Wat ik zelf altijd deed was op 600 dpi o.i.d scannen, dan een Gaussian blur erover gooien met net genoeg radius om dat drukwerk partroon weg te krijgen en dan het plaatje iets verkleinen (+ eventueel levels/contrast aanpassen).quote:Op donderdag 2 september 2010 03:32 schreef Schenkstroop het volgende:
als je een scan maakt met een scanner van een foto uit een magazine, dan zie je duidelijk gekleurde rondjes met stipjes in allerlei patronen om de kleuren en beeld te vormen van dat plaatje. Ik ga ervanuit dat de resolutie bij het scannen dus te hoog was? Hoe gaan jullie dit tegen, verkleinen van het plaatje geeft een lelijk effect. wat zijn goede scan-resoluties heeft dat iets met dpi te maken? /noob
Ok, echt scherp wordt dat dus niet omdat het drukwerk patroon in de Gaussian Blur een lichte ruis achter laat, die je vervolgens weer versterkt met Unsharp Mask...quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:09 schreef Azreal het volgende:
Als ik me niet vergis zou je ook een Gaussian Blur kunnen doen en daarna een unsharp mask om weer te verscherpen, maar het kan goed zijn dat de Gaussian Blur te rigoreus moet zijn waardoor dit niet meer werkt.
Interesting, ga het eens even uitproberen
Als ik me niet vergis zo'n 77,9 x 15,8 cm @ 300 dpiquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:39 schreef kalinhos het volgende:
Welk formaat kan ik 'm laten drukken? 9203*1869...
Nee nja kheb de foto's zelf gemaakt via de panorama functie van mn camera. Maar toen bleken het dus 7 losse foto's te worden, daar kwam ik pas thuis achter. Echt de kans om terug te gaan om een nieuwe te maken had ik niet dus hier moet ik 't mee doenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:02 schreef Ekoyt het volgende:
Hmmzz,... ik vind het een beetje 'moeizaam' dat het zwarte deel, (het niet besneeuwde dus), op de onderzijde van de afbeelding rust.
Persoonlijk lijkt het mij rustiger om nog een strook witte sneeuw aan de onderzijde te hebben.
Heb je dit bewust zo uitgesneden?
Zoals ik al zei: vraag om een afwijkend formaat print. Of laat 'm op 80x60 printen en snij 'm zelf bij, ik gok dat de kosten ongeveer gelijk zullen zijnquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:57 schreef kalinhos het volgende:
Ok, en bv alleen een poster die ik dan kan inlijsten? Formaat is niet bijzonder handig helaas
Geen photoshop maar mag ik toch een tip geven? Panorama Factory, vreselijk website, maar maakt mooie panorama's. Een noob, normal en expert level. Vervormingen worden netjes wegberekend.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Photoshop -> file -> automate -> photomerge. Naadloos aan elkaar
OT: klopt het nou werkelijk dat foto's in RAW kwalitatief veel mooier te bewerken zijn dan jpeg files?
Je kan beter even de originele foto's posten, want als je deze resolutie print is het zonde van de kwaliteitquote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:26 schreef Stansfield het volgende:
Mocht iemand anders er nog wat mee kunnen, dan hou ik dat niet tegen natuurlijkmaar voor zover bedankt.
Ik heb de foto's geupload op flickr.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:31 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Je kan beter even de originele foto's posten, want als je deze resolutie print is het zonde van de kwaliteit
De hoogste resolutie die op flickr staat is 1024 x 768, en ik neem aan dat je camera meer dan 0,78 megapixel is?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:35 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik heb de foto's geupload op flickr.
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
Kan je daar wat mee??
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:05 schreef jack4ya het volgende:
*edit*
Bij deze, verkleind, maar klikbaar...
[ afbeelding ]
Oh dat wist ik niet, Ik zal dat vanavond even doen, de originele staan thuis op mijn computer en daar ben ik vanavond pas.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:41 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
De hoogste resolutie die op flickr staat is 1024 x 768, en ik neem aan dat je camera meer dan 0,78 megapixel is?
Upload de originele bestanden eens op www.imgur.com , die website verkleint de foto's niet
Indonesië, op de rand van de Bromo vulkaan, kijkend naar de caldera om 6 uur 's morgens.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:50 schreef Omniej het volgende:
[..]
Toffe locatie (waar?), en fantastische kleuren in je foto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |