quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:03 schreef CihV het volgende:
Om nog even terug te komen op de urenadministratie in harmony: wat inderdaad overeenkomt is het totaal aantal plusuren in het betreffende tijdvak met wat op het salarisstrookje als meeruren berekend staat. Maar wat me enigszins zorgen baart is wat er op de harmonyuitdraai in de kolom '+- uren' en 'werktijd' staat:
Als ik bijvoorbeeld 8 uur en 15 minuten gewerkt heb is dit in harmony ingevoerd als drie aaneengesloten diensten van 7:00-15:15. Op een contract van 5 uur per week zou ik dan 3:15 meeruren maken en de werktijd zou bedragen 8:15.
Nu komt het: harmony geeft respectievelijk 2:30 meeruren en de werktijd bedraagt 7:30. De fout zit dus in de weergave van de meeruren; weet iemand hoe dit komt en hoe dit zit? Waarom heb ik niet 3:15 aan meeruren maar 2:30? Want minder +/-uren in harmony betekent minder meeruren op je salarisstrookje...
Ik heb hier overigens een uitdraai van de eerste week in het tijdvak 31-08 / 27-09, dus de meeruren op de harmonyuitdraai zijn nog niet gecumuleerd.
Ik denk dat ik het weet: In een dienst die langer duurt dan 6 (?) uur zit altijd 3 kwartier lunchpauze. Deze lunchpauze wordt niet doorbetaald. Dus een dienst van 07.00 - 15.15 is dan geen 8.15 uur, maar 7.30. In het oude systeem (WIR) stond dit als bijv. 07.00 - 12.00 + 12.45 - 15.15, maar bij Harmony kun je alleen aan de totalen zien of er lunchpauzes zijn afgehaald.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:20 schreef xxiessiexx het volgende:
Vorig topic: [Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 45 De Herfst in!
Laatste bericht:
[..]
Hier is ie alweer voorbij.quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:44 schreef CHEVHB het volgende:
Herfstvakantie, dus in de herfstvakantie eventjes weer een weekje werken bij TNT
Ga je het zinkende schip verlaten? Waarom is dat Mobility er trouwens alleen voor medewerkers met een contract > 25 uur? Als er straks ontslagen gaan vallen volgens het afspiegelingsprincipe wordt er alleen gekeken naar leeftijd en dienstjaren, de omvang van je contract speelt geen rol. Dus deeltijdwerkers met 25 uur of minder (waaronder ikzelf) zijn ook niet veilig.quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Morgen maar eens bij het mobility kantoortje op de vestiging binnenlopen. Heb wat ideetjes.
Voordat het water te hoog komt jaquote:Op zondag 25 oktober 2009 23:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ga je het zinkende schip verlaten?
Dat zou goed kunnen; ik kijk binnenkort wel even het dienstenrooster na om te zien of er een pauze in staat opgenomenquote:Op zondag 25 oktober 2009 16:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het weet: In een dienst die langer duurt dan 6 (?) uur zit altijd 3 kwartier lunchpauze. Deze lunchpauze wordt niet doorbetaald. Dus een dienst van 07.00 - 15.15 is dan geen 8.15 uur, maar 7.30. In het oude systeem (WIR) stond dit als bijv. 07.00 - 12.00 + 12.45 - 15.15, maar bij Harmony kun je alleen aan de totalen zien of er lunchpauzes zijn afgehaald.
Als je je uren doorgeeft kun je dus het beste erbij zetten of de tijden die je doorgeeft inclusief of exclusief mp (middagpauze) zijn. Wat je ook kunt doen is, wanneer je geen lunchpauze genomen hebt terwijl deze wel in je dienst zit, je eindtijd gewoon 45 min. later te schrijven.
Succes ermee, ik heb het wel een beetje gehad met dat toekomst VBG. Volgens de planning werden er van de zomer (we draaien sinds juni op dat toekomst VBG gedoe) per week 41!! manuren teveel uitgegeven. Ik snap niet dat ze dan niet inzien dat 't systeem gewoon niet werktquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe teamindeling bij ons vanwege de komst van Toekomst VBG is inmiddels bekend. Voor mij verandert er niet zo gek veel, behalve een andere teamcoach, een ander teamnummer en als ik moet sorteren een andere manier van werken, maar de mensen blijven hetzelfde. ze gaan het met vier teams minder proberen nu.
Ik wil niet weten hoe erg 't wordt als ze straks alle fulltimers eruit gaan gooien... Bij ons was er trouwens een fulltimer die al 18 jaar in dienst is geweest op een wel heel lullige manier op staande voet ontslagen... Nu krijg je dus gewoon dat soort grapjes.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ach, zonder Toekomst VBG was het al een geklooi met de uren. Dat zal alleen maar erger worden
Minimaal 5 zaterdagen per jaar. Je kan je verlofuren opvragen bij je teamcoach.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:04 schreef Juninho8 het volgende:
Ik werk al een paar jaar op zaterdag ongeveer 4 uurtjes (2 diensten). Weet iemand hoeveel dagen betaald verlof je hebt per jaar? En is dit ergens op te vragen? Wil binnenkort een paar zaterdagen vrij nemen maar weet niet of dat betaald verlof wordt.
Veel oud collega's van mij werken inmiddels tot volle tevredenheid bij parkeerbeheer. Hoger salaris, betere sfeer op de werkvloer, goede interne opleiding, als er betaald parkeren in jouw regio zit, is dit een goede optie (zeker gezien het betere salaris).quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Morgen maar eens bij het mobility kantoortje op de vestiging binnenlopen. Heb wat ideetjes.
Ik zoek toch meer in de richting waar ik ooit in gestudeerd heb.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:54 schreef TokenW het volgende:
[..]
Veel oud collega's van mij werken inmiddels tot volle tevredenheid bij parkeerbeheer. Hoger salaris, betere sfeer op de werkvloer, goede interne opleiding, als er betaald parkeren in jouw regio zit, is dit een goede optie (zeker gezien het betere salaris).
Nou, wat dacht je van drie stuksquote:Op maandag 26 oktober 2009 20:17 schreef Sapphira het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel HAH er morgen is.
Tsja, maar voor dat beroep moet je dan ook wel wat kunnen incasseren lijkt me. Je zal in ieder geval regelmatig te maken krijgen met scheldpartijen als klanten het niet eens zijn met hun bon.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:54 schreef TokenW het volgende:
[..]
Veel oud collega's van mij werken inmiddels tot volle tevredenheid bij parkeerbeheer. Hoger salaris, betere sfeer op de werkvloer, goede interne opleiding, als er betaald parkeren in jouw regio zit, is dit een goede optie (zeker gezien het betere salaris).
Nou, als je dit topic leest heb je als postbode ook best te maken met mensen die niet willen wachten op hun post, etc..quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:09 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Tsja, maar voor dat beroep moet je dan ook wel wat kunnen incasseren lijkt me. Je zal in ieder geval regelmatig te maken krijgen met scheldpartijen als klanten het niet eens zijn met hun bon.
Er gaan maar twee uren af. Je contracturen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:11 schreef Juninho8 het volgende:
en als ik dus 2 diensten verlof neem op zaterdag dan krijg ik gewoon die 4 uur uitbetaald en gaan er 4 uur van het verlof af?
Valt toch wel mee? Of was het een wijk waar veel minder tijd voor stond?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:37 schreef Sapphira het volgende:
Pfff.. Net klaar met lopen.. 3 uur en half over gedaan. -_-'
Normaal gezien duren deze 2 wijken samen 2 uur tot 2 en half uur.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:41 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Of was het een wijk waar veel minder tijd voor stond?
Ah oke, maar je had zeker een hoop HAH?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:55 schreef Sapphira het volgende:
[..]
Normaal gezien duren deze 2 wijken samen 2 uur tot 2 en half uur.
Nouja vorige week dinsdag heb ik samen met diegene waar ik mee meeliep 4 uur over die 2 wijken gedaan.![]()
Oh lol, ik zie nu dat je je post een beetje hebt uitgebreidquote:
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:57 schreef ellenatmars het volgende:
Morgen dus om half 8 beginnen met de "opleiding"Vraag me eigenlijk af of daar een hele dag aan op gaat? Vrijdag ga ik in ieder geval ook weer om half 8 mee met iemand... Nouja, ik zie het morgen wel
Ik heb in ieder geval er al zin in
...als het droog blijft....
Meer dan 50 uur mag officieel zeker niet, een zaterdagbesteller mag maximaal 9:30 per dag werken en 37,5 uur per week. Meer dan 50 uur? Tot hoe laat was je bezig dan? Dit jaar heb ik 1 keer meer dan 50 uur gewerkt, maar daar zaten dan wel 3 dagen bij waar ik tot 19:15 aan het bezorgen was.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:48 schreef Viper86 het volgende:
Tis op zich een lange loop. Maar het hangt er ook vanaf of je daarnaast nog veel gedaan hebt: ben je al vroeg begonnen, heb je al veel wijken voorbereid, doe je het rustig aan of werk je vrij snel en gestresst, heb je de voorgaande dagen al veel gedaan of ben je de dag fit begonnen etc. etc.
Als ik de hele week alleen maar ben wezen studeren en in de schoolbanken heb gezeten, dan knal ik altijd door de zaterdagdienst heen. Maar als ik veel andere bezigheden heb ondernomen de voorgaande dagen, zoals sporten, extra gewerkt hebben etc., dan vind ik een werkdag al een stuk zwaarder.
Dat valt vooral op in de zomerperiode en in de KNJ - periode. Ik heb afgelopen zomer weken gewerkt van 50 ( mag dat eigenlijk wel?) uur en op het laatst loop je eigenlijk alleen nog maar een beetje te slenteren en gaat de werksnelheid drastisch naar beneden.
Niet mččr dan 50 uur. Gewoon 50 uur, maar dat kan ook 49,5 of 50,8 uren zijn geweest. Exact 50 uur is wat lastig te halen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 02:03 schreef TokenW het volgende:
[..]
Meer dan 50 uur mag officieel zeker niet, een zaterdagbesteller mag maximaal 9:30 per dag werken en 37,5 uur per week. Meer dan 50 uur? Tot hoe laat was je bezig dan? Dit jaar heb ik 1 keer meer dan 50 uur gewerkt, maar daar zaten dan wel 3 dagen bij waar ik tot 19:15 aan het bezorgen was.
Vervelend.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:54 schreef richbitch het volgende:
Heb 'n week geleden al gesolliciteerd op een tijdelijke baan, zou na vijf dagen reactie krijgen.. helaas nog niks
Niet wat tips?quote:
Ik werd binnen 2 dagen al gebeld, dus heb er geen ervaring mee. Er is in dit topic wel vaker iemand geweest die niet gebeld werd en daar is als ik het goed heb ook geen oplossing voor gevonden. Heb er zelf niet zo'n verstand van. Ik werd toen gebeld door de teamcoach in een dorp hier 5 km vandaan, ze hadden even verkeerd begrepen waar ik wilde werken (in m'n eigen dorp dus), maar ik werd toen netjes doorgestuurd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:01 schreef richbitch het volgende:
[..]
Niet wat tips?
Kijken of ik kans zie om ze een keer te bellen morgen.
Gaat dit trouwens allemaal centraal of per provincie oid?
Ik ben zaterdagbesteller en werk heel vaak meer als 40 uur..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 02:03 schreef TokenW het volgende:
[..]
Meer dan 50 uur mag officieel zeker niet, een zaterdagbesteller mag maximaal 9:30 per dag werken en 37,5 uur per week. Meer dan 50 uur? Tot hoe laat was je bezig dan? Dit jaar heb ik 1 keer meer dan 50 uur gewerkt, maar daar zaten dan wel 3 dagen bij waar ik tot 19:15 aan het bezorgen was.
Telefoonnummers van vestigingen krijg je als buitenstaander niet. Als je geluk hebt werkt er iemand van dit topic in de vestiging waar je gesoliciteerd hebt, die kan dan intern navragen. Dus als je even zegt waar je gesolliciteerd hebt...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:54 schreef richbitch het volgende:
Heb 'n week geleden al gesolliciteerd op een tijdelijke baan, zou na vijf dagen reactie krijgen.. helaas nog niks
zonder HAH bespaar je veel tijd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:11 schreef Sapphira het volgende:
Vandaag 2 uur en 45 minuten over mijn 2 wijken gedaan. En er was 1 HAH bij.
Toch al een stuk sneller dan gisteren.Al snap ik nog steeds niet dat je 2 uur over die 2 wijken kan doen. Dat lukt me nooit!
Elke beweging moet in het teken staan van snelheid/doorwerken. Alle meters die je loopt moet je snel afleggen. Ook: als je 10 m. moet om naar de volgende brievenbus te komen doe je dat met de fiets en niet lopend, ook al heb je daar geen zin in. Alle post moet lopend/fietsend gesorteerd worden, zodat je niet stil te staan voor een brievenbus.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:11 schreef Sapphira het volgende:
Vandaag 2 uur en 45 minuten over mijn 2 wijken gedaan. En er was 1 HAH bij.
Toch al een stuk sneller dan gisteren.Al snap ik nog steeds niet dat je 2 uur over die 2 wijken kan doen. Dat lukt me nooit!
Er gebeurt niets , maar volgens de zaterdagbestellersCAO mag het niet. Als je meer wilt en kan werken gewoon doen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:45 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ik ben zaterdagbesteller en werk heel vaak meer als 40 uur..
Waar staat dat het niet mag en wat gebeurt er als ik er wel over 37,5 uur heen ga?
Gesorteerd?!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:38 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Elke beweging moet in het teken staan van snelheid/doorwerken. Alle meters die je loopt moet je snel afleggen. Ook: als je 10 m. moet om naar de volgende brievenbus te komen doe je dat met de fiets en niet lopend, ook al heb je daar geen zin in. Alle post moet lopend/fietsend gesorteerd worden, zodat je niet stil te staan voor een brievenbus.
Het zal vermoeiend zijn, maar dan heb je wel tijdswinst.
Echter heb ik er een tijdje geleden zelf voor gekozen om weer op normale snelheid te werken. Ik had geen zin meer om elke werkdag helemaal bezweet thuis te komen, samen met het gevoel alsof ik de avondvierdaagse in een dag heb gelopen.
Hé, dat is niet erg leuk zulke reacties idd. Moet je zaterdag diezelfde wijk alleen doen dan? Kun je evt niet bij je TC aangeven dat je liever met een kleinere wijk begint?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:12 schreef ellenatmars het volgende:
Nou. Net terug van m'n eerste werkdag. Smorgens al een hoop gezeik wie mij nou mee zou nemen (neee! ik ben om half 1 klaar! ik ga dat niet doen! blablabla), en dan meteen een wijk van 4 uur. Echt niet leuk om mee te beginnen... Weet niet of ik dat zaterdag wel trek in m'n eentje hoor... dan ben ik dalijk een uur of 6-7 bezig met 1 wijk :S
Ik heb altijd een kar achter de fiets met daarop alle blauwe en rode bakken. Dan pak ik uit het rode bakje de goede straat en pak ik de post voor die straat uit de blauwe bakken. ( moet je wel ff alle blauwe bakken naast elkaar zetten zodat je het er makkelijk uit kunt pakken ) En dan al lopend zet ik de blauwe bakken - post tussen de rode bakjes - post.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:46 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Gesorteerd?!Of bedoel je dat het stapeltje post voor een huis vast klaar hebt liggen? Je gaat toch niet serieus post sórteren onder het lopen?
Haha, nee even serieus nou.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:20 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik heb altijd een kar achter de fiets met daarop alle blauwe en rode bakken. Dan pak ik uit het rode bakje de goede straat en pak ik de post voor die straat uit de blauwe bakken. ( moet je wel ff alle blauwe bakken naast elkaar zetten zodat je het er makkelijk uit kunt pakken ) En dan al lopend zet ik de blauwe bakken - post tussen de rode bakjes - post.
Wij mogen geen schoenen met veters meer aan, ook struikelgevaar idd. Bovendien kost het strikken van veters onderweg te veel tijd, iedereen loopt hier dus op schoenen met klittenband.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat vindt de Arbodienst hier trouwens van? Wij kregen laatst nml tijdens het werkoverleg te horen dat je ivm veiligheid (struikelen enzo) eigenlijk helemaal niet naar de post mag kijken tijdens het lopen, maar dat je dat pas mag doen als je voor de deur staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg Viper, breng ze niet op ideeėn. Straks wordt dit nog serieus als nieuwe vorm van bestellen geļntroduceerd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:20 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik heb altijd een kar achter de fiets met daarop alle blauwe en rode bakken. Dan pak ik uit het rode bakje de goede straat en pak ik de post voor die straat uit de blauwe bakken. ( moet je wel ff alle blauwe bakken naast elkaar zetten zodat je het er makkelijk uit kunt pakken ) En dan al lopend zet ik de blauwe bakken - post tussen de rode bakjes - post.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |