quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:57 schreef ellenatmars het volgende:
Morgen dus om half 8 beginnen met de "opleiding"Vraag me eigenlijk af of daar een hele dag aan op gaat? Vrijdag ga ik in ieder geval ook weer om half 8 mee met iemand... Nouja, ik zie het morgen wel
Ik heb in ieder geval er al zin in
...als het droog blijft....
Meer dan 50 uur mag officieel zeker niet, een zaterdagbesteller mag maximaal 9:30 per dag werken en 37,5 uur per week. Meer dan 50 uur? Tot hoe laat was je bezig dan? Dit jaar heb ik 1 keer meer dan 50 uur gewerkt, maar daar zaten dan wel 3 dagen bij waar ik tot 19:15 aan het bezorgen was.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:48 schreef Viper86 het volgende:
Tis op zich een lange loop. Maar het hangt er ook vanaf of je daarnaast nog veel gedaan hebt: ben je al vroeg begonnen, heb je al veel wijken voorbereid, doe je het rustig aan of werk je vrij snel en gestresst, heb je de voorgaande dagen al veel gedaan of ben je de dag fit begonnen etc. etc.
Als ik de hele week alleen maar ben wezen studeren en in de schoolbanken heb gezeten, dan knal ik altijd door de zaterdagdienst heen. Maar als ik veel andere bezigheden heb ondernomen de voorgaande dagen, zoals sporten, extra gewerkt hebben etc., dan vind ik een werkdag al een stuk zwaarder.
Dat valt vooral op in de zomerperiode en in de KNJ - periode. Ik heb afgelopen zomer weken gewerkt van 50 ( mag dat eigenlijk wel?) uur en op het laatst loop je eigenlijk alleen nog maar een beetje te slenteren en gaat de werksnelheid drastisch naar beneden.
Niet mččr dan 50 uur. Gewoon 50 uur, maar dat kan ook 49,5 of 50,8 uren zijn geweest. Exact 50 uur is wat lastig te halen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 02:03 schreef TokenW het volgende:
[..]
Meer dan 50 uur mag officieel zeker niet, een zaterdagbesteller mag maximaal 9:30 per dag werken en 37,5 uur per week. Meer dan 50 uur? Tot hoe laat was je bezig dan? Dit jaar heb ik 1 keer meer dan 50 uur gewerkt, maar daar zaten dan wel 3 dagen bij waar ik tot 19:15 aan het bezorgen was.
Vervelend.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:54 schreef richbitch het volgende:
Heb 'n week geleden al gesolliciteerd op een tijdelijke baan, zou na vijf dagen reactie krijgen.. helaas nog niks
Niet wat tips?quote:
Ik werd binnen 2 dagen al gebeld, dus heb er geen ervaring mee. Er is in dit topic wel vaker iemand geweest die niet gebeld werd en daar is als ik het goed heb ook geen oplossing voor gevonden. Heb er zelf niet zo'n verstand van. Ik werd toen gebeld door de teamcoach in een dorp hier 5 km vandaan, ze hadden even verkeerd begrepen waar ik wilde werken (in m'n eigen dorp dus), maar ik werd toen netjes doorgestuurd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:01 schreef richbitch het volgende:
[..]
Niet wat tips?
Kijken of ik kans zie om ze een keer te bellen morgen.
Gaat dit trouwens allemaal centraal of per provincie oid?
Ik ben zaterdagbesteller en werk heel vaak meer als 40 uur..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 02:03 schreef TokenW het volgende:
[..]
Meer dan 50 uur mag officieel zeker niet, een zaterdagbesteller mag maximaal 9:30 per dag werken en 37,5 uur per week. Meer dan 50 uur? Tot hoe laat was je bezig dan? Dit jaar heb ik 1 keer meer dan 50 uur gewerkt, maar daar zaten dan wel 3 dagen bij waar ik tot 19:15 aan het bezorgen was.
Telefoonnummers van vestigingen krijg je als buitenstaander niet. Als je geluk hebt werkt er iemand van dit topic in de vestiging waar je gesoliciteerd hebt, die kan dan intern navragen. Dus als je even zegt waar je gesolliciteerd hebt...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:54 schreef richbitch het volgende:
Heb 'n week geleden al gesolliciteerd op een tijdelijke baan, zou na vijf dagen reactie krijgen.. helaas nog niks
zonder HAH bespaar je veel tijd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:11 schreef Sapphira het volgende:
Vandaag 2 uur en 45 minuten over mijn 2 wijken gedaan. En er was 1 HAH bij.
Toch al een stuk sneller dan gisteren.Al snap ik nog steeds niet dat je 2 uur over die 2 wijken kan doen. Dat lukt me nooit!
Elke beweging moet in het teken staan van snelheid/doorwerken. Alle meters die je loopt moet je snel afleggen. Ook: als je 10 m. moet om naar de volgende brievenbus te komen doe je dat met de fiets en niet lopend, ook al heb je daar geen zin in. Alle post moet lopend/fietsend gesorteerd worden, zodat je niet stil te staan voor een brievenbus.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:11 schreef Sapphira het volgende:
Vandaag 2 uur en 45 minuten over mijn 2 wijken gedaan. En er was 1 HAH bij.
Toch al een stuk sneller dan gisteren.Al snap ik nog steeds niet dat je 2 uur over die 2 wijken kan doen. Dat lukt me nooit!
Er gebeurt niets , maar volgens de zaterdagbestellersCAO mag het niet. Als je meer wilt en kan werken gewoon doen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:45 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ik ben zaterdagbesteller en werk heel vaak meer als 40 uur..
Waar staat dat het niet mag en wat gebeurt er als ik er wel over 37,5 uur heen ga?
Gesorteerd?!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:38 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Elke beweging moet in het teken staan van snelheid/doorwerken. Alle meters die je loopt moet je snel afleggen. Ook: als je 10 m. moet om naar de volgende brievenbus te komen doe je dat met de fiets en niet lopend, ook al heb je daar geen zin in. Alle post moet lopend/fietsend gesorteerd worden, zodat je niet stil te staan voor een brievenbus.
Het zal vermoeiend zijn, maar dan heb je wel tijdswinst.
Echter heb ik er een tijdje geleden zelf voor gekozen om weer op normale snelheid te werken. Ik had geen zin meer om elke werkdag helemaal bezweet thuis te komen, samen met het gevoel alsof ik de avondvierdaagse in een dag heb gelopen.
Hé, dat is niet erg leuk zulke reacties idd. Moet je zaterdag diezelfde wijk alleen doen dan? Kun je evt niet bij je TC aangeven dat je liever met een kleinere wijk begint?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:12 schreef ellenatmars het volgende:
Nou. Net terug van m'n eerste werkdag. Smorgens al een hoop gezeik wie mij nou mee zou nemen (neee! ik ben om half 1 klaar! ik ga dat niet doen! blablabla), en dan meteen een wijk van 4 uur. Echt niet leuk om mee te beginnen... Weet niet of ik dat zaterdag wel trek in m'n eentje hoor... dan ben ik dalijk een uur of 6-7 bezig met 1 wijk :S
Ik heb altijd een kar achter de fiets met daarop alle blauwe en rode bakken. Dan pak ik uit het rode bakje de goede straat en pak ik de post voor die straat uit de blauwe bakken. ( moet je wel ff alle blauwe bakken naast elkaar zetten zodat je het er makkelijk uit kunt pakken ) En dan al lopend zet ik de blauwe bakken - post tussen de rode bakjes - post.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:46 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Gesorteerd?!Of bedoel je dat het stapeltje post voor een huis vast klaar hebt liggen? Je gaat toch niet serieus post sórteren onder het lopen?
Haha, nee even serieus nou.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:20 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik heb altijd een kar achter de fiets met daarop alle blauwe en rode bakken. Dan pak ik uit het rode bakje de goede straat en pak ik de post voor die straat uit de blauwe bakken. ( moet je wel ff alle blauwe bakken naast elkaar zetten zodat je het er makkelijk uit kunt pakken ) En dan al lopend zet ik de blauwe bakken - post tussen de rode bakjes - post.
Wij mogen geen schoenen met veters meer aan, ook struikelgevaar idd. Bovendien kost het strikken van veters onderweg te veel tijd, iedereen loopt hier dus op schoenen met klittenband.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat vindt de Arbodienst hier trouwens van? Wij kregen laatst nml tijdens het werkoverleg te horen dat je ivm veiligheid (struikelen enzo) eigenlijk helemaal niet naar de post mag kijken tijdens het lopen, maar dat je dat pas mag doen als je voor de deur staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg Viper, breng ze niet op ideeėn. Straks wordt dit nog serieus als nieuwe vorm van bestellen geļntroduceerd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:20 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik heb altijd een kar achter de fiets met daarop alle blauwe en rode bakken. Dan pak ik uit het rode bakje de goede straat en pak ik de post voor die straat uit de blauwe bakken. ( moet je wel ff alle blauwe bakken naast elkaar zetten zodat je het er makkelijk uit kunt pakken ) En dan al lopend zet ik de blauwe bakken - post tussen de rode bakjes - post.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |