happy, ik heb geen idee welk randje je precies edoeld, maar volgens mij was ik voor de zwangerschap al alle randjes voorbij... Toch heeft niemand mij ooit aangesproken dat er bepaalde zaken niet zouden mogen ook teveel aankomen is nooit besproken. Gister eigenlijk voor het eert iemand die erover begon (niet eens een vk of gyn zelf) maar die zwakte haar verhaal ook erg af toen ze hoorde dat ik tot nu toe "pas" 4,5 kilo ben aangekomen. Verder alleen maar complimenten en opmerkingen dat het allemaal maar heel bescheiden is (tja zo'n babybuik valt wat minder op tussen de vetjes). Dus maak je er niet te druk om!quote:Op woensdag 30 september 2009 14:10 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Nou ja, erg erg.. mijn bmi zit net op het randje zeg maar. Nu wil ik toch al in het ziekenhuis bevallen, dus voor wel/niet thuisbevallen maakt het niet uit. Ik moet toch een suikertest doen over 4 weken, dus dat stond al vast, maar ik was vastbesloten niet te veel aan te komen tijdens de zwangerschap dus ben vooral in mezelf teleurgesteld, maar iedereen zegt tegen me dat ik er zo goed uit zie en het er eerder op lijkt dat ik ben afgevallen (muv mijn buik dan). Dus nee, eigenlijk is het niet echt zo erg.![]()
Zo vervelend om te lezen dat er zoveel meiden met lichamelijke klachten zijn. Ik prijs mezelf rijk dat ik daar (nog) geen last van heb. Even een dikke
Whehequote:Op woensdag 30 september 2009 15:30 schreef Incantrix het volgende:
En dan ga ik met een kwartiertje maar eens op pad naar de VK, schrok net al wakker omdat ik in mijn slaap ineens dacht dat ik er doorheen aan het slapen wasPfiew, gelukkig niet dus..
En even liggen met een boekje dan?quote:Op woensdag 30 september 2009 15:32 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben zo moeMaar ik ga proberen overdag niet te slapen, wie weet slaap ik komende nacht dan wel goed!
Goed idee! Maar dan moeten jullie wel naar hier komen, want ik kan niet meer die kant opquote:Op woensdag 30 september 2009 15:50 schreef DaviniaHR het volgende:
Dames, ik heb een idee
Zullen we een "(deels) arbeidsongeschikt door zwangerschap" meet doen? Volgens mij kunnen we daar inmiddels wel een goede meet mee vullen
Oh, ik voel me zo schuldig naar Eli toe... tis zijn mamadag, en ik kan helemaal niks. hij zit nu op zn kamer te spelen na zn slaapje, en ik weet wat gekkigheid niet wat ik met hem zou willen doen. ik kan hem niet optillen, hij rent sneller dan ik, dus dat vind ik dan ook eng... pfff, kan echt wel janken nu
sorry voor de negativiteit
Ohhquote:Op woensdag 30 september 2009 16:47 schreef Incantrix het volgende:
En dan ben je dus ineens 100 % arbeidsongeschikt.. Ik weet niet of ik nu moetof
, maar ik geloof dat ik wel een soort van opgelucht ben. Thnx voor alle morele steun lieve meiden
Ik woon in het mooie Zuid-Limburgquote:Op woensdag 30 september 2009 16:26 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, t hangt er natuurlijk vanaf of je een beetje ind e buurt woont
en we hebben dan wel voo iedereen een bank of luie stoel nodig oid, om bij te komen van de lange reis
quote:Op woensdag 30 september 2009 16:47 schreef Incantrix het volgende:
En dan ben je dus ineens 100 % arbeidsongeschikt.. Ik weet niet of ik nu moetof
, maar ik geloof dat ik wel een soort van opgelucht ben. Thnx voor alle morele steun lieve meiden
Niet uit het hoofd leren! Gewoon je (powerpoint?) presentatie uitprinten en daarbij wat zeer belangrijke dingen schrijven (bv een verband ofzo wat je ziet op de presentatie). De rest klets je zo aan elkaar. Van uit het hoof dleren krijg je stress, als je dan iets vergeet ben je meteen ook de helft van de rest van de tekst kwijt met als gevolg zenuwen en niet meer uit je woorden komenquote:Op woensdag 30 september 2009 17:05 schreef Twinkly het volgende:
hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik![]()
![]()
concentreer je dan maar eens op het uit je hoofd leren van een presentatie![]()
Als jij je arbeidsongeschikt voelt, dan mag je ook komenquote:Op woensdag 30 september 2009 17:13 schreef Sidn3y het volgende:
Das ook flauw, als je zoals ik niet werkt (in dienstverband dan) kan je nooit naar een arbeidsongeschikt-meet
quote:Op woensdag 30 september 2009 17:57 schreef Asyniur het volgende:
Niet uit het hoofd leren! Gewoon je (powerpoint?) presentatie uitprinten en daarbij wat zeer belangrijke dingen schrijven (bv een verband ofzo wat je ziet op de presentatie). De rest klets je zo aan elkaar. Van uit het hoof dleren krijg je stress, als je dan iets vergeet ben je meteen ook de helft van de rest van de tekst kwijt met als gevolg zenuwen en niet meer uit je woorden komen![]()
tot zover Asyniur's tip van de week![]()
Nee hoorquote:Op woensdag 30 september 2009 18:51 schreef Guuzewuus het volgende:
Ach jee Ymme, wat verdrietig.
En fijn dat met jullie knul alles goed is. Was er reden om te denken van niet dan?
vandaar ook dat je er gewoon in steekwoorden wat bij zet, dan kun je gewoonweg helemaal niks oplezenquote:Op woensdag 30 september 2009 18:09 schreef Twinkly het volgende:
[..]
ik mag er geen tekst bij houden omdat ik dan op ga lezen, maar ik denk dat ik het toch wel ga doen omdat ik het echt niet uit mijn hoofd geleerd krijg hoor
ik moet echt wel af en toe even spieken.
Ik heb geloof ik indalingsweeen: scherpe steken in mijn onderbuik
Ik ben nog maar gedeeltelijk arbeidsongeschikt hequote:Op woensdag 30 september 2009 19:06 schreef DaviniaHR het volgende:
Goh, dat er zowaar animo is voor mn arbeidsongeschiktenmeet!
Ach, we hebben toch niets beters te doen
ms gooi ik vanavond ff een pm ertegenaan
Ohquote:Op woensdag 30 september 2009 19:45 schreef leonieke het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat ik kan blijven werken tot een week voor de bevalling (of eventueel zelfs iets minder) kwestie van zo weinig mogelijk te verliezen
Nee natuurlijk kan het niet altijd, maar dan kan altijd nog vervroegen dacht ik. helaas kan ik nog geen ouderschapsverlof opnemen, ben pas in mei begonnen aan deze nieuwe baan en daar moet je labger dan een jaar voor in dienst zijnquote:Op woensdag 30 september 2009 19:48 schreef DaviniaHR het volgende:
poppejans, wat voor werk doe je? als ik vragen mag?
guuzie, als je ouderschapsverlof opneemt, kan je net zo goed ook 6 wk vantevoren met verlof gaan. verder ben ik het wel met je eens, hoor! maar het kan niet altijd
Werk in de gehandicaptenzorg op een woongroep (vroege,late of slaapdiensten),HEEL intensief is het lichamelijk niet (1 persoon in rolstoel) maar wel moet ik 5 clienten geheel helpen qua lichamelijke verzorging (douchen,afdrogen,tanden poetsen e.d) en deels ook met aankleden enzo+alle huishoudelijke bijkomstigheden op de groepquote:Op woensdag 30 september 2009 19:42 schreef Guuzewuus het volgende:
Hey Poppejans, heb jij dan al van te voren besloten om 6 weken van te voren met verlof te gaan? Dus dan heb je maar 10 weken achteraf?
Ik snap dat nooit zo goed. Ik denk altijd (duh) ik doe vier weken vooraf, dan heb ik zalng mogelijk als de kleine er is. En mocht het eerder niet meer lukken dan kan je verlof altijd nog twee weken eerder ingaan toch?
12 is toch ook wel heerlijk denk ik ja, lekker met je baby'tje.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:59 schreef Guuzewuus het volgende:
Het lijkt mij ook heerlijk Poppejans zeker nu ik echt moe begin te worden, maar ik ben bang dat ik 10 weken (in mijn geval) achteraf zo weinig vind. Fijn dat jij iig nog 11 weken hebt daarna
.
Echt niet? Vraag dat maar eens goed na dan want volgens mij mogen ze ouderschapsverlof niet weigeren.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:51 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Nee natuurlijk kan het niet altijd, maar dan kan altijd nog vervroegen dacht ik. helaas kan ik nog geen ouderschapsverlof opnemen, ben pas in mei begonnen aan deze nieuwe baan en daar moet je labger dan een jaar voor in dienst zijn. maar goed, dan neem ik het op als de kindjes naar school gaan ofzo, ik vind wel een ander goed/ mooi moment
.
quote:Op woensdag 30 september 2009 20:27 schreef Takkembah het volgende:
Twinkly, heel veel plezier morgen (ja, plezier!) Ik zeg: succes heb je niet nodig morgen, daarvoor heb je al hard gewerkt! Je gaat gewoon knallen, want je kent je stof (anders was je niet zover gekomen). Als hart onder de riem:
“You gain strength, courage, and confidence by every experience by which you really stop to look fear in the face. You are able to say to yourself, 'I lived through this horror. I can take the next thing that comes along.”
Zóooo spannend!! Wat is het snel gegaan joh...ik weet nog dat je je kwam melden!quote:Op woensdag 30 september 2009 22:47 schreef martine1984 het volgende:
Ymme, wat naar van die huisvriend gecondoleerd. Balen dat je partner zn baan kwijt raakt. Maar gelukkig is er ook nog goed nieuws voor je.... fijn dat de echo goed was.
Twinkly succes morgen! komt helemaal goed meid... laat die buik gewoon goed zien, dan laten ze je echt niet zakken hoor! Ik denk aan je.
Hier vanavond geen baby hoor... puk is druk aan t bewegen maar nog niet naar beneden. Ik ga straks lekker slapen en dan zien we morgen wel weer.
Ditoquote:Op woensdag 30 september 2009 22:57 schreef DuchessX het volgende:
Xenia, mijn gedachten gaan naar jou uit. Ik weet hoe spannend je het vindt![]()
Alles komt goed, vrijdag ergens ben je gewoon MAMA
We zullen aan je denken en we hopen dat alles heel voorspoedig gaat
Ja, leuk, maar bij wie dan, want geen van ons is echt in staat ver te reizen ben ik bangquote:Op woensdag 30 september 2009 19:06 schreef DaviniaHR het volgende:
Ymme, ten eerste gefeli met de goede echo!![]()
ten tweede, gecondoleerd!
Goh, dat er zowaar animo is voor mn arbeidsongeschiktenmeet!
Ach, we hebben toch niets beters te doen
ms gooi ik vanavond ff een pm ertegenaan
En heeft het jou geholpen?quote:Op woensdag 30 september 2009 15:32 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben zo moeMaar ik ga proberen overdag niet te slapen, wie weet slaap ik komende nacht dan wel goed!
Mooi!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 07:33 schreef amaranta het volgende:
Ohja, in het fototopic 19september staat een foto van mijn buik, voor de geinteresseerden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |