abonnement Unibet Coolblue
pi_73233375
Deel 18, ben zo "stout" geweest om een topic aan te maken, hoop dat dat niet erg is...

Dit topic gaat over genderdysforie: een discrepantie tussen je fysieke geslacht en je belevingsgeslacht (gender). De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich echt niet thuisvoelen in het lichaam dat ze bij hun geboorte kregen en daar vaak (niet altijd) iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Maar er zijn ook mildere vormen die zich anders uiten. Voor meer informatie kun je terecht op bijvoorbeeld wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Genderdysforie

Hier kletsen we verder over de dingen die ons bezighouden.

Geinterreseerd? Dit zijn de voorgaande delen:
Niet kunnen zijn wie je werkelijk bent
Genderdysforie - deel 2
Genderdysforie - deel 3
Genderdysforie - deel 4
Genderdysforie - deel 5
Genderdysforie - deel 6
Genderdysforie - deel 7
Genderdysforie - deel 8
Genderdysforie - deel 9
Genderdysforie - deel 10
Genderdysforie - deel 11
Genderdysforie - deel 12
Genderdysforie - deel 13
Genderdysforie - deel 14
Genderdysforie - deel 15
Genderdysforie - deel 16
Genderdysforie - deel 18
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_73233424
En even mijn laatste post van het vorige topic...

Ik heb in een ander topic al gezegd dat ik androgyn ben, maar volgens mij gaat het veel verder dan dat...

Ik kleed me als jongen, heb gedrag en gedachten als jongen. Heb kort haar, wil absoluut geen lang haar. Hou totaal niet van meidendingen, zoals stadten/shoppen, nagellak, make-up, tasjes, schoenen, giebelen met vriendinnen, uren tutten, kletsen over jongens, parfum, kettinkjes.

Waar ik wel van hou: Racespelletjes, gevechtsspelletjes/films, horrorfilms, auto- en motorsport, bunjeejumpen en parachutespringen, jongenskleding, sportschoenen, petjes, stoere (g-shock) horloges, gadgets, computers,

Alleen 1 ding: Ik heb dat niet vanaf jongs af aan gezegd. Weet ook totaal niet meer hoe ik me vroeger voelde.
Weet wel aantal voorbeelden waarin ik jaloers was op broertje, wat hij had/kreeg.

En ik droom al mijn hele leven dat ik een jongetje ben. Niet elke nacht, maar zo eens in de zoveel tijd komt dat in mijn dromen voor (als ik ze heb onthouden dan, de niet onthouden weet ik natuurlijk niet).

Daarnaast heb ik niks met die dingen (borsten dus). Zou er geen moment om treuren als ze eraf zouden zijn. Sterker nog het liefst zou ik helemaal plat zijn, zodat ik voortaan alleen een boxer bij het zwemmen aan kan doen.

Ik heb paar dagen geleden een test ingevuld op site van VU, krijg daar als het goed is nog per mail antwoord op.

Ik ga binnenkort eens naar dat winkeltje in A'dam waar ze kleding verkopen, om je als vrouw meer man te laten zijn. En dan maar eens een soort shirtje aanschaffen wat mijn borsten plat laat zijn. Ik ben benieuwd!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_73236127
Succes bij het "shoppen" (okey sorry voor dat woord ) bij dat winkeltje, hopelijk voldoet het aan je verwachtingen !!

Het gekke is dus dat ik me heel erg kan aanlsuiten bij de intresses van brummetje, maar dat ik juist wel trots ben op die dingen (borsten) en dat ik dat akelige ding niet meer heb bungelen.

Keertje karten ?
  woensdag 30 september 2009 @ 18:20:49 #4
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73250120
Brum, voel je je ook een jongen? Krimp je in elkaar als ze "mevrouw" en "zij" tegen je zeggen (bij wijze van spreken)? Kijk je naar vrouwen met het gevoel dat je daar absoluut niet bij hoort?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73251778
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:20 schreef wonderer het volgende:
Brum, voel je je ook een jongen? Krimp je in elkaar als ze "mevrouw" en "zij" tegen je zeggen (bij wijze van spreken)? Kijk je naar vrouwen met het gevoel dat je daar absoluut niet bij hoort?
Ja ik voel me zeker meer jongen dan meisje.
Ik vind het vervelend als mijn moeder me meisje of (jonge)dame noemt. Of anderen.

En altijd als ik andere meiden met z'n 3/4/5-en door de stad zag lopen, dacht ik altijd: Wat is daar in hemelsnaam leuk aan? Om gezellig met z'n allen te gaan stadten...?
Of meiden, die om alles giechelen. Vreselijk. Hoor ik niet bij hoor.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  woensdag 30 september 2009 @ 19:18:29 #6
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73251949
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:13 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Ja ik voel me zeker meer jongen dan meisje.
Ik vind het vervelend als mijn moeder me meisje of (jonge)dame noemt. Of anderen.

En altijd als ik andere meiden met z'n 3/4/5-en door de stad zag lopen, dacht ik altijd: Wat is daar in hemelsnaam leuk aan? Om gezellig met z'n allen te gaan stadten...?
Of meiden, die om alles giechelen. Vreselijk. Hoor ik niet bij hoor.
Ja, kut is dat. Ik hoop dat de VU snel reageert!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73257151
tvp
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  woensdag 30 september 2009 @ 21:43:48 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73257395
Bodydysphoria is a bitch.

Dat moest ik even kwijt

Hey MZ. Gaan we nog meeten volgende maand?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73264349
Heb het al vaker in topics zien staan, maar wat betekent tvp eigenlijk?

Heb zo het idee dat het wel goed is, als iemand dat typt in je topic.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  donderdag 1 oktober 2009 @ 07:37:52 #10
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_73264606
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 06:20 schreef Brummetje_ het volgende:
Heb het al vaker in topics zien staan, maar wat betekent tvp eigenlijk?
tvp = Terug Vind Post, zodat je het topic makkelijk terug kan vinden in je lijst met actieve topics.

... en dit is dus mijn tvp voor dit topic

Overigens is het misschien ook handig als je je laatste berichtje in deel 17 even edit en er een link naar dit topic aan toevoegt, zoals b.v. wonderer hier in deel 16 heeft gedaan, dat maakt het voor toekomstige (her)lezers ook wat makkelijker om de draad te blijven volgen
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_73268353
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 07:37 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Overigens is het misschien ook handig als je je laatste berichtje in deel 17 even edit en er een link naar dit topic aan toevoegt, zoals b.v. wonderer hier in deel 16 heeft gedaan, dat maakt het voor toekomstige (her)lezers ook wat makkelijker om de draad te blijven volgen
Done!

EDIT: Btw, ik heb vanmiddag afspraak bij de HA.

[ Bericht 8% gewijzigd door Brummetje_ op 01-10-2009 11:03:53 (Toevoeging) ]
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:27:29 #12
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73272638
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:43 schreef wonderer het volgende:
...

Hey MZ. Gaan we nog meeten volgende maand?
ja was toch het idee een meet te houden wanneer jij hier in NL zou zijn toch
dus als je het initatief wilt nemen wat mogelijke data te prikken, ben je daar helemaal vrij in en PM'en we dat even door naar degenen die interesse hebben.

Maar is wel zo handig als degenen die nu misschien niet posten maar wel zin in de meet hebben me een pm sturen dan vergeet ik in elk geval (hopelijk) niemand

hier gaat alles trouwens wel ok, beetje liefdesverdriet aan 't verwerken, maar verder mag ik niet klagen, hoewel ik genoeg te klagen heb vooral over geld en het terugkrijgen daarvan van zorgverzekeraar en VU , maar dat bespaar ik jullie
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_73280887
leuk een meet
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:27:00 #14
92409 Twinky
Little star.
pi_73285449
ik kom ook naar de meet mits geen andere heul belangrijke dingen... Begin nu wel heel benieuwd te worden naar al die toffe dames (en heren) achter al die toffe berichtjes...

en ik kan ook wel weer eens wat afleiding gebruiken
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:53:49 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73286502
Ik moet nog even wachten wanneer mijn uitgever tijd heeft (dan zit ik drie dagen in Antwerpen) maar als ik dat weet, zal ik het melden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:43:25 #16
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73290975
Dan wachten we de data nog even af

@ Twinky
't gaat zeker een heuse heel gezellige afleiding met toffe dames en heren worden , zeker met jou erbij toch
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_73295970
En ik heb een verwijsbrief voor het VU.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:50:22 #18
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_73310408
Ik kom graag naar de meet deze keer!
Mits ik het een beetje van te voren weet zodat ik eventueel vrij kan nemen/krijgen.

Tevens tvp.
Don't take everything for granted but question and educate...
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:58:06 #19
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73310644
Het wordt in ieder geval door de week want mijn weekenden zitten al vol. Donderdagavond ergens in Utrecht? Dan is het koopavond.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73311120
Donderdag de 15e kan ik niet...andere donderdagen wel
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:21:46 #21
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73311315
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:14 schreef Meike26 het volgende:
Donderdag de 15e kan ik niet...andere donderdagen wel
Ik ook niet, want dan zit ik in het vliegtuig
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:26:47 #22
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_73311454
Een weekje later op 22 Oktober heb ik nog niets staan, en weer een week later de 29e trouwens ook niets.
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_73311609
ik kan alle donderdagen.
maar dat wordt dan wel even want rond 22 uur moet ik echt naar huis met de bus.
jammer maar ik moet vrijdag werken en doordat ik me had verslapen heb ik geen hele vrije dag meer om op te nemen.
spijtig maar een volgende keer vast beter!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:32:20 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73311639
Zullen we dan 22 doen? Dan heb ik ook nog niks namelijk en dat is onafhankelijk van de uitgever.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:54:18 #25
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_73312319
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 07:02 schreef Brummetje_ het volgende:
En ik heb een verwijsbrief voor het VU.
Die heb je helemaal niet nodig hoor, je kan ze ook gewoon bellen
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:58:46 #26
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_73312465
*planned 22 Oktober vast in OVB.

Wat mij betreft prima, fftjes kijken wat de rest van de meiden en jongens ervan denken

En dan natuurlijk de hamvraag; waar meeten we?
Stairway hebben jullie allemaal vorige keer gehad maar is wel makkelijk te vinden en heeft meestal wel ruimte.
Don't take everything for granted but question and educate...
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:00:38 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73312526
Ik heb daar geen bezwaar tegen, nee.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73313548
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:24 schreef Brummetje_ het volgende:
Heb kort haar, wil absoluut geen lang haar. Hou totaal niet van meidendingen, zoals stadten/shoppen, nagellak, make-up, tasjes, schoenen, giebelen met vriendinnen, uren tutten, kletsen over jongens, parfum, kettinkjes.
Je zet je vrouwelijke medemens hier wel afschuwelijk neer. Als het zo moest, wilde ik ook geen vrouw meer zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_73313973
Zo bedoelt ze het misschien ook niet helemaal, maar het zijn puur associaties die gebruikt worden om je gevoel duidelijk te maken.

Dat heb ik ook jaren gehad met bijvoorbeeld bouwvakkers, gespierde macho's en meer van die uber mannelijke trekjes.... de Al Bundy's zeg maar. Daar verzette ik mij gewoon tegen: "Ik ben helemaal niet een van hen.."
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 19:39:46 #30
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_73315560
Hmm, ik weet niet hoor, maar is het wel zo handig om tijd + locatie voor zo'n meet op een openbaar forum in de volle openheid af te spreken? Wie weet wat voor figuren hier allemaal wel niet meelezen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:40:10 #31
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73319427
Ja daarom ook mijn idee om het via de PM te doen, kan alsnog ...als we gewoon niet naar de Stairway gaan , welke trouwens toch veels te rumoerig is en dus niet echt praktisch om gezellig met elkaar te kunnen kletsen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_73322764
heb de meet in mijn agenda gezet.
moet nog wel even een afspraak afzeggen maar dat gaat lukken.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:28:20 #33
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73322932
Oh, okee. Iedereen dan maar naar Mute Zukini mailen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73326893
Voor zover ik weer ben ik dan ook gewoon ;s avond vrij. Dus mij kun je meerekenen! Volgens mij wordt het iets drukker dan de vorige keer, misschien iets om rekening mee te houden bij het kiezen van een locatie.

Wel grappig hoor, het wordt echt een gemengd gezelschap! Leuk, leuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ilse2602 op 03-10-2009 05:25:25 ]
pi_73327559
Zojuist een PM naar haar gestuurd + een voorstel voor een gezellige plek om te kletsen....
pi_73331383
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:28 schreef wonderer het volgende:
Oh, okee. Iedereen dan maar naar Mute Zukini mailen.
Dit klinkt wel ene beetje als een oproep tot spammen hoor.
pi_73331559
Overigens... ik heb even een vraagje aan degenen hier die hun naam hebben veranderd maar te veel verdienden om voor gesubsidieerde rechtsbijstand in aanmerking te komen.

Wat heeft de naamsverandering jullie gekost? Ik heb er op het internet naar gezocht maar de enige prijzen die tegenkom liggen zo rond de 1500,- euro! En dan zou ik later voor de geslachtsverandering van mijn geboorteakte precies nog zon bedrag moeten betalen!!! Heeft iemand hier ervaring met het zelf moeten ophoesten van dit soort bedragen? Of kan het toch ook voor minder?
pi_73331656
Het heeft mij nog net geen ¤ 1000,- gekost. Alles bij elkaar kwam ik op ¤ 980,- ofzoiets.

Het ligt maar net in welk arrondisiment je zit, welke advocaat je neemt en of hij/zij jou wil helpen onder provisie (of hoe ze dat ook noemen). Dan betaal je de advocaat gewoon een vast bedrag en niet per uur. Buiten de kosten voor de rechtbank en je advocaat heb je alleen nog de griffierechten en het aankopen van je identiteitsbewijs. Griffierechten zijn volgens mij ergens ca,- 150 tot 200 euro.
pi_73331762
Okeej, dat is al minder...en dat heb je dus gedaan zonder rechtsbijstand van de staat begrijp ik?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:30:52 #40
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_73333113
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Zo ja, dan zou ik die eerst eens bellen, het schijnt dat die in het verleden dat soort dingen wel eens vergoed hebben.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:54:01 #41
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73336649
En ik maar denken dat dat in Amerika duur was Veranderen jullie je achternaam ook trouwens? Dat kan hier in Amerika namelijk wel erbij (en zeker als ik een aanvraag doe tot naturalisatie, dan kan ik meteen een nieuwe naam kiezen) maar in Nederland moet je dat aan de koningin vragen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73339064
mijn achternaam veranderen doe ik niet.

ik geloof dat je daar in NL ook een hele sterke reden voor moet hebben.
maar goed geheel onmogelijk zal het niet zijn.
wanneer ik mijn achternaam zou veranderen zou ik voor Janssen kiezen omdat het een naam is die heel veel voorkomt.
dan valt je verleden denk ik ook niet zoveel op.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:19:34 #43
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73339198
Ik heb een hele tijd zitten nadenken over een nieuwe achternaam die in het engels en het nederlands zou werken en toen las ik dat van die koningin
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:50:37 #44
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73341967
Thanks voor de PM'tjes, zijn er nog niet genoeg hoor, als wonderer "iedereen" oproept me een PM te sturen verwacht ik er wel meer dan drie hoor

@Meike
thanks voor de locatietip, nemen we zeker in overweging

@Ilse
even een tip van mij, wacht even voor je iets gaat veranderen aan je voornamen , ik heb gehoord dat er dit najaar nog een wetswijziging zal worden ingediend mbt transgender geslachtswijziging, en misschien dat dat ook de naamswijzigingsprocedure omvat en voor ons vergemakkelijkt. (niet dat ik er nog iets aan heb, maar anderen van ons vast wel) Kan je niks beloven, maar kan misschien veel geld schelen. Zal je wel op de hoogte houden als ik meer hoor
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_73342034
Allereerst, ik bedoelde het niet rot. De voorbeelden die ik gaf ik wilde alleen aangeven waarom ik het denk. Maar als iedereen een "ja maar" heeft... Hoe moet ik dan uitleggen waarom ik denk dat ik als jongen geboren had moeten zijn...? Ik wil trouwens ook naar de meeting komen! Ik kan ook 22 oktober.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:10:49 #46
107792 Hexley
the Platypus
pi_73342462
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:54 schreef wonderer het volgende:
En ik maar denken dat dat in Amerika duur was Veranderen jullie je achternaam ook trouwens? Dat kan hier in Amerika namelijk wel erbij (en zeker als ik een aanvraag doe tot naturalisatie, dan kan ik meteen een nieuwe naam kiezen) maar in Nederland moet je dat aan de koningin vragen?
Ben je dat van plan dan?

Misschien dat je een "verklaring van verscheidenheid van familienamen" in Nederland kunt krijgen?
Deze gaven ze in de gemeente waar je geboren bent af, ik neem aan dat het nog wel bestaat...

Het zou in ieder geval dat gedoe met de koningin schelen,...
pi_73344907
ik heb vandaag gezwommen.
best wel een beetje een gedoe in een zwembroek,hesje en t shirt.
en er is me geen enkele vraag gesteld.
wel bleven de badgasten kijken dat vond ik even minder.
op zo n moment denk ik had ik die borstoperatie maar alvast gehad.
het zwemmen was wel voor herhaling vatbaar.
  zondag 4 oktober 2009 @ 04:50:22 #48
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73350707
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:52 schreef Brummetje_ het volgende:
Allereerst, ik bedoelde het niet rot. De voorbeelden die ik gaf ik wilde alleen aangeven waarom ik het denk. Maar als iedereen een "ja maar" heeft... Hoe moet ik dan uitleggen waarom ik denk dat ik als jongen geboren had moeten zijn...? Ik wil trouwens ook naar de meeting komen! Ik kan ook 22 oktober.
Ik snap niet goed waar je op doet met "ik bedoelde het niet rot". Maar zoals ik het zie: je identificeert je met mannen. Je denkt als een man, je voelt als een man, de mensen naar wie je opkijkt en op wie je wil lijken (fysiek en mentaal, je helden) zijn mannen, kortom, je wil behandeld worden als een man, omdat dat natuurlijk voelt. Maar dat doen mensen niet omdat je een vrouwenlijf hebt.

Iemand zei eens: het is pepsi in een coca cola-fles. Het smaakt naar pepsi, het ruikt als pepsi, het bruist als pepsi, maar omdat het in een cocacolafles zit, denkt iedereen dat het coca cola is, en daardoor wordt het als coca cola behandeld. Pepsi in cola veranderen gaat niet, maar je kunt wel de colafles op een pepsi-fles laten lijken.

Hopelijk heb je hier wat aan

@Hex: ja, waarschijnlijk wel, omdat ik dan ook de Nederlandse nationaliteit mag houden. Ik ben dat gezeik met visas en douane nu al zat namelijk
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73352152
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:30 schreef Joanne35 het volgende:
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Zo ja, dan zou ik die eerst eens bellen, het schijnt dat die in het verleden dat soort dingen wel eens vergoed hebben.
Helaas, ik heb wel rechtsbijstandsverzekering maar dan alleen voor verkeer.

Toen ik op mezelf ben gaan wonen heb ik erover nagedacht om er wel één te nemen voor werk en inkomen en andere geschillen maar voor hetgeen dat ik hem destijds eigenlijk nodig had (eventuele ondersteuning als het ivm mijn transitie bij mijn werkgever allemaal de soep in zou draaien, wat gelukkig niet gebeurd is) kon ik hem toen niet gebruiken ivm wachttijd en voorkennis. Dus heb ik het er maar bij laten zitten.
pi_73352426
@ MuteZukini:
Thanks! Ik denk dat je doelt op de toezegging van Maxime Verhagen ergens in mei dit jaar? Over het vergemakkelijken van de juridische geslachtswijziging omdat de huidige procedure en wetgeving in strijd zijn met de Yogyakarta Beginselen?

Dat is wat ik er tot nu toe over heb kunnen vinden. Klinkt goed hoor, het zou volgens mij betekenen dat ik dan nog voordat ik me heb laat opereren toch al de juiste aanduiding op mijn geboorteakte kan krijgen. Kan ik misschien toch mijn voornaam en geslacht in één procedure laten veranderen. De medische indicatie voor transseksualiteit heb ik immers al. Het zou me een hoop geld schelen in advocaatkosten, rechtbankkosten en de kosten voor het aanschaffen van nieuwe identificatiedocumenten.

Ik kan alleen niet iets vinden over dat het 'dit najaar' gerealiseerd zou worden... hoe weet jij dat?
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:42:16 #51
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73354357
Verhagen heeft inderdaad die opmerking gemaakt, maar hij gaat er natuurlijk niet over , voor zover ik weet ligt 't vooral op 't bordje vanJustitie bij Hirsch Ballin, en Plasterk zou er ook achteraan gaan volgens zijn homo-nota en er is vanuit TNN en Transvisie al langer contact met dat departement over 't onderwerp.
En er schijnt dus een toezegging te zijn gedaan dat dit najaar een wetswijziging op tafel zal worden gebracht. Meer weet ik er verder ook niet van, maar wacht het gewoon af, het zou namelijk zelfs kunnen betekenen dat 't niet meer via de rechter hoeft.

maar hoe ik 't weet, tsja... ik ben gewoon een insider
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  woensdag 7 oktober 2009 @ 02:23:18 #52
107792 Hexley
the Platypus
pi_73446070
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:03 schreef TiGG het volgende:
Nog meer mensen die zich grandioos irriteren aan die verdomde bouwmarkt taal die op de FP (en andere media) steeds gebruikt wordt?
Wat dacht je van deze: "Een freak of nature, zoiets als een transseksueel of een hermafrodiet."...
pi_73449733
Heb een reactie geplaatst in dat stukje wat een column blijkt te zijn...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:47:48 #54
92409 Twinky
Little star.
pi_73453652
ik heb de meetPM gestuurd! Vind het best wel spannend
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:12:43 #55
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73454514
Ik heb nu een lijstje van zeven mensen, inclusief mezelf, dan zijn er nog vijf die in het vorige topic (deel17) gepost hebben maar geen PM bij me achter hebben gelaten. Dus vraag is of de volgende mensen nog interesse hebben naar de meet te komen:
TiGG
Joanne35
NoktetMort
Sembam
Onderweg

De rest kan sowieso vrijdag een PM'tje verwachten met plaats datum en tijd van de meet, daarop kan dan nog gereageerd worden, en dan komen we vast wel vlot de definitieve details overeen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:28:19 #56
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73463766
Eigenlijk erger ik me niet zo aan die ondubbelzinnige taal als "ombouwen"...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73542275
Hmmm... ik vind 'ombouwen' toch altijd wel een beetje een rottig woord als het mij betreft. Ik denk dan altijd, 'Ik ben verdorie geen spelcomputer'. In mijn ogen is het ook helemaal niet nodig om over 'ombouwen' te spreken, als er dan toch gerefereerd moet worden aan de operaties die ik onderga om mezelf te kunnen zijn, zou ik liever spreken over 'opereren', 'corrigeren' of 'verbeteren'. Maar goed, helaas snappen veel mensen niet dat zoiets gevoelig kan liggen. Ik vind het net een beetje als tegen iemand ie een dwarslaesie heeft, 'Lamme' of 'Kreupele' zeggen. Dat doe je toch ook niet als je een beetje fatsoen hebt?

Anyway, @ MuteZukini:
Thnx voor de tip, ik ga het even afwachten. Want dat kan me inderdaad veel geld schelen. Kan het trouwens zijn dat we nog geen PM van je hebben gehad?
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:26:42 #58
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73545272
De PM over de meet is verstuurd aan de acht personen die aangegeven hebben te willen komen, dus check vooral je pm-inbox en dan hoor ik wel of het voor iedereen helder is

@ Ilse
ja was inderdaad een dagje te laat, was me gisteren ondanks m'n rustig dagje dat ik had ontschoten, maar alles is goed gekomen vandaag

En ja dat ombouwen is een nare verwoording, maar gezien het heersende denken over dit sort medische ingrepen helaas iets wat niet zomaar uit de hoofden van de mensen te krijgen valt.
Ik heb gewoon een operatie volgend jaar, en dat is 't, is niets anders dan reconstructieve chirurgie, wat vrij vertaald dan wel ombouwchirurgie kan betekenen, maar tegen een vrouw wiens door borstkanker verwijderde borst gereconstrueerd wordt zeg je ook niet dat ze omgebouwde borsten heeft
En sowieso is 'bouwen' een ontmenselijkende term in relatie tot personen, een garage ombouwen tot studio geen probleem mee , maar het is dus iets wat enkel betrekking heeft op levenloze objecten
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:24:20 #59
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73551842
Misschien zijn jullie vrouwen er gewoon gevoeliger voor
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73615253
Ik voel me toch eigenlijk geen van beide... Geen man en geen vrouw.

Ik ben eigenlijk zeker weten, niet zoals jullie. Jullie wisten het al vanaf jongs af aan. Ik niet. Ik worstel gewoon met mijn leven en gevoelens.

Maar als ik zou moeten kiezen, draag ik het liefste dus jongenskleding en zie ik er jongensachtig uit. Ik denk dat ze me uitlachen als ik bij het VU zou komen...
Life is difficult.

En ik ben veel te impulsief.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:04:23 #61
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73615655
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:53 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik voel me toch eigenlijk geen van beide... Geen man en geen vrouw.

Ik ben eigenlijk zeker weten, niet zoals jullie. Jullie wisten het al vanaf jongs af aan. Ik niet. Ik worstel gewoon met mijn leven en gevoelens.

Maar als ik zou moeten kiezen, draag ik het liefste dus jongenskleding en zie ik er jongensachtig uit. Ik denk dat ze me uitlachen als ik bij het VU zou komen...
Life is difficult.

En ik ben veel te impulsief.
Ik ook niet hoor. Maar als ik dan toch moet kiezen, (veel) liever man want ik voel me dus echt 0,0 vrouw. Maar het liefst zou ik gewoon niks zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:31:29 #62
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_73643888
Ik kom ook naar de meet!

Nu weer snel aan het leren voor examen vrijdag
Don't take everything for granted but question and educate...
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:03:47 #63
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_73678637
Zow, eindelijk weer een reactie van mij.

Er is een kans dat ik niet naar de meeting kom ivm geldtekort

Ik ben namelijk per 1 Oktober werkloos geraakt. Mijn inkomen was al niet heel veel, maar nu is dat dus nog minder.....

Even een update van wat ik de afgelopen tijd heb meegemaakt:

Ergens halverwege Augustus ben ik compleet in elkaar gestort. Ik kon er niet meer tegen, altijd zoveel gezeur zodra ik thuiskwam. Altijd was ik volgens de compleet van de pot gerukte vader van me, een luie parasiet, een idioot, een gek, etc. En waarom was ik dan nog niet weg? Simpel: ik kon nergens heen, mijn inkomen was totaal niet voldoende om een kamer te huren. (Huurprijzen zijn / waren toen gemiddeld 350 euro, ik zou dan ongeveer 50 euro overhouden p.m. om van te eten, vervoer van betalen om naar m'n werk te kunnen, etc.)

Laat staan dat het me in de tussentijd überhaupt gelukt was om een betaalbaar iets te kunnen vinden. Sterker nog, als ik een het huis van Vonkenboer hier op de chat kon huren zou ik met huurtoeslag e.d. net zo duur uit zijn als waar ik nu zit (Anti-kraak-pandje aka ergens zitten voor een appel en een ei.)

In de weken voordat ik instortte voelde ik al dat het niet goed met me ging, ik sliep zo ontzettend slecht, op het werk ging het ook niet goed en zodra ik op die bewuste dag te horen kreeg: dag meneer (Ik was zo gespannen de hele tijd dat ik totaal niet aan mijn stem kon werken.) was het voor mij genoeg.

Jankend ben ik naar huis gegaan, ik ben over de snelweg gereden met 180 omdat ik niet meer verder wilde. 1 ding hield me tegen en dat was mijn vriendin die helaas helemaal in Griekenland zat op dat moment. Elke halve minuut moest ik de gedachten in mijn hoofd wegslikken dat ik mezelf van kant wilde maken, op de meest rare manier. En nog steeds hield de gedachte van mijn vriendin mij hier.
Thuis aangekomen mijn broertje geknuffeld en hem jankend gesmeekt zijn auto niet meer mee te geven omdat ik bang ben dat ik er te hard mee ga rijden en een kwartslag het stuur omdraai om daarna mijn weg te vervolgen richting boom.
Mijn moeder wilde in eerste instantie niks doen, mijn broertje vond het gewoon verschrikkelijk, de lakse houding van mijn moeder en porde haar constant tot actie. Tot overmaat van ramp was het een donderdag en was de huisarts niet te bereiken. Ze zei dat ik zelf moest bellen omdat ik oud genoeg was om voor mezelf te kunnen zorgen. Ik durfde niet te bellen, bang dat er weer een "dag meneer" uit de telefoon kwam.
Mijn vader vond het allemaal maar wat grappig en zei dat "die gek" zometeen op straat zou staan als "hij" nog meer onzin zou uitkramen.

Ik zei tegen mijn moeder op dat moment dat ie zijn mond dicht moest houden, anders kon ik niet meer voor mezelf instaan, wederom hield de gedachte aan mijn vriendin me hier. Maar toch kon ik niks anders doen dan tegelijkertijd janken en dromen over hoe ik die man en mezelf van kant kon maken.

Om er gauw een eind aan te breiden, voordat ik hier weer loop te janken:
Uiteindelijke ben ik in Portaal 040 terecht gekomen in Eindhoven (crisisopvang), ben daar compleet tot rust gekomen, veel schrijnende verhalen aangehoord. Waarna na een paar dagen ik via mijn moeder te horen heb gekregen dat ik niet meer welkom was. Ik had zelf het gevoel dat dit een heel goed idee was. Alleen, waar ga je dan heen?
In de klassieke daklozenopvang paste ik niet echt thuis, aangezien dit juridisch dus heel moeilijk was.
Je ziet er uit als een meisje, maar in je paspoort staat een M. Wat dus wilde zeggen dat ik op de mannenafdeling terecht zou komen. Aangezien de verhalen in het centrum ook gingen over de horror van de daklozenopvang leek het me geen slecht plan dat ik beter op straat kon slapen. (Naar huis kon ik ook niet en bij kennissen op zulk korte termijn ook niet.)

Ik ben uiteindelijk ontzettend goed bij een kennis opgevangen, waarvoor ik hem eeuwig dankbaar ben (En nu 1 van mijn beste vrienden is.)

C´est alors: Ik ben uiteindelijk mijn baan dus verloren omdat ik totaal niet in staat was daar te verschijnen als je op dat moment in Almelo zit (3 uur met het OV voor alleen de heenreis.)
Mijn baas heeft dat keurig opgelost door mij betaald op vakantie te sturen tot het einde van het contract (1 Oktober). Terug wil hij me ook niet, maar dat kan ik me goed voorstellen eigenlijk.
Ik zit nu in een anti-kraak woning samen met mijn broertje. Groot huis, mooi dubbel glas, maar niemand weet wat er met het pand gaat gebeuren. (En nog voor minder geld dan een kamer.)
Er is eigenlijk nog veel meer gebeurd, maar ik denk dat deze samenvatting een goed beeld geeft. Binnenkort ga ik wat stukjes hier verwijderen omdat ik bang ben dat dit me ooit gaat achtervolgen. (Carriëre gewijs.)

-kort stukje verwijderd-

[ Bericht 0% gewijzigd door NoktetMort op 14-10-2009 15:58:41 ]
pi_73680041
Damn wat een verhaal zeg

Misschien een gek idee hoor. Zelf heb ik ook niet echt veel geld ofzo, maar ik kan je voor 10 euro sponsoren om wel te komen. Misschien dat we met z'n allen op de meet een oplossing voor je kunnen zoeken?

Zelf kom ik vanaf 1 November in de ziektewet te zitten, met 70% salaris van wat ik had. Nog steeds geen straf volgens mij...maar het is wel minder als wat ik de afgelopen maanden gewend was.
Ik ben nu bezig met ontwerpen te maken van meubels, om die vervolgens in een stads-werkplaats te gaan maken. Omdat ik straks in de ziektewet zit, krijg ik van gemeente Utrecht een U-pas hoplijk, waarmee ik voor ¤22,- 10 uur mag werken in de werkplaats. Nu kan ik thuis ook wel wat doen, maar mijn bedoeling is dus dat ik straks binnen die 10 uur een ontwerp (meubel) af kan hebben en eventueel kan verkopen tegen de prijs die ik heb moeten betalen voor de producten + de uren die ik gemaakt heb

M.a.w. ik wilde je even motiveren w.b.t dat werkloos nog niet persé echt werkloos hoeft te zijn.
En w.b.t. de meeting...dat meen ik ook, misschien dat hier nog meer sponsors rondhangen ?

Ik ken de gevoelens ook wel een beetje (niet wat je ouders betreft, gelukkig )...en gek geneog...ik ben zelf ook in begin Augustus helemaal doorgedraaid. Dit keer dacht ik gelukkig niet aan zelfmoord ofzo...maar ik wilde op de 1 of andere manier weglopen....echt weglopen.... gelukkig hield mij de gedachte aan mijn ouders en familie + partner me nog wel redelijk op de grond en ben ik even laconiek gezegd...alleen maar even weggelopen van huis en werk + crisisopvang (time out) in Zeist.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 16:37:02 #65
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73685599
Ik wil ook wel sponsoren hoor zodat je wel kan komen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:21:10 #66
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_73692372
Ik sponsor ook hoor, volgens mij kan je wel wat afleiding gebruiken dus je moet gewoon langskomen!
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:03:13 #67
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_73760137
Wow, echt ontzettend aardig van iedereen.

Ik zit nu wel met een dilemma ...... Mijn vriendin heeft nu een gezellig avondje samen met een andere vriendin geregeld (Dus met z'n drietjes) omdat ik zei dat ik hier niet naartoe kon T__T
pi_73760442
Hmm... dat is een dilemma inderdaad.

Niet dat ik wil puchen, maar dat avondje met z'n 3en kan altijd nog natuurlijk
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:21:43 #69
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_73760848
XD

Niet helemaal, mijn vriendin zelf komt uit Amsterdam en de andere vriendin uit Lelystad, in die week is het vakantie voor ze en hebben ze OV. En ze gaan helemaal voor mij naar Midden-Limburg komen......
m.a.w. best wel speciaal
pi_73760929
Ja dan heb je het wel over een dilemma i.d.d.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:10:31 #71
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73769092
Oh ja, da's kut. Ik zou zeggen, neem ze mee, maar dat schiet ook niet op als ze helemaal naar Limburg komen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:24:59 #72
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73781007
@NoktetMort
Echt balen zeg dat het zover heeft moeten komen met de situatie met je ouders en je woonsituatie er niet veel zekerder op is geworden

Houdt in elk geval vast aan de lichtpuntjes die je hebt, blijkt maar weer dat ze je door de meest vreselijke momenten heen kunnen slepen

Wel jammer dat je niet naar de meet kan komen, anders doen we nog een keertje een kerst/nieuwjaars-meet ofzo en hopelijk staat het er ondanks de tekenen aan de wand wel beter voor. Doe in elk geval maar de groetjes aan je vriendin
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 19 oktober 2009 @ 23:10:40 #73
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73864252
* MuteZukini heeft even zin in wat levendige discussie hier voordat we elkaar in de ogen gaan kijken dus even een vraag aan iedereen!

Is genderdysforie wel de juiste term waaronder we dit topic zouden moeten laten draaien?

persoonlijk is het een term die alweer een tijd achter me ligt maar vooral in het begin van m'n traject naar voren kwam om mensen mijn situatie uit te leggen. Maar feit is dat het een term uit de psycho-medische wereld is die afgezien van het VU-avontuur (met een max. regelmaat van ééns per maand) weinig betrekking heeft op hoe we naar onszelf kijken. Ik vind namelijk niet dat ik een verstoord gender heb, en dat staat even los van de noodzaak van behandeling. Dus wat vinden jullie???

Welke term dan mijn voorkeur heeft doet er ook nog niet zo direct toe, maar dat is ook vrij te debatteren natuurlijk ...doe ik zelf hier nog even niet
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 19 oktober 2009 @ 23:27:56 #74
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73865027
Ik vind het een raar woord, want ik ben helemaal niet dysfoor over mijn gender. Ik ben dysfoor over mijn geslacht, mijn lichaam.

Ik zou "genderbeleving" wel een goede TT vinden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:20:20 #75
92409 Twinky
Little star.
pi_73866744
hmm. Ik snap de term op zich wel. Als je kijkt naar het woord 'gender' is het voor jullie meer dan alleen 'geslacht'. Wanneer je echter 'geslacht' neemt als uitleg van 'gender', is genderdysfoor wel logisch: Je buitenkant-geslacht komt niet of slechts gedeeltelijk overeen met je binnenkant-geslacht... Maar dat is dan de basaalste omschrijving van gender, het betekent zeker voor jullie meer.

Bij TT-veranderingen moet je trouwens uitkijken voor de nieuwe kijkers, iedereen weet nou wel dat ze hier weg moeten blijven
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:48:59 #76
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73867376
Yeah... Vooral in het Engels wordt "gender" ook voor het uiterlijke geslacht gebruikt. Maar dan nog.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73870025
Even nog een toevoeging aan mijn verhaal (kan zijn dat er dingen dubbel staan, of juist tegenovergestelde):

Ik weet niet wat ik ben... Ik voel me niks. Geen man, geen vrouw, geen jongen, geen meisje.
Ik draag graag jongenskleding, maar heel af en toe (voor feestje) wil ik me ook wel in een rok hijsen. Ik voel me er niet superprettig in. Draag het liefste gewoon een broek. Het is meer omdat mijn moeder graag wilt dat ik er netjes uitzie.

Maar nog steeds zou ik het absoluut niet erg vinden als m'n voorgevel eraf zou gaan. Ik heb niks met die dingen, echt niks.
En daarbij ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik beter als jongen geboren had kunnen zijn. Alleen is dit anders dan jullie. Ik heb het dus niet al vanaf jongs af aan.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:34:29 #78
107792 Hexley
the Platypus
pi_73870335
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:10 schreef MuteZukini het volgende:
Is genderdysforie wel de juiste term waaronder we dit topic zouden moeten laten draaien?


...

Maar feit is dat het een term uit de psycho-medische wereld is die afgezien van het VU-avontuur (met een max. regelmaat van ééns per maand) weinig betrekking heeft op hoe we naar onszelf kijken.
En dan verhuizen naar de "General Chat"? Anders maakt het toch weinig uit, niet dan...?


Ergens wel grappig dat je met dit punt komt, nog geen twee weken nadat TNN STP2012 steunt...
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:55:18 #79
92409 Twinky
Little star.
pi_73871588
maar het blijft toch ook een 'stoornis'? er is gewoon iets 'mis' in je hersenen waardoor je je vrouw voelt als je er als man uitziet... om het plat te zeggen. Of in ieder geval zullen de psychologen het zo zien...
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:50:44 #80
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73872781
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:34 schreef Hexley het volgende:

[..]

En dan verhuizen naar de "General Chat"? Anders maakt het toch weinig uit, niet dan...?


Ergens wel grappig dat je met dit punt komt, nog geen twee weken nadat TNN STP2012 steunt...
In general chat hoort het ook weer niet thuis aangezien de onderwerpen niet echt algemeen zijn waar iedereen over mee kan praten, wat het uitmaakt is lastig te achterhalen, misschien dat het psycho-medische dan op de achtergrond komt. Natuurlijk is het helemaal prima als er over het transitie-traject gekletst wordt, maar er is natuurlijk nog veel meer, maar daar zullen lurkers die ermee zitten misschien niet mee komen omdat dit het 'genderdysforie'-topic is ...ik opper maar wat. M'n punt is dat genderdysforie niet vat waar het op dit topic vaak over gaat.

En dat TNN de STP2012 actie sinds kort steunt staat er los van, ik probeer wat bescheidener te zijn door alleen de discussie over een TT aan te zwengelen
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:55 schreef Twinky het volgende:
maar het blijft toch ook een 'stoornis'? er is gewoon iets 'mis' in je hersenen waardoor je je vrouw voelt als je er als man uitziet... om het plat te zeggen. Of in ieder geval zullen de psychologen het zo zien...
dit brengt de discussie dan weer wel dichtbij STP2012, de ervaring van psychologen is dat ze er zelf maar moeilijk over kunnen oordelen voor zover ik daar zicht op heb. Als 'genderdysfoor' functioneren je hersenen in principe uitstekend, alleen ervaar je je fysieke sekse als incorrect en alsmede de genderuiting die er van je verwacht wordt als storend. De behandeling is uiteindelijk ook een fysieke behandeling waardoor je wel prima kan functioneren, terwijl er dus niks aan de hersenen wordt gedaan want die functioneerden al uitstekend.
Kan hier nog lang over doorgaan, is een hele discussie op zich, maar het ging mij eigenlijk alleen om een discussie over de naar mijn mening niet geheel representatieve TT

@wonderer
het woord genderbeleving lijkt me ook weer lastig aangezien iedereen een genderbeleving heeft alleen zijn wij hier er op een bepaalde manier veel bewuster van. Het lastige met dit soort termen is, zoals ook bijvoorbeeld ook met genderdiversiteit, is dat die wel toegankelijker zijn maar iedereen haar zegje kan doen aangezien de zogenoemde cisgender personen natuurlijk ook binnen de diversiteit vallen en een beleving van gender hebben. Een term als transgender kan het oplossen, maar dan krijg je al de discussie of men zich wel transgender voelt en wel onder een muts wilt zitten met andere groepjes die daar normaal onder schuilen maar naar iemands beleving ver van hem/haar afstaan.

Terug naar jullie...heb zo wel weer genoeg getypt
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:31:25 #81
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73879355
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 07:58 schreef Brummetje_ het volgende:
Even nog een toevoeging aan mijn verhaal (kan zijn dat er dingen dubbel staan, of juist tegenovergestelde):

Ik weet niet wat ik ben... Ik voel me niks. Geen man, geen vrouw, geen jongen, geen meisje.
Ik draag graag jongenskleding, maar heel af en toe (voor feestje) wil ik me ook wel in een rok hijsen. Ik voel me er niet superprettig in. Draag het liefste gewoon een broek. Het is meer omdat mijn moeder graag wilt dat ik er netjes uitzie.

Maar nog steeds zou ik het absoluut niet erg vinden als m'n voorgevel eraf zou gaan. Ik heb niks met die dingen, echt niks.
En daarbij ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik beter als jongen geboren had kunnen zijn. Alleen is dit anders dan jullie. Ik heb het dus niet al vanaf jongs af aan.
Dat heb ik dus ook, of eigenlijk had. Minus die rok. Ik heb wel "altijd" gehad dat ik me jongen voelde, maar het was niet heel erg aanwezig in mijn leven, dus het lijkt ook wel of het later is opgekomen.

Ik moet nu weg. Zaterdag ga ik naar de mannenbijeenkomst in Amsterdam, misschien leuk als er meer jongens gaan voor een extra meet?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73879550
Hmm.. kan het wel met de meningen vinden, maar eigenlijk moet deze topic reeks gewoon met "Genderdysforie" blijven beginnen en dat omdat passanten /lotgenoten die net uit de kast zijn, veel eerder zoeken / zich identificeren met genderdysforie, dan met welke andere term dan ook.

We hebben in de tussentijd toch al wat nieuwe "leden" in ons midden gehad/gekregen, met het meest recent Brummetje, alleen is Brum, zoals hij zelf ook zegt, ook weer geen genderdysfoor, toch was dit topic denk ik wel de deur die voor Brum het meest open stond op Fok ?

Van mij mag het gewoon Genderdysforie blijven heten...stoor me daar echt niet aan !!
pi_73881161
Volgens mij is het niet zo handig al te vaak van term te wisselen. Ben ik net overgeschakeld van transseksueel naar genderdysfoor......

Het enige waar ik een hekel aan heb zijn termen zoals shemales, die geassocieerd worden met porno. Voor de rest vindt ik het prima;-) . Bij geen enkele term heb ik echt het idee dat het overeenkomst met mijn gevoelens ... Het is tenslotte maar een woord.
pi_73882302
van mij mag de TT wel hetzelfde blijven.
lekker duidelijk.

heb vandaag de VU gebeld en kan als het goed is over een week of 3 mijn afspraak voor de aanvang van de diagnostische fase verwachten.
we zullen wel zien anders hang ik over 3 weken gewoon weer aan de telefoon.

het is over drie weken en drie dagen ook weer precies 1 jaar geleden dat ik me heb aangemeld.
kortom je eerste jaar bestaat alleen uit wachten.
pi_73882557
Niet alleen het eerste jaar hoor
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:00:58 #86
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73893221
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:37 schreef Meike26 het volgende:
Hmm.. kan het wel met de meningen vinden, maar eigenlijk moet deze topic reeks gewoon met "Genderdysforie" blijven beginnen en dat omdat passanten /lotgenoten die net uit de kast zijn, veel eerder zoeken / zich identificeren met genderdysforie, dan met welke andere term dan ook.


maar je komt niet zomaar bij genderdysforie uit, het is namelijk niet zo dat het een term is die je kent als je nog niet op zoek bent gegaan zeg maar. Je komt er wel snel bij uit, dat wel, maar net zo snel bij transseksueel en travestie. Dan is genderdysforie misschien wel de veiligste term omdat die het minst presumptief is, maar 't blijft een klinische term waar je zodra je meer duidelijk hebt voor jezelf snel afstand van neemt naar mijn idee. En we onderhouden hier geen klinisch topic, er komt wat over de VU voorbij, maar ook over een rits zaken die daar een eind vandaan staan.
Nu jullie mening hierover
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:31 schreef wonderer het volgende:


[..]

... Zaterdag ga ik naar de mannenbijeenkomst in Amsterdam, misschien leuk als er meer jongens gaan voor een extra meet?
zover ik een paar van die jongens ken, en ik ken er wel een paar via mijn netwerkje in het wereldje kan ik je vertellen dat er zeker een aantal erg leuke kerels bij zitten waar je leuk mee kunt kletsen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:11:32 #87
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73893758
Ben benieuwd. Heb daarvoor nog een afspraak bij Danae voor een nieuwe binder
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73896159
Voor nu even een tvp'tje. Heb ik weer een houvast om me hernieuwd in deze materie (en mijn psyche) te verdiepen.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:50:43 #89
107792 Hexley
the Platypus
pi_73900449
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 07:58 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik weet niet wat ik ben... Ik voel me niks. Geen man, geen vrouw, geen jongen, geen meisje.
Als je toch met alle geweld een stickertje wilt, wat dacht je van GQ?
Of zit ik met genderqueer toch verkeerd...?
pi_73920441
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:50 schreef Hexley het volgende:

[..]

Als je toch met alle geweld een stickertje wilt, wat dacht je van GQ?
Of zit ik met genderqueer toch verkeerd...?
Ik word een beetje gek van (mezelf en) het zoeken naar wie ik ben enzo. En wat ik ben.
Ik weet niet of je het sarcastisch bedoelde...? Maar ik vind het best wel vervelend deze zoektocht.

Nou kun je zeggen: Stop dan met zoeken, maar dat is geen optie.

EDIT: Heb gezocht op google, maar kom er niet uit wat GQ precies is. Wil jij het even goed uitleggen?
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:46:53 #91
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73924711
Genderqueer wil vooral zeggen dat je je niet kan vinden in de ene of de andere rol en dat je er gewoon een beetje tussenin hangt. Genderfluid is ook een benaming ervan.

Ik zie mezelf ook meer als genderqueer omdat ik die onbeheersbare drang niet heb om echt helemaal van geslacht te veranderen, zeg maar, maar het verwart mensen alleen nog maar meer als je dat zegt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73926322
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:46 schreef wonderer het volgende:
Genderqueer wil vooral zeggen dat je je niet kan vinden in de ene of de andere rol en dat je er gewoon een beetje tussenin hangt. Genderfluid is ook een benaming ervan.

Ik zie mezelf ook meer als genderqueer omdat ik die onbeheersbare drang niet heb om echt helemaal van geslacht te veranderen, zeg maar, maar het verwart mensen alleen nog maar meer als je dat zegt.
Beter kan ik niet uitleggen wat de reden is dat ik in dit topic post.

Het is verwarrend, ik weet ook niet goed wat ik ermee aanmoet. Ik heb een begrijpende partner die me steunt in welke keus ik ook maak. Dat is al een goed begin, maar hoe ik nu precies verder moet. Ik hoop hier wat antwoorden en richting te vinden.

Eerst nog een beetje de kat uit de boom kijken, maar vragen zal ik uiteraard beantwoorden.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:49:28 #93
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73927171
Raar eigenlijk dat wij zo worstelen met iets waar de meeste mensen echt helemaal nooit bij stilstaan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73928635
De meesten gaan ook uit van het gegeven dat je óf man, óf vrouw bent. Het overgrote denkt niet eens na over genderidentiteit ze zijn nu eenmaal een man of vrouw en het lichaam klopt erbij. Ik heb vrij moderne ouders, en wist al op een basisschoolleeftijd dat er mensen "in het verkeerde lichaam worden geboren". Ik dacht ook altijd dat zelfs bij transseksuelen de keus zo zwart-wit zou moeten zijn.

Ik heb mijn gevoelens en gedachten daarom vaak genegeerd. Ik voelde me ook niet in een verkeerd lichaam. Er voelen geen onderdelen als "vreemd" of "ongewenst" of "dat is niet van mij" zoals ik wel eens lees. Dus een all-the-way transitie et bijbehorende operaties wens ik niet.

Maar het leven in één genderrol voelt zo kaal alsof er iets ontbreekt. Het liefst zou ik iedere ochtend kiezen welke ik die dag zou zijn. Geen idee of ik hiermee nu ook terecht kan bij een genderteam, of iig hulp kan zoeken bij een begrijpende psycholoog/psychiater. (ik wil namelijk niet af van die gevoelens, ik wil er iets mee doen).
pi_73928930
Het liefst zou ik van onder een meisje zijn, en van boven een jongen. Dus zonder die dingen halverwege. En dan niet meer mijn benen hoeven scheren, maar ook weer niet dat ik een baard heb.

Ik wil ook geen totale jongen zijn. Ik ben al klein, maar als meisje zijnde vind ik het minder erg. Ik zou geen jongen willen zijn van 1.50 m...

Dus ik herken wat wonderer en Fixers zeggen.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  woensdag 21 oktober 2009 @ 22:21:58 #96
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73930882
Oh ja, je lengte heb je niet echt mee... ik ben 186, dus dat scheelt al. Maar ik herken wel heel erg wat je zegt ja, ik heb ook weinig behoefte aan "bottomsurgery" (een pik van nature zou wel tof zijn, lekker staand pissen ). Ik voel me ook eigen geen geslacht, maar als ik dan toch moet kiezen, toch mannelijker dan vrouwlijk. Misschien ben ik wel een sexloze engel
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73935010
Weet niet of het al langsgekomen is. Komende vrijdag, de 23ste is de film Transamerica op tv. RTL8 - 20.30 uur.
quote:
Filmdrama
Bree is een transseksuele vrouw die hard werkt om geld te sparen voor haar laatste geslachtsoperatie. Wanneer ze voldoende geld heeft gespaard wordt ze opeens gebeld door een jongen die zegt haar zoon te zijn. Het blijkt dat ze zeventien jaar geleden, toen ze nog een man was, een vriendinnetje zwanger heeft gemaakt. Brees psychiater zegt dat ze haar verleden moet confronteren en hij geeft geen toestemming voor de operatie als ze niet op zoek gaat naar haar zoon. Ze besluit de jongen op te zoeken, maar vertelt hem niet wie ze eigenlijk is. Wat volgt is een reis vol leugens, manipulaties en een groeiende vriendschap.
Geen idee of het een goede film is, maar ik ga hem wel kijken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Transamerica_(film)
Definitely not CIA
  donderdag 22 oktober 2009 @ 00:00:25 #98
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73935067
Oh ja, die heb ik nog niet gezien. Bedankt voor de tip!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 22 oktober 2009 @ 02:02:30 #99
107792 Hexley
the Platypus
pi_73937596
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:30 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik word een beetje gek van (mezelf en) het zoeken naar wie ik ben enzo. En wat ik ben.
Ik weet niet of je het sarcastisch bedoelde...? Maar ik vind het best wel vervelend deze zoektocht.
Ik zie toch regelmatig dat mensen juist anti vakjes, hokjes en stickertjes zijn,...

Maar jij zoekt er dus een, en volgens mij had je dat ook al eerder gepost toch?
Uit wat je eerder schreef, leek genderqueer me toch het beste hokje.
Het was dus wel serieus bedoeld hoor...

Maar goed wat is genderqueer, in een notendop,..
Vergeet Wonderer even, die is namelijk een beetje selectief.

Simpel gezegd is het dat je je niet als man of vrouw ziet of juist beide.
En dan heb je ook nog "iets anders" en zo, maar goed das wel erg vaag...
"Hardwarematig" en dan bedoel ik dus operaties en zo, alles mag maar niets moet.

Nou moet je dat laatste weer niet te gek maken omdat het dan eerder genderfuck is.
pi_73939091
Maar is dat hetzelfde als androgynie??

Of is dat ook weer wat anders?
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_73939102
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:58 schreef capricia het volgende:
Weet niet of het al langsgekomen is. Komende vrijdag, de 23ste is de film Transamerica op tv. RTL8 - 20.30 uur.
[..]

Geen idee of het een goede film is, maar ik ga hem wel kijken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Transamerica_(film)
Duizend maal dank voor de tip!!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_73939439
IK heb hem gezien (zelfs op dvd uit de knakenbak) en hij viel mij 100% mee. Vooral de hoofdrolspeelster doet het erg goed vind ik.

Veel kijkplezier dus op vrijdag !!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:55:28 #103
107792 Hexley
the Platypus
pi_73940949
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 07:48 schreef Brummetje_ het volgende:
Maar is dat hetzelfde als androgynie??
Uhm, eigenlijk wel ja,..

Androgynie, genderqueer, bigender, pangender, intergender, nongender, genderneutraal, natuurlijk Wonderer's genderfluid en andere wazige benamingen... Eigenlijk is het allemaal een beetje het zelfde,
hier en daar verschilt soms een vaag detail maar uiteindelijk is het toch een pot nat...
  donderdag 22 oktober 2009 @ 10:01:10 #104
107792 Hexley
the Platypus
pi_73941075
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:30 schreef Meike26 het volgende:
Vooral de hoofdrolspeelster doet het erg goed vind ik.
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:21 schreef wonderer het volgende:
lekker staand pissen
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:24:59 #105
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73943288
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:02 schreef Hexley het volgende:

[..]
Vergeet Wonderer even, die is namelijk een beetje selectief.

Simpel gezegd is het dat je je niet als man of vrouw ziet of juist beide.
Eerst zeggen dat ie mij moet vergeten en daarna hetzelfde zeggen, pfft

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:34:20 #106
92409 Twinky
Little star.
pi_73943569
Pff. Het gaat me niet lukken vanavond. Ik had er net zo'n zin in maar het wordt het gewoon niet. Ik woon nu tijdelijk niet in Utrecht en zou anderhalf uur onderweg zijn, dat besides de ENORME stapel werk van mijn studie gaat het gewoon niet lukken...
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:40:56 #107
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73943813
Aww Volgende keer beter?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:10:03 #108
107792 Hexley
the Platypus
pi_73946670
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:24 schreef wonderer het volgende:

[..]

Eerst zeggen dat ie mij moet vergeten en daarna hetzelfde zeggen, pfft


Minder is niet altijd meer, je kunt ook teveel details weg laten...
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:46 schreef wonderer het volgende:
Genderqueer wil vooral zeggen dat je je niet kan vinden in de ene of de andere rol en dat je er gewoon een beetje tussenin hangt. Genderfluid is ook een benaming ervan.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:02 schreef Hexley het volgende:
Simpel gezegd is het dat je je niet als man of vrouw ziet of juist beide.
En dan heb je ook nog "iets anders" en zo, maar goed das wel erg vaag...
Maar het is dus niet hetzelfde, waarom? Nou bij de mijne staan meer smilies...
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:18:07 #109
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73946958
Wat ik bedoelde was dat je als genderqueer niks ziet in de "binary" van het gender. Dat kan dus allebei zijn of geen van beide, in verschillende verhoudingen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:39:12 #110
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_73949975
*Heeft er zin in vandaag! (niet schrikken van een lange dame in motorpak )
Don't take everything for granted but question and educate...
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:39:58 #111
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73949997
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:39 schreef TiGG het volgende:
*Heeft er zin in vandaag! (niet schrikken van een lange dame in motorpak )
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:50:22 #112
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_73950368
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:39 schreef wonderer het volgende:

[..]


Alleen jammer dat mijn motortje niet meer dan 50cc is en daarmee nog steeds in de categorie "brommer" valt. 'T beestje ziet er overigens niet echt uit als een brommer, en het geluid is een stuk zwaarder dan die simpele tweetaktjes, van de voorkant en is ook te koop in de motor variant a 125cc.
(Note to self; stop talking about motorbikes... )
Don't take everything for granted but question and educate...
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:55:19 #113
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73950577
Ja, laten we dat vanavond doen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:04:17 #114
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_73950914
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:55 schreef wonderer het volgende:
Ja, laten we dat vanavond doen
Komt goed!
Ik en Dropkogel zijn er trouwens lekker strak op tijd
Don't take everything for granted but question and educate...
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:05:33 #115
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73950957
Ik moet nog even eten als ik in Utrecht aankom, maar als het goed is komt mijn trein om tien over half aan dus twintig minuten om wat te eten te halen en naar de meeting te lopen moet lukken. Maar dus wel even op me wachten hoor als ik er om zeven uur niet ben
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 22 oktober 2009 @ 15:09:55 #116
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_73951134
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:05 schreef wonderer het volgende:
Ik moet nog even eten als ik in Utrecht aankom, maar als het goed is komt mijn trein om tien over half aan dus twintig minuten om wat te eten te halen en naar de meeting te lopen moet lukken. Maar dus wel even op me wachten hoor als ik er om zeven uur niet ben
Will do!
Don't take everything for granted but question and educate...
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:39:48 #117
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73954456
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:05 schreef wonderer het volgende:
Ik moet nog even eten als ik in Utrecht aankom, maar als het goed is komt mijn trein om tien over half aan dus twintig minuten om wat te eten te halen en naar de meeting te lopen moet lukken. Maar dus wel even op me wachten hoor als ik er om zeven uur niet ben
We zouden nog wel eens dezeflde trein kunnen hebben, tenminste als je die naar Den Helder hebt
alleen eet ik wel ff van te voren, bizar vroeg voor mijn doen, maar een ongezonde hap sta ik niet zo om te springen. Anders ff boven bij de roltrappen van 't aankomst perron wachten, dan hobbelen we samen onderwijl je eet samen naar locatie Gute Idee??
En mogen ze ook op mij wachten....
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:46:26 #118
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_73954702
*is nu eten aan het maken!~
Don't take everything for granted but question and educate...
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:49:40 #119
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73954828
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:39 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

We zouden nog wel eens dezeflde trein kunnen hebben, tenminste als je die naar Den Helder hebt
alleen eet ik wel ff van te voren, bizar vroeg voor mijn doen, maar een ongezonde hap sta ik niet zo om te springen. Anders ff boven bij de roltrappen van 't aankomst perron wachten, dan hobbelen we samen onderwijl je eet samen naar locatie Gute Idee??
En mogen ze ook op mij wachten....
Ik kom uit de richting van leeuwarden. Ik weet niet of die naar Den Helder gaat...?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:50:25 #120
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73954851
Ik heb net trouwens de chinees van gister opgepeuzeld dus... Mijn plan was een italiaanse bol, toch redelijk gezond voor een stationshap.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73954977
IK zit er ook klaar voor om weg te gaan, zonder motorpak maar wel met motor (ook die van mij valt in de 50cc categorie)

Broem broem
pi_73955192
Ik ben een schijterd...
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:02:38 #123
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73955255
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:50 schreef wonderer het volgende:
Ik heb net trouwens de chinees van gister opgepeuzeld dus... Mijn plan was een italiaanse bol, toch redelijk gezond voor een stationshap.
niet dezelfde richting nee, anders dan maar bij de bloemkiosk doen..maar dan zien we elkander wel op onze destinatie
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_73955808
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:46 schreef TiGG het volgende:
*is nu eten aan het maken!~
maakt ook eten al is opwarmen en een pizza in de oven schuiven eigenlijk geen eten maken.
tot zo.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:27:53 #125
92409 Twinky
Little star.
pi_73956063
ik wil wel even bellen vanavond hoe het gaat
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:16:51 #126
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_73957477
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:00 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik ben een schijterd...
Gewoon komen we bijten niet hoor. (ik tenminste niet hard )
Don't take everything for granted but question and educate...
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:43:14 #127
92409 Twinky
Little star.
pi_73969074
zijn jullie nog steeds niet terug! Hoe was het? Pics?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:07:22 #128
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73969790
Terug. Was gezellig
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:26:00 #129
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_73970233
Ik vond het ook heel erg gezellig, ook al heb ik zelf niet zo veel gezegd
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:32:01 #130
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_73970362
Helaas een beetje kort in mijn geval maar 't was zeker gezellig!
Volgende keer hoop ik alleen wat meer tijd te hebben om de kletsen met iedereen.
(tenzij ik "iedereen" nu compleet afgeschrikt heb)
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_73976544
Nee hoor, totaal niet afgeschrikt.. juist leuk dat ik hier niet de eneige (50cc) motormuis ben

Nadat ik met Ilse teruggelopen heb, direct doorgereden naar huis en was om ca 10:50 thuis volgens mij. Onderweg erg veel mist gehad was bet wel eng eigenlijk

Vond de meeting ook erg gezellig. Joanne, dat je niet veel gezegd heb, neem ik je ook niet kwalijk hoor. Vond het allang leuk dat je er bij was.

Is Ilse nog thuis gekomen?
pi_73980534
Ilse is inderdaad thuis gekomen. Was onderweg ook erg mistig, maar heb wonderwel toch de weg terug kunnen vinden. (Dank je TomTom)

Ik vond het gisteren ook gezellig, al heb ik achteraf het idee dat ik juist erg aanwezig was. :$ Maar euh, wanneer is de volgende meet? Haha
pi_73987220
Ik zou op zo'n meeting ook best stil zijn. En ben daarom altijd bang dat mensen me niet mogen.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_73987406
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:55 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik zou op zo'n meeting ook best stil zijn. En ben daarom altijd bang dat mensen me niet mogen.
dat laatste hoef je niet bang voor te zijn hoor komt altijd goed.
iedereen heeft tenslotte eigenaardigheden.
pi_73987462
vond het een gezellige meeting.
jammer alleen dat ik niet in de gelegenheid was om met iedereen te praten.
volgende keer beter.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:06:42 #136
92409 Twinky
Little star.
pi_73995215
volgende keer kom ik zeker hoor. dan woon ik (mits na 16 december) ook gewoon weer in Utrecht!

en ik ga vanavond de film kijken. Hij heeft best een hoge waardering op IMDB enzo
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:34:15 #137
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73996106
Natuurlijk is RTL 8 hier een van de drie zenders met een slechte ontvangst... *kijkt door de sneeuw heen*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73998977
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:37 schreef Brummetje_ het volgende:
Het liefst zou ik van onder een meisje zijn, en van boven een jongen. Dus zonder die dingen halverwege. En dan niet meer mijn benen hoeven scheren, maar ook weer niet dat ik een baard heb.

Ik wil ook geen totale jongen zijn. Ik ben al klein, maar als meisje zijnde vind ik het minder erg. Ik zou geen jongen willen zijn van 1.50 m...

Dus ik herken wat wonderer en Fixers zeggen.
Interesse in een wederzijdse transplantatie? Ik aspireer het tegenovergestelde eigenlijk. Onder de gordel mag alles blijven zitten, erboven zou ik graag neutraal willen zijn. Maar wel zachter qua huid en gezichtsstructuur. Kan je met zulke wensen ook terecht bij een genderteam, om iig richting te krijgen? Ik heb altijd de indruk gehad dat je daar een resolute keus moest maken tussen man of vrouw, dat tussenvormen geen optie waren.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:54:49 #139
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73999371
Die indruk had ik ook ja, dat ook zij in een binair stelsel geloven qua gender.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_74000541
Gert Hekma heeft in zijn ABC van Perversies onder het stukje "Transgender" geschreven dat het beste die hele binaire gender idee overboord moet en ieder individu moet doen waar ze zich het beste bij voelen.

In de inleiding van dat boek veegt hij overigens de vloer aan met de DSM IV en de huidige gedachtengang in de psychiatrie inzake seksualiteit.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:34:47 #141
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74001002
Die film net begon al goed: "if it's a psychological disorder, how come cosmetic surgery cures it".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:43:49 #142
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_74001345
Vond het ook behoorlijk gezellig bij de meet, was leuk anderen eens te ontmoeten, al heb ik ook niet met iedereen zitten kletsen, maar dat komt volgend keertje vast wel

@Twinky
jammer dat je er niet bij kon zijn, al betekent dat wel dat er na december weer een meet gepland moet worden hè ...en misschien kan jij dan ook foto's nemen, want daar was gisteren niemand op gekomen Hadden het denk ik te druk met kletsen en luisteren

@Fixers
of je met jou gevoelens bj het VU bij 't juiste adres bent betwijfel ik een beetje, ze zijn nu nog erg gericht op transseksualiteit (volledige gender-rolwisseling) en dat met al tekortschietende resources. Dan kan misschien beter terecht bij een onafhankelijke gendertherapeut, die werken ook meer met mensen die nog richting zoeken, en dan proberen via je huisarts als die mee wil werken hormonen laten voorschrijven aangezien dat het resultaat heeft in principe waar je naar streeft. Het kost waarschijnlijk alleen wat meer vermoed ik zo, maar je wordt in elk geval niet weggestuurd omdat je niet in het VU-traject past.

En zelfs Gert Hekma heb je niet nodig , vooral niet om de binary af te breken aangezien hij alleen wetenschappelijk discours een beetje kan beinvloeden, hoewel in de verste verte niet de DSM kan wijzigen. Gewoon door jezelf te zijn net als alle andere 'genderqueers' (noem ik het maar) ontstaat er langzaam ruimte om de binary in de maatschappij minder strikt te nemen. Zichtbaarheid dus.
Kan je wel een lijstje geven van transgenders die velerlei bewoordingen hetzelfde zeggen als Hekma en daarbij zichzelf ook publiekelijk inzetten om die binary in zekere zin te bestrijden, Hekma is eigenlijk maar een buitenstaander op dat vlak.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:58:58 #143
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_74001891
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:22 schreef Fixers het volgende:
Gert Hekma heeft in zijn ABC van Perversies onder het stukje "Transgender" geschreven dat het beste die hele binaire gender idee overboord moet en ieder individu moet doen waar ze zich het beste bij voelen.
Ik denk dat er dan weinig zal veranderen omdat de meeste mensen zich prima thuis voelen in de binaire man-vrouw verdeling.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:03:08 #144
92409 Twinky
Little star.
pi_74002036
Hmm... ik vond de film helemaal niet zo heel denderend. Denk dat het in amerika wel behoorlijk shockerend zal zijn maar ik vond het niet zo heel geweldig. Soms had ik wel een momentje van 'ja, zo is het, zo moet het voelen' (oa over wat een dubbelleven ze eigenlijk had, ze sprak over zichzelf van voor ze vrouw was in de derde persoon enzo) maar vooral mja.. niet zo denderend
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:16:59 #145
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74002490
Ik vond de jongen interessanter
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:21:32 #146
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_74002620
Ik vond het een beetje raar dat ze vlak voor haar operatie nog hormonen slikt, dan moet je daar toch tijdelijk mee stoppen?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_74002915
@ MuteZukini: Bedankt voor je advies. Het is voor mij een begin, ik moet nog veel meer lezen, maar ik zoek nog richting en weet niet goed waar te beginnen. Mijn doelen zijn volgens mij goed bereikbaar, dat wel.

Dat stukje van Hekma kwam ik per toeval tegen, ik heb een algemene interesse in seksualiteit, voornamelijk fetishes, daardoor kwam ik het tegen. Hij schrijft in dat boek ook vanuit zijn eigen (homoseksuele) perspectief en steekt zijn mening niet onder stoelen of banken. Dat geeft hij in de inleiding ook aan. Zijn vakgebied is ook veel meer seksualiteit met focus op gay & lesbian, niet genderissues.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:40:24 #148
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74003285
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:21 schreef Joanne35 het volgende:
Ik vond het een beetje raar dat ze vlak voor haar operatie nog hormonen slikt, dan moet je daar toch tijdelijk mee stoppen?
Ik vind het ook raar dat die therapeut haar zo chanteert.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:43:57 #149
236264 crew  capricia
pi_74003425
Vond het als 'leek' (ken alleen dit forum) wel een mooie film. Het gaf op een normale menselijke manier, ruimte voor mensen die anders zijn dan hoe de mainstream van de mensen zich manifesteert.
Zo vond ik bijv. de warmte van haar persoonlijkheid uiteindelijk belangrijker dan haar man/vrouw-zijn. Hoewel het natuurlijk ook met elkaar te maken heeft.
Ik vond de film wel okay!
Definitely not CIA
pi_74008904
Ik heb de film denk ik zo'n twee jaar terug gezien en wat ik nog weet, is dat ik het heel raar vond dat ze ergens langs de kant van de weg staand ging plassen. Dat kan ik écht niet begrijpen en snap ook niet waarom de makers ervoor gekozen hebben dat in de film te stoppen. In mijn ogen was die scène onnodig en irrelevant voor het verhaal. En daar komt bij, ik weet niet hoe het met de andere dames hier zit, maar ik pies nog liever over mijn pumps dan dat ik staand ga plassen.
pi_74010011
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:55 schreef Twinky het volgende:
maar het blijft toch ook een 'stoornis'? er is gewoon iets 'mis' in je hersenen waardoor je je vrouw voelt als je er als man uitziet... om het plat te zeggen. Of in ieder geval zullen de psychologen het zo zien...
Misschien een beetje laat maar ik wil hier toch nog even op reageren.

Ik denk niet dat er iets 'mis' is in mijn hersenen... Ik heb ooit en theorie gelezen (volgens mij was het een onderzoek van dr Swaab) dat in het begin van de zwangerschap, in de eerste paar weken, de geslachtsorganen van de foetus zich in mannelijke of vrouwelijke richting ontwikkelen. Pas veel later gaan de hersenen zich ontwikkelen, onder invloed van hormonen. Heeft de moeder in het latere stadium van de zwangerschap een laag testosterongehalte dan ontwikkelen de hersenen zich in de vrouwelijk richting, of omgekeerd. Zo kan er ondanks een fysieke gezonde ontwikkeling een kind geboren worden met bijvoorbeeld mannelijke genitaliën maar met vrouwelijke hersenen. Er is volgens mij dan ook niets mis met mijn hersenen, ze komen alleen niet overeen met de fysieke geslachtskenmerken.

Mijn hersenen bevatten mijn ikje en die is vrouwelijk. En ik hou echt heel erg van mijn vrouwelijke ikje, want mijn ikje maakt mij namelijk mij. Ik vind het niet storend dat mijn ikje vrouwelijk is, is vind dat juist fijn! Het voelt namelijk heel eigen, het voelt gewoon als ik. Wat mij stoort is dat mijn lichaam anders reageert en eruit ziet dan andere mensen met een vrouwelijk ikje. En daarom laat ik ook iets doen aan mijn lichaam i.p.v. aan mijn ikje. Ik denk ook niet dat geestelijk gezonde mensen zouden willen dat er iets aan hun persoonlijkheid wordt veranderd, toch? Dus evident lijkt mij dat er dan ook geen stoornis in de hersenen is. Mijn hersenen functioneren namelijk prima, ze hebben zich alleen in de tegenovergestelde richting van mijn lichaam ontwikkeld. In mijn ogen is het dan ook geen geestelijke stoornis, maar een lichamelijke stoornis. De ontwikkeling van je hersenen namelijk een lichamelijk ontwikkeling is.

Een beetje zoals er bijvoorbeeld vrouwen zijn die heel veel lichaamshaar hebben doordat ze te veel testosteron aanmaken in hun bijnieren. Alleen heeft die hormonale onbalans zich in mijn geval in een veel vroeger stadium voor gedaan waardoor mijn hersenen zich in een andere richting hebben ontwikkeld dan mijn geslachtsorganen. En die geslachtsorganen zijn in de puberteit testosteron gaan aanmaken. Met als gevolg dat mijn lichaam zich nog verder in de mannelijke richting heeft ontwikkeld, terwijl mijn hersenen zich vroeger in de vrouwelijke richting hebben ontwikkeld. Je kunt je dus wel voorstellen dat ik de effecten van de hormonen die ik nu neem ook weer als heel eigen ervaar, in tegenstelling tot de effecten die zich in mijn eerste puberteit hebben voor gedaan.

Misschien een beetje raar om te zeggen, maar ik zie bijvoorbeeld mijn gehate balletjes eigenlijk ook meer als ingedaalde eierstokken dan als testikels. Bij onderzoek in het AMC, ik wilde zaadcellen laten opslaan, bleek ook dat die balletjes van mij vocht produceren dat 0,0% zaadcellen bevat. Compleet onvruchtbaar dus, en zal ook nooit vruchtbaar worden. Ik vond dat toen verschrikkelijk om te horen want het betekend dat ik dus nooit eigen kinderen zal kunnen krijgen. Maar achteraf vind ik het eigenlijk alleen maar een enorme bevestiging op het verhaal hierboven. Eierstokken horen geen zaadcellen te produceren, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ilse2602 op 24-10-2009 11:25:18 ]
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:22:15 #152
92409 Twinky
Little star.
pi_74010250
wauw, goede omschrijving Ilse. Dat klinkt inderdaad veel logischer en passender dan dat er iets mis is in je hersenen. En van daaruit ook logisch dat je dan je lichaam verandert om meer bij je ikje te horen
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:35:09 #153
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_74010543
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:40 schreef wonderer het volgende:Ik vind het ook raar dat die therapeut haar zo chanteert.
Ja, dat irriteerde mij inderdaad ook enorm toen ik die film voor het eerst zag. Ze heeft netjes laten zien dat ze de real life test aan kan, maar blijkbaar moet je als transseksueel een 100% probleemloos leven hebben om in aanmerking te komen voor die operatie. Alsof andere mensen ook geen problemen hebben in hun leven. maar goed, het is natuurlijk functioneel voor het verhaal

En net als Ilse vond ik dat staand plassen ook wel raar ja, ik geloof dat ik als klein kind nog wel eens staand heb staan plassen, maar al vanaf mijn vroege pubertijd ben ik daar vanaf gestapt en plas ik alleen nog maar zittend. Urinoirs vermijd ik als de pest.

Voor de duidelijkheid, ik vond het trouwens best nog wel een aardige film hoor, ondanks de trans-cliches, zoals het openen met een scene waarin je ziet hoe ze zich opmaakt en haar stem oefent zodat de kijker meteen doorkrijgt dat transseksuelen maar 'mannen zijn die voor vrouw spelen'. En dat gewankel op haar hakken slaat ook nergens op, een transseksueel aan het eind van de real life test kan echt wel op hakken lopen hoor. Maar als het er allemaal te realistisch uit zou zien zou de kijker natuurlijk moeite hebben om het personage als een transseksueel te zien

Er zaten ook wel mooie dingen in, zoals haar opmerking tegenover die psychiater dat het vreemd is dat een mentale stoornis te verhelpen is met hormonen en operaties
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_74010687
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:35 schreef Joanne35 het volgende:
Er zaten ook wel mooie dingen in, zoals haar opmerking tegenover die psychiater dat het vreemd is dat een mentale stoornis te verhelpen is met hormonen en operaties
Nou een beetje dat dus...
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:43:55 #155
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_74010719
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:09 schreef Ilse2602 het volgende:
Bij onderzoek in het AMC, ik wilde zaadcellen laten opslaan, bleek ook dat die balletjes van mij vocht produceren dat 0,0% zaadcellen bevat. Compleet onvruchtbaar dus, en zal ook nooit vruchtbaar worden. Ik vond dat toen verschrikkelijk om te horen want het betekend dat ik dus nooit eigen kinderen zal kunnen krijgen. Maar achteraf vind ik het eigenlijk alleen maar een enorme bevestiging op het verhaal hierboven. Eierstokken horen geen zaadcellen te produceren, toch?
Dat is wel opvallend ja, ben je misschien interseksueel?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_74011231
Die vraag is me laatst in Thailand ook al een keer gesteld. Ik weet he eigenlijk niet, bestaat er interseksualiteit waarbij er aan de buitenkant niets te zien is? En hoe kom je er dan achter of het daadwerkelijk zo is?
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:27:21 #157
92409 Twinky
Little star.
pi_74011640
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:35 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, ik vond het trouwens best nog wel een aardige film hoor, ondanks de trans-cliches, zoals het openen met een scene waarin je ziet hoe ze zich opmaakt en haar stem oefent zodat de kijker meteen doorkrijgt dat transseksuelen maar 'mannen zijn die voor vrouw spelen'. En dat gewankel op haar hakken slaat ook nergens op, een transseksueel aan het eind van de real life test kan echt wel op hakken lopen hoor. Maar als het er allemaal te realistisch uit zou zien zou de kijker natuurlijk moeite hebben om het personage als een transseksueel te zien
Dat 'mannen zijn die voor vrouw spelen' wordt wel de hele tijd aangestipt en weer afgezwakt, bijv. met dat clubje transen, dat ze het heeft over nep-vrouwen enzo.

Dat staand plassen zat er wel heel erg aan te komen de hele film al. Was duidelijk dat dat de manier was waarop Toby erachter zou komen.
En als je vrouw bent móet je ook gewoon kunnen om een dag niet te plassen omdat er slangen zijn
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:28:12 #158
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_74011652
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:07 schreef Ilse2602 het volgende:
Die vraag is me laatst in Thailand ook al een keer gesteld. Ik weet he eigenlijk niet, bestaat er interseksualiteit waarbij er aan de buitenkant niets te zien is? En hoe kom je er dan achter of het daadwerkelijk zo is?
volgens mij is er wel een vorm van interseksualiteit die onvruchtbaarheid bij 'mannen' veroorzaakt, weet niet of dat bij alle onvruchtbare 'mannen' wordt uitgezocht. Het valt alleen niet op als interseksualiteit omdat er verder niks valt te zien van de buitenkant
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_74011714
Hmmm... ik word nou eigenlijk wel erg nieuwsgierig. Wat voor vorm van interseksualiteit hebben we het dan over? En hoe kom je achter zoiets? Misschien moet ik er de volgende keer bij het VUmc maar eens naar vragen ofzo.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ilse2602 op 24-10-2009 12:39:50 ]
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:41:06 #160
107792 Hexley
the Platypus
pi_74011908
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:07 schreef Ilse2602 het volgende:
Die vraag is me laatst in Thailand ook al een keer gesteld. Ik weet he eigenlijk niet, bestaat er interseksualiteit waarbij er aan de buitenkant niets te zien is? En hoe kom je er dan achter of het daadwerkelijk zo is?
Tuurlijk,...

1. Heel hard geloven dat je inter bent.
2. Toch wel vage dingen als het bewijs gebruiken.
3. Hormonen slikken maar de effecten, das omdat je inter bent...
4. Een enorme hekel aan transseksuelen hebben en het flink laten merken.
5. Een topic in "Sex" op fok openen...
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:42:41 #161
107792 Hexley
the Platypus
pi_74011944
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:32 schreef Ilse2602 het volgende:
Hmmm... ik word nou eigenlijk wel erg nieuwsgierig. Wat voor vorm van interseksualiteit hebben we het dan over? En hoe kom je achter zoiets? Misschien moet ik er de volgende keer bij het VUmc maar eens naar vragen ofzo.
Chromosomen checken ze standaard toch of niet?
pi_74011952
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:41 schreef Hexley het volgende:
Tuurlijk,...

1. Heel hard geloven dat je inter bent.
2. Toch wel vage dingen als het bewijs gebruiken.
3. Hormonen slikken maar de effecten, das omdat je inter bent...
4. Een enorme hekel aan transseksuelen hebben en het flink laten merken.
5. Een topic in "Sex" op fok openen...
Uh... Wat moet ik hier nou mee?
pi_74012054
Waarbij checken ze chromosomen standaard? Bij het bloedonderzoek door de endocrinoloog? Ik heb daar niets over gehoord. Ik moest wel negen buisjes bloed afstaan voor onder andere te controleren of ik geen HIV heb, hoe mijn leverfunctie is en wat mijn hormoonbalans is. Of daar een DNA onderzoek bij zit weet ik niet, ik heb ze er in ieder geval niet over gehoord.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:51:17 #164
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_74012176
ik denk niet dat het zin heeft om te testen aangezien je jezelf sowieso onvruchtbaar aan het maken bent als je al vruchtbaar zou zijn geweest, van de andere kant kan het handig zijn omdat er verschillende oorzaken kunnen zijn, niet per sé een intersekse aandoening. Dus bespreek het gewoon even als je bij de VU bent of het nodig is te achterhalen wat daar de oorzaak van is zodat je de nare oorzaken kunt uitsluiten zeg maar. Laat je in elk geval informeren door een specialist, wordt je wijzer van dan gissen en internet doorzoeken vermoed ik zo

Interseksualiteit is daarnaast geen verklaring voor transseksualiteit, anders zou de prevalentie wel een stuk groter zijn.

ow en chromosomen worden niet gecheckt door het genderteam, tenminste niet voor zover ik weet.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_74012293
Hmmm... naja ik kaart het de volgende keer bij dr De Ronde gewoon eens aan. Het is inderdaad misschien wel handig om te weten waarom ik al steriel was voordat ik überhaupt aan hormoonsuppletietherapie begon. Zoiets moet toch een oorzaak hebben lijkt me.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:00:57 #166
107792 Hexley
the Platypus
pi_74012382
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:42 schreef Ilse2602 het volgende:
Uh... Wat moet ik hier nou mee?
Dat lijstje... tja,... Vergeet maar weer...
Al zullen sommigen het wel snappen, denk ik...
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:47 schreef Ilse2602 het volgende:
Waarbij checken ze chromosomen standaard? Bij het bloedonderzoek door de endocrinoloog? Ik heb daar niets over gehoord. Ik moest wel negen buisjes bloed afstaan voor onder andere te controleren of ik geen HIV heb, hoe mijn leverfunctie is en wat mijn hormoonbalans is. Of daar een DNA onderzoek bij zit weet ik niet, ik heb ze er in ieder geval niet over gehoord.
Ja, XXY kan bv. de reden van onvruchtbaarheid wezen...
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:16:54 #167
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_74012748
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:07 schreef Ilse2602 het volgende:
Ik weet he eigenlijk niet, bestaat er interseksualiteit waarbij er aan de buitenkant niets te zien is?
Ja, dat heet transseksualiteit
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_74012759
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:00 schreef Hexley het volgende:
Dat lijstje... tja,... Vergeet maar weer...
Al zullen sommigen het wel snappen, denk ik...
Misschien kun je mij helpen het te begrijpen?
quote:
Ja, XXY kan bv. de reden van onvruchtbaarheid wezen...
Hmmm... naja ik ga binnenkort wel bij mijn endocrinoloog ter rade.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:18:03 #169
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_74012770
*lijstje herkent* (Maar misschien ook wel als enige)

En sorry dat ik me niet officiëel heb afgemeld Het is me helemaal ontschoten.
pi_74012812
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:16 schreef Joanne35 het volgende:
Ja, dat heet transseksualiteit
Haha... mja voor zover ik weet ben ik ook gewoon transseksueel. Het zijn anderen die mijn onvruchtbaarheid op iets anders willen toeschrijven. En daar heb ik zelf eigenlijk nooit bij stilgestaan, maar het maakt me wel nieuwsgierig...
pi_74012832
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:18 schreef NoktetMort het volgende:
*lijstje herkent* (Maar misschien ook wel als enige)
Vertel!
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:25:01 #172
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_74012945
gaat om een topic dat door iemand hier op fok over d'rzelf is geplaats...heel zielig(vrij voor interpretatie) verhaal, zal je de link ff pm'n is wat beleefder...'t topic slaat dus niet op jou, maar op hoe het kan gaan als anderen (leken) je interseksueel verkaren en je er zelf in gaat geloven.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_74012985
Thnx!...
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:57:17 #174
107792 Hexley
the Platypus
pi_74013777
Maar het internet is niet zo heel groot hoor en fok is niet d'r enige plaats geweest....
Heb dus nog heel veel meer voorbij zien komen....

Uiteindelijk heb ik het idee dat ze gewoon een reden zoekt en het liefst een "normale" reden...
Maar ze vergeet wel dat een "InterTrans" ook gewoon onder "genderidentiteitsstoornissen" valt,
en die zijn dus officieel "mentaal net zo ziek",..
pi_74013792
Hmmm... vreemd verhaal is dat zeg. In ieder geval beweer ik niet dat ik interseksueel ben. Dus een overeenkomst met mij is denk ik ver te zoeken.
pi_74013865
Overigens is dit het artikel dat ik ooit gelezen heb.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:43:08 #177
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_74014806
Hmm, ik heb dat topic ook gelezen, maar een 'dichtgegroeide vagina', dat heeft toch elke man? Dat heet de Perineal Raphe, dat lijntje dat vanaf je anus via je scrotum over je penis loopt en wel wat op een litteken lijkt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:42:59 #178
107792 Hexley
the Platypus
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:44:33 #179
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74027051
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 09:55 schreef Ilse2602 het volgende:
Ik heb de film denk ik zo'n twee jaar terug gezien en wat ik nog weet, is dat ik het heel raar vond dat ze ergens langs de kant van de weg staand ging plassen. Dat kan ik écht niet begrijpen en snap ook niet waarom de makers ervoor gekozen hebben dat in de film te stoppen. In mijn ogen was die scène onnodig en irrelevant voor het verhaal. En daar komt bij, ik weet niet hoe het met de andere dames hier zit, maar ik pies nog liever over mijn pumps dan dat ik staand ga plassen.
Dat was een plot device. Gewoon broddelwerk van de schrijver(s)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:49:04 #180
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74027202
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:18 schreef NoktetMort het volgende:
*lijstje herkent* (Maar misschien ook wel als enige)

En sorry dat ik me niet officiëel heb afgemeld Het is me helemaal ontschoten.
Ik ook. Beetje flauw eigen. Echt een wijvenstreek
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:51:10 #181
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74027275
Dus! Ik heb vandaag Mick von Trotzenburg (sp?) gezien en gesproken en alles Was wel tof bij de mannengroep, jammer dat ik niet elke maand kan Gewoon keitof om vijftien "lotgenoten" te spreken
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_74032128
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:42 schreef Hexley het volgende:
@ TweetDeck zag ik net ditte voorbij komen:

[ [url=http://tweakers.net/ext/f/1z8B3G9zf0givPPYZosgTepb/full.png]afbeelding
][/url]
Als er iemand is die een scan kan maken, hou ik me aanbevolen.
pi_74037838
Ik heb mij bewust niet voor de ' meeting' opgegeven omdat ik het idee heb dat ik qua leeftijd (47 jaar) nogal een vreemde eend in de bijt ben. Eigenlijk vind ik dat wel jammer, want zo van een afstandje lijken jullie mij eigenlijk allemaal wel sympa.
pi_74039284
Dan kom je toch gewoon gezellig naar de volgende meet?
pi_74043158
Lijkt mij een goed idee :-)
pi_74049348
Ik ben er dan ook. Ik moet gewoon stoppen met zo bang zijn voor een simpele meeting!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_74060252
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:51 schreef wonderer het volgende:
Dus! Ik heb vandaag Mick von Trotzenburg (sp?) gezien en gesproken en alles Was wel tof bij de mannengroep, jammer dat ik niet elke maand kan Gewoon keitof om vijftien "lotgenoten" te spreken
dat heb ik dan gemist dat krijg je als je te lang in bed ligt.
lotgenoten ontmoeten blijft altijd een gezellige aangelegenheid.
  maandag 26 oktober 2009 @ 23:14:29 #188
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_74096443
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 00:53 schreef Ilse2602 het volgende:Als er iemand is die een scan kan maken, hou ik me aanbevolen.
Het was niet zo'n heel lang artikel, dus ik heb het hier even overgetikt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_74100562
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:14 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Het was niet zo'n heel lang artikel, dus ik heb het hier even overgetikt.
Tnx!
Interessant stukje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Brummetje_ op 27-10-2009 09:59:04 ]
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_74101533
Ik heb het gister al gelezen, next ploft hier op de mat.

Heel erg informatief vond ik het niet, maar ja het is natuurlijk een opiniestuk. Kan me ook voorstellen dat het als psychiatrische ziekte aanduiden van genderissues bij velen onbekend is. Opvallend dat de who homoseksualiteit nbog zo lang als ziekte heeft bestempeld, dat wist ik ook niet.

Rijst me wel een vraag: ik weet dat de DSM als bijbel in de psychiatrie geldt, maar hoeveel ketters kent dit medisch specialisme. Als ik te rade zou gaan bij een psychiater zou deze me volgens de de DSM moeten bestempelen als ziek en behoefte aan behandeling.

Nu ik dat zo zeg, vraag ik mij af of dat wel zo erg is. Genderdysforie behandelen door onderdrukking van het brein vindt ik ongewenst. Maar het geheel ontkennen dat het een ziekte is geeft ook problemen. Dat geeft weer mogelijkheden het onbehandeld te laten (of niet te vergoeden voor verzekeraars). Er moet dus wel een aanmerking komen dat het een lichamelijke afwijking is, die behandeling vereist.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:46:44 #191
107792 Hexley
the Platypus
pi_74102492
Ach das een Vreer stukje,...
Ik denk dat het uiteindelijk een tweede "Transgender Remembrance Day" project gaat worden.

De eerste reactie van AnnaB is aardig voorspelbaar, waarom zou je je er druk om maken?
Het bevestigt bij mij min of meer wel het beeld van de .nl trans, lekker passief wezen.
En als straks die hele STP2012 een succes is, kan het in Nederland natuurlijk toch goed fout gaan
als de verzekeraars de zorg niet meer vergoeden. Dan gaat men achteraf natuurlijk wel zeuren,
maar waarom niet wat verder kijken dan je neus lang is? Het is namelijk al een tijdje bezig,..

Naar wat ik weet is het in 2006 met een paar Spaanse LGTBQ groepen en wat ander grut begonnen,
die samen werkten onder de naam "Bloque Alternativo". In 2007 na wat Pride contacten kwam het internationale op gang, met oa. een kleine Portugese en Franse "Bloque Alternativo" tak. Volgens mij bestaat het hele "Bloque Alternativo" niet meer, maar hun punten zijn nu in Spanje niet echt alternatief te noemen het is nu gewoon een standaard hoofdpunt geworden en de Fransen tja...
Zie oa. "Franse transseksuelen geen psychiatrische gevallen meer".
Verder is de huidige STP2012 lijst toch aardig gegroeid en blijft het blijft groeien...

Of het doel in 2012 gehaald zal worden, ik weet het niet...
Al zou het best kunnen dat Spanje ook toegeeft, gewoon als "extratje". Ze zijn zelf de "zorgverzekeraar" en eigenaar van de ziekenhuizen, dus uiteindelijk maakt het voor hun weinig uit welk etiket ze er opplakken.

Maar gewoon zitten wachten en kijken wat er gebeurt is gewoon dom..,
Je hebt natuurlijk de kans dat men in Nederland straks achter de feiten aanloopt.
En dan...?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:52:13 #192
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_74107908
gezien dat het van vreer's hand is vind ik het nog behoorlijk bescheiden stukje eerlijk gezegd

Ik denk dat het met de behandeling en vergoeding in Nederland wel goed geregeld blijft mocht STP2012 succesvol uitpakken, of dat nou in 2012 of later is. Het kopje GID in de DSM wordt door onze eigen Cohen-Kettenis voorgezeten. En daarnaast bestond de behandeling in Nederland al voordat GID in DSM vermeld stond.
Afgezien daarvan zijn de mensen binnen TNN en aanverwante organisaties zich ook wel bewust dat behandeling en vergoeding gegarandeerd moeten blijven. Die zijn vast niet zo passief als de gemiddelde trans in Nederland, anders zouden ze ook echt niet actief zijn voor de belangen van al die trans'en
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:51:46 #193
107792 Hexley
the Platypus
pi_74116278
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:52 schreef MuteZukini het volgende:
En daarnaast bestond de behandeling in Nederland al voordat GID in DSM vermeld stond.
Of dat een garantie is,...
Dingen veranderen in de loop der tijd en ondertussen is het toch allemaal minder geworden,...
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:54:05 #194
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74136326
Eigenlijk moet het geclassificeerd worden als een aangeboren afwijking toch? Net als intersex of een hazenlip. Alleen zijn die bij de geboorte meestal wel duidelijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_74138890
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:54 schreef wonderer het volgende:
Eigenlijk moet het geclassificeerd worden als een aangeboren afwijking toch? Net als intersex of een hazenlip. Alleen zijn die bij de geboorte meestal wel duidelijk.
Dat is waar ik ook al op doelde. Als het bij de who en andere gezaghebbende instatnties wordt geschrapt als geestelijke aandoening. Dan moet wel worden bijgeschreven in de lijsten met lichamelijke of aangeboren afwijkingen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:50:02 #196
107792 Hexley
the Platypus
pi_74140058
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:57 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat is waar ik ook al op doelde. Als het bij de who en andere gezaghebbende instatnties wordt geschrapt als geestelijke aandoening. Dan moet wel worden bijgeschreven in de lijsten met lichamelijke of aangeboren afwijkingen.
Zie: Transman.nl (14-10-2009) & TGEU (17-09-2009)
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:31:59 #197
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_74447868
Goedemorgen!
Wat een rust hier de laatste paar dagen. Niet dat ik hier zelf de laatste paar dagen ben geweest, daar was immers te weinig tijd voor, maar het lijkt erop dat iedereen hard aan het werk is!

Over werk gesproken; helaas ben ik nog niet voorzien. Een baan in de ICT zou makkelijk moeten zijn maar ik heb eigenlijk altijd teveel ervaring of ben te duur. Toch, bij navraag bij UWV en mijn oude werkgever, vraag ik niet een belachelijk achterlijk bedrag voor de ervaring die ik heb en ben zelfs erg flexibel. Hoewel ik het probleem totaal niet in de hoek 'trans' heb gezocht, daar ligt het probleem mijns inziens ook niet, vraag ik mij toch wel af of er een verschil is tussen mannen en vrouwen in de ICT. En dan met name de snelheid waarmee je weer aan het werk bent en de vraagtekens die een toekomstig werkgever zet bij de technische kennis van een mevrouw ten opzichte van die van een man.

Ach het zal de economie wel zijn maar hoe ervaren jullie, en dan dus voornamelijk de dames hier, deze zaak?
Don't take everything for granted but question and educate...
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:27:00 #198
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_74451467
Ik heb geen idee, maar ik ga er achter komen. *IT-ster in wording meld zich*

Binnenkort ga ik via een reïntegratiebureau een traject doen voor een MCSA en een CCNA
Ik kan me voorstellen dat leeftijd, zoals bij veel banen eigenlijk, de grootste factor is om mensen niet aan te nemen.
En zeker in de IT zijn ze huiverig om "oudere" mensen aan te nemen. (Na je 40ste in de IT verder gaan is héél moeilijk.). Vandaar dat ik dit ook als een "tussenweg" zie.

Mij lijkt dit leuk voor de komende 10 tot 15 jaar, maar daarna weet ik dat het gaat kriebelen bij mij. Dat wil zeggen dat ik na deze opleidingen een deeltijd opleiding MER wil gaan doen.
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:52:43 #199
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74456835
Iik ben uit de kast tegenover mijn directe familie
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 6 november 2009 @ 16:00:31 #200
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_74457105
@wonderer: gefeliciteerd!!

Ik ben zelf ook weer eens uit de kast gekomen vandaag... op mijn werk! Ik had vrij omdat ik vandaag naar Korpos ben geweest voor een ontharingssessie, en heb voordat ik vertrok een coming out e-mail aan het hele bedrijf gestuurd. En nu zit m'n mailbox vol met positieve mailtjes, sommige zelfs heel ontroerend. En vanaf 1 december ga ik 'om' op m'n werk, de directeur heeft al laten weten dat helemaal ok te vinden

Overigens klopt het denk ik wel dat het op dit moment moeilijk is in de ICT. Een vriend van me is pas al ontslagen omdat z'n bedrijf failliet ging (daar schrok ik wel heel erg van, zoiets had ik nog nooit eerder meegemaakt) en bij ons op 't bedrijf worden nu ook al voor het 3e jaar op rij de salarissen bevroren.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_74461624
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:52 schreef wonderer het volgende:
Iik ben uit de kast tegenover mijn directe familie
Gefeliciteer wonderer! Is de boodschap goed ontvangen?

Coming out, daar zit ik nog wel mee. Lijkt me reuze moeilijk om dat uit te gaan leggen. Aan mijn ouders enzo. Hoe heb je dat aangepakt?
  vrijdag 6 november 2009 @ 19:27:40 #202
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74463438
Ik had het al eens uitgelegd op mijn blog, dus ik hoefde er alleen nog maar aan toe te voegen dat ik nu dus ook echt de transitie wil doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 6 november 2009 @ 19:50:22 #203
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_74464223
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:27 schreef NoktetMort het volgende:
Ik heb geen idee, maar ik ga er achter komen. *IT-ster in wording meld zich*
...
Mij lijkt dit leuk voor de komende 10 tot 15 jaar, maar daarna weet ik dat het gaat kriebelen bij mij. Dat wil zeggen dat ik na deze opleidingen een deeltijd opleiding MER wil gaan doen.
Ik heb inmiddels al de eerste twee certificeringen voor MCSA en de derde gaat snel volgen. Een tip: 70-291 moet je heel erg goed voor leren dat is de echte 'killer', zeker als je eerst 70-270 en 70-290 met gemak heb gehaald. De laatste, dus de elective, schijnt dan weer piece of cake te zijn.
Overigens ben ik het met je eens, de ICT is leuk maar ik hoop ook niet langer dan 5 a 6 jaar nog in de IT te zitten ik hoop tijdens dat werk toch een opleiding te gaan volgen (deeltijd) en eindelijk bezig te gaan in de psychologie. (bij een ICT bedrijf ofzo )
Wat is MER trouwens?

@Wonderer gefeliciteerd!
Don't take everything for granted but question and educate...
  zaterdag 7 november 2009 @ 14:23:13 #204
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_74481572
Aah, dankjewel voor de tip

MER = Management, Economie en Recht..... Beetje een allegaartje, maar wel drie dingen die ik wel enigszins leuk vind. Economie vind ik namelijk redelijk makkelijk, maar ook heel interessant, maar als je algemene economie wil doen kun je dit alleen op de universiteit vinden want op HBO-niveau heb je dit alleen als je leraar wil worden. (En dat is iets wat ik totaal niet kan.)
Recht is iets wat ik ook wel leuk vind, je krijgt alleen te veelzijdig verschillende soorten Recht, terwijl ik alleen hoofdzakelijk het Burgelijk Wetboek interessant vind, maar niet Strafrecht, gezondheidsrecht, etc. en als je Recht gaat doen op HBO-niveau krijg je te diverse soorten Rechten.


@ Wonderer, congrats
pi_74501548
@ Wonderer: Gefeliciteerd!!!
Coming out is voor mij één van de moeilijkste stappen geweest (ik denk zelfs dé moeilijkste) in mijn transitie. Maar toen het eenmaal achter de rug was, was ik zo opgelucht dat alle andere dingen zoals en femme (of en homme in jouw geval ) in het openbaar te verschijnen een te stuk gemakkelijker bleken te zijn (gevoelsmatig dan). Hoe waren de reacties?

@ TiGG: Zoals je weet heb ik ook een baan in de IT. Ik ben software tester en werk als detachee. Sinds mijn transitie heb ik promotie en daarbij ook een loonsverhoging gekregen. Weliswaar is die verhoging minder hoog dan het in betere economische tijden zou zijn geweest. Maar bij inventaris van de salari van collega's, bleken de dames toch gewoon hetzelfde te verdienen als de heren. Dus daarin vind ík geen verschil.
Wat ik vooral merk is dat ze bij mij op het werk juist erg blij zijn met dames op de IT afdeling. Het zorgt er in eerste instantie voor dat al die mannen zich een beetje gaan gedragen als er dames rondlopen en ten tweede werken/denken dames nou eenmaal een beetje anders dan de heren. Wat er weer voor zorgt dat bepaalde ingesleten patronen mogelijk vernieuwd kunnen worden, iets waar ze bij mij op het werk wel oren naar hebben. Bij mijn opdrachtgever zijn ze dus blij met iedere bekwame dame (dat bekt lekker ) die ze aan het werk kunnen zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ilse2602 op 08-11-2009 11:34:18 ]
pi_74503192
Overigens worden er bij mijn werkgever nog steeds mondjesmaat ervaren mensen aangenomen, en daar zitten zowel mannen als vrouwen tussen...

Trouwens, als er nog een Fok! kerstmeeting gaat komen, dan wil ik graag voorstellen om eens niet in een kroeg af te spreken. Met mijn gehoor betekent dat namelijk vaak dat ik alleen de mensen direct naast of tegenover me kan verstaan. De rest valt weg tegen het rumour of de muziek. En dat vind ik best jammer
  zondag 8 november 2009 @ 20:31:10 #207
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_74518607
Argh! Ik wil best werken, maar heb totaal geen ervaring, dat is best frustrerend, want dat is ook het enige wat ze vragen tegenwoordig. En naja, geef ze eens ongelijk als ze kunnen kiezen uit 30 man (zowel man als vrouw ).......
  maandag 9 november 2009 @ 02:59:15 #208
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74531031
Er verandert voor mij nog niks, nu... daarom is het misschien makkelijker. Ik ga me niet ineens anders gedragen of kleden omdat ik dat al jaaaaren op deze manier doe. Enige verschil is mijn packer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_74538306
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik ooit nog naar een meeting van dit topic ga komen... het voelde voor mij ook als een afsluiting van iets. Het gaf mij wel een lekker gevoel... "Ik ben er klaar mee"

Neemt niet weg dat ik altijd nog terug kan komen op dit besluit
pi_74585344
Natuurlijk kan dat...

Het valt me trouwens wel op dat veel post-op transseksuelen het na verloop van tijd wel welletjes vinden met posten op dit forum. Misschien ook niet zo vreemd eigenlijk, ik kan me voorstellen dat je na de operatie je graag wilt gaan focussen op andere dingen in het leven.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:11:58 #211
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74585428
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:08 schreef Ilse2602 het volgende:
Natuurlijk kan dat...

Het valt me trouwens wel op dat veel post-op transseksuelen het na verloop van tijd wel welletjes vinden met posten op dit forum. Misschien ook niet zo vreemd eigenlijk, ik kan me voorstellen dat je na de operatie je graag wilt gaan focussen op andere dingen in het leven.
Uiteindelijk wil je je leven als vrouw (of man) gaan leven en niet steeds herinnerd worden aan het feit dat je trans was, lijkt me. Net zoals je er nu niet aan herinnerd wil worden dat je lichaam niet klopt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_74586270
Mja inderdaad... gewoon lekker je leven leiden zonder al dat gedoe en pijnlijke momenten. Dat willen we hier denk ik allemaal wel.
pi_74604755
Mwah, voorlopig blijven jullie mij nog wel even zien in dit topic hoor

Ik heb er totaal geen moeite mee om het over mijn verleden te hebben en het is ook al lang niet meer zo "pijnlijk" (behalve dan dat ik nog af en toe wel eens man word genoemd als men mijn stem hoort... ), alleen het aanwezig zijn van meetings zie ik het nut niet meer zo van in...ik vond het erg gezellig en ben het wel met je (Ilse) eens hoor, eigenlijk moet de volgende meeting plaats vinden op een veel rustigere plek zodat je iedereen hoort...


...maar dat laat ik lekker aan jullie over
  woensdag 11 november 2009 @ 17:25:19 #214
92409 Twinky
Little star.
pi_74609871
volgende keer kan best in mijn gloednieuwe appartementje hoor
  donderdag 12 november 2009 @ 15:46:08 #215
206345 Magenta
Full of colour
pi_74637183
Weer terug van weggeweest; er zijn weer mooie vorderingen gemaakt lees ik al

Vind dit forum vooral nuttig/leuk om van iedereen hun 'vorderingen' te lezen en meningen te horen. Kan me voorstellen dat dat in de toekomst inderdaad minder zal worden.
~Fin
  donderdag 12 november 2009 @ 22:03:31 #216
92409 Twinky
Little star.
pi_74649830
wehehe :p elke keer als ik langs de janskerk fiets moet ik denken aan de lange motorchick
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:07:10 #217
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_74790022
* MuteZukini gaat even ongeneerd pluggen

want aanstaande zaterdag zal in Utrecht de Transgender Gedenkdag plaatsvinden, georganiseerd door TNN, van 13u tot 17u staat er een infostand op de Stadhuisbrug, vanaf 16u is er in de ACU (Voorstraat 71) voorafgaand aan de fakkeltocht een online interview met activisten uit Turkije/Servië/Peru, waarna om 19u daar vandaan de fakkeltocht richting Domplein zal gaan waar sprekers zijn en de balonnen met daaraan de namen van de slachtoffers van geweld tegen transgenders opgelaten worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is nog meer om in de ether te gooien, maar dat komt vrijdag pas,daarover donderdag meer

Hoop wel enkelen van jullie daar te zien, is geen feestje ofzo, maar wel een byzondere en waardige gebeurtenis
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:26:31 #218
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74790772
Tof. Ik kom niet maar wel interesant. Ik eis een verslag na afloop
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_74806174
does anyone know where i can find nina on hyves/myspace/facebook? would like to make friends with her, thanks!

ein junge namens nina part 1:


ein junge namens nina part 2:


De Dag dat ik besloot Nina te zijn part 1:


De Dag dat ik besloot Nina te zijn part 2:
harisu44444
pi_74808360
Edit: Laat maar zitten !

[ Bericht 92% gewijzigd door Meike26 op 18-11-2009 13:37:13 ]
  woensdag 18 november 2009 @ 13:17:47 #221
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_74813769
Denk dat deze chaser (wel duidelijk na een beetje speurwerk) beter niet gevoed kan worden, als z'n leeftijd van 49 (zoals op z'n youtube profiel staat, waar twee van die filmpjes vandaan komen) klopt is z'n interesse in minderjarigen ookal zijn die nu meerderjarig niet iets om hier aandacht aan te besteden, mijn mening.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_74814516
Heb m'n bericht gelijk aangepast... bedankt voor het wakkerschudden
pi_74866200
Ik heb vandaag gebeld voor een intakegesprek bij het VU. Dat balletje is nu aan het rollen, al heb ik begrepen dat ze je eerst een beetje laten wachten.
  donderdag 19 november 2009 @ 22:23:04 #224
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_74867647
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:50 schreef Fixers het volgende:
Ik heb vandaag gebeld voor een intakegesprek bij het VU. Dat balletje is nu aan het rollen, al heb ik begrepen dat ze je eerst een beetje laten wachten.
ja dat wachten hoort er wel bij, goed om je daar gewoon op in te stellen . Wat zijn je eigen verwachtingen eigenlijk van de behandeling bij het genderteam?


Even terugkomend op Transgender Gedenkdag, waar ik vandaag nog iets over zou melden, morgen, dus vrijdag, zal in 't Radioprogramma 'BNN Today' een item voorbijkomen over de Transgender Gedenkdag en ik mag mijn zoete stem inzetten om daar iets over te vertellen. Dus luister tussen 20u en 22u naar Radio1, da's mijn luistertip voor morgen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  donderdag 19 november 2009 @ 22:32:36 #225
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_74868117
Over de radio gesproken, ik zie zonet dat Jos Megens straks om 00:00 op Radio 1 is:

19-20 nov: Casa Luna met Jos Megens
Casa Luna Site

(Ook later online te beluisteren voor degenen die dit te laat lezen)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_74876783
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:23 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

ja dat wachten hoort er wel bij, goed om je daar gewoon op in te stellen . Wat zijn je eigen verwachtingen eigenlijk van de behandeling bij het genderteam?

Wat ik heb gehoord is dat wachten een filter om te zien of je wel echt wil enzo. Klinkt aannemelijk.

Wat ik verwacht: geen wonderen (helaas). Maar wel duidelijkheid, ik worstel nu al een paar jaar actief met dit issue. Heb ook wel uitvluchten gezocht, werk onder andere, om mijn energie aan andere dingen op te maken. Het belangrijkste wat ik wil is gewoon weten hoe het zit in mijn hoofd. Op de tweede plaats wat hulp met het fysieke, in meerdere opzichten.

Nu ben ik wel heel erg onzeker. Hoe gaat het verlopen. Hoe presenteer ik mijzelf daar op de gesprekken. Wat verwachten ze van mij. Hoe pak ik een coming out aan. En vooral een zekere angst dat ze me de deur wijzen met de mededeling dat ik "gewoon wat in de war" ben en me kan melden bij de ggz.
pi_74878256
Dat onzekere gevoel herken ik wel. Dat had ik ook toen ik me ging aanmelden en de dag waarop ik het intake had... niet dat ik je wil garanderen dat het bij jou ook zo gaat, maar die onzekerheid sloeg na het intake in 1 klap om naar zelfverzekerdheid. Een erg vreemde dag was dat voor mij...want o zo blij..maar nog geen 2 uur later weer in tranen omdat de relatie die ik had, werd verbroken (vriendschappelijk... we zijn toen nog wel 3 weken bij elkaar geweest).

Dat wachten kon ik zelf niet tegen. Ik heb eigenlijk constant de druk op de ketel gehouden en zelf contact gezocht... maar doordat ik al een ander hormoon (Thyrax) gebruik, hebben ze het zekere voor het onzekere genomen en mij eerst op een halfjaar androgeen gezet (wat uiteindelijk ook 7 maanden werd) voordat ik met Progynova mocht beginnen...alsnog vertraging dus...
pi_74905581
Zit nu die uitzending van casa luna te luisteren in de trein. Lang leve de podcasts! In het interview wel een stukje over mensen die niet "all-the-way" willen die ook behandeld worden bij het vu. Dat is wel hoopgevend.

Wel jammer dat de podcast alleen maar het interview bevat en niet ook de vragen van luisteraars.

[ Bericht 14% gewijzigd door Fixers op 21-11-2009 09:19:44 ]
pi_74922006
Wat heb ik me vrijdagavond weer "gelachen" (als in: ach gossie...het zal SBS weer eens niet zijn) en geërgerd tegelijk: nooit geweten dat die combi mogelijk was.

Het was natuurlijk weer Shownieuws (SBS) waar ik langszapte toen ik gelijk het woord ombouwen hoorde in combo met de naam Cher. Wat was het onderwerp? De dochter van Cher gaat voortaan door het leven als haar zoon en doet een boekje betreft zijn genderproblematiek open op de (inter)nationale televisie !. Dit betrof een voorproefje aan wat komen ging die uitzending

Maarja... SBS zal SBS niet zijn als ze het woord ombouwen gebruiken als term voor de transitie tussen man/vrouw en andersom... Patty genieter zelfs van ze zelf het ""grapje" maakt dat de dochter van Cher zelf in De Verbouwing XXXL zat... ha ha ha...

Wat hilarisch (ook een woord dat door SBS is gepatenteerd) was het toch...terwijl het item zelf op de Amerikaanse televisie volgens mij juist heel serieus en mooi werd gebracht heb ik het idee.

SBS... waarom kijk ik er uberhaubt nog naar
pi_74922091
Edit: Dubbelpost !
pi_74925696
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:47 schreef Meike26 het volgende:
SBS... waarom kijk ik er uberhaubt nog naar
(om)DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!!!11!!!11!ONE!!11EEN!!!!11!!11!EINS!!!!

sbs heeft nog minder journalistieke waarde dan pagina 3 van The Sun.
  zondag 22 november 2009 @ 23:09:43 #232
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_74926069
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:13 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat ik heb gehoord is dat wachten een filter om te zien of je wel echt wil enzo. Klinkt aannemelijk.

Wat ik verwacht: geen wonderen (helaas). Maar wel duidelijkheid, ik worstel nu al een paar jaar actief met dit issue. Heb ook wel uitvluchten gezocht, werk onder andere, om mijn energie aan andere dingen op te maken. Het belangrijkste wat ik wil is gewoon weten hoe het zit in mijn hoofd. Op de tweede plaats wat hulp met het fysieke, in meerdere opzichten.

Nu ben ik wel heel erg onzeker. Hoe gaat het verlopen. Hoe presenteer ik mijzelf daar op de gesprekken. Wat verwachten ze van mij. Hoe pak ik een coming out aan. En vooral een zekere angst dat ze me de deur wijzen met de mededeling dat ik "gewoon wat in de war" ben en me kan melden bij de ggz.
Als je niet zoals Meike bij de intake die duidelijkheid voelt, wat natuurlijk kan, dan zou ik niet verwachten dat je therapeut bij 't genderteam actief je gaat helpen met die duidelijkheid. Ze zijn er enkel voor diagnose stellen, en met maar 1 gesprek per maand zie je je therapeut daar relatief weinig. Je loopt namelijk wel de kans dat ze je na zo'n 6 gesprekken naar een psychotherapeut sturen bij je in de buurt als ze niet het voor hen niet duidelijk is of je wel op de juiste plek bent. Dan is het beter van te voren alvast actief die duidelijkheid op te zoeken met behulp van bijvoorbeeld een onafhankelijke gendertherapeut (waar je regelmatiger terecht kunt). Dat scheelt gedoe met de VU. En maakt trouwens ook je comingout makkelijker, anders blijft je omgeving ook met vragen of een onvolledig beeld zitten is mijn ervaring
Ze staan daar bij de VU inderdaad wel open voor mensen die geen volledige behandeling willen, maar zijn er niet actief op ingesteld is mijn idee, heb daar in elk geval geen positieve geluiden over gehoord voor zover. Dus gebruik die wachttijd die je hebt goed voor het nagaan van je mogelijkheden en laat duidelijkheid over jezelf niet nodeloos afhangen van 't VUmc, is mijn tip


@Meike26
Tsja...SBS6 ...zal er geen woord vuil aan maken, heb het gelukkig ook niet kunnen zien.

Zat m'n zoetgevooisde stemgeluid de ether in te gooien die avond, schijnt wel goed gegaan te zijn, heb het niet teruggeluisterd, maar wie wil is natuurlijk vrij daarin, kom na ongeveer 15 minuten in de uitzending

Transgender Gedenkdag gisteren in Utrecht was een mooie en integere gelegenheid, al was de toespraak van de Utrechtse wethouder van diversiteit wat matig. Al heb ik wel gehoord dat mensen geroerd waren door mijn toespraakje, tsja wat woorden allemaal niet teweeg kunnen brengen.
Er wordt nog een uitgebreid verslag gepubliceerd en een videomontage van de dag komt er aan dus zodra dat er is zal ik linkjes plaatsen
Was trouwens wel leuk om een bekend fok!-gezicht te zien , alleen jammer dat 't er niet meer waren
Al waren er toch aardig wat mensen daar, maar mogen er altijd meer zijn natuurlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door MuteZukini op 22-11-2009 23:35:01 ]
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_74926821
Kan het zijn dat je een typfoutje hebt gemaakt...? Ik hoor na 15 minuten eerst iets over vodafone en dan weer over voetbal ofzoiets ?
  zondag 22 november 2009 @ 23:32:45 #234
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_74926971
ow dat stom da's niet 't juiste linkje, terwijl ik 't wel van de site met info over vrijdag heb geplukt

foute link dus


edit: heb 't in die post gecorrigeerd, nu linkt ie naar de opname van vrijdag zoals 't hoort
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_74927086
Bedankt voor de info. Ik laat genderteam nu zelf ook even op een lag pitje staan. December is voor mij de drukste maand van het jaar op het werk. Met extra werkdagen en koopavonden. In januari ga ik er weer achteraan bij het vu. Ondertussen is het niet zo'n gek idee contact te leggen met een lokale gendertherapeut.

Maarre, waar vind ik die? Is er überhaupt een goede plaats op het internet met informatie? Ik weet niet goed hoe en waarop te googelen.
  zondag 22 november 2009 @ 23:42:29 #236
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_74927297
googelen op gendertherapeut werkt wel ja, een bekende is trouwens Tanja van Hengel, en ik heb afgelopen jaar Kyomi Meyer toevallig gesproken, ook een onafhankelijk gendertherapeut, maar er vast nog meer die zich dat vakgebied eigen hebben gemaakt. Het zijn er niet zoveel, dus kan goed dat je er wel voor moet reizen zeg maar.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_74928086
Goed item Sophie ! En je zachte stem kwam ook goed over Was je niet erg nerveus van het idee dat je "live" op de radio bent?
  maandag 23 november 2009 @ 00:24:12 #238
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_74928320
quote:
Maarre, waar vind ik die?
Je kan ook de VU bellen en vragen om een gendertherapeut bij jou in de buurt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 23 november 2009 @ 12:41:48 #239
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_74936306
quote:
Op maandag 23 november 2009 00:12 schreef Meike26 het volgende:
Goed item Sophie ! En je zachte stem kwam ook goed over Was je niet erg nerveus van het idee dat je "live" op de radio bent?
dankjewel
nou ja een beetje nerveus was ik wel, maar zodra ik daar in die comfortabele stoel schuin tegenover Luuk en WIllemijn zat met de microfoon voor m'n neus was dat wel weg. Heb inmiddels genoeg ervaring vergaard me daar goed op in te stellen, en als je leuke reacties krijgt is dat alleen maar goed voor m'n zelfvertrouwen voor volgende keertjes . En gelukkig stond er geen camera op me gericht en was het allemaal gewoon wel gezellig, voor ik op ging nog even met Yassmine el Ksaihi gekletst (die na mij er nog op zou komen), was wel leuk.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_74958722
T men mij verteld Wat me nu zo opvalt is de tegenstrijdigheid in wat men nu zegt over het wel of niet all the way gaan. In dat interview zegt de coordinator van het genderteam zelf dat ze ook mensen in behandeling hebben die om diverse redenen voor een tussenvorm hebben gekozen. Van iemand die in behandeling is bij het vu hoor ik dat ze ook wel meer openstaan dna vroeger voor tussenvormen tussen beide genders.

Terwijl ik hier weer hoor vertellen dat men bij het vu nog vrij zwart-wit is. En van een psychologiestudent die een grote interesse heeft in genderstudies kreeg ik de waarschuwing me niet in het hokje transgender te laten proppen als ik mij daar niet geheel in voel passen.
  dinsdag 24 november 2009 @ 18:11:13 #241
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_74968938
Voor zover ik begrepen heb behandelen ze transgenders wel bij de VU, maar zijn ze daar (nog) veel voorzichtiger mee dan met transseksuelen. Zoals Jos Megens in het interview al opmerkte lijkt de VU van mening te zijn dat veel transgenders later alsnog kiezen voor een SRS en dus eigenlijk transseksuelen zijn die er nog niet helemaal uit zijn. Op de VU info avond een tijdje geleden werd ook al zoiets gezegd. Vanuit dat standpunt bekeken kan ik me er wel iets bij voorstellen dat ze daarom voorzichtiger zijn bij transgenders, want de VU lijkt toch vooral een voorkeur te hebben voor mensen die het al helemaal zeker weten.

Dus ik zou wat die psychologiestudent zegt eerder willen omdraaien, pas op dat je je niet door de VU in het hokje transseksueel laat drukken als je dat niet bent.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 24 november 2009 @ 18:18:33 #242
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74969079
Best wel heftig gesprek gehad met Brad gister...

Als er iemand is die andere mannen in mijn situatie kent... please We zijn echt op zoek naar mannen die er ervaring mee hebben. Vrouwen gaan er toch anders mee om.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 24 november 2009 @ 19:03:20 #243
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_74969868
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 18:18 schreef wonderer het volgende:
Best wel heftig gesprek gehad met Brad gister...

Als er iemand is die andere mannen in mijn situatie kent... please We zijn echt op zoek naar mannen die er ervaring mee hebben. Vrouwen gaan er toch anders mee om.
zit je al bij de VM yahoo mailinggroup?
Denk dat je daar meer kans op nuttige respons hebt
Ik weet wel dat ze er zijn, maar ken ze persoonlijk niet, tenminste er springt niet zo snel een naam in me op waarvan ik zeker weet dat er genoeg overeenkomsten zouden zijn met jou en Brad's situatie.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_74971945
quote:
[b]Op dinsdag 24 november 2009 18:11 schreef Joanne35 het volgende:[/b

Dus ik zou wat die psychologiestudent zegt eerder willen omdraaien, pas op dat je je niet door de VU in het hokje transseksueel laat drukken als je dat niet bent.
oeps... Dat is exact wat die student ook zei. Ik heb in mijn post transgender en transsexueel omgedraaid. Verwarrend....
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:51:34 #245
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74973622
Ik doe niet zoveel met Nederlandse groepen Maar ik heb me aangemeld, wie weet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 25 november 2009 @ 16:05:32 #246
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_74991848
Succes, hopelijk levert 't wat op anders gewoon bij de engelstalige links op transman.nl kijken.

Nog even terugkomende op Transgender Gedenkdag, er staat op de website van TNN een verslag van de dag en op youtube staan een videocompilatie van de dag en alle drie de speeches staan erop, ook die van mij .
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  woensdag 25 november 2009 @ 18:20:15 #247
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_74995841
Nice
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75045380
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:05 schreef MuteZukini het volgende:<knip>
Goed gedaan hoor.
  donderdag 3 december 2009 @ 01:16:33 #249
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_75235118
Heej die hallo!
Ik wilde even het goede nieuws mededelen hier dat ik vanaf volgende week een nieuwe baan heb! Ik heb maar gewoon openlijk verteld hoe de vork in de steel zat en dat was duidelijk geen probleem. Maar er is nog meer! Vorige week heb ik een leuke jongen leren kennen en hoewel we allebei niet bepaald opzoek waren naar een relatie, en dat nog steeds niet zijn, vinden we het toch allebei prettig om bij elkaar te zijn voor een knuffel en een goed gesprek. Precies de warmte die ik nodig heb om af en toe even aan de dagelijkse beslommeringen te ontkomen en een heerlijk gevoel om eens in de armen te liggen van iemand die mij accepteert zoals ik ben en niet voor wat er nu nog op mijn paspoort staat!

Ik geniet dus maar gewoon met volle teugen zolang als dit heerlijke gevoel voortduurt. En dat is hopelijk nog en heeeeeele lange tijd! (Overigens geen excuus voor het weinige posten vanuit mijn kant hier op het forum )
Don't take everything for granted but question and educate...
  donderdag 3 december 2009 @ 01:29:00 #250
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75235223
Yay TiGG
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75269099
Vandaag (3 december) weer een artikeltje over het VU genderteam in de nrcnext. Ditmaal over het op vroege leeftijd herkennen, erkennen en behandelen van genderdysforie. Als er behoefte aan is zet ik het van het weekeinde wel even in dit topic.

Kan ik gelijk zien of ik geschikt ben als tiepmiep
pi_75295542
TIGG gefeliciteerd met beide zaken
pi_75332376
Wat leuk TiGG... Tof dat je iemand hebt om af en toe eens lekker tegenaan te kruipen. En ook erg tof dat je een baan hebt weten te vinden! Gefeliciteerd meid!
pi_75332588
Ik heb even een paar vraagjes aan zij die hormonen nemen.

Hebben/hadden jullie ook last van emotionele buien? Het ene moment is alles goed, het volgende moment ben je huilerig en dan in eens weer ontzettend kattig? Het lijkt wel alsof ik sinds ik aan de hormonen ben 'ongesteld' ben. Komt iemand bekend voor?

En hoe lang hebben die buien aangehouden sinds je hormonen bent gaan nemen? Het lijkt bij mij inmiddels iets stabieler te zijn geworden maar soms kan ik nog wel een beetje schrikken van hoe kattig ik in eens kan worden. Soms kan ik echt een beetje een trut zijn...

En schommelt/schommelde jullie gewicht ook zo vreemd? Het ene moment ben ik aangekomen, twee dagen later ben ik weer afgevallen om vervolgens de week daarop weer schijnbaar te zijn aangekomen. Ik zie namelijk best veranderingen aan mijn lichaam maar ik snap het niet helemaal waar dat 'afvallen' vandaan komt. Iemand anders die dat ook zo ervaart of heeft ervaren?
pi_75332784
De invloed van hormonen is heel persoonlijk, dus lastig om een vergelijk te trekken.

Zowel sommige anti-androgenen als oestrogeen kunnen je emotioneel een behoorlijke duw geven. Er zijn weken geweest dat ik een aantal keren per dag snikkend achter mijn bureau zat (ik werk thuis ). Aan de ene kant eigenlijk wel prettig (het lucht op), maar wat lastig als je het druk hebt. Want de concentratie op die dagen is ook naadje.

Soms heb ik weer van die weken, hoewel de scherpe randjes daar wel een beetje vanaf zijn. Het zal ook een beetje van jouw eigen situatie afhangen. Als alles perfect is, zal er minder trigger zijn om te huilen. In het algemeen -ervaar ik- worden jouw latente gevoelens 100x vergroot. Ik denk dat ik wel altijd emotioneler zal blijven (is niet zo moeilijk, want ik was een ijskast).

Gewichtsschommelingen heb ik niet (hoe zit het met de chocola consumptie ? ), maar ik wordt wel weer zwaarder nadat ik fors afgevallen was. Dat heeft denk ik meer te maken dat ik na het beginnen met anti-androgenen gestopt ben met sporten, omdat ik vooral in het begin erg moe kon zijn. Ook daarvan zijn de scherpe randjes verdwenen (dus tijd om weer te beginnen met sporten )
  zondag 6 december 2009 @ 17:32:35 #256
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75342038
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:12 schreef Ilse2602 het volgende:
Hebben/hadden jullie ook last van emotionele buien? Het ene moment is alles goed, het volgende moment ben je huilerig en dan in eens weer ontzettend kattig? Het lijkt wel alsof ik sinds ik aan de hormonen ben 'ongesteld' ben. Komt iemand bekend voor?
Ja, je wilde vrouw zijn, toch? Dat hoort erbij
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75343704
Haha...

Maar ik klaag ook niet, ik vroeg me alleen af hoe anderen het ervaren.

Zoals Onderweg al schreef, het is niet altijd even handig om emotioneel te zijn. Op kantoor gaan zitten huilen is niet heel erg handig zeg maar. Maar dat is me inmiddels al wel een paar keer bijna gebeurd. Dus ik vroeg me af hoe andere daarmee omgaan.
pi_75343959
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:24 schreef Onderweg het volgende:
Gewichtsschommelingen heb ik niet (hoe zit het met de chocola consumptie ? ), maar ik wordt wel weer zwaarder nadat ik fors afgevallen was. Dat heeft denk ik meer te maken dat ik na het beginnen met anti-androgenen gestopt ben met sporten, omdat ik vooral in het begin erg moe kon zijn. Ook daarvan zijn de scherpe randjes verdwenen (dus tijd om weer te beginnen met sporten )
Moeheid heb ik eigenlijk bijna niet gehad. Of misschien heb ik dat niet doorgehad omdat ik van het herstellen na de operatie ook best moe kon zijn. Maar uhm mja... de chocolade consumptie is wel een beetje hoog momenteel Maar wat wil je... het is december. Maar dan zou ik dus verwachten dat daardoor ik gewoon aankom. En niet zo in eens weer twee kilo afvallen.
  zondag 6 december 2009 @ 18:43:30 #259
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75344044
Het kan zijn dat je vocht vasthoudt (wat geloof ik een bijwerking is van oestrogeen), waardoor je gewichtsschommelingen krijgt. Zomaar een kilo (of meer) afvallen zal nauwelijks vet zijn, ik neem niet aan dat je op een dag 9000 calorieen verbrandt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75344122
Ohja... dat klinkt ook best wel heel logisch. Ik heb nog wel eens een afdruk in mijn been staan van mijn legging aan het einde van de dag. Maar soms ook niet.
  zondag 6 december 2009 @ 18:47:27 #261
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75344139
Ook weer opgelost
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75344319
Ja idd... thanks Zo leer ik nog eens wat.
  zondag 6 december 2009 @ 20:19:10 #263
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_75347077
quote:
Hebben/hadden jullie ook last van emotionele buien? Het ene moment is alles goed, het volgende moment ben je huilerig en dan in eens weer ontzettend kattig? Het lijkt wel alsof ik sinds ik aan de hormonen ben 'ongesteld' ben. Komt iemand bekend voor?
Ik heb twee zusjes, dus ja, dat komt me heel bekend voor

Wat betreft die gewichtsschommelingen, kan het ook niet zijn dat je gewoon heel veel met je lichaam bezig bent nu waardoor het gewoon meer opvalt? Want een beetje gewichtsschommeling van dag tot dag is volgens mij vrij normaal.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 7 december 2009 @ 17:03:50 #264
206345 Magenta
Full of colour
pi_75377822
@Ilse

Ik ben -ongeveer- gelijk gestart met jou en qua gewicht schommelt het inderdaad wel behoorlijk. Ben nu alweer 7 kilo lichter dan bij de start maar dat is meer omdat ik zelf vond dat ik te zwaar was en nog meer op ben gaan letten met eten en meer ben gaan sporten.

Qua emotionele buien; tja daar had ik altijd al last van. Kan soms om de meest stomme dingen zitten janken, die drempel is heel laag, geen idee waarom, ach ja

Merk overigens tijdens het fietsen over de slechte bestrating in dit dorp (gaten en kuilen) al wat de hormonen met mn bovenlichaam gedaan hebben als je begrijpt wat ik bedoel even wennen maar wel heel fijn
~Fin
  maandag 7 december 2009 @ 18:33:31 #265
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75380980
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:03 schreef Magenta het volgende:
even wennen maar wel heel fijn
Ja, nu nog wel

Whehehe

Gaat dat over het algemeen snel, die groei?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75382628
@ Joanne: Ik was altijd al heel erg bezig met mijn lichaam. Probeerde vooral geen spierontwikkeling te krijgen maar wel mooi op gewicht te blijven.
In Thailand ben ik ruim vijf kilo afgevallen! Niet zo gek natuurlijk, als je bedenkt dat het er 38 graden was met een luchtvochtigheid van ruim 80%. En dan mag je sowieso de eerste week alleen maar vloeibaar en zacht voedsel. Naja dat is dus best goed voor de lijn, een vloeibaarvoedseldieet in 's werelds grootste outdoor sauna.
Sinds ik terug ben en hormonen ben gaan nemen, kom ik gestaag wel steeds ietsje aan. Ten minste, als je het over het geheel genomen bekijkt. Want het schommelt nu dus echt flink en dat had ik eerder toch echt niet.

@ Magenta: Hoe lang neem jij nu al hormonen dan? Ik nu bijna 3 maanden. Dat je 'huil-drempel' er laag van wordt heb ik inderdaad in de gaten. Maar soms kan ik ook zo in eens heel erg kattig zijn, heb jij dat ook? Ik schrik er soms gewoon van. Dan kan ik in eens zo ontzettend bitchy uit de hoek komen. Maar ja, ik ben toch ook op zo'n zelfde dag gewoon weer lekker vrolijk. En dan ook echt vrolijk! Niet vrolijk omdat ik vrolijk wil zijn zeg maar...
Ik merk idd ook dat er best één en ander gebeurt in het bovenlijf. In het begin jeukte het ontzettend en deed het echt gewoon pijn! Later werd het gewoon gevoelig en dat is het nu nog steeds. Ze hebben een tijdje een redelijke groeispurt gehad maar inmiddels gaat het wel ietsje langzamer. Heb even een tijdje het idee gehad dat het stilstond maar inmiddels ben ik er achter dat dat toch neit zo is... Het gaat gewoon langzamer dan in het begin.
Trouwens merk ik ook wel één en ander aan het onderlijf hoor! Mijn broek zit tegenwoodig echt strak rond mijn heupen/dijen. En dat zat hij eerst niet.
  maandag 7 december 2009 @ 23:04:16 #267
206345 Magenta
Full of colour
pi_75393727
@wonderer; het valt me qua snelheid de laatste tijd niks tegen, nee , mijn respect voor vrouwen met een grote cupmaat wordt ook steeds groter

@Ilse; nu zo'n 2,5 maand aan de hormonen. Dat kattige valt volgens mij wel mee, maar ja misschien zou je dat de mensen om me heen moeten vragen :p
Wat betreft lichamelijke veranderingen; ja rond de heupen is er inderdaad ook wel een verschil te merken. Bovenin bij vlagen inderdaad pijnlijk en zeer gevoelig.

Mijn familie vraagt me steeds of ik geen negatieve bijwerkingen heb van de hormonen, maar dat vind ik dus voorlopig heel erg meevallen. Vooral positieve dus
~Fin
  maandag 7 december 2009 @ 23:37:15 #268
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75394833
Pijnlijk en gevoelig had ik vroeger ook. Volgens mij is dat normaal
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 8 december 2009 @ 18:34:13 #269
206345 Magenta
Full of colour
pi_75417414
Kwam deze campagne tegen, zitten wel een aantal interessante punten tussen.
http://www.pinkstinks.co.uk

Gelinkt artikeltje; http://www.guardian.co.uk(...)tomboys-girls-family ook wel een aardige 'read'.

[ Bericht 38% gewijzigd door Magenta op 08-12-2009 19:03:53 ]
~Fin
pi_75420486
Interresant leesvoer.

Ik kan heel goed begrijpen dat je als ouder je dochter vrij wilt opvoeden zonder haar in het standaard disney rolmodel te duwen. Net zoals ik dat geforceerde "stoer" voor jongens ook zo walgelijk vind. Daar zo gewoon veel meer vrijheid in geaccepteerd moeten worden. Ik ben blij dat ik zonder rare blikken tijdens mijn basisschool tijd op het locale creaclubje kon (als enige jongen) terwijl ik thuis ook met meccano speelde. Kinderen die zelf ruimer willen leven dan een strakke blauw-roze definitie. Daar moet ruimte voor zijn.
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:58:39 #271
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75420714
Eens met Fixers.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:48:18 #272
92409 Twinky
Little star.
pi_75428552
mwah... ik vind het een beetje overdreven. Ik heb niet het idee dat er zo'n strikte roze-blauwe scheiding is... Er zijn een hoop meisjes die geen prinses willen (en hoeven) zijn en er zijn ook een hoop jongens die gewoon het flesje geven aan baby born.

Of ervaren jullie echt dat je als jongen met meccano moest spelen en als meisje in een prinsessenjurk? Ik denk wel dat die scheiding er enigszins is (als verjaardagcadeau geef je aan een meisje eerder een barbie dan lego) maar niet zo heel zwartwit (of blauwroze ) (als blijkt dat het meisje barbies stom vindt zal iedereen behalve die ene oma toch gewoon lego geven, toch?)
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:49:55 #273
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75428618
Ik denk dat het in Nederland wat minder is dan in de UK of US, maar toch wel hoor.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:10:57 #274
206345 Magenta
Full of colour
pi_75429339
Ik vind het over het algemeen aardig geforceerd overkomen, ja. Ik vind dat kinderen vooral kind moeten kunnen zijn. Als ik dan lees over de grote markt voor cosmetica voor meisjes onder de tien en de verkoop van kinderstrings..tja..dan zijn we aardig doorgeslagen (in de US hebben ze daar helemaal een handje van natuurlijk). Maar goed, dat geldt niet alleen voor kinderen, die geforceerde scheidslijn tussen de geslachten komt altijd en overal voor en dat stoort mij gigantisch (om maar even een open deur in te trappen ).
~Fin
pi_75429901
Interessant topic dit. Was het net even aan het doorlezen.

Gaat jullie genderdysforie ook altijd gepaard met het feit dat je je seksueel aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht (m.a.w. bijv. je bent geboren als vrouw, je voelt je meer een man, en je voelt je ook aangetrokken tot vrouwen)?

Zelf heb ik het altijd als een groot probleem ervaren hoe in onze maatschappij genderrollen worden ingevuld. Die rollen worden ook door media en beeldvorming e.d. versterkt. Vrouwen en mannen liggen van nature veel dichter bij elkaar dan men doet voorkomen. Vrouwen worden vaak geboren met haar op een groot deel van hun lichaam en dan wordt verwacht dat ze dat wegscheren. Ze dragen hakken om hun benen, billen en borsten te accentueren. O wee als ze wat haartjes op hun bovenlip hebben.

Volgens mij is deze genderbuilding een deel van het probleem. Brummetje zegt zichzelf niet te herkennen in van die giechelmeisjes die door de stad lopen. Nou is het feit dat meisjes graag giechelen wel van alle tijden, maar een groot deel van onze gedragingen en van onze uitingsvormen wordt ons volgens mij gewoon aangepraat en aangeleerd.

Brummetje zegt dat ze er naar uitkijkt dat ze haar benen niet meer hoeft te scheren. Maar er is niemand die zegt dat vrouwen hun benen moeten scheren. Ik kijk persoonlijk veel liever naar een vrouw die haar benen niet heeft geschoren en daar blij mee is, dan naar eentje die haar benen elke dag maniacaal scheert en zichzelf in hoge hakken propt om zo maar aan het ideaalbeeld te voldoen.

Zelf heb ik mij ook redelijk wat vragen gesteld omtrent mijn geslacht en mijn seksualiteit. Ik voel me wel man en voel me ook aangetrokken tot vrouwen, maar ik ben op sommige punten veel vrouwelijker dan andere mannen, en voel me vaak aangetrokken tot nogal mannelijke vrouwen. Seksualiteit en ook geslacht zijn volgens mij uiteindelijk een breed spectrum, waarbij de meeste mensen als ze eerlijk zijn meer in het midden zitten dan ze eigenlijk denken.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 8 december 2009 @ 23:44:36 #276
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75430450
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:26 schreef JohnDDD het volgende:
Gaat jullie genderdysforie ook altijd gepaard met het feit dat je je seksueel aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht (m.a.w. bijv. je bent geboren als vrouw, je voelt je meer een man, en je voelt je ook aangetrokken tot vrouwen)?
Seksuele identiteit staat los van genderidentiteit. Er zijn ook lesbische transvrouwen en homoseksuele transmannen (ja hoi ). Die zijn, net als bij de cisgender mensen, wel in de minderheid, maar het is dus niet per definitie zo dat elke transvrouw "eigenlijk homo is" en elke transvrouw "een pot".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75435093
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:49 schreef wonderer het volgende:
Ik denk dat het in Nederland wat minder is dan in de UK of US, maar toch wel hoor.
Gelukkig wel, dat het hier nog wat meevalt. De vs en de uk zijn veel verder doorgedreven in eigenlijk alles. De vs kennen we wel, maar mijn ervaring na een jaartje in engeland wonen geeft mij het idee dat de britten graag amerikaanser dan de amerikanen zijn. Zeker getuige de recente artikelen over "the supernanny state" alleen de fingermen uit V. missen nog. Maar das andere koek.

Ondanks, of misschien wel dankzij de geforceerde drang naar politieke correctheid in de angel-saksische landen worden rollen benadrukt. Rolverdeling op basis van ras, geloof, herkomst of gender. Juist de erkenning van een rol geeft in dat deze ook herkenbaar en gedefinieerd moet zijn. Dat wordt dan graag benadrukt en de commercie springt daar op in.

Zo in deze sinterklaas en kersttijd, maar ook door het hele jaar, zie ik reclames op tv gericht op kinderen. Meisjes moeten maar mooi zijn, make-up gebruiken en moedertje spelen (lelly-kelly schoenen, bratz en baby born). Jongens krijgen stoere action man, monsterlijke lego en veel agressie georienteerd speelgoed. In reclames zie ik nooit een jongen met een baby born of een meisje die een action man aanprijst. McDonalds heeft regelmatig gescheiden happymeals voor jongens en meisjes die de blauw-roze schifting benadrukken.

Ik heb het gevoel dat de strikte genderscheiding door commercie meer wordt gestimuleerd dan door de consument zelf. Het is natuurlijk veel makkelijker een eenvoudig product aan een strak gedefinieerde doelgroep te verkopen. Met een vaag omschreven doelgroep met onduidelijke wensen en karekteristieken is dat veel lastiger.

Wel ja lang verhaal. Ik ben blij dat ik zonder problemen of rare blikken naar het knutselclubje kon en creativiteit zich voor mij niet beperkte tot figuurzagen. In de nederlandse maatschappij is het volgens mij ook lang niet zo er als aan de overkant van de noordzee. Maar een initiatief als pinkstinks dat kan ik me heel goed voorstellen, juist in Engeland.
pi_75435660
Maar als je naar de oudere generatie kijkt (nu 60+), die opgegroeid is in een tijd waar commercie een minder grote rol speelde door het ontbreken van moderne media, is het 'een jongetje speelt niet met poppen' minstens net zo sterk aanwezig. Hoe vaak oma niet gezegd heeft dat ze het belachelijk vindt dat dochterlief graag een autootje voor sinterklaas wil...... . Toen werd het door de sterkere sociale structuur opgelegd, nu door andere bronnen.

Ik vrees dat het te maken heeft met de behoefte aan duidelijkheid die kennelijk iedereen heeft. Als je weet dat iemand een meisje is, weet je hoe je je moet gedragen en wat je wel of niet kan doen/zeggen. Denk maar aan het simpele mevrouw/mijnheer. Mensen voelen zich nu eenmaal erg snel opgelaten en voor schut staan. Misschien moeten wij daar beginnen. Mensen meer zelfvertrouwen geven zodat ze meer kunnen accepteren. Leuke klus
  woensdag 9 december 2009 @ 11:07:20 #279
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_75438242
Om even een duit in het zakje te doen: ik vond het heerlijk hoe ik eindelijk vrijuit kon giechelen
Ik kon het al jaren, maar heb het nooit kunnen uiten, want ja, jongens giechelen niet. (Tenminste in het rotdorp waar ik geboren was.)

Overigens heb ik gemerkt dat de seksuele voorkeur bij transgenders procentueel ietsje hoger ligt in de richting van homoseksualiteit. Maar het leeuwendeel die ik tot nu toe ontmoet heb is hetero.
Ook heb ik gemerkt dat het aandeel hoger ligt bij transgenders die op latere leeftijd in transitie gaan. (Zeg maar ongeveer ná hun 20e en dat stijgt hoe ouder ze worden.)
Ik wil er overigens niet mijn handen aan branden, maar dit is wat ik zelf heb gemerkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoktetMort op 09-12-2009 11:14:06 ]
pi_75439805
quote:
Op woensdag 9 december 2009 09:37 schreef Onderweg het volgende:
Maar als je naar de oudere generatie kijkt (nu 60+), die opgegroeid is in een tijd waar commercie een minder grote rol speelde door het ontbreken van moderne media, is het 'een jongetje speelt niet met poppen' minstens net zo sterk aanwezig. Hoe vaak oma niet gezegd heeft dat ze het belachelijk vindt dat dochterlief graag een autootje voor sinterklaas wil...... . Toen werd het door de sterkere sociale structuur opgelegd, nu door andere bronnen.

Ik vrees dat het te maken heeft met de behoefte aan duidelijkheid die kennelijk iedereen heeft. Als je weet dat iemand een meisje is, weet je hoe je je moet gedragen en wat je wel of niet kan doen/zeggen. Denk maar aan het simpele mevrouw/mijnheer. Mensen voelen zich nu eenmaal erg snel opgelaten en voor schut staan. Misschien moeten wij daar beginnen. Mensen meer zelfvertrouwen geven zodat ze meer kunnen accepteren. Leuke klus
Ik speelde vroeger ook met poppen. Sterker nog, ik had een klein varkentje dat ik Beatrix had genoemd en dat ik elke dag op een grote troon zette die ik voor haar gekocht had. Als ik daarnaar terug kijk denk ik: hoe gay kun je zijn. Maar toch val ik op vrouwen. En ik speelde soms ook wel met autootjes, lego, meccano. Gewoon een mix. Zoals iedereen!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 9 december 2009 @ 18:42:37 #281
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75454947
Ik kwam in een youtube video gisteren het volgende "onderzoek" tegen (details helaas ontbrekend).

Vrouw kreeg een onbekende baby met een roze mutsje en behandelde het heel voorzichtig en zei dingen als "wat ben jij een mooie baby" en "jij wordt later vast een prinsesje".

Zelfde baby, zelfde vrouw, nu met een blauw mutsje. Resultaat: ze ging een stuk ruwer met de baby om en zei dingen als "jij wordt later vast groot en sterk" en "wat ben jij een stoere baby".

En dat had dus alleen te maken met de kleur van het friggin mutsje, ze wist niet eens of het een jongen of een meisje was... (of dat het dezelfde baby was).

Wat vinden jullie trouwens van dat zweedse kind dat zonder geslacht wordt opgevoed?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 9 december 2009 @ 18:48:10 #282
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_75455156
quote:
Op woensdag 9 december 2009 09:08 schreef Fixers het volgende:Ik heb het gevoel dat de strikte genderscheiding door commercie meer wordt gestimuleerd dan door de consument zelf.
Hmm, dat denk ik toch niet hoor. De commercie biedt gewoon datgene waar de consument om vraagt. De meeste mensen hebben ook geen enkel probleem met de bestaande genderrollen, dat is iets waar alleen die mensen die niet binnen die rollen passen zich druk over maken, en dat is toch echt een minderheid.

Veel van die voorkeuren zijn ook gewoon biologisch bepaald, ook baby chimpansees die niet beter weten voldoen aan diezelfde stereotiepen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 9 december 2009 @ 18:54:36 #283
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_75455348
quote:
Wat vinden jullie trouwens van dat zweedse kind dat zonder geslacht wordt opgevoed?
Ik vind dat een vorm van kindermishandeling, een kind zonder geslacht opvoeden is volgens mij net zo fout als een kind in de verkeerde geslachtsrol opvoeden. Behalve misschien als het kind toevallig net transgender is, maar die kans is wel heel erg klein. We weten totaal niet hoe dit uit gaat pakken, en ik vind een mensenleven te waardevol om dit soort experimenten mee uit te voeren.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_75456601
Dergelijke experimenten vind ik ook uitermate ongewenst. Hoe interresant en waardevol de onderzoeksgegevens zijn. De kans dat je het leven van een kind verpest is zeer groot.

Helemaal genderloos is ook geen optie naar mijn idee. Het losser interpreteren van genderrollen en een ruimere opvoeding dat is naar mijn idee veel beter. De prinsesjes en ridderfantasieen komen natuurlijk ergens vandaan. Genoeg individuen die prima kunnen leven in die patronen. Al denk ik wel dat als er minder nadruk zo zijn op vaste patronen er meer, dan nu het geval, mensen kiezen voor de optie 'overig' bij geslacht. Gewoon omdat er een bewustzijn is dat het kan.
pi_75458900
Natuurlijk belachelijk om de fysieke eigenschappen van je eigen kind te ontkennen. Ik begrijp dat de ouders willen voorkomen dat het kind door school en omgeving of meer man of meer vrouw wordt gemaakt dan hij eigenlijk is. Maar dat kun je het kind ook tijdens zijn jeugd bijbrengen. Bovendien kan volgens mij alleen een stabiele genderbasis een goed fundament vormen om daarna de absoluutheid van dat gender in twijfel te trekken of te onderzoeken!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 9 december 2009 @ 20:44:57 #286
92409 Twinky
Little star.
pi_75459257
wat achterhaald is dat zeg, geslachtloos opvoeden.
*denkt aan Brian, Brenda, ...
  vrijdag 11 december 2009 @ 15:08:21 #287
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_75518964
* MuteZukini laat even de discussies voor wat ze zijn en kan na meer dan twee jaar hormoontjes niks spectaculairs meer melden daarover

Waar ik het wel over wil hebben, en dat had ik toegezegd, is de wetswijziging die er aan gaat komen. Ik ben namelijk gisteren bij de commissievergadering over 'homo-emancipatie' in de Tweede Kamer geweest, en dat was wel de moeite waard. Transgenderbeleid was een afzonderlijk agendapunt, waar alle aanwezige woordvoerders van de partijen op dit gebied (uitgezonderd Brinkman van de PVV ) een standpunt over hadden. Namelijk dat de wet gewijzigd dient te worden en dat vergoeding van operaties voor de zogenaamde secundaire geslachtskenmerken weer mogelijk moet worden. Goed werk van transgendernetwerk dus , die alle woordvoerders van te voren persoonlijk had gesproken.
De minister liet in zijn aandeel van de vergadering weten dat de wet gewijzigd gaat worden, verplichte sterilisatie en operaties gaan eruit en de voorwaarde wordt, ik citeer, "een duurzame overtuiging van desbetreffende persoon te behoren tot het andere geslacht". In het voorjaar gaat het wetsvoorstel besproken worden met Transgendernetwerk en zal dan hopelijk snel daarna door de Kamers geloodsd worden. Of de procedure, via de rechter dus, veranderd wordt in het voorjaar dus pas duidelijk, maar ik ga er vanuit dat Transgendernetwerk de financiele last van de geslachtswijziging ook wil verminderen. Afwachten dus.
Wat betreft die vergoeding van o.a. de borstvergroting en bijv. penisimplantaat, gaat de minister nog even met minister Klink van volksgenzondheid praten, schijnt nogal gevoelig en lastig onderwerp te zijn. Maar als de minister niet opschiet dient Halsema een motie in hierover om het zover te krijgen dat het weer vergoed wordt , vraag is dan of het kabinet die motie wel uit gaat voeren...
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  vrijdag 11 december 2009 @ 15:19:22 #288
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_75519346
Wow, dat klinkt allemaal wel heel erg positief. Maar mooie woorden uitspreken kan iedereen, zolang het CDA en de CU aan de macht zijn verwacht ik er niet te veel van, dan kan het alleen maar meevallen later

Ik neem aan dat er ook wel ergens een verslag van die vergadering online komt te staan?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 11 december 2009 @ 16:45:39 #289
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_75522561
Geloof me als ik zeg dat zowel CU en CDA op 't punt van de wetgeving de minister steunen, maar misschien wat voorzichtiger zijn wat betreft die vergoedingsregeling dan bijvoorbeeld GroenLinks en D'66. Er gaat komend jaar in elk geval iets aan die wet veranderen. En om de ¤250.000 die er met die vergoedingen gemoeid is zal een kamermeerderheid ook niet moeilijk doen, en aangezien de PvdA dit steunt zullen CDA en CU hen dat wel gunnen. Het gaat er gewoon om dat ze het in begrijpelijke taal kunnen verantwoorden zonder dat dit een glijdende schaal mbt cosmetische chirurgie betekent. Makkelijkste is die term te mijden en de scheiding primair/secundair geslachtskenmerk af te schaffen, en het duidelijk binnen de geslachtsaanpassende behandeling te passen, waarbij de chirurg de afweging maakt of het wel ethisch binnen de geslachtsaanpassende behandeling past en niet om excessieve cosmetische wensen gaat.

Een verslag van de vergadering staat nog niet op de website van de Tweede Kamer, ik ga zelf mss een verslagje op m'n blog zetten, dan mis je de discussie over bijv. onderwijs over seksuele diversiteit wel...daar heb ik eigenlijk niks over genoteerd
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_75525279
Oh wauw.. .dit is best wel mooi nieuws! Om het zo maar even te zeggen. Ik ben blij dat die wetsartikelen en procedures nu eindelijk eens onder de loep worden genomen. Het wordt tijd dat ze daar eens wat aan gaan doen. Sommige artikelen gaan wat mijn betreft regelrecht tegen grondwet artikel 1 in.
pi_75525387
Ik vind het iig al goed dat erover gepraat wordt. Had de pvv helemaal niets te melden?

Een beetje keuze vrijheid in de geslachtsaanpassende operaties is helemaal niet mis. Keuzes daarin moeten meer aan de betrokken chirurg en psycholoog zijn. Minder aan de basisartsen die in dienst zijn van de verzekeraars die bepalen of iets wel of niet vergoed gaat worden. Voor zover dat ook echt artsen en geen economen zijn overigens.

Ben erg benieuwd naar het totale verslag.
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:40:36 #292
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75525942
Da's wel tof. Hier (nou ja, in sommige staten, de lol van niet-federale beslissingen) gaat het weer achteruit en alles.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75566842
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 23:26 schreef JohnDDD het volgende:
Gaat jullie genderdysforie ook altijd gepaard met het feit dat je je seksueel aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht (m.a.w. bijv. je bent geboren als vrouw, je voelt je meer een man, en je voelt je ook aangetrokken tot vrouwen)?
Hai John,

Allereerst welkom hier.

Maar ten tweede, ik heb hier toch een beetje moeite mee... Ik denk namelijk niet dat ik geboren ben als man. Ja ik ben wel geboren met een mannelijf, maar mijn persoonlijkheid is vrouwelijk. En mijn persoonlijkheid... dat ben ik. Voor mijn is er dus ook geen twijfel, ik ben een vrouw en zo ben ik ook geboren.

Ik ben bi-seksueel en dat betekent dat als ik op een vrouw val, ik op iemand van hetzelfde geslacht val en dus eigenlijk een lesbische relatie zou hebben. Val ik op een man, dan val ik op het andere geslacht en heb ik een hetero-seksuele relatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ilse2602 op 13-12-2009 00:41:04 ]
pi_75585423
Naja, ik bedoel het goed hoor...
Kijk maar naar alle smileys. Ik ben best lief, ik vond alleen dat ik dit even moest zeggen.
  zondag 13 december 2009 @ 19:35:30 #295
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75587275
http://www.timesonline.co(...)s/article6952050.ece

Interessant... ook al staan er een paar fouten in
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75587558
Het is inderdaad interessant... Maar jammer genoeg duurt het nog te lang voordat dit om mensen kan worden toegepast.
  zondag 13 december 2009 @ 19:46:24 #297
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75587693
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:43 schreef Ilse2602 het volgende:
Het is inderdaad interessant... Maar jammer genoeg duurt het nog te lang voordat dit om mensen kan worden toegepast.
Ja, voor ons wel, maar het is toch leuk om te weten dat er onderzoek naar gedaan wordt en alles.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75587879
Ja idd... de jongens en meisjes die straks met het zelfde probleem zitten als wij, gaan hier in de toekomst een hoop aan hebben.
  zondag 13 december 2009 @ 19:57:34 #299
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75588109
Ik heb trouwens voor het eerst een mail aan mijn moeder ondertekend met Micha. Dat was ook wel weer een mijlpaal(tje)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75588272
Oh wat stoer zeg! Was het drukken op 'Sent' gemakkelijk?
  zondag 13 december 2009 @ 20:52:50 #301
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75590741
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:01 schreef Ilse2602 het volgende:
Oh wat stoer zeg! Was het drukken op 'Sent' gemakkelijk?
Ja, best wel. Het was een hele mail over de genderkwestie dus het paste ook gewoon goed, zeg maar. Nog geen antwoord maar ze is er over aan het nadenken en ze staat in ieder geval 100% achter me

En ik heb eigenlijk geen zin om een nieuw topic te openen, maar het moet maar

Genderdysforie deel 19
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')