abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73227633
Zwangerschap en geboorte deel 570

28 september 2009: Takkembah (meisje)
07 oktober 2009: Xenia (meisje)
09 oktober 2009: Sorbootje (meisje)
10 oktober 2009: het-is-mij
11 oktober 2009: Martine1984 (jongen)
13 oktober 2009: Rubey (meisje)
16 oktober 2009: Sproet-je (meisje)
27 oktober 2009: lunastar
03 november 2009: Troel en Bert (jongen)
03 november 2009: Twinkly (jongen)
11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup (meisje)
29 november 2009: Poppejans (jongen)
03 december 2009: Aoraki (jongen)
04 december 2009: Incantrix (jongen)
05 december 2009: Groofsken (jongen)
06 december 2009: Meimeltje (jongen)
12 december 2009: Bucko
12 december 2009: Amaranta
22 december 2009: Lijnloos (meisje)
26 december 2009: Sidn3y
27 december 2009: lily
30 december 2009: Vlindur (jongen)
31 december 2009: Beessie-Jen

2010

01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules (meisje)
04 januari 2010: Tan
09 januari 2010: CalamityJane
12 januari 2010: Faja-lobi (jongen)
26 januari 2010: flowerbox
29 januari 2010: Reintji (papa) (tweeling)
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy
14 februari 2010: mama_papa (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky ***
20 februari 2010: freecell
01 maart 2010: Leonieke
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim
07 april 2010: _NIKKI_
26 april 2010: sterrenmunt
26 april 2010: kwib (papa)
-- mei 2010: Keshet
22 mei 2010: Baldria

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
[/quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 01-10-2009 17:37:50 ]
pi_73227700
pff heb ik dat, een z&g topic volposten. maar goed, ik vroeg dus nog even aan Xenia:
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:00 schreef bixister het volgende:
xenia, alweer een hele dag voorbij. trek je 't nog een beetje? en...: zijn jullie al uit de naam? dat lijkt me lastig zeg, dat je zo op 't laatst ineens nog zo gaat twijfelen...
pi_73227781
Als beloofd: onze Driekus!

Takkembah, je voert de lijst aan! Heel veel succes (sorry, nog geen tijd gehad om bij te lezen, dus ik kom nog een keer echt afscheid nemen)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73227980
pi_73228341
Driekus wat ben je mooi

Freecell denk aan je zelf meid! Zoals mn schoonmoeder zegt je doet alles met een extra rugtas om... dus niet zo gek dat het zwaarder wordt. En daar mag je best bij stil staan. En dat je misschien wel moet stoppen met 20 weken, nou ja het is niet anders... leuk is het niet. Maar als je straks helemaal niets meer kan is het helemaal niet leuk meer.

Hier mn laaste pufles gehad vanavond... dus ik ben er klaar voor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73228565
Martine

Ik doe gewoon even een en een voor je
Lotte!
Noah!
pi_73228718
Martine,

Bel de glazen zetter
pi_73228890
Toch ook hier maar even iets posten om de weg terug te vinden
pi_73229585
voor Martine
♥ K, N, R en F ♥
pi_73229637
Juup, jij laat er ook geen gras over groeien!

spannend Martine! mocht het doorzetten: zet 'm op!!!
pi_73229648
bedantk voor de aanmoedigingen....
ik ga naar bed, het lijkt er op dat t wat rustiger wordt... als het door gaat zetten heb ik mn energie straks nog hard genoeg nodig, dus nu nog maar ff proberen te slapen
pi_73231374
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:04 schreef bixister het volgende:
pff heb ik dat, een z&g topic volposten. maar goed, ik vroeg dus nog even aan Xenia:

[ ... ]
* gezellig bij bix aansluit.

Hoest? 
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_73231731
Martine, wat doe jij nou gek wijf!

Mefke, wat een heerlijk mannetje!
pi_73231735
Kennen jullie dat? Dat je 's nachts al een poos wakker ligt, maar dat je ervan overtuigd bent dat het al bijna ochtend is... en dan kijk je uiteindelijk op de wekker en dat is het nog maar twee uur??

Ik wil graag slaperig worden.. NU
  woensdag 30 september 2009 @ 06:04:44 #15
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73231854
quote:
Op woensdag 30 september 2009 03:17 schreef Sorbootje het volgende:
Kennen jullie dat? Dat je 's nachts al een poos wakker ligt, maar dat je ervan overtuigd bent dat het al bijna ochtend is... en dan kijk je uiteindelijk op de wekker en dat is het nog maar twee uur??

Ik wil graag slaperig worden.. NU
Aha Sorbo, zo'n nacht heb ik precies gehad....

Ik ben om het uur ongeveer wakker geworden van buikkrampen (is dat nou gerommel btw )

Uiteindelijk ben ik er maar uitgegaan en heb ik ff wat gegeten en rondgelopen. Hopelijk is het nu weggetrokken en kan ik weer ffkes slapen. is vandaag thuis, dus saampjes in bed chillen is wel lekker...

Ik wens ook slaperig te worden NU....

@ Mefke wat een super super super heerlijk mannetje

en een voor martine (haal me maar in )
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_73231855
@ Mefke, mooi menneke en leuke naam!
@ Martine hopelijk slaap je lekker, niet stiekem voorkruipen he
@ Sorbo, hopelijk slaap je nu inmiddels lekker.
Ik ken het, of denken, nu ben ik moe, lekker slapen en dna lig je in bed en denk je tsja......
@ Takkembah, hoi hou je het allemaal nog een beetje vol?
Ja ik weet ook niet wat bij 't rommelen hoort.......want als ik sommige omschrijvingen zie dan denk i,, dan is het bij mij ook aan t rommelen maar ja ga er maar vanuit dat ik de 40wkn zowieso haal, valt het altijd mee (eignelijk 42 maar lees op een ander forum allemaal mensen die bij 37 wkn al denken, t komt een dezer dgn dan duurt het nog langer zeg maar, miss. beetje vaag omschreven maar t is nog vroeg )en rommelen of niet, t word voor mij pas serieus bij de echte weeen want het rommelen wil ook dus niet altijd alles zeggen , zie bijv. mefke

Nou goeiemorgen dus, ik ben weer wakker.
Kan alleen straks niet meer naar bed zoals afgelopen ochtenden want moet om 10:00 bij de gyn zijn voor co en voel me nog best wel

Fijne dag allemaal!

[ Bericht 17% gewijzigd door het-is-mij op 30-09-2009 06:19:28 ]
  woensdag 30 september 2009 @ 06:57:43 #17
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73231931
Goodmornings Hiero ook een onrustige nacht hoor Sorbootje, dat gevoel is erg herkenbaar, meestal word ik zo rond de 4 a 5 uur in de ochtend pas wakker, maar vannacht was de eerste keer om een uur of twee al En ja, ik wás dus in de veronderstelling dat het veel later was, maarja.. En mijn gebruikelijke sessie om een uur of half 5 kwam er dan ook nog bij, whaha Ben er ondertussen maar eens uitgegaan, ik maak mijn lief alleen maar wakker en de saaie spelletjes op de foon doen toch hun werk niet. Is ook niet raar, fatsoenlijk liggen lukt gewoon even niet.

En Martine, woooeeeiii, dat kómt door dat raam he? Misschien is het allang weer weggetrokken en lig je prinsheerlijk te slapen, maar ik vind het toch wel spannend hoor!

Mefke!!! Wat eem ongelóóflijk snoepie heb je daar!! Té droppig

Rocka, thnx

Lijnloos, ook halve dagen gaan werken is al een hele stap. Misschien juist nog wel groter als degene die ik nu moet doen, omdat je dan voor het eerst de confrontatie aanmoet tussen wat je wil en wat je kán. Ergens diep van binnen wist ik al wel dat dit er bij mij aan zat te komen (not to say dat helemaal stoppen wel héél erg final is allemaal, ik had me toch wel een ander afscheid voorgesteld), maar die eerste keer toe moeten geven dat ik het niet meer redde was ook echt niet hip. Nouja, eigenlijk is het gewoon nooit iets dat je zomaar even doet, in je hoofd ben je niet anders als anders, maar je lijf heeft gewoon andere plannen. Dikke voor jou (en een voor je 28 weken!), ik kan me behoorlijk goed inleven in hoe je je nu voelt.

DJRandall, spannend hoor, zo'n verassing! Ik kan dat gewoon niet aan, ik wilde het vééls te graag weten.. En oh man, dat lijkt me echt erg om te zien..

Freecell, mijn ogen zijn in elk geval veranderd door de zwangerschap. Ik had toen ik heel erg piep-netaan-zwanger was een nieuwe bril gekocht, maar ik begon er een tijdje terug dubbel door te zien. Ik balen, want nu waren mijn ogen alwéér verslechterd, en zonder bril zie ik gewoon wazig.. Maar in een opwelling heb ik mijn oude bril opgezet en daar bleek ik wél weer goed door te kunnen zien Een verbetering dus.. Ben benieuwd of het aan gaat houden Vegen herken ik overigens niet.. En wat den arbeid betreft.. Tja, ik herken je gevoel zó vreselijk goed.. Maar Freecell, met 20 weken is het toch ook zeker geen klompje cellen meer in je buik? Da's wel een baby al hoor, en ook met 20 weken kan je lijf er al flink moeite mee gaan krijgen. Ik denk niet dat ik in de positie ben om je écht te adviseren hierin ( ) maar gezien het feit dat ik het voor anderen altijd véél beter weet dan voor mezelf: je lichaam is redelijk duidelijk volgens mij, en als ik het zo lees versta je haar taal best. Niet meer negeren, maar gewoon zeggen: "ok, lief lijf, nu ben jij even de baas."

Ymme, wat naar van de familie-vriend, ik weet helaas uit ervaring wat een verpletterende gebeurtenis het verlies van een dergelijk persoon kan zijn. Veel sterkte ermee.. Zijn die eerdere momenten misschien tia's geweest of iets dergelijks?
Ennuhm, ik zou dat taartje zéker gaan eten na jullie echo, ik vind de 20 weken-echo toch wel een soort van mijlpaal hoor (En je brengt me op ideeën: morgen na de VK is het ws definitief dat ik niet meer zal werken, daar kan ik dan net zo goed een positieve draai aan geven door taartjes in huis te halen toch? Mmmmmm, moorkop.. Ennuhm, dan moet ik ook nog bedenken welk taartje beeblief wil eten, want ikke mag er natuurlijk twee ) En thnx

Octo, zwangerschapszwemmen vind ik echt helemaal de bom, maar ik moet zeggen dat het hier wel heel erg verschilt per zwembad. Het zwembad waar ik nu altijd kom steun je op van die drijvende buizen (waar kinders elkaar altijd mee gaan slaan zeg maar) en 'loop' je op verschillende manieren door het diepe bad (zonder grond onder je voeten dus), dat ervaar ik als érg prettig en mijn klachten verminderen ervan. Zwembad twee ben ik één keer geweest, maar daar stond dan zo'n ouderwetse zwemjuf op de kant te blèren wat we moesten doen (onverstaanbaar, overigens) en werd een gigantische hoeveelheid zwangeren in een ondiep recreatiebadje gepropt. Te weinig ruimte en omdat je dus half uit het water op de bodem stond en een beetje loze gymnastiek-oefeningen moest doen kwam ik nadien zowat het water niet meer uit van de pijn. Die les voelde meer als bejaardengymnastiek en dan slecht uitgevoerd ook nog. Misschien kun je eerst een keertje gaan proefzwemmen eer je je keuze maakt?

Asy, met alle respect, Ischias is echt een bitch (pardon my french), daar ben ik ondertussen wel achter. Ik snap heel erg goed dat het voor jou ook op gaat houden en dat is echt dikke bagger, maar het alternatief is nog veel erger. En als ik het zo lees ben ik nog gezegend, jij hebt het zo veel erger als ik.. Meissie, hang in there

BJ, wat lief, thnx Het is inderdaad niet anders helaas Ennuhm, wanneer moest jij nu naar de VK? Kun je misschien niet beter met het telefonisch spreekuur bellen een keertje, en erover overleggen? Misschien kan ze je op ideeën brengen waar je dan even over na kunt denken, dan kun je die evt. bij je afspraak nog even met haar doornemen ofzo? Het staat me bij dat jij pas volgende week donderdag weer op moest voor je stickerdiploma?

Leonieke, jeumig, wat schiet het alweer op he? Hoe gaat het nu met je? Ennuhm, binnenkort ga je de beeb zéker voelen, let maar op!

Het-is-mij, GL bij de gyn!

Euhm, hum, nouja, ik ben nog steeds wakker, dus. Ik ga zo vast moe worden, maar dan kan ik niet meer terug mijn bed in want ik heb strakjes zwemmen (en dan Cesar en dan de VK.. Best hard werken nog, dat vrij zijn ), dus misschien moet ik nu nog maar eventjes terug.. Enniewee, ik moest maar weer eens saaie spelletjes gaan doen op de foon ofzo, ff kijken of ik nu weer wel een beetje kan liggen
3!
pi_73231939
Goeiemorgen!

Mefke, wat een mooierd!
Martine, Oeh, zou het?
Sorbo, hoop dat je nog wat geslapen hebt!
Takembah ook rommels? Oeh nog meer spannend!
Hetismij, succes bij de gyn strakjes. Misschien kun je daarna nog even weer je bed induiken?

Hier vanaf 04.30 eigenlijk wel wakker door zo'n klote mug die nergens meer te vinden is als je het licht aandoet En nu ben ik brak, maar moet toch echt werken

Fijne dag dames!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 30 september 2009 @ 07:02:02 #19
95408 Incantrix
pi_73231953
Ow Vlindur, da's echt zó niet cool, ik háát muggen.. Werk ze dan maar, ik hoop dat je je dag een beetje doorkomt
3!
  woensdag 30 september 2009 @ 07:17:11 #20
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73232005
Mefke, van harte gefeliciteerd met je prachtige zoon! Leuke naam ook weer!

Veel geluk samen.

En mag ik vragen wat er met Xenia is? Sorry als ik iets heel doms vraag.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_73232018
Mefke, wat een schatje is Driekus!
pi_73232046
Mefke, wat een dotje Driekus ziet er uit als een heerlijk mannetje! Nogmaals gefeliciteerd!

martine1984, wat doe je? alvast voor de zekerheid ook van mij een

Sorbo, ik heb dat af en toe, soms wel lekker, want dan kun je nog even, maar als je je bed toch om half 7 weer uit moet, slaap ik liever door. Ik heb sinds deze week dat ik dus een half uur voor de wekker wakker wordt, dan moet plassen en dus niet meer kan slapen Ik ben dol op slapen

Oe en ook activiteit bij Takkembah, het wordt spannend meid! Ik hoop voor je dat het doorzet

Even een dikke voor alle meiden die niet meer kunnen of minder moeten werken. Niet zo streng zijn voor jezelf hoor, de een heeft er nu eenmaal meer last van dan de ander en het is gewoon dikke pech maar wel heel belangrijk voor die kleine dat je er aan toegeeft.

Vlindur, muggen zijn echt balen dat je je zo brak voelt.

Hier trouwens gister weer check up gehad bij de dietiste. Best geschrokken. Nu had ik net gegeten en ook best last van obstipatie maar ik ben de afgelopen 6 weken 3,5 kilo aangekomen en zit inmiddels op +5 Even gaan opletten dus, al doe ik niet heel raar. Ik eet alleen weer veel meer koolhydraten en mijn lichaam kan daar dus ECHT NIET tegen Kijken of ik het wat kan stabiliseren.

Oh en wel spannend nog, maandag komt de aannemer om het kinderkamertje te verbouwen Ineens wel echt hoor, maar ben zo benieuwd hoe het uiteindelijk zal worden.

Werk ze voor iedereen die aan het werk moet en de rest: een hele fijne dag!!
  woensdag 30 september 2009 @ 07:37:50 #23
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73232093
Mefke, wat een schatje

Incantrix, ik zak (nog) niet door mijn heupen/benen
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:34 schreef freecell het volgende:
Komt wel Het is hier ook nog heel rustig hoor Elke dag wel ergens *pof* maar het blijft ook bij één vaak.
L trappelde rond deze tijd héél actief!
Sinds ik Harry kan voelen, voel ik hem meerdere malen per dag. Maar dan moet ik wel rustig zitten/liggen. Als ik bezig ben, dan voel ik hem niet. Hij trapt vooral fanatiek tegen mijn broekband en tegen de autogordel... eigenlijk heb ik heb alleen nog maar helemaal onderin gevoeld, nooit rond mijn navel ofzo...

ik ben gewoon al bijna 20 weken zwanger
pi_73232095
Martine?? Succes!!!
  woensdag 30 september 2009 @ 07:40:02 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73232106
He jakkes, muggen
quote:
Op woensdag 30 september 2009 07:17 schreef Sugar het volgende:
En mag ik vragen wat er met Xenia is? Sorry als ik iets heel doms vraag.
Niks doms Xenia krijg a.s. vrijdag een keizersnede

edit: vergeet ik wéér martine
Martine, succes!
  woensdag 30 september 2009 @ 07:42:01 #26
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_73232112
Ha! Rommelende dames... Wie werpt het eerst?? Succes

'Driekus' wat ben je een heerlijk ventje... ik wil oooooooooooook Kunnen we niet even doorzappen tot zo ongeveer de sinterklaasperiode? Dan hoef ik niet zo lang meer
  woensdag 30 september 2009 @ 07:50:01 #27
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_73232160
Martine: Hoe is het vannacht gegaan? Is het rustiger geworden?

Ymme: Wat een vervelend nieuws van jullie huisvriend! Probeer vandaag wel te genieten van je 20 weken echo, het blijft een bijzonder moment! Eet er straks maar een flink stuk taart op!

Sugar: Xenia krijgt vrijdag een keizersnede en is ineens aan het twijfelen geslagen over de naam.

Xenia: Hoe gaat het nu? Ben je er al over uit?

Mijn ontbijt is niet meer met mij. Een soort mini-mijlpaal dus voor mij.
Ik heb vandaag een rare dag. Het project waar ik 3 jaar gewerkt heb stopt vandaag (ben gedetacheerd) dus vandaag een hoop afscheid nemen inclusief een etentje vanavond. Maar nu ga ik eerst naar een meeting met m'n nieuwe manager, heb een project gescoord binnen dezelfde organisatie voor 3-6 maanden maar wel op een ander kantoor, andere afdeling en bij andere mensen. Vandaag dus een bijpraat-sessie en morgen meteen vol aan de bak. 't voelt zo dubbel allemaal!
Ik wens iedereen een hele fijne dag toe!
A grand adventure has begun.
pi_73232368
Martine hopelijk waren het echte weeen en heeft het doorgezet of anders is het afgezakt en heb je nog een goede nachtrust gehad.

Freecell, rustig aan doen met je rug. Ik verga ook van de pijn en ga zo dadelijk weer naar de fysio toe. Ik geloof niet dat werken er nog in zit voor mijn rug.
pi_73232487
@ Poppejans: we willen zeker weten wat het zal worden Geen haar op mijn hoofd dat daar ooit aan getwijfeld heeft En iedereen mag het weten (althans, als ze het zeker zijn, ik heb geen zin om nu x te zeggen als ze twijfelen en dan moet ik zoveel weken later y zeggen )

En idd, bijna 19 weken, dus da's bijna 20 weken en dus bijna halfweg

Martine: veel succes Hopelijk heeft het zich al wat doorgezet
pi_73232799
En MArtine? Baby nog binnen?

Ik las nog ff terug:jullie zijn lieverds En ik ben uitgeslapen en wat positiever en en ga even afwachten wat de vk morgen zegt, maar dan misschien wel stoppen
Maar das dan ook einde baan, want na mijn verlof ga ik niet meer verder

Faja, kusje op je rug! Kruik helpt ook goed trouwens

Leonieke, wat lopen we lekker samen op hè? Vind ik echt zo grappig, we doen best veel tegelijk en we kennen elkaar al best lang!
pi_73232810
Keshet, das wel een heel geniale mijlpaal Whehe Succes en eet een cracker
  woensdag 30 september 2009 @ 08:55:55 #32
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73232888
Oké, vrijdag een ks dus voor ksenia! Nu ben ik benieuwd waarom dat is, maar belangrijkste is natuurlijk dat je kindje bijna er is! Spannend.
En dan nu ineens twijfel over de naam, oei oei oei! Ik ben benieuwd.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_73233136
goedemorgen, en weer een nieuw topic!

Mefke, wat een kjoetie die driekus van jullie!
pi_73233391
Goedemorgen dames, Puk zit nog in zn babyhuis... in bed werd het snel minder en heb ik zomaar 4 uur aan een stuk doorgeslapen, wat een heerlijkheid. Dus Takkembah jij mag eerst, ik zou niet durfen om voor te kruipen Ik ben nog steeds moe maar ik ga vanmiddag nog wel ff tukken. Eerst zometeen de koelkast schoonmaken... hij stinkt
pi_73233612
Goedemorgen! Ik reageer later uitgebreider hoor maar ik moet zo weg.
Maar wat is "Driekus" een mooi mannetje Mefke!!
Sugar, Xenia krijgt een keizersnede omdat haar kindje in een stuit ligt.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_73233617
Goedemorgen!

@Happy; 3,5 kg in 6 weken valt nog best mee, en + 5 ook? je bent toch al (bijna) halverwege? das keurig hoor!
vooral niet al te druk om maken......
(ik doe dat nl ook, en mijn VK zegt dat het helemaal niet erg is als je soms een groeispurtje hebt...inmiddels zit ik dan ook op ongeveer + 10 kg)....

@icantrix, wat vervelend dat je weer niet lekker hebt kunnen slapen....
ik moet idd 8okt naar de VK, dat heb je goed onthouden zeg! maar ik heb as vrijdag op mijn werk een jaargesprek en ga het daar gewoon zelf al wel aangeven...
ik hoef nu maar 2 dagen en heb dan weer weekend, en volgende week, 3 dagdiensten, do vrij en dan vrijdag nog 1 dagje, dus dat is wel overzichtelijk en ik zou dan as vrijdag een (vervolg) gesprekje kunnen plannen met mijn teamleidster over hoe we de weken erna aan kunnen pakken..
(het scheelt dat ik in 2 commissies zit binnen de afdeling en ik waarschijnlijk daar nog wel wat kantoordagen voor kan vullen....)
zwem lekker alvast!!!

@martine; ooooo je bent aan het rommelen! spannend joh!!! hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen, want misschien heb je je energie vandaag of de komende dagen nog wel eens HEEL hard nodig... (denk aan )

aaaaahhhh Mefke, wat een schatje!!! mooi ventje je Driekus! *smeltmodus*

Lijnloos 28 weken

@Freecell, mijn zicht is ook minder nu ik zwanger ben... zal ook wel een zwangerschapskwaaltje zijn.. aangezien ik lees dat trixje daar ook last van heeft....

@Ymme; vandaag de 20 weken echo! spannend joh! geniet van je taartje straks!!!

@Asy, goed aan jezelf denken hoor... ik ben ook bekend met rugklachten (heb een versleten tussenwervelschijf en ook regelmatig ischias gehad) en dat is idd errrrrg naar en pijnlijk...
(voel me dan ook gezegend dat mijn klachten door de zwangerschap nog niet verergerd zijn... )
en luisteren naar je lichaam hoor, want je buik wordt alleen nog maar zwaarder de komende tijd, en het zou zonde zijn, als je straks helemaal niet meer kan genieten van je zwangerschap doordat je gestrekt ligt.....

Jeetje idd, Leonieke is ook al bijna op de helft!! Time flies...
*steekt kop nog ff in het zand... want OMG het is al bijjna oktober!!!*

Ik heb wel vrij redelijk geslapen, was alleen wel weer op tijd wakker, dus heb nog een rondje plintjes verven en plafondrandjes witten gedaan. (we gaan dit weekend ook de kledingkamer behangen).
Gisteren ben ik lekker met mijn moeder de stad in geweest, leuke laarsjes gekocht en nog wat leuke dingen gescoord...
en toen ik thuis kwam stond er een gigadoos in de hal!! onze bestelling van babydump (allemaal lakentjes, dekentjes, klamboe en uitzetdingen...) leuk hoor! dus die is inmiddels ook naar boven verplaatst.. kan ik volgend weekend mooi aan de was en de kasten inruimen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 30 september 2009 @ 10:13:35 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_73234513
Hier uitzonderlijk goed geslapen

Incantrix,

Martine, zet hem op!

En voor de rest ben ik niet goed in het onthouden van die dingen, sorry dames
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73234699
Een beetje aan de late kant (gisteren niet in de buurt van een PC geweest) maar dan nu nog maar even

Mefke, gefeliciteerd met je prachtige zoon

Rocka, wat is L. een heerlijk frummeltje
  woensdag 30 september 2009 @ 10:24:42 #39
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_73234802
goedemorgend

niet veel te melden... harde buiken zijn geminderd na gisteren een uurtje te hebben geslapen

mefke wat een knapperd...
Rocka ook al zo'n knapperd
  woensdag 30 september 2009 @ 10:35:26 #40
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_73235076
Dames met rugpijn... sterkte... ik ben zelf blij dat ik nog redelijk gespaard blij deze zwangerschap *klop-klop*, want ik weet hoe vervelend het kan zijn.

@Troel, lekker een goede nachtrust, dat is wel een luxe vanaf zo'n 30 weken

@Martine, koelkast schoonmaken? Ze zeggen altijd, als je spontaan aan de keukenkastjes begint is de bevalling nabij Dus als je toch bezig bent met schoonmaken

Oh ja ik werd net gebeld door de HA, de uitslag van de kweek was binnen, maar de uitslag bleef vaag, en aangezien ik geen klachten meer heb vond ze dat voldoende. Ik hoef dus geen kuurtje
Maar zodra ik weer klachten krijg moet ik direct weer urine inleveren. En ze adviseerde lekker door te gaan met cranberriesap, wat extra vit. C en ca. twee liter drinken per dag. Dus dat doe ik dan maar tot het eind van de zwangerschap.
pi_73235494

Zo. Ben van een uur of twee tot pak em beet half zes wakker geweest, maarrrrrrr heb vervolgens liggen slapen tot zo ongeveer vijf minuten geleden! Valt al met al dus nogal mee!

Martine, dus toch niet. Nou van mij mag je wel voorkruipen hoor. Ik wil sowieso pas in oktober

Incantrix en BJ, wat weer een enorme epistels! Ik zal ze zo nog een keer lezen, het zijn nu te veel letters voor mijn duffe hoofd.

En dan moet ik er nu aan geloven. Eén van mijn katten heeft de hele hal ondergekotst. Lekker.

Nou allemaal een heel fijne dag vandaag! Ik kom zo na mijn kotsopruimsessie en mijn ontbijt (als ik daar dan nog trek in heb) weer terug.
pi_73235570
Oh heerlijk, hij gaat weer kotsen
  woensdag 30 september 2009 @ 10:56:49 #43
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73235708
HIer ook weer heerlijk geslapen tot net

Krampen worden minder, dus benoem het maar tot voor-gerommel ofzo , we zullen zien wanneer het door gaat zetten...

martine, helaas.... maar je mag best voorkruipen hoor...

het-is-mij, succes bij de gyn vandaag en dan lekker dutten!

Sorbo, mooie combi inderdaad kattenkots + ontbijt, succes
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 30 september 2009 @ 11:02:53 #44
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_73235893
kan er achter mijn naam (meisje) ?
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_73235936
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:02 schreef mama_papa het volgende:
kan er achter mijn naam (meisje) ?
Nu je het zegt idd, dat mag ook achter die van mij
pi_73236033
Goeiemorgen dames...

voor alle nachtbrakers... hoop dat jullie nog even een tukje kunnen pakken vandaag!
Sorbo... voor de kattekots. Hopelijk blijft het bij jou wel binnen.
voor Tan zonder BO!
Succes voor iedereen die weer stickertjes gaat scoren vandaag!
'jes voor Martine en Taakembah!

Hier als een blok geslapen en inmiddels op mijn werk geregeld dat ik halve dagen ga werken... ergens lucht dat wel heeel erg op.
pi_73236550
Goedemorgen. Hier niet zo veel te melden. Ben net als gisteren thuisgebleven van werk wegens me niet zo lekker voelen icm mogelijke BO. Hopelijk morgen weer aan de slag.
Zou bijna vergeten dat ik aan het eind van de middag weer op controle ga bij de vlos

Keshet, wij zitten trouwens in bijna dezelfde werksituatie. Ik ben ook tot voor kort gedetacheerd geweest op een opdracht en vorige week ben ik ook een nieuwe opdracht begonnen bij dezelfde organisatie, op een ander kantoor met een voor mij onbekend team. Ik heb mijn plekje zeker tot aan mijn zwangerschapsverlof en het is ook nog eens veel dichterbij huis, dus ik ben helemaal blij
pi_73236870
quote:
Op woensdag 30 september 2009 08:51 schreef freecell het volgende:

Faja, kusje op je rug! Kruik helpt ook goed trouwens

Ik kom net bij de fysio vandaan en ik heb een ernstige vorm van bekkeninstabiliteit. De ene helft van mijn bekken staat naar achteren en de andere helft naar voren. Ik moet nu naar een manueel therapeut om mijn bekken recht proberen te laten trekken/duwen en zelfs in zittende houding moet ik nu mijn bekkenband maar omdoen om het iets minder pijnlijk te maken.
pi_73237016
Jemig Faja, da's wel heel erg balen!

Alle kots opgeruimd, maar kat wil niet eten en is heel zielig... kan ik echt niet tegen..
pi_73237108
ahhh Faja, dat is wel heel erg naar....

Sorbootje een voor je kattenkotsavonturen... wat lastig....

ik heb de 2e laag ook gedaan en ga zo lekker ff met een boekje relaxen op bed...(en ws nog een tukkie doen).
  woensdag 30 september 2009 @ 11:48:54 #51
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_73237279
@Faja Dat is zeer pijnlijk. Daar ben ik twee jaar geleden voor behandeld bij de manueel therapeut, mijn bekken stond scheef naar achter en ook naar onder. Maar na vijf keer stond het kaarsrecht en dat staat het nog steeds. Ik was toen ook zwanger, maar dat kon voor het 'kraken' geen kwaad.
De behandeling voelt niet prettig, maar het doet zeker geen pijn, in ieder geval niet iets om tegenop te zien. Ik merkte na drie maanden verschil. Maar eigenlijk wel meteen al, alleen was het toen nog niet 'over'. Ik heb daarna niet echt meer die bekkenpijn gehad die ik daarvoor had.

Alleen ging ik erna heen voor iets anders, maar toen heeft hij dus wel iets verknooid in mijn heupen, kon hij niks aan doen trouwens, want ik heb erbij nog eens last van reuma met kraakbeenafbraak. Maar goed, da's weer een ander verhaal.
pi_73237362
en o ja, dat vergat ik; Tan wat fijn dat je geen kuurtje nodig hebt!!
pi_73237434
@ Faja, ben je er bekend mee?
Mijn bekken stond laatst ook paar x scheef en de manueel therapeut heeft me toen erg goed gedaan!

Ik ben weer goed gekeurd door de gyn en de vpk.
Ze zat daar over mn buik te aaien, ze vond dat ik zo'n mooie buik had, weer goed voor mn ego
Ik voel me verder ook goed behalve die steken en krampen af en toe zijn irritant maar ja das al weken dus ik hoop gewoon dat ik er straks profijt van heb
En moet me dan zoveel mogelijk proberen te ontspannen van haar maar dat deed ik al.
Dinsdag weer.
pi_73237650
Faja jeetje wat ontzettend k#t voor je... hopelijk gaat de manueel therapie wat voor je verbeteren... want hier wordt je niet vrolijk van. sterkte meid

Tan geen BO wel goed drinken he... anders heb je hem zo te pakken. Zegt iemand die helemaal niet goed is in drinken

Sorbootje, bah een zieke kat... hopelijk knapt ie snel weer een beetje op.

Hier is de koelkast schoon zat er al een tijdje tegen op te hikken maar nu in eens moest het gebeuren. Heb zelfs de oven in de week gezet, die moet ik morgen zo uit kunnen soppen volgens de site van oma weet raad. Straks nog ff t konijnhok en de stofzuiger door de donkere babykamer...
pi_73238145
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:40 schreef Sorbootje het volgende:
Alle kots opgeruimd, maar kat wil niet eten en is heel zielig... kan ik echt niet tegen..
Bakje mek of water neerzetten. Die van ons heeft dat ook wel eens, dan is het een paar keer spugen en dan drinkt ze wat en dan gaat het vanzelf over.

Zal hij/zij vast iets verkeerd hebben gegeten.

K is net terug van de vk. Advies was om wat te minderen gezien de geestelijke drukte. Dat gaat ze dan ook maar doen (als dat zo even aan te passen is)
♥ K, N, R en F ♥
  woensdag 30 september 2009 @ 12:17:08 #56
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_73238182
Hey meiden ik heb weer een vraag..
Ik kijk net naar beneden en zie dat mijn vest nattig is, nu doe ik hem open en zie dat mijn shirt eronder ook nat is! (bij mijn rechterborst ten hoogte van mn tepel) Nu heb ik een donkerroze shirt aan dus ik zie niet of het bloed of wat anders is. Aan mijn borst is verder niks, maar ik kijk nu net weer en ga over mn tepel heen en er zit gewoon wit/doorzichtig achtig spul op mn hand! Is dit normaal???
Het zal neem ik aan dan geen bloed zijn toch?
pi_73238300
Je lekt mama-papa!
pi_73238319
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:17 schreef mama_papa het volgende:
Hey meiden ik heb weer een vraag..
Ik kijk net naar beneden en zie dat mijn vest nattig is, nu doe ik hem open en zie dat mijn shirt eronder ook nat is! (bij mijn rechterborst ten hoogte van mn tepel) Nu heb ik een donkerroze shirt aan dus ik zie niet of het bloed of wat anders is. Aan mijn borst is verder niks, maar ik kijk nu net weer en ga over mn tepel heen en er zit gewoon wit/doorzichtig achtig spul op mn hand! Is dit normaal???
Het zal neem ik aan dan geen bloed zijn toch?
Klinkt als lekkende borsten... melk. Is niks ernstigs hoor. Doe maar een stukje wc papier in je BH of iets dergelijks om het op te vangen zodat je niet meer vlekken in je kleren krijgt. Je kunt er verder weinig aan doen.
pi_73238351
Lektetten! Maar geen paniek hoor, kan er bij horen.. ik heb er zelf soms 's nachts last van.

voor Faja's rug/bekken.
pi_73238408
@ Tan, ik hoop idd dat de manueel therapeut me meer verlichting kan bieden dan de bekkenfysio. Die kan nu niks voor me betekenen. Ze heeft net zelf geprobeerd om het een rechter gedeelte te verplaatsen maar ik ben helaas iemand die behoorlijk lenig is van me zelf waardoor ik niks voelde gebeuren en mijn been zo ver mogelijk naar achteren werd geduwd.

@ het-is-mij, de vorige zwangerschap moest ik ook eerder stoppen met werken ivm bekkenklachten maar die waren toen aanzienlijk minder pijnlijk en ben ik later in de zwangerschap gestopt met werken. Denk dat het nu ook mee speelt dat ik een kleintje heb dat ik zo nu en dan moet tillen, de commode op, de auto(stoel) in en moet helpen met afdrogen, aankleden etc dingen die je normaliter gebukt doet.

Ik baal er alleen van dat ik nu al moet stoppen met werken, ik ben pas 25 weken zwanger en had nog wel even door willen werken. Helaas. Mijn bazin is er van op de hoogte en ik heb net een brief/verklaring van de fysio naar der toe gemaild met uitleg over mijn klachten. Stukje bevestiging naar haar toe dat ik voorlopig echt niet kom werken.

mama_papa, dat is gewoon een druppeltje melk. Ik heb daar ook al last van. Niks om je zorgen over te maken. Ik zou wel van die pads halen voor in je bh, dan heb je niet van die natte vlekken in je kleding.
  woensdag 30 september 2009 @ 12:26:56 #61
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_73238432
jeetje ik schrok me wild Ga meteen ff van die pads halen.

Bedankt weer!
pi_73239085
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:26 schreef mama_papa het volgende:
jeetje ik schrok me wild Ga meteen ff van die pads halen.

Bedankt weer!
ik wist niet dat je al zo vroeg lektetten kon krijgen.
  woensdag 30 september 2009 @ 13:10:14 #63
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_73239702
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:26 schreef Faja-Lobi het volgende:
@ Tan, ik hoop idd dat de manueel therapeut me meer verlichting kan bieden dan de bekkenfysio. Die kan nu niks voor me betekenen. Ze heeft net zelf geprobeerd om het een rechter gedeelte te verplaatsen maar ik ben helaas iemand die behoorlijk lenig is van me zelf waardoor ik niks voelde gebeuren en mijn been zo ver mogelijk naar achteren werd geduwd.
Ik ben volgens de reumatoloog en de manueel therapeut ook extreem soepel (al merk ik daar qua lenigheid niet veel van momenteel - ik kon vroeger wel mijn benen in mijn nek leggen, maar dat lukt me echt niet meer), dat zal het e.e.a. wel verergeren. Voor de manuele therapie had het overigens geen nadelige invloed.

Wanneer kun je terecht?
pi_73241143
Ik heb nog niks bijgelezen (tijdje niet online geweest) maar wilde wel even snel Mefke feliciteren met haar zoon
pi_73241150
Oeh spannend Martine en Takkembah er begint iets te rommelen!! Hihi die schoonmaakdrang van jou Martine, dat is het bewijs, er begint iets!

Free, ik vind voor kleine kindjes zorgen echt wel zwaar hoor, tillen, bukken, achter ze aan rennen, altijd je aandacht erbij houden. Dus je moet je echt niet lullig voelen dat je het niet meer aankunt, het is juist hartstikke rot voor jou dat het niet meer lukt!!

Ymme veel plezier bij de echo!!!!!!
edit: oh wat erg van die huisvriend van je ouders, sterkte

Ja, dat heb ik ook vaak Sorbootje, en kotsende katten ook Ik heb laatst een kat boven de wasbak gehouden maar toen hield ie op, flauw hoor

Och Icantrix wat rot, maar goed dat je aan je lijf denkt want zo kan je echt niet meer werken
Asyniur rustig aan doen hoor!! Niet jij ook door je heupen gaan zakken!

Vlindur, die k*tmuggen! Ik ben ook lekgestoken vannacht, ik vind dat ze allang dood moeten zijn, het is herfst!

Is dat zoveel dan wat je aangekomen bent Happyme? Ik vind het niet zoveel

Lol Keshet ik zal je maar niet feliciteren met die mijlpaal, toch?

Jeeeetje Faja dat klinkt heel heel pijnlijk, ik hoop dat de manueel therapie effect heeft!!!

hihi Mama_Papa Is wel vroeg ja maar het is heel normaal! Je tieten werken iig

Zouden jullie mij eventjes moed in willen spreken? Ik moet morgen dus mijn afstudeercolloquium houden en ik ben vreselijk zenuwachtig. Helemaal nadat ik mijn presentatie aan mijn begeleider opgestuurd had en hij vanmorgen antwoorde met: "Ziet er aardig uit" Niet goed, niet prima maar aardig! Zullen de hormonen wel zijn dat ik me dat aantrek... Ik moet 30-45 minuten presenteren over mijn literatuuronderzoek en daarna is er nog 15 minuten tijd waarin de profs vragen kunnen stellen en in discussie gaan met mij. De laatste keer dat ik presenteerde vergat ik de helft bij de dia's te vertellen door de zenuwen

[ Bericht 2% gewijzigd door Twinkly op 30-09-2009 14:07:22 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 30 september 2009 @ 14:01:22 #66
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73241337
ymme, wat vreselijk, zeg! Heel veel sterkte!
en bij de pretecho gluen ze ook ech wel of ze afwijkende dingen zien, hoor!

Free, je bent niet slap! Echt niet! ik ben ook naar 50% gegaan met 17 wk, en met 25 wk volledig arbeidsongeschikt. (kantoorbaan)
Andere mensen zeggen dan: je bent pas slap als je door blijft kwakkelen met alle gevolgen van dien.
En naar je lichaam luisteren betekent: als je een dag hebt gewerkt en je gaat daarna dood van de pijn, dan moet je niet meer werken
Als je een dag rust hebt gehad, en het is alweer een stuk beter, dan moet je al helemaal stoppen met werken!

leo, de 20-wk vindt plaats tussen de 18 en 22 weken zwangerschap. hoeft niet bij 20w precies

vlindur hoe ist eigenlijk met jou? Tot nu toe heeft mini-jij nog helemaal geen last van het rhesusgebeuren toch?

happy, balen dat je ineens toch meer bent aangekomen. is het echt zo erg voor jou of voor de baby?

tan, fijn dat je de bo weg hebt kunnen krijgen!

wow, faja, bekkeninstabiliteit, wat naar! wat nu? ah, je moet ook al stoppen met werken

Go Twinkly! Komt helemaal goed met je afstuderen!

De kinderkamer is binnen! en de kamer is nog niet leeg Aaargh!!

Is het trouwens heel erg als ik me gerustgesteld voel dat ik niet de enige ben die zulke frustraties heeft bij een tegenstribbelend lichaam?

Verder geen nieuws, eigenlijk
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73241551
Twinkly, misschien wil je begeleider je niet het gevoel geven dat je het al in de pocket hebt? Bovendien zegt een presentatie op papier niet zoveel. Als jij het overtuigend en enthousiast kan brengen dan heb je al het grootste deel voor je gewonnen. Jij hebt dat onderzoek gedaan dus jij weet waar je het over hebt. Dat je zenuwachtig bent weten zij ook wel en daar kunnen ze best doorheen kijken. Alvast heel veel succes in ieder geval
pi_73241636
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:01 schreef DaviniaHR het volgende:
happy, balen dat je ineens toch meer bent aangekomen. is het echt zo erg voor jou of voor de baby?
Nou ja, erg erg.. mijn bmi zit net op het randje zeg maar. Nu wil ik toch al in het ziekenhuis bevallen, dus voor wel/niet thuisbevallen maakt het niet uit. Ik moet toch een suikertest doen over 4 weken, dus dat stond al vast, maar ik was vastbesloten niet te veel aan te komen tijdens de zwangerschap dus ben vooral in mezelf teleurgesteld, maar iedereen zegt tegen me dat ik er zo goed uit zie en het er eerder op lijkt dat ik ben afgevallen (muv mijn buik dan). Dus nee, eigenlijk is het niet echt zo erg.

Zo vervelend om te lezen dat er zoveel meiden met lichamelijke klachten zijn. Ik prijs mezelf rijk dat ik daar (nog) geen last van heb. Even een dikke
pi_73241666
Twinkly gewoon rustig blijven ademhalen is mijn beste advies... Ik ga zelf heel snel praten van de zenuwen en heb daarom zelf vaak een briefje voor me liggen waarop staat Rustig Praten en dat helpt!

Mefke gefeliciteerd met jullie zoon! Al dat wachten eindelijk beloond!

Faja, dat klinkt niet echt prettig. Heb zelf bijna de hele zwangerschap een keer per week fysio gehad voor mijn SI gewricht. Sinds ik niet meer 3 tot 4 uur per dag in de auto zit drie dagen in de week is dat gelukkig enorm verbeterd. Maar allemaal niet zo erg als de rugklachten die ik hier allemaal lees, pfoe voor alle dames met rug/bekken klachten

Martine dat leek even spannend en wat vervelend van dat raam... Op basis waarvan zei jouw vlos dat hij/zij verwacht dat het deze week zal komen? Mijn vlos wenst me alleen succes met de laatste loodjes en zegt verder niks...

Hier nog steeds alles rustig. Kan nog steeds goed uit de voeten en ben dus nog lekker even hier en daar naartoe om mezelf te vermaken, zo vliegt de tijd lekker. Morgen weer naar de vlos!
pi_73242023
Twinkley, logisch dat je zenuwachtig bent.. maar dat is vast nergens voor nodig. Ze eten je niet op hoor, dat beloof ik. Bereid je voor en meer kun je niet doen... het grootste gedeelte heb je al gedaan nu alleen nog presenteren, komt goed meid. Enne je bent met zn tweetjes, samen sta je sterk

Rubey ik weet niet waar de vk het op baseerd. Had van de week al wat gerommel en aangezien hij vast ligt in mn bekken zij ze dat er wat aan t gebeuren is en dat t niet lang meer gaat duren. We zullen zien of ze gelijk krijgt.
pi_73242348
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:10 schreef Tan het volgende:

[..]

Ik ben volgens de reumatoloog en de manueel therapeut ook extreem soepel (al merk ik daar qua lenigheid niet veel van momenteel - ik kon vroeger wel mijn benen in mijn nek leggen, maar dat lukt me echt niet meer), dat zal het e.e.a. wel verergeren. Voor de manuele therapie had het overigens geen nadelige invloed.

Wanneer kun je terecht?
As maandag kan ik terecht. Lekker vlot dus.
  woensdag 30 september 2009 @ 14:42:22 #72
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73242821
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:55 schreef Twinkly het volgende:
Zouden jullie mij eventjes moed in willen spreken? Ik moet morgen dus mijn afstudeercolloquium houden en ik ben vreselijk zenuwachtig. Helemaal nadat ik mijn presentatie aan mijn begeleider opgestuurd had en hij vanmorgen antwoorde met: "Ziet er aardig uit" Niet goed, niet prima maar aardig! Zullen de hormonen wel zijn dat ik me dat aantrek... Ik moet 30-45 minuten presenteren over mijn literatuuronderzoek en daarna is er nog 15 minuten tijd waarin de profs vragen kunnen stellen en in discussie gaan met mij. De laatste keer dat ik presenteerde vergat ik de helft bij de dia's te vertellen door de zenuwen

Het komt allemaal wel goed. Je moet maar zo denken: jij weet er alles van en zij maar een beetje. Je kent alle ins en outs, zij niet. Zij zoeken alleen een vraag (zwak plekje of verduidelijking) en jij weet daar echt wel gewoon het antwoord op... Je kunt het! Echt wel!
Hoe laat moet je afstuderen? Dan duim ik voor je...
  woensdag 30 september 2009 @ 14:47:15 #73
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73242978
Auw Faja
Kan me voorstellen dat sjouwen met een klein kind inderdaad niet echt bevorderlijk is. Dat is wat ik gisteren ook bedoelde in mijn reactie naar freecell: ik ben blij dat ik (nog) geen kotertje heb rond rennen...
pi_73244177
Auwe Faja De mijne staat inderdaad ook scheef (lang leve kraken!) en das niet lekker

En sjouwen met de ukkies mag ik alleen nog maar recht voor, dus geen uk op mijn heup zetten. Dan merk je pas hoe vaak je dat doet

Twinkly, héél veel succes met je colloquium ! Je kan het heus, anders lieten ze je niet afstuderen hoor
  woensdag 30 september 2009 @ 15:30:26 #75
95408 Incantrix
pi_73244424
Faja, jeetje zeg, dat klinkt heel pijnlijk, en dan is het ook nog eens niet de eerste Veel sterkte ermee zeg

Twinkly, ik begrijp je zenuwen helemaal, maar ik kan je niet echt tips geven. Ik kan je alleen zeggen dat ik zeker weet dat je het kan en dat ik heel hard voor je ga duimen Hoe laat is dat hele verhaal?

Asy, jij hebt tintels en kunt niet meer autorijden (hetgeen me trouwens echt een verschrikking lijkt!)

En dan ga ik met een kwartiertje maar eens op pad naar de VK, schrok net al wakker omdat ik in mijn slaap ineens dacht dat ik er doorheen aan het slapen was Pfiew, gelukkig niet dus..
3!
pi_73244478
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:10 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Nou ja, erg erg.. mijn bmi zit net op het randje zeg maar. Nu wil ik toch al in het ziekenhuis bevallen, dus voor wel/niet thuisbevallen maakt het niet uit. Ik moet toch een suikertest doen over 4 weken, dus dat stond al vast, maar ik was vastbesloten niet te veel aan te komen tijdens de zwangerschap dus ben vooral in mezelf teleurgesteld, maar iedereen zegt tegen me dat ik er zo goed uit zie en het er eerder op lijkt dat ik ben afgevallen (muv mijn buik dan). Dus nee, eigenlijk is het niet echt zo erg.

Zo vervelend om te lezen dat er zoveel meiden met lichamelijke klachten zijn. Ik prijs mezelf rijk dat ik daar (nog) geen last van heb. Even een dikke
happy, ik heb geen idee welk randje je precies edoeld, maar volgens mij was ik voor de zwangerschap al alle randjes voorbij... Toch heeft niemand mij ooit aangesproken dat er bepaalde zaken niet zouden mogen ook teveel aankomen is nooit besproken. Gister eigenlijk voor het eert iemand die erover begon (niet eens een vk of gyn zelf) maar die zwakte haar verhaal ook erg af toen ze hoorde dat ik tot nu toe "pas" 4,5 kilo ben aangekomen. Verder alleen maar complimenten en opmerkingen dat het allemaal maar heel bescheiden is (tja zo'n babybuik valt wat minder op tussen de vetjes). Dus maak je er niet te druk om!
pi_73244490
Twinkly, heel veel succes, je kunt het heus!!

Ik ben zo moe Maar ik ga proberen overdag niet te slapen, wie weet slaap ik komende nacht dan wel goed!
pi_73244594
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:30 schreef Incantrix het volgende:

En dan ga ik met een kwartiertje maar eens op pad naar de VK, schrok net al wakker omdat ik in mijn slaap ineens dacht dat ik er doorheen aan het slapen was Pfiew, gelukkig niet dus..
Whehe Klinkt bekend Altijd schrikken met wakker worden!
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:32 schreef Sorbootje het volgende:

Ik ben zo moe Maar ik ga proberen overdag niet te slapen, wie weet slaap ik komende nacht dan wel goed!
En even liggen met een boekje dan?
pi_73244674
Oh crap, Twinkley bijna vergeten.. Alvast heel veel succes morgen, ik zal zekers voor je duimen maar ik ben ervan overtuigd dat het gewoon helemaal goed gaat komen! Wat davinia ook al zei, je hebt het onderzoek gedaan en weet er dus veel van, meer dan die spannende profs! Zet hem
op, je kunt het!!!
  woensdag 30 september 2009 @ 15:50:04 #80
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73245107
Dames, ik heb een idee

Zullen we een "(deels) arbeidsongeschikt door zwangerschap" meet doen? Volgens mij kunnen we daar inmiddels wel een goede meet mee vullen

Oh, ik voel me zo schuldig naar Eli toe... tis zijn mamadag, en ik kan helemaal niks. hij zit nu op zn kamer te spelen na zn slaapje, en ik weet wat gekkigheid niet wat ik met hem zou willen doen. ik kan hem niet optillen, hij rent sneller dan ik, dus dat vind ik dan ook eng... pfff, kan echt wel janken nu

sorry voor de negativiteit
  woensdag 30 september 2009 @ 15:59:22 #81
95408 Incantrix
pi_73245483
Freecell, haha, inderdaad, met zo'n snurkje erbij

Davinia, dat is toch niet negatief doen? Het is en blijft gewoon een worsteling tussrn wat je kan en wat je wil en in dit geval toch helemaal logisch ook? Maar weet je wat mijn dierbaarste herinneringen zijn aan vroeger? Niet al die spannende uitjes, maar juist de simpele dingen: met mama aan tafel theetje drinken met een koekje, lekker samen op de bank met opa sesamstraat kijken, dat soort dingen.. Misschien is dat een kleine opsteker? Hoe dan ook, dikke , ik heb zelf nog geen kleintje rondlopen maar ik kan me wel een beetje voorstellen hoe je je nu voelt..
3!
  † In Memoriam † woensdag 30 september 2009 @ 16:01:00 #82
43556 miss_dynastie
pi_73245534
Hoe is het nu met jou, Lily?
pi_73246120
Het gaat wel goed, miss. lief dat je ernaar vraagt

Grote bloedingen blijven vooralsnog uit. Bij mijn eerste kwamen die met 30 weken dus ik knijp m wel.
Fysiek voel ik me prima, ik werk ook nog iedere dag maar ik merk wel dat ik al mijn energie nodig heb voor mijn werk en mijn gezin.
Ik heb niet veel fut meer voor sociale zaken of internet (als ik niet werk, met de kinderen bezig ben of huishoudelijke zaken doe dan lig ik het liefste met een boek op de bank of in bed).
Sorry ook dat ik me hier niet veel laat zien, dames

Als alles gaat zoals nu dan krijg ik over 2,5 week weer een echo ivm placentaligging.
  woensdag 30 september 2009 @ 16:23:28 #84
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73246406
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:50 schreef DaviniaHR het volgende:
Dames, ik heb een idee

Zullen we een "(deels) arbeidsongeschikt door zwangerschap" meet doen? Volgens mij kunnen we daar inmiddels wel een goede meet mee vullen

Oh, ik voel me zo schuldig naar Eli toe... tis zijn mamadag, en ik kan helemaal niks. hij zit nu op zn kamer te spelen na zn slaapje, en ik weet wat gekkigheid niet wat ik met hem zou willen doen. ik kan hem niet optillen, hij rent sneller dan ik, dus dat vind ik dan ook eng... pfff, kan echt wel janken nu

sorry voor de negativiteit
Goed idee! Maar dan moeten jullie wel naar hier komen, want ik kan niet meer die kant op

Davinia: koekjes bakken? limonade drinken uit zijn eigen serviesje? samen een spelletje doen?
Maar het blijft gewoon bagger...

We zitten wel met een boel kneusjes bij elkaar deze keer of lijkt dat maar zo?
  woensdag 30 september 2009 @ 16:26:58 #85
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73246525
hij mocht even helpen met de babykamer leegruimen, en zit nu voor de teletubbies
naja, dat vind-ie leuk.

asy, t hangt er natuurlijk vanaf of je een beetje ind e buurt woont
en we hebben dan wel voo iedereen een bank of luie stoel nodig oid, om bij te komen van de lange reis

Lily, fijn dat je geen bloedingen meer hebt gehad!
pi_73246599
Dankjulliewel, jullie zijn lievies
De presentatie is morgen om 11.00 uur.
Koekjes bakken, goed idee!! Ik denk dat ik dat ook maar ga doen vrijdag dan heb ik echt echt echt verlof!!

Lily ik hoop dat de placenta nog verhuist naar een beter plekje!
DaviniaHR
  woensdag 30 september 2009 @ 16:47:55 #87
95408 Incantrix
pi_73247263
En dan ben je dus ineens 100 % arbeidsongeschikt.. Ik weet niet of ik nu moet of , maar ik geloof dat ik wel een soort van opgelucht ben. Thnx voor alle morele steun lieve meiden
3!
pi_73247475
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:47 schreef Incantrix het volgende:
En dan ben je dus ineens 100 % arbeidsongeschikt.. Ik weet niet of ik nu moet of , maar ik geloof dat ik wel een soort van opgelucht ben. Thnx voor alle morele steun lieve meiden
Ohh Heel begrijpelijk hoor! Maar je gaat je vast een stuk beter voelen als je straks een weekje lekker rustig aangedaan hebt en dan weet je dat het de juiste beslissing is geweest
  woensdag 30 september 2009 @ 16:58:21 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73247621
Trix
Neem je eigenlijk ouderschapsverlof op na je bevallingsverlof?
pi_73247861
hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik
concentreer je dan maar eens op het uit je hoofd leren van een presentatie
pi_73247862
Rocka en Mefke: gefeliciteerd met jullie zoons
pi_73247969
Zo, weer terug van de vlos. Beebje krijgt een grote sticker, de seconde dat de stagiaire-vlos de doppler op mijn buik zette was het vertrouwde geluid er weer

Wel zijn mijn buikspieren verslapt waardoor mijn baarmoeder gaat hangen. Daar kan de oorzaak liggen van de plasdrang die ik continu heb. De pijn is ws. bandenpijn door groeispurtje baarmoeder. Ze adviseerde mij om een ondersteunende buikband te gaan dragen en rust+warmte te nemen. Het is trouwens een kwaal waar vrouwen meestal pas last van krijgen bij een tweede zwangerschap.
pi_73248092
Das ook flauw, als je zoals ik niet werkt (in dienstverband dan) kan je nooit naar een arbeidsongeschikt-meet
Maar er zijn inderdaad veel zwangeren met probleempjes dit keer vind ik. Over mezelf ben ik juist wel tevreden hoe het gaat, buiten de tijd rond de 20 weken (die was zwaar voor m'n lichaam, veel pijn en harde buiken) zit ik nu weer in rustiger vaarwater. voor alle stumpertjes!

Vandaag m'n kraampakket mogen ontvangen aan de deur, helemaal onverwacht. Met grote knuffel en een boekje voor de reeds aanwezige peuter. Ook de babydoos bij Prenatal opgehaald maar die vind ik maar bedroevend eigenlijk. Zitten er allemaal bonnen in voor pampersluiers, leuk, maar die zijn maar tot het eind van het jaar geldig. Ik ga natuurlijk niet inslaan en er dan achter komen dat het kind geen pampers-billen heeft of er niet tegen kan ofzo.
Vanavond weer zwemmen en vrijdag mijn eerste keer zwangerschapspilates.

Vergeet ik helemaal Mefkes Driekusje, wat een schatje! Had gisteren voor het slapen al mogen spieken
Ik ga nog een keertje even spieken en daarna snel koken!
  woensdag 30 september 2009 @ 17:30:25 #94
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73248589
octo, kunnen de harde buiken ook verklaard worden door je verslapte buikspieren? Wel balen, zeg!

sidn3y, hoe was het kraampakket? "oh ja, zo groot waren die kraamverbanden! " of viel het wel mee?
moet morgen even terugbellen over de telefonsiche intake van de kraamzorg.
ga ik meteen vragen over de extra uren door bekkenklachten
  woensdag 30 september 2009 @ 17:57:45 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73249376
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:26 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, t hangt er natuurlijk vanaf of je een beetje ind e buurt woont
en we hebben dan wel voo iedereen een bank of luie stoel nodig oid, om bij te komen van de lange reis
Ik woon in het mooie Zuid-Limburg
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:47 schreef Incantrix het volgende:
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:05 schreef Twinkly het volgende:
hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik
concentreer je dan maar eens op het uit je hoofd leren van een presentatie

Niet uit het hoofd leren! Gewoon je (powerpoint?) presentatie uitprinten en daarbij wat zeer belangrijke dingen schrijven (bv een verband ofzo wat je ziet op de presentatie). De rest klets je zo aan elkaar. Van uit het hoof dleren krijg je stress, als je dan iets vergeet ben je meteen ook de helft van de rest van de tekst kwijt met als gevolg zenuwen en niet meer uit je woorden komen
tot zover Asyniur's tip van de week
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:13 schreef Sidn3y het volgende:
Das ook flauw, als je zoals ik niet werkt (in dienstverband dan) kan je nooit naar een arbeidsongeschikt-meet
Als jij je arbeidsongeschikt voelt, dan mag je ook komen
pi_73249745
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:57 schreef Asyniur het volgende:
Niet uit het hoofd leren! Gewoon je (powerpoint?) presentatie uitprinten en daarbij wat zeer belangrijke dingen schrijven (bv een verband ofzo wat je ziet op de presentatie). De rest klets je zo aan elkaar. Van uit het hoof dleren krijg je stress, als je dan iets vergeet ben je meteen ook de helft van de rest van de tekst kwijt met als gevolg zenuwen en niet meer uit je woorden komen
tot zover Asyniur's tip van de week
ik mag er geen tekst bij houden omdat ik dan op ga lezen, maar ik denk dat ik het toch wel ga doen omdat ik het echt niet uit mijn hoofd geleerd krijg hoor ik moet echt wel af en toe even spieken.

Ik heb geloof ik indalingsweeen: scherpe steken in mijn onderbuik
  woensdag 30 september 2009 @ 18:41:52 #97
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_73250753
Mefke gefeliciteerd , daar is ie dan, de kleine Driekus. Wat een plaatje .

Een hele mooie en fijne kraamtijd toegewenst .
  woensdag 30 september 2009 @ 18:47:13 #98
223453 Guuzewuus
pi_73250926
Oh jongens, ik ben steeds geneigd om zo ongepast direct te reageren op dingen . Ik moet echt tot tien tellen voortaan, want mensen beginnen te schrikken zo nu en dan.

Op mijn werk:
Collega: Als jij gaat zitten, voel ik bank hier bewegen (3 meter verderop).
Ikke: Nou, zo weet je wel mensen complexen aan te praten (en ga onverstoord verder met het kletsen met buurvrouw en het eten van mijn soep en twee broodjes met kaas ).
Collega, 10 minuten later op de gang met rode kop: Hey G, sorry dat had ik niet moeten zeggen, kan me voorstellen dat het lomp overkwam.
En ikke? Ik was allang weer vergeten waar ze het over had .

En ook hier (op fok, niet per definitie in dit topic) heb ik de laatste weken al meerdere malen een post gedeeltelijk weer van mezelf moeten deleten omdat het zo ongevoelig direct was wat ik schreef .

Ik gooi het op de hormonen .

En ik ben moe en toe aan verlof. Ik tel af... Nog drie weken en één dag werken (èn nog een herfstvakantie en één week overdracht, maar dat telt niet )...
pi_73251030
Hier een multi emo ymme.

20 weken echo was super. Alles is goed En het is nog steeds een jongen. Overduidelijk
Zit op een goed groei schema, en al het andere wat gecontroleerd moest worden, is goed.

Echter is vanacht om 00.00 uur die goede vriend overleden
En heeft mijn vriend vandaag te horen gekregen dat de ontslagaanvragen goed bevonden zijn. Dus hij heeft nog 4 te werken en daarna niet meer. Terwijl we eind dit jaar gedacht hadden, omdat dit gezegt was tegen hem. Naja, druk solliciteren dus maar.

Maar verder toch wel heel blij en lekker taartje gegeten op onze gezonde jongen.
  woensdag 30 september 2009 @ 18:51:38 #100
223453 Guuzewuus
pi_73251092
Ach jee Ymme, wat verdrietig .

En fijn dat met jullie knul alles goed is . Was er reden om te denken van niet dan?
pi_73251131
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:51 schreef Guuzewuus het volgende:
Ach jee Ymme, wat verdrietig .

En fijn dat met jullie knul alles goed is . Was er reden om te denken van niet dan?
Nee hoor Maar vond het wel enorm spannend enzo.
pi_73251479
Hè ymme, wat een dubbel bericht zeg, kan me voorstellen dr dat allemaal wat lastig is (icm hormonen). Dus allereerst toch een jompel voor jullie kereltje en daarna een voor die vriend van jullie en jouw vriend met zijn werk... Wel snel zeg 4 weken al... Dat dat zo maar kan zeg (maar ja ook bedrijven hebben een opzegtermijn van een maand natuurlijk) maar wel heel snel al. Hoopdat hij snel iets nieuws kan vinden!
  woensdag 30 september 2009 @ 19:06:11 #103
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73251551
Ymme, ten eerste gefeli met de goede echo!

ten tweede, gecondoleerd!

Goh, dat er zowaar animo is voor mn arbeidsongeschiktenmeet!
Ach, we hebben toch niets beters te doen
ms gooi ik vanavond ff een pm ertegenaan
  woensdag 30 september 2009 @ 19:13:02 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73251769
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:09 schreef Twinkly het volgende:

[..]

ik mag er geen tekst bij houden omdat ik dan op ga lezen, maar ik denk dat ik het toch wel ga doen omdat ik het echt niet uit mijn hoofd geleerd krijg hoor ik moet echt wel af en toe even spieken.

Ik heb geloof ik indalingsweeen: scherpe steken in mijn onderbuik
vandaar ook dat je er gewoon in steekwoorden wat bij zet, dan kun je gewoonweg helemaal niks oplezen
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:06 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik ben nog maar gedeeltelijk arbeidsongeschikt he

ymme, wat een naar nieuws over die vriend en over het verlies van de baan van je lief. Wel fijn dat alles in orde was met je knulletje
pi_73251907
Ymme, wat een dubbel bericht.
Eerst en vooral proficiat met de goede echo
Gecondoleerd met het overlijden van die vriend en wat een jammer nieuws ivm het ontslag van jouw vriend.
Dikke
pi_73251938
Hier toch een beetje goed nieuws. Mijn bloeddruk was vandaag al wat lager Onderdruk zelfs onder de 9 (90) Maar dat ga ik niet vertellen op het werk
pi_73252007
Guuz! Whehe

Fijn dat de echo goed was Ymme
Geen extra armpjes of beentjes?
pi_73252329
Ben lekker paar daagjes vrij geweest, eergister en vandaag en do en vrijdag ook nog. En ja hoor, het werk alweer aan de telefoon net (eerst niet opgenomen maar bleven maar bellen...), of ik even morgen een vroege dienst kon komen werken.

Kom verdorie altijd opdraven bij ziekte en wat dan ook, maar heb het nu dus proberen af te wimpelen en andere namen aangegeven die ze eerst maar moest proberen te bellen, nou ben ik dus bang dat ik alsnog gebelt wordt dat ze niemand vinden kunnen, maar ik blijf dit keer echt nee zeggen en volhouden.Loop verdorie in mn laatste weekjes werken (nog 2 weken na deze week) en begin zaterdag aan 7 dagen werken achter elkaar.
Ik zou persoonlijk een behoorlijk zwangere collega niet eens hebben gebelt.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_73252726
Ymme, inderdaad dubbel nieuws. Gefeliciteerd met de echo, gecondoleerd met de vriend. En balen van het werk, hopelijk kan hij wel snel aan de slag. En anders kun je altijd nog samen van je verlof en kindje genieten....
  woensdag 30 september 2009 @ 19:42:49 #110
223453 Guuzewuus
pi_73252768
Hey Poppejans, heb jij dan al van te voren besloten om 6 weken van te voren met verlof te gaan? Dus dan heb je maar 10 weken achteraf?

Ik snap dat nooit zo goed. Ik denk altijd (duh) ik doe vier weken vooraf, dan heb ik zalng mogelijk als de kleine er is. En mocht het eerder niet meer lukken dan kan je verlof altijd nog twee weken eerder ingaan toch?
pi_73252872
Ik hoop eigenlijk dat ik kan blijven werken tot een week voor de bevalling (of eventueel zelfs iets minder) kwestie van zo weinig mogelijk te verliezen
  woensdag 30 september 2009 @ 19:46:19 #112
223453 Guuzewuus
pi_73252910
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:45 schreef leonieke het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat ik kan blijven werken tot een week voor de bevalling (of eventueel zelfs iets minder) kwestie van zo weinig mogelijk te verliezen
Oh , dat mag hier volgens mij helemaal niet .
pi_73252972
Je mag hier in België blijven werken tot de dag van de bevalling als je wil. Je verliest dan wel 1 week van je verlof. Maar als je overtijd gaat, ben je die weken natuurlijk wel kwijt achteraf als je dan al thuis zit.
  woensdag 30 september 2009 @ 19:48:56 #114
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73252995
poppejans, wat voor werk doe je? als ik vragen mag?

guuzie, als je ouderschapsverlof opneemt, kan je net zo goed ook 6 wk vantevoren met verlof gaan. verder ben ik het wel met je eens, hoor! maar het kan niet altijd
pi_73253038
Me daarnet in het centrum van Brussel wel weer compleet belachelijk gemaakt door mijn voet te verstuiken. Mijn val nog kunnen breken door mijn hand op het asfalt te plaatsen. Weer de nodige portie entertainment voor de mensen die in de file stonden.
En dat op weg naar de controlearts
  woensdag 30 september 2009 @ 19:51:08 #116
223453 Guuzewuus
pi_73253070
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:48 schreef DaviniaHR het volgende:
poppejans, wat voor werk doe je? als ik vragen mag?

guuzie, als je ouderschapsverlof opneemt, kan je net zo goed ook 6 wk vantevoren met verlof gaan. verder ben ik het wel met je eens, hoor! maar het kan niet altijd
Nee natuurlijk kan het niet altijd, maar dan kan altijd nog vervroegen dacht ik. helaas kan ik nog geen ouderschapsverlof opnemen, ben pas in mei begonnen aan deze nieuwe baan en daar moet je labger dan een jaar voor in dienst zijn . maar goed, dan neem ik het op als de kindjes naar school gaan ofzo, ik vind wel een ander goed/ mooi moment .
pi_73253264
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:42 schreef Guuzewuus het volgende:
Hey Poppejans, heb jij dan al van te voren besloten om 6 weken van te voren met verlof te gaan? Dus dan heb je maar 10 weken achteraf?

Ik snap dat nooit zo goed. Ik denk altijd (duh) ik doe vier weken vooraf, dan heb ik zalng mogelijk als de kleine er is. En mocht het eerder niet meer lukken dan kan je verlof altijd nog twee weken eerder ingaan toch?
Werk in de gehandicaptenzorg op een woongroep (vroege,late of slaapdiensten),HEEL intensief is het lichamelijk niet (1 persoon in rolstoel) maar wel moet ik 5 clienten geheel helpen qua lichamelijke verzorging (douchen,afdrogen,tanden poetsen e.d) en deels ook met aankleden enzo+alle huishoudelijke bijkomstigheden op de groep
Werken gaat tot nu toe gelukkig goed, maar vind het heerlijk dat ik gekozen heb v 6 weken van tevoren verlof!, me erop voorbereiden en wat rommelen in huis enzo, sta nog steeds achter mn keuze!
Na de geboorte heb ik 11 weken verlof, kon er nog een weekje vakantie bij aanplakken.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 30 september 2009 @ 19:59:07 #118
223453 Guuzewuus
pi_73253379
Het lijkt mij ook heerlijk Poppejans zeker nu ik echt moe begin te worden , maar ik ben bang dat ik 10 weken (in mijn geval) achteraf zo weinig vind. Fijn dat jij iig nog 11 weken hebt daarna .
pi_73253482
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:59 schreef Guuzewuus het volgende:
Het lijkt mij ook heerlijk Poppejans zeker nu ik echt moe begin te worden , maar ik ben bang dat ik 10 weken (in mijn geval) achteraf zo weinig vind. Fijn dat jij iig nog 11 weken hebt daarna .
12 is toch ook wel heerlijk denk ik ja, lekker met je baby'tje.
Maar denk dat als ik voor de 4 weken had gekozen, ik daar heel erg spijt van zou hebben gekregen zo nu op het allerlaatst nu ik aan het aftellen ben
Alhoewel het misschien ook wel iets is waar je je dan op instelt
pi_73253517
Ik ga eens afsluiten. Ben nu al in slaap aan het vallen
  woensdag 30 september 2009 @ 20:27:25 #121
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73254458
Voor alle (gedeeltelijke) AO meiden . Voel jullie vooral niet te schuldig. Ik voelde me ook altijd schuldig, totdat ik de knoop definitief doorhakte een halve dagen ging werken. Ik voelde op dat moment met de dag mijn lichaam zich herstellen, en dat is niet voor niets meiden! En met elke dag dat mijn lichaam zich herstelde, besefte ik ook elke dag temeer wat een goede beslissing ik had genomen. Je bent nu eenmaal niet meer alleen!!

Twinkly, heel veel plezier morgen (ja, plezier!) Ik zeg: succes heb je niet nodig morgen, daarvoor heb je al hard gewerkt! Je gaat gewoon knallen, want je kent je stof (anders was je niet zover gekomen). Als hart onder de riem:
“You gain strength, courage, and confidence by every experience by which you really stop to look fear in the face. You are able to say to yourself, 'I lived through this horror. I can take the next thing that comes along.”

Voor de rest: truste!!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_73254759
Trusten Leonieke!
pi_73257915
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:51 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Nee natuurlijk kan het niet altijd, maar dan kan altijd nog vervroegen dacht ik. helaas kan ik nog geen ouderschapsverlof opnemen, ben pas in mei begonnen aan deze nieuwe baan en daar moet je labger dan een jaar voor in dienst zijn . maar goed, dan neem ik het op als de kindjes naar school gaan ofzo, ik vind wel een ander goed/ mooi moment .
Echt niet? Vraag dat maar eens goed na dan want volgens mij mogen ze ouderschapsverlof niet weigeren.
Ik stop 4 weken van te voren metdezelfde insteek, het kunnen eraltijd nog 6 worden.
En daarna lekker ouderschapsverlof.....doei kiddies tot mei/juni!
pi_73258219
zo ik reageer even met terug werkende kracht, jullie hebben weer een hoop gepost

Poppejans, wat vervelend dat je werk je toch nog belt op je vrije dag(en), hoop dat ze iemand anders vinden en jou dus niet meer gaan bellen

Ymme gecondoleerd met de huisvriend, maar wat ontzettend fijn dat de echo goed was
hoe dicht kunnen leven en dood af en toe naast elkaar staan dan
en dan verliest je lief ook nog zn baan, wat een hoop tegenstijdigheden

guuzewuus aan het aftellen voor verlof, nog even volhouden en opletten met die opmerkingen/ hormonen

octopussy en baby weer een dikke sticker en nu maar hopen dat buikband, rust en warmte zn werk gaat doen
en ook mij goed gekeurd

incantrix een hele dikke knuf voor jou en ook 1 voor Davina (al zal eli nu inmiddels wel weer op bed liggen)

Twinkly succes met je presentatie, gata vast goed komen

auw faja dat klinkt helemaal niet zo prettig, zeer pijnlijk zelfs

Tan geen BO, dus ook geen kuurtje met vervelende bijwerkingen

voor sorbootje en zielige kat

en er wordt wat gerommeld (of ben ik nu veels te laat en topic toch niet goed doorgelezen?

martine wat vervelend van dat raam, je klinkt er zelf gelukkig aardig oke mee

en last but not least, mefke wat een heerlijke kereltje is jullie Driekus

(pfff tis me een aardige post geworden en ik weet niet of ik het altijd zo goed ga bijhouden hoor )

een lekkende mama_papa
pi_73258333
Het klopt wat Guuzewuus zegt Amaranta. Je moet minimaal een jaar in dienst zijn bij dezelfde werkgever om in aanmerking te komen voor ouderschapsverlof.
pi_73258427
Oke, wist ik niet, balen.
pi_73258533
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:27 schreef Takkembah het volgende:
Twinkly, heel veel plezier morgen (ja, plezier!) Ik zeg: succes heb je niet nodig morgen, daarvoor heb je al hard gewerkt! Je gaat gewoon knallen, want je kent je stof (anders was je niet zover gekomen). Als hart onder de riem:
“You gain strength, courage, and confidence by every experience by which you really stop to look fear in the face. You are able to say to yourself, 'I lived through this horror. I can take the next thing that comes along.”

Goede quote!

Gaan jij of Martine nog een kindje baren vannacht? Of Sorbootje en het-is-mij stiekem

Slaap lekker iedereen
pi_73258803
Van deze kant:

Slaap lekker. Ik ga mijn bedje ook eens opzoeken. Lange dag gehad met veel emoties. Sloopt wel moet ik zeggen hoor. Vrijdag avondwake en zaterdag begravenis. Mijn ouders zijn net weg hier, na een hele dag bij de vrouw van gezeten te hebben. Pffff wat een elende zeg.
pi_73259746
Ymme, wat naar van die huisvriend gecondoleerd. Balen dat je partner zn baan kwijt raakt. Maar gelukkig is er ook nog goed nieuws voor je.... fijn dat de echo goed was.

Twinkly succes morgen! komt helemaal goed meid... laat die buik gewoon goed zien, dan laten ze je echt niet zakken hoor! Ik denk aan je.

Hier vanavond geen baby hoor... puk is druk aan t bewegen maar nog niet naar beneden. Ik ga straks lekker slapen en dan zien we morgen wel weer.
pi_73260105
Mef wat een cute kereltje

Takkie, heel veel succes vast...

Ymme wat fijn een goede 20-weken-echo
Gecondoleerd ook nog
Wat een tegenstrijdigheid...het einde van een leven en het begin van een nieuw leven...

Xenia, mijn gedachten gaan naar jou uit. Ik weet hoe spannend je het vindt
Alles komt goed, vrijdag ergens ben je gewoon MAMA
We zullen aan je denken en we hopen dat alles heel voorspoedig gaat

Alle andere lieve zwangere mutsen dames, veel liefs van mij voor jullie allen
het is zó geweldig om mama te zijn ja ja het klinkt cliché maar het is zó waar!
Nog even geduld en doorzetten allemaal
#geen
pi_73260158
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:47 schreef martine1984 het volgende:
Ymme, wat naar van die huisvriend gecondoleerd. Balen dat je partner zn baan kwijt raakt. Maar gelukkig is er ook nog goed nieuws voor je.... fijn dat de echo goed was.

Twinkly succes morgen! komt helemaal goed meid... laat die buik gewoon goed zien, dan laten ze je echt niet zakken hoor! Ik denk aan je.

Hier vanavond geen baby hoor... puk is druk aan t bewegen maar nog niet naar beneden. Ik ga straks lekker slapen en dan zien we morgen wel weer.
Zóooo spannend!! Wat is het snel gegaan joh...ik weet nog dat je je kwam melden! En nu ben je gewoon bijna mama!
Jij ook heel veel succes vast...
#geen
pi_73261825
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:57 schreef DuchessX het volgende:

Xenia, mijn gedachten gaan naar jou uit. Ik weet hoe spannend je het vindt
Alles komt goed, vrijdag ergens ben je gewoon MAMA
We zullen aan je denken en we hopen dat alles heel voorspoedig gaat

Dito

Jouw voorlaatste nacht als aanstaande moeder Xenia
  donderdag 1 oktober 2009 @ 04:33:14 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_73264273
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:06 schreef DaviniaHR het volgende:
Ymme, ten eerste gefeli met de goede echo!

ten tweede, gecondoleerd!

Ja, leuk, maar bij wie dan, want geen van ons is echt in staat ver te reizen ben ik bang
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73264325
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:32 schreef Sorbootje het volgende:
En heeft het jou geholpen?
Mij iig niet haha, dus ik zeg, goeiesmorgens!

Hopelijk ligt de rest wel lekker te tukken en slaap jij ook weer troel

@ Twinkly, succes.
Merk je dat je extra zenuwachtig bent nu? (door hormonen ofzo?)
  donderdag 1 oktober 2009 @ 06:33:18 #135
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73264369
Goedemorgen!

@Twinkly, heeeeeeeeeeeeeel veel succes vandaag! ik zal voor je duimen... komt vast helemaal goed hoor!

@Ymme; eerst een en natuurlijk een voor de goede echo....

en ik werk vandaag weer, en heb slecht geslapen.... (begint vervelend te worden). maar hoef nu maar 2 daagjes, dus lekker overzichtelijk...
pi_73264376
Goedemorgen Dames,

Meldt met puk nog in zn baby huis... alles is rustig hier. Droomde vanacht wel dat mn vliezen gebroken waren, eerst was het gewoon doorzichtige vloeistof en na een douche was het zwart van kleur Hormonen en dromen doen idiote dingen met je Heerlijk geslapen, was alleen klaar wakker dus ben ik maar met mn lief mee uit bed gegaan voor een bakkie Straks weer terug duiken

Xenia vandaag je laaste dag als zwangere vrouw, morgen zal je gewoon Mama zijn... wat een gek idee. Kan me nog herinneren dat je je kwam melden dat lijkt nog maar zo kort geleden.

Voor alle andere dames die het nodig hebben
  donderdag 1 oktober 2009 @ 07:26:19 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73264555
moggel.... denk dat ik straks lekker in mn ootootje stap. Heb werkelijk geen oog dicht gedaan en ben een beetje grieperig.
Moet gaan werken en ga desnoods gewoon om 15.00 naar huis maar ik moet echt wat dingen afhandelen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 07:30:04 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73264575
Martine, misschien vandaag??

Ymme, zo blijkt wel weer hoe dicht leven en dodo bij elkaar staan ja.
Gefeliciteerd met je goede echo ( ';) zei ik toch )
Gecondoleerd met het overlijden van de goede familievriend.

Xenia, nog 1 dagje! Spannend he, vandaag ben je nog zwanger en morgen ben je mama! Echt, heus!

Twinkly vandaag ook jouw grote dag! Toitoitoi. En denk maar zo, je bent al geslaagd, anders mocht je echt geen presentatie houden!

Tan, we hebben allebei gelukkig geen BO! FIjn he!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 07:33:07 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73264583
Martine, misschien vandaag??

Ymme, zo blijkt wel weer hoe dicht leven en dodo bij elkaar staan ja.
Gefeliciteerd met je goede echo ( ';) zei ik toch )
Gecondoleerd met het overlijden van de goede familievriend.

Xenia, nog 1 dagje! Spannend he, vandaag ben je nog zwanger en morgen ben je mama! Echt, heus!

Twinkly vandaag ook jouw grote dag! Toitoitoi. En denk maar zo, je bent al geslaagd, anders mocht je echt geen presentatie houden!

Tan, we hebben allebei gelukkig geen BO! FIjn he!

Ohja, in het fototopic 19september staat een foto van mijn buik, voor de geinteresseerden.
pi_73264612
Ymme wat goed van de echo! En gecondoleerd met het verlies van die vriend en wat onwijs balen van het werk van je partner.

Martine, lekker rustig aan doen hoor. Voor je het weet heb je al je energie nodig om je ukkie op de wereld te zetten.

Leonieke, kijk je uit ! Een beetje het asfalt van dichtbij bekijken moet je maar doen als je niet zwanger bent hoor.

Xenia, ik weet niet of ik straks vandaag nog online ben dus mocht het niet zo zijn wou ik je alvast heel veel succes wensen morgen. Nog maar een dagje en dan hebben jullie je kleine meisje.

Poppejans, mijn man die zet of zijn mobiel uit als zijn werk hem probeert te bellen op dagen dat hij ziek is of vrij en heeft geen voicemail. Misschien moet jij ook gewoon de laatste weekjes voor je verliof je telefoon uitschakelen. Lekker rustig.

Guuz, ik had 6 weken van te voren verlof genomen maar omdat ik ziek gemeld ben moet je verplicht 6 weken van te voren verlof nemen. Nou heb ik nog 4 weken vakantie over van dit jaar, die plak ik achter mijn verlof volgend jaar. Ik vind het juist een heerlijk idee nog even 6 weken de tijd te hebben voor mijn anderen kinderen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 07:40:35 #141
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73264616
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 07:33 schreef amaranta het volgende:
Ohja, in het fototopic 19september staat een foto van mijn buik, voor de geinteresseerden.
Mooi!
pi_73264719
Goeiemorge meiden,

voor Twinkly! Zet hem op meid
voor BJ en Amarante en het slechte slapen maar wel moeten werken...
voor Xenia... zoals al gezegd je laatste zwangere dag... hoe gek moet dat voelen zeg. Maar ik wens je veel geluk, plezier en sterkte! Alles komt goed.

Hier echt flink uitgerust, gistermiddag al 2 uur liggen tukken en vannacht ook als een blok. Nu weer aan den arbeid en vanmiddag op tijd naar huis. Ben sinds gisteren 50% ziek gemeld hier en ergens voelt het wel lekker. Zeker omdat mijn leidinggevenden echt heel lief waren en ook meteen riepen dat als ik me niet lekker voelde gewoon naar huis moest gaan. Dat scheelt een boel in de gemoedsrust.

Martine ik gooi er toch nog een in voor jou, maar ook direct voor Takkembah en eigenlijk alle LLM's! (sorry dat ik niet meer precies weet wie allemaal... )
pi_73264831
Goedemorgen!

Wordt er nog gepuft vandaag?

Fijn dat je uitgerust bent Lijnloos

Hier ging beeb gisteren ineens echt best hard schoppen, best lang Zelfs TARA kon het 2 keer nèt voelen. (zo'n voorzichtig: 'was dat de beeb?' 'yep' )
Leukleuk
  donderdag 1 oktober 2009 @ 08:24:27 #144
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73264906
Joehoe dames
Houden jullie het nog een beetje vol? Het lukt me niet meer om julliie te blijven volgen, beetje druk met baby enzo
LLM, tot snel in het volgende topic!!
En voor iedereen met wie het even niet zo lekker gaat. Better times will come!! Sowieso na de bevalling en hopelijk al eerder.
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 1 oktober 2009 @ 08:47:56 #145
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73265190
ik lees wel mee hoor maar kan net als kersjes bijna niet reageren. Dames, succes, sterkte, beterschap, veel geluk, geniet <streep door wat niet van toepassing is>

Xenia, jij vooral: laatste dag met je buik. Het te weten heeft voordelen snel foto maken nog, bewust genieten van het leven in je... Geniet van vandaag, morgen is je genieten zoooo anders!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_73265341
Goooooooodmorning dikkerdjes!

Twinkly, ik duim voor je! Komt vast helemaal goed!

Poppejans, poot stijfhouden hoor! Ze redden zich er maar mee!

Xenia, wat de rest ook zegt; geniet van je laatste dag mét buik. Morgen ben je moeder!

Voor de rest weer een

Heb redelijk geslapen. Van twaalf tot 5 ongeveer en daarna nog wel gewoon lekker in bed gelegen tot een uur of zeven. Da's nog eens te doen. Kat lijkt weer opgeknapt, dus geen kots ruimen vanochtend.

Baby zit nog steeds veel te lekker in mijn buik. Die blijft voorlopig nog wel even zitten waar ze zit vrees ik.
pi_73265441
Ook hier nog alles rustig! Deze maand word ik mama

Xenia heb je van alle spanning nog een beetje kunnen slapen? Geniet van je laatste dag met je baby nog gezellig in je buik en heel veel succes morgen!
pi_73265624
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 09:05 schreef Rubey het volgende:
Deze maand word ik mama
Dat was vanochtend ook mijn eerste gedachte!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:33:42 #149
95408 Incantrix
pi_73266026
Goodmornings dear ladies Wat een rust hier, geen LLM met spannende verhalen? Wel spannende dromen trouwens, als ik Martine zo lees

Sorbootje, hoest met de poesie? Hoop dat hij (of zij) zich beter voelt.. Ennuhm, wilde je nog even bedanken voor je eye-opener, je zei zelf wel als mosterd na de maaltijd te komen maar dat was heul niet zo Jullie hebben me allemaal zo veel harten onder de riem gestoken en zijn lo lief voor me geweest.. En wat jij zei, Sorbo-lief, van dat falen niet is stoppen met werken, maar niet goed voor jezelf en je kind zorgen, die is erg blijven hangen!

Twinkly, whooee, grote dat vandaag! Mijn duimen staan al in de startblokken hoor!

Amaranta, wat een supermooie foto zeg! Voor in een lijstje issie

En Xenia, jeutje, vandaag lijkt me echt een heel bizar dagje voor jou. Best wel bijzonder, heb je nog iets speciaals in gedachten?

Nou ladies, ik ga even mijn werk bellen, het grote nieuws doorgeven. Komende week ga ik er nog wel een keer langs met wat lekkers, dan is mijn eigen leidinggevende ook weer terug en kan ik nog even écht afscheid nemen, nu voelt het net alsof ik het einde van de film gemist heb zeg maar. En dan vanmiddag even bloed prikken, de VK vond dat het wel weer tijd werd (sinds april ). Owja, wat ik gisteren dus helemaal vergeten was te zeggen: verders ben ik goedgekeurd en lag beeblief al met koppie naar beneden (niet dat dat in deze fase van de zwangerschap heel veel zegt, maar toch)
3!
pi_73266072
Incantrix, poessie kotst niet meer, maar wat er aan de achterkant uitkomt...pfoe... da's niet fris zeg maar. Dus we houden hem in de gaten.

Ben blij dat je wat aan mijn mosterd had!
pi_73266231
Jeuj, Trix heeft weer een stickert! Lijkt me inderdaad wel heel raar om zo over de telefoon "af te melden"... maar als je inderdaad volgende week of zo een traktatie doet kun je dan ook gevoelsmatig beter afsluiten voor de komende maanden...
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:45:06 #152
95408 Incantrix
pi_73266320
Sorbootje, arme poezemauw, voor jou én voor poeslief En haha, jah, dat was goede mosterd, thnx

Lijnloos, is inderdaad héél erg raar, vandaar inderdaad dat ik er komende week wel nog heen wil. Dan kan ik het zelf afsluiten, en mijn collega's allemaal gedag zeggen.. En voor hen denk ik ook wel fijn Ik las trouwens dat jij ondertussen ook hebt gemeld dat je nu minder moet gaan werken en dat je fijne reacties hebt gekregen, dat is heel prettig.. Ben blij voor je, dat maakt het allemaal stukken makkelijker he?
3!
pi_73266581
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 09:45 schreef Incantrix het volgende:
Sorbootje, arme poezemauw, voor jou én voor poeslief En haha, jah, dat was goede mosterd, thnx

Lijnloos, is inderdaad héél erg raar, vandaar inderdaad dat ik er komende week wel nog heen wil. Dan kan ik het zelf afsluiten, en mijn collega's allemaal gedag zeggen.. En voor hen denk ik ook wel fijn Ik las trouwens dat jij ondertussen ook hebt gemeld dat je nu minder moet gaan werken en dat je fijne reacties hebt gekregen, dat is heel prettig.. Ben blij voor je, dat maakt het allemaal stukken makkelijker he?
Dat maakt het inderdaad heel makkelijk... Heb gewoon echt geluk met zulke leidinggevenden Maar ik moet zeggen dat al die kerels hier op de afdelingen zich al sinds dag 1 druk maken om mijn zwangerschap... of ik wel genoeg eet, of wat ik eet wel gezond genoeg is, niets tillen, niet op tafels staan... etc, schatten eigenlijk!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 10:09:48 #154
95408 Incantrix
pi_73266892
Aaahh, da's inderdaad wel súperlief zeg Fijn, dan komt het zéker wel goed met jou!
3!
pi_73267255
Net de 20 wkn echo gehad.
Alles goed alleen kon ze een aantal dingen niet zien.
Daarom moest K maar gaan lopen in de hoop dat Babypopje draaide, na 30 minuten wandelen terug en hij lag nog steeds hetzelfde
Maar goed nu dus binnenkort weer terug om de dingen die ze niet (goed) kon zien.
We weten niet wat het wordt maar ik zag een bekend beeld ...

Nee geen spoilers, want ik ben geen deskundige en ik kan het ook verkeerd zien.
Binnen kort dus weer een extra echo dus wel
♥ K, N, R en F ♥
  donderdag 1 oktober 2009 @ 10:33:42 #156
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_73267473
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 09:13 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dat was vanochtend ook mijn eerste gedachte!
bij mij ook, met dan nog een stukje erbij.. als ik niet overtijd gaan in ieder geval toch...
pi_73268826
Ik heb alles bijgelezen, maar ben even niet in staat om te reageren...

Vorige week vond de verloskundige dat mijn baarmoeder in groei achterbleef, daarom werden we doorverwezen voor een groeiecho in het ziekenhuis. Afgelopen dinsdagavond hebben we hem gehad, en het was dus niet goed
Ons ventje ligt nu helemaal onderop de groeicurve, hij valt er nog net in, maar daar is alles mee gezegd. Hij loopt twee weken achter... Dit kwam echt totaal onverwacht en we zijn ook heel erg geschrokken. De verloskundige zegt dat ik rust moet houden, halve dagen werken etc. En dat het dan normaal gezien wel goed komt... Vrijdag een consult bij de gynaecologe om te kijken of zij het eens is met dit advies. Komt echt zo onverwacht. Alles ging zo goed, ik had nergens last van. Ik zou met 36 weken stoppen met werken en nu opeens na 34, en halve dagen werken... Ik voel me schuldig, heb ik me te druk gemaakt? Had ik het rustiger aan moeten doen?
Gisteren en vandaag ziek gemeld, ik ben er emotioneel redelijk kapot van. Volgende week had ik al vakantie, dus dan zal ik het helemaal rustig aan doen. Daarna dus dan nog maar 1,5 week werken en dan begint mijn verlof. Gelukkig begrepen mijn bazen het allemaal en die vinden het ook geen enkel probleem dat als ik dat fijner vind, helemaal niet meer terug kom... Nu is het dus afwachten op de tweede groei echo over ongeveer 2 weken om te kijken of hij de achterstand inhaald of tenminste stabiel blijft...

[snif]
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:20:42 #158
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_73268933
Oh Aoraki... wat een vervelend bericht...

Ik heb er geen verstand van, maar is twee weken achterstand dan echt zoveel? En hebben ze enig idee hoe het komt? Ik snap helemaal dat je er even heel erg naar van bent, goed dat je even vrijaf hebt genomen, ook om even tot rust te komen nu. Sterkte
pi_73269042
Aoraki: Jeetje meid, dat is schrikken. Pff, had eigenlijk heel verhaal getypt, maar weer verwijderd. Weet niet goed wat ik moet zeggen. Dus gewoon heel veel sterkte en een dikke knuffel dan maar!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:25:12 #160
95408 Incantrix
pi_73269070
Sc0rpi0n, nog een extra echo dus, hmmm.. Toch weer afwachten, dat lijkt me wel vervelend!

Aoraki, jeumig, wat vervelend! Ik kan me goed voorstellen dat je bent geschrokken, ik hoop echt dat het snel bij zal trekken als je inderdaad rust krijgt, bah zeg! Ik zal aan je denken!

En hoe zou het nú met Twinkly zijn?
3!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:34:08 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73269360
He, Aoraki, wat een vervelend bericht, zeg!
En ik heb eigenlijk dezelfde vragen als Tan, maar die zal je zelf ook wel hebben. sterkte iig!

scOrpiOn, aan de ene kant wel balen dat je nog een keer moet, aan de andere kant, mss wel leuk. maar wat ze konden zien, zeag er goed uit, wellicht is dat ook een geruststelling

En, geen LLM acties?? saai, hoor!

We hebben vanochtend een pretecho gehad! Was leuk!! Score: 15 foto's en 10 minuten dvd

We hebben haar vrouwelijkheid in 3d op de foto staan, dus als er nu nog een jongetje uitkomt, zou ik dat heel erg raar vinden
en ze heeft echt een ander koppie dan eli, zo leuk om te zien!
echt andere hoofdvorm (meer van PR, eli is mijn persoonlijke kloon) maar dan wel weer mijn mond (eli heeft PRs mond) Leuk, leuk, leuk!
Als PR de foto's heeft ingescand, zet ik er wel een paar online
Qua groei was alles helemaal prima, op de nullijn, dus bij 40w rond de 3500g, nou, das altijd fijn
Nog steeds lange benen, onze mannequin
pi_73269400
Aoraki, wat een naar bericht, kan me voorstellen dat je er even door heen zit. Sterkte meid

Hier net weer een half uur mn bed uit.. heb nog heerlijk een paar uurtjes slaap gepakt. Straks maar weer wat klusjes doen... niet te veel natuurlijk

Sorbootje fijn dat de poes niet meer kotst, hopelijk knapt de diaree ook snel op...
pi_73269414
Aoraki, jeetje zeg. Heftig. Lekker die rust pakken.
En hopelijk (en waarschijnlijk dus volgens je vk) gaat dit ten goede van de groei.

Komt allemaal vast goed
pi_73269726
Aoraki, dikke voor jou en je partner, heftig hoor. Tja, dat je schrikt is denk ik wel heel logisch, zeker omdat je natuurlijk zelf nergens last van hebt en het niet voelt aankomen... Hopelijk kun je morgen wat meer duidelijkheid krijg en je vragen kwijt bij de gyn.

Davinia, wat leuk dat de 3D goed gelukt is!
pi_73270577
@ Aoraki, kan me voorstellen dat je ervan schrikt en het is balen dat je halve dagen moet werken maar ja zoals hier al vaker gezegd, de beeb is natuurlijk nu het belangrijkst.
(had jij ook geen last van je schildklier? Zoja, blijven je waardes wel oke?)

@ Davinia en ymme, mooi van jullie echo.

@ Scorpion, jammer van die van jullie, wanneer gaan jullie inde herhaling?
pi_73270961
Aoraki, wat vervelend nieuws zeg Lekker je rust pakken en dan komt het vast wel goed met je kleintje

Davina, wat super dat 3D zo tof was! Ik zit nog steeds in twijfel om het nou wel of niet te doen.. Maar het is zo duur

Sc0rpi0n, een extra keer is alleen maar leuk toch?

Hier heb ik het kraampakket opgehaald. En hij is leuk!

Echt super dat het in een box zit, das echt handig! En een badcape zit er ook in
En 4 pakken kraam/maandverband God, heb ik echt zoveel nodig?!

En ook nog maar een jasjepakje gekocht voor de kleine In maat 62, dus 'das voor later'
pi_73270988
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:14 schreef het-is-mij het volgende:
@ Scorpion, jammer van die van jullie, wanneer gaan jullie inde herhaling?
Oh ik ben brutaal genoeg om te vragen hoe het was, maar zoals zij het kon zien was alles goed.

En we mogen 13 okt @ 9:00 op herhaling (verlenging)
En nog een keer naar ons babypopje kijken is geen probleem hoor
♥ K, N, R en F ♥
pi_73271182
Ik zit mezelf net te bedenken dat er misschien wel iets mis kan gaan met mijn kraampakket.
Ik ben bij menzis verzekerd. Heb nu nog een jongere verzekering, hierin wordt deze niet vergoed, maar vanaf jan 2010 (15 feb uitgeteld) word deze overgezet naar extra verzorgd 2. Daarin word deze wel vergoed.
Hoe ver van te voren krijg je het kraampakket eigenlijk?
pi_73271443
Nog een keerkijken is wel leuk inderdaad

Aoraki: balen zeg!Maar ergens in die termijn liep ik ook achter op groei, toen moest ik elke middag 2 uur plat en was het in 3 weken bijgetrokken. Dus het kan helemaal goed komen!

Net terug van Vlos, half stickertje. De baby doet het geweldig, groeit goed en beweegt lekker. Mijn ijzer was omhoog,haha. Blijkbaar eet ik goed

Verder moet ik minstens een dag minder gaan werken, want bekken en harde buiken technisch gaat het niet zoals het moet. Meteen overlegd met mijn vraagouder en dat komt goed. Nog een maand met een dag minder en dan wrs helemaal stoppen. Raar, ongemakkelijk, maar ergens wel een opluchting.

Ow en mijn bloeddruk was 85/45
pi_73271458
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:35 schreef ymme het volgende:
Ik zit mezelf net te bedenken dat er misschien wel iets mis kan gaan met mijn kraampakket.
Ik ben bij menzis verzekerd. Heb nu nog een jongere verzekering, hierin wordt deze niet vergoed, maar vanaf jan 2010 (15 feb uitgeteld) word deze overgezet naar extra verzorgd 2. Daarin word deze wel vergoed.
Hoe ver van te voren krijg je het kraampakket eigenlijk?
In maand 7
pi_73271506
Meld!

Aoraki, wat een vervelend nieuws... Hebben ze er in het ziekenhuis nog iets over gezegd?

Vlindur: wat een mooi kraampakket! Ziet er heel wat mooier uit dan mijn kartonnen doos.

Hier gister voor het eerst geen stickertje gehad van de verlos.... Mijn bloeddruk was opeens een stuk omhoog geschoten Ze komt zondag langs om weer te controleren. Ik hoop maar dat het een uitschieter was want ik heb geen zin om overgedragen te worden aan het ziekenhuis..
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_73271512
Dus in januari. uuh december al. Krijg ik het kraampakket dus niet vergoed..

Ik heb zelf in het begin al doorgeven aan Menzis dat ik in verwaching ben. Dan hoef ik nu verder toch niets meer te doen? En ontvang ik het pakket zelf?
pi_73271873
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:48 schreef ymme het volgende:

Ik heb zelf in het begin al doorgeven aan Menzis dat ik in verwaching ben. Dan hoef ik nu verder toch niets meer te doen? En ontvang ik het pakket zelf?
Als ik jou was zou ik even bellen voor informatie en of je dan niet eerder kan overstappen.

Hier kun je bij De Friesland vanaf 6 maanden het pakket ophalen. En omdat ik AVOptimaal ben (de duurtste) krijg ik 150 euro tegemoetkoming! De meeste betalen er de kraamzorg van, maar als je er een jas van koopt is dat ook best, je krijgt het gewoon gestort op de rekening
pi_73271932
Dank jullie wel voor jullie reacties, dat doet me goed.

Goed om te horen Freecell, dat jij hetzelfde hebt meegemaakt, en dat alles goed is gekomen.

We horen denk ik vrijdag meer van de gynaecologe en ik probeer nu gewoon zoveel mogelijk rust te nemen. Ik heb alles uit m'n handen laten vallen, het kan me op dit moment ook niet meer boeien...

En de oorzaak? Hoogst waarschijnlijk een placenta die niet 100% functioneert. De verloskundige legde uit dat als deze iets minder functioneert en je hebt ook nog eens een heel druk leven, dat het dan snel voorkomt.
Maargoed, we zijn er optijd bij, en hopelijk is rust houden gewoon het antwoord...
(maar wachten is zo vervelend... )
pi_73272128
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:48 schreef ymme het volgende:

ymme, ik zit ook bij menzis en heb vorige week mijn pakket gekregen... (you do THE math) overigens heb ik die verzorgd 3 sinds dit jaar, dus zou niet weten hoe dat zit als je overstapt. Ik zou gewoon even bellen. Oh en dat pakket kwam gewoon, niks meer voor hoeven doen dan maandjes terug melden dat ik zwanger ben. Overigens ook wel ok pakket hoor van menzis, met opbergbox ook!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:12:17 #176
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73272240
@ Twinkly: hoe is het gegaan, ben zeer benieuwd!!!

@ Aoraki: wat een vervelend nieuws zeg! Probeer je niet teveel druk te maken!!!

Nieuws van mijn front:

Net terug van de controle van de gyn, ivm kleine groeiachterstand. Alles zit op het randje (groei, vruchtwater, doppler), bovendien ben ik gestript, is er 2 cm ontsluiting en dus word ik morgen in het ziekenhuis ingeleid voor de zekerheid.
Maar ik weet ff niet wat ik ervan moet denken. Valt hier een beetje koud op mijn dakje (zeker omdat ik graag thuis wilde bevallen)... En nu dus in het ziekenhuis, met infuus, etc. Ik moet het denk ik even laten bezinken... Jeetje misschien ben ik morgen of overmorgen wel mama
Alexa en Seth zijn lief
pi_73272399
Vlindur, wat een leuke badcape met dat schaap erop! Echt gaaf dat dat er bij zat, hier niet hoor. Wel een oerlelijke paarse rare rugtas. Spulletjes zaten ook in zo'n handige opbergbox.
Hoorde van iemand van de gym die er zelfs luiertjes v de baby bij in had zitten! Inhoud zal per verzekering wel een beetje verschillen.

Aoraki, wat een vervelend nieuws Hopelijk door veel te rusten maakt je kleintje misschien nog wel een groeispurt(je)
pi_73272435
Oh Takkembah, wat spannend joh! Je gaat gewoon heel gauw mama worden!!!
pi_73272548
Jeetje sproet-je, Aoraki en Takkembah, wat doen jullie nu? De stickertjestrend wordt zo wel een beetje onderbroken hoor Veel sterkte en rust gewenst en Takkembah alvast heeeeeeel veel succes morgen

Vlindur wat een gezellig kraampakket Heb je niet een pak inlegverband en 3 kraamverband? Dat lijkt me ook wel heel veel, maar ik had er maar eentje in zitten. Dus gelijk maar even bij gehaald bij de drogist.
pi_73272621
Takkembah das ineens anders Spannend!
Veel succes dan morgen!
pi_73272637
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:12 schreef Takkembah het volgende:
@ Twinkly: hoe is het gegaan, ben zeer benieuwd!!!

@ Aoraki: wat een vervelend nieuws zeg! Probeer je niet teveel druk te maken!!!

Nieuws van mijn front:

Net terug van de controle van de gyn, ivm kleine groeiachterstand. Alles zit op het randje (groei, vruchtwater, doppler), bovendien ben ik gestript, is er 2 cm ontsluiting en dus word ik morgen in het ziekenhuis ingeleid voor de zekerheid.
Maar ik weet ff niet wat ik ervan moet denken. Valt hier een beetje koud op mijn dakje (zeker omdat ik graag thuis wilde bevallen)... En nu dus in het ziekenhuis, met infuus, etc. Ik moet het denk ik even laten bezinken... Jeetje misschien ben ik morgen of overmorgen wel mama
Spannend hoor.
pi_73272650
Takkembah wat spannend! Neem de tijd vandaag even goed om het te laten doordringen! En succes zeg! Maak er wat moois van

Poppejans, Het pakket is zeer uitgebreid vind ik. Ik weet totaal niet wat je nodig hebt, maar het ziet er supercompleet uit. En ik beval toch in het ziekenhuis, dus het gaat mij meer om die box en die cape
En de desinfecterende wasgel is ook wel top!
pi_73272928
ow Takkembah, wat spannend. Vervelend dat je liever thuis had willen bevallen en dat het nu misschien niet kan, maar aan de andere kant houden ze in het ziekenhuis je wel helemaal in de gaten en ben je dus in goede handen.

Succes!
pi_73272940
Takkembah:
pi_73273535
Takkembah, vervelend dat je niet thuis kan bevallen... of mag dat als nog als het vandaag spontaan op gang komt? In ieder geval succes meid, je zult snel mama zijn!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:59:16 #186
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73273614
Aoraki, wat naar! En nu?

Davinia een meisje! Jij hebt straks ook een mooi koningskoppel!

Takkembah ook al zo'n vervelend nieuws! Maar wel snel je kindje in je armen

[ Bericht 41% gewijzigd door Asyniur op 01-10-2009 14:05:15 ]
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:05:24 #187
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73273778
Mocht het vannacht nog op gang komen dan mag ik thuisblijven. We zullen zien of het op gang komt....

Het is ook een beetje raar dat ik me nu mentaal moet voorbereiden op bevallen in het zkh. Daar gebeuren dingen toch anders, en daar heb ik me nog helemaal niet mee bezig gehouden
Alexa en Seth zijn lief
pi_73274023
Het getver Takkembah... Ik ga voor je duimen dat je vanacht snel mag bevallen.
Verder ook wel een gek idee lijkt me dat je morgen je kindje vast mag houden!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:25:31 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_73274292
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:17 schreef Aoraki het volgende:
Ik heb alles bijgelezen, maar ben even niet in staat om te reageren...

Vorige week vond de verloskundige dat mijn baarmoeder in groei achterbleef, daarom werden we doorverwezen voor een groeiecho in het ziekenhuis. Afgelopen dinsdagavond hebben we hem gehad, en het was dus niet goed
Ons ventje ligt nu helemaal onderop de groeicurve, hij valt er nog net in, maar daar is alles mee gezegd. Hij loopt twee weken achter... Dit kwam echt totaal onverwacht en we zijn ook heel erg geschrokken. De verloskundige zegt dat ik rust moet houden, halve dagen werken etc. En dat het dan normaal gezien wel goed komt... Vrijdag een consult bij de gynaecologe om te kijken of zij het eens is met dit advies. Komt echt zo onverwacht. Alles ging zo goed, ik had nergens last van. Ik zou met 36 weken stoppen met werken en nu opeens na 34, en halve dagen werken... Ik voel me schuldig, heb ik me te druk gemaakt? Had ik het rustiger aan moeten doen?
Gisteren en vandaag ziek gemeld, ik ben er emotioneel redelijk kapot van. Volgende week had ik al vakantie, dus dan zal ik het helemaal rustig aan doen. Daarna dus dan nog maar 1,5 week werken en dan begint mijn verlof. Gelukkig begrepen mijn bazen het allemaal en die vinden het ook geen enkel probleem dat als ik dat fijner vind, helemaal niet meer terug kom... Nu is het dus afwachten op de tweede groei echo over ongeveer 2 weken om te kijken of hij de achterstand inhaald of tenminste stabiel blijft...

[snif]
Oei, ik begrijp precies hoe je je voelt, alhoewel ik bij Ruben wist waar het door kwam. Normaal gesproken komt het ook echt goed, zeker als er geen aanwijsbare oorzaak is (en die wordt dan meestal al wel met de 20 weken echo gevonden). En over een paar jaar heb je misschien net wel zo'n reus rondlopen als hier rondloopt, van "nog net tussen de lijntjes" naar "net boven de lijntjes"

Ook bij deze baby hebben we weer dit nieuws gekregen, maar twee weken later was dat al weer stukken minder, blijkbaar een late groeispurt (of toch het aanslaan van de vitamines en mineralen). Op basis van 1 groeiecho kan er niets gezegd worden, bovendien zit er een behoorlijke foutmarge in!

En ja, ik weet dat het echt heel erg afhankelijk is van in welke moeder het kindje groeit en dergelijke, maar hopelijk kan mijn verhaal je toch iets gerust stellen (en als je vragen hebt, gewoon even een PM sturen ofzo, want ik hoef niet alles heel uitgebreid hier te hebben staan )

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73274652
Twinkly, hoe is je verdediging gedaan? Vast goed, maar
hoe goed ???

Takkembah, wat apart dat het dan zo snel al gaat... Ben je erg overrompeld door het nieuws? Gelukkig wel het vooruitzicht dat je je kindje al snel in je handen hebt!
pi_73274694
Ik heb niet zoveel verstand van groei achterstanden Aoraki, maar ik denk dat je er van uit moet gaan dat het met rust allemaal goed gaat komen....

En Takkembah is dus morgen al mama! Dit topic loopt wel snel leeg dan

Ik heb wel een stickertje gekregen vanochtend.

Kom er net achter dat een pretecho volledig vergoed wordt door mijn verzekering. Dan toch maar een afspraak maken hiervoor, altijd leuk
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:54:19 #192
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73275219
Takkembah, pff, dat is wel even anders, ja! Ineens: "mevrouw, u wordt morgen ingeleid!"
kan me heel goed voorstellen dat je dat ff rauw op je dak valt.
maar aan de andere kant, je bent al overtijd, dus hoe klein kan hij/zij dan zijn? tis dan toch niet dat je de 2,5 kg niet haalt, toch? of zeg ik nu heel domme dingen

Sterkte iig!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:04:08 #193
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73275563
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:54 schreef DaviniaHR het volgende:
Takkembah, pff, dat is wel even anders, ja! Ineens: "mevrouw, u wordt morgen ingeleid!"
kan me heel goed voorstellen dat je dat ff rauw op je dak valt.
maar aan de andere kant, je bent al overtijd, dus hoe klein kan hij/zij dan zijn? tis dan toch niet dat je de 2,5 kg niet haalt, toch? of zeg ik nu heel domme dingen

Sterkte iig!
Nee ze schatten haar nu ook op een gram of 2800. Maar het is de combinatie met overtijd+gering vruchtwater+groei+doppler dat ze geen risico's willen nemen.

Ja, het valt rauw op je dak ja: morgen word je ingeleid. Ik had niet eens meegenomen naar het zkh dus stond echt zo buiten van:

Ik vind het gewoon allemaal zo raar, al 2 cm ontsluiting, slijmprop al kwijt en al vruchtwater verloren, zonder dat ik daar iets van gemerkt heb . Hopelijk merk ik morgen ook maar weinig van al wat komt
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:48:53 #194
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73277008
hey dames

ben doooooodmoe, dus niet bijgelezen, maar wilde jullie mijn gesprek niet onthouden...
Ik heb vanmorgen met mijn teamleider gesproken en aangegeven dat ik het de laatste tijd toch wel zwaar vind, het fulltime werken en zwanger zijn. En dat ik slecht slaap en me uitgeput voel.
gelukkig reageerde hij daar heel goed op, en staat hij er helemaal achter dat ik wat minder ga werken, want hij heeft ook liever dat ik minder, als dat ik alles of niets doe...
Heb nu afgesproken om ipv fulltime, nu 3 dagen per week te werken (en me voor de overige dagen ziek te melden..). Dat lijkt me heel redelijk. heb ik meer tijd om uit te rusten. (en aangezien ik natuurlijk ook weekenden werk kan ik de dagen heel goed verdelen).
Ben zo opgelucht dat ik dit gesprek gevoerd heb en zo blij dat mijn teamleider helemaal achter me staat....

hij gaf zelfs nog aan, dat mocht dit niet gaan, dat we dan altijd nog verder kunnen kijken naar de mogelijkheden.

en o ja, vandaag 27 weken

voor jullie allemaal....
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:54:23 #195
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_73277213
Takkembah ik snap dat het rauw op je dak valt maar ik wil je alvast heel veel succes wensen morgen en een voordeel is dat je nog maar 8 cm hoeft te gaan. Ik heb vanavond namelijk geen pc bij de hand dus bij deze alvast je succeswens.

BJ wat fijn dat je het in goede harmonie heb kunnen regelen.
pi_73277567
BJ: Wat fijn.
pi_73278221
BJ, helemaal goed dat je het op deze manier hebt kunnen regelen! Goed ook dat je er aan toegegeven hebt en het bespreekbaar hebt gemaakt. Goed gedaan meid!
pi_73278379
BJ wat fijn dat je het zo hebt kunnen regelen!

Takkembah ff een vraagje, je hoeft niet te antwoorden als je dat niet wilt. Maar waarom laten ze de natuur niet zn gang gaan? Normaal gesproken mag je toch doorlopen tot 42 weken max, en zo ver ben je toch nog niet....?

Ik ga mezelf ff van de bank afslepen... moet boodschappen halen maar ik heb geen zin. Maar anders hebben we straks niks te eten.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:30:55 #199
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73278388
BJ, fijn dat het zo goed geregeld is!

Hierbij een paar kiekjes van de echo van vanochtend:
Gezichtje:

Met arm erbij:

En gewoon, omdat we het niet kunnen laten!
pi_73278446
Oh wat bijzonder Davinia! Je ziet gewoon echt helemaal het gezichtje! Die gaap foto
pi_73278589
BJ, wat goed dat het zo is geregeld!

Davinia,
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:40:11 #202
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73278668
Wow Davina dat zijn mooie! Bijzonder hè!

@ martine1984, de gyn adviseert het op deze manier, met als belangrijkste reden dat de doppler test (test of de placenta nog optimaal functioneert) twijfelachtig was en mijn vruchtwater dus ook steeds geringer wordt.
Alexa en Seth zijn lief
pi_73278815
oh Takkembah, morgen wordt je ingeleid. Wat spannend!! succes hoor

Aoraki, een groeiachterstand lees ik, jeetje, ik hoop maar dat het bij de 2 weken blijft. Komt vast goed. Rustig aan doen dan maar!!

Wat mooi, Davinia! Nu wil ik toch ook wel een 3D echo (maar ik doe het niet want wil sowieso niet en ik vind het te duur)

Ik zit al van 7.30 vanochtend op kantoor en ben zo gaar als een konijn Nog een kwartiertje
en er staat op 2 meter afstand een pot gummybeertjes, die ik eigenlijk helemaal niet lekker vind, maar nu steeds naar moet kijken en beslissen of ik ze toch niet neem
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:53:05 #204
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_73279005
Davinia, ik heb zelden zo'n mooie 3Decho gezien... wouw!!!!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:54:11 #205
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73279034
Oooooh Takkembah en Xenia, heel veel succes morgen . Dat het voor jullie beiden een hele mooie dag mag worden .

Nog even en jullie hebben gewoon je babietje in je armen .

Ik ben even van naam veranderd. Sorry voor het ongemak, hoop dat het snel went .
pi_73279092
o ja, Xenia. Jij krijgt morgen een ks. Jij natuurlijk ook veel succes!!!
pi_73279135
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:54 schreef Groofsken het volgende:

Ik ben even van naam veranderd. Sorry voor het ongemak, hoop dat het snel went .
uhhh, het went vast wel, maar wie ben je?
pi_73279226
@ Xenia & Takkembah, heel veel succes morgen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 1 oktober 2009 @ 17:02:20 #209
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73279250
Takkembah en Xenia, jullie worden een dezer dagen mama

Davinia wat een popke
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_73279331
Wat een mooie foto's Davina

*smelt*
  donderdag 1 oktober 2009 @ 17:08:44 #211
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73279424
Davinia, prachtig zeg .
pi_73280186
Davina wat een mooie plaatjes van jullie kleintje
Takkembah, nu snap ik hem... heel veel succes morgen! Morgen ben je gewoon mama...

Net bij de supermarkt geweest, eten gehaald... zijn de kippenpoten die nog in de koelkast lagen niet goed meer dus heb ik nog steeds geen eten. En heb van de inspanning ff heen en weer lopen harde buiken. Dus nu gaat mn lief zo nog langs de supermarkt voor vers vlees.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:15:02 #213
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73281131
Takkembam; heel veel succes morgen alvast!

Xenia natuurlijk ook heel veel sterkte en succes morgen met de keizersnede...

verse beebs op komst!!!

spannend hoor.

en davinia, mooooooie plaatjes hoor!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:30:30 #214
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73281555
Xenia, helemaal vergeten
* Takkembah noemt zichzelf one egotistic bitch

Jij natuurlijk ook heel veel succes morgen!
Alexa en Seth zijn lief
pi_73281703
Tjemig, met een uk erbij heb je ineens echt weinig tijd om te reageren, al probeer ik nog wel effe goed bij te lezen.
Xenia, morgen heel veel succes!
Takkembah, ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Alles is ineens anders dan gepland en dat is gewoon niet leuk. Maar bedenk je dat dit het beste is voor je kindje en dat is het allerbelangrijkste. En wie weet zet het gewoon nog door vanavond. Heel veel succes morgen en inderdaad, nog maar 8 centimeter te gaan.

Alle andere dames: ik las hier en daar wat slecht nieuws over banen, minder werken en een groeiachterstand. Dikke voor jullie allemaal!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:45:08 #216
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73281952
o ja, nou vergeet ik Aoraki helemaal... wat naar dat jullie kindje achter ligt qua groei....
pi_73283064
Xenia en Takkembah ook ik wil jullie voor morgen heel veel suc6 wensen!!!
pi_73283106
BJ wat fijn

En Davina,mooie foto's joh!
pi_73283128
En XENIA! wop! Morgen!
pi_73283242
Aoraki: geen leuk nieuws voor jullie. Alhoewel je natuurlijk al bijna op het eind van je zwangerschap zit. Hopelijk groet hij gewoon lekker op zn eigen tempo door, na geboorte haalt hij het ws zo weer in als dat niet al in je buik gebeurd.

Davinia: mooie foto's!!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 19:39:47 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73283743
Scorpion, wat balen dat de echo 'niet gelukt' is. Ik moest toen ook springen zodat de echojuf het een en ander beter zou kunnen zien.
Maar denk maar zo, hun oog is nog geoefender en als zij het zeker hadden geweten dan hadden
ze het geslacht ook wel verteld nietwaar? Dus je doet er goed aan om het nog even stil te houden.

Lieve Aoraki, wat zullen jullie geschrokken zijn van het bericht dat jullie ventje achterloopt. Maar je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen.
Neem het advies ter harte en ga vanaf nu inderdaad lekker rusten. En als dat 34 weken betekent ipv 36... soit, je wilt toch het beste voor je ventje nietwaar?
En het komt vast wel goed, dat weet ik zeker.

Davinia, wat super leuk dat de pretecho zo geslaagd was. En een meissie! Geweldig! Meisjes zijn zo leuk.
Lekker dat de groei oke is. En mooi als ze er straks is om de fotos te vergelijken met de echte baby! Hihi.
En wat een mooie echo!!

Vlindur, wat een cool kraampakketdoosding. Ik heb die van mij nog steeds niet uit de doos gehaald waarin hij verzonden is. Doos staat inmiddels op de overloop.
Enneh, lekker zeg die 150 euro.

Freecell ook verplicht een dag minder gaan werken. Fijn dat het meteen goed in overleg kan met de
vraagouder.

Ik heb me bij VGZ gewoon via internet aangemeld voor kraamzorg en daar kon je aanvinken of je zo'n pakket wilde. Ik neem aan dat zij dan kijken of ik moet dokken of niet
Wat ik niet hoef omdat ik extra verzekerd ben, maar dat terzijde.

Takkembah, al 2 cm. En morgen dus inleiden. ZO lekker rauw op je dak. Hoop dat je vannacht toch wel kunt slapen. Morgen wordt een mooie dag nietwaar?
En idd, je bent binnen nu en laten we zeggen 48 uur mama!

BeessieJen, wat fijn dat je baas zo goed reageerde zeg. Enneh, mijlpaal!!

En Lily, ben je nog gevallen voor de charme van de gummiberen? Riepen ze hard je naam?

Groofsken, wie ben je dan? Want dat zet je er niet bij.
pi_73284093
Ik gok op Incantrix aan de avatar te zien

Had ik al gezegd dat ik gewoon pas weer over 3 (!) weken hoef terug te komen bij de fysio? Het gaat gewoon echt goed
  donderdag 1 oktober 2009 @ 19:56:13 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73284326
ennnnnnnnnnmijn man heeft een baan! Eindelijk! Ben zo heppie! En dichtbijhuis dus hij hoeft niet meer om 6 uur of eerder zn nest uit!!

En ik ben weer hormonaal hoor. Ik wilde gisteren op mn werk iets gaan kopieren maar net op dat moment kwam de monteur. En hij zei dat hij wel bezig zou zijn tot het einde. Dus ik zeg: hoezo tot het einde? Hij zegt, ja tot het einde. Waarop ik vroeg, wat het einde der tijden ofzo?? Nou nee tot 5 uur.
Maargoed, ik kon dus niet kopieren, maar wat ik wilde was nogal ingewikkeld, ivm dubbelzijdig en voor diverse jaargroepen etc.
Dus ik helemaal uitgeschreven per pagina voor de concierge hoe ik het wilde hebben. En er nog bij gezet. Dus niet zomaar kopieren wat dat kan niet ivm de diverse groepen.
Ga ik vandaag de kopien ophalen, zegt die sukkel. Ja, ik heb gewoon het boekje gekopieerd, dat was voor mij makkelijker dan hoe jij het had opgeschreven....
Dus ik. Euh, ik had dat niet voor niks opgeschreven, als het gewoon zo kopieert dan kloppen de groepen niet.
Maargoed, al met al heb ik dus vanmiddag alsnog alles zelf kunnen doen omdat die epppo gewoon zn eigen plan trekt ipv gewoon mijn instructies opvolgt. Gaat ie morgen horen watn hij krijgt een hormonale amaranta aan zn balie!!
En tot overmaat van ramp staat het kopieerapparaat beneden en ik zit helemaal op zolder, en dat zijn echt veel trappen
  donderdag 1 oktober 2009 @ 19:56:39 #224
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73284340
Volgens mij is groofsken een kerel.
pi_73284426
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:56 schreef amaranta het volgende:
ennnnnnnnnnmijn man heeft een baan! Eindelijk! Ben zo heppie! En dichtbijhuis dus hij hoeft niet meer om 6 uur of eerder zn nest uit!!

En ik ben weer hormonaal hoor. Ik wilde gisteren op mn werk iets gaan kopieren maar net op dat moment kwam de monteur. En hij zei dat hij wel bezig zou zijn tot het einde. Dus ik zeg: hoezo tot het einde? Hij zegt, ja tot het einde. Waarop ik vroeg, wat het einde der tijden ofzo?? Nou nee tot 5 uur.
Maargoed, ik kon dus niet kopieren, maar wat ik wilde was nogal ingewikkeld, ivm dubbelzijdig en voor diverse jaargroepen etc.
Dus ik helemaal uitgeschreven per pagina voor de concierge hoe ik het wilde hebben. En er nog bij gezet. Dus niet zomaar kopieren wat dat kan niet ivm de diverse groepen.
Ga ik vandaag de kopien ophalen, zegt die sukkel. Ja, ik heb gewoon het boekje gekopieerd, dat was voor mij makkelijker dan hoe jij het had opgeschreven....
Dus ik. Euh, ik had dat niet voor niks opgeschreven, als het gewoon zo kopieert dan kloppen de groepen niet.
Maargoed, al met al heb ik dus vanmiddag alsnog alles zelf kunnen doen omdat die epppo gewoon zn eigen plan trekt ipv gewoon mijn instructies opvolgt. Gaat ie morgen horen watn hij krijgt een hormonale amaranta aan zn balie!!
En tot overmaat van ramp staat het kopieerapparaat beneden en ik zit helemaal op zolder, en dat zijn echt veel trappen
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:01:08 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73284477
Ach, het houdt me fit he.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:54:47 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_73286549
amaranta
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73287458
Aoraki, dat is schrikken, jullie zullen vast veel vragen hebben, goed dat je rust hebt genomen
hoop dat er snel (goede) duidelijkheid is voor jullie

Scorpion een extra echo om de rest te bekijken, maar wat er nu te zien was zag er goed uit, dat zal vast een geruststelling zijn

davina een leuke pret echo gehad zo te lezen en te zien, wat een mooie foto's

een half stickertje voor freecel, wel alles oke met de baby maar zelf meer rust nemen als ik het zo lees, fijn dat de vraagmoeder wel goed heeft gereageerd, dat brengt al wat meer rust hoop ik

Takkembah, jammer dat je dan toch naar het ziekenhuis moet maar je kindje komt er snel aan, hopelijk dan stiekum vannacht zodat het toch nog lekker thuis geboren kan worden

Beessie Jen toch ook minder werken, wel fijn dat je leiding gevende begrijpend heeft gereageerd
jij werkt toch in een ziekenhuis? lijkt me hoe dan ook aardig zwaar fysiek werk

Amaranta met een man met een baan! gefeli, kan me voorstellen dat je heppie bent, snel het kopieer gedoe vergeten!

Twinkly hoest gegaan vandaag?

Xenia alvast heel veel succes morgen, geniet nog even van je zwangere buik vanavond

zelf vandaag bij de gyn geweest en een echo gehad! Hartje was heel goed te horen, ze hebben het nu vastgesteld op 7wk, 2dg dus ik zat zelf steeds wel goed! hoe onwerkelijk nog steeds was het toch ook een opluchting om een hartje te horen!
pi_73287558
oooh Davinia wat een mooie echo's en die met dat gaapje is gewoon te schattig!
pi_73287754
Gefeliciteerd Freubelmuts met het hartje
pi_73287833
dank je ymme
pi_73287977
Takkembah en Xenia zet hem op morgen!!
Wat moet dat ontzettend spannend zijn zeg, zo'n laatste nacht met zn tweetjes en morgen gewoon met zn drietjes!!
Heel veel succes

Freubelmuts gefeliciteerd

Davinia wat een mooie echo
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73288168
Spannende dag morgen.
Zettemop meiden!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:45:43 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73288552
gefeliciteerd freubel met het kloppende hartje, mooi is dat he?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:51:54 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73288822
Groofsken is geen kerel. ze heeft niet eens een kerel. ze heeft al een dochter, en is nu zwanger van een zoon. zo, nu moet men er wel uitkomen, geloof ik

xenia, heel veel succes morgen!

takkembah, hoe is het nu met jou? een beetje van de schrik aan het bekomen?

amaranta, mooi verhaal beetje jammer dat de conciérge dan niet helemaal meewerkt, maar idd goed voor de conditie

Ja, lief, he, die echo? man, ik zit de hele dag met een grijns op mn gezicht! ook een leuk voor de verandering
en we hebben gordijnen en de sierrand besteld voor de babykamer!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:53:39 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73288894
Ik haat hormonaal zijn.
Nu zijn de boikes (man en vrienden) Jenga aan het spelen op mijn mooie tafel. Maar mijn man weigert er iets onder te leggen. Maar ik wil straks geen putjes in mn tafel
En nu zijn ze aan het spelen zonder kleed en ik kooooooooooooooooooook gewooon van binnen.
Ik wil gewoon huilen maar dat staat zo stom waar de rest bij is
Dus ik zet radiostilte straks wel aan, zovan, wel beeld maar geen geluid.
pi_73289621
Aoraki

Xenia en Takkie succes morgen! Datumtweeling?
We denken aan jullie

Amaranta Gewoon afpakken en de mannen de deur uitzetten
#geen
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:13:12 #238
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73289694
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Groofsken is geen kerel. ze heeft niet eens een kerel. ze heeft al een dochter, en is nu zwanger van een zoon. zo, nu moet men er wel uitkomen, geloof ik

xenia, heel veel succes morgen!

takkembah, hoe is het nu met jou? een beetje van de schrik aan het bekomen?

amaranta, mooi verhaal beetje jammer dat de conciérge dan niet helemaal meewerkt, maar idd goed voor de conditie

Ja, lief, he, die echo? man, ik zit de hele dag met een grijns op mn gezicht! ook een leuk voor de verandering
en we hebben gordijnen en de sierrand besteld voor de babykamer!

groofsken was zo lief om mij te pm-en. Dus ik weet wel wie het is.
De anderen weet ik echt niet, maargoed, kwartje zal wel ooit vallen

Duch, ze hebben de Jenga inmiddels ingeruild voor kaarten. Die maken in ieder geval geen putjes in de tafel.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:14:53 #239
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73289770
Freddie is gewoon een meisje! Met staartjes! Want meisjes dragen staartjes!
Davinia, een meisje!
Jij hebt straks een koningspaartje!

Ik hoorde gisteren dat een koningspaartje alleen een koningspaartje is als de oudste een jongen is en de jongste een meisje. Andersom (zoals groofsken) dus niet.
pi_73289806
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

Duch, ze hebben de Jenga inmiddels ingeruild voor kaarten. Die maken in ieder geval geen putjes in de tafel.
#geen
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:20:00 #241
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73289983
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:14 schreef amaranta het volgende:
Freddie is gewoon een meisje! Met staartjes! Want meisjes dragen staartjes!
Davinia, een meisje!
Jij hebt straks een koningspaartje!

Ik hoorde gisteren dat een koningspaartje alleen een koningspaartje is als de oudste een jongen is en de jongste een meisje. Andersom (zoals groofsken) dus niet.
Andersom is een rijkeluiswens, schijnt

ja, erg he? staartjes! en barbie! en make-up! Aaargh!!!
doe mij maar duplo
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:21:03 #242
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73290017
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:20 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Andersom is een rijkeluiswens, schijnt

ja, erg he? staartjes! en barbie! en make-up! Aaargh!!!
doe mij maar duplo
Ik hoorde laatst van een collega dat er ook roze duplo bestaat!
pi_73290021
Davinia wat een schoonheid die dochter van jou

BJ wat fijn!!!

Alle anderen zet 'm op! Ik vind het erg jammer, maar ik kan het niet allemaal bijhouden hier...mea culpa
#geen
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:23:21 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73290111
pi_73290135
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:35 schreef mefke79 het volgende:
Tjemig, met een uk erbij heb je ineens echt weinig tijd om te reageren, al probeer ik nog wel effe goed bij te lezen.
Dat dus!

Tak en Xenia, héél veel succes morgen! Zet 'm op!

Freubel, gefeliciteerd met het kloppende hartje! Fijn idee hè?!

Mooie echo, Davinia!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:34:15 #246
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73290580
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:23 schreef amaranta het volgende:
[ afbeelding ]
pi_73291157
Spannend dag morgen... verse beebs in aantocht. Ik wacht nog wel even, morgen is de dag voor Takkembah en Xenia

Voel me heel gek vanavond... mn armen zijn aan t trillen. Echt heel idioot
pi_73291266
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:47 schreef martine1984 het volgende:

Voel me heel gek vanavond... mn armen zijn aan t trillen. Echt heel idioot
Hmmzzzz voorwerk
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:13:42 #249
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73292251
heel even in het klein zonder op de rest te reageren: ik ben vandaag op de helft
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:16:56 #250
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73292368
HEE, ASY 20 WEKEN MIJLPAAL!!!!!!

Zo, gecompenseerd

Wanneer is je 20-wk echo? (je hebt nog niet gehad, toch?)
pi_73292761
Onze baby is mij aan het pesten.

Telkens als ze zegt ze is druk aan het schoppen en ik ga voelen stopt ze
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:41:21 #252
190853 RockabeIIa
pi_73293093
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:28 schreef Co_OL het volgende:
Onze baby is mij aan het pesten.

Telkens als ze zegt ze is druk aan het schoppen en ik ga voelen stopt ze
dat doen ze...
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 23:42:21 #253
5428 crew  miss_sly
pi_73293126
Xenia, heel veel succes morgen. Spannend, maar bovenal: morgen heb je je meisje in je armen! Dat is zoo geweldig! Geniet er van
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:45:33 #254
190853 RockabeIIa
pi_73293224
heel veel sterkte en succes morgen Takkembah en Xenia!!!
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 23:46:27 #255
5428 crew  miss_sly
pi_73293252
Takkembh, had ik egmist dat ji jmorgen ingeleid gaat worden!

Ow spannend ook! Jij ook heel veel succes
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:11:56 #256
2651 svann
night-hawk
pi_73293827
Xenia succes morgen!  

Takkembah natuurlijk ook. 
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_73294571
Takkembah en Xenia, wat bijzonder om te weten dat jullie morgen mama's gaan worden... veel sterkte!
pi_73295632
En daar ben ik weer... En ik was nog wel zó moe toen ik ging slapen.

Xenia en Takkembah, inmiddels is júllie dag aangebroken. Wat vreselijk spannend! Ik ben erg benieuwd hoe het jullie vergaat.

Wel erg confronterend wat jullie bevallingen met mijn positie in 'de lijst' zullen doen

Aoraki, Da's schrikken zeg, die groeiachterstand. Ik hoop dat het met rust nemen in de hand te houden is.

BJ, wat goed dat je dat gesprek hebt gehad. Héél verstandig!

Davinia, wat een mooi meisje heb je daar zeg! Maar wat een aparte echofoto's. Apart van kleur!

Twinkly, hoe ging het???

Ik heb zelf een heerlijke middag en avond gehad. Schoonzus kwam gezellig theeleuten en we zijn samen nog even naar de fotostudio geweest om mijn buikfoto's die twee weken geleden genomen zijn op te halen. Foto's zijn mooi geworden en we hebben zo vreselijk gelachen. Zo hard dat mijn buik er pijn van deed. 's Avonds kaasfondue met schoonzus, zwager en en 't was gewoon zo fijn!

En nu.... tja... nu ben ik gewoon weer wakker...
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 03:50:36 #259
190853 RockabeIIa
pi_73295790
Maar sorbo, snachts wakker zijn is heel gezellig! Daarbij binnenkort verplichte kost
Lekker aftellen voor jou toch?
  Jubileum moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 06:42:47 #260
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73295920
Takkembah en Xenia, de dag is aangebroken, jullie kleintjes zijn vandaag jarig! Heel veel succes
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 06:50:26 #261
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73295940
goedemorgen

@Sorbootje; jij nachtbraker..... hoop dat je inmiddels lekker ligt te ronken in je bedje... en klinkt idd als een heeeeeeeeeeeeeeerlijke dag!

@Asy, jeeeeeujjjj 20 weken mijlpaal!

@davinia; vandaag 27 weken

@Xenia en Takkembah, good luck vandaag! zal aan jullie denken en hoop vanavond op verse beebs

en oooo die top 20 komt zo wel erg dichtbij.....

@Twinkly, ik hoop dat je gisteravond lekker een feestje hebt gevierd omdat het zo goed ging???

Ik heb redelijk geslapen, maar wel moe hoor...
ben nog steeds zo opgelucht door gisteren...
het enige nadeel is dat ik nu wel 6 weken vtv met verlof moet. Maja dat weegt niet op tegen de klachten die ik zou hebben kunnen hebben mocht ik op oude voet door zijn gegaan...
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:22:47 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73296053
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 06:42 schreef Lois het volgende:
Takkembah en Xenia, de dag is aangebroken, jullie kleintjes zijn vandaag jarig! Heel veel succes
Dat is een goede, het is hun eerste jaardag!
Succes ladies. Vanavond willen we een update he!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:23:48 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73296059
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:41 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

dat doen ze...
en als het een he is?
pi_73296084
Takkembah en Xenia zet hem op vandaag

Amaranta Kan me voorstellen dat je baalde van je kopieerwerk, maar het is wel grappig om te lezen!

Sorbo en Rocka nog een beetje geslapen?

Wij hebben gisteren met vrienden een last-minute chaletje geboekt Dus vriendin, onze hummel en ik gaan straks al weg en de mannen volgens als ze vrij zijn.
Héérlijk, was ik aan toe

En minderen met werken leek makkelijker dan het was,omdat een gastouderbureau wrs geen werkgever is, krijg ik dan dus ook gewoon niet betaald Dus leuke keuze: minderen met werken en failliet gaan of stug doorwerken tot je omvalt...
Vandaag maar eens even met wat instanties bellen...
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:49:20 #265
57497 happyme28
I'm so happy
pi_73296179
Xenia en Takkembah, veel succes vandaag!! Zet 'm op!

Freecell, have fun! Klinkt heerlijk!

Sorbo, wat lekker dat je zo'n fijne dag hebt gehad, maar vervelend dat je weer zo midden in de nacht wakker bent. Hopenlijk heb je daarna nog even kunnen slapen.

Ik heb de afgelopen dagen onder een steen geleeft, dus sorry als ik niet veel gereageerd heb. Ik lees wel alles hoor en leef echt mee, maar had geen energie om te reageren ofzow

Nu heb ik mijn kop maar uit het zand gehaald, want we gaan zo richting ziekenhuis voor de 20weken echo. Vind het heel erg spannend, maar kijk er ook naar uit om ons kleintje te zien en hopenlijk is het ook zichtbaar of het een jongen of een meisje is. Dubbel gevoel dus.

Fijne dag allemaal!!
pi_73296261
Xenia, kom speciaal voor jou even achter de pc zitten om je heel veel succes te wensen voor zo dadelijk. Nog even en jullie kunnen de kleine meid bewonderen, vast houden en zoenen!
pi_73296374
Volgens mij ben ik in een smiley-mood:

Aoraki wat schrikken dat jullie kereltje achterligt in de groei Hopelijk krijgt hij snel een groeispurt zodat het bijtrekt wanneer je minder werkt!

JEEEJJ Takkembah vandaag wordt je mama!!!!! Nog even hard werken en dan heb je je kindje in je armen!!
WOEI Xenia vandaag is ook jouw grote dag!!! Vind je de ruggenprik nog steeds eng? Het komt allemaal goed!!!!! En dan heb je een verse baby!!!!!!

BJ fijn dat je baas zo goed reageerde

Owh WOW DaviniaHR wat een mooie echofoto's, super! Je kunt alles zo goed herkennen, dat fijne gezichtje met de al bolle wangen!

LOL Amarante, wat een enorme sukkel die congierge Ga hem maar lekker hormonaal onder handen nemen Gefeliciteerd met de baan van je man!!!!

Asy 20 weken dat mag best wel in het groot!

Veel plezier met de 20 weken echo Happyme!! Spannend hoor

Nou jullie aanmoedigingen hebben geholpen hoor!! Dankjulliewel!! Ik kon niet reageren omdat ik de hele dag weg was
Het presenteren ging wonderbaarlijk goed, ze vonden de opbouw duidelijk en ik heb alles goed uitgelegd.
Maar ze vonden dat de presentatie wel diepgang miste, en dat klopte ook want ik heb 2 weken voorbereidingstijd gehad ipv 4 weken anders had ik dit afsluitende onderdeel van mijn studie niet meer voor de bevalling kunnen doen Dus kreeg ik een 7!!! Ben ik super blij mee!! JEEEJJJ
Toen was er nog wel een probleempje met het toekennen van studiepunten omdat ik begonnen ben toen het bachelor-master systeem nog niet ingevoerd was. Even leek het erop dat ik niet genoeg punten voor mijn bachelor zou hebben maar uiteindleijk hebben ze dat opgelost door een vak en bijbehorend cijfer ter plekke te creëren Ze vonden het lullig om me nu nog een vak te laten volgen, ja dat vond ik ook ja!! (ik het oude systeem had ik wel genoeg punten). Nu moeten de punten verwerkt worden en dan moet ik een keertje mijn diploma's op gaan halen!! Mijn moeder heeft al aangeboden dan op de baby te passen, die denkt "YES!!"
Na de presentatie zijn we nog eventjes Groningen ingegaan, maar ik had zo'n rugpijn dat we de hele tijd in een restaurantje gezeten hebben. Daarna zijn we naar de zus van ML gegaan die kindjes heeft (5 jaar, 3 jaar, 5 mnd ), we hadden ze al een tijd niet gezien. De oudste heeft nog tekeningen voor ons gemaakt: ik met een baby in mijn buik, ML met eten is zijn buik , de baby die geboren is, ik en een blij kijkende ML (Waarom kijkt hij blij? "Omdat de baby geboren is, DUH" LOL), de baby die geboren is, ik en een verdrietig kijkende ML (Waarom kijkt hij verdrietig? "de baby heeft hem wakker gemaakt").
Dus het was leuk
Maar vannacht werd ik om 2 uur wakker met buikpijn en daarvan kon ik niet meer slapen, nee geen weeen Volgens mij is het blaasontsteking dus zo meteen maar even langs de verloskundige.
pi_73296409
Asy, ik vergeet je 20 weken GEFELICITEERD!

Een 7 Twinkly! hoezee! Goed gedaan joh! Lief van die tekeningen Wat is dat leuk hè? Tekenende kinderen!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:35:46 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73296576
Xenia, heel veel succes vandaag
Ook voor Takkembah: toitoitoi
Vandaag worden jullie mama

happy, succes met de 20 weken echo. Wil je ook weten wat het wordt?
Twinkly, goed gedaan!
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:16 schreef DaviniaHR het volgende:
HEE, ASY 20 WEKEN MIJLPAAL!!!!!!

Zo, gecompenseerd

Wanneer is je 20-wk echo? (je hebt nog niet gehad, toch?)
Ik heb over een week de 20 weken echo...
pi_73296624
Xenia en Takkembah, veel succes vandaag!!! Ik ben erg benieuwd!!

Aoraki, wat vervelend van de groeiachterstand! Nu maar rust houden en hopen dat het straks allemaal meevalt!

BJ, fijn dat je je werk nu kan aanpassen!

En ik las snel dat Asy een mijlpaal heeft, 20 weken, YOEHOE!!

Ohja, de 3D foto's van Davinia zijn erg mooi zeg!!

Wij hebben van de week ook een 3D echo gehad. Dat was erg bijzonder en mooi!!
pi_73296850
Goeiemorgen (vanuit bad bij mijn mams)!

Twinkly, gefeliciteerd joh! een mooie 7 en ook wel fijn dat ze niet nog moeilijk gingen doen.

Freecell, geniet even lekker van je rust met jullie gezellige last-minute! Dan kun je wellicht daarna ff rustig nadenken over hoe verder...

Asy 20 weken!

Xenia en takkembah, voor jullie een hele dikke voor vandaag, als het goed is de laatste dag dat je hè kindje nog binnen hebt gehad. Zet hem op meiden!

Voor de rest dus lekker f5-en hier vandaag!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:59:41 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_73296891
Twinkly

Gefeliciteerd!

Davinia, ik ben niet zo gek van 3D foto's, vind het vaak alienachtig, maar met deze kleurstelling is dat al een stuk minder

Voor de te bevallen meiden vandaag: heel veel succes en geniet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73297106
Dankjulilewel Ik ben een bioloogje!!

Ik moet naar de huisarts om 10.15 uur maar de assistente zei al dat ze misschien eerst mijn urine opsturen voor ze iets voorschrijven ik hoop het niet want dan zit ik een weekend lang met buikpijn. En dat is toch ook niet gezond (wat Tan zei, dat je als zwangere sneller een nierinfectie krijgt).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:20:09 #274
95408 Incantrix
pi_73297221
Goedemorgen allemaal! Pfiew, much to remember! Eens kijken..

Allereerst natuurlijk veel succeswensen en 's voor Xenia en Takkembah, vandaag is de dag dames! Vooral heel erg spannend en raar natuurlijk, maar echt zeg, superleuk dat jullie nu echt héél snel jullie kindertje in de armen mogen sluiten Ik denk aan jullie!

Happy, veel succes en plezier bij de 20 weken-echo, spannend he? Ik ga gewoon heel erg hard duimen dat alles goed is, ok?

Twinkly, jaaahh, een 7, wat goed!! En met de helft van de tijd toch maar mooi een goed project in elkgaar gedraaid, knap hoor Terecht dat ze jou op hun beurt dan ook nog een beetje helpen, wiehoe! Dat klinkt goed, diploma ophalen!

Freecell, wat ontzettend balen dat je nu toch weer met die financiële kant wordt geconfronteerd, ik hoop echt dat er ergens een regeling is voor dit soort gevallen, het zou toch niet moeten kunnen dat je nu de keuze moet maken tussen het slopen van je lijf of het met de centjes afleggen? Dikke , ik hoop echt met je mee..

BJ, wat heb jij een goed besluit genomen, jij mag trots op jezelf zijn! En nu dus meer rust in je lijf, ik denk dat het je érg goed zal bevallen en dat je er veel aan zal hebben. Mooi zo!

Davinia, wat een supermooie foto's zeg! Geweldig om te zien

Sorbootje toch weer wakker 's-nachts, hum..

Martine al gespot?

Voor de rest ben ik het even kwijt zo uit mijn bolle kop, sorry dames

Ik kreeg gisteren het heuglijke nieuws dat vriendinnetje 2 van mijn 3 mede-zwangere vriendinnetjes is bevallen! Vriendinnetje 1 was al bevallen op 20-09 van een zoontje en ook deze vriendin heeft weer een zoon, zo leuk!! Wel heel bizar, van deze twee dames was vantevoren niet bekend wat het zou worden en zij hebben dus allebei een zoon en ik en het andere nog doorzwangerende vriendinnetje weten het wel, en wij krijgen ook beide een zoon Ik vind het frappant hoor! Nu wil ik dus vandaag even leuke cadeau'tjes gaan kopen, maar mijn lijf heeft geen zin om ver weg te gaan en de hoeveelheid leuke babywinkels hier in de buurt is echt sneu Mijn enige andere optie is de Hema, maar ik was even van plan die te boycotten sinds ze me vandeweek echt naar hebben behandeld over een internetbestelling die binnen zou zijn, maar er niet was en daar nog weer allerlei geleuter omheen.. Nouja, ik zie zo wel even. Tot zoverre de gigantische belevenissen van Incantrix

Owja, en morgen gaan we naar de andere kant van het land voor een familie-reunie, waar ik zin in heb en tegelijk tegenop zie. Slapen in een vreemd bed en behoorlijk lang rijden, ik weet niet..

Nouja, enniewee, ik ga maar eens verder lezen hier, ik snapte gisteren geen klap van de hele kloon-gebeuren dus ben maar gewoon helemáál weggebleven tot de storm weer geluwd was..
3!
pi_73297429
Moguh dames,

Hier nog steeds met Puk in zn baby huis... hij maakt ook geen aanstalten om dr uit te komen. Dus afwachten maar weer. Als het goed is mag ik vandaag de proefdruk halen bij de drukker van ons kaartje

Takkembah en Xenia, vandaag is de grote dag! Succes meiden... jullie zijn straks gewoon mama

Twinkly een 7 goed gedaan meid

Happy heeft de 20 weken echo, spannend hoor! veel plezier ben benieuwd naar de plaatjes van je beeb

Voor de rest van de meiden
pi_73297613
Takkembah en Xenia: veel succes! Hopelijk hebben jullie binnenkort jullie kindje in jullie armen

Asyniur: 20 weken Tof! Tof! Is het volgende week vrijdag dat je jouw echo hebt of heb ik het nu zo verkeerd op?

Happy: veel plezier

Ik zit vandaag ergens rond de 19 weken denk ik Met al hun datums dat ze al hebben gegeven in het ziekenhuis durf ik er alleszins niet meer zomaar vanuit te gaan
pi_73297643
Xenia en Takkembah heel veel succes vandaag!

Twinkly wat fijn, het zit er nu echt op en dat zonder gebroken vliezen
pi_73297657
Vergeet ik helemaal Takkembah nog even succes te wensen. Geloof dat ik zo maar weer richting bed ga, ben nog niet helemaal wakker.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:50:48 #279
95408 Incantrix
pi_73297800
Ohja, juist, Asy, hoe kan ik jóu nou vergeten?? 20 weken, jeuj!!

Leonieke, dat maakt het wel lastig inderdaad.. Maar ik vind eigenlijk dat jij ook wel een mag hoor! Ennuhm, hoe voel je je nu verder?

En als we dan toch bezig zijn: in het kader van elke mijlpaal is er één ben ik vandaag 31 weken 31 weken, my gosh..
3!
pi_73297912
Iedereen heel erg bedankt voor de lieve berichtjes. Het doet me echt heel erg goed. Troel, misschien pm ik je nog een keertje... Ik ga vanmiddag naar de gynaecologe en hoop daar weer wat wijzer te worden...

Xenia en Takkembah worden mamma's vandaag!

Freecell, wat vervelend dat je meteen zonder inkomen zit als je voor jezelf kiest. Moeilijk hoor...

Veel plezier vandaag bij de 20-weken echo Happy, ik vond die zowel heel spannend als erg leuk.

BJ: goed dat je ook minder gaat werken. Je moet inderdaad voor jezelf kiezen en voor je kleine (hoor wie het zegt... ) Je kan maar beter er nu aan toegeven, dan dat je dadelijk helemaal gaar bent.

Incantrix: leuk van die vriendinnen zeg. Allemaal jochies . En met internetbestellingen van de Hema heb ik ook al twee keer ruzie gehad. Ik heb daarvoor ook klachten ingediend. Dat zou ik ook doen als ik jou was, als er maar genoeg mensen klagen doen ze misschien er wat aan. Ik kreeg 2x netjes een email dat mijn bestellingen er op een bepaalde dag zouden zijn. Dus ik erheen op de bewuste dagen, geen bestelling. " Ja, maar mevrouw, heeft een medewerker u gebeld dat de bestelling binnen zou zijn?" Nee, maar het staat in de email.... "Ja, maar dat klopt vaker niet" Ja hallo! Zet het er dan niet in dat het er dan is!!! Ik heb moeite gedaan om het op te halen en parkeergeld betaald etc en dan komt het pas 2 dagen later binnen. Triest hoor

En nu vergeet ik Twinkly nog! Gefeliciteerd meid! wat een top prestatie! Hoog zwanger en dan toch zo mooi afronden!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:20:53 #281
95408 Incantrix
pi_73298564
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:55 schreef Aoraki het volgende:
Iedereen heel erg bedankt voor de lieve berichtjes. Het doet me echt heel erg goed. Troel, misschien pm ik je nog een keertje... Ik ga vanmiddag naar de gynaecologe en hoop daar weer wat wijzer te worden...

(..)

Incantrix: leuk van die vriendinnen zeg. Allemaal jochies . En met internetbestellingen van de Hema heb ik ook al twee keer ruzie gehad. Ik heb daarvoor ook klachten ingediend. Dat zou ik ook doen als ik jou was, als er maar genoeg mensen klagen doen ze misschien er wat aan. Ik kreeg 2x netjes een email dat mijn bestellingen er op een bepaalde dag zouden zijn. Dus ik erheen op de bewuste dagen, geen bestelling. " Ja, maar mevrouw, heeft een medewerker u gebeld dat de bestelling binnen zou zijn?" Nee, maar het staat in de email.... "Ja, maar dat klopt vaker niet" Ja hallo! Zet het er dan niet in dat het er dan is!!! Ik heb moeite gedaan om het op te halen en parkeergeld betaald etc en dan komt het pas 2 dagen later binnen. Triest hoor
Alvast heel erg veel succes vanmiddag Aoraki! Hoe laat ben je aan de beurt? Ik duim!

[rant]En dat was dus precíes wat mij ook gebeurde, dus toen heb ik vervolgens uitgelegd dat ik de komende tijd niet meer in de buurt zou komen omdat ik die dag vrij onverwachts mijn laatste werkdag had en dat ik nauwelijks nog kan staan of lopen, dus dat het er gewoon echt niet in zit op deze manier. Dus toen deed het meisje iemand oproepen om met mij de spullen uit de winkel te halen zodat ik ze toch direct mee kon nemen. En verdween vervolgens opnieuw een jaar het magazijn in om voor de volgende klant de web-bestelling die er niet was te gaan zoeken. En de opgeroepen persoon kwam gewoon nooit, ze hebben me zó lang laten wachten.. Eerst in de rij, daarna dus tot de klantenservice-dame het magazijn uit had gegraven en vervolgens dus nog op iemand die gewoon nooit kwam en pas toen ik zelf mijn printje overhandigde en zei dat ze mijn bestelling maar moest schrappen ofzo zei ze snugger "oh, bent u niet opgehaald?" Zucht, nee, ik stond hier voor de lol een uur te wachten terwijl ik net vertel dat lopen en staan niet zo makkelijk is voor me De hema mag dan goedkoper zijn met al die zooi, ik haal het binnenkort wel lekker bij de Prenatal o.i.d., ben er echt klaar mee.. [/rant]

(En dan heb ik voor die twee jochies net even een webshop gemaild die een afhaalpunt in Den Haag heeft dat ik wel bij ze wil bestellen maar dat ik het dan ook graag nog even vandaag wil hebben indien mogelijk, om morgen op kraamvisite te kunnen en die mailt dan per direct terug mat "oh, maar da's goed hoor!" en dan kan het wel meteen

Van het weekend baby's snuiven )
3!
pi_73298631
Spannend voor Xenia en Takkembah, vandaag gaat het gebeuren
Al zijn jullie er allebei niet helemaal blij mee met hoe het gaat gebeuren, zodra de beebjes in jullie armen liggen zijn jullie dat vast snel weer vergeten. Succes!

En ik lees zoveel dingetjes, en als ik dan wil reageren dan heb ik geen idee meer hoe en wat.
Twinkly iig nog gefeliciteerd met je presentatiecijfer. Wat een opluchting, alles nog even snel afgerond voor je je kindje in je armen hebt.

Ik heb meerdere mooie echofoto's voorbij zien komen. Ik vond de kleurstelling van die 3D echo ook wel mooier dan dat sepia kleurtje wat je normaal ziet. Happyme succes met je echo vandaag!

En al die kraampakketten, wat een leuke dingen krijgen jullie zeg. Ik heb de mijne niet zo goed bekeken, het meest vreselijke vind ik die netbroekjes, die kraamverbanden kom ik nog wel overheen. Ik was trouwens verbaasd dat die al binnen kwam, had 'm later verwacht.

Aoraki jij ook succes vandaag bij de gyn!

[ Bericht 2% gewijzigd door Sidn3y op 02-10-2009 10:32:39 ]
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:54:53 #283
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73299474
Ja, goed, he die echo's! Ben er helemaal bij mee!
ze aren sowieso niet seia-kleurtje, en met photshop nog wat verder gepimpt "auto levels" en "auto contrast" (don't ask, ik heb gedaan wat PR zei hoe het moest )

twinkly, gefeliciteerd met je mooie afstudeercijfer!

happy, heel veel succes met de echo vandaag!

bevallende maam's vandaag, heel veel succes! en zo (ofniet, uiteraard )

pff, wat een verhalen over de hema! ik heb er nog nooit online besteld, maar dat is dus ook niet een goed plan, zo te horen...

over extra kraamzorg bij bekkenklachten, ik heb ff gevraagd toen ik belde voor de telefonische intake-afspraak. ze kunnen niet van tevoren meer uur geven, maar als je aangeeft bekkenklachten te hebbe, dan gaan ze wel heel goed opletten of jemeer nodig hebt. komt wel alvast in je dossier.
en anders gaf die meneer me ook de tip om bij je eigen gemeente te kijken wat je voor extra hulp zou kunnen krijgen uit het "loket WMO" aansluitend op de kraamhulp. wellicht een idee, toch?

en mn telefoon synchroniseert niet meer, dus we hebben hem gereset, en nu ben ik mn tel nrs kwijt (staan in outlook, maar die synchroniseert niet) en ook mijn afspraken en zo... niet dat ik veel afspraken heb, maar die ene afspraak wil ik dan toch niet vergeten... grmbl.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:27:21 #284
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_73300378
Hier happyme28 op de account van helemaal in de wolken! Echo was helemaal goed, alles was goed te zien en zag er ook goed uit! Prachtig en zo een wonder! Ga even kijken of ik een foto kan plaatsen, we hebben geen scanner dus moet even prutsen met foto maken van de foto dus dat kan even duren. En het was hééééééél duidelijk te zien: we krijgen een zoon!!

Hier dus helemaal op een roze wolk en gaan vanmiddag eens serieus babyshoppen

Asy, jij ook gefeliciteerd met je 20weken mijlpaal Lekker hè, we zijn op de helft!!

Twinkly, gefeliciteerd met je 7 voor de presentatie, keurig cijfer hoor. Mag je trots op zijn

Verder ben ik al weer veel vergeten, maar vanavond lees ik weer helemaal bij!
pi_73300437
Takkebah en xenia: Heel veel succes vandaag Nog even en jullie zijn mama's.

Asy: 20 weken, gefeliciteerd!

Happyme, een goede 20 weken echo. Super. En een zoon, gefeliciteerd

En een voor iedereen die het nodig heeft.
pi_73300556
Goede-opdevalreep-morgen!

Ik ben pas net wakker! Ben om ongeveer half 4 naar bed gegaan en heb gewoon tot tien over elf geslapen! Ongekende luxe. Voel me ook ineens zó helder!

Twinkly, een zeven! Wat goed!! En wat een lekker gevoel moet dat zijn!

Xenia en Takkembah, ik heb jullie vannacht al even aangemoedigd, maar nog maar een keertje! Héél veel succes vandaag!

Incantrix, wat een gezeik bij de hema zeg! Maar als ze niet merken dat je een uur bij de kassa staat, merken ze 't ook niet als je je boycot even opschort
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:35:25 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73300610
Xenia, ik denk aan je! je wordt vandaag mama, hoera!

takkembah ook begrijp ik: ook heel veel succes!
in de haak.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:36:52 #288
190853 RockabeIIa
pi_73300648
Davinia, bij mij gaven ze wel op voorhand al extra uren vanwege mijn bekken. Ikdenk dat het er ook een beetje aan ligt hoe en wat ze verwachten dat je nog kunt. En ik krijg nu extra dagen ivm mijn immobiliteit.
pi_73300669
Goeiemorgen!

Takkembah en Xenia zet hem op vandaag!

Twinkley, Super meid! Prima cijfer ook, je hebt hem gewoon!!

Davina, heerlijke echo! (of had ik dat al gezegd? )

Happy, succes met de echo, geniet er van! Een zoon! Super zeg!! Ook heerlijk dat alles goed is!

Hier gister een uur in een behangzaak rondgehangen tot we door het bomen het bos niet meer zagen Wat is dat moeilijk zeg! We willen 2 muren 'druk' en 2 muren 'rustig' en hebben alleen maar 2 kleuren rustig gevonden, donker en lichtbruin. Ik wil er graag groen bij, maar J. vind groen niet tof. En blauw behang wat er bij paste konden we niet vinden Dus nu gaan we zaterdag naar de karwei, want daar hadden ze wel een behang wat we wel mooi vonden. (Scheelt waarschijnlijk ook 10 euro per rol )

Ons jonkje ligt duidelijk nog in een stuit, een dikke harde bobbel boven in en onderin geprik en getrappel. Soms voelt het echt alsof er een voet met scherpe nagels al halverwege de uitgang zit
Wanneer draaien ze ongeveer? Staat er een tijd voor? Ik ben nu 27 weken.

Ik stond zonet even op de weegschaal, ben 91 kilo, dus nog maar 3 kilo aangekomen!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:44:07 #290
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73300859
happy, en marky, van harte met de goede echo!
een zoon! gefeli! <= blauwe variant, dus

vlindur, ik heb ook een bobbel bij mn ribben / bovenin, en das een kont en idd onderin geprik en gekrabbel. maar madam had gister ook een hand bij dr bevallige kontje liggen, dus dat krabbelt dan ook bovenin. je weet dus niet zeker of het een kop of een kont is, alleen dat hij in de lengte ligt.
bij de eerste moet het kind geloof ik met een week of 35 gedraaid zijn. we hebben dus nog wel ff
en maar 3 kg erbij!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:51:13 #291
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_73301022
Goedemorgen dames, hier geslapen tot 11 uur!

Succes voor de bevallende Xenia en Takkembah!
Happyme: jeuj voor de echo!
Twinkly: goed gedaan, gefeliciteerd!
Asy: 20 weken

En over de Hema: hier nog iemand die voor niets bestelling kwam halen. Afgelopen woensdag, zoals in de mail stond. Niet dus
pi_73301200
Oh, Ik was 86 toen ik zwanger werd, dus 5 kilo aangkomen. Maar das toch hartstikke netjes?!

Davina, ooh, week 35 pas! Dan hebben we idd nog ff! Gelukkig!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:06:56 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73301439
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:57 schreef Vlindur het volgende:
Oh, Ik was 86 toen ik zwanger werd, dus 5 kilo aangkomen. Maar das toch hartstikke netjes?!

Davina, ooh, week 35 pas! Dan hebben we idd nog ff! Gelukkig!
tkan ook week 34 of 33 zijn, maar in de tussentijd heb je nog een afspraak met de gyn, dus dan kan je ook vragen. twas meer de gedachte dat het nog helemaal niet hoeft

5 kg is toch helemaal prima! en je ziet er helemaal goed uit op de foto's, dus prima toch?

wanneer heb je weer een rhesus-check-dinges?
pi_73301673
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:54 schreef DaviniaHR het volgende:

over extra kraamzorg bij bekkenklachten, ik heb ff gevraagd toen ik belde voor de telefonische intake-afspraak. ze kunnen niet van tevoren meer uur geven, maar als je aangeeft bekkenklachten te hebbe, dan gaan ze wel heel goed opletten of jemeer nodig hebt. komt wel alvast in je dossier.
en anders gaf die meneer me ook de tip om bij je eigen gemeente te kijken wat je voor extra hulp zou kunnen krijgen uit het "loket WMO" aansluitend op de kraamhulp. wellicht een idee, toch?

en mn telefoon synchroniseert niet meer, dus we hebben hem gereset, en nu ben ik mn tel nrs kwijt (staan in outlook, maar die synchroniseert niet) en ook mijn afspraken en zo... niet dat ik veel afspraken heb, maar die ene afspraak wil ik dan toch niet vergeten... grmbl.
Ha, dank voor de info!

Balen van je telefoon

gil@alle instanties
Voor wie het wil weten:
I
SPOILER
pi_73301699
Marky een zoon, gefelici!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:21:37 #296
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73301805
happy, wat gaaf! Een jongetje!
En ja al op de helft, het schiet nu toch wel op.

Jemig freecell, wat een gedoe zeg!

Ik ga zo hier mijn spullen bij elkaar rapen en dan ga ik Thomas van Ca.ra bewonderen!
nadat ik even bij de bedrijfsarts ben binnengewipt

Tot later!
pi_73301814
Freecel, je hebt wel recht op een uitkering: Link

En hier

Want je bent (wij zijn) Freelancer(s)!
pi_73301865
Davina, ik ben dinsdag weer wezen bloedprikken en donderdag moet ik weer heen voor controle. om kwart voor 9 En idd, ik kan het dan ook vragen en ik ben ook zo blij dat het er allemaal nog goed uitziet bij mij!
pi_73302270
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:28 schreef Juup© het volgende:
Ben benieuwd naar Xenia.
En Takkie!
#geen
pi_73302470
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:21 schreef Vlindur het volgende:
Freecel, je hebt wel recht op een uitkering: Link

En hier

Want je bent (wij zijn) Freelancer(s)!
Dat is je zwangerschapsverlof, die krijg ik wel inderdaad. Maar ik zit nu pas op 19 weken krijg dan dus tot de 34e week niks.
En omdat ik dan dus een heel aantal weken niks verdien, wordt mijn gemiddelde jaarinkomen minder waardoor die uitkering ook nog eens lager wordt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')