abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72318627
Vorig deel: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders deeltje 82

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.

Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.

(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
pi_72318692
Ik sloot hem met:

Moonah

Cattie

Huup fijn dat het vocht eindelijk weg gaat.!

Ik heb in het ziekenhuis bijna een hele po in 1x volgepiest.
Kreeg toen op mn kop van de verpleegkundige weet ik nog. Maar dat kwam omdat ik catheter(?) had gehad. Voelde amper aandrang.

En ik baal van de moeheid die maar blijft. Maar verder gaat het goed zo met 2 kinders.
pi_72318763
waarom kreeg je op je kop dan Ingrid? Geeft toch niets lijkt me?

Ik heb ook een catheter gehad tijdens de bevalling. Men zei dat ik moest plassen, ik zei van niet en ik had gelijk
maar nu heb ik wel een beetje moeite om de zenuwen enzo en signalen weer goed te voelen. Schijnt na een paar dagen weer terug te komen. Voorlopig ga ik gewoon braaf ieder half uur ofzo even op de wc zitten om anderhalve liter te lozen

oh er kwam nog meer.
Hou die moeheid in de gaten hoor! Laat anders je ijzer even prikken bij de huisarts of haal een pak met floradix voor een extra boost. (die hebben ze ook in pillen die nergens naar smaken, je hoeft niet per se aan gore drankjes )
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72318866
Ik heb gelukkig nog nooit een katheter gehad. Als ik na een dag ofzo niet geplast had, dan zou ik er wel een krijgen. Nou ik heb net zo lang onder de douche gezeten tot ik gepiest had

balen van je moeheid ingrid.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72318888
Mja dat duurde bij mij wel even hoor, voordat die signalen weer een beetje op orde waren.
Ik heb tijdens de bevalling gewoon zonder katheter geplast, mijn moeder riep heel blij: je vliezen zijn gebroken!
Nee mam, ik plas in bed
pi_72318946
Dat is niet goed voor je blaas ofzo. Achja, kwam wel weer goed.
Bij mij moest het omdat ze de plas gingen wegen Weet niet echt waarom eik.
Tijdje geleden hb getest 8 nogwat is goed. En vanalles geprikt ook goed.
Conclusie huisarts psychisch moe. Ben ik het niet mee eens. Helaas nog altijd vervangende ha. Ben bang dat eigen niet meer terugkomt.
pi_72319112
hm. maar misschien heeft je huisarts wel een puntje Ingrid? Psychisch moe klinkt wel erg rot en naar maar als je het anders opvat misschien niet.
Je hebt wel heel erg veel voor je kiezen gehad natuurlijk met Hellp en Tyler's ziekenhuisverblijf en dergelijke. Kans zit er dik in dat je jezelf toen uit automatisme behoorlijk weggecijferd hebt. Dat zou volgens mij iedere moeder onbewust wel doen. Kan best dat dat er nu uitkomt in moeheid. Dat je gewoon een beetje op bent zeg maar.
Neem goed je rust en neem af en toe ook wat tijd voor jezelf
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72319117
Waarom ben je het daar niet mee eens Ingrid? Ik denk dat het de enige conclusie kan zijn nadat lichamelijke oorzaken uitgesloten zijn, toch?
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:22:14 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72319745
Huup, wat lekker dat je zoveel vocht aan het kwijtraken bent!
Ik hield nog niet een kwart van wat jij hield vast, maar ik vind het ook heerlijk om de vorm weer terug in mijn voeten te zien komen.

Ik had trouwens na de bevalling dat ik heel nodig moest plassen maar dat de ruggeprik nog op mijn blaas werkte dus hoe ik ook probeerde, mooi niet plassen. Dat is idioot zeg!
Gelukkig ging het even later wel, anders hadden ze me weer terug moeten catheteriseren.

Oh trouwens, ik heb nu sinds gisteren ineens heel raar pijn in mijn rug op de plek van de ruggeprik. Herkent iemand dit?

Oh, en verder wilde ik bijna weer zo'n: Ik ben zo geluhukkig post schrijven, maar ik ga echt in herhaling vallen.
Overigens merk ik wel dat ik heel wiebelig ben en toen ik net even buiten de deur was in mijn eentje werd ik ook op slag een beetje, hoe zeg ik dat, verdrietig, emo, weemoedig? Het gaat zo snel, de buitenwereld is me al weer veel te veel weer aan het binnendringen zeg maar... Maar eenmaal thuis doe ik mijn oogkleppen nog lekker even op.
pi_72319924
Lekker binnen blijven BE! De tijd stil willen zetten is echt een enorm cliché maar het zou zo fijn zijn als het kon, als je ervoor kon kiezen om even te blijven waar je bent en dat er niets verandert. Geniet maar heel erg van hoe je je nu voelt.
pi_72319939
Ik zie een beetje op tegen volgende week als lief weer moet werken. Iris is erg huilerig overdag, behalve als ze in de doek bij me hangt of op de arm. Maar ja... ik heb ook nog een Mirte...
Komt goed, toch?!
Fake it till you make it...
pi_72320071
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:27 schreef Nijna het volgende:
Ik zie een beetje op tegen volgende week als lief weer moet werken. Iris is erg huilerig overdag, behalve als ze in de doek bij me hangt of op de arm. Maar ja... ik heb ook nog een Mirte...
Komt goed, toch?!
Tuurlijk komt dat goed.
In het begin zal die kleine het daar nog wel eventjes moeilijk mee hebben, maar uiteindelijk wordt het een ritme voor hun en zal die kleine spruit van je juist huilen als je haar in de doek of op de arm houdt.

Groet,
Paps van zoon Milan en aankomende dochter!
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:43:02 #13
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72320511
Waarom mag je eigenlijk niet verderpersen als het hoofdje staat?

Ik hoop dat ze me gewoon inknippen, zodat ik het ook nu weer niet hoef te voelen
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:45:04 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_72320577
Ik vraag me soms af waar al het vocht vandaan komt wat ik aan het uitplassen ben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72320744
Huup, wat fijn dat je zoveel vocht verliest. Dat zal wel een heerlijk gevoel zijn!

Ingrid, naar om steeds zo moe te zijn. Hopelijk komt er snel verbetering in.

BE, wat fijn om zo gelukkig te zijn he? Laat de tijd maar even stil staan.

Guuz, ik kan me helemaal niet meer herinneren hoe dat voelt. Volgens mij was ik alleen maar bezig of dat er haar op zijn hoofdje zou zitten ofzo. Ik weet alleen nog dat dat persen inderdaad zeer aangenaam was na die weenstorm en dat moeten wegpuffen van persweeen. En dat ze allemaal zeiden dat ik zo goed kon persen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:51:37 #16
223453 Guuzewuus
pi_72320816
Ik had ook een weeënstorm en vond het persen daarna ook een verademing.

Ik had trouwens persdrang vanaf 4 cm ontsluiting en perste Stella knel ... Ik had het nagesprek met de vk echt nodig om te horen dat ik echt goed geluisterd had en dat het niet door mij kwam dat ze in nood was.

Gelukkig zei ze dat ik heel goed geluisterd had en dat ik het persen keurig had tegengehouden. pffff . Door dat voelen van de persdrang dacht ik echt dat ik gewoon had liggen persen.
pi_72320949
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:43 schreef Guuzewuus het volgende:
Waarom mag je eigenlijk niet verderpersen als het hoofdje staat?

Ik hoop dat ze me gewoon inknippen, zodat ik het ook nu weer niet hoef te voelen
Ik hoor hier niet en lurk alleen maar..maar mn VK van de pufclub zei dat als het gezichtje te snel langs je onderlijf ging, dat nogal pijnlijke gevolgen kon hebben doordat het dan ineens nog een stuk opgerekt wordt. Daarom moet dat er langszaam langsglijden ipv met de kracht van het persen

*weer terug lurken gaat voor 1 maandje*
Lotte!
Noah!
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:55:50 #18
223453 Guuzewuus
pi_72321000
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:54 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik hoor hier niet en lurk alleen maar..maar mn VK van de pufclub zei dat als het gezichtje te snel langs je onderlijf ging, dat nogal pijnlijke gevolgen kon hebben doordat het dan ineens nog een stuk opgerekt wordt. Daarom moet dat er langszaam langsglijden ipv met de kracht van het persen

*weer terug lurken gaat voor 1 maandje*
Oh , nou wel bedankt voor je antwoord . Dat wist ik niet.
pi_72321063
Oh, echt naar. Al bij 4 cm.

Tjee, dan had ik nog mazzel met mijn 8 cm.

En hier precies hetzelfde, Ko zijn hartslag was laag waardoor we naar het zkh moesten, maar ik wilde naderhand toch ook zeker weten dat het niet was omdat ik al een beetje geperst had.
per ongeluk hoor, ze kwam maar niet en ik wist niet meer waar ik het had zeg maar...
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72321502
Ik heb me laten vertellen dat als je echt die enorme persdrang hebt die je nauwelijks tegen kan houden dat het dat in principe geen kwaad zou kunnen om mee te persen. Je lichaam geeft aan wat het moet doen.
Alleen laten ze je voor de zekerheid enzo vaak wel even wachten tot je tegen de 10 cm zit. Maar da's echt voor het "nette", ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je je kind of jezelf schade aan brengt of hebt gebracht door eerder te persen als je lichaam dat vanzelf gaat doen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:11:32 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72321600
Ik zat op 8 en er was echt geen houden aan, toen mocht ik van de vk ook voorzichtig een beetje mee gaan duwen. Binnen 5 minuten zat ik op 10 door dat duwen zeg maar.

Ik had het er nog met een vriendinnetje over, hoe zou dat dan zitten in diep donker afrika waar er geen vk is die haar handen in je doos stopt om te zeggen hoe ver je bent...
Volgens mij heeft het meer te maken met schade voor je eigen lichaam beperken dan dat je er je kindje echt kwaad mee zou kunnen doen idd.

En dat met dat hoofdje staat is toch om de boel de kans te geven even heel rustig mee te rekken ipv dat het breedste deel van het kind de boel finaal aan flarden scheurt?
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:14:00 #22
223453 Guuzewuus
pi_72321684
Dat klinkt wel mooi en fijn ook, maar omdat mijn dochter dus wel in nood was en ik tegen een te dichte baarmoedermond aan het persen was (toch echt wel een beetje, per ongeluk, ongewild ook) dacht ik toch echt dat het door mij kwam dat ze in nood was. Maar de vk heeft me naderhand wel gerustgesteld gelukkig .
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:14:57 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_72321724
In diep donker Afrika overlijden veel vrouwen door complicaties bij een bevalling

Ik heb mijn tante eigenlijk nooit naar cijfers durven vragen, misschien dat ik dat ooit wel eens ga doen (die was verloskundige in diep donker Nigeria ).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:16:11 #24
223453 Guuzewuus
pi_72321778
Stom hè, ik kijk heel oké terug op de vorige bevalling, heb er ook echt geen trauma aan overgehouden ofzo, maar nu herinner ik me ineens weer al dat soort details.

En inderdaad BE, die mensen in Afrika .

Maar dan vraag ik me wel een inimini klien beetje af nu waarom mijn dochter dan wèl in nood was eigenlijk ..
pi_72321798
Ik kon het ook gewoon niet stoppen. 8 cm of niet, mijn lichaam ging gewoon persen inclusief een of ander gek grommen waar ik niets aan kon doen
Toen ging het idd ook hard, van 8 naar 10 in een paar minuten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')