quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
als jij buiten de pauzes gaat roken.... tja waarom niet?
MAARquote:Op zondag 11 oktober 2009 12:50 schreef bej129hs het volgende:
Dat je rookt wil niet zeggen dat je productie minder is dan als je niet rookt!
En nee er word geen curssus stoppen aangeboden!
Koffie halen en naar toilet ook. Korten die handel. Stelletje robot's.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:38 schreef Pheno het volgende:
Gelijk hebben ze. Die extra pauzes moeten maar eens afgelopen zijn. Roken doe je maar in je vrije tijd.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:38 schreef bej129hs het volgende:
Pas geleden werd ik onaangenaam verrast door een inhouding op mijn salaris.
Deze "korting" was gedaan omdat ik af en toe een sigaret rook.
Het bedrijf waar ik werk kort op deze manier de rokers een half uur per dag, dit komt neer op ongeveer 11 uur per maand. Dit heeft mij de afgelopen 3 maanden al 376 euro gekost.
Dit kan of mag toch helemaal niet.
Onzin, ik ben nu alweer bijna 4 jaar niet roker nadat ik 25 jaar roker ben geweest en mijn productie ligt echt niet hoger. De boog kan simpelweg niet heel de dag gespannen zijn. Niet rokers halen ff een extra bak koffie en een roker rookt een peukie.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het wel een goede maatregel eigenlijk. Rokers pauzeren meer op een dag dan niet-rokers. Mag best gecompenseerd worden.
Net als werken!quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:52 schreef longinus het volgende:
Roken, koffiedrinken, achter de secretaresses aanzitten, moet allemaal gekort worden ^^
Of je rookt gewoon wat minder...quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:59 schreef spijkerbroek het volgende:
Geef dan als bedrijf zijnde een bonus aan mensen die NIET roken. Beloning voor GOED gedrag i.p.v. boetes voor FOUT gedrag werkt veel beter.
Wat hij zegtquote:Op zondag 11 oktober 2009 12:38 schreef Pheno het volgende:
Gelijk hebben ze. Die extra pauzes moeten maar eens afgelopen zijn. Roken doe je maar in je vrije tijd.
Mwoh, rokers halen ook dat bakje en gaan ernaast ook even naar de WC. Een peukie doen kost ook meer tijd dan iets halen of wegbrengen, plus dat het daarbovenop komt, en niet in plaats van is.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Onzin, ik ben nu alweer bijna 4 jaar niet roker nadat ik 25 jaar roker ben geweest en mijn productie ligt echt niet hoger. De boog kan simpelweg niet heel de dag gespannen zijn. Niet rokers halen ff een extra bak koffie en een roker rookt een peukie.
Of je verplicht elke medewerker bij elke pauze te klokken en kijkt dan wat de roker nu meer opneemt. Ik denk dat het je verrast.quote:
Ik rook niet. Ik vind ook dat mensen moeten roken in hun normale pauzes en niet buiten de normale pauzes.quote:
Nee dat is het dus niet. Waarom is mijn productiviteit nu dan niet hoger?quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mwoh, rokers halen ook dat bakje en gaan ernaast ook even naar de WC. Een peukie doen kost ook meer tijd dan iets halen of wegbrengen, plus dat het daarbovenop komt, en niet in plaats van is.
Die rookpauze kan je toch gewoon in de verplichte pauzes van minimaal een kwartier stoppen. Die hoef je niet te compenseren.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:06 schreef bej129hs het volgende:
Ik heb deze memo gehad!
Daar staat niks in over salaris inhouding!
De Memo
Beste mensen
Stoppen met roken zal niet voor iedereen meevallen en verbieden willen wij voor als nog niet, maar
rpken tijdens werk geeft wel een scheve verhouding naar de mensen die niet roken. Derhalve is
ROKEN ALLEEN TOEGESTAAN:
- als dat buiten het pand plaats vindt, dus ook niet in de sluis
- maximaal 3 x rookpauze tijdens werk
- de tijd dient gecompenseerd te worden. Een rookpauze mag maximaal 10 minuten duren,
dus per dag wordt een half uur ingehouden op verlof/atv/overwerk( per persoon te bespreken)
- medewerkers dienen aan te geven op gebruik willen maken van bovenstaande rookbeleid.
DIRECTIE
LET WEL HIER STAAT NIKS OVER JE SALARIS!!!!!!!!!!!!!!
Als het in het bedrijfsreglement staat en de OR heeft ermee ingestemd, dan mag het gewoon. Het kan namelijk gezien worden als onterechte pauze, hoe lullig het ook mag lijken. De werkgever wijst de pauzetijden aan en alle extra pauze wordt hetzij verrekend met vakantie-uren, hetzij gezien als non-productief. En de wet stelt dat je betaalt wordt wanneer je arbeid verricht. Als de werkgever van mening is, dat je geen arbeid verricht in rookpauzes, mag hij derhalve je loon corrigeren.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Daarnaast mag een werkgever dit niet flikken a) zonder overleg en b) als het niet in je CAO staat oid lijkt me. Ik zou dan ook protest aantekenen, het lijkt me dat ze geen poot hebben om op te staan.
Ik heb even vetgemaakt wat er over je salaris staat, want het staat er wel. En ook dat het per persoon te bespreken valt, en dat is dus niet gebeurd. Ze nemen gewoon rücksichtslos een half uur per persoon, ook als je minder dan 10 minuten per keer gebruikt. Dus opnieuw: protest aantekenen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:06 schreef bej129hs het volgende:
Ik heb deze memo gehad!
Daar staat niks in over salaris inhouding!
De Memo
Beste mensen
Stoppen met roken zal niet voor iedereen meevallen en verbieden willen wij voor als nog niet, maar
rpken tijdens werk geeft wel een scheve verhouding naar de mensen die niet roken. Derhalve is
ROKEN ALLEEN TOEGESTAAN:
- als dat buiten het pand plaats vindt, dus ook niet in de sluis
- maximaal 3 x rookpauze tijdens werk
- de tijd dient gecompenseerd te worden. Een rookpauze mag maximaal 10 minuten duren,
dus per dag wordt een half uur ingehouden op verlof/atv/overwerk( per persoon te bespreken)
- medewerkers dienen aan te geven op gebruik willen maken van bovenstaande rookbeleid.
DIRECTIE
LET WEL HIER STAAT NIKS OVER JE SALARIS!!!!!!!!!!!!!!
Dat staat precies onder het stukje wat jij wel gequote hebtquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat is het dus niet. Waarom is mijn productiviteit nu dan niet hoger?
[..]
...
Ja, fijn, dit soort dingen vooral lekker via de media gaan uitvechten.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:38 schreef Buschetta het volgende:
WTF!!?!?!
Nee dat mag niet. Bel even een krant, gaan ze zeker iets mee doen.
Dus klopt je verhaal niet. Het komt er niet bovenop, het gaat ten koste van het stiekem internetten dat niet rokers doen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat staat precies onder het stukje wat jij wel gequote hebt
Dat dacht ik dus ook en was al bezig met vetmaken maar in feite staat het er toch niet. Er staat dat het gekort gaat worden op verlof, atv, etc., NIET op salaris.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:09 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb even vetgemaakt wat er over je salaris staat, want het staat er wel. En ook dat het per persoon te bespreken valt, en dat is dus niet gebeurd. Ze nemen gewoon rücksichtslos een half uur per persoon, ook als je minder dan 10 minuten per keer gebruikt. Dus opnieuw: protest aantekenen.
Mijn verhaal klopt prima. Ik bezie het van beide kanten. Ik weet dat dat moeilijk is, maar het kan echt.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus klopt je verhaal niet. Het komt er niet bovenop, het gaat ten koste van het stiekem internetten dat niet rokers doen.
Ja haalt alleen koffie tussen 10 en 10.15 en 15 en 15.15? Je zoekt nooit wat op op internet, gaat niet een keertje extra pissen terwijl je het eigenlijk nog wel op had kunnen houden, etc etc?quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:12 schreef SharQueDo het volgende:
En terecht. Moet je maar niet roken (buiten pauzetijd).
Je hebt gelijk. Maar dan nog is het iets waar je als werkgever niet zomaar aan mag komen zonder overleg volgens mij.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook en was al bezig met vetmaken maar in feite staat het er toch niet. Er staat dat het gekort gaat worden op verlof, atv, etc., NIET op salaris.
TS kan minder verlof opnemen (en ook dat staat ter sicussie) maar zijn maandelijkse salaris mag niet zomaar even aan getornd worden.
Zoals je had kunnen zien heb ik aan beide kanten van het spectrum gestaan dus bespaar me je moralistische toontje aub.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mijn verhaal klopt prima. Ik bezie het van beide kanten. Ik weet dat dat moeilijk is, maar het kan echt.
En ik beweer dat dat niet zo is omdat de roker minder bakkie doen en plasje doen doet en het er dus NIET bovenop komtquote:Ik beweer dat roken meer tijd kost en bovenop bakkiedoenplasjedoen komt.
Dus is het onzinnig om te stellen dat rokers de baas geld kosten. Dank je wel voor het bevestigen van mijn punt.quote:Daarnaast beweer ik dat de productiviteit onafhankelijk is van beide activiteiten plus dat de productiviteit per persoon onafhankelijk is van wat voor verslaving dan ook.
Maar dat doen rokers er OOK nog eens bij. Hoe je het ook wendt of keert, ze hebben meer periodes van non-productiviteit.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja haalt alleen koffie tussen 10 en 10.15 en 15 en 15.15? Je zoekt nooit wat op op internet, gaat niet een keertje extra pissen terwijl je het eigenlijk nog wel op had kunnen houden, etc etc?
Het overleg in deze is de MEMO.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Je hebt gelijk. Maar dan nog is het iets waar je als werkgever niet zomaar aan mag komen zonder overleg volgens mij.
Nee dat doen ze simpelweg MINDER.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar dat doen rokers er OOK nog eens bij. Hoe je het ook wendt of keert, ze hebben meer periodes van non-productiviteit.
Dus je haalt alleen tussen 10.00 en 10:15 koffie?quote:Daarnaast vallen zaken als even plassen gewoon onder de normale arbeidsomstandigheden. iedereen moet plassen, maar niet iedereen moet roeken.
Dat dus.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het wel een goede maatregel eigenlijk. Rokers pauzeren meer op een dag dan niet-rokers. Mag best gecompenseerd worden.
Dan moet dat wel duidelijk vooraf worden aangegeven in de CAO.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:19 schreef draaijer het volgende:
Ik vind het een PRIMA initiatief. Betalen voor de tijd dat je niks doet voor kantoor. Helemaal goed
quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:19 schreef draaijer het volgende:
Ik vind het een PRIMA initiatief. Betalen voor de tijd dat je niks doet voor kantoor. Helemaal goed
Bron? Jij wilt dus beweren, dat mensen die roken minder koffie halen en minder internetten? Vreemd, bij ons zijn de rokers degegen die ik het meest bij de koffie-automaat zie staan.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat doen ze simpelweg MINDER.
Dat heeft er niks mee te maken. Bovendien: Koffie kun je drinken tijdens het werk. Vanwege de rookregels kun je niet roken op je werkplek. Koffiedrinken en werken gaat dus samen. Roken en werken niet.quote:Dus je haalt alleen tussen 10.00 en 10:15 koffie?
En zoals je zelf laat zien bekijk je het nog altijd vanuit het standpunt van de roker dus bespaar me je new-and-improved-ability-to-nuanceren-claimquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals je had kunnen zien heb ik aan beide kanten van het spectrum gestaan dus bespaar me je moralistische toontje aub.
[..]
Rokers hebben een grotere blaas- en endeldarminhoud? Rokers hebben minder behoefte aan vocht? Ga toch weg. Het zijn normale mensen, geen supermensen.quote:En ik beweer dat dat niet zo is omdat de roker minder bakkie doen en plasje doen doet en het er dus NIET bovenop komt
[..]
Ik bevestigde je punt al in mijn eerste post, maar je wilde me geloof ik weer even proberen te swaffelen met je e-cockquote:Dus is het onzinnig om te stellen dat rokers de baas geld kosten. Dank je wel voor het bevestigen van mijn punt.
Bij ons zie ik in de baracuda internet filter wie het meest online is. Dat zijn niet de rokers.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bron? Jij wilt dus beweren, dat mensen die roken minder koffie halen en minder internetten? Vreemd, bij ons zijn de rokers degegen die ik het meest bij de koffie-automaat zie staan.
Nee stel je voor dat je moet toegeven dat je zelf inproductief benquote:Dat heeft er niks mee te maken.
De meeste koffie wordt genuttigd in de wandelgangen en niet aan de bureaus.quote:Bovendien: Koffie kun je drinken tijdens het werk. Vanwege de rookregels kun je niet roken op je werkplek. Koffiedrinken en werken gaat dus samen. Roken en werken niet.
Waarom in godsnaam? Je kan toch ook wat doen aan je rookgedrag. Of werk gewoon langer dan de rest. Alsof het eerlijk is dat mensen die niet roken doorwerken terwijl de rest lekker aan het hangen is.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens had ik op staande voet ontslag genomen bij een werkgever als dit. Laat hem lekker sterven zou ik zeggen.
Voor een groot aantal werknemers is het toch niet meer dan logisch? Daar gaat het om aanwezigheid.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef _Arthur het volgende:
Werkgevers die mensen afrekenen op de 8-urige werktijd ipv prestaties
Heb ook eens op de veertiende verdieping gewerkt. En het duurde echt wel even voordat de rokers weer terug waren. En dat een paar keer per dag, dan zit je zo aan een uur.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef _Flash_ het volgende:
Heb vroeger wel eens collegae getimed. Kwam op ongeveer 50 minuten per dag.
Is toch niet niks.
Als je de prestatie norm in 6 uur kan halen, kan je nagaan wat je in 8 uur kan doen. Ik vind inderdaad dat er op prestatie gewerkt mag worden, maar dan langerquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef _Arthur het volgende:
Werkgevers die mensen afrekenen op de 8-urige werktijd ipv prestaties
Onzin.. Manage je je mensen of laat je ze lekker aan prutsen?quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Dan kan 80% van nederland de helft van zijn salaris inleveren.
Ja als je stelt dat rokers en niet rokers gemiddeld genomen even inproductief zijn bekijk je het echt van 1 kantquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En zoals je zelf laat zien bekijk je het nog altijd vanuit het standpunt van de roker dus bespaar me je new-and-improved-ability-to-nuanceren-claim
Nee rokers pissen als het nodig is omdat ze WETEN dat ze meer tijd nodig hebben voor het roken. Andere mensen gaan nog wel eens naar de plee voor het loopje. God de tering dat ik dit uit moet leggen.quote:Rokers hebben een grotere blaas- en endeldarminhoud? Rokers hebben minder behoefte aan vocht? Ga toch weg. Het zijn normale mensen, geen supermensen.
Joh krijg lekker de grafkanker achter je hartkleppen hoerige kutteef en sterf de meest pijnlijke dood mogelijk met je superioriteitstoontje.quote:Ik bevestigde je punt al in mijn eerste post, maar je wilde me geloof ik weer even proberen te swaffelen met je e-cock
Ik vind het gewoon een goede regel. Je wordt betaald om 8 uur te werken en niet om 8.5 uur aanwezig te zijn. Het zou toch opeens wel dom zijn als de niet rokers gewoon 3x per dag even buiten gaan staan, of in de gang gaan staan om een praatje ergens te maken. Of minder salaris, of stoppen met roken.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dan moet dat wel duidelijk vooraf worden aangegeven in de CAO.
Dit dus.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:21 schreef Farenji het volgende:
Ik heb jarenlang gerookt, ook tijdens werk, nu al jaren gestopt en mijn productie ligt echt niet hoger. Ik doe intensief denkwerk, en vroeger ging ik regelmatig een peuk doen om de kop leeg te maken, nu ga ik een beetje dom surfen of een wandelingetje maken. Nettoverschil: nul.
Of onze werkgevers zien dat wij in die periodes dat we productief zijn meer doen als de mensen die zogezegd de hele dag productief zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dus jullie zouden al jaren lang minder moeten verdienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |