quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
als jij buiten de pauzes gaat roken.... tja waarom niet?
MAARquote:Op zondag 11 oktober 2009 12:50 schreef bej129hs het volgende:
Dat je rookt wil niet zeggen dat je productie minder is dan als je niet rookt!
En nee er word geen curssus stoppen aangeboden!
Koffie halen en naar toilet ook. Korten die handel. Stelletje robot's.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:38 schreef Pheno het volgende:
Gelijk hebben ze. Die extra pauzes moeten maar eens afgelopen zijn. Roken doe je maar in je vrije tijd.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:38 schreef bej129hs het volgende:
Pas geleden werd ik onaangenaam verrast door een inhouding op mijn salaris.
Deze "korting" was gedaan omdat ik af en toe een sigaret rook.
Het bedrijf waar ik werk kort op deze manier de rokers een half uur per dag, dit komt neer op ongeveer 11 uur per maand. Dit heeft mij de afgelopen 3 maanden al 376 euro gekost.
Dit kan of mag toch helemaal niet.
Onzin, ik ben nu alweer bijna 4 jaar niet roker nadat ik 25 jaar roker ben geweest en mijn productie ligt echt niet hoger. De boog kan simpelweg niet heel de dag gespannen zijn. Niet rokers halen ff een extra bak koffie en een roker rookt een peukie.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het wel een goede maatregel eigenlijk. Rokers pauzeren meer op een dag dan niet-rokers. Mag best gecompenseerd worden.
Net als werken!quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:52 schreef longinus het volgende:
Roken, koffiedrinken, achter de secretaresses aanzitten, moet allemaal gekort worden ^^
Of je rookt gewoon wat minder...quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:59 schreef spijkerbroek het volgende:
Geef dan als bedrijf zijnde een bonus aan mensen die NIET roken. Beloning voor GOED gedrag i.p.v. boetes voor FOUT gedrag werkt veel beter.
Wat hij zegtquote:Op zondag 11 oktober 2009 12:38 schreef Pheno het volgende:
Gelijk hebben ze. Die extra pauzes moeten maar eens afgelopen zijn. Roken doe je maar in je vrije tijd.
Mwoh, rokers halen ook dat bakje en gaan ernaast ook even naar de WC. Een peukie doen kost ook meer tijd dan iets halen of wegbrengen, plus dat het daarbovenop komt, en niet in plaats van is.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Onzin, ik ben nu alweer bijna 4 jaar niet roker nadat ik 25 jaar roker ben geweest en mijn productie ligt echt niet hoger. De boog kan simpelweg niet heel de dag gespannen zijn. Niet rokers halen ff een extra bak koffie en een roker rookt een peukie.
Of je verplicht elke medewerker bij elke pauze te klokken en kijkt dan wat de roker nu meer opneemt. Ik denk dat het je verrast.quote:
Ik rook niet. Ik vind ook dat mensen moeten roken in hun normale pauzes en niet buiten de normale pauzes.quote:
Nee dat is het dus niet. Waarom is mijn productiviteit nu dan niet hoger?quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mwoh, rokers halen ook dat bakje en gaan ernaast ook even naar de WC. Een peukie doen kost ook meer tijd dan iets halen of wegbrengen, plus dat het daarbovenop komt, en niet in plaats van is.
Die rookpauze kan je toch gewoon in de verplichte pauzes van minimaal een kwartier stoppen. Die hoef je niet te compenseren.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:06 schreef bej129hs het volgende:
Ik heb deze memo gehad!
Daar staat niks in over salaris inhouding!
De Memo
Beste mensen
Stoppen met roken zal niet voor iedereen meevallen en verbieden willen wij voor als nog niet, maar
rpken tijdens werk geeft wel een scheve verhouding naar de mensen die niet roken. Derhalve is
ROKEN ALLEEN TOEGESTAAN:
- als dat buiten het pand plaats vindt, dus ook niet in de sluis
- maximaal 3 x rookpauze tijdens werk
- de tijd dient gecompenseerd te worden. Een rookpauze mag maximaal 10 minuten duren,
dus per dag wordt een half uur ingehouden op verlof/atv/overwerk( per persoon te bespreken)
- medewerkers dienen aan te geven op gebruik willen maken van bovenstaande rookbeleid.
DIRECTIE
LET WEL HIER STAAT NIKS OVER JE SALARIS!!!!!!!!!!!!!!
Als het in het bedrijfsreglement staat en de OR heeft ermee ingestemd, dan mag het gewoon. Het kan namelijk gezien worden als onterechte pauze, hoe lullig het ook mag lijken. De werkgever wijst de pauzetijden aan en alle extra pauze wordt hetzij verrekend met vakantie-uren, hetzij gezien als non-productief. En de wet stelt dat je betaalt wordt wanneer je arbeid verricht. Als de werkgever van mening is, dat je geen arbeid verricht in rookpauzes, mag hij derhalve je loon corrigeren.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Daarnaast mag een werkgever dit niet flikken a) zonder overleg en b) als het niet in je CAO staat oid lijkt me. Ik zou dan ook protest aantekenen, het lijkt me dat ze geen poot hebben om op te staan.
Ik heb even vetgemaakt wat er over je salaris staat, want het staat er wel. En ook dat het per persoon te bespreken valt, en dat is dus niet gebeurd. Ze nemen gewoon rücksichtslos een half uur per persoon, ook als je minder dan 10 minuten per keer gebruikt. Dus opnieuw: protest aantekenen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:06 schreef bej129hs het volgende:
Ik heb deze memo gehad!
De Memo
Beste mensen
Stoppen met roken zal niet voor iedereen meevallen en verbieden willen wij voor als nog niet, maar
rpken tijdens werk geeft wel een scheve verhouding naar de mensen die niet roken. Derhalve is
ROKEN ALLEEN TOEGESTAAN:
- de tijd dient gecompenseerd te worden. Een rookpauze mag maximaal 10 minuten duren,
dus per dag wordt een half uur ingehouden op verlof/atv/overwerk( per persoon te bespreken)
- medewerkers dienen aan te geven op gebruik willen maken van bovenstaande rookbeleid.
DIRECTIE
Dat staat precies onder het stukje wat jij wel gequote hebtquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat is het dus niet. Waarom is mijn productiviteit nu dan niet hoger?
[..]
...
Ja, fijn, dit soort dingen vooral lekker via de media gaan uitvechten.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:38 schreef Buschetta het volgende:
WTF!!?!?!
Nee dat mag niet. Bel even een krant, gaan ze zeker iets mee doen.
Dus klopt je verhaal niet. Het komt er niet bovenop, het gaat ten koste van het stiekem internetten dat niet rokers doen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat staat precies onder het stukje wat jij wel gequote hebt
Dat dacht ik dus ook en was al bezig met vetmaken maar in feite staat het er toch niet. Er staat dat het gekort gaat worden op verlof, atv, etc., NIET op salaris.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:09 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb even vetgemaakt wat er over je salaris staat, want het staat er wel. En ook dat het per persoon te bespreken valt, en dat is dus niet gebeurd. Ze nemen gewoon rücksichtslos een half uur per persoon, ook als je minder dan 10 minuten per keer gebruikt. Dus opnieuw: protest aantekenen.
Mijn verhaal klopt prima. Ik bezie het van beide kanten. Ik weet dat dat moeilijk is, maar het kan echt.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus klopt je verhaal niet. Het komt er niet bovenop, het gaat ten koste van het stiekem internetten dat niet rokers doen.
Ja haalt alleen koffie tussen 10 en 10.15 en 15 en 15.15? Je zoekt nooit wat op op internet, gaat niet een keertje extra pissen terwijl je het eigenlijk nog wel op had kunnen houden, etc etc?quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:12 schreef SharQueDo het volgende:
En terecht. Moet je maar niet roken (buiten pauzetijd).
Je hebt gelijk. Maar dan nog is het iets waar je als werkgever niet zomaar aan mag komen zonder overleg volgens mij.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook en was al bezig met vetmaken maar in feite staat het er toch niet. Er staat dat het gekort gaat worden op verlof, atv, etc., NIET op salaris.
TS kan minder verlof opnemen (en ook dat staat ter sicussie) maar zijn maandelijkse salaris mag niet zomaar even aan getornd worden.
Zoals je had kunnen zien heb ik aan beide kanten van het spectrum gestaan dus bespaar me je moralistische toontje aub.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mijn verhaal klopt prima. Ik bezie het van beide kanten. Ik weet dat dat moeilijk is, maar het kan echt.
En ik beweer dat dat niet zo is omdat de roker minder bakkie doen en plasje doen doet en het er dus NIET bovenop komtquote:Ik beweer dat roken meer tijd kost en bovenop bakkiedoenplasjedoen komt.
Dus is het onzinnig om te stellen dat rokers de baas geld kosten. Dank je wel voor het bevestigen van mijn punt.quote:Daarnaast beweer ik dat de productiviteit onafhankelijk is van beide activiteiten plus dat de productiviteit per persoon onafhankelijk is van wat voor verslaving dan ook.
Maar dat doen rokers er OOK nog eens bij. Hoe je het ook wendt of keert, ze hebben meer periodes van non-productiviteit.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja haalt alleen koffie tussen 10 en 10.15 en 15 en 15.15? Je zoekt nooit wat op op internet, gaat niet een keertje extra pissen terwijl je het eigenlijk nog wel op had kunnen houden, etc etc?
Het overleg in deze is de MEMO.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Je hebt gelijk. Maar dan nog is het iets waar je als werkgever niet zomaar aan mag komen zonder overleg volgens mij.
Nee dat doen ze simpelweg MINDER.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar dat doen rokers er OOK nog eens bij. Hoe je het ook wendt of keert, ze hebben meer periodes van non-productiviteit.
Dus je haalt alleen tussen 10.00 en 10:15 koffie?quote:Daarnaast vallen zaken als even plassen gewoon onder de normale arbeidsomstandigheden. iedereen moet plassen, maar niet iedereen moet roeken.
Dat dus.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het wel een goede maatregel eigenlijk. Rokers pauzeren meer op een dag dan niet-rokers. Mag best gecompenseerd worden.
Dan moet dat wel duidelijk vooraf worden aangegeven in de CAO.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:19 schreef draaijer het volgende:
Ik vind het een PRIMA initiatief. Betalen voor de tijd dat je niks doet voor kantoor. Helemaal goed
quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:19 schreef draaijer het volgende:
Ik vind het een PRIMA initiatief. Betalen voor de tijd dat je niks doet voor kantoor. Helemaal goed
Bron? Jij wilt dus beweren, dat mensen die roken minder koffie halen en minder internetten? Vreemd, bij ons zijn de rokers degegen die ik het meest bij de koffie-automaat zie staan.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat doen ze simpelweg MINDER.
Dat heeft er niks mee te maken. Bovendien: Koffie kun je drinken tijdens het werk. Vanwege de rookregels kun je niet roken op je werkplek. Koffiedrinken en werken gaat dus samen. Roken en werken niet.quote:Dus je haalt alleen tussen 10.00 en 10:15 koffie?
En zoals je zelf laat zien bekijk je het nog altijd vanuit het standpunt van de roker dus bespaar me je new-and-improved-ability-to-nuanceren-claimquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals je had kunnen zien heb ik aan beide kanten van het spectrum gestaan dus bespaar me je moralistische toontje aub.
[..]
Rokers hebben een grotere blaas- en endeldarminhoud? Rokers hebben minder behoefte aan vocht? Ga toch weg. Het zijn normale mensen, geen supermensen.quote:En ik beweer dat dat niet zo is omdat de roker minder bakkie doen en plasje doen doet en het er dus NIET bovenop komt
[..]
Ik bevestigde je punt al in mijn eerste post, maar je wilde me geloof ik weer even proberen te swaffelen met je e-cockquote:Dus is het onzinnig om te stellen dat rokers de baas geld kosten. Dank je wel voor het bevestigen van mijn punt.
Bij ons zie ik in de baracuda internet filter wie het meest online is. Dat zijn niet de rokers.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bron? Jij wilt dus beweren, dat mensen die roken minder koffie halen en minder internetten? Vreemd, bij ons zijn de rokers degegen die ik het meest bij de koffie-automaat zie staan.
Nee stel je voor dat je moet toegeven dat je zelf inproductief benquote:Dat heeft er niks mee te maken.
De meeste koffie wordt genuttigd in de wandelgangen en niet aan de bureaus.quote:Bovendien: Koffie kun je drinken tijdens het werk. Vanwege de rookregels kun je niet roken op je werkplek. Koffiedrinken en werken gaat dus samen. Roken en werken niet.
Waarom in godsnaam? Je kan toch ook wat doen aan je rookgedrag. Of werk gewoon langer dan de rest. Alsof het eerlijk is dat mensen die niet roken doorwerken terwijl de rest lekker aan het hangen is.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens had ik op staande voet ontslag genomen bij een werkgever als dit. Laat hem lekker sterven zou ik zeggen.
Voor een groot aantal werknemers is het toch niet meer dan logisch? Daar gaat het om aanwezigheid.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef _Arthur het volgende:
Werkgevers die mensen afrekenen op de 8-urige werktijd ipv prestaties
Heb ook eens op de veertiende verdieping gewerkt. En het duurde echt wel even voordat de rokers weer terug waren. En dat een paar keer per dag, dan zit je zo aan een uur.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef _Flash_ het volgende:
Heb vroeger wel eens collegae getimed. Kwam op ongeveer 50 minuten per dag.
Is toch niet niks.
Als je de prestatie norm in 6 uur kan halen, kan je nagaan wat je in 8 uur kan doen. Ik vind inderdaad dat er op prestatie gewerkt mag worden, maar dan langerquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef _Arthur het volgende:
Werkgevers die mensen afrekenen op de 8-urige werktijd ipv prestaties
Onzin.. Manage je je mensen of laat je ze lekker aan prutsen?quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Dan kan 80% van nederland de helft van zijn salaris inleveren.
Ja als je stelt dat rokers en niet rokers gemiddeld genomen even inproductief zijn bekijk je het echt van 1 kantquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En zoals je zelf laat zien bekijk je het nog altijd vanuit het standpunt van de roker dus bespaar me je new-and-improved-ability-to-nuanceren-claim
Nee rokers pissen als het nodig is omdat ze WETEN dat ze meer tijd nodig hebben voor het roken. Andere mensen gaan nog wel eens naar de plee voor het loopje. God de tering dat ik dit uit moet leggen.quote:Rokers hebben een grotere blaas- en endeldarminhoud? Rokers hebben minder behoefte aan vocht? Ga toch weg. Het zijn normale mensen, geen supermensen.
Joh krijg lekker de grafkanker achter je hartkleppen hoerige kutteef en sterf de meest pijnlijke dood mogelijk met je superioriteitstoontje.quote:Ik bevestigde je punt al in mijn eerste post, maar je wilde me geloof ik weer even proberen te swaffelen met je e-cock
Ik vind het gewoon een goede regel. Je wordt betaald om 8 uur te werken en niet om 8.5 uur aanwezig te zijn. Het zou toch opeens wel dom zijn als de niet rokers gewoon 3x per dag even buiten gaan staan, of in de gang gaan staan om een praatje ergens te maken. Of minder salaris, of stoppen met roken.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dan moet dat wel duidelijk vooraf worden aangegeven in de CAO.
Dit dus.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:21 schreef Farenji het volgende:
Ik heb jarenlang gerookt, ook tijdens werk, nu al jaren gestopt en mijn productie ligt echt niet hoger. Ik doe intensief denkwerk, en vroeger ging ik regelmatig een peuk doen om de kop leeg te maken, nu ga ik een beetje dom surfen of een wandelingetje maken. Nettoverschil: nul.
Of onze werkgevers zien dat wij in die periodes dat we productief zijn meer doen als de mensen die zogezegd de hele dag productief zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dus jullie zouden al jaren lang minder moeten verdienen.
Aaaawh en het ging zó goed. Ik dacht echt dat je nu iets scherps zou gaan intikken waardoor ik zou verliezen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
...
grafkanker achter je hartkleppen hoerige kutteef en sterf de meest pijnlijke dood mogelijk met je superioriteitstoontje.
"Kijk mij het eens van alle kanten bekijken."
Zo ban me nu maar.
Heb je het er uberhaupt over gehad met je leidinggevenden? Vakbond, proefprocessen, je zal vast wel leuk werk hebbenquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:27 schreef bej129hs het volgende:
De bond is ingelicht, en heeft intresse in dit voorval
Men zocht al zo'n baas voor een proefproces.
Ben benieuwd naar de uitkomst hiervan.
Jij vindt dus blijkbaar dat het moet kunnen. Ik vind het zelfs asociaal dat je ervan opkijkt. Hoe denk je dat je collega's naar je kijken dat jij een aantal keer per dag tijdens de business hours waar 1 ieder zich aan moet houden gewoon nog even additionele pauzes aan het scoren zijn. Dat is toch bekrompen? Jij wordt boos op anderen vanwege je eigen asociale gedrag. Heel apartquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:27 schreef bej129hs het volgende:
Anyways
Nee knul. Ik wil dat iedereen hetzelfde doet. Maximaal de window van opportunity benutten. Wat daarvoor en daarna gebeurt moet men zelf weten. Ik betaal mensen om te werken en dus wil ik dat er gewerkt wordt. Mocht je denken dat ik een directief manager ben, dan zit je ernaast. Maar goed, dat zal wel niet kunnen volgens je eigen logicaquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Of onze werkgevers zien dat wij in die periodes dat we productief zijn meer doen als de mensen die zogezegd de hele dag productief zijn.
Maar jij kijkt blijkbaar alleen naar de rapportages uit de prikklok en niet naar het rendement. Topmanager.
knulquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:31 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nee knul. Ik wil dat iedereen hetzelfde doet. Maximaal de window van opportunity benutten. Wat daarvoor en daarna gebeurt moet men zelf weten. Ik betaal mensen om te werken en dus wil ik dat er gewerkt wordt. Mocht je denken dat ik een directief manager ben, dan zit je ernaast. Maar goed, dat zal wel niet kunnen volgens je eigen logica
denk is aan een sales organisatie waar je werkt met vaste openingstijden o.i.d. Dat is een windowquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
knul
Als je niet begrijpt dat 'the windows of opportunity' soms maximaal benut wordt door je zinnen te verzetten dan vraag ik me inderdaad af hoe het met JOU logica is.
Geeft dat even door aan het CJIBquote:Op zondag 11 oktober 2009 12:59 schreef spijkerbroek het volgende:
Geef dan als bedrijf zijnde een bonus aan mensen die NIET roken. Beloning voor GOED gedrag i.p.v. boetes voor FOUT gedrag werkt veel beter.
Sorry, maar je kletst. Een baas heeft het recht om vrije tijd, die niet wederzijds is afgesproken, in mindering te brengen op het salaris. Anders kunnen niet-rokers net zo goed een half uur eerder naar huis gaan en toch de volle mep krijgen, zonder vakantie- of verlofuren te hoeven inleveren. Zo werkt het nu eenmaal niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:36 schreef Flying_Phoenix het volgende:
los van de maatschappelijke meningen over het al dan niet goed zijn van een dergelijke regeling, is het juridisch niet mogelijk om dit zomaar in te voeren.
Alleen als deze bepaling opgenomen wordt in de CAO (wat niet gebeurd), dan is hij rechtsgeldig.
TS wordt hier gekort in zijn salaris en dat mag alleen met wederzijds goedvinden. Het lijkt me vanzelfsprekend dat dit niet het geval is.
Ik heb het gevoel dat je gelijk hebt en tevens hoop ik dat je gelijk hebt. Ik ga zeer zeker iets doen aan het roken op kantoorquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry, maar je kletst. Een baas heeft het recht om vrije tijd, die niet wederzijds is afgesproken, in mindering te brengen op het salaris. Anders kunnen niet-rokers net zo goed een half uur eerder naar huis gaan en toch de volle mep krijgen, zonder vakantie- of verlofuren te hoeven inleveren. Zo werkt het nu eenmaal niet.
Ik neem aan dat je 'denk eens' bedoeld. En verder snap ik prima wat een 'window' is en zie ik nog steeds niet in wat je opmerking voor ander licht schijnt op mijn opmerking dat het om rendement gaat.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
denk is aan een sales organisatie waar je werkt met vaste openingstijden o.i.d. Dat is een window
Denk eens aan een zorginstelling waar je menigmaal alle zeilen bij moet zetten en je 'windows' ( jeuk jeukquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:34 schreef draaijer het volgende:
denk is aan een sales organisatie waar je werkt met vaste openingstijden o.i.d. Dat is een window
Daar kan roken toch ook niet. Of ben je van mening dat het wel kanquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Denk eens aan een zorginstelling waar je menigmaal alle zeilen bij moet zetten en je 'windows' ( jeuk jeuk) hebt waarin je 200% geeft.
Wat moeten je peers van je denken? Wat denk je dat jouw gedrag voor impact heeft op de rest van de organisatie. Als je resultaten goed zijn, zou het dus nog beter kunnen zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:49 schreef Rasher het volgende:
Ik heb al vaker gehoord dat rokers meer werk verzetten. Ik krijg ze alleen hier niet overtuigd daarvanMede omdat er geen systeem is waar we productiviteit kunnen checken, dus krijgen niet-rokers automatisch gelijk want prikklok, dus.
1 week heeft een team leader de totalen bijgehouden, waaruit bleek dat ik (als enige roker) sneller en dus meer werk verzette. En dat in minder tijd, want ik schrijf niet al m'n pauzes op. Al zou ik 8 uur werken...
En wat krijg je dan als antwoord van chef de manager: "Het gaat er niet om hoeveel werk je verzet. Sommige mensen zijn nou eenmaal sneller dan andere. Je wordt voor 8 uur betaald dus moet je 8 uur werken."
Ben meteen gemotiveerd om nog harder te werken dan
Hoezo "kan niet"quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:50 schreef draaijer het volgende:
Daar kan roken toch ook niet.
Ja. Als mensen anderhalf uur lang 200% geven, om b.v. alle bejaarden in no-time gevoederd en gepamperd te krijgen, hoort gewoon een extra pauze te volgen. Dat rokers die rokend invullen, moeten ze zelf weten.quote:Of ben je van mening dat het wel kan
Als die extra pauze voor iedereen geldt, wel. Als alleen rokers na anderhalf uur zelf besluiten om een extra pauze te nemen voor hun verslaving, is het terecht dat de werkgever dat compenseert tov de niet-rokers door een korting op het salaris.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:54 schreef r_one het volgende:
Ja. Als mensen anderhalf uur lang 200% geven, hoort gewoon een extra pauze te volgen. Dat rokers die rokend invullen, moeten ze zelf weten.
Dat volgt impliciet uit het de laatste volzin.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als die extra pauze voor iedereen geldt, wel.
Als ik het goed begrijp, dan stel je hier dat de baas niet gewerkte tijd niet hoeft te betalen. In basis is dat ook zo, als jij een dag zonder afmelden thuis blijft, dan hoeft de baas het salaris over die dag niet te betalen. Dat is hier echter niet van toepassing.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry, maar je kletst. Een baas heeft het recht om vrije tijd, die niet wederzijds is afgesproken, in mindering te brengen op het salaris. Anders kunnen niet-rokers net zo goed een half uur eerder naar huis gaan en toch de volle mep krijgen, zonder vakantie- of verlofuren te hoeven inleveren. Zo werkt het nu eenmaal niet.
Ik zier dan de relevantie voor dit topic niet van je opmerking, eigenlijk. Niemand heeft er bezwaar tegen als rokers de afgesproken pauzes rokend doorbrengen. Het gaat om de extra rookpauzes, die zij wel hebben (nemen) en de niet-rokers niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat volgt impliciet uit het deel wat jij uit mijn quote knipte.
Ik reageerde op de kortzichtige opstelling van Draaijer waar de facto geen ruimte is voor extra pauzes en inproductieve tijd (voor niemand niet), alleen voor werken. No matter what.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zier dan de relevantie voor dit topic niet van je opmerking, eigenlijk. Niemand heeft er bezwaar tegen als rokers de afgesproken pauzes rokend doorbrengen. Het gaat om de extra rookpauzes, die zij wel hebben (nemen) en de niet-rokers niet.
Niet? je verlaat je werkplek, zonder toestemming, om iets voor jezelf te gaan doen. Ik zie het verschil niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:58 schreef Flying_Phoenix het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, dan stel je hier dat de baas niet gewerkte tijd niet hoeft te betalen. In basis is dat ook zo, als jij een dag zonder afmelden thuis blijft, dan hoeft de baas het salaris over die dag niet te betalen. Dat is hier echter niet van toepassing.
Ja hoor, formeel mag dat. De baas kan dit accepteren (bijvoorbeeld omdat het niet druk is en hij mensen niet wil ontslaan), maar hij mag dat voor zichzelf compenseren door minder loon te betalen.quote:Ook is het niet zo dat, als jij iedere dag een uur eerder naar huis gaat, de baas je zomaar mag korten in je salaris. Hij mag je erop aanspreken, en hij kan je ontslaan, maar korten mag niet.
Bron? Een rookpauze is het opnemen van vrije tijd, punt. Of je daarin nou gaat roken of even op de WC de secretaresse een veeg geeft, doet niet ter zake.quote:Een rookpauze telt niet als vrije tijd en mag niet zomaar in mindering gebracht worden.
Nogmaals: Dat is klets. De baas mag zelf bepalen hoe hij de niet productieve tijd compenseert. De basis van het arbeidscontract is een bepaald aantal uren per week, waarin een bepaald aantal pauze-uren zijn opgenomen. Alle overige vrije tijd is aan regels gebonden en voor alle vrije tijd geldt, dat er de toestemming van de werkgever of leidinggevende voor nodig is.quote:Ook kan de baas zonder probleem eisen dat extra genoten pauze gecompenseerd wordt in tijd, maar verrekening met het salaris is alleen toegestaan als er sprake is van een direct opeisbare vordering. (zoals een bekeuring gereden met een leaseauto oid).
In geen van de voorgenoemde gevallen is er sprake van een direct opeisbare vordering, dus is verrekening met het salaris zonder toestemming van de werknemer niet toegestaan.
Om hier even op in te haken; het grote issue hier is dat het roken direct zichtbaar niet productief is. Als een collega gaat roken en ik ga in de tussentijd 10 minuten hier op het forum rondlurken maakt qua productiviteit geen ruk uit, maar de mensen (althans hier) gaan wel de roker aankijken dat hij niet productief is.quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nogmaals: Dat is klets. De baas mag zelf bepalen hoe hij de niet productieve tijd compenseert. De basis van het arbeidscontract is een bepaald aantal uren per week, waarin een bepaald aantal pauze-uren zijn opgenomen. Alle overige vrije tijd is aan regels gebonden en voor alle vrije tijd geldt, dat er de toestemming van de werkgever of leidinggevende voor nodig is.
Of je zou de niet-rokers moeten verplichten te gaan roken. Kan jij ze 7 uur uit betalen ipv 8, gaan ze eerder dood en verzetten ze nog meer werk ook!quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat moeten je peers van je denken? Wat denk je dat jouw gedrag voor impact heeft op de rest van de organisatie. Als je resultaten goed zijn, zou het dus nog beter kunnen zijn.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind dit soort discussies altijd zo'n hoog "lopende band werk" gehalte hebben.
Bij werkelijk geen enkel bedrijf waar ik gewerkt heb (buiten dus idd de fabrieken toen ik nog vakantiewerk deed in mijn scholierentijdperk) deed iemand moeilijk over het roken van collega's... Er werd moeilijk gedaan als dingen niet af waren, er werd moeilijk gedaan als ergens niet het maximale uitgehaald werd, er werd moeilijk gedaan als er fouten weren gemaakt, maar als er geen fouten werden gedaan, het maximale werd bereikt en als alles af was, kon je wat iedereen betreft de keukentafel naar de parkeerplaats daarop naakt gaan liggen zonnen, met een peuk in de ene en een neut in de andere hand...
Pertinente onzin.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:41 schreef thewishmaster het volgende:
Dit is wel een erg extreme maatregel, aan de andere kant verliezen rokers wel erg veel werktijd aan het roken en het "reizen" naar het rookhok.
in dat geval wil ik het even blijven volgenquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:27 schreef bej129hs het volgende:
Anyways
Je kunt daarmee op je strepen gaan staan ja. Dan rest de werkgever nog maar 1 keus (die hij min of meer al aankondigt in de Memo):quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:37 schreef capricia het volgende:
Even uit mijn hoofd wat ik nog weet van arbeidsrecht:
Pauzes onder de 15 minuten zijn voor rekening werkgever. 15 minuten en langer voor de werknemer.
Sterker nog: Pauzes van minder dan 15 minuten worden niet als pauze gezien door de wetgever.
Bron
Je werkgever kan de tijd die je aan het roken kwijt bent, dus niet als pauzes tellen. En mogen dus ook niet onder die noemer gecorrigeerd worden op je salaris.
Een rookverbod instellen.quote:Beste mensen
Stoppen met roken zal niet voor iedereen meevallen en verbieden willen wij voor als nog niet,
Maar er zal vast wel, naar redelijkheid, een beperking zijn op het aantal keer dat je op een dag zo'n korte pauze neemt. Als iemand 6-7 keer per dag 10 minuten pauze neemt vind ik niet dat dat maar voor de rekening van de baas moet zijn...quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:37 schreef capricia het volgende:
Even uit mijn hoofd wat ik nog weet van arbeidsrecht:
Pauzes onder de 15 minuten zijn voor rekening werkgever. 15 minuten en langer voor de werknemer.
Sterker nog: Pauzes van minder dan 15 minuten worden niet als pauze gezien door de wetgever.
Bron
Je werkgever kan de tijd die je aan het roken kwijt bent, dus niet als pauzes tellen. En mogen dus ook niet onder die noemer gecorrigeerd worden op je salaris.
Normaal spreek je die dingen af in goed overleg met je werkgever.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:57 schreef Palomar het volgende:
[..]
Maar er zal vast wel, naar redelijkheid, een beperking zijn op het aantal keer dat je op een dag zo'n korte pauze neemt. Als iemand 6-7 keer per dag 10 minuten pauze neemt vind ik niet dat dat maar voor de rekening van de baas moet zijn...
Of salaris inhouden de juiste maatregel is weet ik niet. Niemand is nl. precies 8 uur per dag productief.
Ik zou als dat van me salaris wordt afgetrokken pissen en schijten op het bureau van mijn manager.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:39 schreef Biancavia het volgende:
En terecht.
Elke keer als ik naar de wc ga wordt er ook 5 minuten van mijn salaris ingehouden.
En ik ga me toch vaak naar de wc!
Nee maar werk je de volle contracturen dat je in je contract hebt staan?quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou als dat van me salaris wordt afgetrokken pissen en schijten op het bureau van mijn manager.
Maar voel je je wel goed als je uren van je werkgever afsnoept en niet de uren maakt die in je contract staan?quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou als dat van me salaris wordt afgetrokken pissen en schijten op het bureau van mijn manager.
Wat is nou bereikbaar zijn of je mail checken. Dat doet iedereen toch? Of wil je jezelf niet ointwikkelen in je rol en doorgroeien?quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:36 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Als het zo zou moeten dan zou ik a) nooit meer na 16.30 bereikbaar zijn, b) geen seconde extra werken, c) niet de tijd nemen om in de avonduren de mail te beantwoorden, etc
Minder uren productief: korten op salarisquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:37 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat is nou bereikbaar zijn of je mail checken. Dat doet iedereen toch? Of wil je jezelf niet ointwikkelen in je rol en doorgroeien?
Meer werken is een keuze en daarmee belast je je collega's niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Minder uren productief: korten op salaris
Meer uren productief: vanzelfsprekend.
Als ik buiten ga roken, belast ik mijn collega's net zo min.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Meer werken is een keuze en daarmee belast je je collega's niet.
En bij jou stel ik me de voorman in de blauwe jas voor die zich beter voelt dan het werkvolk omdat hij de blauwe jas en heeft en die soms, gewoon om te jennen, 3 minuten te laat op de toeter drukt...quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Meer werken is een keuze en daarmee belast je je collega's niet.
Precies, naar het toilet gaan of koffie halen is er tenslotte ook niet bij in een sales organisatie met uitdagende targets...quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:06 schreef draaijer het volgende:
Ik ben van mening dat je het tegenover je collega's niet kan maken. Als je in een sales organisatie zit waar targets altijd uitdagend zijn en je team ligt achter dat je het dan niet kan maken om een paar keer per dag lekker te gaan roken terwijl de rest aan het beuken is
Wat een domme opmerking. Drinken en een toilet bezoek zijn primair. De rest is luxe.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies, naar het toilet gaan of koffie halen is er tenslotte ook niet bij in een sales organisatie met uitdagende targets...
Prima idee. Ik haal mijn koffie en werk verderquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een tijdlang een IT afdeling van een bedrijf gemanaged, daar hadden we prikklokken hangen, ging je een kop drinken in de kantine, of roken dan chipte men uit.
Wat een mierenneukerij, voor een roker is roken ook primair en zo kun je wel doorgaan. De een gaat 1 keer naar het toilet ipv 5 keer of praat 2 zinnen meer dan dan de ander. Zodra mijn baas op minutenwerk gaat letten (wat hij kennelijk best wil), dan ben ik weg. Ik zou dan ook om klokslag 16 uur mijn werk kunnen laten vallen, want mijn vrije tijd is primair.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:27 schreef draaijer het volgende:
Wat een domme opmerking. Drinken en een toilet bezoek zijn primair. De rest is luxe.
Zo klink je idd, iemand die om 16:00 wegrent.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:39 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wat een mierenneukerij, voor een roker is roken ook primair en zo kun je wel doorgaan. De een gaat 1 keer naar het toilet ipv 5 keer of praat 2 zinnen meer dan dan de ander. Zodra mijn baas op minutenwerk gaat letten (wat hij kennelijk best wil), dan ben ik weg. Ik zou dan ook om klokslag 16 uur mijn werk kunnen laten vallen, want mijn vrije tijd is primair.
Mensen hebben een eigen verantwoording, blijkbaar denk jij dat je moet micromanagen. En als dat gebeurt ga je dan ook weer huilen zoals al die mensen die liepen te gillen over de werkomstandigheden bij de Aldi waar dat gebeurde.quote:Als een roker teveel rookt spreek je hem er op aan
Als je rusten wil, klok je maar uit.quote:en voor de rest moet je je echt afvragen waar je je druk om maakt en waar die frustratie vandaan komt, kun je de druk wel aan ? Ik zou zeggen neem dan eens een rustmoment tijdens je werkdag.
Ja daarom zei ik eerder al dat ik regelmatig mijn werk gewoon afmaak, gewoon omdat het kan :quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo klink je idd, iemand die om 16:00 wegrent.
quote:....ik werk regelmatig 5-10 minuten door als een klus net niet af is, daar vraag je toch ook geen geld voor ? Ik hou niet zo van die gouden weegschaaltjes moet ik zeggen.
Inderdaad, mensen hebben een eigen verantwoordig, en als je vindt dat mensen dat niet aankunnen of dat blijkt, dan spreek je ze daar gewoon op aan ipv dat je met ridicule maatregeltjes komt, zoals TS uitlegt.quote:Mensen hebben een eigen verantwoording, blijkbaar denk jij dat je moet micromanagen. En als dat gebeurt ga je dan ook weer huilen zoals al die mensen die liepen te gillen over de werkomstandigheden bij de Aldi waar dat gebeurde.
Prima als je zo met je mensen om wilt gaan, maar stel dat dan als huisregel en ga niet zomaar een geschat aantal uren in mindering brengen bij je personeel. Ik weet niet hoe serieus jij je werknemers of collega's neemt, maar in mijn ogen kun je ieder mens aanspreken op dingen die in jouw ogen niet kloppen. Maak jij maar regeltjes, die worden toch wel weer - in welke mate dan ook - door weet ik veel wie verbroken. Ik vind het allemaal wat kinderachtig overkomen, huil ze.quote:Als je rusten wil, klok je maar uit.
Ik zie niet-rokers veel meer onofficiële pauzes houden dan rokers op mijn werk.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tuurlijk wel als jij 8 uur per dag moet werken en je heb half uur pauze + half uur pauze voor roken moet jij dus per dag 9 uur werkenquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:06 schreef bej129hs het volgende:
Ik heb deze memo gehad!
De Memo
Beste mensen
ROKEN ALLEEN TOEGESTAAN:
DIRECTIE
Roken is niet primair dat hebben die mongolen aan hen zelf te danken dat het primair is geworden. Maar het is het niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:39 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wat een mierenneukerij, voor een roker is roken ook primair en zo kun je wel doorgaan.
Ook jij klinkt als iemand die eens een rustpunt moet nemen tijdens een werkdag, drink je wel genoeg cup-a-soup ?quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:16 schreef ReWout het volgende:
Roken is niet primair dat hebben die mongolen aan hen zelf te danken dat het primair is geworden. Maar het is het niet.
Koffiedrinken is wel primair?quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:16 schreef ReWout het volgende:
[..]
Roken is niet primair dat hebben die mongolen aan hen zelf te danken dat het primair is geworden. Maar het is het niet.
Koffiehalen ook zeker...quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:49 schreef draaijer het volgende:
[..]
Koffiedrinken doe je al werkend! Jemig, moeten we alles uitleggen
Klok je wel even uit als je een keertje per abuis je koffie over je werk heenstoot ?quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:49 schreef draaijer het volgende:
Spijker op z'n kop.. Je begrijpt er echt niks van.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:50 schreef elcastel het volgende:
[..]
Klok je wel even uit als je een keertje per abuis je koffie over je werk heenstoot ?.
Ik schat je gewoon consequent in en vraag me nogsteeds af waar je zo moeilijk over doet, maar je hebt gelijk : ik begrijp je 'punt' totaal niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:56 schreef draaijer het volgende:
Spijker op z'n kop.. Je begrijpt er echt niks van.
Je bent een incident met iets structureels aan het vergelijken. Chapeau.. Goed hoor
Dat denk ik ookquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:01 schreef capricia het volgende:
Ik heb zo de indruk dat het wellicht ook iets met het niveau van het werk te maken heeft...
Ik ben aangenomen om een club te laten groeien en we laten die club groeien en daarom heb ik ene hekel; aan mensen die al 1- 0 achterstaanquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:01 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik schat je gewoon consequent in en vraag me nogsteeds af waar je zo moeilijk over doet, maar je hebt gelijk : ik begrijp je 'punt' totaal niet.
'als je in een sales organisatie zit' met jou als chef wellicht wel ja, denk je dat iedereen hier in de sales zit?quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:06 schreef draaijer het volgende:
Ik ben van mening dat je het tegenover je collega's niet kan maken. Als je in een sales organisatie zit waar targets altijd uitdagend zijn en je team ligt achter dat je het dan niet kan maken om een paar keer per dag lekker te gaan roken terwijl de rest aan het beuken is
Ik ben gewend om te roeien met de riemen die ik heb, ik heb minder gekwalificeerde mensen om me heen en mensen die met minder inspanning meer presteren. Verder heb ik te maken met mensen die een gezin hebben en dus minder gehoor kunnen geven aan de wens om regelmatig over te werken (ivm deadlines bv), ik heb zelfs mensen om me heen die ziek worden. Allemaal incidenten, maar over het algemeen kan ik zeggen dat we ook samen strijden om een doel te bereiken.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:09 schreef draaijer het volgende:
Ik ben aangenomen om een club te laten groeien en we laten die club groeien en daarom heb ik ene hekel; aan mensen die al 1- 0 achterstaan
Jij werkt dan ook niet in een callcenter.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:22 schreef Ceased2Be het volgende:
'als je in een sales organisatie zit' met jou als chef wellicht wel ja, denk je dat iedereen hier in de sales zit?
De sales bij ons mag niet eens meer dan 1 dag in de week op kantoor zijn omdat ze bij de klant horen te zitten om dingen te verkopen.
Ik ben verantwoordelijk voor EMEA en om deuren te openen zit je aan de telefoon. Alleen bij goede opportunities vliegen mijn mensen langs. Tevens verkopen wij een prachtige service waarvoor mensen in de regel niet langskomen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
'als je in een sales organisatie zit' met jou als chef wellicht wel ja, denk je dat iedereen hier in de sales zit?
De sales bij ons mag niet eens meer dan 1 dag in de week op kantoor zijn omdat ze bij de klant horen te zitten om dingen te verkopen.
Zorg dan dat ik rokend kan werken!quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:49 schreef draaijer het volgende:
[..]
Als we achter staan, moeten we allemaal een stapje harder lopen. Dan heb je spelbrekers die een persoonlijk belang steeds voor een groepsbelang stellen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik ben gewend om te roeien met de riemen die ik heb, ik heb minder gekwalificeerde mensen om me heen en mensen die met minder inspanning meer presteren. Verder heb ik te maken met mensen die een gezin hebben en dus minder gehoor kunnen geven aan de wens om regelmatig over te werken (ivm deadlines bv), ik heb zelfs mensen om me heen die ziek worden. Allemaal incidenten, maar over het algemeen kan ik zeggen dat we ook samen strijden om een doel te bereiken.
Van mij mag een baas best een afspraak maken over betalen voor rookpauzes door te korten op verlof/atv/overwerk, mits dit duidelijk met de betreffende werknemer(s) is besproken. Ik vind het alleen geen vanzelfsprekendheid tenzij het niet anders kan, maar ik vind het voornamelijk mierenneukerij. In het geval van de TS wordt er echter salaris ingetrokken en dat is volgens mij naast verwerpelijk ook niet juridisch in de haak. Ik geloof simpelweg in andere oplossingen.
Ik vind je uitspraak van 1-0 achterstaan echt totale larie overigens. Je hebt het over een club mensen, ik vraag me dan af hoe je tegen je eigen club kunt scoren. Kennelijk is het slechts op papier een club als mensen zo over elkaar denken in een bedrijf/afdeling/'club'. In mijn ogen val je dan ook lelijk door de mand en heb je kennelijk anderen nodig om jezelf het gevoel te geven dat je bovengemiddeld presteert.
Iedereen is toch een sales-tijger waar ze alle cliché-sales-uitdrukkingen erin 'beuken'quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
'gebrek aan cultuur' ? Waar komt dat in godesnaam ineens vandaan?quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik ben verantwoordelijk voor EMEA en om deuren te openen zit je aan de telefoon. Alleen bij goede opportunities vliegen mijn mensen langs. Tevens verkopen wij een prachtige service waarvoor mensen in de regel niet langskomen.
Ik denk dat gebrek aan cultuur regelmatig roken toe zal staan
Krijg je ook betaald n.a.v. het aantal keren dat je ergens vermeld dat je in de sales zit?quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:31 schreef draaijer het volgende:
[..]
Als we achter staan, moeten we allemaal een stapje harder lopen. Dan heb je spelbrekers die een persoonlijk belang steeds voor een groepsbelang stellen.
Dat mensen ziek worden, dat kan gebeuren, Onderzoeken wat voor invloed je hebt op dat incident en kijken of we iets kunnen betekenen voor elkaar. Maar het simpel. Ik wil dat ze 40 uur werken en het is een sales organisatie en dus is de druk hoog. Verdien je geld door te werken. Mensen die tijd hebben om andere dingen te doen hebben mogelijk niet de juiste instelling.
In ons bedrijf zit een groot stuk productie, daar wordt ook erg cijfermatig gewerkt. Ik ben alleen van mening dat een bedrijf met gemotiveerde mensen die zich op hun eigen inzet richten productiever is dan bedrijven waar men een roker zijn rokertje gaat berekenen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:31 schreef draaijer het volgende:
Als we achter staan, moeten we allemaal een stapje harder lopen. Dan heb je spelbrekers die een persoonlijk belang steeds voor een groepsbelang stellen.
Dat mensen ziek worden, dat kan gebeuren, Onderzoeken wat voor invloed je hebt op dat incident en kijken of we iets kunnen betekenen voor elkaar. Maar het simpel. Ik wil dat ze 40 uur werken en het is een sales organisatie en dus is de druk hoog. Verdien je geld door te werken. Mensen die tijd hebben om andere dingen te doen hebben mogelijk niet de juiste instelling.
Jij bent vast echt een fijne baas (ahem). Ookal vind ik het terecht dat je gekort wordt als je regelmatig gaat roken is jouw instelling mij veels te 'Target, target, target' . Die targets haal je ook als je personeel zich lekker voelt en met ietsje minder druk met een glimlach de klanten bedient. Maargoed, ieder zijn stijl van managen, maar bij ons was jij al snel weg wegens geen resultaten. Bij ons gaat het om kwaliteit, niet kwantiteit. Als jij zo'n topdienst verkoopt zou je dat moeten snappen. Ofwel customer intimacy, ofwel best product, of best price. Of is het stiekum toch een MBO-afdeling die gewoon als veredeld call-center klanten moet stampen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:31 schreef draaijer het volgende:
[..]
quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:44 schreef elcastel het volgende:
[..]
In ons bedrijf zit een groot stuk productie, daar wordt ook erg cijfermatig gewerkt. Ik ben alleen van mening dat een bedrijf met gemotiveerde mensen die zich op hun eigen inzet richten productiever is dan bedrijven waar men een roker zijn rokertje gaat berekenen.
Roken ontmoedigen ben ik helemaal voor, rokers die teveel roken en daar - nadat ze er op zijn aangesproken - niets aan willen doen, kun je best - al is het alleen al als ontmoediging - wat tijd berekenen, alleen je komt in een situatie waarin mensen tijd gaan besteden aan elkaars inzet waar ze ook productief hadden kunnen zijn.
Je kunt dit soort dingen best goed oplossen zónder er keiharde repressie op los te laten en ook in bedrijven waar tijd geld is, is ruimte nodig voor kleine (betaalde) onderbrekingen, zowel voor een roker, als voor iemand die wat meer tijd tussendoor nodig heeft.
Aan je eerdere opmerking over gewaagde targets loop je dus min of meer permanent achter. Je moet er maar zin in hebben. Ik vind het zelf klinken als een organisatie die mensen opbrandt, maar goed, so be it. Genoeg mensen die daar ook gericht voor kiezen. In die cultuur zou ik het ook aso vinden als mensen hem er af en toe tussenuit knijpen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:31 schreef draaijer het volgende:
[..]
ik gebruik de rookmomenten om even te reflecteren als ik met iets moeilijks bezig ben, werkt prima en werkt tijdbesparend... en het is lekker buiten, frisse neus halen etc...quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:16 schreef capricia het volgende:
Ik geef regelmatig trainingen aan klanten.
Didactisch gezien is het gewoon verstandig om bijv. iedere 2 uur een korte pauze van max 8 a 10 min. in te lassen.
Beter voor de concentratie van de deelnemers. Beter om het geleerde te verwerken.
En ook beter voor de mensen die gewoon af en toe een sigaretje willen roken.
Ik merkt trouwens dat er bij roken ook vaak over werk gesproken wordt!
En volgens mij kan beeldschermwerk ook vrij inspannend zijn. Even een break kan geen kwaad.
Ja, kan me daar wel iets bij voorstellen...quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:21 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Omgekeerd trouwens, voor degenen die het af en toe een peukie roken verdedigen geldt trouwens hetzelfde. Of het nu wel of niet nuttig of beter of wat dan ook is, je kunt het op sommige plaatsen gewoon niet maken tov je collega's.
ja precies belachelijk, straks gaan ze nog zeggen, je hebt 12 uur doorgebracht in de plee!quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:38 schreef Buschetta het volgende:
WTF!!?!?!
Nee dat mag niet. Bel even een krant, gaan ze zeker iets mee doen.
Mjn ervaring is dat als je uberhaupt al over EMEA spreekt dat mensen continue heen en weer vliegen. Heck, ik ken managers die voor elk project een week weg zijn. En op dat niveau doen mensen niet moeilijk over een uurtje extra pauze. Ik zit op "home-office" wanneer ik wil en mijn colleage ook. Zolang mijn manager weet dat hij aan het eind van het jaar resultaten heeft kan ik 364 dagen uit mijn neus vreten.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik ben verantwoordelijk voor EMEA en om deuren te openen zit je aan de telefoon. Alleen bij goede opportunities vliegen mijn mensen langs. Tevens verkopen wij een prachtige service waarvoor mensen in de regel niet langskomen.
Ik denk dat gebrek aan cultuur regelmatig roken toe zal staan
Ik heb ook de indruk dat het te maken heeft met het niveau van het werk en de werknemers/ leidinggevenden...quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:12 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Mjn ervaring is dat als je uberhaupt al over EMEA spreekt dat mensen continue heen en weer vliegen. Heck, ik ken managers die voor elk project een week weg zijn. En op dat niveau doen mensen niet moeilijk over een uurtje extra pauze. Ik zit op "home-office" wanneer ik wil en mijn colleage ook. Zolang mijn manager weet dat hij aan het eind van het jaar resultaten heeft kan ik 364 dagen uit mijn neus vreten.
Dit soort discussies (roken) zijn echt magazijnwerk en lopende band dus dat hele EMEA verhaal slaat als een lul op een drumstel.
nicotine stimuleert de productie van vasopressine. een stofje dat er voor zorgt dat je nieren weer meer vocht uit de voorurine terug opnemen het lichaam in.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Rokers hebben een grotere blaas- en endeldarminhoud? Rokers hebben minder behoefte aan vocht? Ga toch weg. Het zijn normale mensen, geen supermensen.
[..]
Regelmatig even van je monitor weg lopen wordt natuurlijk niet voor niks aangeraden.quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:16 schreef capricia het volgende:
En volgens mij kan beeldschermwerk ook vrij inspannend zijn. Even een break kan geen kwaad.
Whaha echt?quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:27 schreef probeer het volgende:
[..]
nicotine stimuleert de productie van vasopressine. een stofje dat er voor zorgt dat je nieren weer meer vocht uit de voorurine terug opnemen het lichaam in.
dus ja, rokers hoeven minder vaak naar de wc om te pissen.
Licht er maar aan wat voor contract TS heeft.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook en was al bezig met vetmaken maar in feite staat het er toch niet. Er staat dat het gekort gaat worden op verlof, atv, etc., NIET op salaris.
TS kan minder verlof opnemen (en ook dat staat ter sicussie) maar zijn maandelijkse salaris mag niet zomaar even aan getornd worden.
Daarentegen zeggen ze nog vijf keer per dag dat ze naar de wc gaan om stiekem nog even te gaan roken. En ze zijn godsgruwelijk chagerijnig als het een keer niet kan omdat het druk is, of gewoon tegen de tijd dat ze weer aan een nieuw shot toe zijn. Ik vind rokers niet echt de fijnste mensen om mee te werken, integendeel.quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:27 schreef probeer het volgende:
[..]
nicotine stimuleert de productie van vasopressine. een stofje dat er voor zorgt dat je nieren weer meer vocht uit de voorurine terug opnemen het lichaam in.
dus ja, rokers hoeven minder vaak naar de wc om te pissen.
Daar zit dan wel weer iets in, mits je ook een salaris krijgt dat past bij iemand die het sneller doet dan een ander.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:49 schreef Rasher het volgende:
En wat krijg je dan als antwoord van chef de manager: "Het gaat er niet om hoeveel werk je verzet. Sommige mensen zijn nou eenmaal sneller dan andere. Je wordt voor 8 uur betaald dus moet je 8 uur werken."
Ben meteen gemotiveerd om nog harder te werken dan
Blijkbaar heb je geen idee waar je over praat., Het gaat tevens om het principe. Waarom die rokende paupers minder laten werken dan de niet rokende? Waren werken rokers minder uren dan de niet rokersquote:Op maandag 12 oktober 2009 00:12 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Mjn ervaring is dat als je uberhaupt al over EMEA spreekt dat mensen continue heen en weer vliegen. Heck, ik ken managers die voor elk project een week weg zijn. En op dat niveau doen mensen niet moeilijk over een uurtje extra pauze. Ik zit op "home-office" wanneer ik wil en mijn colleage ook. Zolang mijn manager weet dat hij aan het eind van het jaar resultaten heeft kan ik 364 dagen uit mijn neus vreten.
Dit soort discussies (roken) zijn echt magazijnwerk en lopende band dus dat hele EMEA verhaal slaat als een lul op een drumstel.
Precies, als iemand er anders over denkt dan jij, dan moet dat wel de oorzaak zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je geen idee waar je over praat.
Voordat je mensen voor pauper uitmaakt:quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je geen idee waar je over praat., Het gaat tevens om het principe. Waarom die rokende paupers minder laten werken dan de niet rokende? Waren werken rokers minder uren dan de niet rokers
Ach iemand die beweert met een team te werken en zijn collega's paupers noemt (en eerder al mongolen) neem je toch niet serieus ?quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Precies, als iemand er anders over denkt dan jij, dan moet dat wel de oorzaak zijn.
Check zijn fobo.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Precies, als iemand er anders over denkt dan jij, dan moet dat wel de oorzaak zijn.
Voel je je aangesprokenquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Voordat je mensen voor pauper uitmaakt:
Misschien is een cursus Nederlands iets voor je.
Meneer heeft geld maar geen klasse. Ik denk gezien zijn opmerkingen dat hij zo'n callcenter sales manager is (waarschijnlijk eigen zaak) en ergens in drenthe studentjes loopt af te beulen.)quote:
Niets dus...vind het hele mooie foto's! Ik zou ook zo trots zijn als ik jou was...quote:
Besef dat je in de excuus mode zit om het goed te praten dat je een verslaving geniet en minder werkt dan je peers.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:03 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Meneer heeft geld maar geen klasse. Ik denk gezien zijn opmerkingen dat hij zo'n callcenter sales manager is (waarschijnlijk eigen zaak) en ergens in drenthe studentjes loopt af te beulen.)
Als het uberhaupt al echt is want dit is natuurlijk een topicwaardig fotoalbum
Ben ik ook. Ik kan me voorstellen dat jij het bij 1 foto in je fobo zal houden hahaquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Niets dus...vind het hele mooie foto's! Ik zou ook zo trots zijn als ik jou was...
Maar ik ben dan ook geen oppervlakkige klootzak zoals jijquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:06 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ben ik ook. Ik kan me voorstellen dat jij het bij 1 foto in je fobo zal houden haha
Bij elk contract dat ik ooit kreeg ben ik in 10 jaar op 3 contracten 2x ziek geweest.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Besef dat je in de excuus mode zit om het goed te praten dat je een verslaving geniet en minder werkt dan je peers.
Als je denkt dat het een callcenter is. Fine
Dat komt omdat ze maar 7,5 minuut hebben voor hun rookpauze.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:11 schreef Buschetta het volgende:
Rokers zijn snel maatjes en de beste beslissingen worden vaak tijdens rookpauzes genomen. Dan worden de knopen snel gehakt.
Ik ben heel erg blij voor je. Nog even en morgen weet je niet meer wat je vandaag hebt getikt. Maar goed. Smoke weed everydayquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:11 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Bij elk contract dat ik ooit kreeg ben ik in 10 jaar op 3 contracten 2x ziek geweest.
1x omdat mijn been eraf begon te rotten door een wilde kattenbeet
1x omdat mijn kaak opgezwollen was ten grootte van een tennisbal
Ik rook, drink dagelijks een flesje wijn en rook wiet. Who cares...
Liever verslaafd aan leven dan aan ijdelheden.
Maar ben wel als een van de enige s'avonds aan projecten aan het werken en 7 dagen per week doorgaan soms. Daarnaast offer ik mezelf op als mijn collega's zich snel wegbanen als de directeur wat vraagt.
Meesten roken niet maar zijn wel maandelijks ziek lijkt het. En werken ook veel minder als groep.
Rokers zijn snel maatjes en de beste beslissingen worden vaak tijdens rookpauzes genomen. Dan worden de knopen snel gehakt.
Verslaafd aan leven? Als ik het zo lees leef je om te werken en moet je de stress die je daarvan krijgt wegroken/drinken. Vergeet niet dat je straks waarschijnlijk een leuk kankergezwel krijgt en dan nog een paar jaar mag "genieten" van chemokuren :x. Ik hoop voor je dat het niet zo afloopt...quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:11 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Bij elk contract dat ik ooit kreeg ben ik in 10 jaar op 3 contracten 2x ziek geweest.
1x omdat mijn been eraf begon te rotten door een wilde kattenbeet
1x omdat mijn kaak opgezwollen was ten grootte van een tennisbal
Ik rook, drink dagelijks een flesje wijn en rook wiet. Who cares...
Liever verslaafd aan leven dan aan ijdelheden.
Maar ben wel als een van de enige s'avonds aan projecten aan het werken en 7 dagen per week doorgaan soms. Daarnaast offer ik mezelf op als mijn collega's zich snel wegbanen als de directeur wat vraagt.
Meesten roken niet maar zijn wel maandelijks ziek lijkt het. En werken ook veel minder als groep.
Bij veel gemeentes moet je gewoon uitklokken voordat je gaat roken.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
draaijer werk je voor een Amerikaans bedrijf?
Laat hem lekker, ik dacht hetzelfde maar dacht aan andere gevolgen; een roker betaalt zijn hele leven aan pensioenopbouw maar zal wellicht voor die tijd al onder de grond liggen. Dat is een financieel voordeel voor de niet-roker.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:35 schreef bananablues het volgende:
Verslaafd aan leven? Als ik het zo lees leef je om te werken en moet je de stress die je daarvan krijgt wegroken/drinken. Vergeet niet dat je straks waarschijnlijk een leuk kankergezwel krijgt en dan nog een paar jaar mag "genieten" van chemokuren :x. Ik hoop voor je dat het niet zo afloopt...
Genieten kan ook van andere dingen in het leven en als je geniet, dan wil je ook proberen wat langer in leven te blijven omdat het zo leuk is.
En dat is gewoon ook zo.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:11 schreef Buschetta het volgende:
de beste beslissingen worden vaak tijdens rookpauzes genomen. Dan worden de knopen snel gehakt.
Lijkt me een goede maatregel.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:14 schreef HarryP het volgende:
[..]
Bij veel gemeentes moet je gewoon uitklokken voordat je gaat roken.
En weer inklokken voordat je terug bent. Duidelijker kunnen ze het niet maken.
Telkens als wij gaan roken, kappen figuren met hun werk en gaan gewoon mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:10 schreef Eightball het volgende:
Snap je het nou?
Of de baas bemoeit zich daar effe lekker niet mee. Het wordt een ander verhaal als TS natuurlijk elk uur buiten staat te paffen maar als TS dat gewoon in zijn pauze doet slaat het echt nergens op en moet de werkgever gewoon gelynched wordenquote:
Prima toch, die cohesie binnen jullie teamquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:18 schreef Eightball het volgende:
Telkens als wij gaan roken, kappen figuren met hun werk en gaan gewoon mee.
WTF?![]()
:Ja maar jullie roken toch ook??
:Ik vind het wel een gezellig en leerzaam in dit groepje, vandaar.
Staat ze met haar jas aan.
Echt, fuk de kruk!
En dat is nog niet alles, ook als we niks te bespreken hebben komen er golven van medewerkers die het tof vinden als ze erbij staan.
Laat ze, jij staat er ook, waarom zij dan niet?quote:
Daar is onderzoek naar gedaan. Het bleek, meen ik, te maken te hebben met het feit dat rokers vaak staande roken. Staand maakt men sneller (en wellicht beter) beslissingen dan zittend.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:11 schreef Buschetta het volgende:
en de beste beslissingen worden vaak tijdens rookpauzes genomen. Dan worden de knopen snel gehakt.
85% op de prijs van een pakje peuken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef draaijer het volgende:
Ik ben voor een milieutax wat betreft roken.
Want roken belast het milieu in belangrijke matequote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef draaijer het volgende:
Het topic wordt wel steeds genialer.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:37 schreef r_one het volgende:
Want roken belast het milieu in belangrijke mate![]()
En een dikke Porsche en BWM X5 voor de deur niet![]()
Het overgrote deel van de aanschafprijs van tabaksartikelen is al "tax"
Jawel, maar op de Porsche en de X5 zit die tax al. Nu nog even op het rokenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Want roken belast het milieu in belangrijke mate![]()
En een dikke Porsche en BWM X5 voor de deur niet![]()
Het overgrote deel van de aanschafprijs van tabaksartikelen is al "tax"
Jep, en op kinderen ook, geen kinderbijslag maar foktax, niets zo erg voor het milieu als nog meer mensenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef draaijer het volgende:
Herlees zin 3 even svp.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:45 schreef draaijer het volgende:
Jawel, maar op de Porsche en de X5 zit die tax al. Nu nog even op het roken
Geen milieutax.quote:
Zit ook niet op een Porsche of X5.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:53 schreef Pheno het volgende:
Geen milieutax.
Wat denk je zelf. Dat de mensen bij jou in de rookruimte komen, maar zelf niet roken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 06:40 schreef luijn het volgende:
Situatie schets:
Zoals ik eerder uitgelegt heb word er door mijn werknemers gewoon gerookt op kantoor en hebben degene die rookvrij willen werken een eigen mooie rookvrije ruimte!
Als er vertegenwoordigers etc. komen bij mij op kantoor en ze willen met mij afspreken op mijn kantoor dan zullen ze de rookruimte in moeten aangezien ik 99 van de 100x het nutteloze bezoeken vind. wat hierbij opvalt is dat al die figuurtjes zoals oa Draaijer zo mijn kantoor inkomen en de rookruimte betreden want er moet verkocht worden en ja dat is belangrijker dan principes. Het is nu eenmaal een feit dat de meeste schreeuwers 0,0 ruggegraat hebben. Kom nu niet met gezeik dat dat niet zo is, ik heb hier dagelijks mee te maken als werkgever. In nederland zijn we helaas te goed met schreewen. Maar ja zoals het spreekwoord al zegt blaffende honden bijten niet.
PS als ik iets echt wil dan kom ik zelf naar een niet rokers ruimte!!
Jawel.. Lease zo'n unit maar eens. (niet dat er veel mensen zo'n dingen zouden leasen) Onze Co2 tax.. blegh, moet dus ook komen voor rokenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Zit ook niet op een Porsche of X5.
Als we 't zo letterlijk gaan nemen, doe ik graag mee![]()
Bullshit een oud collega van mij bracht ruim 1 uur per dag op de plee door. Hij zei dat hij die extra pauze's pakte omdat er ook mensen waren die roken. Ik nam altijd werk mee naar het rookhok en dan nog kwam ik niet tot een uur per dag.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
quote:
Need more? Check mijn foboquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 07:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hoeveel bullshit-bingo-woorden kun je gebruiken?
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 07:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk dat een uur langer werken nog beter werkt
Ik hoef je fobo niet te zien, hoor. Ik zie aan de inhoud van je post al dat je een inhoudsloos figuur bent. Da's verder prima, maar dat maakt je verder niet minder sneu. Salestijgertjequote:
Het zit je dwars he?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik hoef je fobo niet te zien, hoor. Ik zie aan de inhoud van je post al dat je een inhoudsloos figuur bent. Da's verder prima, maar dat maakt je verder niet minder sneu. Salestijgertje
Maar is'ie ook productiever?quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Koffiedrinken doe ik achter mn pc. Roken doe je niet achter je pc, tenzij je thuiswerkt misschien. En voor de rest zijn het vaak de rokers die je hoort zeggen: 'doen we ff een bakkie met een peuk' en zijn ze weer een half uur pleite.
Mijn directe collega is onlangs gestopt met roken en zit gewoon vaker op z'n plek.
Euh.. Jawel.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:14 schreef ReWout het volgende:
[..]
Of je water of koffie drinkt zit geen verschil tussen nee.
Ik heb een selectief fotografisch geheugenquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik ben heel erg blij voor je. Nog even en morgen weet je niet meer wat je vandaag hebt getikt. Maar goed. Smoke weed everyday
Jammer dan zullen ze het nooit tot CEO schoppen want die roken nl welquote:Tevens ken ik geen enkele senior manager die rookt.
Op zijn minst sigaren...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:30 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Jammer dan zullen ze het nooit tot CEO schoppen want die roken nl wel
Bij mij in de zaak is de roker zich bewuster van het aantal onderbrekingen heb ik het idee, de niet-roker is zich vooral bewust van de onderbrekingen van een ander. Zo kun je het ook zien, ik zou (nogmaals) zeggen; spreek mensen er op aan als je het idee hebt dat je gouden weegschaaltje omslaat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:32 schreef MikeyMo het volgende:
Wel grappig dat rokers gelijk moeten refereren aan niet rokende collega's die toiletteren, praatjes maken bij de koffiezetautomaat, surfen op the internets e.d. Maar kennelijk vergeten dat dat ook gewoon op hun van toepassing is en dat het roken daar nog eens extra bovenop komt. En dan hebben ze nu gewoon pech dat het nogal zichtbaar is aangezien men toch 10 minuten een lege werkplek achterlaat.
Tja, en het blijft natuurlijk een keuze, geen primaire levensbehoefte.
hahahaha ook de rokende CEO moet ik nog tegenkomen.. Roken is zooo 1999quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:30 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik heb een selectief fotografisch geheugen![]()
Mijn assistent tikt dingen voor me dus een geheugen heb ik eigenlijk niet nodig![]()
[..]
Jammer dan zullen ze het nooit tot CEO schoppen want die roken nl wel
mjah, het probleem van TS komt vanuit de leiding.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:15 schreef elcastel het volgende:
[..]
Bij mij in de zaak is de roker zich bewuster van het aantal onderbrekingen heb ik het idee, de niet-roker is zich vooral bewust van de onderbrekingen van een ander. Zo kun je het ook zien, ik zou (nogmaals) zeggen; spreek mensen er op aan als je het idee hebt dat je gouden weegschaaltje omslaat.
Of je nou met 2 man een peuk rookt of met 100 man, verhoudingsgewijs praat je gewoon over dezelfde cijfers. Ik vind dat altijd zo'n krom vergelijk, ik denk zelfs dat een kleiner bedrifj er meer 'last' van heeft.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:46 schreef MikeyMo het volgende:
mjah, het probleem van TS komt vanuit de leiding.
Ergens is het natuurlijk wel terecht dat men paal en perk stelt want bij een klein bedrijf is het allemaal wel te overzien. Maar als je bijvoorbeeld 10 man hebt die roken en dus 30 minuten per dag weg zijn dan is dat 5 uur wat je al wegkiepert per dag. Op een maand van 20 werkdagen kom je al uit op 100 manuren naar de klote.
Ik kan me voorstellen dat je dan jezelf achter de oren gaat krabben als werknemer en ik kan me zelfs voorstellen dat je bij een sollicitatie meeneemt of iemand rookt of niet.
Hmmm 3 van de 5 Senior Executives roken op mijn project.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
hahahaha ook de rokende CEO moet ik nog tegenkomen.. Roken is zooo 1999
ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar als ik dit zo lees. . . Hebben jullie een prikklok of een pasje om mee naar binnen en buiten te kunnen zodat ze de tijd die je niet binnen bent in kaart brengen en dat als rookpauze zien? Of gaat er bij iedere roker even veel van het salaris af? -ik zal eerst even verder lezenquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:06 schreef bej129hs het volgende:
Ik heb deze memo gehad!
De Memo
Beste mensen
ROKEN ALLEEN TOEGESTAAN:
DIRECTIE
ik heb wel op basis van uurtje factuurtje thuis gewerkt en ja toen klokte ik mijn pauzesquote:Op zondag 11 oktober 2009 20:52 schreef Re het volgende:
absurde regel, als ik thuis werk moet ik dan ook mijn pauzes klokken?
Senior executives zijn schaars en jij hebt er 5? Allemaal C-level?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:25 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Hmmm 3 van de 5 Senior Executives roken op mijn project.
Mijn god, wat een patsertopic weet jij er van te makenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:50 schreef draaijer het volgende:
Senior executives zijn schaars en jij hebt er 5? Allemaal C-level?
Get real dude. Omschrijf jij dan eens wat een senior executive is? Ik stel een vraag en jij noemt het patsertopic. Piet. Auperquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Mijn god, wat een patsertopic weet jij er van te maken![]()
Compensatiedrangof heb je "gewoon" altijd zoveel kapsones
?
En mag het nou weer ontopic?![]()
Het gaat over roken en rookpauzes, geen Wiki over C-level senior executives.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 10:18 schreef draaijer het volgende:
Get real dude. Omschrijf jij dan eens wat een senior executive is? Ik stel een vraag en jij noemt het patsertopic. Piet. Auper
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |