Ik kan bij Lightroom een foto wel edit-en in photoshop, dan wordt de foto naar ps gegooid, maar hoe ga ik nu terug?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:09 schreef Rosbief het volgende:
Foto vanuit lightroom openen in photoshop
Ja ik ook.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:14 schreef Ynske het volgende:
[CENTRAAL] adobe lightroom vragen
LR is niets voor mij, ik mis mn functies in PS
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:13 schreef wapwip het volgende:
Volgens mij is Lightroom inderdaad ook voor de mensen die lang niet alle opties van fotoshop gebruiken, of het simpelweg niet snappen
of voor mensen die niet eeuwen aan het bewerken willen zijn... ik ken photoshop helemaal uit m'n hoofd maar kies toch voor lightroom omdat dat veel sneller werkt als je met deadlines zit.Voor fotografie gerelateerde bewerkingen heeft de laatste versie van lightroom alles in huis wat je nodig hebt. Tevens is het beheer aspect van lightroom velen malen beter dan de combi bridge/photoshop. Alleen als je hele gekke dingen wilt gaan doen moet je toch terug naar photoshop.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:13 schreef wapwip het volgende:
Volgens mij is Lightroom inderdaad ook voor de mensen die lang niet alle opties van fotoshop gebruiken, of het simpelweg niet snappen
Het taggen e.d. kan in Photoshop ook vrij eenvoudig via Bridge natuurlijk. Hele series simultaan bewerken kan in Photoshop dan weer niet, maar eigenlijk lijkt me dat ook totaal niet praktisch. Ik gebruik zelf bij geen enkele foto dezelfde instellingen ofzo... Was het maar waar. Als elke foto apart bewerkt wordt, geeft dat toch 't beste resultaat.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:33 schreef firewirecable het volgende:
Lightroom is een fotomanagement programma met RAW editor waar je ook hele collecties simultaan mee kunt bewerken. Dus selecteren, ordenen, taggen, raten en daarnaast bewerken. Photoshop is om foto's mee te beerken en manipuleren 1 voor 1.
Ikzelf werk met beide. Lightroom voor de basis van de foto en daarna Photoshop voor de laatste handelingen.
Precies...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:00 schreef wapwip het volgende:
Waarom zou je meerdere foto's in een keer willen editen? Zelfs een simpele kleur -> zwart-wit bewerking is bij iedere foto anders. Iedere foto is immers anders.
Mja, ik ben ook niet echt een fan van Bridge... Eigenlijk gebruik ik het alleen maar om een goed overzicht te kunnen krijgen van RAW-foto's, aangezien ik daar in m'n verkenner geen thumbnails bij zie. En ik zou me zo voor kunnen stellen dat het taggen/groeperen van foto's ook enorm handig kan zijn, maar ik weet van mezelf al dat ik toch te lui ben om dat consequent bij te houden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:41 schreef firewirecable het volgende:
Persoonlijk heb ik dan weer een grafhekel aan Bridge, dat programma werkt niet voor mijn workflow. Lightroom daarentegen weer wel.
Ik maak zelf zelden series meer dan 5 foto's, laat staan dat ik die precies hetzelfde wil bewerken, maar voor bruiloft shoots kan ik me indenken dat de jurk even wit moet zijn op elke foto.
In Lightroom dan ook foto per foto omdat ik het makkelijker vind met de sliders i.p.v. de 10.000 mogelijkheden van Photoshop.
Deze opmerking is wel de meest kansloze.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:10 schreef FP128 het volgende:
[..]
Beste uitleg,.zeg maar Lightroom is voor amateurs en Photoshop voor de pro's![]()
Je kunt eventueel presets downloaden (of zelf maken): http://www.lightroomkillertips.com/archives/presets/quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:59 schreef appelsjap het volgende:
Na er veel goeds over gehoord te hebben heb ik Lightroom maar gehaald.
Ik dacht nu krijg ik een leuk progje met allemaal leuke fotoeffecten etc. voor schaduwen, vignetting, etc etc.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:39 schreef Ruud het volgende:
[..]
Je kunt eventueel presets downloaden (of zelf maken): http://www.lightroomkillertips.com/archives/presets/
Bij 500 vakantiefoto's heb ik weinig zin om elke foto apart te analyseren en eens te peinzen welke bewerking het beste zou kunnen zijn.. Gewoon snel erdoorheen scrollen, even WB/contrast/profiel/etc. instellen en klaar ermeequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:00 schreef wapwip het volgende:
Waarom zou je meerdere foto's in een keer willen editen? Zelfs een simpele kleur -> zwart-wit bewerking is bij iedere foto anders. Iedere foto is immers anders. Dus bij wat voor bewerkingen is het handig om meerdere fotos tegelijk te doen?
Zaken als Luminance noise reduction, sharpening...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:00 schreef wapwip het volgende:
Waarom zou je meerdere foto's in een keer willen editen? Zelfs een simpele kleur -> zwart-wit bewerking is bij iedere foto anders. Iedere foto is immers anders. Dus bij wat voor bewerkingen is het handig om meerdere fotos tegelijk te doen?
Fotografeert hij in RAW of jpg? Als je niet in RW fotografeert heb je niet zo veel aan Lightroom.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:42 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Tvp. Ik zoek nog een simpele app voor mijn vader die net digitale fotografie heeft ontdekt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |