abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 september 2009 @ 09:07:27 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73091806
Wat gaan we doen?

Omdat de photoshop regels al een poosje bekend zijn en deze ook toegepast gaan worden in de lopende foto-wedstrijden, zullen er vast genoeg mensen zijn die hun foto's willen bewerken maar niet weten hoe. Al je vragen op het gebied vanfotobewerking kun je dan ook hier kwijt

Er loopt toch al zo'n reeks in DIG?

Dat klopt. Alleen die reeks bevat een wijd scala aan vragen over Photoshop, waarvan fotobewerking maar een kleiner gedeelte omvat. Deze vragen en problemen willen we nu thuis brengen in FOT. Het forum heeft niet voor niets, "beeldbewerking" in zijn omschrijving staan .

Wat kan ik hier dan in kwijt?

Heel simpel- Al je vragen aangaande het bewerken van fotomateriaal kun je hier stellen. Voor technische vragen over het gebruik van Photoshop (of ander bewerkingsprogramma's) zelf, of andersoortige vragen zoals visitekaartjes of webpagina's designen kun je terecht in het lopende centrale photoshop-topic in DIG.

De FOT-wiki

In de FOT wiki staat een grote verzameling door FOK!-users geschreven tutorials en een aantal verwijzingen naar tutorials elders op internet. Neem daar eerst een kijkje voor je je vraag hier stelt.

Voor je vragen over Adobe Lightroom: [CENTRAAL] adobe lightroom vragen

Photoshop ze

[centraal] Fotobewerking/Photoshop!
[centraal] Fotobewerking/Photoshop! deeltje 2
[centraal] Fotobewerking/Photoshop! deeltje 3
[centraal] Fotobewerking/Photoshop! deel 4
[centraal] Fotobewerking/Photoshop! deel 5

[ Bericht 25% gewijzigd door Isdatzo op 09-10-2009 13:35:05 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 september 2009 @ 09:10:11 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73091859
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 08:27 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zoek tips en de beste manieren om de lange uitstekende haren te selecteren in een foto zeg maar. bijv. bij vrouwen met lang blond haar dat opzwiept of een beetje pluist. Dat gaat altijd zo slecht... Stel dat je de blonde haren wil selecteren tegen een lichte achtergrond, hoe doe je dat het beste
Dit doe je via Extraheren. hier staat een tut ervan http://www.jasmania.nl/photoshop/extract.htm
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 08:35 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik heb het gisteravond geprobeerd, alleen opent photoshop dan niet. Kan het zijn dat mijn computer dat niet aankan en camera raw en photoshop geopend. Hij is al weer een tijdje oud.
t kan zijn dat je camera te nieuwe rawversies heeft voor CameraRaw, dan zou je even een nieuwe versie van CameraRaw via de site van Adobe moeten installeren
Today is life -

Dale Carnegie
pi_73091957
Teeveepee. =]
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:56:09 #4
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_73092824
Ik wist niets van de Photoshop-reeks in DIG! Loopt dat nog?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_73092852
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik wist niets van de Photoshop-reeks in DIG! Loopt dat nog?
[Centraal] Photoshop - Vragen, tutorials en meer... #16
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:54:26 #6
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_73094318
Dit is meer een photoshop-foto-bewerk topic.

Het echte photoshoppen gebeurd in het door Crientj aangewezen topique!
Lijkt mij dat er in dit topic ook vragen over Lightroom worden beantwoord?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 september 2009 @ 10:55:42 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73094349
er zijn twee lightroom topics
[CENTRAAL] adobe lightroom vragen
Adobe Lightroom
Today is life -

Dale Carnegie
pi_73098492
TVP.
pi_73106508
Tanx voor het openen van een nieuw topic.
  vrijdag 25 september 2009 @ 21:08:15 #10
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_73110993
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:55 schreef Ynske het volgende:
er zijn twee lightroom topics
[CENTRAAL] adobe lightroom vragen
Adobe Lightroom
Laatste reactie van 2 mei...
Is het niet handig om die te mergen? Ik weet dat er wel wat onderscheid in is, maargoed met deze geringe aantallen posts moet dit wel te doen zijn toch?
pi_73113646
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:10 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dit doe je via Extraheren. hier staat een tut ervan http://www.jasmania.nl/photoshop/extract.htm
[..]

t kan zijn dat je camera te nieuwe rawversies heeft voor CameraRaw, dan zou je even een nieuwe versie van CameraRaw via de site van Adobe moeten installeren
Ik heb CS4. MAar het kan ook liggen aan het feit dat het geen raw bestand is maar een gewone foto van een gewone compactcamera of niet?
pi_73114013
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:32 schreef Omniej het volgende:
TerugVindPhotoshop.
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:27:09 #13
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_73115180
tvp'tje
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 26 september 2009 @ 09:24:09 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73119581
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:35 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik heb CS4. MAar het kan ook liggen aan het feit dat het geen raw bestand is maar een gewone foto van een gewone compactcamera of niet?
CS4 wil niet zeggen dat je de juiste versie CameraRaw hebt

enfin waarom zou je een gewone jpg willen openen en bewerken via CameraRaw?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_73123587
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 09:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

CS4 wil niet zeggen dat je de juiste versie CameraRaw hebt

enfin waarom zou je een gewone jpg willen openen en bewerken via CameraRaw?
Ja ben nog maar een beginner. En vond een filmpje waarin dat bewerkt werd via cameraraw.
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:38:36 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73123801
tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73286878
Volgens de OP kan mijn vraag volgens mij hier en niet in DIG, verbeter me maar wanneer ik er naast zit.
Ik ben net met Photoshop begonnen, en ik probeer het mezelf aan te leren.
Nu heb ik een foto van mijn dochter zo bewekt dat het een Warhol achtig plaatje is geworden.
De randen tussen de foto's zou ik alleen wat vloeiender willen hebben, met de healing brush lukt het me niet echt goed.
Heeft iemand tips om de randen van de foto's minder scherp te krijgen ?

edit: hier zie ik dat er een witte rand tussen de eerste 2 foto's zit, die heb ik in PS niet ?

FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 1 oktober 2009 @ 21:03:59 #18
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73286904
door een selectie te doen en dan rechtermuisknop feader te gebruiken
Today is life -

Dale Carnegie
pi_73286979
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:03 schreef Ynske het volgende:
door een selectie te doen en dan rechtermuisknop feader te gebruiken
Wow, dat is snel
Thanks ik ga het meteen proberen
pi_73294253
Feather zal niet direct iets helpen hoor... Blurren (bijv. met gaussian blur) is ook geen optie omdat je dan gewoon een vage vlek krijgt en je die korrel kwijtraakt, maar de Healing brush doet gewoon z'n werk hoor.

Heb het even snel uitgeprobeerd en met de healing brush krijg ik de scherpe randen vrij goed weggewerkt tot één geheel. Vraag me af waarom dat bij jou niet lukte..?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:38:20 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73296607
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:33 schreef Omniej het volgende:
Feather zal niet direct iets helpen hoor... Blurren (bijv. met gaussian blur) is ook geen optie omdat je dan gewoon een vage vlek krijgt en je die korrel kwijtraakt, maar de Healing brush doet gewoon z'n werk hoor.

Heb het even snel uitgeprobeerd en met de healing brush krijg ik de scherpe randen vrij goed weggewerkt tot één geheel. Vraag me af waarom dat bij jou niet lukte..?
dan heb ik t verkeerd gelezen, ik dacht dat de randen vloeiend af moesten lopen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_73521909
Heb het topic gelukkig weer kunnen vinden

Veelal doe ik mijn bewerkingen in PS, omdat het gewoonweg een kwalitatief goed bewerkingsprogramma is.
Toch maak ik altijd mijn randen met Microsoft Digital Image (Suite edition). Simpelweg omdat dit heel makkelijk kan vergeleken met PS.
Toch als ik mijn foto's bewerk met MDI, dan worden ze altijd onscherp; of ik nou de kleuren optimaliseer, of er een randje omheen maak, of een wolkje wil wegwerken. Altijd komt er onscherpte in foto door die bewerking. In PS heb ik hier geen last van. Waar ligt dit aan en is dit te omzeilen?

Of is er een makkelijke manier om randen te maken met PS?
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:32:26 #23
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73522101
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heb het topic gelukkig weer kunnen vinden

Veelal doe ik mijn bewerkingen in PS, omdat het gewoonweg een kwalitatief goed bewerkingsprogramma is.
Toch maak ik altijd mijn randen met Microsoft Digital Image (Suite edition). Simpelweg omdat dit heel makkelijk kan vergeleken met PS.
Toch als ik mijn foto's bewerk met MDI, dan worden ze altijd onscherp; of ik nou de kleuren optimaliseer, of er een randje omheen maak, of een wolkje wil wegwerken. Altijd komt er onscherpte in foto door die bewerking. In PS heb ik hier geen last van. Waar ligt dit aan en is dit te omzeilen?

Of is er een makkelijke manier om randen te maken met PS?
in PS is het heel makkelijk
1 keer maken met een action en dan hoef je later alleen nog maar de action te starten.

1. Open je actions palette (ALT+F9).

2. Klik op de actions tab en de ‘new’ icon om een nieuwe action te maken.

3. Vul een naam in en klik op ‘record’ om iedere stap op te nemen die je van nu af maakt.

4. Om het opnemen te stoppen klik je op het ’stop’ icoon.

5. Om je action op te slaan moet je eerst op je eerste layer klikken (daar staat waarschijnlijk ’set1′), klik op het kleine pijltje aan de rechterkant en kies voor Save actions.

6. Laten we nu je eerste action maken. Ik maak vrijwel altijd een rand rond mijn creaties en ik wilde dat dit makkelijker zou gaan, dus heb ik er een action van gemaakt.

Let op!! Houd er wel rekening mee dat wanneer je de action wilt gebruiken dat je document dezelfde grootte heeft als waar je de action mee hebt gemaakt.

7. Open een afbeelding (creatie of een nieuwe document met een donkere achtergrond).

8. Klik op het kleine pijltje aan de rechterkant en kies voor Reset actions om je default actions te zien.

9. Klik nu op het ‘new’ icoon om een nieuwe action te maken.

10. Vul een naam in en een functie toets (in mijn geval wanneer ik Shift+F2 indruk komt er automatisch een border om mijn creatie).

10. Het document dat ik gebruik heeft een grootte van 600 bij 400 pixels, ik wil een border van 20px breed. Ga daarom naar Image » Canvas size en verander de getallen naar een inclusief border getal (Ik vul dus 620 bij 420 pixels in) en klik ok.

12. Selecteer de eerste layer in je action palet, klik op het kleine pijltje aan de rechterkant en klik Save actions.

13. Wanneer je nu dus een creatie hebt gemaakt met een grootte van 600 bij 400 pixels en je wilt er een border omheen hebben hoef je alleen Shift+F2 in te drukken en dan wordt je border automatisch gemaakt.

met dank aan http://cherryfizz.nl/

[ Bericht 3% gewijzigd door Ynske op 09-10-2009 15:43:18 ]
Today is life -

Dale Carnegie
pi_73522334
quote:
10. Het document dat ik gebruik heeft een grootte van 600 bij 400 pixels, ik wil een border van 20px breed. Ga daarom naar Image » Canvas size en verander de getallen naar een inclusief border getal (Ik vul dus 620 bij 420 pixels in) en klik ok.
Of vink in het schermpje van Canvas size 'relative' aan, dan kun je het aantal pixels/centimeters/whatever opgeven dat erbij moet komen. (en met de pijltjes eronder bepaal je aan welke kant van de afbeelding het erbij komt, maar voor een border voldoet de standaard instelling dus)

Wordt overigens ook in de video van Ynske hierboven uitgelegd, maar die is Spaanstalig en vond het wel de moeite waard om het nog even apart te melden.
pi_73522665
Wtf wat een onnozel hoop gedoe voor een border.
Bij MDI klik je de optie 'randen' aan, je kunt kiezen tussen een aantal verschillende. Ik kies dan gewoon de ondoorzichtige met rechte hoeken. Daarna selecteer je het aantal pixels dat ie breed moet zijn en klaar.
Daarom zoek ik liever n oplossing om MDI normaal te laten doen want dit is een hoop gedoe vind ik
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:52:39 #26
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73522745
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wtf wat een onnozel hoop gedoe voor een border.
Bij MDI klik je de optie 'randen' aan, je kunt kiezen tussen een aantal verschillende. Ik kies dan gewoon de ondoorzichtige met rechte hoeken. Daarna selecteer je het aantal pixels dat ie breed moet zijn en klaar.
Daarom zoek ik liever n oplossing om MDI normaal te laten doen want dit is een hoop gedoe vind ik
hoop gedoe, dat valt wel mee, 1 keer oden, en dan hoef je de action maar te starten en doet PS alles voor je
je kunt ze ook downloaden
http://www.hypergurl.com/blog/photoshop/photoshop-actions.html
http://www.photoshopsupport.com/tools/actions.html
http://www.liknes.no/Photoshop/bordergallery.htm
http://graphicssoft.about(...)ipts_to_Download.htm
Today is life -

Dale Carnegie
pi_73524949
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:52 schreef Ynske het volgende:

[..]

hoop gedoe, dat valt wel mee, 1 keer oden, en dan hoef je de action maar te starten en doet PS alles voor je
je kunt ze ook downloaden
http://www.hypergurl.com/blog/photoshop/photoshop-actions.html
http://www.photoshopsupport.com/tools/actions.html
http://www.liknes.no/Photoshop/bordergallery.htm
http://graphicssoft.about(...)ipts_to_Download.htm
Hmm, valt toch inderdaad wel mee. Thanks!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_73565513
Boh wat een vage shit met die bewerkingprogamma's
Zelfs als ik met PS een foto wil rechtzetten, dan moet ik ten eerste een heel groot stuk wegcroppen (als ik dat lelijke witte randje weg wil hebben moet ik volgens de croptool zeker 5 pixels extra wegcroppen) en als ik dat eenmaal heb doorgevoerd, wordt de foto weer onscherp.
Wat is dit allemaal voor raar gedoe, of ligt dit probleem weer alleen bij mij
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 11 oktober 2009 @ 01:49:50 #29
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_73565633
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 01:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Boh wat een vage shit met die bewerkingprogamma's
Zelfs als ik met PS een foto wil rechtzetten, dan moet ik ten eerste een heel groot stuk wegcroppen (als ik dat lelijke witte randje weg wil hebben moet ik volgens de croptool zeker 5 pixels extra wegcroppen) en als ik dat eenmaal heb doorgevoerd, wordt de foto weer onscherp.
Wat is dit allemaal voor raar gedoe, of ligt dit probleem weer alleen bij mij
Hmm..
Ik ben bang dat ik jouw manier van foto-bewerk-workflow, beetje in de war gooi maargoed:
Als ik me camera aansluit; komen alle foto's in Lightroom. In Lightroom zet ik ze recht en maak/doe de nabewerkingenn die ik daar kan doen (kleuren enzo).

Ben ik dan nóg niet tevreden gaan ze naar Adobe's Photoshop (c).

Ik denk inderdaad dat het probleem bij jou ligt, maar dan met name aan je manier van denken Graag reactie
pi_73565664
Ben je niet gewoon uitgezoomd ofzo?

Soms kan een foto in PS onscherp lijken op bepaalde zoomniveaus namelijk. Heb nog nooit meegemaakt dat een foto onscherp werd door croppen in ieder geval...
pi_73565701
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 01:49 schreef H-blast het volgende:

[..]

Hmm..
Ik ben bang dat ik jouw manier van foto-bewerk-workflow, beetje in de war gooi maargoed:
Als ik me camera aansluit; komen alle foto's in Lightroom. In Lightroom zet ik ze recht en maak/doe de nabewerkingenn die ik daar kan doen (kleuren enzo).

Ben ik dan nóg niet tevreden gaan ze naar Adobe's Photoshop (c).

Ik denk inderdaad dat het probleem bij jou ligt, maar dan met name aan je manier van denken Graag reactie
Nouja, soms werk ik aan foto's, dan post ik ze in het 'beoordeel de mooiste foto van vandaag'-topic en dan komt er soms iets uit wat je dan alsnog wilt bewerken. Zo was mijn laatste foto een beetje scheef en wilde ik die rechtzetten.
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 01:51 schreef Omniej het volgende:
Ben je niet gewoon uitgezoomd ofzo?

Soms kan een foto in PS onscherp lijken op bepaalde zoomniveaus namelijk. Heb nog nooit meegemaakt dat een foto onscherp werd door croppen in ieder geval...
Soms heb je op zoomniveau's last vanonscherpte, maar na een crop zoals ik beschreef wordt ie zelfs op normaal formaat onscherp.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_73565804
Da's wel echt heel vreemd.
  zondag 11 oktober 2009 @ 02:00:58 #33
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_73565823
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 01:54 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Nouja, soms werk ik aan foto's, dan post ik ze in het 'beoordeel de mooiste foto van vandaag'-topic en dan komt er soms iets uit wat je dan alsnog wilt bewerken. Zo was mijn laatste foto een beetje scheef en wilde ik die rechtzetten.
[..]
Ik reageer alleen alleen even op je eerste;
Maar dan moet je toch je foto-workflow herzien. Want zoals ik het lees; je zet ze nu eerst recht in Lightroom?
Ik zou ze dat dan even laten voor wat het is, eerst even bewerken in Photoshop, bewaren als raw, en dan in Lightroom nabewerken als raw, en afronden.

Klopt dit? Ik ben sowieso even slapen nu
pi_73565889
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 02:00 schreef H-blast het volgende:

[..]

Ik reageer alleen alleen even op je eerste;
Maar dan moet je toch je foto-workflow herzien. Want zoals ik het lees; je zet ze nu eerst recht in Lightroom?
Ik zou ze dat dan even laten voor wat het is, eerst even bewerken in Photoshop, bewaren als raw, en dan in Lightroom nabewerken als raw, en afronden.

Klopt dit? Ik ben sowieso even slapen nu
Ik gebruik geen Lightroom. Ik doe alles in PS, van het rechtzetten tot de border eromheen.
Cuz I'm Mr. Brightside
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 oktober 2009 @ 11:29:58 #35
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73569028
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 02:05 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik gebruik geen Lightroom. Ik doe alles in PS, van het rechtzetten tot de border eromheen.
gebruik je t liniaaltje om recht te zetten?
en wat staat aangevinkt bij je corptool. hij moet echt niet onscherp worden van rechtzetten en vervolgens bijcroppen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_73692359
Ik heb nu de eerste foto's die ik met mijn panasonic fz38 gemaakt heb op mijn computer gezet. Ik heb ze in RAW gemaakt. Maar nu zie ik ze dus niet al voorbeeld in de map. Wel een paar JPEG foto;s maar de RAW gegevens niet. Is dit nooit zo? Zie je ze pas nadat ze een keer geopend zijn in PS?

Weet iemand hier antwoord op?
alvast bedankt.

Edit: ze openen ook niet in PS omdat het format niet goed is. En het bestand is een RW2 format.

[ Bericht 6% gewijzigd door Stansfield op 14-10-2009 20:28:07 ]
pi_73693210
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:20 schreef Stansfield het volgende:
Edit: ze openen ook niet in PS omdat het format niet goed is. En het bestand is een RW2 format.
Dat van de RW2 files die niet geopend kunnen worden is een bekend probleem... Je moet even handmatig je Camera Raw software updaten naar versie 5.2, dan zou je 'm weer moeten kunnen openen in Photoshop (en krijg je in Bridge als het goed is ook weer previews van de raw-bestanden te zien)

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4219
pi_73693373
Tnx. Ik heb ook al gevonden dat ik een of ander bestand van de panasonic site moet downloaden dat ben ik al aan het doen. Doe ik deze er ook gelijk bij.

tnx.
pi_73694630
Wanneer ik je link download vraagt mijn computer met welk programma hij dat programma moet openen.

Weet jij dat toevallig?
pi_73695291
Ow bedankt nog voor de tips, ben er al uitgekomen
Sorry voor late reactie maar ik vond het topic niet meer terug.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_73849486
Ik weet niet zeker of ik het hier wel moet vragen maar ik doe het toch:

Voor school hebben wij een fictief sportmarketing bureau moeten opzetten. Wij moeten een aantal dingen onderzoeken. voor het bedrijf hebben wij een professioneel logo nodig wat wij op de website en het rapport kunnen gebruiken. Het logo moet niet té groot zijn en er professioneel uitzien, dat zijn tot nu toe de enkele voorwaarden. Hieronder een tweetal voorbeelden:

Wie kan mij helpen en een logo ontwerpen ? De naam van ons bureau is Sports Development Research
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  FOK!fotograaf maandag 19 oktober 2009 @ 17:36:33 #42
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_73850895
Ik denk dat dit inderdaad niet helemaal de goede plek is daarvoor.
In DIG lopen wat PS-topics. Ik gok dat je daar wat meer respons zal krijgen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_73865406
edit// al gevonden
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_73961573
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik heb onderstaande foto, waar ik denk dat wat potentie in zit. Helaas krijg ik de rode lap en vage grijze vlek (weet niet wat dat is geweest) niet weg. Wie heeft er slimme ideeen hoe ik deze stukken minder kan laten opvallen? Heb al geprobeerd in CaptureNX met een colorpoint te werken, maar dat heeft niet het gewenste effect. Heb Photoshp tot mijn beschikking, maar 0 kunde

Het gaat om deze foto:
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 22 oktober 2009 @ 22:11:08 #45
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_73965559
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:30 schreef Cheiron het volgende:
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik heb onderstaande foto, waar ik denk dat wat potentie in zit. Helaas krijg ik de rode lap en vage grijze vlek (weet niet wat dat is geweest) niet weg. Wie heeft er slimme ideeen hoe ik deze stukken minder kan laten opvallen? Heb al geprobeerd in CaptureNX met een colorpoint te werken, maar dat heeft niet het gewenste effect. Heb Photoshp tot mijn beschikking, maar 0 kunde

Het gaat om deze foto:
[ afbeelding ]
Je kan een beetje klooien met de Clone Stamp Tool en de kleurvariatie van het rode gedeelte aanpassen. Maar wat wil je dat er met het rode gedeelte gebeurt? Want je kan sommige gedeeltes makkelijker wegwerken dan andere. Dit is even snel gedaan.

...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_73968392
Het gaan er mij voornamelijk om dat hij niet zo nadrukkelijk aanwezig is. Ik ga in ieder geval die clonestamp proberen!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:59:48 #47
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_74121089
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_74128346
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:59 schreef ebeaydojraes het volgende:
zo dan ook leuk:
http://psd.tutsplus.com/t(...)-photo-manipulation/
Bookmarked. Overigens ben ik mn eigen probleem aan het oplossen met de magic wand tool, feathering, contrast en hue aanpassingen.

*bezig met photosop video tutorials*
pi_75838194
kick
ik heb een batch van 13 foto's, die ik in phoyoshop wil hebben (ja ik weet wel hoe)
maar hoe zorg ik ervoor dat iedere foto een aparte layer wordt?
iemand die me dat kan vertellen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_75839983
niemand?
ik krijg het gewoon niet voor elkaar, vaag
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 december 2009 @ 15:48:56 #51
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75840126
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:02 schreef Mirjam het volgende:
kick
ik heb een batch van 13 foto's, die ik in phoyoshop wil hebben (ja ik weet wel hoe)
maar hoe zorg ik ervoor dat iedere foto een aparte layer wordt?
iemand die me dat kan vertellen?
je wilt dus 1 bestand met 13 foto's in 1 aparte layer?

of wil je dat ieder bestand een vaste layer heeft en de foto in een extra layer komt?

als je 1 action maakt waarin je alle handelingen doet, kun je die weer in een batch starten
Today is life -

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')