je wilt dus 1 bestand met 13 foto's in 1 aparte layer?quote:Op zondag 20 december 2009 15:02 schreef Mirjam het volgende:
kick
ik heb een batch van 13 foto's, die ik in phoyoshop wil hebben (ja ik weet wel hoe)
maar hoe zorg ik ervoor dat iedere foto een aparte layer wordt?
iemand die me dat kan vertellen?
ik wil dat iedere foto die ik in dit geval open, een aparte layer wordtquote:Op zondag 20 december 2009 15:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
je wilt dus 1 bestand met 13 foto's in 1 aparte layer?
of wil je dat ieder bestand een vaste layer heeft en de foto in een extra layer komt?
als je 1 action maakt waarin je alle handelingen doet, kun je die weer in een batch starten
whut?quote:Op zondag 20 december 2009 15:54 schreef slashyou het volgende:
CMD-C op foto, dan naar je lagen bestand, CMD-V en klaar.
Dit dus 13x
Ctrl-C / Ctrl-V misschien?quote:Op zondag 20 december 2009 15:54 schreef slashyou het volgende:
CMD-C op foto, dan naar je lagen bestand, CMD-V en klaar.
Dit dus 13x
okay, dat werktquote:Op zondag 20 december 2009 16:01 schreef Ynske het volgende:
je kunt ook leeg bestand openen. en in klein scherm zetten
foto openen ook in klein scherm zetten. pijltjes functie in PS nemen en de foto aanklikken en sleuren naar t schermpje van t lege bestand en los laten, dan maakt hij daar een laag van.
en dat met alle foto's doen
ligt eraan wat je probleem isquote:
Ik heb onlangs een foto gepost waar ik toch wel zeer blij mee ben ware het niet dat er een kinderspeeltuig in staat.quote:
das niet moeilijk waarschijnlijk, groot uitvegroten en dan met de clone tool aan de slag.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb onlangs een foto gepost waar ik toch wel zeer blij mee ben ware het niet dat er een kinderspeeltuig in staat.
Deze dus.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
das niet moeilijk waarschijnlijk, groot uitvegroten en dan met de clone tool aan de slag.
wil t wel proberen maar beloof niet dat t vandaag klaar is. ga nl proberen om in Limburg te komen met de trein :_
Raw of jpg?quote:Op woensdag 23 december 2009 14:22 schreef Isdatzo het volgende:
Als je die foto op full-res stuurt wil ik 't wel eens proberen.
Dan stuur ik de jpg wel op.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:24 schreef Isdatzo het volgende:
Jouw feestje. Voor de clone-tool maakt 't niet zo veel uit.
Laag dupliceren, high pass filter, overlay blending? En dat is beter dan Unsharp Mask? Volgens mij is de sharpness van ACR ook gebaseerd op Unsharp Mask.quote:Op zaterdag 26 december 2009 03:07 schreef Omniej het volgende:
Verscherpen doe ik meestal met een high pass filter in PS. (of als ik lui ben gewoon de Unsharp mask)
Inderdaad dupliceren, high pass en dan overlay ja. Soft of Hard Light gebruik ik ook wel, en natuurlijk de opacity een beetje naar wens aanpassen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Laag dupliceren, high pass filter, overlay blending? En dat is beter dan Unsharp Mask? Volgens mij is de sharpness van ACR ook gebaseerd op Unsharp Mask.
Voor zover ik weet heeft het niet echt een voordeel, behalve dan dat die blendmodes sneller toe te passen zijn dan curves. De werking van multiply, screen en overlay is ook met curves na te maken in ieder geval, alleen heb je met curves wel meer controle over 't resultaat.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:57 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Nog bedankt voor de high pass overlay methode, werkt heel goed.
Ik ben een beetje aan het lezen over blending modes. Multiply, screen en overlay wordt kennelijk veel gebruikt om afbeeldingen donkerder, lichter of meer contrastrijk te maken. Wat is het voordeel hiervan ten opzichte van bijvoorbeeld curves?
De blendmodes die je daar noemt kan je gebruiken om non destructive te werken: http://www.lunacore.com/photoshop/tutorials/tut013.htmquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:58 schreef Omniej het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft het niet echt een voordeel, behalve dan dat die blendmodes sneller toe te passen zijn dan curves. De werking van multiply, screen en overlay is ook met curves na te maken in ieder geval, alleen heb je met curves wel meer controle over 't resultaat.
Ik werk altijd non-destructive, ook met curves.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:01 schreef dragonrider het volgende:
[..]
De blendmodes die je daar noemt kan je gebruiken om non destructive te werken: http://www.lunacore.com/photoshop/tutorials/tut013.htm
Houdt dat in dat je alleen gebieden lichter of donkerder maakt in plaats van de hele afbeelding?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:21 schreef dragonrider het volgende:
Tegenhouden en doordrukken kan je bijvoorbeeld ook op die manier gebruiken.
Topic is hier inderdaad niet voor bedoeld.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:24 schreef Daskaar het volgende:
Weet niet of dit topic ook bedoelt is hiervoor, maar ik doe t toch maar es effetjes!
[ afbeelding ]
vinden jullie hiervan? ik vind dat het pil logo nog iets mist, suggesties?
Nog nooit van gehoord, maar dat geeft niet. Zit net ff te kijken in de handleiding, ik zie iets staan met Despeckle, dat zal ik vanavond of in ieder geval als ik er binnenkort de tijd voor heb eens even proberen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:24 schreef Netsplitter het volgende:
Je zou eens kunnen kijken naar The Gimp.
Is gratis, maar heeft een stijle learning curve.
Ben ik nou echt zo scheef? Ik zie t gewoon niet...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:21 schreef Kper_Norci het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat om het haartje op de grond, waar de focus ligt. Net onder de linkse kat.
Klikken voor grotere versie, dan zie je het welquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:40 schreef unbrained het volgende:
[..]
Ben ik nou echt zo scheef? Ik zie t gewoon niet...
Maar inderdaad, GIMP is volgens mij een van de beste *gratis* photoshopachtige programma's..
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:41 schreef Kamermans het volgende:
met photoshop gaat het erg gemakkelijk:
[ afbeelding ]
misschien wil je voor het uitprinten alleen een hogere resolutie gebruiken, anders moet je die ff sturen en dan halen we daar het haartje ook even weg.
En bij mij was het echt het 1e wat me opviel!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:45 schreef Omniej het volgende:
Wat ik eigenlijk nog veel genialer vind, is dat Kamermans het haartje überhaupt gevonden heeft.
Zelfs als ik de originele foto en de bewerking van Kamermans naast elkaar bekijk, zie ik nog niet waar iets is weggepoetst en het haartje zie ik dus al helemaal niet.
Edit: Aah wacht, nu zie ik hem.Je moet wel weten waar het zit om 'm te zien, though...
Dat klopt ja, maar die waren niet zo heel storend, maar wel tof dat je die ook weggehaald heb. En d'r is ook echt niks van bewerking te zien, dat vind ik echt knap! Soms zie je het nog wel eens aan een foto dat er wat aan bewerkt is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:50 schreef Kamermans het volgende:
Bij het bewerken van de volledig resolutie foto kwam ik er achter dat er links van het haartje in het licht nog een haartje in het donkere gebied was, deze heb ik ook weg gepoetst
Door met een brush heen en weer te zigzaggen, in eerste instantie gewoon over de persoon heen, en daarna knip je bepaalde delen van de persoon uit die je vervolgens dupliceert naar een laag bóven het mooiboyspiraaltje. Die delen komen dan weer 'achter' het spiraaltje te zitten dus. (zoals in dit geval z'n rechter onderbeen en linker bovenbeen e.d.)quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:40 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
Hoe maak je zo'n mooiboy/smatjes-spiraaltje om je lijf?
The GIMPquote:Op maandag 9 augustus 2010 15:42 schreef Stansfield het volgende:
Is er eigenlijk een goed fotobewerking programma wat alleen de basics heeft maar wel gratis is. Dus een beetje scherper maken, horizon recht zetten, beetje de warmte of kleur van de foto wijzigen dat soort dingen?
Beetje dit werk:
Kan dat ook met een gratis programma?
Ik zou het eens in het Photoshop topic in DIG kijken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:09 schreef Self-Catering het volgende:
Ik zit met een probleem. Ik kan zelf niet zo goed overweg met photoshop en nu wil het volgende maken:
[ afbeelding ]
Het moet ongeveer 500 x 500 pixels zijn.
Ik krijg een goede cirkel en netjes een cirkel middenin. Maar die vakken moet even groot zijn en niet aan elkaar aansluiten en netjes in het midden, dat lukt mij niet.
Alvast bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |