Gefeliciteer wonderer! Is de boodschap goed ontvangen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:52 schreef wonderer het volgende:
Iik ben uit de kast tegenover mijn directe familie
Ik heb inmiddels al de eerste twee certificeringen voor MCSA en de derde gaat snel volgen. Een tip: 70-291 moet je heel erg goed voor leren dat is de echte 'killer', zeker als je eerst 70-270 en 70-290 met gemak heb gehaald. De laatste, dus de elective, schijnt dan weer piece of cake te zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:27 schreef NoktetMort het volgende:
Ik heb geen idee, maar ik ga er achter komen. *IT-ster in wording meld zich*
...
Mij lijkt dit leuk voor de komende 10 tot 15 jaar, maar daarna weet ik dat het gaat kriebelen bij mij. Dat wil zeggen dat ik na deze opleidingen een deeltijd opleiding MER wil gaan doen.
Uiteindelijk wil je je leven als vrouw (of man) gaan leven en niet steeds herinnerd worden aan het feit dat je trans was, lijkt me. Net zoals je er nu niet aan herinnerd wil worden dat je lichaam niet klopt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:08 schreef Ilse2602 het volgende:
Natuurlijk kan dat...
Het valt me trouwens wel op dat veel post-op transseksuelen het na verloop van tijd wel welletjes vinden met posten op dit forum. Misschien ook niet zo vreemd eigenlijk, ik kan me voorstellen dat je na de operatie je graag wilt gaan focussen op andere dingen in het leven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is nog meer om in de ether te gooien, maar dat komt vrijdag pas,daarover donderdag meer![]()
Hoop wel enkelen van jullie daar te zien, is geen feestje ofzo, maar wel een byzondere en waardige gebeurtenisune vie en rêve est une vie sans scrupule
ja dat wachten hoort er wel bij, goed om je daar gewoon op in te stellenquote:Op donderdag 19 november 2009 21:50 schreef Fixers het volgende:
Ik heb vandaag gebeld voor een intakegesprek bij het VU. Dat balletje is nu aan het rollen, al heb ik begrepen dat ze je eerst een beetje laten wachten.
Wat ik heb gehoord is dat wachten een filter om te zien of je wel echt wil enzo. Klinkt aannemelijk.quote:Op donderdag 19 november 2009 22:23 schreef MuteZukini het volgende:
[..]
ja dat wachten hoort er wel bij, goed om je daar gewoon op in te stellen. Wat zijn je eigen verwachtingen eigenlijk van de behandeling bij het genderteam?
(om)DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!!!11!!!11!ONE!!11EEN!!!!11!!11!EINS!!!!quote:Op zondag 22 november 2009 21:47 schreef Meike26 het volgende:
SBS... waarom kijk ik er uberhaubt nog naar
Als je niet zoals Meike bij de intake die duidelijkheid voelt, wat natuurlijk kan, dan zou ik niet verwachten dat je therapeut bij 't genderteam actief je gaat helpen met die duidelijkheid. Ze zijn er enkel voor diagnose stellen, en met maar 1 gesprek per maand zie je je therapeut daar relatief weinig. Je loopt namelijk wel de kans dat ze je na zo'n 6 gesprekken naar een psychotherapeut sturen bij je in de buurt als ze niet het voor hen niet duidelijk is of je wel op de juiste plek bent. Dan is het beter van te voren alvast actief die duidelijkheid op te zoeken met behulp van bijvoorbeeld een onafhankelijke gendertherapeut (waar je regelmatiger terecht kunt). Dat scheelt gedoe met de VU. En maakt trouwens ook je comingout makkelijker, anders blijft je omgeving ook met vragen of een onvolledig beeld zitten is mijn ervaringquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:13 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat ik heb gehoord is dat wachten een filter om te zien of je wel echt wil enzo. Klinkt aannemelijk.
Wat ik verwacht: geen wonderen (helaas). Maar wel duidelijkheid, ik worstel nu al een paar jaar actief met dit issue. Heb ook wel uitvluchten gezocht, werk onder andere, om mijn energie aan andere dingen op te maken. Het belangrijkste wat ik wil is gewoon weten hoe het zit in mijn hoofd. Op de tweede plaats wat hulp met het fysieke, in meerdere opzichten.
Nu ben ik wel heel erg onzeker. Hoe gaat het verlopen. Hoe presenteer ik mijzelf daar op de gesprekken. Wat verwachten ze van mij. Hoe pak ik een coming out aan. En vooral een zekere angst dat ze me de deur wijzen met de mededeling dat ik "gewoon wat in de war" ben en me kan melden bij de ggz.
Je kan ook de VU bellen en vragen om een gendertherapeut bij jou in de buurt.quote:Maarre, waar vind ik die?
dankjewelquote:Op maandag 23 november 2009 00:12 schreef Meike26 het volgende:
Goed item Sophie !En je zachte stem kwam ook goed over
Was je niet erg nerveus van het idee dat je "live" op de radio bent?
zit je al bij de VM yahoo mailinggroup?quote:Op dinsdag 24 november 2009 18:18 schreef wonderer het volgende:
Best wel heftig gesprek gehad met Brad gister...
Als er iemand is die andere mannen in mijn situatie kent... pleaseWe zijn echt op zoek naar mannen die er ervaring mee hebben. Vrouwen gaan er toch anders mee om.
quote:[b]Op dinsdag 24 november 2009 18:11 schreef Joanne35 het volgende:[/b
Dus ik zou wat die psychologiestudent zegt eerder willen omdraaien, pas op dat je je niet door de VU in het hokje transseksueel laat drukken als je dat niet bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |