Meer werken is een keuze en daarmee belast je je collega's niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Minder uren productief: korten op salaris
Meer uren productief: vanzelfsprekend.
Als ik buiten ga roken, belast ik mijn collega's net zo min.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Meer werken is een keuze en daarmee belast je je collega's niet.
En bij jou stel ik me de voorman in de blauwe jas voor die zich beter voelt dan het werkvolk omdat hij de blauwe jas en heeft en die soms, gewoon om te jennen, 3 minuten te laat op de toeter drukt...quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Meer werken is een keuze en daarmee belast je je collega's niet.
Precies, naar het toilet gaan of koffie halen is er tenslotte ook niet bij in een sales organisatie met uitdagende targets...quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:06 schreef draaijer het volgende:
Ik ben van mening dat je het tegenover je collega's niet kan maken. Als je in een sales organisatie zit waar targets altijd uitdagend zijn en je team ligt achter dat je het dan niet kan maken om een paar keer per dag lekker te gaan roken terwijl de rest aan het beuken is
Wat een domme opmerking. Drinken en een toilet bezoek zijn primair. De rest is luxe.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies, naar het toilet gaan of koffie halen is er tenslotte ook niet bij in een sales organisatie met uitdagende targets...
Prima idee. Ik haal mijn koffie en werk verderquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een tijdlang een IT afdeling van een bedrijf gemanaged, daar hadden we prikklokken hangen, ging je een kop drinken in de kantine, of roken dan chipte men uit.
Wat een mierenneukerij, voor een roker is roken ook primair en zo kun je wel doorgaan. De een gaat 1 keer naar het toilet ipv 5 keer of praat 2 zinnen meer dan dan de ander. Zodra mijn baas op minutenwerk gaat letten (wat hij kennelijk best wil), dan ben ik weg. Ik zou dan ook om klokslag 16 uur mijn werk kunnen laten vallen, want mijn vrije tijd is primair.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:27 schreef draaijer het volgende:
Wat een domme opmerking. Drinken en een toilet bezoek zijn primair. De rest is luxe.
Zo klink je idd, iemand die om 16:00 wegrent.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:39 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wat een mierenneukerij, voor een roker is roken ook primair en zo kun je wel doorgaan. De een gaat 1 keer naar het toilet ipv 5 keer of praat 2 zinnen meer dan dan de ander. Zodra mijn baas op minutenwerk gaat letten (wat hij kennelijk best wil), dan ben ik weg. Ik zou dan ook om klokslag 16 uur mijn werk kunnen laten vallen, want mijn vrije tijd is primair.
Mensen hebben een eigen verantwoording, blijkbaar denk jij dat je moet micromanagen. En als dat gebeurt ga je dan ook weer huilen zoals al die mensen die liepen te gillen over de werkomstandigheden bij de Aldi waar dat gebeurde.quote:Als een roker teveel rookt spreek je hem er op aan
Als je rusten wil, klok je maar uit.quote:en voor de rest moet je je echt afvragen waar je je druk om maakt en waar die frustratie vandaan komt, kun je de druk wel aan ? Ik zou zeggen neem dan eens een rustmoment tijdens je werkdag.
Ja daarom zei ik eerder al dat ik regelmatig mijn werk gewoon afmaak, gewoon omdat het kan :quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo klink je idd, iemand die om 16:00 wegrent.
quote:....ik werk regelmatig 5-10 minuten door als een klus net niet af is, daar vraag je toch ook geen geld voor ? Ik hou niet zo van die gouden weegschaaltjes moet ik zeggen.
Inderdaad, mensen hebben een eigen verantwoordig, en als je vindt dat mensen dat niet aankunnen of dat blijkt, dan spreek je ze daar gewoon op aan ipv dat je met ridicule maatregeltjes komt, zoals TS uitlegt.quote:Mensen hebben een eigen verantwoording, blijkbaar denk jij dat je moet micromanagen. En als dat gebeurt ga je dan ook weer huilen zoals al die mensen die liepen te gillen over de werkomstandigheden bij de Aldi waar dat gebeurde.
Prima als je zo met je mensen om wilt gaan, maar stel dat dan als huisregel en ga niet zomaar een geschat aantal uren in mindering brengen bij je personeel. Ik weet niet hoe serieus jij je werknemers of collega's neemt, maar in mijn ogen kun je ieder mens aanspreken op dingen die in jouw ogen niet kloppen. Maak jij maar regeltjes, die worden toch wel weer - in welke mate dan ook - door weet ik veel wie verbroken. Ik vind het allemaal wat kinderachtig overkomen, huil ze.quote:Als je rusten wil, klok je maar uit.
Ik zie niet-rokers veel meer onofficiële pauzes houden dan rokers op mijn werk.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het wel een goede maatregel eigenlijk. Rokers pauzeren meer op een dag dan niet-rokers. Mag best gecompenseerd worden.
Tuurlijk wel als jij 8 uur per dag moet werken en je heb half uur pauze + half uur pauze voor roken moet jij dus per dag 9 uur werkenquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:06 schreef bej129hs het volgende:
Ik heb deze memo gehad!
Daar staat niks in over salaris inhouding!
De Memo
Beste mensen
Stoppen met roken zal niet voor iedereen meevallen en verbieden willen wij voor als nog niet, maar
rpken tijdens werk geeft wel een scheve verhouding naar de mensen die niet roken. Derhalve is
ROKEN ALLEEN TOEGESTAAN:
- als dat buiten het pand plaats vindt, dus ook niet in de sluis
- maximaal 3 x rookpauze tijdens werk
- de tijd dient gecompenseerd te worden. Een rookpauze mag maximaal 10 minuten duren,
dus per dag wordt een half uur ingehouden op verlof/atv/overwerk( per persoon te bespreken)
- medewerkers dienen aan te geven op gebruik willen maken van bovenstaande rookbeleid.
DIRECTIE
LET WEL HIER STAAT NIKS OVER JE SALARIS!!!!!!!!!!!!!!
Roken is niet primair dat hebben die mongolen aan hen zelf te danken dat het primair is geworden. Maar het is het niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:39 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wat een mierenneukerij, voor een roker is roken ook primair en zo kun je wel doorgaan.
Ook jij klinkt als iemand die eens een rustpunt moet nemen tijdens een werkdag, drink je wel genoeg cup-a-soup ?quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:16 schreef ReWout het volgende:
Roken is niet primair dat hebben die mongolen aan hen zelf te danken dat het primair is geworden. Maar het is het niet.
Koffiedrinken is wel primair?quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:16 schreef ReWout het volgende:
[..]
Roken is niet primair dat hebben die mongolen aan hen zelf te danken dat het primair is geworden. Maar het is het niet.
Koffiehalen ook zeker...quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:49 schreef draaijer het volgende:
[..]
Koffiedrinken doe je al werkend! Jemig, moeten we alles uitleggen
Klok je wel even uit als je een keertje per abuis je koffie over je werk heenstoot ?quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:49 schreef draaijer het volgende:
Koffiedrinken doe je al werkend! Jemig, moeten we alles uitleggen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |