Dat maakt het inderdaad heel makkelijk... Heb gewoon echt geluk met zulke leidinggevendenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:45 schreef Incantrix het volgende:
Sorbootje, arme poezemauw,voor jou én voor poeslief
En haha, jah, dat was goede mosterd, thnx
Lijnloos, is inderdaad héél erg raar, vandaar inderdaad dat ik er komende week wel nog heen wil. Dan kan ik het zelf afsluiten, en mijn collega's allemaal gedag zeggen.. En voor hen denk ik ook wel fijnIk las trouwens dat jij ondertussen ook hebt gemeld dat je nu minder moet gaan werken en dat je fijne reacties hebt gekregen, dat is heel prettig.. Ben blij voor je, dat maakt het allemaal stukken makkelijker he?
bij mij ook, met dan nog een stukje erbij.. als ik niet overtijd gaan in ieder geval toch...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:13 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dat was vanochtend ook mijn eerste gedachte!
Oh ik ben brutaal genoeg om te vragen hoe het was, maar zoals zij het kon zien was alles goed.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:14 schreef het-is-mij het volgende:
@ Scorpion, jammer van die van jullie, wanneer gaan jullie inde herhaling?
In maand 7quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:35 schreef ymme het volgende:
Ik zit mezelf net te bedenken dat er misschien wel iets mis kan gaan met mijn kraampakket.
Ik ben bij menzis verzekerd. Heb nu nog een jongere verzekering, hierin wordt deze niet vergoed, maar vanaf jan 2010 (15 feb uitgeteld) word deze overgezet naar extra verzorgd 2. Daarin word deze wel vergoed.
Hoe ver van te voren krijg je het kraampakket eigenlijk?
Als ik jou was zou ik even bellen voor informatie en of je dan niet eerder kan overstappen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:48 schreef ymme het volgende:
Dus in januari. uuh december al. Krijg ik het kraampakket dus niet vergoed..
![]()
Ik heb zelf in het begin al doorgeven aan Menzis dat ik in verwaching ben. Dan hoef ik nu verder toch niets meer te doen? En ontvang ik het pakket zelf?
ymme, ik zit ook bij menzis en heb vorige week mijn pakket gekregen... (you do THE math) overigens heb ik die verzorgd 3 sinds dit jaar, dus zou niet weten hoe dat zit als je overstapt. Ik zou gewoon even bellen. Oh en dat pakket kwam gewoon, niks meer voor hoeven doen dan maandjes terug melden dat ik zwanger ben. Overigens ook wel ok pakket hoor van menzis, met opbergbox ook!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:48 schreef ymme het volgende:
Dus in januari. uuh december al. Krijg ik het kraampakket dus niet vergoed..
![]()
Ik heb zelf in het begin al doorgeven aan Menzis dat ik in verwaching ben. Dan hoef ik nu verder toch niets meer te doen? En ontvang ik het pakket zelf?
Spannend hoor.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:12 schreef Takkembah het volgende:
@ Twinkly: hoe is het gegaan, ben zeer benieuwd!!!
@ Aoraki: wat een vervelend nieuws zeg!Probeer je niet teveel druk te maken!!!
Nieuws van mijn front:
Net terug van de controle van de gyn, ivm kleine groeiachterstand. Alles zit op het randje (groei, vruchtwater, doppler), bovendien ben ik gestript, is er 2 cm ontsluiting en dus word ik morgen in het ziekenhuis ingeleid voor de zekerheid.
Maar ik weet ff niet wat ik ervan moet denken. Valt hier een beetje koud op mijn dakje (zeker omdat ik graag thuis wilde bevallen)... En nu dus in het ziekenhuis, met infuus, etc. Ik moet het denk ik even laten bezinken... Jeetje misschien ben ik morgen of overmorgen wel mama
Oei, ik begrijp precies hoe je je voelt, alhoewel ik bij Ruben wist waar het door kwam. Normaal gesproken komt het ook echt goed, zeker als er geen aanwijsbare oorzaak is (en die wordt dan meestal al wel met de 20 weken echo gevonden). En over een paar jaar heb je misschien net wel zo'n reus rondlopen als hier rondloopt, van "nog net tussen de lijntjes" naar "net boven de lijntjes"quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:17 schreef Aoraki het volgende:
Ik heb alles bijgelezen, maar ben even niet in staat om te reageren...
Vorige week vond de verloskundige dat mijn baarmoeder in groei achterbleef, daarom werden we doorverwezen voor een groeiecho in het ziekenhuis. Afgelopen dinsdagavond hebben we hem gehad, en het was dus niet goed![]()
Ons ventje ligt nu helemaal onderop de groeicurve, hij valt er nog net in, maar daar is alles mee gezegd. Hij loopt twee weken achter... Dit kwam echt totaal onverwacht en we zijn ook heel erg geschrokken. De verloskundige zegt dat ik rust moet houden, halve dagen werken etc. En dat het dan normaal gezien wel goed komt... Vrijdag een consult bij de gynaecologe om te kijken of zij het eens is met dit advies. Komt echt zo onverwacht. Alles ging zo goed, ik had nergens last van. Ik zou met 36 weken stoppen met werken en nu opeens na 34, en halve dagen werken... Ik voel me schuldig, heb ik me te druk gemaakt? Had ik het rustiger aan moeten doen?
Gisteren en vandaag ziek gemeld, ik ben er emotioneel redelijk kapot van. Volgende week had ik al vakantie, dus dan zal ik het helemaal rustig aan doen. Daarna dus dan nog maar 1,5 week werken en dan begint mijn verlof. Gelukkig begrepen mijn bazen het allemaal en die vinden het ook geen enkel probleem dat als ik dat fijner vind, helemaal niet meer terug kom... Nu is het dus afwachten op de tweede groei echo over ongeveer 2 weken om te kijken of hij de achterstand inhaald of tenminste stabiel blijft...
[snif]
Nee ze schatten haar nu ook op een gram of 2800. Maar het is de combinatie met overtijd+gering vruchtwater+groei+doppler dat ze geen risico's willen nemen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:54 schreef DaviniaHR het volgende:
Takkembah, pff, dat is wel even anders, ja! Ineens: "mevrouw, u wordt morgen ingeleid!"
kan me heel goed voorstellen dat je dat ff rauw op je dak valt.
maar aan de andere kant, je bent al overtijd, dus hoe klein kan hij/zij dan zijn? tis dan toch niet dat je de 2,5 kg niet haalt, toch? of zeg ik nu heel domme dingen
Sterkte iig!
uhhh, het went vast wel, maar wie ben je?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:54 schreef Groofsken het volgende:
Ik ben even van naam veranderd. Sorry voor het ongemak, hoop dat het snel went.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:56 schreef amaranta het volgende:
ennnnnnnnnnmijn man heeft een baan! Eindelijk! Ben zo heppie! En dichtbijhuis dus hij hoeft niet meer om 6 uur of eerder zn nest uit!!
En ik ben weer hormonaal hoor. Ik wilde gisteren op mn werk iets gaan kopieren maar net op dat moment kwam de monteur. En hij zei dat hij wel bezig zou zijn tot het einde. Dus ik zeg: hoezo tot het einde? Hij zegt, ja tot het einde. Waarop ik vroeg, wat het einde der tijden ofzo?? Nou nee tot 5 uur.
Maargoed, ik kon dus niet kopieren, maar wat ik wilde was nogal ingewikkeld, ivm dubbelzijdig en voor diverse jaargroepen etc.
Dus ik helemaal uitgeschreven per pagina voor de concierge hoe ik het wilde hebben. En er nog bij gezet. Dus niet zomaar kopieren wat dat kan niet ivm de diverse groepen.
Ga ik vandaag de kopien ophalen, zegt die sukkel. Ja, ik heb gewoon het boekje gekopieerd, dat was voor mij makkelijker dan hoe jij het had opgeschreven....
Dus ik. Euh, ik had dat niet voor niks opgeschreven, als het gewoon zo kopieert dan kloppen de groepen niet.
Maargoed, al met al heb ik dus vanmiddag alsnog alles zelf kunnen doen omdat die epppo gewoon zn eigen plan trekt ipv gewoon mijn instructies opvolgt. Gaat ie morgen horen watn hij krijgt een hormonale amaranta aan zn balie!!
En tot overmaat van ramp staat het kopieerapparaat beneden en ik zit helemaal op zolder, en dat zijn echt veel trappen![]()
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Groofsken is geen kerel. ze heeft niet eens een kerel.ze heeft al een dochter, en is nu zwanger van een zoon. zo, nu moet men er wel uitkomen, geloof ik
xenia, heel veel succes morgen!
takkembah, hoe is het nu met jou? een beetje van de schrik aan het bekomen?
amaranta, mooi verhaalbeetje jammer dat de conciérge dan niet helemaal meewerkt, maar idd goed voor de conditie
Ja, lief, he, die echo? man, ik zit de hele dag met een grijns op mn gezicht! ook een leuk voor de verandering
en we hebben gordijnen en de sierrand besteld voor de babykamer!
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Duch, ze hebben de Jenga inmiddels ingeruild voor kaarten. Die maken in ieder geval geen putjes in de tafel.
Andersom is een rijkeluiswens, schijntquote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:14 schreef amaranta het volgende:
Freddie is gewoon een meisje! Met staartjes! Want meisjes dragen staartjes!
Davinia, een meisje!
Jij hebt straks een koningspaartje!
Ik hoorde gisteren dat een koningspaartje alleen een koningspaartje is als de oudste een jongen is en de jongste een meisje. Andersom (zoals groofsken) dus niet.
Ik hoorde laatst van een collega dat er ook roze duplo bestaat!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:20 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Andersom is een rijkeluiswens, schijnt
ja, erg he? staartjes!en barbie! en make-up! Aaargh!!!
doe mij maar duplo
Dat dus!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:35 schreef mefke79 het volgende:
Tjemig, met een uk erbij heb je ineens echt weinig tijd om te reageren, al probeer ik nog wel effe goed bij te lezen.
Hmmzzzz voorwerkquote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:47 schreef martine1984 het volgende:
Voel me heel gek vanavond... mn armen zijn aan t trillen. Echt heel idioot
dat doen ze...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:28 schreef Co_OL het volgende:
Onze baby is mij aan het pesten.
Telkens als ze zegt ze is druk aan het schoppen en ik ga voelen stopt ze![]()
Dat is een goede, het is hun eerste jaardag!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 06:42 schreef Lois het volgende:
Takkembah en Xenia, de dag is aangebroken, jullie kleintjes zijn vandaag jarig! Heel veel succes
Ik heb over een week de 20 weken echo...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:16 schreef DaviniaHR het volgende:
HEE, ASY 20 WEKEN MIJLPAAL!!!!!!![]()
![]()
![]()
Zo, gecompenseerd
Wanneer is je 20-wk echo? (je hebt nog niet gehad, toch?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
Alvast heel erg veel succes vanmiddag Aoraki! Hoe laat ben je aan de beurt? Ik duim!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:55 schreef Aoraki het volgende:
Iedereen heel erg bedankt voor de lieve berichtjes. Het doet me echt heel erg goed. Troel, misschien pm ik je nog een keertje... Ik ga vanmiddag naar de gynaecologe en hoop daar weer wat wijzer te worden...
(..)
Incantrix: leuk van die vriendinnen zeg. Allemaal jochies. En met internetbestellingen van de Hema heb ik ook al twee keer ruzie gehad. Ik heb daarvoor ook klachten ingediend. Dat zou ik ook doen als ik jou was, als er maar genoeg mensen klagen doen ze misschien er wat aan. Ik kreeg 2x netjes een email dat mijn bestellingen er op een bepaalde dag zouden zijn. Dus ik erheen op de bewuste dagen, geen bestelling. " Ja, maar mevrouw, heeft een medewerker u gebeld dat de bestelling binnen zou zijn?" Nee, maar het staat in de email.... "Ja, maar dat klopt vaker niet" Ja hallo! Zet het er dan niet in dat het er dan is!!!
Ik heb moeite gedaan om het op te halen en parkeergeld betaald etc en dan komt het pas 2 dagen later binnen. Triest hoor
tkan ook week 34 of 33 zijn, maar in de tussentijd heb je nog een afspraak met de gyn, dus dan kan je ook vragen. twas meer de gedachte dat het nog helemaal niet hoeftquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:57 schreef Vlindur het volgende:
Oh,Ik was 86 toen ik zwanger werd, dus 5 kilo aangkomen. Maar das toch hartstikke netjes?!
![]()
Davina, ooh, week 35 pas! Dan hebben we idd nog ff! Gelukkig!
Ha, dank voor de info!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:54 schreef DaviniaHR het volgende:
over extra kraamzorg bij bekkenklachten, ik heb ff gevraagd toen ik belde voor de telefonische intake-afspraak. ze kunnen niet van tevoren meer uur geven, maar als je aangeeft bekkenklachten te hebbe, dan gaan ze wel heel goed opletten of jemeer nodig hebt. komt wel alvast in je dossier.
en anders gaf die meneer me ook de tip om bij je eigen gemeente te kijken wat je voor extra hulp zou kunnen krijgen uit het "loket WMO" aansluitend op de kraamhulp. wellicht een idee, toch?
en mn telefoon synchroniseert niet meer, dus we hebben hem gereset, en nu ben ik mn tel nrs kwijt (staan in outlook, maar die synchroniseert niet) en ook mijn afspraken en zo... niet dat ik veel afspraken heb, maar die ene afspraak wil ik dan toch niet vergeten... grmbl.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |