quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:01 schreef mikoxx het volgende:
Iemand hier tips voor een leuk babykookboek? Ik hoorde iets over 'Opperdepop' van AH, maar daar hoor ik wel heel verschillende dingen over.
Goh BE, heel leuk idee zeg!![]()
Huup, succes morgen, altijd leuk om de ''scores' weer te weten, toch?
quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:06 schreef Brighteyes het volgende:
Het naveltje is nu 2 keer aangestipt en het lijkt nu wel klaar te zijn. Ik ga morgen nog even langs zodat zij zelf kunnen kijken, zij hebben er ten slotte meer verstand van dan ik.
Ik ga morgen met Oscar op mijn werk langs. Zin in. Baby showen!
quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:19 schreef huuphuup het volgende:
ik vind opperdepop echt helemaal geweldig dus als je er eentje kunt kopen zou ik het zeker doenverder geen tips op dat gebied.
Ja scores, ben benieuwd, mijn weegschaal zegt in elk geval dat ze al op 5 kg zit.
Leuk BE, langs op werk!
Zou mooi zijn als t nu klaar is met het naveltje
quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:20 schreef Grasjes het volgende:
Rockabella, wat fijn dat het beter gaat met je rockertje! En leuk dat je hem ook zelf even in de tummytub gedaan hebt![]()
Kersjes, gelukkig is het wat rustiger met Toby zijn huid! En lekker slapen![]()
Sserpente, je spoiler![]()
Sterkte dames die net bevallen zijn en nog niet fijn kunnen zitten!
Joep aan het rollen![]()
Mefke, wat is Driekus goed aangekomen zeg! Heerlijk![]()
BE, mijn dochter had het ook. Is echt vanzelf weggetrokken. Leuk lekker showen op je werk met Oscar
Leuk dat Ko genoot van de kunst. Het fontanelletje van Ko is zeker nog niet dicht. Dat dat niet het geval is kun je ook zien als je het hoofdje heel goed in de gaten houdt of zachtjes voelt is er een plek op het hoofd die je heen en weer ziet bewegen. Net op wiki nagelezen en daar zeggen ze de fonanellen sluiten tussen een jaar en 1,5 jaar ongeveer.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:26 schreef oeke het volgende:
Ow, arme zielige ziek kindjes! Beterschap en hopelijk zijn jullie snel weer vrolijke kindjes!![]()
Nog geen ervaring met kookboekjes, duurt nog wel even voor we er hier mee bezig gaan.![]()
Vandaag hebben we met Ko in de doek de open atelierroute gelopen in onze buurt.
Hij vond alle kunst heel interessant en hij moest veel lachen en kijken naar alle kunstenaars
en andere bezoekers.![]()
Leukste vraag die ik vandaag kreeg was: Is het fontanelletje al dicht?
Geen idee trouwens....
Bas was snel; bij de 6 maanden controle bij het cb, was het fontanelletje al gesloten. in het boekje van ons CB staat dat de fontanel sluit tussen de 6 maanden en de 3 jaar. Bas was dus snel. Er wordt nu ook steeds goed gecontroleerd of het hoofdje goed mee blijft groeien. Toevallig vroegen we afgelopen donderdag aan de arts wat er gebeurt als een hoofdje niet meer goed meegroeit. Hij zei 'wat denk je?' ik zei 'uuh... open maken?' Nou, inderdaad, dat schijnt dus te gebeuren!quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:41 schreef Tinuviel het volgende:
Leuk dat Ko genoot van de kunst. Het fontanelletje van Ko is zeker nog niet dicht. Dat dat niet het geval is kun je ook zien als je het hoofdje heel goed in de gaten houdt of zachtjes voelt is er een plek op het hoofd die je heen en weer ziet bewegen. Net op wiki nagelezen en daar zeggen ze de fonanellen sluiten tussen een jaar en 1,5 jaar ongeveer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nou..ik geloof dat Elin ook een hekel aan haar bed heeft.. ze wil overal slapen behalve in bedquote:Op zondag 4 oktober 2009 23:15 schreef Kersjes het volgende:
Memmel, succes morgen op je eerste werkdag als mama van 2!
Stiemie![]()
Kon je je af en toe maar in 2en splitsen he?
Kleine Ko, nu al een kunstliefhebber![]()
Ca.ra, hier een beetje hetzelfde probleem. Mannetje ligt nu lekker tegen M's borst te tukken.En ik weet dat het onzin is, maar stiekem denk ik echt dat hij een hekel heeft aan zijn bedHij slaapt er vrijwel nooit in en dan kan je wel tig keer op en neer lopen en troosten, hij ligt praktisch nooit rustig daar en uit zichzelf in slaap vallen is er dus ook niet bij. Bij ons in of op bed is hij daarentegen direct rustig, hij ligt elke nacht dus tussen ons in hoewel we zijn eigen bed (dat trouwens aan ons voeteneind staat) wel gewoon blijven proberen.
Nou ja, tegen de tijd dat hij 18 is zal hij vast niet meer bij zijn ouders in bed willen slapen. Of bij mama op schoot![]()
BE, veel plezier met het patseren morgen! .
Karin krijgt die niet gewoon te weinig?? Heb je al geprobeerd om wat extra te geven en kijken of die dan langer weg blijft??? Weet natuurlijk niet hoelang je al op dezelfde cc's zit. Maar je mannetje groeide hard dus heeft misschien ook wel wat extra's nodig ondertussenquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:53 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Miko ik heb opperdepop ook wel te leen voor je!
Kan een flesbaby ook een regeldag hebben?
Lars komt steeds veel te vroeg voor de fles, maar heeft wel overduidelijk honger.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan, wel of niet eerder geven?
Hij drinkt normaal elke 3 uur, maar komt nu na 2/2,5 uur steeds al
Wel een aantal poepluiers vandaag! Hoera!
Bterschapjes voor de zieken!
Esmee is vlug zeg! Nu al volgen! Men.....ik ben al blij als hij me even aankijkt
drogehoest? slijmerige hoest?quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Weten jullie toevallig of er bij keelpijn/ontsteking bij babys iets gedaan kan worden?
Hij dronk gisteren al slecht, vanmorgen ook maar de helft. Hoest al 2 weken ofzo, denk zelf aan keelpijn.
fijn he zo'n ruk na zo'n gebroken nachtquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:24 schreef Poppedein het volgende:
Amélie, jemig! Lekkere spekbil! Wat groeit ze goed zeg! En Thomas ook, mijn hemel, dat moest n prematuur kindje zijn?![]()
Memmel, heel veel succes met je 1e dagje weer vandaag, hopelijk heb je t ritme gauw weer te pakken!
Oeh, na gister n minne nacht met een meisje wat elk uur kwam heeft ze vannacht héérlijk geslapen van half 12 tot kwart voor 5, wat n fijne ruk! Al ben ik jaloers als ik Amélie dr tijden hoor hoor Huups, wow!
We hebben even gebeld. Inmiddels is de koorts ook weer weg, ze is nog wel erg snotterig enzo maar spuugt niet meer zoveel. Het was volgens de dokter 'gewoon' een griepje.quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:46 schreef bodpa09 het volgende:
Kleine man spuugt nog steeds na elke maaltijdHij maakt wel mooie boogjes, ddww.
Mila had dat toch ook, Raissa? Ben je nog naar de dokter geweest?
Ik zou de afspraak gewoon door laten gaan. Er zitten best wel wat handige dingen in dat babypakket. Laat je alleen geen abonnementen of iets dergelijks aansmeren als jij die niet wilt. Keihard nee zeggen als jij de noodzaak ervan niet inziet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:36 schreef Chan het volgende:
Poppedein heerlijk is dat he, zo'n goede nacht na een gebroken nachtIs de spruw al helemaal weg inmiddels?
Oh Huup wat fijn dat het zo goed gaat daarmee
Hier belde net een mevrouw van die Etosbabydoos, die komt ze binnenkort langs brengen.. Iemand nog afwimpeltips??
Ik had me voorgenomen niks te gaan kopen, me niet te laten verleiden...quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:36 schreef Chan het volgende:
Hier belde net een mevrouw van die Etosbabydoos, die komt ze binnenkort langs brengen.. Iemand nog afwimpeltips??
Ik heb ook erover nagedacht om dat boek te kopen. Heb het uiteindelijk niet gedaan maar later een ander boek over babyziektes en het oei ik groei gekocht. Ik vond er wel een paar handige dingen in zitten, zoals de plastic lepel, die verkleurt als het eten te heet wordt en het slabbetje. Alleen kun je er beter geen te sterk gekleurde groenten ermee geven, want dan neemt de lepel die kleur aan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:48 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ik had me voorgenomen niks te gaan kopen, me niet te laten verleiden...
Die mevrouw die langskwam liet me vanalles zien en ik braaf overal nee, niet nodig opzeggen (allemaal niet echt nuttig spul).
Totdat ze op het allerlaatst nog een boek tevoorschijn toverde, en die heb ik gekocht
Het was het boek "gezond groot worden" een uitgave van Jonge Gezinnen.
Een erg handig boek en zeker aan te raden! Het is namelijk een medisch handboek voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Er staan ziekten, oorzaken en mogelijke behandelingen in, eerste hulp bij kinderongelukken, voeding en tips en adviezen. Altijd handig om bij de hand te hebben! Het kostte 19,95.
Ha, fijn dat het beter gaat. En dankjewel voor je antwoord.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:43 schreef Raissa het volgende:
[..]
We hebben even gebeld. Inmiddels is de koorts ook weer weg, ze is nog wel erg snotterig enzo maar spuugt niet meer zoveel. Het was volgens de dokter 'gewoon' een griepje.
elin dus ook acht en een halve kilo, 73.5 cm langquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:55 schreef ik80lll het volgende:
wat een verschil he in gewichten bij die klentjes. Lola weegt nu 8.5 kilo (bij bijna 8 maanden) en sinds zaterdag kruipt ze. Zal ze nu wel in gewicht niet zoveel omhoog schieten. Ze scheurt de hele kamer door (is haar zus niet zo blij me, die kan niks meer laten liggen)
je kan m niet direct doorlinkenquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:29 schreef miss_sly het volgende:
Aah, ok, net als met foto's dus. Zal ik ook eens proberen, hoewel Senna's lijntje nog erg kort is natuurlijk
oeh van dat soort boeken gaan mijn haren overeind staan.. soort thuisdokterboek... brrrquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:48 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ik had me voorgenomen niks te gaan kopen, me niet te laten verleiden...
Die mevrouw die langskwam liet me vanalles zien en ik braaf overal nee, niet nodig opzeggen (allemaal niet echt nuttig spul).
Totdat ze op het allerlaatst nog een boek tevoorschijn toverde, en die heb ik gekocht
Het was het boek "gezond groot worden" een uitgave van Jonge Gezinnen.
Een erg handig boek en zeker aan te raden! Het is namelijk een medisch handboek voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Er staan ziekten, oorzaken en mogelijke behandelingen in, eerste hulp bij kinderongelukken, voeding en tips en adviezen. Altijd handig om bij de hand te hebben! Het kostte 19,95.
Beterschap voor de zieke kindjesquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:00 schreef Kersjes het volgende:
Vannacht ben ik trouwens vakkundig uit bed gewerkt![]()
Ik kon toch al niet slapen en werd op een gegeven moment helemaal gek van die kleine lawaaipapegaai naast me. Snurken, grommen, piepen, kreunen... hij maakt echt zo ontzettend veel herrie als hij slaapt! En nadat ik voor de zoveelste keer een klein vuistje in mijn gezicht geplant kreeg ben ik er maar uit gegaan en heb ik op de bank mijn op de DVD - recorder opgespaarde series zitten kijken![]()
Vandaag een goede dag gehad: eczeem bleef kalm, bijna geen krampjes en relatief goed geslapen![]()
We zijn dus niet naar de huisarts geweest.
Nee hoor, volgens mij zijn die het hele jaar te koopquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:29 schreef Ca.ra het volgende:
Ik ben zo bang dat luchtbedden een zomerartikel zijn en dat het lastig gaat worden, maar goed we gaan het gewoon proberen.
Vind jij je kind wel leukquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:55 schreef Joshua. het volgende:
Hebben julie dat ook dat je sinds je een kind hebt tien keer op een dag kan gaan stofzuigen en dweilen.
Hij eet een broodje en daarna kan ik direct gaan stofzuigen. Toen we nog geen kind hadden kon je bijv 1 keer in de week goed zuigen en dat was voldoende.
Nu ik niet meer werk vanwege de kleine ben ik elke dag wel een paar bezig.
dat vraag ik me ook wel eens af....quote:
dan zal je 'm waarschijnlij kmet hele strakke hand op moeten voeden of hem maar 1 speeltje geven ofzo..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:07 schreef Joshua. het volgende:
Als hij klaar is met spelen kan het toch weer opgeruimt worden.
Ik zie het bij vrienden van mij de hele vloer ligt onder het speelgoed.
Daar zou ik niet tegen kunnen mijn aanrecht is ok altijd leeg en staat niks op en alles staat op dezelfde plek.
je kan je huis ook schonmaken als ie in bed ligt..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:10 schreef Joshua. het volgende:
Maar julie willen toch ook dat je huis schoon is.
Dan heb je er toch geen zin in dan wil je iets voor jezelf kunnen doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
je kan je huis ook schonmaken als ie in bed ligt..
Het huis is er voor jullie hoor.. je bent er neit voor je huis!!
Wij hebben ervoor gekozen dat ik thuis blijf bij de kleine alleen als mijn moeder het kon doen dan zou het gaan maar anders niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef miss_sly het volgende:
mijn huis schoon...ach, niet zo belangrijk. Als het niet smerig is, maar rommelig met speelgoed en broodkruimels, zie ik het probleem niet.
kun je niet een leuke parttime baan zoeken?
tja, dat is geen pretje..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:18 schreef Joshua. het volgende:
we mogen alang blij zijn dat het geen huil baby is.
Het is natuurlijk een keus die je zelf maakt en je zelf goed bij voelt. Maar een kdv is best leuk voor kinderen hoorquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:15 schreef Joshua. het volgende:
[..]
Wij hebben ervoor gekozen dat ik thuis blijf bij de kleine alleen als mijn moeder het kon doen dan zou het gaan maar anders niet.
uhh met 4 gaan ze in nl al naar school..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:22 schreef Joshua. het volgende:
Nou hij gaat pas naar school als hij 5 jaar is.
5? 4 toch.... Hij kan evt. ook naar peuterspeelzaal, is ook erg leuk voor kinderen. Dat mag vanaf 2 jaar en 3 maanden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:22 schreef Joshua. het volgende:
hij is leerplichtig vanaf 4 jaarquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:22 schreef Joshua. het volgende:
En hoe ga je hem dat leren zonder dat hij eerst een keer of 100 toch met vieze schoenen door het huis gebanjerd heeft?..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:21 schreef Joshua. het volgende:
Als hij ouder is en van buiten komt leren wij hem dat hij direct bij de bij keuken zijn schoenen uit moet doen.
je weet dat heel veel woord en die je typt aan el kaar hor en?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:28 schreef Joshua. het volgende:
Het zelfde met een kerstboom toen wij nog met zijn tweeen waren hadden wij nooit een boom vanwege de troep maar nu voel je je toch wel verplicht om een boom te nemen.
Op bezoek gaan bij jullie zal vast ook een dolle boel zijn gok ik zo?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:28 schreef Joshua. het volgende:
Het zelfde met een kerstboom toen wij nog met zijn tweeen waren hadden wij nooit een boom vanwege de troep maar nu voel je je toch wel verplicht om een boom te nemen.
Ik zou haast zeggen kom eens langs.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Op bezoek gaan bij jullie zal vast ook een dolle boel zijn gok ik zo?.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:29 schreef _evenstar_ het volgende:
Chan ze zijn vanaf het vijfde jaar leerplichtig, dus als ze vier geworden zijn, gaan ze hun vijfde jaar in
Dan neem ik wel van die lekker kruimelende koeken meequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:31 schreef Joshua. het volgende:
[..]
Ik zou haast zeggen kom eens langs.
En oliebollen met poedersuiker en chips voor de kinderen!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dan neem ik wel van die lekker kruimelende koeken mee.
Beter nog: ik neem Anna mee!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:34 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
En oliebollen met poedersuiker en chips voor de kinderen!
Ah dan is het veranderd, maar goed, dan nog denk dat het meer is dat ze het eerste jaar wat meer mogen "spijbelen" zo komt het bij mij iig over dat ze het bedoelenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:33 schreef Chan het volgende:
[..]
Volgens mij toch écht pas als ze 5 jaar zijn hoor... En volgens deze site ook http://www.postbus51.nl/n(...)l#anchor-paragraph02
Hmmja het is inderdaad wel eens veranderd, maar dat het naar 5 jaar ging was in 1985quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:38 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ah dan is het veranderd, maar goed, dan nog denk dat het meer is dat ze het eerste jaar wat meer mogen "spijbelen" zo komt het bij mij iig over dat ze het bedoelen
Vrouwke in de straat had tweeling waarvan een in zkh vanwege niertransplantatie.
Ze wou graag dat de tweeling tegelijkertijd zou beginnen, en heeft daarvoor speciaal verzoek in moeten dienen bij de leerplicht ambtenaar om dus met hun 5 te starten.
Je bedoelt 'schraap de brocolli van je witte muur en de wortels tussen je parket vandaan'-Rapley?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:39 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
en ik Elin - Rapley
Joshua's grootste nachtmerrie
Dat heb je zelf in de hand he.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:44 schreef Joshua. het volgende:
Julie hebben het wel over peuterspleelzaal maar mischien heeft hij dan wel een broetje of zusje erbij.
Heb je m'n vorige bericht gelezen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:44 schreef Joshua. het volgende:
Julie hebben het wel over peuterspleelzaal maar mischien heeft hij dan wel een broetje of zusje erbij.
Zo gaat het bij ons wel!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:45 schreef Jarno het volgende:
Je bedoelt 'schraap de brocolli van je witte muur en de wortels tussen je parket vandaan'-Rapley?.
Ik vind dit een ontzettend goed plan!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:43 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mag ik wat voorstellen? Ik heb in het estafette topic het stokje van Pvoesss overgenomen. Als jij het stokje nou eens van mij wil overnemen moeder van Joshua? Dan kunnen we direct eens wat over je lezen, want zoals veel anderen zich ook al afvragen, of je ook positief bent over je lieve Joshua?
Vind je dat goed?
Wat is dan de bedoeling.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:43 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mag ik wat voorstellen? Ik heb in het estafette topic het stokje van Pvoesss overgenomen. Als jij het stokje nou eens van mij wil overnemen moeder van Joshua? Dan kunnen we direct eens wat over je lezen, want zoals veel anderen zich ook al afvragen, of je ook positief bent over je lieve Joshua?
Vind je dat goed?
Kidneybonen in de witte gordijnenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je bedoelt 'schraap de brocolli van je witte muur en de wortels tussen je parket vandaan'-Rapley?.
nee ze was 3 jaar en 11 maanden toen ze de nier kreeg.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:45 schreef Chan het volgende:
[..]
Hmmja het is inderdaad wel eens veranderd, maar dat het naar 5 jaar ging was in 1985En in het geval van de tweeling gingen ze neem ik aan pas toen ze al een tijdje 5 waren in plaats van direct de eerste maand na hun 5e verjaardag?
Hij vind en ik ook 1 is zo alleen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:46 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Heb je m'n vorige bericht gelezen?
En jouw vriend/man wilde toch geen kinderen? En nu ineens wel? En ook nog eens een tweede?
[..]
Zo gaat het bij ons wel!![]()
Ja dat lijkt me een prachtplan als je de troep nu al niet aan kan zienquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:44 schreef Joshua. het volgende:
Hmm das wel apart dan dat daar een speciaal verzoek voor nodig was.. Maar 4 is wat mij betreft ook een prima leeftijd hoorquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:49 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
nee ze was 3 jaar en 11 maanden toen ze de nier kreeg.
Ach 4 vind ik een mooie leeftijd![]()
Maar wist dus niet dat het dus vanaf 5 was ipv vier juist omdat zij speciaal verzoek moest indienen dus en dat is dus afgelopen jaar geweest.
Dat is wel grapigquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me een prachtplan als je de troep nu al niet aan kan zien
of blind je een swiffertje onder de knietjes van de baby
Jaaaa een kruippakje van swifferdoekjesquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Kleurdoos hou op, ik kom niet meer bij!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Dit klopt. Vanaf 5 jaar is er idd de leerplicht, daarvoor dus nog niet. Maar afmelden is wel zo netjes lijkt me. De juf weet toch anders ook niet hoe of wat? Er kan natuurlijk ook iets aan de hand zijn....quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Wat k begrijp worden ze wel geacht met 4 jaar naar school te gaan, maar heb je nog wat ruimte om eens te spijbelen. Echter dien je dit wel te overleggen met de school, want anders staat alsnog de leerplichtambtenaar bij je thuis omdat je kind zonder melding niet op school was. Dat overkwam iig mijn collega afgelopen jaar toen hij hun oudste een dagje eerder meenam op vakantie.
Mefke, vraag het even in het moederstopic, daar is geloof ik een discussie gaande over knippenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:23 schreef mefke79 het volgende:
NIet helemaal on-topic, maar ik vermoed dat er hier mensen met het antwoord zijn. Ik moet in de badedas met mijn knip (preventief, gelukkig) maar hoeveel van die badedas moet er in zo'n sopje? Ik wilde het proberen met de vuilniszak over de wcbril, dus veel sop zal het niet zijn.
Enne, bedankt voor alle tips over het slapen van Driekus. Hij heeft nu twee nachten in zijn eigen bed geslapen! Welliswaar nog met kleine protesten en vannacht kwam ie wel om de drie uur voor voeding, maar wij hebben ons bed weer voor onszelf en dat slaapt toch echt beter.
Ssserpente, hier trouwens ook voeding volledig op verzoek. In praktijk komt ie ergens rond de 3 a 4 uur, dat is goed te doen.
Volgens mij gewoon een klein beetje en dan een beetje water, geen halve fles of zo. Maar kan niet veel aan misgaan toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:23 schreef mefke79 het volgende:
NIet helemaal on-topic, maar ik vermoed dat er hier mensen met het antwoord zijn. Ik moet in de badedas met mijn knip (preventief, gelukkig) maar hoeveel van die badedas moet er in zo'n sopje? Ik wilde het proberen met de vuilniszak over de wcbril, dus veel sop zal het niet zijn.
Enne, bedankt voor alle tips over het slapen van Driekus. Hij heeft nu twee nachten in zijn eigen bed geslapen! Welliswaar nog met kleine protesten en vannacht kwam ie wel om de drie uur voor voeding, maar wij hebben ons bed weer voor onszelf en dat slaapt toch echt beter.
Ssserpente, hier trouwens ook voeding volledig op verzoek. In praktijk komt ie ergens rond de 3 a 4 uur, dat is goed te doen.
quote:Op donderdag 24 september 2009 15:02 schreef Poppedein het volgende:
Hé Bix... GMTA!
Maaruh...die biotex... ik hoor m regelmatig voorbij komen (ook van veel verloskundigen en kraamverzorgsters), maar niet doen voor dat gebied hoor.. t zelfde geldt voor badedas...no-go's... Zijn beide zepen en zorgen dus voor een ontregeling van je vaginale milieu met grote kans op schimmelinfecties als gevolg!
Zo staat het in de schoolgids van ons ook.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Wat k begrijp worden ze wel geacht met 4 jaar naar school te gaan, maar heb je nog wat ruimte om eens te spijbelen. Echter dien je dit wel te overleggen met de school, want anders staat alsnog de leerplichtambtenaar bij je thuis omdat je kind zonder melding niet op school was.
Volgens poppedein was het handiger om niet met je doos in de badedas te gaan hangen omdat het een zeep is en dat verstoort de ph van je vagina, kun je beter in de soda gaan hangen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:23 schreef mefke79 het volgende:
Ja, maar ik doe het niet-stampvoet-. Extra warme truien dus maar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
Is het bij jullie trouwens ook zo koud, dat de verwarming wel aankan?
Hij hoeft nooit wat te doen nu niet en later ook niet ik smeer zelf voor mijn vriend zijn brood en doe voor hem ook alles.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:46 schreef Urla het volgende:
Joshua Ik denk dat iedereen wel van een schoon en opgeruimd huis houd.![]()
In de babytijd kan je echter niet altijd plannen om schoon te maken.
Nu probeer ik bv het stofzuigen naar het einde van de dag te brengen. Dan heb ik s'avonds als het wat meer m'n eigen tijd is een schoon huis. Daaarna laat ik m'n katten niet meer in de woonkamer en we lopen zowiezo allemaal op sloffen/blote voeten in huis.
Overdag zie ik niet echt als eigen tijd. Hubbie is ook werken en het is wel zo fair dit te blijven verdelen. Als ik straks weer werk schuifen er ook weer dingen van het huishouden naar hem toe.
En soms tja dan is het niet anders. Dan moet ik idd eigen tijd inleveren wanneer hubbie Dewi overneemt.
Overdag blijft het gewoon rommelig. Niks aan te doen denk ik. Als ze wat ouder zijn kun je ze idd leren hun troep op te ruimen en dit op een speelse manier. Dit doen ze dan op school ook. Of als ze er intresse in hebben overdag helpen met hun eigen stofdoek.
Doe ik ook. Ik ben zelf ook een zorgzaam typ en bovendien hou ik zo zelf het meest de touwtjes in handen qua troep, maar de kinderen kunnen dit misschien wel gewoon leuk vinden en het is beter voor hun ontwikkeling.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:49 schreef Joshua. het volgende:
[..]
Hij hoeft nooit wat te doen nu niet en later ook niet ik smeer zelf voor mijn vriend zijn brood en doe voor hem ook alles.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:49 schreef Joshua. het volgende:
[..]
Hij hoeft nooit wat te doen nu niet en later ook niet ik smeer zelf voor mijn vriend zijn brood en doe voor hem ook alles.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:49 schreef Joshua. het volgende:
[..]
Kan ze daar later ook de boel schoonhouden...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:57 schreef Ca.ra het volgende:
Je schoondochter zal later blij met je zijn Joshua
Toch zou ik dan hem toch wat laten doen. Is misschien niet zo goed. (ben zelf ook een beetje een perfectionist), maar met de tijd zal dat echt wel beter worden. En tja mannen maken nu eenmaal anders schoon He Hequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:01 schreef Joshua. het volgende:
Als ik het zelf doe weet ik teminste dat het goed gaat.
Toen ik net bevallen was kon ik ook niet zoveel en had de kraamverzorgster gezegt dat mijn vriend de eerste weken alles moest doen. Hij kan nog geen ei koken. Zijn moeder doet ook alles. Hij geeft de kleine ook nooit een schone luier als hij twee keer de kleine een schone luier heeft verschoont is het al veel.
Misschien wordt het tijd dat je vent eens volwassen word?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:01 schreef Joshua. het volgende:
Als ik het zelf doe weet ik teminste dat het goed gaat.
Toen ik net bevallen was kon ik ook niet zoveel en had de kraamverzorgster gezegt dat mijn vriend de eerste weken alles moest doen. Hij kan nog geen ei koken. Zijn moeder doet ook alles. Hij geeft de kleine ook nooit een schone luier als hij twee keer de kleine een schone luier heeft verschoont is het al veel.
Ik heb alle tijd om het te doen en vind het niet erg om te doen en hij hoeft de kleine niet in bad te doen of hem verschonen. de verzorging dat neem ik voor mijn rekening ik zorg vor de kleine en hij werkt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:13 schreef miss_sly het volgende:
Mijn vriend doet wel van alles mee. Zowel huishouden als kind. En hij doet het niet allemaal zoals ik het doe, maar hee, ik doe het ook niet allemaal zoals hij het doet. En als het gebeurt, wat is dan het probleem?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:16 schreef Joshua. het volgende:
[..]
Ik heb alle tijd om het te doen en vind het niet erg om te doen en hij hoeft de kleine niet in bad te doen of hem verschonen. de verzorging dat neem ik voor mijn rekening ik zorg vor de kleine en hij werkt.
Ik ben een beetje erg ouderwets opgevoed. Kom uit een klein dorpje tegen de Belgische grens aan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:13 schreef miss_sly het volgende:
Mijn vriend doet wel van alles mee. Zowel huishouden als kind. En hij doet het niet allemaal zoals ik het doe, maar hee, ik doe het ook niet allemaal zoals hij het doet. En als het gebeurt, wat is dan het probleem?
Ja en als jij dan eens wat tijd voor jezelf wilt?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:16 schreef Joshua. het volgende:
[..]
Ik heb alle tijd om het te doen en vind het niet erg om te doen en hij hoeft de kleine niet in bad te doen of hem verschonen. de verzorging dat neem ik voor mijn rekening ik zorg vor de kleine en hij werkt.
Dat is niet nodigquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja en als jij dan eens wat tijd voor jezelf wilt?
Dat betreft zijn wij wel heel oude wets.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:19 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind dat een vader net zo goed verantwoordlijk is voor zn kind/het huishouden als de moeder... al zal een moeder in de praktijk wel meer doen, maar dat er dingen door de vader gedaan wordt, vind ik niet meer dan normaal. Je kunt er als moeder ook niet altijd zijn, in mijn geval: gelukkig niet. Ik moet er niet aan denken altijd alleen maar te zorgen voor het huishouden, man en kinderen.
Speelt hij er ook niet mee? Er moet toch op een of andere manier ook een band komen tussen vader en kind?
Ik ben 29 en jij.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:21 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is niet nodig![]()
![]()
Joshua mag ik vragen hoe oud je bent??
Ik ben 35. Ik had je dat op basis van je posts niet geschat, je klinkt erg jong.quote:
Hoe oud dacht je dan dat ik was.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ben 35. Ik had je dat op basis van je posts niet geschat, je klinkt erg jong.
Diaan die vraag brandde ook bij mij, maar ik had nog niet op invoeren gedrukt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ben 35. Ik had je dat op basis van je posts niet geschat, je klinkt erg jong.
Heb je wel contact met mensen buitenshuis die anders dan jullie gezin denken?quote:
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:29 schreef huuphuup het volgende:mijn lief zou het me echt niet bepaald in dank afnemen als hij zn dochter niet mocht verzorgen. Okay hij staat niet te springen om poepluiers
wie wel... maar gewoon even een momentje tussen hem en zn kleine meisje, het contact en de intimiteit dat is voor hem zoveel waard. Hij zou dat heel erg vinden als ik hem dat af zou nemen onder het mom van, jij werkt al
![]()
maar van de andere kant als jullie daar allebei blij mee zijn en het werkt voor jullie tsja waarom dan niet.
Wan wat denk je dan van de band tussen vader en kind?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:16 schreef Joshua. het volgende:
[..]
hahaha jaquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
![]()
Oh huup jou vent die thuis kwam eerst jou een kus gaf en daarna meteen naar boven rende om bij z'n andere meisje te kijken.
![]()
![]()
Heerlijk! Je hebt echt concurrentie, hij is minstens net zo verliefd op jullie dochter.
dat is hier ook, hoor. ook met het badje enzo, heerlijk vind ik datquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:29 schreef huuphuup het volgende:
mijn lief zou het me echt niet bepaald in dank afnemen als hij zn dochter niet mocht verzorgen. Okay hij staat niet te springen om poepluiers
wie wel... maar gewoon even een momentje tussen hem en zn kleine meisje, het contact en de intimiteit dat is voor hem zoveel waard. Hij zou dat heel erg vinden als ik hem dat af zou nemen onder het mom van, jij werkt al
![]()
maar van de andere kant als jullie daar allebei blij mee zijn en het werkt voor jullie tsja waarom dan niet.
Dat klinkt als een echte liefhebbende vaderquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:37 schreef Joshua. het volgende:
Hij kan er niet zoveel mee met deze leeftijd hij zal net als zijn vader ook nooit wat doen met zijn kind.
Dat wat Ticootje zegt... een jonge tienermoeder.quote:
waarom zou ik niet echt zijnquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:38 schreef Estrys het volgende:
jongens we trappen er met open ogen in hoor. Deze persoon is niet echt
Estyrs, je kon weleens gelijk hebben. Ik ga ook steeds meer mijn twijfels krijgen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:38 schreef Estrys het volgende:
Zo denkt Hubbie er ook over hier. Nu kan ik daar ook van genieten, vroegah kreeg ik daar ontzettend de kriebels van.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:29 schreef huuphuup het volgende:mijn lief zou het me echt niet bepaald in dank afnemen als hij zn dochter niet mocht verzorgen. Okay hij staat niet te springen om poepluiers
![]()
wij hebben een normale leeftijd mijn moeder kreeg op mijn leeftijd ook een kind ik ben 29 en hij 33quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:39 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat wat Ticootje zegt... een jonge tienermoeder.
Peace gaat vaak als eerste naar Lennon om een kus te geven als hij thuis isOok haalt hij hem altijd op van kdv.. en gaat dan met hem spelen. Ondertussen kan/ga ik met het eten maken bezig. Zo schattig om te zien. Mijn Peace, die nooit echt iets met baby's had, zo gek met ons kleine ventje.
en ook de band met Twan is (nog) beter geworden sinds Peace zelf vader is
wij zijn 8 jaar bij elkaar en wonen 7 jaar samen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:42 schreef Ticootje het volgende:
mikoxx, ik had zo'n tent maar ik vond het niets... Ik heb een babybedje van babybjorn, die is ook heel klein op te vouwen en superlicht.
Joshua, hoelang ben jij al samen met je partner?
Ow ja dat is ook een hele normale leeftijd hoor. Ik was zelf ook 28 toen ik Twan kreeg. Maar in je posts klink je erg jong en misschien onervaren. Je praat er ook zo klinisch over en ook zo niet van deze tijd. Werkte je voordat je zwanger werd? Of heb je altijd al thuis voor alles gezorgd?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:42 schreef Joshua. het volgende:
[..]
wij hebben een normale leeftijd mijn moeder kreeg op mijn leeftijd ook een kind ik ben 29 en hij 33
Herken ik bij mezelf ook. Het is niet dat ik vind dat de taakverdeling zo moet zijn, absoluut niet, het gaat vanzelf. De verzorgende rol suits me (overigens studeer en werk ik wel) en de werkende rol is mijn man op het lijf geschreven. Hoewel ik ook weer zo'n muts ben die af en toe op de negeerstand gaat en de borden in de vaatwasser smijt zodat manlief misschien op het idee komt dat hij ook wel eens wat meer zou kunnen doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:20 schreef Urla het volgende:
[..]
Ik ben een beetje erg ouderwets opgevoed. Kom uit een klein dorpje tegen de Belgische grens aan.
Moeder in het gezin was de spin in het midden van het web en regelde het huishouden eten enzo. Meehelpen was gewoon ondenkbaar en werd niet geaccepteerd. Vader was er voor het geld binnen te slepen.
Toen ik bij mijn vriend introk nam ikzelf automatisch die rol op me en stootte hem zelfs weg. Ik bakende een soort eigen terrein af. Het voelde toen en nu nog af en toe gewoon heel onnatuurlijk om het uit handen te geven.
Soms had ik dat gevoel ook wel, maar als ik aan m'n leefomgeving denk uit m'n jeugd dan is het helaas zo dat sommigen zo echt leven. Ken je die reclame niet van Wie is die man die op zondag het vlees aansnijd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:38 schreef Estrys het volgende:
Ik had hiervoor een fultime baan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ja dat is ook een hele normale leeftijd hoor. Ik was zelf ook 28 toen ik Twan kreeg. Maar in je posts klink je erg jong en misschien onervaren. Je praat er ook zo klinisch over en ook zo niet van deze tijd. Werkte je voordat je zwanger werd? Of heb je altijd al thuis voor alles gezorgd?
Ik zit eigenlijk meer zo:quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:19 schreef Fannie het volgende:
[..]
...... meer krijg ik dr ff niet uit....
pm heb ik niet gekregen. Dat stokje wil ik wel doen maar weet niet hoe.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:47 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik vind het een beetje topicvervuiling worden zo.. al dit gedram en gedoe
Joshua, wil je van mij het stokje overnemen in het estafette topic? Dan hebben we hier allemaal antwoord op vanalles! (Ik heb je ook een PM gestuurd maar je antwoord niet)..
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je dan helemaal happy bent dat je nu 100% thuiszit, maar dat ligt aan mij. Ik zou zelf gek worden. Nou ja, het werkt voor jullie dus...quote:
Proficiat Leukquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:46 schreef AncientSound het volgende:
[..]
Herken ik bij mezelf ook. Het is niet dat ik vind dat de taakverdeling zo moet zijn, absoluut niet, het gaat vanzelf. De verzorgende rol suits me (overigens studeer en werk ik wel) en de werkende rol is mijn man op het lijf geschreven. Hoewel ik ook weer zo'n muts ben die af en toe op de negeerstand gaat en de borden in de vaatwasser smijt zodat manlief misschien op het idee komt dat hij ook wel eens wat meer zou kunnen doen.
Ik word trouwens voor de 3e keer tante!![]()
![]()
Vond ik wel een hysterisch blij vreugdedansje door de kamer waard.
lekker de stad ingaan en een kadootje kopen ofzo als dat kanquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:47 schreef mikoxx het volgende:
Jongetje (neefje dus) helemaal geweldig! Alles oké! Nog geen details verder, ze zijn nog aan t rondbellen... komt later! gossie, ik was voor een cursus bezig maar t lukt niet meer zo... pfff
laat zienquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zou bijna weer die foto spammen
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Laatste keer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Letterlijk elke avondquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:03 schreef trui het volgende:
is 't nou alwéér zo'n puinhoop bij jullie, swets? tsjonge! zet je vrouw es aan 't werk.
hahahahaquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Laatste keer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja die zit toch thuis en jij werkt al zo hard.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:03 schreef trui het volgende:
is 't nou alwéér zo'n puinhoop bij jullie, swets? tsjonge! zet je vrouw es aan 't werk.
Ik las het net al verkeerd maar het geeft ineens een hele nieuwe betekenis na die foto'squote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:22 schreef Joshua. het volgende:
[..]
Dat betreft zijn wij wel heel oude Swets.
Tsss, een thuiszittende vrouw en toch rotzooi op de vloer..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:06 schreef Ticootje het volgende:
Ja die zit toch thuis en jij werkt al zo hard.
3 kinderen waarvan de oudste op school... sterktequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:06 schreef mikoxx het volgende:
Oeh dusss... swetsenegger. En hoeveel kids zijn er bij jullie over de vloer?
mikoxx gaat alvast beginnen met voorbereiden op wat komen gaat over een jaartje....
Nog even over Joshua. Erg offtopic, maarre laatste keer en vind het een beetje raar om een heel topic daarover te openen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:21 schreef Vlindur het volgende:
Swets, ruimen ze zelf de troep op voor het slapen gaan of doen jullie dat?
Hij mag hier straks zoveel rommel maken als hij wil, maar zelf (helpen) opruimen is toch wel iets wat ik hem leren wil.
En nog over over Joshua.. Ik geloof niks van dr, of het is een hele slechte kloon, of ze is gewoon echt heel erg.. ERG..Die antwoorden slaan nergens op. Ik denk ook eerder dat ze 15 is dan 29. Een beetje zinsopbouw is ook nergens te vinden..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:40 schreef mikoxx het volgende:
Dames, ik moet iets kwijt hoor, ben zojuist TANTE geworden!!! Whieieowhwwooweeiee!!![]()
Oh en kent iemand de deryantent? Is dat handig? Wij dachten een campingbedje te gaan meeslepen straks, maar zo'n tentje is natuurlijk veel makkelijker mee te nemen (helemaal omdat wij er 2 mee moeten slepen...) maar wat zijn de ervaringen?
Ze moeten wel enigzins opruimen, maar het meeste is wel voor ons.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:21 schreef Vlindur het volgende:
Swets, ruimen ze zelf de troep op voor het slapen gaan of doen jullie dat?
Hij mag hier straks zoveel rommel maken als hij wil, maar zelf (helpen) opruimen is toch wel iets wat ik hem leren wil.
uhh okay...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:21 schreef Joshua. het volgende:
Ik ben weer terug van boodschapen doen.
Misschien moet je eens gaan kijken wat twitter isquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:21 schreef Joshua. het volgende:
Ik ben weer terug van boodschapen doen.
Ja, het is toch wel fenomenaal nieuws hequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:24 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Misschien moet je eens gaan kijken wat twitter is
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:33 schreef innepin het volgende:
Mikoxx gefeliciteerd![]()
Huup ik sluit mij aan bij jou wb de rol van de papa. Hij zou het me niet in dank afnemen als ik alles zou doen, hij is helemaal vlieft op z'n kleine meisjeGelukkig maar, ook, moet er niet aan denken dat de al dan niet fictieve situatie van Joshua hier van toepassing zou zijn.
En Joshua: "".
Nee, graag van z'n moeder...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:29 schreef Joshua. het volgende:
Willen julie een foto zien van mijn kindje
gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:40 schreef mikoxx het volgende:
Oef.... in de discussie over wat vader wel en niet doet meng ik me maar even niet. Hier iig een vader die helemaal stapel is op z'n zoons en enorm van ze geniet
En daar wordt ik dan weer flieft van....
![]()
Dames, ik moet iets kwijt hoor, ben zojuist TANTE geworden!!! Whieieowhwwooweeiee!!![]()
Oh en kent iemand de deryantent? Is dat handig? Wij dachten een campingbedje te gaan meeslepen straks, maar zo'n tentje is natuurlijk veel makkelijker mee te nemen (helemaal omdat wij er 2 mee moeten slepen...) maar wat zijn de ervaringen?
quote:
Nee wordt zeker een zooitje al die m&m's over je vloer.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |