abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91735237
Voor de gene die het nog niet weten. De nieuwe single van "Dir en grey" genaamd "Lotus" is te vinden (radio rip)
Dang wat heb ik men twijfels over een mogelijke live uitvoering van dit nummer...
(echter betekend dat niet dat ik er niet reuze benieuwd naar ben hoe het klinkt :D)
pi_91746338
Ik vind Lotus niet zo geweldig. De radio versie is trouwens slechts 3 minuten lang. De single versie moet 4 minuten zijn. Maar het zal me verbazen als ik het nummer dan opeens wel goed ga vinden.

Al wat ouder nieuws maar de nieuwe single van remioromen is ook uit. "Your Song". Dat is eigenlijk ook het enige nieuwe nummer op de single, naast een nieuwe versie van Sangatsu Kokonoka (9th of March). De zanger heeft een schitterende stem. Moet meer remioromen luisteren...

http://www.dailymotion.com/video/xgc3su_yyyyyy-your-song-pv_music
pi_91762139
De nieuwe single van ONE OK ROCK was ook niet verkeerd. Hij staat niet meer op YT maar is wel nog hier te vinden:

http://www.viddler.com/explore/MasamuneHiro/videos/166/
pi_91847898
Ben niet zo van ONE OK ROCK meer maar ik zal het eens gaan luisteren

De volledige versie van de nieuwe single van Dir en grey is inmiddels uit. Ik vind hem slecht. De remake van Obscure is echt verschrikkelijk. Ze hadden het beter moeten maken maar ze verneuken het gewoon... Lotus is maar matig en het refrein haalt het nummer verder omlaag. Reiketsu Nariseba live is best wel aardig op zich, al heeft het geen toegevoegde waarde t.o.v de studio versie en klinkt het meer alsof ze zichzelf gecoverd hebben in de studio, dan dat het echt live is. Misleidende titel. Zeer teleurstellende single van een anders wel erg goede band.

YUI's nieuwe dubbele a-kant single 'It's My Life/Your Heaven' is ook uit. Niet veel verrassends hier. Gewoon leuk YUI, als je YUI leuk vindt.

En het nieuwe album van the pillows is uit: 'Horn Again'. Ik denk de beste uitgave van 2011 tot nu toe. Heerlijke pop-rock in the pillows stijl. Hun laatste single, 'Movement' (die ook op dit album staat) was al erg tof en het hele album gaat daarop door. Alleen maar goed dus. O+
pi_91876180
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:33 schreef Desunoto het volgende:
...
Ik moet zeggen, jouw reviews zijn altijd van goede kwaliteit. Werk jij als recensent of zoiets? Ik zou dus echt niet zo over muziek kunnen schrijven, hoe graag ik het ook zou willen...
pi_91876772
quote:
Klinkt wel leuk, maar de zangeres is het toch net niet voor mij denk ik. Ik moet wel even iets meer van haar opzoeken voordat ik een oordeel kan geven. Even uitproberen. :P

Erg gave auto in de video trouwens. Pluspunten daarvoor. :7
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:24 schreef R4ven het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, jouw reviews zijn altijd van goede kwaliteit. Werk jij als recensent of zoiets? Ik zou dus echt niet zo over muziek kunnen schrijven, hoe graag ik het ook zou willen...
Dat waren geen reviews.. gewoon m'n eerste gedachtes in het kort. :P Waarom ik Lotus niet tof vindt heb ik bijvoorbeeld niet eens verder uitgelegd. Dus een goede "review" was het zeker niet. Ik moet er eigenlijk wat bij plaatsen:

Dat ik Lotus niet goed vindt, komt vooral door de zogenaamde "vocal layers" in het refrein. Kyo's stem over Kyo's stem heen geplakt. Het is een aardig truukje maar met deze stem werkt het gewoon niet. Het klinkt erg raar en onnatuurlijk. Het nummer heeft verder amper opbouw; je hebt niet het gevoel dat je ergens heen gaat. Als het eindigt, ben ik nog op het hoogtepunt aan het wachten. Maar die komt er dus nooit. De melodien zijn ook erg herkenbaar, ik heb het gevoel alles eerder gehoord te hebben.
pi_91885586
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:35 schreef Desunoto het volgende:
Dat waren geen reviews.. gewoon m'n eerste gedachtes in het kort. :P Waarom ik Lotus niet tof vindt heb ik bijvoorbeeld niet eens verder uitgelegd. Dus een goede "review" was het zeker niet. Ik moet er eigenlijk wat bij plaatsen:

Dat ik Lotus niet goed vindt, komt vooral door de zogenaamde "vocal layers" in het refrein. Kyo's stem over Kyo's stem heen geplakt. Het is een aardig truukje maar met deze stem werkt het gewoon niet. Het klinkt erg raar en onnatuurlijk. Het nummer heeft verder amper opbouw; je hebt niet het gevoel dat je ergens heen gaat. Als het eindigt, ben ik nog op het hoogtepunt aan het wachten. Maar die komt er dus nooit. De melodien zijn ook erg herkenbaar, ik heb het gevoel alles eerder gehoord te hebben.
Goed, eerste gedachten dan. Maakt niet uit. Feit blijft dat ik bewondering ervoor heb dat je zo over muziek kan praten. Bij mij is het gewoon: Het klinkt leuk of het klinkt niet leuk. Meer niet.
pi_91906343
ah, niet dat ik hier zo actief ben, maar er is hier dus ook een Aziatische muziek thread :) Big-time Japanese music lover hiero.

Jammer dat het hier vooral over de al bekendere artiesten gaat qua VK en pop/rock

laatste 1.5/2 jaar ben ik heel erg intoo Japanse folk-muziek en alternative pop. Een paar voorbeelden ervan

THE (THE LOVE NINGEN)

(Akiko Ando)

SEBASTIAN X

(Mow Mow Lulu Gyaban)

0.8 (0.8byou to shogeki)
pi_91921376
Het lijkt me niet meer dan logisch dat er vooral bekende acts voorbij komen. Daar zijn ze immers bekend voor. ;) Dan krijg je dat.

Ik heb hier wel eens 8-eit en me-al art gepost en nog wat meer maar daar is niet zoveel interesse voor blijkbaar. Do As Infinity, YUI, Dir en grey... dat zijn de namen die men nog wel herkent, en het meest luistert, dus vandaar.

Het "probleem" met veel van die kleinere under-under-underground alternatieve bandjes is wel vaak dat het erg goedkoop klinkt. Drums die klinken alsof ze met een mobieltje opgenomen zijn bijvoorbeeld. Als je hoort dat het eigenlijk wel goede muziek is, maar dat de productie gewoon zuigt, dat is zo zonde...
pi_91922350
Tsjah, elke band moet ergens beginnen he. Eerste recordings van Diru zijn ook productiegewijs niet om aan te horen (al is hun muziek zelf ook niet om aan te horen :P)

Dat een band als me-al art zo underground blijft snap ik ook niet. Ik vind Satoko een van de mooiste stemmen in de Japanse muziekscene hebben. Hun albums zijn allemaal gewoon perfect, maar ook in Japan worden ze gewoon niet bekend :(

ik bedoel, check deze live .o.

[ Bericht 24% gewijzigd door AionNL op 26-01-2011 23:37:45 ]
pi_91923518
Schitterende stem inderdaad. O+ Heel krachtig ook. Die band verdient sowieso veel meer fans. Hopelijk gaat men ze langzaamaan ontdekken.
pi_91932392
Dat minder bekende bands minder vaak voorkomen in dit topic is alleen maar logisch, ze zijn ook minder bekend. Niet dat dat echt een groot obstakel is, ik denk dat een groter probleem is dat hoofdzakelijk Liandri, Desunoto en ik in dit topic posten. Daardoor blijft de diversiteit lager waardoor sommige van die minder bekende (maar vaak net zo goede) bands amper aan bod komen. Dat is wel jammer, maar tenzij er veel meer mensen vaker gaan posten ben ik bang dat dit zo zal blijven.

En die stem is inderdaad schitterend, alleen niet echt mijn stijl muziek.

Heeft trouwens iemand hier iets gehoord over een eventueel optreden van D in Nederland zo rond april/mei? Aangezien ze dan ook in Duitsland optreden en een vriendin hier graag heen wou... (en ik eigenlijk ook wel ^^)

[ Bericht 16% gewijzigd door R4ven op 27-01-2011 10:55:20 ]
pi_91937057
D komt naar Nederland inderdaad, dit lijstje zag ik net:

05/07 Divan du Monde Paris / France
05/08 Melkweg Amsterdam / Netherlands
05/11 Logo Hamburg / Germany
05/12 Firlej Wroclaw / Poland
05/14 Marche gare Lyon / France
05/15 Feierwerk Munich / Germany
05/17 Werkstatt Cologne / Germany
05/19 Academy London / UK
05/21 Toshka Moscow / Russia
05/22 Gloria Helsinki / Finland
pi_91942739
quote:
11s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:02 schreef Desunoto het volgende:
...
Ik zag t ook net al op Edohsama :D Meteen maar een mailtje gestuurd naar die vriendin ^^ Wie gaat er nog meer? Onder voorbehoud natuurlijk.
pi_91945232
Nope, not going :) D was leuk, heb zelfs op wiki de eerste pagina van D aangemaakt (Zal nu ook al wel flink veranderd zijn though), maar heb er nu helemaal niets meer mee. Laat staan dat ik sowieso nog wat heb met VK. Enige waar ik nog wel eens naar wil luisteren zijn bluevox en ANNY's LTD, waar laatstgenoemde slechts een sessieband was...

Wel toffe aankondigingen vandaag. Nieuwe Lillies and Remains album in april en 3 singles van 8-eit die er aankomen.
pi_91974631
D in Nederland... 2 mesen die echt freakted toen ze dit nieuws hoorde... ik heb zo iets van nog geen idee of ik wel ga. ik bedenk het wel ergens als het tegen 8 mei aan loopt of niet :D
vind het laste album niet geweldig (zo erg zelfs dat ik bij nummer 2 al gestopt ben i guess...) als ik er ergens eens tijd vind nog een luisteren maar ben er bang voor.

Ook de nieuwe CD van Girugamesh.. heb ik eerlijk gezegd nog niet durven opzetten na het laste album XD dus als iemand denkt me van mijn angsten af te kunnen typen be my guest xD
pi_91980583
Stoppen bij In the name of justice? Een van de goede nummers van dat album, dus als je dat al niks vindt zie ik het duister in voor de rest van het album...
pi_91983629
MTH naar Europa \o/. Momenteel 1 Franse datum aangekondigd
pi_91985365
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:49:52 #276
333374 Lithia
Too serious
pi_91992548
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_91996391

eksperimentoj .o.
pi_91996442
Preview van de nieuwe single van Versailles is uit. Wat ik ervan moet denken weet ik niet. Het kan goed worden maar kan ook helemaal de andere kant op gaan. Nouja we merken het wel...

Ipv dubbel posten edit ik deze maar... Vandaag is ook de nieuwe PV van SCANDAL uitgekomen :D

Gewoon een hersenloos popnummer, niks speciaals dus, maar voor op de achtergrond heerlijk nummer :)

[ Bericht 45% gewijzigd door R4ven op 28-01-2011 18:50:57 ]
pi_92018240
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:05 schreef AionNL het volgende:
MTH naar Europa \o/. Momenteel 1 Franse datum aangekondigd
Als zij naar Nederland komen, word ik echt gek. :D
Compleet gestoorde band, maar super tof. ^O^
pi_92353604
Nieuwe MTH-single in maart, officiele aankondiging op 7 februari, maar we hebben al wel het volgende:

http://www.55mth.com/2011/nsg/npv.html

MTH goes WTH xD

Ik ga uit van een jokevideo, of na de 2 minuten komt het harde werk er nog aan, maar vooralsnog....

xDDDDDD
pi_92359764
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:55 schreef AionNL het volgende:
Jammer dat het hier vooral over de al bekendere artiesten gaat qua VK en pop/rock
Iets heel anders dan: Yamato, the drummers of Japan. Een groep die hele toffe theatershows neerzet rondom hun muziek. Naast de drums gebruiken ze ook andere instrumenten en zang, alles combinerend tot een mooie show vol energie. Eigenlijk moet je het meemaken, maar hier een video ter introductie:

Yamato Trailer door Fortress

Binnenkort in de Nederlandse theaters, zie hier.
full stops and exclamation marks
pi_92464389
Ahjah, dat is altijd best wel tof. Geloof dat ze al eens eerder in NL zijn geweest? of iig een soortgelijke act...

nieuwe MAXIMUM THE HORMONE heeft dus ook meer details gekregen:
http://55mth.com/main.html

1. 鬱くしき人々のうた
2. maximum the hormone
3. my girl

release: 23 maart
pi_92467824
quote:
Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef AionNL het volgende:
Ahjah, dat is altijd best wel tof. Geloof dat ze al eens eerder in NL zijn geweest? of iig een soortgelijke act...

nieuwe MAXIMUM THE HORMONE heeft dus ook meer details gekregen:
http://55mth.com/main.html

[ afbeelding ]
1. 鬱くしき人々のうた
2. maximum the hormone
3. my girl

release: 23 maart
Interessant... Ben benieuwd.
pi_92475973
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef AionNL het volgende:
Er was een keer een Koreaanse meidenband met enkel drums hier. Maar dat was gewoon slecht, afgaande op youtubevideo's dan. Ze moesten het van hun uiterlijk hebben (want ze waren best knap) en de overdreven "kijk ons eens goed zijn" houding. En dan hopen dat daar genoeg mensen in trappen om vervolgens voor die bagger te betalen.

Dat Yamato hierboven is echt vele malen beter.
pi_92484531
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef AionNL het volgende:
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:55 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Dat Yamato hierboven is echt vele malen beter.
Ze zijn al eens in Nederland geweest inderdaad. Ik ben zelf even geleden bij een repetitie van ze geweest en vond het echt heel tof. :Y

Je kan ze ook in Stockholm gaan zien: [WIN!] Ga met Yamato naar Stockholm *O*
pi_92485137
Wat ongelooflijk gaaf! :o

Ik doe mee. *O*

Ook omdat Zweden. O+
pi_92577096
Nana Kitade feat. Loveless EU-Tour
04.04.2011: Amsterdam, Netherlands @ Winston

Wellicht interessant. Nana Kitade solo vind ik maar mwah. Maar dit duo zou wel eens voor iets tofs kunnen gaan zorgen.
pi_92899504

FLiPs nieuwe single die volgende week uitkomt
Vooral vanaf 2:30 klinkt het erg gaaf

Dankzij de publiciteit die ze nu gaan krijgen met dit nummer dat de soundtrack van een of andere serie wordt, kan deze band wel eens groot en populair worden
  donderdag 17 februari 2011 @ 01:29:15 #289
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_92901057
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 00:32 schreef Desunoto het volgende:

FLiPs nieuwe single die volgende week uitkomt
Vooral vanaf 2:30 klinkt het erg gaaf

Dankzij de publiciteit die ze nu gaan krijgen met dit nummer dat de soundtrack van een of andere serie wordt, kan deze band wel eens groot en populair worden
Klinkt zeer goed :Y
AFC AJAX
pi_92928957
Ben al een jaar of 2 fan van FLiP, heb al hun releases tot dusver en heb ook deze al een paar weken in pre-order staan :)

Deze vind ik persoonlijk wat minder dan hun voorgaande werk, met name omdat deze ook nog eens gebruikt gaat worden als anime-opening, wat altijd een band beperkt in hun vrijheid omdat ze met een bepaald thema moeten gaan werken. Niet dat het nummer slecht is hoor :)

Waar ik zelf aardig naar uitkijk zijn de volgende nieuwe bands:

another sunnyday - http://www.myspace.com/anothersunnyday
nieuw project van 2 straightener leden en de ex-zanger van serial TV drama. Album komt uit op 13 april, en de samples op hun myspace klinken al erg lekker

killing Boy - http://www.myspace.com/killingboyofficial
Riki Kinoshita .o. ART-SCHOOL zanger dus die samen met ex-ART-SCHOOL bassist (momenteel in straightener (heb je ze weer) en NOTHING'S CARVED IN STONE) killing Boy heeft opgestart. Eerste album moet 9 maart uitkomen, al in pre-order staan sinds een aantal weken. Klinkt erg lekker imo

(naomi-poco) - http://www.myspace.com/naomi-poco
Solo-debuut van de zangeres van pezite, een van mijn favo indie pop bandjes, verschijnt half maart. Dit klinkt ook weer erg lekker in een mix van jazz en pop.

the cabs - http://www.myspace.com/thecabsjapan
Kondigde gisteren hun debuut mini-album aan voor april. Ben een fan van hun demo en hun nummer op het zankyo-record label omnibus. Kijk er erg naar uit:)

En een wat oudere band:
lillies and remains - http://www.myspace.com/lilliesandremains18
Komt binnenkort met hun nieuwe album. Van mij mogen ze wel weer eens in Europa gaan toeren, en dan meer landen aan doen dan Engeland alleen. Misschien wel leuk voor een Lowlands :P

[ Bericht 60% gewijzigd door AionNL op 17-02-2011 19:49:03 ]
pi_93031401
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 09:41 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Shugo Tokumaru

_O_
(dat ie nog niet genoemd is in dit topic :N )
Goed nieuws want hij komt naar Rotterdam. :D

04/04/2011 FR Paris Divan Du Monde
04/05/2011 BE Brussels Botanique @Witloof Bar
04/06/2011 GB London Caf Oto
04/07/2011 FR Lille La Peniche
04/08/2011 NL Rotterdam Motel Mozaique @Rotown
04/09/2011 DE Hamburg Silver
04/11/2011 SE Stockholm Sdra Teatern
04/12/2011 NO Oslo John Dee
04/13/2011 DK Copenhagen Loppen
04/14/2011 DE Berlin Comet Club
04/15/2011 PL Bytom Bytomskie Centrum Kultury

[ Bericht 0% gewijzigd door Desunoto op 19-02-2011 22:33:59 ]
pi_93031682
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:40 schreef AionNL het volgende:
En een wat oudere band:
lillies and remains - http://www.myspace.com/lilliesandremains18
Komt binnenkort met hun nieuwe album. Van mij mogen ze wel weer eens in Europa gaan toeren, en dan meer landen aan doen dan Engeland alleen. Misschien wel leuk voor een Lowlands :P
Ik kijk ook erg uit naar het nieuwe album. Ontzettend goede band. Zanger mag wel wat aan z'n Engels doen want soms is het net iets te storend... maar het is nog steeds schitterend om naar te luisteren.
pi_93124643
Aan de hand van wat samples de debuut EP van ROTH BART BARON gekocht (samen met nog wat ander spul, maar het gaat nu ff hierom). WAT EEN HEERLIJKE PLAAt .o.

De EP wordt met name gedragen door tracks 2 en 6, maar overall klinkt het echt helemaal geweldig voor zo'n zelf-opgenomen en uitgegeven EP

Een live-opname van het tweede nummer van de EP

En aangezien Shugo is gevallen, iemand ook al eens gehoord van Gellers? Een band waar Shugo ook lid van is en ook enorm lekker klinkt :)

En tot slot, MTH heeft ook alle data vrijgegeven van hun EU tour, naast de al bekende data komen ze ook nog naar Parijs en Brussel. In totaal dus 6 optredens in Europa. Precieze data weet ik zo ff niet...
pi_93273425
Voor de liefhebbers, Versailles gaat weer een Europese tour doen. Tot nu toe zijn maar 3 data bekend, maar er zullen er wel snel meer volgen!

1 juni: l'Autre Canal, Nancy, Frankrijk
3 juni: Uppcon, Uppsala, Zweden
4 juni: Cavacon, Cave de Tirreni, Itali

Bron: http://edohsama.blogspot.(...)d.html#ixzz1EuKtgy4K
pi_93287907
Ik dacht, laat ik weer eens gluren en ik zag dat MTH naar Europa komt? :o
Al meer bekend, of ze toevallig ook Nederland aandoen?
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_93291689
Naar Nederland komen ze niet, helaas. Ik ga niet voor ze naar het buitenland..
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:26:05 #297
333374 Lithia
Too serious
pi_93291780
quote:
ugh, ik heb dat liedje constant in mijn hoofd. ;(
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:28:33 #298
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_93291876
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 01:24 schreef Desunoto het volgende:
Naar Nederland komen ze niet, helaas. Ik ga niet voor ze naar het buitenland..
Heb je precieze data dan misschien? En waar ga jij heen?
AFC AJAX
pi_93292054
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 01:28 schreef msnk het volgende:

[..]

Heb je precieze data dan misschien? En waar ga jij heen?
SPOILER: Hier staan alle optredens
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik ga er dus niet heen ;) ik ga wel naar Miyavi en D die beide in Nederland komen
Hoewel ik nu een beetje twijfel over Miyavi aangezien The Kills n dag later ook optreden in De Melkweg en eigenlijk wil ik daar ook bij zijn
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:41:43 #300
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_93292365
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 01:33 schreef Desunoto het volgende:

[..]

SPOILER: Hier staan alle optredens
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik ga er dus niet heen ;) ik ga wel naar Miyavi en D die beide in Nederland komen
Hoewel ik nu een beetje twijfel over Miyavi aangezien The Kills n dag later ook optreden in De Melkweg en eigenlijk wil ik daar ook bij zijn
Thanks! Brussel of Kln lijkt me wel te doen, moet maar's zien of dat gaat gebeuren. MTH zijn wel erg gaaf :)

Oh haha, ik dacht te lezen dat je wl ging :@ Herpaderp ;( En die andere artiesten ken ik niet, eigenlijk :@
AFC AJAX
pi_93338713
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')