abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73587877
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:50 schreef elcastel het volgende:

[..]

Klok je wel even uit als je een keertje per abuis je koffie over je werk heenstoot ?
.
Spijker op z'n kop.. Je begrijpt er echt niks van.
Je bent een incident met iets structureels aan het vergelijken. Chapeau.. Goed hoor
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:01:10 #152
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73588171
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:56 schreef draaijer het volgende:
Spijker op z'n kop.. Je begrijpt er echt niks van.
Je bent een incident met iets structureels aan het vergelijken. Chapeau.. Goed hoor
Ik schat je gewoon consequent in en vraag me nogsteeds af waar je zo moeilijk over doet, maar je hebt gelijk : ik begrijp je 'punt' totaal niet.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 21:01:38 #153
236264 crew  capricia
pi_73588201
Ik heb zo de indruk dat het wellicht ook iets met het niveau van het werk te maken heeft...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73588578
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:01 schreef capricia het volgende:
Ik heb zo de indruk dat het wellicht ook iets met het niveau van het werk te maken heeft...
Dat denk ik ook
pi_73588676
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:01 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik schat je gewoon consequent in en vraag me nogsteeds af waar je zo moeilijk over doet, maar je hebt gelijk : ik begrijp je 'punt' totaal niet.
Ik ben aangenomen om een club te laten groeien en we laten die club groeien en daarom heb ik ene hekel; aan mensen die al 1- 0 achterstaan
pi_73588791
Tsja, moet je stoppen met roken eh, scheelt sowieso al bakken met geld. EN hoef je ook nog eens minder pauzes te nemen.
Whatever...
pi_73588984
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Koffiedrinken is wel primair?
Of je water of koffie drinkt zit geen verschil tussen nee.
pi_73589458
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:06 schreef draaijer het volgende:
Ik ben van mening dat je het tegenover je collega's niet kan maken. Als je in een sales organisatie zit waar targets altijd uitdagend zijn en je team ligt achter dat je het dan niet kan maken om een paar keer per dag lekker te gaan roken terwijl de rest aan het beuken is
'als je in een sales organisatie zit' met jou als chef wellicht wel ja, denk je dat iedereen hier in de sales zit?
De sales bij ons mag niet eens meer dan 1 dag in de week op kantoor zijn omdat ze bij de klant horen te zitten om dingen te verkopen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:26:52 #159
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73589736
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:09 schreef draaijer het volgende:
Ik ben aangenomen om een club te laten groeien en we laten die club groeien en daarom heb ik ene hekel; aan mensen die al 1- 0 achterstaan
Ik ben gewend om te roeien met de riemen die ik heb, ik heb minder gekwalificeerde mensen om me heen en mensen die met minder inspanning meer presteren. Verder heb ik te maken met mensen die een gezin hebben en dus minder gehoor kunnen geven aan de wens om regelmatig over te werken (ivm deadlines bv), ik heb zelfs mensen om me heen die ziek worden. Allemaal incidenten, maar over het algemeen kan ik zeggen dat we ook samen strijden om een doel te bereiken.

Van mij mag een baas best een afspraak maken over betalen voor rookpauzes door te korten op verlof/atv/overwerk, mits dit duidelijk met de betreffende werknemer(s) is besproken. Ik vind het alleen geen vanzelfsprekendheid tenzij het niet anders kan, maar ik vind het voornamelijk mierenneukerij. In het geval van de TS wordt er echter salaris ingetrokken en dat is volgens mij naast verwerpelijk ook niet juridisch in de haak. Ik geloof simpelweg in andere oplossingen.

Ik vind je uitspraak van 1-0 achterstaan echt totale larie overigens. Je hebt het over een club mensen, ik vraag me dan af hoe je tegen je eigen club kunt scoren. Kennelijk is het slechts op papier een club als mensen zo over elkaar denken in een bedrijf/afdeling/'club'. In mijn ogen val je dan ook lelijk door de mand en heb je kennelijk anderen nodig om jezelf het gevoel te geven dat je bovengemiddeld presteert.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:27:48 #160
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73589790
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:22 schreef Ceased2Be het volgende:
'als je in een sales organisatie zit' met jou als chef wellicht wel ja, denk je dat iedereen hier in de sales zit?
De sales bij ons mag niet eens meer dan 1 dag in de week op kantoor zijn omdat ze bij de klant horen te zitten om dingen te verkopen.
Jij werkt dan ook niet in een callcenter.
pi_73589809
quote:

[..]

Ik ben verantwoordelijk voor EMEA en om deuren te openen zit je aan de telefoon. Alleen bij goede opportunities vliegen mijn mensen langs. Tevens verkopen wij een prachtige service waarvoor mensen in de regel niet langskomen.

Ik denk dat gebrek aan cultuur regelmatig roken toe zal staan
pi_73589964
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

Koffiedrinken doe je al werkend! Jemig, moeten we alles uitleggen
Zorg dan dat ik rokend kan werken!
Dan word ik je topscorer!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_73590078
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:26 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik ben gewend om te roeien met de riemen die ik heb, ik heb minder gekwalificeerde mensen om me heen en mensen die met minder inspanning meer presteren. Verder heb ik te maken met mensen die een gezin hebben en dus minder gehoor kunnen geven aan de wens om regelmatig over te werken (ivm deadlines bv), ik heb zelfs mensen om me heen die ziek worden. Allemaal incidenten, maar over het algemeen kan ik zeggen dat we ook samen strijden om een doel te bereiken.

Van mij mag een baas best een afspraak maken over betalen voor rookpauzes door te korten op verlof/atv/overwerk, mits dit duidelijk met de betreffende werknemer(s) is besproken. Ik vind het alleen geen vanzelfsprekendheid tenzij het niet anders kan, maar ik vind het voornamelijk mierenneukerij. In het geval van de TS wordt er echter salaris ingetrokken en dat is volgens mij naast verwerpelijk ook niet juridisch in de haak. Ik geloof simpelweg in andere oplossingen.

Ik vind je uitspraak van 1-0 achterstaan echt totale larie overigens. Je hebt het over een club mensen, ik vraag me dan af hoe je tegen je eigen club kunt scoren. Kennelijk is het slechts op papier een club als mensen zo over elkaar denken in een bedrijf/afdeling/'club'. In mijn ogen val je dan ook lelijk door de mand en heb je kennelijk anderen nodig om jezelf het gevoel te geven dat je bovengemiddeld presteert.
Als we achter staan, moeten we allemaal een stapje harder lopen. Dan heb je spelbrekers die een persoonlijk belang steeds voor een groepsbelang stellen.

Dat mensen ziek worden, dat kan gebeuren, Onderzoeken wat voor invloed je hebt op dat incident en kijken of we iets kunnen betekenen voor elkaar. Maar het simpel. Ik wil dat ze 40 uur werken en het is een sales organisatie en dus is de druk hoog. Verdien je geld door te werken. Mensen die tijd hebben om andere dingen te doen hebben mogelijk niet de juiste instelling.
pi_73590277
quote:

[..]

Iedereen is toch een sales-tijger waar ze alle cliché-sales-uitdrukkingen erin 'beuken' en waar sterven in het harnas helemaal top is, met een telefoon in je hand of tijdens een presentatie voor dat ultrageile product van je, waar niemand op zit te wachten, zodat het een extra kick geeft dat je het door iemand z'n strot weet te rammen (alleen bij echte opportunities, uiteraard.....dan vliegen we )
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73590316
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:28 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik ben verantwoordelijk voor EMEA en om deuren te openen zit je aan de telefoon. Alleen bij goede opportunities vliegen mijn mensen langs. Tevens verkopen wij een prachtige service waarvoor mensen in de regel niet langskomen.

Ik denk dat gebrek aan cultuur regelmatig roken toe zal staan
'gebrek aan cultuur' ? Waar komt dat in godesnaam ineens vandaan?
En verantwoordelijkheden? Als het team waar ik onderdeel vanuit maak zijn werk niet goed doet komt een substantieel deel van Nederland zonder geld te zitten en mede onze rokers zorgen er goed voor dat dat niet gebeurt, daar mogen ze best af en toe een peuk voor opsteken als ik maar op ze kan rekenen als het nodig is.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_73590331
draaijer werk je voor een Amerikaans bedrijf?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_73590365
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:31 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als we achter staan, moeten we allemaal een stapje harder lopen. Dan heb je spelbrekers die een persoonlijk belang steeds voor een groepsbelang stellen.

Dat mensen ziek worden, dat kan gebeuren, Onderzoeken wat voor invloed je hebt op dat incident en kijken of we iets kunnen betekenen voor elkaar. Maar het simpel. Ik wil dat ze 40 uur werken en het is een sales organisatie en dus is de druk hoog. Verdien je geld door te werken. Mensen die tijd hebben om andere dingen te doen hebben mogelijk niet de juiste instelling.
Krijg je ook betaald n.a.v. het aantal keren dat je ergens vermeld dat je in de sales zit?
pi_73590741
Rokers nemen meer vrije tijd om een peuk te roken en een ander het werk op te laten knappen. Daarnaast is het roken tijdens werk een slecht signaal van solidariteit naar niet rokende collega's.

Heeft TS voor deze nieuwe maatregel getekend? Zo nee, dan kunnen ze je niets maken.
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:44:19 #169
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73590926
quote:

In ons bedrijf zit een groot stuk productie, daar wordt ook erg cijfermatig gewerkt. Ik ben alleen van mening dat een bedrijf met gemotiveerde mensen die zich op hun eigen inzet richten productiever is dan bedrijven waar men een roker zijn rokertje gaat berekenen.

Roken ontmoedigen ben ik helemaal voor, rokers die teveel roken en daar - nadat ze er op zijn aangesproken - niets aan willen doen, kun je best - al is het alleen al als ontmoediging - wat tijd berekenen, alleen je komt in een situatie waarin mensen tijd gaan besteden aan elkaars inzet waar ze ook productief hadden kunnen zijn.

Je kunt dit soort dingen best goed oplossen zónder er keiharde repressie op los te laten en ook in bedrijven waar tijd geld is, is ruimte nodig voor kleine (betaalde) onderbrekingen, zowel voor een roker, als voor iemand die wat meer tijd tussendoor nodig heeft.
pi_73591284
quote:

[..]

Jij bent vast echt een fijne baas (ahem). Ookal vind ik het terecht dat je gekort wordt als je regelmatig gaat roken is jouw instelling mij veels te 'Target, target, target' . Die targets haal je ook als je personeel zich lekker voelt en met ietsje minder druk met een glimlach de klanten bedient. Maargoed, ieder zijn stijl van managen, maar bij ons was jij al snel weg wegens geen resultaten. Bij ons gaat het om kwaliteit, niet kwantiteit. Als jij zo'n topdienst verkoopt zou je dat moeten snappen. Ofwel customer intimacy, ofwel best product, of best price. Of is het stiekum toch een MBO-afdeling die gewoon als veredeld call-center klanten moet stampen.

Als ik eens een uur met een collega praat maar daardoor wel een klant beter benader, was het zeker de tijd waard. Sterker nog, wij worden regelmatig door onze baas min of meer meegetrokken naar een plek om met zijn allen te lunchen. Om als team de slag te winnen en niet als individuele overwerkte kantoorslaven.
Whatever...
pi_73591360
Goed punt hieornder trouwens.
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:44 schreef elcastel het volgende:

[..]

In ons bedrijf zit een groot stuk productie, daar wordt ook erg cijfermatig gewerkt. Ik ben alleen van mening dat een bedrijf met gemotiveerde mensen die zich op hun eigen inzet richten productiever is dan bedrijven waar men een roker zijn rokertje gaat berekenen.

Roken ontmoedigen ben ik helemaal voor, rokers die teveel roken en daar - nadat ze er op zijn aangesproken - niets aan willen doen, kun je best - al is het alleen al als ontmoediging - wat tijd berekenen, alleen je komt in een situatie waarin mensen tijd gaan besteden aan elkaars inzet waar ze ook productief hadden kunnen zijn.

Je kunt dit soort dingen best goed oplossen zónder er keiharde repressie op los te laten en ook in bedrijven waar tijd geld is, is ruimte nodig voor kleine (betaalde) onderbrekingen, zowel voor een roker, als voor iemand die wat meer tijd tussendoor nodig heeft.
Whatever...
  Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 22:16:53 #172
236264 crew  capricia
pi_73593118
Ik geef regelmatig trainingen aan klanten.
Didactisch gezien is het gewoon verstandig om bijv. iedere 2 uur een korte pauze van max 8 a 10 min. in te lassen.
Beter voor de concentratie van de deelnemers. Beter om het geleerde te verwerken.
En ook beter voor de mensen die gewoon af en toe een sigaretje willen roken.
Ik merkt trouwens dat er bij roken ook vaak over werk gesproken wordt!

En volgens mij kan beeldschermwerk ook vrij inspannend zijn. Even een break kan geen kwaad.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 11 oktober 2009 @ 23:21:20 #173
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_73596570
quote:

[..]

Aan je eerdere opmerking over gewaagde targets loop je dus min of meer permanent achter. Je moet er maar zin in hebben. Ik vind het zelf klinken als een organisatie die mensen opbrandt, maar goed, so be it. Genoeg mensen die daar ook gericht voor kiezen. In die cultuur zou ik het ook aso vinden als mensen hem er af en toe tussenuit knijpen.

Echter, gelukkig is dat niet de norm binnen de meeste bedrijven. Dus doe je oogkleppen eens af en zie in dat je mening in deze niet overal de juiste is.

Omgekeerd trouwens, voor degenen die het af en toe een peukie roken verdedigen geldt trouwens hetzelfde. Of het nu wel of niet nuttig of beter of wat dan ook is, je kunt het op sommige plaatsen gewoon niet maken tov je collega's.
Vampire Romance O+
  zondag 11 oktober 2009 @ 23:25:16 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73596752
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 22:16 schreef capricia het volgende:
Ik geef regelmatig trainingen aan klanten.
Didactisch gezien is het gewoon verstandig om bijv. iedere 2 uur een korte pauze van max 8 a 10 min. in te lassen.
Beter voor de concentratie van de deelnemers. Beter om het geleerde te verwerken.
En ook beter voor de mensen die gewoon af en toe een sigaretje willen roken.
Ik merkt trouwens dat er bij roken ook vaak over werk gesproken wordt!

En volgens mij kan beeldschermwerk ook vrij inspannend zijn. Even een break kan geen kwaad.
ik gebruik de rookmomenten om even te reflecteren als ik met iets moeilijks bezig ben, werkt prima en werkt tijdbesparend... en het is lekker buiten, frisse neus halen etc...

het verhoogt de efficientie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 23:29:25 #175
236264 crew  capricia
pi_73596961
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 23:21 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Omgekeerd trouwens, voor degenen die het af en toe een peukie roken verdedigen geldt trouwens hetzelfde. Of het nu wel of niet nuttig of beter of wat dan ook is, je kunt het op sommige plaatsen gewoon niet maken tov je collega's.
Ja, kan me daar wel iets bij voorstellen...
- als er een huis in de brand staat en je werkt bij de brandweer
- als je met een openhart-operatie bezig bent

Dat zijn idd niet de perfecte momenten om even een peukie op te steken..
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')