abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2009 @ 12:42:16 #51
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73354357
Verhagen heeft inderdaad die opmerking gemaakt, maar hij gaat er natuurlijk niet over , voor zover ik weet ligt 't vooral op 't bordje vanJustitie bij Hirsch Ballin, en Plasterk zou er ook achteraan gaan volgens zijn homo-nota en er is vanuit TNN en Transvisie al langer contact met dat departement over 't onderwerp.
En er schijnt dus een toezegging te zijn gedaan dat dit najaar een wetswijziging op tafel zal worden gebracht. Meer weet ik er verder ook niet van, maar wacht het gewoon af, het zou namelijk zelfs kunnen betekenen dat 't niet meer via de rechter hoeft.

maar hoe ik 't weet, tsja... ik ben gewoon een insider
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  woensdag 7 oktober 2009 @ 02:23:18 #52
107792 Hexley
the Platypus
pi_73446070
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:03 schreef TiGG het volgende:
Nog meer mensen die zich grandioos irriteren aan die verdomde bouwmarkt taal die op de FP (en andere media) steeds gebruikt wordt?
Wat dacht je van deze: "Een freak of nature, zoiets als een transseksueel of een hermafrodiet."...
pi_73449733
Heb een reactie geplaatst in dat stukje wat een column blijkt te zijn...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:47:48 #54
92409 Twinky
Little star.
pi_73453652
ik heb de meetPM gestuurd! Vind het best wel spannend
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:12:43 #55
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73454514
Ik heb nu een lijstje van zeven mensen, inclusief mezelf, dan zijn er nog vijf die in het vorige topic (deel17) gepost hebben maar geen PM bij me achter hebben gelaten. Dus vraag is of de volgende mensen nog interesse hebben naar de meet te komen:
TiGG
Joanne35
NoktetMort
Sembam
Onderweg

De rest kan sowieso vrijdag een PM'tje verwachten met plaats datum en tijd van de meet, daarop kan dan nog gereageerd worden, en dan komen we vast wel vlot de definitieve details overeen
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:28:19 #56
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73463766
Eigenlijk erger ik me niet zo aan die ondubbelzinnige taal als "ombouwen"...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73542275
Hmmm... ik vind 'ombouwen' toch altijd wel een beetje een rottig woord als het mij betreft. Ik denk dan altijd, 'Ik ben verdorie geen spelcomputer'. In mijn ogen is het ook helemaal niet nodig om over 'ombouwen' te spreken, als er dan toch gerefereerd moet worden aan de operaties die ik onderga om mezelf te kunnen zijn, zou ik liever spreken over 'opereren', 'corrigeren' of 'verbeteren'. Maar goed, helaas snappen veel mensen niet dat zoiets gevoelig kan liggen. Ik vind het net een beetje als tegen iemand ie een dwarslaesie heeft, 'Lamme' of 'Kreupele' zeggen. Dat doe je toch ook niet als je een beetje fatsoen hebt?

Anyway, @ MuteZukini:
Thnx voor de tip, ik ga het even afwachten. Want dat kan me inderdaad veel geld schelen. Kan het trouwens zijn dat we nog geen PM van je hebben gehad?
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:26:42 #58
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73545272
De PM over de meet is verstuurd aan de acht personen die aangegeven hebben te willen komen, dus check vooral je pm-inbox en dan hoor ik wel of het voor iedereen helder is

@ Ilse
ja was inderdaad een dagje te laat, was me gisteren ondanks m'n rustig dagje dat ik had ontschoten, maar alles is goed gekomen vandaag

En ja dat ombouwen is een nare verwoording, maar gezien het heersende denken over dit sort medische ingrepen helaas iets wat niet zomaar uit de hoofden van de mensen te krijgen valt.
Ik heb gewoon een operatie volgend jaar, en dat is 't, is niets anders dan reconstructieve chirurgie, wat vrij vertaald dan wel ombouwchirurgie kan betekenen, maar tegen een vrouw wiens door borstkanker verwijderde borst gereconstrueerd wordt zeg je ook niet dat ze omgebouwde borsten heeft
En sowieso is 'bouwen' een ontmenselijkende term in relatie tot personen, een garage ombouwen tot studio geen probleem mee , maar het is dus iets wat enkel betrekking heeft op levenloze objecten
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:24:20 #59
71919 wonderer
pi_73551842
Misschien zijn jullie vrouwen er gewoon gevoeliger voor
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_73615253
Ik voel me toch eigenlijk geen van beide... Geen man en geen vrouw.

Ik ben eigenlijk zeker weten, niet zoals jullie. Jullie wisten het al vanaf jongs af aan. Ik niet. Ik worstel gewoon met mijn leven en gevoelens.

Maar als ik zou moeten kiezen, draag ik het liefste dus jongenskleding en zie ik er jongensachtig uit. Ik denk dat ze me uitlachen als ik bij het VU zou komen...
Life is difficult.

En ik ben veel te impulsief.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:04:23 #61
71919 wonderer
pi_73615655
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:53 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik voel me toch eigenlijk geen van beide... Geen man en geen vrouw.

Ik ben eigenlijk zeker weten, niet zoals jullie. Jullie wisten het al vanaf jongs af aan. Ik niet. Ik worstel gewoon met mijn leven en gevoelens.

Maar als ik zou moeten kiezen, draag ik het liefste dus jongenskleding en zie ik er jongensachtig uit. Ik denk dat ze me uitlachen als ik bij het VU zou komen...
Life is difficult.

En ik ben veel te impulsief.
Ik ook niet hoor. Maar als ik dan toch moet kiezen, (veel) liever man want ik voel me dus echt 0,0 vrouw. Maar het liefst zou ik gewoon niks zijn.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:31:29 #62
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_73643888
Ik kom ook naar de meet!

Nu weer snel aan het leren voor examen vrijdag
Don't take everything for granted but question and educate...
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:03:47 #63
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_73678637
Zow, eindelijk weer een reactie van mij.

Er is een kans dat ik niet naar de meeting kom ivm geldtekort

Ik ben namelijk per 1 Oktober werkloos geraakt. Mijn inkomen was al niet heel veel, maar nu is dat dus nog minder.....

Even een update van wat ik de afgelopen tijd heb meegemaakt:

Ergens halverwege Augustus ben ik compleet in elkaar gestort. Ik kon er niet meer tegen, altijd zoveel gezeur zodra ik thuiskwam. Altijd was ik volgens de compleet van de pot gerukte vader van me, een luie parasiet, een idioot, een gek, etc. En waarom was ik dan nog niet weg? Simpel: ik kon nergens heen, mijn inkomen was totaal niet voldoende om een kamer te huren. (Huurprijzen zijn / waren toen gemiddeld 350 euro, ik zou dan ongeveer 50 euro overhouden p.m. om van te eten, vervoer van betalen om naar m'n werk te kunnen, etc.)

Laat staan dat het me in de tussentijd überhaupt gelukt was om een betaalbaar iets te kunnen vinden. Sterker nog, als ik een het huis van Vonkenboer hier op de chat kon huren zou ik met huurtoeslag e.d. net zo duur uit zijn als waar ik nu zit (Anti-kraak-pandje aka ergens zitten voor een appel en een ei.)

In de weken voordat ik instortte voelde ik al dat het niet goed met me ging, ik sliep zo ontzettend slecht, op het werk ging het ook niet goed en zodra ik op die bewuste dag te horen kreeg: dag meneer (Ik was zo gespannen de hele tijd dat ik totaal niet aan mijn stem kon werken.) was het voor mij genoeg.

Jankend ben ik naar huis gegaan, ik ben over de snelweg gereden met 180 omdat ik niet meer verder wilde. 1 ding hield me tegen en dat was mijn vriendin die helaas helemaal in Griekenland zat op dat moment. Elke halve minuut moest ik de gedachten in mijn hoofd wegslikken dat ik mezelf van kant wilde maken, op de meest rare manier. En nog steeds hield de gedachte van mijn vriendin mij hier.
Thuis aangekomen mijn broertje geknuffeld en hem jankend gesmeekt zijn auto niet meer mee te geven omdat ik bang ben dat ik er te hard mee ga rijden en een kwartslag het stuur omdraai om daarna mijn weg te vervolgen richting boom.
Mijn moeder wilde in eerste instantie niks doen, mijn broertje vond het gewoon verschrikkelijk, de lakse houding van mijn moeder en porde haar constant tot actie. Tot overmaat van ramp was het een donderdag en was de huisarts niet te bereiken. Ze zei dat ik zelf moest bellen omdat ik oud genoeg was om voor mezelf te kunnen zorgen. Ik durfde niet te bellen, bang dat er weer een "dag meneer" uit de telefoon kwam.
Mijn vader vond het allemaal maar wat grappig en zei dat "die gek" zometeen op straat zou staan als "hij" nog meer onzin zou uitkramen.

Ik zei tegen mijn moeder op dat moment dat ie zijn mond dicht moest houden, anders kon ik niet meer voor mezelf instaan, wederom hield de gedachte aan mijn vriendin me hier. Maar toch kon ik niks anders doen dan tegelijkertijd janken en dromen over hoe ik die man en mezelf van kant kon maken.

Om er gauw een eind aan te breiden, voordat ik hier weer loop te janken:
Uiteindelijke ben ik in Portaal 040 terecht gekomen in Eindhoven (crisisopvang), ben daar compleet tot rust gekomen, veel schrijnende verhalen aangehoord. Waarna na een paar dagen ik via mijn moeder te horen heb gekregen dat ik niet meer welkom was. Ik had zelf het gevoel dat dit een heel goed idee was. Alleen, waar ga je dan heen?
In de klassieke daklozenopvang paste ik niet echt thuis, aangezien dit juridisch dus heel moeilijk was.
Je ziet er uit als een meisje, maar in je paspoort staat een M. Wat dus wilde zeggen dat ik op de mannenafdeling terecht zou komen. Aangezien de verhalen in het centrum ook gingen over de horror van de daklozenopvang leek het me geen slecht plan dat ik beter op straat kon slapen. (Naar huis kon ik ook niet en bij kennissen op zulk korte termijn ook niet.)

Ik ben uiteindelijk ontzettend goed bij een kennis opgevangen, waarvoor ik hem eeuwig dankbaar ben (En nu 1 van mijn beste vrienden is.)

C´est alors: Ik ben uiteindelijk mijn baan dus verloren omdat ik totaal niet in staat was daar te verschijnen als je op dat moment in Almelo zit (3 uur met het OV voor alleen de heenreis.)
Mijn baas heeft dat keurig opgelost door mij betaald op vakantie te sturen tot het einde van het contract (1 Oktober). Terug wil hij me ook niet, maar dat kan ik me goed voorstellen eigenlijk.
Ik zit nu in een anti-kraak woning samen met mijn broertje. Groot huis, mooi dubbel glas, maar niemand weet wat er met het pand gaat gebeuren. (En nog voor minder geld dan een kamer.)
Er is eigenlijk nog veel meer gebeurd, maar ik denk dat deze samenvatting een goed beeld geeft. Binnenkort ga ik wat stukjes hier verwijderen omdat ik bang ben dat dit me ooit gaat achtervolgen. (Carriëre gewijs.)

-kort stukje verwijderd-

[ Bericht 0% gewijzigd door NoktetMort op 14-10-2009 15:58:41 ]
pi_73680041
Damn wat een verhaal zeg

Misschien een gek idee hoor. Zelf heb ik ook niet echt veel geld ofzo, maar ik kan je voor 10 euro sponsoren om wel te komen. Misschien dat we met z'n allen op de meet een oplossing voor je kunnen zoeken?

Zelf kom ik vanaf 1 November in de ziektewet te zitten, met 70% salaris van wat ik had. Nog steeds geen straf volgens mij...maar het is wel minder als wat ik de afgelopen maanden gewend was.
Ik ben nu bezig met ontwerpen te maken van meubels, om die vervolgens in een stads-werkplaats te gaan maken. Omdat ik straks in de ziektewet zit, krijg ik van gemeente Utrecht een U-pas hoplijk, waarmee ik voor ¤22,- 10 uur mag werken in de werkplaats. Nu kan ik thuis ook wel wat doen, maar mijn bedoeling is dus dat ik straks binnen die 10 uur een ontwerp (meubel) af kan hebben en eventueel kan verkopen tegen de prijs die ik heb moeten betalen voor de producten + de uren die ik gemaakt heb

M.a.w. ik wilde je even motiveren w.b.t dat werkloos nog niet persé echt werkloos hoeft te zijn.
En w.b.t. de meeting...dat meen ik ook, misschien dat hier nog meer sponsors rondhangen ?

Ik ken de gevoelens ook wel een beetje (niet wat je ouders betreft, gelukkig )...en gek geneog...ik ben zelf ook in begin Augustus helemaal doorgedraaid. Dit keer dacht ik gelukkig niet aan zelfmoord ofzo...maar ik wilde op de 1 of andere manier weglopen....echt weglopen.... gelukkig hield mij de gedachte aan mijn ouders en familie + partner me nog wel redelijk op de grond en ben ik even laconiek gezegd...alleen maar even weggelopen van huis en werk + crisisopvang (time out) in Zeist.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 16:37:02 #65
71919 wonderer
pi_73685599
Ik wil ook wel sponsoren hoor zodat je wel kan komen
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:21:10 #66
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_73692372
Ik sponsor ook hoor, volgens mij kan je wel wat afleiding gebruiken dus je moet gewoon langskomen!
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:03:13 #67
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_73760137
Wow, echt ontzettend aardig van iedereen.

Ik zit nu wel met een dilemma ...... Mijn vriendin heeft nu een gezellig avondje samen met een andere vriendin geregeld (Dus met z'n drietjes) omdat ik zei dat ik hier niet naartoe kon T__T
pi_73760442
Hmm... dat is een dilemma inderdaad.

Niet dat ik wil puchen, maar dat avondje met z'n 3en kan altijd nog natuurlijk
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:21:43 #69
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_73760848
XD

Niet helemaal, mijn vriendin zelf komt uit Amsterdam en de andere vriendin uit Lelystad, in die week is het vakantie voor ze en hebben ze OV. En ze gaan helemaal voor mij naar Midden-Limburg komen......
m.a.w. best wel speciaal
pi_73760929
Ja dan heb je het wel over een dilemma i.d.d.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:10:31 #71
71919 wonderer
pi_73769092
Oh ja, da's kut. Ik zou zeggen, neem ze mee, maar dat schiet ook niet op als ze helemaal naar Limburg komen.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:24:59 #72
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73781007
@NoktetMort
Echt balen zeg dat het zover heeft moeten komen met de situatie met je ouders en je woonsituatie er niet veel zekerder op is geworden

Houdt in elk geval vast aan de lichtpuntjes die je hebt, blijkt maar weer dat ze je door de meest vreselijke momenten heen kunnen slepen

Wel jammer dat je niet naar de meet kan komen, anders doen we nog een keertje een kerst/nieuwjaars-meet ofzo en hopelijk staat het er ondanks de tekenen aan de wand wel beter voor. Doe in elk geval maar de groetjes aan je vriendin
  maandag 19 oktober 2009 @ 23:10:40 #73
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73864252
* MuteZukini heeft even zin in wat levendige discussie hier voordat we elkaar in de ogen gaan kijken dus even een vraag aan iedereen!

Is genderdysforie wel de juiste term waaronder we dit topic zouden moeten laten draaien?

persoonlijk is het een term die alweer een tijd achter me ligt maar vooral in het begin van m'n traject naar voren kwam om mensen mijn situatie uit te leggen. Maar feit is dat het een term uit de psycho-medische wereld is die afgezien van het VU-avontuur (met een max. regelmaat van ééns per maand) weinig betrekking heeft op hoe we naar onszelf kijken. Ik vind namelijk niet dat ik een verstoord gender heb, en dat staat even los van de noodzaak van behandeling. Dus wat vinden jullie???

Welke term dan mijn voorkeur heeft doet er ook nog niet zo direct toe, maar dat is ook vrij te debatteren natuurlijk ...doe ik zelf hier nog even niet
  maandag 19 oktober 2009 @ 23:27:56 #74
71919 wonderer
pi_73865027
Ik vind het een raar woord, want ik ben helemaal niet dysfoor over mijn gender. Ik ben dysfoor over mijn geslacht, mijn lichaam.

Ik zou "genderbeleving" wel een goede TT vinden.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:20:20 #75
92409 Twinky
Little star.
pi_73866744
hmm. Ik snap de term op zich wel. Als je kijkt naar het woord 'gender' is het voor jullie meer dan alleen 'geslacht'. Wanneer je echter 'geslacht' neemt als uitleg van 'gender', is genderdysfoor wel logisch: Je buitenkant-geslacht komt niet of slechts gedeeltelijk overeen met je binnenkant-geslacht... Maar dat is dan de basaalste omschrijving van gender, het betekent zeker voor jullie meer.

Bij TT-veranderingen moet je trouwens uitkijken voor de nieuwe kijkers, iedereen weet nou wel dat ze hier weg moeten blijven
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:48:59 #76
71919 wonderer
pi_73867376
Yeah... Vooral in het Engels wordt "gender" ook voor het uiterlijke geslacht gebruikt. Maar dan nog.
pi_73870025
Even nog een toevoeging aan mijn verhaal (kan zijn dat er dingen dubbel staan, of juist tegenovergestelde):

Ik weet niet wat ik ben... Ik voel me niks. Geen man, geen vrouw, geen jongen, geen meisje.
Ik draag graag jongenskleding, maar heel af en toe (voor feestje) wil ik me ook wel in een rok hijsen. Ik voel me er niet superprettig in. Draag het liefste gewoon een broek. Het is meer omdat mijn moeder graag wilt dat ik er netjes uitzie.

Maar nog steeds zou ik het absoluut niet erg vinden als m'n voorgevel eraf zou gaan. Ik heb niks met die dingen, echt niks.
En daarbij ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik beter als jongen geboren had kunnen zijn. Alleen is dit anders dan jullie. Ik heb het dus niet al vanaf jongs af aan.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:34:29 #78
107792 Hexley
the Platypus
pi_73870335
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:10 schreef MuteZukini het volgende:
Is genderdysforie wel de juiste term waaronder we dit topic zouden moeten laten draaien?

...

Maar feit is dat het een term uit de psycho-medische wereld is die afgezien van het VU-avontuur (met een max. regelmaat van ééns per maand) weinig betrekking heeft op hoe we naar onszelf kijken.
En dan verhuizen naar de "General Chat"? Anders maakt het toch weinig uit, niet dan...?

Ergens wel grappig dat je met dit punt komt, nog geen twee weken nadat TNN STP2012 steunt...
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:55:18 #79
92409 Twinky
Little star.
pi_73871588
maar het blijft toch ook een 'stoornis'? er is gewoon iets 'mis' in je hersenen waardoor je je vrouw voelt als je er als man uitziet... om het plat te zeggen. Of in ieder geval zullen de psychologen het zo zien...
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:50:44 #80
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73872781
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:34 schreef Hexley het volgende:

[..]

En dan verhuizen naar de "General Chat"? Anders maakt het toch weinig uit, niet dan...?

Ergens wel grappig dat je met dit punt komt, nog geen twee weken nadat TNN STP2012 steunt...
In general chat hoort het ook weer niet thuis aangezien de onderwerpen niet echt algemeen zijn waar iedereen over mee kan praten, wat het uitmaakt is lastig te achterhalen, misschien dat het psycho-medische dan op de achtergrond komt. Natuurlijk is het helemaal prima als er over het transitie-traject gekletst wordt, maar er is natuurlijk nog veel meer, maar daar zullen lurkers die ermee zitten misschien niet mee komen omdat dit het 'genderdysforie'-topic is ...ik opper maar wat. M'n punt is dat genderdysforie niet vat waar het op dit topic vaak over gaat.

En dat TNN de STP2012 actie sinds kort steunt staat er los van, ik probeer wat bescheidener te zijn door alleen de discussie over een TT aan te zwengelen
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:55 schreef Twinky het volgende:
maar het blijft toch ook een 'stoornis'? er is gewoon iets 'mis' in je hersenen waardoor je je vrouw voelt als je er als man uitziet... om het plat te zeggen. Of in ieder geval zullen de psychologen het zo zien...
dit brengt de discussie dan weer wel dichtbij STP2012, de ervaring van psychologen is dat ze er zelf maar moeilijk over kunnen oordelen voor zover ik daar zicht op heb. Als 'genderdysfoor' functioneren je hersenen in principe uitstekend, alleen ervaar je je fysieke sekse als incorrect en alsmede de genderuiting die er van je verwacht wordt als storend. De behandeling is uiteindelijk ook een fysieke behandeling waardoor je wel prima kan functioneren, terwijl er dus niks aan de hersenen wordt gedaan want die functioneerden al uitstekend.
Kan hier nog lang over doorgaan, is een hele discussie op zich, maar het ging mij eigenlijk alleen om een discussie over de naar mijn mening niet geheel representatieve TT

@wonderer
het woord genderbeleving lijkt me ook weer lastig aangezien iedereen een genderbeleving heeft alleen zijn wij hier er op een bepaalde manier veel bewuster van. Het lastige met dit soort termen is, zoals ook bijvoorbeeld ook met genderdiversiteit, is dat die wel toegankelijker zijn maar iedereen haar zegje kan doen aangezien de zogenoemde cisgender personen natuurlijk ook binnen de diversiteit vallen en een beleving van gender hebben. Een term als transgender kan het oplossen, maar dan krijg je al de discussie of men zich wel transgender voelt en wel onder een muts wilt zitten met andere groepjes die daar normaal onder schuilen maar naar iemands beleving ver van hem/haar afstaan.

Terug naar jullie...heb zo wel weer genoeg getypt
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:31:25 #81
71919 wonderer
pi_73879355
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 07:58 schreef Brummetje_ het volgende:
Even nog een toevoeging aan mijn verhaal (kan zijn dat er dingen dubbel staan, of juist tegenovergestelde):

Ik weet niet wat ik ben... Ik voel me niks. Geen man, geen vrouw, geen jongen, geen meisje.
Ik draag graag jongenskleding, maar heel af en toe (voor feestje) wil ik me ook wel in een rok hijsen. Ik voel me er niet superprettig in. Draag het liefste gewoon een broek. Het is meer omdat mijn moeder graag wilt dat ik er netjes uitzie.

Maar nog steeds zou ik het absoluut niet erg vinden als m'n voorgevel eraf zou gaan. Ik heb niks met die dingen, echt niks.
En daarbij ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik beter als jongen geboren had kunnen zijn. Alleen is dit anders dan jullie. Ik heb het dus niet al vanaf jongs af aan.
Dat heb ik dus ook, of eigenlijk had. Minus die rok. Ik heb wel "altijd" gehad dat ik me jongen voelde, maar het was niet heel erg aanwezig in mijn leven, dus het lijkt ook wel of het later is opgekomen.

Ik moet nu weg. Zaterdag ga ik naar de mannenbijeenkomst in Amsterdam, misschien leuk als er meer jongens gaan voor een extra meet?
pi_73879550
Hmm.. kan het wel met de meningen vinden, maar eigenlijk moet deze topic reeks gewoon met "Genderdysforie" blijven beginnen en dat omdat passanten /lotgenoten die net uit de kast zijn, veel eerder zoeken / zich identificeren met genderdysforie, dan met welke andere term dan ook.

We hebben in de tussentijd toch al wat nieuwe "leden" in ons midden gehad/gekregen, met het meest recent Brummetje, alleen is Brum, zoals hij zelf ook zegt, ook weer geen genderdysfoor, toch was dit topic denk ik wel de deur die voor Brum het meest open stond op Fok ?

Van mij mag het gewoon Genderdysforie blijven heten...stoor me daar echt niet aan !!
pi_73881161
Volgens mij is het niet zo handig al te vaak van term te wisselen. Ben ik net overgeschakeld van transseksueel naar genderdysfoor......

Het enige waar ik een hekel aan heb zijn termen zoals shemales, die geassocieerd worden met porno. Voor de rest vindt ik het prima;-) . Bij geen enkele term heb ik echt het idee dat het overeenkomst met mijn gevoelens ... Het is tenslotte maar een woord.
pi_73882302
van mij mag de TT wel hetzelfde blijven.
lekker duidelijk.

heb vandaag de VU gebeld en kan als het goed is over een week of 3 mijn afspraak voor de aanvang van de diagnostische fase verwachten.
we zullen wel zien anders hang ik over 3 weken gewoon weer aan de telefoon.

het is over drie weken en drie dagen ook weer precies 1 jaar geleden dat ik me heb aangemeld.
kortom je eerste jaar bestaat alleen uit wachten.
pi_73882557
Niet alleen het eerste jaar hoor
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:00:58 #86
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_73893221
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:37 schreef Meike26 het volgende:
Hmm.. kan het wel met de meningen vinden, maar eigenlijk moet deze topic reeks gewoon met "Genderdysforie" blijven beginnen en dat omdat passanten /lotgenoten die net uit de kast zijn, veel eerder zoeken / zich identificeren met genderdysforie, dan met welke andere term dan ook.

maar je komt niet zomaar bij genderdysforie uit, het is namelijk niet zo dat het een term is die je kent als je nog niet op zoek bent gegaan zeg maar. Je komt er wel snel bij uit, dat wel, maar net zo snel bij transseksueel en travestie. Dan is genderdysforie misschien wel de veiligste term omdat die het minst presumptief is, maar 't blijft een klinische term waar je zodra je meer duidelijk hebt voor jezelf snel afstand van neemt naar mijn idee. En we onderhouden hier geen klinisch topic, er komt wat over de VU voorbij, maar ook over een rits zaken die daar een eind vandaan staan.
Nu jullie mening hierover
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

... Zaterdag ga ik naar de mannenbijeenkomst in Amsterdam, misschien leuk als er meer jongens gaan voor een extra meet?
zover ik een paar van die jongens ken, en ik ken er wel een paar via mijn netwerkje in het wereldje kan ik je vertellen dat er zeker een aantal erg leuke kerels bij zitten waar je leuk mee kunt kletsen
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:11:32 #87
71919 wonderer
pi_73893758
Ben benieuwd. Heb daarvoor nog een afspraak bij Danae voor een nieuwe binder
pi_73896159
Voor nu even een tvp'tje. Heb ik weer een houvast om me hernieuwd in deze materie (en mijn psyche) te verdiepen.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:50:43 #89
107792 Hexley
the Platypus
pi_73900449
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 07:58 schreef Brummetje_ het volgende:
Als je toch met alle geweld een stickertje wilt, wat dacht je van GQ?
Of zit ik met genderqueer toch verkeerd...?
pi_73920441
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:50 schreef Hexley het volgende:

[..]

Als je toch met alle geweld een stickertje wilt, wat dacht je van GQ?
Of zit ik met genderqueer toch verkeerd...?
Ik word een beetje gek van (mezelf en) het zoeken naar wie ik ben enzo. En wat ik ben.
Ik weet niet of je het sarcastisch bedoelde...? Maar ik vind het best wel vervelend deze zoektocht.

Nou kun je zeggen: Stop dan met zoeken, maar dat is geen optie.

EDIT: Heb gezocht op google, maar kom er niet uit wat GQ precies is. Wil jij het even goed uitleggen?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 19:46:53 #91
71919 wonderer
pi_73924711
Genderqueer wil vooral zeggen dat je je niet kan vinden in de ene of de andere rol en dat je er gewoon een beetje tussenin hangt. Genderfluid is ook een benaming ervan.

Ik zie mezelf ook meer als genderqueer omdat ik die onbeheersbare drang niet heb om echt helemaal van geslacht te veranderen, zeg maar, maar het verwart mensen alleen nog maar meer als je dat zegt.
pi_73926322
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:46 schreef wonderer het volgende:
Genderqueer wil vooral zeggen dat je je niet kan vinden in de ene of de andere rol en dat je er gewoon een beetje tussenin hangt. Genderfluid is ook een benaming ervan.

Ik zie mezelf ook meer als genderqueer omdat ik die onbeheersbare drang niet heb om echt helemaal van geslacht te veranderen, zeg maar, maar het verwart mensen alleen nog maar meer als je dat zegt.
Beter kan ik niet uitleggen wat de reden is dat ik in dit topic post.

Het is verwarrend, ik weet ook niet goed wat ik ermee aanmoet. Ik heb een begrijpende partner die me steunt in welke keus ik ook maak. Dat is al een goed begin, maar hoe ik nu precies verder moet. Ik hoop hier wat antwoorden en richting te vinden.

Eerst nog een beetje de kat uit de boom kijken, maar vragen zal ik uiteraard beantwoorden.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:49:28 #93
71919 wonderer
pi_73927171
Raar eigenlijk dat wij zo worstelen met iets waar de meeste mensen echt helemaal nooit bij stilstaan.
pi_73928635
De meesten gaan ook uit van het gegeven dat je óf man, óf vrouw bent. Het overgrote denkt niet eens na over genderidentiteit ze zijn nu eenmaal een man of vrouw en het lichaam klopt erbij. Ik heb vrij moderne ouders, en wist al op een basisschoolleeftijd dat er mensen "in het verkeerde lichaam worden geboren". Ik dacht ook altijd dat zelfs bij transseksuelen de keus zo zwart-wit zou moeten zijn.

Ik heb mijn gevoelens en gedachten daarom vaak genegeerd. Ik voelde me ook niet in een verkeerd lichaam. Er voelen geen onderdelen als "vreemd" of "ongewenst" of "dat is niet van mij" zoals ik wel eens lees. Dus een all-the-way transitie et bijbehorende operaties wens ik niet.

Maar het leven in één genderrol voelt zo kaal alsof er iets ontbreekt. Het liefst zou ik iedere ochtend kiezen welke ik die dag zou zijn. Geen idee of ik hiermee nu ook terecht kan bij een genderteam, of iig hulp kan zoeken bij een begrijpende psycholoog/psychiater. (ik wil namelijk niet af van die gevoelens, ik wil er iets mee doen).
pi_73928930
Het liefst zou ik van onder een meisje zijn, en van boven een jongen. Dus zonder die dingen halverwege. En dan niet meer mijn benen hoeven scheren, maar ook weer niet dat ik een baard heb.

Ik wil ook geen totale jongen zijn. Ik ben al klein, maar als meisje zijnde vind ik het minder erg. Ik zou geen jongen willen zijn van 1.50 m...

Dus ik herken wat wonderer en Fixers zeggen.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 22:21:58 #96
71919 wonderer
pi_73930882
Oh ja, je lengte heb je niet echt mee... ik ben 186, dus dat scheelt al. Maar ik herken wel heel erg wat je zegt ja, ik heb ook weinig behoefte aan "bottomsurgery" (een pik van nature zou wel tof zijn, lekker staand pissen ). Ik voel me ook eigen geen geslacht, maar als ik dan toch moet kiezen, toch mannelijker dan vrouwlijk. Misschien ben ik wel een sexloze engel
pi_73935010
Weet niet of het al langsgekomen is. Komende vrijdag, de 23ste is de film Transamerica op tv. RTL8 - 20.30 uur.
quote:
Filmdrama
Bree is een transseksuele vrouw die hard werkt om geld te sparen voor haar laatste geslachtsoperatie. Wanneer ze voldoende geld heeft gespaard wordt ze opeens gebeld door een jongen die zegt haar zoon te zijn. Het blijkt dat ze zeventien jaar geleden, toen ze nog een man was, een vriendinnetje zwanger heeft gemaakt. Brees psychiater zegt dat ze haar verleden moet confronteren en hij geeft geen toestemming voor de operatie als ze niet op zoek gaat naar haar zoon. Ze besluit de jongen op te zoeken, maar vertelt hem niet wie ze eigenlijk is. Wat volgt is een reis vol leugens, manipulaties en een groeiende vriendschap.
Geen idee of het een goede film is, maar ik ga hem wel kijken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Transamerica_(film)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 22 oktober 2009 @ 00:00:25 #98
71919 wonderer
pi_73935067
Oh ja, die heb ik nog niet gezien. Bedankt voor de tip!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 02:02:30 #99
107792 Hexley
the Platypus
pi_73937596
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:30 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik word een beetje gek van (mezelf en) het zoeken naar wie ik ben enzo. En wat ik ben.
Ik weet niet of je het sarcastisch bedoelde...? Maar ik vind het best wel vervelend deze zoektocht.
Ik zie toch regelmatig dat mensen juist anti vakjes, hokjes en stickertjes zijn,...

Maar jij zoekt er dus een, en volgens mij had je dat ook al eerder gepost toch?
Uit wat je eerder schreef, leek genderqueer me toch het beste hokje.
Het was dus wel serieus bedoeld hoor...

Maar goed wat is genderqueer, in een notendop,..
Vergeet Wonderer even, die is namelijk een beetje selectief.

Simpel gezegd is het dat je je niet als man of vrouw ziet of juist beide.
En dan heb je ook nog "iets anders" en zo, maar goed das wel erg vaag...
"Hardwarematig" en dan bedoel ik dus operaties en zo, alles mag maar niets moet.

Nou moet je dat laatste weer niet te gek maken omdat het dan eerder genderfuck is.
pi_73939091
Maar is dat hetzelfde als androgynie??

Of is dat ook weer wat anders?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')