quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 23:44 schreef Vlindur het volgende:[..]
We hebben al een naam, maar als je betere hebt; laat je vooral horen! Wel Fries of Fries klinkend aub!
Frysk dus..
Jurre vind ik ook leuk inderdaad, ik ken een jongen die zo heet!
Ik ken ook een Adger, ook fries volgens mij, maar dat vind ik zelf misschien niet een hele geweldige naam..
(Jongen is trouwens wel heel aardig verder, daar niet van, maar de naam doet mij ook wat ouderwets aan)
Bauke is ook leuk trouwens! Op de middelbare school hadden we een Tjerk, leuk jongetje was dat!
En iemand z'n vader heet Jelke! (We hebben natuurlijk ook Jilke nog als officiele jongensnaam

)
Ernst vind ik ook wel iets hebben, mijn vader wilde altijd wel een zoon met de naam Ernst-Jan, maar dat is er nooit van gekomen. Mijn broertjes heten Sjoerd en Menno.
Fabe zie ik net ergens staan, vind ik ook wel wat hebben. Of Feltse, klinkt ook leuk! (Geen idee of het ouderwets is, ik woon niet in friesland en nooit gewoond, dus daar heb ik weinig verstand van haha)
Even wat gegoogled en ik zie ook Fenne als friese jongensnaam, vind ik ook wel heel gaaf!
Siebren of Siebe/Sybe ook leuk (Mijn oom heet Sybke, officieel Sybe + tweede naam, maar roepnaam Sybke dus)
Verder kom ik ook weer terug op Hannes (zie hem tussen de friese jongensnamen staan)

Sietze en Hielke zijn ook lief btw

Jelte zie ik ook staan.
Melle! dat klinkt ook zo leuk! Of Pelle!
Renze, zie ik ook staan vind ik ook mooi klinken.
En Sanne vind ik persoonlijk ook erg mooi voor een jongen, maar veel mensen die dat tegenwoordig meer voor meisjesnaam aan zien misschien? Alhoewel ik ook hier in de randstad een Anne (jongen) ken en niemand die daar over valt hier. Dus Sanne moet dan ook goed gaan toch? Al eerder noemde ik ook Senne, vind ik ook erg mooi. En dan iets minder 'meisjes'gehalte voor andere mensen wellicht.
Tijmen is ook een hele mooie trouwens!
Verder nog vroeger op school een Wiebe en gehoord van een Wieger.
Imme vind ik ook mooi trouwens!
Zeger, klinkt heel stoer vind ik!
Nou ja, misschien vind je er leuke namen tussen, maar denk dat je veel wel ook kent!
Ik heb in ieder geval weer even plezier gehad