abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72424772
Vorig deel: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders deeltje 83

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.

Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.

(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:38:38 #2
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72424804
Nicole
Heeft het geen nut om je bloedwaardes na te kijken op HCG? Ze kunnen dan toch zien of dat aanwezig is, en in een dalende of stijgende lijn?
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:46:10 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_72424951
MeNicole

Wat een onmogelijke keuze ook eigenlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72424962
jeeee menicole... dat zou wel bizar snel zijn. ik hoop 't maar van niet voor je, kan me voorstellen dat dat echt wat al te rap is, alleen al voor je lijf. maar is 't technisch gezien mogelijk, ik bedoel, hebben jullie ook alweer seks gehad dan, als ik zo vrij mag zijn?
pi_72424984
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:46 schreef bixister het volgende:
jeeee menicole... dat zou wel bizar snel zijn. ik hoop 't maar van niet voor je, kan me voorstellen dat dat echt wat al te rap is, alleen al voor je lijf. maar is 't technisch gezien mogelijk, ik bedoel, hebben jullie ook alweer seks gehad dan, als ik zo vrij mag zijn?
en ik vond mijn vraag al raar.
pi_72424990
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:46 schreef bixister het volgende:
jeeee menicole... dat zou wel bizar snel zijn. is 't technisch gezien mogelijk, ik bedoel, hebben jullie ook alweer seks gehad dan, als ik zo vrij mag zijn?
Jij bent gewoon nieuwsgierig.
Anders zou het wel heel onwaarschijnlijk zijn hè.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_72425002
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Nicole
Heeft het geen nut om je bloedwaardes na te kijken op HCG? Ze kunnen dan toch zien of dat aanwezig is, en in een dalende of stijgende lijn?
Ja dat zou ze kunnen doen. Maar haar woorden: Als er nog een stuk placenta is geeft een bloedtest in eerste instantie ook aan dat je zwanger bent omdat met placenta ook HCG in het bloed blijft. En dan zou ik over een tijdje weer bloed moeten prikken dus moet ik ook wachten.

Maar KD zwanger zijn zou idd wel gewoon kunnen. Je kunt na 2 weken na de bevalling weer vruchtbaar zijn. Dus tijd zat geweest om zwanger te worden!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72425020
sorry...
pi_72425038
maar 2 weken na de bevalling heeft men (meestal ) nog geen seks ivm vloeien..dus dat is dan weer niet zo'n rare vraag
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:50:42 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_72425046
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:47 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

en ik vond mijn vraag al raar.
Nouja, zo raar is de vraag toch niet echt Het is wel iets wat over het algemeen nodig is om zwanger te worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72425062
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:50 schreef Troel het volgende:

[..]

Nouja, zo raar is de vraag toch niet echt Het is wel iets wat over het algemeen nodig is om zwanger te worden
als ze geen seks zou hebben gehad..dan zou ze de optie 'zwangerschap'uit kunnen sluiten slimmie
pi_72425076
Als het niet zou kunnen dan zou de keus ook minder moeilijk zijn natuurlijk. Of je moet in onbevlekte ontvangenis geloven
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:52:14 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_72425086
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:51 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

als ze geen seks zou hebben gehad..dan zou ze de optie 'zwangerschap'uit kunnen sluiten slimmie
Voor een groot gedeelte wel natuurlijk Er zijn altijd mensen die onbevlekt zwanger worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72425089
ja maar ik kan me dat gewoon niet voorstellen, vandaar. en 't zou wel helpen om de kans in te schatten op een daadwerkelijke (he wat een toepasselijk woord) zwangerschap.
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:52:59 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_72425108
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:52 schreef bixister het volgende:
ja maar ik kan me dat gewoon niet voorstellen, vandaar. en 't zou wel helpen om de kans in te schatten op een daadwerkelijke (he wat een toepasselijk woord) zwangerschap.
Ik kan me seks sowieso niet voorstellen. Dat vieze gedoe. Bah
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72425119
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:51 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nou ja, 't is maar hoe je 'seks' definieert, om met Clinton te spreken (kent u de uitdrukking "van Bill gaan"? ).
pi_72425135
hehe doe dan maar niet troel. die voorstelling dan he.

excuses voor de topicvervuiling, ik zal m'n mond verder houden.
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:54:27 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_72425148
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:53 schreef bixister het volgende:
hehe doe dan maar niet troel. die voorstelling dan he.
Je maakt het idee nu wel nog smeriger he

En inderdaad, sorry
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72425161
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:50 schreef Kleurdoos het volgende:
maar 2 weken na de bevalling heeft men (meestal ) nog geen seks ivm vloeien..dus dat is dan weer niet zo'n rare vraag
Men heeft dan alweer vaker sex dan je denkt vertelde de gyn. Ze zag dit soort gevallen heel veel bij verse moeders die bv geven

En ja hier zou een zwangerschpa dus idd wel weer kunnen. Anders was de keus van het innemen van die pillen als snel gemaakt
pi_72425163
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:52 schreef bixister het volgende:
nouja hoogstens een zwangerschap van 2 weken.. want ik vloeide 6-8 weken behoorlijk.. en ik ehzou er niet bovenopopspringen dan zeg maar

maar toen het vloeien stopte wel hoor
seks is kickass
pi_72425197
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:55 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Men heeft dan alweer vaker sex dan je denkt vertelde de gyn. Ze zag dit soort gevallen heel veel bij verse moeders die bv geven
oke..

maargoed, iig sterkte
pi_72425211
Ik heb na de bevalling heel weinig bloedverlies gehad. Dat is pas sinds een 1,5 week heel erg
pi_72425284
En daar begon de VK dan wel over tijdens het laatste huisbezoek Niks over in bad gaan of tampons alleen over anticonceptie. Mijn anticonceptie lag op dat moment in de box te spelen

Maar serieus, moeilijke keus Nicole. Succes ermee
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72425302
mazzel
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 10:02:50 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_72425324
Mijn anticonceptie, oftewel anticasceptie zit gewoon op school. Ik snap niet waarom hij een eigen bed in zn kamer heeft staan
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_72425419
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:57 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb na de bevalling heel weinig bloedverlies gehad. Dat is pas sinds een 1,5 week heel erg
Maar als je nu pas sinds 1,5 week weer veel bloedverlies hebt, lijkt het me dat er geen sprake is van een zwangerschap, toch?

Ik vind het snel hoor, alweer seks ik ben zover nog niet, heb zelfs nog wel wat pijn in mijn kruis hier en daar.

Ow ja, speaking of which en even iets anders: ik las van alles over nagesprekken over de bevalling enzo en de nacontrole.
Ik zit een beetje in dubio: het ziekenhuis/de gyn hebben niets gezegd over een controle, ik kan bij de vk op controle of bij de ha. Echter: ik heb ze alledrie (gyn/vk/ha) nog maar 1 keer gezien. NIemand die ik dus echt goed ken, maar ook niemand die gezegd heeft dat er nog een controle moet/kan. Wat zouden jullie doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72425424
oei MeNicole pfoe wat een moeilijke keuze dan.
Ik durf geen seks te hebben voordat die cerazette-pil hier in huis is dit is dus echt een situatie (en een keuze) die ik koste wat kost wil vermijden...

LL. wat vervelend die situatie zo.

Mefke, speciaal voor jou dan
Zo was het
en zo is het nu

t komt goed, echt
ik ben nog niet alles kwijt, ik kan nog steeds putten in mn been drukken, maar de vorm van mn voet is weer een beetje herkenbaar en das wel erg fijn!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72425467
huup wat een verschil

en mag je eigenlijk wel seksen? aangezien die open wond er zit?
Ik heb dus 8 weken gewacht..ook omdat ik bang was dat het zou kunnen gaan infecteren..als bad en tampon al niet mogen..
pi_72425495
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar als je nu pas sinds 1,5 week weer veel bloedverlies hebt, lijkt het me dat er geen sprake is van een zwangerschap, toch?

Ik vind het snel hoor, alweer seks ik ben zover nog niet, heb zelfs nog wel wat pijn in mijn kruis hier en daar.

Ow ja, speaking of which en even iets anders: ik las van alles over nagesprekken over de bevalling enzo en de nacontrole.
Ik zit een beetje in dubio: het ziekenhuis/de gyn hebben niets gezegd over een controle, ik kan bij de vk op controle of bij de ha. Echter: ik heb ze alledrie (gyn/vk/ha) nog maar 1 keer gezien. NIemand die ik dus echt goed ken, maar ook niemand die gezegd heeft dat er nog een controle moet/kan. Wat zouden jullie doen?
Dat bloeverlies kan nog gewoon van de bevalling zijn. Tis nooit echt helemaal over geweest. Alleen een tijd iets minder!

Als je er behoefte aan hebt om nog ens over de bevalling enzo te praten en je bloeddruk enzo nog een na te laten kijken zou ik gaan naar degene die de bevalling uiteindelijk gedaan heeft!!
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:11:12 #30
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72425500
Huup Wat een stronkbenen had je mens
miss_sly..nacontrole is niet verplicht. Het is meer voor als je nog vragen hebt over de bevalling, of nog steeds last van ongemakken nav de bevalling..
Ik ben nooit geweest iig
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72425561
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben wel op nacontrole gegaan bij de gyn en toen kwamen ze er dus achter dat ik een curretage nodig had. Verder vond ik het, als ik heel eerlijk ben, een niet erg nuttig bezoek...
pi_72425600
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:11 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Dat bloeverlies kan nog gewoon van de bevalling zijn. Tis nooit echt helemaal over geweest. Alleen een tijd iets minder!

Als je er behoefte aan hebt om nog ens over de bevalling enzo te praten en je bloeddruk enzo nog een na te laten kijken zou ik gaan naar degene die de bevalling uiteindelijk gedaan heeft!!
Als het nooit weggeweest is, is de kans dan juisniet heel erg groot dat het een stukje placenta is dat is achtergebleven?

Mja, ik heb niet echt de behoefte erover te praten nog ofzo, maar ik heb dus nog wel wat last van mijn kruis bijv en ik vraag me af of dat normaal is en hoe lang dat kan duren. Maar eigenlijk heb ik weinig zin om met wie dan ook van die onbekenden te gaan praten

TF, dat het niet verplicht is, dacht ik al, en ik wilde dus ook niet. Maar nu krijg ik toch weer last van mijn kruis en wat andere kleine dingetjes, dus vandaar mijn vraag.
pi_72425631
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:15 schreef miss_sly het volgende:
TF, dat het niet verplicht is, dacht ik al, en ik wilde dus ook niet. Maar nu krijg ik toch weer last van mijn kruis en wat andere kleine dingetjes, dus vandaar mijn vraag.
Dan zou ik toch even gaan hoor!
pi_72425665
Holymoly Huup, wat een worstepootjes Toch fijn dat je nu bevallen bent he ?

MeNicole geen passend advies maar kan me voorstellen dat het erg dubbel is.
pi_72425675
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als het nooit weggeweest is, is de kans dan juisniet heel erg groot dat het een stukje placenta is dat is achtergebleven?
Ja ik vind van wel Maar doordat de gyn het niet zeker wist ben ik zelf ook gaan twijfelen. Ik vind het gewoon raar dat je 1,5 maand na de bevalling nog steeds gewoon helder rood bloedverlies hebt. De kraamhulp en vlos zeiden beide dat het wel tot 8 weken kon duren maar dan moest het toch echt wel al oud bloed zijn. Zo niet dan is er iets aan de hand.
Ik ga er stiekum (kop in het zand steekt) ook gewoon vanuit dat het toch nog dat stukje placenta is die ze misten!!
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 10:29:03 #36
7074 moussy
kuttekop
pi_72425873
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:11 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

iehl..
Maar een eisprong is dan toch haast onmogelijk als je al die tijd al bloedverlies had, meer of minder maakt dan niet uit lijkt mij, bloed is bloed.
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:19 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ik ga er stiekum (kop in het zand steekt) ook gewoon vanuit dat het toch nog dat stukje placenta is die ze misten!!
Mnou, met al dat bloed en een missend stuk lijkt het me écht haast onmogelijk dat je zwanger bent. MAar ja, ik ben geen gyn, godzijdank
pi_72425907
jeetje MeNecole...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72426600
@ huup: ooooo er is echt hoop! Juh! (al heb ik het toch echt niet zo erg als jij gehad hebt...)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_72426685
Huup wat een verschil zeg!

Menicole
pi_72427822
vroeger was er standaard nacontrole bij 6 weken. later hebben ze dat dus veranderd, volgens mij voornamelijk uit bezuinigingsoverwegingen. het kan in elk geval geen kwaad om nog even te gaan. bij wie was je tijdens je zwangerschap onder controle, miss_sly, een vk of een gynaecoloog?
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:00:28 #41
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72428150
Moussy een echte schippert vaart ook door de rode zee

Miss_sly ik zou ook die ancontrole doen hoor, en doen waar jij je het prettigste bij voelt ook al is dat lastig als je ze eik allen maar 1 maal gezien hebt.
Misschien kun je de vragen die je hebt opschrijven, en vandaarui beredeneren wie voor jou/jullie gevoel het beste die antwoorden kan geven
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 12:05:55 #42
7074 moussy
kuttekop
pi_72428277
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:00 schreef _evenstar_ het volgende:
Moussy een echte schippert vaart ook door de rode zee
Ja ik weet, maar piemel bij open wond roeren is toch nog meer iehl dan de rode zee, ook al is dat ook niet mijn ding zeg maar
quote:
Miss_sly ik zou ook die ancontrole doen hoor, en doen waar jij je het prettigste bij voelt ook al is dat lastig als je ze eik allen maar 1 maal gezien hebt.
Misschien kun je de vragen die je hebt opschrijven, en vandaarui beredeneren wie voor jou/jullie gevoel het beste die antwoorden kan geven
Ik heb de nacontrole's fijn door mn eigen huisarts laten doen. Was die ook meteen op de hoogte van al mijn nukken fliebertjes en pijntjes
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:07:56 #43
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72428315
ik mot der ook niet aan denken hoor

Ik moets anar de gyn ivm keizersnede dus ik had die keus niet maar denk als ik wel die keus zou hebben het idd huisarts zou worden, puur gevoelsmatig dan
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72428368
menicole dat je er maar uit mag komen.
Huup wat een verschil.

hier lichamelijk weer bijna op gwicht na de oude.
dan merk je ook dat het herstel zonder hechtingen ed naar mijn gevoel veel vlotter gaat.

het andere gevoel blijft, maar met steeds meer geniet momenten.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72428390
MissSly, kan je niet gewoon naar je eigen vk? Die heb je toch wel al vaker gezien of niet?

MeNicole, jeetje zeg! En ik vind het wel raar dat ze het zo doen en je niet wat meer zekerheid kunnen geven over wat het nu is...

Huup! Elke keer schrik ik weer van die foto´s van jouw pootjes, maar jeetje, wat een verschil nu al zeg! Ziet er nu al een heeeeel stuk beter uit.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72428540
Huup wat een verschil zeg die pootjes! Stuk beter nu of niet?

MeNicole, raar die onzekerheid... .

Bar, nu alweer bijna op gewicht, netjes. Ik moet nog wel wat, maar ik kon gister mn oude broek wel weer (zij het met moeite) dichtkrijgen. Echt lekker zit het nog niet, dus nog maar mooi ff mn positiespijkerbroek. Maar ik heb nu in elk geval een broek achter de hand voor als deze in de was moet . En ik ga binnenkort even shoppen met mn moeder, want al mn shirts zijn te kort... .
Ik hoop dat die voorgevel nog wel een beetje terugkrimpt hoor...

Miss_sly, ik zou geloof ik ook kiezen voor degene waar je je het prettigst bij voelt, maar als je nog wat klachten hebt zou ik denk ik toch wel op nacontrole gaan...
Fake it till you make it...
pi_72428624
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:17 schreef Nijna het volgende:

Bar, nu alweer bijna op gewicht, netjes. Ik moet nog wel wat, maar ik kon gister mn oude broek wel weer (zij het met moeite) dichtkrijgen. Echt lekker zit het nog niet, dus nog maar mooi ff mn positiespijkerbroek. Maar ik heb nu in elk geval een broek achter de hand voor als deze in de was moet . En ik ga binnenkort even shoppen met mn moeder, want al mn shirts zijn te kort... .
Ik hoop dat die voorgevel nog wel een beetje terugkrimpt hoor...
juist niet Nijna

pas echt niks nog, ja de broeken van m'n vriend, en de positiekleding.
ben ook erg aangekomen hoor de zwangerschap, en lichamelijk best veranderd vooral op m'n heupen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72428731
Nou, het punt is dus dat ik me bij niemand echt op m'n gemak voel, want ik heb bij niemand lang genoeg onder controle gezeten. Begonnen in het VU, daarna toch naar de vk waar ik er drie van de vier 1 keer heb gezien, toen toch naar het OLVG ivm zwangerschapsdiabetes. En ik heb de ha ook pas 1 keer gezien, omdat ik nooit iets heb en pas 1,5 jaar hier woon

Maar op zich hebben jullie gelijk: als ik nog vragen of klachten heb, moet ik eigenlijk gewoon gaan, he...zucht
pi_72428938
Miss, ik zou naar de VK gaan, dat zijn allemaal wel leuke meiden en toen ik ging vroegen ze ook wie ik wilde zien. Kun je toch een beetje kiezen.

MeNicole, tjemig.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:03:31 #50
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72438476
MeNicole
Niet mieten! Door gieten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties