Beidenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ken een Annelein, vind ik ook leuk.'
freecell, ik ben het even kwijt: zoeken jullie nu een jongens- of meisjesnaam?

quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:42 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Vlinder!![]()
Wat leuk! Een jongetje! En al een mooie naam bedacht? Of ook nog inspiratie nodig

Theijequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:44 schreef Vlindur het volgende:
[..]
We hebben al een naam, maar als je betere hebt; laat je vooral horen! Wel Fries of Fries klinkend aub!

Sietze, Riemer, Jurre, Ale, Jelmer, Jesler, Pier, Eelke, Keije, Wouter, Ids(ert) Joldert, uuuuuuuuuuuuuuhm....quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:44 schreef Vlindur het volgende:
[..]
We hebben al een naam, maar als je betere hebt; laat je vooral horen! Wel Fries of Fries klinkend aub!

Tja, het ís een friese naam dusch.... (ja, ik ken serieus mensen die zo heten. Echtecht)quote:

jups, en ik verzin dit niet zelf he, ik kén echt mensen die zo heten.quote:

Zolang het jouw kinderen niet zijn kun je t ook niet helpen dan hequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
jups, en ik verzin dit niet zelf he, ik kén echt mensen die zo heten.

nee, die van mij heten Anders.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Zolang het jouw kinderen niet zijn kun je t ook niet helpen dan he

Seppe!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:56 schreef Vlindur het volgende:
Onze naam zit er niet bij! Maar vriendlief heeft zomaar ineens de naam voor de 2e al klaar! En nee, die staat er ook niet tussen
Ik vind Jurre helemaal geweldig, maar J absoluut nietEn Wietse vinden we 'wel aardig' maar is het toch niet helemaal..
En een hoop namen komen in de buurt al voor of zijn toch net iets te ouderwets naar ons zin

zijn die er in het Fries?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:00 schreef Vlindur het volgende:
Nee, Seppe is ook niet mij smaakNog jonger en vlotter aub

Die van onsquote:

Frysk dus..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:44 schreef Vlindur het volgende:
[..]

quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:36 schreef debuurvrouw het volgende:
we vergeten Jelle helemaalRudmer, Redmer (die vind ik persoonlijk erg leuk) net als Pier trouwens.
en hollandse jongensnamen? oud of nieuw?

Jurrequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:56 schreef Vlindur het volgende:
Onze naam zit er niet bij! Maar vriendlief heeft zomaar ineens de naam voor de 2e al klaar! En nee, die staat er ook niet tussen
Ik vind Jurre helemaal geweldig, maar J absoluut nietEn Wietse vinden we 'wel aardig' maar is het toch niet helemaal..
En een hoop namen komen in de buurt al voor of zijn toch net iets te ouderwets naar ons zin

Thanks! HaHa ja zoiets zou het wel kunnen worden (Niet dus!)quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:45 schreef oh-oh het volgende:
Guess, gefeliciteerd wat goed zeg![]()
Ik zou als ik jou was voor een Rex of een Bella gaan

Niet als je een hond hebt die al Gijs heet vind ikquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:19 schreef Vanyel het volgende:
Dat zou ik ook maar hopen. Je kind Buster noemen vind ik echt hondig.
Guus daarentegen.. dat heeft nog wel wat

Joost is ook leuk!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:54 schreef Guess. het volgende:
[..]
Thanks! HaHa ja zoiets zou het wel kunnen worden (Niet dus!)
We hebben nu op het lijstje staan voor een meisje:
Charlie,Annika,Laura,Jasmijn
Voor een jongen:
Guus,Merlijn,Ruben
Maar eigenlijk wil ik een echte Nederlandse naam...

quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:11 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Joost is ook leuk!Past ook wel in jouw rijtje vind ik.
![]()

quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Zo heet ook al een van haar hondjes!

Zo'n gast bij mij in de buurt heeft 3 kinderen die hij Joey, Bowie en Zoey heeft genoemd.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:53 schreef Pyttpytt het volgende:
Babs en Bas? Nou, nee....
Zo kende ik een gezin met een Patrick en een Patricia... Eigenlijk dezelfde naam, maar dan de mannelijke en vrouwelijke variant... Gebrek aan inspiratie gehad zeker...
Net als Gert en Gerda, Peter en Petra, ... Het worden van die clownsduos dan...
Marka vind ik overigens ook leuk, simpel, origineel, maar toch Hollands klinkend...

Lief? Ik denk veeleer aan laag, gemeen, infaam, vals en boosaardig.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:46 schreef Lov1 het volgende:
Hier stonden vorige week een Tuula (meisje) en Philijne (meisje, moet nogal wennen aan de lange ij) in de krant... Het doet mij denken aan een lief tekenfilmfiguurtje ofzo

En dienstbaar.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:19 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind Joost zo'n lieve en aardige naam.Stond in ons jongenslijstje.

quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De afgelopen tijd her en der gelezen:
Melih
Mert
Mels
Jayro
Joppe
Florijn
Tren
Quuks
Ceyda
Dilara
Djenna
Severine
Ecrin
Madee
Vienne
Kyana
Rhodé
Jedidja

Daar zit de naam bij van iemands zoontje hier!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De afgelopen tijd her en der gelezen:
Melih
Mert
Mels
Jayro
Joppe
Florijn
Tren
Quuks
Ceyda
Dilara
Djenna
Severine
Ecrin
Madee
Vienne
Kyana
Rhodé
Jedidja

Sorry ik lees niet echt mee hier verder. Ik zeg ook niet dat ze raar zijn. Meer apart en je hoort ze niet vaak.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:05 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Daar zit de naam bij van iemands zoontje hier!
Ik ken een Joppe, een Jedidja en een Severine, vind niks raars aan die namen (wel afschuwelijk).

Oh ik bedoelde er verder niks mee hoorquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Sorry ik lees niet echt mee hier verder. Ik zeg ook niet dat ze raar zijn. Meer apart en je hoort ze niet vaak.

Wie dan?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:05 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Daar zit de naam bij van iemands zoontje hier!

Het zoontje van ...... maar die gebruikt zijn naam hier geloof ik niet openbaarquote:

Annika is volgens mij scandinavisch.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:44 schreef oh-oh het volgende:
Nou buiten Charlie zijn ze toch behoorlijk Nederlands?
Je moet natuurlijk niet van die degelijke Hollandse namen hebben met de namen van je honden erbijDus Guus kan eigenlijk echt niet
![]()
Ik kwam es een vrouw tegen met haar zoontje en de hond. En ze was maar aan het roepen op beide. Buster en Basje. Bleek na een hele poos dat het jochie Buster heette en de hond Basje

Ik vind het een leuke naam! Geen poespas maar toch bijzonder.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:32 schreef bodpa09 het volgende:
Ja! De mijne, derde jongensnaam van het rijtje, (...).![]()
![]()
Maar jullie mogen het spuuglelijk vinden hoor! snie erg.![]()

Maar zo kan nog steeds iedereen 'm opzoeken..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:53 schreef bodpa09 het volgende:
Dank Claudia, wij vinden hem ook leuk!![]()
Anderen mogen het een rotnaam vinden, hoor, daar heb ik niet zo'n moeite mee. Ik zie hier namen voorbijkomen waar ik dan weer niks mee heb, ieder zijn meug wat dat betreft.
Wat Poppejans zegt is waar, ik gebruik zijn naam liever niet op het net, ik haal hem zo weg uit mijn post. Zou jij dat ook willen doen?

hip? Hip? Mooooi bedoel je!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:27 schreef Groofsken het volgende:
Lena is een hippe naam, vandaag twee nieuwe geboortekaartjes op het werk met de naam Lena.

Onze kerk ookquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:27 schreef Groofsken het volgende:
Lena is een hippe naam, vandaag twee nieuwe geboortekaartjes op het werk met de naam Lena. En ook een Oscar, een Lex en een Pleun.
We hebben babyboom.

allemaal van collega's? of ook van 'ouders'quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:27 schreef Groofsken het volgende:
Lena is een hippe naam, vandaag twee nieuwe geboortekaartjes op het werk met de naam Lena. En ook een Oscar, een Lex en een Pleun.
We hebben babyboom.

Hééél moooiquote:

Puk vind ik dan weer niks. Ik had ook een Puk in de klas vroeger, ook zo'n jaar of 32 dus nu.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:24 schreef Ssserpente het volgende:
De dochter van onze buren heet Puk. En ze is een jaar of 30. Die waren hun tijd vooruit!

TARA zegt van niet, dus dat is een probleemquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:37 schreef amaranta het volgende:
Dilara is vragen om problemen, ken er 2
Tristan vind ik heel mooi voor jullie ongeboren zoon Freecell. Ik zeg doen.
Ik ken de naam overigens uit Legends of the Fall, en natuurlijk van Tristan en Isolde.
Het neefje van Eva's vriendje heet Pleun. En zijn broer heet Puk

Wat dacht je van Tristan??quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:37 schreef freecell het volgende:
[..]
TARA zegt van niet, dus dat is een probleemMaar volgens mij hebben we zowaar 2 roepnamen
En we hebben de volledige naam voor een meisje.
Nu nog even piekeren over een leuke 2e naam voor een jongen. Iets met een N er in

Ramonquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:37 schreef freecell het volgende:
[..]
TARA zegt van niet, dus dat is een probleemMaar volgens mij hebben we zowaar 2 roepnamen
En we hebben de volledige naam voor een meisje.
Nu nog even piekeren over een leuke 2e naam voor een jongen. Iets met een N er in

Ik ken dus een gezin met een Pleun en een Jip. Echt echt echt niet-mooi vind ik hetquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:12 schreef freecell het volgende:
Pleun vind ik echt een enge naam stiekem
Net zoiets als Jip.

veel mensen doen t op de o zie ook bij pinqquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:16 schreef trui het volgende:
ieks ynske, vanwaar die klemtoon op de a??
ik ken trouwens ook een Roman. is dat wat voor jullie, freecell?

Ik vind dat niet. En Frodo zelf vindt dat ook niet zielig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:35 schreef Otis2.0 het volgende:
FRODO STAAT ER OOK BIJ.
.. dat vind ik eigenlijk zielig.

*proest*quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:57 schreef trui het volgende:
ja maar dan is 't meer als in Raymond, en dan vind ik 't logisch dat de klemtoon op de 1e lettergreep ligt. bij Ramon vind ik 't echt heel raar om de klemtoon ergens anders te leggen dan op de mon.
"wil je de ramon evon wasson?' dat idee.

nouja k ken iemand waarbij je het dus als Raamon uitspreekt en bij de ander als Ramônquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:57 schreef trui het volgende:
ja maar dan is 't meer als in Raymond, en dan vind ik 't logisch dat de klemtoon op de 1e lettergreep ligt. bij Ramon vind ik 't echt heel raar om de klemtoon ergens anders te leggen dan op de mon.
"wil je de ramon evon wasson?' dat idee.

Dat is aardig Friesquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:55 schreef Groofsken het volgende:
Ik ken een gezin met een Reinier en een Romke, vind je Romke dan ook leuk Freecell?

Ja, terwijl de mensen echte Limburgers zijnquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat is aardig FriesIk zou er even over moeten nadenken, maar volgens mij vind ik Romke ook wel leuk inderdaad

nee, die versie ken ik alleen van hier in t Utrechtsequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:18 schreef _evenstar_ het volgende:
Ynske ramon met de nadruk op de a is volgens mij meer de limburgse variant

Mag nietquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:15 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Tijmen vind ik mooi! Ook bij Leander.

Nee, één met dezelfde naam is niet zo erg, maar er zijn er altijd meerquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:28 schreef amaranta het volgende:
Waarom? Omdat die dertien anderen allemaal een bijbelse naam gaan geven? Hoe groot is de kans dat je alle 14 dezelde naam geeft?
En als dat zo is, wat dan nog, het is toch jullie kindje??
En daarnaast, er staan wel meer dan 14 namen in de bijbel toch?
Volg gewoon je gevoelen als toeval wil dat er 2 babies met dezelfde naam zijn, dan is dat toch niet zo'n ramp?
Ik persoonlijk zou het niet erg vinden hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |