zeker. Maar een brief die op de deur gehangen is, daar mogen we niet op letten. Dat kan namelijk iedereen doen, ook iemand anders dan de geadresseerde.
Wat Peterselieman hierboven al zegt, als bezorger verdien je aanzienlijk minder dan als zaterdagbesteller. Ik zou als ik jou was als zaterdagbesteller solliciteren op de website. Als zaterdagbesteller kan je namelijk ook doordeweeks meestal wel wat betekenen.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:43 schreef Dirkos1987 het volgende:
Dus als ik als bezorger zou worden verdien ik ong 8,50-9,00 bruto. Kan wel ik tevreden mee zijn
Aarghquote:Op woensdag 4 november 2009 22:27 schreef Nesto het volgende:
HAH, anyone?
[ afbeelding ]
http://www.hillspet.nl/
Het is eigenlijk de bedoeling dat ik van ma tm vr ga werken ja. valt me dan weer beetje tegen dat het paar euro minder isquote:Op woensdag 4 november 2009 23:21 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wat Peterselieman hierboven al zegt, als bezorger verdien je aanzienlijk minder dan als zaterdagbesteller. Ik zou als ik jou was als zaterdagbesteller solliciteren op de website. Als zaterdagbesteller kan je namelijk ook doordeweeks meestal wel wat betekenen.
(Maar dit zeg ik vanuit het perspectief van een bijbaan, ik weet niet of je er fulltime wilt gaan werken...)
Misschien zijn er nog meer opties, dat je onder het naampje zaterdagbesteller aangenomen wordt, maar doordeweeks werkt...quote:Op woensdag 4 november 2009 23:40 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk de bedoeling dat ik van ma tm vr ga werken ja. valt me dan weer beetje tegen dat het paar euro minder is
Ik kwam laatst wel iemand tegen die als zaterdagmedewerker in dienst is maar echt allerlei diensten doet en met name door de week werkt. Is iemand die de 40 al voorbij isquote:Op woensdag 4 november 2009 23:43 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Misschien zijn er nog meer opties, dat je onder het naampje zaterdagbesteller aangenomen wordt, maar doordeweeks werkt...
Ik wacht even de reacties af van de meer ervaren TNT'ers in dit topic
Als zaterdagbesteller kan je best doordeweeks werken, maar je MOET ook op zaterdag werken.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:43 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Misschien zijn er nog meer opties, dat je onder het naampje zaterdagbesteller aangenomen wordt, maar doordeweeks werkt...
Ik wacht even de reacties af van de meer ervaren TNT'ers in dit topic
Ik weet wie je bent!!quote:Op woensdag 4 november 2009 04:01 schreef TokenW het volgende:
Den Haag, Chroomstraat. Redelijk anoniem, alhoewel met het tempo dat mensen vertrekken misschien niet lang meer.![]()
Ach, het is nu voor elkaarquote:Op donderdag 5 november 2009 14:20 schreef Bloemhof het volgende:
Vandaag eindelijk goede contract getekend, had vorige keer een contract getekend van de vakantiewerk nog.. Ben nu als zaterdagbezorger sinds 19 oktober in dienst maar vandaag contract getekend.En bedrijfspas ook gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |