abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73251131
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:51 schreef Guuzewuus het volgende:
Ach jee Ymme, wat verdrietig .

En fijn dat met jullie knul alles goed is . Was er reden om te denken van niet dan?
Nee hoor Maar vond het wel enorm spannend enzo.
pi_73251479
Hè ymme, wat een dubbel bericht zeg, kan me voorstellen dr dat allemaal wat lastig is (icm hormonen). Dus allereerst toch een jompel voor jullie kereltje en daarna een voor die vriend van jullie en jouw vriend met zijn werk... Wel snel zeg 4 weken al... Dat dat zo maar kan zeg (maar ja ook bedrijven hebben een opzegtermijn van een maand natuurlijk) maar wel heel snel al. Hoopdat hij snel iets nieuws kan vinden!
  woensdag 30 september 2009 @ 19:06:11 #103
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73251551
Ymme, ten eerste gefeli met de goede echo!

ten tweede, gecondoleerd!

Goh, dat er zowaar animo is voor mn arbeidsongeschiktenmeet!
Ach, we hebben toch niets beters te doen
ms gooi ik vanavond ff een pm ertegenaan
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 30 september 2009 @ 19:13:02 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73251769
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:09 schreef Twinkly het volgende:

[..]

ik mag er geen tekst bij houden omdat ik dan op ga lezen, maar ik denk dat ik het toch wel ga doen omdat ik het echt niet uit mijn hoofd geleerd krijg hoor ik moet echt wel af en toe even spieken.

Ik heb geloof ik indalingsweeen: scherpe steken in mijn onderbuik
vandaar ook dat je er gewoon in steekwoorden wat bij zet, dan kun je gewoonweg helemaal niks oplezen
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:06 schreef DaviniaHR het volgende:
Goh, dat er zowaar animo is voor mn arbeidsongeschiktenmeet!
Ach, we hebben toch niets beters te doen
ms gooi ik vanavond ff een pm ertegenaan
Ik ben nog maar gedeeltelijk arbeidsongeschikt he

ymme, wat een naar nieuws over die vriend en over het verlies van de baan van je lief. Wel fijn dat alles in orde was met je knulletje
pi_73251907
Ymme, wat een dubbel bericht.
Eerst en vooral proficiat met de goede echo
Gecondoleerd met het overlijden van die vriend en wat een jammer nieuws ivm het ontslag van jouw vriend.
Dikke
pi_73251938
Hier toch een beetje goed nieuws. Mijn bloeddruk was vandaag al wat lager Onderdruk zelfs onder de 9 (90) Maar dat ga ik niet vertellen op het werk
pi_73252007
Guuz! Whehe

Fijn dat de echo goed was Ymme
Geen extra armpjes of beentjes?
pi_73252329
Ben lekker paar daagjes vrij geweest, eergister en vandaag en do en vrijdag ook nog. En ja hoor, het werk alweer aan de telefoon net (eerst niet opgenomen maar bleven maar bellen...), of ik even morgen een vroege dienst kon komen werken.

Kom verdorie altijd opdraven bij ziekte en wat dan ook, maar heb het nu dus proberen af te wimpelen en andere namen aangegeven die ze eerst maar moest proberen te bellen, nou ben ik dus bang dat ik alsnog gebelt wordt dat ze niemand vinden kunnen, maar ik blijf dit keer echt nee zeggen en volhouden.Loop verdorie in mn laatste weekjes werken (nog 2 weken na deze week) en begin zaterdag aan 7 dagen werken achter elkaar.
Ik zou persoonlijk een behoorlijk zwangere collega niet eens hebben gebelt.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_73252726
Ymme, inderdaad dubbel nieuws. Gefeliciteerd met de echo, gecondoleerd met de vriend. En balen van het werk, hopelijk kan hij wel snel aan de slag. En anders kun je altijd nog samen van je verlof en kindje genieten....
  woensdag 30 september 2009 @ 19:42:49 #110
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_73252768
Hey Poppejans, heb jij dan al van te voren besloten om 6 weken van te voren met verlof te gaan? Dus dan heb je maar 10 weken achteraf?

Ik snap dat nooit zo goed. Ik denk altijd (duh) ik doe vier weken vooraf, dan heb ik zalng mogelijk als de kleine er is. En mocht het eerder niet meer lukken dan kan je verlof altijd nog twee weken eerder ingaan toch?
pi_73252872
Ik hoop eigenlijk dat ik kan blijven werken tot een week voor de bevalling (of eventueel zelfs iets minder) kwestie van zo weinig mogelijk te verliezen
  woensdag 30 september 2009 @ 19:46:19 #112
223453 Guuzewuus
pi_73252910
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:45 schreef leonieke het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat ik kan blijven werken tot een week voor de bevalling (of eventueel zelfs iets minder) kwestie van zo weinig mogelijk te verliezen
Oh , dat mag hier volgens mij helemaal niet .
pi_73252972
Je mag hier in België blijven werken tot de dag van de bevalling als je wil. Je verliest dan wel 1 week van je verlof. Maar als je overtijd gaat, ben je die weken natuurlijk wel kwijt achteraf als je dan al thuis zit.
  woensdag 30 september 2009 @ 19:48:56 #114
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73252995
poppejans, wat voor werk doe je? als ik vragen mag?

guuzie, als je ouderschapsverlof opneemt, kan je net zo goed ook 6 wk vantevoren met verlof gaan. verder ben ik het wel met je eens, hoor! maar het kan niet altijd
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73253038
Me daarnet in het centrum van Brussel wel weer compleet belachelijk gemaakt door mijn voet te verstuiken. Mijn val nog kunnen breken door mijn hand op het asfalt te plaatsen. Weer de nodige portie entertainment voor de mensen die in de file stonden.
En dat op weg naar de controlearts
  woensdag 30 september 2009 @ 19:51:08 #116
223453 Guuzewuus
pi_73253070
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:48 schreef DaviniaHR het volgende:
poppejans, wat voor werk doe je? als ik vragen mag?

guuzie, als je ouderschapsverlof opneemt, kan je net zo goed ook 6 wk vantevoren met verlof gaan. verder ben ik het wel met je eens, hoor! maar het kan niet altijd
Nee natuurlijk kan het niet altijd, maar dan kan altijd nog vervroegen dacht ik. helaas kan ik nog geen ouderschapsverlof opnemen, ben pas in mei begonnen aan deze nieuwe baan en daar moet je labger dan een jaar voor in dienst zijn . maar goed, dan neem ik het op als de kindjes naar school gaan ofzo, ik vind wel een ander goed/ mooi moment .
pi_73253264
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:42 schreef Guuzewuus het volgende:
Hey Poppejans, heb jij dan al van te voren besloten om 6 weken van te voren met verlof te gaan? Dus dan heb je maar 10 weken achteraf?

Ik snap dat nooit zo goed. Ik denk altijd (duh) ik doe vier weken vooraf, dan heb ik zalng mogelijk als de kleine er is. En mocht het eerder niet meer lukken dan kan je verlof altijd nog twee weken eerder ingaan toch?
Werk in de gehandicaptenzorg op een woongroep (vroege,late of slaapdiensten),HEEL intensief is het lichamelijk niet (1 persoon in rolstoel) maar wel moet ik 5 clienten geheel helpen qua lichamelijke verzorging (douchen,afdrogen,tanden poetsen e.d) en deels ook met aankleden enzo+alle huishoudelijke bijkomstigheden op de groep
Werken gaat tot nu toe gelukkig goed, maar vind het heerlijk dat ik gekozen heb v 6 weken van tevoren verlof!, me erop voorbereiden en wat rommelen in huis enzo, sta nog steeds achter mn keuze!
Na de geboorte heb ik 11 weken verlof, kon er nog een weekje vakantie bij aanplakken.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 30 september 2009 @ 19:59:07 #118
223453 Guuzewuus
pi_73253379
Het lijkt mij ook heerlijk Poppejans zeker nu ik echt moe begin te worden , maar ik ben bang dat ik 10 weken (in mijn geval) achteraf zo weinig vind. Fijn dat jij iig nog 11 weken hebt daarna .
pi_73253482
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:59 schreef Guuzewuus het volgende:
Het lijkt mij ook heerlijk Poppejans zeker nu ik echt moe begin te worden , maar ik ben bang dat ik 10 weken (in mijn geval) achteraf zo weinig vind. Fijn dat jij iig nog 11 weken hebt daarna .
12 is toch ook wel heerlijk denk ik ja, lekker met je baby'tje.
Maar denk dat als ik voor de 4 weken had gekozen, ik daar heel erg spijt van zou hebben gekregen zo nu op het allerlaatst nu ik aan het aftellen ben
Alhoewel het misschien ook wel iets is waar je je dan op instelt
pi_73253517
Ik ga eens afsluiten. Ben nu al in slaap aan het vallen
  woensdag 30 september 2009 @ 20:27:25 #121
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73254458
Voor alle (gedeeltelijke) AO meiden . Voel jullie vooral niet te schuldig. Ik voelde me ook altijd schuldig, totdat ik de knoop definitief doorhakte een halve dagen ging werken. Ik voelde op dat moment met de dag mijn lichaam zich herstellen, en dat is niet voor niets meiden! En met elke dag dat mijn lichaam zich herstelde, besefte ik ook elke dag temeer wat een goede beslissing ik had genomen. Je bent nu eenmaal niet meer alleen!!

Twinkly, heel veel plezier morgen (ja, plezier!) Ik zeg: succes heb je niet nodig morgen, daarvoor heb je al hard gewerkt! Je gaat gewoon knallen, want je kent je stof (anders was je niet zover gekomen). Als hart onder de riem:
“You gain strength, courage, and confidence by every experience by which you really stop to look fear in the face. You are able to say to yourself, 'I lived through this horror. I can take the next thing that comes along.”

Voor de rest: truste!!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_73254759
Trusten Leonieke!
pi_73257915
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:51 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Nee natuurlijk kan het niet altijd, maar dan kan altijd nog vervroegen dacht ik. helaas kan ik nog geen ouderschapsverlof opnemen, ben pas in mei begonnen aan deze nieuwe baan en daar moet je labger dan een jaar voor in dienst zijn . maar goed, dan neem ik het op als de kindjes naar school gaan ofzo, ik vind wel een ander goed/ mooi moment .
Echt niet? Vraag dat maar eens goed na dan want volgens mij mogen ze ouderschapsverlof niet weigeren.
Ik stop 4 weken van te voren metdezelfde insteek, het kunnen eraltijd nog 6 worden.
En daarna lekker ouderschapsverlof.....doei kiddies tot mei/juni!
pi_73258219
zo ik reageer even met terug werkende kracht, jullie hebben weer een hoop gepost

Poppejans, wat vervelend dat je werk je toch nog belt op je vrije dag(en), hoop dat ze iemand anders vinden en jou dus niet meer gaan bellen

Ymme gecondoleerd met de huisvriend, maar wat ontzettend fijn dat de echo goed was
hoe dicht kunnen leven en dood af en toe naast elkaar staan dan
en dan verliest je lief ook nog zn baan, wat een hoop tegenstijdigheden

guuzewuus aan het aftellen voor verlof, nog even volhouden en opletten met die opmerkingen/ hormonen

octopussy en baby weer een dikke sticker en nu maar hopen dat buikband, rust en warmte zn werk gaat doen
en ook mij goed gekeurd

incantrix een hele dikke knuf voor jou en ook 1 voor Davina (al zal eli nu inmiddels wel weer op bed liggen)

Twinkly succes met je presentatie, gata vast goed komen

auw faja dat klinkt helemaal niet zo prettig, zeer pijnlijk zelfs

Tan geen BO, dus ook geen kuurtje met vervelende bijwerkingen

voor sorbootje en zielige kat

en er wordt wat gerommeld (of ben ik nu veels te laat en topic toch niet goed doorgelezen?

martine wat vervelend van dat raam, je klinkt er zelf gelukkig aardig oke mee

en last but not least, mefke wat een heerlijke kereltje is jullie Driekus

(pfff tis me een aardige post geworden en ik weet niet of ik het altijd zo goed ga bijhouden hoor )

een lekkende mama_papa
pi_73258333
Het klopt wat Guuzewuus zegt Amaranta. Je moet minimaal een jaar in dienst zijn bij dezelfde werkgever om in aanmerking te komen voor ouderschapsverlof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')