abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72800257
Oh ja dat kan ik idd wel even doen. Wie weet hebben ze een speciale regeling ofzo... En het is idd super vervelend. Al ben ik stiekem ook wel een beetje blij dat ik nog maar 1 maand daar hoef te werken, want ik vond die mensen daar echt vreselijk Maar ja, dit is echt wel een rottijd om op zoek te gaan naar werk, er is gewoon écht heel weinig. Tot nu toe heb ik nog niks gezien waar ik naar zou willen/ kunnen solliciteren zelfs
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72800289
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:12 schreef tessie het volgende:
Oh ja, even een hele andere vraag... is misschien niet echt het goede topic, maar weet even niet waar het anders zou moeten.
Mijn contract is dus niet verlengd, dus vanaf 1 november heb ik geen werk meer. De hele maand oktober moet ik nog wel werken en dat is ook de maand dat Graeme dus voor het eerst naar het KDV gaat. Maar nu heb ik dus echt geen idee hoe dat nu moet. Want zoals het er nu uitziet, heb ik in elk geval per 1 november nog geen nieuwe baan. Moet ik dan nu het KDV opzeggen? Want ik neem aan dat je geen kinderopvangtoeslag krijgt als 1 van de ouders geen werk heeft? En wat als ik dan een nieuwe baan vind? Die kan ik dan niet aannemen, omdat er een wachtlijst is bij het KDV....
Nee je krijgt idd kinderopvangtoeslag als 1 van de ouders geen werk heeft. Mijn nicht heeft hier toen een heel gedoe om gehad precies om dezelfde reden als jij nu hebt. Hun hebben toen de kleine maar van het kdv afgehaald en op de wachtlijst laten zetten weer!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 16 september 2009 @ 13:31:13 #278
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72800728
Is er niet iets te regelen met het KDV?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72802149
Chan, wat fijn te horen dat je moeder je kwam helpen. Naar dat je je fysiek maar niet beter gaat voelen, ik hoop dat dat snel wel zo is en dat je weer lekker in je vel zit en kan genieten van het moederschap.

Miss, wat fijn! Ik was inderdaad benieuwd hoe het met slapen/drinken gaat.

Tessie, wat een lastige situatie, zeg. Stom gedoe ook met die wachtlijsten. Misschien kun je iig iets afspreken met het kdv dat je niet weer helemaal onderaan komt te staan ofzo.

Bar je bent een lieve mama! Lijkt me heerlijk dat schommelen, probeer er gewoon van te genieten.

[ Bericht 16% gewijzigd door oeke op 16-09-2009 14:24:21 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72803574
Pff, echt weer logica van de belastingdienst hoor. Je krijgt het jaar waarin je werkeloos werd gewoon nog toeslag. Dus ik word per 1 november werkeloos, krijg ik 2 maanden nog toeslag. Als ik nou 2 januari werkeloos geworden was, dan zou ik nog 12 maanden toeslag krijgen. Gevalletje erg slechte timing dus. Als ik op 1 januari wel werk heb, als is het maar voor een week, dan krijg ik dus wél dat hele jaar toeslag. Dus even kijken of dat te regelen valt op een of andere manier dan. Of iets met een reintegratietraject bij het UWV, maar ik heb geen idee wat dat inhoudt.
En ik kan idd nog even informeren bij het KDV of hij misschien op een of andere kortere wachtlijst kan ofzo. Ik moet er woensdag voor het eerst heen voor Graeme zn wendag, kan ik dat mooi even vragen.
Wat een gedoe zeg.
Hoe kan je nou ooit een nieuwe baan vinden als je kind gewoon weer opnieuw op de wachtlijst moet bij het KDV dan??
pi_72803628
je krijgt volgens mij nog wel toeslag doorbetaald voor dit lopende jaar tessie, maar in 2010 moet je of nieuw werk hebben, of de opvang stopzetten tot je weer ander werk hebt (of een tijdje helemaal zelf betalen, maar da's wel duur). het zou dus 't fijnst zijn als je die dagen dat hij wel naar 't kdv kan kunt benutten om nieuw werk te vinden voor 2010.

[ Bericht 8% gewijzigd door bixister op 17-09-2009 11:03:11 ]
pi_72803651
ah dat had je net zelf dus ook uitgezocht. ja vreemde regeling he? kwam mij destijds wel even handig uit. maar zo aan 't eind van 't jaar is 't inderdaad niet zo gunstig.
pi_72803701
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:58 schreef tessie het volgende:
Pff, echt weer logica van de belastingdienst hoor. Je krijgt het jaar waarin je werkeloos werd gewoon nog toeslag. Dus ik word per 1 november werkeloos, krijg ik 2 maanden nog toeslag. Als ik nou 2 januari werkeloos geworden was, dan zou ik nog 12 maanden toeslag krijgen. Gevalletje erg slechte timing dus. Als ik op 1 januari wel werk heb, als is het maar voor een week, dan krijg ik dus wél dat hele jaar toeslag. Dus even kijken of dat te regelen valt op een of andere manier dan. Of iets met een reintegratietraject bij het UWV, maar ik heb geen idee wat dat inhoudt.
En ik kan idd nog even informeren bij het KDV of hij misschien op een of andere kortere wachtlijst kan ofzo. Ik moet er woensdag voor het eerst heen voor Graeme zn wendag, kan ik dat mooi even vragen.
Wat een gedoe zeg.
Hoe kan je nou ooit een nieuwe baan vinden als je kind gewoon weer opnieuw op de wachtlijst moet bij het KDV dan??
Kun je dan op deze manier niet via het uitzendburo zowiezo even voor een weekje werk regelen voor de eerste week van 2010?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72803838
Ja ik vind het heel vreemd en oneerlijk eigenlijk ook.
Maar ik moet even bij het UWV informeren hoe het dan zit met mijn uitkering als ik dus voor een week een of ander stom baantje zou aannemen...
pi_72804932
Ohw Tessie wat een rotsituatie zeg, ik ben heel erg bang hetzelfde te hebben straks, maar dan nog een maandje later. Mijn contract loopt op 1 december af en op 1 november gaat Timo voor het eerst naar het KDV. Dan heb ik dus 1 maand om ander werk te vinden voor precies de maandag woensdag en vrijdag ook nog eens, mocht mijn contract niet verlengd worden..

Vraagje nog. Hebben jullie vlak na de geboorte ook een vragenlijst van "stevig ouderschap" in moeten vullen? Wij in elk geval wel en ik werd vandaag teruggebeld of we mee willen doen vanwege de antwoorden die ik gegeven had. (Ik heb nogal een beroerde jeugd gehad, vandaar) Nou ga ik dus meedoen, baadt het niet dan schaadt het niet, maar ik vroeg me vooral af of er hier meer mensen zijn die dat doen/gedaan hebben en wat jullie ervaringen ermee zijn.
pi_72804956
Ik heb m ook ingestuurd Chan maar ben niet gebeld.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72806629
Vragenlijst niet gehad Chan.

Tessie wat beroerd zeg.

Ik wil graag iets met de oudste doen (peutergym of iets met muziek), maar al die dingen vallen op andere dagen dan vrijdag, als lief vrij is... . Echt zo stom
Fake it till you make it...
pi_72815910
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:37 schreef Chan het volgende:
Vraagje nog. Hebben jullie vlak na de geboorte ook een vragenlijst van "stevig ouderschap" in moeten vullen? Wij in elk geval wel en ik werd vandaag teruggebeld of we mee willen doen vanwege de antwoorden die ik gegeven had. (Ik heb nogal een beroerde jeugd gehad, vandaar) Nou ga ik dus meedoen, baadt het niet dan schaadt het niet, maar ik vroeg me vooral af of er hier meer mensen zijn die dat doen/gedaan hebben en wat jullie ervaringen ermee zijn.
Niet gehad hier, wat is het precies?
pi_72818275
Het is een programma dat Jeugdgezondheidszorg organiseert, maar nog niet in heel Nederland. Bedoeld voor ouders die wat extra steun kunnen gebruiken in de opvoeding van hun kind. Ze komen dan in de eerste 18 maanden 6 keer langs om te praten over hoe het gaat en waar je mee zit en zo. Op www.stevigouderschap.nl staat meer informatie.
  woensdag 16 september 2009 @ 20:56:02 #290
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72818817
Die vragenlijst heb ik ook gehad en niet ingevuld. Vond de vragen eerlijk gezegd belachelijk. Ik heb ook aan de wijkverpleegkundige gevraagd of zij het zelf wel zou invullen. Toen heeft ze gezegd dat zij dat ook niet zou doen. Volgens mij zijn er zelfs kamervragen over dat formulier gesteld een tijdje terug..

Maar neemt niet weg dat als iemand er baat bij kan hebben het natuurlijk fijn is dat er een programma is.
pi_72819480
oh die heb ik ook gehad en ook ingevuld. Ik ben nog niet gebeld en ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat ze bellen. Ik vond de vragen op zich niet belachelijk, maar ik denk wel dat iemand die zijn/haar partner graag mept dat heus niet in zal vullen, iets met sociaal wenselijk gedrag vertonen enzo.
Maar idd, baadt het niet dan schaadt het niet hoor Chan, en als zij na 1 of 2 sessies het idee hebben dat alles gewoon normaal en gesmeerd verloopt bij jullie dan loopt het vast allemaal wel los

Hmm ik heb nu toch weer mn twijfels over die allergie-medicijnen die ik heb gekregen vanmiddag
het zijn gewoon aerius tabletjes en mn HA zei direct dat ze geen bezwaar had tegen aerius nemen tijdens de bv maar in de bijsluiter staat expliciet dat het niet mag in combinatie met bv en mn vk had ook al een paar keer laten vallen dat ik ze niet mocht hebben tijdens de bv.
Nu twijfel ik over wel of niet innemen. Morgen maar even vragen aan die lactatiekundige op het cb.
Ik was zo blij dat de HA zei dat ze er geen probleem mee had dat ik glad vergeten ben te vragen of het echt geen kwaad kon enzo
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 16 september 2009 @ 21:24:51 #292
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72819961
Huup,
volgens de medicijnlijst op borstvoeding.com is de werkzame stof in Aerius, Desloratadine, L2 en dat betekent safe.
In de bijsluiter mag niet zomaar staan dat het veilig is, en aangezien niemand zijn kind zomaar voor de lol laat testen, valt het niet mee om het stempel veilig te krijgen
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72820331
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Huup,
volgens de medicijnlijst op borstvoeding.com is de werkzame stof in Aerius, Desloratadine, L2 en dat betekent safe.
In de bijsluiter mag niet zomaar staan dat het veilig is, en aangezien niemand zijn kind zomaar voor de lol laat testen, valt het niet mee om het stempel veilig te krijgen
ah okay thanks!

hmm dan vraag ik me toch af waarom mn vk er zo op hamerde dat het niet mocht bij bv
misschien gaat ze van de bijsluiter uit dan.

Thanks anyways, scheelt weer een paar jeukende ogen

en ik ga nu mn pil innemen voor het eerst weer in eeeh... bijna 11 maanden. woehoe
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 16 september 2009 @ 21:33:51 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72820391
tessie, kan je niet tijdelijk het kdv opschorten?
bij ons zou ik eli een tijd thuis kunnen houden, en dan wordt het contract tijdeljk aangepast, maar wordt zijn plaats niet vergeven, zeg maar. wellicht geeft dat ook weer rust? maar wel een nare situatie zo!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72822194
Ik heb geen idee Davinia. Ik ga het in elk geval woensdag dus even vragen daar. Ze zijn daar wel super vriendelijk enzo, en nu ik nog 2 weken extra vakantie had, was het ook geen probleem dat ons contract 2 weken later inging, dus ik hoop dat ze in dit geval ook een beetje willen meedenken/meewerken.
  donderdag 17 september 2009 @ 08:35:29 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72829809
Chan, wij hebben hem bij Sasha wel ingevuld maar er hoefde verder niets mee, zijn ook niet gebeld.
Wij keken ook wel een beetje bij sommige vragen, maar op zich kan ik me wel voorstellen dat ze ze niet voor niets stellen. Er zijn toch wel indicatoren en er zijn ook plenty mensen die wel soms in hetzelfde gedrag vervallen als hun ouders.
Vind het daarom echt heel 'goed' van je dat je je ogen er niet voor sluit. Dit lijkt me toch ook een soort van baat het niet dan schaadt het niet.
Deze keer hoefden we hem niet in te vullen van de wvk op basis van de lijst bij Sasha en hoe alles nu gaat zeg maar.

Vriendinnetje van mij heeft een behoorlijk lastige kleuter en ze trok het laatst ook echt totaal niet meer en die heeft ook aan de bel getrokken bij zoiets. Gewoon om even de situatie te bespreken en te horen wat zij er van zeiden. Heeft wat handvatten (vaten?) meegekregen en kan er weer even tegenaan. Echt knap vind ik dat, als je kan onderkennen dat je soms gewoon wat hulp nodig hebt.

* Brighteyes hoopt van harte dat ze ook zo eerlijk naar zichzelf kan kijken mocht het ooit nodig zijn...
  donderdag 17 september 2009 @ 09:26:52 #297
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72830746
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:14 schreef tessie het volgende:
Ik heb geen idee Davinia. Ik ga het in elk geval woensdag dus even vragen daar. Ze zijn daar wel super vriendelijk enzo, en nu ik nog 2 weken extra vakantie had, was het ook geen probleem dat ons contract 2 weken later inging, dus ik hoop dat ze in dit geval ook een beetje willen meedenken/meewerken.
Da's hier dus echt absoluut niet zo he... Hier is het keihard 3 maand opzegtermijn en aan zulke dingen houden ze zich voortreffelijk
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 17 september 2009 @ 15:13:10 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_72840828
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:37 schreef Chan het volgende:
Ohw Tessie wat een rotsituatie zeg, ik ben heel erg bang hetzelfde te hebben straks, maar dan nog een maandje later. Mijn contract loopt op 1 december af en op 1 november gaat Timo voor het eerst naar het KDV. Dan heb ik dus 1 maand om ander werk te vinden voor precies de maandag woensdag en vrijdag ook nog eens, mocht mijn contract niet verlengd worden..

Bij Ruben inderdaad die lijst gehad en ik heb ook op die lijst aangegeven dat ik het een belachelijke lijst vond. Stel dat ik mishandeld wordt door Bert, dan ga ik echt niet ja aankruisen als ik weet dat hij ook die lijst in moet vullen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72840893
en daarmee is 't een belachelijke lijst? wat zou jouw alternatief zijn? gewoon maar niks vragen?
  donderdag 17 september 2009 @ 15:16:01 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_72840937
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:14 schreef bixister het volgende:
en daarmee is 't een belachelijke lijst? wat zou jouw alternatief zijn? gewoon maar niks vragen?
Aparte lijsten voor mama en papa? Niet op hetzelfde papier in hoeven vullen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')