Ja dat lijkt me een prachtplan als je de troep nu al niet aan kan zienquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:44 schreef Joshua. het volgende:
Julie hebben het wel over peuterspleelzaal maar mischien heeft hij dan wel een broetje of zusje erbij.
Hmm das wel apart dan dat daar een speciaal verzoek voor nodig was.. Maar 4 is wat mij betreft ook een prima leeftijd hoorquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:49 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
nee ze was 3 jaar en 11 maanden toen ze de nier kreeg.
Ach 4 vind ik een mooie leeftijd![]()
Maar wist dus niet dat het dus vanaf 5 was ipv vier juist omdat zij speciaal verzoek moest indienen dus en dat is dus afgelopen jaar geweest.
Dat is wel grapigquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me een prachtplan als je de troep nu al niet aan kan zien
of blind je een swiffertje onder de knietjes van de baby
Jaaaa een kruippakje van swifferdoekjesquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Kleurdoos hou op, ik kom niet meer bij!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:50 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Dit klopt. Vanaf 5 jaar is er idd de leerplicht, daarvoor dus nog niet. Maar afmelden is wel zo netjes lijkt me. De juf weet toch anders ook niet hoe of wat? Er kan natuurlijk ook iets aan de hand zijn....quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Wat k begrijp worden ze wel geacht met 4 jaar naar school te gaan, maar heb je nog wat ruimte om eens te spijbelen. Echter dien je dit wel te overleggen met de school, want anders staat alsnog de leerplichtambtenaar bij je thuis omdat je kind zonder melding niet op school was. Dat overkwam iig mijn collega afgelopen jaar toen hij hun oudste een dagje eerder meenam op vakantie.
Mefke, vraag het even in het moederstopic, daar is geloof ik een discussie gaande over knippenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:23 schreef mefke79 het volgende:
NIet helemaal on-topic, maar ik vermoed dat er hier mensen met het antwoord zijn. Ik moet in de badedas met mijn knip (preventief, gelukkig) maar hoeveel van die badedas moet er in zo'n sopje? Ik wilde het proberen met de vuilniszak over de wcbril, dus veel sop zal het niet zijn.
Enne, bedankt voor alle tips over het slapen van Driekus. Hij heeft nu twee nachten in zijn eigen bed geslapen! Welliswaar nog met kleine protesten en vannacht kwam ie wel om de drie uur voor voeding, maar wij hebben ons bed weer voor onszelf en dat slaapt toch echt beter.
Ssserpente, hier trouwens ook voeding volledig op verzoek. In praktijk komt ie ergens rond de 3 a 4 uur, dat is goed te doen.
Volgens mij gewoon een klein beetje en dan een beetje water, geen halve fles of zo. Maar kan niet veel aan misgaan toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:23 schreef mefke79 het volgende:
NIet helemaal on-topic, maar ik vermoed dat er hier mensen met het antwoord zijn. Ik moet in de badedas met mijn knip (preventief, gelukkig) maar hoeveel van die badedas moet er in zo'n sopje? Ik wilde het proberen met de vuilniszak over de wcbril, dus veel sop zal het niet zijn.
Enne, bedankt voor alle tips over het slapen van Driekus. Hij heeft nu twee nachten in zijn eigen bed geslapen! Welliswaar nog met kleine protesten en vannacht kwam ie wel om de drie uur voor voeding, maar wij hebben ons bed weer voor onszelf en dat slaapt toch echt beter.
Ssserpente, hier trouwens ook voeding volledig op verzoek. In praktijk komt ie ergens rond de 3 a 4 uur, dat is goed te doen.
quote:Op donderdag 24 september 2009 15:02 schreef Poppedein het volgende:
Hé Bix... GMTA!
Maaruh...die biotex... ik hoor m regelmatig voorbij komen (ook van veel verloskundigen en kraamverzorgsters), maar niet doen voor dat gebied hoor.. t zelfde geldt voor badedas...no-go's... Zijn beide zepen en zorgen dus voor een ontregeling van je vaginale milieu met grote kans op schimmelinfecties als gevolg!
Zo staat het in de schoolgids van ons ook.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Wat k begrijp worden ze wel geacht met 4 jaar naar school te gaan, maar heb je nog wat ruimte om eens te spijbelen. Echter dien je dit wel te overleggen met de school, want anders staat alsnog de leerplichtambtenaar bij je thuis omdat je kind zonder melding niet op school was.
Volgens poppedein was het handiger om niet met je doos in de badedas te gaan hangen omdat het een zeep is en dat verstoort de ph van je vagina, kun je beter in de soda gaan hangen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:23 schreef mefke79 het volgende:
Ja, maar ik doe het niet-stampvoet-. Extra warme truien dus maar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
Is het bij jullie trouwens ook zo koud, dat de verwarming wel aankan?
Hij hoeft nooit wat te doen nu niet en later ook niet ik smeer zelf voor mijn vriend zijn brood en doe voor hem ook alles.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:46 schreef Urla het volgende:
Joshua Ik denk dat iedereen wel van een schoon en opgeruimd huis houd.![]()
In de babytijd kan je echter niet altijd plannen om schoon te maken.
Nu probeer ik bv het stofzuigen naar het einde van de dag te brengen. Dan heb ik s'avonds als het wat meer m'n eigen tijd is een schoon huis. Daaarna laat ik m'n katten niet meer in de woonkamer en we lopen zowiezo allemaal op sloffen/blote voeten in huis.
Overdag zie ik niet echt als eigen tijd. Hubbie is ook werken en het is wel zo fair dit te blijven verdelen. Als ik straks weer werk schuifen er ook weer dingen van het huishouden naar hem toe.
En soms tja dan is het niet anders. Dan moet ik idd eigen tijd inleveren wanneer hubbie Dewi overneemt.
Overdag blijft het gewoon rommelig. Niks aan te doen denk ik. Als ze wat ouder zijn kun je ze idd leren hun troep op te ruimen en dit op een speelse manier. Dit doen ze dan op school ook. Of als ze er intresse in hebben overdag helpen met hun eigen stofdoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |