abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:58:54 #76
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_112500361
Zijn er ook mensen hier die 宇宙戦隊NOIZ (uchusentai NOIZ) of メトロノーム (metronome) diggen?

宇宙戦隊NOIZ zijn al actief sinds de jaren 90. Hun eerste paar albums zijn schitterend, een mengeling van rock, pop, hip-hop, rap, synth-pop en weet ik wat meer. In 2009 verlieten twee leden de band, maar die werden vervangen door twee anderen en tegenwoordig maken ze wat hardere muziek (hard rock/heavy metal/whatever :)) wat me eigenlijk nog meer aantrekt.
Een voorproefje van CHROMOSOME SIX uit 2004

of THE PARADOX IN IDEOLOGY uit 2011

Alleen de Engelse teksten of fragmenten zijn vaak erg lachwekkend. Maar ja... :D
Ze vallen ook zo'n beetje in het visual-kei hoekje, maar dat interesseert me verder vrij weinig. Het gaat me om de muziek. Ze boeien me nu zeker al 6 jaartjes en totdusver is iedere gemporteerde CD het waard :D

En メトロノーム luister ik al n paar jaartjes ondertussen, maar pas sinds een half jaar ben ik ze echt gaan waarderen. Sinds begin 2009 doen ze helaas niks en heeft ieder bandlid zo'n eigen bandje. Ze zijn een electro/punk band met een futuristisch trekje. Ook vele geluiden worden uit videogames gehaald, tenminste, zo klinkt het vaak.

セルフコントロール: toch wel een van m'n favorieten :D

En ik geloof dat dit destijds toch wel een redelijk hitje was, ぞんび君:
pi_112543253
Die bands vind ik niet zo heel spannend... cali≠gari daarentegen vind ik geweldig, als dat telt. :P

Ook min of meer in de categorie "we doen waar we zin in hebben en trekken ons van niemand iets aan".
Altijd met hun bizarre outfits en video's...

Vooral de laatste paar albums heb ik veel geluisterd:

woensdag 6 juni 2012 @ 22:36:13 #78
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_112544992
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:14 schreef Desunoto het volgende:
Die bands vind ik niet zo heel spannend... cali≠gari daarentegen vind ik geweldig, als dat telt. :P

Ook min of meer in de categorie "we doen waar we zin in hebben en trekken ons van niemand iets aan".
Altijd met hun bizarre outfits en video's...

Vooral de laatste paar albums heb ik veel geluisterd:

Hmm nee dit is mij juist weer te standaard (de muziek he, van videoclips trek ik me weinig aan, die zie ik 99,99999% vd tijd niet wanneer ik muziek beluister) :)
De stem spreekt me helaas ook niet erg aan van de zanger.

Maar bedankt voor de tip in ieder geval :D
pi_114040314

Nieuwe Myv, weet niet wat ik er van moet vinden. Vind het wel tof, maar iets te druk.

In de tussentijd ook MIB gaan waarderen (koreaans (wel verwesterde muziek)):
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_118512538
Ah ja, sinsei kamatte-chan... heb er 2 albums van, eerste waren ook echt geweldig, maar werd al gauw wat afgezaagd wat ze eigenlijk deden. Eerste album blijft wel tof, maar wat ik tot dusver heb gehoord van het aankomende album valt het allemaal wat tegen in mijn ogen...

Momenteel ben ik zo'n beetje alles aan het proberen om sugardrop's laatste album te kopen. Heb zo ff geen vriend meer in Japan die spullen voor me kan oversturen, en het is ook niet te koop bij de 'normalere' winkels waar je makkelijk cd's kan kopen (Jet Set Records, CDJapan)...

Andere toffe video's van releases die net uit zijn of binnenkort uitkomen:
THE ズ (the chomechome's)

夢見てる (yume miteru)

夢見てる (uchu-jin)

THE NOVEMBERS

People in the Box

Verder ook voorlaatst mijn entertainment room wat aan kant gemaakt etc. Dat betekend dus ook al mijn import cd's een beetje organiseren

Paar foto'tjes
]
imo het belangrijkste van wat ik heb zo'n beetje
Bovenste rij is voornamelijk male-fronted alternative rockmet bands als ART-SCHOOL (en aanverwante bands als KAREN, killing boy, COLD Kitchen), uranino, Half-Life, Jeepta, Any, Dirty Old Men, UNDER THE COUNTER, OGRE YOU ASSHOLE en aie
Onderste rij is voornamelijk female-fronted pop-rock met wat andere spulletjes tussendoor. and als me-al art, tetsuko, yume miteru, inspire:tion, digitalis, MASS OF THE FERMENTING DREGS, FLiP, Hola/SHIBATA, mitsume etc.
Under these rows is a TV and some shelfs with a shitload of X360-games...

Meerendeel releases van bands waar ik maar 1 release van heb (of als het er al meer zijn, waar ik niet meer zoveel naar luister)

kleine stapel met cd's die nog onder de stapel van de tweede foto liggen. Net uit de auto gehaald

demo/Live-only/cd-r verzameling. 70+ CD's, meerendeel verpakt in papieren sleeves, en dus niet handig om in een kast te verstoppen xD

Een gedeelte van mijn VK-verzameling, waar ik eigenlijk niets meer mee doe aangezien ik noot meer VK luister (op coll:set na dan)

en wat meer close-ups
http://smg.beta.photobucket.com/user/AionNL/library/Japan%20album
pi_123297719
Vietnamese mondharp, Dan Moi geheten. De artiest is: Tran Quang Hai.

pi_127256571
One Ok Rock 24 oktober, Keulen!

wie wilt hier ook heen gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')