abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73153360
Anders probeer ik Stiemies draag en slaapmethode misschien op onze bank uit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_73156003
hmm ik weet weer es niet zo goed wat ik moet

Amélie wil al de hele dag drinken, ze is al sinds half 7 vanmorgen aan een stuk wakker uiteraard krijgt ze te drinken wanneer ze wil en ze drinkt iedere keer vrij veel maar slapen ho maar. Ik dacht eerst aan een regeldagje maar nu zag ik net wat kleine rode vlekjes op haar borst die er vanmorgen nog niet zaten Ze heeft geen koorts maar is wel hangerig en wil dus de hele dag drinken en alweer die deuk in dr koppie . Het zijn er een stuk of eh 20 ofzo en ze zijn een mm groot, of nja, klein dus. Zijn die vlekjes normaal ofzo?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 27 september 2009 @ 19:12:12 #103
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73156170
Och arme Amélie, vlekjes die er niet horen en ook nog eens heel veel drinken... Ik kan je helaas niet helpen Huup, sorry...

Grasjes, ik zou niet speciaal als je van verder moet komen met een "kleine baby" naar Sprookjes Wonderland gaan hoor, we waren na 1 1/2 / 2 uur wel uitgekeken, maar als je dichtbij woont is het wel een aanrader (al is de prijs wel 7 euro p.p. maar volgend jaar nemen we een jaarkaart en die schijnt iets van 20/25 euro te zijn).
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_73157593
Huup, Mees heeft wel eens van dat soort vlekjes van warmte of na het badderen, dan verdwijnen ze met een paar uurtjes weer.

Met wat voor olie/creme voor een droog huidje hebben jullie goede ervaringen? Mees heeft een hele droge huid, vooral zijn beentjes en buik, ik gebruik nu weleda olie maar heb niet de indruk dat het minder wordt.
pi_73157852
Ik badderde Thomas met Balneum extra vettend, want die was ook zo droog. Wel opletten, want je kind wordt er zo glad als een paling van. Maar hier deed het wel wat het beloofde.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 27 september 2009 @ 20:03:36 #106
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73157875
Jula, wij gebruik(t)en voor Devin Lanette zalf en die werkte geweldig! Daar heb je wel een recept voor nodig in tegenstelling tot de Lanette creme die op zich ook wel goed is, maar hier dus niet goed genoeg bleek. Verder raad ik je aan om badolie te gebruiken i.p.v. badschuim.

Huup, geen idee... Anders voor de zekerheid even langs de huisarts morgen als je je zorgen maakt of de vlekjes erger worden? Geen koorts is een goed teken en hangerig zijn... tja, het hoort erbij

Hier ook nog altijd hangerig, steeds willen drinken en huilenhuilenhuilen... En berg ontdekte ik zojuist.
.... met gevoel voor drama....
pi_73157936
hier ook eentje die uit haar hummetje is, niks is goed....

En dan mogen we morgen weer naar het cb.. tis weer eens prikkentijd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 27 september 2009 @ 20:05:42 #108
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73157945
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:03 schreef Webkim het volgende:
Ik badderde Thomas met Balneum extra vettend, want die was ook zo droog. Wel opletten, want je kind wordt er zo glad als een paling van. Maar hier deed het wel wat het beloofde.
Die is heel fijn
pi_73157950
Jesse is al 2 dagen niet te genieten. Wil overdag niet slapen en huilt ineens eens stuk meer. Onrustig drinken en bij het naar bed gang lang huilen.
Hij is 14 weken, zou er weer een stapje aankomen??? Of zou hij aanvoelen dat mama morgen voor het eerst weer moet werken
pi_73157998
kan allebei TheFrankey
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 27 september 2009 @ 20:09:42 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73158087
TheFrankey, sprongetje weet ik nu even niet, maar destijds met Devin zag ik enorm op tegen weer aan het werk gaan. Ik weet het nog goed, die zondag was ik zo verdrietig en heb de hele avond zitten huilen omdat ik mijn baby de volgende dag bijna de hele dag niet zou zien
Misschien ziet je vrouw er ook tegen op en pikt Jesse dat op? Baby's zijn gevoeliger voor spanningen dan je vaak zou verwachten.
pi_73158098
Bedankt voor de tips! Even naar de drogist dus deze week

Kersjes, sterkte, het is echt niet leuk om te zien dat je kleine mannetje zich niet lekker voelt!
  zondag 27 september 2009 @ 20:10:27 #113
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73158117
TheFrankey, sprongetje weet ik nu even niet, maar destijds met Devin zag ik enorm op tegen weer aan het werk gaan. Ik weet het nog goed, die zondag was ik zo verdrietig en heb de hele avond zitten huilen omdat ik mijn baby de volgende dag bijna de hele dag niet zou zien
Misschien ziet je vrouw er ook tegen op en pikt Jesse dat op? Baby's zijn gevoeliger voor spanningen en emoties dan je vaak zou verwachten.
pi_73158737
TheFrankey, in ieder geval sterkte morgen met je eerste werkdag weer! Zie je het zitten?

Tess morgen prikjes....he bah! Sterkte ermee Vicky!

Huup, maar in de gaten houden, als de vlekjes er morgen nog zitten ff de huisarts bellen.

Maarten in de 7mijlslaarzen, dat was vast een grappig gezicht Marie!

Kersjes, net geen borstontsteking....ai.....!
En Toby nog niet echt in zijn hum dus.....balen! Sterkte daar!

Jula, Lars heeft ook zo'n droog huidje, ik mik nu steeds wat badolie (etos eigen merk) in bad, en na het badderen de echte droge plekjes insmeren met Bepanthen.

Ik heb vandaag samen met Meike Lars de fles gegeven.....smeltmoment!
(en na een minuut was ze er alweer flauw van, maar dat terzijde)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 27 september 2009 @ 20:40:56 #115
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73159237
Wat denk je van mamahonger, Karin? Ik denk dat hij gewoon lekker bij je wil zijn..... En samen een flesje geven.... oohhhwwww.... Hoe staan z'n nieuwe kleertjes?

Vicky, succes morgen! Prikken zijn helemaal niet fijn Onze jongens hebben van de 2e prik wel minder last gehad dan van de eerste.

TheFrankey, werk ze morgen weer..... ik heb nog een weekje verlof, dan moet ik er ook aan geloven. Hoewel ik stiekem ook wel zin heb om weer te werken, even iets anders dan alleen maar baby baby baby. Maar goed, de héle dag meteen... is ook weer zo'n uiterste he? Ik denk wel dat je enorm geniet als je dan weer thuis bent
pi_73159512
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:40 schreef mikoxx het volgende:
Wat denk je van mamahonger, Karin? Ik denk dat hij gewoon lekker bij je wil zijn.....
kan hij beter overdag inplannen dan haha

Ik pak hem ook wel lekker bij me hoor, en dan gaat Lars lekker slapen, en ik dommel wat....
Alleen is D er helemaal niet voor, baby's bij je in bed enzo.
Maar laten huilen is al helemaal geen optie, en ik vind het zelf allang fijn hoor als hij zo lekker bij me ligt

Zowiezo, hoe lang laat je zo'n kleintje huilen?
Ik kan daar echt niet tegen he
D zegt dan: baby's huilen nou eenmaal, dat hoort erbij
Maar ik wil hem het liefste meteen uit zijn bedje halen en dan lekker bij me nemen
Ik vind hem nog wel heel jong om nog te laten huilen, men hij is net de wereld op geknikkerd, en dan moet er meteen vanalles.....
  zondag 27 september 2009 @ 20:49:14 #117
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73159574
Wat je zegt hoor Karin, gewoon lekker naar je gevoel luisteren en Lars bij je nemen. Als hij daar behoefte aan heeft?
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 27 september 2009 @ 20:52:58 #118
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73159760
Men zegt dat je een babietje de eerste weken (tja... en hoe lang is dat?? ) niet kan verwennen, maar wel gewennen. En dat ligt natuurlijk dicht bij elkaar. Wij hebben het ook een tijdje gehad hoor. We gingen dan lekker met z'n allen het bed in, tv aan, iets te eten en te drinken mee en knuffelen maar. Wat Marie zegt, volg je gevoel. Lekker doen!
Echt langer laten huilen hebben wij pas met een week of 8 ofzo gedaan. En dan ook 10 min ofzo, niet langer. Zodra je merkt dat het stopt als je het kamertje binnenkomt, weet je genoeg

Ik weet niet hoe laat je de late fles geeft? Maar anders is de draagdoek misschien nog een optie? Kan hij lekker bij je zijn en jij hebt je handen nog vrij om iets te kunnen doen.
D. heeft natuurlijk ergens wel gelijk, babies huilen, dat klopt wel. Maar ik zou m niet helemaal overstuur laten worden. Wat je zegt, hij is net op de wereld (geknikkerd zeg je?) gelanceerd.
  zondag 27 september 2009 @ 20:56:04 #119
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73159913
Ja Karin, lekker je ventje bij je nemen! Hij is nog zo klein en moet nog helemaal wennen aan die grote wereld zonder in je mama's buik te buitelen. Volgens mij zijn mannen daar over het algemeen toch anders in.
pi_73160414
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Zowiezo, hoe lang laat je zo'n kleintje huilen?
Ik kan daar echt niet tegen he
D zegt dan: baby's huilen nou eenmaal, dat hoort erbij
Maar ik wil hem het liefste meteen uit zijn bedje halen en dan lekker bij me nemen

Ik vind hem nog wel heel jong om nog te laten huilen, men hij is net de wereld op geknikkerd, en dan moet er meteen vanalles.....
Heel herkenbaar, ik heb ook zo'n nuchtere vent die dan zegt: tja je kan haar best even laten huilen hoor...
Terwijl ik alweer bijna naast de wieg sta
Fake it till you make it...
pi_73160670
Dat is altijd fijn, jullie zeggen psies wat ik wil horen.

We knuffen lekker verder!
Maar ik vind het zo typisch dat het steeds op hetzelfde moment is.
Overdag slaapt hij in de kinderwagen, dacht dat de overgang kinderwagen-wieg misschien niet helemaal oke is wat Lars betreft. Maar later op de nacht slaapt hij wel prima in de wieg.

Mikoxx, geniet nog even van je laatste weekje vrij!
(nou ja de herfstvakantie staat ook alweer voor de deur, dat is wel lekker voor je!)
pi_73160674
Hier ook balneum extra vettend en ook neutral hebben we goede ervaring mee. Dat is helemaal geurloos en voor de extra gevoelige huid.

Karin ik kan Esmee ook niet laten huilen hoor. Meestal wacht ik wel even of een kermpje overgaat in huilen, maar als dat zo is, pak ik haar op om te troosten. Ze snapt nog geeneens dat ze soms naar haar eigen hand zit te kijken die langskomt, dus qua (ver)wennen zal het allemaal ook wel meevallen

Succes Tess morgen met de prikjes. Hopelijk valt het allemaal mee.

Huup hier geen ervaring met vlekjes, maar ik hoop dat het gewoon van de warmte ofzo is en snel wegtrekt!
pi_73161197
He bah Vicky alweer die prikken.
Grappig, Tess krijgt haar prikken steeds eerder dan Ko terwijl ze maar 1 dag schelen. Ko krijgt zijn derde keer prikken pas de 10de.

Grasjes wat fijn dat ze weer goed op temperatuur is! Hopelijk drinkt ze goed verder.

Huup, ik weet het niet, maar ik hoop dat het snel over is.

Miss Sly, fijn, al die complimentjes! Senna is ook prachtig, toch!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73161471
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:09 schreef Stiemie het volgende:
Ze snapt nog geeneens dat ze soms naar haar eigen hand zit te kijken die langskomt, dus qua (ver)wennen zal het allemaal ook wel meevallen
Ik kan hem ook niet laten huilen. Lief wat makkelijker, maar ik niet. Daarnaast leven we in 1 ruimte dus we kunnen ook de deur niet dicht doen ofzo, waardoor je ook sneller wil dat hij stopt met huilen.
Vanavond moest hij huilen en lief zei eerst, misschien wil hij even huilen, maar daarna zei hij, misschien is hij verdrietig.
Ja, als iemand verdrietig is moet je troosten toch?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 28 september 2009 @ 08:21:02 #125
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_73172059
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dat is altijd fijn, jullie zeggen psies wat ik wil horen.

We knuffen lekker verder!
Maar ik vind het zo typisch dat het steeds op hetzelfde moment is.
Overdag slaapt hij in de kinderwagen, dacht dat de overgang kinderwagen-wieg misschien niet helemaal oke is wat Lars betreft. Maar later op de nacht slaapt hij wel prima in de wieg.

Mikoxx, geniet nog even van je laatste weekje vrij!
(nou ja de herfstvakantie staat ook alweer voor de deur, dat is wel lekker voor je!)
Heerlijk toch dat knuffelen met je mannetje! En ja zijn timing is misschien wat rot midden in de nacht maar ja dag en nacht is nog lastig voor hem he! En kan me wel voorstellen van D. wij zeiden het ook bij de M. we nemen hem niet bij ons in bed, maar als we er al 10x uit waren geweest namen we hem toch maar mee naar ons bed.
En nu met de tweeling ook, V. heeft al 3 dagen dat die om 4 uur wakker is en echt krijst in overtreffende trap niet stil te krijgen, en dan ineens valt die weer in slaap maar probeer hem niet in zijn eigen wieg te leggen want dan begint die gelijk weer, dus dan maar bij ons in bed. Maar zodra V. 5 minuten naast R. vandaan is wordt R. ook wakker dus dan ook maar bij ons in bed!

Vanacht weer zo'n nacht gehad dus, en was extra spannend want M. sliep vanacht voor het eerst in zijn grote bed! Was als de dood dat die eruit zou vallen, maar is gelukkig goed gegaan. Hij vond het zo spannend dat die gisteravond pas om half 9 sliep!

En samen het flesje geven met M. wat een heerlijk moment he! M. wil hier ook altijd helpen en dan na 3 slokken is het bijna op he mama, nou schat nog niet helemaal. Dan is die klaar
pi_73172256
Hoe is het nu met de vlekjes Huup?

Hier een rustig nachtje gehad. Gevoed om 4 uur en om 7 uur. En nu ligt ze lekker op het voedingskussen tussen ons in op bed.
pi_73172369
Haha, die lieve hulpjes
Zo zou ik reddeloos verloren zijn zonder mijn verschoningsassistent: sokjes uittrekken, doekjesdoosje openen, doekjes aangeven, doosje sluiten... he does it all! En hij helpt vaak ook mee met badderen, staat hij op het krukje erbij water over Toby heen te gieten, zijn beentjes te wassen, badeendjes om hem heen te laten zwemmen... zo lief! En tig keer per dag wil hij "Toby knuffen" dus dan gaat hij op de bank zitten, armpjes wijd en dan lekker knuffelen

Laten huilen kan ik ook niet hoor, heb het bij Devin nooit ngedaan maar nu met Toby is het soms niet anders helaas en moet hij soms eventjes wachten

Bijna de hele nacht in de weer geweest met een huilerig mannetje en vanmorgen rond 6 uur zat zijn gezicht nog onder de felrode uitslag, nu is het alweer een stuk rustiger en op sommige stukken zelfs verdwenen. Hmmm...
pi_73172417
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag ik heb geen idee waar ik het moet plaatsen dus vraag het hier maar.
Ik ben op het moment ziek griep koorts vekouden noem maar op.
Ik geef borstvoeding kan hij ook ziek worden omdat ik nu ziek ben.
  maandag 28 september 2009 @ 09:00:01 #129
248986 MamaNik
pi_73172466
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:52 schreef Kersjes het volgende:
Haha, die lieve hulpjes
Zo zou ik reddeloos verloren zijn zonder mijn verschoningsassistent: sokjes uittrekken, doekjesdoosje openen, doekjes aangeven, doosje sluiten... he does it all! En hij helpt vaak ook mee met badderen, staat hij op het krukje erbij water over Toby heen te gieten, zijn beentjes te wassen, badeendjes om hem heen te laten zwemmen... zo lief! En tig keer per dag wil hij "Toby knuffen" dus dan gaat hij op de bank zitten, armpjes wijd en dan lekker knuffelen

Laten huilen kan ik ook niet hoor, heb het bij Devin nooit ngedaan maar nu met Toby is het soms niet anders helaas en moet hij soms eventjes wachten

Bijna de hele nacht in de weer geweest met een huilerig mannetje en vanmorgen rond 6 uur zat zijn gezicht nog onder de felrode uitslag, nu is het alweer een stuk rustiger en op sommige stukken zelfs verdwenen. Hmmm...
Ja wat moet je zonder hulp he! M komt ook altijd melden als er bah is gesignaleerd! haha mama V bah! haha
Hij helpt ook altijd behalve luiers weggooien dat weigert die.
Soms helpt die iets te goed, laatst trok die de stop van het badje eruit terwijl ik er net 1 had ingedaan, al dat water over mijn vloer en een blote baby en een jankende peuter omdat die er toch wel erg van schrok. Ook van mijn reactie uiteraad Niemand had hem dat ooit laten zien waar het stopje zat maar dat weet die dan weer feilloos te vinden dat draakje van 2.

Ja kersjes soms kan je gewoon even niet anders he, vind ik ook soms lastig hoor want het liefst wil je die kleintjes gelijk knuffelen.

Zou het in het weer zitten dat nachtbraken van die kinderen. Wij vanacht ook in de weer. Eerst met nummer 1 en toen die weer rustig was kwam nr 2.
pi_73172505
Hier gelukkig geen nachtbraker.
Tess lag na de fles om 22.44. Toen om 6 uur wakker gemaakt voor een fles en om 6.45 lag ze weer. Tis nu nog stil.

Om 10.35 bij het cb zijn maar ik ga eerder zodat uk de fles daar kan geven anders wordt het wel heel laat. Ik heb ook geen auto vandaag dus moet lopend of met de bus
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 28 september 2009 @ 09:18:05 #131
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_73172734
Heerlijk rustige nacht achter de rug met slechts 1 voeding.
pi_73172806
Iris komt weer gewoon 1 keer per nacht en ze ligt nu in het ledikant te slapen ipv in de wieg...
Fake it till you make it...
pi_73172893
Hier ook een heerlijk rustige nacht gehad, nog nooit eerder zo rustig Om 8 uur gisterenavond de laatste voeding gedaan en toen om een uur of 9 lagen Timo en ik allebei in ons bed (zijn bedje staat tegen mijn bed aan, handig met speen aangeven) Hij was nog wat jengelig en zielig maar na een keer of 20 zn speen gegeven te hebben viel hij in slaap en ik heel snel daarna ook.. En toen kwam hij pas weer om 4 uur voor de volgende voeding (wel om 2 uur nog wakker, maar speen was voldoende)! En daarna pas weer om 8 uur 's ochtends, dus al met al heb ik bijzonder lang kunnen slapen
pi_73172941
Lekker zeg, hopelijk zijn jullie nu wat meer uitgerust allemaal!
pi_73173063
Fijn Chan!

Hier ook een hele rustige nacht haha, ze zal wel moe zijn geweest. Gister was ze van half 7 's morgens tot 11 uur 's avonds wakker; met twee hazeslaapjes van een half uurtje ertussendoor. Maar ze huilde verder niet ofzo wilde alleen veel en vaak drinken. Om 10 uur zijn we wezen douchen en heeft ze nog flink gedronken en om 11 uur heb ik haar op bed gelegd en pas om 7 uur meldde ze zich pas weer voor een voeding Jammer alleen dat mn lief ziekjes is en dus lag te snurken Mevrouwtje ligt nu weer in bed en we zitten te wachten tot de fysio weer komt over een klein uurtje, ik haal haar pas uit bed als de fysio hier daadwerkelijk is denk ik want vorige keer was ze ook een half uur te laat...

Stiemie de vlekjes zijn bijna helemaal weg. Ik had haar om 11 uur gister haar pyjama aangetrokken om te gaan slapen. Ik krijg het idee dat het misschien geirriteerd was van de romper die ze aan had ofzo? Wel een gewone Hema romper waar ik er nog 20 van heb... maar anders weet k et ook nie.

Poppedein hoe is het met jou en Lena? Hebben jullie nog erg veel last van de spruw?

Wat een lief hulpje Kers
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73173156
Jesse heeft vandaag voor het allereerst oppas want papa en mama moeten (weer) werken. Ben erg benieuwd hoe hij het doet.
Normaal is hij heel eenkennig en wil alleen bij ons zitten. Nu zijn we er dus niet. Zit toch met een redelijk blok in mijn maag.
En vriendin ging ook met verdriet weg op haar eerste dag. Bah nu al een rotdag. Tenzij hij het goed doet...maar hij kan niet zo goed tegen veranderingen. Zucht
pi_73173469
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:23 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik kan hem ook niet laten huilen. Lief wat makkelijker, maar ik niet. Daarnaast leven we in 1 ruimte dus we kunnen ook de deur niet dicht doen ofzo, waardoor je ook sneller wil dat hij stopt met huilen.
Vanavond moest hij huilen en lief zei eerst, misschien wil hij even huilen, maar daarna zei hij, misschien is hij verdrietig.
Ja, als iemand verdrietig is moet je troosten toch?
Ja hoor
En als hij huilt omdat hij wil huilen, kan hij dat toch ook beter in de veilige armen van zijn mama of papa doen

TheFrankey, het komt vast goed, maar het lijkt me een hele nare dag. Sterkte!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73173582
TheFrankey, komt vast goed joh!
En dan vanavond.... een heerlijk weerzien en lekker veel knuffelen met z'n drietjes

Huup, ik zou d'r ook lekker laten liggen, ze is immers zo gewekt toch?
Maarre.... slaapt ze echt in pyjama? Die gebruik ik in deze fase nog niet hoor, Toby slaapt gewoon in de kleertjes die hij aanheeft en waar hij overdag dus ook gewoon in slaapt. Nou zijn dat wel comfy kleerjtes hoor, geen stugge spijkerbroeken of capuchondingessen ofzo.
pi_73173685
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:03 schreef Kersjes het volgende:
TheFrankey, komt vast goed joh!
En dan vanavond.... een heerlijk weerzien en lekker veel knuffelen met z'n drietjes

Huup, ik zou d'r ook lekker laten liggen, ze is immers zo gewekt toch?
Maarre.... slaapt ze echt in pyjama? Die gebruik ik in deze fase nog niet hoor, Toby slaapt gewoon in de kleertjes die hij aanheeft en waar hij overdag dus ook gewoon in slaapt. Nou zijn dat wel comfy kleerjtes hoor, geen stugge spijkerbroeken of capuchondingessen ofzo.
ik vind het zo drollig staan een pyjamaatje
en het is een klein beetje een begin van een avondritueeltje zeg maar. Het 's avonds douchen/badderen en verhaaltje voorlezen komt er later nog wel bij

Maar ik moet zeggen dat ze ook wel regelmatig dingen draagt die mij niet zo fijn lijken om in te slapen, inderdaad spijkerbroekjes of spijkerjurkjes of gewoon uberhaupt jurkjes, dan ligt ze zo bloot met dr beentjes.
Overdag slaapt ze trouwens wel gewoon in haar gewone kleertjes, het is echt voor 's nachts
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73173737
Doen wij ook, hoor huup, al een hele tijd. Idd om een slaapritueeltje te maken: tummytub, pyjama aan, slaapzak aan, drinken en slapen.
Overdag slaapt ze zonder slaapzak en in haar gewone kleertjes.

Vannacht is ze van 4-6 ongeveer wakker geweest. De eerste keer dat ze niet direct insliep na de nachtvoeding. Ach ja, kan een keer gebeuren he?
  maandag 28 september 2009 @ 10:24:49 #141
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73173989
Onze jongens slapen in een romper in een slaapzakje. Geen pyjama dus, maar we vragen ons wel af of we voor de winter niet toch een pyjama moeten gaan aanschaffen voor ze. Ach ja, met kruikjes en een extra deken kom je ook een heel eind volgens mij.

Hier lijken de nutrix en de nachtvoeding niet het gewenste effect te hebben. Helaas. Het lijkt erop dat Max wakker wordt omdat hij zijn speentje wil. Vannacht lag hij om 23u, en hij was om 0.30, 2.30 en 4.30 wakker voor zijn speen. Hij is dan ook tevreden met de speen hoor, maar ik moet er wel erg vaak uit . En volgens mij is hij nog erg jong om al te gaan afbouwen met de speen. Manlief roept nl. steeds dat ie de speen eruit wil mikken, maar volgens mij werkt dat ook niet. Wat is jullie ervaring? Is dit een fase of kunnen we hem beter langer laten huilen 's nachts of of of???
pi_73174240
Ik weet niet wanneer je de speen weg kunt doen, maar verlang je ook neit een beetje veel van ze? Hoe oud zijn ze nu? Dat speentje zelf in doen, lukt ze natuurlijk nog niet. Kan me voorstellen dat je er niet zo vaak uit wil, maar als alleen het speentje er terug in doen wel werkt, is dat toch al heel wat?
Misschien als je niet op de klok kijkt, maar alleen maar even op en neer loopt om de speen er in te doen? Weten hoe laat het iedere keer is, maakt het misschien wel lastiger juist?
pi_73174431
Wat fijn dat veel van jullie een goede nacht hebben gehad, en Huup gelukkig zijn de vlekjes minder!

En TheFrankey, rot is dat zo'n eerste dag. Hopelijk went het snel voor jullie en Jesse!

Hier was het een vermoeiend nachtje, de kunst van het doorslapen is hier nog niet onder de knie. Ik blijf het ook lastig vinden om te bepalen of het nu honger is, soms is een speentje genoeg, soms niet. Maar vanacht werd hij dus om de twee uur wakker (Miss_sly, ik zie dat ik niet de enige ben!) Vaak wordt broerlief er ook wakker van, dus probeer ik ook altijd zo snel mogelijk Mees stil te krijgen. Misschien dat ik hem daardoor ook wel te snel uit bed haal, en dat hij anders na een paar huiltjes weer in slaap zou vallen. Nou ja, lastig dus! (Mikoxx, ik hier dus duidelijk geen tips )

En laten huilen doe ik ook niet hoor, we hebben wel eens de wekkermethode geprobeerd en na een minuut keken we elkaar al aan: 'dit is echt zielig hoor, hij wil gewoon nog even knuffelen ' Vrienden van ons lieten hun baby van een paar weken oud rustig een half uur huilen onder het mom 'hij moet nu slapen', daar snap ik helemaal niets van....
  maandag 28 september 2009 @ 10:47:22 #144
248986 MamaNik
pi_73174493
Hier ook nog geen pyjama hoor, heel af en toe omdat het zo schattig staat. Maar ze vinden het gewoon te warm met een pyjama aan in hun slaapzak!

Jaloers op alles mama's en papa's met goed slapende kindjes vanacht
Kan onmogelijk terug vandaag voor een paar inhaal uurtjes want als M. gaat slapen moeten een half uur later R.en V. weer de fles.
Hoop vanacht op een betere nacht, morgen beginnen bij nieuwe werk
pi_73174554
Wat ook enorm kan helpen is accepteren dat het nou eenmaal zo is dat je kindje vaak wakker wordt 's nachts. En inderdaad niet teveel op de klok kijken.
Als je denkt van "sh*t hij alwéér wakker", dan maak je jezelf druk, en als je gewoon doet wat je moet doen (of dat nou een speentje is of drinken geven of gewoon even troosten), en dan weer rustig verder gaat slapen dan wil dat een stuk beter! Dan ben je 's ochtends ook meer uitgerust.
pi_73174637
TheFranky succes vandaag, hopelijk gaat de dag snel voorbij en zijn jullie weer lekker allemaal thuis!

MamaNik heel veel succes morgen! Is het ook je eerste werkdag sinds de bevalling eigenlijk?

Timo had vannacht voor het eerst een pyjama aan, stond hem erg schattig Ik wil proberen met name voor mezelf er een beetje een vast ritueel van te maken, hem maakt het geloof ik nog weinig uit, slapen doet hij toch wel
Timo moest net spugen en had daardoor flink wat melk in zijn mond... en toen begon hij heel hard te niezen! Alles onder de melk gesproeid
pi_73174715
Zweefvliegje, dat ben ik wel met je eens ja. Je kunt er ook weinig aan veranderen! Daarbij blijft het de eerste jaren gewoon op en af gaan met goed/slecht slapen.
En ik moet zeggen, slaapgebrek went ook, ik vind het verbazingwekkend hoe lang je gewoon goed kan functioneren met 5 uur slaap per nacht met onderbrekingen. Jammer is alleen dat je er blijkbaar niet beter van gaat uitzien, volgens mijn schoonmoeder zag ik er in ieder geval slecht uit gisteren
  maandag 28 september 2009 @ 11:12:23 #148
248986 MamaNik
pi_73175016
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:54 schreef Chan het volgende:
TheFranky succes vandaag, hopelijk gaat de dag snel voorbij en zijn jullie weer lekker allemaal thuis!

MamaNik heel veel succes morgen! Is het ook je eerste werkdag sinds de bevalling eigenlijk?

Timo had vannacht voor het eerst een pyjama aan, stond hem erg schattig Ik wil proberen met name voor mezelf er een beetje een vast ritueel van te maken, hem maakt het geloof ik nog weinig uit, slapen doet hij toch wel
Timo moest net spugen en had daardoor flink wat melk in zijn mond... en toen begon hij heel hard te niezen! Alles onder de melk gesproeid
Thanks kersje, nee heb 3 dagen gewerkt bij mijn "oude"baas maar toen ik ging opzeggen mocht ik gelijk vertrekken. Dus ga nu maandje eerder beginnen bij nieuwe baas. Ben erg benieuwd heb er wel zin in nieuwe uitdaging.

Wat heerlijk dat T zo lekker slaapt. Bij ons ging het ook heeel goed maar de laatste week is het kl*te
pi_73175587
Poeh.

Fysio is weer weg hier. Haar nekspiertjes zijn heel erg vooruit gegaan, zit zeker vooruitgang in maar er zit ook vooruitgang in de afplatting we moeten haar nu op haar niet-voorkeurskant in haar bedje leggen met iets onder haar schoudertje en ruggetje zodat ze net ietsje scheef ligt waardoor ze dus niet terug kan draaien naar de voorkeurkant. En dat levert strijd op ze huilt dr longen uit dr kleine lijfje omdat ze de andere kant op wil maar niet kan en we moeten haar iedere keer tien minuutjes laten huilen en dan troosten, weer terug draaien en weer weggaan. niet leuk
en liever laat ik haar ook niet huilen, maar als ik dit advies ga negeren dan zit ik straks met een kind met helm en daar zit ik uiteraard ook niet op te wachten. Even doorbijten twee daagjes dus.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 28 september 2009 @ 11:39:31 #150
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73175588
Als ik jullie reacties zo lees weet ik eigenlijk dat jullie gelijk hebben Accepteren is het toverwoord, maar men wat vind ik dat moeilijk....

Mamanik, succes bij je nieuwe baas!

Chan onder de melk....

Oh huup, wat vreselijk! Maar wat je zegt, het is voor een goed doel natuurlijk... Sterkte hoor

[ Bericht 14% gewijzigd door mikoxx op 28-09-2009 11:59:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')