abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73416286
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:00 schreef Kersjes het volgende:

Vannacht ben ik trouwens vakkundig uit bed gewerkt
Ik kon toch al niet slapen en werd op een gegeven moment helemaal gek van die kleine lawaaipapegaai naast me. Snurken, grommen, piepen, kreunen... hij maakt echt zo ontzettend veel herrie als hij slaapt! En nadat ik voor de zoveelste keer een klein vuistje in mijn gezicht geplant kreeg ben ik er maar uit gegaan en heb ik op de bank mijn op de DVD - recorder opgespaarde series zitten kijken

Vandaag een goede dag gehad: eczeem bleef kalm, bijna geen krampjes en relatief goed geslapen
We zijn dus niet naar de huisarts geweest.
Beterschap voor de zieke kindjes

Ca.ra, de foto van Thomas met het flapjesboek van Thomas de trein is echt leuk

Ssserpente geniet van je huisman

Fijn Kers dat het de betere kant op gaat met Toby. Jair is net zo'n wildslaper als Toby. Als wij hem bij ons in bed nemen is de kans groot, dat hij wel slaapt en wij niet. Hij brabbelt, zwaait met zijn armpjes en trappelt met zijn beentjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_73416813
haha wat een wildslapertjes

Seb slaapt alweer een aantal nachten door

en check dit, goed kijken hoor

Ow KD hij loopt nu ook langs de tafel
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_73416846
ik zie een wit puntje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:48:56 #104
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73416871
Seb, een heus richeltje in je mond!
En dan ook nog eens doorslapen en langs de tafel lopen?? Dat verdient een
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:05:17 #105
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73417161
Seb een tandje in de maak! Grote jongen!

Kers, hopelijk ben je niet al te moe na je nachtelijke judopartij
Ik ben benieuwd welk treintje Thomas' favoriet wordt, maar ik heb zo mijn vermoedens

Ik heb een rotnacht gehad. Ik slaap tijdelijk nog bij Thomas omdat mijn man ook zijn slaap nodig heeft (door een ziekte en de bijbehorende medicijnen is V altijd erg vermoeid) en nou is mijn luchtbed lek Vannacht wel drie keer wakker geworden terwijl ik op de grond lag. Ik moet dus maar snel een nieuwe gaan halen, maar ik zou even echt niet weten waar je zo snel een luchtbed kunt kopen.

Vandaag ook nog nacontrole in het ziekenhuis, maar volgens mij is alles prima.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73417410
Blokker?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:29:58 #107
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73417698
Ik ben zo bang dat luchtbedden een zomerartikel zijn en dat het lastig gaat worden, maar goed we gaan het gewoon proberen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73417725
waar woon je Ca.ra? Zuidholland??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:34:09 #109
5428 crew  miss_sly
pi_73417786
perry sport, bever, decathlon, andere winkel voor buitensporten!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73417792
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:29 schreef Ca.ra het volgende:
Ik ben zo bang dat luchtbedden een zomerartikel zijn en dat het lastig gaat worden, maar goed we gaan het gewoon proberen.
Nee hoor, volgens mij zijn die het hele jaar te koop
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:44:30 #111
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73418053
Ik woon in Limburg Vicky.
Zelf zou ik naar iets van een kampeerwinkel gaan maar die weet ik geen hier in de buurt. Maar ik ga eerst eens even proberen bij Blokker!
pi_73418111
oei das jammer anders had ik nog wel een luchtbed te leen gehad...

Kruidvat heeft ze ook regelmatig trouwens en volgens mij ook diverse speelgeodwinkels..
Anders vast wel online HIERbijvoorbeeld.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73418330
Hebben julie dat ook dat je sinds je een kind hebt tien keer op een dag kan gaan stofzuigen en dweilen.
Hij eet een broodje en daarna kan ik direct gaan stofzuigen. Toen we nog geen kind hadden kon je bijv 1 keer in de week goed zuigen en dat was voldoende.
Nu ik niet meer werk vanwege de kleine ben ik elke dag wel een paar bezig.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:56:32 #114
5428 crew  miss_sly
pi_73418351
of wehkamp.
bever zwerfsport zit iig in Venlo en Maastricht, maar perry sport heeft ze ook, en die zit vast ook in de buurt.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:58:07 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73418388
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:55 schreef Joshua. het volgende:
Hebben julie dat ook dat je sinds je een kind hebt tien keer op een dag kan gaan stofzuigen en dweilen.
Hij eet een broodje en daarna kan ik direct gaan stofzuigen. Toen we nog geen kind hadden kon je bijv 1 keer in de week goed zuigen en dat was voldoende.
Nu ik niet meer werk vanwege de kleine ben ik elke dag wel een paar bezig.
Vind jij je kind wel leuk
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73418390
Jaah een heuse tand voor Seb! Cool!

Ca.ra, kan je niet beter ergens een extra matras gaan scoren? Het lijkt me sowieso niet prettig om al te lang op een luchtbed te slapen!

En Vicky, ik snap je reactie wel op die boeken, maar deze is écht erg handig (vind ik)!
Het Oei ik Groei boek heb ik laatst van iemand geleend, die heb ik inderdaad ook snel weer weggelegd!
pi_73418478
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:58 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Vind jij je kind wel leuk
dat vraag ik me ook wel eens af....
Kinderen maken nu eenmaal rommel!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73418488
Ik ben gek op hem maar wat ik net al vertelde hij maakt zoveel troep met een broodje eten.
Wij zijn van die mensen als een schilderij scheef hangt valt dat direct op en moet het ook direct recht gehangen worden.
En heben ook niks op de kasten staan alles moet netjes opgeruimt worden. Ik kan niet tegen troep.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:03:39 #119
5428 crew  miss_sly
pi_73418497
Seb een tand!

Wat is er mis met het Oei ik groei boek?

Joshua, mine drinkt alleen nog bv, maar knoeien hoort erbij voor een kind en een smetteloos schoon huis moet je misschien niet eens meer willen nu. scheelt je voor jezelf veel werk en frustratie en wellicht ga je het eten van je kind dan ook op een leukere manier bekijken.
pi_73418505
tja.... dan heb je een probleem als ie dalijk nog groter is!!
Dan ligt heel je huis voor met speelgoed...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73418597
Als hij klaar is met spelen kan het toch weer opgeruimt worden.
Ik zie het bij vrienden van mij de hele vloer ligt onder het speelgoed.
Daar zou ik niet tegen kunnen mijn aanrecht is ok altijd leeg en staat niks op en alles staat op dezelfde plek.
pi_73418636
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:07 schreef Joshua. het volgende:
Als hij klaar is met spelen kan het toch weer opgeruimt worden.
Ik zie het bij vrienden van mij de hele vloer ligt onder het speelgoed.
Daar zou ik niet tegen kunnen mijn aanrecht is ok altijd leeg en staat niks op en alles staat op dezelfde plek.
dan zal je 'm waarschijnlij kmet hele strakke hand op moeten voeden of hem maar 1 speeltje geven ofzo..
Kinderen moeten dingen spelenderwijs leren...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:10:04 #123
5428 crew  miss_sly
pi_73418649
Josha als moeder zul je wat flexibeler moeten worden, vrees ik. om het voor jezelf en je zoon leuk te maken en te houden.
werk je helemaal niet meer?
pi_73418673
Maar julie willen toch ook dat je huis schoon is.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:11:46 #125
1762 YPPY
Yppiaans
pi_73418693
Liever een blij kind dan een schoon huis.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73418709
Nee ik ben gestopt met werken omdat toch iemand voor hem moet zorgen hiervoor had ik een baan van 40 uur in de week.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:12:50 #127
5428 crew  miss_sly
pi_73418733
mijn huis schoon...ach, niet zo belangrijk. Als het niet smerig is, maar rommelig met speelgoed en broodkruimels, zie ik het probleem niet.

kun je niet een leuke parttime baan zoeken?
pi_73418737
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:10 schreef Joshua. het volgende:
Maar julie willen toch ook dat je huis schoon is.
je kan je huis ook schonmaken als ie in bed ligt..
Het huis is er voor jullie hoor.. je bent er neit voor je huis!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73418770
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef Vicky het volgende:

[..]

je kan je huis ook schonmaken als ie in bed ligt..
Het huis is er voor jullie hoor.. je bent er neit voor je huis!!
Dan heb je er toch geen zin in dan wil je iets voor jezelf kunnen doen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:14:52 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73418787
mischien een aparte speelkamer maken in je huis dan maar zonder amen etc. dat je de troep niet kunt zien..
ik vind (en wat een ander vind moet die natuurlijk zelf weten) kindjes moeten de ruimte krijgen om zich te ontwikkelen en daar hoort rommel maken en knoeien ook bij.
Zelf maak ik misschien t.o.v. anderen ook wel panisch schoon na mijn eigen eten, maar dat is puur voor haar gezondheid.

Ik vroeg het meer omdat de posts die ik heb gelezen het zo jammer vind dat er totaal geen liefde uitstraalt, alleen maar wat vervelend is.
En bedoel dat echt niet lullig, maar het komt zo koud over.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:15:49 #131
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_73418812
Tussen schoon en steriel zit een verschil.
Tussen opruimen en neurotisch ordenen zit ook een verschil.

Ik ben van mening dat een kind moet kunnen spelen en dat het, als het daar aan toe is, moet helpen opruimen.
Knoeien met eten móet ook, anders leert een kind nooit normaal eten en belemmer je dus z'n motorische ontwikkeling.

Ik denk dat je prima een spelend en knoeiend kind kunt hebben in een schoon en opgeruimd huis!

Maar ik heb makkelijk praten.

Edit: Evenstar, even voor de duidelijkheid, dit was geen reactie op jouw post.
A grand adventure has begun.
pi_73418815
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef miss_sly het volgende:
mijn huis schoon...ach, niet zo belangrijk. Als het niet smerig is, maar rommelig met speelgoed en broodkruimels, zie ik het probleem niet.

kun je niet een leuke parttime baan zoeken?
Wij hebben ervoor gekozen dat ik thuis blijf bij de kleine alleen als mijn moeder het kon doen dan zou het gaan maar anders niet.
pi_73418822
Ja hij is te zien op de foto hoor, die tand van Seb

Cara ik zou voor een extra matras gaan, lijkt me toch een stuk lekkerder liggen..

Joshua kun je eigenlijk ook positief over je kind praten?

Timo leek een week geleden echt te gaan doorslapen, maar vannacht wilde hij toch weer 2 keer eten, ben benieuwd wanneer hij weer een doorslaappoging gaat doen
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:16:27 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73418833
in de haak.
pi_73418865
we mogen alang blij zijn dat het geen huil baby is.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:19:16 #136
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73418899
Joshua, met kinderen zul je dat toch echt moeten leren loslaten... gewoon zn gang laten gaan en als hij naar bed is, opruimen. Met een kind hou je nu eenmaal nu je huis de hele dag brandschoon. En volgens mij hoort dat ook niet.. een kind moet de vrijheid hebben om te ontwikkelen.. met speelgoed maar ook in huis.

Seb, wat goed zeg

Lennon heeft tot vanmorgen kwart over 9 geslapen alleen een keertje wakker voor speentje rond half 5 en ligt er nu alweer in, het arme jochie is hartstikke moe. Nou ja, lekker laten slapen dan maar.
Make love, not war ☮
pi_73418907
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:18 schreef Joshua. het volgende:
we mogen alang blij zijn dat het geen huil baby is.
tja, dat is geen pretje..

Wees gewoon wat relaxter.. Kinderen maken rommel, so what.. ff rauschen en het is weer weg..

Ik vind het af en toe ook niet prettig dat, als ik net het hele huis gedweild heb, mijn oudste met baggerpoten binnen komt.. Maar ja, ze heeft plezier gehad en dat schoonmaken/opruimen komt later wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73418958
Als hij ouder is en van buiten komt leren wij hem dat hij direct bij de bij keuken zijn schoenen uit moet doen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:21:15 #139
114177 Diaan73
pi_73418961
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:15 schreef Joshua. het volgende:

[..]

Wij hebben ervoor gekozen dat ik thuis blijf bij de kleine alleen als mijn moeder het kon doen dan zou het gaan maar anders niet.
Het is natuurlijk een keus die je zelf maakt en je zelf goed bij voelt. Maar een kdv is best leuk voor kinderen hoor Ze leren daar ook te delen en met andere kinderen om te gaan. Ik zie duidelijk een verschil tussen Twan en Lennon... Twan is niet geweest en dat verschil kan ik nu ook wel zien. Het is denk ik ook wel een beetje het karakter van een kind.
Make love, not war ☮
pi_73418995
Nou hij gaat pas naar school als hij 5 jaar is.
pi_73419028
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:22 schreef Joshua. het volgende:
uhh met 4 gaan ze in nl al naar school..

ennuhh tja, ach, ik kan er vee lover zeggen, ik kan er weinig over zeggen maar een kind is een kind....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:23:43 #142
114177 Diaan73
pi_73419029
quote:
5? 4 toch.... Hij kan evt. ook naar peuterspeelzaal, is ook erg leuk voor kinderen. Dat mag vanaf 2 jaar en 3 maanden.
Make love, not war ☮
pi_73419032
Neem er een kat (of 2) bij, dan leer je dat neurotische wel (grotendeels) af. Worked for me . Nee, ik heb ook een hekel aan 'rommel' en leg ook altijd dingen recht of in laatjes enzo, maar probeer er toch een beetje mee om te gaan. Wij stofzuigen gewoon 'even snel' na het avondeten (moet ook wel met huisdieren én een etende peuter ) en dan moet het maar goed zijn. In of vlak voor het weekend doen we een schoonmaakrondje (stoffen, wat uitgebreider stofzuigen, badkamer, etc) en that's it.

Echt, probeer je eroverheen te zetten want het is zonde als je deze tijd laat vergallen door frustratie over wat rommel.

En ik lees dat je fulltime thuis bent, dan is schoonhouden toch nog wel te doen? Wij moeten het combineren met een full- en parttime baan en het is bij ons zeker geen zwijnenstal (de sorbo award zullen we niet winnen maar ach).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:23:58 #144
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73419042
quote:
hij is leerplichtig vanaf 4 jaar
pi_73419077
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:21 schreef Joshua. het volgende:
Als hij ouder is en van buiten komt leren wij hem dat hij direct bij de bij keuken zijn schoenen uit moet doen.
En hoe ga je hem dat leren zonder dat hij eerst een keer of 100 toch met vieze schoenen door het huis gebanjerd heeft?..
Serieus, kun je niet proberen de positieve kant van hem in te zien? En tuurlijk ben je blij dat hij geen huilbaby is, maar wees gewoon eens positief over wat hij wél is.
pi_73419091
Ik snap niet helemaal dat jullie hier allemaal zo op in gaan... Als Joshua. denkt dat ze het kind kan leren alles direct na het spelen op te ruimen, zijn schoenen bij de deur uitdoet e.d. dan moet ze dat gewoon proberen, lukt het niet dan merkt ze vanzelf dat ze haar verwachtingen moet bijstellen, werkt het wel dan is dat mooi meegenomen (want let's face it, iedereen zou toch wel willen dat je zoon/dochter netjes zijn/haar schoenen uitdoet bij de deur?).

Overigens denk ik niet dat je het na 1 keer zeggen een peuter/kleuter kan leren hoor Maar laat iedereen het gewoon op zn eigen manier doen...
pi_73419109
ik wil iets zeggen maar ik hou mijn mond maar

het is ineens wel heel erg stil inhuis..
Kijk ik om, zie ik dit:
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73419156
In Nederland heeft een kind leerplicht als het 5 jaar is, maar het is gebruikelijk dat je kind naar school gaat als het 4 is... Maar goed, niet verplicht dus..

Oh gos Tess
pi_73419186
Het zelfde met een kerstboom toen wij nog met zijn tweeen waren hadden wij nooit een boom vanwege de troep maar nu voel je je toch wel verplicht om een boom te nemen.
pi_73419190
Dat jullie uberhaupt reageren op 'Joshua'

en Vicky, wat ligt ze daar toch vredig

En sebje \O/
hier nog steeds niets!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:29:42 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73419212
Chan ze zijn vanaf het vijfde jaar leerplichtig, dus als ze vier geworden zijn, gaan ze hun vijfde jaar in
pi_73419213
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:28 schreef Joshua. het volgende:
Het zelfde met een kerstboom toen wij nog met zijn tweeen waren hadden wij nooit een boom vanwege de troep maar nu voel je je toch wel verplicht om een boom te nemen.
je weet dat heel veel woord en die je typt aan el kaar hor en?
pi_73419231
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:28 schreef Joshua. het volgende:
Op bezoek gaan bij jullie zal vast ook een dolle boel zijn gok ik zo? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_73419260
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

Op bezoek gaan bij jullie zal vast ook een dolle boel zijn gok ik zo? .
Ik zou haast zeggen kom eens langs.
pi_73419262
lamaa... verkeerd gelezen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73419295
kind zit vast met tape in de meterkast. En joshua rent met de stofzuiger achter je aan
pi_73419310
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:29 schreef _evenstar_ het volgende:
Chan ze zijn vanaf het vijfde jaar leerplichtig, dus als ze vier geworden zijn, gaan ze hun vijfde jaar in
Volgens mij toch écht pas als ze 5 jaar zijn hoor... En volgens deze site ook http://www.postbus51.nl/n(...)l#anchor-paragraph02
pi_73419314
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:31 schreef Joshua. het volgende:

[..]

Ik zou haast zeggen kom eens langs.
Dan neem ik wel van die lekker kruimelende koeken mee .
pi_73419340
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dan neem ik wel van die lekker kruimelende koeken mee .
En oliebollen met poedersuiker en chips voor de kinderen!
pi_73419346
met baggerpoten

en nu ben ik weg..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73419364
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:34 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

En oliebollen met poedersuiker en chips voor de kinderen!
Beter nog: ik neem Anna mee! .
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:38:34 #162
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73419453
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:33 schreef Chan het volgende:

[..]

Volgens mij toch écht pas als ze 5 jaar zijn hoor... En volgens deze site ook http://www.postbus51.nl/n(...)l#anchor-paragraph02
Ah dan is het veranderd, maar goed, dan nog denk dat het meer is dat ze het eerste jaar wat meer mogen "spijbelen" zo komt het bij mij iig over dat ze het bedoelen
Vrouwke in de straat had tweeling waarvan een in zkh vanwege niertransplantatie.
Ze wou graag dat de tweeling tegelijkertijd zou beginnen, en heeft daarvoor speciaal verzoek in moeten dienen bij de leerplicht ambtenaar om dus met hun 5 te starten.
pi_73419468
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Beter nog: ik neem Anna mee! .
en ik Elin - Rapley

Joshua's grootste nachtmerrie
pi_73419577
Mag ik wat voorstellen? Ik heb in het estafette topic het stokje van Pvoesss overgenomen. Als jij het stokje nou eens van mij wil overnemen moeder van Joshua? Dan kunnen we direct eens wat over je lezen, want zoals veel anderen zich ook al afvragen, of je ook positief bent over je lieve Joshua?
Vind je dat goed?
pi_73419611
Julie hebben het wel over peuterspleelzaal maar mischien heeft hij dan wel een broetje of zusje erbij.
pi_73419624
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:38 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ah dan is het veranderd, maar goed, dan nog denk dat het meer is dat ze het eerste jaar wat meer mogen "spijbelen" zo komt het bij mij iig over dat ze het bedoelen
Vrouwke in de straat had tweeling waarvan een in zkh vanwege niertransplantatie.
Ze wou graag dat de tweeling tegelijkertijd zou beginnen, en heeft daarvoor speciaal verzoek in moeten dienen bij de leerplicht ambtenaar om dus met hun 5 te starten.
Hmmja het is inderdaad wel eens veranderd, maar dat het naar 5 jaar ging was in 1985 En in het geval van de tweeling gingen ze neem ik aan pas toen ze al een tijdje 5 waren in plaats van direct de eerste maand na hun 5e verjaardag?
pi_73419642
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:39 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

en ik Elin - Rapley

Joshua's grootste nachtmerrie
Je bedoelt 'schraap de brocolli van je witte muur en de wortels tussen je parket vandaan'-Rapley? .
pi_73419648
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:44 schreef Joshua. het volgende:
Julie hebben het wel over peuterspleelzaal maar mischien heeft hij dan wel een broetje of zusje erbij.
Dat heb je zelf in de hand he.
pi_73419655
quote:
Heb je m'n vorige bericht gelezen?
En jouw vriend/man wilde toch geen kinderen? En nu ineens wel? En ook nog eens een tweede?
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:45 schreef Jarno het volgende:
Je bedoelt 'schraap de brocolli van je witte muur en de wortels tussen je parket vandaan'-Rapley? .
Zo gaat het bij ons wel!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:46:31 #170
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_73419664
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:43 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mag ik wat voorstellen? Ik heb in het estafette topic het stokje van Pvoesss overgenomen. Als jij het stokje nou eens van mij wil overnemen moeder van Joshua? Dan kunnen we direct eens wat over je lezen, want zoals veel anderen zich ook al afvragen, of je ook positief bent over je lieve Joshua?
Vind je dat goed?
Ik vind dit een ontzettend goed plan!
A grand adventure has begun.
pi_73419688
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:43 schreef Zweefvliegje het volgende:
Vind je dat goed?
Wat is dan de bedoeling.
pi_73419720
Joshua, kijk hier maar eens: Het OUD Estafette Topic Deel 10

Ik zal trouwens nu mijn stukje "even" gaan schrijven. Lastig!
pi_73419749
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:45 schreef Jarno het volgende:

[..]

Kidneybonen in de witte gordijnen
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:49:30 #174
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73419751
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:45 schreef Chan het volgende:

[..]

Hmmja het is inderdaad wel eens veranderd, maar dat het naar 5 jaar ging was in 1985 En in het geval van de tweeling gingen ze neem ik aan pas toen ze al een tijdje 5 waren in plaats van direct de eerste maand na hun 5e verjaardag?
nee ze was 3 jaar en 11 maanden toen ze de nier kreeg.
Ach 4 vind ik een mooie leeftijd
Maar wist dus niet dat het dus vanaf 5 was ipv vier juist omdat zij speciaal verzoek moest indienen dus en dat is dus afgelopen jaar geweest.
pi_73419752
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:46 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Heb je m'n vorige bericht gelezen?
En jouw vriend/man wilde toch geen kinderen? En nu ineens wel? En ook nog eens een tweede?
[..]

Zo gaat het bij ons wel!
Hij vind en ik ook 1 is zo alleen.
pi_73419778
quote:
Ja dat lijkt me een prachtplan als je de troep nu al niet aan kan zien

of blind je een swiffertje onder de knietjes van de baby
pi_73419789
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:49 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

nee ze was 3 jaar en 11 maanden toen ze de nier kreeg.
Ach 4 vind ik een mooie leeftijd
Maar wist dus niet dat het dus vanaf 5 was ipv vier juist omdat zij speciaal verzoek moest indienen dus en dat is dus afgelopen jaar geweest.
Hmm das wel apart dan dat daar een speciaal verzoek voor nodig was.. Maar 4 is wat mij betreft ook een prima leeftijd hoor ze zijn toch immers nagenoeg allemaal 4 als ze beginnen
pi_73419824
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Dat is wel grapig
pi_73419897
Hij komt nu voor het eerst kruipend naar me toe.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:57:45 #180
5428 crew  miss_sly
pi_73419961
Wat k begrijp worden ze wel geacht met 4 jaar naar school te gaan, maar heb je nog wat ruimte om eens te spijbelen. Echter dien je dit wel te overleggen met de school, want anders staat alsnog de leerplichtambtenaar bij je thuis omdat je kind zonder melding niet op school was. Dat overkwam iig mijn collega afgelopen jaar toen hij hun oudste een dagje eerder meenam op vakantie.
pi_73420045
quote:

[..]

Jaaaa een kruippakje van swifferdoekjes Dat is een gouden tip, wat zal mijn vloer blinken
Seb scheurt als een razende het huis door. Gisteren kwam pap thuis en riep Seb vanuit de deuropening. Hij kjkt om, krijgt een grote grijns op zijn gezicht en kruipt met een noodgang naar papa

[ Bericht 2% gewijzigd door Estrys op 06-10-2009 12:09:45 ]
pi_73420067
quote:

[..]

Kleurdoos hou op, ik kom niet meer bij!

(Klik hier voor meer)
pi_73420160
verrek het bestaat ook nog

Staat er geen waarschuwing bij? Dat je de baby niet door zo'n wringer moet halen?

De stok? leveren ze die er los bij
pi_73420394
Als mijn broetje wel eens langs komt zeg ik ook altijd let niet op de troep.
Dan zegt hij welke troep zal ik eens echt troep maken.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:23:28 #185
100412 mefke79
komt goed!
pi_73420613
NIet helemaal on-topic, maar ik vermoed dat er hier mensen met het antwoord zijn. Ik moet in de badedas met mijn knip (preventief, gelukkig) maar hoeveel van die badedas moet er in zo'n sopje? Ik wilde het proberen met de vuilniszak over de wcbril, dus veel sop zal het niet zijn.

Enne, bedankt voor alle tips over het slapen van Driekus. Hij heeft nu twee nachten in zijn eigen bed geslapen! Welliswaar nog met kleine protesten en vannacht kwam ie wel om de drie uur voor voeding, maar wij hebben ons bed weer voor onszelf en dat slaapt toch echt beter.
Ssserpente, hier trouwens ook voeding volledig op verzoek. In praktijk komt ie ergens rond de 3 a 4 uur, dat is goed te doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73420657
ik heb de illusie van een schoon huis in combinatie met een baby allang laten varen. Ik veeg even de ergste kruimels rond de kinderstoel op en dan is het wel weer prima. 's nachts stofzuigt de robot

en bij ons is het : "welke baby werd ook wel 'de dweil' genoemd."
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:27:30 #187
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73420711
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Wat k begrijp worden ze wel geacht met 4 jaar naar school te gaan, maar heb je nog wat ruimte om eens te spijbelen. Echter dien je dit wel te overleggen met de school, want anders staat alsnog de leerplichtambtenaar bij je thuis omdat je kind zonder melding niet op school was. Dat overkwam iig mijn collega afgelopen jaar toen hij hun oudste een dagje eerder meenam op vakantie.
Dit klopt. Vanaf 5 jaar is er idd de leerplicht, daarvoor dus nog niet. Maar afmelden is wel zo netjes lijkt me. De juf weet toch anders ook niet hoe of wat? Er kan natuurlijk ook iets aan de hand zijn....
pi_73420713
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:23 schreef mefke79 het volgende:
NIet helemaal on-topic, maar ik vermoed dat er hier mensen met het antwoord zijn. Ik moet in de badedas met mijn knip (preventief, gelukkig) maar hoeveel van die badedas moet er in zo'n sopje? Ik wilde het proberen met de vuilniszak over de wcbril, dus veel sop zal het niet zijn.

Enne, bedankt voor alle tips over het slapen van Driekus. Hij heeft nu twee nachten in zijn eigen bed geslapen! Welliswaar nog met kleine protesten en vannacht kwam ie wel om de drie uur voor voeding, maar wij hebben ons bed weer voor onszelf en dat slaapt toch echt beter.
Ssserpente, hier trouwens ook voeding volledig op verzoek. In praktijk komt ie ergens rond de 3 a 4 uur, dat is goed te doen.
Mefke, vraag het even in het moederstopic, daar is geloof ik een discussie gaande over knippen
pi_73420722
quote:

Volgens mij gewoon een klein beetje en dan een beetje water, geen halve fles of zo. Maar kan niet veel aan misgaan toch? Ik heb nu dat liedje in mijn hoofd.. zo in mijn sas...met badedas
pi_73420726
Ieder zijn eigen ding ik hou gewoon van schoon er opgeruimt.
pi_73420781
Mefke in Hoe gaat het met de nieuwe moeders deel 85 had Huup het daar over en poppedein schreef daar dit nog:
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:02 schreef Poppedein het volgende:
Hé Bix... GMTA!

Maaruh...die biotex... ik hoor m regelmatig voorbij komen (ook van veel verloskundigen en kraamverzorgsters), maar niet doen voor dat gebied hoor.. t zelfde geldt voor badedas...no-go's... Zijn beide zepen en zorgen dus voor een ontregeling van je vaginale milieu met grote kans op schimmelinfecties als gevolg!
pi_73420794
Mefke, volgens mij stond er laatst in het moedertopic iets over badedas. Volgens mij was Poppedein dat. Dat je beter in soda kon zitten vanwege zeep oid.
Even opgezocht: rond hier.

Fijn dat Driekus lekker in zijn eigen bedje ligt.

Edit: hihi Chan!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73420845
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Wat k begrijp worden ze wel geacht met 4 jaar naar school te gaan, maar heb je nog wat ruimte om eens te spijbelen. Echter dien je dit wel te overleggen met de school, want anders staat alsnog de leerplichtambtenaar bij je thuis omdat je kind zonder melding niet op school was.
Zo staat het in de schoolgids van ons ook.

Hier ook vaker de stofzuiger. Maar ach, zoveel werk is het toch niet? En Tyler dweilt de vloer zelf al, handig joh!
Kim eet lang niet altijd de cracker/ontbijtkoek boven een bordje aan tafel. Is dan veel te druk met spelen. Liever zo, dan een chagy kind die niks binnen krijgt.
Zie nu pas dat dit babytopic is.
Vanmiddag komt de logopediste voor het eerst. Eens kijken wat ze er van vind. Ineens gaat het 6 maanden potje avondeten goed, die is nog vrij glad. Daar ben ik blij mee!
Ik twijfel nog over yoghurt, gezien hij nog steeds flink hoest.

En ik heb nooit dat snoozebabypakket ontvangen. Mailde ik, zeggen ze dat ik nooit enquete heb ingevuld. Wel dus! Ben benieuwd of ik nog wat hoor van ze.
pi_73420857
quote:

Volgens poppedein was het handiger om niet met je doos in de badedas te gaan hangen omdat het een zeep is en dat verstoort de ph van je vagina, kun je beter in de soda gaan hangen.
Hoeveel badedas je nodig hebt weet ik niet, van soda maar iets van een eetlepel geloof ik voor zo'n klein sopje.

Fijn dat het redelijk goed ging met Driekus in zn eigen bedje laten slapen!

En over die leerplicht, volgens mij is idd het eerste jaar nog niet "verplicht" maar wel in overleg met school. Mijn tante vond toendertijd in ieder geval mooi weer ik heb zin om naar het strand/de stad te gaan of slecht weer, ik wil uitslapen... reden genoeg om de kinderen thuis te houden overigens heeft ze nooit de leerplichtambtenaar op de stoep gehad.

hahaha ik ben enorm spuit elf met mn soda
maar mef, met soda kun je leukere liedjes maken dan met badedas vind ik
met je gat gat gat in het sodabadbadbad want die doos doos doos moet echt hechtingloosloosloos
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73420896
ik wil er nog een ding over kwijt ik heb geen smetvrees
pi_73420911
Is het bij jullie trouwens ook zo koud, dat de verwarming wel aankan?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:36:42 #197
100412 mefke79
komt goed!
pi_73420949
hmm soda dus ipv badedas (jammer van de fles die hier al staat, die gooien we dan maar in bad als ik dat weer mag). En dan ga ik nu maar even in het andere topic kijken wat voor soort soda dan...thanks!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73421178
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
Is het bij jullie trouwens ook zo koud, dat de verwarming wel aankan?
Ja, maar ik doe het niet-stampvoet-. Extra warme truien dus maar.

Jouw sodaliedje is leuk Huup!

Joshua, fijn om te horen dat je geen smetvrees hebt!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73421220
Joshua Ik denk dat iedereen wel van een schoon en opgeruimd huis houd.
In de babytijd kan je echter niet altijd plannen om schoon te maken.
Nu probeer ik bv het stofzuigen naar het einde van de dag te brengen. Dan heb ik s'avonds als het wat meer m'n eigen tijd is een schoon huis. Daaarna laat ik m'n katten niet meer in de woonkamer en we lopen zowiezo allemaal op sloffen/blote voeten in huis.
Overdag zie ik niet echt als eigen tijd. Hubbie is ook werken en het is wel zo fair dit te blijven verdelen. Als ik straks weer werk schuifen er ook weer dingen van het huishouden naar hem toe.
En soms tja dan is het niet anders. Dan moet ik idd eigen tijd inleveren wanneer hubbie Dewi overneemt.

Overdag blijft het gewoon rommelig. Niks aan te doen denk ik. Als ze wat ouder zijn kun je ze idd leren hun troep op te ruimen en dit op een speelse manier. Dit doen ze dan op school ook. Of als ze er intresse in hebben overdag helpen met hun eigen stofdoek.
pi_73421278
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:46 schreef Urla het volgende:
Joshua Ik denk dat iedereen wel van een schoon en opgeruimd huis houd.
In de babytijd kan je echter niet altijd plannen om schoon te maken.
Nu probeer ik bv het stofzuigen naar het einde van de dag te brengen. Dan heb ik s'avonds als het wat meer m'n eigen tijd is een schoon huis. Daaarna laat ik m'n katten niet meer in de woonkamer en we lopen zowiezo allemaal op sloffen/blote voeten in huis.
Overdag zie ik niet echt als eigen tijd. Hubbie is ook werken en het is wel zo fair dit te blijven verdelen. Als ik straks weer werk schuifen er ook weer dingen van het huishouden naar hem toe.
En soms tja dan is het niet anders. Dan moet ik idd eigen tijd inleveren wanneer hubbie Dewi overneemt.

Overdag blijft het gewoon rommelig. Niks aan te doen denk ik. Als ze wat ouder zijn kun je ze idd leren hun troep op te ruimen en dit op een speelse manier. Dit doen ze dan op school ook. Of als ze er intresse in hebben overdag helpen met hun eigen stofdoek.
Hij hoeft nooit wat te doen nu niet en later ook niet ik smeer zelf voor mijn vriend zijn brood en doe voor hem ook alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')