Duizend maal dank voor de tip!!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:58 schreef capricia het volgende:
Weet niet of het al langsgekomen is. Komende vrijdag, de 23ste is de film Transamerica op tv. RTL8 - 20.30 uur.
[..]
Geen idee of het een goede film is, maar ik ga hem wel kijken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Transamerica_(film)
Uhm, eigenlijk wel ja,..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:48 schreef Brummetje_ het volgende:
Maar is dat hetzelfde als androgynie??
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:30 schreef Meike26 het volgende:
Vooral de hoofdrolspeelster doet het erg goed vind ik.
quote:
Eerst zeggen dat ie mij moet vergeten en daarna hetzelfde zeggen, pfftquote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:02 schreef Hexley het volgende:
[..]
Vergeet Wonderer even, die is namelijk een beetje selectief.
Simpel gezegd is het dat je je niet als man of vrouw ziet of juist beide.![]()
Minder is niet altijd meer, je kunt ook teveel details weg laten...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
Eerst zeggen dat ie mij moet vergeten en daarna hetzelfde zeggen, pfft
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:46 schreef wonderer het volgende:
Genderqueer wil vooral zeggen dat je je niet kan vinden in de ene of de andere rol en dat je er gewoon een beetje tussenin hangt. Genderfluid is ook een benaming ervan.
Maar het is dus niet hetzelfde, waarom? Nou bij de mijne staan meer smilies...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:02 schreef Hexley het volgende:
Simpel gezegd is het dat je je niet als man of vrouw ziet of juist beide.![]()
En dan heb je ook nog "iets anders" en zo, maar goed das wel erg vaag...![]()
![]()
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:39 schreef TiGG het volgende:
*Heeft er zin in vandaag! (niet schrikken van een lange dame in motorpak)
Alleen jammer dat mijn motortje niet meer dan 50cc is en daarmee nog steeds in de categorie "brommer" valt. 'T beestje ziet er overigens niet echt uit als een brommer, en het geluid is een stuk zwaarder dan die simpele tweetaktjes, van de voorkant en is ook te koop in de motor variant a 125cc.quote:
Komt goed!quote:
Will do!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:05 schreef wonderer het volgende:
Ik moet nog even eten als ik in Utrecht aankom, maar als het goed is komt mijn trein om tien over half aan dus twintig minuten om wat te eten te halen en naar de meeting te lopen moet lukken. Maar dus wel even op me wachten hoor als ik er om zeven uur niet ben
We zouden nog wel eens dezeflde trein kunnen hebben, tenminste als je die naar Den Helder hebtquote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:05 schreef wonderer het volgende:
Ik moet nog even eten als ik in Utrecht aankom, maar als het goed is komt mijn trein om tien over half aan dus twintig minuten om wat te eten te halen en naar de meeting te lopen moet lukken. Maar dus wel even op me wachten hoor als ik er om zeven uur niet ben
Ik kom uit de richting van leeuwarden. Ik weet niet of die naar Den Helder gaat...?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:39 schreef MuteZukini het volgende:
[..]
We zouden nog wel eens dezeflde trein kunnen hebben, tenminste als je die naar Den Helder hebt![]()
alleen eet ik wel ff van te voren, bizar vroeg voor mijn doen, maar een ongezonde hap sta ik niet zo om te springen. Anders ff boven bij de roltrappen van 't aankomst perron wachten, dan hobbelen we samen onderwijl je eet samen naar locatieGute Idee??
En mogen ze ook op mij wachten....
niet dezelfde richting nee, anders dan maar bij de bloemkiosk doen..maar dan zien we elkander wel op onze destinatiequote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:50 schreef wonderer het volgende:
Ik heb net trouwens de chinees van gister opgepeuzeld dus... Mijn plan was een italiaanse bol, toch redelijk gezond voor een stationshap.
maakt ook eten al is opwarmen en een pizza in de oven schuiven eigenlijk geen eten maken.quote:
Gewoon komen we bijten niet hoor. (ik tenminste niet hardquote:
dat laatste hoef je niet bang voor te zijn hoor komt altijd goed.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:55 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik zou op zo'n meeting ook best stil zijn. En ben daarom altijd bang dat mensen me niet mogen.
Interesse in een wederzijdse transplantatie?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:37 schreef Brummetje_ het volgende:
Het liefst zou ik van onder een meisje zijn, en van boven een jongen. Dus zonder die dingen halverwege. En dan niet meer mijn benen hoeven scheren, maar ook weer niet dat ik een baard heb.
Ik wil ook geen totale jongen zijn. Ik ben al klein, maar als meisje zijnde vind ik het minder erg. Ik zou geen jongen willen zijn van 1.50 m...
Dus ik herken wat wonderer en Fixers zeggen.
Ik denk dat er dan weinig zal veranderen omdat de meeste mensen zich prima thuis voelen in de binaire man-vrouw verdeling.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:22 schreef Fixers het volgende:
Gert Hekma heeft in zijn ABC van Perversies onder het stukje "Transgender" geschreven dat het beste die hele binaire gender idee overboord moet en ieder individu moet doen waar ze zich het beste bij voelen.
Ik vind het ook raar dat die therapeut haar zo chanteert.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:21 schreef Joanne35 het volgende:
Ik vond het een beetje raar dat ze vlak voor haar operatie nog hormonen slikt, dan moet je daar toch tijdelijk mee stoppen?
Misschien een beetje laat maar ik wil hier toch nog even op reageren.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:55 schreef Twinky het volgende:
maar het blijft toch ook een 'stoornis'? er is gewoon iets 'mis' in je hersenen waardoor je je vrouw voelt als je er als man uitziet... om het plat te zeggen. Of in ieder geval zullen de psychologen het zo zien...
Ja, dat irriteerde mij inderdaad ook enorm toen ik die film voor het eerst zag. Ze heeft netjes laten zien dat ze de real life test aan kan, maar blijkbaar moet je als transseksueel een 100% probleemloos leven hebben om in aanmerking te komen voor die operatie. Alsof andere mensen ook geen problemen hebben in hun leven. maar goed, het is natuurlijk functioneel voor het verhaalquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:40 schreef wonderer het volgende:Ik vind het ook raar dat die therapeut haar zo chanteert.
Nou een beetje dat dus...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:35 schreef Joanne35 het volgende:
Er zaten ook wel mooie dingen in, zoals haar opmerking tegenover die psychiater dat het vreemd is dat een mentale stoornis te verhelpen is met hormonen en operaties
Dat is wel opvallend ja, ben je misschien interseksueel?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:09 schreef Ilse2602 het volgende:
Bij onderzoek in het AMC, ik wilde zaadcellen laten opslaan, bleek ook dat die balletjes van mij vocht produceren dat 0,0% zaadcellen bevat. Compleet onvruchtbaar dus, en zal ook nooit vruchtbaar worden. Ik vond dat toen verschrikkelijk om te horen want het betekend dat ik dus nooit eigen kinderen zal kunnen krijgen.Maar achteraf vind ik het eigenlijk alleen maar een enorme bevestiging op het verhaal hierboven. Eierstokken horen geen zaadcellen te produceren, toch?
Dat 'mannen zijn die voor vrouw spelen' wordt wel de hele tijd aangestipt en weer afgezwakt, bijv. met dat clubje transen, dat ze het heeft over nep-vrouwen enzo.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:35 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, ik vond het trouwens best nog wel een aardige film hoor, ondanks de trans-cliches, zoals het openen met een scene waarin je ziet hoe ze zich opmaakt en haar stem oefent zodat de kijker meteen doorkrijgt dat transseksuelen maar 'mannen zijn die voor vrouw spelen'. En dat gewankel op haar hakken slaat ook nergens op, een transseksueel aan het eind van de real life test kan echt wel op hakken lopen hoor. Maar als het er allemaal te realistisch uit zou zien zou de kijker natuurlijk moeite hebben om het personage als een transseksueel te zien
volgens mij is er wel een vorm van interseksualiteit die onvruchtbaarheid bij 'mannen' veroorzaakt, weet niet of dat bij alle onvruchtbare 'mannen' wordt uitgezocht. Het valt alleen niet op als interseksualiteit omdat er verder niks valt te zien van de buitenkantquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:07 schreef Ilse2602 het volgende:
Die vraag is me laatst in Thailand ook al een keer gesteld. Ik weet he eigenlijk niet, bestaat er interseksualiteit waarbij er aan de buitenkant niets te zien is? En hoe kom je er dan achter of het daadwerkelijk zo is?
Tuurlijk,...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:07 schreef Ilse2602 het volgende:
Die vraag is me laatst in Thailand ook al een keer gesteld. Ik weet he eigenlijk niet, bestaat er interseksualiteit waarbij er aan de buitenkant niets te zien is? En hoe kom je er dan achter of het daadwerkelijk zo is?
Chromosomen checken ze standaard toch of niet?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:32 schreef Ilse2602 het volgende:
Hmmm... ik word nou eigenlijk wel erg nieuwsgierig. Wat voor vorm van interseksualiteit hebben we het dan over? En hoe kom je achter zoiets? Misschien moet ik er de volgende keer bij het VUmc maar eens naar vragen ofzo.![]()
Uh...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:41 schreef Hexley het volgende:
Tuurlijk,...
1. Heel hard geloven dat je inter bent.
2. Toch wel vage dingen als het bewijs gebruiken.
3. Hormonen slikken maar de effecten, das omdat je inter bent...
4. Een enorme hekel aan transseksuelen hebben en het flink laten merken.
5. Een topic in "Sex" op fok openen...
Dat lijstje... tja,... Vergeet maar weer...quote:
Ja, XXY kan bv. de reden van onvruchtbaarheid wezen...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:47 schreef Ilse2602 het volgende:
Waarbij checken ze chromosomen standaard? Bij het bloedonderzoek door de endocrinoloog? Ik heb daar niets over gehoord. Ik moest wel negen buisjes bloed afstaan voor onder andere te controleren of ik geen HIV heb, hoe mijn leverfunctie is en wat mijn hormoonbalans is. Of daar een DNA onderzoek bij zit weet ik niet, ik heb ze er in ieder geval niet over gehoord.
Ja, dat heet transseksualiteitquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:07 schreef Ilse2602 het volgende:
Ik weet he eigenlijk niet, bestaat er interseksualiteit waarbij er aan de buitenkant niets te zien is?
Misschien kun je mij helpen het te begrijpen?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:00 schreef Hexley het volgende:
Dat lijstje... tja,... Vergeet maar weer...
Al zullen sommigen het wel snappen, denk ik...![]()
Hmmm... naja ik ga binnenkort wel bij mijn endocrinoloog ter rade.quote:Ja, XXY kan bv. de reden van onvruchtbaarheid wezen...
Haha... mja voor zover ik weet ben ik ook gewoon transseksueel.quote:
Vertel!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:18 schreef NoktetMort het volgende:
*lijstje herkent*(Maar misschien ook wel als enige)
Dat was een plot device. Gewoon broddelwerk van de schrijver(s)quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 09:55 schreef Ilse2602 het volgende:
Ik heb de film denk ik zo'n twee jaar terug gezien en wat ik nog weet, is dat ik het heel raar vond dat ze ergens langs de kant van de weg staand ging plassen.Dat kan ik écht niet begrijpen en snap ook niet waarom de makers ervoor gekozen hebben dat in de film te stoppen. In mijn ogen was die scène onnodig en irrelevant voor het verhaal. En daar komt bij, ik weet niet hoe het met de andere dames hier zit, maar ik pies nog liever over mijn pumps dan dat ik staand ga plassen.
![]()
Ik ook. Beetje flauw eigen. Echt een wijvenstreekquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:18 schreef NoktetMort het volgende:
*lijstje herkent*(Maar misschien ook wel als enige)
En sorry dat ik me niet officiëel heb afgemeldHet is me helemaal ontschoten.
Als er iemand is die een scan kan maken, hou ik me aanbevolen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:42 schreef Hexley het volgende:
@ TweetDeck zag ik net ditte voorbij komen:
[ [url=http://tweakers.net/ext/f/1z8B3G9zf0givPPYZosgTepb/full.png]afbeelding ][/url]
dat heb ik dan gemist dat krijg je als je te lang in bed ligt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:51 schreef wonderer het volgende:
Dus! Ik heb vandaag Mick von Trotzenburg (sp?) gezien en gesproken en allesWas wel tof bij de mannengroep, jammer dat ik niet elke maand kan
Gewoon keitof om vijftien "lotgenoten" te spreken
Het was niet zo'n heel lang artikel, dus ik heb het hier even overgetikt.quote:Op zondag 25 oktober 2009 00:53 schreef Ilse2602 het volgende:Als er iemand is die een scan kan maken, hou ik me aanbevolen.
Tnx!quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:14 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het was niet zo'n heel lang artikel, dus ik heb het hier even overgetikt.
Of dat een garantie is,...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:52 schreef MuteZukini het volgende:
En daarnaast bestond de behandeling in Nederland al voordat GID in DSM vermeld stond.
Dat is waar ik ook al op doelde. Als het bij de who en andere gezaghebbende instatnties wordt geschrapt als geestelijke aandoening. Dan moet wel worden bijgeschreven in de lijsten met lichamelijke of aangeboren afwijkingen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:54 schreef wonderer het volgende:
Eigenlijk moet het geclassificeerd worden als een aangeboren afwijking toch? Net als intersex of een hazenlip. Alleen zijn die bij de geboorte meestal wel duidelijk.
Zie: Transman.nl (14-10-2009) & TGEU (17-09-2009)quote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:57 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat is waar ik ook al op doelde. Als het bij de who en andere gezaghebbende instatnties wordt geschrapt als geestelijke aandoening. Dan moet wel worden bijgeschreven in de lijsten met lichamelijke of aangeboren afwijkingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |