quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:32 schreef huuphuup het volgende:
Lekker mannetje Jula![]()
ik zit ook op 5 a 6 voedingen per dag. Ik begrijp niet zo goed waarom het cb zou zeggen dat je het op 8 moet proberen te houden? Ik krijg mn tepel er echt niet tussen gepropt als ze niet wilik krijg dr zelfs niet echt wakker als ze geen honger heeft
er zit hier gemiddeld 5 uur tussen. Overdag ongeveer 4 en 's nachts zo'n 6 uur. Ik zie t probleem ook niet zo.
quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:34 schreef Chan het volgende:
Jula wat een lief punkertje heb jeWelkom hier ook nog!
Zweefvliegje wat sneuIk zou niet weten wat je er zo aan kunt doen... Beterschap in elk geval!
Wat fijn al die goed slapende kindjesTimo doet ook erg goed zn best sinds een week ongeveer, hij laat nu na zn laatste avondvoeding er al bijna 7 uur tussen! Alleen jammer dat het dan meestal om een uur of 9 's avonds begint, soms nog eerder
Maar gisterenavond was het kwart voor 10 en toen dus vanmorgen half 5
(hoewel hij om 3 uur al wakker werd, maar genoegen nam met een speen
)
Van de week had hij ineens een dag maar 6 keer gegeten, maar normaal wel 7 keer nog... Ik hou het sinds een tijdje bij in de hoop een ritme erin te ontdekken
quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:37 schreef miss_sly het volgende:
OK, ik even nagevraagd aan schaap, die was gisteren mee, en die zegt dat ze dat van die 8 voedingen alleen bedoelde als ze koorts heeft. Ik heb dat zo niet opgepikt, maar kan best zijn dat ze dat heeft gezegd/bedoeld. Dan zou 6 normaal wel goed zijn.
Nou ja, iig groeide ze goed genoeg van die 6 voedingen, dus dat is het probleem nieten idd voeden als ze niet wil, lukt ook echt niet hoor. Die tweede borst bied ik altijd aan, maar die neemt ze echt niet altijd. Soms neemt ze met zo'n schattige blik schuin omhoog die tepel dan wel even in haar mondje, zo van: kijk dan, dat wil je toch he? even sabbelen en dan met zo'n tevreden blik loslaten: jij blij, ik blij, kunnen we er nu mee stoppen?
quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:47 schreef Vicky het volgende:
Oehh Tess was vanmorgen een partij chagarijnig zeg.. jammeren/piepen/zeuren/huilen.. en toen kwam de aap uit de mouw... nou ja eigenlijk de stront zat tot op haar rug
Oei lekker zaterdagochtend klusje! Was je vast heeeeel blij mee!quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:47 schreef Vicky het volgende:
Oehh Tess was vanmorgen een partij chagarijnig zeg.. jammeren/piepen/zeuren/huilen.. en toen kwam de aap uit de mouw... nou ja eigenlijk de stront zat tot op haar rug
Och ik heb er geen problemen mee..quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:54 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Oei lekker zaterdagochtend klusje! Was je vast heeeeel blij mee!
kun je haar niet steeds een paar cm verder opschuiven s nachts tot ze in haar eigen bedje ligt?quote:Op zaterdag 26 september 2009 16:51 schreef Linda2205 het volgende:
Ze ligt ook niet tussen ons in hoor, ze ligt aan mijn kant, als ze rolt, rolt ze zo d'r eigen bedje in, haha! Hoe oud is jouw kleine Tichi?
Ow, en mogen wij ook in het lijstje? 20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
Maar jij was zonder kind...ik stond met cosi en kind naast dr...hoe dom kan je zijnquote:Op zaterdag 26 september 2009 17:11 schreef huuphuup het volgende:
Hahaha Linda fijn is dat he?
hier kwam ik thuis uit het ziekenhuis en moest mn lief de auto even parkeren nog, hij zou ook de cosi meebrengen met baby erin. De buurvrouw knikte naar mn buik en zei van ah gos meid is t niet gelukt? hebben ze je weer naar huis gestuurd?![]()
Mental picquote:Op zaterdag 26 september 2009 16:43 schreef Vicky het volgende:
Net was ik boodschappen doen en toen had M. nog zo'n volle luier....
quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:20 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Maar jij was zonder kind...ik stond met cosi en kind naast dr...hoe dom kan je zijn
O ja en hier ligt het vooral aan de krampjes dat Esmee niet in wieg of box wil slapen. Zonder krampjes gaat dat prima, maar zodra er krampjes zijn...quote:Mag ik even mopperen ?
De postbode belde vanmorgen aan omdat er een pakje voor ons was. Dus ik met Linde naar beneden met de lift. Kwamen we de buurvrouw tegen. Linde heel trots: 'een cadeautje voor mijn zusje Esmee!' Vraagt de buurvrouw aan Linde: 'Weet je dan al dat je een zusje krijgt en hoe ze gaat heten?'. Uhhh ze is al geboren hoor buufKaartje hangt al een week beneden op het prikbord in de gang.
Zegt ze gewoon nog:"Oh ik dacht dat ze nog moest komen want je buik is nog zo dik" Pff en ik was zo trots dat ik na 8 dagen nog maar 3 kilo zit boven mijn startgewicht van voor de zwangerschap
Had je post nog helemaal niet gelezen!quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:29 schreef Grasjes het volgende:
Isis is nog steeds ziekze was zooo aan het huilen vanmiddag en dat zijn we echt niet gewend. En nog steeds ondertemperatuur. HAP gebeld, maar we mochten langskomen als ze helemaal niet meer speelde of reageerde
Stomme mensen daar. Zat echt met mijn handen in het haar zeg maar. Nu slaapt ze nadat ze toch nog een papfles opgedronken heeft.
Wij liepen laatst met Mila in de stad, ze had roze kleertjes aan en zat in een knalroze wandelwagen.. Toen vroeg een mevrouw ook of het een jongetje of meisje was, waarop mijn lief zei: "Heb ik expres een roze wandelwagen gekocht om die vraag niet te krijgen..."quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:59 schreef Jula het volgende:
En ooh, meisje-jongen verwarring hier ook met regelmaat. Dat mensen in een winkel in de kinderwagen kijken en dan tegen elkaar zeggen: wat een schattig meisje! en vervolgens de vraag: hoe heet ze? Hij heet Mees![]()
(en dat dan als het niet blauwer kan qua kleding!)
hahaquote:Op zaterdag 26 september 2009 20:02 schreef Jula het volgende:
Huup, vooral lekker gaan frutten met die haartjes als je dat leuk vind hoor! Sepp had heel veel haar als baby, en dat hebben we toen heel lang door laten groeien. En als we nu filmpjes en foto's terug zien denken we af en toe echtDIE KUIF!!! Dat we hem daarmee hebben laten lopen! Nu waren haarclipjes niet echt een optie, maar ik zou nu wel wat sneller de schaar erin zetten
Twee keer per dag hierquote:Op zaterdag 26 september 2009 11:47 schreef Vicky het volgende:
Ik had al bedacht dat ik de volgende keer dat ik de opmerking 'wat een leuk mannetje/ventje' ect. krijg dat ik dan zeg, we voeden hem als meisje op, dus vandaar al het roze wat hij aanheeftquote:Op zaterdag 26 september 2009 20:12 schreef Raissa het volgende:
[..]
Wij liepen laatst met Mila in de stad, ze had roze kleertjes aan en zat in een knalroze wandelwagen.. Toen vroeg een mevrouw ook of het een jongetje of meisje was, waarop mijn lief zei: "Heb ik expres een roze wandelwagen gekocht om die vraag niet te krijgen..."
ik gebruik ook al knipjes vanaf een maandje oi omdat r pony in haar ogen kwam. voordat ze naar bed gaat haal ik ze uit en gebruik ik zwitsal haarlotion en kam haar haren naar achterenquote:Op zaterdag 26 september 2009 21:50 schreef huuphuup het volgende:
Stiemie wat rot voor Linde zegdat zal inderdaad een heftig nachtje voor jullie worden. Sterkte.
En ja die haarclips, ik heb er al zo'n hoop inmiddelsmaar ik zou ze idd niet indoen als ik er niet zelf bij ben
![]()
misschien binnenkort eens proberen hoe het staat!
Innepin, ik geef alleen bv en daar groeit ze goed op. Dus ik vermoed dat het alleen met kolven is dat ik er niet zoveel uit krijg. Wij zijn een beetje aan het proberen wat ze drinkt, bij bv maakt het niet zoveel uit mogen ze ook uit de fles bv drinken tot ze voldaan zijn zeg maar. Maar ik denk dat 100cc te weinig is op het moment, dus volgende flesje gaan we maar eens 120 of 150 proberen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:37 schreef innepin het volgende:
Nijna, heeft Iris wel genoeg aan bv normaal gesproken? Of mix jij ook kv en bv? (en is 100cc normaal voor een baby van Iris' leeftijd? Dat moet ik eigenlijk in het fv-topic vragen, ik weet het, maar ik zit een beetje tussen fles en borst in, dus ik voel me er niet zo thuis)
Tinuviel ik heb een soort stevige stoel (leuningen zeg maar) van kussens op het bed gemaakt zodat ik niet om kon vallen en dan is het een kwestie van rechtop/zittend slapen. Echt slapen is het natuurlijk niet echt, meer doezelen. Maar ik slaap altijd erg makkelijk in vreemde houdingen en op vreemde plaatsen dus ik heb toch nog wat uurtjes slaap gehad. Al ben je de volgende ochtend wel gebroken als je wakker wordt.quote:Op zondag 27 september 2009 09:49 schreef Tinuviel het volgende:
Oh ben ik nog vergeten. Hoe doe je dat stiemie met Esmee in de draagdoek gaan slapen, vind ik erg knap.
Tyler tijgert al een tijdje als een gek door het huis. Maar probeert nu echt te kruipen. Lief dat kontje in de lucht.quote:Op zondag 27 september 2009 10:51 schreef Tinuviel het volgende:
Gelukkig Stiemie toch nog wat slaap gehad en een betere nacht dan gisteren. Tinuviel erg jaloers is op het kunnen slapen in elke houding. Kon ik nooit en slaap ook niet erg goed in bussen, treinen e.d.
Tyler probeert te kruipenJair doet dat hier ook. Als hij op zijn buik ligt waaiert hij er soms met zijn armen en benen in de lucht. Het lijkt een beetje op droog zwemmen of zo. Als ik dan een speelteje voor hem maar net buiten bereik neerleg dan strekt hij zich wel heel erg. Hij wil er heel graag bij. Gisteren schoof hij een heel klein beetje achteruit en hij draaide om zijn eigen as. Hij snapt nog niet dat hij zijn beentjes onder zich moet trekken om te kunnen kruipen. Maar hij probeert het ook nog niet op de zeehondmanier door zich met zijn armen vooruit te trekken.
Jaja ik heb het gezien! Leuk!!quote:Op zondag 27 september 2009 15:46 schreef Marie79 het volgende:
Dat zal wel... heb je het nieuws van Rocka al gelezen??? Sorry voor de offtopcic hoor modjes, maar dít is natuurlijk wel heel belangrijk nieuws
Nee wat moet ik doen met de halve ui? Helpt dat goed?quote:Op zondag 27 september 2009 15:52 schreef Marie79 het volgende:
Beterschap voor jullie mannetje Tinuviel. Heb je al een halve ui in zijn kamertje geprobeerd?
Jij hebt het over een rauwe ui toch? Brandt dat niet verschrikkelijk in zijn ogen?quote:Op zondag 27 september 2009 15:56 schreef Marie79 het volgende:
Door de geur van de halve ui komt het snot allemaal wat losser te zitten (dat heb ik altijd begrepen, heb het zelf nog nooit gedaan bij Maarten).
Dat laatste vooral is zeker een aanrader. Misschien dat de draagdoek nog wel goed van pas komt thuis. Maar ik denk niet dat ik wegga en Jair meeneem. Hem thuis laten wil ik ook niet als hij zich niet goed voelt. En ik heb daarnaast geen oppas. Hij heeft nu net met behulp van wat perzik gepoept, dat leek hem ook dwars te zitten. Kijken of hij zo gaat slapen. Waar ik naartoe wilde is er veel licht en geluid. Daarnaast heb ik het idee, dat hij sowieso niet zo goed meer slaapt in de draagdoek als hij de eerste maanden deed. Maar dat verbaast met ook niet. Dus ik blijf met Jair en draagdoek thuis en moeten wij het even 1,5 uur zonder papa zien te rooien. In het geval van een ziek kind zal het me wel 'vergeven' worden.quote:Op zondag 27 september 2009 16:53 schreef Kersjes het volgende:
Lars heeft mama-hongerGewoon lekker van genieten Karin!
Sprookjeswonderland is leuk! Dat was het 25 jaar geleden in ieder gevalGaan we volgend jaar ook heen met de jongens.
Vervelend dat Jair zo aan het snotteren is. Kun je hem niet meenemen vanavond in de draagdoek? Kan hij lekker tegen mama aan slapen, rechtovereind ook nog en da's fijner als je verkouden bent. En na afloop kan mama de snotjes uit d'r decollete peuteren![]()
Die is heel fijnquote:Op zondag 27 september 2009 20:03 schreef Webkim het volgende:
Ik badderde Thomas met Balneum extra vettend, want die was ook zo droog. Wel opletten, want je kind wordt er zo glad als een paling van.Maar hier deed het wel wat het beloofde.
kan hij beter overdag inplannen dan hahaquote:Op zondag 27 september 2009 20:40 schreef mikoxx het volgende:
Wat denk je van mamahonger, Karin? Ik denk dat hij gewoon lekker bij je wil zijn.....
Heel herkenbaar, ik heb ook zo'n nuchtere vent die dan zegt: tja je kan haar best even laten huilen hoor...quote:Op zondag 27 september 2009 20:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zowiezo, hoe lang laat je zo'n kleintje huilen?
Ik kan daar echt niet tegen he
D zegt dan: baby's huilen nou eenmaal, dat hoort erbij
Maar ik wil hem het liefste meteen uit zijn bedje halen en dan lekker bij me nemen
Ik vind hem nog wel heel jong om nog te laten huilen, men hij is net de wereld op geknikkerd, en dan moet er meteen vanalles.....
quote:Op zondag 27 september 2009 21:09 schreef Stiemie het volgende:
Ze snapt nog geeneens dat ze soms naar haar eigen hand zit te kijken die langskomt, dus qua (ver)wennen zal het allemaal ook wel meevallen![]()
Heerlijk toch dat knuffelen met je mannetje! En ja zijn timing is misschien wat rot midden in de nacht maar ja dag en nacht is nog lastig voor hem he! En kan me wel voorstellen van D. wij zeiden het ook bij de M. we nemen hem niet bij ons in bed, maar als we er al 10x uit waren geweest namen we hem toch maar mee naar ons bed.quote:Op zondag 27 september 2009 21:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dat is altijd fijn, jullie zeggen psies wat ik wil horen.
We knuffen lekker verder!
Maar ik vind het zo typisch dat het steeds op hetzelfde moment is.
Overdag slaapt hij in de kinderwagen, dacht dat de overgang kinderwagen-wieg misschien niet helemaal oke is wat Lars betreft. Maar later op de nacht slaapt hij wel prima in de wieg.
Mikoxx, geniet nog even van je laatste weekje vrij!
(nou ja de herfstvakantie staat ook alweer voor de deur, dat is wel lekker voor je!)
Ja wat moet je zonder hulp he! M komt ook altijd melden als er bah is gesignaleerd! haha mama V bah! hahaquote:Op maandag 28 september 2009 08:52 schreef Kersjes het volgende:
Haha, die lieve hulpjes![]()
Zo zou ik reddeloos verloren zijn zonder mijn verschoningsassistent: sokjes uittrekken, doekjesdoosje openen, doekjes aangeven, doosje sluiten... he does it all! En hij helpt vaak ook mee met badderen, staat hij op het krukje erbij water over Toby heen te gieten, zijn beentjes te wassen, badeendjes om hem heen te laten zwemmen... zo lief! En tig keer per dag wil hij "Toby knuffen" dus dan gaat hij op de bank zitten, armpjes wijd en dan lekker knuffelen![]()
Laten huilen kan ik ook niet hoor, heb het bij Devin nooit ngedaan maar nu met Toby is het soms niet anders helaas en moet hij soms eventjes wachten![]()
Bijna de hele nacht in de weer geweest met een huilerig mannetje en vanmorgen rond 6 uur zat zijn gezicht nog onder de felrode uitslag, nu is het alweer een stuk rustiger en op sommige stukken zelfs verdwenen. Hmmm...
Ja hoorquote:Op zondag 27 september 2009 21:23 schreef oeke het volgende:
[..]
Ik kan hem ook niet laten huilen. Lief wat makkelijker, maar ik niet. Daarnaast leven we in 1 ruimte dus we kunnen ook de deur niet dicht doen ofzo, waardoor je ook sneller wil dat hij stopt met huilen.
Vanavond moest hij huilen en lief zei eerst, misschien wil hij even huilen, maar daarna zei hij, misschien is hij verdrietig.
Ja, als iemand verdrietig is moet je troosten toch?![]()
ik vind het zo drollig staan een pyjamaatjequote:Op maandag 28 september 2009 10:03 schreef Kersjes het volgende:
TheFrankey, komt vast goed joh!
En dan vanavond.... een heerlijk weerzien en lekker veel knuffelen met z'n drietjes![]()
Huup, ik zou d'r ook lekker laten liggen, ze is immers zo gewekt toch?
Maarre.... slaapt ze echt in pyjama? Die gebruik ik in deze fase nog niet hoor, Toby slaapt gewoon in de kleertjes die hij aanheeft en waar hij overdag dus ook gewoon in slaapt. Nou zijn dat wel comfy kleerjtes hoor, geen stugge spijkerbroeken of capuchondingessen ofzo.
Thanks kersje, nee heb 3 dagen gewerkt bij mijn "oude"baas maar toen ik ging opzeggen mocht ik gelijk vertrekken. Dus ga nu maandje eerder beginnen bij nieuwe baas. Ben erg benieuwd heb er wel zin in nieuwe uitdaging.quote:Op maandag 28 september 2009 10:54 schreef Chan het volgende:
TheFranky succes vandaag, hopelijk gaat de dag snel voorbij en zijn jullie weer lekker allemaal thuis!
MamaNik heel veel succes morgen! Is het ook je eerste werkdag sinds de bevalling eigenlijk?
Timo had vannacht voor het eerst een pyjama aan, stond hem erg schattigIk wil proberen met name voor mezelf er een beetje een vast ritueel van te maken, hem maakt het geloof ik nog weinig uit, slapen doet hij toch wel
Timo moest net spugen en had daardoor flink wat melk in zijn mond... en toen begon hij heel hard te niezen! Alles onder de melk gesproeid
zeg ik tochquote:Op maandag 28 september 2009 12:05 schreef mikoxx het volgende:
psstttt Diaan, Mamanik heeft een nieuwe baan, ik niet![]()
heb je de kamer dan verwarmd oid? want de temp. van de babykamer moet eigenlijk de eerste weken ong. 20 graden zijn en daarna tussen de 15 en 18 gradenquote:Op maandag 28 september 2009 12:02 schreef huuphuup het volgende:
Diaan ja we leggen haar regelmatig op haar buikje. En ik laat haar ook haar hoofdje omhoog tillen vanuit euh zweefstand zeg maar. Dus dat ik haar vastheb en dan een klein beetje laat vieren.
En die pyjama, ik gebruik juist nog geen slaapzak. Het is nog steeds 's nachts gemiddeld zo 22 graden op haar kamertje, overdag meestal 23 a 24. Ik heb inmiddels wel het dikke laken vervangen voor een dekentje maar ze was toen net zo enorm warm dat ik voor overdag eigenlijk weer neig naar dat dikke lakentje. Een slaapzak en deken ga ik pas gebruiken als het echt flink afkoelt 's nachts denk ik.
En dat huilen pff wat is dat moeilijk zeg. Echt frustratie huilen is het omdat ze niet naar die kant toe kan. Ik kan het horen als ze in slaap valt, dan is het stil, en als ze dan haar hoofd weer in haar slaap wil draaien wordt ze gelijk wakker enzo. Muh. Zielepietje van mij
haha nee er is niets verwarmd hier hoorquote:Op maandag 28 september 2009 12:29 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
heb je de kamer dan verwarmd oid? want de temp. van de babykamer moet eigenlijk de eerste weken ong. 20 graden zijn en daarna tussen de 15 en 18 graden
of komt het door het weer?
hahaha snel veranderen he!!quote:
Ikke???quote:Op maandag 28 september 2009 12:57 schreef MamaNik het volgende:
[..]
hahaha snel veranderen he!!
Bedankt ben echt zo benieuwd hoe het daar is haha 12 jr bij dezelfde baas gewerkt en nu iets anders.
Jongens naar de creche morgen allemaal.krijgt het druk M. op bed leggen om half 8 en R&V de fles geven om half 8 kwart voor 8, heb na werk gelijk werkoverleg, en daarna is er een avond voor genodigde vanwege 15jarig bestaan. Dus laat thuis.
jaa en niet alleen voor mij! Denk datquote:Op maandag 28 september 2009 13:18 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ikke???
Maar klinkt spannend hoor. Meteen een drukke dag morgen!!
Nou inderdaad. Veel sterkte voor hem morgen dan ook.quote:Op maandag 28 september 2009 13:37 schreef MamaNik het volgende:
[..]
jaa en niet alleen voor mij! Denk dathet pittiger gaat krijgen met de jongens.
Meestal als M naar bed gaat geef ik de 2 jongens de fles. Ben ook ene paar keer helemaal alleen thuis geweest maar dan is het echt sporten tussen 7 en half 9 hahaha.
nadat Tess uit het zh kwam. Met 9 weken geloof ikquote:Op maandag 28 september 2009 14:01 schreef _Bar_ het volgende:
vanaf wanneer hebben jullie jullie kindjes op hun eigen kamertje laten slapen?
Huup sterkte
Ze zijn al in de kraamweek in hun eigen bedjes gaan slapen (in het begin in de kinderwagenbak in bed). Dat beviel ons wel goed, we hadden in het begin wel 's nachts de deuren allemaal op een kier.quote:Op maandag 28 september 2009 14:01 schreef _Bar_ het volgende:
Ik las laatst een artikel waarin stond dat ik veel gevallen een schedelafwijking opgelost kan worden met fysio. Dat soms te snel wordt verwezen naar helmtherapie. Het is natuurlijk ook altijd aan de ouders of je je kind wel of geen helmpje laat aanmeten, lijkt me. Ik zou t iig niet 'zomaar' doen.quote:Op maandag 28 september 2009 14:14 schreef tichi het volgende:
Huup ik hoop dat je meisje snel de goede kant op gaat kijken! Vervelend he? Ik ben vandaag ook weer bij de fysio geweest. Ze heeft de afwijking van zijn schedel opgemeten om te kijken of het "nog binnen de marge" valt. Zo niet, dan moeten we heeeeeel hard gaan oefenen en hopen dat het bij 4 maanden wel binnen de marge valt, want anders worden we doorverwezen voor een helmpje![]()
De fysio zei ook dat we er snel bij waren en dat het een heel stuk kan verbeteren. Morgen hoor ik hoe "erg" de afwijking is.quote:Op maandag 28 september 2009 14:18 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ik las laatst een artikel waarin stond dat ik veel gevallen een schedelafwijking opgelost kan worden met fysio. Dat soms te snel wordt verwezen naar helmtherapie. Het is natuurlijk ook altijd aan de ouders of je je kind wel of geen helmpje laat aanmeten, lijkt me. Ik zou t iig niet 'zomaar' doen.
Ik vroeg me af of iemand dit wist.quote:Op maandag 28 september 2009 08:56 schreef Joshua. het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb een vraag ik heb geen idee waar ik het moet plaatsen dus vraag het hier maar.
Ik ben op het moment ziek griep koorts vekouden noem maar op.
Ik geef borstvoeding kan hij ook ziek worden omdat ik nu ziek ben.
neehoor, niet via de borstvoeding in iedergeval. wel door vochtdeeltjes in de lucht, dus doordat je boven zn gezicht zit te hoesten bijv.quote:Op maandag 28 september 2009 15:38 schreef Joshua. het volgende:
[..]
Ik vroeg me af of iemand dit wist.
Wat toch raar he? Bij ons cb mochten we pas beginnen met groente/fruithapjes als ze 5 maanden zijn. Jij 'mag' dus al beginnen? Ik vind t echt irritant dat dat soort adviezen zo per cb verschillen....quote:Op maandag 28 september 2009 15:41 schreef Vicky het volgende:
Oh ze vroegen op het cb nog of ik al ging beginnen met fruit. Met het oog op de kma van Amber ben ik van plan dit zo lang mogelijk uit te stellen. Heb nog gevraagd of ik Tess nutrix moest/kon gaan geven maar aangezien Tess doorslaapt vond ze het niet nodig. Er was aan Tess d'r hoofd wel een voorkeurskant te zien maar dit was gelukkig miniem.
hey! dat is niet de afspraakquote:Op maandag 28 september 2009 14:10 schreef Estrys het volgende:
Nog niet bij gelezen sinds vrijdag. Straks even doen. Hier al drie hele slechte nachten. Maaaaar seb heeft een tandje!
ja we 'mogen' maar ik wacht nog wel even.quote:Op maandag 28 september 2009 15:54 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Wat toch raar he? Bij ons cb mochten we pas beginnen met groente/fruithapjes als ze 5 maanden zijn. Jij 'mag' dus al beginnen? Ik vind t echt irritant dat dat soort adviezen zo per cb verschillen....
Fijn dat de voorkeurskant miniem lijkt te zijn! Je hoeft er dus niks speciaals voor te doen of te laten?
quote:Op maandag 28 september 2009 12:29 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
heb je de kamer dan verwarmd oid? want de temp. van de babykamer moet eigenlijk de eerste weken ong. 20 graden zijn en daarna tussen de 15 en 18 graden
of komt het door het weer?
Vanaf dag 1.quote:Op maandag 28 september 2009 14:01 schreef _Bar_ het volgende:
quote:Op maandag 28 september 2009 17:56 schreef Vicky het volgende:Tess heeft het rollen van buik naar rug helemaal door.
heb er een filmpje van gemaaktstrsks ff uploaden. Nu probeert ze steeds van rug naar buik te gaan.
Hier nog steeds niet, vandaag 10 weken. Ik vind het gewoon nog prettig om haar bij me te hebben. Binnenkort, als het overdag slapen goed gaat in haar wiegje, wil ik overgaan op overdag slapen in haar ledikantje op haar kamertje. En als dat erg goed gaat en ze misschien ook geen nachtvoeding meer nodig heeft, pas 's nachts.quote:Op maandag 28 september 2009 14:01 schreef _Bar_ het volgende:
het bedje staat nu weer op onze kamer. Na 2 weken proberen was ik het zat.quote:Op maandag 28 september 2009 14:01 schreef _Bar_ het volgende:
Huup sterkte
Hier ook.quote:
Jihaaaaaaaaaa!quote:Op maandag 28 september 2009 14:10 schreef Estrys het volgende:
Nog niet bij gelezen sinds vrijdag. Straks even doen. Hier al drie hele slechte nachten. Maaaaar seb heeft een tandje!
Knap hoor Tess! Leuk hè als die kleintjes zo ineens iets door hebbenquote:Op maandag 28 september 2009 17:56 schreef Vicky het volgende:Tess heeft het rollen van buik naar rug helemaal door.
heb er een filmpje van gemaaktstrsks ff uploaden. Nu probeert ze steeds van rug naar buik te gaan.
Wat een lekker ding! Welkom jullie!quote:Op maandag 28 september 2009 19:36 schreef RockabeIIa het volgende:
ben erg gelukkig dat ik me hier weer mag melden met onze nieuwe aanwinst
http://yfrog.com/5jslmyj
quote:Op maandag 28 september 2009 19:55 schreef Kersjes het volgende:
Marie, leuk zijn die spelletjes![]()
Misschien ook grappig om de komende tijd alvast te gaan oefenen voor zijn verjaardag, dat hij bij "hoera!!" zijn handjes omhoog gooit.
Goodloekingquote:Op maandag 28 september 2009 19:36 schreef RockabeIIa het volgende:
Hoe is het bij jullie nu?quote:Op maandag 28 september 2009 21:13 schreef huuphuup het volgende:
fijn dat je zo snel al verbetering ziet BEgeeft goede moed!
goed hoorquote:
quote:Op maandag 28 september 2009 19:36 schreef RockabeIIa het volgende:
Dat is we schrikken, wij hebben het maatje groter ook al in huis, maar daar kan jesse zo in bewegen dat hij er nog niet in kan slapen. Gelukkig past jesse nog wel in de piepquote:Op dinsdag 29 september 2009 09:03 schreef Vicky het volgende:welkom Rocka!
Ik ben vanmorgen geschrokken! Omdat Tess gister d'r inentingen heeft gehad mocht ze niet ingebakerd slapen. Ik had haar in de pucka gedaan maar die is nog best wel aan de grote kant. De piep past ze niet meer in, ik heb nu een maatje groter. Maar ja, daar kan mevrouw haar armen beter in bewegen. Vanmorgen toen ik haar wakker ging maken voor een fles zag ik haar hoofdje bijna niet meer. Ze had op de een of andere manier de deken over haar heen gekregen, en had zich verstopt in de pucka.... Kreeg zowat een hartverzakking.
quote:
Het zal wel niet te lang meer duren voordat er meer komen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:26 schreef Chan het volgende:
Och arme Seb, komt er misschien nog een tand? En arme jij ook, 4 nachten zo slecht slapen en dan nog moeten werken ooksucces met de dag doorkomen!
Oh en ik zou het haast vergeten: Rocka wat een mooierd is het zeg!
En Grasjes, is je meisje alweer wat beter?..
Thanks Chan, 13 uur is het zover ben echt zoo benieuwd!quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:18 schreef Chan het volgende:
TheFranky zijn jullie de dag een beetje doorgekomen gisteren?
MamaNik heel veel succes vandaag!
Vicky wat goed van Tess dat ze roltMaar wel heel erg schrikken zeg vanmorgen
Timo heeft gisteren van 17:00 's avonds tot half 1 's nachts geslapen... als hij dat vandaag nou eens van 11 's avonds tot 7 's ochtends zou doen zou het ideaal zijn
Jawel, hij had wel erg gehuild toen hij erachter kwam dat iemand anders hem uit bedje haalde etc. Maar heeft evengoed goed zijn flessen gedronken en in de middag ook goed geslapen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:18 schreef Chan het volgende:
TheFranky zijn jullie de dag een beetje doorgekomen gisteren?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Rocka, wat een mooi mannetje! Gaaf pakje heeft ie aan!!!!
Tess kwam voorbij rollen! Goedzo!
Maar niet meer van die griezelige acties uithalen he!
Kersjes, hopelijk gaat de behandeling helpen, wat sneu dat hij zo'n exceem heeft!
Stiemie, sterkte met de krampjes....
Nachtvoedingingen vervelend? Nee joh
Vannacht, Lars had zijn flesje net op, en lag nog even bij me uit te buiken....
Zoekt ie zelf een stukje blote huid van me op (ik had een badjas aan) en vlijt zich heerlijk tegen me aan.....
GENIETEN!
quote:
Dit laat ik straks even aan Tessel zien..quote:
nou dat loopt dan iig wel goed op..7e slechte nacht hier! echt vreselijk!quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja maar maar Elin loopt langs de tafel![]()
Vierde slechte nacht op rijhuilen, huilen, huilen en hij wil dus alleen maar op de schouder en een beetje rondlopen. We wisselen het wel af maar vier nachten inmiddels hakt er wel in. Gewoon twee of drie uur aan een stuk niet slapen. En overdag is Seb dus klaarwakker. en nu zit ik een beetje wezenloos voor me uit te staren op het werk
Welkom LoekLeuke naam voor een mooi manneke
En ik zag een rollende Tess voorbij komen
quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:50 schreef mikoxx het volgende:
Oef... slecht slapende babietjes, dat moet niet te lang duren hoor.voor alle papa's en mama's die steeds uit bed moeten...
![]()
Graeme, vervelend he, die prikken?Nog 1 keertje en dan ben je er voor een half jaartje vanaf!
![]()
Hier een echte mijlpaal! Tygo kan omrollen!!! Van zijn buik naar zijn rug, en leuk dat hij dat vindt!trots is...
![]()
quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:32 schreef mikoxx het volgende:
Grasjes, wat skattig zeg...![]()
En een grommende MerelHihi. En die woordjes.... schrijf je ze op 'voor later' Fuente?
Karin, wat fijn dat Lars zo goed gegroeid is! Je hebt zeker een goede beslissing genomen
Als ik boven ben is Seb ook boven en heb ik een traphekje voor zijn kamerdeur en speelt hij in zijn kamertje (groooote box) wanneer ik beneden ben kruipt hij gewoon lekker rond of speelt hij op zijn speelmat. Hij heeft er uiteindelijk maar erg weinig in gezeten. Laatste weken werd de box gebruikt voor speelgoedopslag maar daar neem ik liever wat anders voor, iets wat iets minder ruimte kostquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:05 schreef Grasjes het volgende:
Estrys, oh dat is echt niet fijn een huilende Seb 's nachts. Zou het idd een sprongetje kunnen zijn? Nu al de box weg? Waar laat je hem dan als je even weg moet lopen?
Dan komt ze iig aan het minimum Stiemie (minimaal de helft van de max + een beetje werd mij verteld) Wij hadden de eerste weken ook echt stress over het drinken en toen ze eenmaal thuis was hielden we ook per voeding bij hoeveel etc. Gelukkig heeft zo goede plasluiers! Voeden op verzoek is echt een stuk relaxterquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:00 schreef Stiemie het volgende:
Grasjes over de hele dag mag Esmee 600 ml drinken en ze komt maar aan de 450 ml. Wel blijft ze genoeg zware plasluiers houden. Donderdag komt het cb hier sowieso langs voor het intakegesprek en gaan ze haar wegen. Tot die tijd gaan we voeden op verzoek. Ik hoef haar niet meer wakker te maken zolang er overdag niet meer dan 4 uur en 's nachts niet meer dan 6 uur tussenzit. We houden nu steeds bij wanneer en hoeveel ze drinkt zodat we dat donderdag ook na kunnen kijken en bespreken of het genoeg is.
Je hebt hier zogenaamde U-onderzoeken. De U1 is bij de geboorte, U2 binnen 10 dagen, U3 na 4 weken enz. Dat gebeurd hier bij de kinderarts, iets als consultatiebureau kennen ze niet. Maar de onderzoeken zullen wel hetzelfde zijnquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:05 schreef Grasjes het volgende:
Linda, waarom was je met Lotte bij de dokter?
ach met praten is ze dus wél razendsnel!quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:05 schreef Noli. het volgende:
Rocka wat een kereltje zeg!
(erg handig ook, die twee oudsten hier wisten vanaf hun geboorte meteen hoe ze van buik naar rug moesten rollen maar jongste snapt er nog steeds geen bal van. Ligt ze daar met haar armpjes naar achteren als een zeehondje te mopperen. "het lukt niehieeeet!"![]()
)
Duitslandquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:03 schreef Grasjes het volgende:
Linda, gelukkig dat het 'gewoon' een controle is (ik heb even gemist waar je woont denk ik)
Dat doe ik ook niet hoor, dus dat is geen nieuwigheid. Als ik de was ga doen dan gaat Seb gezellig mee naar de zolder en gaat hij daar op onderzoek uit.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:53 schreef Grasjes het volgende:
Estrys, ah traphekjes moeten wij nog plaatsen! Vind het ook eng om haar alleen op het speelkleed te laten als ik bv de was uit de machine aan het halen ben, maar misschien is dat nog de nieuwigheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |