abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73172256
Hoe is het nu met de vlekjes Huup?

Hier een rustig nachtje gehad. Gevoed om 4 uur en om 7 uur. En nu ligt ze lekker op het voedingskussen tussen ons in op bed.
pi_73172369
Haha, die lieve hulpjes
Zo zou ik reddeloos verloren zijn zonder mijn verschoningsassistent: sokjes uittrekken, doekjesdoosje openen, doekjes aangeven, doosje sluiten... he does it all! En hij helpt vaak ook mee met badderen, staat hij op het krukje erbij water over Toby heen te gieten, zijn beentjes te wassen, badeendjes om hem heen te laten zwemmen... zo lief! En tig keer per dag wil hij "Toby knuffen" dus dan gaat hij op de bank zitten, armpjes wijd en dan lekker knuffelen

Laten huilen kan ik ook niet hoor, heb het bij Devin nooit ngedaan maar nu met Toby is het soms niet anders helaas en moet hij soms eventjes wachten

Bijna de hele nacht in de weer geweest met een huilerig mannetje en vanmorgen rond 6 uur zat zijn gezicht nog onder de felrode uitslag, nu is het alweer een stuk rustiger en op sommige stukken zelfs verdwenen. Hmmm...
.... met gevoel voor drama....
pi_73172417
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag ik heb geen idee waar ik het moet plaatsen dus vraag het hier maar.
Ik ben op het moment ziek griep koorts vekouden noem maar op.
Ik geef borstvoeding kan hij ook ziek worden omdat ik nu ziek ben.
  maandag 28 september 2009 @ 09:00:01 #129
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_73172466
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:52 schreef Kersjes het volgende:
Haha, die lieve hulpjes
Zo zou ik reddeloos verloren zijn zonder mijn verschoningsassistent: sokjes uittrekken, doekjesdoosje openen, doekjes aangeven, doosje sluiten... he does it all! En hij helpt vaak ook mee met badderen, staat hij op het krukje erbij water over Toby heen te gieten, zijn beentjes te wassen, badeendjes om hem heen te laten zwemmen... zo lief! En tig keer per dag wil hij "Toby knuffen" dus dan gaat hij op de bank zitten, armpjes wijd en dan lekker knuffelen

Laten huilen kan ik ook niet hoor, heb het bij Devin nooit ngedaan maar nu met Toby is het soms niet anders helaas en moet hij soms eventjes wachten

Bijna de hele nacht in de weer geweest met een huilerig mannetje en vanmorgen rond 6 uur zat zijn gezicht nog onder de felrode uitslag, nu is het alweer een stuk rustiger en op sommige stukken zelfs verdwenen. Hmmm...
Ja wat moet je zonder hulp he! M komt ook altijd melden als er bah is gesignaleerd! haha mama V bah! haha
Hij helpt ook altijd behalve luiers weggooien dat weigert die.
Soms helpt die iets te goed, laatst trok die de stop van het badje eruit terwijl ik er net 1 had ingedaan, al dat water over mijn vloer en een blote baby en een jankende peuter omdat die er toch wel erg van schrok. Ook van mijn reactie uiteraad Niemand had hem dat ooit laten zien waar het stopje zat maar dat weet die dan weer feilloos te vinden dat draakje van 2.

Ja kersjes soms kan je gewoon even niet anders he, vind ik ook soms lastig hoor want het liefst wil je die kleintjes gelijk knuffelen.

Zou het in het weer zitten dat nachtbraken van die kinderen. Wij vanacht ook in de weer. Eerst met nummer 1 en toen die weer rustig was kwam nr 2.
pi_73172505
Hier gelukkig geen nachtbraker.
Tess lag na de fles om 22.44. Toen om 6 uur wakker gemaakt voor een fles en om 6.45 lag ze weer. Tis nu nog stil.

Om 10.35 bij het cb zijn maar ik ga eerder zodat uk de fles daar kan geven anders wordt het wel heel laat. Ik heb ook geen auto vandaag dus moet lopend of met de bus
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 28 september 2009 @ 09:18:05 #131
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_73172734
Heerlijk rustige nacht achter de rug met slechts 1 voeding.
pi_73172806
Iris komt weer gewoon 1 keer per nacht en ze ligt nu in het ledikant te slapen ipv in de wieg...
Fake it till you make it...
pi_73172893
Hier ook een heerlijk rustige nacht gehad, nog nooit eerder zo rustig Om 8 uur gisterenavond de laatste voeding gedaan en toen om een uur of 9 lagen Timo en ik allebei in ons bed (zijn bedje staat tegen mijn bed aan, handig met speen aangeven) Hij was nog wat jengelig en zielig maar na een keer of 20 zn speen gegeven te hebben viel hij in slaap en ik heel snel daarna ook.. En toen kwam hij pas weer om 4 uur voor de volgende voeding (wel om 2 uur nog wakker, maar speen was voldoende)! En daarna pas weer om 8 uur 's ochtends, dus al met al heb ik bijzonder lang kunnen slapen
pi_73172941
Lekker zeg, hopelijk zijn jullie nu wat meer uitgerust allemaal!
pi_73173063
Fijn Chan!

Hier ook een hele rustige nacht haha, ze zal wel moe zijn geweest. Gister was ze van half 7 's morgens tot 11 uur 's avonds wakker; met twee hazeslaapjes van een half uurtje ertussendoor. Maar ze huilde verder niet ofzo wilde alleen veel en vaak drinken. Om 10 uur zijn we wezen douchen en heeft ze nog flink gedronken en om 11 uur heb ik haar op bed gelegd en pas om 7 uur meldde ze zich pas weer voor een voeding Jammer alleen dat mn lief ziekjes is en dus lag te snurken Mevrouwtje ligt nu weer in bed en we zitten te wachten tot de fysio weer komt over een klein uurtje, ik haal haar pas uit bed als de fysio hier daadwerkelijk is denk ik want vorige keer was ze ook een half uur te laat...

Stiemie de vlekjes zijn bijna helemaal weg. Ik had haar om 11 uur gister haar pyjama aangetrokken om te gaan slapen. Ik krijg het idee dat het misschien geirriteerd was van de romper die ze aan had ofzo? Wel een gewone Hema romper waar ik er nog 20 van heb... maar anders weet k et ook nie.

Poppedein hoe is het met jou en Lena? Hebben jullie nog erg veel last van de spruw?

Wat een lief hulpje Kers
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73173156
Jesse heeft vandaag voor het allereerst oppas want papa en mama moeten (weer) werken. Ben erg benieuwd hoe hij het doet.
Normaal is hij heel eenkennig en wil alleen bij ons zitten. Nu zijn we er dus niet. Zit toch met een redelijk blok in mijn maag.
En vriendin ging ook met verdriet weg op haar eerste dag. Bah nu al een rotdag. Tenzij hij het goed doet...maar hij kan niet zo goed tegen veranderingen. Zucht
pi_73173469
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:23 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik kan hem ook niet laten huilen. Lief wat makkelijker, maar ik niet. Daarnaast leven we in 1 ruimte dus we kunnen ook de deur niet dicht doen ofzo, waardoor je ook sneller wil dat hij stopt met huilen.
Vanavond moest hij huilen en lief zei eerst, misschien wil hij even huilen, maar daarna zei hij, misschien is hij verdrietig.
Ja, als iemand verdrietig is moet je troosten toch?
Ja hoor
En als hij huilt omdat hij wil huilen, kan hij dat toch ook beter in de veilige armen van zijn mama of papa doen

TheFrankey, het komt vast goed, maar het lijkt me een hele nare dag. Sterkte!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73173582
TheFrankey, komt vast goed joh!
En dan vanavond.... een heerlijk weerzien en lekker veel knuffelen met z'n drietjes

Huup, ik zou d'r ook lekker laten liggen, ze is immers zo gewekt toch?
Maarre.... slaapt ze echt in pyjama? Die gebruik ik in deze fase nog niet hoor, Toby slaapt gewoon in de kleertjes die hij aanheeft en waar hij overdag dus ook gewoon in slaapt. Nou zijn dat wel comfy kleerjtes hoor, geen stugge spijkerbroeken of capuchondingessen ofzo.
pi_73173685
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:03 schreef Kersjes het volgende:
TheFrankey, komt vast goed joh!
En dan vanavond.... een heerlijk weerzien en lekker veel knuffelen met z'n drietjes

Huup, ik zou d'r ook lekker laten liggen, ze is immers zo gewekt toch?
Maarre.... slaapt ze echt in pyjama? Die gebruik ik in deze fase nog niet hoor, Toby slaapt gewoon in de kleertjes die hij aanheeft en waar hij overdag dus ook gewoon in slaapt. Nou zijn dat wel comfy kleerjtes hoor, geen stugge spijkerbroeken of capuchondingessen ofzo.
ik vind het zo drollig staan een pyjamaatje
en het is een klein beetje een begin van een avondritueeltje zeg maar. Het 's avonds douchen/badderen en verhaaltje voorlezen komt er later nog wel bij

Maar ik moet zeggen dat ze ook wel regelmatig dingen draagt die mij niet zo fijn lijken om in te slapen, inderdaad spijkerbroekjes of spijkerjurkjes of gewoon uberhaupt jurkjes, dan ligt ze zo bloot met dr beentjes.
Overdag slaapt ze trouwens wel gewoon in haar gewone kleertjes, het is echt voor 's nachts
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73173737
Doen wij ook, hoor huup, al een hele tijd. Idd om een slaapritueeltje te maken: tummytub, pyjama aan, slaapzak aan, drinken en slapen.
Overdag slaapt ze zonder slaapzak en in haar gewone kleertjes.

Vannacht is ze van 4-6 ongeveer wakker geweest. De eerste keer dat ze niet direct insliep na de nachtvoeding. Ach ja, kan een keer gebeuren he?
  maandag 28 september 2009 @ 10:24:49 #141
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73173989
Onze jongens slapen in een romper in een slaapzakje. Geen pyjama dus, maar we vragen ons wel af of we voor de winter niet toch een pyjama moeten gaan aanschaffen voor ze. Ach ja, met kruikjes en een extra deken kom je ook een heel eind volgens mij.

Hier lijken de nutrix en de nachtvoeding niet het gewenste effect te hebben. Helaas. Het lijkt erop dat Max wakker wordt omdat hij zijn speentje wil. Vannacht lag hij om 23u, en hij was om 0.30, 2.30 en 4.30 wakker voor zijn speen. Hij is dan ook tevreden met de speen hoor, maar ik moet er wel erg vaak uit . En volgens mij is hij nog erg jong om al te gaan afbouwen met de speen. Manlief roept nl. steeds dat ie de speen eruit wil mikken, maar volgens mij werkt dat ook niet. Wat is jullie ervaring? Is dit een fase of kunnen we hem beter langer laten huilen 's nachts of of of???
pi_73174240
Ik weet niet wanneer je de speen weg kunt doen, maar verlang je ook neit een beetje veel van ze? Hoe oud zijn ze nu? Dat speentje zelf in doen, lukt ze natuurlijk nog niet. Kan me voorstellen dat je er niet zo vaak uit wil, maar als alleen het speentje er terug in doen wel werkt, is dat toch al heel wat?
Misschien als je niet op de klok kijkt, maar alleen maar even op en neer loopt om de speen er in te doen? Weten hoe laat het iedere keer is, maakt het misschien wel lastiger juist?
pi_73174431
Wat fijn dat veel van jullie een goede nacht hebben gehad, en Huup gelukkig zijn de vlekjes minder!

En TheFrankey, rot is dat zo'n eerste dag. Hopelijk went het snel voor jullie en Jesse!

Hier was het een vermoeiend nachtje, de kunst van het doorslapen is hier nog niet onder de knie. Ik blijf het ook lastig vinden om te bepalen of het nu honger is, soms is een speentje genoeg, soms niet. Maar vanacht werd hij dus om de twee uur wakker (Miss_sly, ik zie dat ik niet de enige ben!) Vaak wordt broerlief er ook wakker van, dus probeer ik ook altijd zo snel mogelijk Mees stil te krijgen. Misschien dat ik hem daardoor ook wel te snel uit bed haal, en dat hij anders na een paar huiltjes weer in slaap zou vallen. Nou ja, lastig dus! (Mikoxx, ik hier dus duidelijk geen tips )

En laten huilen doe ik ook niet hoor, we hebben wel eens de wekkermethode geprobeerd en na een minuut keken we elkaar al aan: 'dit is echt zielig hoor, hij wil gewoon nog even knuffelen ' Vrienden van ons lieten hun baby van een paar weken oud rustig een half uur huilen onder het mom 'hij moet nu slapen', daar snap ik helemaal niets van....
  maandag 28 september 2009 @ 10:47:22 #144
248986 MamaNik
pi_73174493
Hier ook nog geen pyjama hoor, heel af en toe omdat het zo schattig staat. Maar ze vinden het gewoon te warm met een pyjama aan in hun slaapzak!

Jaloers op alles mama's en papa's met goed slapende kindjes vanacht
Kan onmogelijk terug vandaag voor een paar inhaal uurtjes want als M. gaat slapen moeten een half uur later R.en V. weer de fles.
Hoop vanacht op een betere nacht, morgen beginnen bij nieuwe werk
pi_73174554
Wat ook enorm kan helpen is accepteren dat het nou eenmaal zo is dat je kindje vaak wakker wordt 's nachts. En inderdaad niet teveel op de klok kijken.
Als je denkt van "sh*t hij alwéér wakker", dan maak je jezelf druk, en als je gewoon doet wat je moet doen (of dat nou een speentje is of drinken geven of gewoon even troosten), en dan weer rustig verder gaat slapen dan wil dat een stuk beter! Dan ben je 's ochtends ook meer uitgerust.
pi_73174637
TheFranky succes vandaag, hopelijk gaat de dag snel voorbij en zijn jullie weer lekker allemaal thuis!

MamaNik heel veel succes morgen! Is het ook je eerste werkdag sinds de bevalling eigenlijk?

Timo had vannacht voor het eerst een pyjama aan, stond hem erg schattig Ik wil proberen met name voor mezelf er een beetje een vast ritueel van te maken, hem maakt het geloof ik nog weinig uit, slapen doet hij toch wel
Timo moest net spugen en had daardoor flink wat melk in zijn mond... en toen begon hij heel hard te niezen! Alles onder de melk gesproeid
pi_73174715
Zweefvliegje, dat ben ik wel met je eens ja. Je kunt er ook weinig aan veranderen! Daarbij blijft het de eerste jaren gewoon op en af gaan met goed/slecht slapen.
En ik moet zeggen, slaapgebrek went ook, ik vind het verbazingwekkend hoe lang je gewoon goed kan functioneren met 5 uur slaap per nacht met onderbrekingen. Jammer is alleen dat je er blijkbaar niet beter van gaat uitzien, volgens mijn schoonmoeder zag ik er in ieder geval slecht uit gisteren
  maandag 28 september 2009 @ 11:12:23 #148
248986 MamaNik
pi_73175016
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:54 schreef Chan het volgende:
TheFranky succes vandaag, hopelijk gaat de dag snel voorbij en zijn jullie weer lekker allemaal thuis!

MamaNik heel veel succes morgen! Is het ook je eerste werkdag sinds de bevalling eigenlijk?

Timo had vannacht voor het eerst een pyjama aan, stond hem erg schattig Ik wil proberen met name voor mezelf er een beetje een vast ritueel van te maken, hem maakt het geloof ik nog weinig uit, slapen doet hij toch wel
Timo moest net spugen en had daardoor flink wat melk in zijn mond... en toen begon hij heel hard te niezen! Alles onder de melk gesproeid
Thanks kersje, nee heb 3 dagen gewerkt bij mijn "oude"baas maar toen ik ging opzeggen mocht ik gelijk vertrekken. Dus ga nu maandje eerder beginnen bij nieuwe baas. Ben erg benieuwd heb er wel zin in nieuwe uitdaging.

Wat heerlijk dat T zo lekker slaapt. Bij ons ging het ook heeel goed maar de laatste week is het kl*te
pi_73175587
Poeh.

Fysio is weer weg hier. Haar nekspiertjes zijn heel erg vooruit gegaan, zit zeker vooruitgang in maar er zit ook vooruitgang in de afplatting we moeten haar nu op haar niet-voorkeurskant in haar bedje leggen met iets onder haar schoudertje en ruggetje zodat ze net ietsje scheef ligt waardoor ze dus niet terug kan draaien naar de voorkeurkant. En dat levert strijd op ze huilt dr longen uit dr kleine lijfje omdat ze de andere kant op wil maar niet kan en we moeten haar iedere keer tien minuutjes laten huilen en dan troosten, weer terug draaien en weer weggaan. niet leuk
en liever laat ik haar ook niet huilen, maar als ik dit advies ga negeren dan zit ik straks met een kind met helm en daar zit ik uiteraard ook niet op te wachten. Even doorbijten twee daagjes dus.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 28 september 2009 @ 11:39:31 #150
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73175588
Als ik jullie reacties zo lees weet ik eigenlijk dat jullie gelijk hebben Accepteren is het toverwoord, maar men wat vind ik dat moeilijk....

Mamanik, succes bij je nieuwe baas!

Chan onder de melk....

Oh huup, wat vreselijk! Maar wat je zegt, het is voor een goed doel natuurlijk... Sterkte hoor

[ Bericht 14% gewijzigd door mikoxx op 28-09-2009 11:59:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')