abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72424772
Vorig deel: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders deeltje 83

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.

Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.

(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:38:38 #2
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72424804
Nicole
Heeft het geen nut om je bloedwaardes na te kijken op HCG? Ze kunnen dan toch zien of dat aanwezig is, en in een dalende of stijgende lijn?
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:46:10 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_72424951
MeNicole

Wat een onmogelijke keuze ook eigenlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72424962
jeeee menicole... dat zou wel bizar snel zijn. ik hoop 't maar van niet voor je, kan me voorstellen dat dat echt wat al te rap is, alleen al voor je lijf. maar is 't technisch gezien mogelijk, ik bedoel, hebben jullie ook alweer seks gehad dan, als ik zo vrij mag zijn?
pi_72424984
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:46 schreef bixister het volgende:
jeeee menicole... dat zou wel bizar snel zijn. ik hoop 't maar van niet voor je, kan me voorstellen dat dat echt wat al te rap is, alleen al voor je lijf. maar is 't technisch gezien mogelijk, ik bedoel, hebben jullie ook alweer seks gehad dan, als ik zo vrij mag zijn?
en ik vond mijn vraag al raar.
pi_72424990
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:46 schreef bixister het volgende:
jeeee menicole... dat zou wel bizar snel zijn. is 't technisch gezien mogelijk, ik bedoel, hebben jullie ook alweer seks gehad dan, als ik zo vrij mag zijn?
Jij bent gewoon nieuwsgierig.
Anders zou het wel heel onwaarschijnlijk zijn hè.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_72425002
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Nicole
Heeft het geen nut om je bloedwaardes na te kijken op HCG? Ze kunnen dan toch zien of dat aanwezig is, en in een dalende of stijgende lijn?
Ja dat zou ze kunnen doen. Maar haar woorden: Als er nog een stuk placenta is geeft een bloedtest in eerste instantie ook aan dat je zwanger bent omdat met placenta ook HCG in het bloed blijft. En dan zou ik over een tijdje weer bloed moeten prikken dus moet ik ook wachten.

Maar KD zwanger zijn zou idd wel gewoon kunnen. Je kunt na 2 weken na de bevalling weer vruchtbaar zijn. Dus tijd zat geweest om zwanger te worden!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72425020
sorry...
pi_72425038
maar 2 weken na de bevalling heeft men (meestal ) nog geen seks ivm vloeien..dus dat is dan weer niet zo'n rare vraag
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:50:42 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_72425046
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:47 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

en ik vond mijn vraag al raar.
Nouja, zo raar is de vraag toch niet echt Het is wel iets wat over het algemeen nodig is om zwanger te worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72425062
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:50 schreef Troel het volgende:

[..]

Nouja, zo raar is de vraag toch niet echt Het is wel iets wat over het algemeen nodig is om zwanger te worden
als ze geen seks zou hebben gehad..dan zou ze de optie 'zwangerschap'uit kunnen sluiten slimmie
pi_72425076
Als het niet zou kunnen dan zou de keus ook minder moeilijk zijn natuurlijk. Of je moet in onbevlekte ontvangenis geloven
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:52:14 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_72425086
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:51 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

als ze geen seks zou hebben gehad..dan zou ze de optie 'zwangerschap'uit kunnen sluiten slimmie
Voor een groot gedeelte wel natuurlijk Er zijn altijd mensen die onbevlekt zwanger worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72425089
ja maar ik kan me dat gewoon niet voorstellen, vandaar. en 't zou wel helpen om de kans in te schatten op een daadwerkelijke (he wat een toepasselijk woord) zwangerschap.
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:52:59 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_72425108
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:52 schreef bixister het volgende:
ja maar ik kan me dat gewoon niet voorstellen, vandaar. en 't zou wel helpen om de kans in te schatten op een daadwerkelijke (he wat een toepasselijk woord) zwangerschap.
Ik kan me seks sowieso niet voorstellen. Dat vieze gedoe. Bah
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72425119
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:51 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nou ja, 't is maar hoe je 'seks' definieert, om met Clinton te spreken (kent u de uitdrukking "van Bill gaan"? ).
pi_72425135
hehe doe dan maar niet troel. die voorstelling dan he.

excuses voor de topicvervuiling, ik zal m'n mond verder houden.
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:54:27 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_72425148
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:53 schreef bixister het volgende:
hehe doe dan maar niet troel. die voorstelling dan he.
Je maakt het idee nu wel nog smeriger he

En inderdaad, sorry
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72425161
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:50 schreef Kleurdoos het volgende:
maar 2 weken na de bevalling heeft men (meestal ) nog geen seks ivm vloeien..dus dat is dan weer niet zo'n rare vraag
Men heeft dan alweer vaker sex dan je denkt vertelde de gyn. Ze zag dit soort gevallen heel veel bij verse moeders die bv geven

En ja hier zou een zwangerschpa dus idd wel weer kunnen. Anders was de keus van het innemen van die pillen als snel gemaakt
pi_72425163
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:52 schreef bixister het volgende:
nouja hoogstens een zwangerschap van 2 weken.. want ik vloeide 6-8 weken behoorlijk.. en ik ehzou er niet bovenopopspringen dan zeg maar

maar toen het vloeien stopte wel hoor
seks is kickass
pi_72425197
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:55 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Men heeft dan alweer vaker sex dan je denkt vertelde de gyn. Ze zag dit soort gevallen heel veel bij verse moeders die bv geven
oke..

maargoed, iig sterkte
pi_72425211
Ik heb na de bevalling heel weinig bloedverlies gehad. Dat is pas sinds een 1,5 week heel erg
pi_72425284
En daar begon de VK dan wel over tijdens het laatste huisbezoek Niks over in bad gaan of tampons alleen over anticonceptie. Mijn anticonceptie lag op dat moment in de box te spelen

Maar serieus, moeilijke keus Nicole. Succes ermee
pi_72425302
mazzel
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 10:02:50 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_72425324
Mijn anticonceptie, oftewel anticasceptie zit gewoon op school. Ik snap niet waarom hij een eigen bed in zn kamer heeft staan
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_72425419
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:57 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb na de bevalling heel weinig bloedverlies gehad. Dat is pas sinds een 1,5 week heel erg
Maar als je nu pas sinds 1,5 week weer veel bloedverlies hebt, lijkt het me dat er geen sprake is van een zwangerschap, toch?

Ik vind het snel hoor, alweer seks ik ben zover nog niet, heb zelfs nog wel wat pijn in mijn kruis hier en daar.

Ow ja, speaking of which en even iets anders: ik las van alles over nagesprekken over de bevalling enzo en de nacontrole.
Ik zit een beetje in dubio: het ziekenhuis/de gyn hebben niets gezegd over een controle, ik kan bij de vk op controle of bij de ha. Echter: ik heb ze alledrie (gyn/vk/ha) nog maar 1 keer gezien. NIemand die ik dus echt goed ken, maar ook niemand die gezegd heeft dat er nog een controle moet/kan. Wat zouden jullie doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72425424
oei MeNicole pfoe wat een moeilijke keuze dan.
Ik durf geen seks te hebben voordat die cerazette-pil hier in huis is dit is dus echt een situatie (en een keuze) die ik koste wat kost wil vermijden...

LL. wat vervelend die situatie zo.

Mefke, speciaal voor jou dan
Zo was het
en zo is het nu

t komt goed, echt
ik ben nog niet alles kwijt, ik kan nog steeds putten in mn been drukken, maar de vorm van mn voet is weer een beetje herkenbaar en das wel erg fijn!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72425467
huup wat een verschil

en mag je eigenlijk wel seksen? aangezien die open wond er zit?
Ik heb dus 8 weken gewacht..ook omdat ik bang was dat het zou kunnen gaan infecteren..als bad en tampon al niet mogen..
pi_72425495
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar als je nu pas sinds 1,5 week weer veel bloedverlies hebt, lijkt het me dat er geen sprake is van een zwangerschap, toch?

Ik vind het snel hoor, alweer seks ik ben zover nog niet, heb zelfs nog wel wat pijn in mijn kruis hier en daar.

Ow ja, speaking of which en even iets anders: ik las van alles over nagesprekken over de bevalling enzo en de nacontrole.
Ik zit een beetje in dubio: het ziekenhuis/de gyn hebben niets gezegd over een controle, ik kan bij de vk op controle of bij de ha. Echter: ik heb ze alledrie (gyn/vk/ha) nog maar 1 keer gezien. NIemand die ik dus echt goed ken, maar ook niemand die gezegd heeft dat er nog een controle moet/kan. Wat zouden jullie doen?
Dat bloeverlies kan nog gewoon van de bevalling zijn. Tis nooit echt helemaal over geweest. Alleen een tijd iets minder!

Als je er behoefte aan hebt om nog ens over de bevalling enzo te praten en je bloeddruk enzo nog een na te laten kijken zou ik gaan naar degene die de bevalling uiteindelijk gedaan heeft!!
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:11:12 #30
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72425500
Huup Wat een stronkbenen had je mens
miss_sly..nacontrole is niet verplicht. Het is meer voor als je nog vragen hebt over de bevalling, of nog steeds last van ongemakken nav de bevalling..
Ik ben nooit geweest iig
pi_72425561
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben wel op nacontrole gegaan bij de gyn en toen kwamen ze er dus achter dat ik een curretage nodig had. Verder vond ik het, als ik heel eerlijk ben, een niet erg nuttig bezoek...
pi_72425600
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:11 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Dat bloeverlies kan nog gewoon van de bevalling zijn. Tis nooit echt helemaal over geweest. Alleen een tijd iets minder!

Als je er behoefte aan hebt om nog ens over de bevalling enzo te praten en je bloeddruk enzo nog een na te laten kijken zou ik gaan naar degene die de bevalling uiteindelijk gedaan heeft!!
Als het nooit weggeweest is, is de kans dan juisniet heel erg groot dat het een stukje placenta is dat is achtergebleven?

Mja, ik heb niet echt de behoefte erover te praten nog ofzo, maar ik heb dus nog wel wat last van mijn kruis bijv en ik vraag me af of dat normaal is en hoe lang dat kan duren. Maar eigenlijk heb ik weinig zin om met wie dan ook van die onbekenden te gaan praten

TF, dat het niet verplicht is, dacht ik al, en ik wilde dus ook niet. Maar nu krijg ik toch weer last van mijn kruis en wat andere kleine dingetjes, dus vandaar mijn vraag.
pi_72425631
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:15 schreef miss_sly het volgende:
TF, dat het niet verplicht is, dacht ik al, en ik wilde dus ook niet. Maar nu krijg ik toch weer last van mijn kruis en wat andere kleine dingetjes, dus vandaar mijn vraag.
Dan zou ik toch even gaan hoor!
pi_72425665
Holymoly Huup, wat een worstepootjes Toch fijn dat je nu bevallen bent he ?

MeNicole geen passend advies maar kan me voorstellen dat het erg dubbel is.
pi_72425675
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als het nooit weggeweest is, is de kans dan juisniet heel erg groot dat het een stukje placenta is dat is achtergebleven?
Ja ik vind van wel Maar doordat de gyn het niet zeker wist ben ik zelf ook gaan twijfelen. Ik vind het gewoon raar dat je 1,5 maand na de bevalling nog steeds gewoon helder rood bloedverlies hebt. De kraamhulp en vlos zeiden beide dat het wel tot 8 weken kon duren maar dan moest het toch echt wel al oud bloed zijn. Zo niet dan is er iets aan de hand.
Ik ga er stiekum (kop in het zand steekt) ook gewoon vanuit dat het toch nog dat stukje placenta is die ze misten!!
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 10:29:03 #36
7074 moussy
kuttekop
pi_72425873
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:11 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

iehl..
Maar een eisprong is dan toch haast onmogelijk als je al die tijd al bloedverlies had, meer of minder maakt dan niet uit lijkt mij, bloed is bloed.
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:19 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ik ga er stiekum (kop in het zand steekt) ook gewoon vanuit dat het toch nog dat stukje placenta is die ze misten!!
Mnou, met al dat bloed en een missend stuk lijkt het me écht haast onmogelijk dat je zwanger bent. MAar ja, ik ben geen gyn, godzijdank
pi_72425907
jeetje MeNecole...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72426600
@ huup: ooooo er is echt hoop! Juh! (al heb ik het toch echt niet zo erg als jij gehad hebt...)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_72426685
Huup wat een verschil zeg!

Menicole
pi_72427822
vroeger was er standaard nacontrole bij 6 weken. later hebben ze dat dus veranderd, volgens mij voornamelijk uit bezuinigingsoverwegingen. het kan in elk geval geen kwaad om nog even te gaan. bij wie was je tijdens je zwangerschap onder controle, miss_sly, een vk of een gynaecoloog?
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:00:28 #41
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72428150
Moussy een echte schippert vaart ook door de rode zee

Miss_sly ik zou ook die ancontrole doen hoor, en doen waar jij je het prettigste bij voelt ook al is dat lastig als je ze eik allen maar 1 maal gezien hebt.
Misschien kun je de vragen die je hebt opschrijven, en vandaarui beredeneren wie voor jou/jullie gevoel het beste die antwoorden kan geven
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 12:05:55 #42
7074 moussy
kuttekop
pi_72428277
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:00 schreef _evenstar_ het volgende:
Moussy een echte schippert vaart ook door de rode zee
Ja ik weet, maar piemel bij open wond roeren is toch nog meer iehl dan de rode zee, ook al is dat ook niet mijn ding zeg maar
quote:
Miss_sly ik zou ook die ancontrole doen hoor, en doen waar jij je het prettigste bij voelt ook al is dat lastig als je ze eik allen maar 1 maal gezien hebt.
Misschien kun je de vragen die je hebt opschrijven, en vandaarui beredeneren wie voor jou/jullie gevoel het beste die antwoorden kan geven
Ik heb de nacontrole's fijn door mn eigen huisarts laten doen. Was die ook meteen op de hoogte van al mijn nukken fliebertjes en pijntjes
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:07:56 #43
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72428315
ik mot der ook niet aan denken hoor

Ik moets anar de gyn ivm keizersnede dus ik had die keus niet maar denk als ik wel die keus zou hebben het idd huisarts zou worden, puur gevoelsmatig dan
pi_72428368
menicole dat je er maar uit mag komen.
Huup wat een verschil.

hier lichamelijk weer bijna op gwicht na de oude.
dan merk je ook dat het herstel zonder hechtingen ed naar mijn gevoel veel vlotter gaat.

het andere gevoel blijft, maar met steeds meer geniet momenten.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72428390
MissSly, kan je niet gewoon naar je eigen vk? Die heb je toch wel al vaker gezien of niet?

MeNicole, jeetje zeg! En ik vind het wel raar dat ze het zo doen en je niet wat meer zekerheid kunnen geven over wat het nu is...

Huup! Elke keer schrik ik weer van die foto´s van jouw pootjes, maar jeetje, wat een verschil nu al zeg! Ziet er nu al een heeeeel stuk beter uit.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72428540
Huup wat een verschil zeg die pootjes! Stuk beter nu of niet?

MeNicole, raar die onzekerheid... .

Bar, nu alweer bijna op gewicht, netjes. Ik moet nog wel wat, maar ik kon gister mn oude broek wel weer (zij het met moeite) dichtkrijgen. Echt lekker zit het nog niet, dus nog maar mooi ff mn positiespijkerbroek. Maar ik heb nu in elk geval een broek achter de hand voor als deze in de was moet . En ik ga binnenkort even shoppen met mn moeder, want al mn shirts zijn te kort... .
Ik hoop dat die voorgevel nog wel een beetje terugkrimpt hoor...

Miss_sly, ik zou geloof ik ook kiezen voor degene waar je je het prettigst bij voelt, maar als je nog wat klachten hebt zou ik denk ik toch wel op nacontrole gaan...
Fake it till you make it...
pi_72428624
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:17 schreef Nijna het volgende:

Bar, nu alweer bijna op gewicht, netjes. Ik moet nog wel wat, maar ik kon gister mn oude broek wel weer (zij het met moeite) dichtkrijgen. Echt lekker zit het nog niet, dus nog maar mooi ff mn positiespijkerbroek. Maar ik heb nu in elk geval een broek achter de hand voor als deze in de was moet . En ik ga binnenkort even shoppen met mn moeder, want al mn shirts zijn te kort... .
Ik hoop dat die voorgevel nog wel een beetje terugkrimpt hoor...
juist niet Nijna

pas echt niks nog, ja de broeken van m'n vriend, en de positiekleding.
ben ook erg aangekomen hoor de zwangerschap, en lichamelijk best veranderd vooral op m'n heupen.
pi_72428731
Nou, het punt is dus dat ik me bij niemand echt op m'n gemak voel, want ik heb bij niemand lang genoeg onder controle gezeten. Begonnen in het VU, daarna toch naar de vk waar ik er drie van de vier 1 keer heb gezien, toen toch naar het OLVG ivm zwangerschapsdiabetes. En ik heb de ha ook pas 1 keer gezien, omdat ik nooit iets heb en pas 1,5 jaar hier woon

Maar op zich hebben jullie gelijk: als ik nog vragen of klachten heb, moet ik eigenlijk gewoon gaan, he...zucht
pi_72428938
Miss, ik zou naar de VK gaan, dat zijn allemaal wel leuke meiden en toen ik ging vroegen ze ook wie ik wilde zien. Kun je toch een beetje kiezen.

MeNicole, tjemig.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:03:31 #50
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72438476
MeNicole
Niet mieten! Door gieten!
pi_72443044
muh, minidipje hier.
Mn ouders waren hier net en mn moeder begon al met dat ze A. vast wilde houden. Waarop mn lief zei dat we dat liever niet doen als ze ligt te slapen (wakker maken om vastgehouden te worden dus.) en het werd me niet met zoveel woorden gezegd maar het werd me niet bepaald in dank afgenomen om het zacht uit te drukken.
Ja maar! Ik heb haar pas 1 keer vastgehouden en mupmupmup enzo. Bleh, ik voel me er rot over want het is niet zo dat ik niet wil dat mn moeder mn meisje vast houdt, helemaal niet zelfs. Ik wil gewoon dat mn meiske goed slaapt. Vanmiddag had ze toch weer last van dr krampjes en dr buikje enzo, als ze dan eindelijk net een drie kwartiertjes tevreden ligt te slapen na een uur of 2 huilen vind ik het zo sneu om haar dan wakker te maken omdat oma zo nodig vast moet houden. Ik weet namelijk ook dat ik dan als ze weg zijn weer drie uur met een huilende oversture baby zit.

Heb dat wel aan mn moeder uitgeprobeerd te leggen en ze accepteerd het wel een soort van maar ik zie wel aan dr dat ze het me kwalijk neemt. Alsof ik me niet zo aan moet stellen ofzo zeg maar. niet leuk en nu voel ik me idd een aansteller
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72443103
NIks aansteller huup! Ik vind het niet meer dan normaal dat je je kindje lekker laat slapen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72443142
Je bent geen aansteller huup!!!
Tess us bijna 3 maanden en mijn schoonmoeder heeft Tess nog maar 1 of 2x vastgehad omdat ze meestal ligt te slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:31:30 #54
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72443176
Ik ook Huup . Ook als ze niet gehuild zou hebben of krampjes of wat dan ook. Ik vind gewoon sowieso dat je een baby niet wakker maakt, behalve voor een voeding of ritme ofzo. Maar dan altijd alleen maar op initiatief van de ouders .
  † In Memoriam † vrijdag 4 september 2009 @ 20:31:40 #55
7074 moussy
kuttekop
pi_72443184
Huupje ik vind je reaktie heel normaal hoor en anders slinger je de 3R's maar om haar oren, zoals vroeger
pi_72443427
huup, ik vind dat je gelijk hebt hoor! maakt niet dat je je er niet rot bij voelt, maar je doet wat het beste is voor je meisje. als jemoeder dat niet begrijpt is dat alleen maar jammer voor haar.

voor jou en je meisje
pi_72443648
Huup trek je er niets van aan hoor! Je doet het hardstikke goed.
Oma's zijn een beetje raar heb ik al gemerkt.

Ik had vanmiddag iets dergelijks had met mijn beste vriendinnetje, die geen kindjes heeft, maar het vrij stom leek te vinden dat ik nog niet naar allerlei toneelstukken ging kijken maar dat ik liever leuke dingen met Ko en manlief doe, en hem nog niet wil achterlaten.

Iig niet voor iets wat ik helemaal de moeite niet waard vond.

Voelde me ineens zo'n huismuts en heulemaal niet de flitsende ik-doe- allerlei-leuke-dingen-en-ben-ook-nog-een-beetje-moeder-carriere-vrouw.
Misschien moeten we er allebei aan wennen dat ik nu even vooral mama ben.
Het lijkt wel of ze het soms gewoon vergeet.
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:43:41 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72443663
sluit me volledig bij de andere dames aan
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:52:26 #59
108648 cattie
lieve moeder
pi_72443965
Huup, ik vind het heel goed dat je het zo doet. En oma's hebben volgens mij ook last van hun hormonen. Ze bedoelt het waarschijnlijk helemaal niet naar, maar ze is ook zo blij met haar kleinkind en wil haar graag vasthouden omdat ze zoveel van haar houdt. Denk ik.

Oeke, volgens mij is het voor mensen met kinderen soms moeilijk te begrijpen wat voor impact het heeft. Vooral met nog een jonge baby. Ik heb me gisteren afgemeld voor het sectoruitje op mijn werk, want ik had helemaal geen zin om naast de hele dag ook nog de hele avond weg te zijn bij mijn kleintjes.
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:55:32 #60
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72444109
Wehehehe Huup, jouw moeder vindt jou een aansteller!?? Die van mij mocht de eerste maand mijn kind niet eens vasthouden!! Ik had daar heel erg veel moeite mee, in mijn hoofd was de navelstreng nog niet door

Maar ik vind dat je groot gelijk hebt. Als ze slaapt, dan slaapt ze! Klaar, niks geen gehannes met een slapend kind. Kom op zeg, iemand moet mij eens wakker maken Jammer voor je moeder dat zij zich zo voelt, maar dat gaat echt wel over hoor Huup. Maak je niet druk meid, geniet van je meisje

En Oeke, dat komt allemaal weer wel. Nu is Kobus gewoon het belangrijkst!
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:03:10 #61
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_72444355
Huup, ik sluit aan in de rij, groot gelijk heb je! Ik heb zoiets gehad met het geven van de gekolfde melk, in de eerste week ook. Het is niet leuk, maar wel de beste keus voor je meisje en jullie zelf.

En mag ik even zeggen dat ik zo geniet van mijn peuter! We hebben best wel een drukke periode achter de rug, met veel driftbuien en zo. Dat merk je achteraf eigenlijk pas op, omdat het dan ineens weer zoveel leuker is!
En als hij dan tijdens het eten van zijn pizzaatje zegt: "Dankjewel mama, ik vind het héél lekker!" dan ben ik zo trots! (ook al is het een supermarktpizza )
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:18:05 #62
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_72444888
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:30 schreef Vicky het volgende:
Je bent geen aansteller huup!!!
Tess us bijna 3 maanden en mijn schoonmoeder heeft Tess nog maar 1 of 2x vastgehad omdat ze meestal ligt te slapen.
Ik heb haar lekker ook al vastgehad (niet je schoonmoeder maar Tess)

Groot gelijk hoor Huup!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_72444923
dankjulliewel lief!

er werd me gewoon even het gevoel gegeven alsof ik het haar niet gunde ofzo en dat voelt vervelend want dat is helemaal niet zo wat mij betreft. Nouja goed, het zal wel bijdraaien, en idd wat jij zegt ook Cattie.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72444938
oh en PM haha thumbs up voor de supermarkt pizza!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:27:01 #65
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72445197
Huup, wat goed dat je volhardend was. Jouw kind, jij weet wat het allerbeste is.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72445498
Aaaah Huupje, wat vervelend dat je moeder zo reageerde. Maar das toch echt iets wat ze dan wel moet leren snappen. Ik had bij dochterlief zoiets van, iedereen mag dr ff vasthouden als ze wakker is en zich happy voelt, zo niet, dan niet. En al helemaal niet wakker maken om het ff vast te houden
Als de kleine slaapt dan moet je die laten slapen...simpel.

Sterkte met je mams, gaat vast beter in de toekomst

PM, wat een lieve reactie op de supermarkt pizza
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_72456837
Ik vind het echt goed van je Huup! Jammer dat je moeder het niet zo goed opvatte.. misschien kan je het haar later nog een keer uitleggen, dan snapt ze het toch vast ook wel. Ik vind het zelf altijd lastig om dat soort dingen aan te geven, helemaal bij overenthousiaste familie, en probeer me er juist toe te zetten om daar wat beter in te worden en gewoon aan te geven als ze Graeme gewoon echt even met rust moeten laten.
En mijn moeder reageert soms ook echt beledigd om stomme dingen hoor. We waren bijvoorbeeld een paar keer bij haar in het dorp om te shoppen enzo, en dat was dan net als zij daar niet was. En dan was ze heel beledigd waarom we daar toch elke keer heen gingen als zij er niet was, of we niet gewoon de volgende dag hadden kunnen gaan enzo. Terwijl we daar helemaal niet voor haar kwamen ofzo, maar er gewoon zelf zin in hadden. Denk dat oma´s idd zelf ook last van hun hormonen hebben ofzo. (verder is mijn moeder trouwens echt een enorme schat en een super lieve oma hoor, maar idd last van oma hormonen af en toe )
  zaterdag 5 september 2009 @ 11:57:57 #68
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_72457016
Gelukkig hebben mijn ouders en schoonmoeder daar nooit moeilijk over gedaan maar ik vind het wel goed van je huup dat je haar lekker hebt laten slapen. Mijn moeder en schoonmoeder vinden het juist goed dat wij ze laten slapen want de drie R's die hebben hun hoog in het vaandel en nog steeds want als wij weleens weggaan en we zijn later dan 8 uur thuis dan krijgen we te horen die kleintjes hadden allang in bed moeten leggen (dat is weer het andere uiterste maar ook irritant te noemen).
pi_72459830
Huup groot gelijk hoor!

Hier gaat het op zich allemaal prima, behalve dan dat ik me vreselijk zorgen maak over volgende week.. Timo gaat dan de eerste vaccinatie krijgen tegen het rotavirus. Hij krijgt dus dat virus in afgezwakte vorm toegediend en nou ben ik zo bang dat hij er toch ziek van wordt ook al zou dat niet moeten gebeuren.. Ik ben echt bang dat het na volgende week gewoon gedaan is (de jongste dochter van mn zus is aan dit virus overleden, vandaar dat we nu laten vaccineren) Ik zou er met iemand die er verstand van heeft over willen praten nog, maar ik heb geen idee waar die te vinden is. Mijn huisarts weet er in elk geval nog niks van, hij wist niet dat er een vaccin voor is tegenwoordig..
pi_72460873
Pfff, moeilijk hoor Chan. Zou je niet evt. met een kinderarts kunnen bellen in het ziekenhuis. Gewoon om wat meer gerust te zijn voor jezelf. Kan me voorstellen dat je jezelf 'gek' maakt van zorgen.
pi_72460910
Heftig Chan. Kan je huisarts dan niet even voor je uitzoeken wie er wel verstand van heeft zodat je daarmee kan praten? Of kan je niet bellen naar waar hij die vaccinatie krijgt? Daar zullen ze er toch ook wel wat vanaf weten lijkt me... Sterke in elk geval
  zaterdag 5 september 2009 @ 14:43:05 #72
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_72460946
Wie geeft de vaccinatie dan, als er niemand verstand van heeft?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 5 september 2009 @ 14:45:03 #73
14746 k_i_m
pi_72460995
Huup, herkenbaar verhaal hoor! Ik heb al heel snel tegen mijn moeder gezegd dat als ze ervoor zorgde dat het kind wakker werd, dat haar 10 euro voor d'r spaarpot zou kosten . En ach, over een paar maanden rukt ze gewoon het kind uit je handen en zegt jou pas na een kwartier gedag. Dan heb je er helemaal geen last meer van .
In my life
Why do I smile
pi_72461077
Het is een drankje en we geven het zelf, de huisarts heeft het recept uitgeschreven op mijn verzoek. De artsen in het ziekenhuis waar mn nichtje is overleden hebben aangeraden dat ik mijn kinderen mocht ik die krijgen ook zou laten vaccineren.

Misschien maar even aan mn huisarts vragen of hij iemand weet inderdaad die er verstand van heeft.. Of kinderarts in het ziekenhuis, die zal er sowieso wel wat van weten ja..
  zaterdag 5 september 2009 @ 14:52:32 #75
14746 k_i_m
pi_72461218
Oh, dat zou ik ook eng vinden als het op zo'n manier gaat. Ik zou gewoon diezelfde artsen die de tip hebben gegeven opbellen en die hele huisarts maar laten zitten.
In my life
Why do I smile
pi_72461361
Hier geven ze het tegenwoordig gewoon op het CB, Chan. Ik weet niet of dat je gerust kan stellen...
pi_72461444
Chan, dat vaccin wordt in belgie al heel veel gebruikt.
De WHO (world health organisation) raad alle landen ook aan om het in hun vaccinatieprogramma op te nemen. Dus dat vaccin zal echt wel veilig zijn.
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:01:46 #78
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_72464288
He Piglet hoe gaat het met jou en je co-schappen? Is het allemaal nog te behappen met Pepijn en het werken en dergelijke?

Chan ik zou ook even navraag willen doen voordat ik zou beginnen het geven ervan.
pi_72464491
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:45 schreef k_i_m het volgende:
Huup, herkenbaar verhaal hoor! Ik heb al heel snel tegen mijn moeder gezegd dat als ze ervoor zorgde dat het kind wakker werd, dat haar 10 euro voor d'r spaarpot zou kosten . En ach, over een paar maanden rukt ze gewoon het kind uit je handen en zegt jou pas na een kwartier gedag. Dan heb je er helemaal geen last meer van .

dat laatste doet schoonmoeders nu al bij nichtjes en neefjes. Ik vermoed dat het nog erger wordt met haar eigen kleinkind.
ik voorspel een toename in draagdoekgebruik van mijn kant tegen die tijd

Chan wat eng die situatie van je zusje enzo in t achterhoofd. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Kun je niet met je huisarts je zorgen bespreken en vragen of je hem (gezien de geschiedenis enzo) na het geven van dat vaccin op speeddial mag zetten? Sterkte met de spanning
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72465401
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:01 schreef Books het volgende:
He Piglet hoe gaat het met jou en je co-schappen? Is het allemaal nog te behappen met Pepijn en het werken en dergelijke?
DRUK!!! Maar vandaag heerlijk een dagje vrij, ik doe dus ook al de hele dag helemaal niets.
Nu 7 weken gehad, en nog 5 weken co-schappen daarna heb ik 6 weken vrij (en moet ik 24 uur pw werken).

Eind augustus had ik mezelf een beetje te veel op mijn hals gehaald, naast fulltime co-schappen, extra werken ivm noodgevallen bij collega's, 50 man milieubrigade op lowlands organiseren + een braderie op het werk organiseren. Dat icm Pepijn die nog steeds een zeeeeeeer slechte slaper is, is dodelijk vermoeiend. Maar ik heb het overleefd en het was allemaal erg geslaagd .

Tot nu toe wat inleidende weken gehad en 3 weken interne geneeskunde geneeskunde op de longafdeling. Dat was erg leuk. Leuke afdeling en veel mogen doen en leren. Nu 3 weken heelkunde. 2 weken traumachirurgie en 1 week plastische chirurgie. 1 week trauma gehad nu. En dat is uhm niet helemaal mijn ding. Je moet het vooral heel erg zelf uitzoeken allemaal, weinig begeleiding en feedback. Maar goed nog 1 week trauma en dan hebben we dat ook weer gehad.
Kwestie van stug door blijven lopen, er studeren 2000 artsen per jaar ofzo af. Dus dat kan ik ook.

Afgelopen donderdag is t_igger ook met de (verkorte) MBO-V begonnen, dus als alles goed gaat zijn we tegelijk klaar in de zomer van 2011.

Tot die tijd is het hier vooral heeeeeel hard werken en heeeeeeeeel veel plannen. Dus als iemand nog een paar huishoudkabouters over heeft dan hoor ik het graag

Nu mezelf even schoppen om toch nog wat nuttige dingen te gaan doen vandaag. Het huis is ontploft, d'r staan 2 toeren was nat te wezen die zelfs nog opgehangen moeten worden. En mijn administratie kent een achterstand van een maand of 2
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:33:40 #81
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72468314
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:37 schreef p_iglet het volgende:

[..]

DRUK!!! Maar vandaag heerlijk een dagje vrij, ik doe dus ook al de hele dag helemaal niets.
Nu 7 weken gehad, en nog 5 weken co-schappen daarna heb ik 6 weken vrij (en moet ik 24 uur pw werken).

Eind augustus had ik mezelf een beetje te veel op mijn hals gehaald, naast fulltime co-schappen, extra werken ivm noodgevallen bij collega's, 50 man milieubrigade op lowlands organiseren + een braderie op het werk organiseren. Dat icm Pepijn die nog steeds een zeeeeeeer slechte slaper is, is dodelijk vermoeiend. Maar ik heb het overleefd en het was allemaal erg geslaagd .

Tot nu toe wat inleidende weken gehad en 3 weken interne geneeskunde geneeskunde op de longafdeling. Dat was erg leuk. Leuke afdeling en veel mogen doen en leren. Nu 3 weken heelkunde. 2 weken traumachirurgie en 1 week plastische chirurgie. 1 week trauma gehad nu. En dat is uhm niet helemaal mijn ding. Je moet het vooral heel erg zelf uitzoeken allemaal, weinig begeleiding en feedback. Maar goed nog 1 week trauma en dan hebben we dat ook weer gehad.
Kwestie van stug door blijven lopen, er studeren 2000 artsen per jaar ofzo af. Dus dat kan ik ook.

Afgelopen donderdag is t_igger ook met de (verkorte) MBO-V begonnen, dus als alles goed gaat zijn we tegelijk klaar in de zomer van 2011.

Tot die tijd is het hier vooral heeeeeel hard werken en heeeeeeeeel veel plannen. Dus als iemand nog een paar huishoudkabouters over heeft dan hoor ik het graag

Nu mezelf even schoppen om toch nog wat nuttige dingen te gaan doen vandaag. Het huis is ontploft, d'r staan 2 toeren was nat te wezen die zelfs nog opgehangen moeten worden. En mijn administratie kent een achterstand van een maand of 2
ik vind het maar knap, petje af !
pi_72468439
p_iglet, hoe doen jullie het zonder gek te worden? idd petje af, ik zou het werkelijk niet kunnen!
pi_72470511
Jemig p_iglet. Drukte alom dus bij jou/jullie! Pfoe...

Hier lijkt het alsof een schaafwondje open is gesprongen weer doet gemeen zeer zeg. Gelukkig niet aan de kant van de hechtingen dat ik het voel dus ik maak me er geen zorgen over maar ik geloof dat k toch de komende dagen maar weer wat rustiger aan doe. Ook omdat het vloeien weer erger was geworden.
Moeilijk om dit in te schatten, toch weer wat gas terug dus.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72472114
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:38 schreef miss_sly het volgende:
p_iglet, hoe doen jullie het zonder gek te worden? idd petje af, ik zou het werkelijk niet kunnen!
Stug doorlopen

Nee hoor ik wordt soms ook wel eens gek. Vorige week had op het toppunt van alle drukte ook nog het rubber van de vriezer het begeven en kon ik dus de hele vriezer ontdooien, terwijl ik al nauwelijks tijd had om adem te halen. Nou ik heb een goed potje gejankt toen van alle drukte en vermoeidheid. En donderdagavond had ik het ook even helemaal gehad. Traumachirurgie is niet mijn ding. En na woensdag van 7.45-23.00 en donderdag van 7.45-18.00 in het ziekenhuis rondgelopen te hebben zoekende naar mijn plekje/ manier van werken, waren de batterijtjes ook weer ff op. Dan verzucht ik ook wel eens waaraan ik in vredesnaam begonnen ben.

Maar over het algemeen staat alles nu prima op de rit. Ik loop fulltime co-schappen. T_igger werkt als vaste nachtdienst. Meestal om de week van vrijdag t/m dinsdag nacht en gaat op donderdag naar school.
Pepijn gaat de ene week 1 normale dag naar de opvang 8-17 en de andere week, 2 lange dagen opvang 6.30-18.00 en 1 dag 8-17. Gemiddeld maar 2 dagen opvang per week dus. En 1 nachtje per 2 of 3 weken naar opa of oma. De rest van de tijd is hij vooral veel bij t_igger.
Ik werk daarnaast ongeveer 1 weekenddag per 2 weken. En 24-32 uur per week in mijn co-schap vrije weken.
Ik ben heel blij hoe we alles nu hebben kunnen regelen.

Alleen dat huishouden en het huiswerk maken van t_igger moet nu nog wat routine in komen, maar dat komt vast ook wel goed.

Vanavond hebben we heerlijk met zijn 3tjes uitgewaaid op kijkduin
pi_72472250
voor jou en Tigger. Ik vind het echt knap hoe jullie het allemaal geregeld krijgen. En toch de rust en de tijd vinden om gewoon even lekker uit te waaien.
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:49:34 #86
593 sjak
Juffie Bloem
pi_72472292
Ik heb er respect voor hoe jullie dat toch allemaal voor elkaar krijgen Piglet. Welk ziekenhuis zit je ook alweer?
Lekker douchen!
pi_72472410
Nu ErasmusMC t/m half oktober, dan vanaf eind november t/m half april in het reinier de graaf in delft, daarna nog sint fransiscus gasthuis rdam, oogziekenhuis rdam, weer erasmusmc rdam, psychiatrie midden holland gouda en zelfs nog 3 weken in het haga in den haag

Overal en nergens dus, maar dat vind ik ook wel leuk. Wel heel blij dat ik de zwaarste co-schappen straks van november tot april in delft heb. Dat kan ik fietsen. (naja het is 11kilometer enkele reis, maar ruim een uur met het OV, dus mijn voornemen is fietsen).
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:58:04 #88
593 sjak
Juffie Bloem
pi_72472533
Klinkt ook wel leuk. Wat zal je straks trots zijn als je klaar bent.
Lekker douchen!
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 10:28:09 #89
5428 crew  miss_sly
pi_72480116
nogmaals knap vooral ook hoe je dus jezelf behoedt voor echt jezelf voorbijlopen en ook nog tijd vindt voor elkaar om bijv uit te waaien!

ik voel me soms nog best onzeker hier. als het lang durt voor ik Senna getroost krijg, of als dat alleen maar lukt met de borst terwijl ze net gedronken heeft, of als ik haar signalen niet goed begrepen heb en er pas laat achter kom wat ze wil. Soms zit ik me af te vragen in wat voor wereld we leven dat mensen zomaar een kind kunnen krijgen en dat zonder toezicht mee naar huis krijgen in d hoop dat het allemaal ook goed gaat...
pi_72482651
Knap zeg, Piglet! Doe maar lekker veel uitwaaien tussen alle drukte door.O+

Huup

Miss Sly, zal ik je iets heel stoms vertellen. Toen Ko 2 weken was ben ik met hem naar de dokter gegaan omdat hij zo moest huilen en ik snapte er niets van. Ik kreeg hem gewoon niet getroost, al 2 dagen niet.
De dokter zag natuurlijk niets, gewoon een gezond jongetje.
De bv was nog niet goed gelukt, dus ik kolfde en dat gaven we aan hem. 's Avonds bedacht ik me dat hij misschien nog honger had en dus meer wilde drinken! Voelde ik me stom zeg!

Ik denk dat ouder zijn echt met vallen en opstaan gaat . En volgens mij ben je een hele lieve mama en dat is het belangrijkste. Als je hart hebt voor je kind kom je er wel achter wat er aan de hand is. En soms zijn ze gewoon verdrietig en kun je niets anders doen dan ze lekker knuffelen.
pi_72487008
MissSly, wat vervelend dat je je zo onzeker voelt. Volgens mij hebben alle baby´s wel periodes dat ze gewoon veel huilen en dat het troosten gewoon heel moeilijk gaat. Volgens mij ben jij een hele lieve mama voor Senna en doe je het gewoon hartstikke goed.
  zondag 6 september 2009 @ 18:59:46 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72493610
vloek tier raas gil schop bijt ezo..

uht hoe vaak moet ik dezelfde persoon nog blijven zeggen verdomme Arwen geen appelstroop te geven

pi_72493740
Wat irritant Evenstar! En nu? Heeft ze er veel last van?
pi_72493880
idd wat irritant
no offense verder, helemaal niet, maar ik zou een kindje als Arwen geloof ik helemaal geen eten durven geven zonder uitgebreid overleg met de moeder veel te bang dat ze er last van krijgt

hopelijk heeft ze er niet al teveel last van.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 6 september 2009 @ 19:12:41 #95
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72494036
Ik snap dat dus ook niet, echt ik wordt er zo giftig van, zo erg dat ik genijgd ben om nog drastischere maatregelen te nemen.

Ze ging al niet meer logeren, maar als wijze van uitzondering voor zijn verjaardg mocht ze een weekendje logeren, en hup weer appelstroop, terwijl ik pas 100 keer en dan ook echt 100 keer heb gezegd NIET DOEN. ik al 4 keer een lijstje heb gemaakt wat ze mag hebben en wat absoluut niet.

Het bevestigd voor mij alleen maar weer dat ik toen de juiste beslissing heb genomen, maar man ik ben er echt nijdig van..

En last valt op zich redelijk mee, wat bultjes en der humeur heel slecht en jeukende tong
pi_72495027
Weer Evenstar? snap dat je giftig bent! Weet ook hoe duidelijk je bent geweest, duidelijk kan niet. Alleen onder toezicht is heftige maatregel, maar blijkbaar nodig.

P_iglet en t_ igger jullie zijn een topteam samen! Petje af voor jullie!
  zondag 6 september 2009 @ 21:02:11 #97
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72498806
Grrrrmblll..... Evenstar. Zoiets verzin je toch niet! Jeetje. En zeker als ze Arwen kennen en al 100 keer het gezegd hebben gekregen. Blij dat de reactie meevalt, maar dan nog....

En Miss... het hoort erbij. Op een gegeven moment zie je signalen eerder dan na een uur... En dat verhaal van Oeke en Ko.... jaa hoor. Die gebeurt vaker Hier was het alleen met omschakeling van borst naar fles. En met de gedachte dat ze dan een kleine speen moest hebben (standje 1), had mijn oppas dus echt een week lang een gillend en krijsende Maud. En ik dus tussendoor van mijn werk weg om de borst te geven. Na een week waren we erachter. Ze wilde een speen met meer gaten. Oftewel mama had 'spuittieten' en dan moet je dus geen moeite hoeven doen om je voeding binnen te krijgen.
pi_72499065
Wat stom van ze evenstar. Dat snap je toch niet, het is zoiets simpels.

p_iglet, knap hoor dat je het volhoudt, je moet ook wel natuurlijk, maar ik vind het knap. Helemaal dat t_igger nu ook met een opleiding begonnen is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 21:14:33 #99
5428 crew  miss_sly
pi_72499398
Wat fijn dat het er bij hoort en er meer moeders wel eens wat last van hebben!

Ik voel me dan zo'n slechte moeder, helemaal niet de oermoeder zoals andere moeders in mijn ogen (of hun eigen verhalen) altijd zijn. Ik heb het lang niet altijd door, of moet lang zoeken. En natuurlijk gebeuren er uiteindelijk geen vreselijke dingen, want je blijft toch constant bezig met proberen het beste te doen. Ik vind het alleen zo frustrerend dat ik haar kennelijk niet goed genoeg ken, nog. Maar dat leer je vast wel in de loop van de tijd? Is toch niet raar dat je kindje en jij elkaar na 7 weken nog niet door en door kennen, toch?
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 21:15:48 #100
5428 crew  miss_sly
pi_72499456
evenstar, wat stom!
Ik ben daar bij voorbaat al beducht op bij Senna en daar is vooralsnog niet eens reden voor. Bij Arwen moet iedereen in haar omgeving toch wel weten hoe nauw het komt met wat haar mond binnengaat, dus dat is werkelijk om vreselijk boos van te worden als dan zoiets gebeurt!
pi_72499528
Bij ons duurde het een maand of 3 voor ik echt het verschil in huiltjes ging herkennen en nu is ze soms nog overstuur dat ik geen idee heb waar het overgaat. Wat is nou zeven weken? Niks toch.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_72499570
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:14 schreef miss_sly het volgende:
Wat fijn dat het er bij hoort en er meer moeders wel eens wat last van hebben!

Ik voel me dan zo'n slechte moeder, helemaal niet de oermoeder zoals andere moeders in mijn ogen (of hun eigen verhalen) altijd zijn. Ik heb het lang niet altijd door, of moet lang zoeken. En natuurlijk gebeuren er uiteindelijk geen vreselijke dingen, want je blijft toch constant bezig met proberen het beste te doen. Ik vind het alleen zo frustrerend dat ik haar kennelijk niet goed genoeg ken, nog. Maar dat leer je vast wel in de loop van de tijd? Is toch niet raar dat je kindje en jij elkaar na 7 weken nog niet door en door kennen, toch?
oermoeders bestaan volgens mij niet hoor Als moeder moet je geduld hebben, veeeeeel geduld hebben is mij al opgevallen. Je doet het zo goed joh, dat meisje van je krijgt zoveel liefde dat is alles wat ze nu nodig heeft (ja en eten dan he)
  zondag 6 september 2009 @ 21:30:15 #103
94046 PM-girl
pi_72500086
Wow, p_iglet, respect zeg!
En ik vind het stiekem zo leuk dat je medicijnen studeert, stiekem was (is?) dat toch een droom van me! Ware het niet dat mijn bèta-kant totaal niet ontwikkeld is
*
pi_72500365
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:17 schreef YPPY het volgende:
Bij ons duurde het een maand of 3 voor ik echt het verschil in huiltjes ging herkennen en nu is ze soms nog overstuur dat ik geen idee heb waar het overgaat. Wat is nou zeven weken? Niks toch.
wat fijn om te horen

don't you worry, 'bout a thing... cause every little thing, is gonna be alright
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72500700
Jeetje Miss, helemaal niet raar dat je nog niet alle huiltjes herkent! En het is niet alleen jij die Senna leert kennen, maar ook Senna die jou leert kennen. Geef het de tijd, ik denk echt dat jij een hele lieve en geduldige mama bent.
Ik weet nog wel dat ik elke dag even ging wandelen met kleine Jen. Dan viel ze altijd in een diepe slaap.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 6 september 2009 @ 21:46:00 #106
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72500884
Miss_Sly, kende jij Schaap na 7 weken door en door? Waarom zou dat met je dochter, een klein mensje, dan wel zo moeten zijn?
Dat komt vanzelf! En net als je denkt dat je het weet, verzint ze weer wat anders
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_72501797
Wat naar Evenstar. Dat begrijp je toch niet, als je het al zo vaak gezegd hebt....

MissSly, 7 weken is eigenlijk toch nog maar zo kort. Helemaal niet gek dat je haar nog niet door en door kent.
Ik merk zelf wel dat ik wel steeds vaker door heb wat hij wil of wat er is, maar ook nog lang niet altijd. Maar er zit in elk geval vooruitgang in, dus dan zal het wel goedkomen denk ik dan maar.
En ik denk dat mensen ook niet zo snel dat soort dingen zeggen, zeker niet irl. Dan zeg je toch wat sneller alleen de leuke dingen.
pi_72511005
Evenstar, daar zou ik ook nijdig van worden. Al 100 keer gezegd en het nog steeds niet snappen, daar zakt je toch de broek van af...

Miss_sly, rustig jullie tijd nemen 7 weken is nog helemaal niet lang hoor.

Vandaag voor het eerst de hele dag alleen met mn 2 kinders... We zijn in elk geval al aangekleed, dat scheelt. Iris ligt nog even in bed en ik heb een wasje in de machine zitten omdat ik echt een gebrek aan schone kleren heb... En voor de rest is mn doel vandaag om gewoon de dag maar door te komen.
  Moderator maandag 7 september 2009 @ 08:56:45 #109
5428 crew  miss_sly
pi_72511232
Jullie zijn lief

En jullie hebben uiteraard ook nog eens gelijk. Natuurlijk is 7 weken nog maar kort, ook omdat Senna natuurlijk niets kan vertellen. En dat heeft tijd nodig, dat is ook logisch.

Mijn doel voor vandaag is straks wandelen met Senna en dan hopelijk een middagdutje voor haar. Gisteren van 9.30 - 0.08 uur wakker geweest op wat hazenslaapjes en indommelmomenten na, en dat is natuurlijk veel te lang voor zo'n klein meisje.

En dan maak ik me intussen dus druk over aankomend weekend, het familieweekend.
Sowieso de drukte van de familie, iedereen die haar wl vasthouden enzo natuurlijk, maar ook hoe het dan gaat met haar wakker zijn en huilen. Maar er is nog steeds niet bekend gemaakt waar we nu heengaan en wat we gaan doen, en aarvan wordt mijn stress alleen maar groter. Ik wil me erop kunnen voorbereiden, kunnen nadenken over hoe we eea het beste met Senna kunnen doen. Dat gaat neit als we pas donderdag of vrijdag te horen krijgen hoe en wat.
Bovendien, als het met Senna deze week niet beter gaat met slapen en minder met huilen, vraag ik me af of ik wel moet gaan. NIet echt leuk om de hele tijd met een huilende baby rond te lopen of op een vreemde hotelkamer te moeten zitten.
pi_72511316
Miss, als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het niet doen. Dat geldt ook voor het door iedereen vast laten houden. Als je daar ook geen prettig gevoel bij hebt moet je het ook zeker niet doen. Ik laat Tess ook nietvan hand tot hand gaan. Daar wordt ze misschien alleen maar heel onrustig van.

Gister waren we op visite geweest bij mijn schoonouders. Tess heeft even bij mijn schoonmoeder gezeten en toen bij mij een uur geslapen, maar gisteravond was ze helemaal over de zeik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72511418
MissSly, kan je niet bij degene die het organiseert vragen wat jullie gaan doen? Als je uitlegt waarom je het wil weten, is het misschien niet eens een probleem?
En als je gaat, zou ik gewoon je draagdoek meenemen, en haar lekker veel bij je dragen. Dan kunnen mensen ook niet aan haar zitten of haar vasthouden.

En hoe gaat het eigenlijk met MeNicole?
pi_72511478
miss_sly, als ze het vertikken je meer te vertellen voor Senna, zou ik gewoon niet gaan. Je zit met een hartstikke kleine baby, die niet goed tegen drukte kan. Hebben ze pech gehad hoor. Ze kunnen zelf toch ook wel bedenken dat je wilt weten hoe en wat, zodat je zelf kunt kijken wanneer jullie erbij kunnen zijn en wanner niet.
Wij hebben de eerste twee jaar ook een aantal keer verstek laten gaan omdat er geen rekening gehouden kon worden met Anna of we zijn eerder vertrokken. Kind gaat voor, zeker zo jong en als het slapen al zo slecht gaat.
*OUD heilige*
pi_72511612
Heel erg bedankt voor de reacties, het stelt enorm gerust te weten hoe er in België met het vaccin omgegaan wordt! Ik weet nu ook een beetje waar ik zoeken moet naar mensen die er verstand van hebben.

Miss wat alle anderen ook al zeggen, je doet het zo goed en het is helemaal niet raar dat je nog niet weet wat elk huiltje precies betekent en wat ze dan precies wil. Kun je trouwens niet zeggen tegen de persoon die het weekend organiseert dat het voor jullie nu even van belang is alvast te weten wat er gaat gebeuren? Dat zullen ze toch wel begrijpen lijkt me? En groot gelijk dat je niet wil dat iedereen haar vasthoudt.

Evenstar wat idioot! Na zo vaak duidelijk maken zou het kwartje toch wel een keer gevallen moeten zijn?

Nijna succes Maar volgens mij komt het helemaal goed hoor! Op mijn eerste dag met Timo waren we op dit tijdstip nog lang niet uit bed, en ik hoefde het maar met 1 kind te doen

Vicky fijn dat ze wel geslapen heeft gistermiddag, alleen wel jammer dat ze dan 's avonds niet zo lekker meer in dr vel zit.. Heeft ze vannacht wel goed geslapen?

Wij hadden gisteren een barbecue en Timo heeft aan een stuk door (met eetpauze's) liggen slapen Daar ben ik echt super blij mee want de dag ervoor was het de hele dag brullen door de kramp Af en toe meende een familielid te moeten proberen hem wakker te maken maar gelukkig durfde ik er wat van te zeggen en uiteindelijk heeft hij lekker bij niemand op schoot gelegen behalve bij mij om te eten Ik ben echt opgelucht dat het zo goed ging, nu durf ik weer wat beter ergens heen met hem
pi_72511689
Miss Dat verstek laten gaan of duidelijkheid willen is helemaal niet zo gek hoor. Dat doe ik voor m'n zoon al 13 jaar lang. En is er geen begrip voor jammer dan.
Verder is het altijd een beetje aftasten wat een kindje wil. Ik zit soms ook echt met m'n handen in het haar hoor.
En als je denkt ze goed te kennen, veranderd alles weer door leeftijd en ontwikkeling.
  maandag 7 september 2009 @ 09:31:15 #115
223453 Guuzewuus
pi_72511799
Miss, ik herken dat gewoon letterlijk.

Met S (8weken oud) een maand naar Aruba ging perfect, ik wist precies wat me daar te wachten stond, dat mijn ouders me alleen maar zouden helpen en bijstaan, dat we in het appartementje in de tuin alle ruimte en rust aan onszelf zouden hebben, etc, etc. En toen ze een maand of 4 was gingen we ook zo'n weekend weg en die onrust en onduidelijkheid trok ik dus helemaal niet. Ik ben na één nacht weer lekker naar huis gegaan met S. Voelde me opgelaten omdat ik niet wist of iedereen het kon waarderen, kon begrijpen. Maar de stress was voor mij gewoon te groot (S deed het eigenlijk prima ).

Oh en over dat lange wakker zijn...
Op Aruba, toen S dus 8/9/10/11 weken oud was, zag mijn moeder ineens het ritme dat er toch was. Ze zei: "Ze is zo'n 1,5 uur fit en gezelig wakker en dan zijn er de eerste signalen van moe worden, zie je dat?" Toen zijn we daarop gaan letten en het leek inderdaad zo te zijn. Toen ben ik haar gewoon steeds na 1,5 uur op te zijn geweest (wel veel activiteit ook, spelen op de buik, lekker in het zwembadje daar,enz) wakker in haar bedje gaan leggen (Omdat ze dat toch ook moest gaan leren. Tot dan toe had ik haar eigenlijk altijd in slaap voordat ik haar erin legde). Acht van de tien keer viel ze dan lekker inslaap en werd ze na plusminus 45 minuten weer wakker. En dan weer 1,5 uur op. Gaf mij heel veel rust toen, dat ritme dat er eindelijk was.

Weer een tijdje later hoorde ik dat een slaapcyclus ongeveer 45 minuten duurt en dat je het beste kunt proberen ze twee cycli te laten liggen, zodat ze ook weer leren zich even 'om te draaien' (bij wijze van spreken natuurlijk) en weer door te tukken. Maar toen was ze tussendoor ook al wel weer wat langer op geloof ik.

Misschien heb je hier wat aan?
Misschien ook helemaal niet. S sliep eigenlijk vanaf het begin af aan ruimvoldoende en had ongeveer 45 minuten per dag last van krampjes (driftig huilen en overstrekken). Dus in die zin is het natuurlijk helemaal niet vergelijkbaar. Maar misschien wel hoe wij het ritme erin hebben gekregen en wanneer ongeveer.

[ Bericht 50% gewijzigd door Guuzewuus op 07-09-2009 09:38:37 ]
  maandag 7 september 2009 @ 09:32:54 #116
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72511821
miss_sly ik sluit me aan bij de andere.

Chan lekker en goed dta je opkwam voor je ukkie
  Moderator maandag 7 september 2009 @ 09:38:53 #117
5428 crew  miss_sly
pi_72511905
Chan, goed gedaan!

Guuz, ja, precies dat! Ik maak me er al een tijdje druk om, dus was al verklapt dat we in een hotel zitten en niet in een huisje. Maar de rest (waar we heen moeten, wat we gaan doen, want kennelijk wordt er of zaterdag of zondag 'iets' gedaan) hoe laat we er moeten zijn en wanneer we zondag weer naar huis gaan) wordt deze week bekend gemaakt via 'de uitnodiging'. Ik heb gisteren aan schaap uitgelegd hoe het voor me is, en hij begint het te begrijpen, geloof ik. Ik hoop dus echt wel vandaag of morgen wat meer te weten. Het moet van mijn schoonmoeder komen en die vindt de geheimzinnigheid en de verrassing gewoon veel te leuk om al iets te vertellen.

Gelukkig begint schaap wel ook door te krijgen dat te veel drukte niet goed is. Zaterdag waren we naar zijn oma in Den Helder, belde zijn vader op of we ook nog langs hun kwamen (Hoorn) want we waren toch in de buurt en kon hij mooi even ergens mee helpen. Aangezien Senna wat hangerig en huilerig was, zei ik dat me dat geen goed idee leek en hij was het helemaal met me eens! Fijn om op dat punt toch op een lijn te staan, want hij vindt me toch al te voorzichtig en te moeilijk doen, geloof ik.

Hoe is dat bij jullie en jullie partners? Zien jullie dingen hetzelfde? Helpen ze met van alles? Steunen ze de moeders goed?
pi_72511920
Miss, je hoeft Senna helemaal nie van arm naar arm te laten gaan. Ze is nog zo klein en daar wordt ze alleen maar nog onrustiger van. Dat snapt je familie toch wel?
  maandag 7 september 2009 @ 09:42:47 #119
223453 Guuzewuus
pi_72511965
Ik heb er nog een stukje achteraan geplakt over wanneer ik een ritme begon te zien, misschien heb je daar ook nog wat aan .

Moderator maandag 7 september 2009 @ 09:45:00 #120
5428 crew  miss_sly
pi_72511995
Dank je guuz ik had het net gelezen.
Ja, ik ga me daar ook maar eens even op werpen. Scheelt ook dat schaap nu wat meer werken is weer. Zomerrust op het werk is weer over en weer meer afspraken buiten de deur. Kan ik mooi proberen mijn dochter wat beter te leren kennen en een beetje ritme aan te brengen in ons leven.
  maandag 7 september 2009 @ 09:47:28 #121
223453 Guuzewuus
pi_72512028
En nog even over mezelf en alles hier enzo ...

Ik vind het nu zo fijn weer hier in huis, na een maand weg te zijn geweest en alle aanpassingen in huis van de afgelopen twee weken,... Net kwam ik terug van het kdv en de lampen stonden nog aan, de muziek (die S had aangezet ), en het rook naar koffie, en het was zo heerlijk . Te weten dat Stella zich hier ook zo warm en veilig voelt (denk ik) en dat er straks zomaar een knul bij komt om van ons meiden-twee-eenheidje een waar gezinnetje te maken . Zo gelukkig ben ik dan .
  Moderator maandag 7 september 2009 @ 09:47:53 #122
5428 crew  miss_sly
pi_72512035
quote:
Op maandag 7 september 2009 09:40 schreef Ticootje het volgende:
Miss, je hoeft Senna helemaal nie van arm naar arm te laten gaan. Ze is nog zo klein en daar wordt ze alleen maar nog onrustiger van. Dat snapt je familie toch wel?
Nou ja, zoals zoveel mama's ook al hebben ervaren, is dat voor veel mensen helemaal niet zo logisch en is men bijna boos als het niet mag. En dan moet je toch iig ook de papa mee hebben, zeker als het om zijn familie gaat. Als schaap vindt dat ik overdrijf en hij heeft Senna vast, mogen ze haar dus wel vasthouden.

Vandaar ook mijn vraag hoe het met jullie partners gaat en of jullie op een lijn zitten.
  Moderator maandag 7 september 2009 @ 09:52:18 #123
5428 crew  miss_sly
pi_72512092
guuz, wat fijn om te lezen! En zo leuk dat jullie straks met drietjes zijn, een lief klein broertje voor Stella Je bent al bijna 29 weken zie ik wat gaat het hard, om er maar weer eens een cliche in te gooien

En even voor de duidelijkheid: het is hier niet alleen maar kommer en kwel, hoor. Integendeel! Ik geniet van mijn meisje, verheug me nu al op het eerste geluidje dat ze wakker aan het worden is zodat ik haar weer kan pakken en ben over het algemeen gewoon erg blij en gelukkig. Alleen dat niet slapen baart me zorgen en 's avonds laat krijg ik er soms een beetje een wanhopig gevoel van. Is 's ochtends altijd weer helemaal weg en begin ik vol goede moed aan de nieuwe dag
  maandag 7 september 2009 @ 09:55:19 #124
223453 Guuzewuus
pi_72512141
quote:
Op maandag 7 september 2009 09:52 schreef miss_sly het volgende:
guuz, wat fijn om te lezen! En zo leuk dat jullie straks met drietjes zijn, een lief klein broertje voor Stella Je bent al bijna 29 weken zie ik wat gaat het hard, om er maar weer eens een cliche in te gooien

En even voor de duidelijkheid: het is hier niet alleen maar kommer en kwel, hoor. Integendeel! Ik geniet van mijn meisje, verheug me nu al op het eerste geluidje dat ze wakker aan het worden is zodat ik haar weer kan pakken en ben over het algemeen gewoon erg blij en gelukkig. Alleen dat niet slapen baart me zorgen en 's avonds laat krijg ik er soms een beetje een wanhopig gevoel van. Is 's ochtends altijd weer helemaal weg en begin ik vol goede moed aan de nieuwe dag
Oh echt? Ik dacht dat ik ongeveer 27 weken zwanger was nu .

Ik vind je ook helemaal niet ongelukkig overkomen hoor Miss-Sly, gewoon zoekende. Zoals iedereen in het begin is volgens mij. Ik was ook dolgelukkig maar herinner me die vergelijkbare momenten nog alsof het gisteren was .

De vermoeidheid van de eerste drie maanden door het intensieve nachtvoeden, de opluchting/ het gevoel van bijkomen en rust voor mezelf toen mijn moeder het ritme doorhad, dat weekend dat ik totaal niet aankon , gewoon allemaal zo herkenbaar .

[ Bericht 5% gewijzigd door Guuzewuus op 07-09-2009 10:01:24 ]
pi_72512279
quote:
Op maandag 7 september 2009 09:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, zoals zoveel mama's ook al hebben ervaren, is dat voor veel mensen helemaal niet zo logisch en is men bijna boos als het niet mag. En dan moet je toch iig ook de papa mee hebben, zeker als het om zijn familie gaat. Als schaap vindt dat ik overdrijf en hij heeft Senna vast, mogen ze haar dus wel vasthouden.

Vandaar ook mijn vraag hoe het met jullie partners gaat en of jullie op een lijn zitten.
Ik denk wel dat M. en ik op 1 lijn zitten. Dat is toch wel fijn zeker met moeders en schoonmoeders die er toch andere ideeen op na houden dan wij. Het is dan wel fijn dat we met zn 2en zeggen dat we iets geen goed plan vinden, anders ben je als moeder zijnde maar een zeikerd.

Op verjaardagen liet ik Jen nooit van arm naar arm gaan. Dan werd er wel een moeilijk gedaan maar ik trek me daar echt niets van aan. Als ik wel zou toegeven dan wist ik gewoon dat ik de rest van de dag en de dag erna een heel onrustig kindje had die gewoon teveel prikkels te verwerken had. Een draagdoek biedt wel uitkomst, zo zijn er ook brutale mensen die gewoon je kind uit je handen pakken of uit de kinderwagen pakken zonder te vragen (Ja echt...).

Maar goed Miss, dat is ook iets waar je in groeit hoor. Zo was ik in het begin veel meer onzeker of ik het wel allemaal goed deed dan nu. Een weet je je doet het toch niet allemaal helemaal goed, dat is gewoon zo. En anderen hebben altijd wel wat op te merken. Veel mensen geven ongevraagd hun mening of advies en dat kan je best onzeker maken hoor. Maar jij bent de mama van Senna, jij kent haar het beste en jij weet ook wat jouw kindje nodig heeft. Wat weet een verre tante daar nu van?

(Ja maar ze mag toch wel 1 koekje?? Nee ze is allergisch. Ja maar 1 koekje kan toch geen kwaad? Nee doe maar niet. Wel zielig hoor dat ze geen koekje mag. (en dan tegen je kind gaan praten hoe zielig ze is))
(Nog leuker is misschien slagroom en kindjes van 2 maanden, dat moet ook allemaal toch kunnen)
pi_72512461
Miss sly wat je ook doet, mensen hebben altijd commentaar...

Wij hadden met Linde's babyborrel afgesproken dat mensen haar vast mochten houden tot we erachter kwamen dat ze het niet fijn vond en dan ging ze bij 1 van ons of in bedje/box. Op een gegeven moment lag ze gewoon bij een neef van mij op schoot te slapen. Dus prima en zo gelaten. Dan krijg je achteraf opmerkingen dat we dat hadden toegelaten etc... Maar had je diezelfde mensen eens moeten horen als ze haar niet vast hadden kunnen houden

Overigens hebben we nu ook zoiets voor na de geboorte. Ik wil graag dat Linde als 1e haar zusje alleen met ons ziet. Gewoon even 5 minuutjes ofzo. Dus niet met opa en oma binnenkomen en in al het enthousiasme ondergesneeuwd worden en ineens een vreemd kind bij je moeder zien liggen. Geen idee of mijn (schoon)ouders dat stom vinden. Wij willen het zo dus gaat het zo (al kan het op het moment door de medische situatie natuurlijk anders gaan, maar dat is overmacht)
  maandag 7 september 2009 @ 10:15:34 #127
190853 RockabeIIa
pi_72512495
Stiemie, daar zit ik nou ook precies mee... effe een half uurtje voor ons zelf, ons eigen gezinnetje, ipv dat getrek met B en de nieuwe baby gelijk. Ik zit me er al maanden over te hersenbreken
  maandag 7 september 2009 @ 10:23:05 #128
223453 Guuzewuus
pi_72512628
Ik kan me dat eigenlijk helemaal niet herinneren, dat mensen veel commentaar hebben .

Wel dat ik mezelf soms zorgen maakte en maak over wat mensen zullen denken . Dan had S bijvoorbeeld de laatste drie keer gehuild als mijn broertje er was en dan was ik zo geneigd om te vertellen dat ze eigenlijk helemaal niet veel huilt, dat ze juist heel lief en vrolijk is enzo.

En ik bied gewoon een heel duidelijk ritme, en zorg er bijvoorbeeld eigenlijk altijd voor dat S op tijd weer in haar eigen bedje ligt voor haar middagdutje of voor de nacht. Er zijn uitzonderingen, maar over het algemeen ben ik daar heel stipt in. En dan krijg ik door bepaalde opmerkingen wel eens het idee dat mensen dat maar weinig flexibel vinden.

Maar echt heel veel trek ik me daar dan ook weer niet van aan eigenlijk. En dus ook weinig bemoeienissen over het algemeen, geloof ik toch.
pi_72512678
Stiemie ik heb me daar ook zo druk om gemaakt. Maar uiteindleijk liep het allemaal vanzelf. Mijn ouders kwamen Mikael terug brengen en lieten hem de slaapkamer in komen. R had Leander vast zodat in geval van nood Mikael bij mij kon komen. Mijn ouders bleven in de deur opening staan maar zeiden helemaal niks. Mikael kwam op het bed, helemaal verlegen omdat ik bijna moest huilen , hij keek een keer in het ledikantje: Heej waar is mijn broertje nou. Toen zag ie dat Leander bij R lag en ging ie ff kijken. Hij gaf Leander een kus, sprong van het bed: Mag ik nu televisie kijken? En weg was ie. Toen zijn mijn ouders gewoon verder naar binnen gekomen.
Alle drukte om niks
pi_72512807
Stiemie, Mijn moeder bracht Amber thuis toen Tess geboren was. Ik heb destijds aangegevn dat ik wilde dat Ber eerst de slaapkamer in zou komen em daarna mijn moeder pas. Dat was geen probleem.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 7 september 2009 @ 10:49:16 #131
190853 RockabeIIa
pi_72513111
Kindje kwam net huilend met zijn papa binnen omdat ie zijn vingertjes tussen de autodeur gekregen heeft. En wie huilt er het hardst nu ze weg zijn? Juistem. Man man, wat doet dat toch vreselijk veel pijn als je eigen kind pijn heeft...
  maandag 7 september 2009 @ 10:50:45 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72513137
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Kindje kwam net huilend met zijn papa binnen omdat ie zijn vingertjes tussen de autodeur gekregen heeft. En wie huilt er het hardst nu ze weg zijn? Juistem. Man man, wat doet dat toch vreselijk veel pijn als je eigen kind pijn heeft...

och arme, en moeilijk is dat he, op zo;n moment ben je de kalmheid zelve maar daarna.. pfff
  maandag 7 september 2009 @ 10:51:46 #133
190853 RockabeIIa
pi_72513159
Vreselijk. Ik heb liever 10x zelf de vingers tussen de deur.
  maandag 7 september 2009 @ 10:54:36 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72513220
ik kan me nog heel goed herinneren toen arwen klein was ze zat bij opa op schoot en ze stikte zowat in iets, en zowel M. als opa zaten en keken erna zo van uhrm ik als een gek die kleine gepakt, naar voren gehouden vinger in de keel en kwam het eruit, ind overstuur dus haar getroost, en zodra dat moment er was heb ik de kleine aan M. gegeven en ben huilend anar boven gerend ik was echt helemaal overstuur toen.
  maandag 7 september 2009 @ 11:11:04 #135
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72513561
Oh, erg is dat he Rocka? Ik heb me ook zo vaak verbeten... Zo zielig soms.
En blijvende schade vind ik echt heel erg zonde. Mijn kind, gehavend!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Moderator maandag 7 september 2009 @ 11:12:21 #136
5428 crew  miss_sly
pi_72513586
Och, Rocka, wat zielig! Ik geloof meteen dat je zelf ook huilt

Arwen, wat eng! Goed dat jij zo vlug reageerde.
  maandag 7 september 2009 @ 11:14:25 #137
223453 Guuzewuus
pi_72513639
Oh Rockabella , bah.

En Evenstar ook, dat zijn toch enge verhalen.
  maandag 7 september 2009 @ 11:21:48 #138
190853 RockabeIIa
pi_72513825
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:11 schreef Sugar het volgende:
Oh, erg is dat he Rocka? Ik heb me ook zo vaak verbeten... Zo zielig soms.
En blijvende schade vind ik echt heel erg zonde. Mijn kind, gehavend!
Ja, nou het viel allemaal mee gelukkig. Maar de eerste wondjes. Die van nageltjes op zijn wangetje vond ik zo erg! Maar die zijn wel weer weg En toen de waterpokken. Vreselijk, daar zie je nog steeds wel een paar littekentjes van (o.a. bij zijn wenkbrauw). Niet leuk!
pi_72516113
Miss_sly, wat lastig dat je nog niks weet over het familieweekend. Zou ik ook moeite mee hebben. Misschien kan je anders een dagje of half dagje gaan. Zeker als het een beetje in de buurt is. Draagdoek mee, Senna lekker in de doek zodat niet iedereen aan haar kan zitten enzo.

Chan, het scheelt hier vast dat ik een ochtendmens ben en lief op tijd naar zn werk gaat. Ik douchete eigenlijk altijd al voor hij weg ging, dus nu ook gedaan, beide kinders nog aan het slapen. Want anders weet ik ook niet of ik eraan toe zou zijn gekomen...
We zijn zelfs al even langs de bakker geweest en inmiddels liggen beide meiden ook weer op bed. En misschien dat ik zelf ook wel ff ga zo.
Goed dat je er wat van hebt gezegd als mensen Timo wakker probeerden te maken. Ik snap dat nooit zo goed... dat mensen dat proberen...

Miss, wij zitten ook niet altijd op 1 lijn. Ik ben veel minder makkelijk dan lief. Ik vind het op zich prima om Iris even uit handen te geven, zolang mensen maar niet gaan "eisen" dat ze haar vast mogen hebben. Ik wil het het liefst zelf bepalen.

Stiemie, dat is ook wat ik zo wilde. Dat Mirte Iris als een van de eersten kon zien. Nou hadden we natuurlijk ook nog de kraamverzorgster en de verloskundige rondlopen en mn moeder, maar Mirte heeft haar moment wel gehad, helemaal lekker haar moment. En daarna het kadootje wat ze van Iris kreeg uitgepakt .

Rock, gelukkig viel het mee, maar toch... heel herkenbaar.
  maandag 7 september 2009 @ 14:06:58 #140
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72518003
Miss_sly, hier heeft het even geduurd voor we met zijn 3-tjes een goed ritme hadden. En ik moet niet te hard roepen... want pas eigenlijk sinds dit weekend dat vader en ik ook goed op 1 lijn zitten.

Ik vond dat best moeilijk. Je ziet ineens een andere kant van je partner. Je bent samen voor het eerst ouders. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar de moeder-rol zit me als gegoten, ik zorg heel graag voor Joep, kom voor hem op, speel met hem en ik geniet van alles en daar heb ik mijn man wel een beetje in moeten sturen... in zijn vader-rol. Hier is papa ook veel meer: goh, dat kan ie best wel (avondje naar vrienden ofzo), maar uiteindelijk ken ik Joep het beste en legt mijn man zich bij mijn besluit neer. En over het meehelpen.. nee dit ging hier niet meteen soepel. Afgelopen weekend een goed gesprek gehad dat het zo niet verder kan en mijn lief echt meer moet meehelpen. Ik kan niet en de hele dag met Joep bezig zijn en het hele huishouden doen en ook nog eens koken en dan ook nog 's avonds de lieve, gezellige vrouw gaan zijn. Nu is er een schoonmaakschema en dat scheelt stukken en ook mijn man speelt meer met Joep. Ik moest toen nog aan Guuzewuus denken... ik dacht, die heeft geen man en dit soort gezever
Maar ik denk wel miss_sly dat moeders hun kinderen vaak het beste aanvoelen, beter dan de vaders, dus ga voor jouw gevoel en soms leidt dat misschien dat een meningsverschil, naja jammer dan. Hier ziet mijn man nu bijvoorbeeld wel in dat sommige dingen nog te druk of te veel voor Joep zijn. Dus gaan we bijvoorbeeld maar even. Kun je dat niet afspreken met dat weekend? Als je het gevoel hebt dat Senna liever de rust en het bekende van huis heeft, dat jullie gewoon gaan?

Chan, heel goed gedaan!!

Rocka
pi_72518061
Ahw Rocka dat lijkt me vreselijk idd gelukkig viel het mee.

Chan haha hier ook mensen die haar wakker proberen te maken. Overdreven druk boven de wieg gaan staan praten en gebaren en aan haar handjes zwabberen enzo. En als ze dan in een soort slaapstuipje haar ene oog half open doet dan is het gelijk van "kijk kijk! ze is wakker hoor!"

Gelukkig zitten lief en ik daar wel over op 1 lijn. We hebben van tevoren heel erg veel gepraat over hoe wij dingen zien en willen enzo. Ieder voor zich zeg maar. Er zijn dingen van hem waar ik het niet helemaal mee eens ben en hij heeft dingen van mij waar hij het niet zo mee eens is, maar we hebben afgesproken dat degene die een bezwaar heeft, dat dat zwaarder weegt dan degene die geen bezwaar heeft. Als je snapt wat ik bedoel.

Praktijkvoorbeeld hier is de afgekolfde melk. Hij vindt het niet zo'n punt als ik een flesje kolf zodat zijn moeder (of mijn moeder for that matter) een flesje kan geven. Ik heb daar problemen mee want ik zie mezelf straks al kolven iedere keer voordat de opa's en oma's langskomen omdat die zonodig een flesje moeten geven
conclusie, we beginnen er niet aan. Met oppassen en dergelijke is het een ander verhaal, dan moet het wel. Maar zomaar voor de leuk doen we dus niet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 7 september 2009 @ 14:13:28 #142
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72518157
Ow en Ticootje, ik word daar nu al leip van, van dat volk wat het allemaal zo goed weet. Ik zit echt soms met mijn handen voor mijn mond (letterlijk) om niet iets gemeens te zeggen tegen opa hier... die weet echt alles van babies. Man die kerel zou baby fluisteraar moeten worden: "hij is moe" "hij heeft honger" "hij wil liggen" "hij wil een frietje". Grrrrrr zeg gewoon niks denk ik dan... maar goed. Opa is een ras echte rotterdammer en niet van mijn kant opa.. dus ik wil geen ruzie maken. Maar irritant is het 100%
  maandag 7 september 2009 @ 15:02:59 #143
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72519392
Zoveel herkenning.

@Rocka, ooooh. De tranen sprongen gewoon bij me in de ogen. De pijn die je je kind zo graag wilt besparen.

@Evenstar. Ook herkenbaar. Zelf super koel op het moment dat het telt, maar daarna sta je te trillen op je benen. Dat is denk ik echt puur instinct.

Alle verse mama's een jullie komen er allemaal wel. Stuk voor stuk. Want ik lees al wat de basis is voor een stinkend goede moeder: de pure liefde voor je kind. En het welzijn van hem/haar op de eerste plaats.
  Moderator maandag 7 september 2009 @ 16:13:40 #144
5428 crew  miss_sly
pi_72521358
ow wat die liefe betreft, wat is dat overweldigend
zo puur, zo onvoorwaardelij, zo totaal!

schaap en ik zitten voor een groot deel wel op een lijn, hoor, maar ook hier is het zo dat hij gemakkelijker is dan ik. we hebben het er vantevoren wel over gehad, maar hij denkt dat ik gewoon bezitterig ben met het haar niet willen afstaan aan anderen, maat ik wil het gewoon wat rustig houden voor haar. gelukkig begint hij het dus te zien, van teveel prikkels enzo, dus ik heb goede hoop dat we op een lijn beginnen te komen wat dat betreft
  maandag 7 september 2009 @ 18:58:42 #145
223453 Guuzewuus
pi_72526716
quote:
Op maandag 7 september 2009 14:06 schreef seilram het volgende:
Ik kan niet en de hele dag met Joep bezig zijn en het hele huishouden doen en ook nog eens koken en dan ook nog 's avonds de lieve, gezellige vrouw gaan zijn. Nu is er een schoonmaakschema en dat scheelt stukken en ook mijn man speelt meer met Joep. Ik moest toen nog aan Guuzewuus denken... ik dacht, die heeft geen man en dit soort gezever
Nee klopt, Guuzewuus is de hele dag met S bezig en doet het hele huishouden, kookt ook nog eens en is 's avonds een hele lieve en gezellige vrouw .

[ Bericht 0% gewijzigd door Guuzewuus op 07-09-2009 19:04:05 ]
pi_72528470
Woei Guuze, petje af hoor!
Ik mocht vandaag alleen en de kroost ligt op bed inmiddels, maar het is toch ook wel lekker als je die zorg kan delen eigenlijk .
  maandag 7 september 2009 @ 19:58:44 #147
223453 Guuzewuus
pi_72529103
Ja, lijkt mij ook natuurlijk .
  maandag 7 september 2009 @ 20:07:24 #148
14746 k_i_m
pi_72529413
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:58 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Nee klopt, Guuzewuus is de hele dag met S bezig en doet het hele huishouden, kookt ook nog eens en is 's avonds een hele lieve en gezellige vrouw .

Hee, dat klinkt als mij . Behalve dan dat 's avonds laat mijn wederhelft nog eens thuiskomt en dan ook nog eens verzorgd moet worden .
In my life
Why do I smile
pi_72529468
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:58 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

haha wat ben je toch een heerlijk mens

maar het is wel zo hoor, petje af.
Ik heb tijdens de kraamweek een paar keer aan je gedacht (en aan Angel-eyez en LB ook trouwens), en tegen mn kraam verzucht van goh ik heb toch echt bewondering voor alle vrouwen die dit in hun eentje moeten doen zeg...
(dat was vooral als ik van de hechtingen weer scheef in of uit bed kroop in een nieuw baanrecord van ongeveer 10 minuten )

Ik vind je een topvrouw misschien vind je het zelf niet zo bijzonder, maar je doet het toch maar mooi wel, en goed ook!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 7 september 2009 @ 20:14:14 #150
223453 Guuzewuus
pi_72529670
Whèhè , de vraag is natuurlijk ook voor wie ik dan zo lief en gezellig ben 's avonds. Oh ja, voor mezelf , toch best fijn .

Maar soms roep ik mezelf ook op het matje hoor, dan wil ik ook goede gesprekken en schoonmaakschema's .

Oh sorry Seilram ik bedoel het wel flauw maar niet flauw naar jou toe

Oh, en Huup, ik had een hele week veel kraamzorg en mijn moeder logeerde bij mij (vanuit Aruba), ik kon wel degelijk met m'n luie kapotte gat in mijn bedje blijven liggen die eerste week. En deze keer komen ze zo ongeveer de hele maand december (paps en mams), dus no worries hoor.

[ Bericht 25% gewijzigd door Guuzewuus op 07-09-2009 20:20:59 ]
pi_72530137
ja dat vertelde mijn kraam idd, ze zei van ja veel van die vrouwen hebben iemand, familie of vriendin ofzo die bij hen blijft slapen.
ook erg knus en fijn lijkt me, je ouders in die maand zo dichtbij je
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72542924
Guuzewuus, knap zeg, om dat allemaal alleen te doen.
Dat bedenk ik me trouwens wel vaker als ik vrouwen zie die alleen ervoor staan.
Maar volgens is mij is het natuurlijk ook waar je op ingesteld bent.........wel lekker dat je ouders weer komen!
pi_72543568
Pompompom, nog 4 weken en dan mag ik in bad!!
wedden, dan zit ik straks tien minuten in bad en dan vind ik er geen kont aan en wil dr weer uit

ik begin me hoe langer hoe meer weer gewoon mezelf te voelen. Heerlijk. Ik wist niet eens dat ik me schijnbaar zo heul niet-mezelf heb gevoeld! Maar dit voelt fijn. nu nog wennen aan het minder anders slapen en dan zitten we helemaal op de goede rit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72543815
Hoera Huup, dat klinkt goed! en ook je oude broek alweer aan las ik. fijn!
pi_72543897
ja ik ben blij <3

Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 8 september 2009 @ 10:05:00 #156
5428 crew  miss_sly
pi_72544169
huup, fijn is dat!

Ik wist wel dat ik me heel niet fijn voelde tijdens de zwangerschap en ik vind het verschil met hoe ik me nu voel ook zo groot. Zo fijn om weer mezelf te zijn en ook die buik kwijt te zijn.
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:12:49 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72544337
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:44:54 #158
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72544947
goedzo Huup en Miss!

Hier vanochtend de afspraak met de osteopaat gemaakt. Liep voorheen bij een chiropracter, maar de klachten bleven terug komen. Nu dus over een andere boeg. Hopelijk dat ik dan uiteindelijk wel minder nek en rugklachten heb. En misschien ook wel minder moe zal zijn. Ben erg benieuwd. Afspraak staat voor half oktober. Duurt nog eventjes, maar goed. Die paar weekjes kunnen er nog wel bij.
pi_72545350
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:05 schreef miss_sly het volgende:
huup, fijn is dat!

Ik wist wel dat ik me heel niet fijn voelde tijdens de zwangerschap en ik vind het verschil met hoe ik me nu voel ook zo groot. Zo fijn om weer mezelf te zijn en ook die buik kwijt te zijn.
fijn dat je je beter voelt gek fenomeen toch, dat zwanger zijn.

Hier was het niet eens zo zeer dat ik met niet-fijn voelde ofzo tijdens de zwangerschap. Wellicht dat het me dan wel was opgevallen I guess. Ik voel me nu gewoon anders. Moeilijk te omschrijven. Misschien is het ook wel een beetje gewoon het tot rust komen ofzo. Hoe dan ook, ik vind het fijn <3

Chacama hopelijk kan de osteopaat wel de verlichting bieden die je nodig hebt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:02:58 #160
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72546868
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:07 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Hee, dat klinkt als mij . Behalve dan dat 's avonds laat mijn wederhelft nog eens thuiskomt en dan ook nog eens verzorgd moet worden .
Dat bedoelde ik eigenlijk Guuzewuus hahahaha Daar dacht ik op dat moment aan, zo van: als je alleen bent, dan heb je niet nog eens een partner te "entertainen" die ook dingen van je verwacht. Maar ik snap je reactie heel goed hoor
pi_72548679
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:05 schreef miss_sly het volgende:
huup, fijn is dat!

Ik begin eigenlijk nu pas die buik juist te missen
Vriendin van mij is zwanger en als ik die buik dan zie, word ik er weer helemaal emo van.
pi_72573515
Chacama Ik hoop dat de osteopaat helpt. Ik lees hier op het forum wel vaak positieve berichten. Wel rot dat je pas half oktober kunt. Het is misschien maar een paar weekjes erbij, maar toch lijkt me niet zo heel tof voor je.

Huup ik voel me ook echt super, maar bovenal gelukkig en trotse moeder
Echt fijn he om je zo te voelen. Voor mij echt het mooiste in m'n leven mijn gezinnetje . Soms denk ik weleens dat we hier gewoon voor op de aarde zijn gezet. Het voelt zo goed/juist.
De rest kan me serieus gewoon gestolen worden op het moment.

Hier was ik begonnen met de Cerazette, maar ook weer gestopt na een paar dagen.
Ik reageer niet al te best op deze pil. Nu had ik al moeite met hormonen slikken, maar dit was echt te erg.
Misselijk, depri, huilerig, spotten enz De hele rattaplan weer. Raar eigenlijk. Er zit schijnbaar maar heel weinig hormonen in, maar toch zo'n reactie.
Nu weer aan de rubbers. of de persona/combi bv (moet ik wel min om de 6 uur blijven voeden.), maar eigenlijk wil ik zowiezo niet het eerste jaar weer zwanger zijn. M'n lichaam moet zich eerst goed herstellen enzo. Lekker..... dan weer.
pi_72574655
Miss, wij hebben van het weekend ook een familieweekend. We hebben daar gisteravond met zijn tweeen duidelijke afspraken over gemaakt. Allleen papa en mama en opa en oma mogen Leander vast houden. Hoe moeilijk het soms ook is om het iemand te verbieden. R is daar iets makkelijker in dan ik dus hij gaat daar voor zorgen Verder neem ik de draagdoeken mee zodat ik hem zoveel mogelijk bij me kan houden. En ook nemem we zijn eigen campingbedje mee met eigen deken enzo. Met daaroverheen het muggennet zodat mensen er niet bij kunnen. En straks ga ik even een briefje uitprinten met daarop het verzoek:
Ik ben nog klein dus als jullie me even slapen laten is dat heel erg fijn!!
Op deze manier hopen we dat Leander het weekend goed doorkomt!!
pi_72576246
Lieve mama's misschien gaat het allemaal wel meevallen op die familie weekenden
Ik zag er ook altijd tegenop en achteraf viel het meestal wel mee en had ik me druk gemaakt om niks.
pi_72577576
wij hebben over een maand een familieavond, onbeperkt shoarma schranzen bij mijn ouders
en het enige waar ik me nu eigenlijk druk om maak is of ik nou wel of niet mijn normale hoeveelheid knoflooksaus (=veeeel) kan eten hierbij hihi

Ik kan me de zorgen goed voorstellen, vooral als je zelf niet in de hand hebt wat er gaat gebeuren, je moet dan toch een beetje meegaan met de flow en dat is moeilijk als je net een eigen ritme hebt opgebouwd. Maar het komt vast goed en het is vast leuk allemaal
zeker het uitje van Miss_sly klinkt supertof volgens mij ga je echt heel erg genieten als je eenmaal daar bent miss
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72577653
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:49 schreef huuphuup het volgende:
wij hebben over een maand een familieavond, onbeperkt shoarma schranzen bij mijn ouders
en het enige waar ik me nu eigenlijk druk om maak is of ik nou wel of niet mijn normale hoeveelheid knoflooksaus (=veeeel) kan eten hierbij hihi

Ik kan me de zorgen goed voorstellen, vooral als je zelf niet in de hand hebt wat er gaat gebeuren, je moet dan toch een beetje meegaan met de flow en dat is moeilijk als je net een eigen ritme hebt opgebouwd. Maar het komt vast goed en het is vast leuk allemaal
zeker het uitje van Miss_sly klinkt supertof volgens mij ga je echt heel erg genieten als je eenmaal daar bent miss
Je kan tuurlijk gewoon knoflooksaus eten, maar kijk niet raar als je kleintje dan ook naar de knoflook stinkt.
  woensdag 9 september 2009 @ 11:56:24 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_72577771
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:49 schreef huuphuup het volgende:

Waarom zou dat niet kunnen? Heb je tijdens de zwangerschap gewoon knoflook gegeten? Dan zou dat niet echt veel problemen moeten opleveren. Het enige probleem (nouja, probleem ) wat je kan krijgen is dat D'shontay net zoals Ruben straks helemaal verkikkerd is op alles met knoflook en de saus het liefst zonder toevoegingen eet. Dus, je eten dippen in de saus en de saus eraf likken enzo, of nog liever, gewoon een lepel saus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72577816
Het schijnt zelfs dat baby's knoflookbv zeer lekker vinden...
  woensdag 9 september 2009 @ 12:06:47 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_72578048
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:57 schreef Bass-Miss het volgende:
Het schijnt zelfs dat baby's knoflookbv zeer lekker vinden...
Nouja, het is hier zelfs zo erg dat als ik spaghetti of macaroni zonder knoflook maak, dat Ruben het met lange tanden eet, terwijl het anders echt rap rap naar binnen gaat en hij bij voorkeur ook nog het vlees van ons bord jat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72578091
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je kan tuurlijk gewoon knoflooksaus eten, maar kijk niet raar als je kleintje dan ook naar de knoflook stinkt.
ja daar was ik al bang voor geurbuiltje onder die oksels dan maar

Troel, het was meer bij wijze van
ik eet in principe gewoon alles, ook hele scherpe dingen enzo, en A. krijgt straks als ze vaster gaat eten ook gewoon alles te eten (zij het in de goeie volgorde geintroduceerd natuurlijk); maar wij eten zelf ook geen aardappel/groente/vlees hap zeg maar dus ik zie geen reden om haar dat ineens wel te laten doen. Goed rijst leren eten want er wordt hier zo'n 5 keer per week rijst gegeten. Ben benieuwd tegen die tijd!

@BM is dat zo? wissiknie!
ze vreet wel bijkans de lepel uit mn handen als ze haar vitamine D krijgt die smaken naar anijs.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72578422
Oh ik heb gisteren de knoflook juist weggelaten omdat ik bang was voor kramp bij Timo, maar misschien dan toch maar eens proberen binnenkort
Hah huup, hier ook zo een die de lepel nog net niet uit je handen trekt bij de vitaminedruppels Ik vind dat zo'n lief gezicht, als hij van een lepeltje eet
  woensdag 9 september 2009 @ 13:22:26 #172
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72580285
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:07 schreef k_i_m het volgende:

[..]

*meldt .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 9 september 2009 @ 13:28:48 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72580440
Iedereen maakt toch altijd grapjes over hoe de 'opa's en oma's' ineens geen oog meer voor je hebben als de baby er eenmaal is?
Daarnet kwam F. met Sasha terug van het kdv en die komt heel blij op mij af: Mama! Tot halverwege de kamer en toen boog hij af naar de box: Baby!!!!
Zat ik dan... Ik moest echt vragen om een knuffel.

Ik mis mijn buik niet enorm, maar ik zou het morgen zo weer doen. Ik zei gisteren tegen een vriendinnetje dat het zwanger zijn geen probleem is, dat bevallen alleen he...
Maar ik vind het wel lekker dat ik nu gewoon weer met Sasha kan spelen en knuffelen, hem uit zijn bedje kan tillen, even samen kroelen en dan in de spiegel kijken (vind hij prachtig) en nu kan hij weer gewoon echt lekker tegen me aan plakken ipv op die dikke buik te zitten.
Oh, en ik geniet ook wel van mijn spiegelbeeld hoor. Ik bedoel... ik zie nog wel dat ik nog flink te zwaar ben, maar ik vind het ook wel fijn te zien dat er toch nog hier en daar wat figuur en lijn in zit.
pi_72580533
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
Iedereen maakt toch altijd grapjes over hoe de 'opa's en oma's' ineens geen oog meer voor je hebben als de baby er eenmaal is?
Daarnet kwam F. met Sasha terug van het kdv en die komt heel blij op mij af: Mama! Tot halverwege de kamer en toen boog hij af naar de box: Baby!!!!
Zat ik dan... Ik moest echt vragen om een knuffel.
Heel herkenbaar..

Amber komt thuis, doet jas en schoenen uit, komt de kamer binnen en het 1e dat ze vraagt: Waar is Tess??
Geen hallo mama of een kusje/knuffel.. neeee meteen is Tess de belangrijkste
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 9 september 2009 @ 13:44:03 #175
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72580838
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
even samen kroelen en dan in de spiegel kijken (vind hij prachtig)
Lief!
Ik zag net jullie foto, en ook ík werd er emo van. Je hebt er zo'n mooie liefdevolle 'moederblik', heel warm. En dan denk ik er weer aan hoe je er zo naar hunkerde om moeder te worden (vanwege de herkenning blijft me dat altijd maar bij ) en nu ben je zo maar dúbbel moeder!

Vicky, hoe gaat het inmiddels met jou? En niet alleen als versgetrouwde vrouw (gefeli ! ).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72580904
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:44 schreef Moonah het volgende:

[..]

Vicky, hoe gaat het inmiddels met jou? En niet alleen als versgetrouwde vrouw (gefeli ! ).
op en af. De ene dag gaat het beter dan de andere.. Ik heb af en toe wel van die dagen dat ik me het liefst de hele dag onder en deken verstop..
Afgelopen vrijdag een gesprek gehad met de spv-er, as. vrijdag weer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 9 september 2009 @ 13:47:17 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72580934
Lief Moonah, idd was er bij mij ook herkenning toen je dat ene topic opende toen.
Het is alles wat ik ooit hoopte en meer.
Mooi ook dat F. en ik het er laatst over hadden en dat hij nu idd snapt met wat ik altijd zei over een kindje dat naar jóu toe komt voor troost of veiligheid. Schrikken van de deurbel en dan achter papa's benen weg kruipen enzo.
  woensdag 9 september 2009 @ 13:49:25 #178
190853 RockabeIIa
pi_72580997
Way to go BE!

Heeft iemand trouwens al wat gehoord van poppedein na de bevalling?
pi_72581016
Dewi vind de vitaminedruppels echt vreselijk. Ze gaat er gewoon van kokhalzen en probeert met haar tongetje het weer uit haar mondje te krijgen.
Ow en als ik vis heb gegeten trekt ze bij het aanhappen ook altijd een vies gezicht en maakt dan ook echt zo'n brr beweging.
pi_72581059
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Way to go BE!

Heeft iemand trouwens al wat gehoord van poppedein na de bevalling?
ja

Poppedein zit heerlijk op een enorme giga-roze wolk te genieten van haar prinsesje
ik geloof dat ze inmiddels weer een klein beetje aan het afdalen is naar de echte wereld en ze ook langzaam weer terug hier zou komen, maar het liefst is de hele dag met haar poppetje aan het tutten

Alles is goed met de twee dames trouwens hoor
en op haar hyves staan wat foto's als je nieuwsgierig bent
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 9 september 2009 @ 13:52:16 #181
190853 RockabeIIa
pi_72581062
Misschien moet je dan effe je tanden poetsen, Urla

Ik zie daar ook wel weer naar uit zeg, dat voeden en gefriemel dat er bij hoort. Je kindje dat zo in je ogen kijkt tijdens
Ok, daar gaan we weer! MOOOOOOOOSHY TIME!
  woensdag 9 september 2009 @ 13:53:03 #182
190853 RockabeIIa
pi_72581078
Huup tnx voor de info!
Haar hyves heb ik niet dus ik wacht wel rustig (ahum) af!
pi_72581181
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien moet je dan effe je tanden poetsen, Urla

Ik zie daar ook wel weer naar uit zeg, dat voeden en gefriemel dat er bij hoort. Je kindje dat zo in je ogen kijkt tijdens
Ok, daar gaan we weer! MOOOOOOOOSHY TIME!

Nou dat kan nog erger hoor.

Ligt er zo'n heerlijk warm propje met zijn buikje tegen de jouwe aan.
Hij kijkt je in de ogen en steeds gaan ze weer even dicht, waarop het lijfje langzaam slap word en het hulpeloze wezentje zich voldaan aan je overgeeft.
Dank je mamma.
pi_72612620
Kreeg ik van de week te horen dat ik op mijn eigen werkplek niet meer welkom ben Ik werk normaal vaste dagen maar nu mag dat niet meer dus kunnen ze me niet meer gebruiken Ik moet gewoon de hele week elke ochtend beschibaar zijn. Maar dan kan en wil ik niet want dan zie ik Mikael helemaal niet meer als ik op andere dagen moet werken dan eerst Gelukkig heb ik een vast contract en mogen ze me er hierom niet uit doen
pi_72612882
Da's balen MeNicole. Wel fijn dat je een vastcontract hebt.

Hier een jankmomentje. As. weekend zouden we mama's verjaardag herdenken. Maar omdat mijn schoonzus en zwager hun verjaardag vieren, zit ik in de knoop. In eerste instantie riep ik heel hard dat F. dan maar naar zijn kant zou gaan en ik naar Eindhoven met 1 van de meiden. Hij zou dan de andere meenemen, maar nu zie ik het niet meer zitten. Het stuk rijden in mijn eentje en daar dan zijn. Net zitten janken aan de telefoon met mijn vader. Het is niet zo dat ik het niet wil vieren. Het is niet zo dat ik niet daar wil zijn, maar bijna 2x 2 uur rijden op 1 dag dat zie ik niet zitten. En nu heb ik dus gevraagd om het te verzetten. En dat vind ik ook weer moeilijk. Gatver, waarom moet dit nu weer zo.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 september 2009 @ 13:50:35 #186
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_72613062
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:43 schreef chacama het volgende:
Da's balen MeNicole. Wel fijn dat je een vastcontract hebt.

Hier een jankmomentje. As. weekend zouden we mama's verjaardag herdenken. Maar omdat mijn schoonzus en zwager hun verjaardag vieren, zit ik in de knoop. In eerste instantie riep ik heel hard dat F. dan maar naar zijn kant zou gaan en ik naar Eindhoven met 1 van de meiden. Hij zou dan de andere meenemen, maar nu zie ik het niet meer zitten. Het stuk rijden in mijn eentje en daar dan zijn. Net zitten janken aan de telefoon met mijn vader. Het is niet zo dat ik het niet wil vieren. Het is niet zo dat ik niet daar wil zijn, maar bijna 2x 2 uur rijden op 1 dag dat zie ik niet zitten. En nu heb ik dus gevraagd om het te verzetten. En dat vind ik ook weer moeilijk. Gatver, waarom moet dit nu weer zo.
lieve schat, zou t niet zo zijn dat als je het bij je schoonzus en zwager voorlegt, waarom je liever in Eindhoven wilt zijn, ze dat begrijpen, en jij en F en de meiden naar Eindhoven gaat en volgend weekend op verjaarsbezoek gaat bij hen?
daarbij, komen zij altijd wanneer t gevierd word bij jullie? waren zij t niet die niet konden met de verjaardag van Fleur wegens vakantie?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 10 september 2009 @ 13:55:03 #187
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72613165
BE ik moest wel een beetje lachen, wat moet jij zo trots zijn op beide mannetjes

Rocka niet lang meer hoor !

Chacama lastig, doe wat voor jou goed voelt
pi_72613860
- had dus al heel wat getypt -

Ja, Ynske. Dat waren zij. Maar F. ziet zijn familie nauwelijks. Dus als er een keer een verjaardag op zondag gevierd wordt, wil hij er graag naar toe. Zodat ie zijn ouders, broers en zus ziet. Iets dat ik me goed voor kan stellen. Dus afzeggen of anders afspreken is wat F. betreft eigenlijk niet echt een optie. Hij snapt wel dat ik graag naar Eindhoven wil, maar ik snap hem ook. Dat maakt het ook allemaal zo dubbel.

@Evenstar. Mijn gevoel zegt naar Eindhoven. Maar wijs is het niet. De afgelopen nachten slecht geslapen en dat in combi met zo'n eind rijden is eigenlijk niet veilig. Ik heb naar treinen gekeken, maar met 3x bussen en 3x overstappen (enkele reis) is dan al een wereldavontuur op zich. Ik wist wel dat ik in een gehucht woonde, maar in een uithoek... nee, daar was ik me nog niet van bewust. Hoef nog net niet met de boot om ergens te komen.

Een oplossing heb ik dus nog niet. Papa gaat in elk geval met mijn zus overleggen over mogelijkheden. Heb al aangegeven of we niet halverwege kunnen treffen. Het wordt tenslotte mooi weer. Ergens in een bos of zo.
pi_72614547
Chacama wat een lastige situatie. Is het niet mogelijk dat je met de auto naar een handig station rijdt of zo en vanaf daar met de trein verder gaat zodat je niet zo vaak hoeft over te stappen en niet met de bus hoeft?
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 september 2009 @ 16:02:51 #190
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72614654
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:57 schreef Chan het volgende:
Chacama wat een lastige situatie. Is het niet mogelijk dat je met de auto naar een handig station rijdt of zo en vanaf daar met de trein verder gaat zodat je niet zo vaak hoeft over te stappen en niet met de bus hoeft?
Ik vermoed dat ze dan al ongeveer in Eindhoven is

Moeilijke beslissing hoor, ik zou ook niet zo 123 een oplossing weten... Ben zelf eigenlijk niet zo van de verjaardagen vieren en al helemaal niet als ik liever ergens anders zou zijn. Maar aan de andere kant wil je F. dat ook niet ontzeggen... Pfff, kweethetechtniet, dus maar gewoon
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_72615624
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:02 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze dan al ongeveer in Eindhoven is

Moeilijke beslissing hoor, ik zou ook niet zo 123 een oplossing weten... Ben zelf eigenlijk niet zo van de verjaardagen vieren en al helemaal niet als ik liever ergens anders zou zijn. Maar aan de andere kant wil je F. dat ook niet ontzeggen... Pfff, kweethetechtniet, dus maar gewoon
dan zit ik in Middelburg (da's het bus station) of in Roosendaal (eerste overstap) of in Tilburg (tweede overstap). Maar op zich is het niet het slechtste idee. Misschien kan ik Fred vragen om me op Rotterdam af te zetten. Rotterdam-Eindhoven is een rechtstreekse verbinding. Dan kan ik treinen en dan kan ie me 's avonds daar ook ophalen of zoiets.

Vooral dat laatste is het voor mij.
pi_72636486
Zo.. Daar ben ik dan eindelijk! Sorry sorry dat ik me zo laat pas meld, het is er gewoon simpelweg niet eerder van gekomen. Zo vergroeid als mijn vingers waren met mijn toetsenbord, zo zijn ze dat nu aan mijn meisje… Met daarbij nog de nodige computertrubbels en de absolute afwezigheid van zin om dat op te lossen heeft t even geduurd voor ik hier weer was. Bedankt voor jullie bezorgde berichtjes in ieder geval

Ik heb een heerlijke kraamtijd achter de rug! Voelde me al heel snel weel “de oude”.. T was dat we een verschrikkelijk lieve kraamverzorgster hadden die ons enorm verwende wat maakte dat ik me netjes als kraamvrouw ben blijven gedragen. Maar in plaats van kraamtijd vond ik t meer 1 groot hippie-tijdperk: Alles was leuk, alles zo mooi, iedereen zó lief…en er was stuwing

Op de bevalling kijk ik verschrikkelijk goed terug; snel, bijzonder, maar ook heftig. 2 uur na het strippen kreeg ik weeën en 5 uur later lag Lena in mijn armen nadat ik op de kruk bevallen was, omdat ik werkelijk geen enkele andere houding meer aan kon nemen door helse rugpijn. Ik moest mezelf af en toe echt even bij de les roepen, maar was vervolgens tussen de weeën door ook steeds weer helemaal helder, wat maakt dat ik de hele bevalling heel bewust heb meegemaakt. Ondanks de pijn is het een van de meest geweldige ervaringen in mijn leven geweest… ik kón dat gewoon! En dat allesoverweldigende gevoel als je meisje voor t eerst in je armen ligt, het opgeluchte gevoel dat de pijn over is, het heerlijke gevoel dat ze er eindelijk is, haar natte breekbare lijfje, haar geur, haar kleine kraaloogjes die beduusd de wereld instaren…mn liefs armen om ons allebei heen.. ik dacht echt dat ik zou knappen van geluk!

En wat me nu ook gewoon blij maakt is t feit dat ik zo gelukkig ben met mn lijf… dat is zo vaak anders geweest.. Natuurlijk zit daar nog die flubberbuik, maar mn huid is striemvrij en elastisch gebleven, ik heb echte moederheupen gekregen, maar mn benen passen in ieder geval alweer in al mn broeken.. en het meest bijzondere vind aan alles, mijn lijf kan zwanger zijn, mijn lijf kan bevallen, en dat allemaal zonder problemen! Met nu nog maar een kilo tot mn startgewicht durf ik al hardop te zeggen dat ik goed in mn vel zit, ook al mag dat velletje dan nog wel weer wat strakker… daar kan aan gewerkt worden! Werken aan gelukkig zijn met je lijf is veel lastiger, dus die heb ik dan maar mooi vast in the pocket!

Lena meldt zich ’s nachts wel nog vaak 2x, dus de vermoeidheid begint nu toch wel echt in te treden, maar lief is 4 weken vrij en dat geeft gewoon zoveel rust wetende dat als de nacht gewoon niet fijn is, we ’s ochtends gewoon lekker wat langer kunnen blijven liggen met zn 3tjes… heerlijk gewoon! Och wat hou ik van mijn stel!

Ik ga me vanaf nu trouw inlezen, meelezen en weer meeposten, want dat heb ik toch ook wel gemist! Eerst maar eens dit berichtje en later in t baby topic… nu eerst de tietjes maar weer eens bloot!

Alvast een fotootje voor jullie ongeduld!

* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:28:45 #193
94046 PM-girl
pi_72636550
Klinkt goed allemaal poppedein, en wat een mooi kindje!
*
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:31:03 #194
190853 RockabeIIa
pi_72636620
Welkom terug, met snoesje , Poppedein! En wat fijn dat het goed met jullie gaat!
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:34:04 #195
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72636715
Dat klinkt heel goed poppedein, wat een mooi frummeltje is lena
pi_72636788
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:26 schreef Poppedein het volgende:
Zo.. Daar ben ik dan eindelijk! Sorry sorry dat ik me zo laat pas meld, het is er gewoon simpelweg niet eerder van gekomen. Zo vergroeid als mijn vingers waren met mijn toetsenbord, zo zijn ze dat nu aan mijn meisje… Met daarbij nog de nodige computertrubbels en de absolute afwezigheid van zin om dat op te lossen heeft t even geduurd voor ik hier weer was. Bedankt voor jullie bezorgde berichtjes in ieder geval

Ik heb een heerlijke kraamtijd achter de rug! Voelde me al heel snel weel “de oude”.. T was dat we een verschrikkelijk lieve kraamverzorgster hadden die ons enorm verwende wat maakte dat ik me netjes als kraamvrouw ben blijven gedragen. Maar in plaats van kraamtijd vond ik t meer 1 groot hippie-tijdperk: Alles was leuk, alles zo mooi, iedereen zó lief…en er was stuwing

Op de bevalling kijk ik verschrikkelijk goed terug; snel, bijzonder, maar ook heftig. 2 uur na het strippen kreeg ik weeën en 5 uur later lag Lena in mijn armen nadat ik op de kruk bevallen was, omdat ik werkelijk geen enkele andere houding meer aan kon nemen door helse rugpijn. Ik moest mezelf af en toe echt even bij de les roepen, maar was vervolgens tussen de weeën door ook steeds weer helemaal helder, wat maakt dat ik de hele bevalling heel bewust heb meegemaakt. Ondanks de pijn is het een van de meest geweldige ervaringen in mijn leven geweest… ik kón dat gewoon! En dat allesoverweldigende gevoel als je meisje voor t eerst in je armen ligt, het opgeluchte gevoel dat de pijn over is, het heerlijke gevoel dat ze er eindelijk is, haar natte breekbare lijfje, haar geur, haar kleine kraaloogjes die beduusd de wereld instaren…mn liefs armen om ons allebei heen.. ik dacht echt dat ik zou knappen van geluk!

En wat me nu ook gewoon blij maakt is t feit dat ik zo gelukkig ben met mn lijf… dat is zo vaak anders geweest.. Natuurlijk zit daar nog die flubberbuik, maar mn huid is striemvrij en elastisch gebleven, ik heb echte moederheupen gekregen, maar mn benen passen in ieder geval alweer in al mn broeken.. en het meest bijzondere vind aan alles, mijn lijf kan zwanger zijn, mijn lijf kan bevallen, en dat allemaal zonder problemen! Met nu nog maar een kilo tot mn startgewicht durf ik al hardop te zeggen dat ik goed in mn vel zit, ook al mag dat velletje dan nog wel weer wat strakker… daar kan aan gewerkt worden! Werken aan gelukkig zijn met je lijf is veel lastiger, dus die heb ik dan maar mooi vast in the pocket!

Lena meldt zich ’s nachts wel nog vaak 2x, dus de vermoeidheid begint nu toch wel echt in te treden, maar lief is 4 weken vrij en dat geeft gewoon zoveel rust wetende dat als de nacht gewoon niet fijn is, we ’s ochtends gewoon lekker wat langer kunnen blijven liggen met zn 3tjes… heerlijk gewoon! Och wat hou ik van mijn stel!

Ik ga me vanaf nu trouw inlezen, meelezen en weer meeposten, want dat heb ik toch ook wel gemist! Eerst maar eens dit berichtje en later in t baby topic… nu eerst de tietjes maar weer eens bloot!

Alvast een fotootje voor jullie ongeduld!

[ afbeelding ]
wat klink je gelukkig en wat is ze een plaatje zeg
Ook fijn dat je geen striemen aan de zwangerschap hebt overgehouden. Lelijke krengen zijn het
Oh en over dat 's nachts 2 x melden.. dat kan nog heeeel lang duren hoor.. is ook normaal toch? om de 3 a 4 uur (hier nog steeds hoor en die is 8 mnd het went wel)

En wat heb jij een snelle bevalling gehad zeg, op een baarkruk was dat prettig? voor zover en bevalling prettig kan zijn ..? Ik zit er zelf ook over na te denken bij een evt. tweede kindje omdat ik het fijnste zat op de w.c tijdens de bevalling
pi_72636900

Wat heerlijk dat het zo goed gaat en wat is Lena een mooi babietje.
pi_72638066
Poppedein gezellig dat je er weer bent en wat klink je heerlijk gelukkig Wat een plaatje is Lena zeg, ook al zo lekker veel haar
pi_72638766
Wb Poppedein, wat een bijzonder verhaal nu al, en wat is Lena een mooi meisje
pi_72639009
Welkom terug Poppedein! Je klinkt ontzettend gelukkig, wat fijn dat je je ook alweer helemaal de oude voelt. En oohh... Lena Wat is ze mooi!
pi_72639223
Welkom terug Poppedein! Wat is Lena een snoesje!
pi_72639630
Welkom Poppedein! Wat is Lena mooi zeg!
pi_72640440
Poppedein, wat een heerlijke post fijn dat je zo geniet. Lena is een beauty
pi_72641197
Poppedein! welcome back. Wat klinkt je heerlijk gelukkig precies zoals je iedereen zou gunnen <3

en wat herkenbaar wat je schrijft over je lijf en in je vel zitten heerlijk toch, dat gevoel?!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:31:22 #205
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72641290
Poppedein WB wat een heerlijk verhaal. De liefde druipt bijna over mijn toetsenbord heen En wat hebben jullie een mooi meisje gebakken. Heerlijk!

Hier zijn de knopen doorgehakt. In overleg met papa en zus besloten om te verzetten zodat we het allemaal rustiger kunnen plannen (papa was het ook vergeten te zeggen tegen mijn zus) en de datum staat nu op begin november. En die staat vast en blijft vast staan en er komt niets of niemand tusssen.
pi_72641497
Poppedein, wb en wat een mooi meisje!

Chaca, wat fijn dat jullie knopen hebben doorgehakt en een andere datum hebben kunnen vinden
pi_72641918
Poppedein wat klink je gelukkig. Mooi meisje heb je!

chaca fijn dat de knopen zijn doorgehakt.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:15:27 #208
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_72644756
Och poppedein! Wat een prachtig meisje is jullie Lena! (Die oogjes!)
fijn te lezen dat jullie zo genieten van alles en elkaar!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:35:49 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72645447
Poppedein, wat een prachtig mooi meisje!
En jij zegt ook kraaloogjes! Ik dus ook, maar ik dacht eigenlijk dat dat meer voor knaagdieren was dus voelde het stom.
pi_72648782
Poppedein, wat een prachtig mooi meiske zeg!
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_72648907
chaca, fijn dat het op deze manier opgelost is!

BE, ik noem Senna's oogjes ook vaak kraaloogjes
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:17:48 #212
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72650990
Poppedein, wat een scheet!

Pff hier vandaag een bezorgde moeder en wat is dat naar zeg... zorgen. Bah.
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:10:15 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72652823
Poppedein, wat mooi zoals je schrijft. Die verwondering over 'wat mijn lijf allemaal kan' heb ik ook (gehad). Heel bijzonder, en tegelijkertijd zo veel voorkomend en daarmee weer niet bijzonder. En wat een prulleke...

Chaca, mooi zo, de rust en de doorgehakte knopen!
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:46 schreef Vicky het volgende:

[..]

op en af. De ene dag gaat het beter dan de andere.. Ik heb af en toe wel van die dagen dat ik me het liefst de hele dag onder en deken verstop..
Afgelopen vrijdag een gesprek gehad met de spv-er, as. vrijdag weer.
Hoe was het Vicky? Niet inhoudelijk hoor, maar voelt het nuttig, heb je er iets aan? Als je hier niet op in wil gaan, prima.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Jubileum moderator vrijdag 11 september 2009 @ 20:00:01 #214
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72654654
Poppedein wat heb je een prachtig meisje!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2009 @ 20:32:44 #215
43556 miss_dynastie
pi_72655803
Ah Poppedein, wat een plaatje
pi_72657242
Poppedein echt een heel mooi meisje zeg.
Ze heeft echt prachtige grote ogen die al zo wijs de wereld in kijken.
Prachtig gewoon.
En wat hebben de kindjes hier op fok toch vaak een mooie haardos al vlak na de geboorte.
pi_72659823
Poppedein wat een mooi meisje En wat een mooi verhaal er ook bij
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 11 september 2009 @ 22:45:16 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_72660524
Wat klinken de verse moeders heerlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72682284
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:10 schreef Moonah het volgende:
Poppedein, wat mooi zoals je schrijft. Die verwondering over 'wat mijn lijf allemaal kan' heb ik ook (gehad). Heel bijzonder, en tegelijkertijd zo veel voorkomend en daarmee weer niet bijzonder. En wat een prulleke...

Chaca, mooi zo, de rust en de doorgehakte knopen!
[..]

Hoe was het Vicky? Niet inhoudelijk hoor, maar voelt het nuttig, heb je er iets aan? Als je hier niet op in wil gaan, prima.
Vicky, hoe gaat het nu?
pi_72682719
Wat klinkt je heerlijk gelukkig poppedein.

Vicky, ik ben ook wel benieuwd, of je er wat aan hebt.

Arme jullie, mijn dochter is de leukste van allemaal. We gingen vandaag winkelen en ze was zo lief en schattig en luisterde goed. Zelfs toen de bewaker achter ons aan kwam lopen. Ik was zo trots.
*OUD heilige*
pi_72683250
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:43 schreef YPPY het volgende:
Wat klinkt je heerlijk gelukkig poppedein.

Vicky, ik ben ook wel benieuwd, of je er wat aan hebt.

Arme jullie, mijn dochter is de leukste van allemaal. We gingen vandaag winkelen en ze was zo lief en schattig en luisterde goed. Zelfs toen de bewaker achter ons aan kwam lopen. Ik was zo trots.
waarom hadden jullie de bewaker achter jullie aan lopen.....
pi_72683382
Ik heb gister een uur met hem gepraat en heb er weer van alles uitgegooid.
Vind het prettig om met hem te praten, praten met iemand die een "buitenstaander" is.
Vrijdag heb ik weer een gesprek.
Kan nog neit zeggen of ik er nu wel of niet iets aan heb..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 12 september 2009 @ 21:17:35 #223
593 sjak
Juffie Bloem
pi_72683675
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:17 schreef seilram het volgende:

Pff hier vandaag een bezorgde moeder en wat is dat naar zeg... zorgen. Bah.
Was vandaag wat minder zorgelijk?
Lekker douchen!
  zaterdag 12 september 2009 @ 21:34:22 #224
190853 RockabeIIa
pi_72684231
En sjak, hoe gaat het eigenlijk met jou?
pi_72687469
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 21:07 schreef Vicky het volgende:
Vind het prettig om met hem te praten, praten met iemand die een "buitenstaander" is.
Zolang het je maar oplucht en weer wat meer inzicht geeft is het opzich al fijn toch?
  zondag 13 september 2009 @ 19:23:23 #226
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72707049
quote:
Inderdaad wat Bar ook zegt. Je hoeft nu ook nog niet te weten of het helpt, maar het feit dat het prettig is om met hem te praten is al een positieve zaak.
  maandag 14 september 2009 @ 09:28:33 #227
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72722544
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 21:17 schreef sjak het volgende:

[..]

Was vandaag wat minder zorgelijk?
Lief dat je het vraagt Ja, stukken! Joep had een goeie dag met eten en dat is dan echt een pak van mijn hart!

En Vicky, is toch gewoon lekker om even je hart te luchten inderdaad bij iemand die er niet meteen zijn/haar mening over kwijt moet.
  maandag 14 september 2009 @ 13:30:45 #228
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72728114
quote:

Dat alleen is al fijn, toch?!
pi_72758737
Even een vreselijke klaag egopost hier, ben te beroerd om alles bij te lezen

Het gaat niet zo goed hier. Zowel manlief als ik zitten er compleet door heen van de onderbroken nachten en maken constant ruzie, gisteren hebben we het rotavirusvaccin gegeven en daardoor ben ik compleet in de stress telkens, ik heb alweer een bijna borstontsteking, kan me niet bewegen zonder te vergaan van de pijn in mn borst dus.. Ben weer eens grieperig ook maar dat zal wel met die ontsteking samenhangen.. Gisteren had Timo een regeldag ook nog.. En in fitte toestand kan ik nog steeds niet langer dan 10 minuten lopen, en kan ik nog steeds niet zonder bijna flauw te vallen alle trappen op lopen om thuis te komen.. Ik ben het zó zat, stom lijf, ik wil gewoon wat kunnen dóen..

Sorry, ik heb een hekel aan dat geklaag van mezelf, maar ik weet echt niet meer hoe ik hier nog iets positiefs van kan maken
pi_72759234
Poeh Chan Volgens mij schreeuwt dit om een afspraak met je huisarts.
Of misschien ben je daar al geweest? Klinkt iig niet ok. Sterkte!
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:48:39 #231
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72759611
Chan, dat klinkt absoluut niet goed. Zorg dat je bij de HA komt en hulp krijgt. Is er familie die bij kan springen zodat jullie kunnen bijtanken.
pi_72759627
ai chan, dat klinkt inderdaad heel erg zwaar. ik ben 't met snoopy eens dat je wel aan de bel moet trekken (als je dat nog niet gedaan had)? een borstonsteking alleen is al ellendig genoeg. zijn er hulptroepen die je in zou kunnen schakelen voor bijvoorbeeld de nachten, zodat jullie wat bij kunnen slapen?
heel veel sterkte voor jullie alledrie! op zich is 't nu fijn dat die vaccinatie achter de rug is, toch? heeft Timo er veel last van?
pi_72760123
jeetje Chan, dit klinkt niet goed hoor! Idd je huisarts bellen!
Sterkte meid!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:22:52 #234
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72760624
Chan, wat naar! Wat de anderen al zeggen, toch even je huisarts bellen hoor, voordat het nog erger wordt. En misschien Timo een nachtje laten logeren bij oma ofzo. Gewoon even een nacht goed en lekker slapen, dat heb ik gedaan toen Joep ook net 1,5 maand oud was. Je raakt gewoon zo op van die korte slaapjes, dan kun je wel een keer een goeie slaap gebruiken.
pi_72760704
Chan, wat zwaar en moeilijk klinkt dat!
Hopelijk lukt het om wat rust te pakken en wat meer energie te krijgen.
pi_72760841
en poppedeine, je hebt een waar klein poppedeintje gebakken zeg. wat is Lena prachtig! fijn om te lezen dat 't zo goed verlopen is. geniet ervan!
pi_72760935
Wat anderen al gezegd hebben Chan, naar de huisarts. Er kan echt snel wat geregeld worden. Het klinkt helemaal totaal niet goed zo. Het kost je veel energie, maar met extra hulp gaat het daarna zoveel beter!!
*OUD heilige*
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:17:03 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72763723
Chan, wat zwaar meid! Terecht klagen hoor! Dit zou niemand nog positief zien.
Heb je al gebeld met de ha? Ook die zal dat heel terecht vinden hoor, zo lang lichamelijk zo gammel is echt niet de bedoeling.
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:17:41 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72763744
Chan de dames voorme hebben het al aangegeven dus ik wil je alleen een dikke knuffle geven
pi_72763907
ahw Chan wat vind ik dit naar voor je
Idd wat de rest van de dames ook al gezegd hebben. Sterkte, dit valt niet mee zeg.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72763917
Chan , ik sluit me aan bij de dames hierboven, trek aan de bel
pi_72764490
Wat ontzettend balen Chan. Heel veel sterkte!
pi_72764676
Och Chan... Ga je ff druk zitten maken over je klaagpost hier... logisch toch dat t er ff uit moet! Soms juist dan lekker om dat even ergens anders te doen dan tegen je partner! Vermoeidheid is zo'n killer voor rustig en nuchter op "problemen" te kunnen reageren! Ik kan me zó voorstellend at je graag je eigenste ik weer terug wil!! Maar je moet hier doorheen helaas... gelukkig hoef je dat niet alleen te doen, maar is daar ook je partner, de mensen om je heen voor extra hulp en de huisarts voor die hikkende borstontsteking! Voel je geen klagerd als je aan de bel trekt hoor!

dikke kus voor jou en je kleine man!
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:16:08 #244
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72765524
Och Chan..logisch dat je het allemaal even helemaal zat bent hoor! Klagen mag, ook zonder je eerst in iedereen te verdiepen
Ik hoop voor je dat alles snel weer lekker loopt

Poppedein..ik vind jouw Lena zo`n dotje
pi_72765915
Chan
pi_72766734
Chan
pi_72769714
Chan
pi_72770305
Dank jullie voor alle reacties. Ik was in mn klaagpost de spruw nog vergeten ook.. Ik heb mn moeder gebeld en die is hier nu om te helpen en mn man is uit zn werk naar huis gekomen om te helpen ook. De huisarts heeft een receptje uitgeschreven voor de borstontsteking maar zei wel dat ik beter eerst kon proberen het weg te masseren en te laten drinken.. Nou ja ik kijk wel even wat ik doe..

Timo laten logeren bij oma durf ik echt niet, dat is zo ver weg En dan moet ik eerst heel veel gekolfd hebben ook en dat kan nu juist niet door de spruw

Zucht.. Vandaag hoef ik in elk geval verder niks meer te doen behalve tegen moeder zeggen wat ik wil
pi_72770346
Laat je dan maar even in de watten leggen en vooral blijven liggen!
  dinsdag 15 september 2009 @ 16:42:36 #250
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72770370
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:40 schreef Chan het volgende:
Dank jullie voor alle reacties. Ik was in mn klaagpost de spruw nog vergeten ook.. Ik heb mn moeder gebeld en die is hier nu om te helpen en mn man is uit zn werk naar huis gekomen om te helpen ook. De huisarts heeft een receptje uitgeschreven voor de borstontsteking maar zei wel dat ik beter eerst kon proberen het weg te masseren en te laten drinken.. Nou ja ik kijk wel even wat ik doe..

Timo laten logeren bij oma durf ik echt niet, dat is zo ver weg En dan moet ik eerst heel veel gekolfd hebben ook en dat kan nu juist niet door de spruw

Zucht.. Vandaag hoef ik in elk geval verder niks meer te doen behalve tegen moeder zeggen wat ik wil
Wat fijn Chan dat je vandaag hulp hebt gekregen! Geniet er maar van! Hopelijk is je ontsteking snel weg (goed drinken Timo!!). Anders misschien oma een nachtje bij jou? maar ja... volgens mij wordt je dan toch wakker als je Timo hoort.
pi_72771477
Even een illegale post hier: Maar poppedein wow wat een mooi meisje is Lena zeg! Kan me voorstellen dat je helemaal verliefd op haar ben

En Chan
En voor alle andere moeders die t nodig hebben.
pi_72773214
Chan ik hoop dat je nu even wat adempauze hebt. Laat je maar lekker vertroetelen

Nog maar 3 weken en dan mag ik in bad!
morgen langs de huisarts. Even kennismaken hier, ik neem A. ook gelijk maar mee, heeft hij/zij haar ook gelijk gezien. En gelijk voor mezelf maar even voor het groot onderhoud langsgaan
Ik wil een recept voor de cerazette-pil en ik begin weer last te krijgen van mn allergie dus ik wil wat vragen stellen over alternatieven voor mn huismijt-pillen en sprays enzo, als het weer wordt zoals het voor de zwangerschap zonder medicijnen was dan heb k een probleem dat was niet zo leuk.
En eigenlijk, heel erg eigenlijk, moet ik ook mn ijzer laten prikken, maar ik denk dat ik dat uitstel tot ik bij de vk op nacontrole mag. Die bombardeert me niet gelijk met ijzerpillen namelijk, das wel zo prettig
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72774051
ohhh ik vind al jullie reacties op mijn kleine poppedeintje echt zó lief! Wordt er gewoon helemaal warm van!
pi_72774351
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:00 schreef huuphuup het volgende:
Chan ik hoop dat je nu even wat adempauze hebt. Laat je maar lekker vertroetelen

morgen langs de huisarts. Even kennismaken hier, ik neem A. ook gelijk maar mee, heeft hij/zij haar ook gelijk gezien. En gelijk voor mezelf maar even voor het groot onderhoud langsgaan
Ik wil een recept voor de cerazette-pil en ik begin weer last te krijgen van mn allergie dus ik wil wat vragen stellen over alternatieven voor mn huismijt-pillen en sprays enzo, als het weer wordt zoals het voor de zwangerschap zonder medicijnen was dan heb k een probleem dat was niet zo leuk.
En eigenlijk, heel erg eigenlijk, moet ik ook mn ijzer laten prikken, maar ik denk dat ik dat uitstel tot ik bij de vk op nacontrole mag. Die bombardeert me niet gelijk met ijzerpillen namelijk, das wel zo prettig
laat je voor wat betreft anti-histaminica en borstvoeding niet zomaar afschepen met een "het kan niet".
als ze beter zoeken zijn er best wat uitzonderingen mogelijk.
pi_72774563
Chan wat ontzettend naar zeg
Ook zo k*t dat je lichaam nog niet doet wat je wilt!
Mag ik vragen of er een speciale reden is dat je nog niet weer helemaal mobiel bent?
Het klinkt als een lang herstel (al moet ik zeggen dat ik het ook pas na 6 weken "weer deed", maar toch).
Hopelijk kunnen je moeder en je man je even de rust geven die je nodig hebt en kan Timo ondanks de spruw toch je borstontsteking wegdrinken.

En Huup aan de cerazette.. doen meer van jullie dat?
Zelf heb ik het recept wel gevraagd, en zelfs opgehaald, alleen toen ik vroeg of ik ongesteld zou worden als ik zou beginnen met de pil, heb ik hem snel weggelegd. Want je krijgt dan dus gewoon iedere maand weer een onttrekkingsbloeding.
Ik vind het namelijk wel lekker dat ik nog steeds niet weer ongesteld ben!
Als ik van mezelf weer ongesteld word, dan begin ik dan wel met die pil.
pi_72776484
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:35 schreef p_iglet het volgende:

[..]

laat je voor wat betreft anti-histaminica en borstvoeding niet zomaar afschepen met een "het kan niet".
als ze beter zoeken zijn er best wat uitzonderingen mogelijk.
ja je had het wel eens eerder gezegd ergens en daar moest ik aan denken toen ik mn ogen voelde jeuken afgelopen week dus ik ga het gewoon vragen en anders laat ik me wel doorverwijzen ofzo. Er moet vast iets te vinden zijn.

@Zweefvliegje oh die onttrekkingsbloedingen dat zal me roesten. Ik wil gewoon "beschermd" zijn zeg maar.
1 kind per jaar vind ik voldoende en 1 per twee jaar eigenlijk ook wel En aangezien mn lief en ik niet dol op condooms zijn vind ik die cerazette wel een erg fijn idee. Ik ga niet afwachten tot ik ongesteld wordt. In mijn familie waren alle vrouwen in een vloek en een zucht zwanger, ik ook; afwachten tot ik ongesteld word betekent ook dat ik mn eisprong onveilig ga zitten afwachten. Dat risico is me gewoon te groot dat ik dan ineens na een paar maanden denk van goh ik ben nog niet ongesteld, laat ik eens een testje doen...
dus ik ga gewoon maar die pil halen, prima alternatief voor mij.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72777252
Huup, wat is er mis met ijzerpillen dat je die niet wil dan?
pi_72778580
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:50 schreef tessie het volgende:
Huup, wat is er mis met ijzerpillen dat je die niet wil dan?
je gaat dr zo rot van poepen

nee serieus haha, mn ijzergehalte is van mijzelf al aan de lage kant. Ik schommel rond de 7 altijd en daar functioneer ik prima bij. Ik let goed op wat ik eet (veel gekookte eitjes en rundvlees en groente en fruit enzo.). Maar omdat het tijdens de zwangerschap gedaald was tot 6.3 wil ik weten of het inmiddels alweer een beetje bijgetrokken is. Alleen ik wil niet aan de staalpillen geslingerd worden als het niet beter geworden is zeg maar.
Mn vorige huisarts was op de hoogte van mn eigen ijzergehalte en mn vk heeft me steeds laten kiezen, maar nu heb ik een nieuwe huisarts.

Trouwens als ik wel staalpillen heb dan stijgt het tot eh 7.5 ofzo, soms 8, om daarna zodra ik stop gelijk weer te kelderen naar mn eigen niveau daar heb ik die paar weken constipatie niet echt voor over
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:20:48 #259
94046 PM-girl
pi_72778836
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:00 schreef huuphuup het volgende:

Mijn verloskundige schreef anders wel ijzerpillen voor tijdens de nacontrole! Ik wist eigenlijk niet dat zij ook 'receptbevoegd' waren, maar kennelijk dus wel.
Wees gewaarschuwd dus

Chan, wat fijn dat je hulp hebt! En met de juiste medicatie voelde ik me telkens vlug weer beter bij een borstontsteking, hopelijk jij ook!
*
pi_72779043
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:20 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Mijn verloskundige schreef anders wel ijzerpillen voor tijdens de nacontrole! Ik wist eigenlijk niet dat zij ook 'receptbevoegd' waren, maar kennelijk dus wel.
Wees gewaarschuwd dus

Chan, wat fijn dat je hulp hebt! En met de juiste medicatie voelde ik me telkens vlug weer beter bij een borstontsteking, hopelijk jij ook!
haha hmm
nouja ik heb ze tot nu toe in overleg met mn vk steeds kunnen ontwijken, mocht steeds kiezen of ik ze wel of niet wilde dus ik hoop dat dat nog steeds mag

Misschien zijn ze maar receptbevoegd voor bepaalde dingen ofzo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:30:56 #261
94046 PM-girl
pi_72779357
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:25 schreef huuphuup het volgende:

[..]

haha hmm
nouja ik heb ze tot nu toe in overleg met mn vk steeds kunnen ontwijken, mocht steeds kiezen of ik ze wel of niet wilde dus ik hoop dat dat nog steeds mag

Misschien zijn ze maar receptbevoegd voor bepaalde dingen ofzo?
Dat denk ik wel ja. Het was, nu je het zegt, ook in overleg destijds. Maar het leek mij wel slim toen, maar na een week ben ik weer gestopt met die tabletten.
*
pi_72792936
Zweefvliegje er is geen speciale reden dat mn herstel zo lang duurt, de eerste 1,5 week ging het ook best voorspoedig maar toen werd ik ineens flink ziek en sinds dien is het telkens zo beroerd geweest, mn lichaam krijgt de tijd niet om goed op te knappen want ik ben constant ziek/niet ziek/ziek/niet ziek..

Oh en Bix het is inderdaad wel fijn op zich dat de vaccinatie achter de rug is (over 4 weken moet hij er nog 1) maar toch ook wel heel erg eng. Gisteren had ik de huisarts aan de telefoon en die was helemaal verbaasd dat ik het had gekregen bij de apotheek want ze hadden tegen hem gezegd dat het uit de handel was gehaald.. Meteen weer grote paniek hier dus. En meteen laten uitzoeken door de apotheek hoe of wat, blijkt het alleen bij 1 groothandel uit de handel gehaald te zijn, zonder verdere reden, want bij alle anderen is het nog gewoon te krijgen. Maar uiteraard dacht ik meteen dat het misschien toch onveilig bleek te zijn of zo.. Pff..
En vandaag beginnen de bijwerkingen toch wel op te vallen. Net zn eerste spuitluier en nou weet ik niet hoe je ziet of het diarree is (alle babypoep lijkt op diarree?) maar het baart me toch wel zorgen want hij had nog nooit eerder van die spuitpoep. En gisteren sliep hij me telkens net iets te lang en was niet echt heel fanatiek bij het drinken..
Nou ja ik hoop maar dat het snel voorbij is en dat ik gewoon onbezorgd (voor zover ooit mogelijk) kan genieten van hem
pi_72792974
Bij ons was echte diarree veel dunner dan normale babypoep lekker praatje zp vroeg op de ochtend

succes ermee Chan, hopelijk snel weer gewoon genieten zonder al teveel zorgen
pi_72793120
Fijn dat je moeder gisteren gekomen is, Chan. Ik hoop dat het je goed heeft gedaan
Dat kindjes wat meer slapen, of huilerig en hangerig zijn en minder energie hebben na een vaccinatie hoor je wel vaker, dus dat is misschien nu met Timo ook het geval. Ik hoop dat ie snel opknapt en de spruw verdwijnt en het eindelijk eens wat gemakkelijker voor je wordt.
pi_72793149
Chan ik heb van de kraam gehoord dat baby-diarree echt zo dun als water is. Pas als het op plas gaat lijken moest ik aan de bel trekken volgens haar.
Succes hoor met die vaccinatie, lijkt me toch best heftig
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72794015
Ik wilde ook nog even zeggen dat het hier zo lekker gaat ineens! Senna lijkt ineens veel relaxter en rustiger en dat geef tmij dan ook weer meer rust en het vertrouwen dat we toch wel iets goed doen, kennelijk.

Het is ook net alsof Senna ineens ook vertrouwen in mij heeft. KLinkt misschien heel zweverig ofzo, maar net alsof ze dus ervaren heeft de afgelopen weken dat we er inderdaad voor haar zijn, dat ze niet hoeft te huilen, dat we haar troosten, dat ze mag drinken wanneer ze dat wil, en dat ze daardoor nu hetvertrouwen in ons heeft en dus meer rust vindt.

In ieder geval gaat het fijn hier
  woensdag 16 september 2009 @ 10:00:17 #267
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_72794062
Wat fijn Miss Sly!
pi_72794158
Miss_sly, dat klinkt echt heerlijk! Geniet ervan!
pi_72794780
fijn Miss geniet ervan inderdaad <3

Hier net bij de HA geweest, en zowaar zomaar zonder problemen alternatieve medicijnen voor de allergie gekregen blijkbaar is er een nieuwe neusspray op de markt die wel mag met bv. En aerius in combinatie met bv had zij geen probleem mee, die mocht ik gewoon gebruiken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72797193
Miss wat fijn dat er meer rust komt
Huup en gelukkig dat je weer medicatie mag slikken tegen je allergie
en binnenkort weer badderen

Hier gaat het zozo, kan er nog niet een vinger opleggen waar het aan ligt, het is in elk geval geen depressie, tis meer een gevoel wat ik nog niet thuis kan brengen.
Gisteren te horen gekregen dat ik naar de fysio "moet" voor de blaas, omdat ik die helaas nog steeds totaal niet onder controlle heb.
Hopelijk is het met wat simpele oefeningen al te verhelpen, want nu vind ik het echt om te generen zo erg. kan nergens naartoe zonder iets te verliezen, als ik loop,nies,hoest,lach,huil, voed, onder het douchen, tijdens het wandelen enz enz

Maar buiten al deze ongemakken en gevoelens, doet het moederschap mij weer goed, ik geniet met volle teugen om te zorgen, geniet van elke beweging die Roy maakt.
En ben gewoon zo blij gelukkig om dit nogmaals mee te mogen maken.
pi_72797269
Het is je zo gegund Bar
Hopelijk ben je snel van de ongemakjes af.
  woensdag 16 september 2009 @ 11:47:28 #272
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72797328
Lekker Huup
Aerius wordt vaak ook voor kleine kindjes voor egschreven, dus lijkt me dat het dan met BV geen probleem zal zijn.
pi_72798191
Miss fijn dat het zo goed gaat!
Bar, ik hoop dat je fysio je snel helpt.
Chan wat naar dat je steeds ziek bent. Ben je al bij de HA geweest?
Huup, hier zorgen de ijzerpillen niet voor constipatie (en naar mijn gevoel ook niet voor een hoger HB (. Misschien ligt het aan het merk ofzo? Maar als jij die pillen niet wil, kan de ha of de vk je toch niet verplichten Jouw lichaam hoor.
pi_72800112
Oh ja, even een hele andere vraag... is misschien niet echt het goede topic, maar weet even niet waar het anders zou moeten.
Mijn contract is dus niet verlengd, dus vanaf 1 november heb ik geen werk meer. De hele maand oktober moet ik nog wel werken en dat is ook de maand dat Graeme dus voor het eerst naar het KDV gaat. Maar nu heb ik dus echt geen idee hoe dat nu moet. Want zoals het er nu uitziet, heb ik in elk geval per 1 november nog geen nieuwe baan. Moet ik dan nu het KDV opzeggen? Want ik neem aan dat je geen kinderopvangtoeslag krijgt als 1 van de ouders geen werk heeft? En wat als ik dan een nieuwe baan vind? Die kan ik dan niet aannemen, omdat er een wachtlijst is bij het KDV....
  woensdag 16 september 2009 @ 13:14:01 #275
190853 RockabeIIa
pi_72800165
tessie, ik zou de belastingdienst even bellen om advies. Damn zeg, wel heel vervelend zo'n situatie. Nooit bij stil gestaan...
pi_72800257
Oh ja dat kan ik idd wel even doen. Wie weet hebben ze een speciale regeling ofzo... En het is idd super vervelend. Al ben ik stiekem ook wel een beetje blij dat ik nog maar 1 maand daar hoef te werken, want ik vond die mensen daar echt vreselijk Maar ja, dit is echt wel een rottijd om op zoek te gaan naar werk, er is gewoon écht heel weinig. Tot nu toe heb ik nog niks gezien waar ik naar zou willen/ kunnen solliciteren zelfs
pi_72800289
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:12 schreef tessie het volgende:
Oh ja, even een hele andere vraag... is misschien niet echt het goede topic, maar weet even niet waar het anders zou moeten.
Mijn contract is dus niet verlengd, dus vanaf 1 november heb ik geen werk meer. De hele maand oktober moet ik nog wel werken en dat is ook de maand dat Graeme dus voor het eerst naar het KDV gaat. Maar nu heb ik dus echt geen idee hoe dat nu moet. Want zoals het er nu uitziet, heb ik in elk geval per 1 november nog geen nieuwe baan. Moet ik dan nu het KDV opzeggen? Want ik neem aan dat je geen kinderopvangtoeslag krijgt als 1 van de ouders geen werk heeft? En wat als ik dan een nieuwe baan vind? Die kan ik dan niet aannemen, omdat er een wachtlijst is bij het KDV....
Nee je krijgt idd kinderopvangtoeslag als 1 van de ouders geen werk heeft. Mijn nicht heeft hier toen een heel gedoe om gehad precies om dezelfde reden als jij nu hebt. Hun hebben toen de kleine maar van het kdv afgehaald en op de wachtlijst laten zetten weer!!
  woensdag 16 september 2009 @ 13:31:13 #278
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72800728
Is er niet iets te regelen met het KDV?
pi_72802149
Chan, wat fijn te horen dat je moeder je kwam helpen. Naar dat je je fysiek maar niet beter gaat voelen, ik hoop dat dat snel wel zo is en dat je weer lekker in je vel zit en kan genieten van het moederschap.

Miss, wat fijn! Ik was inderdaad benieuwd hoe het met slapen/drinken gaat.

Tessie, wat een lastige situatie, zeg. Stom gedoe ook met die wachtlijsten. Misschien kun je iig iets afspreken met het kdv dat je niet weer helemaal onderaan komt te staan ofzo.

Bar je bent een lieve mama! Lijkt me heerlijk dat schommelen, probeer er gewoon van te genieten.

[ Bericht 16% gewijzigd door oeke op 16-09-2009 14:24:21 ]
pi_72803574
Pff, echt weer logica van de belastingdienst hoor. Je krijgt het jaar waarin je werkeloos werd gewoon nog toeslag. Dus ik word per 1 november werkeloos, krijg ik 2 maanden nog toeslag. Als ik nou 2 januari werkeloos geworden was, dan zou ik nog 12 maanden toeslag krijgen. Gevalletje erg slechte timing dus. Als ik op 1 januari wel werk heb, als is het maar voor een week, dan krijg ik dus wél dat hele jaar toeslag. Dus even kijken of dat te regelen valt op een of andere manier dan. Of iets met een reintegratietraject bij het UWV, maar ik heb geen idee wat dat inhoudt.
En ik kan idd nog even informeren bij het KDV of hij misschien op een of andere kortere wachtlijst kan ofzo. Ik moet er woensdag voor het eerst heen voor Graeme zn wendag, kan ik dat mooi even vragen.
Wat een gedoe zeg.
Hoe kan je nou ooit een nieuwe baan vinden als je kind gewoon weer opnieuw op de wachtlijst moet bij het KDV dan??
pi_72803628
je krijgt volgens mij nog wel toeslag doorbetaald voor dit lopende jaar tessie, maar in 2010 moet je of nieuw werk hebben, of de opvang stopzetten tot je weer ander werk hebt (of een tijdje helemaal zelf betalen, maar da's wel duur). het zou dus 't fijnst zijn als je die dagen dat hij wel naar 't kdv kan kunt benutten om nieuw werk te vinden voor 2010.

[ Bericht 8% gewijzigd door bixister op 17-09-2009 11:03:11 ]
pi_72803651
ah dat had je net zelf dus ook uitgezocht. ja vreemde regeling he? kwam mij destijds wel even handig uit. maar zo aan 't eind van 't jaar is 't inderdaad niet zo gunstig.
pi_72803701
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:58 schreef tessie het volgende:
Pff, echt weer logica van de belastingdienst hoor. Je krijgt het jaar waarin je werkeloos werd gewoon nog toeslag. Dus ik word per 1 november werkeloos, krijg ik 2 maanden nog toeslag. Als ik nou 2 januari werkeloos geworden was, dan zou ik nog 12 maanden toeslag krijgen. Gevalletje erg slechte timing dus. Als ik op 1 januari wel werk heb, als is het maar voor een week, dan krijg ik dus wél dat hele jaar toeslag. Dus even kijken of dat te regelen valt op een of andere manier dan. Of iets met een reintegratietraject bij het UWV, maar ik heb geen idee wat dat inhoudt.
En ik kan idd nog even informeren bij het KDV of hij misschien op een of andere kortere wachtlijst kan ofzo. Ik moet er woensdag voor het eerst heen voor Graeme zn wendag, kan ik dat mooi even vragen.
Wat een gedoe zeg.
Hoe kan je nou ooit een nieuwe baan vinden als je kind gewoon weer opnieuw op de wachtlijst moet bij het KDV dan??
Kun je dan op deze manier niet via het uitzendburo zowiezo even voor een weekje werk regelen voor de eerste week van 2010?
pi_72803838
Ja ik vind het heel vreemd en oneerlijk eigenlijk ook.
Maar ik moet even bij het UWV informeren hoe het dan zit met mijn uitkering als ik dus voor een week een of ander stom baantje zou aannemen...
pi_72804932
Ohw Tessie wat een rotsituatie zeg, ik ben heel erg bang hetzelfde te hebben straks, maar dan nog een maandje later. Mijn contract loopt op 1 december af en op 1 november gaat Timo voor het eerst naar het KDV. Dan heb ik dus 1 maand om ander werk te vinden voor precies de maandag woensdag en vrijdag ook nog eens, mocht mijn contract niet verlengd worden..

Vraagje nog. Hebben jullie vlak na de geboorte ook een vragenlijst van "stevig ouderschap" in moeten vullen? Wij in elk geval wel en ik werd vandaag teruggebeld of we mee willen doen vanwege de antwoorden die ik gegeven had. (Ik heb nogal een beroerde jeugd gehad, vandaar) Nou ga ik dus meedoen, baadt het niet dan schaadt het niet, maar ik vroeg me vooral af of er hier meer mensen zijn die dat doen/gedaan hebben en wat jullie ervaringen ermee zijn.
pi_72804956
Ik heb m ook ingestuurd Chan maar ben niet gebeld.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72806629
Vragenlijst niet gehad Chan.

Tessie wat beroerd zeg.

Ik wil graag iets met de oudste doen (peutergym of iets met muziek), maar al die dingen vallen op andere dagen dan vrijdag, als lief vrij is... . Echt zo stom
pi_72815910
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:37 schreef Chan het volgende:
Vraagje nog. Hebben jullie vlak na de geboorte ook een vragenlijst van "stevig ouderschap" in moeten vullen? Wij in elk geval wel en ik werd vandaag teruggebeld of we mee willen doen vanwege de antwoorden die ik gegeven had. (Ik heb nogal een beroerde jeugd gehad, vandaar) Nou ga ik dus meedoen, baadt het niet dan schaadt het niet, maar ik vroeg me vooral af of er hier meer mensen zijn die dat doen/gedaan hebben en wat jullie ervaringen ermee zijn.
Niet gehad hier, wat is het precies?
pi_72818275
Het is een programma dat Jeugdgezondheidszorg organiseert, maar nog niet in heel Nederland. Bedoeld voor ouders die wat extra steun kunnen gebruiken in de opvoeding van hun kind. Ze komen dan in de eerste 18 maanden 6 keer langs om te praten over hoe het gaat en waar je mee zit en zo. Op www.stevigouderschap.nl staat meer informatie.
  woensdag 16 september 2009 @ 20:56:02 #290
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72818817
Die vragenlijst heb ik ook gehad en niet ingevuld. Vond de vragen eerlijk gezegd belachelijk. Ik heb ook aan de wijkverpleegkundige gevraagd of zij het zelf wel zou invullen. Toen heeft ze gezegd dat zij dat ook niet zou doen. Volgens mij zijn er zelfs kamervragen over dat formulier gesteld een tijdje terug..

Maar neemt niet weg dat als iemand er baat bij kan hebben het natuurlijk fijn is dat er een programma is.
pi_72819480
oh die heb ik ook gehad en ook ingevuld. Ik ben nog niet gebeld en ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat ze bellen. Ik vond de vragen op zich niet belachelijk, maar ik denk wel dat iemand die zijn/haar partner graag mept dat heus niet in zal vullen, iets met sociaal wenselijk gedrag vertonen enzo.
Maar idd, baadt het niet dan schaadt het niet hoor Chan, en als zij na 1 of 2 sessies het idee hebben dat alles gewoon normaal en gesmeerd verloopt bij jullie dan loopt het vast allemaal wel los

Hmm ik heb nu toch weer mn twijfels over die allergie-medicijnen die ik heb gekregen vanmiddag
het zijn gewoon aerius tabletjes en mn HA zei direct dat ze geen bezwaar had tegen aerius nemen tijdens de bv maar in de bijsluiter staat expliciet dat het niet mag in combinatie met bv en mn vk had ook al een paar keer laten vallen dat ik ze niet mocht hebben tijdens de bv.
Nu twijfel ik over wel of niet innemen. Morgen maar even vragen aan die lactatiekundige op het cb.
Ik was zo blij dat de HA zei dat ze er geen probleem mee had dat ik glad vergeten ben te vragen of het echt geen kwaad kon enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 16 september 2009 @ 21:24:51 #292
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72819961
Huup,
volgens de medicijnlijst op borstvoeding.com is de werkzame stof in Aerius, Desloratadine, L2 en dat betekent safe.
In de bijsluiter mag niet zomaar staan dat het veilig is, en aangezien niemand zijn kind zomaar voor de lol laat testen, valt het niet mee om het stempel veilig te krijgen
pi_72820331
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Huup,
volgens de medicijnlijst op borstvoeding.com is de werkzame stof in Aerius, Desloratadine, L2 en dat betekent safe.
In de bijsluiter mag niet zomaar staan dat het veilig is, en aangezien niemand zijn kind zomaar voor de lol laat testen, valt het niet mee om het stempel veilig te krijgen
ah okay thanks!

hmm dan vraag ik me toch af waarom mn vk er zo op hamerde dat het niet mocht bij bv
misschien gaat ze van de bijsluiter uit dan.

Thanks anyways, scheelt weer een paar jeukende ogen

en ik ga nu mn pil innemen voor het eerst weer in eeeh... bijna 11 maanden. woehoe
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 16 september 2009 @ 21:33:51 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72820391
tessie, kan je niet tijdelijk het kdv opschorten?
bij ons zou ik eli een tijd thuis kunnen houden, en dan wordt het contract tijdeljk aangepast, maar wordt zijn plaats niet vergeven, zeg maar. wellicht geeft dat ook weer rust? maar wel een nare situatie zo!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72822194
Ik heb geen idee Davinia. Ik ga het in elk geval woensdag dus even vragen daar. Ze zijn daar wel super vriendelijk enzo, en nu ik nog 2 weken extra vakantie had, was het ook geen probleem dat ons contract 2 weken later inging, dus ik hoop dat ze in dit geval ook een beetje willen meedenken/meewerken.
  donderdag 17 september 2009 @ 08:35:29 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72829809
Chan, wij hebben hem bij Sasha wel ingevuld maar er hoefde verder niets mee, zijn ook niet gebeld.
Wij keken ook wel een beetje bij sommige vragen, maar op zich kan ik me wel voorstellen dat ze ze niet voor niets stellen. Er zijn toch wel indicatoren en er zijn ook plenty mensen die wel soms in hetzelfde gedrag vervallen als hun ouders.
Vind het daarom echt heel 'goed' van je dat je je ogen er niet voor sluit. Dit lijkt me toch ook een soort van baat het niet dan schaadt het niet.
Deze keer hoefden we hem niet in te vullen van de wvk op basis van de lijst bij Sasha en hoe alles nu gaat zeg maar.

Vriendinnetje van mij heeft een behoorlijk lastige kleuter en ze trok het laatst ook echt totaal niet meer en die heeft ook aan de bel getrokken bij zoiets. Gewoon om even de situatie te bespreken en te horen wat zij er van zeiden. Heeft wat handvatten (vaten?) meegekregen en kan er weer even tegenaan. Echt knap vind ik dat, als je kan onderkennen dat je soms gewoon wat hulp nodig hebt.

* Brighteyes hoopt van harte dat ze ook zo eerlijk naar zichzelf kan kijken mocht het ooit nodig zijn...
  donderdag 17 september 2009 @ 09:26:52 #297
190853 RockabeIIa
pi_72830746
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:14 schreef tessie het volgende:
Ik heb geen idee Davinia. Ik ga het in elk geval woensdag dus even vragen daar. Ze zijn daar wel super vriendelijk enzo, en nu ik nog 2 weken extra vakantie had, was het ook geen probleem dat ons contract 2 weken later inging, dus ik hoop dat ze in dit geval ook een beetje willen meedenken/meewerken.
Da's hier dus echt absoluut niet zo he... Hier is het keihard 3 maand opzegtermijn en aan zulke dingen houden ze zich voortreffelijk
  donderdag 17 september 2009 @ 15:13:10 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_72840828
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:37 schreef Chan het volgende:
Ohw Tessie wat een rotsituatie zeg, ik ben heel erg bang hetzelfde te hebben straks, maar dan nog een maandje later. Mijn contract loopt op 1 december af en op 1 november gaat Timo voor het eerst naar het KDV. Dan heb ik dus 1 maand om ander werk te vinden voor precies de maandag woensdag en vrijdag ook nog eens, mocht mijn contract niet verlengd worden..

Bij Ruben inderdaad die lijst gehad en ik heb ook op die lijst aangegeven dat ik het een belachelijke lijst vond. Stel dat ik mishandeld wordt door Bert, dan ga ik echt niet ja aankruisen als ik weet dat hij ook die lijst in moet vullen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72840893
en daarmee is 't een belachelijke lijst? wat zou jouw alternatief zijn? gewoon maar niks vragen?
  donderdag 17 september 2009 @ 15:16:01 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_72840937
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:14 schreef bixister het volgende:
en daarmee is 't een belachelijke lijst? wat zou jouw alternatief zijn? gewoon maar niks vragen?
Aparte lijsten voor mama en papa? Niet op hetzelfde papier in hoeven vullen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72841055
daarmee is 't dus toch nog niet "een belachelijke lijst"? lijkt mij constructiever om dat dan aan te geven als tip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')