Ik denk dat ik het goede topic niet kan vinden. Kan je een linkje sturne?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik zou het eens in het Photoshop topic in DIG kijken.
[Centraal] Photoshop - Vragen, tutorials en meer... #17quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:49 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het goede topic niet kan vinden. Kan je een linkje sturne?
Layer -> Blending options -> Stroke -> Inside ?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:30 schreef murp het volgende:
Kaders maken, hoe doe ik dat snel en mooi?
Ik doe het nu via het programmatje picnick van flickr, maar volgens mij moet het toch ook kunnen met CS5 of ELM8??
Ligt eraan wat voor een soort kader je nodig hebt. Een gewone lijn?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:30 schreef murp het volgende:
Kaders maken, hoe doe ik dat snel en mooi?
Ik doe het nu via het programmatje picnick van flickr, maar volgens mij moet het toch ook kunnen met CS5 of ELM8??
En in CS5 kan je gewoon alle foto's selecteren (buiten photoshop) en in photoshop slepen, dan krijg je ze ook allemaal op een aparte laagquote:
Nee, moet wel iets afwijken van dat standaard stroke gedoequote:Op zondag 29 augustus 2010 23:19 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor een soort kader je nodig hebt. Een gewone lijn?
quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:48 schreef drumstickNL het volgende:
Heb zelf een keer een goede brush pack gedownload die ik over de foto's heen heb geplakt. Niet de meest gebruikelijke manier () maar het resultaat was echt enorm goed te noemen.
Probeer dit eens, zitten wat borderachtige dingen tussen..quote:
In de lens correction filter kun je presets laden of opslaan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:33 schreef jack4ya het volgende:
Ik mis een workflow stap. Ws omdat ik Lightroom/Aperture moet gaan gebruiken?
Ik heb een heeeerlijke (not) barrel distortion op mijn lens op 18mm. Soit, soms grappig, soms storend. Maar hoe kan ik die al batchend eruit halen?
Dus een detect op focal length en dan een preset erover heen.
Wat me bij stap 2 brengt, zijn er bijv voorgedefinieerde correcties per lens te downloaden of desnoods te maken?
Photoshop -> file -> automate -> photomerge. Naadloos aan elkaarquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:43 schreef kalinhos het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe krijg ik deze in 1 panorama zodat je niet kan zien dat het uti meerdere foto's bestaat?
Het eerste deel van je post was ook ontopicquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Photoshop -> file -> automate -> photomerge. Naadloos aan elkaar
OT: klopt het nou werkelijk dat foto's in RAW kwalitatief veel mooier te bewerken zijn dan jpeg files?
Zou het wel voor je willen doen, maar heb vanavond geen tijd meer! Als je morgen nog niemand hebt gevonden moet je me maar even PMenquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:00 schreef kalinhos het volgende:
Leuk, ik blijk niet eens meer photoshop te hebbenMet paint lukt het niet denk ik he?
Is er iemand die toevallig 10 minuten tijd over heeft en het wil doen? Het orginele file is 3,5 mb. Ik wil 'm, alstie af is, laten uitprinten als een poster. Hij is 80cm breed in 't echt
Stuur de losse foto's maar, ik stitch ze voor je aan elkaarquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:00 schreef kalinhos het volgende:
Leuk, ik blijk niet eens meer photoshop te hebbenMet paint lukt het niet denk ik he?
Is er iemand die toevallig 10 minuten tijd over heeft en het wil doen? Het orginele file is 3,5 mb. Ik wil 'm, alstie af is, laten uitprinten als een poster. Hij is 80cm breed in 't echt
Wat ik zelf altijd deed was op 600 dpi o.i.d scannen, dan een Gaussian blur erover gooien met net genoeg radius om dat drukwerk partroon weg te krijgen en dan het plaatje iets verkleinen (+ eventueel levels/contrast aanpassen).quote:Op donderdag 2 september 2010 03:32 schreef Schenkstroop het volgende:
als je een scan maakt met een scanner van een foto uit een magazine, dan zie je duidelijk gekleurde rondjes met stipjes in allerlei patronen om de kleuren en beeld te vormen van dat plaatje. Ik ga ervanuit dat de resolutie bij het scannen dus te hoog was? Hoe gaan jullie dit tegen, verkleinen van het plaatje geeft een lelijk effect. wat zijn goede scan-resoluties heeft dat iets met dpi te maken? /noob
Ok, echt scherp wordt dat dus niet omdat het drukwerk patroon in de Gaussian Blur een lichte ruis achter laat, die je vervolgens weer versterkt met Unsharp Mask...quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:09 schreef Azreal het volgende:
Als ik me niet vergis zou je ook een Gaussian Blur kunnen doen en daarna een unsharp mask om weer te verscherpen, maar het kan goed zijn dat de Gaussian Blur te rigoreus moet zijn waardoor dit niet meer werkt.
Interesting, ga het eens even uitproberen
Als ik me niet vergis zo'n 77,9 x 15,8 cm @ 300 dpiquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:39 schreef kalinhos het volgende:
Welk formaat kan ik 'm laten drukken? 9203*1869...
Nee nja kheb de foto's zelf gemaakt via de panorama functie van mn camera. Maar toen bleken het dus 7 losse foto's te worden, daar kwam ik pas thuis achter. Echt de kans om terug te gaan om een nieuwe te maken had ik niet dus hier moet ik 't mee doenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:02 schreef Ekoyt het volgende:
Hmmzz,... ik vind het een beetje 'moeizaam' dat het zwarte deel, (het niet besneeuwde dus), op de onderzijde van de afbeelding rust.
Persoonlijk lijkt het mij rustiger om nog een strook witte sneeuw aan de onderzijde te hebben.
Heb je dit bewust zo uitgesneden?
Zoals ik al zei: vraag om een afwijkend formaat print. Of laat 'm op 80x60 printen en snij 'm zelf bij, ik gok dat de kosten ongeveer gelijk zullen zijnquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:57 schreef kalinhos het volgende:
Ok, en bv alleen een poster die ik dan kan inlijsten? Formaat is niet bijzonder handig helaas
Geen photoshop maar mag ik toch een tip geven? Panorama Factory, vreselijk website, maar maakt mooie panorama's. Een noob, normal en expert level. Vervormingen worden netjes wegberekend.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Photoshop -> file -> automate -> photomerge. Naadloos aan elkaar
OT: klopt het nou werkelijk dat foto's in RAW kwalitatief veel mooier te bewerken zijn dan jpeg files?
Je kan beter even de originele foto's posten, want als je deze resolutie print is het zonde van de kwaliteitquote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:26 schreef Stansfield het volgende:
Mocht iemand anders er nog wat mee kunnen, dan hou ik dat niet tegen natuurlijkmaar voor zover bedankt.
Ik heb de foto's geupload op flickr.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:31 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Je kan beter even de originele foto's posten, want als je deze resolutie print is het zonde van de kwaliteit
De hoogste resolutie die op flickr staat is 1024 x 768, en ik neem aan dat je camera meer dan 0,78 megapixel is?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:35 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik heb de foto's geupload op flickr.
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
Kan je daar wat mee??
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:05 schreef jack4ya het volgende:
*edit*
Bij deze, verkleind, maar klikbaar...
[ afbeelding ]
Oh dat wist ik niet, Ik zal dat vanavond even doen, de originele staan thuis op mijn computer en daar ben ik vanavond pas.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:41 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
De hoogste resolutie die op flickr staat is 1024 x 768, en ik neem aan dat je camera meer dan 0,78 megapixel is?
Upload de originele bestanden eens op www.imgur.com , die website verkleint de foto's niet
Indonesië, op de rand van de Bromo vulkaan, kijkend naar de caldera om 6 uur 's morgens.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:50 schreef Omniej het volgende:
[..]
Toffe locatie (waar?), en fantastische kleuren in je foto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |