abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72841118
vorig deel: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders deel 84.

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.

Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
pi_72841137
oops, eerste letter niet meegekopieerd. wil iemand de titel even aanpassen? merci!

en we hadden 't over de "stevig ouderschap" vragenlijst die verse ouders van 't CB krijgen.
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:13 schreef Troel het volgende:
Bij Ruben inderdaad die lijst gehad en ik heb ook op die lijst aangegeven dat ik het een belachelijke lijst vond. Stel dat ik mishandeld wordt door Bert, dan ga ik echt niet ja aankruisen als ik weet dat hij ook die lijst in moet vullen.
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:14 schreef bixister het volgende:
en daarmee is 't een belachelijke lijst? wat zou jouw alternatief zijn? gewoon maar niks vragen?
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:16 schreef Troel het volgende:
Aparte lijsten voor mama en papa? Niet op hetzelfde papier in hoeven vullen?
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:20 schreef bixister het volgende:
daarmee is 't dus toch nog niet "een belachelijke lijst"? lijkt mij constructiever om dat dan aan te geven als tip.
en Chan: wat een rommelige informatie dan over die inenting, ik kan me voorstellen dat dat niet bepaald geruststellend werkt. maar goed, 't viel dus mee met dat middel, en hij heeft de eerste gehad. hopelijk zijn de bijwerkingen snel over en hoef je je snel niet meer zo ongerust te voelen.

[ Bericht 85% gewijzigd door bixister op 17-09-2009 15:28:44 ]
pi_72841173
Oe, wat doe je noe?
Lekker douchen!
pi_72841174
Hier nooit een lijst hoeven in te vullen. Misschien vanwege ziekenhuis, dat we al genoeg te doen hadden.
Hier gaat het een stuk beter.
pi_72841185
Geloof me, dat is ook echt als tip meegegeven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 17 september 2009 @ 15:26:14 #6
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72841277
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:23 schreef sjak het volgende:
Oe, wat doe je noe?
e bent me voor!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72841342
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:22 schreef bixister het volgende:
oops, eerste letter niet meegekopieerd. wil iemand de titel even aanpassen? merci!

allo

en wat ik al zei, ik vind het juist erg goed dat die lijst er is.
Okay er zal in een hoop gevallen sociaal wenselijke antwoorden worden ingevuld, inderdaad, lang niet iedereen die in elkaar gemept wordt zal dat invullen. Maar aan de andere kant, al is er maar 1 iemand die het wel invult, en al is er maar 1 stel ouders en 1 kindje wat er uiteindelijk mee geholpen is, dan is het nog altijd beter dan niets toch. Vind ik in elk geval.

Datzelfde vond ik van die nieuwe folder over dat je je kind niet moet schudden.
Ik moest er onwillekeurig wel om lachen, en de wvk schaamde zich een soort van om het ding aan me te geven omdat de folder wel erg van het jip&janneke niveau is. Maar och, ik lach erom en gooi het weg. de info die erin stond wist ik immers al Maar iemand anders is er wellicht wel mee geholpen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72841372
wacht, ff verplaatst.
  donderdag 17 september 2009 @ 15:28:10 #9
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72841382
Ppffff bix en der taalfouten ook altijd
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72841428
senkjoe roxy!
pi_72841495
uupuup , ik ben 't met je eens. elke mogeljikheid om mensen en kinderen die wel risico lopen tijdig te helpen is meegenomen toch?
pi_72841894
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:31 schreef bixister het volgende:
uupuup , ik ben 't met je eens. elke mogeljikheid om mensen en kinderen die wel risico lopen tijdig te helpen is meegenomen toch?
vind ik wel ja

Chan! ik ben benieuwd hoe het met je gaat
slaat de medicatie enzo voor je bo een beetje aan?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72842065
Stevig ouderschap vind ik wel een goed initiatief.
En de vragenlijst hoeft niet ingevuld te worden in alle gevallen en ook 1 van de ouders mag hem invullen.
pi_72842112
Ik kan me niets herinneren van zo'n lijst eigenlijk
Nooit gezien of gekregen.
pi_72842211
Ik weet dat het ook aan ene gemeente is om hier aan mee te doen en niet overal is het dus.

Van de site :

Stevig Ouderschap is gratis voor ouders. In werkelijkheid kost de deelname aan het programma door een gezin ongeveer twaalfhonderd euro. Dit bedrag wordt betaald door de gemeente waarin u woont. In de meeste gemeenten wordt ieder jaar opnieuw bekeken hoe de financiële middelen, waaruit Stevig Ouderschap betaald wordt, het beste kunnen worden uitgegeven. Uw consultatiebureau moet dan ook regelmatig onderhandelen over de voortzetting van Stevig Ouderschap als aanbod in hun pakket.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:10:30 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72857060
Deze moeder zit vreselijk in een coconnetje happy te zijn thuis. Ik kom echt nauwelijks meer aan FOK toe.
Nou ja, dat mag ook wel ter compensatie van de tijden dat ik hier bijna fulltime zat.

Gaat goed hier, behalve dan dat ik gisteren wel even dacht naar de stad te lopen met Sasha in de wandelwagen en Oscar op mijn buik. Ging prima, hoewel ik halverwege al wel voelde dat het eig. net een bruggetje te ver was nog en nu heb ik vandaag ook duidelijk ineens weer last van mijn schaambotje en met hoesten van mijn onderbuik en ik had zelfs vanmorgen ineens weer een tikkie urine-verlies toen ik de afwasteil vol liet lopen.
Duidelijk te veel belasting van mijn bekkenbodem dus.
Ik had gek genoeg in de 2e en 3e week na de bevalling bijna meer pijn bij het in bed liggen dan toen ik nog zwanger was. Echt precies op het midden van mijn schaambeen. Soms voelde het net of mijn velletje er tussen kwam te zitten. En ik heb een paar dagen op een campingstoel gezeten omdat ik aan het eind van de dag echt niet meer op onze fijne loungebank kon zitten.
Dat is gelukkig wel weg dus, maar een beetje wiegen en wiebelen met Oscar was vandaag ineens wel weer pijnlijk ook. Even rustig aan dus maar de komende dagen en voorlopig alleen kleine stukjes lopen met de draagdoek.

Ach ja... zo kom je je grenzen vanzelf tegen.

Oh, en ik kom vanzelf wel weer wat meer hier langs hoor, do not worry... een keer moet ik toch ook weer aan het werk en dan kan ik het helemaaaaaaaaal niet laten zeg maar.
pi_72857233
BE. Wat lekker om weer wat van je te mogen lezen. Goed dat je je grenzen aan het ontdekken ben Nee, zonder gein. Wat heerlijk dat je van je jongens aan het genieten bent.

Lijst zegt me niets, maar lijkt me niet verkeerd.

En Chan.... hoe gaat het?
pi_72857370
Ik had nog nooit van die hele vragenlijst gehoord... ook bij Mirte niet gekregen volgens mij (of weer vergeten dat kan natuurlijk ook).

Vandaag had Iris een huildag ofzo, ben een beetje gaar .
Fake it till you make it...
pi_72857474
Vragenlijst heb ik ook niet gehad. Wel kregen we pas het verzoek voor een huisbezoek van de wijkverpleegkundige..maar daar hadden we niet zo'n behoefte aan.

Je klinkt heerlijk BE, maar doe je wel voorzichtig aan

Nijna
Als ik eens iets voor je kan doen moet je maar gillen hoor! Wil gerust eens met Mirte gaan spelen oid zodat je even kan bijslapen ofzo
pi_72857883
Nou het gaat hier redelijk, de antibiotica heb ik alleen nog steeds niet.. Mijn moeder wilde het voor me halen maar het recept was nog niet binnengekomen bij de apotheek, dus het zou gisteren bezorgd worden, maar niks hoor.. En vanmorgen was de koorts weg en mijn borst niet meer echt heel erg pijnlijk dus ze mogen het nu houden.
Timo is alleen heel erg zielig vandaag, had verhoging ook, dus hij heeft duidelijk last van de vaccinatie nu.. Nou ja nog een week hooguit gok ik en dan is dat ook weer helemaal klaar. Alleen heel erg sneu wel, hij wil het liefst telkens lekker drinken/sabbelen aan mijn borst maar dan na het drinken moet ik die gel weer in zn mond smeren tegen de spruw en dan wordt hij weer helemaal zielig Dus dit keer maar even niet gedaan, hij slaapt eindelijk.

Wat betreft die vragenlijst, sja, veel mensen zullen sociaal wenselijke antwoorden geven en daardoor zullen ze geen slaande partners op sporen, maar dat is geloof ik ook niet de bedoeling van de lijst. In mijn geval is het in elk geval dat ik geen benul heb van wat een normale gezinssituatie is omdat ik dat zelf nooit gehad heb en daardoor vreselijk onzeker ben over of ik het wel goed doe (tot en met: vindt Timo me eigenlijk wel lief? Wil hij wel dat ik hem knuffel? Vindt hij me niet irritant?) De mevrouw aan de telefoon zei dat ze me daar inderdaad bij kunnen helpen en ik hoop dat het ook echt zo is, morgen ochtend komt ze langs voor het eerste gesprek, ik ben benieuwd.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:48:13 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72858965
Fijn dan toch dat er zoiets is Chan! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan, met jouw achtergrond, graag wat hulp en aanwijzingen zou willen hebben.
Hoeveel mensen zeggen niet 'ik ga het zoooooo anders dan mijn ouders doen' maar als je niet goed weet hoe andes dan... Ik vind het echt knap van je dat je de geboden hulp aan neemt.
En vwb je borstonsteking, hopelijk is het idd weg en hoef je niet aan de medicijnen, scheelt toch mooi weer. En dan Timo nog even van de vaccinatie-rommel af en dan gewoon wat rustiger vaarwater voor jou.
pi_72861239
Chan, wat fijn dat je die hulp kunt krijgen en ook wil aannemen!
Hopelijk snel de bo weg en Timo weer opgeknapt van de vaccinatie en dan met de hulp lekker genieten en wat zekerder worden

BE, wel voorzichtig he
Dat voelen alsof er een velletje vastzit, dat herken ik. Ik vind het een heel raar gevoel, had het op het eind van de zwangerschap ook, maar kon het niet thuisbrengen. Begin deze week ook een paar keer gehad als ik op bed lag op mijn zij om te voeden; zal dan wel komen door te veel lopen in de Efteling. Maar omdat het voelt alsof het een velletje is, had ik neit gedacht dat het het schaambot is. Zou de pijn die ik in mijn kruis heb dan ook meer mijn bekken zijn, en geen spieren of huid?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 september 2009 @ 07:11:20 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72865110
Ik kon vorige heel duidelijk voelen dat er beweging zat daar voorin mijn bekken bij het schaambot als ik verkeerd wiebelde. Vandaar dat ik er wel vanuit ga dat het bot is. Bij lag zitten gaat het nl. ook zeer doen en dan niet alleen dat velletjes gevoel.
Idd was dit een heel mooie les in 'nog niet te veel willen'.
  zondag 20 september 2009 @ 21:28:54 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72948420
Onvoorstelbaar toch, 4 weken geleden zaten we hier nog samen op de bank in afwachting van de verloskundige voor een laatste controle voor we de volgende dag naar het ziekenhuis zouden gaan om ingeleid te gaan worden.
Het gerommel en de weeen die ons de hele nacht wakker zouden gaan houden waren nog niet eens begonnen rond deze tijd.

Ik tilde Oscar daarnet uit de box en was gewoon even verrast hoe vreselijk bekend zijn gezichtje al is en hoe vertrouwd dat kleine wurmige lijfje aan voelt als je het op pakt.

Morgen al weer 4 weken... 4 hele weken, geen wonder dat sommige dingen al niet meer passen.
pi_72948587
Ja het gaat echt snel he? Graeme is gewoon al 3 maanden Toen hij net geboren was, leek 3 maanden zó ver weg. En idd, hij voelt ook al zo bekend en zo vertrouwd Echt alsof ie er altijd al was.
Ik heb altijd zo´n hekel aan die vreselijke cliche dingen, maar het is gewoon echt zo
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72949015
Jullie maken me aan het huilen Het gaat zo snel en het voelt zo vertrouwd inderdaad ook al

Hier gaat het met sprongen vooruit, sinds vrijdag is de koorts bij mij helemaal weg en voel ik me zowaar echt goed in mn vel Het eerste gesprek met die mevrouw was ook gewoon goed, ze kan me zeker helpen wat meer zelfvertrouwen te krijgen bij het opvoeden. En vandaag heb ik gewoon echt wat kunnen dóen voor het eerst We zijn gezellig naar de stad geweest, gewoon een hele middag Ik heb echt zooo genoten En nu ga ik heel erg hopen dat mn lijf dit voorlopig door gaat zetten, gewoon lekker fit blijven
pi_72949048
Be
Chan
Tessie van harte met je 3 maand moederschap
Hier die hele lijst ook niet gezien.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 20 september 2009 @ 22:19:38 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72951120
Wat fijn Chan!
pi_72953193
Chan wat goed! Lekker zeg dat je nu er gewoon even op uit kan. Dat scheelt echt wel heel erg he. En fijn ook dat die mevrouw je kan helpen met je zelfvertrouwen wat betreft de opvoeding!
pi_72955167
Chan fijn dat het beter gaat! En er op uit kunnen is idd fijn.
pi_72957901
Chan, wat fijn dat je erop uit bent geweest!
pi_72958631
Hier ook de herkenning dat het zo snel gaat.
Onze kleine man is al de 7 maanden gepaseerd....
Nu is ie alleen wat zielig, erg verkouden, neus zit verstopt en kan dus bijna niet op zijn rug slapen....krijgt ie geen lucht....en ons dus de hele nacht wakker gehouden!
pi_72966161
Deze moeder is kapot. waarom? omdat ik zo 2 kinderen moet vertellen dat Dino is overleden en dat we hem nooit meer terug zien.

*knip van BE*

Dino is een paar weken geleden overleden, hij is 13 jaar en 16 dagen geworden.
Ik ben kapot en zo komen de kinderen thuis, hoe vertel ik een jochie van 5 die er heilig van overtuigd was datDino thuis zou komen, die bij elke hond riep da hij zeker wist at dino thuis zou omen en dat hij hem dan heel hard ging knuffelen en met hem ging spelen. Hoe vertel ik een 14 jarige da de hond die 2x haar leven gered heeft, echt gered heeft, dat die hond er niet meer is?? Hoe doe je dat? Ik weet het niet................

[ Bericht 49% gewijzigd door BE op 21-09-2009 14:31:29 ]
  maandag 21 september 2009 @ 14:13:37 #34
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72966354
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72966721
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:09 schreef Anitra het volgende:
Deze moeder is kapot. waarom? omdat ik zo 2 kinderen moet vertellen dat Dino is overleden en dat we hem nooit meer terug zien.

*knip*

Dino is een paar weken geleden overleden, hij is 13 jaar en 16 dagen geworden.
Ik ben kapot en zo komen de kinderen thuis, hoe vertel ik een jochie van 5 die er heilig van overtuigd was datDino thuis zou komen, die bij elke hond riep da hij zeker wist at dino thuis zou omen en dat hij hem dan heel hard ging knuffelen en met hem ging spelen. Hoe vertel ik een 14 jarige da de hond die 2x haar leven gered heeft, echt gered heeft, dat die hond er niet meer is?? Hoe doe je dat? Ik weet het niet................
Sterkte

*knip*

[ Bericht 25% gewijzigd door BE op 21-09-2009 14:32:30 ]
Mr & Mrs M..
* Parents hold their children's hands a while and their hearts forever
pi_72966825
Hè ja verstandig weer. Onderlinge ruzies hier uitvechten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 21 september 2009 @ 14:30:56 #37
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72966914
Ah..het was dus inderdaad de hond
Maarre..hebben jullie geen telefoon ofzo?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72966982
TF, je had gewoon gelijk over de hond

Maar echt, waarom moet dit op fok?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 september 2009 @ 14:34:31 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72967031
Nou idd, wat TF zegt!
Ik heb heel bot geknipt.
Nathalie en M, ik dacht dat ik duidelijk genoeg had gemaakt dat enig prive-geouwehoer NIET, maar dan ook ECHT NIET, op FOK thuis hoort.
Anitra, bij deze dezelfde boodschap voor jou.
Pak de telefoon, schrijf een brief of ga langs, maar hou op met hier je gram te willen halen.

Dit heeft niets te maken met het kiezen van kanten of het handen boven een hoofd houden, het zal me werkelijk worst wezen hoe de hele zaak in elkaar zit, maar hou er hier over op!
pi_72967209
Als mevrouw een brief, een pm, een mail of weet ik veel welke duizende berichtjes die ik gestuurd heb antwoord had gegeven dan had ik MIJN hond nog gezien voor hij dood ging!!! Dus ja als dit de enige manier is om haar te bereiken so be it.
  maandag 21 september 2009 @ 14:45:22 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72967374
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:40 schreef Anitra het volgende:
Als mevrouw een brief, een pm, een mail of weet ik veel welke duizende berichtjes die ik gestuurd heb antwoord had gegeven dan had ik MIJN hond nog gezien voor hij dood ging!!! Dus ja als dit de enige manier is om haar te bereiken so be it.
Nee, niet dus... wat hebben wij er nou mee te maken of jullie ruzie hebben of niet?
En dat gaat dus ook niet hier uitgevochten worden. Heel simpel.
Dit is niet een regel die ik hier nu even voor OUD verzin, dit is een hele algemene regel die al jaren voor heel FOK geldt, privé-vetes worden niet via het forum uitgevochten.
pi_72967405
ik heb geen ruzie, ik vroeg alleen waar MIJN hond was, meer niet. en nu is hij dood, that's it!
  maandag 21 september 2009 @ 14:46:42 #43
190853 RockabeIIa
pi_72967415
Ga aangifte doen ofzo, ik vind dit echt te ver gaan, hoor...
  † In Memoriam † maandag 21 september 2009 @ 14:47:04 #44
7074 moussy
kuttekop
pi_72967431
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:46 schreef Anitra het volgende:
ik heb geen ruzie, ik vroeg alleen waar MIJN hond was, meer niet. en nu is hij dood, that's it!
Gezallig.. als het jouw hond was zat ie toch ook bij jou thuis.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_72967450
Chan, wat fijn dat het beter gaat zeg!

Hier een mama die morgen weer moet gaan werken. Bah bah. Ik kan niet zeggen dat ik tegen het werk op zie, helemaal niet. Maar het gevoel om dat kereltje al alleen te laten. Grrr dat gevoel is echt zo vreselijk juk!
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 21 september 2009 @ 14:47:52 #46
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72967457
Er bestaat toch ook pm-functie? Ik maak daar altijd dankbaar gebruik van hoor
  † In Memoriam † maandag 21 september 2009 @ 14:48:51 #47
7074 moussy
kuttekop
pi_72967476
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:47 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Er bestaat toch ook pm-functie? Ik maak daar altijd dankbaar gebruik van hoor
ik ook en msn en mail oh en hyves en facebook en ik heb ergens ook een gedeactiveerde twittert!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Jubileum moderator maandag 21 september 2009 @ 14:49:41 #48
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72967497
Oke dames, laten we dit nou ook niet laten verzanden in een slowchattopic

Move along, nothing to see here
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_72967650
seilram, wat lijkt me dat moeilijk. Moet er nog niet aan denken dat die dag komt.
Sterkte!
pi_72967855
oh seilram dat lijkt me heel moeilijk ja! ik moest al even slikken toen ik een brief kreeg met een einddatum van mn verlof erin, en dan kan ik daarna nog thuis werken ook dus het is niets vergeleken bij mama's die weer vol aan de bak gaan

Chan wat fijn!

Nog 2 weken en dan mag ik in bad!
Hier gaat het super tot nu toe ik ben zo verliefd op mn meisje, en wat anderen al zeiden, ze hoort er zo erg bij het is zo vanzelfsprekend, haar gezichtje haar lijfje zelfs haar geur; zo erg dat ik me inderdaad niet meer kan voorstellen dat ik een maand geleden nog ontzettend nieuwsgierig was naar hoe ze eruit zou zien
Het enige waar ik een beetje van baal, en dat is vooral omdat ik niet zo goed weet wat ik ermee moet, zijn de hechtingen. Of nouja, eigenlijk het litteken. Het doet een beetje zeer, vooral bij het plassen, alsof het open is gegaan. En als ik met een spiegel kijk ( ) dan zie ik ook 3 rode soort schaafwondachtige plekken zitten waar het litteken zit zeg maar. Alsof het niet zo goed dicht gaat.
Ik geloof dat er zo'n week of 6 staat voor het genezen enzo, maar dit is nu sinds een paar dagen zo terwijl het hiervoor allemaal keurig dicht leek En dat vloeien stopt ook niet echt, dat ben ik wel zat nu haha maar dat stopt vast wel binnenkort.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72968128
ik wil niet rot doen, maar mijn litteken (dat dus echt een stuk kleiner is als het jouwe) doet nu nog steeds pijn bij bepaalde handelingen... (en als het gaat vriezen )
pi_72968641
ghehe nouja ik had niet verwacht dat t pijnloos zou zijn, maar het is nu open gegaan zeg maar. Dat vind k vervelend, en ik mag toch hopen dat het ooit wel dichtgroeit

weet je... we moeten voor de OUD awards ook een Piet Perineumsma award toevoegen vind ik kijken wie hem wint
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 21 september 2009 @ 15:33:18 #53
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72968765
seilram, moet je alweer werken? is joep alweer zo groot? jeumig, dat gaat hard! Sterkte iig!

Huup, als je denkt dat er iets niet helemaal lekker zit down under, bel dan ff de vlos. zij is de eerste 6 wk nog verantwoordelijk voor je. liever nu meteen fixen dan dat je er onnodig lang mee loopt (als er al iets niet helemaal goed zit, uiteraard)
pi_72969075
Ja ik zou ook even de vk bellen hoor Huup, volgens mij hoort dat echt niet, dat het weer open gaat. Het moet juist beter worden, niet slechter. En een telefoontje is zo gedaan toch?
pi_72969267
ja das waar, ik twijfel eigk een beetje (heb je haar weer met dr getwijfel )
maar ik moet volgende week op nacontrole al. Maandag. of dinsdag... even in de agenda kijken. Magoe, zolang hoef ik dus niet meer te wachten en ik wilde het eigk nog een dag of 2 aankijken.

*zucht* verder gaat twijfelen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72969273
Ik zou ook ff de vk bellen Huup.
Balen dat je zo'n last hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72969311
gewoon ff bellen huup..
  maandag 21 september 2009 @ 15:59:05 #58
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72969501
Mijn dinges was ook open gegaan, maar dat was nog toen de kraam er nog was. En het is daarna verder wel netjes dichtgegroeid, maar ik had dan ook maar 2 hechtinkjes dus dat is niet te vergelijken.
Ik had van het weekend ineens dat een klein wondje (zo klein dat het niet eens gehecht is) opgezet was en pijnlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nu is het minder aan het worden dus ik doe nog even van 'struisvogel'. In jouw geval zou ik wel even bellen hoor!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 21 september 2009 @ 16:13:53 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_72969920
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:51 schreef huuphuup het volgende:
ja das waar, ik twijfel eigk een beetje (heb je haar weer met dr getwijfel )
maar ik moet volgende week op nacontrole al. Maandag. of dinsdag... even in de agenda kijken. Magoe, zolang hoef ik dus niet meer te wachten en ik wilde het eigk nog een dag of 2 aankijken.

*zucht* verder gaat twijfelen.
Niet aankijken, gewoon bellen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72970411
Huup ik zou ook even bellen. Misschien is het wel iets ontstoken ofzo. Na de geboorte van Mikael heb ik ook heeeel erg lang last gehad van de littekens. En dat is echt heel vervelend helemaal als je sexleven eronder gaat lijden op den duur. Dus snel zorgen dat er naar gekeken word
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72970446
gewoon ff bellen. als er wel een ontsteking zit en je blijft ermee doorlopen moet je erge nare medicijnen die werkelijk niet fijn zijn!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72971492
Huup je kan allicht even bellen en overleggen of je het nog ff aankijkt tot de nacontrole toch?!

Ik mag vrijdag op nacontrole, had eerst voor afgelopen week staan, maar wilde niet bij die verloskundige .
pi_72972362
Huup, dan bel je toch even of ze willen kijken of het wel goed gaat? Heb ik ook gedaan na een maand, toen leek het net of het beetje ontstoken was ofzo... was gelukkig niet. Maar een keer extra na laten kijken kan geen kwaad!

Ja Davinia, Joep is gewoon al 19,5 weken oud! Ik heb na mijn verlof nog ruim een maand vakantie gehad. Gelukkig hoe ik maar 3 dagen in de week en de rest is Joep bij papa en mijn moeder. Hopelijk gaat deze werkweek snel voorbij en is het zooooo weer donderdagavond Kan ik weer lekker 4 hele dagen bij mijn kleine man zijn.
pi_72972603
jeumig... ik dacht even snel naar het postkantoor te gaan.

ik weet vrij zeker dat het niet ontstoken is, eerder gewoon randen die weer open zijn gaan staan, het voelt als een schaafplek en daarom is plassen ook niet fijn want dat bijt een beetje. Ik denk dat ik morgen even bel om te vragen of het idd normaal is dat die randen nog gaan wijken nadat ze eerst wel gewoon goed tegen elkaar aan zaten. Aandringen op een controle lijkt me niet nodig, ik wacht hun oordeel wel even af. Het is niet alsof ik echt door de grond ga van de pijn of me ontzettend zorgen maak. Ik weet gewoon niet wat ik ermee moet het was dicht en nu lijkt het weer te wijken en open te gaan staan. Nouja ik hoor het wel en anders zullen ze dinsdag wel even kijken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72972814
Zo is het. Ik had ook gewoon gebeld, maar ze wilden toen toch graag even kijken. Moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf toen ook wel prettig vond. Pijn is niks, dat heb ik zat gehad hahaha.
pi_72976178
laat maar.

[ Bericht 97% gewijzigd door miss_sly op 21-09-2009 19:40:54 ]
pi_72984239
Seliram, nu al.... jeetje wat gaat het snel. Maar je verwoord het wel mooi. je hebt wel zin in werk, maar geen zin om je kleintje weg te brengen. En dat is heel begrijpelijk. Hebben jullie wel al oefendagen gehad?

Huup... succes met daar beneden. En ik vind het zo leuk om te lezen hoe hard jij aan het aftellen bent tot je weer in bad mag.
  maandag 21 september 2009 @ 22:47:00 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72985396
Seilram succes, ik ken je gevoel niet, maar wil je toch succes wensen.
pi_73032391
Ik heb Graeme net naar het KDV gebracht voor zijn eerste wendag Ik vind het echt niet leuk, vond het zo zielig om hem daar achter te laten. Hij zat ook echt even zo rond te kijken waar ik nou was.
Nou ja, ik vind het vast erger dan hij... hoop ik dan. Gelukkig mag ik hem om 1 uur weer ophalen.
pi_73035253
nog even Tessie en dan mag je Graeme weer knuffelen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73035356
tessie, lijkt me naar.
hier 23 oktober intake en wennen van 10-13
pi_73036141
Wat gaat de tijd dan toch weer snel he... die kleintjes naar het KDV. voor de mama's
pi_73040851
Graeme vond het blijkbaar wel leuk op het KDV. Ze zeiden dat hij heel lief was geweest en gewoon lekker rond had zitten kijken en nog even geslapen zelfs. Toen ik hem kwam ophalen, lachte hij steeds naar een van die leidsters en mij keek hij niet eens aan Volgende week moet hij weer. Blegh
pi_73041004
tessie
  woensdag 23 september 2009 @ 16:13:23 #75
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73041061
Wat fijn Tessie! Dat geeft jou alvast een klein beetje vertrouwen, toch?
pi_73041391
Tessie, op zich fijn om te weten dat het goed is gegaan, maar dat doet niets af aan jouw bleg-gevoel.
  woensdag 23 september 2009 @ 16:35:06 #77
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73041777
Tessie, heel herkenbaar! Kom je op het kdv, heeft het kind helemaal geen oog meer voor jou! Dan wil je zelf idd wel ff gaan "ik ben wel je mama, hoor!"

Op de lange termijn is het makkelijker, (afscheidsdrama's als ze groter worden) voor nu is het erg naar voor jou als mama!
pi_73055967
Ja precies. Het is natuurlijk eigenlijk hartstikke fijn dat hij het daar ook gewoon naar zijn zin heeft. Beter dan dat hij het verschrikkelijk vind en alleen maar huilt. Dan is het drama om hem elke keer daar af te moeten geven. Maar het is gewoon niet leuk als je je er al zo rot over voelt en je kind heeft echt (even) geen oog meer voor je heeft, terwijl je zelf zo blij bent dat je hem weer mag ophalen.
Ik vind het nu ook gewoon extra stom, omdat hij voorlopig dus maar voor 1 maand naar het KDV moet, omdat ik nog maar 1 maand hoef te werken en nog geen nieuwe baan heb voorlopig. Tegen de tijd dat ik eraan gewend ben, hoeft hij ws. voorlopig al niet meer. En dan moet ik (en hij natuurlijk ook) later weer helemaal opnieuw wennen.
pi_73056058
tessie, je vindt vast op tijd een nieuwe baan, heb ik alle vertrouwen in! en die eerste keren kdv, die zijn vreselijk ja!
pi_73056220
Tessie
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73063886
Tessie fijn dat hij het naar zn zin had, maar wat naar dat het voor jou zo rot voelde..

Hopelijk vind je snel weer een andere baan ook!

Pff ik zit binnenkort misschien in dezelfde situatie dus, 1 december loopt mijn contract af... Ik ga ze wel smeken of ze mn contract nog met 1,5 maand of zo willen verlengen als ze van plan zijn helemaal niet te verlengen, dan heb ik tenminste wat langer de tijd om een andere baan te zoeken
pi_73065162
Tessie wat fijn dat het wennen zo goed is gegaan! Maar ik kan me helemaal voorstellen dat het voor jou alles behalve leuk was.

Chan ook al zo'n rotsituatie hopelijk zijn ze bij je werk een beetje redelijk daarin.

Bluh hier gaat het even blegh lichamelijk.
Even onder een spoiler, misschien vindt iemand t smerig namelijk sorry dan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kortom, BLEGH!

Verder gaat het hier geweldig ik ben zo enorm verliefd op mn meisje en op het gezinnetje dat we nu met zn drietjes vormen Heel cheesy maar het is tot nu toe alles wat ik me ervan voor had gesteld en zelfs nog beter
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73065242
huuphuup, ga dan desnoods gewoon ff naar de huisarts! dat met die 'zelfoplossende' hechtdraad komt me verdacht bekend voor
  donderdag 24 september 2009 @ 12:12:20 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_73065582
Veel vrouwen met werkperikelen hier Doet me ergens goed dat ik niet de enige ben, maar vind dat ergens ook wel weer jammer.

en Huup, je spoiler klinkt erg uhm, kut bij een blasverzakking hoef je trouwens helemaal niet incontinent te zijn!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 24 september 2009 @ 12:21:05 #85
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73065840
huup ik zou ook naar de dokter gaan , klinkt erg naar sterkte
pi_73065856
Oooooh Huup wat rot zeg!! Maaruh, mochten ze het niet aanbieden bij de nacontrole dan moet je eisen dat ze ernaar kijken hoor! Wat je VK heeft helemaal gelijk dat ze onderhuidse hechtingen niet kunnen verwijderen zonder eerst de boel weer open te moeten maken, maar als jij hechtdraadjes ziet dan moeten zij er dus ook bij kunnen komen en dat zo een hoop gezweer schelen!

En tipje voor t sodabadje: Trek een plastic zak over de WCbril heen waarin je een poeltje sodawater maakt en laatje je bevallige behind daar in zakken.. is vaak een stuk handiger! En verder, trainen die bekkenbodemspieren!! Elk moment dat je er aan denkt! En als de verzakking niet minder wordt naar je idee uiterlijk 6 weken na de bevalling al info inwinnen bij een fysio... niet voor klachten van nu, maar wel voor klachten die het met zich mee zal gaan brengen op latere leeftijd, uiteindelijk zal t namelijk de boel mee naar beneden trekken en krijg je dus wél last van incontinentieverschijnselen.. en daar heb ik je als je 50 bent net zo min zin in als dat je nu zou hebben!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_73066013
Ach Huup...! Idd een dikke BLEGH ja! Hopelijk helpt het sodabadje goed. (Goeie tip van Poppedein overigens)
#geen
pi_73066075
Poppedein thanks voor de info

ik dacht ook her en der gelezen te hebben dat het niet hoeft dat je incontinent bent maar idd wat je zegt, ik zit er niet op te wachten om het wel te worden natuurlijk Ik weet niet zeker of de blaas verzakt is, de wand in elk geval wel, er zit aan de bovenkant van de binnenkant een hele grote geribbelde bobbel zeg maar. Verdere details zal ik jullie besparen maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat standaard is na een bevalling
Ik had heul geen slappe bekkenbodemspieren want ik deed ze altijd al trainen maar ik heb natuurlijk wel 2 uur lang heel hard geperst enzo dus mja t zal daar wel van komen I guess. Maar idd, we gaan maar braaf door met trainen.

Thnx voor de sodatip daar had ik nooit aan gedacht om het zo te doen haha.
Als het goed is wordt er dinsdag sowieso naar gekeken is standaard hier. Ik ben benieuwd
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Jubileum moderator donderdag 24 september 2009 @ 12:32:01 #89
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73066130
Huup ik zou eerlijk gezegd naar de huisarts gaan zsm. Het is wel een plek die langer mee moet als vandaag en het klinkt behoorlijk ongemakkelijk.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_73066143
O jeumig zeg Huup, wat kut (beetje dubbel)
maar het lijkt me echt horror..en dan vooral daaronder
ik zou ook naar de dok gaan..straks krijg je enorme infecties oid

ik wilde even binnenvallen met:
Ik ben nu twee a drie dagen ongesteld.. en gisteren omg! Alsof mijn hele binnenkant eruit wilde ploppen..ik voelde constant een enorm idiote druk op mijn doos dat balgevoel van vlak na de bevalling en het prikte ook aan 1 stuk door, een soort van tintelen maar dan x 1000

hebben meer moeke's hier last van (na 8.5 mnd)?
ik bloed ook ontzettend hard, net een stortbak.
pi_73066224
mja ik twijfel met naar de HA gaan. Dinsdag is de nacontrole, dan wordt er sowieso naar gekeken door de vk. Ik heb inmiddels twee keer gebeld en krijg hetzelfde advies, sodaweken 2 x per dag max 10 minuten. En de (logische) mededeling dat ze er niet bijkunnen. De draadjes steken er dan wel uit maar zitten wel vast nog (don't ask )
oh, toevoeging, ik twijfel omdat de vroegst mogelijke afspraakmogelijkheid op maandagmiddag is. En das bij een man, ik ga liever bij een vrouw die k nu 1 keer heb gehad, maar die werkt van di t/m do.

Oei kleurdoos (hoe cynisch nu, je naam haha ), dat klinkt niet echt prettig. Dat balgeval

Ik zei het trouwens ook, wat een kuthechtingen letterlijk en figuurlijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73066238
oja en verzakking.. dacht ik eerst ook te hebben maar dat is helemaal weggetrokken, ook geen incontinentie ofzo.. al heb ik wel het idee dat mn huid daaronder wat gerekter is (perineumplek) dus wat losser

o wat is dit toch eigenlijk een vreselijk topic
wil je als verse moeder binnen komen om mee te delen op hoeveel roze wolken je zit, lees je over doosgaten en lubberperineums
pi_73066279
heeft de vk uberhaupt naar je gatenmuts gekeken huup?
of alleen telefonisch
want als dat het geval is zou ik helemaal naar de dok gaan
  Jubileum moderator donderdag 24 september 2009 @ 12:38:16 #94
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73066312
Naja dat dus, wat kleurdoos al zegt...
Over de dokter dus, lees nu pas dat flubberverhaal
Eva ♥ en Iris ♥
pi_73066313
nou dan hoop ik dat het bij mij ook niets is KD.
maar er zit hier niets bij mn perineum verder (behalve stukjes hechtdraad )
het zit aan de bovenkant van de ingang van de vagina zeg maar. De bovenwand.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73066355
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:37 schreef Kleurdoos het volgende:
heeft de vk uberhaupt naar je gatenmuts gekeken huup?
of alleen telefonisch
want als dat het geval is zou ik helemaal naar de dok gaan
tweemaal telefonisch. Omdat ik dinsdag die nacontrole heb.
Ik heb een heel klein beetje het idee dat ze proberen de tijd te rekken, dat ik het zeg maar uitzit tot dinsdag.

Maar aan de andere kant kunnen zij op dit moment ook niets voor me doen toch? In het uiterste uiterste geval zou de boel weer opengemaakt moeten worden en opnieuw gehecht I guess. ( *hoofd in zand steekt) en dan moet er sowieso een afspraak gemaakt worden bij de gyn geloof ik.

BLEGH
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73066383
die geribbelde bobbel is toch normaal?
hoogstwaarschijnlijk nog wat opgezwollen van de bevalling?
pi_73066401
ik zou naar de huisarts gaan hoor Huup Better safe than sorry toch?

Nu vond ik de nacontroles van de VK hier toch al niks.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_73066441
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:39 schreef huuphuup het volgende:

[..]

tweemaal telefonisch. Omdat ik dinsdag die nacontrole heb.
Ik heb een heel klein beetje het idee dat ze proberen de tijd te rekken, dat ik het zeg maar uitzit tot dinsdag.

Maar aan de andere kant kunnen zij op dit moment ook niets voor me doen toch? In het uiterste uiterste geval zou de boel weer opengemaakt moeten worden en opnieuw gehecht I guess. ( *hoofd in zand steekt) en dan moet er sowieso een afspraak gemaakt worden bij de gyn geloof ik.

BLEGH
nouja dat uiterste geval dus.. disdag duurt nog een flinke tijd
pi_73066480
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:41 schreef Estrys het volgende:
ik zou naar de huisarts gaan hoor Huup Better safe than sorry toch?

Nu vond ik de nacontroles van de VK hier toch al niks.
ik ook niet

'hey ik ben je hechtingen kwijt '

verstoppertjedoos
  donderdag 24 september 2009 @ 12:45:08 #101
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_73066505
Huup meis, gewoon even naar de huisarts hoor. Ik ben ook nooit zo'n snelle met die dingen, maar wat jij beschrijft .. echt gaan!

Even een heel andere vraag...
Is het zo dat bij een tweede bevalling een baarmoedermond al verweekt is, of moet dat hele proces dan weer opnieuw plaatsvinden?
pi_73066542
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:40 schreef Kleurdoos het volgende:
die geribbelde bobbel is toch normaal?
hoogstwaarschijnlijk nog wat opgezwollen van de bevalling?
hij zat er niet al en de urinebuis opening lijkt ook afgesloten door t een of ander.
Na vier weken nog steeds opgezwollen? kan dat?
maar het is echt groot die bobbel, of nouja, ik vind het groot. Het hangt tot halverwege de ingang zeg maar naar beneden. En voelt zacht en kan naar binnen gedrukt worden.

Nouja hoe dan ook, ik wacht toch de nacontrole nog even af want de HA waar ik heen zou willen kan ik ook pas dinsdag terecht, dat is dus lood om oud ijzer eigk. De vk die de nacontrole doet is erg aardig (heb haar nog niet gesproken over de hechtingen) en ik weet ook vrij zeker van haar dat ze niet moeilijk doet over een verwijzing naar de gyn dus mocht ik daarna nog twijfelen dan laat ik me wel doorverwijzen naar het ziekenhuis, kunnen ze t eventueel gelijk oplappen voor me
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73066570
Huup wat naar En het klinkt inderdaad alsof ze een beetje tijd willen rekken tot dinsdag..
Succes ermee!
pi_73066581
goh nou klink ik weer mega eigenwijs
maar het is dus echt zo dat ik pas dinsdag bij de HA terecht kan, dus ik moet hoe dan ook wachten tot dinsdag. Zo bedoel ik het.

En ik wist het trouwens wel, dat mijn lijf stom doet met die oplosbare gevallen. Heb daar heel vroeger ook al wel eens last van gehad. Waarom was ik dat toch vergeten
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73067408
Huup

Zo had ik aan t eind van de kraamweek de vk die op huisbezoek kwam gevraagd of ze een hechting wilde verwijderen, want ik had er last van. Zij "kijken", ze zag niks dus het zou wel meevallen. Lief kijkt de volgende dag en ziet in 1 oogopslag het ding zitten. Gelukkig viel die er 2 dagen later zelf uit. En de andere hechting lijkt ook eindelijk opgelost nu.
Heb me echt afgevraagd waarom die vk zo raar deed, maar ik had met haar toch al niks, ik ga er wel wat van zeggen morgen, want ik vind het erg raar.
Ik had er last van, als je dan geen zin hebt om t eruit te halen zeg je toch dat ik nog maar een paar dagen moet wachten ofzo, niet dat je ze niet ziet zitten...
En als ze ze echt niet heeft gezien, kan het me haast niet voorstellen, dan moet ze maar eens haar ogen na laten kijken, tijd voor een leesbril dan...
pi_73067563
Guus, volgens mij verweekt het zodat de baarmoeder niet meer 'op slot' zit. Dus moet ie elke zwangerschap opnieuw verweken.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 24 september 2009 @ 13:25:50 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_73067646
Nouja, mijn blaas kwam dus door mijn vaginawand daar naar buiten zetten, dus bij mij was er geen twijfel mogelijk, maar ik zou gewoon zo snel mogelijk toch een afspraak maken bij de huisarts hoor Huup! Dat moet echt gewoon eerder dan dinsdag kunnen, anders misschien huisartsenpost?
quote:
maar het is echt groot die bobbel, of nouja, ik vind het groot. Het hangt tot halverwege de ingang zeg maar naar beneden. En voelt zacht en kan naar binnen gedrukt worden
En dit klinkt echt wel heel bekend Beetje rare vraag, maar als je die bobbel terugdrukt, krijg je dan plasaandrang?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73067705
bleh huup, toch wel heel naar maarja, in de soda dan maar idd.

troel buuuh.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 24 september 2009 @ 13:29:59 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_73067746
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:28 schreef pinquit het volgende:
bleh huup, toch wel heel naar maarja, in de soda dan maar idd.

troel buuuh.
't is nu niet meer zo hoor Heb ook nog nooit zo vaak met een spiegeltje mijn kruis bekeken als toen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73067758
nee maar toch van die dingen waar je niet bij stilstaat dat t kan enzo brr
  donderdag 24 september 2009 @ 13:31:03 #111
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73067772
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:22 schreef Lishe het volgende:
Guus, volgens mij verweekt het zodat de baarmoeder niet meer 'op slot' zit. Dus moet ie elke zwangerschap opnieuw verweken.
Dat klopt! Ik werd ingeleid en het probleem was toen een tijd dat mijn baarmoedermond geen zin had om mee te doen.... Om het sneller te laten gaanheb je prostaglandingensen nodig (vraag maar aan Sjoeg )
Lekker douchen!
  donderdag 24 september 2009 @ 13:31:38 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_73067791
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:30 schreef pinquit het volgende:
nee maar toch van die dingen waar je niet bij stilstaat dat t kan enzo brr
En ik vond mezelf toen echt heel erg nuchter "tja, er komt geen bloed bij vrij, dus het zal geen miskraam zijn "
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 24 september 2009 @ 13:31:59 #113
223453 Guuzewuus
pi_73067802
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:31 schreef sjak het volgende:

[..]

Dat klopt! Ik werd ingeleid en het probleem was toen een tijd dat mijn baarmoedermond geen zin had om mee te doen.... Om het sneller te laten gaanheb je prostaglandingensen nodig (vraag maar aan Sjoeg )
Wasdà?
  donderdag 24 september 2009 @ 13:32:43 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_73067829
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:31 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Wasdà?
da's wat er in sperma zit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73067841
huup, sterkte ermee, klinkt niet leuk! hoe maak je trouwens dat sodabadje? mijn kraamhulp had daar toen een heel handige tip voor: trek een pedaalemmerzak over de wc-bril, knoop 'm achteraan goed vast (aan elke kant een knoopje), druk een kuiltje in 't midden en giet daar 't sodamengsel (biotex mag ook) in. zit heel makkelijk en is zo gedaan. hoef je niet zo idioot in een teiltje te hangen.
  donderdag 24 september 2009 @ 13:33:39 #116
223453 Guuzewuus
pi_73067848
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:32 schreef Troel het volgende:

[..]

da's wat er in sperma zit
Oh ja, eens kijken waar ik dat tegen die tijd vandaan ga halen dan . Jullie drukken mij met de neus op de feiten .

En ondertussen zit ik met mijn moeder te kletsen .
pi_73067862
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:33 schreef bixister het volgende:
huup, sterkte ermee, klinkt niet leuk! hoe maak je trouwens dat sodabadje? mijn kraamhulp had daar toen een heel handige tip voor: trek een pedaalemmerzak over de wc-bril, knoop 'm achteraan goed vast (aan elke kant een knoopje), druk een kuiltje in 't midden en giet daar 't sodamengsel (biotex mag ook) in. zit heel makkelijk en is zo gedaan. hoef je niet zo idioot in een teiltje te hangen.
die tip kreeg ze al van iemand net
biotex gebruiken wij ook altijd trouwens
pi_73067884
haha het is niet per se nodig hoor. maar 't kan wel helpen. als ze je in gaan leiden wordt er vaak ook eerst een gel ingebracht die dat spul bevat.
pi_73067905
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:34 schreef pinquit het volgende:
die tip kreeg ze al van iemand net
oh handig.
  donderdag 24 september 2009 @ 13:36:40 #120
223453 Guuzewuus
pi_73067931
Maar eigenlijk ben ik bang dat deze te vroeg komt (mijn moeder komt pas de 5de en beviel zelf ook van de tweede te vroeg), dus ik wil juist een niet-verweekte-baarmoedermond dit keer .
  donderdag 24 september 2009 @ 13:38:06 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_73067972
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:36 schreef Guuzewuus het volgende:
Maar eigenlijk ben ik bang dat deze te vroeg komt (mijn moeder komt pas de 5de en beviel zelf ook van de tweede te vroeg), dus ik wil juist een niet-verweekte-baarmoedermond dit keer .
Bij mannen uit de buurt blijven dan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 24 september 2009 @ 13:38:53 #122
223453 Guuzewuus
pi_73067995
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:38 schreef Troel het volgende:

[..]

Bij mannen uit de buurt blijven dan
Dat zal natuurlijk niet makkelijk worden, maar daar ga ik dan maar heel hard m'n best voor doen .

pi_73068066
guus, kom op, een paar weken moet toch lukken?! sterkte!
pi_73068145
haha Bix wat lief Poppedein gaf die tip ook al net. Ingenieus vind ik het
ga ik zeker doen zo! en die badjes neem ik wel ja, 's morgens en 's avonds meer mocht nie. Nu laat ik een laagje water in het bad lopen en ga daar maar inzitten. K had me mn eerste keer badderen toch anders voorgesteld

Troel ehm. dat valt geloof ik wel mee met die aandrang, niet zodanig dat het me opviel en elk geval.
Als ik sta/zit/loop voelt het van binnen alsof ik een tampon in heb die heel nodig verwisseld moet worden. Is het bij jou weer weggetrokken dan met oefeningen doen enzo?

Guus ik hoop voor je dat je ventje gewoon lekker bij je blijft zitten tot je mams er is
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73068257
tsja, moet ik ook maar verder teruglezen he. maarre dan heb je elke keer wel veel nodig, als je 't hele bad gebruikt. dit is echt makkelijker. bah, wat vervelend die verzakking... sterkte! ik hoop dat 't met goed oefenen allemaal vanzelf goedkomt.
pi_73068282
huup, dat verzak gevoel heb ik ook heel lang gehad. na het zitten vooral en voor/na mn menstruatie. het is nu weer weg gelukkig, maar ik dacht ook elke keer dat ik een verzakking had. (bij mij voelde t wel baarmoederig, dus niet mn blaas)
  donderdag 24 september 2009 @ 13:51:23 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_73068369
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:43 schreef huuphuup het volgende:
Troel ehm. dat valt geloof ik wel mee met die aandrang, niet zodanig dat het me opviel en elk geval.
Als ik sta/zit/loop voelt het van binnen alsof ik een tampon in heb die heel nodig verwisseld moet worden. Is het bij jou weer weggetrokken dan met oefeningen doen enzo?
Bij mij is het deels weggetrokken door het groeien van de baarmoeder, maar ik heb inderdaad oefeningen gedaan daarnaast. Ik heb er op dit moment compleet geen last meer van gelukkig

*afklopt*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73068473
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:47 schreef bixister het volgende:
tsja, moet ik ook maar verder teruglezen he. maarre dan heb je elke keer wel veel nodig, als je 't hele bad gebruikt. dit is echt makkelijker. bah, wat vervelend die verzakking... sterkte! ik hoop dat 't met goed oefenen allemaal vanzelf goedkomt.
jah er gaat behoorlijk wat in ja, maar och, soda kost geen hol en het is wel lekker warm
maar dat van die zak is idd een hele goeie, daar was ik nooit zelf opgekomen stuk makkelijker

nja, thanks voor de tips en adviezen enzo allemaal, ik ga dr even flink verder van balen en me bezinnen op wat k moet doen.

Trouwens, Nijna, wat raar zeg
hier is op de vierde dag het onderste knoopje van de hechting losgeknipt omdat ik er last van had en op de ehm, zevende of achtste dag ofzo het bovenste knoopje. Ergens zat nog wel een knoopje maar die liet ze maar zitten zolang ik er geen last van had.
Mijn verloskundigen ben ik eigenlijk heel tevreden over. Ze zijn allemaal heel aardig en ik voel me wel erg serieus genomen door hen. Ik heb ook echt het idee dat zij graag t zekere voor het onzekere nemen, ze hebben me toen ook naar het ziekenhuis gestuurd terwijl dat achteraf misschien eigenlijk niet nodig was geweest; het was vooral "voor de zekerheid". Dus mja ik weet niet, ik moet zeggen dat ik wel erg veel vertrouwen heb in hun kundigheid en hun ervaring enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73068707
He Huup, wat klinkt het naar zeg. Ik weet het niet zo goed wat ik zou doen, maar als je hebt voldoende vertrouwen in hen, dus misschien hebben ze gelijk en helpen sodabadjes je al een boel.

Gister voor de tweede keer op de fiets gestapt, maar ik vind het maar zo zo. Ach, het komt allemaal weer goed toch?
pi_73070510
Hé Bix... GMTA!

Maaruh...die biotex... ik hoor m regelmatig voorbij komen (ook van veel verloskundigen en kraamverzorgsters), maar niet doen voor dat gebied hoor.. t zelfde geldt voor badedas...no-go's... Zijn beide zepen en zorgen dus voor een ontregeling van je vaginale milieu met grote kans op schimmelinfecties als gevolg!
pi_73070578
ah, OK. dus soda is daar toch beter. is dat dan geen zeep?
pi_73070653
uhhh ja... das een goeie ik weet eigenlijk niet precies hoe soda samengesteld is... als je helemaal t zekere voor t onzekere wil nemen moet je gewoon een zoutbadje nemen...klinkt heel gemeen, maar valt echt mee!
  donderdag 24 september 2009 @ 15:10:32 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_73070761
Volgens mij is soda geen zeep toch? Het is wel een bestandsdeel van waspoeder enzo

(het is wel basisch, dus ik weet niet in hoeverre het niet ook de zuurtegraad van de boel down there kan ontregelen )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73070883
ik dacht ook wat Troel zei ja. Wacht!
als ik hier dan toch met een gezinszak soda in de buurt zit...

soda = natriumcarbonaat decahydraat. Geen idee wat dat laatste is maar volgens mij is soda dan gewoon een soort zout toch? zuiveringszout staat er op t pak. Nouja goed het zal wel.
Die van die biotex had ik ook gehoord maar er stond ook ergens op een of ander forum dat je wel op moest passen want er waren twee soorten biotex en de een was met chloor en de ander niet. lijkt me een pijnlijke vergissing als je de verkeerde hebt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 24 september 2009 @ 15:17:44 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_73070975
Als jij het nou gewoon eens gaat proberen huup, dan weten wij het straks
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73071059
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:17 schreef Troel het volgende:
Als jij het nou gewoon eens gaat proberen huup, dan weten wij het straks

vind je t heel erg als ik deze ronde ff oversla?
ik hou het gewoon braaf bij de soda...

trouwens, je huidje wordt er wel megazacht van zeg! das t voordeel van een heel bad met laagje water en soda he... mn benen krijgen ook een sodabadje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73071084
huup, wat een narigheid. Op zich wel een avontuur, zo op de wc met dat sodabadje enzo
Als je denkt dat het kan, is wachten tot dinsdag te doen. Dat is het zo, als het niet al te erg is. Maar als je er echt heel veel last vna hent, duurt tot dinsdag nog een eeuwigheid natuurlijk.
pi_73071234
De groene biotex moet de hebben om te weken.
pi_73071622
Dat gezeur over loslaten, dat komt allemaal vanzelf. Ik heb het altijd wel gedacht en tegen schaap gezegd, maar hij bleef er maar bang voor dat ik te krampachtig zou worden.
Maar als je hele dagen alleen met je kind bezig bent, al 10 weken, dan begin je echt wel eens weer zin in iets anders te krijgen. En eerst denk je dan nog: ja, maar ik wil haar niet achterlaten, maar nu begin ik te denken: paar uurtjes met papa alleen kan helemaal geen kwaad. Voor allebei, overigens

Dus ik ga binnenkort (even kijken wanneer hij kan) met een goede vriend lekker gezellig uit eten! En omdat ik dan dus niet hoef te voeden, kan ik ook een lekker glaasje wijn drinken
  donderdag 24 september 2009 @ 15:39:42 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_73071641
Klinkt goed miss_sly!

(op de wijn na dan, maar dat vind ik gewoon niet lekker )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 24 september 2009 @ 15:54:29 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73072065
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:02 schreef Poppedein het volgende:
Hé Bix... GMTA!

Maaruh...die biotex... ik hoor m regelmatig voorbij komen (ook van veel verloskundigen en kraamverzorgsters), maar niet doen voor dat gebied hoor.. t zelfde geldt voor badedas...no-go's... Zijn beide zepen en zorgen dus voor een ontregeling van je vaginale milieu met grote kans op schimmelinfecties als gevolg!
Ik had ooit een ietwat uit de kluiten gegroeid ingegroeid haartje in die regionen en toen kreeg ik wel de tip biotex van de ha. Ik dacht dat Soda inmiddels achterhaald was.
Maar wat jij zegt zit wel wat in, het is natuurlijk een iets ander stukje dan een zwerende vinger...

Balen Huup!

Ik zit hier ook gelijk de boel weer te oefenen.
Het is al weer ietsje beter aan het worden, maar na mijn iets te enthousiaste draagwandeling had ik dus ineens weer moeite met het ophouden van mijn urine terwijl dat zo goed als over was... Goed oefenen dus idd maar.
  donderdag 24 september 2009 @ 16:06:12 #142
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73072437
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:14 schreef huuphuup het volgende:
ik dacht ook wat Troel zei ja. Wacht!
als ik hier dan toch met een gezinszak soda in de buurt zit...

soda = natriumcarbonaat decahydraat. Geen idee wat dat laatste is maar volgens mij is soda dan gewoon een soort zout toch? zuiveringszout staat er op t pak. Nouja goed het zal wel.
Die van die biotex had ik ook gehoord maar er stond ook ergens op een of ander forum dat je wel op moest passen want er waren twee soorten biotex en de een was met chloor en de ander niet. lijkt me een pijnlijke vergissing als je de verkeerde hebt
NaCO3.9H2O (of 10 water in kristalstructuur eromheen)

Wel heel erg vervelend, zeg! Mss kan je sowieso bellen om woensdag ook naar de HA te gaan. Al is het maar om je dossier volledig te hebben ook daar
pi_73073492
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:54 schreef huuphuup het volgende:

Trouwens, Nijna, wat raar zeg
hier is op de vierde dag het onderste knoopje van de hechting losgeknipt omdat ik er last van had en op de ehm, zevende of achtste dag ofzo het bovenste knoopje. Ergens zat nog wel een knoopje maar die liet ze maar zitten zolang ik er geen last van had.
Ik ben over de andere verloskundigen wel heel tevreden hoor. Maar deze daar had ik al geen klik mee de eerste keer dat ik haar zag en het leek bijna wel wederzijds. Toen zij de telefoon opnam toen ik belde dat ik ging bevallen en ze vroeg waar ik wilde bevallen en bleek dat haar collega de thuisbevallingen deed wist ik het heel snel . Ik denk dat als ik haar aan mn bed had gehad, de weeën acuut gestopt waren
pi_73078410
Zo, hallo! Lekker openhartig hier.
Erg naar Huupke...

Maar laat ik dan ook even openhartig zijn.
Ik denk dus ook dat ik een verzakkinkje heb. Mijn gyn deed er heel luchtig over en zei dat 50% van alle bevallen vrouwen op den duur een verzakking krijgt.
Maar soms he, soms is mijn vagina echt maar een cm of 3 diep. Als ik mijn vinger naar binnen steek voel ik na anderhalf vingerkootje al mijn baarmoedermond. Hoe is dat bij jullie?
Haha, ik kan ook wel een poll maken over de gemiddelde vaginadiepte, maar da's ook weer zoiets he...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73078746
Ben ik heel raar dat ik dat nog niet gevoeld of bekeken heb allemaal?
Ik heb een maal in de kraamweek met de kraam met een spiegeltje gekeken (ow, ziet er echt heel netjes uit, vind je ook niet? euhm..ja denk het wel), maar verder heb ik het eigenijk maar genegeerd en denk ik maar gewoon dat alles hetzelfde is als voor de zwangerschap en bevalling. Moet zeggen dat ik nog niet alle functies opnieuw heb geprobeerd maar so far functioneert het allemaal wel zo;n beetje, geloof ik.
pi_73078804
oi! ik had het kei-netjes onder een spoiler gedaan hoor!
maar goed, dit zijn wel van die dingen die niemand je verteld van tevoren en waar je ook niet zomaar over begint op een feestje ofzo.

Magoe, ik kan je geen antwoord geven op je vraag daar is het bij mij nog te vroeg voor.

en stiekem ben ik wel benieuwd naar zo'n poll!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73078850
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:19 schreef miss_sly het volgende:
Ben ik heel raar dat ik dat nog niet gevoeld of bekeken heb allemaal?
Ik heb een maal in de kraamweek met de kraam met een spiegeltje gekeken (ow, ziet er echt heel netjes uit, vind je ook niet? euhm..ja denk het wel), maar verder heb ik het eigenijk maar genegeerd en denk ik maar gewoon dat alles hetzelfde is als voor de zwangerschap en bevalling. Moet zeggen dat ik nog niet alle functies opnieuw heb geprobeerd maar so far functioneert het allemaal wel zo;n beetje, geloof ik.
kan ik me voorstellen hoor!
ik heb er pas de spiegel bij gepakt toen het toch wel erg zeer ging doen. Anders had ik denk ik ook niet gekeken. Waarom zou je immers ook, als alles normaal voelt en de vk en kraam zeggen dat het er prima uitziet dan is het goed. (vond ik)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73078855
Ik ben gewoon alle schaamte voorbij!

En Sly, ik denk als je minder last hebt, dat je dan misschien de boel minder bestudeert.
pi_73078956
Ik heb wel eens met wassen het gevoel dat het toch wel anders is. De kraam en de vk hadden het ook wel over 'een frummeltje' dat er nu zou zitten omdat de hechting los was gegaan. En seks durf ik toch eigenijk niet zo goed aan, weet ook niet zo goed waarom. Ik denk telkens maar zo: dat komt vanzelf wel weer...
pi_73079185
Ja, dat dus moonah. dat merkte ik na het uitgezakte gevoel vanbinnen icm tampongebruik.
dat ik echt dacht van wtf vroegah ging dat ding er toch echt dieper in en idd ook het 2vingerkootjes diep kunnen

Maarrr.. het lijkt erop dat t zichzelf hersteld heeft. heul vreemd ik heb iig geen last meer van dat zak gevoel en de tampons gaan er geloof ik ook weer wat dieper in. heb al een tijdje niet gevoeld, omdat ik dus ook geen last meer heb.
SPOILER
pi_73080194
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:31 schreef pinquit het volgende:
SPOILER
SPOILER
En tnx voor je post Pinqie. Het is net wat Huupke zegt, niet iets wat je even op een verjaardag aankaart. En ben toch wel benieuwd naar evt herkenning.
pi_73080486
ja t is altijd fijn als anderen t herkennen inderdaad. ben eerlijk gezegd ook wel blij dit nu van je te lezen (niet blij voor jou natuurlijk, maar je snapt me)

ik heb t toen ook tegen mn moeder verteld, maar die kan bij zoiets ook alleen maar vragen of ik niet naar de huisarts wil als ik t niet vertrouw ik was een beetje bang voor t 'hoe langer je wacht, hoe erger t wordt' maar k had niet zo'n trek om met mn benen wijd te gaan voor mn huisarts. niemand denk ik
pi_73080725
ik heb nu niet meer het idee dat ik een verzakking heb oid. wel heb ik moeite met seks. Sowieso is de boel een stuk droger en t lijkt juist smaller geworden te zijn dan voorheen
maargoed met een flinke kwak glijtroep heb ik t wel oke.. even doorbijten en dan is t goed
en dat idiote geprikkel van gisteren is nu gelukkig over..maar men, ik wist niet wat me overkwam

ik heb trouwens nooit met een spiegel gekeken sinds de bevaling..ik geloof t allemaal wel
  Jubileum moderator donderdag 24 september 2009 @ 20:13:56 #154
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73080769
Smaller na de bevalling? Dat hoor je toch niet vaak
Eva ♥ en Iris ♥
pi_73080970
misschien iets te strak gehecht
  donderdag 24 september 2009 @ 20:51:25 #156
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73082316
Hier ook hoor..mijn doos lijktwel getraumatiseerd en blieft geen feestjes meer Maar niets waar sensilube geen raad mee weet Cola, iemand?
pi_73082530
Ik durfde pas na een half jaar weer te sexen. Oh en hier staat ook de glijmiddel naast m'n bed. Handig als je maar 1 bumbafilmpje de tijd hebt.
  donderdag 24 september 2009 @ 21:13:50 #158
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73083190
Ha, echt, ticootje? Wat lachen, dat jullie dat zo doen!

Sterkte aan alle dames met gedoetjes na de bevalling.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_73083333
Het is wel eens gebeurt ja. Kind slaapt weer tussenin, dus weinig spannends tussen de lakens. Dus heel pedagogisch verantwoord hebben we Jen wel eens voor de tv gezet en even gefozeld. Slecht hè?
  donderdag 24 september 2009 @ 21:20:09 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73083432
Ticootje!
*denkt weer aan opmerking van van de week...

Vorige keer hebben we het na een week of 6 weer geprobeerd en het leverde net noemenswaardige problemen op. (Het heeft bij mij altijd al een beetje zeer gedaan bij tijd en wijlen. )
En nu is het er nog niet van gekomen... Heb zelf ook nog niet gekeken of gevoeld.
  donderdag 24 september 2009 @ 21:25:42 #161
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73083616
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:17 schreef Ticootje het volgende:
Het is wel eens gebeurt ja. Kind slaapt weer tussenin, dus weinig spannends tussen de lakens. Dus heel pedagogisch verantwoord hebben we Jen wel eens voor de tv gezet en even gefozeld. Slecht hè?
Nee! Goed juist.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 24 september 2009 @ 21:27:15 #162
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_73083661
Dat verzakkingsgevoel heb ik ook best lang gehad, en heb het idee dat afhankelijk van mijn cyclus er wel of niet iets naar beneden komt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 24 september 2009 @ 21:30:24 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73083767
Hier geen verzakkingsgevoel, maar wel nog lang een raar/zwaar/pijnlijk gevoel in mijn schaambeen/bot gehad als ik ongesteld moest worden. Die hormonen hebben wel heel veel invloed dus.
pi_73084086
Welke opmerking be??
pi_73086628
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:56 schreef Ticootje het volgende:
als je maar 1 bumbafilmpje de tijd hebt.
Gheghe!

Maar meer dames dus die een wat verzakt gevoel hebben (gehad).
Ik durf nauwelijks meer op de trampoline.
pi_73086748
Trampoline dat doe ik echt niet. Dan spring ik gewoon m'n blaas leeg.
  donderdag 24 september 2009 @ 23:02:59 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73087061
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:40 schreef Ticootje het volgende:
Welke opmerking be??
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Gisterenavond zei ik in bed in een melige bui: waar is die kleine clown?

Het moet even slijten denk ik.
  donderdag 24 september 2009 @ 23:04:17 #168
190853 RockabeIIa
pi_73087116
omg BE, nu vergeet ik dit al helemaal nooit meer!
pi_73087150
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:04 schreef RockabeIIa het volgende:
omg BE, nu vergeet ik dit al helemaal nooit meer!
Ik ook niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 24 september 2009 @ 23:12:46 #170
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_73087424
Bumbaloo!
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_73087575
nu moet ik de aankomende week nog lachen bij bumba ook
  donderdag 24 september 2009 @ 23:19:35 #172
190853 RockabeIIa
pi_73087657
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:16 schreef Pvoesss het volgende:
nu moet ik de aankomende week jaren nog lachen bij bumba ook
pi_73090223
hahaha
pi_73090743
Hahahaha.
  Jubileum moderator vrijdag 25 september 2009 @ 08:08:54 #175
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73091106
Whahahaha!!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_73092878
Wha, BE!

Ik heb ook heel lang een verzakt gevoel gehad, inclusief die geribbelde bobbel en toen ik toch voor een uitstrijkje naar de huisarts moet heb ik gevraagd of ze even wilde kijken.
Ze vond het normaal, volgens haar was dat de bovenwand van de vagina die wat slapper wordt waardoor hij wat meer "in elkaar vouwt"

Maar huup, zo net na je bevalling en als je het niet vertrouwt zou ik ook even naar de huisarts gaan hoor. Sterkte er mee
pi_73092917
BE!

Is het raar dat ik blij ben dat Kim wordt geholpen aan de kiezen, maar ook verdrietig? Voelt als falen tegenover haar dat ze gaatjes heeft. Al zegt de tandarts en kaakchirurg dat het niet zo is.
pi_73096688
Hoe zit dat nou met dat uitstrijkje, ik heb helemaal geen oproep gehad en ben vorig jaar toch echt 30 geworden... Nu natuurlijk net ontzwangerd en ik las dat je als je bv geeft ook nog even moet wachten toch? Zal het eens aan de huisarts voorleggen als ik daar eens ben.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:02:50 #179
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_73097674
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:24 schreef Nijna het volgende:
Hoe zit dat nou met dat uitstrijkje, ik heb helemaal geen oproep gehad en ben vorig jaar toch echt 30 geworden... Nu natuurlijk net ontzwangerd en ik las dat je als je bv geeft ook nog even moet wachten toch? Zal het eens aan de huisarts voorleggen als ik daar eens ben.
zou ik wel doen, maar wrs. heeft hij/zij je niet opgeroepen omdat je zwanger was?

Ennr, met 30 komt dat uitstrijkje dus. Huuuh!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_73100356
ik word al bijna 31 . Maar ik ga er ff achteraan.
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:03:05 #181
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73100967
Geluukig geen ervaring met verzakkingen...

Nijna, vanaf 30 en anders met de nacontrole deed de HA het hier.

Nee, Ingrid. Is niet raar. Is een moedergevoel. Je had het d'r willen besparen, maar bent blij dat ze nu snel van de pijn af is.
pi_73102604
Nijna, volgens mij krijg je dan 6 maanden nadat je bent bevallen een oproep.
Staat hier.
pi_73104858
Jeuh!

ik heb prijs!
SPOILER
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73105122
Gefeliciteerd

maar ehm, blijft de boel dan wel aan elkaar zitten zeg maar als de draad eruit is?
pi_73105171
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:44 schreef Chan het volgende:
Gefeliciteerd

maar ehm, blijft de boel dan wel aan elkaar zitten zeg maar als de draad eruit is?
ja das de clue nu
afwachten maar...

haha maar ik denk het wel, het is oplosbaar hechtdraad wat normaalgesproken binnen 6 weken op zou moeten lossen. Ik zit nu op 4.5 week na de bevalling. En na een week knippen ze al voorzichtig die knopen los enzo toch om de druk te verlichten. Dus ik denk dat het wel al goed vastzit. Maar mn rondje hardlopen stel ik toch nog maar even uit geloof ik. om een of andere reden vind ik dat nog engig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73105369
voor Huup's verrassingsdoos!

Vond het trouwens echt te ranzig toen het hechtdraad eruit kwam... daarvoor ontkende ik nog dat er iets daaronder gebeurt was, maar toen ik die draadjes zag werd het opeens wel heel grafisch
pi_73105420
pi_73105538
hahahha

omg ik ga hem gelijk uitprinten snoop, kijken of het werkt als ik hem dr voor houd

en uitzoeken uit de hele kraam hoe moet dat dan? Mn kraam is al naar huis
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:03:17 #189
190853 RockabeIIa
pi_73105556
omg Snoop!

Paar stokjes onder je beddelakens, lampje deronder en het lijkt wel een kraampje, Huup
pi_73105577
pi_73105660
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:03 schreef RockabeIIa het volgende:
omg Snoop!

Paar stokjes onder je beddelakens, lampje deronder en het lijkt wel een kraampje, Huup
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 25 september 2009 @ 21:15:03 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73111197
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:02 schreef huuphuup het volgende:
hahahha

omg ik ga hem gelijk uitprinten snoop, kijken of het werkt als ik hem dr voor houd

en uitzoeken uit de hele kraam hoe moet dat dan? Mn kraam is al naar huis
*mompelt iets over een grabbelton...
pi_73111227
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

*mompelt iets over een grabbelton...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73111341
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrabbelen voor een kwarrrrrrrrrrtje....Allllllllllllllltijd Prijs!

Fijn dat de draden eruit komen Huups!!
pi_73111665
Whahahaha wat een gesprekken hier zeg

Sterkte dames met problemen na de bevalling. Lijkt me inderdaad niet altijd even makkelijk omdat het toch een beetje moeilijk bespreekbaar onderwerp is, zo blijkt...
  Jubileum moderator vrijdag 25 september 2009 @ 21:43:26 #196
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73112097
Meiden
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:09:50 #197
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_73112827
Er mag wel een waarschuwing in de op van dit topic
pi_73112902
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:19 schreef Poppedein het volgende:
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrabbelen voor een kwarrrrrrrrrrtje....Allllllllllllllltijd Prijs!

Fijn dat de draden eruit komen Huups!!

mwuahahhaa
ik mag toch hopen dat dat altijd prijs ooit ophoudt zeg maar

Maar idd, wat Rottdog zegt "beter niet lezen als je nog moet bevallen"
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73114245
pi_73114318
quote:
[b]Op donderdag 24 september 2009 19:09 Haha, ik kan ook wel een poll maken over de gemiddelde vaginadiepte, maar da's ook weer zoiets he...
doet me denken aan de mailtjes van een vriendin van me, die ze standaard titels als "ENLARGE YOUR VAGINA" geeft.
pi_73114328
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:56 schreef bixister het volgende:

[..]

doet me denken aan de mailtjes van een vriendin van me, die ze standaard titels als "ENLARGE YOUR VAGINA" geeft.
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:02:31 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73114484
Serieus!
pi_73114580
Serieus ik zag eens een soort ballon die je vanaf 37 weken zwanger in je doos kon opblazen zodat de boel alvast oprekte.
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:07:57 #204
190853 RockabeIIa
pi_73114630
Dat lijkt me nou es een gezellige bezigheid... Komt het met een electrisch pompje?
pi_73114655
Klopt ticootje... de Epi-no is dat... daar kan ik nog wel meer verschrikkelijk verhalen over vertellen

pi_73114656
Volgens mij wel. Google maar op epi no.
pi_73114685
Misschien kan die ook op de sigaretten aansteker. Ook handig voor op de camping.
pi_73114698
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:08 schreef Poppedein het volgende:
Klopt ticootje... de Epi-no is dat... daar kan ik nog wel meer verschrikkelijk verhalen over vertellen

[ afbeelding ]
In dat geval blijf ik nog even wakker
pi_73114700
Poppedein, vertel
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:10:35 #210
190853 RockabeIIa
pi_73114714
weet je...

laat maar
de kleur is echt lelijk zeg!
pi_73114736
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:02 schreef Brighteyes het volgende:
Serieus!
ja, in de zin van 'ja echt!' . maar niet serieus als in 'ze meent het'.

ticootje, WTF? (lijkt me in dit geval zo'n mooie toepasselijke afkorting. )
pi_73114763
maar 't werkt dus niet zo geweldig, poppedein?
pi_73114864
Ticootje ROFL

hahahha ja Rocka...tis de kleur hè

Hmm..oké... Tis dus de bedoeling dat je t ballonnetje steeds een beetje verder op kunt blazen zodat je bekkenbodem vast went aan de grootte van t hoofdje.. ach, t idee is leuk zullen we maar zeggen. Hij wordt bij ons in de praktijk in ieder geval zelden gebruikt... tot een half jaartje terug: Kreeg mijn collega rond middernacht een telefoontje van iemand met ruim bloedverlies na gebruik van de epi no... Wat bleek, ze had de gebruiksaanwijzing nooit gelezen en was zelf aan de slag gegaan, ze liet de opgeblazen balon dan ook steeds "geboren worden" begrijpende dat dat de bedoeling was... Ik weet niet bij wélke grootte t mis ging, maar mis ging t in ieder geval. Mijn collega kon dus 's nachts een vrouw hechten die ergens in de komende 4 weken nog moest gaan bevallen leve de Epi no!
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:16:57 #214
190853 RockabeIIa
pi_73114896
Poppedein neeeeeeeeee!!!

oh ps er ligt een PM voor je in de brievenbus
pi_73114900
OMG!

en 't oorspronkelijke idee vind ik ook al niet zo heel leuk klinken.
pi_73114918
bah Lekkere voorbereiding.
pi_73114923
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:18:53 #218
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_73114939
Jeee. Uit de handel die dingen....
pi_73114945

Mijn veloskundige raadde de epi-no aan maar dacht dat ik hem vast ook wel tweedehands zou kunnen vinden als ik hem te duur vond
pi_73114963
waat? fijne VK!
  Jubileum moderator vrijdag 25 september 2009 @ 23:19:43 #221
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73114965
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:19 schreef owlet het volgende:

Mijn veloskundige raadde de epi-no aan maar dacht dat ik hem vast ook wel tweedehands zou kunnen vinden als ik hem te duur vond
dit meen je niet?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_73114966
Misschien was ze aan het oefenen voor het bankstel. Je zou maar opeens opslag ruimte nodig hebben.
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:22:20 #223
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_73115027
Dubbel!
pi_73115031
Hahahahhahahahah Ticootje... werkelijk.. I luv u!
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:22:43 #225
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_73115035
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:22 schreef Lishe het volgende:
Een tweedehandsje...Gets.

En daarbij, wennen aan het idee van het hoofdje. Ik ben blij dat ik het bij 2 voorstellingen gehouden heb en geen repetities vooraf. Het idee. "Anders oefen je vast even...."
pi_73115091
Dat je gewoon 10 x voor jan met de korte achternaam ligt te bevallen...
  † In Memoriam † vrijdag 25 september 2009 @ 23:27:36 #227
43556 miss_dynastie
pi_73115193
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:15 schreef Poppedein het volgende:
Ticootje ROFL

Hmm..oké... Tis dus de bedoeling dat je t ballonnetje steeds een beetje verder op kunt blazen zodat je bekkenbodem vast went aan de grootte van t hoofdje.. ach, t idee is leuk zullen we maar zeggen. Hij wordt bij ons in de praktijk in ieder geval zelden gebruikt... tot een half jaartje terug: Kreeg mijn collega rond middernacht een telefoontje van iemand met ruim bloedverlies na gebruik van de epi no... Wat bleek, ze had de gebruiksaanwijzing nooit gelezen en was zelf aan de slag gegaan, ze liet de opgeblazen balon dan ook steeds "geboren worden" begrijpende dat dat de bedoeling was... Ik weet niet bij wélke grootte t mis ging, maar mis ging t in ieder geval. Mijn collega kon dus 's nachts een vrouw hechten die ergens in de komende 4 weken nog moest gaan bevallen leve de Epi no!
pi_73115379
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:24 schreef snoopy het volgende:
maar ja, je bekken is er dan wel fijn vast aan gewend!
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:47:54 #229
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73115816
poppedein wat een verhaal
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:53:57 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73115980
Het is hier ook nog steeds leuk! Ik snapte al niet waar die epi-no in de SC vandaan kwam.

poppedein!
Owlet!
pi_73116585
maar helpt dat nou, dat oprekken? of zit je jezelf te martelen om daarna nog steeds kilometers uit te scheuren?

TerugVindPoes
pi_73119900
Poppedein wat een verhaal
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:24 schreef snoopy het volgende:
idd dat dus

ik wil met alle liefde nog tien drie keer bevallen maar dan wil ik wel nog tien drie keer een vers babylijfje op mn buik erna ja

En die epi kon me echt niets schelen. Heb er niets van gevoeld, alledrie de keren niet alleen voor dat hechtdraad moeten ze bij een volgende maar wat anders verzinnen. Misschien een ritssluiting ofzo. Of drukknoopjes. Klitteband mag ook.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73120743
whahaha, ik heb wat gemist hier

Bij mij op de cursus zat trouwens ook een Oostenrijks stel, en in Oostenrijk is de epi-no een veel gebruikt ding, echt heel common voor zwangeren.
pi_73120766
OMG, wat een verhaal Poppedein
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 26 september 2009 @ 11:14:41 #235
35189 Troel
scherp en bot
pi_73120919
Ik moet er niet aan denken

EN al helemaal niet tweedehands
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2009 @ 12:10:13 #236
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_73121717
Ach, je kunt 'm vast wel uitkoken...
als je zwanger bent zijn er meestal wel risicovoller dingen van een ander in je vagina gegaan
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_73121804
Macka, hoe is het met jou?
pi_73123001
Ik haat ontzwangeren!! Nog ff en ik ben kaal... Trek echt hele
plukken uit mijn kop...
En ik ben ook al weer een week ongesteld ... Hmmpf daar heb ik geen spiraal voor genomen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73123785
He Vick, wat naar! Dat haar ook, lijkt me vresleijk als dat dadelijk gaat gebeuren.

Ik zat vanmorgen Senna te voeden, die zich al weer een stuk beter voelde dan gisteravond, na de prikjes.
Vroeger dacht ik altijd dat de band tussen moeder (of vader) en kind niet alleen een bloedband is, maar ook de band van opvoeden, zorgen voor, er zijn als het ziek is, troosten, samen dingen ervaren en lachen, etc.

Vanaf de geboorte weet ik nu dat de liefde voor je kind al werkelijk zo snel uit niets kan ontstaan. Maar vanochtend, tijdens het voeden, denkend aan dat arme, kleine, zielige meisje van gisteravond, voelde ik ineens dat mijn liefde voor haar echt nog weer dieper was geworden. Het vasthouden van dat warme lijfje, dat arme snoetje met die waterige zielige oogjes tegen me aan, de overgave om toch op schoot in slaap te vallen...wat kun je toch overweldigend veel van je kind houden
pi_73123990
Ohhhh wat een heerlijk topic om terug te lezen Dames
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_73125640
pi_73125823
Ieks was een eng ding.

Je schrijft het mooi op miss_sly.

Ik was vanochtend op kraamvisite, nu voor het echt, met Anna en J. erbij. Het is echt een frummeltje en een schatje zoals ie daar lag te slapen. En bij Anna en vriendinnetje op schoot lag. Maar wat ben ik ontzettend verschrikkelijk blij dat ik niet nog eens hoef. Echt, baby's zijn leuk en schattig, maar dan wel van een ander.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73125873
Wat goed dat je dat gevoel hebt ervaren Yppy.
pi_73125942
Vind ik ook, was wel een heeeel klein beetje bang, ergens, dat het zou gaan kriebelen, maar dus geen miliseconde. Het was echt leuk om baby te zien (maandag was het ook leuk om even in het ziekenhuis te kijken), maar meer dan 'leuk' was het niet. Nou scheelt het ook dat ze eerlijk waren in hoe de nachten verlopen, met ook nog een peuterpuberdochter erbij.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73126706
OMG
Ik denk hier even "leuk" bij te lezen zie ik een Epi-No voorbij komen.
Hier had ik dus echt nog nooit van gehoord!
Poppedein, wat een verhaal zeg! Ik ben stiekem wel benieuwd hoe die vrouw haar bevalling heeft ervaren, aangezien ze dus voor de bevalling al gehecht is.. auwie!
pi_73128554
Mag ik even mopperen ?

De postbode belde vanmorgen aan omdat er een pakje voor ons was. Dus ik met Linde naar beneden met de lift. Kwamen we de buurvrouw tegen. Linde heel trots: 'een cadeautje voor mijn zusje Esmee!' Vraagt de buurvrouw aan Linde: 'Weet je dan al dat je een zusje krijgt en hoe ze gaat heten?'. Uhhh ze is al geboren hoor buuf Kaartje hangt al een week beneden op het prikbord in de gang.

Zegt ze gewoon nog:"Oh ik dacht dat ze nog moest komen want je buik is nog zo dik " Pff en ik was zo trots dat ik na 8 dagen nog maar 3 kilo zit boven mijn startgewicht van voor de zwangerschap

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 26-09-2009 18:14:39 ]
pi_73128709
Dan mag je met recht even mopperen. Stiemie... fijne buuf heb jij
pi_73128879
wat onbeschoft stiemie! tsk!

en je mag terecht trots zijn, keinetjes!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73129728
Wow wat een lompheid Stiemie
  zaterdag 26 september 2009 @ 18:52:23 #250
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73130716
Vrij heftig stiemie....

Ieuw, wat een verhaal Poppedein.......mg!

Haaruitval is bekend dus? Ik wist dat niet... en vroeg me al af wat er mis was Hoort er bij dus, weten we dat ook weer. Irritant is het wel, echt o-ve-ral in ons huis ligt haar van mama... brrr!
  zaterdag 26 september 2009 @ 19:11:12 #251
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73131145
OMG! dat epi ding Dat iemand sowieso overweegt om zo'n ding aan te schaffen (of aan te raden..)

Stiemie, wat stom zeg van die buurvrouw!

MissSly, heerlijk he dat gevoel!

Haaruitval heb ik 9 maanden later nog steeds (en het is al zo dun) Misschien toch maar vitamine (B?) gaan slikken.

Ik moest vanmiddag bijna huilen om mijn kleine zieke meisje. Wat kun je je machteloos voelen zeg. En die nare HAP bel ik ook nooit meer. "nee mevrouw dat is heus niet erg, als ze helemaal niet meer speelt of reageert, dan mag u langskomen"
pi_73132866
Wat een lompe buurvrouw zeg Stiemie

Miss sly, je klinkt zo , lekker joh!

Gras, pfff zo houden ze mensen wel weg ja op de HAP . Hoe gaat het met je kleine meid?

Ai, dat Epi-No verhaal ... brrr

Hier alles ok, van donderdag op vrijdag echt een rotnacht. En gister ging ik slapen met het idee dat we weer zo vaak wakker zouden worden en viel het zowaar mee ondanks dat ze toch eerder kwam dan "normaal".
Ik vind het af en toe wel heftig hoor, mama van een vers beebje en een dreumes (bijna peuter). En dan wilde ik dat ik meer tijd had voor mn kleine grote dreumes of dat we gewoon even op de fiets een stuk konden fietsen, maar dat wil nu even niet zo makkelijk. Wat ik overigens in het weekend dan wel probeer te doen als papa thuis kan blijven bij de kleinste.
Ach en als Iris dan naar me lacht dan smelt ik ook wel weer helemaal hoor, maar stiekum kijk ik wel uit naar een paar maanden verder, als ze niet meer dat hele kleine tere babytje is .

[ Bericht 49% gewijzigd door Nijna op 26-09-2009 20:16:41 ]
pi_73132973
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:15 schreef Poppedein het volgende:
Ticootje ROFL

Jeetje wat een verhaal poppedein
pi_73133329
Poppedein
OMG! Gewoon niet te geloven, dan je voor je 'lol' ik weet niet hoe vaak gaat liggen bevallen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 26 september 2009 @ 22:35:20 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73136257
Dames!

miss_sly

Stiemie, wat bot van die mw! Nee, je bent niet strak 1,5 wk na je bevalling, maar dat is wel heel lomp,zeg!

Nijna, komt vast helemaal goed als iris wat groter is
pi_73143529
Stiemie ik zou gewoon keihard gaan janken waar zo'n mens bij staat. Gooi maar op de hormonen. Wat lomp zeg.
pi_73167821
Pff wat zijn sommige mensen toch bot zeg Ik had juist het omgekeerde. Toen ik in het ziekenhuis was toen ik ingeleid werd, liepen we tussendoor even een rondje in het ziekenhuis. Toen kwamen we iemand van de pufclub tegen en die vroeg of ik al bevallen was Ik had echt zo´n megadikke zwangere buik, geen baby bij me en liep op mijn slippertjs te strompelen door de gang. Alsof na de bevalling je buik er nog steeds uitziet alsof je 40 weken zwanger bent.

En dat Epi-no verhaal! Wat erg zeg, al ingescheurd voordat je gaat bevallen Een vriendin van mij had ook zo´n ding. En volgens mij was het ook wel echt de bedoeling dat je die ballon ´geboren´ laat worden.
  maandag 28 september 2009 @ 15:14:15 #258
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_73180960
Hahahaha Tessie dat is ook wat! Ik had vorige een leuke collega Ben ik weer aan het werk, sta ik in de lift, begint ze ineens over mijn buik te aaien Dus ik keek haar echt zo aan van: eeeh, kweenie, maar ik ben al ruim 20 weken geleden bevallen?? Ze kreeg me toch een rooie boei! Ik moest er wel om lachen. Ik zei ook: geeft niks er zit inderdaad nog een buikje Maar wel lief dat je me zo aait!
pi_73185426
hahaha seilram!
pi_73185496
Haha!

Deze mama is moe! Heel moe! Ik heb al 2 dagen hoofdpijn van het weinig slapen. Ik ben het niet slapen van Jen echt zat. Precies waar ik al bang voor was, ze wilt niet op haar kamer slapen. Nu ligt ze dus stijf tegen me aan, en wordt al wakker zodra ik haar iets verschuif. Ik heb het bed nu maar weer tegen mijn bed gezet. Eerst rust in de tent, dan zien we wel verder.
pi_73185542
Seilram!

Tja, ik vind het een beetje gek om hier nu te posten hoe het met mij gaat, terwijl ik niet zo vaak in dit topic te vinden ben. Maar ik moet toch even luchten geloof ik. Het is zo raar om zwanger te zijn terwijl mijn vader terminaal ziek is (en hij de vorige zwangerschap voor zijn leven vocht na een ongeluk).

Ik ben heel verdrietig en boos. Hij is veel te jong, gaat baby 2 waarschijnlijk niet zien en Thomas gaat zich hem niet herinneren. Dat hakt erin bij een zwanger hormonencircus zeg maar. En ik hoop maar dat de vk écht gelijk heeft als ze de negatieve invloed van stress tijdens zwangerschap relativeert.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 28 september 2009 @ 17:49:34 #262
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73185679
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:19 schreef tessie het volgende:
Pff wat zijn sommige mensen toch bot zeg Ik had juist het omgekeerde. Toen ik in het ziekenhuis was toen ik ingeleid werd, liepen we tussendoor even een rondje in het ziekenhuis. Toen kwamen we iemand van de pufclub tegen en die vroeg of ik al bevallen was Ik had echt zo´n megadikke zwangere buik, geen baby bij me en liep op mijn slippertjs te strompelen door de gang. Alsof na de bevalling je buik er nog steeds uitziet alsof je 40 weken zwanger bent.
Zo zag ik er wel uit en na ruim 3 maanden werd het me ook nog gevraagd.
En na ongeveer een half jaar vroegen de mensen of ik weer zwanger was
pi_73185774
Ik stond drie maanden na de bevalling met een klein Thomasje in de draagdoek aan de kassa van de supermarkt, toen er een jochie van een jaar of 7 (?) vroeg: "Krijgt u nu alwéér een baby?"
Hardloper.
IG @webkim
pi_73185777
Och Webkim, gewoon¨posten als je het kwijt moet hoor

Waar je nu mee om moet gaan zijn ook hele verdrietige en nare dingen, en o zo dubbel terwijl je een nieuw leventje in je buik hebt...

Ik wens je heel veel sterkte
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_73185976
Webkim dat is zonder hormonencircus al iets verdrietigs om mee te worstelen, en nu natuurlijk helemaal. Sterkte
pi_73186231
Nou precies,. het is allemaal zo ontzettend heftig en oneerlijk en verdrietig. En dan je hormonen erbij, en het idee dat je vader de baby niet zal zien. Heel veel sterkte

Hier gaat het ook niet echt lekker eigenlijk. Ik voel me nog steeds echt niet fit. De eerste weken na de bevalling leek het juist heel goed te gaan, maar daarna werd het toch allemaal wat minder. Ik voel me gewoon lichamelijk echt niet zo fijn. Volgens mij heb ik nog erg last van hormonen ofzo, voel me bijna net weer zoals toen ik zwanger was. Bij de minste inspanning krijg ik het al zo warm, en breekt het zweet me uit. En ik ben zo stijf in mn spieren en gewrichten, en last van mn stuitje en schaambeen en weinig energie. Gelukkig is dat niet zo extreem als tijdens mijn zwangerschap.
Ben vanmorgen bij de HA geweest en moest wat bloed laten prikken. Maar ik denk dat ze daar vast ook weer niks in zullen vinden eigenlijk... En maandag weer aan het werk, waar de motivatie toch al voor ontbreekt.
pi_73186430
Die vermoeidheid / fitheid vind ik helemaal niet zo vreemd op zich Tessie; het is nogal een omslag, zo'n uk in je leven. Maar je gewrichten en die stijfheid klinkt wel heel klote.Hopelijk wordt dat snel beter.
Hardloper.
IG @webkim
pi_73189347
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:44 schreef Webkim het volgende:
Seilram!

Tja, ik vind het een beetje gek om hier nu te posten hoe het met mij gaat, terwijl ik niet zo vaak in dit topic te vinden ben. Maar ik moet toch even luchten geloof ik. Het is zo raar om zwanger te zijn terwijl mijn vader terminaal ziek is (en hij de vorige zwangerschap voor zijn leven vocht na een ongeluk).

Ik ben heel verdrietig en boos. Hij is veel te jong, gaat baby 2 waarschijnlijk niet zien en Thomas gaat zich hem niet herinneren. Dat hakt erin bij een zwanger hormonencircus zeg maar. En ik hoop maar dat de vk écht gelijk heeft als ze de negatieve invloed van stress tijdens zwangerschap relativeert.
Webkim wat een ontzettend verdrietige situatie..
  maandag 28 september 2009 @ 19:40:08 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73189644
Webkim
pi_73190340
Ja nou, ik kom hier geen sterktewensen ofzo lospeuteren hoor, geef die allemaal maar aan Snake. Het is alleen dat... het beinvloedt alles zo erg. En daarom zeg ik hier de laatste tijd vaak maar niets of niet wat ik eigenlijk wíl zeggen. En dat ga ik nu anders doen. Het is zwaar kut, dus als er af en toe een sippe post van me voorbij komt weten jullie hoe het zit. En dat is ook wel fijn.
Hardloper.
IG @webkim
pi_73190839
Nou webkim het is toch ook niet niets?!

(is er echt geen kans dat hij de nieuwe baby gaat zien?)
pi_73190999
Ach, ze durven allemaal geen voorspellingen te doen. Maar het komt vanuit de longen, dan is je levensverwachting sowieso al laag. Het is al ver uitgezaaid en hij lijkt met de dag meer pijn te hebben. Euthanasieverklaring is al rond.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 28 september 2009 @ 20:20:06 #273
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73191133
Webkim, wat is dat rot, zeg. Sterkte.
pi_73191151
Pfff, wat is dat triest zeg. Ik vind het echt heel vervelend voor jou. Het leven is niet altijd eerlijk.
pi_73191227
Webkim, dat is heftig. Sterkte.
pi_73191857
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:56 schreef Webkim het volgende:
Ja nou, ik kom hier geen sterktewensen ofzo lospeuteren hoor, geef die allemaal maar aan Snake. Het is alleen dat... het beinvloedt alles zo erg. En daarom zeg ik hier de laatste tijd vaak maar niets of niet wat ik eigenlijk wíl zeggen. En dat ga ik nu anders doen. Het is zwaar kut, dus als er af en toe een sippe post van me voorbij komt weten jullie hoe het zit. En dat is ook wel fijn.
tiep gewoon wat je kwijt wil. zulke dingen zijn zo erg, af en toe je ei kwijt kunnen is gewoon nodig hoor!* knufs*
  maandag 28 september 2009 @ 21:38:54 #277
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73194209
Ach Webkim, wat een rotsituatie zeg. Heel naar en verdrietig en dubbel.
quote:
Ja nou, ik kom hier geen sterktewensen ofzo lospeuteren hoor, geef die allemaal maar aan Snake.
Wat is er met Snake?
pi_73194279
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:38 schreef Moonah het volgende:
[..]

Wat is er met Snake?
zie het bankje
  maandag 28 september 2009 @ 21:42:18 #279
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73194385
Webkim, je hebt wel heel veel zorgen en verdriet deze zwangerschap Sterkte meid! Die kleine gaat jullie vast héél veel geluk brengen straks!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 28 september 2009 @ 21:42:34 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73194398
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:38 schreef Moonah het volgende:
[..]

Wat is er met Snake?
Haar man is zeer ernstig ziek geworden na de sterilisatie afgelopen week.
[OUD SC] het "mijn zondag, wat doe je!" bankje
Hij is inmiddels buiten levensgevaar: [OUD SC] Waar we stilstaan

Sterkte Kim!
pi_73194462
Webkim,
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 28 september 2009 @ 21:46:24 #282
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73194565
Heb het bankje even snel teruggelezen. Mijn god....
pi_73194581
Wat verdrietig en dubbel Webkim
pi_73196142
Webkim

en ook een voor alle andere vermoeide mama's en mama's met spierpijn. Dat jullie je maar snel weer fit mogen voelen

Morgen naar de verloskundige, nacontrole. Ik ben best een beetje zenuwachtig t gat is nog steeds niet dicht en hoewel dr wel nog een stuk hechtdraad tevoorschijn is gekomen heb ik niet het idee dat t einde in zicht is.(sorry voor de details )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73196392
quote:
Pff, moeilijk voor je hoor, zoveel dubbele gevoelend. Ik weet precies hoe je je voelt (door dat 'gedoe' met mijn vriend en al die onzekerheid die er dan bij komt kijken en dat met 20 weken zwangerschap. Gelukkig liep het hier goed af...ik wens jou iig heel veel sterkte de aankomende tijd.
pi_73196825
Wat een verdrietige en moeilijke situatie, Webkim. Heel verdrietig dat hij naar alle waarschijnlijkheid je tweede zoon niet meer kan zien.
Maar de mens kan sterk zijn, hopelijk krijgt hij nog wel de kans.
Hoe bitterzoet moet deze zwangerschap voor je zijn.

Ticootje en Tessie, hopelijk zitten jullie ook snel weer lekkerder in je vel. Ik wens jullie een paar goede nachten toe om mee te beginnen.
pi_73202485
succes bij de vk Huup!

Hier is het nog steeds zo zo. De ene dag voel ik me wel goed, de andere dag helemaal niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73202868
Poeh, ik was niet echt op de hoogte wat hier bij iedereen speelde.
Webkim, veel sterkte! Probeer nog zoveel mogelijk van je vader te genieten!
Snake, ook veel sterkte! Wat een onvoorstelbare situatie, inderdaad net een soap.

Dan valt het hier allemaal nog wel mee, het feit dat mijn man op een operatie aan zijn heup zit te wachten en dat daarom veel op mij terecht komt.........
pi_73202990
Jeetje wat lijkt me dat ontzettend moeilijk Webkim.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_73204550
Koningin, dat lijkt me ook best zwaar. Je kan zulke dingen toch niet met elkaar vergelijken. Duurt het herstel na de operatie ook nog erg lang?

Huup, fijn dat je morgen in elk geval naar de vk kan en dat ze er even naar kan kijken. Hopelijk valt het mee.

Net bij het CB zei die arts ook dat het kan dat mijn hormonen gewoon nog erg in de war zijn en misschien ook de combi met wat stress ofzo en dat ik daar die klachten door heb. Het zweet liep echt met straaltjes van mijn hoofd af daar zeg. Blegh
pi_73204596
koningin, vervelend is dat he? Mijn man had een knieoperatie toen Jen nog niet zo oud was... Ik vond dat toen ook echt wel vervelend, alles kwam op mij aan....
pi_73205029
Koningin dat lijkt me toch ook wel erg zwaar hoor, dat alles dan op jou aankomt. Heb je eventueel wel extra hulp waar je op terug kunt vallen? Want ik neem aan dat na de operatie er ook tijdelijk een stukje zorg voor je man bijkomt voor jou of niet? Sterkte in elk geval, t lijkt me nie makkelijk

Tessie ik mag vandaag naar de vk over een paar uur. Ik ben echt heel benieuwd wat ze er van zegt. Ik hoop ergens dat ze me heel hard uitlacht zo van waar heb je je druk om gemaakt joh dit is volkomen normaal! Dat zou wel fijn zijn, maar ik ben bang voor die hechtingen. Blegh.

Wat rot van dat zweten enzo zeg. Het klinkt wel hormonaal zeg maar. Als je snapt wat ik bedoel. Ik geloof dat er hier ook wel een paar dames zijn die met name 's nachts ontzettend gezweet hebben enzo, scheen toen gewoon bij het ontzwangeren te horen. Misschien heb jij de stomme pech dat het bij jou ook overdag is?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73205077
Oh dan zit ik niet op te letten Huup! Nou fijn dat het nog sneller is dan
Ja ik weet het niet van dat zweten... volgens mij is het na 3 maanden en 2 weken toch niet meer normaal om zo te zweten, overdag of snachts? Of wel?
  dinsdag 29 september 2009 @ 11:18:41 #294
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_73205160
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:15 schreef tessie het volgende:
Ja ik weet het niet van dat zweten... volgens mij is het na 3 maanden en 2 weken toch niet meer normaal om zo te zweten, overdag of snachts? Of wel?
9 mnd ontzwangeren
pi_73205240
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:15 schreef tessie het volgende:
mja ik weet het niet, ik merk wel dat ik voor mn gevoel met name 's nachts meer zweet dan normaal, maar mijn bevalling is een stuk korter geleden dan de jouwe natuurlijk. Maar wat Rottdog zegt zit wel wat in, er staat geloof ik 9 maanden voor ontzwangeren, pas daarna wordt het als niet normaal beschouwd geloof ik.

Vraag anders k_i_m eens, die kon erg mooi over nachtzweet vertellen geloof ik
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73205244
Is dan dan ook 9 maanden zo erg zweten? Nee toch?
pi_73205319
Koningin, mij lijkt het ook wel erg zwaar. Moet hij er lang van genezen? Sterkte iig!

Huupster, succes bij de VK zometeen. Ik hoop ook dat ze gewoon hard moet lachen en zegt dat het normaal is. En zoniet dan hoop ik dat het snel te fixen is.

Tessie, dat klinkt inderdaad als hormonen, maar nu nog? Alhoewel ze zeggen 9 maanden op 9 maanden af, toch? Laat het maar gauw over zijn en dat je je weer lekker in je vel voelt zitten.

Ik heb eindelijk mijn haar geverfd!
Jammer dat er zoveel is uitgevallen alleen en nog steeds valt....
En ik voel me nog steeds belabberd, keelpijn, hoofdpijn, algehele verkoudheid, al 2 weken.
Maar Ko klinkt alleen nog maar een beetje verstopt, hij hoest niet meer!
  dinsdag 29 september 2009 @ 11:26:55 #298
190853 RockabeIIa
pi_73205368
Weet je, ik heb weer enkels!!! Nu al!
pi_73205402
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:21 schreef tessie het volgende:
Is dan dan ook 9 maanden zo erg zweten? Nee toch?
geen idee. Het lijkt me dat het steeds minder erg wordt. Net als wanneer je misselijk bent in t begin van je zwangerschap door de hormonen, dat neemt ook na een maand of 3 af (meestal). Zoiets I guess?
Maar als je er niet gerust op bent zou je dan niet misschien een verloskundige kunnen bellen met die vraag? Een huisarts weet het vast ook wel maar een vk komt natuurlijk veel meer zwangeren tegen enzo lijkt me.
Vervelend hoor

Oeke ook nog steeds ziekjes hopelijk knap je snel weer op. Fijn wel dat Kobus al wat beter is.

Rocks haha, fijn he?!
ik heb dr een kwartier naar zitten kijken ofzo toen
"goh... kijk nou..."
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73205412
Webkim, wat ontzettend verdrietig
Huupske, hoop dat de vk goed nieuws voor je heeft
Tessie, ik heb geen idee, lijkt me erg vervelend om na zo'n tijd nog altijd dat soort klachten te hebben
Koningin, da's ook niet makkelijk vind ik, wanneer jij alles in je uppie moet doen. Dat merk ik hier al, dat het toch best zwaar is met de belachelijke werktijden van mijn vriend (horeca, meestal van 1 uur 's middags tot 1 uur 's nachts weg ).
Oh en ziek zijn met een baby in huis kan dus echt niet. Muhh.
pi_73205565
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:26 schreef RockabeIIa het volgende:
Weet je, ik heb weer enkels!!! Nu al!
Mooi he? Enkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: