quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:46 schreef bixister het volgende:
jeeee menicole...dat zou wel bizar snel zijn. ik hoop 't maar van niet voor je, kan me voorstellen dat dat echt wat al te rap is, alleen al voor je lijf. maar is 't technisch gezien mogelijk, ik bedoel, hebben jullie ook alweer seks gehad dan, als ik zo vrij mag zijn?
Jij bent gewoon nieuwsgierig.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:46 schreef bixister het volgende:
jeeee menicole...dat zou wel bizar snel zijn. is 't technisch gezien mogelijk, ik bedoel, hebben jullie ook alweer seks gehad dan, als ik zo vrij mag zijn?
Ja dat zou ze kunnen doen. Maar haar woorden: Als er nog een stuk placenta is geeft een bloedtest in eerste instantie ook aan dat je zwanger bent omdat met placenta ook HCG in het bloed blijft. En dan zou ik over een tijdje weer bloed moeten prikken dus moet ik ook wachten.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Nicole
Heeft het geen nut om je bloedwaardes na te kijken op HCG? Ze kunnen dan toch zien of dat aanwezig is, en in een dalende of stijgende lijn?
Nouja, zo raar is de vraag toch niet echtquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:47 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]en ik vond mijn vraag al raar.
als ze geen seks zou hebben gehad..dan zou ze de optie 'zwangerschap'uit kunnen sluiten slimmiequote:Op vrijdag 4 september 2009 09:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, zo raar is de vraag toch niet echtHet is wel iets wat over het algemeen nodig is om zwanger te worden
Voor een groot gedeelte wel natuurlijkquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:51 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
als ze geen seks zou hebben gehad..dan zou ze de optie 'zwangerschap'uit kunnen sluiten slimmie
Ik kan me seks sowieso niet voorstellen. Dat vieze gedoe. Bahquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:52 schreef bixister het volgende:
ja maar ik kan me dat gewoon niet voorstellen, vandaar. en 't zou wel helpen om de kans in te schatten op een daadwerkelijke (he wat een toepasselijk woord) zwangerschap.
nou ja, 't is maar hoe je 'seks' definieert, om met Clinton te spreken (kent u de uitdrukking "van Bill gaan"?quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:51 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
als ze geen seks zou hebben gehad..dan zou ze de optie 'zwangerschap'uit kunnen sluiten slimmie
Je maakt het idee nu wel nog smeriger hequote:Op vrijdag 4 september 2009 09:53 schreef bixister het volgende:
hehe doe dan maar niet troel. die voorstelling dan he.
Men heeft dan alweer vaker sex dan je denkt vertelde de gyn. Ze zag dit soort gevallen heel veel bij verse moeders die bv gevenquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:50 schreef Kleurdoos het volgende:
maar 2 weken na de bevalling heeft men (meestal ) nog geen seks ivm vloeien..dus dat is dan weer niet zo'n rare vraag
nouja hoogstens een zwangerschap van 2 weken.. want ik vloeide 6-8 weken behoorlijk.. en ik ehzou er niet bovenopopspringen dan zeg maarquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:52 schreef bixister het volgende:
ja maar ik kan me dat gewoon niet voorstellen, vandaar. en 't zou wel helpen om de kans in te schatten op een daadwerkelijke (he wat een toepasselijk woord) zwangerschap.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:55 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Men heeft dan alweer vaker sex dan je denkt vertelde de gyn. Ze zag dit soort gevallen heel veel bij verse moeders die bv geven
Maar als je nu pas sinds 1,5 week weer veel bloedverlies hebt, lijkt het me dat er geen sprake is van een zwangerschap, toch?quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:57 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb na de bevalling heel weinig bloedverlies gehad. Dat is pas sinds een 1,5 week heel erg
Dat bloeverlies kan nog gewoon van de bevalling zijn. Tis nooit echt helemaal over geweest. Alleen een tijd iets minder!quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als je nu pas sinds 1,5 week weer veel bloedverlies hebt, lijkt het me dat er geen sprake is van een zwangerschap, toch?
Ik vind het snel hoor, alweer seksik ben zover nog niet, heb zelfs nog wel wat pijn in mijn kruis hier en daar.
Ow ja, speaking of which en even iets anders: ik las van alles over nagesprekken over de bevalling enzo en de nacontrole.
Ik zit een beetje in dubio: het ziekenhuis/de gyn hebben niets gezegd over een controle, ik kan bij de vk op controle of bij de ha. Echter: ik heb ze alledrie (gyn/vk/ha) nog maar 1 keer gezien. NIemand die ik dus echt goed ken, maar ook niemand die gezegd heeft dat er nog een controle moet/kan. Wat zouden jullie doen?
Ik ben wel op nacontrole gegaan bij de gyn en toen kwamen ze er dus achter dat ik een curretage nodig had. Verder vond ik het, als ik heel eerlijk ben, een niet erg nuttig bezoek...quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als je nu pas sinds 1,5 week weer veel bloedverlies hebt, lijkt het me dat er geen sprake is van een zwangerschap, toch?
Ik vind het snel hoor, alweer seksik ben zover nog niet, heb zelfs nog wel wat pijn in mijn kruis hier en daar.
Ow ja, speaking of which en even iets anders: ik las van alles over nagesprekken over de bevalling enzo en de nacontrole.
Ik zit een beetje in dubio: het ziekenhuis/de gyn hebben niets gezegd over een controle, ik kan bij de vk op controle of bij de ha. Echter: ik heb ze alledrie (gyn/vk/ha) nog maar 1 keer gezien. NIemand die ik dus echt goed ken, maar ook niemand die gezegd heeft dat er nog een controle moet/kan. Wat zouden jullie doen?
Als het nooit weggeweest is, is de kans dan juisniet heel erg groot dat het een stukje placenta is dat is achtergebleven?quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:11 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Dat bloeverlies kan nog gewoon van de bevalling zijn. Tis nooit echt helemaal over geweest. Alleen een tijd iets minder!
Als je er behoefte aan hebt om nog ens over de bevalling enzo te praten en je bloeddruk enzo nog een na te laten kijken zou ik gaan naar degene die de bevalling uiteindelijk gedaan heeft!!
Dan zou ik toch even gaan hoor!quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:15 schreef miss_sly het volgende:
TF, dat het niet verplicht is, dacht ik al, en ik wilde dus ook niet. Maar nu krijg ik toch weer last van mijn kruis en wat andere kleine dingetjes, dus vandaar mijn vraag.
Ja ik vind van welquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het nooit weggeweest is, is de kans dan juisniet heel erg groot dat het een stukje placenta is dat is achtergebleven?
iehl..quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:11 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Dat bloeverlies kan nog gewoon van de bevalling zijn. Tis nooit echt helemaal over geweest. Alleen een tijd iets minder!
Mnou, met al dat bloed en een missend stuk lijkt het me écht haast onmogelijk dat je zwanger bent. MAar ja, ik ben geen gyn, godzijdankquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:19 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik ga er stiekum (kop in het zand steekt) ook gewoon vanuit dat het toch nog dat stukje placenta is die ze misten!!
Ja ik weet, maar piemel bij open wond roeren is toch nog meer iehl dan de rode zee, ook al is dat ook niet mijn ding zeg maarquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:00 schreef _evenstar_ het volgende:
Moussy een echte schippert vaart ook door de rode zee
Ik heb de nacontrole's fijn door mn eigen huisarts laten doen. Was die ook meteen op de hoogte van al mijn nukken fliebertjes en pijntjesquote:Miss_sly ik zou ook die ancontrole doen hoor, en doen waar jij je het prettigste bij voelt ook al is dat lastig als je ze eik allen maar 1 maal gezien hebt.
Misschien kun je de vragen die je hebt opschrijven, en vandaarui beredeneren wie voor jou/jullie gevoel het beste die antwoorden kan geven
juist niet Nijnaquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:17 schreef Nijna het volgende:
Bar, nu alweer bijna op gewicht, netjes. Ik moet nog wel wat, maar ik kon gister mn oude broek wel weer (zij het met moeite) dichtkrijgen. Echt lekker zit het nog niet, dus nog maar mooi ff mn positiespijkerbroek. Maar ik heb nu in elk geval een broek achter de hand voor als deze in de was moet. En ik ga binnenkort even shoppen met mn moeder, want al mn shirts zijn te kort...
.
Ik hoop dat die voorgevel nog wel een beetje terugkrimpt hoor...
Ik heb haar lekker ook al vastgehadquote:Op vrijdag 4 september 2009 20:30 schreef Vicky het volgende:
Je bent geen aansteller huup!!!
Tess us bijna 3 maanden en mijn schoonmoeder heeft Tess nog maar 1 of 2x vastgehad omdat ze meestal ligt te slapen.
quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:45 schreef k_i_m het volgende:
Huup, herkenbaar verhaal hoor! Ik heb al heel snel tegen mijn moeder gezegd dat als ze ervoor zorgde dat het kind wakker werd, dat haar 10 euro voor d'r spaarpot zou kosten. En ach, over een paar maanden rukt ze gewoon het kind uit je handen en zegt jou pas na een kwartier gedag. Dan heb je er helemaal geen last meer van
.
DRUK!!! Maar vandaag heerlijk een dagje vrij, ik doe dus ook al de hele dag helemaal niets.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:01 schreef Books het volgende:
He Piglet hoe gaat het met jou en je co-schappen? Is het allemaal nog te behappen met Pepijn en het werken en dergelijke?
ik vind het maar knap, petje af !quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:37 schreef p_iglet het volgende:
[..]
DRUK!!! Maar vandaag heerlijk een dagje vrij, ik doe dus ook al de hele dag helemaal niets.
Nu 7 weken gehad, en nog 5 weken co-schappen daarna heb ik 6 weken vrij (en moet ik 24 uur pw werken).
Eind augustus had ik mezelf een beetje te veel op mijn hals gehaald, naast fulltime co-schappen, extra werken ivm noodgevallen bij collega's, 50 man milieubrigade op lowlands organiseren + een braderie op het werk organiseren. Dat icm Pepijn die nog steeds een zeeeeeeer slechte slaper is, is dodelijk vermoeiend. Maar ik heb het overleefd en het was allemaal erg geslaagd.
Tot nu toe wat inleidende weken gehad en 3 weken interne geneeskunde geneeskunde op de longafdeling. Dat was erg leuk. Leuke afdeling en veel mogen doen en leren. Nu 3 weken heelkunde. 2 weken traumachirurgie en 1 week plastische chirurgie. 1 week trauma gehad nu. En dat is uhm niet helemaal mijn ding. Je moet het vooral heel erg zelf uitzoeken allemaal, weinig begeleiding en feedback. Maar goed nog 1 week trauma en dan hebben we dat ook weer gehad.
Kwestie van stug door blijven lopen, er studeren 2000 artsen per jaar ofzo af. Dus dat kan ik ook.
Afgelopen donderdag is t_igger ook met de (verkorte) MBO-V begonnen, dus als alles goed gaat zijn we tegelijk klaar in de zomer van 2011.![]()
Tot die tijd is het hier vooral heeeeeel hard werken en heeeeeeeeel veel plannen. Dus als iemand nog een paar huishoudkabouters over heeft dan hoor ik het graag
Nu mezelf even schoppen om toch nog wat nuttige dingen te gaan doen vandaag. Het huis is ontploft, d'r staan 2 toeren was nat te wezen die zelfs nog opgehangen moeten worden. En mijn administratie kent een achterstand van een maand of 2
Stug doorlopenquote:Op zaterdag 5 september 2009 19:38 schreef miss_sly het volgende:
p_iglet, hoe doen jullie het zonder gek te worden? idd petje af, ik zou het werkelijk niet kunnen!
oermoeders bestaan volgens mij niet hoorquote:Op zondag 6 september 2009 21:14 schreef miss_sly het volgende:
Wat fijn dat het er bij hoort en er meer moeders wel eens wat last van hebben!
Ik voel me dan zo'n slechte moeder, helemaal niet de oermoeder zoals andere moeders in mijn ogen (of hun eigen verhalen) altijd zijn. Ik heb het lang niet altijd door, of moet lang zoeken. En natuurlijk gebeuren er uiteindelijk geen vreselijke dingen, want je blijft toch constant bezig met proberen het beste te doen. Ik vind het alleen zo frustrerend dat ik haar kennelijk niet goed genoeg ken, nog. Maar dat leer je vast wel in de loop van de tijd? Is toch niet raar dat je kindje en jij elkaar na 7 weken nog niet door en door kennen, toch?
wat fijn om te horenquote:Op zondag 6 september 2009 21:17 schreef YPPY het volgende:
Bij ons duurde het een maand of 3 voor ik echt het verschil in huiltjes ging herkennen en nu is ze soms nog overstuur dat ik geen idee heb waar het overgaat. Wat is nou zeven weken? Niks toch.
Nou ja, zoals zoveel mama's ook al hebben ervaren, is dat voor veel mensen helemaal niet zo logisch en is men bijna boos als het niet mag. En dan moet je toch iig ook de papa mee hebben, zeker als het om zijn familie gaat. Als schaap vindt dat ik overdrijf en hij heeft Senna vast, mogen ze haar dus wel vasthouden.quote:Op maandag 7 september 2009 09:40 schreef Ticootje het volgende:
Miss, je hoeft Senna helemaal nie van arm naar arm te laten gaan. Ze is nog zo klein en daar wordt ze alleen maar nog onrustiger van. Dat snapt je familie toch wel?
Oh echt? Ik dacht dat ik ongeveer 27 weken zwanger was nuquote:Op maandag 7 september 2009 09:52 schreef miss_sly het volgende:
guuz, wat fijn om te lezen! En zo leuk dat jullie straks met drietjes zijn, een lief klein broertje voor StellaJe bent al bijna 29 weken zie ik
wat gaat het hard, om er maar weer eens een cliche in te gooien
En even voor de duidelijkheid: het is hier niet alleen maar kommer en kwel, hoor. Integendeel! Ik geniet van mijn meisje, verheug me nu al op het eerste geluidje dat ze wakker aan het worden is zodat ik haar weer kan pakken en ben over het algemeen gewoon erg blij en gelukkig. Alleen dat niet slapen baart me zorgen en 's avonds laat krijg ik er soms een beetje een wanhopig gevoel van. Is 's ochtends altijd weer helemaal weg en begin ik vol goede moed aan de nieuwe dag
Ik denk wel dat M. en ik op 1 lijn zitten. Dat is toch wel fijn zeker met moeders en schoonmoeders die er toch andere ideeen op na houden dan wij. Het is dan wel fijn dat we met zn 2en zeggen dat we iets geen goed plan vinden, anders ben je als moeder zijnde maar een zeikerd.quote:Op maandag 7 september 2009 09:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, zoals zoveel mama's ook al hebben ervaren, is dat voor veel mensen helemaal niet zo logisch en is men bijna boos als het niet mag. En dan moet je toch iig ook de papa mee hebben, zeker als het om zijn familie gaat. Als schaap vindt dat ik overdrijf en hij heeft Senna vast, mogen ze haar dus wel vasthouden.
Vandaar ook mijn vraag hoe het met jullie partners gaat en of jullie op een lijn zitten.
quote:Op maandag 7 september 2009 10:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Kindje kwam net huilend met zijn papa binnen omdat ie zijn vingertjes tussen de autodeur gekregen heeft. En wie huilt er het hardst nu ze weg zijn? Juistem. Man man, wat doet dat toch vreselijk veel pijn als je eigen kind pijn heeft...
Ja, nou het viel allemaal mee gelukkig. Maar de eerste wondjes. Die van nageltjes op zijn wangetje vond ik zo erg! Maar die zijn wel weer wegquote:Op maandag 7 september 2009 11:11 schreef Sugar het volgende:
Oh, erg is dat he Rocka? Ik heb me ook zo vaak verbeten... Zo zielig soms.![]()
En blijvende schade vind ik echt heel erg zonde.Mijn kind, gehavend!
quote:Op maandag 7 september 2009 14:06 schreef seilram het volgende:
Ik kan niet en de hele dag met Joep bezig zijn en het hele huishouden doen en ook nog eens koken en dan ook nog 's avonds de lieve, gezellige vrouw gaan zijn. Nu is er een schoonmaakschema en dat scheelt stukken en ook mijn man speelt meer met Joep. Ik moest toen nog aan Guuzewuus denken... ik dacht, die heeft geen man en dit soort gezever![]()
Hee, dat klinkt als mijquote:Op maandag 7 september 2009 18:58 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Nee klopt, Guuzewuus is de hele dag met S bezig en doet het hele huishouden, kookt ook nog eens en is 's avonds een hele lieve en gezellige vrouw
![]()
![]()
.
quote:Op maandag 7 september 2009 18:58 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Nee klopt, Guuzewuus is de hele dag met S bezig en doet het hele huishouden, kookt ook nog eens en is 's avonds een hele lieve en gezellige vrouw
![]()
![]()
.
fijn dat je je beter voeltquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:05 schreef miss_sly het volgende:
huup, fijn is dat!
Ik wist wel dat ik me heel niet fijn voelde tijdens de zwangerschap en ik vind het verschil met hoe ik me nu voel ook zo groot. Zo fijn om weer mezelf te zijnen ook die buik kwijt te zijn.
Dat bedoelde ik eigenlijk Guuzewuus hahahahaquote:Op maandag 7 september 2009 20:07 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Hee, dat klinkt als mij. Behalve dan dat 's avonds laat mijn wederhelft nog eens thuiskomt en dan ook nog eens verzorgd moet worden
.
Ik begin eigenlijk nu pas die buik juist te missenquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:05 schreef miss_sly het volgende:
huup, fijn is dat!
Ik wist wel dat ik me heel niet fijn voelde tijdens de zwangerschap en ik vind het verschil met hoe ik me nu voel ook zo groot. Zo fijn om weer mezelf te zijnen ook die buik kwijt te zijn.
Je kan tuurlijk gewoon knoflooksaus eten, maar kijk niet raar als je kleintje dan ook naar de knoflook stinkt.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:49 schreef huuphuup het volgende:
wij hebben over een maand een familieavond, onbeperkt shoarma schranzen bij mijn ouders
en het enige waar ik me nu eigenlijk druk om maak is of ik nou wel of niet mijn normale hoeveelheid knoflooksaus (=veeeel) kan eten hierbijhihi
Ik kan me de zorgen goed voorstellen, vooral als je zelf niet in de hand hebt wat er gaat gebeuren, je moet dan toch een beetje meegaan met de flow en dat is moeilijk als je net een eigen ritme hebt opgebouwd. Maar het komt vast goed en het is vast leuk allemaal![]()
zeker het uitje van Miss_sly klinkt supertofvolgens mij ga je echt heel erg genieten als je eenmaal daar bent miss
Waarom zou dat niet kunnen? Heb je tijdens de zwangerschap gewoon knoflook gegeten? Dan zou dat niet echt veel problemen moeten opleveren. Het enige probleem (nouja, probleemquote:Op woensdag 9 september 2009 11:49 schreef huuphuup het volgende:
wij hebben over een maand een familieavond, onbeperkt shoarma schranzen bij mijn ouders
en het enige waar ik me nu eigenlijk druk om maak is of ik nou wel of niet mijn normale hoeveelheid knoflooksaus (=veeeel) kan eten hierbijhihi
Ik kan me de zorgen goed voorstellen, vooral als je zelf niet in de hand hebt wat er gaat gebeuren, je moet dan toch een beetje meegaan met de flow en dat is moeilijk als je net een eigen ritme hebt opgebouwd. Maar het komt vast goed en het is vast leuk allemaal![]()
zeker het uitje van Miss_sly klinkt supertofvolgens mij ga je echt heel erg genieten als je eenmaal daar bent miss
Nouja, het is hier zelfs zo erg dat als ik spaghetti of macaroni zonder knoflook maak, dat Ruben het met lange tanden eet, terwijl het anders echt rap rap naar binnen gaat en hij bij voorkeur ook nog het vlees van ons bord jat.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:57 schreef Bass-Miss het volgende:
Het schijnt zelfs dat baby's knoflookbv zeer lekker vinden...
ja daar was ik al bang voorquote:Op woensdag 9 september 2009 11:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan tuurlijk gewoon knoflooksaus eten, maar kijk niet raar als je kleintje dan ook naar de knoflook stinkt.
*meldtquote:Op maandag 7 september 2009 20:07 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Hee, dat klinkt als mij. Behalve dan dat 's avonds laat mijn wederhelft nog eens thuiskomt en dan ook nog eens verzorgd moet worden
.
Heel herkenbaar..quote:Op woensdag 9 september 2009 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
Iedereen maakt toch altijd grapjes over hoe de 'opa's en oma's' ineens geen oog meer voor je hebben als de baby er eenmaal is?
Daarnet kwam F. met Sasha terug van het kdv en die komt heel blij op mij af: Mama! Tot halverwege de kamer en toen boog hij af naar de box: Baby!!!!Zat ik dan... Ik moest echt vragen om een knuffel.
![]()
Lief!quote:Op woensdag 9 september 2009 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
even samen kroelen en dan in de spiegel kijken (vind hij prachtig)
op en af. De ene dag gaat het beter dan de andere.. Ik heb af en toe wel van die dagen dat ik me het liefst de hele dag onder en deken verstop..quote:Op woensdag 9 september 2009 13:44 schreef Moonah het volgende:
[..]
Vicky, hoe gaat het inmiddels met jou? En niet alleen als versgetrouwde vrouw (gefeli! ).
jaquote:Op woensdag 9 september 2009 13:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Way to go BE!
Heeft iemand trouwens al wat gehoord van poppedein na de bevalling?
quote:Op woensdag 9 september 2009 13:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien moet je dan effe je tanden poetsen, Urla
Ik zie daar ook wel weer naar uit zeg, dat voeden en gefriemel dat er bij hoort. Je kindje dat zo in je ogen kijkt tijdens![]()
Ok, daar gaan we weer! MOOOOOOOOSHY TIME!
lieve schat, zou t niet zo zijn dat als je het bij je schoonzus en zwager voorlegt, waarom je liever in Eindhoven wilt zijn, ze dat begrijpen, en jij en F en de meiden naar Eindhoven gaat en volgend weekend op verjaarsbezoek gaat bij hen?quote:Op donderdag 10 september 2009 13:43 schreef chacama het volgende:
Da's balen MeNicole. Wel fijn dat je een vastcontract hebt.
Hier een jankmomentje. As. weekend zouden we mama's verjaardag herdenken. Maar omdat mijn schoonzus en zwager hun verjaardag vieren, zit ik in de knoop. In eerste instantie riep ik heel hard dat F. dan maar naar zijn kant zou gaan en ik naar Eindhoven met 1 van de meiden. Hij zou dan de andere meenemen, maar nu zie ik het niet meer zitten. Het stuk rijden in mijn eentje en daar dan zijn. Net zitten janken aan de telefoon met mijn vader. Het is niet zo dat ik het niet wil vieren. Het is niet zo dat ik niet daar wil zijn, maar bijna 2x 2 uur rijden op 1 dag dat zie ik niet zitten. En nu heb ik dus gevraagd om het te verzetten. En dat vind ik ook weer moeilijk. Gatver, waarom moet dit nu weer zo.
Ik vermoed dat ze dan al ongeveer in Eindhoven isquote:Op donderdag 10 september 2009 15:57 schreef Chan het volgende:
Chacama wat een lastige situatie. Is het niet mogelijk dat je met de auto naar een handig station rijdt of zo en vanaf daar met de trein verder gaat zodat je niet zo vaak hoeft over te stappen en niet met de bus hoeft?
quote:Op donderdag 10 september 2009 16:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze dan al ongeveer in Eindhoven is
Moeilijke beslissing hoor, ik zou ook niet zo 123 een oplossing weten... Ben zelf eigenlijk niet zo van de verjaardagen vieren en al helemaal niet als ik liever ergens anders zou zijn. Maar aan de andere kant wil je F. dat ook niet ontzeggen... Pfff, kweethetechtniet, dus maar gewoon
wat klink je gelukkig en wat is ze een plaatje zegquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:26 schreef Poppedein het volgende:
Zo..Daar ben ik dan eindelijk! Sorry sorry dat ik me zo laat pas meld, het is er gewoon simpelweg niet eerder van gekomen. Zo vergroeid als mijn vingers waren met mijn toetsenbord, zo zijn ze dat nu aan mijn meisje… Met daarbij nog de nodige computertrubbels en de absolute afwezigheid van zin om dat op te lossen heeft t even geduurd voor ik hier weer was. Bedankt voor jullie bezorgde berichtjes in ieder geval
Ik heb een heerlijke kraamtijd achter de rug! Voelde me al heel snel weel “de oude”.. T was dat we een verschrikkelijk lieve kraamverzorgster hadden die ons enorm verwende wat maakte dat ik me netjes als kraamvrouw ben blijven gedragen. Maar in plaats van kraamtijd vond ik t meer 1 groot hippie-tijdperk: Alles was leuk, alles zo mooi, iedereen zó lief…en er was stuwing
Op de bevalling kijk ik verschrikkelijk goed terug; snel, bijzonder, maar ook heftig. 2 uur na het strippen kreeg ik weeën en 5 uur later lag Lena in mijn armen nadat ik op de kruk bevallen was, omdat ik werkelijk geen enkele andere houding meer aan kon nemen door helse rugpijn. Ik moest mezelf af en toe echt even bij de les roepen, maar was vervolgens tussen de weeën door ook steeds weer helemaal helder, wat maakt dat ik de hele bevalling heel bewust heb meegemaakt. Ondanks de pijn is het een van de meest geweldige ervaringen in mijn leven geweest… ik kón dat gewoon! En dat allesoverweldigende gevoel als je meisje voor t eerst in je armen ligt, het opgeluchte gevoel dat de pijn over is, het heerlijke gevoel dat ze er eindelijk is, haar natte breekbare lijfje, haar geur, haar kleine kraaloogjes die beduusd de wereld instaren…mn liefs armen om ons allebei heen.. ik dacht echt dat ik zou knappen van geluk!
En wat me nu ook gewoon blij maakt is t feit dat ik zo gelukkig ben met mn lijf… dat is zo vaak anders geweest.. Natuurlijk zit daar nog die flubberbuik, maar mn huid is striemvrij en elastisch gebleven, ik heb echte moederheupen gekregen, maar mn benen passen in ieder geval alweer in al mn broeken.. en het meest bijzondere vind aan alles, mijn lijf kan zwanger zijn, mijn lijf kan bevallen, en dat allemaal zonder problemen! Met nu nog maar een kilo tot mn startgewicht durf ik al hardop te zeggen dat ik goed in mn vel zit, ook al mag dat velletje dan nog wel weer wat strakker… daar kan aan gewerkt worden! Werken aan gelukkig zijn met je lijf is veel lastiger, dus die heb ik dan maar mooi vast in the pocket!
Lena meldt zich ’s nachts wel nog vaak 2x, dus de vermoeidheid begint nu toch wel echt in te treden, maar lief is 4 weken vrij en dat geeft gewoon zoveel rust wetende dat als de nacht gewoon niet fijn is, we ’s ochtends gewoon lekker wat langer kunnen blijven liggen met zn 3tjes… heerlijk gewoon! Och wat hou ik van mijn stel!![]()
Ik ga me vanaf nu trouw inlezen, meelezen en weer meeposten, want dat heb ik toch ook wel gemist! Eerst maar eens dit berichtje en later in t baby topic… nu eerst de tietjes maar weer eens bloot!
Alvast een fotootje voor jullie ongeduld!
[ afbeelding ]
Hoe was het Vicky? Niet inhoudelijk hoor, maar voelt het nuttig, heb je er iets aan? Als je hier niet op in wil gaan, prima.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
op en af. De ene dag gaat het beter dan de andere.. Ik heb af en toe wel van die dagen dat ik me het liefst de hele dag onder en deken verstop..
Afgelopen vrijdag een gesprek gehad met de spv-er, as. vrijdag weer.
Vicky, hoe gaat het nu?quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:10 schreef Moonah het volgende:
Poppedein, wat mooi zoals je schrijft. Die verwondering over 'wat mijn lijf allemaal kan' heb ik ook (gehad). Heel bijzonder, en tegelijkertijd zo veel voorkomend en daarmee weer niet bijzonder. En wat een prulleke...
Chaca, mooi zo, de rust en de doorgehakte knopen!
[..]
Hoe was het Vicky? Niet inhoudelijk hoor, maar voelt het nuttig, heb je er iets aan? Als je hier niet op in wil gaan, prima.
waarom hadden jullie de bewaker achter jullie aan lopen.....quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:43 schreef YPPY het volgende:
Wat klinkt je heerlijk gelukkig poppedein.
Vicky, ik ben ook wel benieuwd, of je er wat aan hebt.
Arme jullie, mijn dochter is de leukste van allemaal.![]()
We gingen vandaag winkelen en ze was zo lief en schattig en luisterde goed. Zelfs toen de bewaker achter ons aan kwam lopen. Ik was zo trots.
Was vandaag wat minder zorgelijk?quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:17 schreef seilram het volgende:
Pff hier vandaag een bezorgde moeder en wat is dat naar zeg... zorgen. Bah.
Zolang het je maar oplucht en weer wat meer inzicht geeft is het opzich al fijn toch?quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:07 schreef Vicky het volgende:
Ik heb gister een uur met hem gepraat en heb er weer van alles uitgegooid.
Vind het prettig om met hem te praten, praten met iemand die een "buitenstaander" is.
Vrijdag heb ik weer een gesprek.
Kan nog neit zeggen of ik er nu wel of niet iets aan heb..
Inderdaad wat Bar ook zegt. Je hoeft nu ook nog niet te weten of het helpt, maar het feit dat het prettig is om met hem te praten is al een positieve zaak.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:07 schreef Vicky het volgende:
Vind het prettig om met hem te praten, praten met iemand die een "buitenstaander" is.
Vrijdag heb ik weer een gesprek.
Kan nog neit zeggen of ik er nu wel of niet iets aan heb..
Lief dat je het vraagtquote:
Dat alleen is al fijn, toch?!quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:07 schreef Vicky het volgende:
Wat fijn Chan dat je vandaag hulp hebt gekregen! Geniet er maar van! Hopelijk is je ontsteking snel weg (goed drinken Timo!!). Anders misschien oma een nachtje bij jou? maar ja... volgens mij wordt je dan toch wakker als je Timo hoort.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:40 schreef Chan het volgende:
Dank jullie voor alle reacties. Ik was in mn klaagpost de spruw nog vergeten ook.. Ik heb mn moeder gebeld en die is hier nu om te helpen en mn man is uit zn werk naar huis gekomen om te helpen ook. De huisarts heeft een receptje uitgeschreven voor de borstontsteking maar zei wel dat ik beter eerst kon proberen het weg te masseren en te laten drinken.. Nou ja ik kijk wel even wat ik doe..
Timo laten logeren bij oma durf ik echt niet, dat is zo ver wegEn dan moet ik eerst heel veel gekolfd hebben ook en dat kan nu juist niet door de spruw
Zucht.. Vandaag hoef ik in elk geval verder niks meer te doen behalve tegen moeder zeggen wat ik wil
laat je voor wat betreft anti-histaminica en borstvoeding niet zomaar afschepen met een "het kan niet".quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:00 schreef huuphuup het volgende:
Chan ik hoop dat je nu even wat adempauze hebt. Laat je maar lekker vertroetelen![]()
Nog maar 3 weken en dan mag ik in bad!![]()
morgen langs de huisarts. Even kennismaken hier, ik neem A. ook gelijk maar mee, heeft hij/zij haar ook gelijk gezien. En gelijk voor mezelf maar even voor het groot onderhoud langsgaan
Ik wil een recept voor de cerazette-pil en ik begin weer last te krijgen van mn allergie dus ik wil wat vragen stellen over alternatieven voor mn huismijt-pillen en sprays enzo, als het weer wordt zoals het voor de zwangerschap zonder medicijnen was dan heb k een probleemdat was niet zo leuk.
En eigenlijk, heel erg eigenlijk, moet ik ook mn ijzer laten prikken, maar ik denk dat ik dat uitstel tot ik bij de vk op nacontrole mag. Die bombardeert me niet gelijk met ijzerpillen namelijk, das wel zo prettig
ja je had het wel eens eerder gezegd ergens en daar moest ik aan denken toen ik mn ogen voelde jeuken afgelopen weekquote:Op dinsdag 15 september 2009 18:35 schreef p_iglet het volgende:
[..]
laat je voor wat betreft anti-histaminica en borstvoeding niet zomaar afschepen met een "het kan niet".
als ze beter zoeken zijn er best wat uitzonderingen mogelijk.
je gaat dr zo rot van poepenquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:50 schreef tessie het volgende:
Huup, wat is er mis met ijzerpillen dat je die niet wil dan?
Mijn verloskundige schreef anders wel ijzerpillen voor tijdens de nacontrole! Ik wist eigenlijk niet dat zij ook 'receptbevoegd' waren, maar kennelijk dus wel.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:00 schreef huuphuup het volgende:
Chan ik hoop dat je nu even wat adempauze hebt. Laat je maar lekker vertroetelen![]()
Nog maar 3 weken en dan mag ik in bad!![]()
morgen langs de huisarts. Even kennismaken hier, ik neem A. ook gelijk maar mee, heeft hij/zij haar ook gelijk gezien. En gelijk voor mezelf maar even voor het groot onderhoud langsgaan
Ik wil een recept voor de cerazette-pil en ik begin weer last te krijgen van mn allergie dus ik wil wat vragen stellen over alternatieven voor mn huismijt-pillen en sprays enzo, als het weer wordt zoals het voor de zwangerschap zonder medicijnen was dan heb k een probleemdat was niet zo leuk.
En eigenlijk, heel erg eigenlijk, moet ik ook mn ijzer laten prikken, maar ik denk dat ik dat uitstel tot ik bij de vk op nacontrole mag. Die bombardeert me niet gelijk met ijzerpillen namelijk, das wel zo prettig
haha hmmquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:20 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Mijn verloskundige schreef anders wel ijzerpillen voor tijdens de nacontrole! Ik wist eigenlijk niet dat zij ook 'receptbevoegd' waren, maar kennelijk dus wel.
Wees gewaarschuwd dus![]()
Chan, wat fijn dat je hulp hebt! En met de juiste medicatie voelde ik me telkens vlug weer beter bij een borstontsteking, hopelijk jij ook!
Dat denk ik wel ja. Het was, nu je het zegt, ook in overleg destijds. Maar het leek mij wel slim toen, maar na een week ben ik weer gestopt met die tabletten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]
haha hmm
nouja ik heb ze tot nu toe in overleg met mn vk steeds kunnen ontwijken, mocht steeds kiezen of ik ze wel of niet wilde dus ik hoop dat dat nog steeds mag![]()
Misschien zijn ze maar receptbevoegd voor bepaalde dingen ofzo?
Nee je krijgt idd kinderopvangtoeslag als 1 van de ouders geen werk heeft. Mijn nicht heeft hier toen een heel gedoe om gehad precies om dezelfde reden als jij nu hebt. Hun hebben toen de kleine maar van het kdv afgehaald en op de wachtlijst laten zetten weer!!quote:Op woensdag 16 september 2009 13:12 schreef tessie het volgende:
Oh ja, even een hele andere vraag... is misschien niet echt het goede topic, maar weet even niet waar het anders zou moeten.
Mijn contract is dus niet verlengd, dus vanaf 1 november heb ik geen werk meer. De hele maand oktober moet ik nog wel werken en dat is ook de maand dat Graeme dus voor het eerst naar het KDV gaat. Maar nu heb ik dus echt geen idee hoe dat nu moet. Want zoals het er nu uitziet, heb ik in elk geval per 1 november nog geen nieuwe baan. Moet ik dan nu het KDV opzeggen? Want ik neem aan dat je geen kinderopvangtoeslag krijgt als 1 van de ouders geen werk heeft? En wat als ik dan een nieuwe baan vind? Die kan ik dan niet aannemen, omdat er een wachtlijst is bij het KDV....
Kun je dan op deze manier niet via het uitzendburo zowiezo even voor een weekje werk regelen voor de eerste week van 2010?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:58 schreef tessie het volgende:
Pff, echt weer logica van de belastingdienst hoor. Je krijgt het jaar waarin je werkeloos werd gewoon nog toeslag. Dus ik word per 1 november werkeloos, krijg ik 2 maanden nog toeslag. Als ik nou 2 januari werkeloos geworden was, dan zou ik nog 12 maanden toeslag krijgen. Gevalletje erg slechte timing dus. Als ik op 1 januari wel werk heb, als is het maar voor een week, dan krijg ik dus wél dat hele jaar toeslag. Dus even kijken of dat te regelen valt op een of andere manier dan. Of iets met een reintegratietraject bij het UWV, maar ik heb geen idee wat dat inhoudt.
En ik kan idd nog even informeren bij het KDV of hij misschien op een of andere kortere wachtlijst kan ofzo. Ik moet er woensdag voor het eerst heen voor Graeme zn wendag, kan ik dat mooi even vragen.
Wat een gedoe zeg.![]()
Hoe kan je nou ooit een nieuwe baan vinden als je kind gewoon weer opnieuw op de wachtlijst moet bij het KDV dan??
Niet gehad hier, wat is het precies?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:37 schreef Chan het volgende:
Vraagje nog. Hebben jullie vlak na de geboorte ook een vragenlijst van "stevig ouderschap" in moeten vullen? Wij in elk geval wel en ik werd vandaag teruggebeld of we mee willen doen vanwege de antwoorden die ik gegeven had. (Ik heb nogal een beroerde jeugd gehad, vandaar) Nou ga ik dus meedoen, baadt het niet dan schaadt het niet, maar ik vroeg me vooral af of er hier meer mensen zijn die dat doen/gedaan hebben en wat jullie ervaringen ermee zijn.
ah okay thanks!quote:Op woensdag 16 september 2009 21:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Huup,
volgens de medicijnlijst op borstvoeding.com is de werkzame stof in Aerius, Desloratadine, L2 en dat betekent safe.
In de bijsluiter mag niet zomaar staan dat het veilig is, en aangezien niemand zijn kind zomaar voor de lol laat testen, valt het niet mee om het stempel veilig te krijgen
Da's hier dus echt absoluut niet zo he... Hier is het keihard 3 maand opzegtermijn en aan zulke dingen houden ze zich voortreffelijkquote:Op woensdag 16 september 2009 22:14 schreef tessie het volgende:
Ik heb geen idee Davinia. Ik ga het in elk geval woensdag dus even vragen daar. Ze zijn daar wel super vriendelijk enzo, en nu ik nog 2 weken extra vakantie had, was het ook geen probleem dat ons contract 2 weken later inging, dus ik hoop dat ze in dit geval ook een beetje willen meedenken/meewerken.
Bij Ruben inderdaad die lijst gehad en ik heb ook op die lijst aangegeven dat ik het een belachelijke lijst vond. Stel dat ik mishandeld wordt door Bert, dan ga ik echt niet ja aankruisen als ik weet dat hij ook die lijst in moet vullen.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:37 schreef Chan het volgende:
Ohw Tessie wat een rotsituatie zeg, ik ben heel erg bang hetzelfde te hebben straks, maar dan nog een maandje later. Mijn contract loopt op 1 december af en op 1 november gaat Timo voor het eerst naar het KDV. Dan heb ik dus 1 maand om ander werk te vinden voor precies de maandag woensdag en vrijdag ook nog eens, mocht mijn contract niet verlengd worden..
Vraagje nog. Hebben jullie vlak na de geboorte ook een vragenlijst van "stevig ouderschap" in moeten vullen? Wij in elk geval wel en ik werd vandaag teruggebeld of we mee willen doen vanwege de antwoorden die ik gegeven had. (Ik heb nogal een beroerde jeugd gehad, vandaar) Nou ga ik dus meedoen, baadt het niet dan schaadt het niet, maar ik vroeg me vooral af of er hier meer mensen zijn die dat doen/gedaan hebben en wat jullie ervaringen ermee zijn.
Aparte lijsten voor mama en papa? Niet op hetzelfde papier in hoeven vullen?quote:Op donderdag 17 september 2009 15:14 schreef bixister het volgende:
en daarmee is 't een belachelijke lijst? wat zou jouw alternatief zijn? gewoon maar niks vragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |