abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73418709
Nee ik ben gestopt met werken omdat toch iemand voor hem moet zorgen hiervoor had ik een baan van 40 uur in de week.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:12:50 #127
5428 crew  miss_sly
pi_73418733
mijn huis schoon...ach, niet zo belangrijk. Als het niet smerig is, maar rommelig met speelgoed en broodkruimels, zie ik het probleem niet.

kun je niet een leuke parttime baan zoeken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73418737
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:10 schreef Joshua. het volgende:
Maar julie willen toch ook dat je huis schoon is.
je kan je huis ook schonmaken als ie in bed ligt..
Het huis is er voor jullie hoor.. je bent er neit voor je huis!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73418770
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef Vicky het volgende:

[..]

je kan je huis ook schonmaken als ie in bed ligt..
Het huis is er voor jullie hoor.. je bent er neit voor je huis!!
Dan heb je er toch geen zin in dan wil je iets voor jezelf kunnen doen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:14:52 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73418787
mischien een aparte speelkamer maken in je huis dan maar zonder amen etc. dat je de troep niet kunt zien..
ik vind (en wat een ander vind moet die natuurlijk zelf weten) kindjes moeten de ruimte krijgen om zich te ontwikkelen en daar hoort rommel maken en knoeien ook bij.
Zelf maak ik misschien t.o.v. anderen ook wel panisch schoon na mijn eigen eten, maar dat is puur voor haar gezondheid.

Ik vroeg het meer omdat de posts die ik heb gelezen het zo jammer vind dat er totaal geen liefde uitstraalt, alleen maar wat vervelend is.
En bedoel dat echt niet lullig, maar het komt zo koud over.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:15:49 #131
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_73418812
Tussen schoon en steriel zit een verschil.
Tussen opruimen en neurotisch ordenen zit ook een verschil.

Ik ben van mening dat een kind moet kunnen spelen en dat het, als het daar aan toe is, moet helpen opruimen.
Knoeien met eten móet ook, anders leert een kind nooit normaal eten en belemmer je dus z'n motorische ontwikkeling.

Ik denk dat je prima een spelend en knoeiend kind kunt hebben in een schoon en opgeruimd huis!

Maar ik heb makkelijk praten.

Edit: Evenstar, even voor de duidelijkheid, dit was geen reactie op jouw post.
A grand adventure has begun.
pi_73418815
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef miss_sly het volgende:
mijn huis schoon...ach, niet zo belangrijk. Als het niet smerig is, maar rommelig met speelgoed en broodkruimels, zie ik het probleem niet.

kun je niet een leuke parttime baan zoeken?
Wij hebben ervoor gekozen dat ik thuis blijf bij de kleine alleen als mijn moeder het kon doen dan zou het gaan maar anders niet.
pi_73418822
Ja hij is te zien op de foto hoor, die tand van Seb

Cara ik zou voor een extra matras gaan, lijkt me toch een stuk lekkerder liggen..

Joshua kun je eigenlijk ook positief over je kind praten?

Timo leek een week geleden echt te gaan doorslapen, maar vannacht wilde hij toch weer 2 keer eten, ben benieuwd wanneer hij weer een doorslaappoging gaat doen
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:16:27 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73418833
in de haak.
pi_73418865
we mogen alang blij zijn dat het geen huil baby is.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:19:16 #136
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73418899
Joshua, met kinderen zul je dat toch echt moeten leren loslaten... gewoon zn gang laten gaan en als hij naar bed is, opruimen. Met een kind hou je nu eenmaal nu je huis de hele dag brandschoon. En volgens mij hoort dat ook niet.. een kind moet de vrijheid hebben om te ontwikkelen.. met speelgoed maar ook in huis.

Seb, wat goed zeg

Lennon heeft tot vanmorgen kwart over 9 geslapen alleen een keertje wakker voor speentje rond half 5 en ligt er nu alweer in, het arme jochie is hartstikke moe. Nou ja, lekker laten slapen dan maar.
Make love, not war ☮
pi_73418907
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:18 schreef Joshua. het volgende:
we mogen alang blij zijn dat het geen huil baby is.
tja, dat is geen pretje..

Wees gewoon wat relaxter.. Kinderen maken rommel, so what.. ff rauschen en het is weer weg..

Ik vind het af en toe ook niet prettig dat, als ik net het hele huis gedweild heb, mijn oudste met baggerpoten binnen komt.. Maar ja, ze heeft plezier gehad en dat schoonmaken/opruimen komt later wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73418958
Als hij ouder is en van buiten komt leren wij hem dat hij direct bij de bij keuken zijn schoenen uit moet doen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:21:15 #139
114177 Diaan73
pi_73418961
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:15 schreef Joshua. het volgende:

[..]

Wij hebben ervoor gekozen dat ik thuis blijf bij de kleine alleen als mijn moeder het kon doen dan zou het gaan maar anders niet.
Het is natuurlijk een keus die je zelf maakt en je zelf goed bij voelt. Maar een kdv is best leuk voor kinderen hoor Ze leren daar ook te delen en met andere kinderen om te gaan. Ik zie duidelijk een verschil tussen Twan en Lennon... Twan is niet geweest en dat verschil kan ik nu ook wel zien. Het is denk ik ook wel een beetje het karakter van een kind.
Make love, not war ☮
pi_73418995
Nou hij gaat pas naar school als hij 5 jaar is.
pi_73419028
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:22 schreef Joshua. het volgende:
uhh met 4 gaan ze in nl al naar school..

ennuhh tja, ach, ik kan er vee lover zeggen, ik kan er weinig over zeggen maar een kind is een kind....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:23:43 #142
114177 Diaan73
pi_73419029
quote:
5? 4 toch.... Hij kan evt. ook naar peuterspeelzaal, is ook erg leuk voor kinderen. Dat mag vanaf 2 jaar en 3 maanden.
Make love, not war ☮
pi_73419032
Neem er een kat (of 2) bij, dan leer je dat neurotische wel (grotendeels) af. Worked for me . Nee, ik heb ook een hekel aan 'rommel' en leg ook altijd dingen recht of in laatjes enzo, maar probeer er toch een beetje mee om te gaan. Wij stofzuigen gewoon 'even snel' na het avondeten (moet ook wel met huisdieren én een etende peuter ) en dan moet het maar goed zijn. In of vlak voor het weekend doen we een schoonmaakrondje (stoffen, wat uitgebreider stofzuigen, badkamer, etc) en that's it.

Echt, probeer je eroverheen te zetten want het is zonde als je deze tijd laat vergallen door frustratie over wat rommel.

En ik lees dat je fulltime thuis bent, dan is schoonhouden toch nog wel te doen? Wij moeten het combineren met een full- en parttime baan en het is bij ons zeker geen zwijnenstal (de sorbo award zullen we niet winnen maar ach).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:23:58 #144
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73419042
quote:
hij is leerplichtig vanaf 4 jaar
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73419077
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:21 schreef Joshua. het volgende:
Als hij ouder is en van buiten komt leren wij hem dat hij direct bij de bij keuken zijn schoenen uit moet doen.
En hoe ga je hem dat leren zonder dat hij eerst een keer of 100 toch met vieze schoenen door het huis gebanjerd heeft?..
Serieus, kun je niet proberen de positieve kant van hem in te zien? En tuurlijk ben je blij dat hij geen huilbaby is, maar wees gewoon eens positief over wat hij wél is.
pi_73419091
Ik snap niet helemaal dat jullie hier allemaal zo op in gaan... Als Joshua. denkt dat ze het kind kan leren alles direct na het spelen op te ruimen, zijn schoenen bij de deur uitdoet e.d. dan moet ze dat gewoon proberen, lukt het niet dan merkt ze vanzelf dat ze haar verwachtingen moet bijstellen, werkt het wel dan is dat mooi meegenomen (want let's face it, iedereen zou toch wel willen dat je zoon/dochter netjes zijn/haar schoenen uitdoet bij de deur?).

Overigens denk ik niet dat je het na 1 keer zeggen een peuter/kleuter kan leren hoor Maar laat iedereen het gewoon op zn eigen manier doen...
pi_73419109
ik wil iets zeggen maar ik hou mijn mond maar

het is ineens wel heel erg stil inhuis..
Kijk ik om, zie ik dit:
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73419156
In Nederland heeft een kind leerplicht als het 5 jaar is, maar het is gebruikelijk dat je kind naar school gaat als het 4 is... Maar goed, niet verplicht dus..

Oh gos Tess
pi_73419186
Het zelfde met een kerstboom toen wij nog met zijn tweeen waren hadden wij nooit een boom vanwege de troep maar nu voel je je toch wel verplicht om een boom te nemen.
pi_73419190
Dat jullie uberhaupt reageren op 'Joshua'

en Vicky, wat ligt ze daar toch vredig

En sebje \O/
hier nog steeds niets!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')