Dat komt volgens mij omdat Miyavi gewoon veel breder bekend is!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:01 schreef Desunoto het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Elke keer als ik naar HYDE luister blijf ik me weer verbazen hoe er zo'n krachtige stem uit zo'n klein mannetje kan komen.
(En ook hoe die er nog zo ontzettend goed uitziet voor z'n leeftijd.. no homo)
En het verbaast me hoe MUCC in Tivoli de Helling (450 man max) kan optreden wat nog steeds niet uitverkocht is, en Miyavi wist Tivoli de Oudegracht helemaal uitverkocht te krijgen.. en daar kunnen meer man in.
Ja op last.fm, maar het gaat om Nederland hquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:11 schreef Desunoto het volgende:
Niet van MUCC gehoord hebben![]()
![]()
Zij zijn toch echt wel een grote naam in de Japanse rockmuziek scene..
Op last.fm:
7.4 miljoen plays voor beide MUCC tags
10.6 miljoen plays voor beide Miyavi tags
Niet zo heel veel verschil daar
Maar goed, misschien wordt het een rustig concert.. met uiteindelijk de helft minder man dan bij Miyavi. Zou ik jammer vinden voor MUCC maar wel leuk voor de sfeer in de zaal.
Woensdag, ja daar heb je het alquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:18 schreef Desunoto het volgende:
Hm daar had ik nog niet over nagedacht.
MUCC speelt op woensdag, maar dat is voor mij weer ideaal want dan kan ik van gratis OV gebruik maken.
Hopelijk wordt MUCC bekender in Nederland. Ze verdienen het echt.
Oei, dat is me iets te duurquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:25 schreef Desunoto het volgende:
Volgende week woensdag en de kaarten zelf zijn 22 euro.. plus wat servicekosten ()
Hm balen van de prijs, anders was ik misschien nog wel gegaan, is goed te doen met het OV vanaf hierquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:27 schreef Desunoto het volgende:
Tivoli de Helling in Utrecht
Ik ben daar nog nooit geweest.
Ok, dit is wel heel erg vet.quote:V-ROCK FESTIVAL09 live te bekijken
Het evenement V-ROCK FESTIVAL09 zal wereldwijd live te bekijken zijn via internet. Naast beelden van de optredens, zullen er ook backstage beelden uitgezonden worden.
Om de beelden te kunnen zien, heb je speciale software nodig. Op 20 oktober zal op de officile site van het festival de software te downloaden zijn en vindt er ook een test-uitzending plaats.
V-ROCK FESTIVAL09 vindt plaats op 24 en 25 oktober in Japan. O.a. Alice Nine, D'espairsRay, Merry en D'ERLANGER zullen een optreden geven.
quote:Negative, Marilyn Manson, Moi dix Mois, Sohodolls, Lovex, abingdon boys school, alice nine., Kagrra,, D, the GazettE, Plastic Tree, Versailles, ALI PROJECT, LM.C, lynch., D'espairsRay, Kra, Sadie, Cascade, SuG, Aural Vampire, Sex Machineguns, 土屋アンナ, SCREW, PENICILLIN, exist†trace, Angelo, メガマソ, Merry, The Underneath, -OZ-, Vidoll, heidi., doremidan, Loveless, Ayabie, La'cryma Christi, 摩天楼オペラ, GranRodeo, INORAN, BREAKERZ, jealkb, DaizyStripper, D'ERLANGER, イロクイ。, 【_Vani;lla】, DuelJewel, ダウト, アヲイ, アンド, ViViD, Toshihiko Takamizawa, HANGRY&ANGRY, bounty, トゥーン工場, ベルベット, uBuGoe, Aoi and ニンジャマンジャパン
Dat is dus om 4 uur 's ochtends/'s nachts tot 2 uur in de middag. Op beide dagen. Als ik het goed heb.quote:It has been announced that fans all over the world will be able to watch the upcoming visual kei event V-ROCK FESTIVAL09 on their computers via a free live stream.
The event, which will take place on the 24th and 25th of October between 11am and 9pm (Japan time), will be broadcast live, showing the venue, live stages, backstage scenes and more. As there will be four different stages at the event, with simultaneous performances, not all of them can be broadcast live.
The live stream is only compatible with Windows and will require Windows Media Player 9 (or above) and the latest version of Adobe Flash Player to work. To watch it properly, you will need to have a broadband connection of 1MB (or higher).
On the 20th of October, V-ROCK's official website will release a link to download the software required to watch the broadcast and also a test transmission, so that fans can check their computer's compatability well in advance.
Wordt het herhaald, opgenomen, etc?quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:00 schreef Desunoto het volgende:
In het Engels heeft het meer info (luie Nederlandse vertalers)
[..]
Dat is dus om 4 uur 's ochtends/'s nachts tot 2 uur in de middag. Op beide dagen. Als ik het goed heb.
Bohhh, dat ziet er goed uitquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:25 schreef Desunoto het volgende:
En de tijdschema's
Begint blijkbaar ook al voor 11:00 (wat dus 4 uur voor hier is) want de openingsact staat er niet op?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer dat er zoveel goede bands over elkaar heenlopen. Ook vergelijkbare artiesten zo. La'cryma Christi en dan 15 minuten later D'erlanger op een ander podium bijvoorbeeld. What the fuck. Erg jammer, wil ze beiden zien.
O in de stijl past hij inderdaad perfect, daar niet van.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:48 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind hem wel cool op zich.Negative en Lovex komen samen met Manson ook van buiten Japan. En v-rock staat voor visual-rock dus ze horen er eigenlijk wel een beetje bij. Maar La'cryma Christi en D'erlanger dan weer niet. Die zijn al lang van de extreme kleding- en haarstijlen afgestapt. Ze besteden er nu ook nog aandacht aan maar lng niet zoveel als bijvoorbeeld Marilyn Manson, Versailles en the GazettE
Maar ach wat maakt het uit. Muziek, daar gaat het om.
http://assconcerts.com/quote:Auf geht´s - mit UNSRAW live on tour begren wir im Februar 2010 unsere erste Band aus dem Visual Key & J-Rockbereich in Europa. A.S.S. Concerts arbeitet ab sofort als Livepartner mit CLJ Records zusammen!
OMGquote:IN VORBEREITUNG:
Moran & 9 Goats Black Out Januar / Februar 2010 +++
Ja, die heb ik nog bij elkaar gezocht en in de OP gezet.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:24 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Is er nog een linkje naar de vorige threads?
Die moet ik nog luisteren! Ik zag iemand die noemen op een ander forum en ik wist dat ik haar best wel ok vond dus die ga ik zeker nog proberen!quote:Op maandag 14 december 2009 19:12 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Het nieuwe album van Namie Amuro!
perfect, zal ik volgende week eens even uitpluizen.quote:Op maandag 14 december 2009 19:00 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ja, die heb ik nog bij elkaar gezocht en in de OP gezet.
En leuk al die tvp's maar misschien kan je nog zelf iets posten om bij te dragen?
Hier de nieuwe video van Gackt
Inclusief slecht Engels in de titelen de releasedatum is 1 januari. Ik vind de stijl weer heel erg tof.
En de Japanse instrumentale rock band MONO komt naar Nederland in maart, naar Nijmegen.
quote:Op maandag 14 december 2009 20:13 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Heb een mp3 wekker, dus dan hoor ik eerst buitengeluiden dan een paar keer "beep" en dan begint de muziek lekker![]()
Ken ik niet, zal ik van het weekend eens opzoeken.quote:Op dinsdag 15 december 2009 08:07 schreef Desunoto het volgende:
[..]Heeft wel wat weg van ALI PROJECT en Asriel. Ik vind het wel leuk klinken.
![]()
En ASIAN KUNG-FU GENERATION is ook gewoon tof.
En inderdaad als wekker te gebruiken.
Hier nog zo een:
Oh hij was al geplaatst. Fout of niet, ik vind 'm vet leuk.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:45 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ken ik niet, zal ik van het weekend eens opzoeken.
Ik heb altijd wat stevigere muziek nodig om wakker te worden![]()
Asian kung fu generation heeft vaak een lekkere beat en goed gitaar spel, ik versta er nog bijna niets van maar dat moet ooit nog wel goedkomen.
Nog eentje om het af te leren (weer lekker fout)
Ik heb het ook gezien, ben er eerder voor opgestaan om Abingdon boys school te zien. Komt dan Mix du Moisquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:25 schreef Desunoto het volgende:
En de tijdschema's
Begint blijkbaar ook al voor 11:00 (wat dus 4 uur voor hier is) want de openingsact staat er niet op?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer dat er zoveel goede bands over elkaar heenlopen. Ook vergelijkbare artiesten zo. La'cryma Christi en dan 15 minuten later D'erlanger op een ander podium bijvoorbeeld. What the fuck. Erg jammer, wil ze beiden zien.
Ik heb 'm ook, echt vette cdquote:Op vrijdag 25 december 2009 23:44 schreef Vinceee het volgende:
Ik heb het nieuwe album van Girugamesh besteld!Hij is onderweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg en ik laat het echt meteeeen weten als ik em heb!!!! ( Ik zit al sinds dat ik em besteld heb gewoon te hyperen omdat ik em wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil!! )
![]()
Gazerock is not dead. Ze moesten eens naar Europa komenquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:19 schreef Desunoto het volgende:
Ik luister (en kijk) nu de nieuwe DVD van the GazettE. Tour 09 DIM Scene Final heet 'ie of zoiets.
Echt heel, heel, heel erg goed. De eerste paar nummers is Ruki nog niet zo goed bij stem zo klinkt het maar daarna wordt het nog een stuk beter. En ze speeldenNakigahara
Ook grappig om die schattige Japanse meisjes te zien headbangen als een gek. Maar dan op het eind van een nummer hoor je maar een kleinschalig applausje en daarmee houdt het op.![]()
Moi dix Mois vond ik ook wel leuk.quote:Op woensdag 30 december 2009 11:25 schreef Phones666 het volgende:
[..]
Ik heb het ook gezien, ben er eerder voor opgestaan om Abingdon boys school te zien. Komt dan Mix du Mois
Phantasmagoria weer terug.quote:Phantasmagoria new maxi single Diamond Dust will be released at 2010/03/10 (2,625yen), which will include CD (1 song + 1 inst.) + DVD (including live scene of UCP event at 2009/12/31-2010/01/01)
Phantasmagoria new mini album Seeds of Brain will be released at 2010/03/10 (2,100yen)
Track List
01. Seeds of Brain
02. Cry...
03. Desperate Resolution for my Soul...
04. My Mental State... (new recording by KISAKI+戮(riku))
NIcequote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:49 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Phantasmagoria weer terug.![]()
![]()
Mijn gebeden zijn gehoord.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja!quote:
YUI heeft een hele lieve uitstraling.quote:
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:47 schreef Desunoto het volgende:
Nieuwe single van YUI komt 20 januari.
Maar de video met titelnummer is er al!
[ afbeelding ]
YUI is lief\\o+SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
DAN HEB IK PROEFWERKWEEK EN MAG IK NIET GAANquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:00 schreef Desunoto het volgende:
ABS in Europa is altijd goed.Laat ze maar komen! Hun album was best goed geworden, hoewel er iets te veel oude nummers op stonden.
Maaaaar...
![]()
![]()
VERSAILLES IN NEDERLAND!!!
![]()
![]()
![]()
Onderdeel van hun -Method of Inheritance- Versailles World Tour 2010 ter promotie van het album Jubilee
Dinsdag 6 juli, Bitterzoet, Amsterdam
Klein zaaltje blijkbaar. Ben er zelf nooit geweest maar boeiend... het isVersailles
Wie gaat er ook? Ik heb m'n kaartjes vanmiddag binnen gekregen.
16 , ik doe 5VWO, maar ik moet er wel heel hard voor werken, dus vandaar. Ik wil echt gaan, Versailles is gewoon een van de beste Japanse bands.quote:Op zondag 14 februari 2010 22:59 schreef Desunoto het volgende:
Zeggen dat je het kaartje al gekocht hebt?Of is het daarvoor al te laat?
Nou ja, kut in ieder geval. Hoe oud ben je eigenlijk? Misschien heeft dat er wel mee te maken.
Veel plezier Desunoto =D =Dquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:32 schreef Desunoto het volgende:
Kaartjes zijn te bestellen op de Tivoli website!
23 euro iets totaal, het zijn e-Tickets.
* Desunoto besteld heeft
Epik zowat vergeten nu Tukutz in het leger zit, en ik hou niet van Seo Taijiquote:Op donderdag 22 april 2010 21:11 schreef Desunoto het volgende:
Koreaanse pop opnoemen en dan Epik High en Seo Taiji vergeten![]()
![]()
En in Japanse muziek zit veel meer variatie dan je denkt
Minstens zoveel variatie als in Koreaanse muziek. Dat staat als een paal boven water.
K-POP zangers kunnen wel niet live zingen. De bassist die je als image geplaatst hebt is 100x beter dan zo'n K-POP zanger.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:02 schreef laldans het volgende:
mijn god, alleen japan-fags hier?
KPOP![]()
![]()
De Japanse muziek is IMO vrijwel hetzelfde allemaal. Het is of een kawaii~desuu~ chick die onmenselijk hoog zingt, of een man die eruit ziet als een vrouw waarbij iedereen claimt dat dat bij de japanse cultuur hoort DUS stoer is OF dat hij er "helemaal niet travestiet uitziet! hoe kom je erbij!"
[ afbeelding ]
Ik kan je er 2 noemen: Royal Pirates (dat zijn Koreanen die uit Amerika komen) en F.T Island. Meer weet ik er niet.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:54 schreef Peachcore het volgende:
Zijn er eigenlijk goede Koreaanse rockbands? Ik vraag het mij alleen af, want ik luister heel erg veel J-rock en J-metal en ik ken alleen maar pop/R&B artiesten uit Korea. Vooral boybands en girlgroups.
Ik heb een paar weken geleden besteld, en een week later was het uitverkocht, dus ik was nog maar NET op tijdquote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:34 schreef Desunoto het volgende:!
Bitterzoet is trouwens wel erg klein voor Versailles![]()
Maar ja je staat er dan sowieso heel erg dichtbij, dat is wel leuk.
Maar ik dacht dat het al uitverkocht was?
Trouwens, Matenrou Opera gaat major! Super vette band, ik hoop dat zij ook nog eens naar Nederland komen.
Oh bedankt!quote:
iiieehwl hij schreeuwt dat is niet kawaii desu!!! TT_TTquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas geen Nederland maar wel 2x Duitsland! Tickets voor elk concert worden op 7 juni verkocht dus nog even tijd om te kijken of je naar Duitsland kan is er nog. Ik overweeg het.quote:16.7.10 O2 Academy Islington / London / UK - www.ticketweb.co.uk
18.7.10 Alhambra / Paris / France - www.fnac.com, www.digitick.com, www.ticketnet.fr
20.7.10 Salamandra 1 / Barcelona / Spain - www.ticketmaster.es
22.7.10 Theaterfabrik / Munich / Germany - www.neotokyo.de
24.7.10 Zeche / Bochum / Germany - www.neotokyo.de
Goede tip, zal zelf ook eens kijken of ik het kan halen. De datum is wel gunstig zo op het eerste gezicht.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:30 schreef Desunoto het volgende:
GACKT gaat voor het eerst in Europa optreden!!
[..]
Helaas geen Nederland maar wel 2x Duitsland! Tickets voor elk concert worden op 7 juni verkocht dus nog even tijd om te kijken of je naar Duitsland kan is er nog. Ik overweeg het.Bochum!
Samen gaan ?quote:Op woensdag 2 juni 2010 18:16 schreef Desunoto het volgende:
De intro was echt WTF en daarna werd het beter. Maar ik vind hem minder dan de vorige single. Tattoo was wat mij betreft een stuk beter (ook de b-sides, vooral Silhouette).
En ik wil ook naar Gackt maar ik weet nog niet hoe en met wie
Het Japanse popmuziek tussen haakjes was volgens mij omdat het voornamelijk over Japanse muziek ging. Is ook logisch, omdat het een grote markt is natuurlijk. Maar je hebt gelijk. Dit staat ook wat beter.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:59 schreef krioro het volgende:
Hm, ik lees nu pas voor het eerst dit topic, blijkt het over meer dan alleen Japanse popmuziek te gaan. TT veranderd zodat er misschien (nog) meer input komt.
Beetje de Japanse Pendulumsound zo te horen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:36 schreef Desunoto het volgende:
Ken je Boom Boom Satellites al? Elektronisch dansbare muziek gemixt met wat rock. Ik vind ze echt heel erg tof. Hun laatste album "To The Loveless" is sowieso geweldig.
Dit nummer...
Muziek doet me wel iets, maar doel meer op het vinden om op je pc af te kunnen spelen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:31 schreef Desunoto het volgende:
Wat bedoel je met "weinig van te vinden"? Is er weinig muziek van ze te vinden of doet de muziek je niks?
Exit Trance is wel relaxt inderdaad, nadeel is wel dat er een enorme berg cd's van zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:08 schreef heggeschaarbarbaar het volgende:
Thas, misschien vind je de albums van Exit Trance wel wat, allemaal Trance remixes (of eigenlijk J-Trance) van anime / films / games / dance / j-pop. 't is wel wat anders dan Ayu trance magoed...
Zit leuk spul tussen, maar ook wel wat crap
Meer dan 100 geloof ikquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:02 schreef Solique het volgende:
Exit Trance is wel relaxt inderdaad, nadeel is wel dat er een enorme berg cd's van zijn.
Die ken ik alleen van de OP van Hayate no Gotoku, moet ik maar eens meer van opzoeken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:15 schreef Desunoto het volgende:
Dan vind ik KOTOKO leuker (ongeveer in hetzelfde genre)
Ze zijn nog niet klaar met data aankondigen, want dit is tot nu toe nog het enige concert wat in Europa gepland staat. Ze zullen ongetwijfeld ook Frankrijk (Parijs waarschijnlijk) en een paar andere landen bezoeken. Met heel veel geluk Nederland, maar ik ga er niet van uit. Dan maar naar Bochum toe.quote:Germany
Nov 27- 2010
Bochum
Ruhrkongress,Bochum
Ik vind kotoko kei tofquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:15 schreef Desunoto het volgende:
Dan vind ik KOTOKO leuker (ongeveer in hetzelfde genre)
Dat is wel goede shit.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:32 schreef Desunoto het volgende:
Holy shit.![]()
Het woord "episch" is hier wel van toepassing. Het gaafste nummer van 2010 tot nu toe vind ik. Als MERRY zo doorgaat, belooft hun volgende album veruit hun beste te worden. Wat ontzettend goed.![]()
Zou eigenlijk een apart MERRY topic moeten openen, want dit is gewoon schitterend.
Dit is best wel een heel tof nummer jaquote:Op vrijdag 24 september 2010 18:32 schreef Desunoto het volgende:
Holy shit.![]()
Het woord "episch" is hier wel van toepassing. Het gaafste nummer van 2010 tot nu toe vind ik. Als MERRY zo doorgaat, belooft hun volgende album veruit hun beste te worden. Wat ontzettend goed.![]()
Zou eigenlijk een apart MERRY topic moeten openen, want dit is gewoon schitterend.
M.E.R.R.Y. vind ik persoonlijk een heel goed album van ze, maar je leest overal verschillende dingen. Het gebruikelijke "na album x hebben ze niets goeds meer gemaakt" lees je veel. Want toegegeven, hun sound verandert ook weer met (bijna) elk album. Je hoort overal wel de stijl van MERRY ergens in terug, maar qua composities, gitaarsound, e.d is hun discografie toch wel divers.quote:Op woensdag 29 september 2010 01:32 schreef Vinceee het volgende:
Waar kan ik die muziek van Merry vinden?Echt geweldige muziek! Ik kan alleen nergens iets vinden :-( Ja ik heb een album gevonden, M.E.R.R.Y., maar ik wil alles!
Ik vond het wel redelijk maar ze kunnen beter inderdaad.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:37 schreef R4ven het volgende:
Heeft iemand de nieuwe single van Do as Infinity al gehoord? Viel wat tegen vond ik...
Idd. Nu maar hopen dat de nieuwe single van Versailles beter wordt. Ik heb hem namelijk al besteld ^^ De preview klonk goed, dus dat zal wel in orde komenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:06 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik vond het wel redelijk maar ze kunnen beter inderdaad.
Ah die moet ik nog beluisteren. Hoe heet die single?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:37 schreef R4ven het volgende:
Heeft iemand de nieuwe single van Do as Infinity al gehoord? Viel wat tegen vond ik...
wow....quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:45 schreef R4ven het volgende:
Sorry Desunoto maar ik moet je onglelijk geven... Deze is beter:
quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:32 schreef Desunoto het volgende:
Holy shit.![]()
ow KOTOKO is een beetje apart.. Een aantal dance liedjes van haar zijn wel leuk. Haar anime openings zijn altijd wel leuk. o.a. Shooting Star ("Please Teacher !" opening), Agony, Oblivion, Re-Sublimity, Went Away, zijn bij mij blijven hangen. Heel veel wat ze voor I've Sound heeft gedaan is wel goed eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:01 schreef Desunoto het volgende:
Ik ben ook niet echt fan van KOTOKO, heb nooit iets van haar gedownload of gekocht, dus ik heb geen idee wat ze allemaal precies heeft. Maar ik zou het niet wegzappen als het een keer op TV of radio voorbij kwam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar er staat geen enkel volledig album tussen! Het langste zijn de mini's, met respectievelijk 6 en 8 nummers, zo uit m'n hoofd. De rest zijn singles van 2 of 3 nummers. Op de laatste paar na, dat zijn weer singles met een enkel nummer.
In Europa/Amerika komen singles vaak niet verder dan een slechte remix, instrumentale versie of een slechte cover als b-kant. Vooral bij de bekendere bands is dat het geval. Wat dat betreft doen bepaalde Japanse artiesten het beter. Ze maken de singles meer het kopen waard.
Ik doelde ook op de release van DESTINY -The Lovers-quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:11 schreef Liandri het volgende:
melt-banana in Groningen? xD
zelf zit ik dan meer te wachten op de nieuwe single van Versailles -Philharmonic Quintet- DESTINY-The Lovers-
Ah zo. De singels zijn daar inderdaad wel van betere kwaliteit ja! Maar ik vind het evengoed spijtig dat het er zoveel zijn, ik ben meer een album persoon en ik vind het vervelend als ik na 2-3 nummers alweer een nieuwe cd moet opzetten. Bovendien ben ik sneller geneigd om een single maar te downloaden omdat er toch maar zo weinig nummers op staan.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:29 schreef Desunoto het volgende:
Japanners draaien het uitgeven van albums en singles om. Tenminste dat gebeurt heel vaak, uitzonderingen daargelaten.
In "het westen" is het vaak zo dat er eerst een volledig album gemaakt wordt, en dat daarvan enkele nummers worden gekozen om in de weken/maanden erna als single uit te brengen. In Japan brengen ze eerst een reeks singles uit en brengen daarna een album uit met die singles erop + een lading nieuwe albumnummers. En ze geven over het algemeen meer muziek uit. Een drukker schema dus. En doordat je vaker meer goede nummers op 1 single ziet, namelijk b-kanten die minstens zo goed zijn als de titelnummers, kom je bij Japanse artiesten vaker en sneller op een grotere verzameling singles en albums. Ze kunnen ook te ver doorschieten. Om DELUHI als voorbeeld te nemen, moet je kijken wat een lijst...
*lijst*
In Europa/Amerika komen singles vaak niet verder dan een slechte remix, instrumentale versie of een slechte cover als b-kant. Vooral bij de bekendere bands is dat het geval. Wat dat betreft doen bepaalde Japanse artiesten het beter. Ze maken de singles meer het kopen waard.
Nieuwe singles zijn altijd redelijk duur. Overal. Net als limited/special editions van albums. Dan ben je al snel 10 euro meer kwijt voor enkel een DVD met weinig erop. Oh ja, en een ander hoesje.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:37 schreef R4ven het volgende:
CDJapan heb ik net de single van Versailles gepre-ordered, samen met de single van D voor een vriendin. Maar inderdaad zijn Nederlandse webwinkels wel erg duur op dat gebied. Probeer eens een Duitse webwinkel? Daar leeft dit soort muziek meer dan hier.
Ik bedoelde meer dat ze op Nederlandse sites vaak minstens 10-15 euro meer vragen dan op buitenlandse sites. En dan zijn alle kosten al verrekend...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:07 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Nieuwe singles zijn altijd redelijk duur. Overal. Net als limited/special editions van albums. Dan ben je al snel 10 euro meer kwijt voor enkel een DVD met weinig erop. Oh ja, en een ander hoesje.Dat is het meestal niet waard vind ik. Ik koop eigenlijk alleen goede albums voor onder de 20 euro, en daar vind je er gelukkig genoeg van.
Das wel jammer zo kort nadat ze gestart zijn.quote:It's a sudden announcement but this time DELUHI will pause activities after their fall oneman tour "BLITZKRIEG -Another Departure-".
DELUHI was formed about 2 years ago, with continuous releases and lives since then.
This summer was the first time the band experienced a nation-wide oneman tour.
We received a lot of support from everyone and this is something we take pride in.
Truly, thank you.
And now, in order for DELUHI to take another step forward,
At this present point we're fixing our eyes on what is necessary to improve.
When our 8/1 Akasaka BLITZ performance is over in about 2 months...
We held a meeting with the members and staff, and this is what we concluded.
From now own, this decision is for DELUHI to reach a new stage,
And to advance with a larger staff.
During the activities pause, we will be raising individual skill, musical power of expression,
DELUHI's motivation,
And when we return, all of the members will have equal strength.
Right now that is the greatest possibility.
Though everyone probably has anxious feelings about the words "activity pause",
This period is to further expand DELUHI's potential.
In short, this is a positive, voluntary time.
Lives and releases will come to a stop but the members and staff will still be thinking about DELUHI.
DELUHI will continue to progress.
So please wait a little bit and believe during this time.
Leda / DELUHI
BRAVEMAN PRODUCTIONS
2010.10.15
Maar dat is nergens te vindenquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:20 schreef Desunoto het volgende:
Het begin vond ik niet zo maar met de tweede helft van het nummer zat ik er helemaal in. Ik had helemaal geen metal sound verwacht.En nog best goed ook.
![]()
Ben meteen maar gaan zoeken en het schijnt dat ze 13 oktober hun eerste volledige album uitgegeven hebben.
Moet. Luisteren.
quote:Die met de rode jurk eh.. die kleding staat hem zo goed, het is blijft eng.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:23 schreef niesl2 het volgende:
Een YouToebje is toch niet illegaal, of wel. Daar staat ie ook al op.
Beetje sloom begin for my taste, maar zodra Hizaki en Teru het tempo omhoog gooien een heerlijk nummer.
quote:Ja, hem bedoelde ik.Op woensdag 27 oktober 2010 15:23 schreef R4ven het volgende:
Hizaki bedoel je? Ja dat is inderdaad waar, je zou als jongen nog bijna gaan zeggen dat ie er goed uitziet... XD
quote:The label PS COMPANY has announced that Kagrra, will cease activities. Instead of using the word 'disbanded,' the band members have expressed the wish to call it a 'demise' instead.
The band made this decision after multiple discussions and thank everyone that has supported and encouraged them during their ten-year career.
Kagrra, will say goodbye to their fans with a CD release and tour. The album Hyakkikenran will come out on February 2nd. Their last tour will start on February 13th and the final concert will take place on March 3rd at the C.C. Lemon Hall in Tokyo.
Source: JaME
Gruwelijke gitaarstukkenquote:Op donderdag 21 oktober 2010 01:04 schreef R4ven het volgende:
Van de nieuwe single van Versailles hebben ze afgelopen world tour op de laatste dag het eerste nummer gespeeld. Live beelden zijn hier te vinden:
http://edohsama.blogspot.(...)iny-lovers-live.html
Klinkt beter dan wat ik verwachtte van de preview
quote:It has been said that front man, guitarist and lead singer Asai Kenichi chose to try his luck as the leader of a rock band, and if this failed, his plan was to spend his days as motorcycle gang member.
T nummer lijkt wel wat op Jet - Are you gonna be my girlquote:Op vrijdag 12 november 2010 20:39 schreef Desunoto het volgende:
Het eerste nummer van hun eerste album. En ze hebben nog zoveel meer. Ik vind het echt heel erg gaaf.
[..]
Wauw.quote:Op zaterdag 13 november 2010 09:41 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Shugo Tokumaru
![]()
(dat ie nog niet genoemd is in dit topic)
Alleen jammer van JIDAISHIN. Wat een baggernummer is dat...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:23 schreef Desunoto het volgende:
[ afbeelding ]
Het achtste album van Do As Infinity is uit! Eigenlijk morgen. Maar daar is het nu morgen.
Do As Infinityblijft schitterende popmuziek
Ik moet zeggen, jouw reviews zijn altijd van goede kwaliteit. Werk jij als recensent of zoiets? Ik zou dus echt niet zo over muziek kunnen schrijven, hoe graag ik het ook zou willen...quote:
Klinkt wel leuk, maar de zangeres is het toch net niet voor mij denk ik. Ik moet wel even iets meer van haar opzoeken voordat ik een oordeel kan geven. Even uitproberen.quote:
Dat waren geen reviews.. gewoon m'n eerste gedachtes in het kort.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:24 schreef R4ven het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, jouw reviews zijn altijd van goede kwaliteit. Werk jij als recensent of zoiets? Ik zou dus echt niet zo over muziek kunnen schrijven, hoe graag ik het ook zou willen...
Goed, eerste gedachten dan. Maakt niet uit. Feit blijft dat ik bewondering ervoor heb dat je zo over muziek kan praten. Bij mij is het gewoon: Het klinkt leuk of het klinkt niet leuk. Meer niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:35 schreef Desunoto het volgende:
Dat waren geen reviews.. gewoon m'n eerste gedachtes in het kort.Waarom ik Lotus niet tof vindt heb ik bijvoorbeeld niet eens verder uitgelegd. Dus een goede "review" was het zeker niet. Ik moet er eigenlijk wat bij plaatsen:
Dat ik Lotus niet goed vindt, komt vooral door de zogenaamde "vocal layers" in het refrein. Kyo's stem over Kyo's stem heen geplakt. Het is een aardig truukje maar met deze stem werkt het gewoon niet. Het klinkt erg raar en onnatuurlijk. Het nummer heeft verder amper opbouw; je hebt niet het gevoel dat je ergens heen gaat. Als het eindigt, ben ik nog op het hoogtepunt aan het wachten. Maar die komt er dus nooit. De melodien zijn ook erg herkenbaar, ik heb het gevoel alles eerder gehoord te hebben.
Ik zag t ook net al op Edohsamaquote:
Als zij naar Nederland komen, word ik echt gek.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:05 schreef AionNL het volgende:
MTH naar Europa \o/. Momenteel 1 Franse datum aangekondigd
Iets heel anders dan: Yamato, the drummers of Japan. Een groep die hele toffe theatershows neerzet rondom hun muziek. Naast de drums gebruiken ze ook andere instrumenten en zang, alles combinerend tot een mooie show vol energie. Eigenlijk moet je het meemaken, maar hier een video ter introductie:quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:55 schreef AionNL het volgende:
Jammer dat het hier vooral over de al bekendere artiesten gaat qua VK en pop/rock
Interessant... Ben benieuwd.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef AionNL het volgende:
Ahjah, dat is altijd best wel tof. Geloof dat ze al eens eerder in NL zijn geweest? of iig een soortgelijke act...
nieuwe MAXIMUM THE HORMONE heeft dus ook meer details gekregen:
http://55mth.com/main.html
[ afbeelding ]
1. 鬱くしき人々のうた
2. maximum the hormone
3. my girl
release: 23 maart
Er was een keer een Koreaanse meidenband met enkel drums hier. Maar dat was gewoon slecht, afgaande op youtubevideo's dan. Ze moesten het van hun uiterlijk hebben (want ze waren best knap) en de overdreven "kijk ons eens goed zijn" houding. En dan hopen dat daar genoeg mensen in trappen om vervolgens voor die bagger te betalen.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef AionNL het volgende:
Ahjah, dat is altijd best wel tof. Geloof dat ze al eens eerder in NL zijn geweest? of iig een soortgelijke act...
quote:Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef AionNL het volgende:
Ze zijn al eens in Nederland geweest inderdaad. Ik ben zelf even geleden bij een repetitie van ze geweest en vond het echt heel tof.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:55 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dat Yamato hierboven is echt vele malen beter.
Klinkt zeer goedquote:Op donderdag 17 februari 2011 00:32 schreef Desunoto het volgende:
FLiPs nieuwe single die volgende week uitkomt
Vooral vanaf 2:30 klinkt het erg gaaf
Dankzij de publiciteit die ze nu gaan krijgen met dit nummer dat de soundtrack van een of andere serie wordt, kan deze band wel eens groot en populair worden
Goed nieuws want hij komt naar Rotterdam.quote:Op zaterdag 13 november 2010 09:41 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Shugo Tokumaru
![]()
(dat ie nog niet genoemd is in dit topic)
Ik kijk ook erg uit naar het nieuwe album. Ontzettend goede band. Zanger mag wel wat aan z'n Engels doen want soms is het net iets te storend... maar het is nog steeds schitterend om naar te luisteren.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:40 schreef AionNL het volgende:
En een wat oudere band:
lillies and remains - http://www.myspace.com/lilliesandremains18
Komt binnenkort met hun nieuwe album. Van mij mogen ze wel weer eens in Europa gaan toeren, en dan meer landen aan doen dan Engeland alleen. Misschien wel leuk voor een Lowlands
ugh, ik heb dat liedje constant in mijn hoofd.quote:
Heb je precieze data dan misschien? En waar ga jij heen?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 01:24 schreef Desunoto het volgende:
Naar Nederland komen ze niet, helaas. Ik ga niet voor ze naar het buitenland..
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 01:28 schreef msnk het volgende:
[..]
Heb je precieze data dan misschien? En waar ga jij heen?
SPOILER: Hier staan alle optredensOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik ga er dus niet heenik ga wel naar Miyavi en D die beide in Nederland komen
Hoewel ik nu een beetje twijfel over Miyavi aangezien The Kills n dag later ook optreden in De Melkweg en eigenlijk wil ik daar ook bij zijn
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 01:33 schreef Desunoto het volgende:
[..]Thanks! Brussel of Kln lijkt me wel te doen, moet maar's zien of dat gaat gebeuren. MTH zijn wel erg gaafSPOILER: Hier staan alle optredensOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik ga er dus niet heenik ga wel naar Miyavi en D die beide in Nederland komen
Hoewel ik nu een beetje twijfel over Miyavi aangezien The Kills n dag later ook optreden in De Melkweg en eigenlijk wil ik daar ook bij zijn
Oh haha, ik dacht te lezen dat je wl gingHerpaderp
En die andere artiesten ken ik niet, eigenlijk
AFC AJAX
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |