Nee je krijgt idd kinderopvangtoeslag als 1 van de ouders geen werk heeft. Mijn nicht heeft hier toen een heel gedoe om gehad precies om dezelfde reden als jij nu hebt. Hun hebben toen de kleine maar van het kdv afgehaald en op de wachtlijst laten zetten weer!!quote:Op woensdag 16 september 2009 13:12 schreef tessie het volgende:
Oh ja, even een hele andere vraag... is misschien niet echt het goede topic, maar weet even niet waar het anders zou moeten.
Mijn contract is dus niet verlengd, dus vanaf 1 november heb ik geen werk meer. De hele maand oktober moet ik nog wel werken en dat is ook de maand dat Graeme dus voor het eerst naar het KDV gaat. Maar nu heb ik dus echt geen idee hoe dat nu moet. Want zoals het er nu uitziet, heb ik in elk geval per 1 november nog geen nieuwe baan. Moet ik dan nu het KDV opzeggen? Want ik neem aan dat je geen kinderopvangtoeslag krijgt als 1 van de ouders geen werk heeft? En wat als ik dan een nieuwe baan vind? Die kan ik dan niet aannemen, omdat er een wachtlijst is bij het KDV....
Kun je dan op deze manier niet via het uitzendburo zowiezo even voor een weekje werk regelen voor de eerste week van 2010?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:58 schreef tessie het volgende:
Pff, echt weer logica van de belastingdienst hoor. Je krijgt het jaar waarin je werkeloos werd gewoon nog toeslag. Dus ik word per 1 november werkeloos, krijg ik 2 maanden nog toeslag. Als ik nou 2 januari werkeloos geworden was, dan zou ik nog 12 maanden toeslag krijgen. Gevalletje erg slechte timing dus. Als ik op 1 januari wel werk heb, als is het maar voor een week, dan krijg ik dus wél dat hele jaar toeslag. Dus even kijken of dat te regelen valt op een of andere manier dan. Of iets met een reintegratietraject bij het UWV, maar ik heb geen idee wat dat inhoudt.
En ik kan idd nog even informeren bij het KDV of hij misschien op een of andere kortere wachtlijst kan ofzo. Ik moet er woensdag voor het eerst heen voor Graeme zn wendag, kan ik dat mooi even vragen.
Wat een gedoe zeg.![]()
Hoe kan je nou ooit een nieuwe baan vinden als je kind gewoon weer opnieuw op de wachtlijst moet bij het KDV dan??
Niet gehad hier, wat is het precies?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:37 schreef Chan het volgende:
Vraagje nog. Hebben jullie vlak na de geboorte ook een vragenlijst van "stevig ouderschap" in moeten vullen? Wij in elk geval wel en ik werd vandaag teruggebeld of we mee willen doen vanwege de antwoorden die ik gegeven had. (Ik heb nogal een beroerde jeugd gehad, vandaar) Nou ga ik dus meedoen, baadt het niet dan schaadt het niet, maar ik vroeg me vooral af of er hier meer mensen zijn die dat doen/gedaan hebben en wat jullie ervaringen ermee zijn.
ah okay thanks!quote:Op woensdag 16 september 2009 21:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Huup,
volgens de medicijnlijst op borstvoeding.com is de werkzame stof in Aerius, Desloratadine, L2 en dat betekent safe.
In de bijsluiter mag niet zomaar staan dat het veilig is, en aangezien niemand zijn kind zomaar voor de lol laat testen, valt het niet mee om het stempel veilig te krijgen
Da's hier dus echt absoluut niet zo he... Hier is het keihard 3 maand opzegtermijn en aan zulke dingen houden ze zich voortreffelijkquote:Op woensdag 16 september 2009 22:14 schreef tessie het volgende:
Ik heb geen idee Davinia. Ik ga het in elk geval woensdag dus even vragen daar. Ze zijn daar wel super vriendelijk enzo, en nu ik nog 2 weken extra vakantie had, was het ook geen probleem dat ons contract 2 weken later inging, dus ik hoop dat ze in dit geval ook een beetje willen meedenken/meewerken.
Bij Ruben inderdaad die lijst gehad en ik heb ook op die lijst aangegeven dat ik het een belachelijke lijst vond. Stel dat ik mishandeld wordt door Bert, dan ga ik echt niet ja aankruisen als ik weet dat hij ook die lijst in moet vullen.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:37 schreef Chan het volgende:
Ohw Tessie wat een rotsituatie zeg, ik ben heel erg bang hetzelfde te hebben straks, maar dan nog een maandje later. Mijn contract loopt op 1 december af en op 1 november gaat Timo voor het eerst naar het KDV. Dan heb ik dus 1 maand om ander werk te vinden voor precies de maandag woensdag en vrijdag ook nog eens, mocht mijn contract niet verlengd worden..
Vraagje nog. Hebben jullie vlak na de geboorte ook een vragenlijst van "stevig ouderschap" in moeten vullen? Wij in elk geval wel en ik werd vandaag teruggebeld of we mee willen doen vanwege de antwoorden die ik gegeven had. (Ik heb nogal een beroerde jeugd gehad, vandaar) Nou ga ik dus meedoen, baadt het niet dan schaadt het niet, maar ik vroeg me vooral af of er hier meer mensen zijn die dat doen/gedaan hebben en wat jullie ervaringen ermee zijn.
Aparte lijsten voor mama en papa? Niet op hetzelfde papier in hoeven vullen?quote:Op donderdag 17 september 2009 15:14 schreef bixister het volgende:
en daarmee is 't een belachelijke lijst? wat zou jouw alternatief zijn? gewoon maar niks vragen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |