En dan verhuizen naar de "General Chat"? Anders maakt het toch weinig uit, niet dan...?quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:10 schreef MuteZukini het volgende:
Is genderdysforie wel de juiste term waaronder we dit topic zouden moeten laten draaien?
...
Maar feit is dat het een term uit de psycho-medische wereld is die afgezien van het VU-avontuur (met een max. regelmaat van ééns per maand) weinig betrekking heeft op hoe we naar onszelf kijken.
In general chat hoort het ook weer niet thuis aangezien de onderwerpen niet echt algemeen zijn waar iedereen over mee kan praten, wat het uitmaakt is lastig te achterhalen, misschien dat het psycho-medische dan op de achtergrond komt. Natuurlijk is het helemaal prima als er over het transitie-traject gekletst wordt, maar er is natuurlijk nog veel meer, maar daar zullen lurkers die ermee zitten misschien niet mee komen omdat dit het 'genderdysforie'-topic is ...ik opper maar wat. M'n punt is dat genderdysforie niet vat waar het op dit topic vaak over gaat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:34 schreef Hexley het volgende:
[..]
En dan verhuizen naar de "General Chat"? Anders maakt het toch weinig uit, niet dan...?
Ergens wel grappig dat je met dit punt komt, nog geen twee weken nadat TNN STP2012 steunt...
dit brengt de discussie dan weer wel dichtbij STP2012, de ervaring van psychologen is dat ze er zelf maar moeilijk over kunnen oordelen voor zover ik daar zicht op heb. Als 'genderdysfoor' functioneren je hersenen in principe uitstekend, alleen ervaar je je fysieke sekse als incorrect en alsmede de genderuiting die er van je verwacht wordt als storend. De behandeling is uiteindelijk ook een fysieke behandeling waardoor je wel prima kan functioneren, terwijl er dus niks aan de hersenen wordt gedaan want die functioneerden al uitstekend.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:55 schreef Twinky het volgende:
maar het blijft toch ook een 'stoornis'? er is gewoon iets 'mis' in je hersenen waardoor je je vrouw voelt als je er als man uitziet... om het plat te zeggen. Of in ieder geval zullen de psychologen het zo zien...
Dat heb ik dus ook, of eigenlijk had. Minus die rok. Ik heb wel "altijd" gehad dat ik me jongen voelde, maar het was niet heel erg aanwezig in mijn leven, dus het lijkt ook wel of het later is opgekomen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 07:58 schreef Brummetje_ het volgende:
Even nog een toevoeging aan mijn verhaal (kan zijn dat er dingen dubbel staan, of juist tegenovergestelde):
Ik weet niet wat ik ben... Ik voel me niks. Geen man, geen vrouw, geen jongen, geen meisje.
Ik draag graag jongenskleding, maar heel af en toe (voor feestje) wil ik me ook wel in een rok hijsen. Ik voel me er niet superprettig in. Draag het liefste gewoon een broek. Het is meer omdat mijn moeder graag wilt dat ik er netjes uitzie.
Maar nog steeds zou ik het absoluut niet erg vinden als m'n voorgevel eraf zou gaan. Ik heb niks met die dingen, echt niks.
En daarbij ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik beter als jongen geboren had kunnen zijn. Alleen is dit anders dan jullie. Ik heb het dus niet al vanaf jongs af aan.
maar je komt niet zomaar bij genderdysforie uit, het is namelijk niet zo dat het een term is die je kent als je nog niet op zoek bent gegaan zeg maar. Je komt er wel snel bij uit, dat wel, maar net zo snel bij transseksueel en travestie. Dan is genderdysforie misschien wel de veiligste term omdat die het minst presumptief is, maar 't blijft een klinische term waar je zodra je meer duidelijk hebt voor jezelf snel afstand van neemt naar mijn idee. En we onderhouden hier geen klinisch topic, er komt wat over de VU voorbij, maar ook over een rits zaken die daar een eind vandaan staan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:37 schreef Meike26 het volgende:
Hmm.. kan het wel met de meningen vinden, maar eigenlijk moet deze topic reeks gewoon met "Genderdysforie" blijven beginnen en dat omdat passanten /lotgenoten die net uit de kast zijn, veel eerder zoeken / zich identificeren met genderdysforie, dan met welke andere term dan ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zover ik een paar van die jongens ken, en ik ken er wel een paar via mijn netwerkje in het wereldjequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:31 schreef wonderer het volgende:
[..]
... Zaterdag ga ik naar de mannenbijeenkomst in Amsterdam, misschien leuk als er meer jongens gaan voor een extra meet?
kan ik je vertellen dat er zeker een aantal erg leuke kerels bij zitten waar je leuk mee kunt kletsen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
Als je toch met alle geweld een stickertje wilt, wat dacht je van GQ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 07:58 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik weet niet wat ik ben... Ik voel me niks. Geen man, geen vrouw, geen jongen, geen meisje.
Ik word een beetje gek van (mezelf en) het zoeken naar wie ik ben enzo. En wat ik ben.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:50 schreef Hexley het volgende:
[..]
Als je toch met alle geweld een stickertje wilt, wat dacht je van GQ?
Of zit ik met genderqueer toch verkeerd...?
Beter kan ik niet uitleggen wat de reden is dat ik in dit topic post.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:46 schreef wonderer het volgende:
Genderqueer wil vooral zeggen dat je je niet kan vinden in de ene of de andere rol en dat je er gewoon een beetje tussenin hangt. Genderfluid is ook een benaming ervan.
Ik zie mezelf ook meer als genderqueer omdat ik die onbeheersbare drang niet heb om echt helemaal van geslacht te veranderen, zeg maar, maar het verwart mensen alleen nog maar meer als je dat zegt.
Geen idee of het een goede film is, maar ik ga hem wel kijken.quote:Filmdrama
Bree is een transseksuele vrouw die hard werkt om geld te sparen voor haar laatste geslachtsoperatie. Wanneer ze voldoende geld heeft gespaard wordt ze opeens gebeld door een jongen die zegt haar zoon te zijn. Het blijkt dat ze zeventien jaar geleden, toen ze nog een man was, een vriendinnetje zwanger heeft gemaakt. Brees psychiater zegt dat ze haar verleden moet confronteren en hij geeft geen toestemming voor de operatie als ze niet op zoek gaat naar haar zoon. Ze besluit de jongen op te zoeken, maar vertelt hem niet wie ze eigenlijk is. Wat volgt is een reis vol leugens, manipulaties en een groeiende vriendschap.
Ik zie toch regelmatig dat mensen juist anti vakjes, hokjes en stickertjes zijn,...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:30 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik word een beetje gek van (mezelf en) het zoeken naar wie ik ben enzo. En wat ik ben.
Ik weet niet of je het sarcastisch bedoelde...? Maar ik vind het best wel vervelend deze zoektocht.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |