abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73179501
Bar, bij 3 weken bij ons. Was toen een stuk rustiger slapen voor ons

Huup ik hoop dat je meisje snel de goede kant op gaat kijken! Vervelend he? Ik ben vandaag ook weer bij de fysio geweest. Ze heeft de afwijking van zijn schedel opgemeten om te kijken of het "nog binnen de marge" valt. Zo niet, dan moeten we heeeeeel hard gaan oefenen en hopen dat het bij 4 maanden wel binnen de marge valt, want anders worden we doorverwezen voor een helmpje

Ze vond hem ook goed vooruitgegaan, dus das mooi! Weer andere oefeningen mee gekregen en ze heeft gekeken of er geen werveltje verkeerd zit, maar dat is gelukkig ook niet zo. Puur een kwestie van spieren rekken en sterker maken dus.

L. slaapt in een rompertje met korte mouw, pyama en zomerslaapzak. Toch ben ik bang dat het te koud is. Hiervoor bakerden we hem altijd in en dan was het alleen een romper omdat die flanellen doeken zo warm zijn.

Een tandje voor Seb!
  maandag 28 september 2009 @ 14:16:45 #177
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73179543
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:01 schreef _Bar_ het volgende:
vanaf wanneer hebben jullie jullie kindjes op hun eigen kamertje laten slapen?
Ze zijn al in de kraamweek in hun eigen bedjes gaan slapen (in het begin in de kinderwagenbak in bed). Dat beviel ons wel goed, we hadden in het begin wel 's nachts de deuren allemaal op een kier.
  maandag 28 september 2009 @ 14:18:43 #178
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73179582
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:14 schreef tichi het volgende:

Huup ik hoop dat je meisje snel de goede kant op gaat kijken! Vervelend he? Ik ben vandaag ook weer bij de fysio geweest. Ze heeft de afwijking van zijn schedel opgemeten om te kijken of het "nog binnen de marge" valt. Zo niet, dan moeten we heeeeeel hard gaan oefenen en hopen dat het bij 4 maanden wel binnen de marge valt, want anders worden we doorverwezen voor een helmpje

Ik las laatst een artikel waarin stond dat ik veel gevallen een schedelafwijking opgelost kan worden met fysio. Dat soms te snel wordt verwezen naar helmtherapie. Het is natuurlijk ook altijd aan de ouders of je je kind wel of geen helmpje laat aanmeten, lijkt me. Ik zou t iig niet 'zomaar' doen.
pi_73179664
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:18 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ik las laatst een artikel waarin stond dat ik veel gevallen een schedelafwijking opgelost kan worden met fysio. Dat soms te snel wordt verwezen naar helmtherapie. Het is natuurlijk ook altijd aan de ouders of je je kind wel of geen helmpje laat aanmeten, lijkt me. Ik zou t iig niet 'zomaar' doen.
De fysio zei ook dat we er snel bij waren en dat het een heel stuk kan verbeteren. Morgen hoor ik hoe "erg" de afwijking is.
Ik zou een helmpje wel/niet lastig vinden. Ik denk dat het kindje er niet zoveel last van zal hebben en het schijnt wel heel veel verbetering te geven. Aan de andere kant is het toch wel heel naar zo'n kleintje met zo;n ding op.... lastig maar gelukkig is het nog niet zo ver!

Ik ga in elk geval heel goed de oefeningen doen met hem
  maandag 28 september 2009 @ 15:10:07 #180
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_73180871
Huup, wat vervelend dat ze het zo erg vindt om op haar niet-fijne-kant te liggen zeg. Hoop dat ze snel een beetje wend.

Seb een tand! Woehoe! Goed bezig.

Bar, Joep ging na 3 maanden naar zijn eigen kamer.. eigelijk vanaf het moment dat hij begon te slapen tot 06.30.

Hier een heel tevreden ventje, ik kan eigenlijk niet anders zeggen. Vanmiddag even gehuild en toen bleek dat er iets dwars zat Voor de 3e keer vandaag een schone romper aan en vanavond lekker in bad.
Wel had hij gisteren bij het poepen een ietsepietse bloed erbij. Ik schrok me elledig! Meteen mijn man geroepen en hij heel droog: ach joh, iets te hard geperst...
Het zat me toch niet lekker, dus ik heb het cb nog gebeld, maar als het maar echt heeeeel weinig was dan zou het idd best door het persen kunnen komen. Vandaag was er niets meer te zien, wel al 3 luiers vol!
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 28 september 2009 @ 15:18:31 #181
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73181063
Lennon lag vanaf dag 1 op zn eigen kamer in een ledikantje. We hebben de deuren boven allemaal dicht en ik ga de laatste tijd zelfs 's avonds al niet meer kijken... ik merkte dat hij daar onrustig van werd.

Tichi, het zoontje van mn ex heeft nu een helmpje, hij is bijna 8 maanden en volgens mn ex en zn vriendin heeft hij er helemaal geen last van. Er zijn trouwens over het algemeen wel twijfels of een helmpje wel nodig is.. en dat een hoofdje ook "vanzelf" wel weer goedkomt. Er moet dan wel goed geoefend worden en de voorkeurshouding doorbroken worden. Lennon had het ook iets maar bij de laatste controle waren de waarden buiten de marges, dus hij had gelukkig geen helmpje nodig.
Make love, not war ☮
pi_73181555
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:56 schreef Joshua. het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag ik heb geen idee waar ik het moet plaatsen dus vraag het hier maar.
Ik ben op het moment ziek griep koorts vekouden noem maar op.
Ik geef borstvoeding kan hij ook ziek worden omdat ik nu ziek ben.
Ik vroeg me af of iemand dit wist.
pi_73181588
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:38 schreef Joshua. het volgende:

[..]

Ik vroeg me af of iemand dit wist.
neehoor, niet via de borstvoeding in iedergeval. wel door vochtdeeltjes in de lucht, dus doordat je boven zn gezicht zit te hoesten bijv.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_73181643
Oh ze vroegen op het cb nog of ik al ging beginnen met fruit. Met het oog op de kma van Amber ben ik van plan dit zo lang mogelijk uit te stellen. Heb nog gevraagd of ik Tess nutrix moest/kon gaan geven maar aangezien Tess doorslaapt vond ze het niet nodig. Er was aan Tess d'r hoofd wel een voorkeurskant te zien maar dit was gelukkig miniem.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73181645
Bedankt voor je antwoord ik dacht mischien krijgt hij het nu ook vanwege de borstvoeding.
pi_73181656
Nee hij zal niet ziek worden van het feit dat je de borst geeft.
Maar hij kan altijd ziek worden.. Het is beter dat je wel de borst geeft.

Moedermelk beschermt de baby echter tegen de infectie, en de moeder zou moeten doorgaan met borstvoeding geven om de baby te beschermen. Als de baby wel ziek wordt, wat mogelijk is, wordt hij waarschijnlijk minder ziek dan wanneer de borstvoeding gestaakt zou zijn.
Bron.
  maandag 28 september 2009 @ 15:54:01 #187
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73182018
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:41 schreef Vicky het volgende:
Oh ze vroegen op het cb nog of ik al ging beginnen met fruit. Met het oog op de kma van Amber ben ik van plan dit zo lang mogelijk uit te stellen. Heb nog gevraagd of ik Tess nutrix moest/kon gaan geven maar aangezien Tess doorslaapt vond ze het niet nodig. Er was aan Tess d'r hoofd wel een voorkeurskant te zien maar dit was gelukkig miniem.
Wat toch raar he? Bij ons cb mochten we pas beginnen met groente/fruithapjes als ze 5 maanden zijn. Jij 'mag' dus al beginnen? Ik vind t echt irritant dat dat soort adviezen zo per cb verschillen....
Fijn dat de voorkeurskant miniem lijkt te zijn! Je hoeft er dus niks speciaals voor te doen of te laten?
pi_73182058
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:10 schreef Estrys het volgende:
Nog niet bij gelezen sinds vrijdag. Straks even doen. Hier al drie hele slechte nachten. Maaaaar seb heeft een tandje!
hey! dat is niet de afspraak
pi_73182072
Huup, hoop dat het gauw werkt. Klinkt hartverscheurend iig, je meisje zo laten huilen

(edit want verder lezen ) Seb een tand jeuj

[ Bericht 40% gewijzigd door innepin op 28-09-2009 16:09:20 ]
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_73182153
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:54 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Wat toch raar he? Bij ons cb mochten we pas beginnen met groente/fruithapjes als ze 5 maanden zijn. Jij 'mag' dus al beginnen? Ik vind t echt irritant dat dat soort adviezen zo per cb verschillen....
Fijn dat de voorkeurskant miniem lijkt te zijn! Je hoeft er dus niks speciaals voor te doen of te laten?
ja we 'mogen' maar ik wacht nog wel even.
En moet goed in de gatwn houden dat Tess af blijft wisselen en niet alleen maar naar 1 kant kijkt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73182252
Ook niet bijgelezen maar een tandje voor Seb! Bite them boy !!!
pi_73182829
Seb heeft een tandje erbij! Is het z'n eerste? Da's zo bijzonder!

Al die kindjes met een voorkeurskant die doorbroken moet worden... Lastig hoor, vooral als je bedenkt dat sommige baby's misschien al vanuit de baarmoeder die voorkeur hebben. Succes ermee!

We zijn naar de osteopaat geweest en hij heeft Toby helemaal nagekeken en ook al behandeld. Over 2 weken weer terug, ik ga probiotica gebruiken die Toby dan via de bv ook binnen zal krijgen en binnen 4 weken moeten we duidelijk verschil gaan merken wat betreft zijn algehele onrust en huiduitslag. Zo niet, dan kijken of hij misschien toch reageert op iets wat ik eet of drink. Hij mag dan misschien niet allergisch zijn voor bijvoorbeeld koemelk, hij kan er eventueel wel intolerant voor zijn en daar verschillende klachten van hebben.
We zien wel, even afwachten dus. Toby vond de behandeling heel prettig in ieder geval, was superrelaxt
.... met gevoel voor drama....
pi_73184355
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:29 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

heb je de kamer dan verwarmd oid? want de temp. van de babykamer moet eigenlijk de eerste weken ong. 20 graden zijn en daarna tussen de 15 en 18 graden
of komt het door het weer?
Dan mogen we hier wel een airco neer gaan zetten ofzo Misschien dat die temperatuur lukt in de winter maar nu écht niet...
pi_73184519
Wat goed kersjes dat Toby helemaal ontspannen is, ik hoop dat het werkt!
Wat doet een osteopaat eigenlijk
pi_73184611
Seb een tand, wat goed!

Toby lekker relaxt van de osteopaat, wat fijn Kersjes. Ik hoop dat het verder ook goede resultaten heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 28 september 2009 @ 17:28:25 #196
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73185079
Seb een tand! Had jij drie dagen terug niet iets moeten melden Kleurdoos?

Toby heeft het goed gedaan bij de osteopaat!

Amélie moet verplicht op d'r andere kantje liggen! Sterkte en succes ermee
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_73185806
Seb een tand woehoe!!

Kersjes fijn dat de osteopaat geholpen heeft en hopelijk heeft de probiotica het gewenste effect.

Een helmpje zal ook vast niet nodig zijn, en het zal vast vanzelf weer "recht"trekken dat schedeltje; maar dan moeten we wel heel hard werken om die voorkeurshouding te doorbreken. Ze heeft inderdaad in de baarmoeder de laatste paar maanden al zo in die houding gezeten en de voorkeur is heel sterk, het is dus ook niet zo dat ze uit zichzelf op haar niet-voorkeurskant blijft liggen als ik haar hoofd die kant opdraai. En ik kan wel iedere tien minuten haar hoofd terug gaan draaien maar dat schiet ook weinig op Dus nouja nu dit maar proberen. Zo'n speciaal kussen zoals jij zei zweefvliegje dat gebruiken we niet, daar vond de fysio haar nog te klein voor. Er zit nu een hydrofiel opgerold onder het hoeslaken zodat er een soort hobbel is waar ze ietsjes scheef tegenaan ligt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73185874
Tess heeft het rollen van buik naar rug helemaal door.
heb er een filmpje van gemaakt strsks ff uploaden. Nu probeert ze steeds van rug naar buik te gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 28 september 2009 @ 18:04:01 #199
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73186118
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:01 schreef _Bar_ het volgende:
vanaf wanneer hebben jullie jullie kindjes op hun eigen kamertje laten slapen?
Vanaf dag 1.
pi_73186309
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:56 schreef Vicky het volgende:
Tess heeft het rollen van buik naar rug helemaal door.
heb er een filmpje van gemaakt strsks ff uploaden. Nu probeert ze steeds van rug naar buik te gaan.
wat leuk!

Go Tess go!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')