abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73244478
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:10 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Nou ja, erg erg.. mijn bmi zit net op het randje zeg maar. Nu wil ik toch al in het ziekenhuis bevallen, dus voor wel/niet thuisbevallen maakt het niet uit. Ik moet toch een suikertest doen over 4 weken, dus dat stond al vast, maar ik was vastbesloten niet te veel aan te komen tijdens de zwangerschap dus ben vooral in mezelf teleurgesteld, maar iedereen zegt tegen me dat ik er zo goed uit zie en het er eerder op lijkt dat ik ben afgevallen (muv mijn buik dan). Dus nee, eigenlijk is het niet echt zo erg.

Zo vervelend om te lezen dat er zoveel meiden met lichamelijke klachten zijn. Ik prijs mezelf rijk dat ik daar (nog) geen last van heb. Even een dikke
happy, ik heb geen idee welk randje je precies edoeld, maar volgens mij was ik voor de zwangerschap al alle randjes voorbij... Toch heeft niemand mij ooit aangesproken dat er bepaalde zaken niet zouden mogen ook teveel aankomen is nooit besproken. Gister eigenlijk voor het eert iemand die erover begon (niet eens een vk of gyn zelf) maar die zwakte haar verhaal ook erg af toen ze hoorde dat ik tot nu toe "pas" 4,5 kilo ben aangekomen. Verder alleen maar complimenten en opmerkingen dat het allemaal maar heel bescheiden is (tja zo'n babybuik valt wat minder op tussen de vetjes). Dus maak je er niet te druk om!
pi_73244490
Twinkly, heel veel succes, je kunt het heus!!

Ik ben zo moe Maar ik ga proberen overdag niet te slapen, wie weet slaap ik komende nacht dan wel goed!
pi_73244594
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:30 schreef Incantrix het volgende:

En dan ga ik met een kwartiertje maar eens op pad naar de VK, schrok net al wakker omdat ik in mijn slaap ineens dacht dat ik er doorheen aan het slapen was Pfiew, gelukkig niet dus..
Whehe Klinkt bekend Altijd schrikken met wakker worden!
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:32 schreef Sorbootje het volgende:

Ik ben zo moe Maar ik ga proberen overdag niet te slapen, wie weet slaap ik komende nacht dan wel goed!
En even liggen met een boekje dan?
pi_73244674
Oh crap, Twinkley bijna vergeten.. Alvast heel veel succes morgen, ik zal zekers voor je duimen maar ik ben ervan overtuigd dat het gewoon helemaal goed gaat komen! Wat davinia ook al zei, je hebt het onderzoek gedaan en weet er dus veel van, meer dan die spannende profs! Zet hem
op, je kunt het!!!
  woensdag 30 september 2009 @ 15:50:04 #80
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73245107
Dames, ik heb een idee

Zullen we een "(deels) arbeidsongeschikt door zwangerschap" meet doen? Volgens mij kunnen we daar inmiddels wel een goede meet mee vullen

Oh, ik voel me zo schuldig naar Eli toe... tis zijn mamadag, en ik kan helemaal niks. hij zit nu op zn kamer te spelen na zn slaapje, en ik weet wat gekkigheid niet wat ik met hem zou willen doen. ik kan hem niet optillen, hij rent sneller dan ik, dus dat vind ik dan ook eng... pfff, kan echt wel janken nu

sorry voor de negativiteit
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 30 september 2009 @ 15:59:22 #81
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73245483
Freecell, haha, inderdaad, met zo'n snurkje erbij

Davinia, dat is toch niet negatief doen? Het is en blijft gewoon een worsteling tussrn wat je kan en wat je wil en in dit geval toch helemaal logisch ook? Maar weet je wat mijn dierbaarste herinneringen zijn aan vroeger? Niet al die spannende uitjes, maar juist de simpele dingen: met mama aan tafel theetje drinken met een koekje, lekker samen op de bank met opa sesamstraat kijken, dat soort dingen.. Misschien is dat een kleine opsteker? Hoe dan ook, dikke , ik heb zelf nog geen kleintje rondlopen maar ik kan me wel een beetje voorstellen hoe je je nu voelt..
3!
  † In Memoriam † woensdag 30 september 2009 @ 16:01:00 #82
43556 miss_dynastie
pi_73245534
Hoe is het nu met jou, Lily?
pi_73246120
Het gaat wel goed, miss. lief dat je ernaar vraagt

Grote bloedingen blijven vooralsnog uit. Bij mijn eerste kwamen die met 30 weken dus ik knijp m wel.
Fysiek voel ik me prima, ik werk ook nog iedere dag maar ik merk wel dat ik al mijn energie nodig heb voor mijn werk en mijn gezin.
Ik heb niet veel fut meer voor sociale zaken of internet (als ik niet werk, met de kinderen bezig ben of huishoudelijke zaken doe dan lig ik het liefste met een boek op de bank of in bed).
Sorry ook dat ik me hier niet veel laat zien, dames

Als alles gaat zoals nu dan krijg ik over 2,5 week weer een echo ivm placentaligging.
  woensdag 30 september 2009 @ 16:23:28 #84
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73246406
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:50 schreef DaviniaHR het volgende:
Dames, ik heb een idee

Zullen we een "(deels) arbeidsongeschikt door zwangerschap" meet doen? Volgens mij kunnen we daar inmiddels wel een goede meet mee vullen

Oh, ik voel me zo schuldig naar Eli toe... tis zijn mamadag, en ik kan helemaal niks. hij zit nu op zn kamer te spelen na zn slaapje, en ik weet wat gekkigheid niet wat ik met hem zou willen doen. ik kan hem niet optillen, hij rent sneller dan ik, dus dat vind ik dan ook eng... pfff, kan echt wel janken nu

sorry voor de negativiteit
Goed idee! Maar dan moeten jullie wel naar hier komen, want ik kan niet meer die kant op

Davinia: koekjes bakken? limonade drinken uit zijn eigen serviesje? samen een spelletje doen?
Maar het blijft gewoon bagger...

We zitten wel met een boel kneusjes bij elkaar deze keer of lijkt dat maar zo?
  woensdag 30 september 2009 @ 16:26:58 #85
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73246525
hij mocht even helpen met de babykamer leegruimen, en zit nu voor de teletubbies
naja, dat vind-ie leuk.

asy, t hangt er natuurlijk vanaf of je een beetje ind e buurt woont
en we hebben dan wel voo iedereen een bank of luie stoel nodig oid, om bij te komen van de lange reis

Lily, fijn dat je geen bloedingen meer hebt gehad!
pi_73246599
Dankjulliewel, jullie zijn lievies
De presentatie is morgen om 11.00 uur.
Koekjes bakken, goed idee!! Ik denk dat ik dat ook maar ga doen vrijdag dan heb ik echt echt echt verlof!!

Lily ik hoop dat de placenta nog verhuist naar een beter plekje!
DaviniaHR
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 30 september 2009 @ 16:47:55 #87
95408 Incantrix
pi_73247263
En dan ben je dus ineens 100 % arbeidsongeschikt.. Ik weet niet of ik nu moet of , maar ik geloof dat ik wel een soort van opgelucht ben. Thnx voor alle morele steun lieve meiden
3!
pi_73247475
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:47 schreef Incantrix het volgende:
En dan ben je dus ineens 100 % arbeidsongeschikt.. Ik weet niet of ik nu moet of , maar ik geloof dat ik wel een soort van opgelucht ben. Thnx voor alle morele steun lieve meiden
Ohh Heel begrijpelijk hoor! Maar je gaat je vast een stuk beter voelen als je straks een weekje lekker rustig aangedaan hebt en dan weet je dat het de juiste beslissing is geweest
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 30 september 2009 @ 16:58:21 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73247621
Trix
Neem je eigenlijk ouderschapsverlof op na je bevallingsverlof?
pi_73247861
hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik
concentreer je dan maar eens op het uit je hoofd leren van een presentatie
pi_73247862
Rocka en Mefke: gefeliciteerd met jullie zoons
pi_73247969
Zo, weer terug van de vlos. Beebje krijgt een grote sticker, de seconde dat de stagiaire-vlos de doppler op mijn buik zette was het vertrouwde geluid er weer

Wel zijn mijn buikspieren verslapt waardoor mijn baarmoeder gaat hangen. Daar kan de oorzaak liggen van de plasdrang die ik continu heb. De pijn is ws. bandenpijn door groeispurtje baarmoeder. Ze adviseerde mij om een ondersteunende buikband te gaan dragen en rust+warmte te nemen. Het is trouwens een kwaal waar vrouwen meestal pas last van krijgen bij een tweede zwangerschap.
pi_73248092
Das ook flauw, als je zoals ik niet werkt (in dienstverband dan) kan je nooit naar een arbeidsongeschikt-meet
Maar er zijn inderdaad veel zwangeren met probleempjes dit keer vind ik. Over mezelf ben ik juist wel tevreden hoe het gaat, buiten de tijd rond de 20 weken (die was zwaar voor m'n lichaam, veel pijn en harde buiken) zit ik nu weer in rustiger vaarwater. voor alle stumpertjes!

Vandaag m'n kraampakket mogen ontvangen aan de deur, helemaal onverwacht. Met grote knuffel en een boekje voor de reeds aanwezige peuter. Ook de babydoos bij Prenatal opgehaald maar die vind ik maar bedroevend eigenlijk. Zitten er allemaal bonnen in voor pampersluiers, leuk, maar die zijn maar tot het eind van het jaar geldig. Ik ga natuurlijk niet inslaan en er dan achter komen dat het kind geen pampers-billen heeft of er niet tegen kan ofzo.
Vanavond weer zwemmen en vrijdag mijn eerste keer zwangerschapspilates.

Vergeet ik helemaal Mefkes Driekusje, wat een schatje! Had gisteren voor het slapen al mogen spieken
Ik ga nog een keertje even spieken en daarna snel koken!
  woensdag 30 september 2009 @ 17:30:25 #94
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73248589
octo, kunnen de harde buiken ook verklaard worden door je verslapte buikspieren? Wel balen, zeg!

sidn3y, hoe was het kraampakket? "oh ja, zo groot waren die kraamverbanden! " of viel het wel mee?
moet morgen even terugbellen over de telefonsiche intake van de kraamzorg.
ga ik meteen vragen over de extra uren door bekkenklachten
  woensdag 30 september 2009 @ 17:57:45 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73249376
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:26 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, t hangt er natuurlijk vanaf of je een beetje ind e buurt woont
en we hebben dan wel voo iedereen een bank of luie stoel nodig oid, om bij te komen van de lange reis
Ik woon in het mooie Zuid-Limburg
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:47 schreef Incantrix het volgende:
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:05 schreef Twinkly het volgende:
hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik hik
concentreer je dan maar eens op het uit je hoofd leren van een presentatie

Niet uit het hoofd leren! Gewoon je (powerpoint?) presentatie uitprinten en daarbij wat zeer belangrijke dingen schrijven (bv een verband ofzo wat je ziet op de presentatie). De rest klets je zo aan elkaar. Van uit het hoof dleren krijg je stress, als je dan iets vergeet ben je meteen ook de helft van de rest van de tekst kwijt met als gevolg zenuwen en niet meer uit je woorden komen
tot zover Asyniur's tip van de week
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:13 schreef Sidn3y het volgende:
Das ook flauw, als je zoals ik niet werkt (in dienstverband dan) kan je nooit naar een arbeidsongeschikt-meet
Als jij je arbeidsongeschikt voelt, dan mag je ook komen
pi_73249745
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:57 schreef Asyniur het volgende:
Niet uit het hoofd leren! Gewoon je (powerpoint?) presentatie uitprinten en daarbij wat zeer belangrijke dingen schrijven (bv een verband ofzo wat je ziet op de presentatie). De rest klets je zo aan elkaar. Van uit het hoof dleren krijg je stress, als je dan iets vergeet ben je meteen ook de helft van de rest van de tekst kwijt met als gevolg zenuwen en niet meer uit je woorden komen
tot zover Asyniur's tip van de week
ik mag er geen tekst bij houden omdat ik dan op ga lezen, maar ik denk dat ik het toch wel ga doen omdat ik het echt niet uit mijn hoofd geleerd krijg hoor ik moet echt wel af en toe even spieken.

Ik heb geloof ik indalingsweeen: scherpe steken in mijn onderbuik
  woensdag 30 september 2009 @ 18:41:52 #97
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_73250753
Mefke gefeliciteerd , daar is ie dan, de kleine Driekus. Wat een plaatje .

Een hele mooie en fijne kraamtijd toegewenst .
  woensdag 30 september 2009 @ 18:47:13 #98
223453 Guuzewuus
pi_73250926
Oh jongens, ik ben steeds geneigd om zo ongepast direct te reageren op dingen . Ik moet echt tot tien tellen voortaan, want mensen beginnen te schrikken zo nu en dan.

Op mijn werk:
Collega: Als jij gaat zitten, voel ik bank hier bewegen (3 meter verderop).
Ikke: Nou, zo weet je wel mensen complexen aan te praten (en ga onverstoord verder met het kletsen met buurvrouw en het eten van mijn soep en twee broodjes met kaas ).
Collega, 10 minuten later op de gang met rode kop: Hey G, sorry dat had ik niet moeten zeggen, kan me voorstellen dat het lomp overkwam.
En ikke? Ik was allang weer vergeten waar ze het over had .

En ook hier (op fok, niet per definitie in dit topic) heb ik de laatste weken al meerdere malen een post gedeeltelijk weer van mezelf moeten deleten omdat het zo ongevoelig direct was wat ik schreef .

Ik gooi het op de hormonen .

En ik ben moe en toe aan verlof. Ik tel af... Nog drie weken en één dag werken (èn nog een herfstvakantie en één week overdracht, maar dat telt niet )...
pi_73251030
Hier een multi emo ymme.

20 weken echo was super. Alles is goed En het is nog steeds een jongen. Overduidelijk
Zit op een goed groei schema, en al het andere wat gecontroleerd moest worden, is goed.

Echter is vanacht om 00.00 uur die goede vriend overleden
En heeft mijn vriend vandaag te horen gekregen dat de ontslagaanvragen goed bevonden zijn. Dus hij heeft nog 4 te werken en daarna niet meer. Terwijl we eind dit jaar gedacht hadden, omdat dit gezegt was tegen hem. Naja, druk solliciteren dus maar.

Maar verder toch wel heel blij en lekker taartje gegeten op onze gezonde jongen.
  woensdag 30 september 2009 @ 18:51:38 #100
223453 Guuzewuus
pi_73251092
Ach jee Ymme, wat verdrietig .

En fijn dat met jullie knul alles goed is . Was er reden om te denken van niet dan?
pi_73251131
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:51 schreef Guuzewuus het volgende:
Ach jee Ymme, wat verdrietig .

En fijn dat met jullie knul alles goed is . Was er reden om te denken van niet dan?
Nee hoor Maar vond het wel enorm spannend enzo.
pi_73251479
Hè ymme, wat een dubbel bericht zeg, kan me voorstellen dr dat allemaal wat lastig is (icm hormonen). Dus allereerst toch een jompel voor jullie kereltje en daarna een voor die vriend van jullie en jouw vriend met zijn werk... Wel snel zeg 4 weken al... Dat dat zo maar kan zeg (maar ja ook bedrijven hebben een opzegtermijn van een maand natuurlijk) maar wel heel snel al. Hoopdat hij snel iets nieuws kan vinden!
  woensdag 30 september 2009 @ 19:06:11 #103
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73251551
Ymme, ten eerste gefeli met de goede echo!

ten tweede, gecondoleerd!

Goh, dat er zowaar animo is voor mn arbeidsongeschiktenmeet!
Ach, we hebben toch niets beters te doen
ms gooi ik vanavond ff een pm ertegenaan
  woensdag 30 september 2009 @ 19:13:02 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73251769
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:09 schreef Twinkly het volgende:

[..]

ik mag er geen tekst bij houden omdat ik dan op ga lezen, maar ik denk dat ik het toch wel ga doen omdat ik het echt niet uit mijn hoofd geleerd krijg hoor ik moet echt wel af en toe even spieken.

Ik heb geloof ik indalingsweeen: scherpe steken in mijn onderbuik
vandaar ook dat je er gewoon in steekwoorden wat bij zet, dan kun je gewoonweg helemaal niks oplezen
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:06 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik ben nog maar gedeeltelijk arbeidsongeschikt he

ymme, wat een naar nieuws over die vriend en over het verlies van de baan van je lief. Wel fijn dat alles in orde was met je knulletje
pi_73251907
Ymme, wat een dubbel bericht.
Eerst en vooral proficiat met de goede echo
Gecondoleerd met het overlijden van die vriend en wat een jammer nieuws ivm het ontslag van jouw vriend.
Dikke
pi_73251938
Hier toch een beetje goed nieuws. Mijn bloeddruk was vandaag al wat lager Onderdruk zelfs onder de 9 (90) Maar dat ga ik niet vertellen op het werk
pi_73252007
Guuz! Whehe

Fijn dat de echo goed was Ymme
Geen extra armpjes of beentjes?
pi_73252329
Ben lekker paar daagjes vrij geweest, eergister en vandaag en do en vrijdag ook nog. En ja hoor, het werk alweer aan de telefoon net (eerst niet opgenomen maar bleven maar bellen...), of ik even morgen een vroege dienst kon komen werken.

Kom verdorie altijd opdraven bij ziekte en wat dan ook, maar heb het nu dus proberen af te wimpelen en andere namen aangegeven die ze eerst maar moest proberen te bellen, nou ben ik dus bang dat ik alsnog gebelt wordt dat ze niemand vinden kunnen, maar ik blijf dit keer echt nee zeggen en volhouden.Loop verdorie in mn laatste weekjes werken (nog 2 weken na deze week) en begin zaterdag aan 7 dagen werken achter elkaar.
Ik zou persoonlijk een behoorlijk zwangere collega niet eens hebben gebelt.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_73252726
Ymme, inderdaad dubbel nieuws. Gefeliciteerd met de echo, gecondoleerd met de vriend. En balen van het werk, hopelijk kan hij wel snel aan de slag. En anders kun je altijd nog samen van je verlof en kindje genieten....
  woensdag 30 september 2009 @ 19:42:49 #110
223453 Guuzewuus
pi_73252768
Hey Poppejans, heb jij dan al van te voren besloten om 6 weken van te voren met verlof te gaan? Dus dan heb je maar 10 weken achteraf?

Ik snap dat nooit zo goed. Ik denk altijd (duh) ik doe vier weken vooraf, dan heb ik zalng mogelijk als de kleine er is. En mocht het eerder niet meer lukken dan kan je verlof altijd nog twee weken eerder ingaan toch?
pi_73252872
Ik hoop eigenlijk dat ik kan blijven werken tot een week voor de bevalling (of eventueel zelfs iets minder) kwestie van zo weinig mogelijk te verliezen
  woensdag 30 september 2009 @ 19:46:19 #112
223453 Guuzewuus
pi_73252910
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:45 schreef leonieke het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat ik kan blijven werken tot een week voor de bevalling (of eventueel zelfs iets minder) kwestie van zo weinig mogelijk te verliezen
Oh , dat mag hier volgens mij helemaal niet .
pi_73252972
Je mag hier in België blijven werken tot de dag van de bevalling als je wil. Je verliest dan wel 1 week van je verlof. Maar als je overtijd gaat, ben je die weken natuurlijk wel kwijt achteraf als je dan al thuis zit.
  woensdag 30 september 2009 @ 19:48:56 #114
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73252995
poppejans, wat voor werk doe je? als ik vragen mag?

guuzie, als je ouderschapsverlof opneemt, kan je net zo goed ook 6 wk vantevoren met verlof gaan. verder ben ik het wel met je eens, hoor! maar het kan niet altijd
pi_73253038
Me daarnet in het centrum van Brussel wel weer compleet belachelijk gemaakt door mijn voet te verstuiken. Mijn val nog kunnen breken door mijn hand op het asfalt te plaatsen. Weer de nodige portie entertainment voor de mensen die in de file stonden.
En dat op weg naar de controlearts
  woensdag 30 september 2009 @ 19:51:08 #116
223453 Guuzewuus
pi_73253070
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:48 schreef DaviniaHR het volgende:
poppejans, wat voor werk doe je? als ik vragen mag?

guuzie, als je ouderschapsverlof opneemt, kan je net zo goed ook 6 wk vantevoren met verlof gaan. verder ben ik het wel met je eens, hoor! maar het kan niet altijd
Nee natuurlijk kan het niet altijd, maar dan kan altijd nog vervroegen dacht ik. helaas kan ik nog geen ouderschapsverlof opnemen, ben pas in mei begonnen aan deze nieuwe baan en daar moet je labger dan een jaar voor in dienst zijn . maar goed, dan neem ik het op als de kindjes naar school gaan ofzo, ik vind wel een ander goed/ mooi moment .
pi_73253264
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:42 schreef Guuzewuus het volgende:
Hey Poppejans, heb jij dan al van te voren besloten om 6 weken van te voren met verlof te gaan? Dus dan heb je maar 10 weken achteraf?

Ik snap dat nooit zo goed. Ik denk altijd (duh) ik doe vier weken vooraf, dan heb ik zalng mogelijk als de kleine er is. En mocht het eerder niet meer lukken dan kan je verlof altijd nog twee weken eerder ingaan toch?
Werk in de gehandicaptenzorg op een woongroep (vroege,late of slaapdiensten),HEEL intensief is het lichamelijk niet (1 persoon in rolstoel) maar wel moet ik 5 clienten geheel helpen qua lichamelijke verzorging (douchen,afdrogen,tanden poetsen e.d) en deels ook met aankleden enzo+alle huishoudelijke bijkomstigheden op de groep
Werken gaat tot nu toe gelukkig goed, maar vind het heerlijk dat ik gekozen heb v 6 weken van tevoren verlof!, me erop voorbereiden en wat rommelen in huis enzo, sta nog steeds achter mn keuze!
Na de geboorte heb ik 11 weken verlof, kon er nog een weekje vakantie bij aanplakken.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 30 september 2009 @ 19:59:07 #118
223453 Guuzewuus
pi_73253379
Het lijkt mij ook heerlijk Poppejans zeker nu ik echt moe begin te worden , maar ik ben bang dat ik 10 weken (in mijn geval) achteraf zo weinig vind. Fijn dat jij iig nog 11 weken hebt daarna .
pi_73253482
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:59 schreef Guuzewuus het volgende:
Het lijkt mij ook heerlijk Poppejans zeker nu ik echt moe begin te worden , maar ik ben bang dat ik 10 weken (in mijn geval) achteraf zo weinig vind. Fijn dat jij iig nog 11 weken hebt daarna .
12 is toch ook wel heerlijk denk ik ja, lekker met je baby'tje.
Maar denk dat als ik voor de 4 weken had gekozen, ik daar heel erg spijt van zou hebben gekregen zo nu op het allerlaatst nu ik aan het aftellen ben
Alhoewel het misschien ook wel iets is waar je je dan op instelt
pi_73253517
Ik ga eens afsluiten. Ben nu al in slaap aan het vallen
  woensdag 30 september 2009 @ 20:27:25 #121
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73254458
Voor alle (gedeeltelijke) AO meiden . Voel jullie vooral niet te schuldig. Ik voelde me ook altijd schuldig, totdat ik de knoop definitief doorhakte een halve dagen ging werken. Ik voelde op dat moment met de dag mijn lichaam zich herstellen, en dat is niet voor niets meiden! En met elke dag dat mijn lichaam zich herstelde, besefte ik ook elke dag temeer wat een goede beslissing ik had genomen. Je bent nu eenmaal niet meer alleen!!

Twinkly, heel veel plezier morgen (ja, plezier!) Ik zeg: succes heb je niet nodig morgen, daarvoor heb je al hard gewerkt! Je gaat gewoon knallen, want je kent je stof (anders was je niet zover gekomen). Als hart onder de riem:
“You gain strength, courage, and confidence by every experience by which you really stop to look fear in the face. You are able to say to yourself, 'I lived through this horror. I can take the next thing that comes along.”

Voor de rest: truste!!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_73254759
Trusten Leonieke!
pi_73257915
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:51 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Nee natuurlijk kan het niet altijd, maar dan kan altijd nog vervroegen dacht ik. helaas kan ik nog geen ouderschapsverlof opnemen, ben pas in mei begonnen aan deze nieuwe baan en daar moet je labger dan een jaar voor in dienst zijn . maar goed, dan neem ik het op als de kindjes naar school gaan ofzo, ik vind wel een ander goed/ mooi moment .
Echt niet? Vraag dat maar eens goed na dan want volgens mij mogen ze ouderschapsverlof niet weigeren.
Ik stop 4 weken van te voren metdezelfde insteek, het kunnen eraltijd nog 6 worden.
En daarna lekker ouderschapsverlof.....doei kiddies tot mei/juni!
pi_73258219
zo ik reageer even met terug werkende kracht, jullie hebben weer een hoop gepost

Poppejans, wat vervelend dat je werk je toch nog belt op je vrije dag(en), hoop dat ze iemand anders vinden en jou dus niet meer gaan bellen

Ymme gecondoleerd met de huisvriend, maar wat ontzettend fijn dat de echo goed was
hoe dicht kunnen leven en dood af en toe naast elkaar staan dan
en dan verliest je lief ook nog zn baan, wat een hoop tegenstijdigheden

guuzewuus aan het aftellen voor verlof, nog even volhouden en opletten met die opmerkingen/ hormonen

octopussy en baby weer een dikke sticker en nu maar hopen dat buikband, rust en warmte zn werk gaat doen
en ook mij goed gekeurd

incantrix een hele dikke knuf voor jou en ook 1 voor Davina (al zal eli nu inmiddels wel weer op bed liggen)

Twinkly succes met je presentatie, gata vast goed komen

auw faja dat klinkt helemaal niet zo prettig, zeer pijnlijk zelfs

Tan geen BO, dus ook geen kuurtje met vervelende bijwerkingen

voor sorbootje en zielige kat

en er wordt wat gerommeld (of ben ik nu veels te laat en topic toch niet goed doorgelezen?

martine wat vervelend van dat raam, je klinkt er zelf gelukkig aardig oke mee

en last but not least, mefke wat een heerlijke kereltje is jullie Driekus

(pfff tis me een aardige post geworden en ik weet niet of ik het altijd zo goed ga bijhouden hoor )

een lekkende mama_papa
pi_73258333
Het klopt wat Guuzewuus zegt Amaranta. Je moet minimaal een jaar in dienst zijn bij dezelfde werkgever om in aanmerking te komen voor ouderschapsverlof.
pi_73258427
Oke, wist ik niet, balen.
pi_73258533
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:27 schreef Takkembah het volgende:
Twinkly, heel veel plezier morgen (ja, plezier!) Ik zeg: succes heb je niet nodig morgen, daarvoor heb je al hard gewerkt! Je gaat gewoon knallen, want je kent je stof (anders was je niet zover gekomen). Als hart onder de riem:
“You gain strength, courage, and confidence by every experience by which you really stop to look fear in the face. You are able to say to yourself, 'I lived through this horror. I can take the next thing that comes along.”

Goede quote!

Gaan jij of Martine nog een kindje baren vannacht? Of Sorbootje en het-is-mij stiekem

Slaap lekker iedereen
pi_73258803
Van deze kant:

Slaap lekker. Ik ga mijn bedje ook eens opzoeken. Lange dag gehad met veel emoties. Sloopt wel moet ik zeggen hoor. Vrijdag avondwake en zaterdag begravenis. Mijn ouders zijn net weg hier, na een hele dag bij de vrouw van gezeten te hebben. Pffff wat een elende zeg.
pi_73259746
Ymme, wat naar van die huisvriend gecondoleerd. Balen dat je partner zn baan kwijt raakt. Maar gelukkig is er ook nog goed nieuws voor je.... fijn dat de echo goed was.

Twinkly succes morgen! komt helemaal goed meid... laat die buik gewoon goed zien, dan laten ze je echt niet zakken hoor! Ik denk aan je.

Hier vanavond geen baby hoor... puk is druk aan t bewegen maar nog niet naar beneden. Ik ga straks lekker slapen en dan zien we morgen wel weer.
pi_73260105
Mef wat een cute kereltje

Takkie, heel veel succes vast...

Ymme wat fijn een goede 20-weken-echo
Gecondoleerd ook nog
Wat een tegenstrijdigheid...het einde van een leven en het begin van een nieuw leven...

Xenia, mijn gedachten gaan naar jou uit. Ik weet hoe spannend je het vindt
Alles komt goed, vrijdag ergens ben je gewoon MAMA
We zullen aan je denken en we hopen dat alles heel voorspoedig gaat

Alle andere lieve zwangere mutsen dames, veel liefs van mij voor jullie allen
het is zó geweldig om mama te zijn ja ja het klinkt cliché maar het is zó waar!
Nog even geduld en doorzetten allemaal
#geen
pi_73260158
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:47 schreef martine1984 het volgende:
Ymme, wat naar van die huisvriend gecondoleerd. Balen dat je partner zn baan kwijt raakt. Maar gelukkig is er ook nog goed nieuws voor je.... fijn dat de echo goed was.

Twinkly succes morgen! komt helemaal goed meid... laat die buik gewoon goed zien, dan laten ze je echt niet zakken hoor! Ik denk aan je.

Hier vanavond geen baby hoor... puk is druk aan t bewegen maar nog niet naar beneden. Ik ga straks lekker slapen en dan zien we morgen wel weer.
Zóooo spannend!! Wat is het snel gegaan joh...ik weet nog dat je je kwam melden! En nu ben je gewoon bijna mama!
Jij ook heel veel succes vast...
#geen
pi_73261825
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:57 schreef DuchessX het volgende:

Xenia, mijn gedachten gaan naar jou uit. Ik weet hoe spannend je het vindt
Alles komt goed, vrijdag ergens ben je gewoon MAMA
We zullen aan je denken en we hopen dat alles heel voorspoedig gaat

Dito

Jouw voorlaatste nacht als aanstaande moeder Xenia
  donderdag 1 oktober 2009 @ 04:33:14 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_73264273
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:06 schreef DaviniaHR het volgende:
Ymme, ten eerste gefeli met de goede echo!

ten tweede, gecondoleerd!

Ja, leuk, maar bij wie dan, want geen van ons is echt in staat ver te reizen ben ik bang
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73264325
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:32 schreef Sorbootje het volgende:
En heeft het jou geholpen?
Mij iig niet haha, dus ik zeg, goeiesmorgens!

Hopelijk ligt de rest wel lekker te tukken en slaap jij ook weer troel

@ Twinkly, succes.
Merk je dat je extra zenuwachtig bent nu? (door hormonen ofzo?)
  donderdag 1 oktober 2009 @ 06:33:18 #135
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73264369
Goedemorgen!

@Twinkly, heeeeeeeeeeeeeel veel succes vandaag! ik zal voor je duimen... komt vast helemaal goed hoor!

@Ymme; eerst een en natuurlijk een voor de goede echo....

en ik werk vandaag weer, en heb slecht geslapen.... (begint vervelend te worden). maar hoef nu maar 2 daagjes, dus lekker overzichtelijk...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_73264376
Goedemorgen Dames,

Meldt met puk nog in zn baby huis... alles is rustig hier. Droomde vanacht wel dat mn vliezen gebroken waren, eerst was het gewoon doorzichtige vloeistof en na een douche was het zwart van kleur Hormonen en dromen doen idiote dingen met je Heerlijk geslapen, was alleen klaar wakker dus ben ik maar met mn lief mee uit bed gegaan voor een bakkie Straks weer terug duiken

Xenia vandaag je laaste dag als zwangere vrouw, morgen zal je gewoon Mama zijn... wat een gek idee. Kan me nog herinneren dat je je kwam melden dat lijkt nog maar zo kort geleden.

Voor alle andere dames die het nodig hebben
  donderdag 1 oktober 2009 @ 07:26:19 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73264555
moggel.... denk dat ik straks lekker in mn ootootje stap. Heb werkelijk geen oog dicht gedaan en ben een beetje grieperig.
Moet gaan werken en ga desnoods gewoon om 15.00 naar huis maar ik moet echt wat dingen afhandelen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 07:30:04 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73264575
Martine, misschien vandaag??

Ymme, zo blijkt wel weer hoe dicht leven en dodo bij elkaar staan ja.
Gefeliciteerd met je goede echo ( ';) zei ik toch )
Gecondoleerd met het overlijden van de goede familievriend.

Xenia, nog 1 dagje! Spannend he, vandaag ben je nog zwanger en morgen ben je mama! Echt, heus!

Twinkly vandaag ook jouw grote dag! Toitoitoi. En denk maar zo, je bent al geslaagd, anders mocht je echt geen presentatie houden!

Tan, we hebben allebei gelukkig geen BO! FIjn he!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 07:33:07 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73264583
Martine, misschien vandaag??

Ymme, zo blijkt wel weer hoe dicht leven en dodo bij elkaar staan ja.
Gefeliciteerd met je goede echo ( ';) zei ik toch )
Gecondoleerd met het overlijden van de goede familievriend.

Xenia, nog 1 dagje! Spannend he, vandaag ben je nog zwanger en morgen ben je mama! Echt, heus!

Twinkly vandaag ook jouw grote dag! Toitoitoi. En denk maar zo, je bent al geslaagd, anders mocht je echt geen presentatie houden!

Tan, we hebben allebei gelukkig geen BO! FIjn he!

Ohja, in het fototopic 19september staat een foto van mijn buik, voor de geinteresseerden.
pi_73264612
Ymme wat goed van de echo! En gecondoleerd met het verlies van die vriend en wat onwijs balen van het werk van je partner.

Martine, lekker rustig aan doen hoor. Voor je het weet heb je al je energie nodig om je ukkie op de wereld te zetten.

Leonieke, kijk je uit ! Een beetje het asfalt van dichtbij bekijken moet je maar doen als je niet zwanger bent hoor.

Xenia, ik weet niet of ik straks vandaag nog online ben dus mocht het niet zo zijn wou ik je alvast heel veel succes wensen morgen. Nog maar een dagje en dan hebben jullie je kleine meisje.

Poppejans, mijn man die zet of zijn mobiel uit als zijn werk hem probeert te bellen op dagen dat hij ziek is of vrij en heeft geen voicemail. Misschien moet jij ook gewoon de laatste weekjes voor je verliof je telefoon uitschakelen. Lekker rustig.

Guuz, ik had 6 weken van te voren verlof genomen maar omdat ik ziek gemeld ben moet je verplicht 6 weken van te voren verlof nemen. Nou heb ik nog 4 weken vakantie over van dit jaar, die plak ik achter mijn verlof volgend jaar. Ik vind het juist een heerlijk idee nog even 6 weken de tijd te hebben voor mijn anderen kinderen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 07:40:35 #141
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73264616
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 07:33 schreef amaranta het volgende:
Ohja, in het fototopic 19september staat een foto van mijn buik, voor de geinteresseerden.
Mooi!
pi_73264719
Goeiemorge meiden,

voor Twinkly! Zet hem op meid
voor BJ en Amarante en het slechte slapen maar wel moeten werken...
voor Xenia... zoals al gezegd je laatste zwangere dag... hoe gek moet dat voelen zeg. Maar ik wens je veel geluk, plezier en sterkte! Alles komt goed.

Hier echt flink uitgerust, gistermiddag al 2 uur liggen tukken en vannacht ook als een blok. Nu weer aan den arbeid en vanmiddag op tijd naar huis. Ben sinds gisteren 50% ziek gemeld hier en ergens voelt het wel lekker. Zeker omdat mijn leidinggevenden echt heel lief waren en ook meteen riepen dat als ik me niet lekker voelde gewoon naar huis moest gaan. Dat scheelt een boel in de gemoedsrust.

Martine ik gooi er toch nog een in voor jou, maar ook direct voor Takkembah en eigenlijk alle LLM's! (sorry dat ik niet meer precies weet wie allemaal... )
pi_73264831
Goedemorgen!

Wordt er nog gepuft vandaag?

Fijn dat je uitgerust bent Lijnloos

Hier ging beeb gisteren ineens echt best hard schoppen, best lang Zelfs TARA kon het 2 keer nèt voelen. (zo'n voorzichtig: 'was dat de beeb?' 'yep' )
Leukleuk
  donderdag 1 oktober 2009 @ 08:24:27 #144
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73264906
Joehoe dames
Houden jullie het nog een beetje vol? Het lukt me niet meer om julliie te blijven volgen, beetje druk met baby enzo
LLM, tot snel in het volgende topic!!
En voor iedereen met wie het even niet zo lekker gaat. Better times will come!! Sowieso na de bevalling en hopelijk al eerder.
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 1 oktober 2009 @ 08:47:56 #145
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73265190
ik lees wel mee hoor maar kan net als kersjes bijna niet reageren. Dames, succes, sterkte, beterschap, veel geluk, geniet <streep door wat niet van toepassing is>

Xenia, jij vooral: laatste dag met je buik. Het te weten heeft voordelen snel foto maken nog, bewust genieten van het leven in je... Geniet van vandaag, morgen is je genieten zoooo anders!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_73265341
Goooooooodmorning dikkerdjes!

Twinkly, ik duim voor je! Komt vast helemaal goed!

Poppejans, poot stijfhouden hoor! Ze redden zich er maar mee!

Xenia, wat de rest ook zegt; geniet van je laatste dag mét buik. Morgen ben je moeder!

Voor de rest weer een

Heb redelijk geslapen. Van twaalf tot 5 ongeveer en daarna nog wel gewoon lekker in bed gelegen tot een uur of zeven. Da's nog eens te doen. Kat lijkt weer opgeknapt, dus geen kots ruimen vanochtend.

Baby zit nog steeds veel te lekker in mijn buik. Die blijft voorlopig nog wel even zitten waar ze zit vrees ik.
pi_73265441
Ook hier nog alles rustig! Deze maand word ik mama

Xenia heb je van alle spanning nog een beetje kunnen slapen? Geniet van je laatste dag met je baby nog gezellig in je buik en heel veel succes morgen!
pi_73265624
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 09:05 schreef Rubey het volgende:
Deze maand word ik mama
Dat was vanochtend ook mijn eerste gedachte!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:33:42 #149
95408 Incantrix
pi_73266026
Goodmornings dear ladies Wat een rust hier, geen LLM met spannende verhalen? Wel spannende dromen trouwens, als ik Martine zo lees

Sorbootje, hoest met de poesie? Hoop dat hij (of zij) zich beter voelt.. Ennuhm, wilde je nog even bedanken voor je eye-opener, je zei zelf wel als mosterd na de maaltijd te komen maar dat was heul niet zo Jullie hebben me allemaal zo veel harten onder de riem gestoken en zijn lo lief voor me geweest.. En wat jij zei, Sorbo-lief, van dat falen niet is stoppen met werken, maar niet goed voor jezelf en je kind zorgen, die is erg blijven hangen!

Twinkly, whooee, grote dat vandaag! Mijn duimen staan al in de startblokken hoor!

Amaranta, wat een supermooie foto zeg! Voor in een lijstje issie

En Xenia, jeutje, vandaag lijkt me echt een heel bizar dagje voor jou. Best wel bijzonder, heb je nog iets speciaals in gedachten?

Nou ladies, ik ga even mijn werk bellen, het grote nieuws doorgeven. Komende week ga ik er nog wel een keer langs met wat lekkers, dan is mijn eigen leidinggevende ook weer terug en kan ik nog even écht afscheid nemen, nu voelt het net alsof ik het einde van de film gemist heb zeg maar. En dan vanmiddag even bloed prikken, de VK vond dat het wel weer tijd werd (sinds april ). Owja, wat ik gisteren dus helemaal vergeten was te zeggen: verders ben ik goedgekeurd en lag beeblief al met koppie naar beneden (niet dat dat in deze fase van de zwangerschap heel veel zegt, maar toch)
3!
pi_73266072
Incantrix, poessie kotst niet meer, maar wat er aan de achterkant uitkomt...pfoe... da's niet fris zeg maar. Dus we houden hem in de gaten.

Ben blij dat je wat aan mijn mosterd had!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')