abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73582114
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Minder uren productief: korten op salaris
Meer uren productief: vanzelfsprekend.

Meer werken is een keuze en daarmee belast je je collega's niet.
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:41:58 #127
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73582141
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als ik buiten ga roken, belast ik mijn collega's net zo min.

Maar dat was natuurlijk het punt niet, ik mag aannemen dat je dat begrijpt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_73582334
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

En bij jou stel ik me de voorman in de blauwe jas voor die zich beter voelt dan het werkvolk omdat hij de blauwe jas en heeft en die soms, gewoon om te jennen, 3 minuten te laat op de toeter drukt...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:56:05 #129
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73582546
Bij ons dacht de directie ook dat het nodig was om rokers te laten betalen voor hun pauze (een roker levert 1 week vakantie per jaar in was het plan). Ik (niet roker) heb via de OR ingebracht dat als je vindt dat een roker te lang blijft hangen in het rookhok, je een kader hebt die mensen daar op moet aanspreken. De peuk zelf duurt netto rond de 7 minuten.

Dus rokers roken nu 2 keer per dag 'gratis' op gezette tijden (over improductief gesproken in een productiebedrijf), op dat moment kunnen chefs goed overzicht houden wie er blijft hangen. De praktijk is dat er nu 2 peuken per dag worden gerookt, dat iedereen gewoon zijn vakantiedagen behoudt en dat het kader nogsteeds te laf is om mensen aan te spreken.

De roker heeft nu het initiatief en de macht om het voor zichzelf te verkloten. De tafels en stoelen zijn uit het rookhok zodat mensen er niet uitgebreid een krantje lezen en de niet-rokers die heel sneaky hier over klaagden bij de chefs (en niet bij de betrokken werkenemers) zitten zich nu te verbijten om niks.

Samenvatting : als je vindt dat een roker teveel of te lang rookt dan spreek je hem er op aan. Verder moeten bedrijven en niet-rokers die zeiken zich eens moeten afvragen waar ze zich in godsnaam druk om maken; ik werk regelmatig 5-10 minuten door als een klus net niet af is, daar vraag je toch ook geen geld voor ? Ik hou niet zo van die gouden weegschaaltjes moet ik zeggen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_73582886
Ik ben van mening dat je het tegenover je collega's niet kan maken. Als je in een sales organisatie zit waar targets altijd uitdagend zijn en je team ligt achter dat je het dan niet kan maken om een paar keer per dag lekker te gaan roken terwijl de rest aan het beuken is
pi_73582979
TJAKKAAAAAAAAAAAAAAH!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 19:10:14 #132
236264 crew  capricia
pi_73583012
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:06 schreef draaijer het volgende:
Ik ben van mening dat je het tegenover je collega's niet kan maken. Als je in een sales organisatie zit waar targets altijd uitdagend zijn en je team ligt achter dat je het dan niet kan maken om een paar keer per dag lekker te gaan roken terwijl de rest aan het beuken is
Precies, naar het toilet gaan of koffie halen is er tenslotte ook niet bij in een sales organisatie met uitdagende targets...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:10:37 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73583029
Heb een tijdlang een IT afdeling van een bedrijf gemanaged, daar hadden we prikklokken hangen, ging je een kop drinken in de kantine, of roken dan chipte men uit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73583688
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies, naar het toilet gaan of koffie halen is er tenslotte ook niet bij in een sales organisatie met uitdagende targets...
Wat een domme opmerking. Drinken en een toilet bezoek zijn primair. De rest is luxe.
pi_73583702
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een tijdlang een IT afdeling van een bedrijf gemanaged, daar hadden we prikklokken hangen, ging je een kop drinken in de kantine, of roken dan chipte men uit.
Prima idee. Ik haal mijn koffie en werk verder
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:39:21 #136
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73584093
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:27 schreef draaijer het volgende:
Wat een domme opmerking. Drinken en een toilet bezoek zijn primair. De rest is luxe.
Wat een mierenneukerij, voor een roker is roken ook primair en zo kun je wel doorgaan. De een gaat 1 keer naar het toilet ipv 5 keer of praat 2 zinnen meer dan dan de ander. Zodra mijn baas op minutenwerk gaat letten (wat hij kennelijk best wil), dan ben ik weg. Ik zou dan ook om klokslag 16 uur mijn werk kunnen laten vallen, want mijn vrije tijd is primair.

Als een roker teveel rookt spreek je hem er op aan en voor de rest moet je je echt afvragen waar je je druk om maakt en waar die frustratie vandaan komt, kun je de druk wel aan ? Ik zou zeggen neem dan eens een rustmoment tijdens je werkdag.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:39:46 #137
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_73584115
TVP
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:43:22 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73584231
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:39 schreef elcastel het volgende:

[..]

Wat een mierenneukerij, voor een roker is roken ook primair en zo kun je wel doorgaan. De een gaat 1 keer naar het toilet ipv 5 keer of praat 2 zinnen meer dan dan de ander. Zodra mijn baas op minutenwerk gaat letten (wat hij kennelijk best wil), dan ben ik weg. Ik zou dan ook om klokslag 16 uur mijn werk kunnen laten vallen, want mijn vrije tijd is primair.
Zo klink je idd, iemand die om 16:00 wegrent.
quote:
Als een roker teveel rookt spreek je hem er op aan
Mensen hebben een eigen verantwoording, blijkbaar denk jij dat je moet micromanagen. En als dat gebeurt ga je dan ook weer huilen zoals al die mensen die liepen te gillen over de werkomstandigheden bij de Aldi waar dat gebeurde.
quote:
en voor de rest moet je je echt afvragen waar je je druk om maakt en waar die frustratie vandaan komt, kun je de druk wel aan ? Ik zou zeggen neem dan eens een rustmoment tijdens je werkdag.
Als je rusten wil, klok je maar uit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:52:23 #139
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73584562
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo klink je idd, iemand die om 16:00 wegrent.
Ja daarom zei ik eerder al dat ik regelmatig mijn werk gewoon afmaak, gewoon omdat het kan :
quote:
....ik werk regelmatig 5-10 minuten door als een klus net niet af is, daar vraag je toch ook geen geld voor ? Ik hou niet zo van die gouden weegschaaltjes moet ik zeggen.
quote:
Mensen hebben een eigen verantwoording, blijkbaar denk jij dat je moet micromanagen. En als dat gebeurt ga je dan ook weer huilen zoals al die mensen die liepen te gillen over de werkomstandigheden bij de Aldi waar dat gebeurde.
Inderdaad, mensen hebben een eigen verantwoordig, en als je vindt dat mensen dat niet aankunnen of dat blijkt, dan spreek je ze daar gewoon op aan ipv dat je met ridicule maatregeltjes komt, zoals TS uitlegt.

En "ook weer huilen" ?? Waar hoor je mij over huilen en heb je me over horen huilen ? Ik heb juist het idee dat de niet-rokers in dit topic een beetje lopen te huilen, janken is een beter woord.
quote:
Als je rusten wil, klok je maar uit.
Prima als je zo met je mensen om wilt gaan, maar stel dat dan als huisregel en ga niet zomaar een geschat aantal uren in mindering brengen bij je personeel. Ik weet niet hoe serieus jij je werknemers of collega's neemt, maar in mijn ogen kun je ieder mens aanspreken op dingen die in jouw ogen niet kloppen. Maak jij maar regeltjes, die worden toch wel weer - in welke mate dan ook - door weet ik veel wie verbroken. Ik vind het allemaal wat kinderachtig overkomen, huil ze.

[ Bericht 0% gewijzigd door elcastel op 11-10-2009 20:04:57 ]
pi_73585366
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het wel een goede maatregel eigenlijk. Rokers pauzeren meer op een dag dan niet-rokers. Mag best gecompenseerd worden .
Ik zie niet-rokers veel meer onofficiële pauzes houden dan rokers op mijn werk.

Ik ben niet tegen roken buiten de pauzetijd om, mits je je werk gewoon goed doet en de normen haalt die van je worden verwacht.. dan kan dat peukje net dat beetje stimulatie zijn om die te behalen .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_73585638
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 13:06 schreef bej129hs het volgende:
Ik heb deze memo gehad!
Daar staat niks in over salaris inhouding!

De Memo

Beste mensen
Stoppen met roken zal niet voor iedereen meevallen en verbieden willen wij voor als nog niet, maar
rpken tijdens werk geeft wel een scheve verhouding naar de mensen die niet roken. Derhalve is

ROKEN ALLEEN TOEGESTAAN:
- als dat buiten het pand plaats vindt, dus ook niet in de sluis

- maximaal 3 x rookpauze tijdens werk

- de tijd dient gecompenseerd te worden. Een rookpauze mag maximaal 10 minuten duren,
dus per dag wordt een half uur ingehouden op verlof/atv/overwerk( per persoon te bespreken)

- medewerkers dienen aan te geven op gebruik willen maken van bovenstaande rookbeleid.

DIRECTIE

LET WEL HIER STAAT NIKS OVER JE SALARIS!!!!!!!!!!!!!!
Tuurlijk wel als jij 8 uur per dag moet werken en je heb half uur pauze + half uur pauze voor roken moet jij dus per dag 9 uur werken Als jij vervolgens maar 8.30 uur werkt dan heb je dus 30 min te weinig gewerkt en dat wordt dan natuurlijk ingehouden.
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:39 schreef elcastel het volgende:

[..]

Wat een mierenneukerij, voor een roker is roken ook primair en zo kun je wel doorgaan.
Roken is niet primair dat hebben die mongolen aan hen zelf te danken dat het primair is geworden. Maar het is het niet.

[ Bericht 16% gewijzigd door ReWout op 11-10-2009 20:22:45 ]
pi_73585882
Sommige werkgevers zijn inderdaad heel betuttelend. Op mijn werk hebben ze ook een rookruimte, maar geen strenge regels of zo en ook geen vaste pauzes.
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:31:15 #143
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73586350
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:16 schreef ReWout het volgende:
Roken is niet primair dat hebben die mongolen aan hen zelf te danken dat het primair is geworden. Maar het is het niet.
Ook jij klinkt als iemand die eens een rustpunt moet nemen tijdens een werkdag, drink je wel genoeg cup-a-soup ?
pi_73586647
De werkdruk ligt in Nederland misschiel wel te hoog. Wie herinnert zich niet het WAO-drama?
In zuidelijkere landen werken ze om te leven, in plaats van leven om te werken. Iets minder welvaart, maar ook veel minder stress.

8 uur per dag productief heb je volgens mij alleen bij bepaalde soorten werk, vooral als prestatie precies te meten is. Bij andere soorten werk moeten gewoon bepaalde taken worden afgerond, en heb je drukkere en rustigeremomenten.
  Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 20:36:39 #145
236264 crew  capricia
pi_73586680
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:16 schreef ReWout het volgende:

[..]

Koffiedrinken is wel primair?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73587421
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Koffiedrinken is wel primair?

Koffiedrinken doe je al werkend! Jemig, moeten we alles uitleggen
  Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 20:49:37 #147
236264 crew  capricia
pi_73587454
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

Koffiehalen ook zeker...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:50:29 #148
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73587502
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:49 schreef draaijer het volgende:
Klok je wel even uit als je een keertje per abuis je koffie over je werk heenstoot ?
.
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:52:54 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73587656
absurde regel, als ik thuis werk moet ik dan ook mijn pauzes klokken?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_73587826
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Koffiehalen ook zeker...
Less than a minute
Je kan niet vergelijken he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: