oermoeders bestaan volgens mij niet hoorquote:Op zondag 6 september 2009 21:14 schreef miss_sly het volgende:
Wat fijn dat het er bij hoort en er meer moeders wel eens wat last van hebben!
Ik voel me dan zo'n slechte moeder, helemaal niet de oermoeder zoals andere moeders in mijn ogen (of hun eigen verhalen) altijd zijn. Ik heb het lang niet altijd door, of moet lang zoeken. En natuurlijk gebeuren er uiteindelijk geen vreselijke dingen, want je blijft toch constant bezig met proberen het beste te doen. Ik vind het alleen zo frustrerend dat ik haar kennelijk niet goed genoeg ken, nog. Maar dat leer je vast wel in de loop van de tijd? Is toch niet raar dat je kindje en jij elkaar na 7 weken nog niet door en door kennen, toch?
wat fijn om te horenquote:Op zondag 6 september 2009 21:17 schreef YPPY het volgende:
Bij ons duurde het een maand of 3 voor ik echt het verschil in huiltjes ging herkennen en nu is ze soms nog overstuur dat ik geen idee heb waar het overgaat. Wat is nou zeven weken? Niks toch.
Nou ja, zoals zoveel mama's ook al hebben ervaren, is dat voor veel mensen helemaal niet zo logisch en is men bijna boos als het niet mag. En dan moet je toch iig ook de papa mee hebben, zeker als het om zijn familie gaat. Als schaap vindt dat ik overdrijf en hij heeft Senna vast, mogen ze haar dus wel vasthouden.quote:Op maandag 7 september 2009 09:40 schreef Ticootje het volgende:
Miss, je hoeft Senna helemaal nie van arm naar arm te laten gaan. Ze is nog zo klein en daar wordt ze alleen maar nog onrustiger van. Dat snapt je familie toch wel?
Oh echt? Ik dacht dat ik ongeveer 27 weken zwanger was nuquote:Op maandag 7 september 2009 09:52 schreef miss_sly het volgende:
guuz, wat fijn om te lezen! En zo leuk dat jullie straks met drietjes zijn, een lief klein broertje voor StellaJe bent al bijna 29 weken zie ik
wat gaat het hard, om er maar weer eens een cliche in te gooien
En even voor de duidelijkheid: het is hier niet alleen maar kommer en kwel, hoor. Integendeel! Ik geniet van mijn meisje, verheug me nu al op het eerste geluidje dat ze wakker aan het worden is zodat ik haar weer kan pakken en ben over het algemeen gewoon erg blij en gelukkig. Alleen dat niet slapen baart me zorgen en 's avonds laat krijg ik er soms een beetje een wanhopig gevoel van. Is 's ochtends altijd weer helemaal weg en begin ik vol goede moed aan de nieuwe dag
Ik denk wel dat M. en ik op 1 lijn zitten. Dat is toch wel fijn zeker met moeders en schoonmoeders die er toch andere ideeen op na houden dan wij. Het is dan wel fijn dat we met zn 2en zeggen dat we iets geen goed plan vinden, anders ben je als moeder zijnde maar een zeikerd.quote:Op maandag 7 september 2009 09:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, zoals zoveel mama's ook al hebben ervaren, is dat voor veel mensen helemaal niet zo logisch en is men bijna boos als het niet mag. En dan moet je toch iig ook de papa mee hebben, zeker als het om zijn familie gaat. Als schaap vindt dat ik overdrijf en hij heeft Senna vast, mogen ze haar dus wel vasthouden.
Vandaar ook mijn vraag hoe het met jullie partners gaat en of jullie op een lijn zitten.
quote:Op maandag 7 september 2009 10:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Kindje kwam net huilend met zijn papa binnen omdat ie zijn vingertjes tussen de autodeur gekregen heeft. En wie huilt er het hardst nu ze weg zijn? Juistem. Man man, wat doet dat toch vreselijk veel pijn als je eigen kind pijn heeft...
Ja, nou het viel allemaal mee gelukkig. Maar de eerste wondjes. Die van nageltjes op zijn wangetje vond ik zo erg! Maar die zijn wel weer wegquote:Op maandag 7 september 2009 11:11 schreef Sugar het volgende:
Oh, erg is dat he Rocka? Ik heb me ook zo vaak verbeten... Zo zielig soms.![]()
En blijvende schade vind ik echt heel erg zonde.Mijn kind, gehavend!
quote:Op maandag 7 september 2009 14:06 schreef seilram het volgende:
Ik kan niet en de hele dag met Joep bezig zijn en het hele huishouden doen en ook nog eens koken en dan ook nog 's avonds de lieve, gezellige vrouw gaan zijn. Nu is er een schoonmaakschema en dat scheelt stukken en ook mijn man speelt meer met Joep. Ik moest toen nog aan Guuzewuus denken... ik dacht, die heeft geen man en dit soort gezever![]()
Hee, dat klinkt als mijquote:Op maandag 7 september 2009 18:58 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Nee klopt, Guuzewuus is de hele dag met S bezig en doet het hele huishouden, kookt ook nog eens en is 's avonds een hele lieve en gezellige vrouw
![]()
![]()
.
quote:Op maandag 7 september 2009 18:58 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Nee klopt, Guuzewuus is de hele dag met S bezig en doet het hele huishouden, kookt ook nog eens en is 's avonds een hele lieve en gezellige vrouw
![]()
![]()
.
fijn dat je je beter voeltquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:05 schreef miss_sly het volgende:
huup, fijn is dat!
Ik wist wel dat ik me heel niet fijn voelde tijdens de zwangerschap en ik vind het verschil met hoe ik me nu voel ook zo groot. Zo fijn om weer mezelf te zijnen ook die buik kwijt te zijn.
Dat bedoelde ik eigenlijk Guuzewuus hahahahaquote:Op maandag 7 september 2009 20:07 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Hee, dat klinkt als mij. Behalve dan dat 's avonds laat mijn wederhelft nog eens thuiskomt en dan ook nog eens verzorgd moet worden
.
Ik begin eigenlijk nu pas die buik juist te missenquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:05 schreef miss_sly het volgende:
huup, fijn is dat!
Ik wist wel dat ik me heel niet fijn voelde tijdens de zwangerschap en ik vind het verschil met hoe ik me nu voel ook zo groot. Zo fijn om weer mezelf te zijnen ook die buik kwijt te zijn.
Je kan tuurlijk gewoon knoflooksaus eten, maar kijk niet raar als je kleintje dan ook naar de knoflook stinkt.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:49 schreef huuphuup het volgende:
wij hebben over een maand een familieavond, onbeperkt shoarma schranzen bij mijn ouders
en het enige waar ik me nu eigenlijk druk om maak is of ik nou wel of niet mijn normale hoeveelheid knoflooksaus (=veeeel) kan eten hierbijhihi
Ik kan me de zorgen goed voorstellen, vooral als je zelf niet in de hand hebt wat er gaat gebeuren, je moet dan toch een beetje meegaan met de flow en dat is moeilijk als je net een eigen ritme hebt opgebouwd. Maar het komt vast goed en het is vast leuk allemaal![]()
zeker het uitje van Miss_sly klinkt supertofvolgens mij ga je echt heel erg genieten als je eenmaal daar bent miss
Waarom zou dat niet kunnen? Heb je tijdens de zwangerschap gewoon knoflook gegeten? Dan zou dat niet echt veel problemen moeten opleveren. Het enige probleem (nouja, probleemquote:Op woensdag 9 september 2009 11:49 schreef huuphuup het volgende:
wij hebben over een maand een familieavond, onbeperkt shoarma schranzen bij mijn ouders
en het enige waar ik me nu eigenlijk druk om maak is of ik nou wel of niet mijn normale hoeveelheid knoflooksaus (=veeeel) kan eten hierbijhihi
Ik kan me de zorgen goed voorstellen, vooral als je zelf niet in de hand hebt wat er gaat gebeuren, je moet dan toch een beetje meegaan met de flow en dat is moeilijk als je net een eigen ritme hebt opgebouwd. Maar het komt vast goed en het is vast leuk allemaal![]()
zeker het uitje van Miss_sly klinkt supertofvolgens mij ga je echt heel erg genieten als je eenmaal daar bent miss
Nouja, het is hier zelfs zo erg dat als ik spaghetti of macaroni zonder knoflook maak, dat Ruben het met lange tanden eet, terwijl het anders echt rap rap naar binnen gaat en hij bij voorkeur ook nog het vlees van ons bord jat.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:57 schreef Bass-Miss het volgende:
Het schijnt zelfs dat baby's knoflookbv zeer lekker vinden...
ja daar was ik al bang voorquote:Op woensdag 9 september 2009 11:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan tuurlijk gewoon knoflooksaus eten, maar kijk niet raar als je kleintje dan ook naar de knoflook stinkt.
*meldtquote:Op maandag 7 september 2009 20:07 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Hee, dat klinkt als mij. Behalve dan dat 's avonds laat mijn wederhelft nog eens thuiskomt en dan ook nog eens verzorgd moet worden
.
Heel herkenbaar..quote:Op woensdag 9 september 2009 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
Iedereen maakt toch altijd grapjes over hoe de 'opa's en oma's' ineens geen oog meer voor je hebben als de baby er eenmaal is?
Daarnet kwam F. met Sasha terug van het kdv en die komt heel blij op mij af: Mama! Tot halverwege de kamer en toen boog hij af naar de box: Baby!!!!Zat ik dan... Ik moest echt vragen om een knuffel.
![]()
Lief!quote:Op woensdag 9 september 2009 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
even samen kroelen en dan in de spiegel kijken (vind hij prachtig)
op en af. De ene dag gaat het beter dan de andere.. Ik heb af en toe wel van die dagen dat ik me het liefst de hele dag onder en deken verstop..quote:Op woensdag 9 september 2009 13:44 schreef Moonah het volgende:
[..]
Vicky, hoe gaat het inmiddels met jou? En niet alleen als versgetrouwde vrouw (gefeli! ).
jaquote:Op woensdag 9 september 2009 13:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Way to go BE!
Heeft iemand trouwens al wat gehoord van poppedein na de bevalling?
quote:Op woensdag 9 september 2009 13:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien moet je dan effe je tanden poetsen, Urla
Ik zie daar ook wel weer naar uit zeg, dat voeden en gefriemel dat er bij hoort. Je kindje dat zo in je ogen kijkt tijdens![]()
Ok, daar gaan we weer! MOOOOOOOOSHY TIME!
lieve schat, zou t niet zo zijn dat als je het bij je schoonzus en zwager voorlegt, waarom je liever in Eindhoven wilt zijn, ze dat begrijpen, en jij en F en de meiden naar Eindhoven gaat en volgend weekend op verjaarsbezoek gaat bij hen?quote:Op donderdag 10 september 2009 13:43 schreef chacama het volgende:
Da's balen MeNicole. Wel fijn dat je een vastcontract hebt.
Hier een jankmomentje. As. weekend zouden we mama's verjaardag herdenken. Maar omdat mijn schoonzus en zwager hun verjaardag vieren, zit ik in de knoop. In eerste instantie riep ik heel hard dat F. dan maar naar zijn kant zou gaan en ik naar Eindhoven met 1 van de meiden. Hij zou dan de andere meenemen, maar nu zie ik het niet meer zitten. Het stuk rijden in mijn eentje en daar dan zijn. Net zitten janken aan de telefoon met mijn vader. Het is niet zo dat ik het niet wil vieren. Het is niet zo dat ik niet daar wil zijn, maar bijna 2x 2 uur rijden op 1 dag dat zie ik niet zitten. En nu heb ik dus gevraagd om het te verzetten. En dat vind ik ook weer moeilijk. Gatver, waarom moet dit nu weer zo.
Ik vermoed dat ze dan al ongeveer in Eindhoven isquote:Op donderdag 10 september 2009 15:57 schreef Chan het volgende:
Chacama wat een lastige situatie. Is het niet mogelijk dat je met de auto naar een handig station rijdt of zo en vanaf daar met de trein verder gaat zodat je niet zo vaak hoeft over te stappen en niet met de bus hoeft?
quote:Op donderdag 10 september 2009 16:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze dan al ongeveer in Eindhoven is
Moeilijke beslissing hoor, ik zou ook niet zo 123 een oplossing weten... Ben zelf eigenlijk niet zo van de verjaardagen vieren en al helemaal niet als ik liever ergens anders zou zijn. Maar aan de andere kant wil je F. dat ook niet ontzeggen... Pfff, kweethetechtniet, dus maar gewoon
wat klink je gelukkig en wat is ze een plaatje zegquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:26 schreef Poppedein het volgende:
Zo..Daar ben ik dan eindelijk! Sorry sorry dat ik me zo laat pas meld, het is er gewoon simpelweg niet eerder van gekomen. Zo vergroeid als mijn vingers waren met mijn toetsenbord, zo zijn ze dat nu aan mijn meisje… Met daarbij nog de nodige computertrubbels en de absolute afwezigheid van zin om dat op te lossen heeft t even geduurd voor ik hier weer was. Bedankt voor jullie bezorgde berichtjes in ieder geval
Ik heb een heerlijke kraamtijd achter de rug! Voelde me al heel snel weel “de oude”.. T was dat we een verschrikkelijk lieve kraamverzorgster hadden die ons enorm verwende wat maakte dat ik me netjes als kraamvrouw ben blijven gedragen. Maar in plaats van kraamtijd vond ik t meer 1 groot hippie-tijdperk: Alles was leuk, alles zo mooi, iedereen zó lief…en er was stuwing
Op de bevalling kijk ik verschrikkelijk goed terug; snel, bijzonder, maar ook heftig. 2 uur na het strippen kreeg ik weeën en 5 uur later lag Lena in mijn armen nadat ik op de kruk bevallen was, omdat ik werkelijk geen enkele andere houding meer aan kon nemen door helse rugpijn. Ik moest mezelf af en toe echt even bij de les roepen, maar was vervolgens tussen de weeën door ook steeds weer helemaal helder, wat maakt dat ik de hele bevalling heel bewust heb meegemaakt. Ondanks de pijn is het een van de meest geweldige ervaringen in mijn leven geweest… ik kón dat gewoon! En dat allesoverweldigende gevoel als je meisje voor t eerst in je armen ligt, het opgeluchte gevoel dat de pijn over is, het heerlijke gevoel dat ze er eindelijk is, haar natte breekbare lijfje, haar geur, haar kleine kraaloogjes die beduusd de wereld instaren…mn liefs armen om ons allebei heen.. ik dacht echt dat ik zou knappen van geluk!
En wat me nu ook gewoon blij maakt is t feit dat ik zo gelukkig ben met mn lijf… dat is zo vaak anders geweest.. Natuurlijk zit daar nog die flubberbuik, maar mn huid is striemvrij en elastisch gebleven, ik heb echte moederheupen gekregen, maar mn benen passen in ieder geval alweer in al mn broeken.. en het meest bijzondere vind aan alles, mijn lijf kan zwanger zijn, mijn lijf kan bevallen, en dat allemaal zonder problemen! Met nu nog maar een kilo tot mn startgewicht durf ik al hardop te zeggen dat ik goed in mn vel zit, ook al mag dat velletje dan nog wel weer wat strakker… daar kan aan gewerkt worden! Werken aan gelukkig zijn met je lijf is veel lastiger, dus die heb ik dan maar mooi vast in the pocket!
Lena meldt zich ’s nachts wel nog vaak 2x, dus de vermoeidheid begint nu toch wel echt in te treden, maar lief is 4 weken vrij en dat geeft gewoon zoveel rust wetende dat als de nacht gewoon niet fijn is, we ’s ochtends gewoon lekker wat langer kunnen blijven liggen met zn 3tjes… heerlijk gewoon! Och wat hou ik van mijn stel!![]()
Ik ga me vanaf nu trouw inlezen, meelezen en weer meeposten, want dat heb ik toch ook wel gemist! Eerst maar eens dit berichtje en later in t baby topic… nu eerst de tietjes maar weer eens bloot!
Alvast een fotootje voor jullie ongeduld!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |