quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:47 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Maar ik wil best doen alsof, krijg ik dan je msn + naaktfoto's?
k weet er maar 1 die als roepnaam Tristan heeftquote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:37 schreef freecell het volgende:
Goedendag!
Zijn er 2 Tristans hier op Fok? Wie heeft er dan een Tristan?
Nuja, wij zoeken dus nog steeds een naam
Mijn juf van groep 2 heette Janke en die was heel liefquote:
ik moest er meteen bij denken aan Jankenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:18 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Mijn juf van groep 2 heette Janke en die was heel lief(ik heb haar ook nog nooit zien janken)
Ik aan Carsten Jancker, en dat is niet positiefquote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik moest er meteen bij denken aan Janken
tristan is er 1 van spuug en 1 van meimel toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:37 schreef freecell het volgende:
Goedendag!
Zijn er 2 Tristans hier op Fok? Wie heeft er dan een Tristan?
Nuja, wij zoeken dus nog steeds een naam
Eentje van Spuug en eentje van mjammetjequote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
k weet er maar 1 die als roepnaam Tristan heeft
Tristan stond wel op ons lijstje bij de 1e maar nee geen Tristan hierquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:00 schreef pinquit het volgende:
[..]
tristan is er 1 van spuug en 1 van meimel toch?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:05 schreef Pyttpytt het volgende:
Het is niet te hopen dat Janke met Kees Balk gaat trouwen en zijn naam aanneemt...
Ik trof zojuist op Hyves een Jazzley aan, door zijn verse moeder liefkozend J@zzley genoemd... Jongetje overigens...
Heuj, dat vind ik niet dezelfde soort naamquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:55 schreef pinquit het volgende:
oh haha, in de war. ik vind het wel een zelfde soort naam. kyllianprachtig. ik ken m uit een boek.
Oh! En dan het volgende kind B-Bop of Popkequote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:05 schreef Pyttpytt het volgende:
Het is niet te hopen dat Janke met Kees Balk gaat trouwen en zijn naam aanneemt...
Ik trof zojuist op Hyves een Jazzley aan, door zijn verse moeder liefkozend J@zzley genoemd... Jongetje overigens...
okquote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:20 schreef freecell het volgende:
[..]
Heuj, dat vind ik niet dezelfde soort naam
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:30 schreef cattie het volgende:
Tietjeen Janke trouwens ook vallen in het rijtje Wietje, Rimme, Fokje e.d.
Dat klinkt als een malafide leen-handel.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:31 schreef cattie het volgende:
Mijn schoonzusje is zwanger. Ik ben zo benieuwd naar hun namen. Zal waarschijnlijk richting "kak" gaan.
Wat vinden jullie van Belia?
ik ookquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:55 schreef pinquit het volgende:
oh haha, in de war. ik vind het wel een zelfde soort naam. kyllianprachtig. ik ken m uit een boek.
Omdat er iemand hier z'n kind Janke heeft genoemdquote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
Waarom staat Carsten Jancker in dit topic? Waarom?? Waarom??????![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:19 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Omdat er iemand hier z'n kind Janke heeft genoemd.
en Rufus?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:29 schreef freecell het volgende:
Ik vind Titus een toffe naam,
TARA niet
En Midas? Of Jonas?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:29 schreef freecell het volgende:
TARA niet
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:22 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
![]()
Maar dan nog...Carsten Jancker
Ik dacht een verbastering van Erben, wat ik dan wel weer ken (ook buiten de schaatsterquote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:26 schreef Knutknuttsson het volgende:
Urban.....misschien Scandinavische ouders? Vrij normale naam hier namelijk.
En Belia vind ik net een type Skoda, of de naam van een keuken of zo...
Titus dan moet ik ook denken aan Titeufquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:29 schreef freecell het volgende:
TARA niet
Ik ken het ook nietquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:13 schreef bixister het volgende:
titeuf. is dat serieus een naam? zielig!
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:13 schreef bixister het volgende:
titeuf. is dat serieus een naam? zielig!
Ik vind Tara ook geen mooie naam.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:29 schreef freecell het volgende:
TARA niet
Bo-i?!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:15 schreef snoopy het volgende:
En hier een selectie uit de krant van gisteren:
Soetkin (m)
Greta (m)
Lieveke (m)
Sefon (j)
Jinda (m)
Bo-i (m)
Halley (m)
Felien (m)
Fink (j)
Mooie naam ja Jilkequote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:30 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ken het ook niet
KD: jouw naam valt best mee hoorGewone Friese naam
Over Friese namen: Jilke is leukIs officieel een jongensnaam, maar ik vind het leuker voor een meisje.
Julius vind ik inderdaad tof voor een jongen, maar TARA blokkeert het weer eens
Hij heeft zelf ook wel (geslaagde en minder geslaagde) ideeën hoor, het is niet dat ik verzin en hij het idee weer afschiet![]()
Jij gelegenheidslurkerquote:
Ja stiekemquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:11 schreef freecell het volgende:
[..]
Jij gelegenheidslurker
Jilke heeft hier best hoog gestaan voor een meisje, maar misschien zitten we toch wat te dicht bij Friesland...
Nog een paar namen, wellicht zit er iets tussen!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:38 schreef freecell het volgende:
[..]
Dank je wel voor de inputMeer is zeker welkom
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:47 schreef bodpa09 het volgende:
Maar Tara vond Boaz niks toch. Ik vind het ook een geweldige naam, reactie van vriendlief toen, 'dan kun je hem net zo goed ZOAB noemen'., hoewel ik er ook wel erg om moest lachen.
Hij heeft Leander bedachtquote:
Oh oh oh, een lastige man heb je daarquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:11 schreef freecell het volgende:
[..]
Hij heeft Leander bedachtEn voor een meisje vond hij Marit leuk, maar dat vind ik dus niet zo
Voor jongensnamen heeft hij even geen ideeën.
Justus is ook mooi!!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:03 schreef bodpa09 het volgende:
David, Samuel, Caspar, Tjebbe, Hugo, Justus, Sofian
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:11 schreef freecell het volgende:
[..]
Hij heeft Leander bedachtEn voor een meisje vond hij Marit leuk, maar dat vind ik dus niet zo
Voor jongensnamen heeft hij even geen ideeën.
Vlinder!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:31 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Marit is leuk hoor!Zo heet mn zus!
Hoi Bloem!Jou naam stond ook op mn lijstje, maar we krijgen een jongetje
Ik ken een Annelein, vind ik ook leuk.'quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:53 schreef ferrari_rood het volgende:
Vandaag in de klas een Nob. Ik heb er een een te hoog voor nop gevoel bij. Verder nog een Annemijn.
Beidenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ken een Annelein, vind ik ook leuk.'
freecell, ik ben het even kwijt: zoeken jullie nu een jongens- of meisjesnaam?
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:42 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Vlinder!![]()
Wat leuk! Een jongetje! En al een mooie naam bedacht? Of ook nog inspiratie nodig
Theijequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:44 schreef Vlindur het volgende:
[..]
We hebben al een naam, maar als je betere hebt; laat je vooral horen! Wel Fries of Fries klinkend aub!
Sietze, Riemer, Jurre, Ale, Jelmer, Jesler, Pier, Eelke, Keije, Wouter, Ids(ert) Joldert, uuuuuuuuuuuuuuhm....quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:44 schreef Vlindur het volgende:
[..]
We hebben al een naam, maar als je betere hebt; laat je vooral horen! Wel Fries of Fries klinkend aub!
Tja, het ís een friese naam dusch.... (ja, ik ken serieus mensen die zo heten. Echtecht)quote:
jups, en ik verzin dit niet zelf he, ik kén echt mensen die zo heten.quote:
Zolang het jouw kinderen niet zijn kun je t ook niet helpen dan hequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
jups, en ik verzin dit niet zelf he, ik kén echt mensen die zo heten.
nee, die van mij heten Anders.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Zolang het jouw kinderen niet zijn kun je t ook niet helpen dan he
Seppe!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:56 schreef Vlindur het volgende:
Onze naam zit er niet bij! Maar vriendlief heeft zomaar ineens de naam voor de 2e al klaar! En nee, die staat er ook niet tussen
Ik vind Jurre helemaal geweldig, maar J absoluut nietEn Wietse vinden we 'wel aardig' maar is het toch niet helemaal..
En een hoop namen komen in de buurt al voor of zijn toch net iets te ouderwets naar ons zin
zijn die er in het Fries?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:00 schreef Vlindur het volgende:
Nee, Seppe is ook niet mij smaakNog jonger en vlotter aub
Die van onsquote:
Frysk dus..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:44 schreef Vlindur het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:36 schreef debuurvrouw het volgende:
we vergeten Jelle helemaalRudmer, Redmer (die vind ik persoonlijk erg leuk) net als Pier trouwens.
en hollandse jongensnamen? oud of nieuw?
Jurrequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:56 schreef Vlindur het volgende:
Onze naam zit er niet bij! Maar vriendlief heeft zomaar ineens de naam voor de 2e al klaar! En nee, die staat er ook niet tussen
Ik vind Jurre helemaal geweldig, maar J absoluut nietEn Wietse vinden we 'wel aardig' maar is het toch niet helemaal..
En een hoop namen komen in de buurt al voor of zijn toch net iets te ouderwets naar ons zin
Thanks! HaHa ja zoiets zou het wel kunnen worden (Niet dus!)quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:45 schreef oh-oh het volgende:
Guess, gefeliciteerd wat goed zeg![]()
Ik zou als ik jou was voor een Rex of een Bella gaan
Niet als je een hond hebt die al Gijs heet vind ikquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:19 schreef Vanyel het volgende:
Dat zou ik ook maar hopen. Je kind Buster noemen vind ik echt hondig.
Guus daarentegen.. dat heeft nog wel wat
Joost is ook leuk!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:54 schreef Guess. het volgende:
[..]
Thanks! HaHa ja zoiets zou het wel kunnen worden (Niet dus!)
We hebben nu op het lijstje staan voor een meisje:
Charlie,Annika,Laura,Jasmijn
Voor een jongen:
Guus,Merlijn,Ruben
Maar eigenlijk wil ik een echte Nederlandse naam...
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:11 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Joost is ook leuk!Past ook wel in jouw rijtje vind ik.
![]()
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Zo heet ook al een van haar hondjes!
Zo'n gast bij mij in de buurt heeft 3 kinderen die hij Joey, Bowie en Zoey heeft genoemd.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:53 schreef Pyttpytt het volgende:
Babs en Bas? Nou, nee....
Zo kende ik een gezin met een Patrick en een Patricia... Eigenlijk dezelfde naam, maar dan de mannelijke en vrouwelijke variant... Gebrek aan inspiratie gehad zeker...
Net als Gert en Gerda, Peter en Petra, ... Het worden van die clownsduos dan...
Marka vind ik overigens ook leuk, simpel, origineel, maar toch Hollands klinkend...
Lief? Ik denk veeleer aan laag, gemeen, infaam, vals en boosaardig.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:46 schreef Lov1 het volgende:
Hier stonden vorige week een Tuula (meisje) en Philijne (meisje, moet nogal wennen aan de lange ij) in de krant... Het doet mij denken aan een lief tekenfilmfiguurtje ofzo
En dienstbaar.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:19 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind Joost zo'n lieve en aardige naam.Stond in ons jongenslijstje.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De afgelopen tijd her en der gelezen:
Melih
Mert
Mels
Jayro
Joppe
Florijn
Tren
Quuks
Ceyda
Dilara
Djenna
Severine
Ecrin
Madee
Vienne
Kyana
Rhodé
Jedidja
Daar zit de naam bij van iemands zoontje hier!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De afgelopen tijd her en der gelezen:
Melih
Mert
Mels
Jayro
Joppe
Florijn
Tren
Quuks
Ceyda
Dilara
Djenna
Severine
Ecrin
Madee
Vienne
Kyana
Rhodé
Jedidja
Sorry ik lees niet echt mee hier verder. Ik zeg ook niet dat ze raar zijn. Meer apart en je hoort ze niet vaak.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:05 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Daar zit de naam bij van iemands zoontje hier!
Ik ken een Joppe, een Jedidja en een Severine, vind niks raars aan die namen (wel afschuwelijk).
Oh ik bedoelde er verder niks mee hoorquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Sorry ik lees niet echt mee hier verder. Ik zeg ook niet dat ze raar zijn. Meer apart en je hoort ze niet vaak.
Wie dan?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:05 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Daar zit de naam bij van iemands zoontje hier!
Het zoontje van ...... maar die gebruikt zijn naam hier geloof ik niet openbaarquote:
Annika is volgens mij scandinavisch.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:44 schreef oh-oh het volgende:
Nou buiten Charlie zijn ze toch behoorlijk Nederlands?
Je moet natuurlijk niet van die degelijke Hollandse namen hebben met de namen van je honden erbijDus Guus kan eigenlijk echt niet
![]()
Ik kwam es een vrouw tegen met haar zoontje en de hond. En ze was maar aan het roepen op beide. Buster en Basje. Bleek na een hele poos dat het jochie Buster heette en de hond Basje
Ik vind het een leuke naam! Geen poespas maar toch bijzonder.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:32 schreef bodpa09 het volgende:
Ja! De mijne, derde jongensnaam van het rijtje, (...).![]()
![]()
Maar jullie mogen het spuuglelijk vinden hoor! snie erg.![]()
Maar zo kan nog steeds iedereen 'm opzoeken..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:53 schreef bodpa09 het volgende:
Dank Claudia, wij vinden hem ook leuk!![]()
Anderen mogen het een rotnaam vinden, hoor, daar heb ik niet zo'n moeite mee. Ik zie hier namen voorbijkomen waar ik dan weer niks mee heb, ieder zijn meug wat dat betreft.
Wat Poppejans zegt is waar, ik gebruik zijn naam liever niet op het net, ik haal hem zo weg uit mijn post. Zou jij dat ook willen doen?
hip? Hip? Mooooi bedoel je!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:27 schreef Groofsken het volgende:
Lena is een hippe naam, vandaag twee nieuwe geboortekaartjes op het werk met de naam Lena.
Onze kerk ookquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:27 schreef Groofsken het volgende:
Lena is een hippe naam, vandaag twee nieuwe geboortekaartjes op het werk met de naam Lena. En ook een Oscar, een Lex en een Pleun.
We hebben babyboom.
allemaal van collega's? of ook van 'ouders'quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:27 schreef Groofsken het volgende:
Lena is een hippe naam, vandaag twee nieuwe geboortekaartjes op het werk met de naam Lena. En ook een Oscar, een Lex en een Pleun.
We hebben babyboom.
Hééél moooiquote:
Puk vind ik dan weer niks. Ik had ook een Puk in de klas vroeger, ook zo'n jaar of 32 dus nu.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:24 schreef Ssserpente het volgende:
De dochter van onze buren heet Puk. En ze is een jaar of 30. Die waren hun tijd vooruit!
TARA zegt van niet, dus dat is een probleemquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:37 schreef amaranta het volgende:
Dilara is vragen om problemen, ken er 2
Tristan vind ik heel mooi voor jullie ongeboren zoon Freecell. Ik zeg doen.
Ik ken de naam overigens uit Legends of the Fall, en natuurlijk van Tristan en Isolde.
Het neefje van Eva's vriendje heet Pleun. En zijn broer heet Puk
Wat dacht je van Tristan??quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:37 schreef freecell het volgende:
[..]
TARA zegt van niet, dus dat is een probleemMaar volgens mij hebben we zowaar 2 roepnamen
En we hebben de volledige naam voor een meisje.
Nu nog even piekeren over een leuke 2e naam voor een jongen. Iets met een N er in
Ramonquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:37 schreef freecell het volgende:
[..]
TARA zegt van niet, dus dat is een probleemMaar volgens mij hebben we zowaar 2 roepnamen
En we hebben de volledige naam voor een meisje.
Nu nog even piekeren over een leuke 2e naam voor een jongen. Iets met een N er in
Ik ken dus een gezin met een Pleun en een Jip. Echt echt echt niet-mooi vind ik hetquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:12 schreef freecell het volgende:
Pleun vind ik echt een enge naam stiekem
Net zoiets als Jip.
veel mensen doen t op de o zie ook bij pinqquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:16 schreef trui het volgende:
ieks ynske, vanwaar die klemtoon op de a??
ik ken trouwens ook een Roman. is dat wat voor jullie, freecell?
Ik vind dat niet. En Frodo zelf vindt dat ook niet zielig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:35 schreef Otis2.0 het volgende:
FRODO STAAT ER OOK BIJ.
.. dat vind ik eigenlijk zielig.
*proest*quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:57 schreef trui het volgende:
ja maar dan is 't meer als in Raymond, en dan vind ik 't logisch dat de klemtoon op de 1e lettergreep ligt. bij Ramon vind ik 't echt heel raar om de klemtoon ergens anders te leggen dan op de mon.
"wil je de ramon evon wasson?' dat idee.
nouja k ken iemand waarbij je het dus als Raamon uitspreekt en bij de ander als Ramônquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:57 schreef trui het volgende:
ja maar dan is 't meer als in Raymond, en dan vind ik 't logisch dat de klemtoon op de 1e lettergreep ligt. bij Ramon vind ik 't echt heel raar om de klemtoon ergens anders te leggen dan op de mon.
"wil je de ramon evon wasson?' dat idee.
Dat is aardig Friesquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:55 schreef Groofsken het volgende:
Ik ken een gezin met een Reinier en een Romke, vind je Romke dan ook leuk Freecell?
Ja, terwijl de mensen echte Limburgers zijnquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat is aardig FriesIk zou er even over moeten nadenken, maar volgens mij vind ik Romke ook wel leuk inderdaad
nee, die versie ken ik alleen van hier in t Utrechtsequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:18 schreef _evenstar_ het volgende:
Ynske ramon met de nadruk op de a is volgens mij meer de limburgse variant
Mag nietquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:15 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Tijmen vind ik mooi! Ook bij Leander.
Nee, één met dezelfde naam is niet zo erg, maar er zijn er altijd meerquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:28 schreef amaranta het volgende:
Waarom? Omdat die dertien anderen allemaal een bijbelse naam gaan geven? Hoe groot is de kans dat je alle 14 dezelde naam geeft?
En als dat zo is, wat dan nog, het is toch jullie kindje??
En daarnaast, er staan wel meer dan 14 namen in de bijbel toch?
Volg gewoon je gevoelen als toeval wil dat er 2 babies met dezelfde naam zijn, dan is dat toch niet zo'n ramp?
Ik persoonlijk zou het niet erg vinden hoor.
Van die 'fokker' zou ik me niet al te veel aantrekken hoor! Anders maak je het jezelf wel heel erg lastig...quote:Op maandag 26 oktober 2009 07:38 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, één met dezelfde naam is niet zo erg, maar er zijn er altijd meer
Serieus, vorige jaar 3 met dezelfde, weinig voorkomende naam! En nu ook al weer 2 meisjes met dezelfde weinig voorkomende naam. We hebben gewoon een beetje dezelfde smaak geloof ik
Ow en we hebben nog een optie, maar er is al een fokker met die naam en die is ook niet bepaald veel voorkomend. Dat zou dan zo'n 'goh, wat origineel' effect geven.
Asy: zijn jullie er al uit?
Dat dusquote:Op maandag 26 oktober 2009 07:54 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou ik geloof dat ze er voor de meisjesnaam al uit waren...
Dat is ook wel zo inderdaadquote:Op maandag 26 oktober 2009 07:53 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Van die 'fokker' zou ik me niet al te veel aantrekken hoor! Anders maak je het jezelf wel heel erg lastig...
Nee wij zijn er nog niet uit. Manlief moet nog eens goed kijken naar de namen. Wel krijgt de baby voor 95% als tweede naam de naam van liefs overleden broertje...
Een collega van mij heeft beide keren de namen van haar kids pas bedacht toen ze met verlof ging (dus 6 weken voor uitgerekende datum). Tijd zat dus...quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:25 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo inderdaad
Het troost me wel dat jullie er ook nog niet uit zijnBij Leander wisten we het al bij 20 weken voor beide soorten zeker.
Ah ok! Dan zal ik er niets meer over zeggen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:20 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat dusWe hadden nog een meisjesnaam voor Leander en die is na wat modificaties tóch blijven staan
Ik wil écht wel namen voor jongens en voor meisjes, ze zullen het maar wél fout gezien hebben
Mijn broetje heet ook zo! En heeft precies hetzelfde probleemquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:59 schreef pinquit het volgende:
mijn bruder heet Remon, met de klemtoon op de e, maar zoveel mensen spreken m uit met de klemtoon op de o!
remón. buhhh
idd, wat zijn de kansen!quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:21 schreef Vlindur het volgende:
Oh ja!
(Stel we noemen ons kind Tinus)
Mijn moeder kwam laatst naar me toe; "He Vlindur, ik vind Thomas een leuke naam!"
Ik denk, shit, dat scheelt ook niet alles en mompel iets van, "Goh ja, die is idd erg leuk!"
En gister; "Vlindur, papa en ik waren net in Wolvega en hoorden daar een kindje die Tinus heet, en dat vonden we ook een leuke naam zeg!"
En ik denk; Fuck! Hoe flikt ze dat nou weer. 100.000 namen en zij komt met onze naam aan! Dus ik kijk mama niet aan, ik kijk mn vriend niet aan en zeg alleen; "Ja, die naam is inderdaad erg leuk!" En begin over iets anders neutraals.
Mijn vriend hoorde het ook en durfde haar ook al niet aan te kijken![]()
Als het goed is heeft ze niks doorgehad, maar jemig zeg. Hoe doet ze het!
Nee! Dat zou ik ook zeker niet doen!quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:27 schreef lily het volgende:
Oh, dat is ook stom, Vlindur(moeders weten alles
)
Mijn oudste zoon is aan het vissen steeds maar kan absoluut geen geheim bewaren dus we vertellen het hem toch maar niet...
komt die wel uit de bijbel?quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:44 schreef freecell het volgende:
Vlindur
Er hebben al wel 5 mensen onze meisjesnaam tegen ons genoemd als 'past bij jullie'
Wij: o, goh, vind je?
Wel lastig hè? Zeker als het je moeder is, haha
quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
komt die wel uit de bijbel?
Eva bijvoorbeeld of Maria Magdalena of... Sa nog wat.
Nee, niet eensquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
komt die wel uit de bijbel?
Eva bijvoorbeeld of Maria Magdalena of... Sa nog wat.
Oeh Manoahquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:57 schreef AncientSound het volgende:
Ik vind Manoa(h) of Naomi voor een meisje wel bij jullie en Leander passen, maar dat zegt niks want ik ken jullie niet :p
Ik zie dat jullie een meisjesnaam al compleet hebben, maar ik dacht laatst nog aan 'Silke' (lijkt op mijn naam!)quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:44 schreef freecell het volgende:
Vlindur
Er hebben al wel 5 mensen onze meisjesnaam tegen ons genoemd als 'past bij jullie'
Wij: o, goh, vind je?
Wel lastig hè? Zeker als het je moeder is, haha
Nopequote:Op maandag 26 oktober 2009 16:01 schreef Vlindur het volgende:
Freecell, gaan jullie voor een Bijbelse naam?
Maar jullie zoeken nog een jongens naam toch? Of is die ook al klaar? * Vlindur weet het even niet meerquote:
We hebben een meisjesnaam en nog niet echt een jongensnaamquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:13 schreef Vlindur het volgende:
Jorn of Jorrin vind ik ook erg![]()
[..]
Maar jullie zoeken nog een jongens naam toch? Of is die ook al klaar? * Vlindur weet het even niet meer
Mijn vriendin was ook eng.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:15 schreef Poppejans het volgende:
Hahaha wat is dat toch met mensen die zo lopen te raden naar namen?! Ik vind het vooralsnog wel grappig, krijg soms dagelijks smsjes van mijn moeder met daarin alleen een rijtje namen. Daar heeft ze dan serieus 's nachts over liggen piekeren![]()
Tot nu toe heeft ze DE naam nog geen 1x gezegd, trouwens geen idee of ze het wel een leuke naam gaat vinden.
Waarom kan ze Hans niet uitspreken?quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:47 schreef amaranta het volgende:
Mijn moeder maakt het 'geen hol uit' hoe we ons kind noemen.
Ze vraagt alleen dat we een naam uitkiezen die zij ook uit kan spreken.
Dus geen Hans of Hermelientje ofzo.
Omdat Spanjaarden de H niet kunnen uitspreken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:00 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Waarom kan ze Hans niet uitspreken?
Je slaapkamer hangt niet meer vol met Buffy-posters?quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:27 schreef innepin het volgende:
Vlindur, wat grappig(En vervelend!)
Maar moeders weten idd alles... mijn moeder heeft zelfs onze meisjesnaam weten te gokken. Ik bedoel maar, hoe krijg je dát voor elkaar!
Dat is wel bizar!quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn vriendin was ook eng.
We waren uit lunchen en zei dat ze had gedroomd dat ik de 16de 11 zou bevallen.
Kindje zou wat rossig zijn (ze is blond en ik ben zelf vrij donker)
Even later kreeg ik een sms en daar stond in dat ze Eva zou gaan heten.
Ze had dus bijna alles goed!
quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:55 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Je slaapkamer hangt niet meer vol met Buffy-posters?
Wat lief!quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:13 schreef amaranta het volgende:
Goes Moes zegt mijn vader altijd. Daar bedoelt hij dus Guus Meeuwis mee
Fenderquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik vind dat niet. En Frodo zelf vindt dat ook niet zielig.
Overigens zoeken we (ergens omstreeks april) nog een verse naam voor een vers kindje. Geslacht is nog onbekend. Naam moet wel met een F beginnen. En Falco & Frodo moeten de naam ook mooi/leuk vinden.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:59 schreef Grijs het volgende:
[..]
Fender
En voor een meisje kan ik al helemaal niets leuks bedenken met een F...
dan moet ik meteen aan een klasgenootje van me denken Florienquote:
Dat is Maggi tochquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:24 schreef cattie het volgende:
Maggie (Met y kan ik nog begrijpen, dit is precies hetzelfde als wat ik in mijn soep gooi.)
Dexter's labaratoryquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:24 schreef cattie het volgende:
Dexter (dat was toch een stripfiguurtje?)
Nou Miss_Sly dit dusquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:11 schreef clovertje het volgende:
Nou nu ik dus echt zwanger ben mag ik echt over namen gaan nadenken.
Nou hebben we eigenlijk al wel een meisjes- en jongensnaam, maar ik wil wel verder denken dan dat
Dus misschien hebben mensen ideeën hier. Moet wel een beetje Nederlandsachtig zijn (hoeft niet supernederlands, maar niet te exotisch zeg maar)
Vrienden van ons hebben hun zoontje K e a n i Y a j genoemd (even met spaties voor de Google-vindbaarheid). De eerste naam vind ik door de i-klank op het einde nogal meisjesachtig klinken. En van de tweede naam vind ik vooral de schrijfwijze nogal omslachtig...quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:43 schreef Vicky het volgende:
Op internet gezien:
Keoni
Kekoa
Salahi
Anuhea
Febuh gok ik ja, alhoewel ik het eerder ken als Fébe.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:24 schreef cattie het volgende:
De oogst van de krant van vandaag:
Coco Madelief
Dexter (dat was toch een stripfiguurtje?)
Febe (hoe spreek je dat uit? Febuh of Fiebie?)
Felix (Oeh, dat smaakt!)
Maggie (Met y kan ik nog begrijpen, dit is precies hetzelfde als wat ik in mijn soep gooi.)
Mijntje (vast een afkorting, maar ik denk aan landmijntje)
Mats
Swier![]()
Spyker (die y er ook nog bij...)
Sirp![]()
Nog maar een keer in de herkansing, gok dat er overheen gelezen isquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:47 schreef Troel het volgende:
Mag Jochem (Jochem Tobias Aaron) trouwens in het lijstje?
quote:Op maandag 2 november 2009 09:19 schreef snoopy het volgende:
Morris heeft nu een Wim in de klas, dat vind ik ook echt zo'n naam die eigenlijk niet meer van deze tijd is.
Wimmelien natuurlijk.quote:
Jeumig...quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:23 schreef Kleurdoos het volgende:
een vriendin van mij haar zoontje C o s m e n o del costa p a u l o
quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:23 schreef Kleurdoos het volgende:
een vriendin van mij haar zoontje C o s m e n o del costa p a u l o
Wat een combi inderdaadquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:20 schreef Vivi het volgende:
Dean heeft een vriendje dat W i e b e - K o e n heet..
Vind ik een gevalletje ''2 namen mooi vinden en dan maar een streepje ertussen plakken'', gaat toch helemaal nergens over?!quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:20 schreef Vivi het volgende:
Dean heeft een vriendje dat W i e b e - K o e n heet..
David is verliefd op een klasgenootje:quote:
Bij mij zat vroeger op school een Jamie-Lee. Haar broertje heette Stewie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:39 schreef Vivi het volgende:
Alles met " Lee" erachter moeten ze sws verbieden imo.
vind ik ook wel leukquote:Op woensdag 4 november 2009 09:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Bij mij zat vroeger op school een Jamie-Lee.
Dat is vrágen om problemenquote:Op woensdag 4 november 2009 09:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Bij mij zat vroeger op school een Jamie-Lee. Haar broertje heette Stewie.
Pum? Are you kidding me?quote:Op woensdag 4 november 2009 16:31 schreef Stiemie het volgende:
Op het prikbord bij de verloskundige gespot:
Pum (meisje)
jongen (jongen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |