Dit doe je via Extraheren. hier staat een tut ervanquote:Op vrijdag 25 september 2009 08:27 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zoek tips en de beste manieren om de lange uitstekende haren te selecteren in een foto zeg maar. bijv. bij vrouwen met lang blond haar dat opzwiept of een beetje pluist. Dat gaat altijd zo slecht... Stel dat je de blonde haren wil selecteren tegen een lichte achtergrond, hoe doe je dat het beste
t kan zijn dat je camera te nieuwe rawversies heeft voor CameraRaw, dan zou je even een nieuwe versie van CameraRaw via de site van Adobe moeten installerenquote:Op vrijdag 25 september 2009 08:35 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik heb het gisteravond geprobeerd, alleen opent photoshop dan niet. Kan het zijn dat mijn computer dat niet aankan en camera raw en photoshop geopend. Hij is al weer een tijdje oud.
[Centraal] Photoshop - Vragen, tutorials en meer... #16quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik wist niets van de Photoshop-reeks in DIG! Loopt dat nog?
Laatste reactie van 2 mei...quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:55 schreef Ynske het volgende:
er zijn twee lightroom topics
[CENTRAAL] adobe lightroom vragen
Adobe Lightroom
Ik heb CS4. MAar het kan ook liggen aan het feit dat het geen raw bestand is maar een gewone foto van een gewone compactcamera of niet?quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dit doe je via Extraheren. hier staat een tut ervanhttp://www.jasmania.nl/photoshop/extract.htm
[..]
t kan zijn dat je camera te nieuwe rawversies heeft voor CameraRaw, dan zou je even een nieuwe versie van CameraRaw via de site van Adobe moeten installeren
CS4 wil niet zeggen dat je de juiste versie CameraRaw hebtquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:35 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik heb CS4. MAar het kan ook liggen aan het feit dat het geen raw bestand is maar een gewone foto van een gewone compactcamera of niet?
Ja ben nog maar een beginner. En vond een filmpje waarin dat bewerkt werd via cameraraw.quote:Op zaterdag 26 september 2009 09:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
CS4 wil niet zeggen dat je de juiste versie CameraRaw hebt
enfin waarom zou je een gewone jpg willen openen en bewerken via CameraRaw?
Wow, dat is snelquote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:03 schreef Ynske het volgende:
door een selectie te doen en dan rechtermuisknop feader te gebruiken
dan heb ik t verkeerd gelezen, ik dacht dat de randen vloeiend af moesten lopenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:33 schreef Omniej het volgende:
Feather zal niet direct iets helpen hoor... Blurren (bijv. met gaussian blur) is ook geen optie omdat je dan gewoon een vage vlek krijgt en je die korrel kwijtraakt, maar de Healing brush doet gewoon z'n werk hoor.
Heb het even snel uitgeprobeerd en met de healing brush krijg ik de scherpe randen vrij goed weggewerkt tot één geheel. Vraag me af waarom dat bij jou niet lukte..?
in PS is het heel makkelijkquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heb het topic gelukkig weer kunnen vinden
Veelal doe ik mijn bewerkingen in PS, omdat het gewoonweg een kwalitatief goed bewerkingsprogramma is.
Toch maak ik altijd mijn randen met Microsoft Digital Image (Suite edition). Simpelweg omdat dit heel makkelijk kan vergeleken met PS.
Toch als ik mijn foto's bewerk met MDI, dan worden ze altijd onscherp; of ik nou de kleuren optimaliseer, of er een randje omheen maak, of een wolkje wil wegwerken. Altijd komt er onscherpte in foto door die bewerking. In PS heb ik hier geen last van. Waar ligt dit aan en is dit te omzeilen?
Of is er een makkelijke manier om randen te maken met PS?
Of vink in het schermpje van Canvas size 'relative' aan, dan kun je het aantal pixels/centimeters/whatever opgeven dat erbij moet komen. (en met de pijltjes eronder bepaal je aan welke kant van de afbeelding het erbij komt, maar voor een border voldoet de standaard instelling dus)quote:10. Het document dat ik gebruik heeft een grootte van 600 bij 400 pixels, ik wil een border van 20px breed. Ga daarom naar Image » Canvas size en verander de getallen naar een inclusief border getal (Ik vul dus 620 bij 420 pixels in) en klik ok.
hoop gedoe, dat valt wel mee, 1 keer oden, en dan hoef je de action maar te starten en doet PS alles voor jequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wtf wat een onnozel hoop gedoe voor een border.
Bij MDI klik je de optie 'randen' aan, je kunt kiezen tussen een aantal verschillende. Ik kies dan gewoon de ondoorzichtige met rechte hoeken. Daarna selecteer je het aantal pixels dat ie breed moet zijn en klaar.
Daarom zoek ik liever n oplossing om MDI normaal te laten doen want dit is een hoop gedoe vind ik
Hmm, valt toch inderdaad wel mee. Thanks!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
hoop gedoe, dat valt wel mee, 1 keer oden, en dan hoef je de action maar te starten en doet PS alles voor je
je kunt ze ook downloaden
http://www.hypergurl.com/blog/photoshop/photoshop-actions.html
http://www.photoshopsupport.com/tools/actions.html
http://www.liknes.no/Photoshop/bordergallery.htm
http://graphicssoft.about(...)ipts_to_Download.htm
Hmm..quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Boh wat een vage shit met die bewerkingprogamma's
Zelfs als ik met PS een foto wil rechtzetten, dan moet ik ten eerste een heel groot stuk wegcroppen (als ik dat lelijke witte randje weg wil hebben moet ik volgens de croptool zeker 5 pixels extra wegcroppen) en als ik dat eenmaal heb doorgevoerd, wordt de foto weer onscherp.
Wat is dit allemaal voor raar gedoe, of ligt dit probleem weer alleen bij mij
Nouja, soms werk ik aan foto's, dan post ik ze in het 'beoordeel de mooiste foto van vandaag'-topic en dan komt er soms iets uit wat je dan alsnog wilt bewerken. Zo was mijn laatste foto een beetje scheef en wilde ik die rechtzetten.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:49 schreef H-blast het volgende:
[..]
Hmm..
Ik ben bang dat ik jouw manier van foto-bewerk-workflow, beetje in de war gooi maargoed:
Als ik me camera aansluit; komen alle foto's in Lightroom. In Lightroom zet ik ze recht en maak/doe de nabewerkingenn die ik daar kan doen (kleuren enzo).
Ben ik dan nóg niet tevreden gaan ze naar Adobe's Photoshop (c).
Ik denk inderdaad dat het probleem bij jou ligt, maar dan met name aan je manier van denkenGraag reactie
![]()
Soms heb je op zoomniveau's last vanonscherpte, maar na een crop zoals ik beschreef wordt ie zelfs op normaal formaat onscherp.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:51 schreef Omniej het volgende:
Ben je niet gewoon uitgezoomd ofzo?
Soms kan een foto in PS onscherp lijken op bepaalde zoomniveaus namelijk. Heb nog nooit meegemaakt dat een foto onscherp werd door croppen in ieder geval...
Ik reageer alleen alleen even op je eerste;quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:54 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nouja, soms werk ik aan foto's, dan post ik ze in het 'beoordeel de mooiste foto van vandaag'-topic en dan komt er soms iets uit wat je dan alsnog wilt bewerken. Zo was mijn laatste foto een beetje scheef en wilde ik die rechtzetten.
[..]
Ik gebruik geen Lightroom. Ik doe alles in PS, van het rechtzetten tot de border eromheen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 02:00 schreef H-blast het volgende:
[..]
Ik reageer alleen alleen even op je eerste;
Maar dan moet je toch je foto-workflow herzien. Want zoals ik het lees; je zet ze nu eerst recht in Lightroom?
Ik zou ze dat dan even laten voor wat het is, eerst even bewerken in Photoshop, bewaren als raw, en dan in Lightroom nabewerken als raw, en afronden.
Klopt dit?Ik ben sowieso even slapen nu
gebruik je t liniaaltje om recht te zetten?quote:Op zondag 11 oktober 2009 02:05 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik gebruik geen Lightroom. Ik doe alles in PS, van het rechtzetten tot de border eromheen.
Dat van de RW2 files die niet geopend kunnen worden is een bekend probleem... Je moet even handmatig je Camera Raw software updaten naar versie 5.2, dan zou je 'm weer moeten kunnen openen in Photoshop (en krijg je in Bridge als het goed is ook weer previews van de raw-bestanden te zien)quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:20 schreef Stansfield het volgende:
Edit: ze openen ook niet in PS omdat het format niet goed is. En het bestand is een RW2 format.
Je kan een beetje klooien met de Clone Stamp Tool en de kleurvariatie van het rode gedeelte aanpassen. Maar wat wil je dat er met het rode gedeelte gebeurt? Want je kan sommige gedeeltes makkelijker wegwerken dan andere. Dit is even snel gedaan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:30 schreef Cheiron het volgende:
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik heb onderstaande foto, waar ik denk dat wat potentie in zit. Helaas krijg ik de rode lap en vage grijze vlek (weet niet wat dat is geweest) niet weg. Wie heeft er slimme ideeen hoe ik deze stukken minder kan laten opvallen? Heb al geprobeerd in CaptureNX met een colorpoint te werken, maar dat heeft niet het gewenste effect. Heb Photoshp tot mijn beschikking, maar 0 kunde
Het gaat om deze foto:
[ afbeelding ]
Bookmarked. Overigens ben ik mn eigen probleem aan het oplossen met de magic wand tool, feathering, contrast en hue aanpassingen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:59 schreef ebeaydojraes het volgende:
zo danook leuk:
http://psd.tutsplus.com/t(...)-photo-manipulation/
je wilt dus 1 bestand met 13 foto's in 1 aparte layer?quote:Op zondag 20 december 2009 15:02 schreef Mirjam het volgende:
kick
ik heb een batch van 13 foto's, die ik in phoyoshop wil hebben (ja ik weet wel hoe)
maar hoe zorg ik ervoor dat iedere foto een aparte layer wordt?
iemand die me dat kan vertellen?
ik wil dat iedere foto die ik in dit geval open, een aparte layer wordtquote:Op zondag 20 december 2009 15:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
je wilt dus 1 bestand met 13 foto's in 1 aparte layer?
of wil je dat ieder bestand een vaste layer heeft en de foto in een extra layer komt?
als je 1 action maakt waarin je alle handelingen doet, kun je die weer in een batch starten
whut?quote:Op zondag 20 december 2009 15:54 schreef slashyou het volgende:
CMD-C op foto, dan naar je lagen bestand, CMD-V en klaar.
Dit dus 13x
Ctrl-C / Ctrl-V misschien?quote:Op zondag 20 december 2009 15:54 schreef slashyou het volgende:
CMD-C op foto, dan naar je lagen bestand, CMD-V en klaar.
Dit dus 13x
okay, dat werktquote:Op zondag 20 december 2009 16:01 schreef Ynske het volgende:
je kunt ook leeg bestand openen. en in klein scherm zetten
foto openen ook in klein scherm zetten. pijltjes functie in PS nemen en de foto aanklikken en sleuren naar t schermpje van t lege bestand en los laten, dan maakt hij daar een laag van.
en dat met alle foto's doen
ligt eraan wat je probleem isquote:
Ik heb onlangs een foto gepost waar ik toch wel zeer blij mee ben ware het niet dat er een kinderspeeltuig in staat.quote:
das niet moeilijk waarschijnlijk, groot uitvegroten en dan met de clone tool aan de slag.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb onlangs een foto gepost waar ik toch wel zeer blij mee ben ware het niet dat er een kinderspeeltuig in staat.
Deze dus.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
das niet moeilijk waarschijnlijk, groot uitvegroten en dan met de clone tool aan de slag.
wil t wel proberen maar beloof niet dat t vandaag klaar is. ga nl proberen om in Limburg te komen met de trein :_
Raw of jpg?quote:Op woensdag 23 december 2009 14:22 schreef Isdatzo het volgende:
Als je die foto op full-res stuurt wil ik 't wel eens proberen.
Dan stuur ik de jpg wel op.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:24 schreef Isdatzo het volgende:
Jouw feestje. Voor de clone-tool maakt 't niet zo veel uit.
Laag dupliceren, high pass filter, overlay blending? En dat is beter dan Unsharp Mask? Volgens mij is de sharpness van ACR ook gebaseerd op Unsharp Mask.quote:Op zaterdag 26 december 2009 03:07 schreef Omniej het volgende:
Verscherpen doe ik meestal met een high pass filter in PS. (of als ik lui ben gewoon de Unsharp mask)
Inderdaad dupliceren, high pass en dan overlay ja. Soft of Hard Light gebruik ik ook wel, en natuurlijk de opacity een beetje naar wens aanpassen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Laag dupliceren, high pass filter, overlay blending? En dat is beter dan Unsharp Mask? Volgens mij is de sharpness van ACR ook gebaseerd op Unsharp Mask.
Voor zover ik weet heeft het niet echt een voordeel, behalve dan dat die blendmodes sneller toe te passen zijn dan curves. De werking van multiply, screen en overlay is ook met curves na te maken in ieder geval, alleen heb je met curves wel meer controle over 't resultaat.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:57 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Nog bedankt voor de high pass overlay methode, werkt heel goed.
Ik ben een beetje aan het lezen over blending modes. Multiply, screen en overlay wordt kennelijk veel gebruikt om afbeeldingen donkerder, lichter of meer contrastrijk te maken. Wat is het voordeel hiervan ten opzichte van bijvoorbeeld curves?
De blendmodes die je daar noemt kan je gebruiken om non destructive te werken: http://www.lunacore.com/photoshop/tutorials/tut013.htmquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:58 schreef Omniej het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft het niet echt een voordeel, behalve dan dat die blendmodes sneller toe te passen zijn dan curves. De werking van multiply, screen en overlay is ook met curves na te maken in ieder geval, alleen heb je met curves wel meer controle over 't resultaat.
Ik werk altijd non-destructive, ook met curves.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:01 schreef dragonrider het volgende:
[..]
De blendmodes die je daar noemt kan je gebruiken om non destructive te werken: http://www.lunacore.com/photoshop/tutorials/tut013.htm
Houdt dat in dat je alleen gebieden lichter of donkerder maakt in plaats van de hele afbeelding?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:21 schreef dragonrider het volgende:
Tegenhouden en doordrukken kan je bijvoorbeeld ook op die manier gebruiken.
Topic is hier inderdaad niet voor bedoeld.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:24 schreef Daskaar het volgende:
Weet niet of dit topic ook bedoelt is hiervoor, maar ik doe t toch maar es effetjes!
[ afbeelding ]
vinden jullie hiervan? ik vind dat het pil logo nog iets mist, suggesties?
Nog nooit van gehoord, maar dat geeft niet. Zit net ff te kijken in de handleiding, ik zie iets staan met Despeckle, dat zal ik vanavond of in ieder geval als ik er binnenkort de tijd voor heb eens even proberen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:24 schreef Netsplitter het volgende:
Je zou eens kunnen kijken naar The Gimp.
Is gratis, maar heeft een stijle learning curve.
Ben ik nou echt zo scheef? Ik zie t gewoon niet...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:21 schreef Kper_Norci het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat om het haartje op de grond, waar de focus ligt. Net onder de linkse kat.
Klikken voor grotere versie, dan zie je het welquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:40 schreef unbrained het volgende:
[..]
Ben ik nou echt zo scheef? Ik zie t gewoon niet...
Maar inderdaad, GIMP is volgens mij een van de beste *gratis* photoshopachtige programma's..
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:41 schreef Kamermans het volgende:
met photoshop gaat het erg gemakkelijk:
[ afbeelding ]
misschien wil je voor het uitprinten alleen een hogere resolutie gebruiken, anders moet je die ff sturen en dan halen we daar het haartje ook even weg.
En bij mij was het echt het 1e wat me opviel!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:45 schreef Omniej het volgende:
Wat ik eigenlijk nog veel genialer vind, is dat Kamermans het haartje überhaupt gevonden heeft.
Zelfs als ik de originele foto en de bewerking van Kamermans naast elkaar bekijk, zie ik nog niet waar iets is weggepoetst en het haartje zie ik dus al helemaal niet.
Edit: Aah wacht, nu zie ik hem.Je moet wel weten waar het zit om 'm te zien, though...
Dat klopt ja, maar die waren niet zo heel storend, maar wel tof dat je die ook weggehaald heb. En d'r is ook echt niks van bewerking te zien, dat vind ik echt knap! Soms zie je het nog wel eens aan een foto dat er wat aan bewerkt is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:50 schreef Kamermans het volgende:
Bij het bewerken van de volledig resolutie foto kwam ik er achter dat er links van het haartje in het licht nog een haartje in het donkere gebied was, deze heb ik ook weg gepoetst
Door met een brush heen en weer te zigzaggen, in eerste instantie gewoon over de persoon heen, en daarna knip je bepaalde delen van de persoon uit die je vervolgens dupliceert naar een laag bóven het mooiboyspiraaltje. Die delen komen dan weer 'achter' het spiraaltje te zitten dus. (zoals in dit geval z'n rechter onderbeen en linker bovenbeen e.d.)quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:40 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
Hoe maak je zo'n mooiboy/smatjes-spiraaltje om je lijf?
The GIMPquote:Op maandag 9 augustus 2010 15:42 schreef Stansfield het volgende:
Is er eigenlijk een goed fotobewerking programma wat alleen de basics heeft maar wel gratis is. Dus een beetje scherper maken, horizon recht zetten, beetje de warmte of kleur van de foto wijzigen dat soort dingen?
Beetje dit werk:
Kan dat ook met een gratis programma?
Ik zou het eens in het Photoshop topic in DIG kijken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:09 schreef Self-Catering het volgende:
Ik zit met een probleem. Ik kan zelf niet zo goed overweg met photoshop en nu wil het volgende maken:
[ afbeelding ]
Het moet ongeveer 500 x 500 pixels zijn.
Ik krijg een goede cirkel en netjes een cirkel middenin. Maar die vakken moet even groot zijn en niet aan elkaar aansluiten en netjes in het midden, dat lukt mij niet.
Alvast bedankt.
Ik denk dat ik het goede topic niet kan vinden. Kan je een linkje sturne?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik zou het eens in het Photoshop topic in DIG kijken.
[Centraal] Photoshop - Vragen, tutorials en meer... #17quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:49 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het goede topic niet kan vinden. Kan je een linkje sturne?
Layer -> Blending options -> Stroke -> Inside ?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:30 schreef murp het volgende:
Kaders maken, hoe doe ik dat snel en mooi?
Ik doe het nu via het programmatje picnick van flickr, maar volgens mij moet het toch ook kunnen met CS5 of ELM8??
Ligt eraan wat voor een soort kader je nodig hebt. Een gewone lijn?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:30 schreef murp het volgende:
Kaders maken, hoe doe ik dat snel en mooi?
Ik doe het nu via het programmatje picnick van flickr, maar volgens mij moet het toch ook kunnen met CS5 of ELM8??
En in CS5 kan je gewoon alle foto's selecteren (buiten photoshop) en in photoshop slepen, dan krijg je ze ook allemaal op een aparte laagquote:
Nee, moet wel iets afwijken van dat standaard stroke gedoequote:Op zondag 29 augustus 2010 23:19 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor een soort kader je nodig hebt. Een gewone lijn?
quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:48 schreef drumstickNL het volgende:
Heb zelf een keer een goede brush pack gedownload die ik over de foto's heen heb geplakt. Niet de meest gebruikelijke manier () maar het resultaat was echt enorm goed te noemen.
Probeer dit eens, zitten wat borderachtige dingen tussen..quote:
In de lens correction filter kun je presets laden of opslaan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:33 schreef jack4ya het volgende:
Ik mis een workflow stap. Ws omdat ik Lightroom/Aperture moet gaan gebruiken?
Ik heb een heeeerlijke (not) barrel distortion op mijn lens op 18mm. Soit, soms grappig, soms storend. Maar hoe kan ik die al batchend eruit halen?
Dus een detect op focal length en dan een preset erover heen.
Wat me bij stap 2 brengt, zijn er bijv voorgedefinieerde correcties per lens te downloaden of desnoods te maken?
Photoshop -> file -> automate -> photomerge. Naadloos aan elkaarquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:43 schreef kalinhos het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe krijg ik deze in 1 panorama zodat je niet kan zien dat het uti meerdere foto's bestaat?
Het eerste deel van je post was ook ontopicquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Photoshop -> file -> automate -> photomerge. Naadloos aan elkaar
OT: klopt het nou werkelijk dat foto's in RAW kwalitatief veel mooier te bewerken zijn dan jpeg files?
Zou het wel voor je willen doen, maar heb vanavond geen tijd meer! Als je morgen nog niemand hebt gevonden moet je me maar even PMenquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:00 schreef kalinhos het volgende:
Leuk, ik blijk niet eens meer photoshop te hebbenMet paint lukt het niet denk ik he?
Is er iemand die toevallig 10 minuten tijd over heeft en het wil doen? Het orginele file is 3,5 mb. Ik wil 'm, alstie af is, laten uitprinten als een poster. Hij is 80cm breed in 't echt
Stuur de losse foto's maar, ik stitch ze voor je aan elkaarquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:00 schreef kalinhos het volgende:
Leuk, ik blijk niet eens meer photoshop te hebbenMet paint lukt het niet denk ik he?
Is er iemand die toevallig 10 minuten tijd over heeft en het wil doen? Het orginele file is 3,5 mb. Ik wil 'm, alstie af is, laten uitprinten als een poster. Hij is 80cm breed in 't echt
Wat ik zelf altijd deed was op 600 dpi o.i.d scannen, dan een Gaussian blur erover gooien met net genoeg radius om dat drukwerk partroon weg te krijgen en dan het plaatje iets verkleinen (+ eventueel levels/contrast aanpassen).quote:Op donderdag 2 september 2010 03:32 schreef Schenkstroop het volgende:
als je een scan maakt met een scanner van een foto uit een magazine, dan zie je duidelijk gekleurde rondjes met stipjes in allerlei patronen om de kleuren en beeld te vormen van dat plaatje. Ik ga ervanuit dat de resolutie bij het scannen dus te hoog was? Hoe gaan jullie dit tegen, verkleinen van het plaatje geeft een lelijk effect. wat zijn goede scan-resoluties heeft dat iets met dpi te maken? /noob
Ok, echt scherp wordt dat dus niet omdat het drukwerk patroon in de Gaussian Blur een lichte ruis achter laat, die je vervolgens weer versterkt met Unsharp Mask...quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:09 schreef Azreal het volgende:
Als ik me niet vergis zou je ook een Gaussian Blur kunnen doen en daarna een unsharp mask om weer te verscherpen, maar het kan goed zijn dat de Gaussian Blur te rigoreus moet zijn waardoor dit niet meer werkt.
Interesting, ga het eens even uitproberen
Als ik me niet vergis zo'n 77,9 x 15,8 cm @ 300 dpiquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:39 schreef kalinhos het volgende:
Welk formaat kan ik 'm laten drukken? 9203*1869...
Nee nja kheb de foto's zelf gemaakt via de panorama functie van mn camera. Maar toen bleken het dus 7 losse foto's te worden, daar kwam ik pas thuis achter. Echt de kans om terug te gaan om een nieuwe te maken had ik niet dus hier moet ik 't mee doenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:02 schreef Ekoyt het volgende:
Hmmzz,... ik vind het een beetje 'moeizaam' dat het zwarte deel, (het niet besneeuwde dus), op de onderzijde van de afbeelding rust.
Persoonlijk lijkt het mij rustiger om nog een strook witte sneeuw aan de onderzijde te hebben.
Heb je dit bewust zo uitgesneden?
Zoals ik al zei: vraag om een afwijkend formaat print. Of laat 'm op 80x60 printen en snij 'm zelf bij, ik gok dat de kosten ongeveer gelijk zullen zijnquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:57 schreef kalinhos het volgende:
Ok, en bv alleen een poster die ik dan kan inlijsten? Formaat is niet bijzonder handig helaas
Geen photoshop maar mag ik toch een tip geven? Panorama Factory, vreselijk website, maar maakt mooie panorama's. Een noob, normal en expert level. Vervormingen worden netjes wegberekend.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Photoshop -> file -> automate -> photomerge. Naadloos aan elkaar
OT: klopt het nou werkelijk dat foto's in RAW kwalitatief veel mooier te bewerken zijn dan jpeg files?
Je kan beter even de originele foto's posten, want als je deze resolutie print is het zonde van de kwaliteitquote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:26 schreef Stansfield het volgende:
Mocht iemand anders er nog wat mee kunnen, dan hou ik dat niet tegen natuurlijkmaar voor zover bedankt.
Ik heb de foto's geupload op flickr.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:31 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Je kan beter even de originele foto's posten, want als je deze resolutie print is het zonde van de kwaliteit
De hoogste resolutie die op flickr staat is 1024 x 768, en ik neem aan dat je camera meer dan 0,78 megapixel is?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:35 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik heb de foto's geupload op flickr.
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
Kan je daar wat mee??
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:05 schreef jack4ya het volgende:
*edit*
Bij deze, verkleind, maar klikbaar...
[ afbeelding ]
Oh dat wist ik niet, Ik zal dat vanavond even doen, de originele staan thuis op mijn computer en daar ben ik vanavond pas.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:41 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
De hoogste resolutie die op flickr staat is 1024 x 768, en ik neem aan dat je camera meer dan 0,78 megapixel is?
Upload de originele bestanden eens op www.imgur.com , die website verkleint de foto's niet
Indonesië, op de rand van de Bromo vulkaan, kijkend naar de caldera om 6 uur 's morgens.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:50 schreef Omniej het volgende:
[..]
Toffe locatie (waar?), en fantastische kleuren in je foto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |