Dit doe je via Extraheren. hier staat een tut ervanquote:Op vrijdag 25 september 2009 08:27 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zoek tips en de beste manieren om de lange uitstekende haren te selecteren in een foto zeg maar. bijv. bij vrouwen met lang blond haar dat opzwiept of een beetje pluist. Dat gaat altijd zo slecht... Stel dat je de blonde haren wil selecteren tegen een lichte achtergrond, hoe doe je dat het beste
t kan zijn dat je camera te nieuwe rawversies heeft voor CameraRaw, dan zou je even een nieuwe versie van CameraRaw via de site van Adobe moeten installerenquote:Op vrijdag 25 september 2009 08:35 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik heb het gisteravond geprobeerd, alleen opent photoshop dan niet. Kan het zijn dat mijn computer dat niet aankan en camera raw en photoshop geopend. Hij is al weer een tijdje oud.
[Centraal] Photoshop - Vragen, tutorials en meer... #16quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik wist niets van de Photoshop-reeks in DIG! Loopt dat nog?
Laatste reactie van 2 mei...quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:55 schreef Ynske het volgende:
er zijn twee lightroom topics
[CENTRAAL] adobe lightroom vragen
Adobe Lightroom
Ik heb CS4. MAar het kan ook liggen aan het feit dat het geen raw bestand is maar een gewone foto van een gewone compactcamera of niet?quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dit doe je via Extraheren. hier staat een tut ervanhttp://www.jasmania.nl/photoshop/extract.htm
[..]
t kan zijn dat je camera te nieuwe rawversies heeft voor CameraRaw, dan zou je even een nieuwe versie van CameraRaw via de site van Adobe moeten installeren
CS4 wil niet zeggen dat je de juiste versie CameraRaw hebtquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:35 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik heb CS4. MAar het kan ook liggen aan het feit dat het geen raw bestand is maar een gewone foto van een gewone compactcamera of niet?
Ja ben nog maar een beginner. En vond een filmpje waarin dat bewerkt werd via cameraraw.quote:Op zaterdag 26 september 2009 09:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
CS4 wil niet zeggen dat je de juiste versie CameraRaw hebt
enfin waarom zou je een gewone jpg willen openen en bewerken via CameraRaw?
Wow, dat is snelquote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:03 schreef Ynske het volgende:
door een selectie te doen en dan rechtermuisknop feader te gebruiken
dan heb ik t verkeerd gelezen, ik dacht dat de randen vloeiend af moesten lopenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:33 schreef Omniej het volgende:
Feather zal niet direct iets helpen hoor... Blurren (bijv. met gaussian blur) is ook geen optie omdat je dan gewoon een vage vlek krijgt en je die korrel kwijtraakt, maar de Healing brush doet gewoon z'n werk hoor.
Heb het even snel uitgeprobeerd en met de healing brush krijg ik de scherpe randen vrij goed weggewerkt tot één geheel. Vraag me af waarom dat bij jou niet lukte..?
in PS is het heel makkelijkquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heb het topic gelukkig weer kunnen vinden
Veelal doe ik mijn bewerkingen in PS, omdat het gewoonweg een kwalitatief goed bewerkingsprogramma is.
Toch maak ik altijd mijn randen met Microsoft Digital Image (Suite edition). Simpelweg omdat dit heel makkelijk kan vergeleken met PS.
Toch als ik mijn foto's bewerk met MDI, dan worden ze altijd onscherp; of ik nou de kleuren optimaliseer, of er een randje omheen maak, of een wolkje wil wegwerken. Altijd komt er onscherpte in foto door die bewerking. In PS heb ik hier geen last van. Waar ligt dit aan en is dit te omzeilen?
Of is er een makkelijke manier om randen te maken met PS?
Of vink in het schermpje van Canvas size 'relative' aan, dan kun je het aantal pixels/centimeters/whatever opgeven dat erbij moet komen. (en met de pijltjes eronder bepaal je aan welke kant van de afbeelding het erbij komt, maar voor een border voldoet de standaard instelling dus)quote:10. Het document dat ik gebruik heeft een grootte van 600 bij 400 pixels, ik wil een border van 20px breed. Ga daarom naar Image » Canvas size en verander de getallen naar een inclusief border getal (Ik vul dus 620 bij 420 pixels in) en klik ok.
hoop gedoe, dat valt wel mee, 1 keer oden, en dan hoef je de action maar te starten en doet PS alles voor jequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wtf wat een onnozel hoop gedoe voor een border.
Bij MDI klik je de optie 'randen' aan, je kunt kiezen tussen een aantal verschillende. Ik kies dan gewoon de ondoorzichtige met rechte hoeken. Daarna selecteer je het aantal pixels dat ie breed moet zijn en klaar.
Daarom zoek ik liever n oplossing om MDI normaal te laten doen want dit is een hoop gedoe vind ik
Hmm, valt toch inderdaad wel mee. Thanks!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
hoop gedoe, dat valt wel mee, 1 keer oden, en dan hoef je de action maar te starten en doet PS alles voor je
je kunt ze ook downloaden
http://www.hypergurl.com/blog/photoshop/photoshop-actions.html
http://www.photoshopsupport.com/tools/actions.html
http://www.liknes.no/Photoshop/bordergallery.htm
http://graphicssoft.about(...)ipts_to_Download.htm
Hmm..quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Boh wat een vage shit met die bewerkingprogamma's
Zelfs als ik met PS een foto wil rechtzetten, dan moet ik ten eerste een heel groot stuk wegcroppen (als ik dat lelijke witte randje weg wil hebben moet ik volgens de croptool zeker 5 pixels extra wegcroppen) en als ik dat eenmaal heb doorgevoerd, wordt de foto weer onscherp.
Wat is dit allemaal voor raar gedoe, of ligt dit probleem weer alleen bij mij
Nouja, soms werk ik aan foto's, dan post ik ze in het 'beoordeel de mooiste foto van vandaag'-topic en dan komt er soms iets uit wat je dan alsnog wilt bewerken. Zo was mijn laatste foto een beetje scheef en wilde ik die rechtzetten.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:49 schreef H-blast het volgende:
[..]
Hmm..
Ik ben bang dat ik jouw manier van foto-bewerk-workflow, beetje in de war gooi maargoed:
Als ik me camera aansluit; komen alle foto's in Lightroom. In Lightroom zet ik ze recht en maak/doe de nabewerkingenn die ik daar kan doen (kleuren enzo).
Ben ik dan nóg niet tevreden gaan ze naar Adobe's Photoshop (c).
Ik denk inderdaad dat het probleem bij jou ligt, maar dan met name aan je manier van denkenGraag reactie
![]()
Soms heb je op zoomniveau's last vanonscherpte, maar na een crop zoals ik beschreef wordt ie zelfs op normaal formaat onscherp.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:51 schreef Omniej het volgende:
Ben je niet gewoon uitgezoomd ofzo?
Soms kan een foto in PS onscherp lijken op bepaalde zoomniveaus namelijk. Heb nog nooit meegemaakt dat een foto onscherp werd door croppen in ieder geval...
Ik reageer alleen alleen even op je eerste;quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:54 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nouja, soms werk ik aan foto's, dan post ik ze in het 'beoordeel de mooiste foto van vandaag'-topic en dan komt er soms iets uit wat je dan alsnog wilt bewerken. Zo was mijn laatste foto een beetje scheef en wilde ik die rechtzetten.
[..]
Ik gebruik geen Lightroom. Ik doe alles in PS, van het rechtzetten tot de border eromheen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 02:00 schreef H-blast het volgende:
[..]
Ik reageer alleen alleen even op je eerste;
Maar dan moet je toch je foto-workflow herzien. Want zoals ik het lees; je zet ze nu eerst recht in Lightroom?
Ik zou ze dat dan even laten voor wat het is, eerst even bewerken in Photoshop, bewaren als raw, en dan in Lightroom nabewerken als raw, en afronden.
Klopt dit?Ik ben sowieso even slapen nu
gebruik je t liniaaltje om recht te zetten?quote:Op zondag 11 oktober 2009 02:05 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik gebruik geen Lightroom. Ik doe alles in PS, van het rechtzetten tot de border eromheen.
Dat van de RW2 files die niet geopend kunnen worden is een bekend probleem... Je moet even handmatig je Camera Raw software updaten naar versie 5.2, dan zou je 'm weer moeten kunnen openen in Photoshop (en krijg je in Bridge als het goed is ook weer previews van de raw-bestanden te zien)quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:20 schreef Stansfield het volgende:
Edit: ze openen ook niet in PS omdat het format niet goed is. En het bestand is een RW2 format.
Je kan een beetje klooien met de Clone Stamp Tool en de kleurvariatie van het rode gedeelte aanpassen. Maar wat wil je dat er met het rode gedeelte gebeurt? Want je kan sommige gedeeltes makkelijker wegwerken dan andere. Dit is even snel gedaan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:30 schreef Cheiron het volgende:
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik heb onderstaande foto, waar ik denk dat wat potentie in zit. Helaas krijg ik de rode lap en vage grijze vlek (weet niet wat dat is geweest) niet weg. Wie heeft er slimme ideeen hoe ik deze stukken minder kan laten opvallen? Heb al geprobeerd in CaptureNX met een colorpoint te werken, maar dat heeft niet het gewenste effect. Heb Photoshp tot mijn beschikking, maar 0 kunde
Het gaat om deze foto:
[ afbeelding ]
Bookmarked. Overigens ben ik mn eigen probleem aan het oplossen met de magic wand tool, feathering, contrast en hue aanpassingen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:59 schreef ebeaydojraes het volgende:
zo danook leuk:
http://psd.tutsplus.com/t(...)-photo-manipulation/
je wilt dus 1 bestand met 13 foto's in 1 aparte layer?quote:Op zondag 20 december 2009 15:02 schreef Mirjam het volgende:
kick
ik heb een batch van 13 foto's, die ik in phoyoshop wil hebben (ja ik weet wel hoe)
maar hoe zorg ik ervoor dat iedere foto een aparte layer wordt?
iemand die me dat kan vertellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |